• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 19:54
En inmiddels werk ook ik niet meer bij Atos. Ik heb er behoorlijk wat jaren gewerkt, maar uiteindelijk toch de conclusie getrokken om mijn heil elders te zoeken. Wat me veel opviel in mijn tijd bij Atos, was het negativisme onder het personeel. Er werd veel geklaagd (zelfs open en bloot op het intranet) en veel goede mensen heb ik zien vertrekken. Misschien ook niet verwonderlijk als een bedrijf eenzijdig besluit de gratificaties voor jubilarissen zomaar af te schaffen. Of liegt over de werkelijke reden over het afschaffen van het Kerstpakket. Of van de medewerkers een loonsverlaging van 10% verlangt in ruil voor het volgen van trainingen. Of van de medewerkers vraagt met hun vakantiedagen te gaan lopen gokken. Of om onduidelijke redenen subco's inzet op opdrachten terwijl er genoeg geschikte mensen op de bank zitten. Of geen toegang geeft tot trainingen en dan vervolgens doodleuk op je beoordeling zegt dat je te weinig aan trainingen gedaan hebt.

En na al mijn jaren in dienst wordt een getuigschrift ook nog eens doodleuk geweigerd. Twee keer om gevraagd, de tweede keer er zelfs op gewezen dat een werkgever wettelijk verplicht is een getuigschrift te verstrekken als de werknemer daar om vraagt. Maar kennelijk staat Atos boven de wet of zo.

Begrip me niet verkeerd, in de kern is het een mooi bedrijf en er gaat ook heel veel goed. Dat mag ook weleens gezegd worden. Ik heb er niet voor niets zo lang gewerkt en ik heb er een mooie tijd gehad. Maar dat ze soms zo omgaan met hun personeel, snap ik gewoon niet zo goed.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Koos Werkloos schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:46:
En inmiddels werk ook ik niet meer bij Atos. Ik heb er behoorlijk wat jaren gewerkt, maar uiteindelijk toch de conclusie getrokken om mijn heil elders te zoeken. Wat me veel opviel in mijn tijd bij Atos, was het negativisme onder het personeel. Er werd veel geklaagd (zelfs open en bloot op het intranet) en veel goede mensen heb ik zien vertrekken. Misschien ook niet verwonderlijk als een bedrijf eenzijdig besluit de gratificaties voor jubilarissen zomaar af te schaffen. Of liegt over de werkelijke reden over het afschaffen van het Kerstpakket. Of van de medewerkers een loonsverlaging van 10% verlangt in ruil voor het volgen van trainingen. Of van de medewerkers vraagt met hun vakantiedagen te gaan lopen gokken. Of om onduidelijke redenen subco's inzet op opdrachten terwijl er genoeg geschikte mensen op de bank zitten. Of geen toegang geeft tot trainingen en dan vervolgens doodleuk op je beoordeling zegt dat je te weinig aan trainingen gedaan hebt.

En na al mijn jaren in dienst wordt een getuigschrift ook nog eens doodleuk geweigerd. Twee keer om gevraagd, de tweede keer er zelfs op gewezen dat een werkgever wettelijk verplicht is een getuigschrift te verstrekken als de werknemer daar om vraagt. Maar kennelijk staat Atos boven de wet of zo.

Begrip me niet verkeerd, in de kern is het een mooi bedrijf en er gaat ook heel veel goed. Dat mag ook weleens gezegd worden. Ik heb er niet voor niets zo lang gewerkt en ik heb er een mooie tijd gehad. Maar dat ze soms zo omgaan met hun personeel, snap ik gewoon niet zo goed.
Heel herkenbaar. Ik snap het wel, er zijn zoveel management lagen dat de menselijke factor weg is. Het unit management mag niets, het hogere management is zo naïef om steeds te denken dat het personeel hun geintjes niet doorheeft.

En wat betreft het klagen op de werkvloer, dat was gewoon gênant. Ook open en bloot bij de klant klagen over je eigen werkgever. Misschien was dat voor mij nog wel de belangrijkste motivatie om weg te gaan. (en daar heb ik geen dag spijt van gehad ondanks dat ik er ook hele mooie herinneringen aan overgehouden heb)

alles kan off-topic

• tweakersap
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-12-2021
Al een tijdje weg bij Atos, ook mijn pensioengelden onttrokken aan het Atos pensioenfonds; dat vertrouwde ik ook voor geen meter meer (slapend fonds, let hier op mensen).

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-01 14:27
Ik heb een aanbod gekregen om bij de DWP competence te werken van Atos.

Ik werk op dit moment bij een klein consultancy bureau en daarom twijfel ik nu om toch de overstap te maken naar Atos.

Ik heb verschillende verhalen gehoord en ben toch even benieuwd of er misschien iemand is die mij dit zeker zal adviseren om de overstap te maken of dat ik dit misschien beter niet kan doen.

Aanbieding:
3.8 - 4.1k euro exc/inc 13 maand
795eu lease budget (Alleen elektrisch)
51eu onkosten vergoeding
29 vakantie dagen

Ik word ook onderdeel van het YPP waarbij er elk half jaar een meetpunt is voor salaris verhoging.
130-240eu per half jaar.

Mijn situatie:
31 jaar oud
5 jaar relevante IT werk ervaring
Verschillende opdracht gevers.
Inclusief tal aan Microsoft certificaten.

Ik hoor graag jullie mening hier over!

[Voor 10% gewijzigd door Zebesco030 op 23-12-2021 02:13]

SR+ Multicoat-Red//Black 19" [17-10 RN ] - [23-11 VIN] - [2-12 G-xxx-TP] [SMS 12-12] [Delivery 18-12]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-03 20:19
Zebesco030 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 02:08:

Ik werk op dit moment bij een klein consultancy bureau en daarom twijfel ik nu om toch de overstap te maken naar Atos.

Ik heb verschillende verhalen gehoord en ben toch even benieuwd of er misschien iemand is die mij dit zeker zal adviseren om de overstap te maken of dat ik dit misschien beter niet kan doen.

Aanbieding:
51eu onkosten vergoeding
29 vakantie dagen

Ik word ook onderdeel van het YPP waarbij er elk half jaar een meetpunt is voor salaris verhoging.
130-240eu per half jaar.

Mijn situatie:
31 jaar oud

Ik zou Atos links laten liggen, er zijn veel leukere bedrijven op dit moment. Ik heb 5 jaar geleden bij Atos rondgelopen en ik vond niet leuk daar, omdat ze veel bedrijven overnemen in de outsourcing en iedereen die overgegaan is dan enorm verbitterd is. Misschien is binnen andere divisies zoals Atos consultancy anders dat durf ik niet te zeggen

[Voor 10% gewijzigd door Turdie op 23-12-2021 02:16]

• Ankona

Aanbieding:
51eu onkosten vergoeding
29 vakantie dagen

130-240eu per half jaar.

Mijn situatie:
31 jaar oud

Naar Atos ga je niet voor het geld, de voorwaarden elders zijn vaak veel beter. Ik wil (hoe gek het ook klinkt na al het geklaag hier) niet beweren dat Atos een slechte werkgever is. Als je een mooie plek in een van de service lines kan vinden kan het inhoudelijk best mooi werk zijn (ik ken een aantal oud collega's die het er nog altijd goed naar hun zin hebben) Vergeet alleen niet dat er een reden is dat heel veel mensen juist snel weg gaan, er is gewoon een hoop dat frustraties opwekt.

alles kan off-topic

• Ikbenmeereendje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01:07

Aanbieding:
51eu onkosten vergoeding
29 vakantie dagen

130-240eu per half jaar.

Mijn situatie:
31 jaar oud

YoPro was bij mij altijd 130, ook mij werd beloofd dat 250 haalbaar was toen ik tekende. Het kan absoluut minder maar ga er maar vanuit dat die 130/240 altijd 130 zal zijn, dan is meer altijd mooi meegenomen. Van de 29 dagen staan er verscheidene dagen vast, je hebt in de praktijk dus maar 25 dagen.

Ik weet niks van DWP maar met jouw profiel kan je aanzienlijk betere aanbiedingen krijgen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 12:34

t_captain

Moderator General Chat
Die 130 per jaar, komt daar nog een collectieve stijging bij obv CAO lonen of inflatie? Zo niet, klinkt het of je de komende jaren qua koopkracht stil zal staan. Met Vijf jaar ervaring hoor je nog een paar flinke stappen te zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
t_captain schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:25:
Die 130 per jaar, komt daar nog een collectieve stijging bij obv CAO lonen of inflatie? Zo niet, klinkt het of je de komende jaren qua koopkracht stil zal staan. Met Vijf jaar ervaring hoor je nog een paar flinke stappen te zetten.
In mijn tijd was de collectieve stijging samen met de inflatie correctie elk jaar precies 0 euro. Tevens was er nooit echt ruimte voor individuele loonsverhogingen enkel minimale ruimte om kleine stapjes te kunnen maken om misstanden weg te werken. Kortom, met een 25 euro erbij was je echt spekloper, de meesten kregen jaar op jaar er gewoon niets bij.

alles kan off-topic

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 12:34

t_captain

Moderator General Chat
Dan klinkt het aanbod als “vijf jaar vast”. Of het desondanks het overwegen waard is, hangt alles af an de persoonlijke financiële situatie. Goedverdienende partner, inkomen uit vermogen, reeds in bezit van eigen woning, dan is het wat minder belangrijk.

Als je alleen bent en nog een woning moet kopen is het zaak om zo snel mogelijk richting 2x modaal te streven. Dit aanbod lijkt daar geen goed uitzicht op te bieden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-03 19:35
Als het aanbod exclusief 13e maand is dan is dat voor een jaar of 5 toch geen slecht aanbod?
Als we tenminste puur naar het aanbod kijken zonder toekomstige verhogingen?

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 18:53
Zelf 2 jaar bij Atos rond gelopen. Er werd aan het begin van alles beloofd qua salarisperspectieven, maar dat werd nooit waargemaakt.

Vervolgens doodleuk erop gewezen dat ik de enige was binnen de hele afdeling (30 man) die fulltime op project €120 per uur opbracht, en of men niet vond dat €20 per uur daarvan als salaris niet een beetje karig was. "Ja nee sorry er is geen ruimte, maar je krijgt er wel €160 per maand bij als enige van de afdeling".

Aangeklopt bij twee andere bedrijven, verdubbeling van salaris aangeboden gekregen. Daaaggg. *O*

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-03 20:22
Ankona schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:57:
[...]

In mijn tijd was de collectieve stijging samen met de inflatie correctie elk jaar precies 0 euro. Tevens was er nooit echt ruimte voor individuele loonsverhogingen enkel minimale ruimte om kleine stapjes te kunnen maken om misstanden weg te werken. Kortom, met een 25 euro erbij was je echt spekloper, de meesten kregen jaar op jaar er gewoon niets bij.
Wanneer was dat dan? Ik werkte van 2008 tot eind 2015 bij Atos en toen was er ook nergens ruimte voor groei in salaris terwijl je van ex-collega's hoorde dat ze bij andere bedrijven gewoon €1000,- op vooruit gingen.

Dat waren collega's die hun certificaten hadden gehaald, werkervaring hadden opgedaan en uitstekend werk hadden geleverd om vervolgens maar een 0,25% salarisverhoging te kregen. Bij een daarvan wist ik hoeveel hij er op vooruit ging want onze salaris was identiek en dat was netto tussen de €2,- en €3,- Euro. 3 Maanden later waren ze weg.

Ik ging eind 2015 weg en vanaf toen maakte ik enorme stappen qua salaris. Salaris wat Atos op een of ander manier blijkbaar niet kon geven (denk wel konden maar niet wilde).

• Ankona
HSG schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Wanneer was dat dan? Ik werkte van 2008 tot eind 2015 bij Atos en toen was er ook nergens ruimte voor groei in salaris terwijl je van ex-collega's hoorde dat ze bij andere bedrijven gewoon €1000,- op vooruit gingen.

Dat waren collega's die hun certificaten hadden gehaald, werkervaring hadden opgedaan en uitstekend werk hadden geleverd om vervolgens maar een 0,25% salarisverhoging te kregen. Bij een daarvan wist ik hoeveel hij er op vooruit ging want onze salaris was identiek en dat was netto tussen de €2,- en €3,- Euro. 3 Maanden later waren ze weg.

Ik ging eind 2015 weg en vanaf toen maakte ik enorme stappen qua salaris. Salaris wat Atos op een of ander manier blijkbaar niet kon geven (denk wel konden maar niet wilde).
Ik zat er van 2011 - 2016, in die periode is mijn salaris met 175 euro/maand gestegen en daarmee was ik echt de topper van de unit.

alles kan off-topic

• HSG
Ankona schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Ik zat er van 2011 - 2016, in die periode is mijn salaris met 175 euro/maand gestegen en daarmee was ik echt de topper van de unit.
Jij bent in die 5 jaar maar €175,- op vooruit gegaan? :/

• Ankona
HSG schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:01:
[...]

Jij bent in die 5 jaar maar €175,- op vooruit gegaan? :/
Maar? Joh, ik was de held! De meesten zijn er in die periode max 25 euro op vooruit gegaan.

alles kan off-topic

• HSG
Ankona schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Maar? Joh, ik was de held! De meesten zijn er in die periode max 25 euro op vooruit gegaan.
Elders had je er vast veel meer bij gekregen. Ik kreeg ook een keer een flinke loonsverhoging maar dat kwam ook omdat ik bleef hangen (wel gecertificeerd, ervaren ect) terwijl nieuwe werknemers die jonger dan mij waren met €300,- hoger binnen kwamen. Ik had het met mijn manager over gesproken. en die zag er ook in dat dat niet te verklaren was. Dat was in 2011 en daarna niks meer bij gekregen.

In 2015 weggegaan en sindsdien overal flinke sprongen gemaakt.

• Ankona
HSG schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:32:
[...]

Elders had je er vast veel meer bij gekregen. Ik kreeg ook een keer een flinke loonsverhoging maar dat kwam ook omdat ik bleef hangen (wel gecertificeerd, ervaren ect) terwijl nieuwe werknemers die jonger dan mij waren met €300,- hoger binnen kwamen. Ik had het met mijn manager over gesproken. en die zag er ook in dat dat niet te verklaren was. Dat was in 2011 en daarna niks meer bij gekregen.

In 2015 weggegaan en sindsdien overal flinke sprongen gemaakt.
Ik heb bij Atos een prima tijd gehad. Geen top salaris, veel frustraties. Maar ook leuke klanten en goede collega's leren kennen. Daarna ben ik idd wel heel makkelijk veel meer gaan verdienen. Geld is leuk, maar ook in mijn Atos tijd kon ik prima de hypotheek betalen en had ik geen honger.

alles kan off-topic

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-02 08:56
Ik ben bij Atos begonnen met een masterclass en als Young Professional toch wel wat leuke stappen gemaakt. (Zeker in vergelijking met collega's die kregen stuk minder verhogingen) maar toen dat Young Professional programma afgelopen was kwam er maar heel beperkt wat bij.

Ik heb een aantal leuke klussen gehad en leuke collega's. Maar op een gegeven moment liep echt iedereen weg en liepen alle gemotiveerde collega's weg. Toen na een opdracht ze alleen voor mij klussen hadden in Maastricht of ergens in Friesland, terwijl ik in regio Utrecht woon was het duidelijk en ben ik ook weg gegaan (en daarna inderdaad gelijk een mooie stap weer in salaris gemaakt) ondertussen alweer paar jaar terug dus geen idee hoe het nu is bij Atos.

Ik denk dat je als schoolverlater het er best naar je zin kan hebben en het goede start kan zijn (je moet wel jezelf actief laten zien in het bedrijf. Ik als token vrouwelijke programmeur had het daarin misschien wat makkelijker) maar als iemand met al kennis en ervaring zou ik op zoek gaan naar wat anders :)

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-03 13:28
Even tussendoor.. Ik krijg net pensioenoverzicht van Pensioenfonds Atos (BP deel).. Ze hebben vorig jaar 27,37% rendement gemaakt met mijn potje! Dat vind ik toch wel echt supergoed! Sowieso was het pensioen bij Atos prima geregeld imho.

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-01 14:27
Ik heb uiteindelijk mijn besluit genomen en ik blijf bij mijn huidige werkgever.

Ik zit bij een klein bedrijf waar veel mogelijk is en waar mijn 2 directeurs mij ook echt in willen helpen.

Ik denk dat ik voor de komende tijd ook wel onder de pannen zit.

SR+ Multicoat-Red//Black 19" [17-10 RN ] - [23-11 VIN] - [2-12 G-xxx-TP] [SMS 12-12] [Delivery 18-12]

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-03 10:46

Aanbieding:
51eu onkosten vergoeding
29 vakantie dagen

130-240eu per half jaar.

Mijn situatie:
31 jaar oud

Ik vind dit een fors bedrag voor 31 jaar en slechts 5 jaar ervaring ik zou er direct voor tekenen.
Dit verdien ik al ITér niet eens na 14 jaar.
Ook ik heb voor Atos gewerkt en met hun achterlijke R factor (waar je geen invloed op hebt maar wel op wordt afgerekend) en belachelijke reisafstand ben ik blij dat ik daar weg ben.
Ik kan letterlijk zeggen dat ik daar weggepest ben :(

• Ankona
Starscreamer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:13:

Ook ik heb voor Atos gewerkt en met hun achterlijke R factor (waar je geen invloed op hebt maar wel op wordt afgerekend)
Die R-factor vind ik eigenlijk zo raar niet. Uiteindelijk ben je gewoon een productiemiddel en moeten kosten (salaris) in verhouding staan tot je omzet. Indirect heb je daar zelf ook wel degelijk invloed op. Als je je werk goed doet en je kennis up to date houdt ben je makkelijker en tegen betere tarieven inzetbaar.

Wel moet het zo zijn dat in de afrekening ook ruimte is voor de menselijke maat. Als je manager je om strategische redenen goedkoop of intern wegzet of intern laat werken heeft dat invloed op je R-factor in de management excel rapportages.

alles kan off-topic

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-03 10:46
Ankona schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Die R-factor vind ik eigenlijk zo raar niet. Uiteindelijk ben je gewoon een productiemiddel en moeten kosten (salaris) in verhouding staan tot je omzet. Indirect heb je daar zelf ook wel degelijk invloed op. Als je je werk goed doet en je kennis up to date houdt ben je makkelijker en tegen betere tarieven inzetbaar.

Wel moet het zo zijn dat in de afrekening ook ruimte is voor de menselijke maat. Als je manager je om strategische redenen goedkoop of intern wegzet of intern laat werken heeft dat invloed op je R-factor in de management excel rapportages.
Mijn werk deed ik uitstekend kreeg erg goede beoordeling van de klant.
Echter in slechte tijden ben ik extreem goedkoop weggezet
Hierop had ik geen enkel invloed, nee de R-factor is de grootste onzin die er was/is.
Had er altijd ruzie mee en is in mijn optiek wegpesten icm verre reizen (325 km per dag).
Door die smerige R-factor kon ik nooit promoveren terwijl ik op de klus leidinggevende werd en groot deel privé leven voor opgaf :?

• Koos Werkloos
Je R-factor wordt voor een groot deel bepaald door het tarief waartegen je wordt weggezet. En dat is iets tussen sales en de klant. Daar heb je geen invloed op, maar toch word je er keihard op afgerekend. Dat maakt het frustrerend.

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-03 20:52

Aanbieding:
51eu onkosten vergoeding
29 vakantie dagen

130-240eu per half jaar.

Mijn situatie:
31 jaar oud

De aanbieding is relatief mager. Bij ons zitten startende consultants al aan dat salaris, plus een buckload aan andere secundaire voorwaarden.

Als je de reacties hier leest dan getuigen die ervan dat ATOS de laatste jaren flink heeft ingeboet en de cultuur inmiddels aardig verrot is.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:47

avotar

P0werd by Black Coffee

Ankona schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Die periode was bij alle grote detacheerders heel slecht.
Ik zat die tijd bij LogicaCMG / CGI... en daar was het niet veel anders.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:38
https://www.techzine.nl/n...ijs-daalt-met-25-procent/

Op de lange termijn geen onverstandige keuze wellicht (zie ook IBM), maar op korte termijn onzekerheid, dus vertrekkende klanten en medewerkers vrees ik...

• HSG
_Anvil_ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:33:

Op de lange termijn geen onverstandige keuze wellicht (zie ook IBM), maar op korte termijn onzekerheid, dus vertrekkende klanten en medewerkers vrees ik...
Ik denk ook door een bericht als deze.

nieuws: Atos verkent opsplitsing in twee afzonderlijke bedrijven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sanka
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-02 20:15
Even als reactie over hoe het nu gaat als young prof. Ik ben op dit moment 2 jaar werkzaam bij Atos. Ik moet zeggen het heeft zijn voor en nadelen.

Voordelen:
Ondanks dat ze de eerste keer hebben geflikt dat ik maar 50 eu omhoog ging omdat ze mij na 2/3 maanden niet konden beoordelen(iedereen die toen was begonnen met mij. Ben ik verder elk half jaar met 130/180 omhoog gegaan. Echter het is blijkbaar ook geluk hebben met wie je als manager hebt, want ik ken ook anderen die minder vooruit zijn gegaan, terwijl zij gewoon goed werk hebben geleverd bij klanten continue.

Je kan je goed ontwikkelen. Je wordt vaak op opdrachten gezet, waar je ook echt wat mee wil. In ieder geval bij mij wel. Bij anderen heb ik weer gezien dat ondanks zij graag java of .net programmeren nu opeens een jaar lang Cloud doen. Vooral je mond opentrekken en denken aan je eigen toekomst!

Certificaten zijn gratis(op hun kosten) en geen studieovereenkomt. Dus je kan in principe pleitte wanneer je wil, maar met bagage.

Nadelen:
Het leasebudget tov het verplichte elektrische rijden. In de lagere salarissen zul je al gauw merken dat als je een redelijke rijbereik wilt, je ver boven budget moet leasen. Waardoor je buiten budget, plus eigen bijdrage, plus bijtelling gewoon 400/500 p/m netto zult moeten inleveren. Met al een lage salaris wil je dat natuurlijk niet missen. Maar goed ik kan op dit moment niet goed zien hoe het bij andere detacheerders er aan toe gaat, dus ik weet helaas niet beter. Met diesel en benzine wat het wat minder erg, maar gek genoeg zijn elektrische auto’s duurder, maar je budget voor elektrische auto’s LAGER dan benzine of diesel. Je zou denken dat ze het zouden gelijktrekken of belonen omdat zij er groener van worden. Vooral ook nu de bijtellingspercentage helemaal niet meer laag is.

Iets wat mij ook opvalt is dat ze je niet graag een schaal hoger brengen. AD1/2/3 etc… In principe ben je met hbo, plus jaar stage en 2 jaar ervaring op opdrachten inmiddels wel een medior heb ik van velen begrepen. Maar of Atos je die schaalverhoging zomaar gaat geven, betwijfel ik. Dan ben ik al helemaal benieuwd na 5 jaar en senior.

Reistijd is verder ook weleens een nadeel. 2 uur heen en 2 uur terug vind ik echt not done.

Mijn conclusie:
Ik denk dat ik binnenkort een beetje ga snoepen bij andere bedrijven, gezien ik vaak genoeg aanbiedingen kriig via linkedin en betere deals zie voorbijkomen. Ik ga mijn manager verder confronteren met wat ik heb opgemerkt. Indien het er niet beter van wordt, denk ik dat ik er dan niet heel lang meer zal blijven.

Men kan zeggen geld is niet belangrijk, maar je moet wel rond kunnen komen vooral met de (huur/koop)prijzen van nu etc…

Je zou denken dat ze niet willen dat medewerkers weggaan, want als ik nu al kijk, zie ik dat er vaak zzp’ers of personen van buitenaf worden ingehuurd door atos om tekorten in te vullen. Deze zijn vaak veel duurder dan ons zelf. Als het zo doorgaat, heb ik van meer collega’s vernomen dat er aardig wat zullen vertrekken. Een aantal zijn al heen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HSG
Sanka schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:36:
Even als reactie over hoe het nu gaat als young prof. Ik ben op dit moment 2 jaar werkzaam bij Atos. Ik moet zeggen het heeft zijn voor en nadelen.

Voordelen:
Ondanks dat ze de eerste keer hebben geflikt dat ik maar 50 eu omhoog ging omdat ze mij na 2/3 maanden niet konden beoordelen(iedereen die toen was begonnen met mij. Ben ik verder elk half jaar met 130/180 omhoog gegaan. Echter het is blijkbaar ook geluk hebben met wie je als manager hebt, want ik ken ook anderen die minder vooruit zijn gegaan, terwijl zij gewoon goed werk hebben geleverd bij klanten continue.

Je kan je goed ontwikkelen. Je wordt vaak op opdrachten gezet, waar je ook echt wat mee wil. In ieder geval bij mij wel. Bij anderen heb ik weer gezien dat ondanks zij graag java of .net programmeren nu opeens een jaar lang Cloud doen. Vooral je mond opentrekken en denken aan je eigen toekomst!

Certificaten zijn gratis(op hun kosten) en geen studieovereenkomt. Dus je kan in principe pleitte wanneer je wil, maar met bagage.

Nadelen:
Het leasebudget tov het verplichte elektrische rijden. In de lagere salarissen zul je al gauw merken dat als je een redelijke rijbereik wilt, je ver boven budget moet leasen. Waardoor je buiten budget, plus eigen bijdrage, plus bijtelling gewoon 400/500 p/m netto zult moeten inleveren. Met al een lage salaris wil je dat natuurlijk niet missen. Maar goed ik kan op dit moment niet goed zien hoe het bij andere detacheerders er aan toe gaat, dus ik weet helaas niet beter. Met diesel en benzine wat het wat minder erg, maar gek genoeg zijn elektrische auto’s duurder, maar je budget voor elektrische auto’s LAGER dan benzine of diesel. Je zou denken dat ze het zouden gelijktrekken of belonen omdat zij er groener van worden. Vooral ook nu de bijtellingspercentage helemaal niet meer laag is.

Iets wat mij ook opvalt is dat ze je niet graag een schaal hoger brengen. AD1/2/3 etc… In principe ben je met hbo, plus jaar stage en 2 jaar ervaring op opdrachten inmiddels wel een medior heb ik van velen begrepen. Maar of Atos je die schaalverhoging zomaar gaat geven, betwijfel ik. Dan ben ik al helemaal benieuwd na 5 jaar en senior.

Reistijd is verder ook weleens een nadeel. 2 uur heen en 2 uur terug vind ik echt not done.

Mijn conclusie:
Ik denk dat ik binnenkort een beetje ga snoepen bij andere bedrijven, gezien ik vaak genoeg aanbiedingen kriig via linkedin en betere deals zie voorbijkomen. Ik ga mijn manager verder confronteren met wat ik heb opgemerkt. Indien het er niet beter van wordt, denk ik dat ik er dan niet heel lang meer zal blijven.

Men kan zeggen geld is niet belangrijk, maar je moet wel rond kunnen komen vooral met de (huur/koop)prijzen van nu etc…

Je zou denken dat ze niet willen dat medewerkers weggaan, want als ik nu al kijk, zie ik dat er vaak zzp’ers of personen van buitenaf worden ingehuurd door atos om tekorten in te vullen. Deze zijn vaak veel duurder dan ons zelf. Als het zo doorgaat, heb ik van meer collega’s vernomen dat er aardig wat zullen vertrekken. Een aantal zijn al heen.
Ik zou vooral eens om je heen gaan kijken want er zijn bedrijven die beter bieden dan Atos. Veel beter.

Ik heb er zeven jaar gewerkt en de laatste paar jaar was het gewoon niet meer leuk en in 2015 ben ik daar vertrokken. Beste beslissing ooit. Nu werk ik zelfs bij een klant van Atos. :P

• Phyrozi
  • Laatst online: 08:11
@Sanka ik herken je verhaal heel goed. Er is veel mogelijk, maar je moet wel echt je mond opentrekken en die kansen zelf creëren. Ik heb nu mijn carrière tweemaal in een specifieke richting gedrukt en dat was succesvol.

Het leasebudget is inderdaad matig en helemaal gezien dat ze poolauto's op fossiele brandstof enorm opkrikken. 1050 euro voor een Ford Focus. Koekoek.

Helemaal met de huidige gang van zaken qua organisatie, splitsing etc. gaat het er voor mij gevoelsmatig niet op vooruit.

• HSG
Phyrozi schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:38:
@Sanka ik herken je verhaal heel goed. Er is veel mogelijk, maar je moet wel echt je mond opentrekken en die kansen zelf creëren. Ik heb nu mijn carrière tweemaal in een specifieke richting gedrukt en dat was succesvol.

Het leasebudget is inderdaad matig en helemaal gezien dat ze poolauto's op fossiele brandstof enorm opkrikken. 1050 euro voor een Ford Focus. Koekoek.

Helemaal met de huidige gang van zaken qua organisatie, splitsing etc. gaat het er voor mij gevoelsmatig niet op vooruit.
Sowieso heeft Atos grote klappen gekend. Toen ik er kwam werken hadden ze grote klanten zoals ING, Philips, Delta, KPN en noem maar op en in de loop van de jaren vertrokken ze een voor een. In Groningen bijvoorbeeld hadden ze vier panden en nu hebben ze nog een kwart van een pand over.

• NotWise
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-03 15:46
HSG schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:31:
[...]

Sowieso heeft Atos grote klappen gekend. Toen ik er kwam werken hadden ze grote klanten zoals ING, Philips, Delta, KPN en noem maar op en in de loop van de jaren vertrokken ze een voor een. In Groningen bijvoorbeeld hadden ze vier panden en nu hebben ze nog een kwart van een pand over.
Het feit dat dit forum zo goed als dood is, zegt genoeg over Atos NL.

Het aandeel Atos SE is overigens bijna niets meer waard. De tent is deels ingestort door gepruts en geblunder van het management. Dus dan wordt het zoals gewoonlijk opsplitsten en/of onder een andere naam verder.

https://www.techzine.nl/n...ebod-van-42-miljard-euro/

• HSG
NotWise schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:03:
[...]

Het feit dat dit forum zo goed als dood is, zegt genoeg over Atos NL.

Het aandeel Atos SE is overigens bijna niets meer waard. De tent is deels ingestort door gepruts en geblunder van het management. Dus dan wordt het zoals gewoonlijk opsplitsten en/of onder een andere naam verder.

https://www.techzine.nl/n...ebod-van-42-miljard-euro/
Dat een bedrijf met 500% in waarde daalt zegt al genoeg over het gehele bedrijf. Een drama dus.

Wat je al zei willen ze gaan opsplitsen: Evidian en Atos. Atos krigjt de verlieslijdende takken. Alleen weet ik niet of dit alleen voor Atos Benelux en the Nordics is of wereldwijd.

Daarnaast is niet iedereen blij met de opsplitsing.

https://www.techzine.nl/n...vanwege-opsplitsingsplan/

Net als de voormalige CEO.

Hun website van Evidian
https://www.evidian.com/

En van Atos.
https://www.Atos.net

Zitten wat overeenkomsten in.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 24% gewijzigd door HSG op 30-09-2022 22:52]

• _Anvil_
Iemand recente ervaring met je baan opzeggen bij Atos? Uiteraard is het een digitale doolhof om je arbeidsvoorwaarden/contract van zoveel jaar terug te achterhalen. Was het nu 3 maanden opzegtermijn voor medewerkers? In de praktijk zie ik dat iedereen binnen 2 maanden weg is namelijk.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Anvil_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:31:
Iemand recente ervaring met je baan opzeggen bij Atos? Uiteraard is het een digitale doolhof om je arbeidsvoorwaarden/contract van zoveel jaar terug te achterhalen. Was het nu 3 maanden opzegtermijn voor medewerkers? In de praktijk zie ik dat iedereen binnen 2 maanden weg is namelijk.
Vermoedelijk moet je gewoon de personeelsgids bekijken. Het staat niet bij alle werkgevers in het contract.

• _Anvil_
Gevonden, gewoon 2 maanden. Kon me vaag herinneren dat ze er 3 maanden van wilden maken (stond ook iets over in dit topic).

• h_01
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-10-2022
.

[Voor 100% gewijzigd door h_01 op 20-10-2022 12:45. Reden: verkeerde forum]

• roger_s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 20:50
Ik kom er net vandaan. Je bent vooral zzp er was mijn ervaring. Zorgen voor je eigen opdrachten en eigenlijk alles zelf uitzoeken. Dat heeft ook zn voordelen want als je een beetje weet waar je het over hebt, dan kom je heel ver. Ik heb het als een opstap gezien qua werkervaring. Fijne collega’s waar je het vooral van moet hebben. De knip was voor mij de druppel om op te stappen. Dat doe ik niet vlug, maar loyaliteit moet van 2 kanten komen en persoonlijk word ik erg onrustig van berichten over opsplitsen. Nu werk ik bij een hele fijne organisatie waar ik mij verder kan ontwikkelen.

• HSG
roger_s schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:18:
Ik kom er net vandaan. Je bent vooral zzp er was mijn ervaring. Zorgen voor je eigen opdrachten en eigenlijk alles zelf uitzoeken. Dat heeft ook zn voordelen want als je een beetje weet waar je het over hebt, dan kom je heel ver. Ik heb het als een opstap gezien qua werkervaring. Fijne collega’s waar je het vooral van moet hebben. De knip was voor mij de druppel om op te stappen. Dat doe ik niet vlug, maar loyaliteit moet van 2 kanten komen en persoonlijk word ik erg onrustig van berichten over opsplitsen. Nu werk ik bij een hele fijne organisatie waar ik mij verder kan ontwikkelen.
Dat was voor mij een zwaar minpunt voor je eigen opdrachten zorgen. Zoverre ik wist stond er niet in mijn functieomschrijving dat ik het werk van een salesmanager moest doen.

Over de andere zaken zoals opleidingen vond ik geen probleem.

• Sanka
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-02 20:15
@Phyrozi nja, vooruit ziet ik het de komende jaren zoiezo niet echt gaan.

Ik zie ook vele nieuwe mensen direct na een jaar, anderhalf, alweer vertrekken. Zodra afgestudeerden bij Atos terecht komen merk je dat ze al na een jaar allerlei vragen hebben en frustraties, omdat ze ook LinkedIn hebben. Dacht Atos ze dan te lokten met leaseauto? Na een paar maanden hebben ze direct door dat dat bij Atos helemaal biet zo in je voordeel is, gezien het budget en autokeuzes. Nooit opgevallen dat anderen opeens een auto rijden die jij en ik niet kunnen kiezen? Voor sommigen blijken ze weleens uitzonderingen te maken als ze vragen naar specifieke auto’s.

Ik ben inmiddels ook al bezig met andere bedrijven, dus gaat niet lang meer duren. Voor mij is de druppel: geen inflatiecorrectie, promotie zijn ze erg geheimzinnig over, verhogingen kunnen niet tussendoor, je moet wachten tot volgende ronde. Dit geldt dus blijkbaar ook voor promoties.

Ze gooien echt keihard hun eigen ramen in. Elk project tot nu toe komen ze mensen en expertise te kort, waardoor ze zzp’ers en andere detacheerders inhuren. Ondertussen gaan meer weg, doordat zij minder verdienen door de ingehuurden. Alleen deze maand heb ik er al 3 zien vertrekken. En als je er geeneens 10 aanneemt per jaar…

• Phyrozi
@Sanka ja, deels mee eens. Echter heb de andere kant ook gezien. Enorme promotie out-of-cycle, mede door goed presteren, maar vooral door 50% hoger aanbod elders.

Verder is het zo groot, dat ik niet veel merk van je laatste alinea. Ik zit echt in een mooie projectgroep met goede mensen en krijg zelf heel veel kansen.

• hebbert
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-03 15:42
Het smerige is natuurlijk dat management qua salarisontwikkeling van alles te pas en te onpas beloofd en vervolgens niet nakomt,

Zelfs nadat je de vastgestelde targets haalt is er altijd wel weer een *** verhaal waardoor e.e.a. niet door kan gaan.

Doe dit een paar jaar achtereen en je houdt er ongemotiveerde medewerkers aan over.
Die negatieve spriaal is duidelijk zichtbaar en hoorbaar.

Wat mij betreft een zeer onbetrouwbare werkgever

• Koos Werkloos
hebbert schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:31:
Het smerige is natuurlijk dat management qua salarisontwikkeling van alles te pas en te onpas beloofd en vervolgens niet nakomt,

Zelfs nadat je de vastgestelde targets haalt is er altijd wel weer een *** verhaal waardoor e.e.a. niet door kan gaan.
Laat me raden… ze gebruiken het geld voor salarisverhogingen liever voor opleidingen en als je een simpele opleiding aanvraagt, wordt die geweigerd?

• HSG

Doe dit een paar jaar achtereen en je houdt er ongemotiveerde medewerkers aan over.

En het erge is dat dat soort managers niet snappen dat als ze verwachten dat de medewerkers trouw zijn dat ze dat ook terug horen te geven.

• Phyrozi

Geen idee. In 12 maanden van 2750 naar 3900+- gegaan.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 16:31
Phyrozi schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:35:
[...]

Laat me raden als Young professional gestart?
En ieder half jaar een beoordeling + eventuele verhoging?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• HSG
Shunt schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Laat me raden als Young professional gestart?
En ieder half jaar een beoordeling + eventuele verhoging?
Kan ook niet anders want die gaan vaak hard omhoog met hun salaris. Als je als ervaren kracht op een normale manier bij Atos binnen komt gaat het er heel anders aan toe.

Ik gun het ze van harte alleen Atos gaat met ervaren kracht verkeerd om. Ik ben nog nooit hoger dan net onder de 2500 bruto gekomen voordat ik in 2015 bij Atos weg ging en ondanks dat ik bij de detacheringtak zat kreeg ik geen auto want het stond niet in mijn contract.

[Voor 25% gewijzigd door HSG op 03-03-2023 10:18]

• Ukii
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-03 11:42
Phyrozi schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:35:
[...]

Betaald Atos zo goed? Junior met 1 jaar ervaring 3900+- ?
Is dat normaal of is dat een uitzondering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ikbenmeereendje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01:07
Blij dat ze in ieder geval wat geleerd hebben dan. Toen ik in '21 wegging zat iedereen met 0-3 jr ervaring zo tussen de 3000 en 3500, hoorde ik.

Mijn huidige werkgever heeft laatst ook een starter na een jaar omhooggegooid van 2600 naar 4200. Lijkt mij een kleine investering want het zou bakken vol geld kosten als deze persoon wegging en we een nieuw iemand moesten vinden en inwerken. Lijkt mij een brede ontwikkeling in de markt momenteel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• whatevernow
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 01:08
Heel herkenbaar wat iedereen hier schrijft. Onder de streep: wat een DRAMA-bedrijf. Met de nadruk op DRAMA.Om te kotsen hoeveel incompetentie er is bij zogenaamde leidiggevenden. Wegwezen zodra je er niet meer beter van wordt! Zum kotsen! Er zijn zooooo veel leukere en betere IT-bedrijven waar ze wel waarderen wat je kunt. Get out of there while you can.. dont be a fool!

• Koos Werkloos
whatevernow schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:59:
Heel herkenbaar wat iedereen hier schrijft. Onder de streep: wat een DRAMA-bedrijf. Met de nadruk op DRAMA.Om te kotsen hoeveel incompetentie er is bij zogenaamde leidiggevenden. Wegwezen zodra je er niet meer beter van wordt! Zum kotsen! Er zijn zooooo veel leukere en betere IT-bedrijven waar ze wel waarderen wat je kunt. Get out of there while you can.. dont be a fool!
Goed om te horen! Weet ik tenminste zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen om daar weg te gaan.

• HSG
Koos Werkloos schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Goed om te horen! Weet ik tenminste zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen om daar weg te gaan.
Ik sluit mij daarbij aan.

• Koos Werkloos
Ik moet ineens weer terugdenken aan een periode dat ik op de bank zat en aan mijn manager ongeveer 10 keer om toegang had gevraagd om een eenvoudig online te behalen certificering.

Geen enkele reactie.

Ondertussen liep ik ook kans op een opdracht mis omdat die certificering een knockout-criterium was. Naar aanleiding van die opdracht twee keer om toegang gevraagd. En uiteraard geen enkele reactie. Zelfs een opdracht was kennelijk niet belangrijk genoeg om me toegang te geven.

En vervolgens zegt diezelfde manager op mijn beoordeling doodleuk dat ik te weinig aan opleiding doe.

Zit ik eenmaal op een opdracht, krijg ik prompt wel toegang. Uiteraard meteen gevraagd waarom ik die toegang niet had gekregen toen ik nog op de bank zat. Krijg ik als antwoord: “carrière maak je nu eenmaal in de avonduren”.

Echt ongelooflijk.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Let op:
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee