En inmiddels werk ook ik niet meer bij Atos. Ik heb er behoorlijk wat jaren gewerkt, maar uiteindelijk toch de conclusie getrokken om mijn heil elders te zoeken. Wat me veel opviel in mijn tijd bij Atos, was het negativisme onder het personeel. Er werd veel geklaagd (zelfs open en bloot op het intranet) en veel goede mensen heb ik zien vertrekken. Misschien ook niet verwonderlijk als een bedrijf eenzijdig besluit de gratificaties voor jubilarissen zomaar af te schaffen. Of liegt over de werkelijke reden over het afschaffen van het Kerstpakket. Of van de medewerkers een loonsverlaging van 10% verlangt in ruil voor het volgen van trainingen. Of van de medewerkers vraagt met hun vakantiedagen te gaan lopen gokken. Of om onduidelijke redenen subco's inzet op opdrachten terwijl er genoeg geschikte mensen op de bank zitten. Of geen toegang geeft tot trainingen en dan vervolgens doodleuk op je beoordeling zegt dat je te weinig aan trainingen gedaan hebt.
En na al mijn jaren in dienst wordt een getuigschrift ook nog eens doodleuk geweigerd. Twee keer om gevraagd, de tweede keer er zelfs op gewezen dat een werkgever wettelijk verplicht is een getuigschrift te verstrekken als de werknemer daar om vraagt. Maar kennelijk staat Atos boven de wet of zo.
Begrip me niet verkeerd, in de kern is het een mooi bedrijf en er gaat ook heel veel goed. Dat mag ook weleens gezegd worden. Ik heb er niet voor niets zo lang gewerkt en ik heb er een mooie tijd gehad. Maar dat ze soms zo omgaan met hun personeel, snap ik gewoon niet zo goed.
En na al mijn jaren in dienst wordt een getuigschrift ook nog eens doodleuk geweigerd. Twee keer om gevraagd, de tweede keer er zelfs op gewezen dat een werkgever wettelijk verplicht is een getuigschrift te verstrekken als de werknemer daar om vraagt. Maar kennelijk staat Atos boven de wet of zo.
Begrip me niet verkeerd, in de kern is het een mooi bedrijf en er gaat ook heel veel goed. Dat mag ook weleens gezegd worden. Ik heb er niet voor niets zo lang gewerkt en ik heb er een mooie tijd gehad. Maar dat ze soms zo omgaan met hun personeel, snap ik gewoon niet zo goed.