Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 17:24
.. Daarom worden de extra gemaakte kosten ten gevolge van onzuinig rijden in rekening gebracht van de leaserijder. Er is sprake van onzuinig rijgedrag wanneer het brandstofverbruik, gedurende meer dan twee maanden, 20% hoger is dan de fabrieksopgave. Als dit het geval is kan de werkgever, na een eerste waarschuwing, de meerkosten inhouden van het salaris. Wanneer er van dezelfde auto’s meerdere ruime afwijkingen zijn, zal er rekening worden gehouden met het afwijkingspercentage. De invoer van de kilometerstand bij het tanken en de kilometerstand bij onderhoud of reparatie zal gebruikt worden bij de controle hierop. Als de medewerker kan aantonen dat overmatig gebruik buiten zijn schuld en verantwoording ontstaan is, zal niet tot inhouding van de meerkosten worden overgegaan.
1. Waarom de bewijslast omdraaien; waarom niet "Als overmatig gebruik binnen schuld en verantwoording ontstaan is, zal tot inhouding van de meerkosten worden overgegaan" ?
2. Als je zuiniger rijdt dan fabrieksopgave, krijg je dan geld toe?
3. Geen onderscheid tussen medewerkers die korte ritten vs lange ritten maken (gebruik stadrit vs snelweg)

Is de koffie uit de automaat nog wel gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelr schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:17:
[...]

Is de koffie uit de automaat nog wel gratis?
Breng ze nou niet op ideeËn, jandorie zeg.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:22:
[...]

Breng ze nou niet op ideeËn, jandorie zeg.

|:(
Als dit nou toch eens een topic was geweest dat personen met daadkracht op ideeën kon brengen...

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

rovinguser schreef op maandag 13 juli 2009 @ 08:55:
de meeste vertonen veel gelijkenis met 'intensieve menshouderij' (boek van management- deskundige Jaap Peters uit 2004 ) wat nu ineens weer heel actueel is.
Geweldige analogie! Ik kan me daar helemaal in vinden.
michelr schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:17:
[...]
1. Waarom de bewijslast omdraaien; waarom niet "Als overmatig gebruik binnen schuld en verantwoording ontstaan is, zal tot inhouding van de meerkosten worden overgegaan" ?
2. Als je zuiniger rijdt dan fabrieksopgave, krijg je dan geld toe?
3. Geen onderscheid tussen medewerkers die korte ritten vs lange ritten maken (gebruik stadrit vs snelweg)
Precies! Ze doen nu net alsof de hele malaise aan de werknemers te danken is, terwijl ze zelf alles wat de afgelopen jaren verdient is hebben uitgegeven. Kijk eens naar de goede jaren, waarin de tarieven (veel te) hoog waren, wat men toen allemaal verdient heeft. Waar is dat heen gegaan? Bonussen en/of overnames. Net als bij ING is er te hard gegroeid en te weinig cash overgebleven. En dat wordt nu bij de werknemers teruggehaald.

Overigens je reinste sf natuurlijk. Alsof je miljoenen ophaalt met het terugvorderen van teveel gebruikte brandstof. Echt weer iets van een pennenlikker die denkt het ei van Columbus gevonden te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 13-07-2009 14:34 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelr
mphilipp schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:33:
.. Overigens je reinste sf natuurlijk. Alsof je miljoenen ophaalt met het terugvorderen van teveel gebruikte brandstof. Echt weer iets van een pennenlikker die denkt het ei van Columbus gevonden te hebben.
Dat niet alleen, vraag me af of ze eenzijdig zo je secundaire arbeidsvoorwaardenpakket kunnen ontmantelen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

CENSUUR

[ Voor 200% gewijzigd door hbokh op 26-05-2012 20:40 . Reden: Censor ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
En als je weg gaat/wil bij Atos? Hoe zit het met leaseboete en vertrekpremies? Weet iemand daar iets over?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Als je op eigen initiatief weggaat, dan krijg je een lease boete van ongeveer 1,5 maand. De boete kan je dan nog wel van de bijtelling aftrekken. Beter is het om je auto bijtijds op de leasemarket te zetten. Ben al een tijdje weg bij Atos, dus weet niet of die markt nog loopt.
Wat ik zo gelezen heb hoef je de boete niet te betalen als je "gevraagd" bent om te vertrekken.
vertrekpremie geen ideee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

hbokh schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:47:
Oh jee, wordt het weer "Auto's Origin" hier... :+
Tsja, niet zo vreemd met deze maatregelen.

Maar ik denk ook dat het met de verbruikscontrole wel mee zal vallen.
Het gemiddelde verbruik gaat echt totaal niet op voor de filerijders, en dat weet AO ook (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Sterk1 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:26:
Als je op eigen initiatief weggaat, dan krijg je een lease boete van ongeveer 1,5 maand. De boete kan je dan nog wel van de bijtelling aftrekken. Beter is het om je auto bijtijds op de leasemarket te zetten. Ben al een tijdje weg bij Atos, dus weet niet of die markt nog loopt.
Wat ik zo gelezen heb hoef je de boete niet te betalen als je "gevraagd" bent om te vertrekken.
vertrekpremie geen ideee
Vanwaar komt die boete? Het is crisis dus ze hebben er alle belang bij mensen die op eigen initiatief weg willen geen stokken in de wielen te steken. Bij mijn werkgever, is het héél simpel. Je belt naar de grote baas, en je mag morgen meteen gratis beschikken. Geen ontslagtermijn(normaal 6 weken) en geen boetes. Dus wil je op 20 juli beginnen bij een andere werkgever, één belletje, je wagen inleveren en je mag vertrekken. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je niet factureerbaar bent op het ogenblik van ontslag.

[ Voor 12% gewijzigd door makila op 15-07-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 07:15

EAI

makila schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:53:
[...]

Vanwaar komt die boete? Het is crisis dus ze hebben er alle belang bij mensen die op eigen initiatief weg willen geen stokken in de wielen te steken. Bij mijn werkgever, is het héél simpel. Je belt naar de grote baas, en je mag morgen meteen gratis beschikken. Geen ontslagtermijn(normaal 6 weken) en geen boetes. Dus wil je op 20 juli beginnen bij een andere werkgever, één belletje, je wagen inleveren en je mag vertrekken. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je niet factureerbaar bent op het ogenblik van ontslag.
Omdat die mensen op dit moment rendabel zijn bij de klant, en die wil Atos helemaal niet weg hebben.
De mensen die ze wél weg willen hebben, zitten op de bank, en die komen in een traject waar Atos ander werk voor ze gaat zoeken. In dat geval kunnen ze weg zonder leaseboete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:06:
En als je weg gaat/wil bij Atos? Hoe zit het met leaseboete en vertrekpremies? Weet iemand daar iets over?
Ik heb een bruto boete betaald van anderhalve maand lease. Ik leasde daarbij ondernorm en m'n auto heeft een kleine drie maanden op de leasemarket gestaan zonder een reactie te krijgen. Daarnaast kreeg ik een naheffing op de pensioencorrectie. Er wordt bij jullie elke maand iets extra op je loon ingehouden om het ontstane pensioentekort op te heffen. Een deel betaal je zelf en een deel betaald Atos. Als je echter voor het eind van het jaar weg gaat, komt het alsnog in één keer op je bord. Ik ging in juni weg en dit koste me iets van 500 euro bruto.

Dat van het pensioen is vervelend, maar dat speelt nu eenmaal. De leaseauto vond ik wat vervelender. Niet omdat het veel geld was, maar het was geen dure auto en ik had er een kleine 90000 kilometer mee gereden, voornamelijk voor klussen vrij ver van huis die ik zonder auto nooit had kunnen doen en toch betaal je dan een boete. Ik vond het stiekem toch wel netjes van mezelf dat ik hem niet gewoon ergens total loss had gereden :P
De drie maanden opzegtermijn die ik uit heb gezeten vond ik achteraf ook erg lang duren, maar die is inmiddels verlaagd naar twee.
De verrekening van vankantiedagen, 13e maand e.d. loopt allemaal perfect en zonder gezeur, dus dat is netjes. In Arnhem waren ze zo aardig om een bloemetje mee te geven als afscheid. Dat mogen ze van mij bedrijfsbreeds doorvoeren, je hebt uiteindelijk toch veel voor elkaar betekend, geen reden om dat niet op en leuke manier af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAI

EAI

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:14:
[...]

... Daarnaast kreeg ik een naheffing op de pensioencorrectie. Er wordt bij jullie elke maand iets extra op je loon ingehouden om het ontstane pensioentekort op te heffen. Een deel betaal je zelf en een deel betaald Atos. Als je echter voor het eind van het jaar weg gaat, komt het alsnog in één keer op je bord. Ik ging in juni weg en dit koste me iets van 500 euro bruto.
...
Weet je zeker dat dat 500 euro was? Ik kan me een brief herinneren waarin je de keuze kreeg om de naheffing in 1 keer te betalen, of in termijnen. Het ging hier om een bedrag van plus minus 78 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Om het even van de auto af te halen: anderen ook de brief gekregen met betrekking tot de nieuwe ziekteverzuimregelingen?

Ik vind het een behoorlijk grijs gebied dat de managers het ziekteverzuim gaan regelen en dat het niet meer via een arts loopt. Wat gebeurd als je niet wilt dat je manager weet wat er aan de hand is? (bijvoorbeeld overspannen door een conflict met de desbetreffende manager)

Het staat allemaal heel mooi dat het beter is dat de manager het contact moet hebben, maar ik vind het eerder weer een prachtig staaltje kostenreductie ten koste van de medewerker (net zoals het stoppen met people managers of de nieuwe leasevoorwaarden).

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAI

EAI

Nog niet gehad, wanneer heb je die ontvangen? Afgelopen weekend?

[ Voor 85% gewijzigd door EAI op 20-07-2009 09:26 . Reden: quote weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
leejoow schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:17:
Om het even van de auto af te halen: anderen ook de brief gekregen met betrekking tot de nieuwe ziekteverzuimregelingen?

Ik vind het een behoorlijk grijs gebied dat de managers het ziekteverzuim gaan regelen en dat het niet meer via een arts loopt. Wat gebeurd als je niet wilt dat je manager weet wat er aan de hand is? (bijvoorbeeld overspannen door een conflict met de desbetreffende manager)
In de meeste organisaties moet je je (telefonisch) ziekmelden en betermelden bij je direct leidinggevende.

Een Arbodienst zorgt voor de controles, het bijhouden van hoe het met de patient gaat, overleggen met de patient (en met dienst toestemming eventueel met debehandelend arts) wanneer werkhervatting mogelijk wordt geacht, en tenslotte rapporteren van deze prognose richting werkgever.

Die taken zijn deels medisch van aard en kunnen niet worden overgenomen door je manager. Zowel door het feit dat hij geen arts is als door de partijdigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
leejoow schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:17:

Het staat allemaal heel mooi dat het beter is dat de manager het contact moet hebben, maar ik vind het eerder weer een prachtig staaltje kostenreductie ten koste van de medewerker (net zoals het stoppen met people managers of de nieuwe leasevoorwaarden).
Het heeft nooit via een arts gelopen volgens mij, maar via een "verpleegkundige" waarvan ik altijd mijn twijfels heb gehad hoe deskundig zo iemand is. Hoe kun je nu over de telefoon beoordelen of iemand daadwerkelijk griep heeft. Op de vraag wanneer ik weer aan het werk dacht te gaan heb ik altijd geantwoord als ik me weer beter voel. waarna ze altijd nog een paar pogingen ondernemen om me een aantal dagen te laten noemen, maar ik vond het altijd een leuk spel om dat te ontwijken.

Ik geloof dat ik dat spelletje maar niet met m'n manager ga spelen :P

Overigens ben je volgens mij niet verplicht om tegen je manager te zeggen waarom je ziek bent. Je kunt in mijn ogen volstaan met "Ik wil dat op dit moment niet met je delen" en "ik zal met mijn huisarts overleggen wanneer ik weer aan het werk kan".

Van alle bezuinigingen vind ik dit nog wel de gene met de minste impact. Al krijg ik langzaam wel medeleiden met m'n manager 8) Hij kreeg de taken van de peoplemanager erbij (hij doet de meeste niet, maar toch), Hij kreeg meer taken m.b.t. de facurering, hij kreeg meer mensen erbij en nu wordt hij ook nog arts zonder diploma en ondertussen moet hij ook nog zijn werk doen. Ik hoef niet zonodig te ruilen. Ik geef hem wat slack het lijkt er niet op dat hij hiervoor gekozen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Toen ik in dienst kwam (ruim een jaar geleden) liep er in verschillende units een proef waar er bij een ziekmelding geen bedrijfsarts meer aan te pas kwam (ik denk ook mijn unit, aangezien ik nooit een bedrijfarts heb gesproken toen ik ziek was). Volgens mij is enkele maanden geleden al bekend geworden dat dit goed is bevallen en dus voor heel AO wordt doorgevoerd.
Dit zal zeker een bezuiniging zijn, maar niet een die gerelateerd is aan de crisis, aangezien het hele proeftraject al lang gaande was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Voor de mensen die met een iPhone (exchange) hun Atos mail willen checken. Daar is een screen dump handleiding voor.

https://km.atosorigin.com...ndumps%20for%20iPhone.doc

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelr
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:14:
[...]
Ik heb een bruto boete betaald van anderhalve maand lease. Ik leasde daarbij ondernorm
Dus je least onder (lees: goedkoper dan norm) en betaalt boete bij uitdienst? Het zal wel aan mij liggen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

filerijder schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:52:
[...]
Het heeft nooit via een arts gelopen volgens mij, maar via een "verpleegkundige" waarvan ik altijd mijn twijfels heb gehad hoe deskundig zo iemand is. Hoe kun je nu over de telefoon beoordelen of iemand daadwerkelijk griep heeft. Op de vraag wanneer ik weer aan het werk dacht te gaan heb ik altijd geantwoord als ik me weer beter voel. waarna ze altijd nog een paar pogingen ondernemen om me een aantal dagen te laten noemen, maar ik vond het altijd een leuk spel om dat te ontwijken.

Ik geloof dat ik dat spelletje maar niet met m'n manager ga spelen :P

Overigens ben je volgens mij niet verplicht om tegen je manager te zeggen waarom je ziek bent. Je kunt in mijn ogen volstaan met "Ik wil dat op dit moment niet met je delen" en "ik zal met mijn huisarts overleggen wanneer ik weer aan het werk kan".
Je wilt écht heel graag aan je relatie bouwen met je manager als je dat doet. Wat is het probleem met zeggen dat je griep hebt?
Ook spelletjes spelen met die lui waar je je ziek meldt is niet verstandig. Hoewel ik het ook altijd erg domme vragen vindt (ik heb nog nooit een ziekte gepland) zeg ik altijd dat ik hoop dat ik zo snel mogelijk weer op de been ben, maar een paar dagen loopt het altijd wel aan. Als je moeilijk gaat doen, gaan zijn ergens in hun systeem aangeven dat je suspect bent. Je bereikt er dus precies het tegenovergestelde mee.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelr schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:57:
[...]

Dus je least onder (lees: goedkoper dan norm) en betaalt boete bij uitdienst? Het zal wel aan mij liggen ..
je boete is anderhalve maand je leasebedrag. Als je flink bovennorm leased kan dat bedrag nog eens veel hoger worden. Maar ik vond het zelf ook een beetje flauw. Dat andere bedrag moet ik nog steeds eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelr schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:57:
[...]

Inderdaad. Maar je moet je hier wel bij realiseren dat als je "onder norm" least, je dan het verschil tussen het norm bedrag en het lease bedrag maandelijks (bruto) krijgt uitgekeerd bij het salaris. Daar betaal je dan uiteraard wel gewoon weer belasting over omdat dit als (extra) inkomen wordt beschouwd.
De boete heeft dus niets te maken met "boven norm" (of "onder norm") maar alleen maar met het feit dat je een contract voortijdig beeindigd.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

JeroenBaten schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:09:
Porto: je mailtje waaruit je citeert is gestuurd door iemand die in mijn team zit. Mijn naam is Jeroen Baten. Ik ben o.a. team coordinator voor de Atos brede competence lijn Open Source. Google mijn naam maar, dan heb je mijn c.v. eigenlijk al te pakken.
Vraag me nu wel af wat Jeroen Baten er toe deed bewegen om het Open Source-gebeuren bij AO te laten voor wat het is en 4 maanden geleden over te stappen naar ONVZ...
Zie http://www.linkedin.com/in/jeroenbaten

This is my sick nature.

• Gast1981
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Nieuwe ORdonnans ontvangen.
Blijf met een vraagje zitten... er staat ergens:

"Er mogen geen nieuwe leaseauto’s meer besteld worden. Medewerkers die toe zijn aan een nieuwe leaseauto zullen een keuze moeten maken uit de pool. De te kiezen leaseauto moet wel geschikt zijn, of vergelijkbaar zijn met de vorige, voor de betrokken medewerker. Zo kan bijvoorbeeld een medewerker niet gedwongen worden om boven-norm te kiezen. Deze maatregel is vooralsnog tijdelijk tot 01-01-2011.
De COR heeft daarmee ingestemd maar stelt als voorwaarde dat de keuze ook gemaakt mag worden uit beschikbare auto’s op de ‘leasemarkt’ en dat het mogelijk moet zijn om met kleine aanpassingen (zoals het aanbrengen van een trekhaak) de leaseauto geschikt te maken."

Wat is de 'leasemarkt' in deze? De algehele leasemarkt of een variant op de poollijst?

Verder zie ik dat COR de vervelende maatregelen merendeels iets positiever voor ons heeft kunnen maken.

Verwijderd

Gast1981 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:21:
...
Wat is de 'leasemarkt' in deze? De algehele leasemarkt of een variant op de poollijst?
Beide; sinds kort zijn de wagens die op de "informele" leasemarket ter overname worden aangeboden ook opgenomen in de poollijst op source (status = "LeaseMarket").

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:12
Ik kwam deze topic toevallig weer tegen en zag dat ik helemaal niet had vermeld hoe het was afgelopen. Ik weet niet of de personen Carnagy, Bouwe, XTREEMRaGE en BudFox hier nog zitten, maar die hebben me toen erg prettig geholpen. Bedankt nog!

Helaas was AO niks meer geworden na de afwijzing bij Test & Quality. Mijn contactpersoon bij recruiting heeft nog wel wat gezocht, maar dat liep op niets uit. Ondertussen ben ik wel bijna een jaar in dienst bij één van Nederlands grootste ERP software bedrijven en heb net gehoord dat mijn contract verlengd wordt. Kortom het is uiteindelijk wel goedgekomen, al blijf ik AO wel een interessant bedrijf vinden om ooit eens voor te werken.

Aan de andere kant, ze deden toen moeilijk. Hun keuze natuurlijk, die accepteer ik. Aan de andere kant heb ik nu wel bij dit bedrijf bewezen dat veel te compenseren valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 30-09-2009 13:30 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08
Aan de andere kant, ze deden toen moeilijk. Hun keuze natuurlijk, die accepteer ik. Aan de andere kant heb ik nu wel bij dit bedrijf bewezen dat veel te compenseren valt.

Leg eens uit als je wil/kan..

Over leaseregeling en market..ooit zijn alle leaseauto's ouder zijn dan 54 maanden, dus dan mogen we ook wel weer gaan bestellen :-)

• Juancho
Ging over het punt dat ik een stotterprobleem heb waar ze uiteindelijk toch teveel moeite mee hadden.....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 06:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Juancho schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:32:
Ging over het punt dat ik een stotterprobleem heb waar ze uiteindelijk toch teveel moeite mee hadden.....
Nou, het is uiteindelijk toch goed gekomen. Het is ergens wel te begrijpen, maar niet geschoten is altijd mis ;). Wat doe je bij je huidig bedrijf(functie/taken/etc)?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik werk bij HET opkomende ERP softwarebedrijf wat de achtervolging ingezet heeft op Unit4 en Exact. Omdat je als ERP software bedrijf je eigen product hebt is het natuurlijk genoodzaakt voor alle werknemers om zoveel mogelijk van alles af te weten. Mijn startfunctie is dan ook Technisch schrijver geworden waar ik verantwoordelijk ben voor het vertalen van de technische kant van onze software naar de klant. Ik zit de laatste tijd vooral te spitten in SQL en databases omdat we een zeer geavanceerde gegevensverzamelingstool hebben die klanten nog niet optimaal benutten vanwege de complexheid. Erg interessant dus!

Bedoeling is om na komend jaar eens te kijken naar andere functies zoals Test & Quality, Functioneel designer, Content etc. Lijken me drie erg leuke takken. Consultancy is wel het uiteindelijk doel, maar daarvoor moet je a. enorm veel productkennis van hebben want wel een paar jaar duurt en uiteraard zal mijn “probleempje” verbetert moeten worden.

Ik neem AO dan ook echt niets kwalijk hoor. Ik heb er een aantal erg leuke gesprekken gehad waar menselijkheid en vakkennis erg goed samenging. Ik kreeg ook steeds te horen dat ik een geweldige persoonlijkheid had en prima binnen de organisatie en klanten zou passen. Maarja, dat ene puntje he…..
Goed, achteraf moet ik misschien wel blij zijn want bij AO hoor/zie ik dat er met regelmaat mensen uit moeten terwijl het hier echt fantastisch gaat en we elke periode meer omzet draaien ivm voorgaande jaren.
Ondanks dat lijkt het me nog erg leuk om eens ervaring op te doen bij de grote IT bedrijven als AO, Cap, Accenture. Al heeft die laatste het wel een beetje afgedaan bij me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho,

Fijn dat je het zo naar je zin hebt in je huidige functie. Mocht je echter grotere ambities hebben zoals Consultancy, dan adviseer ik je toch om je schriftelijke vaardigheden te verbeteren. Behalve dat sommige zinnen niet "lopen", is het af en toe ook onduidelijk wat je nu eigenlijk bedoelt. Zie ook de reactie van wvkreg.

Veel succes in de toekomst en doe je voordeel er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik kan het mis hebben maar volgens mij was de opmerking van wvkreg geplaatst omdat hij niet afwist van mijn spraak probleempje. Logisch dat je dan ook niet begrijpt wat ik bedoel.

Maar iig bedankt voor je tip, voor feedback sta ik natuurlijk altijd open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hoe staat het nu met zgn. natuurlijk verloop en onstlag?
Is AO mensen aan het onstslaan / wegbezuinigen of is hier nog geen sprake van?
Ik hoorde dat bijv. SI mensen liet ''gaan''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ben zelf per 1 september uit dienst maar ik lees nog wel eens iets...

edit: Zag hetzelfde artikel overigens ook op de site van computable. Vooral de reacties zijn wel interessant.

[ Voor 49% gewijzigd door Johny58 op 26-10-2009 19:09 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik was wel nieuwsgierig naar de reacties, maar die zijn verwijderd zeker...

Atos wil tenslotte ook nog wel eens adverteren in Computable, toch?

Edit 2 nov: Vreemd... Ik klik nog eens op de link en er staan 9 reacties ipv 1?!

[ Voor 22% gewijzigd door Testert op 02-11-2009 08:41 ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
De reacties staan er gewoon nog. Overigens is er niet veel interessants aan, de helft is geplaatst door mensen die gewoon maar wat roepen zonder na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk nu ruim 4,5 jaar bij Atos Origin en op een aantal gebieden is het niet de meest ideale werkgever. Heeft vooral te maken met het feit dat het een beurs genoteerde onderneming is en de aandeelhouders belangrijker zijn dan de medewerkers.

Ik verkeer in de gelukkige positie dat ik wat eisen kan stellen op gebied van inzet en werktijden. Zo heb ik bedongen dat ik maximaal 4 dagen p/w voor een klant ingezet wordt. De overgebleven dag kan ik besteden aan het ondersteunen van collega's, kleine klusjes tussendoor, opzetten van demo's en m'n eigen ontwikkeling.
Ik heb geen 9-5 mentaliteit, van 10-4 vind ik prima ;-)
Verder heb ik goeie afspraken kunnen maken omtrent de compensatie van reistijd. Niet volgens de geldende regels maar voor mij acceptabel. Extra reistijd "verwerkt" in de inzet, niet 4x8 uur bij de klant maar 4x7, Bleef er nog wel 1 reisuur over die volgens de reguliere regelingen verwerkt werd.

Aangezien Atos Origin mij harder nodig heeft dan Ik Atos Origin nodig heb is er onderhandelingsruimte. Momenteel helaas niet op het gebied van promotie of salaris maar wel op andere gebieden, en daar maak ik nu ook handig gebruik van. Ik kan vrij veel tijd besteden een Research & Development, het verbreden van mijn kennis en die dingen waar ik tijdens een opdracht niet aan toe kom.

De vrijheid die ik heb is destijds ook de reden geweest dat ik voor Atos Origin gekozen heb. Ik weet dat dit niet voor iederen weggelegd is, maar gelukkig voor mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:52:

Aangezien Atos Origin mij harder nodig heeft dan Ik Atos Origin nodig heb is er onderhandelingsruimte.
De vrijheid die ik heb is destijds ook de reden geweest dat ik voor Atos Origin gekozen heb. Ik weet dat dit niet voor iederen weggelegd is, maar gelukkig voor mij wel.
Would you even dare to explain this bold statement? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
wvkreg schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:55:
[...]

Would you even dare to explain this bold statement? :)
Vooral een kwestie van weten wat je waard bent en doorhebben hoe vraag en aanbod nou echt in elkaar steekt. Specialisatie in bijvoorbeeld een niche, maar vooral de niet kwantificeerbare zaken als je netwerk zijn hierin belangrijk. Maar zonder voor jezelf te durven opkomen en jezelf te kunnen verkopen heb je weinig aan deze eigenschappen.

Ik zat in een soortgelijke positie de afgelopen 3,5 jaar bij Atos, maar zoals guusdis ook al zegt, vooral het feit dat het een beursgenoteerde club is heeft, in deze economisch mindere tijden, te veel negatieve gevolgen.
De luxe positie die je in goede tijden, als individu binnen een grote club, kan bedingen zijn in mindere tijden erg lastig omdat je binnen beursgenoteerde clubs dan wel gelijk een nummertje bent. Het gaat dan allemaal om de totaalcijfers richting de aandeelhouders, en in veeel mindere mate om leuke klussen en persoonlijke ontwikkeling van het individu, hoe graag jouw directe leidinggevenden het ook anders zouden willen.

[ Voor 12% gewijzigd door Johny58 op 31-10-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met het tot stand brengen van een VPN-verbinding middels SARA?

Ik heb kabelinternet via Ziggo. Als ik de kabel in de laptop steek van Atos, krijg ik meteen een melding dat het IP-adres van de Atos-laptop niet bekend is bij Ziggo en dus geen netwerk. Hierdoor kan ik momenteel niet vanaf thuis werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:39:
Wie kan mij helpen met het tot stand brengen van een VPN-verbinding middels SARA?

Ik heb kabelinternet via Ziggo. Als ik de kabel in de laptop steek van Atos, krijg ik meteen een melding dat het IP-adres van de Atos-laptop niet bekend is bij Ziggo en dus geen netwerk. Hierdoor kan ik momenteel niet vanaf thuis werken
Zit je laptop niet achter een router. Of plug je de utp kabel uit de modem rechtstreeks in je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:39:

Bedoel je het MAC-adres? In dat geval kan je deze vraag beter in een ander subforum stellen en is het geen Atos gerelateerde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plug de UTP kabel rechtstreeks in de laptop. Heb geen router.
Volgens het management en systeembeheer van Atos zou dat gewoon moeten werken, echter werkt het niet bij kabelinternet van Ziggo. Collega´s met ADSL werkt het wel op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hier werkt het prima met Ziggo en router of zonder router.
Lokaal netwerk heeft ook weinig te maken met je DHCP adres van je Ziggo krijgt naar mijn bescheiden mening. Staat je NIC op fixed IP of dergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

OMX2000 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:47:
[...]

Zit je laptop niet achter een router. Of plug je de utp kabel uit de modem rechtstreeks in je laptop?
Achter een router gaan werken en je TCP/IP opties van SARA op IPSec/UDP zetten.
Je Atos Laptop kan zich niet aanmelden op het Ziggo netwerk als je een oudere Ziggo modem hebt.
De identificatie bij Ziggo gaat dan nog via de Computernaam (CC12345-A) en je AO laptop heeft een andere PC naam. Dat vang je af door er een router tussen te zetten, CC naam in de router, lappie dr achter en klaar is klara. }:O

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Even zwaaien naar mijn oud collega`s. :w

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik was op de carrierebeurs in de Amsterdam RAI, heb daar nog wat gepraat met een mannetje van Atos. Het bleek dat Atos geen starters meer aan neemt. Wel jammer, vind het wel een interessante organisatie om mijn carriere te starten.(HBO Bedrijfskundig Informatica)

[ Voor 3% gewijzigd door Azrou op 22-11-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Op dit moment nemen ze sowieso maar spaarzaam mensen aan, dat geldt ook voor de meer ervaren mensen. Starters worden vanzelf weer aangenomen in betere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
artbij schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:14:
Even zwaaien naar mijn oud collega`s. :w
Oud? Wat doe je nu en waar en waarom artbij?

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 25-11-2009 20:22 ]

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:22

TVL

Weet iemand of push mail van Exchange op een Nokia N96 werkt? Heb alles ingesteld zoals het hoort maar ik krijg de melding:

Account is uitgeschakeld, toegang is geweigerd.

[ Voor 21% gewijzigd door TVL op 26-11-2009 15:59 ]

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Iemand die toevallig het servicedesk nummer van AO weet ?
Ik zit hiet met een SecurID token die sinds vandaag niet meer werkt en er staat voor vanavond een migratie gepland die anders niet door kan gaan :( Account van een collega werkte ookal niet (andere foutmelding) ...

Eventueel via een PM (private message) i.p.v. hiero en public ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Atos Origin Support desk 040-2667667

is je token niet verlopen, er zit een houdbaarheidsdatum of. anders is een storing/onderhoud van SARA ook nog een mogelijkheid, deze worden niet altijd heel goed gecommuniceerd.

[ Voor 71% gewijzigd door aardbeix15 op 27-11-2009 07:44 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

SKiLLa schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:03:
Iemand die toevallig het servicedesk nummer van AO weet ?
Ik zit hiet met een SecurID token die sinds vandaag niet meer werkt en er staat voor vanavond een migratie gepland die anders niet door kan gaan :( Account van een collega werkte ookal niet (andere foutmelding) ...

Eventueel via een PM (private message) i.p.v. hiero en public ...
Oh dear, someone didn't receive their notice.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
TVL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:09:
Weet iemand of push mail van Exchange op een Nokia N96 werkt? Heb alles ingesteld zoals het hoort maar ik krijg de melding:

Account is uitgeschakeld, toegang is geweigerd.
Hoe het zit met de N96 weet ik niet maar hier een stukje mbt de N97, misschien heb je daar wat aan:
> Exchange op de Nokia N97?

Dit toestel kan synchroniseren met de Exchange omgeving van je werkgever. Omdat het geen Windows Mobile toestel is kunnen geen garanties gegeven worden dat bij een eventuele upgrade van de Exchange omgeving dit nog steeds het geval zal zijn. Informatie over de instellingen kan je vinden de Mobile Community binnen Livelink: Atosorigin - Region 1 - Netherlands - Communities - NL Mobility, bij de " Pushmail Installation Manuals".
Bron: https://www.atosoriginphoneshop.nl/atos-origin/faq.aspx

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:22

TVL

DaTiezl schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:27:
[...]

Hoe het zit met de N96 weet ik niet maar hier een stukje mbt de N97, misschien heb je daar wat aan:

[...]

Bron: https://www.atosoriginphoneshop.nl/atos-origin/faq.aspx
Dank voor je antwoord. Na enig zoeken kwam ik in de FAQ deze melding tegen:

Merken

1. Waarom zit er geen Nokia Smartphone in het aanbod?
De Activesync die op de meeste Nokia’s geïnstalleerd is accepteert de security settings van ons mail systeem niet waardoor Nokia niet opgenomen is. Wel is er een simpel Nokia toestel opgenomen in het assortiment.

Denk dat dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
Jullie begrijpen hopelijk hoe verschrikkelijk knullig het over komt om een ervaringentopic op een publiek forum te misbruiken voor helpdeskvragen waarvoor je gewoon bij AO intranet of helpdesk moet zijn.

Die vragen horen hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
wvkreg schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:38:
[...]

Oud? Wat doe je nu en waar en waarom artbij?
He Wim,

Hoe is het? Zit nu bij een grote verzekeraar dat een erg mooi pand heeft in het centrum van Tilburg. De reden, IPS zuid kon me niet bieden wat ik zocht en daarnaast is het een mooie tijd (financieel gezien) om te vertrekken bij Atos.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
:-) Grappig... succes daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Hoe zit het met promotie in je functie? Als je bijv van 2 naar 3 of 3 naar 4 gaat zit daar dan standaard een bepaalde salarisverhoging aan vast? M'n manager gaf aan dat dit door atos breed nog wordt bepaald.

Kan je ook van 2 naar 4 of 3 naar 5 trouwens in een beoordeling?

[ Voor 4% gewijzigd door Carnagy op 04-12-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Carnagy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:52:
Hoe zit het met promotie in je functie? Als je bijv van 2 naar 3 of 3 naar 4 gaat zit daar dan standaard een bepaalde salarisverhoging aan vast? M'n manager gaf aan dat dit door atos breed nog wordt bepaald.

Kan je ook van 2 naar 4 of 3 naar 5 trouwens in een beoordeling?
Ik weet niet hoe de percentages voor dit jaar eruit zien. Maar een promotie kan een afwijkende salarisverhoging hebben. Meestal is die groter dan de salarisverhoging die je bij een uitstekenende (=5) beoordeling krijgt.

Een promotie van 2 naar 4 of 3 naar 5 is heeel erg uitzonderlijk, misschien wel nooit voorgekomen. Dat zou alleen kunnen als je te laag ben binnen gehaald, en achteraf blijkt dat je 2 skillevels omhoog moet. Of als je de zoon van Rob Pols bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
OMX2000 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:24:
[...]

Ik weet niet hoe de percentages voor dit jaar eruit zien. Maar een promotie kan een afwijkende salarisverhoging hebben. Meestal is die groter dan de salarisverhoging die je bij een uitstekenende (=5) beoordeling krijgt.

Een promotie van 2 naar 4 of 3 naar 5 is heeel erg uitzonderlijk, misschien wel nooit voorgekomen. Dat zou alleen kunnen als je te laag ben binnen gehaald, en achteraf blijkt dat je 2 skillevels omhoog moet. Of als je de zoon van Rob Pols bent ;)
Dat heb ik nu dus wel. Ik acteer op 4, maar ben nog een 2. M'n baas geeft aan dat het op dit moment niet mogelijk is om 2 niveau;s omhoog te gaan. Dit vind ik natuurlijk erg klote aangezien ik qua salaris een flinke stap maak als dat wel gebeurd. Nu moet ik maar afwachten wat er aan salarisverhogingen in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Carnagy op 04-12-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger, ik spreek over 2.5 jaar geleden (disclaimer ;)), was het zo dat je geen extra salarisverhoging kreeg wanneer je een skill level omhoog ging/promotie. Dus als je van level 2 naar level 3 ging kreeg je de reguliere verhoging, afhankelijk van je beoordeling en de bijbehorende tabel. Het is volgens mij wel zo dat het salaris wat je hebt binnen salarisband van je skill level moet liggen. Maar het lijkt me uitzonderlijk je huidige salaris niet binnen de salarisband van je nieuwe skill level ligt.

Ik weet ook nog dat het behoorlijk wat moeite kostte om uberhaupt een promotie te krijgen, dat moest dan weer tig lagen door tot en met aan de baas van, in mijn geval MO, toe. Ik weet niet of dat inmiddels ook wat soepeler geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik ben zelf van 2 naar 4 gegaan. maar dat is al 2 jaar geleden. Maar het hele systeem met banden en referentiepunten is erg lastig. Het bepaald in ieder geval niet wat je nieuwe salaris wordt. Het is volgens mij slechts een indicatie. Voor de rest moet je manager je maar een aardige vent vinden (of je moet het kunnen afdwingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Er zit een verschil tussen in skilllevel omhoog gaan en een salarisband.

Salarisband 2 bevat skillevel 2 en 3. als je dus van 2 naar 3 gaat hoef je niets extra's te krijgen volgens mij.

Ga je van 2 naar 4 kom je in salarisband 3 en dan krijg je het salaris dat bij band 3 punt 85 hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:50:
Ga je van 2 naar 4 kom je in salarisband 3 en dan krijg je het salaris dat bij band 3 punt 85 hoort.
Nee hoor, dan is 3 85 je referentiepunt. Daar groei je dan naartoe. Je houdt gewoon je huidige salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Carnagy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:45:
[...]

Dat heb ik nu dus wel. Ik acteer op 4, maar ben nog een 2. M'n baas geeft aan dat het op dit moment niet mogelijk is om 2 niveau;s omhoog te gaan. Dit vind ik natuurlijk erg klote aangezien ik qua salaris een flinke stap maak als dat wel gebeurd. Nu moet ik maar afwachten wat er aan salarisverhogingen in zit.
Wil je het precies weten? Tussen de 0% en 1,5 %. net als vorig jaar maar pas effectief na Q2 2010. Misschien later, misschien helemaal niet...

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 04-12-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Verwacht financieel geen flinke stappen als je een skill level of zelfs een band omhoog gaat. Dergelijke stappen maak je alleen als je afspraken met je manager kunt maken (wat tegenwoordig ook lastig is omdat er van alles en nog wat in 'Parijs' moet worden besloten).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik ben zelf ook van 2 naar 4 gegaan. Met een loonsverhoging van 19%.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
artbij schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:06:
Ik ben zelf ook van 2 naar 4 gegaan. Met een loonsverhoging van 19%.
Dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
wvkreg schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:23:
[...]

Wil je het precies weten? Tussen de 0% en 1,5 %. net als vorig jaar maar pas effectief na Q2 2010. Misschien later, misschien helemaal niet...
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Carnagy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:50:
Er zit een verschil tussen in skilllevel omhoog gaan en een salarisband.

Salarisband 2 bevat skillevel 2 en 3. als je dus van 2 naar 3 gaat hoef je niets extra's te krijgen volgens mij.

Officieel is het salarisband C volgens mij, ipv 3. Minimum salaris van die band is 2100 nog wat.
Wel gaat je leasebedrag van 550 naar 635 als ik het goed gelezen heb.