Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44
Als contracten van mensen niet verlengd worden, of contracters worden bedankt, zijn dat geen mensen die "eruit vliegen". De mensen die daarmee bedoeld worden zijn mensen die een vast contract hebben en ontslagen worden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste geruchten: +-600-800 man eruit, vaste contracten dan.
Jaarcontracten lopen sowieso af.Ik ga er niet op wachten. Beter voor de grote golf ergens anders gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

RoeLz schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:07:
[...]
Nog afgezien van de bron, iedereen kan zelf bedenken dat je er niets bij krijgt als er rond de 2000 man uit vliegen.
Kan wel zo zijn, maar als iemand een dergelijk statement plaatst wat door e.o.a. management blijkbaar afgegeven is, dan ben ik gewoon benieuwd naar de bron :) Zoals ik al zei verwacht ik ook helemaal niets in de zin van een verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:25:
Ik ga er niet op wachten. Beter voor de grote golf ergens anders gaan zitten.
Aha, dus de "grote golf" komt er nu aan naar het zich laat aanzien. En dan voornamelijk bij SI en AC vermoed ik, niet in "de fabriek" aka MO?
'k Had zelf (nog) geen alarmerende indrukken toen ik eind december vertrok, maar wat ik onderhand hier lees en in Computable schetst niet echt een positief beeld idd.

Maar nu je nog kan pootje baden... een suggestie voor de omgeving Groningen (stad): mijn huidige werkgever zoekt o.a. een Webdeveloper (.Net/Java). :*)

[ Voor 3% gewijzigd door hbokh op 11-04-2009 11:11 . Reden: s ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11-2020
Erg mager afvloeingsplan, kan wel zien dat de vakbonden er niet bij betrokken zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Atos Origin Career Transition Center;
Veel poeha in de mail, maar het is idd wel duidelijk waar ze naartoe werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Gast1981 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:26:
Atos Origin Career Transition Center;
Veel poeha in de mail, maar het is idd wel duidelijk waar ze naartoe werken...
Mijn eerste ingeving toen ik het bericht daarover las was inderdaad: afvoerputje.

Als je het positief bekijkt is het natuurlijk netjes dat ze je helpen een andere functie/baan te vinden. Maar toch komt het op mij dan nog steeds over als een goedkope manier om zonder zeuren van mensen af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week officieel te horen gekregen dat ik opzoek kan naar iets anders. (contract loopt in september af)
Voor de mensen binnen MO geldt precies hetzelfde. Via het CTC zullen 600-800 mensen afvloeien.
Gelukkig nog werk zat op dit moment. Snel overstappen voordat de markt vol zit. En dan ook nooit meer terugkomen.

AMSTERDAM (Dow Jones)--Atos Origin heeft in het eerste kwartaal van 2009 de omzet licht zien dalen met 0,6% tot EUR1,29 miljard, van EUR1,3 miljard een jaar eerder. De Franse IT-dienstverlener stelt de doelstellingen voor 2009 te handhaven. Het orderboek nam toe met 3% tot EUR1,35 miljard.

De omzet van Consulting daalde met 15,2%, als gevolg uitgestelde investeringsbeslissingen van grote klanten in alle landen. Bij Systems Integration zakte de omzet met 6,2%, waarbij met name in Nederland sprake was van een sterke vraagafname. Managed Operations boekte een omzetstijging van 5,5%, dankzij een sterke groei van 11,2% in het Verenigd Koninkrijk.

In Frankrijk was in het eerste kwartaal sprake van een omzetgroei van 1,9% en in het Verenigd Koninkrijk klom de omzet met 8%. In Nederland daalde de omzet met 8,5% en in Azie-Pacific met 2,5%.

Atos Origin handhaaft de in februari afgegeven verwachting van een omzetdaling van 2% in 2009, tegen constante wisselkoersen. Het bedrijfsresultaat (EBIT) zal naar verwachting in 2009 met 50 tot 100 basispunten toenemen dankzij de maatregelen voor herstel van de winstgevendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Laatst online: 12:03
mede tweakers hier een newbe had een vraag over het bedrijf Atos Origin:

hoe zit het nu met de die ontslagen verkeerd het bedrijf in problemen ?
moet ik dit bedrijf zien als een detaceringsbedrijf net zoals peak-it, q-magic ?
wat moet je van een functie als ict verwachten bij dit bedrijf
hoe is het intern ? strak in het pak??

zal me een beetje voorstellen aangezien ik nieuw ben

man 22 nog geen echte papieren voor ict beheerder alleen ervaring 3 jaar..
zoek nieuwe baan en heeft van dit bedrijf reactie gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het_mannet schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:50:

moet ik dit bedrijf zien als een detaceringsbedrijf net zoals peak-it, q-magic ?

Ik snap dat je hoop hebt, dat je wordt aangenomen, maar op dit moment moeten zelfs de meest capabele mensen het veld ruimen. Het is helemaal potdicht op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm dude, er vliegen 600-800 vast personeel uit. En nemen geen tijdelijk contracten af.
Lees eerst de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Laatst online: 12:03
topics gelezen en weet het van de ontslagen daarom mijn vragen ook omdat zij contact met mij opgenomen hebben :S... heb zo ie zo geen hoge hoed op van zulke bedrijven..heb net van polytalent e-mail gekregen met een expersiese raport willen mijn cv nog hebben en afspraak in een van de valk hotel...
en wat betreft tijdelijk contract je zal wel een opzeg termijn krijgen met jaar contract toch ?? dat is meestal normaal bij een bedrijf..

maar jullie zeggen dat ik niet te hoge verwachtingen moet hebben dus.. nouja ik blijf doorzoeken in deze tijd , tis gewoon kl*te heb namelijk paar jaar ervaring alleen nooit echt papieren gehaalt dus nu doe ik bbl opleiding ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik weet dat mijn NL niet al te best is, maar jouw stukje is echt niet makkelijk te volgen. Maar ik zal het proberen. Ik ben een maand geleden vertrokken, niet vanwege de crisis, maar vanwege andere redenen.
Het bedrijf merkt wel dat de crisis aanwezig is, maar....sommige units binnen AO doen het nog steeds goed. En idd bij sommige units moet men opstappen als ze, dit jaar, te lang op de bank zitten. Een maat van mij heeft nog een optie gekregen om nog 4 maanden te blijven, als er dan nog geen project voor hem er is, dan moet ie vertrekken.
Voor het grotendeels is het een detacheringsbedrijf.
Ligt eraan, welke ICT functie? ICT is wel heel erg breed ;).
Dit ligt wederom aan de functie die je hebt, maar voor het grotendeels, casual. Tenzij je naar een klant moet gaan :P. Dan kan ik begrijpen dat je (ff) strak in het pak moet

Ik heb dit bedrijf als prettig ervaren. Collega's die je graag willen helpen en het management was voor mij ook behulpzaam. Maar sommige hebben AO weer als een k*t bedrijf ervaren...dus het ligt echt aan de unit waar je waarschijnlijk terecht komt.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het_mannet schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:26:
topics gelezen en weet het van de ontslagen daarom mijn vragen ook omdat zij contact met mij opgenomen hebben :S... heb zo ie zo geen hoge hoed op van zulke bedrijven..heb net van polytalent e-mail gekregen met een expersiese raport willen mijn cv nog hebben en afspraak in een van de valk hotel...
en wat betreft tijdelijk contract je zal wel een opzeg termijn krijgen met jaar contract toch ?? dat is meestal normaal bij een bedrijf..

maar jullie zeggen dat ik niet te hoge verwachtingen moet hebben dus.. nouja ik blijf doorzoeken in deze tijd , tis gewoon kl*te heb namelijk paar jaar ervaring alleen nooit echt papieren gehaalt dus nu doe ik bbl opleiding ...
Misschien dat ze je bij ING willen plaatsen. Daar heeft polytalent nog 3-4 mensen voor nodig. ZOu een mooie kans zijn als beginner.
Ze hebben mij iig goed geholpen in het verleden. Laat je wel niet aan het lijntje houden en investeer pas (tijd etc) indien ze conreet een vacature met je overleggen.
Zou wel het gesprek aangaan. Zie af en toe toch wel wat zaken voorbij komen waar subco's op gezet worden, ook bij Atos.

Hoe was onderstaande trouwens voor deze wijziging???

Opzegtermijn
Met ingang van 1 april 2009 geldt voor alle medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd een opzegtermijn van 2 maanden. De opzegtermijn voor werkgever is bij deze medewerkers vanaf dezelfde datum 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:51:
[...]

Hoe was onderstaande trouwens voor deze wijziging???

Opzegtermijn
Met ingang van 1 april 2009 geldt voor alle medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd een opzegtermijn van 2 maanden. De opzegtermijn voor werkgever is bij deze medewerkers vanaf dezelfde datum 4 maanden.
Maakt dat nog uit dan? :P
3 maanden 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Uit de brief van vorige week:
"We voeren op dit moment nog overleg met de COR over de aanpassing van de leaseregeling, we komen hier zo spoedig mogelijk bij jullie op terug."

Iemand hier misschien die weet waarover het gaat?
Maandbedrag lager, contractduur langer, privédiesel eruit??
Ja ik weet het... wachten tot het bekend gemaakt wordt... maar wie weet zit hier iemand die connecties heeft binnen de COR, ben gewoon zeer benieuwd over welke lease-punten het overleg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Jij bent zeker tester in de VIP bij AO? ;)

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft in iedergeval weer uren kunnen schrijven!

Wat betreft de lease auto, ik denk dat het termijn verlengt wordt en eventueel geen nieuwe meer bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Een nog langere termijn? De termijn is een jaar geleden al verlengt naar 54 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
cvs79 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:17:
Een nog langere termijn? De termijn is een jaar geleden al verlengt naar 54 maanden.
Is volgens mij toch al jaren 54 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht op Source: er mogen voorlopig geen nieuwe lease auto's worden besteld. Men wordt geacht een auto uit de beschikbare pool te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komen dalijk weer een paar 100 in de pool, lullig als je dit jaar een nieuwe wagen uit zou mogen zoeken, rijd je dalijk 3, 4 jaar in ee pool auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:59:
Bericht op Source: er mogen voorlopig geen nieuwe lease auto's worden besteld. Men wordt geacht een auto uit de beschikbare pool te nemen.
Hmmzz gaat lekker...mijn contract loopt nog tot mei 2010. Tegen die tijd is dit wel opgelost (hoop ik)

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 21-04-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
Ik hoop voor degene die een poolauto moeten kiezen dat er een geschikte auto tussenzit. Je zal maar je vrouw en drie kinderen moeten gaan vervoeren in een Toyota Yaris.

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:59:
Vind ik met het oog op kostenbesparing niet eens een hele verkeerde regel.
Als bedrijf-zijnde is het onzin méér auto's te bestellen, terwijl je nog een pool vol hebt...
Er komen er een hele hoop bij dadelijk, dan zit er altijd iets voor je bij.
MAAR, ze zouden ook de optie moeten bieden je huidige 54 maanden contract met een jaartje te verlengen.
Althans, dat zou ik persoonlijk fijner vinden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gast1981 op 21-04-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gast1981 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:10:
[...]

Vind ik met het oog op kostenbesparing niet eens een hele verkeerde regel.
Als bedrijf-zijnde is het onzin méér auto's te bestellen, terwijl je nog een pool vol hebt...
Er komen er een hele hoop bij dadelijk, dan zit er altijd iets voor je bij.
MAAR, ze zouden ook de optie moeten bieden je huidige 54 maanden contract met een jaartje te verlengen.
Althans, dat zou ik persoonlijk fijner vinden ;)
Helemaal met je eens. Er staan momenteel ruim 40 auto's op de lijst als beschikbaar; van Renault Clio t/m Audi A6. Dus voor Wacky (z'n vrouw) zal er ook wel wat tussen zitten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:49:
[...]

Helemaal met je eens. Er staan momenteel ruim 40 auto's op de lijst als beschikbaar; van Renault Clio t/m Audi A6. Dus voor Wacky (z'n vrouw) zal er ook wel wat tussen zitten... :)
Toen ik een leaseauto mocht bestellen heb ik een paar weken de poollijst in de gaten gehouden. Wat me opviel is dat er vooral in de middenklasse weinig beschikbaar was tegen acceptabele tarieven. Veel auto's in die klasse zijn gewoon erg duur (Golf, A3 etc). Heb tot twee keer toe een achter een Ford Focus aangezeten, maar was telkens te laat.

Ik mocht daarna gelukkig een eigen auto bestellen :)

PS: En dus ook geen verdere salarisverhoging meer dit jaar (zie e-mail van Rob Pols)

[ Voor 5% gewijzigd door Wacky op 21-04-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Het overnemen van een auto van een collega die moet vertrekken is natuurlijk ook gewoon sociaal gedrag. Toen ik Atos verliet kon ik gelukkig mijn lease auto kwijt, want hoewel ik hem uit de pool gehaald had moest ik bijna 1000 euro (bruto) boete betalen. Hoewel ik een prettige tijd had binnen Atos voelde dit wel als een trap na.

Volgens mij is het minste wat je voor een vertrekkende collega kan betekenen het overnemen van zijn auto van de lease market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Neem aan dat die boete alleen voor jouw rekening is wanneer het vertrek door jou geïnitieerd wordt.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe komen jullie op die aantallen van een paar 100 autos in de pool zometeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:16:
hoe komen jullie op die aantallen van een paar 100 autos in de pool zometeen ?
paar 100 vaste contracten die eruit gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterk1 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:08:
Het overnemen van een auto van een collega die moet vertrekken is natuurlijk ook gewoon sociaal gedrag. Toen ik Atos verliet kon ik gelukkig mijn lease auto kwijt, want hoewel ik hem uit de pool gehaald had moest ik bijna 1000 euro (bruto) boete betalen. Hoewel ik een prettige tijd had binnen Atos voelde dit wel als een trap na.

Volgens mij is het minste wat je voor een vertrekkende collega kan betekenen het overnemen van zijn auto van de lease market.
ben ik het niet helemaal mee eens als op verzoek van werkgever het dienstverband word ontbonden draagt werkgever de afkoopkosten zoals bovennorm etc.
bij verzoek werknemer zadelt deze werknemer de werkgever en indirect dus de collegas met deze kosten
om maar een voorbeeld te noemen je ziet nu alweer autos aangeboden op de lijsten hier terwijl deze notabene door de dealer pas in mei opgeleverd gaan worden.
oftwel men besteld een auto met een bepaald bovennorm bedrag en gaat vervolgens atos verlaten opdat de achtergebleven collegas die kosten moeten gaan dragen
is dat sociaal.
je kan mij niet wijsmaken dat je 2 maanden terug nog totaal niet van plan was om het bedrijf te verlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Testert schreef op woensdag 22 april 2009 @ 07:19:
Neem aan dat die boete alleen voor jouw rekening is wanneer het vertrek door jou geïnitieerd wordt.
Nou dat mag ik toch wel hopen ja!
Maar helemaal zeker weten doe ik het niet...
Ligt er maar net aan hoe en waarom zo iemand weggaat.
En uiteraard wat voor auto het is ;)
Maar hoezo is dat 'het minste wat je voor een ex-collega kan betekenen' ??
Meestal zijn het nieuwe collega's die een auto mogen gaan uitzoeken...
Met alle respect hoor, maar wat hebben die met ex-werknemers te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suheyl
  • Laatst online: 31-08 09:43
Hallo,

Ik heb pas geleden de status Transfer Free heeft gekregen. Ofwel, ik wordt overgeplaatst binnen Atos of ik wordt eruit begeleid... :(

Heeft iemand al ervaring met het Career Transisition Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Kettrick

Rantmeister!

Gast1981 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:43:
[...]

Nou dat mag ik toch wel hopen ja!
Maar helemaal zeker weten doe ik het niet...
Uit de vaststelling overeenkomst, welke vertrekkende collega's nu krijgen :
Ondanks onderstaande zinsnede met betrekking tot de finale kwijting blijft het leaseregelement onverkort van kracht, met uitzondering van de bepaling ten aanzien van de leaseboete welke voor rekening van werkgever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Suheyl, kerel, Leo hier.
Dat sucks man!!
Collega uit mijn xpg ook al...

Wat ik van een paar mensen gehoord heb;
Ze proberen je (tijdelijk) om te scholen tot Javaan of iets waar meer zicht op een klus is.
Hebben ze je al iets voorgesteld?
Hoe dan ook.. mooie klote gang van zaken zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
Hey Suheyl, Sander hier ... klote zeg! Had niet verwacht dat het zo'n vaart zou lopen. Je bent de eerste van wie ik het hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suheyl
Hallo Leo en Sander,

Bij ons op de afdeling gaat het wel iets harder... Bij ons al een man of 6 waarvan ik het weet...
En er zullen nog velen volgen als het zo doorgaat.

Vanmorgen gesprek gehad met Career Transition Center. Blijkt dat er tussen de 200 en 400 man uit moeten...
De kans dat je binnen Atos kunt blijven is 25%. En dat is dan meestal bij MO. Voor de rest is het bemiddelen naar een nieuwe baan inclusief eventuele opleidingen (waar nu ineens wel €5000 pp voor is...)
Ach, ben blij dat ik een van de eersten ben, meer kans :p Lullig als je bij de laatsten hoort. Markt wordt overspoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@suheyl

Zou je bij MO geplaatst willen worden?? Zie je daar potentie voor jezelf?? Of ga je buiten kijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suheyl
@ Gast

Weet niet of ik daar wel heen wil. Heb BI gestudeerd, vind BI leuk en weet niet of ik zin heb aan een beheerfunctie. Denk dat ik dus buiten ga kijken. Ben eigenlijk al bezig. Maar heb aankomende week ook een gesprek met iemand van MO. Misschien dat hij mij op andere gedachten kan brengen. Misschien dat ik een te smal beeld heb van MO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@suheyl

Waar heb je dan een gesprek, voor welke functie? ben wel benieuwd waar er nog posities zijn binnen AO
Ben benieuwd of ze iets met je BI opleiding kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
@suheyl

succes met zoeken, moet lukken met zo'n opleiding

Heb je nog iets moeten tekenen voor transferprogramma.
In transferdocument wordt nl al gesproken van een standaard ontslagvergoeding na drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Atosmedewerker

De grote ontslagen gaan nog wel komen. Ze noemen nu geen grote aantallen om geen paniek te veroorzaken. Een aantal jaren geleden werden ook veel mensen ontslagen, die kort daarop weer keihard nodig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:35

TheFirepit

Vuurbal

229 man op straat sinds januari (volgens Computable).

[ Voor 30% gewijzigd door TheFirepit op 05-05-2009 16:47 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

Boy

www.byoscoop.nl

hey, via deze link kwam ik ook dit tegen:
http://www.computable.nl/...technical-automation.html

dus mijn oude werkplek is niet meer Atos Origin? Dat heb ik ff helemaal gemist!

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

haha, mooie manier om daar dan achter te komen :)

schandalig eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gast1981
Gast1981 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:17:
haha, mooie manier om daar dan achter te komen :)

schandalig eigenlijk..
Begrijp niet helemaal waarom dit schandalig is :? , aangezien hij er niet meer werkt! Of wordt jij op de hoogte gehouden door al je ex werkgevers?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:33:
@Gast1981

[...]

Begrijp niet helemaal waarom dit schandalig is :? , aangezien hij er niet meer werkt! Of wordt jij op de hoogte gehouden door al je ex werkgevers?? |:(
Dat is het nou net. Boy dacht tot op heden dat hij voor Atos werkt, maar dat blijkt dus al ettelijke maanden niet meer het geval te zijn. Of wist hij het wel? Is me even niet duidelijk. :)

[ Voor 5% gewijzigd door makila op 06-05-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik lees het als dat hij vertrokken is vanuit een practice/unit en dat na zijn vertrek deze practice/unit is verkocht :)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:33:
@Gast1981
[...]

Als hij er niet meer werkt, dan is er inderdaad weinig schandaligs aan... ;)
Ik was heel even in de veronderstelling dat hij er toen nog zat.
Vond het al vreemd, en dus ook schandalig mocht het zo zijn.

Bedankt dat je me even vriendelijk wijst op m'n leesfout AO |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

Boy

www.byoscoop.nl

Gast1981 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:09:
[...]

Als hij er niet meer werkt, dan is er inderdaad weinig schandaligs aan... ;)
Ik was heel even in de veronderstelling dat hij er toen nog zat.
Vond het al vreemd, en dus ook schandalig mocht het zo zijn.

Bedankt dat je me even vriendelijk wijst op m'n leesfout AO |:(
:) ben inderdaad al anderhalf jaar weg...zou idd schandalig zijn als ik er zo achter zou komen als ik er nog werkte...

TA-mensen: is dit een verbetering?

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 07-05-2009 14:26 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ze slaan nu door...

Mail 14-05-2009:

Gezien de achterblijvende resultaten binnen RT (en SI) in de maand mei en de onzekerheden in de komende maanden zijn we genoodzaakt het beleid om zoveel mogelijk billable uren te maken verder kracht bij te zetten. Hiervoor worden de volgende maatregelen met directe ingang van kracht:

Geen uren compenseren maar uit laten betalen (dit betekent dat in ESS Tijdschrijven geen compensatie meer geaccepteerd worden)
Toewijzing verplicht vakantiedag 22 mei voor de bankzitters
Verloven in mei welke ten koste gaan van billable uren worden ingetrokken

Eenieder die betrokken is bij de laatste twee maatregelen is / wordt vandaag of mrogen persoonlijk benaderd hiervoor. Op deze wijze kunnen we individueel een positieve bijdrage leveren aan het resultaat. Ik weet dat het geen populaire maatregelen zijn, echter de huidige situatie en marktontwikkelingen dwingen ons hiertoe. Ik vraag dan ook jullie begrip en medewerking binnen dit kader.

end of mail

Mogen ze überhaupt zonder aankondiging of overleg je reeds opgegeven verlof intrekken?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:34
Niet zomaar nee. Het is erg discutabel of de minieme extra inkomsten als gewichtige reden danwel zwaarwegend bedrijfsbelang gekarakteriseerd kunnen worden:
Een werkgever die daarvoor gewichtige reden heeft, kan op de vastgestelde datums van de vakantie terugkomen en daarmee het opnemen van de vastgestelde vakantie tegengaan. Hij moet dan wel eerst in overleg treden met de medewerker (art 7:638-5 BW). De werkgever stelt de vakantie dan op een later of eerder tijdstip vast, wat hij dan niet meer kan veranderen. De werkgever moet bij de vaststelling opnieuw met bovenstaande procedure rekening houden (4.2.2.1.). De werkgever dient de financiële schade te vergoeden die de medewerker door het veranderen van de vakantie lijdt. De medewerker moet op zijn beurt de schade zoveel mogelijk beperken. Daaruit volgt niet dat hem een verwijt te maken valt, als hij geen annuleringsverzekering heeft gesloten, hoewel de meeste verzekeringen niet op deze situatie betrekking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
[b][message=31946746,noline]
Mogen ze überhaupt zonder aankondiging of overleg je reeds opgegeven verlof intrekken?!?
Neen. Vandaar dat er in dat mailtje toch ook instaat dat ze dit individueel met jou gaan bespreken? Je kunt dan alsnog weigeren als u dit verkiest. Of dat u dit dan in dank wordt afgenomen is natuurlijk iets anders.

[ Voor 10% gewijzigd door makila op 14-05-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:34
Ik ben overigens van mening dat dit een voorbeeld is van slecht werkgeverschap. Zo'n maatregel is eigenlijk alleen te verdedigen wanneer de inkomsten nodig zijn om een faillissement af te wenden of op z'n minst wanneer er meer op het spel staat bij de opdracht(gever) dan een paar dagen omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Diezelfde mening is mij ook toebedeeld Rukapul.
RT is maar een klein onderdeel van een groter geheel. Samen de lusten en de lasten, dus deze maatregelen gaan voor 'het bedrijf' weinig zoden aan de dijk zetten. Enkele verlofdagen in de maand Mei besparen gaat eventuele rampspoed echt niet voorkomen. Wat dat betreft een zure en kansloze exercitie imho.

@ makila:
Er staat dat we nog benaderd worden, maar strekking van de mail is dat de verloven worden ingetrokken.
Natuurlijk zullen er uitzonderingen mogelijk zijn, althans dat mag ik hopen.
Mijn vraag was dan ook of ze zonder ruggespraak verloven mogen intrekken, gelukkig niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik zie het eigenlijk redelijk simpel. Commercieel bedrijf - goeie tijden - goed salaris. Non-profit (onderwijs e.d.) - goede tijden - redelijk salaris. Commercieel bedrijf - slechte tijden - vervelende maatregelen/ontslag (zie hierboven). Non-profit - slechte tijden - redelijk salaris, weinig tot geen zorgen over ontslag/andere maatregelen.

De "commercielen" hebben een paar jaar van hun goede salaris kunnen genieten, nu gaat het wat minder, hebben de non-profitters weer een voordeeltje. Ik ben niet jaloers, maar bovenstaande is o.a. voor mij een van de redenen geweest om niet de commerciele kant op te gaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ze mogen best vervelende maatregelen nemen indien nodig.
Maar dan wel passend/nuttig, binnen proporties en met enig overleg.

Maandag had ik een vrije dag gepland.
En gezien de regelgeving blijft dat gewoon zo, totdat er op z'n minst overleg geweest is...
Ik ben benieuwd.

[ Voor 37% gewijzigd door Gast1981 op 14-05-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
Das lekker, word ik gestraft omdat ik billable ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Gast1981 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:52:
Ze slaan nu door...

Mail 14-05-2009:
Ben zelf van RT Rijswijk, maar die mail heb ik (nog) niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
dropman schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:01:
Das lekker, word ik gestraft omdat ik billable ben.
:) Ik ben dus niet de enige die dat gevoel heeft. Begrijpelijk natuurlijk, dat alle aandacht uitgaat naar het plaatsen van beschikbare mensen, wel is het erg jammer dat de anderen daar 'onder lijden'. Geen vrije dagen voor billable, verplichte vrije dagen voor beschikbaar. Geen trainingen voor billable, trainingen te over voor beschikbaar. Hoeveel onkosten maak je als je beschikbaar bent trouwens? Bij ons eigen kantoor staan frisdrank automaten met veel keus. Bij de klant waar ik zit is het water, koffie of thee ;(

En toch ben ik een beetje blij dat ik überhaupt nog een klus heb...

Het is alleen heel jammer dat de tijd van leuke klussen eruit pikken een beetje voorbij is!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
:X

Onder dit onderwerp:
Ads door Google
Tot 30% Kostenreductie
Atos Origin garandeert Cost Reduction ICT tot 30%!
nl.atosorigin.com/kredietcrisis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
Is dit een wanhoopsdaad van RT-management? Hier bij SI-SAP geen geen-vakantie bevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Daar lijkt het wel op ja.
Op het laatste moment nog effe de RT cijfertjes voor Mei oppoetsen... :|
Een ander nut heeft deze maatregel totaal niet. Dit helpt AO in het algemeen niet (nouja, minimaal), en is vanuit AO hogerhand ook niet noodzakelijk en/of opgelegd. Pure korte termijn paniek actie...
Geen vrije dagen voor billable, verplichte vrije dagen voor beschikbaar. Geen trainingen voor billable, trainingen te over voor beschikbaar.

En toch ben ik een beetje blij dat ik überhaupt nog een klus heb...
Tja an sich ben ik ook blij met m'n lopende klus.
Alles beter dan op de bank op dit moment. Heb totaal geen zin in o.a. dat CTC gezeik...
Maar neemt niet weg dat mensen mèt een klus hiermee niet echt gestimuleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Testert schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:03:
:X

Onder dit onderwerp:

Ads door Google
Tot 30% Kostenreductie
Atos Origin garandeert Cost Reduction ICT tot 30%!
nl.atosorigin.com/kredietcrisis

[...]
www.nl.atosorigin.com/nl-...gement_top_10/default.htm

Moet ik nu lachen of wenen? :X :X :X

[ Voor 19% gewijzigd door makila op 15-05-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
geen-vakantie-geruchten komen hier ook op gang..

@management. verschaf eens wat duidelijkheid, al valt te vrezen dat zij het ook niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

S. de Ridder brengt het vandaag al iets genuanceerder dan het bericht van gisteren:

- Zit je op een betaalde opdracht, wees dan terughoudend in het opnemen van vakantiedagen. Veel collega’s zitten op relatief korte opdrachten, probeer je welverdiende vakantiedagen te plannen tussen de opdrachten in.

- De vrijdag ná Hemelvaart (de 22e) is voor iedereen uit onze practice ófwel een vrije dag (te boeken als vakantie/’leave’ in ESS) ófwel is een betaalde werkdag (te boeken op een klantcode in ESS). Dit is een SI brede actie in uitvoering. Dit betekent dat je dus ofwel geen klantopdracht hebt en dus vrij neemt, ofwel bij de klant zou kunnen werken en dat dan ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Alle XPG meetings blijken nu ook van de baan...
Geldt dat voor alle practices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 14:32

OMX2000

By any means necessary...

Gast1981 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:22:
Alle XPG meetings blijken nu ook van de baan...
Geldt dat voor alle practices?
Volgens mij worden unit meetings geschrapt of "creatief" gecombineerd met XPG's.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
poeh het is nu wel reorganisatie op reorganisatie...donkere wolken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:44:
Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Laatst online: 01-04 21:14
Heeft iemand hier ervaring met de Skillsoft trainingen? Ik overweeg via skillsoft aan een ITIL v3 training te beginnen, maar zou ook graag van anderen horen of dit bevallen is en of deze training voldoende is om het examen te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

heb ik iets gemist?
wat is waar en waarom gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:35

TheFirepit

Vuurbal

Bedoel je dat we per 1 juli naar de Customer Cells (CDC's(?)) gaan? Of hebben ze _weer_ wat nieuws bedacht?

[ Voor 5% gewijzigd door TheFirepit op 29-06-2009 16:59 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 11:44
idd, we worden weer collega`s. Op dezelfde afdeling dan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ips ---> ibs
oss --> mbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunHozzie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
blijkt mee te vallen

[ Voor 98% gewijzigd door dunHozzie op 13-11-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

dunHozzie schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:29:
Wijziging lopende lease contracten
  • Na uitgebreide discussie over redelijke en realistische mogelijkheden om tot verdere kostenbesparingen te komen, is in overleg tussen COR en bestuurder besloten om de eigen bijdrage voor privé gebruik te verhogen..De eigen bijdrage wordt, afhankelijk van de salarisband van de medewerker, vanaf juli met € 7,00 tot € 12,00 per maand verhoogd, om zo de kosten hiervan gelijkelijk te verdelen over alle berijders van een lease- of huurauto. Deze verhoging is ook fiscaal aftrekbaar.
  • Zoals eerder al meegedeeld is kunnen er geen nieuwe leaseauto’s meer besteld worden. Allereerst zal gekeken worden of er in de poollijst of op de leasemarkt een passende auto beschikbaar is. Mocht dit niet het geval zijn dan kan er door Atos Origin, in overleg met de leasemaatschappij, besloten worden dat de leasetermijn verlengd wordt naar maximaal 60 maanden.
  • Zuinig rijden is belangrijk voor het milieu en de kosten. Daarom worden de extra gemaakte kosten ten gevolge van onzuinig rijden in rekening gebracht van de leaserijder. Er is sprake van onzuinig rijgedrag wanneer het brandstofverbruik, gedurende meer dan twee maanden, 20% hoger is dan de fabrieksopgave. Als dit het geval is kan de werkgever, na een eerste waarschuwing, de meerkosten inhouden van het salaris. Wanneer er van dezelfde auto’s meerdere ruime afwijkingen zijn, zal er rekening worden gehouden met het afwijkingspercentage. De invoer van de kilometerstand bij het tanken en de kilometerstand bij onderhoud of reparatie zal gebruikt worden bij de controle hierop. Als de medewerker kan aantonen dat overmatig gebruik buiten zijn schuld en verantwoording ontstaan is, zal niet tot inhouding van de meerkosten worden overgegaan.
  • Wanneer het benzineverbruik bij een auto op LPG, gedurende meer dan twee maanden, meer dan 10% is van het totale brandstofverbruik worden de meerkosten verhaald op de medewerker. Ook hieraan gaat eerst een waarschuwing vooraf (met bijgaand de bewijslast). Als de medewerker kan aantonen dat overmatig benzineverbruik buiten zijn schuld en verantwoording ontstaan is, zal niet tot inhouding van de meerkosten worden overgegaan.
  • Wanneer de lease- of huurauto slechts één dag niet beschikbaar is voor onderhoud of reparatie, wordt de haal- en brengservice van de leasemaatschappij ingeschakeld. Dit wordt door medewerker zelf geïnitieerd via de leasemaatschappij en kan op iedere werkplek geregeld worden. Dus niet alleen bij Atos Origin kantoren of huisadres. Zie ook www.leaseplan.nl/onderhoud/default.asp. Het huren van een vervangende auto op kosten werkgever blijft mogelijk als er geen passende alternatieve mogelijkheden zijn. Al gemaakte afspraken zullen gerespecteerd worden.
  • Bij niet-verhaalbare schades, ontstaan tijdens privéritten, geldt een eigen risico van € 75,00. Wanneer binnen het kalenderjaar een tweede niet-verhaalbare schade optreedt, ontstaan tijdens een privérit, geldt een eigen risico van € 150,00 en in volgende niet-verhaalbare schadegevallen binnen het kalenderjaar geldt een eigen risico van € 300,00 per schadegeval. Het eigen risico geldt niet bij ruitbreuken. Bij inlevering mag de auto maximaal € 1000,00 schade hebben, zonder dat een eigen risico in rekening gebracht wordt. De door de medewerker te betalen eigen risicobedragen worden als privébijdrage in mindering gebracht op de fiscale bijtelling van de auto van de zaak.
Da's positief nieuws, netjes van Atos. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat zei deze tijden zo goed met hun personeel omgaan.

Maar serieus. Het was te verwachten, maar als ze dit soort maatregelen niet terugdraaien zodra de "crisis" voorbij is dan voorspel ik een leegloop zodra de economie weer bijtrekt. En dat als dat herstel eenmaal in gang is ben ik bang dat dat ook heel snel gaat gebeuren. Atos reageert meestal niet zo snel op marktontwikkelingen, dus zal dat ook niet gebeuren als de markt bijtrekt. Consequentie uitstroom van met name de ontevreden goede mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Vind het met de lease aankoop stop en de 1,5% salarisverhoging een setje bedroevende maatregelen..
Ook de opdrachten lopen terug, allemaal slecht nieuws. Maar goed, het gras is niet groener bij de buren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

wvkreg schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:42:
Vind het met de lease aankoop stop en de 1,5% salarisverhoging een setje bedroevende maatregelen..
Ook de opdrachten lopen terug, allemaal slecht nieuws. Maar goed, het gras is niet groener bij de buren :)
Helaas is dat laatste niet altijd helemaal waar. Sterker nog het is op een bepaalde locatie in het land letterlijk en figuurlijk zo. ;)

Maar ja over het algemeen hebben de grote toko's (Ordina, Logica,Sogeti etc) er ook last van. En dan met name de kostprijs gaat ze breken. Klanten kunnen en willen in deze tijd niet meer veel betalen voor hun ICT diensten, en da's nie gunstig. Zeker omdat niemand weet hoe lang dit aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er personen zijn die hun persoonlijke verbruik hebben bekeken van hun lease-wagen en dat vergeleken met gemiddeld vebruik volgens fabriek? Ik wel dus :(

Verbruik fabrieksopgave: 1 op 22
Verbruik AO met buffer 20%: 1 op 17.6
Verbruik mijn auto (leon 1.9 TDI ecomotive voor de volledigheid); 1 op 14.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:03:
Ik weet niet of er personen zijn die hun persoonlijke verbruik hebben bekeken van hun lease-wagen en dat vergeleken met gemiddeld vebruik volgens fabriek? Ik wel dus :(

Hmm, dan ben ik benieuwd. Heb ook een leon ecomotive. Vind m al niet zo zuinig, Waar heb je die cijfers vandaan (de laatste vooral)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11

Een verbruik van 1:17.6 (5.68 l/100 km) is geen 20% maar 25% hoger dan een verbruik van 1:22 (4.54 l/100 km).

Dus in de berekening van de leaseprijs (brandstofcomponent) rekent AO 25% boven de fabrieksopgave. Lijkt me in het algemeen wel realistisch.

Nu rij je als gevolg van persoonlijke factoren (rijstijl en samenstelling van je routes) nog eens 20% extra diesel erdoorheen. Die liters worden niet verrekend in de leaseprijs en zijn dus pure winst voor de berijder. Wees blij met je leaseauto _/-\o_

(zegt t_captain die heel netjes 1:19 rijdt met z;n 118d O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cvs79 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:08:
[...]

Hmm, dan ben ik benieuwd. Heb ook een leon ecomotive. Vind m al niet zo zuinig, Waar heb je die cijfers vandaan (de laatste vooral)???
inloggen op http://www.travelcard.nl/berijder/
Dit kan met je travelcard(wanneer je die nog hebt) voor oude gegevens.En/of anders met het nummer op de shell-tankpas, voor de recentere gegevens sinds gebruik van deze pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:17:
[...]

Een verbruik van 1:17.6 (5.68 l/100 km) is geen 20% maar 25% hoger dan een verbruik van 1:22 (4.54 l/100 km).

Dus in de berekening van de leaseprijs (brandstofcomponent) rekent AO 25% boven de fabrieksopgave. Lijkt me in het algemeen wel realistisch.

(zegt t_captain die heel netjes 1:19 rijdt met z;n 118d O-) )
Het is niet AO die 25% boven fabrieksopgave rekent maar that's me ;) Bij omrekenen van 4,5 l/100 naar aantal kilometers per liter heb ik een en ander afgerond zodat ik op 17,6 uit kwam. Wanneer je het netjes doet en 20% neemt van 4,5 kom je uit op 5.4 l/100, en dat is ongeveer 1 op 18,5 km.
Maar dan doe je het nog steeds netjes t_captain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

wvkreg schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:42:
Maar goed, het gras is niet groener bij de buren :)
Ik mag natuurlijk geen reklame maken, maar bij ons is het gras nauwelijks minder groen geweest... ;)

Overigens is het imho niet zo moeilijk om het groener dan bij Atos te laten zijn. Maar goed, mijn mening over Atos is door mijn ervaringen nogal gekleurd zullen we maar zeggen. Ik durf het wel aan dat het één van de mindere werkgevers van Nederland is. Vooral hun maatregelen in mindere tijden, die alleen maar op kostenbeheersing zijn gericht, zijn inmiddels legendarisch. Ik heb de vorige crisis niet helemaal meegemaakt bij Atos, maar ik hoorde van de collega's dat cursussen er toen niet in zaten. Da's lekker slim in slechte tijden... Nee, ik vind het een ballentent. Alleen maar gericht op centjes, heel erg slecht.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brandstofverbruik hangt natuurlijk ook af van de gemiddelde verkeerssituatie waar je je in bevindt. Als je 's ochtends door de randstad voor de spits uit rijdt zul je met typisch harmonica-verkeer (remmen / optrekken) meer brandstof verbruiken. Als je elke dag eerst een half uur over een dijk moet rijden/slingeren gaat het ook hard. Daarnaast zul je met een pittige auto al snel grotere overschrijdingen maken aangezien dergelijke fabriekscijfers erg optimistisch gecalculeerd zijn. Ik heb geen idee of de genoemde marge groot en/of realistisch is, maar ik zie wel wat haken en ogen aan de gekozen strategie.
De 'pure winst' zoals die wordt genoemd is met een (verhoogd) eigen bijdrage natuurlijk maar betrekkelijk. Het eigen risico kan in een worst case scenario behoorlijk oplopen, iets waar je geld voor apart zult moeten houden wat wederom weer één van de voordelen van het hebben van een lease-auto teniet doet.

Ik zal er verder niet teveel uitspraken over doen, ik heb Atos Origin inmiddels verlaten, incl. overhandigen van een, gelukkig niet te hoge, leaseboete en een pensioencorrectie. Ik vond het altijd wel een leuk bedrijf om voor te werken, maar de maatregelen van de afgelopen maanden maakte mijn vertrek wel iets makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 21:21
Ik denk dat er hier nogal zwaar wordt getild aan de maartregelen.. Ik ben zelf als werknemer van AO ook niet blij met al dat 'geknijp', maar uit ervaring weet ik wel dat dergelijke maatregelen niet te letterlijk moeten worden genomen. In het voorbeeld van benzinegebruik is Atos gewoon bezig mensen 'aware' te maken en het creeeren van een mogelijkheid om excessen te elimineren.
Iemand die gewoon 'normaal' rijdt zal nooit iets horen, hetzelfde geldt nu ook voor mobiel bellen/internetten, privé kilometers, enz. Van mensen die hier hele berekeningen gaan plaatsen over hun brandstofverbruik vraag ik mij af of er geen andere redenen zijn waarvoor ze bang zijn voor hun positie of salarisstrook. Zoals bij elk bedrijf: zolang je je werk (goed) doet en geen misbruik maakt van de regelingen is er helemaal niets aan de hand.
Nogmaals, ik sta ook niet positief tegenover de maatregelen, maar ik besef wel dat hier voornamelijk de 'klagers' komen. De mensen die tevreden zijn en niets te vrezen hebben als het gaat om hun baan of salarisstrook kom je hier zelden tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunHozzie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

Heb dezelfde auto, alleen via Seat gechiptuned: 7l per 100 km: 1 op 14.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58

Ik heb 't ook even bekeken voor mijn Focus 1.6 TDCI:

Fabrieksopgave gecombineerd verbruik: 4,5 l / 100 km (1:22,2)
Incl. 20% buffer: 5,4 l / 100 km (1:18,5)
Boardcomputer na 37dkm: 6,3 l / 100 km (1:15,9)
Verschil met fabrieksopgave: 1,8 l / 100 km (40%)

Nee, natuurlijk haal ik de fabrieksopgave niet. Als ik netjes 120 rijd op cruise control rijdt 'ie inderdaad zo rond de 1:19, maar op het moment dat ik 1 keer de rem aantik en weer terug naar 120 wil, ga ik eroverheen. En zoals de meeste werkenden rijd ik ook elke dag 2x in de spits, op de A2. Ik ben benieuwd wat er met m'n gemiddelde verbruik gebeurt als ik met 4 mensen en een hoop bagage naar Italië en terug ben gereden.

En wat te denken van mensen die een caravan meenemen naar Zuid-Frankrijk oid?

In de aankondiging over deze regel wordt overigens wel geschreven dat je niet hoeft bij te betalen als je kunt aantonen dat het buiten jouw schuld is. Ik vraag me serieus af of ze het argument spitsrijden geldig vinden, als ze dat niet doen, zetten ze nog meer kwaad bloed dan ze met de invoer van deze regel al gedaan hebben vrees ik...

edit:

@dropman: Die eigen bijdrage verhoging is idd wéér zo'n maatregel waarmee je salaris achteruit gaat. Volgens mij houd ik momenteel netto nog minder over dan een jaar geleden en een skill level lager. Als het meer is, dan komt dat door de lagere (nu 20% ipv 22/25%) bijtelling. Komt door al die kleine verhogingen hier en daar. Als je die allemaal bij elkaar optelt kom je op best een fors bedrag per maand.

Aan de andere kant: liever op jaar basis ~100 euro extra betalen, dan bijv. niet meer in het buitenland mogen tanken. Dat zou mij persoonlijk nog veel meer kosten, aangezien ik 2x per jaar op vakantie ga met de auto en familie in het buitenland heb.

[ Voor 17% gewijzigd door rb338 op 07-07-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
Dat gezeur over te hoog verbruik zal wel weer meevallen, maar die 120 euro extra bijdrage p.j....... en natuurlijk geen woord over terugdraaien als het weer goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
rb338 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:44:
[...]
Ik ben benieuwd wat er met m'n gemiddelde verbruik gebeurt als ik met 4 mensen en een hoop bagage naar Italië en terug ben gereden.
Hangt vooral zwaar af van de factor: "hoe hard ga je over de autobahn".
In ben 2x met een leaseauto van Atos, met pasagiers en bagage, naar Italie gereden waarbij ik me niet heb ingehouden wat snelheid betreft. Moest zelfs met een diesel na 450KM toch echt wel weer de tank volgooien. Denk dat het vooral dat soort excessen zijn die ze nu willen proberen te voorkomen.

Neemt overigens niet weg dat ik voorlopig nog even afwacht met het aanpassen van mijn rijstijl. Hoewel ik de laatste tijd zelden in de file staan ben ik absoluut niet van plan bijna 200KM in een enkele richting, waarvan het overgrote deel door de polder (A6), met 120KM p/u te gaan doen.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Zoals ik eerder al zei dit soort maatregelen zorgen straks als de economie bijtrekt voor veel uitstromers. Ik denk dat dit onder druk van Frankrijk gebeurt, en er zullen dus straks door het management in Nederland wel hele goede argumenten aangedragen moeten worden om deze maatregel(s) om te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

OMX2000 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:14:
Zoals ik eerder al zei dit soort maatregelen zorgen straks als de economie bijtrekt voor veel uitstromers. Ik denk dat dit onder druk van Frankrijk gebeurt, en er zullen dus straks door het management in Nederland wel hele goede argumenten aangedragen moeten worden om deze maatregel(s) om te keren.
Mensen die willen uitstromen, doen het toch wel als de tijd daar is. Ze zullen dit soort maatregelen alleen maar gebruiken om hun ware motivaties te verbloemen.
Als je een beetje topics volgt over de andere grote detacheerders zul je alle maatregelen bij alle grote bedrijven tegenkomen, de een is er alleen wat sneller mee dan de ander.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Waarom is iedereen zijn (nieuwe) leaseauto op Leasemarket aan het dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
wvkreg schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:09:
Waarom is iedereen zijn (nieuwe) leaseauto op Leasemarket aan het dumpen?
Mijn auto staat er inmiddels ook op.
Nieuwe baan aangeboden gekregen buiten Atos waar ik, na mijn opzegtermijn, aan de slag kan.

Hoewel ik af en toe wel wat te klagen heb gehad heb ik het de afgelopen 3,5 jaar gewoon goed gehad bij Atos. In goede tijden, economisch gezien, is het voor iemand die net van het HBO afkomt gewoon een hele prettige omgeving om veel te leren en veel ervaring op te bouwen bij veel verschillende (soorten) klanten. Heb er absoluut geen spijt van dat ik er heb gewerkt. Maar ben wel op een punt aangekomen dat ik het niet zie zitten om bij een grote (beursgenoteerde) detacheerder in dienst te zijn. Waar in deze tijden het maken van winst ten koste van al het andere gaat. Investering in kennis en het (enigszins) tevreden houden van personeel staat feitelijk gewoon volledig op stop op dit moment. Ipv juist verder te investeren en ontzettend sterk de crisis uit te komen. Waar managers in december nog op hun kop kregen dat ze te weinig nieuw personeel hadden geworven werd in januari doodleuk meegedeeld dat er mensen uitmoesten. En ik durf er geld op te verwedden dat managers binnen maximum 2 jaar (misschien wel 1 jaar) weer op hun kop krijgen dat ze te weinig mensen hebben geworven. Er gaat zo veel geld in die wervingcampagnes zitten... Geld dat wij, ik ga ervanuit dat het voornamelijk billable mensen zijn die hier rondlopen, binnenhalen...

Op dit moment zijn de grote detacheerders niet de meest interessante werkgevers, eindklanten zijn een stukje interessanter. Zelf ga ik naar een kleinere, meer specialistische IT-club waar ik mij verder kan verdiepen in mijn vakgebied.

[ Voor 9% gewijzigd door Johny58 op 07-07-2009 13:30 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

avotar schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:00:
[...]

Mensen die willen uitstromen, doen het toch wel als de tijd daar is. Ze zullen dit soort maatregelen alleen maar gebruiken om hun ware motivaties te verbloemen.
Als je een beetje topics volgt over de andere grote detacheerders zul je alle maatregelen bij alle grote bedrijven tegenkomen, de een is er alleen wat sneller mee dan de ander.
Ik zeg ook niet dat de andere grote detacheerders het beter doen. Maar ik denk dat er clubs gaan ontstaan waar de overhead minder groot is, en je dus als werknemer zelf meer overhoudt.

Wat mij ook opvalt is dat het in "onze" markt helemaal niet vanzelfsprekend is dat we echt professioneel omgaan met personeel. Ik vergelijk het bijvoorbeeld met de bouw. Een bouwvakker gebruikt meestal het meest optimale gereedschap omdat hij dan aantoonbaar sneller kan werken. Afgezien van een paar uitzonderingen, gebruiken we lang niet de optimale tools (lees: krachtige laptops, genoeg relevante software licenties, goede werkomgeving).

Wat ik wil zeggen is dat een werkgever niet alleen maar moet denken aan kostenbesparingen, want op die manier wordt langzaam maar zeker een bedrijf uitgehold. Het wordt steeds minder interessant om voor een grote detacheerder te werken. Terwijl het echt niet zo is dat het werk zelf niet leuk is, maar vooral de cultuur, die in mijn ogen door management wordt in stand wordt gehouden, heeft nogal wat negatieve effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovinguser
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-04-2014
Atos Origin en andere grote ICT dienstverleners hebben een groot probleem: De omzet valt terug maar de kosten (salarissen, lease-auto's) draaien gewoon door. Het is 'people business' en mensen zijn je kostbaarste middel, iets wat managers en HRM in goede tijden zo met verve voor het voetlicht brengen.

Helaas hebben sommige van deze bedrijven niet zo'n sterke balans (want schulden maken was hip...) en daarom moet voor dit soort bedrijven de 'crisis' niet te lang duren want dan branden ze op / worden voor een schijntje door een concurrent overgenomen. Of Atos Origin (of delen ervan) tot deze categorie behoort zullen we dit jaar nog gaan zien denk ik.

Als je voor een bedrijf werkt wat zijn personeel echt belangrijk vindt dan heeft het buffers opgebouwd en is conservatief gefinancierd. Volgens mij zijn er niet veel ICT bedrijven die aan die criteria voldoen..... de meeste vertonen veel gelijkenis met 'intensieve menshouderij' (boek van management- deskundige Jaap Peters uit 2004 ) wat nu ineens weer heel actueel is.
Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!