Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vorig jaar is er, zoals beloofd, in april gecommuniceerd wat er nog bij zou komen (wat 0% was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Hoe houden mensen dit vol? Als je maximaal 1 tot 2 jaar geen opslag geeft zie ik weinig problemen. Tijdelijk van aard en om een bedrijf gezond te kunnen houden, gebeurt dit af en toe wel eens. Maar vanaf 2 jaar of langer geen opslag, dan .. Juniors worden Mediors, Mediors worden Seniors .. Men begint te promoveren(of men wordt niet gepromoveerd omwille van de crisis, maar je ervaring blijft wel gelijkwaardig aan de hogere functie). Na een tijdje ga je dan Mediors krijgen met het loon van een Junior en Seniors met het loon van een Medior. En nog later, als de loonsopslag nog steeds achterwege blijft, zelfs nog erger. Mediors met een markconform startsalaris, en Seniors met het loon dat normaal een Junior heeft. Dit leidt dan steeds toch meer en meer onvrede en de druk op het bedrijf wordt ook steeds groter. Ja in crisistijden zal de leegloop ondanks de jarenlange loonstop, praktisch nihil zijn. Maar uiteindelijk als de markt weer aantrekt en de concurrentie biedt je medewerkers wél een markconform loon, dan krijg je een massale uitstroom die de verliezen enkel nog verder doen oplopen.

Of is mijn gedacht/redenering fout?

[ Voor 30% gewijzigd door makila op 05-01-2010 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat dit jaar al beter dan vorig jaar, want er zijn dit jaar wel promoties toegekend.

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:37:
Het gaat dit jaar al beter dan vorig jaar, want er zijn dit jaar wel promoties toegekend.
Verleden jaar zijn er ook promoties gedaan, ik heb er een gehad.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
leejoow schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:06:
[...]
Verleden jaar zijn er ook promoties gedaan, ik heb er een gehad.
En krijg je dan een hoger loon? Want bij ons(Sogeti BE), is je promotie onafhankelijk van opslag. Dus je kunt perfect promoveren hier zonder daar één cent voor bij te krijgen. Wat ik ook niet juist vind. Maar ja .. zo werkt het bij ons wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien krijg je geen opslag, maar het zou kunnen dat je naar een andere (salaris)band gaat.
Hierdoor zou je een hogere lease-vergoeding kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Wij kregen verleden jaar iets meer dan de rest (2,5%), maar in principe staat de salarisverhoging los van de promotie. Ik ben wel inderdaad iets vooruit gegaan qua leasevergoeding.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Je kan inderdaad alleen vooruit gaan dmv leasekostenvergoeding en onkostenvergoeding.

Je normale salaris wordt verhoogd met het percentage dat door Atos afgegeven wordt (nu dus 0%).

Ga je van salarisband 2 naar 3 bijv. dan wordt je loonsverhoging gebaseerd op het gem salaris van salarisband 3 (ref 85 of 100) en dat is iets van 3000 euro. Stel je krijgt er 10% bij, dan zou je 300 euro extra krijgen. Ook al verdien je maar 2000 euro bruto nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
makila schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:13:
Of is mijn gedacht/redenering fout?
Ik ben het helemaal met je eens.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:39
ik heb het weer voor elkaar: ik heb het domein van de laptop veranderd in de werkgroep van huis, nu kan ik dus niet meer inloggen...kan iemand mij de naam van het europe netwerk domein vertellen waar deze standaard op geconfigureerd staat? alvast bedankt!

optopic: zojuist een mooie brief ontvangen waarin idd bevestigd wordt dat er dit jaar geen verhoging in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Zojuist ontvangen, weer een nieuwe dan? De brief die eind december is verzonden staat dat er per 1 januari geen verhoging in zit. Dat wil niet zeggen dat er dit jaar helemaal geen verhoging komt... maar dat zal wel loze hoop zijn.

Voor inlogproblemen, wat de oorzaak ook is, bel je de helpdesk.

[ Voor 7% gewijzigd door Roeltjuh op 18-01-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
jah, die is dicht :P had gehoopt dat iemand even het antwoord kon roepen, ik bel morgenvroeg wel even, toch bedankt!

klopt, maar heb de brief nu pas in de bus gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
0uTsIdEr84 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:48:
jah, die is dicht :P had gehoopt dat iemand even het antwoord kon roepen, ik bel morgenvroeg wel even, toch bedankt!

klopt, maar heb de brief nu pas in de bus gehad?
Had ook pas afgelopen weekend een brief in de bus met eerder genoemd huilverhaal.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

DaTiezl schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:04:
[...]
ruikt naar de ja vu vorig jaar. Nog ff de hoop erin laten houden om vervolgens niets meer te communiceren.
Dit lijkt er inderdaad wel heel erg op...
Het achterblijven van salarisverhoging ben ik niet bepaald tevreden over, maar het gebrek aan opleidingsmogelijkheden vind ik misschien nog wel zorgwekkender. Heb dit ook aangegeven, maar dan worden de schouders opgehaald. 'Tja, crisis hè..'
Dit gaat ze, nu of op korte termijn, (goede) mensen kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplorer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
0uTsIdEr84 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:22:
ik heb het weer voor elkaar: ik heb het domein van de laptop veranderd in de werkgroep van huis, nu kan ik dus niet meer inloggen...kan iemand mij de naam van het europe netwerk domein vertellen waar deze standaard op geconfigureerd staat? alvast bedankt!

optopic: zojuist een mooie brief ontvangen waarin idd bevestigd wordt dat er dit jaar geen verhoging in zit...
Zonder de rechten voor het joinen van het europe domain heb je niets aan de naam en de plek waar deze geconfigureerd wordt :).

Kortom even de helpdesk bellen...

[ Voor 2% gewijzigd door xplorer op 21-01-2010 00:20 . Reden: Te nemen actie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:48
Gast1981 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:33:
[...]

Dit lijkt er inderdaad wel heel erg op...
Het achterblijven van salarisverhoging ben ik niet bepaald tevreden over, maar het gebrek aan opleidingsmogelijkheden vind ik misschien nog wel zorgwekkender. Heb dit ook aangegeven, maar dan worden de schouders opgehaald. 'Tja, crisis hè..'
Dit gaat ze, nu of op korte termijn, (goede) mensen kosten..
Ik weet niet waar bij AO je werkt, maar ik kan dit jaar gewoon trainingen/opleidingen volgen, sterker nog de eerste start in maart. In house weliswaar, maar neemt niet weg dat er wel enige ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11-2020
"We zijn 1 atos origin" maar binnen onze practice is geen opleiding mogelijk. Ook geen interne.

[ Voor 12% gewijzigd door dropman op 22-01-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

willem9503 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 07:31:
[...]
Ik weet niet waar bij AO je werkt, maar ik kan dit jaar gewoon trainingen/opleidingen volgen, sterker nog de eerste start in maart. In house weliswaar, maar neemt niet weg dat er wel enige ruimte is.
Bij ons dus helaas niet.
Er is 1 uitzondering; en dat is als er een opdracht voorbij komt waarvoor cursus X verplicht is, en de kans op die opdracht zeer groot is.. dan mag je die cursus volgen. Echt in-house dingen hebben we niet. (atos arnhem, maar misschien per xpg verschillend)

Afwijkend vraagje, voor de verandering eens over de leasebak ;)
Iemand al ervaring met het moeten inleveren van z'n wagen?
Diesels gaan terug na 4,5 jaar, of na 180.000km dacht ik.
Wanneer, van wie, en hoe krijg je hier bericht over?
Ik zit op 4 jaar nu, en 165.000km. Kan niet lang meer duren dus.
En kan je zonder meer je eigen auto een half jaar langer houden, indien je niets vindt op de poollijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
@Explorer, je hebt gelijk, ik ben van de week even langsgeweest en alles is weer in orde. Moet wel zeggen, je moet echt zoeken als je niet weet waar ze zitten (Utrecht)! ze zijn wel erg weggestopt in de onderste kelder zeg...

@Gast, geen ervaring, maar ik zou zeggen hou de poollijst maar alvast in de gaten!

nog even een een andere vraag. Wanneer denken jullie dat er weer vaste contracten uitgegeven worden/nieuwe mensen aangenomen worden? snap natuurlijk dat niemand dit met zekerheid kan zeggen maar een grove schatting zou fijn zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Gast1981 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:02:
[...]

Bij ons dus helaas niet.
Er is 1 uitzondering; en dat is als er een opdracht voorbij komt waarvoor cursus X verplicht is, en de kans op die opdracht zeer groot is.. dan mag je die cursus volgen. Echt in-house dingen hebben we niet. (atos arnhem, maar misschien per xpg verschillend)

Afwijkend vraagje, voor de verandering eens over de leasebak ;)
Iemand al ervaring met het moeten inleveren van z'n wagen?
Diesels gaan terug na 4,5 jaar, of na 180.000km dacht ik.
Wanneer, van wie, en hoe krijg je hier bericht over?
Ik zit op 4 jaar nu, en 165.000km. Kan niet lang meer duren dus.
En kan je zonder meer je eigen auto een half jaar langer houden, indien je niets vindt op de poollijst?
OFC neemt contact met je op en ja je kan blijven rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
@Gast
Je moet 'm toch sowieso een half jaar langer houden momenteel? Daar heeft iedereen bericht van gehad, een half jaar geleden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee je mag hem nog 6maanden langer doorrijden,
vind je bijv wel in de poollijst een andere auto dan mag vanaf moment oorspronkelijk einde contract je alsnog de auto omruilen.

bijv auto loopt af op 1 mrt. ( 54mnd ) dan mag je hem tot 1 september door rijden
maar je mag ook in de tussentijd (tussen 1mrt en 1sep ) er 1 uit de poollijst kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:52:
nee je mag hem nog 6maanden langer doorrijden,
vind je bijv wel in de poollijst een andere auto dan mag vanaf moment oorspronkelijk einde contract je alsnog de auto omruilen.

bijv auto loopt af op 1 mrt. ( 54mnd ) dan mag je hem tot 1 september door rijden
maar je mag ook in de tussentijd (tussen 1mrt en 1sep ) er 1 uit de poollijst kiezen.
Hoe zit het met de kilometerstand. Mijn vorige moest ik inleveren omdat ik eerder op 180.000km zat dan dat ik er 54 maanden in rondreed. Lijkt me niet wenselijk voor de leasemaatschappij dat je 6 maanden (ca. 30.000km) langer rondrijdt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de regel is 54 maanden of 150.000 km (lpg ) / 180.000 km (diesel) bepalend is het geen wat 1e word bereikt.

indien je auto bijv 48 maanden oud is en 180000 km heeft gedraait danMOETtie eruit.
indien je auto bijv 54 maanden oud is en slechts 120.000 km heeft gedreaait dan MAG tie eruit

Echter mag deze tot maximaal 6 mnd danwel die 150.000/ 180.000 verlengt wat eerder bereikt word.
ter verduideliking nog een voorbeeld

auto is 53 maanden en 145000 km op de teller (lpg auto )
en je rijd 2500 km/maand
dan kan je bij bereiken 54 maanden blijven rijden voor 1 maand
53 maanden = 145.000
54 maanden = 147.500
55 maanden = 150.000 km dus moet tie er alsnog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Roeltjuh schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:27:
@Gast
Je moet 'm toch sowieso een half jaar langer houden momenteel? Daar heeft iedereen bericht van gehad, een half jaar geleden ofzo.
Nee, niet sowieso. Ik dacht dat er in stond dat die mogelijkheid bestaat, maar dat er voorwaarden aan zitten.
Dat blijkt nu. De kilometerstand is gewoon leidend. Je kan en mag best een half jaartje extra in je wagen rijden na 54 maand, echter indien je de maximale kilometers (150k/180k) erop hebt zitten (ongeacht wanneer), dan moet je de wagen inleveren.

Praktisch vraagje daarbij;
Krijg je bericht bij bijvoorbeeld 175.000km? En hoeveel speling krijg je?
Ik kan me zo voorstellen dat ik namelijk niet binnen een paar dagen de auto wil en kan omwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Gast1981 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:59:
[...]

Nee, niet sowieso. Ik dacht dat er in stond dat die mogelijkheid bestaat, maar dat er voorwaarden aan zitten.
Dat blijkt nu. De kilometerstand is gewoon leidend. Je kan en mag best een half jaartje extra in je wagen rijden na 54 maand, echter indien je de maximale kilometers (150k/180k) erop hebt zitten (ongeacht wanneer), dan moet je de wagen inleveren.

Ik kan me zo voorstellen dat ik namelijk niet binnen een paar dagen de auto wil en kan omwisselen...
Ik weet niet of het hoort. Maar ik kreeg geen bericht rond toen ik de 180.000 naderde. Ik heb ze zelf gebeld rond de 170.000 om te vragen wat ik moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Gast1981 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:59:
[...]

En je hebt nog steeds niet gebeld/gemaild met wagenparkbeheer, omdat....?

Mijn wagen was ruim een jaar voor het einde van z'n looptijd al aan de kilometers. Ik kon dat gezien m'n eigen ervaring een maand of 4 vantevoren al op de week nauwkeurig uitrekenen. En dat heb ik netjes onderbouwd doorgestuurd.. en daarna ging de mallemolen vanzelf in gang.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

zo nauwkeurig is het nu ook weer niet hoor. Mijn vorige LPG auto was na 35 maanden aan de 150k. In overleg met Leaseplan ben ik doorgereden tot 200k (50k overschrijding), de auto deed het nog prima en het model wat ik wilde bestellen was nog niet leverbaar. Doorrijden kan dus prima, nooit meer wat van gehoord na het inleveren.

Ik mocht hem ook al inleveren maar doorrijden kan altijd, je kan hem alleen kwijt raken bij een beurt of bandenwissel omdat de kosten dan te hoog zijn. Dat is ook de reden dat ik mijn toenmalige setje winterbanden compleet kaal heb gereden tot achter in de zomer :)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

dropman schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:13:
"We zijn 1 atos origin" maar binnen onze practice is geen opleiding mogelijk. Ook geen interne.
Kijk, zo ken ik Atos weer. En dan wordt je volgend jaar minder beoordeeld omdat je ineens niet meer zo makkelijk inzetbaar bent. Gebrek aan opleiding... ;)
Wat is het toch ook een netelige ballentent zeg! Blij dat ik er weg ben. Andere grote ICT bedrijven blijven zorgen voor opleidingen. Een collega op de klus hier werkt bij Ordina en die mag (moet zelfs) gewoon opleidingen volgen om bij te blijven en aan je inzetbaarheid te werken. Een eigen collega zit nu zelfs 2 weken in India voor een cursus.

Atos wordt gewoon door een stelletje kruideniers geleid. Onvoorstelbaar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
mphilipp schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:16:
[...]

Kijk, zo ken ik Atos weer. En dan wordt je volgend jaar minder beoordeeld omdat je ineens niet meer zo makkelijk inzetbaar bent. Gebrek aan opleiding... ;)
Wat is het toch ook een netelige ballentent zeg! Blij dat ik er weg ben. Andere grote ICT bedrijven blijven zorgen voor opleidingen. Een collega op de klus hier werkt bij Ordina en die mag (moet zelfs) gewoon opleidingen volgen om bij te blijven en aan je inzetbaarheid te werken. Een eigen collega zit nu zelfs 2 weken in India voor een cursus.

Atos wordt gewoon door een stelletje kruideniers geleid. Onvoorstelbaar.
Als je dan toch zo blij bent weg te zijn, onthoudt je dan ook van onzinnige commentaren.
Of je blijft en werkt aan verbetering (vergt doorzettingsvermogen).
Of je gaat (en dat was je keuze), maar laat het er verder bij.
Onrust stoken in een AO-topic is natuurlijk onzinnig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dus alleen tevreden medewerkers mogen hun mening delen? Wat is dan het doel van een forum? ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
@mphilipp

Zelfstudie is bij AO een optie. Examens mogen gewoon worden gepland
Beetje zure gefrustreerde reactie imho...bad exit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
Motrax schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:04:
Dus alleen tevreden medewerkers mogen hun mening delen? Wat is dan het doel van een forum? ;)
Het topic heet dan ook: Werken bij Atos Origin.
Niet: Gewerkt bij Atos Origin.
Mocht er uit een werkverleden natuurlijk input geleverd worden die wel degelijk relevant kan zijn voor een gestelde vraag dan is reageren natuurlijk prima. :)
Maar aangeven hoe ontevreden je was over AO en hoe blij je bent bij een ander bedrijf als reactie op een vraag mbt opleiding binnen AO is natuurlijk niet bijster passend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

avotar schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 07:13:
[...]
En je hebt nog steeds niet gebeld/gemaild met wagenparkbeheer, omdat....?
Omdat ik geen behoefte heb aan een klinisch antwoord, maar vooral benieuwd ben naar de ervaringen hieromtrent.
Er lijkt me weinig mis met het feit dat ik zoiets hier in de topic aanstip.....

Maargoed, als ik bij 170/175k nog niets gehoord heb ga ik inderdaad zelf eens bellen/mailen.
Voorlopig rijd ik liever m'n eigen wagen, dan iets van de poollijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
Gast1981 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:00:
[...]

Omdat ik geen behoefte heb aan een klinisch antwoord, maar vooral benieuwd ben naar de ervaringen hieromtrent.
Er lijkt me weinig mis met het feit dat ik zoiets hier in de topic aanstip.....

Maargoed, als ik bij 170/175k nog niets gehoord heb ga ik inderdaad zelf eens bellen/mailen.
Voorlopig rijd ik liever m'n eigen wagen, dan iets van de poollijst.
Ik kreeg keurig een week of 6 voordat de 180K grens was bereikt een bericht van OFC.
Dus bellen lijkt me een handige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
@wvkreg "Zelfstudie is bij AO een optie. Examens mogen gewoon worden gepland

Helaas is zelfs dat binnen onze practice niet mogelijk, willekeur allom dus. En nee, ik ben nog steeds AOer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

willem9503 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:01:
[...]
Als je dan toch zo blij bent weg te zijn, onthoudt je dan ook van onzinnige commentaren.
Of je blijft en werkt aan verbetering (vergt doorzettingsvermogen).
Of je gaat (en dat was je keuze), maar laat het er verder bij.
Onrust stoken in een AO-topic is natuurlijk onzinnig!!!
Onzinnig? Ik vertel het volgens mij zoals het is. Ik heb geen woord gelogen of overdreven. Toen ik er zat hoorde ik ook al van collega's dat ze geen opleiding mochten doen toen het even slecht ging. Ik zat in het Oracle clubje van BAS West en uit hoofde daarvan ook in de landelijke toestand die moest adviseren over Oracle (ik weet niet meer hoe dat precies heette) maar toen de resultaten van MO tegenvielen, moest ineens overal bezuinigd worden zodat ze het konden maskeren. In eerste instantie kregen we te horen dat de uren voor ons maandelijks overleg maar op eigen tijd moesten schrijven. Ik bedoel maar. Zo maar een paar voorbeelden van wat voor een minkukels het zijn.
Ik had een paar jaar daarvoor bij Oracle gewerkt en een andere collega zei ook al tegen me dat als je van Oracle op enig moment bij Atos terecht komt, je eea aan verschil ervaart in professionaliteit van de organisatie. Ik heb dingen gezien die zelfs bij een club als Vijfhart (waar ik vanaf het begin bij heb gezeten) beter op orde had. En dan praat je over een van de grootste ICT bedrijven ter wereld...ze moeten zich schamen.

Dus, go ahead, shoot the messenger, maar het verandert niets aan mijn mening (of de feiten) over Atos Origin. Misschien is het niet bij elke vestiging zo, maar het algemene beleid is naar mijn idee vreselijk. Kruideniers zijn het; niet geïnteresseerd in mensen of het opbouwen van kennis.

Maar als geen prijs wordt gesteld op kritische noten is dat mij best. Een Chinese democratie zeg maar... ;)

for the record: ik ben uit eigen beweging weggegaan. Ik ben gevraagd door een oud collega van Oracle die een eigen club heeft opgezet en inmiddels hebben we 55 man in dienst en nauwelijks beschikbaarheid. Mijn exit was idd bad, en dat lag geheel aan de acties van Atos mbt mijn laatste inzet. Het zal wel niet op prijs worden gesteld om dat soort dingen hier te publiceren, maar op verzoek wil ik het wel kwijt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Ik snap niet dat er mensen niet tegen kunnen dat er kritiek geuit wordt op Atos Origin. Eerlijk is eerlijk er zit in wat mphilipp hierboven zegt een kern van waarheid. Atos Origin is gewoon niet professioneel genoeg.

Slechte samenwerking tussen verschillende units (Consultancy, MO en SI). Het is gewoon onbegrijpelijk dat er niet meer samengewerkt wordt. Het wordt ook absoluut niet gestimuleerd.

Management heeft geen visie. Ze worden afgerekend op hoe facturabel medewerkers zijn. Niet hoe ze denken de toekomst tegemoet te gaan. Innovatie zit niet in de genen van Atos Origin. Ze sturen niet op kwaliteit, want dan zou je een andere manier van beoordelen introduceren. Dus zie je niet dat ze vooruit kijken, om vast te stellen hoe ze zich over 1-5 jaar willen onderscheiden van de andere toko's. Nee ze gaan nu krampachtig bezuinigen bezuinigen en bezuinigen, en vergeten dat ze in rap tempo het bedrijf aan het uitkleden zijn. Met als resultaat dat mensen de tent verlaten, en meestal gaan de goede als eerste.

Het is een Hobby Computer Club (zoals veel van de grote toko's in Nederland). Stel je bent bouwvakker, dan is het in mijn ogen logisch dat je goed materiaal krijgt van je werkgever om bijv een gat te boren. Het zou ongehoord zijn als je baas je zou vragen om maar een boor van thuis mee te nemen. En dat gebeurt bij "ons" wel. We hebben allemaal laptops die je nou niet bepaald developer vriendelijk kunt noemen. Veel van mijn collega's hebben allemaal een externe harde schijf om daar VM images op te zetten zodat ze toch enigszins goed kunnen ontwikkelen (vraag een willekeurige SharePoint dev...) Je moet als ontwikkelaar gewoon een monster van een laptop hebben, met plenty geheugen, disk ruimte en fatsoenlijk groot scherm. Simpelweg omdat we met z'n allen met ons VAK bezig zijn.
Maar dat is dus met alles zo. Ik vind niet dat het vak serieus genomen wordt. De aandeelhouders en topmanagement zijn blij dat ze een groep mensen hebben die zo lekker handig zijn met computers, en een andere groep mensen die voor die diensten wil betalen.

De manier hoe we zaken doen met klanten is mij helemaal een mysterie. Ik spreek nu voor SI. Het wordt teveel aan het toeval overgelaten dat er zaken goed gaan. Van het moment dat een klant geadviseerd wordt, tot oplevering/implementatie. Successen zijn eigenlijk alleen aan persoonlijke titels toe te schrijven. Er heerst ook een sfeer van "ja dat hebben we toch weer mooi geflikt" of "die klant heeft er toch geen verstand van, ff een poot uitdraaien". Maar het komt vrijwel nooit voor dat er een goed plan en aanpak ergens aan vooraf gaat.

En toch blijf ik er werken omdat ik denk dat er wat valt te veranderen. Als ik dat niet meer geloof denk ik dat ik snel weg ben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

OMX2000 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:31:
De manier hoe we zaken doen met klanten is mij helemaal een mysterie. Ik spreek nu voor SI. Het wordt teveel aan het toeval overgelaten dat er zaken goed gaan. Van het moment dat een klant geadviseerd wordt, tot oplevering/implementatie. Successen zijn eigenlijk alleen aan persoonlijke titels toe te schrijven.
Inderdaad. Ik heb daar ook een aantal keren geroepen dat ze voor de ondersteuning van het sales proces dedicated sales consultant zouden moeten hebben. Want het komt doorgaans neer op een consultant die naast zijn opdracht in de avonden en weekends mee moet werken aan een offerte. Bij Oracle (en veel andere bedrijven) hebben ze een aantal dedicated consultants die zelfs een deel van hun tijd billable bezig zijn (poc's enzo worden gewoon betaald door de klant). Maar ook voor het ondersteunen van account mgrs is het ook wel handy om iemand met verstand van zaken te kunnen raadplegen. Richt dat gewoon structureel in. Het levert gewoon geld op! Ik snap ook wel dat je niet 4 man per vestiging kunt vrijhouden, en dat hoeft ook niet. Pak desnoods 1 man per vestiging voor 100% en 1 of die voor 50% oid worden vrijgehouden voor dergelijke zaken. Met een beetje goede wil kan dat best. Als Oracle dat kan, kan een ander dat ook.

Ter illustratie: uit hoofde van mijn werk binnen die Oracle groep kreeg ik een mail waarin het management de zorg uitte dat er een aantal grote klussen waren 'verloren' aan de concurrenten. Op zich niet raar ofzo, maar het was niet zomaar verliezen, maar big time. Er zat gewoon een ton ofzo tussen. Blijkbaar heeft men niet genoeg tijd kunnen besteden aan die offertes of aan de informatie. Dat pleit dus voor de sales consultant. In die gevallen betaalt ie zichzelf terug. En in ieder geval gaat de kwaliteit van je werk omhoog, maar dat is alleen een voordeel als dat je doel is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Weet iemand hoe de boeteregeling in elkaar steekt als je ontslag neemt bij Atos Origin. Wat is de formule hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Welke boeteregeling je ook bedoelt, je kunt het vast op source vinden, in de arbeidsvoorwaardengids, of bellen met de juiste afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Carnagy schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:00:
Weet iemand hoe de boeteregeling in elkaar steekt als je ontslag neemt bij Atos Origin. Wat is de formule hiervan.
5.14 Voortijdige beëindiging gebruikersovereenkomst en schadeloosstelling
Het is de medewerker niet toegestaan de gebruikersovereenkomst voortijdig te beëindigen.
Echter voortijdige beëindiging volgt automatisch op het beëindigen van de arbeidsovereenkomst. Indien het beëindigen van de arbeidsovereenkomst plaats vindt op initiatief van de medewerker, dan dient deze de werkgever schadeloos te stellen. De hoogte van het eventuele schadeloosstellingbedrag is afhankelijk van de nog resterende looptijd van de lease-overeenkomst en het bedrag “boven norm”.

Voor lease-auto’s die zijn besteld ná 1 januari 2006 geldt:
- Een standaard schadeloosstelling van anderhalf maal het maandelijks leasebedrag ongeacht het tijdstip waarop de auto (vroegtijdig) wordt ingeleverd.
- Een aanvullende schadeloosstelling ter hoogte van het bedrag “boven norm” voor de resterende looptijd indien de medewerker een “boven norm”-bedrag heeft groter dan onderstaande percentages: De waarde van eventuele winterbanden telt niet mee voor de hoogte van de “boven norm”.

Salarisband Boetevrije normoverschrijding
I, II en A, B Tot 20% van het normleasebedrag
III en C Tot 15% van het normleasebedrag
IV, D en hoger Tot 10% van het normleasebedrag

Bij overschrijding van de in het overzicht genoemde percentages wordt de boete berekend over het gehele “boven norm”-bedrag.

Voor lease-auto’s die zijn besteld vóór 1 januari 2006 geldt de standaard schadeloosstelling van anderhalf maal het maandelijks leasebedrag ongeacht het tijdstip waarop de auto (vroegtijdig) wordt ingeleverd.

De schadeloosstelling is niet van toepassing als de medewerker zelf zorg draagt voor:
• Overdracht van zijn gebruikersovereenkomst onder dezelfde voorwaarden aan een andere Atos Origin medewerker.
• Overdracht van de lease-overeenkomst aan een andere leasemaatschappij zonder kosten voor de werkgever.
• Overdracht van de lease-overeenkomst aan hemzelf zonder kosten voor de werkgever.

Er is eveneens sprake van voortijdige beëindiging indien:
a. De verzekering van de lease-auto eindigt door schuld van de medewerker en er geen gelijkwaardige dekking verkregen kan worden.
b. De lease-auto niet of grotendeels niet door de verzekering gedekte schade heeft geleden door schuld van de medewerker.
c. De medewerker tot enige vrijheidsstraf wordt veroordeeld en/of ontzegging heeft van de rijbevoegdheid.
d. De bestelde lease-auto niet door de medewerker wordt afgenomen.
In deze gevallen zal alle schade die ten gevolge van de voortijdige beëindiging is verschuldigd aan de leasemaatschappij door de medewerker aan Atos Origin worden vergoed.

De door de medewerker te betalen boete zoals bovenstaand is beschreven kan als privégebruik in mindering gebracht worden op de fiscale bijtelling tot maximaal nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
dropman schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:43:
@wvkreg "Zelfstudie is bij AO een optie. Examens mogen gewoon worden gepland

Helaas is zelfs dat binnen onze practice niet mogelijk, willekeur allom dus. En nee, ik ben nog steeds AOer.
Afd. SI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Of je zorgt dat iemand je auto overneemt op Leasemarket.. erg makkelijk tegenwoordig, gezien het feit dat we een bestelstop hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons, SI ....... afdeling wordt zelfstudie natuurlijk ge-promote. Ook door ondersteuning in klasverband.
Cursus is nog steeds mogelijk. Wel met een goede motivatie. Examens is geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
@wvkreg
SI. Maar zie triangel: zelf binnen SI willekeur. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dropman op 30-01-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 15:22
Carnagy schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:00:
Als je in deze tijd ontslag neemt zijn er wellicht andere dingen mogelijk. Zoals vertrek zonder boete oid.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

artbij schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:21:
[...]

Als je in deze tijd ontslag neemt zijn er wellicht andere dingen mogelijk. Zoals vertrek zonder boete oid.
Die snap ik niet helemaal. Waarom zouden ze dat in deze tijd doen? Atos is juist nu niet happig om die boete voor je te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Liever dat dan nog een maand je salaris te betalen als er geen omzet gehaald wordt!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
OMX2000 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:27:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Waarom zouden ze dat in deze tijd doen? Atos is juist nu niet happig om die boete voor je te gaan betalen.
Misschien zijn ze wel blij dat hun personeelsbestand krimpt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Arbeidsvoorwaarden overleg afgebroken en partijen in beraad. Ik ben benieuwd...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
Iemand informatie wat onze vertegenwoordigers eisen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:38

TheFirepit

Vuurbal

dropman schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:41:
Iemand informatie wat onze vertegenwoordigers eisen??
Ik ben meer benieuwd naar wat AO wil. De COR gaat uiteindelijk toch (bijna) altijd akkoord met wat AO wil.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

EngelF schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:48:
[...]

Ik ben meer benieuwd naar wat AO wil. De COR gaat uiteindelijk toch (bijna) altijd akkoord met wat AO wil.
Die hele COR is een wassen neus. Ik hoor steeds dat er vanalles overlegd wordt, maar ik merk er op een of andere manier niks van. Ja het is leuk dat Atos zo'n beetje als enige ICT bedrijf een OR heeft, maar waarom verdienen Atos-ers dan structureel lager dan marktconform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
OMX2000 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:05:
[...]

Die hele COR is een wassen neus. Ik hoor steeds dat er vanalles overlegd wordt, maar ik merk er op een of andere manier niks van. Ja het is leuk dat Atos zo'n beetje als enige ICT bedrijf een OR heeft, maar waarom verdienen Atos-ers dan structureel lager dan marktconform?
Je zou je natuurlijk eens kunnen verdiepen in hetgene wat de OR doet voordat je zoiets roept.

Een OR is wettelijk verplicht vanaf 50 medewerker (WOR) dus dat is onzin.

Overleg met de OR betekent niet dat Parijs opeens een zak geld komt brengen of dat opeens alles mogelijk is wat de OR wil. Het overleg met de bestuurder is vaak moeizaam omdat de belangen vaak tegengesteld zijn. Bij Atos staan de marges ook onder druk en heeft het bedrijf last van de economische crisis. Je moet natuurlijk ook verder kijken dan alleen het salaris. Opleidingsmogelijkheden, carriere kansen en secundaire arbeidsvoorwaarden is ook niet onbelangrijk...

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 19:41

ooz

Je moet natuurlijk ook verder kijken dan alleen het salaris. Opleidingsmogelijkheden, carriere kansen en secundaire arbeidsvoorwaarden is ook niet onbelangrijk...
Ik ben het er volledig mee eens dat er naar meer gekeken moet worden dan alleen salaris. Maar als ik dan kijk naar opleidingsmogelijkheden, carriere kansen en secundaire arbeidsvoorwaarden, moet ik zeggen dat ik daar weinig tot niets van zie. Carriere kansen is dan wel hetgene wat ik hier en daar nog zie.

Toen ik nog op school zat keek ik wel een beetje op naar een groot ict bedrijf zoals Atos, maar die kijk op het leven is wel beetje veranderd.

• Miki
  • Laatst online: 16:13
ooz schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 07:30:
[...]

Ik ben het er volledig mee eens dat er naar meer gekeken moet worden dan alleen salaris. Maar als ik dan kijk naar opleidingsmogelijkheden, carriere kansen en secundaire arbeidsvoorwaarden, moet ik zeggen dat ik daar weinig tot niets van zie. Carriere kansen is dan wel hetgene wat ik hier en daar nog zie.

Toen ik nog op school zat keek ik wel een beetje op naar een groot ict bedrijf zoals Atos, maar die kijk op het leven is wel beetje veranderd.
Geloof me bij andere detacheerders is het op dit moment niet veel beter.

• wvkreg
Klopt en helaas waar Miki. AO is echter niet marktconform.

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

smesjz schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:25:
[...]

Je zou je natuurlijk eens kunnen verdiepen in hetgene wat de OR doet voordat je zoiets roept.

Een OR is wettelijk verplicht vanaf 50 medewerker (WOR) dus dat is onzin.

Overleg met de OR betekent niet dat Parijs opeens een zak geld komt brengen of dat opeens alles mogelijk is wat de OR wil. Het overleg met de bestuurder is vaak moeizaam omdat de belangen vaak tegengesteld zijn. Bij Atos staan de marges ook onder druk en heeft het bedrijf last van de economische crisis. Je moet natuurlijk ook verder kijken dan alleen het salaris. Opleidingsmogelijkheden, carriere kansen en secundaire arbeidsvoorwaarden is ook niet onbelangrijk...
Sorry ik moet even mijn crack pijp wegleggen... Ik bedoeld dat Atos als enige een CAO heeft. En ik kan nu niet echt zeggen dat dat veel voordelen oplevert.

Het gaat mij niet om zakken vol met geld. Maar het totaal beeld. Je werkt om bepaalde redenen bij een detacheerder : gevarieerde klussen, goede carriere mogelijkheden, voldoende opleidingsmogelijkheden, collega's waaraan je je kunt optrekken, en ook een leuk salaris.

Laten we het anders stellen. Atos biedt ons een salaris en wij leveren Atos een dienst. Die dienst levert iemand bij Atos (voor het gemak) 4000 euro (bruto) per maand op. Atos verdient aan dezelfde persoon ca. 12000 p/m op. Kostprijs zal 6000-6500 euro zijn. Houd Atos 6000 p/m over. Dus ze verdienen per jaar aan zo iemand 12 * 6000 = 72.000 euro.

Nou ben ik van mening dat voor die 72.000 euro die Atos aan mij verdient, ze best wel wat harder hun best mogen doen. Sterker nog ik wil wat meer te zeggen hebben als ik 72.000 euro per jaar naar iemand breng. En dan bedoel ik niet dat ik een gouden koets wil, en een bizar hoog salaris. Maar ik vind wel dat Atos medewerkers even zo kritisch naar zijn management moet zijn als andersom. Er wordt van de meeste van ons verwacht dat we professioneel bezig zijn, waarom wordt er dan zoveel geblunderd onder ons management.

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Miki schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:12:
[...]

Helaas is dat niet helemaal zo. Het is bij veel andere detacheerders niet veel beter. Maar een aantal gaat echt sterker uit deze crisis komen. Ik betwijfel dat Atos daar een van zal zijn.

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
OMX2000 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:16:
[...]

Sorry ik moet even mijn crack pijp wegleggen...

Laten we het anders stellen. Atos biedt ons een salaris en wij leveren Atos een dienst. Die dienst levert iemand bij Atos (voor het gemak) 4000 euro (bruto) per maand op. Atos verdient aan dezelfde persoon ca. 12000 p/m op. Kostprijs zal 6000-6500 euro zijn. Houd Atos 6000 p/m over. Dus ze verdienen per jaar aan zo iemand 12 * 6000 = 72.000 euro.
Misschien toch wat minder lurken aan die crackpijp. Kostprijs in dit soort grote toko's is vaak 2 tot 3 keer je bruto salaris. Er gaat nogal veel naar (sales, contract, BU, enz) management, overhead e.d. Die moeten ook allemaal betaald worden ;)

• Roeltjuh
  • Niet online
OMX2000 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:16:
[...]

Sorry ik moet even mijn crack pijp wegleggen... Ik bedoeld dat Atos als enige een CAO heeft. En ik kan nu niet echt zeggen dat dat veel voordelen oplevert.
AO heeft geen CAO meer (ja goed, wat er nog van over is). Een nieuwe CAO zal er ook niet komen, aangezien AO niet meer met de bonden onderhandelt. Wat er wel moet komen is in principe vergelijkbaar met een CAO...

[ Voor 17% gewijzigd door Roeltjuh op 11-02-2010 20:24 ]

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

mierenfokker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:17:
[...]

Misschien toch wat minder lurken aan die crackpijp. Kostprijs in dit soort grote toko's is vaak 2 tot 3 keer je bruto salaris. Er gaat nogal veel naar (sales, contract, BU, enz) management, overhead e.d. Die moeten ook allemaal betaald worden ;)
Dat bedoel ik juist... Die overhead betalen ze van de winst die ze maken. 6000 kostprijs is wat 1 FTE kost.

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Ik heb nog nooit ergens zoveel (niet functionerende) procesmanagers gezien als bij Atos. Onvoorstelbaar wat die een werk rond kunnen pompen. A maakt een rapport voor B, B voor C en C weer voor A. Ondertussen worden de echte beheerder helemaal dol van alle input (lees lijstjes) die aangeleverd moet worden.

Volgens mij is op deze wijze geen enkel outsourcingscontract winstgevend. Bovendien werkt de oude BSO struktuur een enorme versnippering in de hand, waardoor de ene afdeling niet weet wat de ander doet en er nauwelijks sprake is van schaalvoordeel.

Daarnaast komen er met de outsourcingsdeals veel dure managers over die ook een plaatsje moeten vinden in de organisatie, met behoud van rechten en salaris.

Gevolg:
Weinig winst (verlies ??), dus ook geen geld voor de medewerkers.

Veel aandacht voor processen, maar niet voor technische vernieuwing.
Gevolg:
Atos is geen interessante werkgever voor technische georiënteerde professionals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Sterk1 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:23:
Gevolg:
Weinig winst (verlies ??), dus ook geen geld voor de medewerkers.

Veel aandacht voor processen, maar niet voor technische vernieuwing.
Gevolg:
Atos is geen interessante werkgever voor technische georiënteerde professionals.
Wel frappant dat het op deze mate is gegroeid in de afgelopen 7 jaar. Ben zelf zo'n veelvuldig vervloekte oud- KPN'er en op het moment dat we in 2003 werden geinsourced werden we volledig afgefakkeld als we het woord proces ook maar in de mond durfden te nemen. We zijn nu dus dik zeven jaar verder en AO is inderdaad bij vlagen een beetje doorgeschoten. Wat ik zo jammer vind van een dergelijk ingerichte organisatie is dat verantwoording nemen een beetje onder de procesinrichting is gaan lijden. Anders gezegd in mijn omgeving zijn er diverse groepen en individuen die processen enkel gebruiken om het eigen straatje schoon te vegen en constant last hebben van het not my problem syndroom waardoor het oplossen van technische problemen verzand in de ogenschijnlijke onwilligheid van de organisatie.

Pas nadat je op persoonlijk vlak de kans krijgt om met de mensen om tafel te komen blijkt er wel degelijk een bereidwilligheid te zijn om iets op te pakken. Maar om daar te komen...

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Testert schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:45:
Liever dat dan nog een maand je salaris te betalen als er geen omzet gehaald wordt!
Ik ben wel fulltime billable dus zou wel een boete krijgen. Ben m'n auto inmiddels kwijt aan een collega dus geen boete gelukkig :)
Miki schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:12:
[...]

In mijn geval was Atos ver beneden mijn nieuwe salaris en secundaire voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dat focussen op processen zie je wel meer in slechte tijden. Heel simpel: Slechte tijd, dus minder inkomsten, dus het reorganisatiespook komt om de hoek loeren. Aangezien er minder "aan de buitenkant" gebeurt (lees: knaken binnenhalen van klanten), gaan hele volkstammen zich met het genereren van allerlei cijfers en het invoeren van nieuwe regeltjes bezighouden, om de eigen waarde aan te tonen. Da's niets speciaals, dat zie je in een hoop tenten.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 16:13
Carnagy schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:21:
[...]
In mijn geval was Atos ver beneden mijn nieuwe salaris en secundaire voorwaarden.
Er natuurlijk altijd uitzonderingen en ook niet alle detacheerders zullen even zwaar geleden hebben onder de crisis.

Bij mijn eigen detacheerder (hoofdletter Y + kleuren zwart/wit) zijn ook de nodige maatregelen getroffen die redelijk overéén komen met wat ik hier zoal lees. Management is vervangen, geen nieuwe leasecontracten, matiging in opleidingen, geen loonsverhoging 2009-2010, enz. enz.

Het is dit jaar gewoon uitzitten en wachten op betere tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Hillie schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 07:51:
Dat focussen op processen zie je wel meer in slechte tijden.
Het viel me bij Atos al op in de goede tijden, maar het is inderdaad alleen maar erger geworden het laatste jaar (heb ik uit betrouwbare bronnen...) Ik denk overigens dat er momenteel weinig bedrijven zijn waar ze het nog bonter maken met die procesmanagers. Er kan dus in theorie nog aardig gesneden worden in de organisatie, want er zit op de verkeerde plekken nog veel te veel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is winst, maar dat is minder dan 1% van de omzet. Dat vind ik zelf wel heel erg magertjes...
Dus op basis van deze cijfers kan men ook geen loonsverhoging bieden, want met 1% loonsverhoging wordt er dus al bijna verlies geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:06:
Er is winst, maar dat is minder dan 1% van de omzet. Dat vind ik zelf wel heel erg magertjes...
Dus op basis van deze cijfers kan men ook geen loonsverhoging bieden, want met 1% loonsverhoging wordt er dus al bijna verlies geleden.

[...]
KLopt niet natuurlijk. Je weet niet hoeveel personeelskosten Atos maakt...

Andere (bullshit) berekening.
32 miljoen euro / 50.000 medewerkers = 640 euro per medewerker.
640 / 12 maanden = 53,3 euro

Als 53,3 1% opslag zou zijn, dan hoort daar een salaris van 5300 bij.

Dus als de hele winst op zou gaan aan opslag, zou dat betekenen dat gemiddeld mensen 5300 euro zouden kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:05:
[...]

KLopt niet natuurlijk. Je weet niet hoeveel personeelskosten Atos maakt...
Mijn berekening klopt inderdaad niet.
Maar je bent het toch wel met mij eens dat als maar 1% van de omzet winst is, de winst niet groot is?
Er hoeft maar iets te gebeuren (mislukt project, claim oid) en de winst is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:06:
[...] op basis van deze cijfers kan men ook geen loonsverhoging bieden, want met 1% loonsverhoging wordt er dus al bijna verlies geleden.
Thierry claimt enige ruimte te hebben voor loonsverhogingen dit jaar. Uit zijn mail van vanavond:
[...] we have budgeted an initial envelope of a 0.45% salary increase in our Continental Europe geographies [...] If our Group top line evolves according to our objectives, we will have the possibility of an additional envelope for salary increase in H2 2010, while not putting our jobs at risk [...]

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
OMX2000 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:05:
[...]
<knip>Berekening<knip>
Dus als de hele winst op zou gaan aan opslag, zou dat betekenen dat gemiddeld mensen 5300 euro zouden kosten...
Volgens mij scheelt dat niet zo veel...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:18:
Klopt en helaas waar Miki. AO is echter niet marktconform.
Dat was in de BSO tijd ook al zo.
Maar was het wel een leuker bedrijf om voor te werken en waren er andere arbeidsvoorwaarden dan bij andere detacheerders (social weekends e.d.).
Er was veel meer mogelijk omdat de resultaat verantwoordelijkheid bij de vestiging lag en niet bij een of andere manager ver weg in Utrecht. Die tijd bestaat niet meer en zal ook niet meer terug komen.
Als je dat zoekt, moet je een kleiner bedrjif opzoeken.

Ik ben nu al weer een jaar weg, maar heb toch meer dan 10 jaar met veel plezier bij AO gewerkt.
Had bijna altijd prettige collega's om mee te werken en daar zaten zelf ex-KPNers bij ( ;) @Chocovla
)
Ben er toen wel achter gekomen dat de mentaliteit per afdeling heel erg verschillend is en sommige onderdelen zo traag zijn in hun beslistraject dat de klant (zelfs KPN) er bijna wanhopig van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:45:
[...]

Dat was in de BSO tijd ook al zo.
[...]
Er was veel meer mogelijk omdat de resultaat verantwoordelijkheid bij de vestiging lag en niet bij een of andere manager ver weg in Utrecht. Die tijd bestaat niet meer en zal ook niet meer terug komen.
Als je dat zoekt, moet je een kleiner bedrjif opzoeken.
[...]
Volgens mij is dat centraliseren inderdaad een issue van alle grote IT-bedrijven. Je zou de oud CMG-ers moeten horen over Logica. Die klinken net zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:36:
[...]

Volgens mij is dat centraliseren inderdaad een issue van alle grote IT-bedrijven. Je zou de oud CMG-ers moeten horen over Logica. Die klinken net zo :)
haha. Klopt helemaal. Ook bij Logica worden we niet vrolijk van centralisatie en lijstjesmanagement. Dat is overigens pas zo sinds we van jullie een tweedehands bestuurder aan het roer kregen. :+

Ik ruik een causaal verband. :|

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nogal wat berekeningen over de kostprijs; ik weet dat mijn kostprijs tussen de 55 en 65 euro per uur ligt incl auto, laptop, helpdesk, backoffice enz. Hou daarbij ook rekening met vakanties, ziekte, feestdagen. Op dat soort momenten lopen de kosten door ondanks '100% billability'. AO Nederland heeft ook de slechtste cijfer van de hele groep, alleen AC maakt nog winst en zlefs bij de cash cow Atos Worldline krijgen ze maximaal 0.45% loonsverhoging. Dus verwacht niks uit Parijs, behalve dan dat er meer kostenposten worden gesneden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:57:
Ik zie nogal wat berekeningen over de kostprijs; ik weet dat mijn kostprijs tussen de 55 en 65 euro per uur ligt incl auto, laptop, helpdesk, backoffice enz. Hou daarbij ook rekening met vakanties, ziekte, feestdagen. Op dat soort momenten lopen de kosten door ondanks '100% billability'.
In een kostprijs zoals jij die noemt zitten de kosten voor vakantie, ziekte en feestdagen gewoon verrekend. Bij het berekenen van een kostprijs wordt rekening gehouden met het feit dat je een X-aantal vakantie dagen hebt en Y-aantal wettelijke vrije dagen. Plus een opslag voor een paar dagen per jaar dat je ziek bent.

Ik snap deze opmerking dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
http://www.computable.nl/...oral-door-te-snijden.html
ik schrik toch wel van dit aantal...

even een compleet andere vraag. Aangezien het weer aantrekt en ik het helemaal gehad heb met de files wilde ik af en toe met de motor naar werk. nu vroeg ik mij af of ik gebruik mag maken van de tankpas. nu valt dit onder woon/werk reizen, maar is het vervangend vervoer? nu wil ik niet gelijk van OFC aankloppen, iets met slapende honden...

[ Voor 3% gewijzigd door j0rDy op 23-02-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:38

TheFirepit

Vuurbal

Het aantal vind ik niet zo verrassend. Je moet trouwens wel bedenken dat het bijna geen gedwongen ontslagen zijn, maar externe die weg moeten en contracten die aflopen. Op kleinere schaal heb ik nog wel gezien dat ze mensen met een zak vol geld wat vroeger de VUT in sturen.

Het grote nadeel vind ik dat elk team gewoon een target krijgt over hoeveel procent dat het team kleiner moet. Er wordt totaal niet gekeken naar de werklast die er op dat moment binnen het team is en hoeveel werk het team verricht. De managers krijgen gewoon op hun bord dat ze X% personeel kwijt moeten en halen ze het niet dan volgen er sancties.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Kort vraagje over het concurrentiebeding;
Ik heb thuis gekeken, maar ik kan zo gauw geen exemplaar vinden.
Liggen deze alleen bij AO zelf? Of zouden we zelf ook een kopie moeten hebben?
Ik durf er bij het secretariaat niet zo snel om te vragen... want dan weten ze snel genoeg hoelaat het is...
Of zijn deze ook online in te zien?

edit: betreft bas oost, si

[ Voor 4% gewijzigd door Gast1981 op 24-02-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Gast1981 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:28:
Kort vraagje over het concurrentiebeding;
Ik heb thuis gekeken, maar ik kan zo gauw geen exemplaar vinden.
Liggen deze alleen bij AO zelf? Of zouden we zelf ook een kopie moeten hebben?
Ik durf er bij het secretariaat niet zo snel om te vragen... want dan weten ze snel genoeg hoelaat het is...
Of zijn deze ook online in te zien?

edit: betreft bas oost, si
Ik had de mijne bij mijn contract zitten en deze lagen thuis. Ik heb er een getekend, dus ik neem aan jij ook wel.

Gaat het je om de inhoud of of je hem wel getekend hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Getekend heb ik het wel, dat weet ik nog.
Gezien het traject waar ik nu in zit moet ik echter ook de strekking van de inhoud weten...
Maar wellicht heb ik het document idd nog thuis.
Indien echt noodzakelijk als nog de stoute schoenen aantrekken, en bij de baas opvragen ;)

• wvkreg
in t kort je cc beding:

Je mag niet voor een AO klant gaan werken (brede zin van het woord) in de 1e 6 maanden na vertrek bij AO.

• Carnagy
wvkreg schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:47:
in t kort je cc beding:

Je mag niet voor een AO klant gaan werken (brede zin van het woord) in de 1e 6 maanden na vertrek bij AO.
Je mag ook geen collega's recruiten voor je nieuwe werkgever (Direct of indirect) Boete 12.000 euro gedurende 1 jaar

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

in t kort je cc beding:

Ik heb het beding inmiddels gevonden.
Echter intepreteer ik de tekst iets anders, zoals ik het lees:
"Je mag tot 12 maanden nadat je AO dienstverband is beëindigd geen werkzaamheden verrichten voor een onderneming of organisatie waar je de laatste 6 maanden voor AO werkzaam bent geweest."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:57:
Ik zie nogal wat berekeningen over de kostprijs; ik weet dat mijn kostprijs tussen de 55 en 65 euro per uur ligt incl auto, laptop, helpdesk, backoffice enz. Hou daarbij ook rekening met vakanties, ziekte, feestdagen. Op dat soort momenten lopen de kosten door ondanks '100% billability'. AO Nederland heeft ook de slechtste cijfer van de hele groep, alleen AC maakt nog winst en zlefs bij de cash cow Atos Worldline krijgen ze maximaal 0.45% loonsverhoging. Dus verwacht niks uit Parijs, behalve dan dat er meer kostenposten worden gesneden!!
Als ik dit artikel lees is het juist AC wat de winst naar beneden heeft gedrukt.

http://www.computable.nl/...ede-jaarcijfers-atos.html

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
in t kort je cc beding:

Dat is géén cc beding. Een klant is GEEN concurrent van AO en het cc beding is hier NVT! Een klant is een relatie en daarvoor heb je een relatiebeding. Een cc beding is dus ook enkel van toepassing als je bij een concurrent detacheerder gaat werken.

Echter klopt het bovenstaande voor AO waarschijnlijk wel. Alleen mix je 2 verschillende bedingen door elkaar en heeft AO beiden soorten bedingen afgesloten om zichzelf te beschermen. ;)
Gast1981 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:28:
[...]

Ik heb het beding inmiddels gevonden.
Echter intepreteer ik de tekst iets anders, zoals ik het lees:
"Je mag tot 12 maanden nadat je AO dienstverband is beëindigd geen werkzaamheden verrichten voor een onderneming of organisatie waar je de laatste 6 maanden voor AO werkzaam bent geweest."
Ben je zeker dat dit géén relatiebeding is? Indien bovenstaande omschreven staat als een CC beding dan klopt dit niet want een klant is bijvoorbeeld geen concurrent maar een relatie. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door makila op 26-02-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
makila schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:17:
[...]

Dat is géén cc beding. Een klant is GEEN concurrent van AO en het cc beding is hier NVT! Een klant is een relatie en daarvoor heb je een relatiebeding. Een cc beding is dus ook enkel van toepassing als je bij een concurrent detacheerder gaat werken.

Echter klopt het bovenstaande voor AO waarschijnlijk wel. Alleen mix je 2 verschillende bedingen door elkaar en heeft AO beiden soorten bedingen afgesloten om zichzelf te beschermen. ;)

[...]
Ben je zeker dat dit géén relatiebeding is? Indien bovenstaande omschreven staat als een CC beding dan klopt dit niet want een klant is bijvoorbeeld geen concurrrent maar een relatie. ;)
Volgens mij mag je nog even in de boeken duiken. Een klant waar je wordt gedetacheerd kan een concurent aanbieder worden toch? CC beding heeft wel te maken met de klanten van AO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10:08
Juridisch advies inwinnen is misschien ook geen gek idee. Veel van dit soort bedingen blijken namelijk door rechters nogal makkelijk van tafel geveegd te worden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

makila schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:17:
[...]
Ben je zeker dat dit géén relatiebeding is? Indien bovenstaande omschreven staat als een CC beding dan klopt dit niet want een klant is bijvoorbeeld geen concurrent maar een relatie. ;)
Inhoudelijk heb je absoluut gelijk. Gelet op de vastgelegde tekst betreft het puur een relatiebeding, er wordt niet over concurrenten gesproken en je zou zonder problemen bij een concurrent aan de slag kunnen. Het spitst zich vooral op het niet direct overnemen van een vacature/werkplek bij een klant/relatie.
Echter wordt dit documentje intern 'gewoon' concurrentiebeding genoemd ;)

Ander vraagje mbt AO en de auto;
Ik probeer de leasemarket te bereiken om iets toe te voegen, dat lukt via Source niet.
Is dat één van die applicaties waarvoor je fysiek op het AO netwerk moet zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ja VPN of Local acces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er enige manier om onder de “boven lease norm bedrag” boete af te komen? Mijn auto is al maanden in de pool en op de leasemarket. Zonder succes.. Ik vrees voor +/- 5500.. Niet fijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:43:
Is er enige manier om onder de “boven lease norm bedrag” boete af te komen? Mijn auto is al maanden in de pool en op de leasemarket. Zonder succes.. Ik vrees voor +/- 5500.. Niet fijn..
Laten afkopen door je nieuwe werkgever is denk ik je enige optie. Je kan proberen om via je nieuwe werkgever een bonus voor iemand die hem overneemt te regelen. Misschien willen ze dat wel.

Anders is het achteraf op de blaren zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Carnagy schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:55:
[...]

Laten afkopen door je nieuwe werkgever is denk ik je enige optie. Je kan proberen om via je nieuwe werkgever een bonus voor iemand die hem overneemt te regelen. Misschien willen ze dat wel.

Die boeteregel is heel goed uit te leggen. Maar het is voor de werknemer soms een reden om niet weg te gaan. Sterker nog, wat doet een werknemer als ie gewoon uit dienst wil omdat er een onwerkbare situatie is ontstaan, en hij de boete niet kan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
OMX2000 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:30:
[...]

Die boeteregel is heel goed uit te leggen. Maar het is voor de werknemer soms een reden om niet weg te gaan. Sterker nog, wat doet een werknemer als ie gewoon uit dienst wil omdat er een onwerkbare situatie is ontstaan, en hij de boete niet kan betalen?
Ontslagen worden?
Carnagy schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:55:
[...]

1 van de redenen om heeeeeeeel goed uit te kijken dat je niet een te grote auto wilt, dan dat je je qua leasebedrag kan veroorloven. Erg dom dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Laatst online: 06-08 10:14
Meestal is het zo dat je de boete alleen betaald als je vrijwillig vertrekt. Bij gedrongen ontslag vervalt de boete clausule. (Althans, zo is het in mijn contract. Geen idee of dat ook geldt bij AO).

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Rarz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:58:
Meestal is het zo dat je de boete alleen betaald als je vrijwillig vertrekt. Bij gedrongen ontslag vervalt de boete clausule. (Althans, zo is het in mijn contract. Geen idee of dat ook geldt bij AO).
Geld natuurlijk ook bij AO.

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!