2700 medewerkers nog lees ik, bizar.. Toen ik er begon werkten er rond de 10.000 bij Atos NL.
Herinner me ook van de laatste jaren, dat er op kantoor overal vriendelijke collega's van in de 50 en 60 jaar rondhingen zonder project. Mannen die in een ver verleden overgenomen waren bij in/out sourcing en een vrij riant salaris hadden, maar die niet meer voor een hoog tarief weg te zetten waren.. Vaak projectleiders en/of mensen met zeer verouderde technische kennis.
Tegelijkertijd lukte het niet om jonge Java developers aan te trekken of langer dan 2 jaar binnen te houden, toen wist ik al dat het schip ging zinken... Ik was al veertiger en 1 van de jongsten van mn afdeling, not good.
Maar zelfs toen werkten er nog veel capabele mensen in het bedrijf, kan me ook niet vinden in het door sommigen hier geschetste beeld dat Atos standaard rommel opleverde. De ondergang in NL kwam door de topzware managementlaag en het constant overnemen van ICT afdelingen van klanten, inclusief personeel (5 jaar later ben je dat contract kwijt, maar dat personeel is dan opeens een last) en wereldwijd natuurlijk door de megalomane overname strategie van de Franse CEO's.. Heb zelf nog op een internationaal project gezeten om al die nieuwe kantoorpanden aan ons netwerk te koppelen.
Ook schandalig dat juist de collega's die de boot drijvende hielden door hard te werken en altijd billable te zijn, gewoon 0% erbij kregen de meeste jaren.. En dan *elk* jaar een nieuwe reorganisatie met een hippe naam, permanente verwarring bij het herindelen van mensen etc... echt kansloos.
[
Voor 39% gewijzigd door
_Anvil_ op 27-03-2024 10:15
]