Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke.. even eea..:
Duurdere auto nemen dat je leasebedrag is kan je doen als je van mooie auto's houd en goed vooruitzicht hebt in je carrière. Ik denk dat ieder jong ambitieus mens met ballen best wel op dezelfde manier kan denken.

Looptijd van het contract: Je gaat een overeenkomst aan met een bedrijf maar verwacht niet dat de cultuur binnen het bedrijf zodanig veranderd dat je het ECHT niet meer leuk vind om er nog te werken. We weten allemaal hoe Atos afgelopen maanden met zijn eigen mensen omgaat toch? Van loyaliteit is er echt geen sprake!

Ik weet dat je van tevoren goed over na moet denken, maar zoweel met de mooie lease bak als met het bedrijf waar je net begint te werken is het hetzelfde als totaly verliefd te worden: het overkomt je, je kunt er geen moer aan doen en als de liefde opeens voorbij is voelt het NIET FIJN...

Enige wat je kunt doen is proberen de schade zo beperkt mogelijk te houden..

..that's all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Rarz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:58:
Meestal is het zo dat je de boete alleen betaald als je vrijwillig vertrekt. Bij gedrongen ontslag vervalt de boete clausule. (Althans, zo is het in mijn contract. Geen idee of dat ook geldt bij AO).
Volgens mij is dit gewoon de wet. Als er in je contract staat dat als je ontslagen wordt(mits een geldige reden zoals economische werkloosheid), dat je toch die boete moet betalen, dan is dat volgens mij gewoon onwettig en de wet gaat altijd boven de contractvoorwaarden.

[ Voor 4% gewijzigd door makila op 17-03-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 09:28
Mijn auto is al maanden in de pool en op de leasemarket.
Welke is dat?
... onder boete uitkomen
Total Loss.. maar die gasten bij de politie weten over het algemeen vrij goed hoe een 'expres ongelukje' eruit ziet ;) 8)7

@j0rDy
wilde ik af en toe met de motor naar werk. nu vroeg ik mij af of ik gebruik mag maken van de tankpas.
Heb je inmiddels hier al een antwoord op? Zelf ook wel geïnteresseerd..

[ Voor 49% gewijzigd door kkoenen op 22-03-2010 11:54 ]

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Wat voor auto heb je in de aanbieding?

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 25-03-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

TVL

j0rDy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:32:
even een compleet andere vraag. Aangezien het weer aantrekt en ik het helemaal gehad heb met de files wilde ik af en toe met de motor naar werk. nu vroeg ik mij af of ik gebruik mag maken van de tankpas. nu valt dit onder woon/werk reizen, maar is het vervangend vervoer? nu wil ik niet gelijk van OFC aankloppen, iets met slapende honden...
Dit is geen vervangend vervoer. Vervangend vervoer is als je auto bij de garage is. Van je tankpas mag je geen gebruik maken met je motor. Tankpas is gebonden aan het kenteken van de auto. Bovendien worden er ook rapportages gemaakt door Leaseplan mbt het verbruik (kilometstand/getankte liters) en het tankgedrag. Wat dan ook gaat opvallen is dat als je normaal diesel tankt nu benzine.

[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 23-03-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Carnagy schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:55:
[...]
Laten afkopen door je nieuwe werkgever is denk ik je enige optie. Je kan proberen om via je nieuwe werkgever een bonus voor iemand die hem overneemt te regelen. Misschien willen ze dat wel.

Anders is het achteraf op de blaren zitten :(
Inderdaad, contract over laten nemen of afkopen door je nieuwe werkgever.
Ideaal zou natuurlijk een berijderswissel zijn, maar dan moet je nèt de juiste kandidaat treffen.

Of... je rijdt de vereiste kilometers.
Hoeveel moet je nog? Misschien toch maar in de weekeinden flinke afstanden asfalt pakken :)

Of... je parkeert hem vol met Ajax vlaggetjes in Rotterdam Zuid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
DaTiezl schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:22:
Arbeidsvoorwaarden overleg afgebroken en partijen in beraad. Ik ben benieuwd...

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 15-04-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:20

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Gast1981 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:27:

Of... je parkeert hem vol met Ajax vlaggetjes in Rotterdam Zuid :)
Hahaha idd _/-\o_

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:43:
Is er enige manier om onder de “boven lease norm bedrag” boete af te komen? Mijn auto is al maanden in de pool en op de leasemarket. Zonder succes.. Ik vrees voor +/- 5500.. Niet fijn..
Je zou geld kunnen bieden aan degene die de auto wil overnemen.
1000 euro verlies is altijd nog beter dan 5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:20:
Oke.. even eea..:
Duurdere auto nemen dat je leasebedrag is kan je doen als je van mooie auto's houd en goed vooruitzicht hebt in je carrière. Ik denk dat ieder jong ambitieus mens met ballen best wel op dezelfde manier kan denken.

Looptijd van het contract: Je gaat een overeenkomst aan met een bedrijf maar verwacht niet dat de cultuur binnen het bedrijf zodanig veranderd dat je het ECHT niet meer leuk vind om er nog te werken. We weten allemaal hoe Atos afgelopen maanden met zijn eigen mensen omgaat toch? Van loyaliteit is er echt geen sprake!

Ik weet dat je van tevoren goed over na moet denken, maar zoweel met de mooie lease bak als met het bedrijf waar je net begint te werken is het hetzelfde als totaly verliefd te worden: het overkomt je, je kunt er geen moer aan doen en als de liefde opeens voorbij is voelt het NIET FIJN...

Enige wat je kunt doen is proberen de schade zo beperkt mogelijk te houden..

..that's all!!
al meer info? welke auto? en ben je hem al kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje en ik heb inmiddels een berijder gevonden voor mijn auto. Volgens mij zijn nu vrijwel alle auto's bezet en is de poollijst nu dus vrijwel op een 5 a 10 auto's na leeg.

Er zijn trouwens al wel geruchten dat er binnenkort weer nieuwe auto's besteld mogen worden maar helaas nog niets zeker.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoe hooeee Mijn Auto is WEG!!! Daaagggg 5.500 euri boete..
Sorry "wvkreg". Ik weet wel. Volgende berijder zou er veel plezier aan beleven. Het is een super bak!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
fraai om je daarvoor aleen te registreren dan ...3 hele posts
wat weet je wel?

[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 25-03-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11-2020
Jij weet meer van de onderhandelingen? Miste de beloofde 0,45% salarissprong alweer op mijn loonstrook ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat ik gehoord heb:

Begin April mogen er weer nieuwe auto's worden besteld en gaat de leaseregeling op de schop. Of de bedragen positief of negatief uitvallen weet ik niet. In ieder geval zullen de leasebedragen wel worden gewijzigd. Dat mag ook wel gezien de leaseprijzen zijn gestegen.

Salarisverhoging verwacht ik helemaal niets van. Je kunt beter een ander bedrijf zoeken. Ook al ben je het hele jaar billable, dan is het nog 0,00 wat je erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 0,45% erbij heb ik ook nog niet op de salarisstrook gezien.
Iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
dropman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:44:
[...]

Jij weet meer van de onderhandelingen? Miste de beloofde 0,45% salarissprong alweer op mijn loonstrook ;(
ik weet niks, maar trek wel mijn conclusies...hoop dat dat genoeg zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:55:
Die 0,45% erbij heb ik ook nog niet op de salarisstrook gezien.
Iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
Wat dacht je van niet? 1800 billable uren score 4, 0% erbij

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 29-03-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Mede daarom wordt dit dan ook mijn laatste maandje AO...
Niet vanwege de collega's of werkzaamheden, maar puur dit hele geneuzel eromheen de hele tijd en met name de laatste 2 jaar. Ik ga m'n heil elders zoeken. Of het gras bij de buren inderdaad groener lijkt kom ik dan vanzelf wel achter, maar zonder eigen actie weet ik zeker dat ik niet verder kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar ben ik zo'n beetje voor 99% billable geweest voor AO, ook score 4 en inderdaad niks erbij...

Voor mij rede om verder te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Land of the lost...de AO problemen lossen zichzelf op. Als je niks voor je werknemers doet, gaan ze vanzelf weg. Beetje reverse engineering, maar blijkbaar werkt het wel. giggs en gast, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:18

OMX2000

By any means necessary...

Het verloop is enorm groot op dit moment. Mijn persoonlijke ervaring is dat ze op dit moment weinig financieel kunnen/willen doen.

Maar ik geloof dat het bij veel van onze concullega's het net zo is. Het zal gewoon veel komen en gaan zijn de komende tijd.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verloop is inderdaad heel groot.
Eergisteren mijn exit-gesprek gehad, en ik heb nog gevraagd waarom er geen tegenbod gekomen is. Antwoord was heel simpel: er zijn geen mogelijkheden voor binnen het huidige beleid.
Ze waren zelf echter ook van mening dat je dit als bedrijf niet heel lang kunt volhouden, want medewerkers vertrekken toch. En je kunt niet over 'niemand' manager zijn.

Toch een vreemd gevoel om voor het laatst daar het pand te verlaten. Maar aan de andere kant: wat is in de ict 'voor het laatst'? Sommige ex-collega's (zijn uit dienst gegaan terwijl ik nog bij Atos werkte) kwam ik bij klanten ook alweer tegen. Dat zal nu wel niet anders worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Daarnaast kun je altijd nog terug toch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
wvkreg schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:10:
Daarnaast kun je altijd nog terug toch :-)
Lol ja. Ik ken zo iemand. Die werkte graag bij firma A maar hij kreeg nooit opslag. Die ging dan jobhoppen naar firma B. Een paar jaar later hadden ze dringend mensen nodig bij firma A. Hij jobhopte dan gewoon terug. Aan een véél hoger salaris natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Op https://source.atosorigin...p?id=NE201004021303496923 staat het principe akkoord arbeidsvoorwaarden 2010.

[ Voor 6% gewijzigd door kavorka op 06-04-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het principe akkoord bekeken en dat was allemaal erg teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de arbeidsvoorwaarden gelezen althans, het is maar wat je 'arbeidsvoorwaarden' kunt noemen. De tabel met salarisverhogingen slaat werkelijk alles, ik heb over 2009 een beoordeling van '3' behaald + het hele jaar billable en nu krijg je dan pas per 01-01-2011 1% bij. Die 1% is al zeer weinig maar dat het pas per 01-01-2011 is helemaal beroerd natuurlijk.

Dit werkt natuurlijk zeer demotiverend en je schiet er niets mee op. Atos is gedaald naar het niveau van een uitzendorganisatie.

Wat betreft de leaseauto's allemaal heel leuk en aardig die co2 grens maar is die grens voor benzine en diesel dan hetzelfde? En daarnaast mogen er nog geen nieuwe auto's besteld worden.

Al met al is het arbeidsvoorwaardenpakket er niet beter op geworden en dat is naar mijn mening mede te danken aan een OR met een ruggegraat van 0.0. Ik ben zelf van mening dat je als werknemers gewoon zoals dat in frankrijk gebeurd de boel moet platgooien, en dan bedoel ik niet even een uurtje het werk neerleggen maar gewoon keihard staken. Soms is zoiets gewoon nodig om bepaalde zaken gedaan te krijgen.

Zelf ben ik in vergevorderde status met de onderhandelingen van een nieuwe werkgever en ik kan niet wachten dat ik straks ook mijn 'exit' gesprek heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van het lease en vervoer is wel 'apart'
"Vanaf 1 mei 2010 mag de maximale CO2-uitstoot van leaseauto’s 140 gr/km zijn".
Volgens mij zijn er maar weinig auto's die daar aan (kunnen) voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Nee, dat valt wel mee.
Veel nieuwe diesels vallen in cat. B en vragen 'slechts' 20% bijtelling omdat ze onder de 118gr/km co2 blijven.
Tenzij je voor de sportieve en dieselslurpende bakken gaat uiteraard.. ;)

En begrijp ik nu goed dat de 13e maand vervangen gaat worden door een RAB?
Of is de 13e maand hetzelfde als dat Incentive Plan? (waar ik overigens nooit van gehoord heb :D )
Men gaat er hoe dan ook op achteruit qua eindejaarsbonus zo te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:31
Gast1981 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:38:
En begrijp ik nu goed dat de 13e maand vervangen gaat worden door een RAB?
Of is de 13e maand hetzelfde als dat Incentive Plan? (waar ik overigens nooit van gehoord heb :D )
Men gaat er hoe dan ook op achteruit qua eindejaarsbonus zo te zien..
Het lijkt me dat wanneer ze daar iets aan zouden wijzigen, ze het ook zo zouden noemen. Wel denk ik dat ze op termijn de 13e maand gaan afschaffen met het excuus "jullie krijgen toch een RAB?". Maar zoals ik het lees is dat nu nog niet het geval, en is het nu slechts een 'extraatje' voor mensen die niet onder een bonusregeling vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13e maand gaat niet vervangen worden door de RAB.
Incentive Plan = Bonusregeling.
RAB is er voor de medewerkers die niet vallen onder de bonusregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:07:
Dat van het lease en vervoer is wel 'apart'
"Vanaf 1 mei 2010 mag de maximale CO2-uitstoot van leaseauto’s 140 gr/km zijn".
Volgens mij zijn er maar weinig auto's die daar aan (kunnen) voldoen.
Heel veel auto's voldoen daar al aan. Zo'n beetje alle huidige instapmotoren zijn 20%. Wat dacht je van een Golf VI 1.4 TSI 160pk en toch 139 gram bijtelling? Of van mijn Audi A3 1.4 TFSI 155pk - DSG. Of de nieuwe 170pk diesel van Alfa? etc. etc. etc.

Als ik het allemaal zo lees dan is het niet altijd een pretje bij AO. Als BI'er nooit gewerkt voor één van de Big-Five dus ik vraag me wel eens af hoe het is maar AO zal het denk ik niet snel worden. Een relatief kleine speler bevalt me nog altijd uitstekend. Sprongen van een paar honderd euro meer per jaar zijn vaak eenvoudiger te realiseren en net ook weer een training gehad van een paar duizend euro. Qua lease auto's alle vrijheid (tuning, dikke velgen, spoilers, alle merken, hybride, benzine, diesel..you name it). Ik klaag wel eens maar als ik door dit topic lees dan heb ik het helemaal niet slecht.

Ook wel eens goed om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet begrijp is dat de beoordeling voor 2009 word je beloond in 2011. wanneer wordt je beloond voor 2010 ? De arbeidsvoorwaarde is geldig tot maart 2011. Dit is niet meer synchroon met de beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nog steeds op die nacalculatie van 2008 te wachten,
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Blijf lekker wachten, zou ik zeggen. In 2020 zit je alles bij elkaar toch 5% hoger in salaris als je het zo doorrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, tijd om te vertrekken dus. Zelfs bij de Hema krijg je nu meer loonsverhoging..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het allemaal zo lees dan is het niet altijd een pretje bij AO. Als BI'er nooit gewerkt voor één van de Big-Five dus ik vraag me wel eens af hoe het is maar AO zal het denk ik niet snel worden.
Ik ben rond 2006 bij atos weggegaan, was 1 van de ex-kpn'ers daar. Ik merkte al snel dat ik mij totaal niet kon vinden in de atos mentaliteit, waar je hoofdzakelijk als factuur-vee wordt beschouwd.

Werk nu al 4 jaar met volle tevredenheid bij een andere (grote) werkgever (geen detacheerder), en geen minuut spijt gehad. Af en toe kijk ik hier de Atos draadjes nog eens door, en vind daar altijd bevestiging voor mijn toen genomen beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

wvkreg schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:07:
Blijf lekker wachten, zou ik zeggen. In 2020 zit je alles bij elkaar toch 5% hoger in salaris als je het zo doorrekent.
Heb mezelf niet voor niets een opslag van ruim 12% gegeven door komende maand AO gedag te zeggen, en naar een kleine ICT'er te verkassen. Verder nagenoeg dezelfde voorwaarden als ik al had, dus de keus was snel gemaakt. En nee, niet alleen vanwege de maandelijkse beloning, maar ook vanwege de manier van omgaan met je personeel, de communicatie, de mogelijkheden tot opleiding, etc etc. Begin er intussen steeds blijer mee te worden, want de communicatie na deze mededeling aan AO is zo mogelijk nog bedroevender geworden omtrent het afhandelen van de laatste zaken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Gelukkig is het bij alle (grote) IT bedrijven hetzelfde als je hier zo de topics leest.`

Tijd voor deel 3!

[ Voor 25% gewijzigd door wvkreg op 15-04-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
wvkreg schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:00:
Land of the lost...de AO problemen lossen zichzelf op. Als je niks voor je werknemers doet, gaan ze vanzelf weg. Beetje reverse engineering, maar blijkbaar werkt het wel. giggs en gast, succes!
Precies hetzelfdde probleem vorig jaar gehad en het jaar ervoor, 2 keer een 4 gescoord en bijna helemaal niks erbij gekregen. In die tijd gevraagd om bij het bedrijf waar ik gedetacheerd zat te komen werken, heb ik maar gedaan :-D. Ben er bijna 1200 euro per maand op vooruit gegaan. Helaas geen lease auto maar salaris zegt mij toch net ff meer.

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
addinjo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:42:
[...]Ben er bijna 1200 euro per maand op vooruit gegaan. Helaas geen lease auto maar salaris zegt mij toch net ff meer.
Hmm, even een droge opmerking: dan ben je er ook niet 1200 euro op vooruit gegaan. Je moet voor de juiste berekening dan wel dezelfde auto aanhouden en kijken wat je dan nog over hebt. :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

mbvisiontt schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:53:
[...]

Hmm, even een droge opmerking: dan ben je er ook niet 1200 euro op vooruit gegaan. Je moet voor de juiste berekening dan wel dezelfde auto aanhouden en kijken wat je dan nog over hebt. :)
Hoeft niet natuurlijk :)
Als je een leaseauto hebt (dus <4 jaar oud meestal) en je betaalt daar een paar honderd euro per maand voor, en nu je geen leaseauto meer hebt koop je een autootje van ~4K, bijna zonder afschrijving dus, ga je er toch echt op vooruit. 1200 euro is een smak geld, zelfs zonder leaseauto. Voor dat bedrag lease je prive een A6 bij wijze van spreken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Arfman schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:08:
[...]

Als je een leaseauto hebt (dus <4 jaar oud meestal) en je betaalt daar een paar honderd euro per maand voor, en nu je geen leaseauto meer hebt koop je een autootje van ~4K, bijna zonder afschrijving dus, ga je er toch echt op vooruit. 1200 euro is een smak geld, zelfs zonder leaseauto. Voor dat bedrag lease je prive een A6 bij wijze van spreken.
Zonder weer de intentie om "de leaseauto-discussie" weer op te laaien is dit natuurlijk appels met peren vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Mja, ach los van elkaar zijn het allebei waarheden. :*)

Over het nieuwe principe akkoord kan vragen worden gesteld binnenkort, op elke locatie komt de COR langs om vragen te beantwoorden. Ik weet niet of ik er heenga; van de ene kant vind ik het meer dan niks wat we erbij krijgen, en van de andere kant weet je dat het ook niet meer zal worden. Wat heeft het dan voor nut om vragen te gaan stellen?

Ik lees hierboven ook iets van de 13e maand vervalt voor de bonus, dat is in elk geval op dit moment zeker niet aan de orde, zo heb ik het nergens zien staan. Op dit moment is het nog echt een extraatje.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 09:28
Enquete ingevuld?

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enquete heb ik ingevuld.
De resultaten laten zich denk ik wel goed voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Kiezen tussen ontevreden en zeer ontevreden kan best moeilijk zijn :-)

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 06-05-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11-2020
enquete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz
  • Laatst online: 22-07 19:41

ooz

COR Enquête Arbeidsvoorwaarden 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien veel mensen hier die AO in de afgelopen tijd verlaten hebben. Ik ook eind 2008...

Ik probeer het pensioenfonds over te dragen aan mijn nieuwe pensioenregeling. AO biedt namelijk een nabestaandenverzekering, mijn nieuwe werkgever een opbouw, vandaar. Het pensioenfonds wil me echter niet laten gaan vanwege de te lage dekkingsgraad (<100%). Zijn er meer oud-gedienden die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Iedereen die z'n pensioen wil overdragen uit of naar het AO fonds heeft daar last van, zelf zeggen ze dit daarover:
Wettelijk is waardeoverdracht niet mogelijk bij een dekkingsgraad onder de 100%. Daarom is het voor medewerkers die in dienst komen of uit dienst gaan, sinds eind vorig jaar niet mogelijk om hun waarde over te dragen naar of uit het Pensioenfonds Atos Origin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:50:
Zo te zien veel mensen hier die AO in de afgelopen tijd verlaten hebben. Ik ook eind 2008...

Ik probeer het pensioenfonds over te dragen aan mijn nieuwe pensioenregeling. AO biedt namelijk een nabestaandenverzekering, mijn nieuwe werkgever een opbouw, vandaar. Het pensioenfonds wil me echter niet laten gaan vanwege de te lage dekkingsgraad (<100%). Zijn er meer oud-gedienden die er last van hebben?
Yep,

heb hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Wettelijk zijn ze verplicht over te dragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
wvkreg schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:24:
Wettelijk zijn ze verplicht over te dragen...
Veel te kort door de bocht. Pensioenfondsen moeten een minimale dekkingsgraad hebben van 105%, zitten ze daar onder dan mag er geen waardeoverdracht plaatsvinden. Dit is in de Pensioenwet geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Waarom zou je uberhaupt overdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Omdat je indexering elders beter verloopt.
Omdat het later administratie scheelt.
Omdat je nooit meer aan AO wil denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Sterk1 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:40:
Omdat je indexering elders beter verloopt.
Omdat het later administratie scheelt.
Omdat je nooit meer aan AO wil denken....
Tenzij je nieuwe partij werkt met beschikbare premieregeling en jij nu een regeling hebt op basis van middelloon of eindloon, dan is overdracht niet gunstig omdat je dan onnodig risico gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
inderdaad en dat is in dit geval zo...weet alleen nog niet of ik zo blij ben met beschikbare premieregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

smesjz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:22:
[...]
Tenzij je nieuwe partij werkt met beschikbare premieregeling en jij nu een regeling hebt op basis van middelloon of eindloon, dan is overdracht niet gunstig omdat je dan onnodig risico gaat lopen.
Dat is exact wat mijn nieuwe pensioen intermediair vertelde.
Ieder moet het voor zich weten, maar ik laat het voorlopig lekker safe staan, die middelloon regeling was zo gek nog niet (wel duur). Vind het jammer dat ik nu verplicht aan een beschikbare premieregeling gebonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Gast1981 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:01:
[...]

Dat is exact wat mijn nieuwe pensioen intermediair vertelde.
Ieder moet het voor zich weten, maar ik laat het voorlopig lekker safe staan, die middelloon regeling was zo gek nog niet (wel duur). Vind het jammer dat ik nu verplicht aan een beschikbare premieregeling gebonden ben.
Zeker met zaken als pensioen is het verstandig om je voor te laten lichten over de (on)mogelijkheden en gevolgen wanneer je van werkgever wisselt die andere regelingen aanbieden.
Zelfs iets als indexering zie je (uiteraard) niet terug bij beschikbare premie, je moet dus hopen dat dit wordt gecompenseerd is door koersstijgingen e.d. op het moment van uitkeren.

Bij het wisselen van werkgever die beide een beschikbare premiestelsel hebben is waardeoverdracht vooral aantrekkelijk als het pensioenfonds kosten in rekening brengt voor beheer over het opgebouwde kapitaal en niet over de premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Heb 5 jaar middelloon opgebouwd. Geen vetpot, maar ook niet niks.
Ik hoop spoedig een afrekening/overzicht te ontvangen, dan kan ik e.e.a. rustig vergelijken.
Maar in eerste instantie ga ik voor veilig en laat ik het staan, zeker als het netjes geïndexeerd blijft zonder rare bijkomende kosten. Dat voelt vertrouwder dan alles in beleggingen te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
AO heeft Oriflex en dus ook gewoon beschikbare premieregeling toch? Geen middelloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:44
Je kunt 2 delen opbouwen.
1 deel middelloon, en naar keuze (volgens mij) een aanvulling op basis van beschikbare premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Alright...middelloon is dus standaard bij AO. Toch nog eens met de pensioenguru spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AO is op zoek naar nieuwe medewerkers:
http://www.nl.atosorigin.com/nl-nl/carriere

Op source staat er ook weer berichtgeving over het interne wervingsprogramma. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Arfman schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:08:
[...]

Klopt helemaal! Mijn auto had als lease budget bij Atos 550 euro, ik betaalde zelf ongeveer 50 euro bij.

Ik had een nieuwe fabia 1.9tdi. Ik weet zeker dat ik deze voor 1200 euro kan leasen :)

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:58:

Op source staat er ook weer berichtgeving over het interne wervingsprogramma. :*)
WTF ze hebben mijn promo gemaakt in oktober 2008, net voor de crisis, ook weer van stal gehaald. Ik ben de persoon links in het roze op de rechtsonderste foto. Als er weer ruimte is voor nieuwe mensen wordt het ok hard tijd weer eens over mijn salaris te gaan onderhandelen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
aardbeix15 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:30:
[...]

Als er weer ruimte is voor nieuwe mensen wordt het ok hard tijd weer eens over mijn salaris te gaan onderhandelen.
Ik kan alleen maar lachen! Bedankt! :*)
Vaarwel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 19:18

OMX2000

By any means necessary...

Wat ik nog steeds vreemd vind bij Atos is dat ze een paar man koesteren, maar de meeste mensen zien ze simpelweg als vervangbaar. Er is absoluut geen beleid om over een lange termijn het bedrijf te verbeteren, en dus te investeren in het eigen personeel.

Ik heb in een korte tijd een hele hoop goede mensen zien weggaan, maar het laat het management koud, want mensen zijn nu eenmaal vervangbaar. Dus voor de mensen die gaan zullen ook wel weer mensen terugkomen.

Dus of de heren managers weten iets wat niet bekend is bij het personeel. Of er zitten echt een stelletje malloten aan het stuur...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 01:36

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Nu moeten de meeste mensen zich ook niet overschatten. Het gros van de werknemers is gewoon uitwisselbaar, want het gros van het volk is gewoon standaard-IT'er met de gebruikelijke bups aan certificaten. Dat klinkt lomp en bot, maar daar zijn er wel meer van.

Zelf heb ik specialistische kennis en vaardigheden in een ander gebied, maar ben me ook bewust van het feit dat als de uitwerpselen de luchtcirculatie gaan raken, ik ook gewoon een pink slip in m'n handen gedrukt krijg.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ach ja, als jij geen salarisverhoging en geen promotie acceptabel vindt de komende 5 jaren, dan moet je vooral lekker blijven zitten. Terwijl er vooral op managers bezuinigd kan worden, blijven die allemaal zitten. Die hebben ook geen behoefte aan verbetering, hoe zou dat toch komen? :p

>> Snapt niet dat mensen zulke oogkleppen op hebben en niet zien dat er buiten de AO muren veel meer mogelijk is>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Ik heb al aardig wat bedrijven van binnen gezien, maar Atos spant tot op heden de kroon qua bureaucratie, zelfs bij de overheid is het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 01:36

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

wvkreg schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:06:
Ach ja, als jij geen salarisverhoging en geen promotie acceptabel vindt de komende 5 jaren, dan moet je vooral lekker blijven zitten. Terwijl er vooral op managers bezuinigd kan worden, blijven die allemaal zitten. Die hebben ook geen behoefte aan verbetering, hoe zou dat toch komen? :p

>> Snapt niet dat mensen zulke oogkleppen op hebben en niet zien dat er buiten de AO muren veel meer mogelijk is>>
Als je ontevreden bent over je situatie of groei moet je gewoon verder kijken, buiten of binnen. Zelfs als er een nullijn is uitgezet kun je hier of daar eens een stapje maken. Zelf heb ik afgelopen jaar (nullijn) 100% verhoging (dmv relocation en promotie) gekregen. Voor de duidelijkheid, da's niet binnen AO. Mijn eerdere reactie was gericht op de vervangbaarheid van mensen, want vrijwel iedereen is gewoon vervangbaar. Neemt niet weg dat je niet aan je positie kunt werken, maar de air van onmisbaarheid is meestal misplaatst.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
aardbeix15 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:30:
[...]Als er weer ruimte is voor nieuwe mensen wordt het ok hard tijd weer eens over mijn salaris te gaan onderhandelen.
Goed plan, maar hoe denk je dat succesvol aan te pakken? Ik ben serieus benieuwd, vind het namelijk zelf ook tijd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
Na jaren dit topic gevolgd te hebben vraag ik me toch een ding af: waar komt toch die hoop vandaan dat het binnenkort / in de toekomst beter zal gaan met salarisontwikkelingen? Vanaf de eerste pagina van dit topic in 2008 staan er verhalen van mensen met een hoge (maximale) beoordeling die geen individuele salarisverhoging ontvangen en ook zijn er vanaf dat moment problemen met de CAO. Het topic ervoor blinkt ook niet uit in werknemerstevredenheid (met name relatief aan andere werkgeverstopics in dit forum).

Vanwaar dan toch die morgen-is-alles-hopelijk-beter opstelling? Waar zijn de proof points die dat rechtvaardigen?

Ik ben het ook eens met het argument dat in principe iedereen uitwisselbaar is. Dat uitgangspunt is namelijk de basis van een detacheerder, outsourcing, etc. en meer van het soort activiteiten dat een bedrijf als AO uitvoert. In economische termen: bedrijven als AO leveren een commodity. Het is daarvan bekend dat er vooral op prijs wordt geconcurreerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 06-06-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:58:

Op zich logisch. Bij het dure MO staan straks 250 man extra op straat en die moeten dan natuurlijk weer worden vervangen door goedkope instromende studenten die flexibel zijn.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hillie schreef op zondag 06 juni 2010 @ 08:28:
[...]

Als je ontevreden bent over je situatie of groei moet je gewoon verder kijken, buiten of binnen. Zelfs als er een nullijn is uitgezet kun je hier of daar eens een stapje maken. Zelf heb ik afgelopen jaar (nullijn) 100% verhoging (dmv relocation en promotie) gekregen. Voor de duidelijkheid, da's niet binnen AO. Mijn eerdere reactie was gericht op de vervangbaarheid van mensen, want vrijwel iedereen is gewoon vervangbaar. Neemt niet weg dat je niet aan je positie kunt werken, maar de air van onmisbaarheid is meestal misplaatst.
Waarheid als een klok :-)

[ Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 03-08-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik zie net onderstaand artikel staan (alleen voor AO-medewerkers):

https://source.atosorigin...p?id=NE201007291541265013

Samengevat: gedetacheerde medewerkers hebben pas recht op een lease-auto als zij minimaal 20.000 km per jaar zakelijk rijden. Uitgaande van 47 werkweken per jaar moet je klant dus minimaal zo'n 43 km van je huis verwijderd zijn.
Effectief komt dit mijns inziens neer op een loonsverlaging voor de mensen die dichtbij huis werken. Immers is een eigen auto, zeker een die gelijkwaardig is aan je lease-auto, meestal per saldo duurder. Als je de keuze hebt tussen twee opdrachten zou je dus voor de verder weg gelegen moeten kiezen om je auto te mogen behouden?.

Persoonlijk vind ik dit belachelijk. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:01
Wat ik me afvraag is wat je krijgt wanneer je je lease auto moet inleveren. Zal je dan een alternatief lease-budget uitbetaald krijgen of wordt het gewoon kilometer vergoeding?

[ Voor 3% gewijzigd door Retb op 30-07-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Dat laatste lijkt me erg onverstandig van ze als ze mensen willen behouden. In mijn omgeving zie ik de laatste tijd al veel mensen vertrekken en dat zou eventuele twijfelaars net dat laatste duwtje in de rug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
@Retb
Dat staat allemaal uitgelegd in de nieuwe vervoersregeling. Zie de link in het artikel.

@fraQ
Je directe manager moet een verwachting uitspreken over het aantal kilometers dat je gaat rijden. Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat een manager over al zijn medewerkers de verwachting uitspreekt dat ze 30.000 kilometer gaan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
Zoals Roeltjuh al prima samenvat, lees eerste het artikel door en spui dan meningen.

[/flame on]
Misschien niet verkeerd dat somige mensen een duwtje in de rug krijgen.
[/flame off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36
Het valt me op dat de netto onkosten vergoeding (euro 85) nergens meer staat vernoemd.
Is het hiermee vervallen? Dat doet toch wel een beetje pijn!

[ Voor 0% gewijzigd door DJ-B op 02-08-2010 14:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
DJ-B schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:50:
Het valt me op dat de netto onkosten vergoeding (euro 85) nergens meer staat vernoemd.
Er wordt niet over gesproken. In het artikel staan veranderingen/wijzigingen. Als ik begrijpend lees wijzigt er dus niets aan de netto onkosten vergoeding? Of snap ik iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
DJ-B schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:50:
Onkostenvergoeding wordt beschreven in de arbeidsvoorwaarden. Niet in de vervoersregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36
kavorka schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Onkostenvergoeding wordt beschreven in de arbeidsvoorwaarden. Niet in de vervoersregeling.
Bedankt voor je opmerking. Gelukkig blijft die dus gehandhaafd.
Maken jullie uit de tekst op welke budget de Hybride auto's krijgen? Benzine of diesel budget?
Het scheelt aanzienlijk en voorheen kon je het diesel budget hier voor inzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door DJ-B op 02-08-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:31
DJ-B schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:17:
[...]

Bedankt voor je opmerking. Gelukkig blijft die dus gehandhaafd.
Maken jullie uit de tekst op welke budget de Hybride auto's krijgen? Benzine of diesel budget?
Het scheelt aanzienlijk en voorheen kon je het diesel budget hier voor inzetten.
Het is bij AO zo (of er zijn regelingen die ik niet ken) dat je zowel voor diesel, als voor gas als voor hybride hetzelfde norm leasebedrag hebt, gerelateerd aan je skill level. Daarbinnen mag je je auto uitzoeken, en alles wat je boven je norm leasebedrag zit moet je zelf bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Poeh, verkapte bezuiniging noemt AO het beleid aanpassen aan de huidige tijd.
Hoe zal het gaan met mensen die geen prive-km rijden? Inleveren of nog meer rijden voor de baas?
Ben blij dat ik over een dikke maand vertrek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:53:
Poeh, verkapte bezuiniging noemt AO het beleid aanpassen aan de huidige tijd.
Hoe zal het gaan met mensen die geen prive-km rijden? Inleveren of nog meer rijden voor de baas?
Ben blij dat ik over een dikke maand vertrek...
Vreemd. Eerst schreef je dat je al weg was en postte je nieuwe salaris/job in het "Wat verdient een ICT gemiddeld" en Inmiddels is dat allemaal geedit/gedelete.

Je auto prive niet gebruiken is in principe alleen een zaak tussen jou en de belastingdienst, de werkgever hoeft in de regel er alleen voor te zorgen dat er geen bijtelling plaatsvindt op de strook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
smesjz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:09:
[...]

Vreemd. Eerst schreef je dat je al weg was en postte je nieuwe salaris/job in het "Wat verdient een ICT gemiddeld" en Inmiddels is dat allemaal geedit/gedelete.

Je auto prive niet gebruiken is in principe alleen een zaak tussen jou en de belastingdienst, de werkgever hoeft in de regel er alleen voor te zorgen dat er geen bijtelling plaatsvindt op de strook.
Onderhandelen en 2 maanden opzegtermijn?!
Over prive km snap ik ook wel. Je moet echter wel 12K kilometers maken om je auto te mogen houden.
Weer een salarisconsequentie dus. En AO betaalt al zo goed...

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 03-08-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 keer het verhaal doorgelezen
als je overstapt naar alternatief vervoersbudget vervalt de onkosten vergoeding van 85 euro dit word dan ong 50 euro

tevens zijn voor benzine auto's de leaseprijzen lager als voor diesel
salarisband c-III is voor benzine 511 euro en voor diesel 635

en dan nu de grote schrik
de opmerking dat de klant minimaal 45 km ver van huis moet wonen gaat niet op :o :o
waarom niet belastingtechnisch gezien is een aaneengesloten periode van min 60 dag naar dezelfde werkplek een vaste werkplek beschouwd derhalve kan/moet dit als woonwerk verkeer gezien worden en NIET alszijnde zakelijk verkeer.

middels dit trukje kan men de 12000km regel erbij pakken en nagenoeg iedereen de auto laten inleveren
8)7 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:30:
2 keer het verhaal doorgelezen
als je overstapt naar alternatief vervoersbudget vervalt de onkosten vergoeding van 85 euro dit word dan ong 50 euro
Is altijd al zo geweest, geen leaseauto dan krijg je niet de extra onkostenvergoeding die daar voor staat.
tevens zijn voor benzine auto's de leaseprijzen lager als voor diesel
salarisband c-III is voor benzine 511 euro en voor diesel 635
Blijkbaar!
en dan nu de grote schrik
de opmerking dat de klant minimaal 45 km ver van huis moet wonen gaat niet op :o :o
waarom niet belastingtechnisch gezien is een aaneengesloten periode van min 60 dag naar dezelfde werkplek een vaste werkplek beschouwd derhalve kan/moet dit als woonwerk verkeer gezien worden en NIET alszijnde zakelijk verkeer.

middels dit trukje kan men de 12000km regel erbij pakken en nagenoeg iedereen de auto laten inleveren
8)7 8)7 8)7 |:(
Dit geldt natuurlijk al sinds de introductie van de betreffende belastingmaatregel. En hoeveel mensen zitten, structureel, > 60km van hun werkplek af? Dus als Atos had gewild.......... ;w

Het leukste aan deze maatregel is dat, mits goed toegepast :S , een aantal managers hun verworven leaseauto mogen inleveren omdat ze met hun reet nooit van hun kantoorstoel komen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Laatst online: 01-04 21:14
Volgens de geruchten is dit nieuwe lease beleid het gevolg van een opdracht vanuit frankrijk om het aantal lease auto's terug te dringen (lees kosten te besparen).

Als ze de 20k grens heel strikt gaan hanteren kan 90% van de leaserijders de auto wel inleveren.

Wat ik nog niet helemaal snap na het doorlezen van de nieuwe regeling is hoe het zit als je niet-mobiel wordt.

Er wordt dan verwacht dat je met het OV of met eigen vervoer op je werkplek / bij de klant komt. Kan ik na 20.000km dan zeggen en nu is het goed geweest geef me maar een lease auto? Of blijf ik afhankelijk van mijn manager? Krijg ik inderdaad maar max 14cent vergoed per kilometer woon werk en wat is woon werk? Is woon werk van huis naar ao kantoor of ook van huis naar klant?

Met 14cent per km wordt het wel heel moeilijk om kosten dekkend te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
filerijder schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:11:
Er wordt dan verwacht dat je met het OV of met eigen vervoer op je werkplek / bij de klant komt. Kan ik na 20.000km dan zeggen en nu is het goed geweest geef me maar een lease auto? Of blijf ik afhankelijk van mijn manager? Krijg ik inderdaad maar max 14cent vergoed per kilometer woon werk en wat is woon werk? Is woon werk van huis naar ao kantoor of ook van huis naar klant?

Met 14cent per km wordt het wel heel moeilijk om kosten dekkend te reizen.
Niet mobiel = werkplek op lokatie AO, dus vergoeding woon-werkverkeer.
Als je onverhoopt op klantlocatie moet werken heb je ten alle tijde recht op:
1. een huurauto of
2. zakelijke km-vergoeding voor je eigen vervoersmiddel (19ct/km netto + 7,8ct/km bruto geloof ik).

Of bedoel je met niet-mobiel geen recht meer op een lease-auto ivm km-norm maar wel alternatief vervoersbudget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filerijder schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:11:
Als ze de 20k grens heel strikt gaan hanteren kan 90% van de leaserijders de auto wel inleveren.
Tja, dichtsbijzijnde kantoor heb ik op 130km afstand.
Verder zit ik meestal bij de klant en rij tussen de 80.000 a 120.000 op jaarbasis.

Ik heb echter ook geen vaste werkplek op kantoor, zie het kantoor alleen tijdens kennismeetings. Als ik meer dan 10x per jaar op kantoor kom, doe ik iets niet goed. Als ik op kantoor moet zijn is het meestal een teken dat ik geen klus heb.

Ik maak mij meer zorgen of je met de CO2 verlaging van de auto's nog wel een leuke auto kunt leasen. Heb geen zin om 100.000km op jaarbasis in een of ander klein tuftuf autootje te gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ik maak mij meer zorgen of je met de CO2 verlaging van de auto's nog wel een leuke auto kunt leasen"

je kunt hiermee auto's in de 20% bijtellingcatagorie leasen
en ook benzine autos als je onder de 35000km perjaar blijft

gezien je km/jaar zal het wel verplicht diesel zijn maar bijv cat 635 mnd kan je een skoda octavia of golf bleumotion rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
willem9503 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:04:
[...]
Niet mobiel = werkplek op lokatie AO, dus vergoeding woon-werkverkeer.
Als je onverhoopt op klantlocatie moet werken heb je ten alle tijde recht op:
1. een huurauto of
2. zakelijke km-vergoeding voor je eigen vervoersmiddel (19ct/km netto + 7,8ct/km bruto geloof ik).

Of bedoel je met niet-mobiel geen recht meer op een lease-auto ivm km-norm maar wel alternatief vervoersbudget?
@Willem9503

Ik snap je verhaal niet helemaal. Volgens mij klopt je stelling "Niet mobiel = werkplek op lokatie AO" met ingang van deze vervoersregeling namelijk niet meer.

Ook je stelling dat je als je geen recht meer hebt op een leaseauto je wel nog in aanmerking komt voor alternatief vervoersbudget klopt volgens mij niet.

Ik citeer even uit de nieuwe vervoersregeling: "De mobiele medewerker
Een medewerker wordt als mobiel aangemerkt indien er sprake is van een structureel zakelijk reisgedrag van minimaal 12.000 kilometer per jaar (niet zijnde woon-werkverkeer). Ingeval er voor de medewerker geen sprake is van een vaste werkplek, geldt een grens van 20.000 kilometer inclusief woon-werk kilometers, om de status mobiel te krijgen of te behouden, te bepalen door het management van de medewerker."

Er zijn binnen AO dus 2 groepen medewerkers als ik bovenstaande goed lees:
  1. De groep met een vaste werkplek (Een meerderheid van deze groep zul je aantreffen binnen MO)
  2. En de groep zonder vaste werkplek (De meeste zullen gedetacheerd zijn)
Voor de eerste groep geld dat ze minimaal 12.000km zakelijk moeten rijden. Uitgaande van de 47 werkbare weken zoals genoemd in de vervoersregeling moet je dan naast je woon-werk kilometers nog minimaal 255km per week op en neer naar klanten rijden.

Voor de tweede groep geld dat ze minimaal 20.000km moeten rijden incusief woon-werk verkeer. Je wordt dan gestraft als je een klant dicht bij huis hebt. Tweede nadeel is dat je kilometers per klant kunnen verschillen. Ik zie het zomaar gebeuren dat iemand per 1-1-2011 zijn leaseauto mag inleveren, gedwongen wordt om een eigen auto te kopen en per 1-1-2012 weer in aanmerking komt voor een leaseauto omdat hij nu een klant verder van huis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:34:
[...]
Tja, dichtsbijzijnde kantoor heb ik op 130km afstand.
Verder zit ik meestal bij de klant en rij tussen de 80.000 a 120.000 op jaarbasis.
80.000 a 120.000km 8)7 I feel for you!

Uitgaande van een gemiddelde snelheid van 75km/h zit je dan op jaarbasis tussen de 1067 en 1600 uur in de auto. Uitgaande van 47 werkbare weken en een werkweek van 40 uur werk je op jaarbasis 1.880 uur. Je werkt bijna net zoveel als dat je in de auto zit. Heb je nog het gevoel dat er een beetje een verhouding zit tussen werk en privé?

Sterkte!

(De bovenstaande 75km/h haal ik op een goede dag met een flink stuk snelweg en wat provinciale wegen en weinig file-oponthoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:34:
[...]
Ik maak mij meer zorgen of je met de CO2 verlaging van de auto's nog wel een leuke auto kunt leasen. Heb geen zin om 100.000km op jaarbasis in een of ander klein tuftuf autootje te gaan rijden
Leuke auto hangt natuurlijk van je definitie van leuk af.

Een BMW 120 of 318 zit onder de 140 grams grens, het is dan wel de vraag of je zoveel geld overhebt voor een leaseauto. En of je voldoende lease budget hebt. Op basis van de leaseprijzen van 2009 zat een BMW 318 tussen de 824 en 914 euro leaseprijs per maand.
Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!