A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Waarschijnlijk zul je vanwege je kilometers veroordeeld zijn tot diesel. Dan is bijvoorbeeld een 320d EfficientDynamics edition (20% bijtelling) een vrij leuke auto met z'n 163pk.Anoniem: 326138 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:34:
[...]
Ik maak mij meer zorgen of je met de CO2 verlaging van de auto's nog wel een leuke auto kunt leasen. Heb geen zin om 100.000km op jaarbasis in een of ander klein tuftuf autootje te gaan rijden
Verder heet Audi een flinke rij A3's in de 20% categorie. Dat loopt op tot de 2.0 TDI 140pk. Helaas geen A4.
De meeste volumemerken hebben ook wel een diesel in de 20% categorie, maar dan is het meestal de instapdiesel van het C segment (Megane 1.5dCi, Focus 1.6 TDCi etc) met vermogens rond de 100pk. Kleinere auto's laat ik even buiten beschouwing. Tweeliter diesels vallen bij de volumemerken allemaal buiten de boot.
Deze zullen nu veelal ook niet mobiel zijn. Zo ja, dan is er de vraag van rechtvaardiging?filerijder schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:50:
[...]
Er zijn binnen AO dus 2 groepen medewerkers als ik bovenstaande goed lees:
[list=1]
• De groep met een vaste werkplek (Een meerderheid van deze groep zul je aantreffen binnen MO)
Recht op leasauto's komt dan vaak voort uit outsourcingscontracten. Ik ken een heel aantal die wonen en werken (vaste werkplek AO) in Groningen. Maar wel een leaseauto hebben, is natuurlijk onzin.
Recht op lease-auto (of alternatief vervoersbudget) blijft bestaan in overleg met je manager.filerijder schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:50:
[...]
• En de groep zonder vaste werkplek (De meeste zullen gedetacheerd zijn)
[/list]
Als je manager liever punten scoort bij Parijs dan bij z'n medewerkers heb je idd een punt.
Persoonlijk lever ik liever de lease-auto in en ga over op zakelijke KM-vergoeding. En ja, ik voldoe ruimschoots aan de 20k zakelijk norm. (woon in oost-groningen (dus makkelijk gem. 75/u
Klopt. Ik heb nu een klant dicht bij huis waarvoor ik de snelweg niet op hoef. Ik ben blij als ik aan een gemiddelde van 40km/h kom. Daar staat dan wel een reistijd van minder dan 30minuten tegenover.mphilipp schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:16:
[...]
En laat nu die teller eens een maandje staan zonder resetten. Als je boven de 65Kmh komt, ben je een speed-demon. Of je woont in Oost-Groningen...
Je bent afhankelijk van de goodwill van je manager als je niet keihard kunt aantonen dat je recht hebt op een mobiel verklaring.
Alle mensen die dicht bij huis gedetacheerd zijn, parttime werken (en daardoor minder rijden) of vaak telewerken lopen het risico om in de gevarenzone te komen en dit deel van hun secundaire arbeidsvoorwaarden te verliezen.
Ik verwacht niet dat een significant deel van de leaserijders binnen een jaar hun auto mag inleveren, dan staat de parkeerplaats immers weer binnen de kortste keren vol, maar in de toekomst zou het wel eens moeilijker kunnen worden om de mobielverklaring verlengd te krijgen.
De conclusie die ik al jaren geleden trok: het zijn grote prutsers die niet geinteresseerd zijn in hun personeel. Ze kijken alleen naar cijfertjes. Blij dat ik er niet meer werk.filerijder schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:49:
Conclusie die ik nu voorzichtig begin te trekken is:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat gaat prima als je ook nog een paar honderd euro bijbetaald op je leasenorm en dan kijken we nog maar even niet naar de bijtelling. Per jaar 60.000km is echt ongezond, maakt niet uit welke auto je rijdt..filerijder schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:20:
[...]
Leuke auto hangt natuurlijk van je definitie van leuk af.
Een BMW 120 of 318 zit onder de 140 grams grens, het is dan wel de vraag of je zoveel geld overhebt voor een leaseauto. En of je voldoende lease budget hebt. Op basis van de leaseprijzen van 2009 zat een BMW 318 tussen de 824 en 914 euro leaseprijs per maand.
Een van de reden dat ik AO verlaat zijn ook de belachelijke reistijden en enorme impact op m'n prive leven. Dan hebben we even niet over Gama, vervoersregelingen, geen salarisaanpassing gedurende 3 jaren, onmogelijk management en promotietracten, geen cursussen etc...
[ Voor 22% gewijzigd door wvkreg op 09-08-2010 17:55 . Reden: aanvulling ]
Helemaal mee eens.wvkreg schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:51:
[...]
Per jaar 60.000km is echt ongezond, maakt niet uit welke auto je rijdt..
Wat een kul...
60.000 zit je zo aan. Stel je rijdt 250 km p/dag 5dagen in de week, da's 1250 km woon/werk. Laten we zeggen dat je dat 40 weken per jaar doet. Dan zit je aan 50.000 exclusief prive km.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
125km voor een enkele reis...dat is hoe dan ook een roteind als je dat iedere dag doet. Ook al heb je een dikke leasebak onder je reet...OMX2000 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:51:
[...]
Wat een kul...
60.000 zit je zo aan. Stel je rijdt 250 km p/dag 5dagen in de week, da's 1250 km woon/werk. Laten we zeggen dat je dat 40 weken per jaar doet. Dan zit je aan 50.000 exclusief prive km.
In mijn boekje betekend 250km p/dag dat ik 3 tot 4 uur in de auto zit, als ik daarbij optel dat ik ook minimaal 8 uur aan het werk ben bij de klant en nog een half uurtje pauzeer, dan ben ik dus 11,5 tot 12,5 uur per dag van huis af. Alleen dat veroorzaakt al stress doordat er dan meer huishoudelijk werk en zorg voor de kinderen bij mijn partner komt te liggen. Nog even afgezien van het feit dat ik op vrijdagavond dan total loss ben.
Het zal wel aan mij liggen, maar mijn grens ligt onder de 250km per dag als het structureel is. Over pieken hoor je me niet klagen.
Btw: net alsof je er goed voor wordt beloond bij AO.Kijk eens buiten AO, dan gaat er een wereld voor je open.
maar jij staat ook de hele dag in de file (Nick)filerijder schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:44:
[...]
In mijn boekje betekend 250km p/dag dat ik 3 tot 4 uur in de auto zit, als ik daarbij optel dat ik ook minimaal 8 uur aan het werk ben bij de klant en nog een half uurtje pauzeer, dan ben ik dus 11,5 tot 12,5 uur per dag van huis af. Alleen dat veroorzaakt al stress doordat er dan meer huishoudelijk werk en zorg voor de kinderen bij mijn partner komt te liggen. Nog even afgezien van het feit dat ik op vrijdagavond dan total loss ben.
Het zal wel aan mij liggen, maar mijn grens ligt onder de 250km per dag als het structureel is. Over pieken hoor je me niet klagen.
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Dat gaat heel heeeeeel snel vervelen, ervan uitgaande dat het woon-werk km's zijn en dus buiten werktijd vallen. Dan zit je minimaal 3 tot 3,5 uur per dag in je wagen in je eigen tijd. Ik vond 2 uur altijd al de max (uurtje enkele reis), nog afgezien van incidentele vertragingen. Een mooie leasebak maakt het misschien dragelijker, maar de verspilde tijd blijft hetzelfde. Maargoed, dat maakt eenieder voor zichzelf uitsmesjz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:19:
[...]
125km voor een enkele reis...dat is hoe dan ook een roteind als je dat iedere dag doet. Ook al heb je een dikke leasebak onder je reet...
Zit nu op een kleine 30 minuten enkele reis, en dat is een verademing
Ik heb een relevante WO studie gedaan en een aanbieding gekregen voor project management traineeship (project coordinator) met een salaris van 2050. Hier kan 150 euro bijkomen bij indiensttreding na het voltooien van het 3-maanden durende traineeship programma.
Wat ik niet begrijp is dat het contract spreekt over een salaris voor Project Coordinator (PO03) conform salarisband II en referentiepunt 100. Dit is volgens de schaal van 2009 echter 2817 euro!
Daarnaast is mij verteld dat ik kan beginnen in skill level 3, maar dat correspondeert volgens mij weer niet met referentiepunt 100. (Zelf dacht ik voor level 3 aan referentiepunt 120, wat volgens deze schaal neerkomt op maarliefst minimaal 2.534 euro).
Gaat het hier om een fout van Atos?? Wat zou het salaris van AO moeten zijn? Volgens mij is marktconform tussen de 2400 en 2800 voor een WO studie in IT en bedrijfskunde.
[ Voor 9% gewijzigd door oogapp0ltje op 15-09-2010 00:41 ]
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |
Ik weet niet wanneer je je andere aanbiedingen hebt gehad, maar je moet je wel beseffen dat de tarieven en opdracht enorm onder druk staan en de startsalarissen dus ook.
👨🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module
Daarnaast is skill-level niet gelijk aan salarisband.
Je vindt het startsalaris niet marktconform, heb je daarin ook lease meegerekend?
En als het echt te laag is, kan je beter een deurtje verder kijken
Zoals je hier kunt lezen hoef je voorlopig niet op al teveel stijging te rekenen..
Dat lijkt me niet waar, de directeur met wie ik een gesprek had vertelde mij juist dat skill levels 1:1 gekoppeld zijn aan je salarisband en referentiepunt.Gast1981 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:56:
Dat referentiepunt groei je naar toe inderdaad.
Daarnaast is skill-level niet gelijk aan salarisband.
Je vindt het startsalaris niet marktconform, heb je daarin ook lease meegerekend?
En als het echt te laag is, kan je beter een deurtje verder kijken![]()
Zoals je hier kunt lezen hoef je voorlopig niet op al teveel stijging te rekenen..
Daarnaast heb ik geen rijbewijs en is de functie 'niet-mobiel' dus lease word ook niet aangeboden.
Vergelijkbare dienstverleners zitten op een veel hoger bedrag, zeker voor WO'ers. Volgens mij is het echt een fout, want zo'n laag salaris word nergens anders geboden. Bij Philips rond de 2500 en Oracle en Accenture 2300. Komop zeg, 2050, ik vind het bijna een belediging... daarnaast werd er tijdens de presentaties verteld dat het salaris bij AO marktconform is, daar is dus niets van waar.
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |
Anoniem: 239318
Dan moet de betreffende directeur maar even op cursus. Salarisband 2 beslaat skillevels 3 en 4.Ravenof schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:20:
[...]
Dat lijkt me niet waar, de directeur met wie ik een gesprek had vertelde mij juist dat skill levels 1:1 gekoppeld zijn aan je salarisband en referentiepunt.
Daarnaast heb ik geen rijbewijs en is de functie 'niet-mobiel' dus lease word ook niet aangeboden.
Vergelijkbare dienstverleners zitten op een veel hoger bedrag, zeker voor WO'ers. Volgens mij is het echt een fout, want zo'n laag salaris word nergens anders geboden. Bij Philips rond de 2500 en Oracle en Accenture 2300. Komop zeg, 2050, ik vind het bijna een belediging... daarnaast werd er tijdens de presentaties verteld dat het salaris bij AO marktconform is, daar is dus niets van waar.
Verder is het simpel, past het geboden salaris niet en krijg je er niet meer uit met onderhandelen dan gauw ergens anders kijken. Simpel toch? Let wel op dat je geen appels met peren gaat vergelijken, want dat gebeurt nog al eens.
Band 1 = level 1/2, band 2 = level 3/4, etc.
Bij hogere skill-levels is het wellicht iets anders.
Tja, als lease er niet bij in zit en de verdere voorwaarden zijn ook nagenoeg gelijk (let op pensioenregelingen, 13e maand, etc) dan kies je toch voor die 400 a 500 meer? Bovendien, als je zeker weet dat de marktbedragen voor vergelijkbare posities zoveel hoger liggen, dan neem je daar toch een aantal voorbeelden van mee naar je 2e/3e gesprek? Proberen kan altijd
Mijn advies: Regel bij binnenkomst je salaris goed. Daarna kun je dit namelijk nauwelijks nog beinvloeden.Ravenof schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:52:
Ik heb een aanbieding van AO gekregen voor een startfunctie, maar ik vind het salaris niet marktconform. Toen ik klaar was met mijn HBO kreeg ik hogere bedragen aangeboden...
Ik heb een relevante WO studie gedaan en een aanbieding gekregen voor project management traineeship (project coordinator) met een salaris van 2050. Hier kan 150 euro bijkomen bij indiensttreding na het voltooien van het 3-maanden durende traineeship programma.
Wat ik niet begrijp is dat het contract spreekt over een salaris voor Project Coordinator (PO03) conform salarisband II en referentiepunt 100. Dit is volgens de schaal van 2009 echter 2817 euro!
Daarnaast is mij verteld dat ik kan beginnen in skill level 3, maar dat correspondeert volgens mij weer niet met referentiepunt 100. (Zelf dacht ik voor level 3 aan referentiepunt 120, wat volgens deze schaal neerkomt op maarliefst minimaal 2.534 euro).
Gaat het hier om een fout van Atos?? Wat zou het salaris van AO moeten zijn? Volgens mij is marktconform tussen de 2400 en 2800 voor een WO studie in IT en bedrijfskunde.
Verhoging, verbetering, verder groeien richting referentiepunt en skillevel verhoginging zijn de laatste 3 jaren meer uitzondering dan regel. Mocht het wel gebeuren, ga je niet meer verdienen! Instromen in skillevel 3 is sowieso onacceptabel met WO achtergrond, 4 maar eigenlijk 5 is wel minimaal.
ehm band III is ook skill 4 ...Gast1981 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:04:
Precies.
Bij hogere skill-levels is het wellicht iets anders.
Tja, als lease er niet bij in zit en de verdere voorwaarden zijn ook nagenoeg gelijk (let op pensioenregelingen, 13e maand, etc) dan kies je toch voor die 400 a 500 meer? Bovendien, als je zeker weet dat de marktbedragen voor vergelijkbare posities zoveel hoger liggen, dan neem je daar toch een aantal voorbeelden van mee naar je 2e/3e gesprek? Proberen kan altijd
👨🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module
Klopt, in 4/5/6 heeft men bij de overname van KPN-dc/swh/wpd een beetje gestoeid om de KPN-schalen te matchen.
Dat heeft hier toe geleidt, je kan dus in skill-level 4 zitten en in band 2. Maar band 3 kan ook.
Maakt financieel niet uit hor.
Fout,Gast1981 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:04:
Precies.
Band I = level 0/1
Band II = level 2/3
Band III = level 4/5
Band IV = level 6/7
Band V = level 8/9
En je referentiepunt maakt alleen uit bij je salarisverhoging aan het eind van het jaar, alhoewel ik daar in 3 jaar nog maar 1 keer iets daadwerkelijk van heb gemerkt dat het daardwerkelijk een percentage was. Meestal werd er afgerond.
In elk geval niet 1-op-1 gekoppeld.
Maar al met al komt het hier op neer;
wvkreg schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:08: in beide gevallen verdien je bagger :-)
MIjn ervaring hoor, correct me if I'm wrong, maar skillevel 3 is MBO. Hij is 25 en WO opgeleid.leejoow schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:03:
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je gaat doen heAls jouw functie niet aan het profiel van skilllevel 4 qua verantwoordelijk e.d. voldoet, dan wordt je gewoon in 3 ingedeeld.
Dan zou ik minimaal op skill 4/5 richten. Het gaat bij AO wel om de inhoud idd, rijk zul je er niet worden.
Ben nl niet op de wervingsdag geweest, maar een week later. Heb maar 1 gesprek gehad en toen een aanbieding gekregen.
Dit soort vragen stel je toch bij je sollicitatie? Drama dat Atos op deze manier mensen werft en aanneemt.
@dropman
Ik zou het persoonlijk ook niet zo doen, maar owke.
Ik neem aan dat jij werknemer bent bij Atos, misschien dat jij de achterliggende gedachte hiervan snapt waarom, ze het op deze manier doen.
Wellicht dat tijdens de masterclass nog een selectie oid plaatsvind. ik weet het niet.
Anoniem: 187971
Dan ben je dus te laat. De resultaten zijn al bekend.leejoow schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:54:
Zo... Heb het tevredenheidsonderzoek maar eens ingevuld
Neemt niet weg dat het wel heel veel vragen zijn
Anoniem: 239318
ook daar is een enquette voor opdat dit een aandachtpunts is
of het werkt is vers 2
Anoniem: 377755
Ik lees hier over leasecontracten enz.
Zelf werk ik al jaren bij het Mo, ik kom van oud Nuon, we zijn ingesourced.
Ik zelf heb altijd gewerkt en weinig geklaagd.
Behalve de laatste maanden, zomaar aan de kant gezet, met stempel boventallig.
Echt je hoort er dan totaal niet meer bij, dit is nu al de 3e keer zo,n streek, binnen een halve jaar.
Ik doe echter nu niks, wat me opvalt het werk gaat naar india, goedkoper, alleen als er een server uitbrand wat zijn de akteer uren? Duurt het een halve dag terwijl het in een paar uur geregeld kan zijn, en pik de klant dit?
Ik ben een echte techneut heb nooit geklaagd, alleen nu doe ik het wel, we gaan met dit bedrijf echt naar kwantiteit. Bijvoorbeeld 1 e lijn het visitekaartje naar de klant toe, slechte intake, 2 e lijn kan er niks mee en routeerd hem weer terug en zo gaan we maar door.
Sorry ik ben over de 50 jaar en ik heb mijn onbepaalde contract opgezegd, want hoe ATOS met mij de laatste jaar om is gegaan verdient niet de schoonheidsprijs, waarom heeft de bond een apparte afdeling voor ATOS?
Ook namens colegeas, over de 57 jaar staan nu aan de kant, en komen niet meer aan de bak, zitten nu in de ww, nee atos doet niet aan massa ontslag maar wel aan de status transfree wat in grote getallen mensen nu gebeurt! Ik ben zelf atijd netjes geweest en heb nooit geklaagd over dit bedrijf, alleen nu wel en namens mijn colegaes, OUD KPNERS EN PERSONEEL VAN OUD NUON, EN WAAROM DEZE MENSEN BOVEN DE 55 JAAR?????????
Ik hoef geen afscheid meer van atos, krijg dit ook niet meer, het is gewoon een bedrijf wat nummers kent en geen persoon, zelf ga stilletjes naar mijn nieuwe werkgever.
Ik wens de mensen die atos een geweldig bedrijf vinden succes, want jullie moeten het echt global gaan doen met mensen uit verweggistan!!!
Groet
Zit dit (en andere ervaring werken bij ... topics) de laatste tijd een beetje te volgen uit interesse. Het valt me op dat bij bijna alle detacheerders (maar bij AO misschien wel het ergst) men zo ontzettend ontevreden is. Wat ik me nu afvraag: waarom blijven jullie er toch? Als ik zo ontevreden was over m'n werkgever had ik al drie keer ergens anders gezeten.
Dit is niet bedoelt om te trollen ofzo, maar er moet toch ook iets positiefs te melden zijn? Anders was iedereen allang weggeweest denk ik
Anoniem: 377755
Ik kom uit de omgeving van Groningen daar is niet zomaar ander werk te vinden, vooral mensen die de 50 voorbij zijn.
zelf ben ik citrixbeheerder al 10 jaar en ben er gelukkig bij een ander bedrijf ingerold, ik mag van geluk spreken.
Atos heeft 10 jaar geleden veel mensen ingesourced, waarbij er koeien met gouden oren werd beloofd, zelf kom ik van nuon leeuwarden, had het daar echt naar mijn zin, atos heeft de ict overgenomen, ik bleef het naar mijn zin hebben, ben niet iemand die gelijk klaagt.
je moet wel weten als je de leeftijd na 50 jaar bent dat je niet meer aan jobhoppen doet.
De massa ontslagen bleven uit alleen de manier hoe, boventallig is in de omgeving noord holland exit.
In utrecht maak je nog een kans.
Nee het bedrijf gaat echt niet goed met oude werknemers om.
Ik schrijf verder niet meer, want laat dit is iemand doen die dit ook heeft meegemaakt en boventallig is verklaard.
Anoniem: 250399
Alvast bedankt iedereen!
Mijn ervaring is dat na 5 jaar bijna niemand nog bij zijn eerste werkgever in dienst is. Voordeel van AO is dan ook nog eens dat de kans bijzonder groot is dat het bij een volgende werkgever allemaal beter geregeld is ;-)
Anoniem: 250399
Anoniem: 378542
Mijn ervaringen met AO liggen binnen de divisie MO (Managed Operations) zeg maar de beheerders. Als je een techneut bent in hart en nieren en je wilt uitdagingen en de ruimte om te leren, dan zou ik je adviseren om bij een klein bedrijf te starten. Salarissen zijn vaak niet best, maar hebben ze meer aandacht voor passie, resultaat en techniek.
Bij AO (is mijn ervaring) gaan we verloren in grote en vaak onnodige complexe processen. Je begint enthousiast en sterker nog je wilt zelf extra je best doen om zaken veranderd te krijgen. Ondertussen blijkt de muur sterker dan je hoofd... ;-)
Anoniem: 378542
In zowat ieder ict werkgever topic waarin wordt geklaagd over de geringe betaling/promotie komt altijd wel iemand met de opmerking dat hij of zij, in tegenstelling tot de grote domme kudde, wel de bonussen en promoties krijgt. Die zijn natuurlijk alleen weggelegd voor "goede en mondige werknemers" en niet de slechte massa, lees de rest. Vaak zijn het dan ook accounts die slechts kort er voor zijn geregistreerd.Gast1981 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:04:
En toch is dat eerder uitzondering dan regel...
"Better ask questions before you shoot"
Inderdaad mondige medewerkers, maar dan zijn er nog wat factoren he. Beetje geluk en cunning om op de juiste plek te zitten, waar je direct en/of indirect veel geld binnenhaalt voor de baas. En liefst nog een manager waar nog wat mee te regelen is.
En ja, als ik het verhaal even mag omdraaien. De grootste klagers die ik ken zijn mensen die 8u per dag aanwezig zijn en nooit in hun vrije tijd achter de laptop kruipen of te bereiken zijn.
Dat zijn nogal wat voorwaarden waaraan voldaan moet worden dus alvorens je die mythische 10% haalt. Verder ken ik dus genoeg schrijnende gevallen van mensen die niet klagen, altijd bereikbaar zijn ('s nachts en weekends maakt niets uit) en als dank een zeer goedje krijgen met 1,5% loonsverhoging. Zo kun je blijven schermen met diverse personen en voorbeelden. Het is maar wat je wilt zien natuurlijk._Anvil_ schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:20:
Accounts die slechst kort ervoor zijn geregistreerd? Tja, ik heb het niet over mn eigen situatie, die staat ook in het inkomen topic. Maar ik ken minstens 2 gevallen bij Atos.
Inderdaad mondige medewerkers, maar dan zijn er nog wat factoren he. Beetje geluk en cunning om op de juiste plek te zitten, waar je direct en/of indirect veel geld binnenhaalt voor de baas. En liefst nog een manager waar nog wat mee te regelen is.
En ja, als ik het verhaal even mag omdraaien. De grootste klagers die ik ken zijn mensen die 8u per dag aanwezig zijn en nooit in hun vrije tijd achter de laptop kruipen of te bereiken zijn.
Hoe je het wend of keert ieder mens heeft zijn toekomst zelf in de hand en ik zou erg goed nadenken over AO en jezelf als mens als in je toekomst grote sprongen verwacht te maken.
"Better ask questions before you shoot"
Als ik aan mijn baas moet gaan vragen om meer geld, is er iets niet goed natuurlijk. Dan is de baas of dom of gierig. In beide gevallen wil ik niet voor 'm werken. Zo simpel is dat. Als je alleen maar centjes kunt krijgen als je actie onderneemt, is het een slechte werkgever, punt uit._Anvil_ schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:31:
Je moet het zelf regelen ipv afwachten met de rest van de kudde schapen.
Bovendien, als je werknemers klagen over geld, is er sowieso iets mis met dat bedrijf. Geld is pas belangrijk als de sfeer of het werk klote is. Bij een goede werkgever met een fijne sfeer, goed werk en waardering is geld veel minder belangrijk.
Ik moet wel zeggen dat 1 van die >10% verhogingen die ik noemde iemand was die onderbetaald was voor zijn huidige functie en ook meer omzet binnenhaalde dan alleen zn eigen uurtjes. Soms moet je toch de moeite nemen je prestaties voor de zaak in een gesprek af te zetten tegen je arbeidsvoorwaarden. Als je daar te trots of te verlegen voor bent, moet je imho vetrekken of niet meer klagen.
1 ding is zeker, al deze zaken (de klagers, de uitzonderingen op de regel etc.) spelen bij alle ICT detacheerders: Atos, Logica, Cap zijn daar 3 van waar ik mensen ken. Als de markt weer aantrekt, zullen de job hoppers tussen deze bedrijven op en neer gaan bewegen en markt conform binnen komen. Wat de zittenblijvers vervolgens nog meer ontevreden maakt
_Anvil_ schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:02:
Tja, in principe heb je helemaal gelijk. Helaas werkt het in de meeste detacheringsbedrijven gewoon zo: de manager op kantoor heeft geen idee wat zijn mensen bij de klant uitvoeren, punt. Behalve als 1 van die jongens belt dat ie een project van 200K binnen heeft gehaald, dan zal die persoon welllicht zonder zeuren een goede verhoging krijgen.
Ik moet wel zeggen dat 1 van die >10% verhogingen die ik noemde iemand was die onderbetaald was voor zijn huidige functie en ook meer omzet binnenhaalde dan alleen zn eigen uurtjes. Soms moet je toch de moeite nemen je prestaties voor de zaak in een gesprek af te zetten tegen je arbeidsvoorwaarden. Als je daar te trots of te verlegen voor bent, moet je imho vetrekken of niet meer klagen.
1 ding is zeker, al deze zaken (de klagers, de uitzonderingen op de regel etc.) spelen bij alle ICT detacheerders: Atos, Logica, Cap zijn daar 3 van waar ik mensen ken. Als de markt weer aantrekt, zullen de job hoppers tussen deze bedrijven op en neer gaan bewegen en markt conform binnen komen. Wat de zittenblijvers vervolgens nog meer ontevreden maakt
Er is bij Atos een groot wezenlijk gebrek (in ieder geval bij SI). Atos is een bedrijf van eenheidsworst. Ze willen zoveel mogelijk mensen die niet al te veel zeuren, en gewoon geld opbrengen. Da's niet erg, maar ben daar dan ook eerlijk over. Door de manier van managen/aansturen van de mede-werkers van Atos krijg je een beetje makke lammetjes. Mensen worden niet gestimuleerd om hun nekt uit te steken._Anvil_ schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:02:
Tja, in principe heb je helemaal gelijk. Helaas werkt het in de meeste detacheringsbedrijven gewoon zo: de manager op kantoor heeft geen idee wat zijn mensen bij de klant uitvoeren, punt. Behalve als 1 van die jongens belt dat ie een project van 200K binnen heeft gehaald, dan zal die persoon welllicht zonder zeuren een goede verhoging krijgen.
Er zijn gewoon niet zoveel echte toppers bij Atos waarvoor je ook bij het bedrijf gaat werken. Als je als starter ervaring wilt opdoen bij de grotere bedrijven in Nederland is Atos een geschikt bedrijf. Maar wil je innovatieve, kwalitatief hoogwaardige oplossingen bouwen zul je toch ergens anders je heil moeten zoeken. En ik denk dan dat met name de kleinere IT bedrijven hier beter in zijn.
Helaas is het wel zo dat de grote bedrijven met de interessantste klussen vaak alleen zaken doen met bedrijven zoals Atos. Terwijl er horden aan knallers inmiddels als free-lancers
Wat mij ook opviel is hoe makkelijk Atos echte toppers laat lopen. Er wordt amper moeite gedaan om ze vast te houden, en er wordt echt letterlijk gezegd dat iedereen vervangbaar is... Dat dat feitelijk natuurlijk zo is is een ding, maar dat ze daar eigenlijk trots op zijn is iets anders...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Voor starters kan ik een bedrijf als Atos best aanraden, qua opleiding ed heb ik niks te klagen gehad.
Salaris, en dan vooral de afgelopen 2 jaar is bar en boos. Hoewel in mijn voormalige unit nu wel geld vrij komt (misschien omdat ik niet de enige van mijn unit ben die weg is gegaan)
Vooral voor starters, hadden ze voor de crisis nog best goede regelingen, en ik neem aan dat ze die ook wel weer in ere zullen herstellen. (ik heb het over regels zoals evaluatie + salaris verhoging per half jaar ipv per jaar)
Voor mensen die klagen, ik ken ook redelijk wat voorbeelden van ex-collega's van 40-50+ die (in het westen en midden) niet zo veel problemen hadden met het overstappen en vinden van een nieuwe baan.
Wat mij wel opviel is dat er veel klagers zitten bij Atos, maar vervolgens zitten ze er dan ook jaren... Zelf heb ik zo iets van als je het zo slecht vind, kijk dan naar iets anders (wat ik zelf dus ook heb gedaan, ben niet zo van het klagen). Solliciteren wanneer je een vast contract hebt is niet zo spannend, en met een beetje onderhandelen kan je na een maand proeftijd ook wel een vast contract krijgen. En daarbij heeft de crisis toch wel aangetoond dat een vast contract eigenlijk ook gewoon geen moer waard is wat betreft zekerheid op een baan.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik voor Atos gewerkt heeft. en wat ik al zei, voor starters in mijn optiek zeker geen slechte zet.
Ik ben zelf ook na 4 jaar bij Atos gewerkt te hebben weg gegaan per 1 oktober, en ik kan me volledig vinden in bovenstaand verhaal! Klagen is altijd makkelijk, maar het blijft natuurlijk altijd aan jezelf om er iets aan te doen mocht je ontevreden zijn...Bornhald schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:20:toon volledige bericht
Ik ben zelf net weg bij Atos na 4 jaar werken.
Voor starters kan ik een bedrijf als Atos best aanraden, qua opleiding ed heb ik niks te klagen gehad.
Salaris, en dan vooral de afgelopen 2 jaar is bar en boos. Hoewel in mijn voormalige unit nu wel geld vrij komt (misschien omdat ik niet de enige van mijn unit ben die weg is gegaan)
Vooral voor starters, hadden ze voor de crisis nog best goede regelingen, en ik neem aan dat ze die ook wel weer in ere zullen herstellen. (ik heb het over regels zoals evaluatie + salaris verhoging per half jaar ipv per jaar)
Voor mensen die klagen, ik ken ook redelijk wat voorbeelden van ex-collega's van 40-50+ die (in het westen en midden) niet zo veel problemen hadden met het overstappen en vinden van een nieuwe baan.
Wat mij wel opviel is dat er veel klagers zitten bij Atos, maar vervolgens zitten ze er dan ook jaren... Zelf heb ik zo iets van als je het zo slecht vind, kijk dan naar iets anders (wat ik zelf dus ook heb gedaan, ben niet zo van het klagen). Solliciteren wanneer je een vast contract hebt is niet zo spannend, en met een beetje onderhandelen kan je na een maand proeftijd ook wel een vast contract krijgen. En daarbij heeft de crisis toch wel aangetoond dat een vast contract eigenlijk ook gewoon geen moer waard is wat betreft zekerheid op een baan.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik voor Atos gewerkt heeft. en wat ik al zei, voor starters in mijn optiek zeker geen slechte zet.
Idem, en ik heb er iets aan gedaan. Andere baan, veel betere perspectieven en voorwaarden :-)Juggels schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:58:
[...]
Ik ben zelf ook na 4 jaar bij Atos gewerkt te hebben weg gegaan per 1 oktober, en ik kan me volledig vinden in bovenstaand verhaal! Klagen is altijd makkelijk, maar het blijft natuurlijk altijd aan jezelf om er iets aan te doen mocht je ontevreden zijn...
Weer een leeglooptrend bij de grote IT Detacheerders? Binnenkort hebben ze weer volop realistische vacatures, denk ik
Ik heb vandaag een solicitatie ronde bij AO met goed gevolg doorstaan en hieruit 2 aanbiedingen gehad binnen SI.
Zelf sta ik op het punt om af te studeren aan een WO opleiding, waaruit een heikel punt volgt. De eerste 3 maanden zou ik een salaris van 1900,- krijgen en daarna een 150.- verhoging naar 2050 per maand.
Nu heb ik op intermediar etc gekeken en daar zou mijn salaris (WO-IT) rond de 2500 uit moeten komen. Ik vind dit nogal een groot verschil, des te meer omdat ze mij 2 aanbiedingen hebben gedaan zou ik toch wat meer "pay" verwachten.
Heeft iemand hier enige ervaring mee? Valt hier over te onderhandelen? Hints en tips welkom.
Bedankt alvast.
De optie "ook elders solliciteren" is sowieso een goed plan (ongeacht of het nou om AO gaat). Over de bedragen: 2500 lijkt me wel rijkelijk hoog ingeschat, maar 2050 is wel echt het minimum. Als je relevante bijbaantjes of andere extra kwalificaties hebt opgevoerd op je CV zou ik iig proberen op 2200 uit te komen. Die eerste paar maanden soit, mits maar meteen op papier vaststaat dat het daarna automatisch en per definitie omhoog gaat naar het "normale" bedrag.Hephaestos schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:06:
Ik heb vandaag een solicitatie ronde bij AO met goed gevolg doorstaan en hieruit 2 aanbiedingen gehad binnen SI.
Zelf sta ik op het punt om af te studeren aan een WO opleiding, waaruit een heikel punt volgt. De eerste 3 maanden zou ik een salaris van 1900,- krijgen en daarna een 150.- verhoging naar 2050 per maand.
Verder dus: heb je andere opties? Hoe lang heb je om te reageren op het aanbod? Kun je in tussentijd nog elders proberen een aanbod te krijgen? En wil je die moeite nemen? In elk geval kun je laten weten dat het aanbod je laat aarzelen om er op in te gaan omdat je denkt dat je na enig zoeken elders beter zou kunnen krijgen, en stel je een bedrag voor waarbij je die aarzeling niet zou hebben (bv. 2300).
Willen ze er niks bij doen dan kun je natuurlijk alsnog accepteren (het is niet alsof ze een aanbod zomaar intrekken omdat je aangeeft te aarzelen of je niet meer waard bent). Wel zul je een antwoord moeten kunnen geven op de vraag "waarom denk je dan dat je meer waard bent". Als je CV voor zo'n antwoord geen aanknopingspunten biedt, dan kun je je afvragen of je een grote mond wel kunt veroorloven...
Dus in principe zou ik wel opties hebben maar ik heb dus nog geen idee hoe het met die andere bedrijven zit.
Tevens had ik mee gekregen dat ze deze vrijdag al antwoord zouden willen hebben, wat dus redelijk kort dag is (3 dagen).
En hoewel AO niet volgens CAO werkt, heb ik voor de lol eens in de CAO zorg gekeken en hier zou een HBO starter 2300 krijgen (op 36 uur basis). Terwijl AO mij dus met mijn WO slechts 1900-2050 biedt. Maar ik ben dus iig druk bezig om mijn opties te verkennen.
Verder biedt mijn CV buiten mijn HBO diploma een redelijk aantal pro's die ook van toepassing zouden kunnen zijn op de aangeboden baantjes.
Je bedoelt dat je al een HBO-diploma hebt en nu een WO master doet, right? Drie dagen is wel heel kort dag, bellen en zeggen dat je meer tijd nodig hebt om hierover te beslissen. Als ze dan vragen waarom heb je meteen een aanleiding om eerlijk te vertellen waarom het aanbod je wat tegenvalt en dat je enkele andere dingen hebt lopen die je wilt afwachten (...tenzij ze met een offer you can't refuse komen uiteraard, indicatie geven wat dat voor jou zou zijn). Niet te snel toegeven, als ze denken dat je goed bent laten ze je heus niet zomaar lopen, en ik denk serieus wel dat je wat beters zou kunnen vinden als ze niks meer dan dat bieden. Als je echt wat kunt is de markt niet slecht.Hephaestos schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:15:
Verder biedt mijn CV buiten mijn HBO diploma een redelijk aantal pro's die ook van toepassing zouden kunnen zijn op de aangeboden baantjes.
Op deze uitspraken uiteraard garantie tot aan de deur, "some guy on the internet", etc. Je moet zelf bedenken wat je kansen elders zouden zijn, maar als je verder nog nergens hebt gepraat zou ik zeker niet zomaar ja zeggen. Een werkgever waar je ook echt wil werken zal je rustig ff een weekje (of twee) verder laten kijken en hoopt dan natuurlijk dat je alsnog terugkomt.
En liever wat tips en pointers van "some guy on the internet" die zijn tijd vrijwillig spendeert op een job forum met zero (?) eigen belang dan mensen die het bedrijf zelf promoten en alles sugar-coaten.
Anyway dit gaat nu wel redelijk offtopic voor de mensen die wel bij AO werken, anders post je het aanbod ff hier: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) , krijg je wat meer meningen (wel ff formatteren volgens het formaat dat je iedereen daar ziet gebruiken).
Blij was ik dat de concurrent wel bereid was om mij tegemoet te komen met een bedrag dichtbij de 3000.
Je startersloon is een combinatie van je leeftijd en je opleiding. Voor een WO starter vind ik 2500 niet eens zo'n slecht bedrag. Toen ik begon had een collega (27, WO afgestudeerd) een salaris van 2700. Dit was echter wel 2 jaar geleden, dus misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking met de situatie van nu.
Zelf zou ik verder kijken als ik jou was, er zijn genoeg andere grotere ICT bedrijven die jou misschien wel het loon willen geven wat jij zelf wilt.
Anoniem: 313723
Ikzelf begon op 25 jarige leeftijd, vers van HBO Bedrijfskundige Informatica. Startersloon was 2400 p/m.
2500 is fors voor iemand die net klaar is met zijn opleiding, WO of niet (snel groeien is een ander en plausibeler verhaal).Hephaestos schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:06:
Nu heb ik op intermediar etc gekeken en daar zou mijn salaris (WO-IT) rond de 2500 uit moeten komen. Ik vind dit nogal een groot verschil, des te meer omdat ze mij 2 aanbiedingen hebben gedaan zou ik toch wat meer "pay" verwachten.
Wijze les: kijk naar het totaal plaatje, bij Atos..
- heb je een 13e maand in december, als je die uitsmeert over de rest van het jaar kom je al op 2200 per maand.
- krijg je doorgaans een leaseauto, met (in de praktijk) onbeperkte prive kilometers door heel europa. Erg leuk om als ex-student even een nieuwe auto te scoren
- heb je ook een gsm en laptop van de zaak, onkosten vergoeding etc.
- wat is je opleidingsbudget de komende tijd? Veel belangrijker dan salaris voor een starter!
Kortom: bruto salaris zegt ook niet alles. Ow en check even of je niet te laag wordt ingeschaald (skill level/salarisband).
Overigens vind ik<2000 gewoon erg laag voor een hbo-er anno2010, ook Atos moet wel een paar honderd euro marge hebben in hun richtlijnen. Kwestie van onderhandelen dus. En goed vergelijken! Zo heeft Logica geen 13e maand, maar wordt er wel meer van je pensioen en ziektekosten betaald door de WG. Cap gemini heeft een bonus ipv een 13e maand, maar in de crisis heb je daar weinig aan etc. etc.
[ Voor 15% gewijzigd door _Anvil_ op 03-11-2010 12:27 ]
In de detachering is 2500 vrij fors. Dat komt omdat je nog een auto of mobiliteitsvergoeding erbij hebt._Anvil_ schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:19:
[...]
2500 is fors voor iemand die net klaar is met zijn opleiding, WO of niet (snel groeien is een ander en plausibeler verhaal).
[...]
In andere sectoren is het helemaal niet zo'n gek bedrag. Een heleboel jaren geleden werkte ik bij ASML. Daar lag het startsalaris WO toen al rond de 2500 + 13e maand. Zal inmiddels waarschijnlijk 2800 zijn.
Je kan rustig doorgaan met solliciteren.
Wat is er op tegen als je op korte termijn weer vertrekt ?
Probeer die lease-auto er eventueel bij te onderhandelen.
Vond ik destijds wel prettig aan het begin van mijn loopbaan.
Bovendien maak je je klappers doorgaans als je overstapt
van werkgever en het onderhandelt goed vanuit een baan.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Daarnaast is de opzegtermijn tijdens de proefperiode vaak nihil. Dus de indien je niks hebt, is aanpakken en gewoon verder kijken in mijn optiek dan een goede werkwijze.
Sterker nog, als je inderdaad bevalt in die eerste periode, en je hebt wat anders, dan valt er met Atos in ieder geval nog wat te onderhandelen over het salaris.
kortom, ik ben het met Sterk1 eens, je hebt toch niks te verliezen. Het is zelfs goed te praten in latere sollicitaties als je 2 maandjes bij Atos hebt gewerkt na je opleiding en daarna naar een andere bedrijf bent gegaan.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Het is eerst 3 maanden training a 5.500,- en vervolgens in vaste dienst. Als je uit eigen initiatief stopt binnen een jaar moet je die 5.500,- volledig terug betalen minus 1/12e per maand dat je er gewerkt heb na de training.
Dus als het is best expensive om vroeger dan een jaar er de brui aan te geven.
Tja, zo een training is echter ook wat waard nietwaar? En het is nog maar 2750 als je na een half jaar na de training stopt... Als je onderhandeld, dan wil een nieuwe werkgever dat vaak maar al te graag overnemen, omdat het alleen geld is wat het ze kost, en niet ook nog gemiste tijd dat ze je in kunnen zetten.Hephaestos schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:20:
Eventjes 2 maanden buurten zit er toch niet in bij Atos ;-)
Het is eerst 3 maanden training a 5.500,- en vervolgens in vaste dienst. Als je uit eigen initiatief stopt binnen een jaar moet je die 5.500,- volledig terug betalen minus 1/12e per maand dat je er gewerkt heb na de training.
Dus als het is best expensive om vroeger dan een jaar er de brui aan te geven.
Om die reden is geld wat je "terug moet betalen vanwege een training" voor mij altijd een non issue geweest. Laat je daar dus niet door tegenhouden!
[ Voor 21% gewijzigd door Gé Brander op 04-11-2010 17:40 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik weet niet of die ook geldt voor de eerste 6 weken, moet je toch je
contract op naslaan, of even "onschuldig" proberen te vragen.
Aan de andere kant is een training nooit verkeerd. Je kan het ook zo bekijken:
Nu bij Atos of over een maand bij een andere werkgever. Je hebt dan in ieder
geval nu al inkomen en niet pas over 1 of 2 maanden.
Als de economie over 1 jaar aantrekt kan je alsnog verder solliciteren
met ervaring.....
Anoniem: 123813
Anoniem: 64033
Nu herinner ik mij dat je de virusscanner ook thuis mocht gebruiken, maar is er ook zoiets voor Microsoft-producten?
Dat was altijd mogelijk via microsoft HUP (home use program) tegen gereduceerde prijs kan je dan office kopenAnoniem: 64033 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:34:
Ik zit hier naast een collega (Atos-ser) en die vraagt zich af of het mogelijk is, om tegen gereduceerd tarief, via Atos Windows/Office licenties te kopen.
Nu herinner ik mij dat je de virusscanner ook thuis mocht gebruiken, maar is er ook zoiets voor Microsoft-producten?
Daar staat het
Nu : Office 2010 en Office 2008 voor de Mac..
[ Voor 6% gewijzigd door kkoenen op 24-11-2010 23:19 ]
Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)
Anoniem: 384022
Of heeft iemand onlangs bij AO, voor een traineeship SI, onderhandeld over het salaris ?
Ik heb ondertussen een aanbod gehad van atos, nog steeds hetzelfde als eerder besproken. Hier viel echter absoluut niet over te onderhandelen. Dit lijkt me een redelijk starre houding en ik heb ondertussen al van een tweetal andere bedrijven aanbiedingen gehad die ver boven die van atos zitten van de get-go, met min of meer dezelfde arbeids voorwaarden.
[ Voor 99% gewijzigd door leovries op 19-11-2010 20:03 ]
Anoniem: 169536
[ Voor 33% gewijzigd door dropman op 30-11-2010 10:46 ]
http://www.atosorigin.com...sentation_15_dec_2010.pdf
Welkom bij Atos Origin.

Wat bedoel je met "valt wel mee"?gauchov6 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:53:
Gama valt nog wel mee met wat erna weer aankomt: de integratie van Siemens IT en van de 26.000+ nieuwe Siemens collega's!
Welkom bij Atos Origin.
Wij Nederlanders zullen weinig merken van de overnamen van Siemens, maar door project GAMA krijgen veel mensen een andere standplaats en manager.
Ja valt nog wel mee. Atos gisteren +11% op de beurs Siemens +1,5% Het mag duidelijk zijn welke partij de aandeelhouders hier als winnaar aanwijzen.gauchov6 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:53:
Gama valt nog wel mee met wat erna weer aankomt: de integratie van Siemens IT en van de 26.000+ nieuwe Siemens collega's!
Welkom bij Atos Origin.
http://www.nuzakelijk.nl/...atos-origin-overname.html
Het komt op mij over als dat Siemens eerst nog 1750 man ontslaat om ze vervolgens te verkopen aan Atos Origin ( voornamelijk MO werkzaamheden vermoed ik ) In ruil hiervoor geeft Atos 15% aandelen plus contanten.Volgens analisten van CM-CIC Securities is de deal van strategisch belang voor Atos. Het zou Atos Origin weer terugbrengen in de top tien van IT-dienstverleners. Vooral in Duitsland had Atos nog wat witte plekken op de kaart staan.
De prijs lijkt volgens de analisten laag, omdat Siemens de meeste kosten voor de integratie en de herstructurering moet dragen.
Als je toch azijn wil zeiken met je

Afijn bovenstaande is ook al vaker gezegd. Als Atos een overname doet en de koers gaat 15% omhoog zegt dat iets. Iets positiefs. Jammer dat er gelijk weer mensen zijn die er negatief over moeten doen. Jammer. Het zegt helaas meer over de persoon dan over het bedrijf. Natuurlijk zijn er ontvreden medewerkers. Ik heb ook dingen die ik wil maar niet krijg. Het is aan jezelf om te bepalen wat zwaar voor je weegt.
Ik heb voor het laatste gekozen: kreeg 50% meer salaris (wel auto moeten inleveren, maar krijg er een OV jaarkaart voor terug).Peekster schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:09:
Als je toch azijn wil zeiken met jezou i kdit bij mijn eindejaarsbeoordeling opvoeren als argument voor loonsverhoging. Aangezien Atos 15% van zichzelf kan verkopen + contanten is er kennelijk geld. Want iets zegt me dat je niet tevreden bent met Atos als je werkgever. In mijn opvatting heb je dan 2 keuzes: Hard onderhandelen ( het is er nu de tijd voor ) of de daad bij het woord voegen en naar die andere werkgever gaan die je een mooi aanbod doet.
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!