Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 09:53
Als ik de berichtgeving moet geloven, is men erg "geschrokken" van de uitslagen van het Medewerkers Tevredenheids Onderzoek. Dat er slecht gescoord zou worden zag volgens mij iedereen wel van ver aankomen, maar dat Atos slecht scoort t.o.v. andere ICT bedrijven (de zogenaamde benchmark) is toch wel zorgwekkend.

Ik heb tot op heden nog niets gemerkt van de acties die in gang gezet zijn om hier wat aan te doen. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 12:57
Er zijn diverse spar-sessies voor maximaal 40 medewerkers, waarbij er open discussie mogelijk is hierover met iemand van het MT.

Vanaf 17.30u, diverse lijn managers hebben dit als verplichte meeting aangemerkt, lol. Zo maak je die lui nog blijer, dwing ze een vrije avond op te offeren :)

Is geen hearsay.. Ik heb de emails gezien "ja jongens, dit vinden we zo belangrijk dat de opkomst eigenlijk verplicht is, mocht je niet kunnen, geef je dan op voor een andere sessie 200km verder ofzo" gniffel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Die 200km is natuurlijk klinkklare onzin, aangezien er in elke regio wel 10 van zulke sessies zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399306

200 km zal wat overdreven maar het kan wel eens oplopen ja. Vooral in reistijd. Meerdere sessies op een lokatie? Niet gezien. Ik vind die sessies wat overdreven, het mag bekend zijn waar het aan schort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
In de e-mail die aan mijn practice (zo'n 100 man) is gestuurd staat dat er, alleen voor mijn practice, 2 meetings zijn. Reden hiervoor is dat zo'n meeting met meer dan 40-50 man niet werkt.
Lijkt me dat dat ook voor de 3 zusterpractices in de regio geldt, en dan hebben we het alleen nog maar over PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 13:48
Zojuist een concept arbeidsovereenkomst gekregen voor een startersfunctie, wat ik alleen niet snap is het volgende. Ik zou worden ingedeeld in salarisband II referentiepunt 85. (1900 start + 150 na 3 maanden).

Echter kom ik het volgende getal 2.394 tegen in de arbeidsvoorwaarden gids bij salarisband II referentie 85. Kan je behalve je "referentiepunt" en "salarisband" ook nog op andere manieren groeien?

[ Voor 10% gewijzigd door thafusion op 21-03-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Zoals je in diezelfde arbeidsvoorwaarden kunt lezen (als het goed is...), is het referentiepunt een punt waar je naartoe groeit gedurende de tijd dat je in het bijbehorende skill level zit. Door te promoveren naar een hoger skill level wordt je referentiepunt ook weer hoger en kun je dus weer doorgroeien naar een hoger salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 16:00
Succes met de jaarlijkse beoordeling en skill level HR meetings, die zijn veelal voor de vorm. Het is wel een leuke gelegenheid om je manager eens te zien...Je wordt elk jaar een 10-tje (of 2) per uur duurder, maar je ziet er zelf niks van terug. Maar toch veel plezier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:21

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

II 85 (level 2) is wel heel minimaal, ik zou proberen om als level 3 te kunnen beginnen. Het aantal promoties is elk jaar beperkt per afdeling dus je kunt beter wat hoger instappen indien mogelijk.

Ik zou ook proberen om een paar tussentijdse beoordelingen af te spreken, daar is soms meer mogelijk met salarisverhogingen en promoties dan de algemene ronde in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Jumpstarters worden de eerste jaren elke 6 maanden beoordeeld (dat zegt men in ieder geval), daar hoef je niks over af te spreken.
Als starter instromen op level 3 kun je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Als starter instromen op level 3 kun je wel vergeten.
Ben zelf niet als starter binnen gekomen, dus dat kan zou kunnen kloppen. Wel heb ik geleerd om HR zaken altijd vast te leggen, managers en reorganisaties komen en gaan in snel tempo en wat op papier staat ligt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Instromen doe je zo hoog mogelijk, daarna nog een stap maken is zeer moeilijk, dan moet je bij de top 1,1% horen en dat is een uitdaging op 9.000 FTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayn2104
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02-2023
Heren van AO, ik heb een vraag. Ik heb gesolliciteerd bij OA voor de functie senior Test Analist. Nu hebben zij mij het volgend aanbod gedaan. 39786 op jaarbasis met 2 maanden proeftijd, Ik zit dan in band III en volgens mij BP85. Is dit een beetje ok? btw ik heb 3 jaar Test ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:33:
Instromen doe je zo hoog mogelijk, daarna nog een stap maken is zeer moeilijk, dan moet je bij de top 1,1% horen en dat is een uitdaging op 9.000 FTE.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand geen stap heeft gemaakt sinds ie in dienst kwam als *starter*, uitgezonderd crisisperiode. Nogmaals, het gaat hier om een starter, die promoveren welhaast per definitie na 1-2 jaar naar een hoger skill level.

[ Voor 15% gewijzigd door Roeltjuh op 23-03-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Klopt, dan ga je van 3 naar 4. Nog steeds niets om je bed voor uit te komen om het even cru te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:34
Lekker positief is dit allemaal in dit topic, nou niet bepaald een visitekaartje voor Atos Origin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laatste (non-cao) loonsverhoging krijg je veelal bij binnenkomst, dus je moet dan goed onderhandelen. Loop dan je aanstellingsbrief na voordat je aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Blik1984 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:30:
Lekker positief is dit allemaal in dit topic, nou niet bepaald een visitekaartje voor Atos Origin
Geef me de link van een topic hier op tweakers wat dat wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem9503
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07 09:34
Wat ook niet helpt is de negatieve insteek van mensen die bij AO (vrijwillig) zijn vertrokken.
Houdt je frustraties voor je en laat mensen gefundeerd een eigen keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13
willem9503 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:00:
Wat ook niet helpt is de negatieve insteek van mensen die bij AO (vrijwillig) zijn vertrokken.
Houdt je frustraties voor je en laat mensen gefundeerd een eigen keuze maken.
Bij het maken van een keuze dien je natuurlijk ook rekening te houden met het feit dat je toekomstige werkgever ook zijn mindere kanten heeft. Dus om nou mensen die negatieve ervaringen met AO de mond te snoeren is natuurlijk ook niet de oplossing.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Wat ik volgens mij al eerder heb gezegd. Atos is voor een beginner best goed. In mijn tijd heb ik redelijk wat opleiding en dergelijken gehad wat ik bij mensen bij andere bedrijven beduidend minder heb gezien.

Per saldo zou ik me niet zo verschrikkelijk druk maken over het start salaris, als je maar wel gaat doen wat je leuk vind en waar je in verder wil.

Als er na 2-3 jaar volgens jou onvoldoende groei in salaris in zit zou ik zeker verder kijken. Persoonlijk vind ik het overigens ook zeer belangrijk dat ik het naar me zin heb. Dat is veelal afhankelijk van je collega's en daar zitten er toch zeker veel goede van bij Atos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:34
Peekster schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:36:
[...]

Geef me de link van een topic hier op tweakers wat dat wel is.
Nou, de topics over Capgemini en Accenture zijn in mijn ogen niet echt negatief. Tuurlijk wordt er wel eens een kritische noot geuit, maar in ieder geval lang niet zo negatief als de berichten die in dit Atos Origin topic worden geuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 13:44
Companyrating:

Atos Origin: CompanyRating

CapGemini: CompanyRating

Accenture: CompanyRating

Van dit rijtje zijn de mensen het meest te spreken over Cap en het minst over Atos.

[ Voor 9% gewijzigd door t_captain op 24-03-2011 11:14 . Reden: Fix HREFs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Als bedrijf moet je Atos Origin eerder vergelijken met Getronics, Capgemini is toch heel anders als ik collega's mag geloven die daar hebben gewerkt.

Op zich is Atos Origin helemaal niet zo'n slecht bedrijf om te werken, maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik werk er nu 12 jaar en in die tijd gegroeid van II 100 naar IV 100 (skill 3 naar 7), altijd binnen MS blijven werken maar heel veel verschillende "banen" gehad in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Cgey en AO kun je niet vergelijken. Foei! En dat groeipad is mooi, maar op skillevel 6 a 7 begint het ook pas een beetje interessant te worden. Dus je kunt een mooie carriere hebben, maar als je dan gaat vergelijken bemerk je dat AO je dik onderbetaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat Chocovla zegt. Commentaar moet kunnen ook als het niet gunstig is voor Atos. Daar is het hier toch een forum voor? De leiding kan er trouwens zelf iets aan doen als ze willen. Ik heb de afgelopen jaren wel eens aan gegeven bij mijn vele managers dat sommige dingen toch wel anders mogen, nou ik kreeg meteen de wind van voren en dat je dan maar moet vertrekken. Op de argumenten zelf gingen ze niet in. Maar voortaan gaat het heel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Ik heb mij wel verbaasd over de reactie van het management op de open brief van de COR.

De reactie bestaat uit erg veel woorden, maar eigenlijk wordt er niets gezegd. Wat ik jammer vind, want het MTO heeft aangetoond hoe AO ervoor staat qua tevredenheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 08:57

TheFirepit

Vuurbal

Djoelzz1 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:33:
Ik heb mij wel verbaasd over de reactie van het management op de open brief van de COR.

De reactie bestaat uit erg veel woorden, maar eigenlijk wordt er niets gezegd. Wat ik jammer vind, want het MTO heeft aangetoond hoe AO ervoor staat qua tevredenheid....
Wat ik er eigenlijk het ergste van vond is dat er wordt geïnsinueerd dat mensen niet tevreden zijn over hun directe collega's en directe manager. Volgens mij was het toch wel duidelijk dat de meeste problemen echt bij het hogere management ligt.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad een wel erg lang verhaal van de directeur maar niets duidelijks.
Dan stuurt de COR een brief dat ze niet nog meer berichten willen maar echte communicatie.
En wat gebeurt er ... nog een preek.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

achja de COR had ook een uur nodig om te vertellen dat ze niets te zeggen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de cor heeft in ieder geval wel aangegeven dat de leiding aan zet is en van die kant is er nog steeds, nog steeds geen echt bericht. Dat ze insunueren dat de werkvloer maar eens een goed gesprek met elkaar moeten hebben is niet best. Belooft ook niet veel goeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssselayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06 23:26
Iemand ervaring met werken bij IPS ? Projecten/Opdrachten/Sfeer enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ja, IPS...niet zo prettig... IPS is niet meer, is IBS en heet inmiddels anders.
Puur detachering, geen uitdagende klussen, onderbetaald.

[ Voor 26% gewijzigd door wvkreg op 29-04-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister P
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 23:41
Ik volg dit forum al een tijdje en heb nooit de drang gehad om te reageren, maar na die ongefundeerde onzin die wvkreg hier neerzet kon ik het even niet laten. Ik werk zelf bij AO en dan bij IPS -> IBS -> MS RC (zoals het nu heet) en ik kan je zeggen dat het management over het algemeen hier erg goed is en men echt rekening houdt met welke richting je op wilt. Qua sfeer.. het is een detachering-club, dus het "wij-gevoel" heb je niet zo sterk en uiteraard heb je altijd wel collega's die er minder positief in zitten, maar over het algemeen kun je altijd wel leuke en ook interessante gesprekken hebben als je op de afdeling zelf komt of elders collega's tegenkomt. IBS is nu opgesplitst en het voornamelijk externe deel zit nu bij PS (Professional Services) en het interne deel bij MS RC (Managed Services Resource Center). Interne detachering heeft als groot voordeel tegenover externe detachering dat je binnen Atos Origin blijft, wat over het algemeen inhoudt dat opgedane kennis over de organisatie en contacten in de organisatie niet (deels) verloren gaan, je over het algemeen niet ver hoeft te reizen (geen uur filerijden dus), flexibele werktijden hebt en ook thuis kunt werken (als je consultancy of projectmanagement doet). En dat is mij in ieder geval veel waard. Het duurt wel even eer je weet hoe de MS (voorheen MO) organisatie in elkaar steekt, maar als je dat eenmaal doorhebt kun je veel leren op veel verschillende gebieden zonder het hele land door te hoeven reizen. Tevens heb ik zelf over salaris (nog) niks te klagen, maar dat komt wederom doordat ik een goede manager heb en daar hangt gewoon veel vanaf. Tevens moet je ook zelf natuurlijk zorgen dat je aantrekkelijk wordt/blijft voor opdrachtgevers en bijvoorbeeld aangeven dat je certificaten wilt halen met een einddoel (verruiming competenties of updaten van huidige). Externe inzet is trouwens ook altijd mogelijk, maar minder gangbaar dan bij PS.
Trouwens, de voornaamste competenties die binnen deze club bestaan zijn Projectmanagement, engineering (Windows/Unix, VMWare etc.), proces consultancy/management, communicatie-consultancy en IT infra-architectuur.. als ik niks vergeten ben.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik kan zeggen dat ik er bij een kleine club op alle gebieden 30% op vooruit ben gegaan met uitdagendere projecten en wel de mogelijkheid tot zelf gekozen cursussen heb en geen eindeloze Nessie/SAP/HRM/Urenschrijven procedures en evalutaties. Maar goed, als je eenheidsworst wil, veel succes! Vergeet echter niet dat als je bij AO wil excelleren of uberhaupt groeien op een manier dat ook jij er wat aan hebt, dat je bij de top 2% moet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat wvkreg zegt is tweemaal volledig juist. Het MTO en de vele kritiek bevestigen dat. Als Mister P betere ervaringen heeft, prima! Maar besef wel dat dat voor heel weinigen geldt. Wil je een ander soort omgeving dan moet je gewoon bij een kleiner bedrijf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Zonder opzettelijk reclame te maken...het is dat ik in Maastricht regio wat minder keuze heb, maar wel fijn woon. Als ik jou was zou ik eens kijken naar bedrijven als PQR, Wortell, Schuberg Philis: Dat zijn serieuze bedrijven die zeer goed voor hun werknemers zijn. Hiervoor moet je vanzelfsprekend wel "better than the rest" zijn (of worden). Maar als dat zo is, zul je dat ook merken aan alles...

btw: Mr P met 1 topicview en voor de rest geen historie op GoT is niet heel geloofwaardig en waarschijnlijk een van de SAP/Excel managers.

[ Voor 16% gewijzigd door wvkreg op 01-05-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister P
Pfoe... Maak een hoop los hier. Believe you me, ik ben geen manager. :) Ben alleen niet zo een contributor op GoT. Ik had de username aangemaakt om een review te schrijven over een niet zo beste computerwinkel. Anyway, zoals ik al zei: Heel veel hangt af van de manager die je hebt! Van banen switchen binnen de IT lijkt zo gebruikelijk als wat en er zijn velen die zo hun salaris door de jaren opkrikken en ook weer terugkomen bij AO. Maar een detacheringsclub is iets heel anders dan de "fabriek" zoals ze dat noemen, waar de dagelijkse delivery plaatsvindt, ik heb het idee dat promoties e.d. daar een stuk minder gangbaar zijn inderdaad. Maar eigenlijk moet je AO Managed Services als geheel vergelijken met Getronics ofzo, die ook in die business zitten. Cap en Accenture moet je meer vergelijken met PS (o.a. het vroegere SI) en Atos Consulting. Tevens, in de crisistijd zijn er veel mensen bij de detacheerders uit gegaan en bij MS een stuk minder, omdat het langdurige contracten betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Mister P bewijst maar weer dat er voor 1 positief verhaal meerdere negatieve verhalen zijn. Kijkende naar topics over andere werkgevers zijn forums zoals deze geen plekken waar de doorgaans positieve verhalen tegenkomt. Geld voor werkgevers, telecomaanbieders enz.
Cant blame Mister P for trying. Een tegengeluid moet ook gehoord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Eerlijk gezegd moet ik voor een groot deel toch met Mr P meegaan; mijn persoonlijke ervaringen bij AO zijn prettig en ik heb in mijn rol heel erg veel ruimte en vrijheid :) Het enige waar ik Mr P niet in volg is het klagen over salaris, dat doe ik nml. wel.

Maar het laatste tevredenheidsonderzoek laat er geen misverstand over bestaan en bij menig collega verneem ik dan ook de hier bekende onvrede (en dan doel ik niet op de eeuwige zeikerds). Als projectmanager heb ik onderhand al met diverse afdelingen te maken gehad en ja, bij sommige afdelingen zou ik voor geen goud willen werken :X Het is maar net waar je zit en wat jezelf er van maakt want AO is wel een bedrijf waar je het zelf moet doen en niet moet gaan wachten totdat je wat leuks gaat overkomen. In ieder geval vermaak ik mij voorlopig nog prima :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Goed te lezen dat er ook minder ontevreden collega's zoals Abbadon en Mister P meelezen en schrijven hier. :) Ik ben het volledig eens met hun bevindingen binnen MS, zelf werk ik er inmiddels 12 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister P
Kijk, ook nog tevreden medewerkers :). Ja, het salaris daar wordt veel over geklaagd binnen MS, maar dat is bij Logica niet anders als je dat topic leest. Ikzelf ben starter en ben in het afgelopen anderhalf jaar ( voor de snelle rekenaars: ja inderdaad, toen was het crisis 8) ) 14% in loon gestegen terwijl ik echt hoger ben gestart dan de 2100 euro die starters normaal krijgen bij de grote IT toko's. Ook heb ik er een skill level bij gekregen (3 -> 4), dus nee, ik mag niet klagen. Nog niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 22:44
Mister P, ik denk dat het feit dat jij de 'goude' jaren van de ICT niet hebt meegemaakt je daarom minder te klagen hebt ;). Mensen worden snel verwend en een stapje terugdoen is leidt meestal tot geklaag en ontwenningsverschijnselen. Het geklaag over salaris beperkt zich inderdaad niet tot alleen Atos. Bij ons, Logica, zijn er ook mensen die klagen over hun salaris. Dit geklaag zal eeuwig blijven. Iedereen vindt dat hij meer verdient dan hij nu krijgt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Nog geen reacties op het nieuws rondom de laatste ontwikkelingen ten aanzien van de arbeidsvoorwaarden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Zijn daar ontwikkelingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Ja, ze staan vast. Min of meer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ja, staan vast. Laag en onaanpasbaar zonder je manager te .. . :-)))
Move on..DM me als je in het zuiden woont.

[ Voor 21% gewijzigd door wvkreg op 11-05-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Heisa om niks dus. Aangezien we dit eind vorig jaar al wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404168

Kan iemand mij vertellen hoe de sollicitatie-procedure er tegenwoordig uitziet(wat kan ik verwachten......1 of 2 gesprekken.......en wordt er gebruik gemaakt van een assesment:S?)???

alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Deze vraag kun je toch gewoon stellen aan degene waarmee je het gesprek gaat krijgen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik dacht misschien heeft iemand nog tips.....maar idd ik weet inmiddels dat er geen gebruik van gemaakt wordt. Toch bedankt voor je slimme reactie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 404168 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:57:
Toch bedankt voor je slimme reactie. :D
Het staat er misschien lulliger dan dat ik het bedoel maar het punt wat ik probeer te maken blijft natuurlijk wel overeind staan. Als je in aanmerking komt voor een sollicitatie-procedure is het eigenlijk heel erg normaal om te vragen hoe deze procedure werkt. Je kunt gewoon vragen stellen over bv:
  • aantal gesprekken
  • inhoud van de gesprekken en evt. assesments
  • kledingkeuze
  • etc.
Dat geeft een recruiter ook het idee dat je goed voorbereid voor de dag wilt komen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het leek wat lullig idd maar toch bedankt voor je uitleg.
Ik heb doorgevraagd en kwam erachter dat ze bij AO geen assesment houden.

Klonk mij wat vreemd in de oren aangezien veel IT-dienstverleners WEL gebruik maken van een assesment/ selectiedag/ psychologisch onderzoek.
Eindelijk een frisse kijk op de HR procedure. Uiteraard begrijp ik het doel van een assesment maar krijg soms het gevoel dat er wel erg veel geselecteerd word. Denk aan de selectie die je al door moet...niveau HBO/ WO...brief....reverenties.......1e gesprek....2e gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11-2020
@ADA2011
gebruik gesprekken vooral om te kijken of Atos wel wat voor jou is en wat ze te bieden hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door dropman op 14-05-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Anoniem: 404168 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:47:
Klonk mij wat vreemd in de oren aangezien veel IT-dienstverleners WEL gebruik maken van een assesment/ selectiedag/ psychologisch onderzoek.
Ik heb gesoliciteerd bij Cap Gemini en vond dit toen niet zo vreemd dat er assesment en psygologisch gesprek werd gedaan. Afgelopen jaren heb ik er nog wel eens aan terug gedacht maar eigenlijk vind ik het maar raar dat men dit doet.

Assesment: Prima Maar ik heb al een HBO diploma en niet eentje waar "Vrijetijdskunde" op staat. Het signaal wat ik dus ontvang als dit wordt gedaan is "We vertrouwen je opleidingsniveau niet"

Psygologisch onderzoek: Ook prima. Ik heb bij Cap nog nooit zo'n raar gesprek gevoerd. Mevrouw dacht dat ze een persoon met meerdere jaren werkervaring voor zich had terwijl ze ook duidelijk op papier had staan ( van te voren ) dat ik net afgestudeerd was. Echte werkervaring had ik dus niet maar hier ging ze wel veel vragen over stellen.

In het geheel niet onverassend is het Cap niet geworden. Hierna heb ik bij Atos gesoliciteerd en dit ging op basis van gesprekken met HR medewerkers en managers van de beoogde afdeling.

Voor mij is het logischer dat het op de laatste manier gaat dan op basis van assesments en gesprekken met een psygoloog. Het komt neer op vertrouwen. Atos toonde dit vertrouwen al vanaf de solicitatieprocedure waar ik bij Cap, uiteindelijk achteraf, toch een raar gevoel overhield.

Ter verduidelijking. Ik ben blij dat het Cap niet is geworden. Het is natuurlijk makkelijk gezegd maar ik was daar nooit gelukkig geworden. Ook als ik ex-medestudenten spreek krijg ik dit beeld bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
zoals je hierboven zegt vind ik een psychologisch gesprek ook een beetje overdreven. Ik hoor wel meer mensen die bij Cap niet aangenomen worden. En ja Cap is volgens mij niet heel erg bijzonder, sinds zij niet veel meer of minder bieden dan alle andere IT detacheerders, dus ik zou zeggen laat cap lekker links liggen, 10 andere voor hun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik graag terug zou willen lezen is:

Waarom werk jij bij AO? (Wat waren jou redenen om voor AO te kiezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Gisteren begrepen dat er een naam en logo verandering komt, in België is dit al door de directie bevestigd. Naam wordt simpel 'Atos' dus de van oudsher 'toevoeging' Origin verdwijnt. Ook verdwijnt de vis en de blauwe kleur.

Ze waren trouwens in België zeer verbaast dat dit bij ons in NL nog niet bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:14
Bobbert schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:23:
Gisteren begrepen dat er een naam en logo verandering komt, in België is dit al door de directie bevestigd. Naam wordt simpel 'Atos' dus de van oudsher 'toevoeging' Origin verdwijnt. Ook verdwijnt de vis en de blauwe kleur.

Ze waren trouwens in België zeer verbaast dat dit bij ons in NL nog niet bekend was.
Waar staat die informatie dan? Ik kan op source niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

asaki schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:41:
Waar staat die informatie dan? Ik kan op source niets vinden.
Bij ons in NLD is het dus nog niet bekend, staat dus niet op source. Ik kreeg de info van een collega (unit-manager) uit België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Paar weken geleden al iets over gehoord op een Practice Meeting. Aantal andere collega's kregen het vorige week in een andere practice ook te horen. Specifieke dingen zijn er nog niet bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent_Smith
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 10:54
Binnenkort ga ik op gesprek voor een functie bij AO als Projectmanager (Noord).

kan iemand me hier iets meer over vertellen? :) Loon, soort werk, projecten, leasebudget ;) enz?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Als we je dat nu vertellen is dat gesprek straks na 3 minuten al klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-07 00:47
Wat je gaat verdienen als projectmanager is moeilijk te zeggen,
wordt je aangenomen als junior, medior, senior ?

Lease bedrag is hier weer van afhankelijk, maar vergeleken bij
de concurrenten is het wat karig.

Leasen is ook relatief duur
bijtelling
bijdrage aan Atos,
geen bijdrage reiskosten vergoeding.

Dus wel of geen lease auto scheelt al snel zo'n 500-600 euro netto per maand.
En als je weggaat bij Atos kan je nog een aardige leaseboete krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sterk1:

Bij veel concurrenten ligt de mobiliteitsvergoeding rond de € 720,- / 750,- voor een YP. Is dit gelijk bij AO?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 404168 op 20-05-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Agent_Smith schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:51:

kan iemand me hier iets meer over vertellen? :) Loon, soort werk, projecten, leasebudget ;) enz?

tnx
Salaris en leasebudget is afhankelijk van het skilllevel waarin je terecht komt (of beter, de onderliggende salarisbanden). Daarbij heb je natuurlijk een bepaalde ruimte voor salarisonderhandelingen maar het leasebudget is fixed. Leasen is trouwens incl. brandstofpas en onbeperkt aantal privékilometers (dat laatse heeft lang niet elk bedrijf).

Projecten kan heel divers zijn maar er is in feite een splitsing te maken in gedetacheerd worden of projecten uitvoeren binnen AO voor klanten die hun ICT bij AO outsourced hebben (denk aan lopende contracten of projecten als onderdeel van een transitie van een nieuw contract). In het eerste geval werk je volledig voor de klant en heb je in de praktijk amper tot niks met AO te maken. In het tweede geval werk je voor een AO-opdrachtgever en indirect voor de klant (waarbij je afhankelijk van je rol wel of niet veel klantcontact hebt) en heb je dus dagelijks te maken met de AO-organisatie (want daar haal je het gros van je resources vandaan). Waar de nadruk op ligt hangt ook van het onderdeel waar je zit af; kom je bij PS dan zul je veelal gedetacheerd worden want daar ligt de focus op detacheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324732

ik ben momenteel aan twijfelen om mijn carriere voor te zetten bij Atos Consulting of Accenture. Is er misschien iemand die ervaring bij beide heeft en een korte vergelijking qua cultuur en sfeer van de twee kan geven?

Wat betreft Atos Consulting, is dat echt een apart onderdeel van Atos, of is het 'gewoon' en groep binnen Atos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
Agent_Smith schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:51:

tnx
En, hoe is het gegaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 13-07 13:09

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Vraagje, wat zijn je rechten als je naar alle uithoeken van het land (en over de grens) wordt gestuurd bij gebrek aan lokaal werk bij ATOS? Heb je geen recht dat te weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Feitelijk niet. Maar er is ook nog zoiets en redelijkheid en billijkheid en een goed gesprek, maar indien je 3+ maanden ''op de bank'' zit, krijg je een ''hele mooie'' vertrekregeling aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Anoniem: 324732 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:41:
ik ben momenteel aan twijfelen om mijn carriere voor te zetten bij Atos Consulting of Accenture. Is er misschien iemand die ervaring bij beide heeft en een korte vergelijking qua cultuur en sfeer van de twee kan geven?

Wat betreft Atos Consulting, is dat echt een apart onderdeel van Atos, of is het 'gewoon' en groep binnen Atos?
Het is onderdeel van AO s.a., maar zeer zeker gescheiden qua cultuur en functie van AO algemeen.
Basis, betrokkenheid en opzet van contracten e.d. is ook anders. Bij AC ben je sneller ''partner'', bij AO eerder een nummertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

apNia schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:41:
Vraagje, wat zijn je rechten als je naar alle uithoeken van het land (en over de grens) wordt gestuurd bij gebrek aan lokaal werk bij ATOS? Heb je geen recht dat te weigeren?
Je kunt weigeren maar dat is niet zo verstandig in de huidige omstandigheden, maar je kunt wel eens goed kijken naar de reistijden regels in de cao. Je mag volgens mij reistijd van meer dan 1,5 uur (enkele reis) compenseren, schrijven als overuren of minder werken op een werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
qua reistijd was het zo (voor ik weg ging bij Atos) dat:
wanneer een enkele reis (volgens de routeplanner van de ANWB) langer duurt dan 1.5 uur je alle reistijd mag declareren als reistijd. Om dit gehonoreerd te krijgen moet je het overleggen met je manager.
Daarbij kan het zijn dat je als er structureel een file staat waardoor een enkele reis structureel langer duurt dan 1.5 uur dat je in overleg met je manager ook je reistijd mag declareren. Maar dat was een jaartje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326138

Extra reistijd is nog altijd boven 1 uur enkele reis. Zo te horen doen jullie jezelf te kort met die 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
1 uur zonder file. Enkele reis. Alles erboven mag je compenseren.
Die 1,5 uur (met file?) heb ik nog nooit gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Peekster op 24-06-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ik heb het maar eens opgezocht en in de Vervoersregeling (04-2011) staat het uitgelegd, het maakt uit of je mobiel bent of niet. Lees vooral punt 3.3 en 4.3 maar eens door, ik ga dit hier niet kopieren, dat mag ook niet van Atos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
apNia schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:41:
Ik werk al ruim een jaar in een andere provincie, reistijd per dag is 4 uur. Op het eerste gezicht een enorme afstand, dus ik twijfelde. Uiteindelijk overeengekomen om 1 dag in de week thuis te werken (soms 2 mocht het nodig zijn) en het is goed te doen. Weigeren mag altijd, maar je zal zelf die verantwoordelijkheid moeten dragen. Let wel, het mag dan ver weg van huis zijn, van op de bank zitten bij AO is nog nooit iemand beter geworden. Geen idee of je in de detachering hoek van AO zit, maar als dat je werk is, is reizen vaak iets wat er bij hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door asaki op 24-06-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11-2020
Dom dat er nu 2 verhogingstabellen zijn. Ik werk als SDMC in een groot project met een aantal PS. Collega´s die hetzelfde werk doen/zelfde beoordeling, krijgen nu dus maar de helft van SDMC verhoging. :-( Motivation down en hoop gezeur.

[ Voor 26% gewijzigd door dropman op 27-06-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Tijd voor een update van de openingspost, Atos Origin bestaan niet meer sind vrijdag... ;)

Na ruim 10 jaar is Origin nu echt verleden tijd, we zijn nu:

Afbeeldingslocatie: http://atos.net/general/images/atos_logo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Maar er zal weinig veranderen voor de werknemers ben ik bang. Ik zal alleen maar Siemens mensen erbij komen...nog minder geld te verdelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMF
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 21:21
Goedemiddag al tesamen van een zojuist naar Atos omgekatte SIS werknemer. Ik ben erg benieuwd wat de nabije toekomst gaat brengen maar als ik de reacties hier een beetje doorlees kan het weinig goeds zijn. Misschien maar goed dat ik in een uithoek van Europa zit (Finland) met de gedachte "hoe verder van Parijs hoe beter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie http://www.companyrating.nl/beoordelingen/175/Atos_Origin

er is kort geleden een medewerkertevredenheidonderzoek geweest met dezelfde slechte resultaten, bedrijfsbreed.
Toen zijn er wat praatclubs opgericht maar behalve mooie woorden is niets veranderd.
Ik hoop dus voor je dat het in Finland anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Companyrating toont de volgende gemiddelden:

CapGemini 6.1
Sogeti 6.0
Ordina 5.7
Logica 5.1
Atos 4.7

Inderdaad niet fantastisch, niet van het bedrijf en niet van de sector als geheel.

Klanten doen het beter (overheid, shell, philips, asml, ... alleen een deel van de banken scoort tegenwoordig net zo slecht als de IT bedrijven, iets met reorganisaties te maken waarschijnlijk).

Kleinere IT-bedrijven doen het beter (Luminis, TMC, Macaw, ..)

Andere consultancybedrijven doen het beter (BIG4 audit en advisory praktijken).

Als de werknemerstevredenheid zo slecht blijft, zullen de grote IT bedrijven de komende jaren een enorm probleem hebben met personeelsverloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07 17:50
Bij ICT-bedrijven hangt de werknemertevredenheid sterk af van individuele factoren. Zit je bij een leuke opdrachtgever, dan ben jij blij. Zit je al drie maanden op de bank en hijgt je manager dagelijks in je nek, dan ben je niet blij. En het zijn juist ontevreden werknemers die reageren op Companyrating...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, dat is niet juist, er zijn een boel bedrijven die (erg) hoge scores ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als ik iets dieper in de grafieken duik, zie ik bepaalde patronen die niet alleen maar op individuele gevallen vallen terug te leiden. Kenmerkend voor zo'n beetje de hele meute aan grote IT bedrijven is dat men ontevreden is over de beloning. Volgens mij zijn deze bedrijven op dit vlak ook flink achtergebleven bij andere sectoren.

De "klanten" hebben CAOs' waarin je misschien weinig collectieve verhoging krijgt in een crisis, maar nog wel binnen je salarisschaal omhoog stapt met de per CAO vastgelegde percentages. De IT-bedrijven slaan met gemak een hele salarisronde over. Zo kan in 1 jaar een gat ontstaan tussen 3 en 5% tussen een werknemer bij organisatie A en organisatie B.

Bij accountancykantoren is men aanzienlijk blijer (scheelt gemiddeld meer dan een volle punt op de beoordeling). Daar wordt met name "werkdruk" zwak beoordeeld. Zal ook geen individueel probleem zijn maar iets waar veel mensen mee zitten. Overdag 40 uur bij de klant op locatie declarabel wezen, 's avonds flink studeren voor de felbegeerde RA titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
MacMF schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:24:
Goedemiddag al tesamen van een zojuist naar Atos omgekatte SIS werknemer. Ik ben erg benieuwd wat de nabije toekomst gaat brengen maar als ik de reacties hier een beetje doorlees kan het weinig goeds zijn. Misschien maar goed dat ik in een uithoek van Europa zit (Finland) met de gedachte "hoe verder van Parijs hoe beter".
Ongeacht van alles wat je over Atos hebt gehoord...welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414166

@MacMF Welkom bij Atos! Zoals overal zul je er alles vinden. Tevreden mensen, hen die het niet zoveel kan schelen en notoire zeikerds. Met afgelopen jaar 2 salarisaanpassingen per jaar van gemiddeld 2%, met uitschieters naar boven en beneden, zijn er steeds meer tevreden Atos Business Technologists.

Andere redenen waardoor het erg prettig werken is bij Atos (let op, niet iedereen voelt het zo en sommigen klagen liever dan dat ze hun zegeningen tellen) ;

- De “We doen het met elkaar, voor elkaar” mentaliteit
- Informele structuur, gezelligheid
- Mogelijkheden om het werk en privéleven goed op elkaar te laten aansluiten
- Voor veel dingen is een duidelijke procedure, als je die volgt lijken veel dingen ‘vanzelf’ te gaan
- De kans om te studeren en leren als je goed je best doet en dat wilt
- Competence lines, waar je zelf op aan mag sluiten en zo een netwerk van specialisten vormt met dezelfde exptertise
- De trots die veel business technologists voelen voor het bedrijf
- FISH (Fresh Ideas Start Here), een interactieve ideeënbus waar echt iets mee gedaan wordt
- Het telefoonplan waarmee je met hoge korting een eigen (smart)phone naar keuze (kiezen uit >25 modellen) mag aanschaffen
- De IT die gewoon goed geregeld is (laptoppie waar je administratieve rechten hebt, zodat je zelf vanalles kunt tweaken)
- Mogelijkheid om in veel gevallen zelf te kiezen wat voor werk je doet (we hebben een systeem waarmee je inschrijft op door jou gekozen opdrachten, als je op de bank zit) – LET OP.. Het kan, zeker in de beginperiode, voorkomen dat sales klussen voor je uitkiest. Dan moet je soms even doorbijten en punten scoren, daarna kun je zelf weer een klus kiezen.
- De grootte van de organisatie. Als een klant iets vraagt, kun je in 99% van de gevallen een collega vinden die er iets over weet.

- De ambitie om binnen nu en 3 jaar geen interne email meer te hebben (da's innovatief!)

Nu zullen er vast mensen zijn die uit bovenstaande één punt pakken en gaan gillen dat het niet waar is of anders ofzo. Ik zou die mensen willen vragen om voor één negatief punt ook minimaal 1 positief punt terug te melden. Die moeten er zijn, anders ga je toch gewoon weg?

...imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
*deleted*

[ Voor 77% gewijzigd door wvkreg op 03-08-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Volgens mij is nu wel duidelijk dat je weg bent bij Atos. Die kinderachtige reacties op mensen die het nog wel naar hun zin hebben zijn wel sneu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
:-) jeetje :o

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 07-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou die Happy2doIT ambieert een doorstroom naar het management zo te zien en dat zal wel lukken ook. Het lijstje ziet er prachtig uit. Op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Haha, welkom bij tweakers Happy2doIT! Kun je iets meer vertellen over de ambitie om geen interne e-mail meer te hebben?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMF
  • Laatst online: 10-07 21:21
Fijn om te horen dat er ook mensen positief zijn over Atos. Al hoef je het er ook weer niet zo dik op leggen, veel van deze punten vind ik niet meer dan normaal en sommige zijn zelfs een achteruitgang bij de manier waarop we hier nu werken. Het is wel zo dat we hier niet "op lokatie" zitten maar enkele centrale datacentra en remote klant netwerken (wereldwijd) beheren. Dus 99% van de tijd op kantoor en een enkele keer op klant bezoek.

Natuurlijk zijn er ook verschillen in de cultuur, gezelligheid op het werk is hier ver te zoeken (gaat er ook niet komen nu we Atos zijn), maar het is wel weer zo dat priveleven hier altijd voor werk gaat, vrouw of een kind ziek thuis, doodnormaal dat je dan een paar dagen thuis werkt. In de zomer is overwerk bijna een taboe (ook wel logisch met een zo korte zomer, daar moet je alle tijd voor krijgen om van te genieten). Iedereen kan local adminstrator zijn (gewoon even aanvragen) en een iphone is de standaard. Verder kan iedereen (vanaf functie groep 7...en dat is echt bijna iedereen) een lease auto aanvragen al zijn de voorwaarden over het algemeen minder gunstig dan dat ik dat vanuit Nederland gewend ben.

Procedures ben ik een beetje allergisch voor geworden omdat we voor sommige procedures afhankelijk waren van Duitsland "jawohl, you have to follow ze prozedure". Dit was nogal eens een pijnpunt omdat de duitsers eigenlijk maar 1 klant hadden (Siemens) terwijl hier Siemens maar 1 van de klanten is. Dit kan alleen maar verbeteren.

Support van collega's is hier niet direct mogelijk en er is erg weinig contact met vestigingen in andere landen, dit vind ik een flink nadeel (hopelijk wordt dit beter), wel kunnen we indien nodig externe support inhuren.

Maareh die email ambitie kan ik heel moeilijk serieus nemen, de ouderwetse postbak en later de email is erg moeilijk te vervangen voor iets anders dat net zo goed werkt en universeel is (denk aan klant en leverancier contact).

Salarissen zijn hier erg goed, overwerk en waakdienst worden perfect betaald. Ik ben bang dat dit alleen maar slechter kan worden. Gelukkig zijn de vakbonden hier wel redelijk vertegenwoordigd binnen het bedrijf.

Al met al is het een beetje afwachten wat het gaat worden.
Anoniem: 414166 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:09:
@MacMF Welkom bij Atos! Zoals overal zul je er alles vinden. Tevreden mensen, hen die het niet zoveel kan schelen en notoire zeikerds. Met afgelopen jaar 2 salarisaanpassingen per jaar van gemiddeld 2%, met uitschieters naar boven en beneden, zijn er steeds meer tevreden Atos Business Technologists.

Andere redenen waardoor het erg prettig werken is bij Atos (let op, niet iedereen voelt het zo en sommigen klagen liever dan dat ze hun zegeningen tellen) ;

- De “We doen het met elkaar, voor elkaar” mentaliteit
- Informele structuur, gezelligheid
- Mogelijkheden om het werk en privéleven goed op elkaar te laten aansluiten
- Voor veel dingen is een duidelijke procedure, als je die volgt lijken veel dingen ‘vanzelf’ te gaan
- De kans om te studeren en leren als je goed je best doet en dat wilt
- Competence lines, waar je zelf op aan mag sluiten en zo een netwerk van specialisten vormt met dezelfde exptertise
- De trots die veel business technologists voelen voor het bedrijf
- FISH (Fresh Ideas Start Here), een interactieve ideeënbus waar echt iets mee gedaan wordt
- Het telefoonplan waarmee je met hoge korting een eigen (smart)phone naar keuze (kiezen uit >25 modellen) mag aanschaffen
- De IT die gewoon goed geregeld is (laptoppie waar je administratieve rechten hebt, zodat je zelf vanalles kunt tweaken)
- Mogelijkheid om in veel gevallen zelf te kiezen wat voor werk je doet (we hebben een systeem waarmee je inschrijft op door jou gekozen opdrachten, als je op de bank zit) – LET OP.. Het kan, zeker in de beginperiode, voorkomen dat sales klussen voor je uitkiest. Dan moet je soms even doorbijten en punten scoren, daarna kun je zelf weer een klus kiezen.
- De grootte van de organisatie. Als een klant iets vraagt, kun je in 99% van de gevallen een collega vinden die er iets over weet.

- De ambitie om binnen nu en 3 jaar geen interne email meer te hebben (da's innovatief!)

Nu zullen er vast mensen zijn die uit bovenstaande één punt pakken en gaan gillen dat het niet waar is of anders ofzo. Ik zou die mensen willen vragen om voor één negatief punt ook minimaal 1 positief punt terug te melden. Die moeten er zijn, anders ga je toch gewoon weg?

...imho...
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 13:16
geen email geldt voor communicatie binnen het bedrijf. William Rice (als ik me niet vergis) heeft dit laatste uitgebreid toegelicht op bnr radio. ter vergelijking;als je 15 jaar geleden had gezegd dat de fax geen bedrijfsmiddel van belang meer zou zijn, werd daar misschien door sommigen lacherig over gedaan.

het gaat me er niet om 1 punt uit het lijstje te tillen.. ik wil alleen maar zeggen dat HappytodoIT wel gelijk heeft en er volksstammen tevreden atossers zijn en dat je voor een eerlijk beeld van een organisatie ook open moet staan voor dat geluid. een forum nodigt misschien de notoire zeikerds meer uit. misschien is het zo dat mensen die het naar hun zin hebben met leuk werk wat minder tijd hebben / willen besteden aan het schrijven op dit soort topics... ik lees vaak wel mee, bijvoorbeeld, maar het komt niet vaak aan schrijven toe.

//edit Grappig ook dat zo iemand meteen betiteld wordt als 'wil doorstromen naar management'. Kan zo zijn, natuurlijk, maar mijn ervaring bij Atos (maar ook bij andere bedrijven) is dat supertechneuten vaak hoger worden gewaardeerd dan management. Alleen in India afgaande op wat ik hoor, is de managers titel nog echt te ambieren. Een supertechneut word je niet zomaar.

Zie deze links :
Werkdag zonder email : http://www.computable.nl/...source=rss&utm_medium=rss

Email stop kan sneller dan 3 jaar : http://www.computable.nl/...source=rss&utm_medium=rss

[ Voor 39% gewijzigd door kkoenen op 08-07-2011 00:04 ]

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
dropman schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:15:
Dom dat er nu 2 verhogingstabellen zijn. Ik werk als SDMC in een groot project met een aantal PS. Collega´s die hetzelfde werk doen/zelfde beoordeling, krijgen nu dus maar de helft van SDMC verhoging. :-( Motivation down en hoop gezeur.
Dat was idd niet zo handig van het management om dit zonder duidelijke toelichting wereldkundig te maken. De reden is dat je binnen b.v. PS veel meer ruimte hebt om persoonlijke afspraken te maken over salarisverhogingen, binnen veel AtoS-onderdelen is die ruimte er gewoonweg niet, voor hun geldt dan ook het hogere algemene tarief.
Zelf zit ik bij PS en heb ook veel meer verhoging gekregen dan wat er in die tabel staat.

Mijn management was het er idd wel mee eens dat het niet zo handig was dit niet kort toe te lichten, want zonder verdere uitleg is zo'n bericht killing voor de motivatie, dat kan een kind al wel voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er geen mensen van het management die op dit forum schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 12:26

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 414166 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:32:
Nee, die lezen alleen en proberen uit te vogelen wie wie is.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 08:57

TheFirepit

Vuurbal

Anoniem: 414166 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:32:
Hoezo? Moeten die gaan reageren op iemand die alleen maar even een account aanmaakt om zichzelf veren in de reet te steken?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja.

Dat nieuwe logo valt trouwens goed in de smaak bij klanten!

@Testert : Sorry dat ik niet terugkwam op je vraag, maar ik zie dat die inmiddels beantwoord is.

[ Voor 134% gewijzigd door Anoniem: 414166 op 14-07-2011 20:41 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!