Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Koos Werkloos
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-07 08:55
quote:
Ankona schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:45:
De werkgever toont zich weer van zijn betrouwbare kant....
Atos wilde het wel, maar dat mag niet volgens internationale accounting regels, lees ik net op blueKiwi

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 08-07 23:49
En doet het voorkomen of ze daar nu pas achterkomen...

• Koos Werkloos
quote:
Ankona schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:49:
En doet het voorkomen of ze daar nu pas achterkomen...
Ik wil best geloven dat het een foutje is geweest. Er is immers heel veel en zeer complexe regelgeving over dit soort dingen, plus dat dit niet echt een gebruikelijke situatie is. En daarnaast hebben ze het gewoon duidelijk en eerlijk gecommuniceerd, ruim voordat de deadline verloopt om de TRAB terug te draaien.

Had niet mogen gebeuren, maar ik denk niet dat dit kwade opzet is.

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:11
quote:
Koos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:01:
[...]

Ik wil best geloven dat het een foutje is geweest. Er is immers heel veel en zeer complexe regelgeving over dit soort dingen, plus dat dit niet echt een gebruikelijke situatie is. En daarnaast hebben ze het gewoon duidelijk en eerlijk gecommuniceerd, ruim voordat de deadline verloopt om de TRAB terug te draaien.

Had niet mogen gebeuren, maar ik denk niet dat dit kwade opzet is.
Hebben ze nu ondertussen ook "eerlijk" gemeld dat ze de arbeid gids aangepast hebben?

Ik hoor links en rechts wel een hele hoop mensen die weg aan het gaan zijn ook binnen het management binnen IP veranderd er weer heel veel.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• CarloGiovanni
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 05-09-2016
*knip* Spammert.

Krisp wijzigde deze reactie 04-08-2016 16:29 (96%)

• Shunt
*knip* Maak even een TR aan de volgende keer.

Krisp wijzigde deze reactie 04-08-2016 16:30 (98%)

Game PC

• Koos Werkloos
Weet iemand wat de laatste stand van zaken is van het hele Fit for the Future gebeuren? Het laatste dat ik gehoord heb is dat de werkgever en de OR er nog niet uit zijn, maar de deadline om je aan te melden ligt al op 1 september.

Koos Werkloos wijzigde deze reactie 16-08-2016 17:56 (10%)

• Ankona
Ik denk dat je het shit for the future moet zien als een laatste poging van Rob Pols om aan de eisen van Parijs te voldoen. Aangezien hij nu aan de kant gezet is mag de nieuwe het nu proberen en kun je einde Q3 en zeker einde Q4 weer verrassende paniek maatregelen verwachten.

• Koos Werkloos
De OR heeft het plan in de huidige vorm afgewezen: https://www.computable.nl...ijst-loopbaanplan-af.html

Het plan gaat dus terug naar de tekentafel. Ik ben benieuwd of de werkgever en de OR er samen uit gaan komen, want ik denk dat dat nogal moeilijk gaat worden. De OR is er immers voor de medewerkers, maar voor de werkgever staan de belangen van Parijs vooraan.

En dat zie je ook terug in de FftF-discussie. Voor de OR moet FftF een echte "add-on" worden, dat wil zeggen dat de bestaande opleidingsbudgetten gehandhaafd blijven ťn ook daadwerkelijk worden uitgenut en dat daarnaast de salarisinleg volledig besteed wordt aan extra opleiding. Voor de werkgever echter, gaat het helemaal niet om extra opleiding, maar gaat het uiteindelijk, onder de streep, puur om een kostenbesparing (wat ze nog redelijk mooi hebben weten te verpakken als FftF). Extra opleiding is daarmee mooi meegenomen, maar is niet waar het om gaat. Ik denk dat het haast onmogelijk is om deze twee tegenovergestelde uitgangspunten met elkaar te verenigen.

• Ankona
Ergens in de kleine lettertjes van het FftF programma stond ook dat de vrijgekomen middelen bedoeld waren om jonge hoog opgeleide nieuwe medewerkers aan te trekken.

Bottomline, eignelijk willen ze werven maar dat mag niet van Frankrijk. Daarom hebben ze dit programma bedacht om nieuwe mensen aan te kunnen trekken en na twee jaar de oude garde eruit te gooien.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:51
quote:
Ankona schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:49:
Ergens in de kleine lettertjes van het FftF programma stond ook dat de vrijgekomen middelen bedoeld waren om jonge hoog opgeleide nieuwe medewerkers aan te trekken.
Met andere woorden, men heeft een probleem met personeelsverloop (zoals alle vergelijkbare bedrijven), en wil dat aanvullen met jonge nieuwe werknemers (zoals alle vergelijkbare bedrijven). Tot dusver niet verrassend.

Dat er geld bij moet, is wel een indicatie. Kennelijk is het huidige aanbod niet meer concurrerend om voldoende juniors aan boord te halen. Acties als FFTF helpen je recruitmentsoelstelling natuurlijk ook niet mee, dat gaat (terecht) ten koste van je arbeidsmarkt-reputatie.

• Ankona
De reputatie (zowel bij klanten als op de arbeidsmarkt) is heel goed, daar zien de managers echt absoluut geen problemen mee ook niet voor de toekomst.

Tenminste, ik neem aan dat dat zo in de management rapportages staat, als ik met managers hierover praat lijkt het wel of alleen Ordina heel slecht in de markt ligt maar Atos het juist heel goed doet.

• t_captain
Ik heb het gevoel dat managers in dergelijke bedrijven zich vooral met informatie omringen die ze goed uitkomt.

Ik denk terug aan de personeelsenquetes bij Logica. De vragen dansden altijd zorgvuldig om de olifant onder het vloerkleed heen. Gevolg: iedereen dik tevreden natuurlijk.

En arbeidsmarkt, gewoon een Top Employer certificering kopen om het gemoed te sussen.

• Koos Werkloos
quote:
Ankona schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:49:
Dat vind ik helemaal niet kloppen, daar zou de werkgever voor moeten betalen. En dus NIET de werknemer die via FftF een extra opleiding wil volgen. Dit bevestigt maar weer eens dat FftF gewoon een slimme kostenbesparingstruc is.

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06:53
quote:
t_captain schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:14:
Met andere woorden, men heeft een probleem met personeelsverloop (zoals alle vergelijkbare bedrijven), en wil dat aanvullen met jonge nieuwe werknemers (zoals alle vergelijkbare bedrijven). Tot dusver niet verrassend.
En dan na twee jaar gaan die jonge, hoogopgeleide werknemers ook weer weg omdat ze elders een beter aanbod kunnen krijgen. Ik vermoed dat het verloop van dergelijke medewerkers vrij hoog ligt bij de grote detacheerders.

• t_captain
Dus zet je ze vast met een amortisatieregeling en een leaseboete :)

• Shunt
quote:
t_captain schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:08:
En bedrijven betalen die maar graag af om de goede jonge mensen er tussen uit te plukken. Of je blijft wat langer plakken tot je auto op is :D.

Game PC

• CMD-Snake
  • Laatst online: 06:53
quote:
Bij leaseauto's kan je vaak tegen een meerprijs in het maandbedrag nog het inleveren afkopen als je vertrekt. Blijft enkel nog amortisatie over.

Maar ja, wil je als bedrijf je mensen binden met financiŽle zwaarden van Damocles of liever omdat je zo'n fijne werkgever bent met goede arbeidsvoorwaarden?

• Ankona
quote:
Dan ben je gewoon wat minder lief voor je manager en verkloot je het op je intake gesprekken. Dan is een exit onder gunstige voorwaarden zo bespreekbaar.

• t_captain
Leaseauto's en studiekostenregelingen zijn twee bekende middelen. Maar denk ook aan bonussen en winstdelingen die niet (pro rato) uitkeren bij uitdiensttreding. Aan afwijkende manieren van vakantiegeld betalen (zoals de helft vooruit en de helft achteraf).

Dat zijn allemaal middelen waarmee je een drempel opwerpt om weg te gaan. Opdat mensen die weg willen toch nog even blijven omdat het financiŽel even niet uitkomt.

Het valt me op dat dit soort gebruiken relatief vaak voorkomt in de IT (detachering/consulting) sector.

• Koos Werkloos
Het is al een tijdje stil in dit topic...

Vandaag te horen gekregen dat de RAB over de eerste helft van 2016 voor iedereen 0,0 euro is vanwege de slechte bedrijfsresultaten (en dat is voor het eerst). Of dit nog gaat verbeteren is uiteraard twijfelachtig. Dus voor wie zich nog niet heeft afgemeld voor de TRAB: je hebt nog tot het einde van dit jaar.

• Ankona
Zo, dat dondert wel heel hard in elkaar.

• Koos Werkloos
Ik ben benieuwd of er dit jaar nog een Kerstpakket gaat komen en zo niet, met wat voor smoes het management dan komt.

• Ankona
Dat er geen kerstpakket komt lijkt mij een van de weinige zekerheden.

Ben meer benieuwd of Peter in januari nog de ceo is. En wat voor een creatieve stunts ze nu nog gaan bedenken na het mislukken van de TRAB en shit for the future programma's. De beoogde besparing moet natuurlijk wel aan Frankrijk gerapporteerd kunnen worden en ik kan me alleen maar voorstellen dat deze programma's enkel het nodige gekost hebben maar niets (of in elk geval veel en veel te weinig) hebben opgeleverd.

• originrunner
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-07 07:54
Sinterklaasfeesten afgeschaft, levert vast wel wat kleingeld op, trieste zaak...

• nugion
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-07 11:55
is TRAB ook interessant voor medewerkers zonder stuwmeer?

• Shunt
quote:
nugion schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:09:
is TRAB ook interessant voor medewerkers zonder stuwmeer?
Het is voor niemand interessant want je zult je geld gewoon kwijt zijn.

Game PC

• Koos Werkloos
quote:
Shunt schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:10:
[...]

Het is voor niemand interessant want je zult je geld gewoon kwijt zijn.
Het is voor de werkgever interessant want die krijgt sowieso het geld en hoeft waarschijnlijk niet (volledig) uit te keren. En mocht die toch (volledig) moeten uitkeren dan is dat alleen als het goed gaat met de onderneming.
quote:
originrunner schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:26:
Sinterklaasfeesten afgeschaft, levert vast wel wat kleingeld op, trieste zaak...
Maar in plaats daarvan komen er op verschillende plaatsen Kerstborrels voor Atos-medewerkers en hun gezin. Drank, bittergarnituur, activiteiten voor de kinderen (wat die ook moge zijn), dat kost ook allemaal geld.

Ik vermoed dan ook dat het afschaffen van het Sinterklaasfeest niets met kostenbesparingen te maken heeft, maar eerder met de Zwarte Pieten discussie.

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-07 16:09
Volgens mij is de reden heel simpel (maar niet goed gecommuniceerd): met een gemiddelde leeftijd van 49 zijn er haast geen kinderen van medewerkers meer in de leeftijd dat ze in Sinterklaas geloven. In ieder geval te weinig om nog Sinterklaasfeesten te organiseren. Volgens mij is dit een prima oplossing.

• Koos Werkloos
De TRAB-regeling is aangepast. Je kan nu weer vakantiedagen kopen (maar nog steeds niet verkopen) en in het keuzeformulier zijn nu drie extra opties. Je moet dus opnieuw een keuze maken.

Koos Werkloos wijzigde deze reactie 16-12-2016 12:15 (3%)

• Shunt
Zo hee ik hoor zojuist van de vriendin dat er een kerstpakket is binnen Atos. Moet je wel even op komen halen voor de 28e want gelukkig heeft iedereen tijd om lekker langs het kantoor te gaan. Oh wacht dan vragen we daar even vrij voor oh maar dat mag ook niet want vrij moet je 3 weken van te voren aanvragen!

De vriendin mocht ook weer een nieuwe lease auto uit kiezen en had de keuzen uit 0 auto's binnen het budget van 685 euro. Ja je leest het goed 0 auto's de goedkoopste auto was een KALE yaris en zelfs die was alsnog een whooping 10 euro over budget. Die zelfde auto zou ik kunnen leasen met nagenoeg gelijke voorwaarden voor rond de 550/600 euro. Plus er is een aanpassing gedaan aan de leaseregelingen als je atos wilt verlaten en je hebt een lease bak die 20% of meer duurder is dan je norm bedrag mag jij de 20% die je boven je budget zit X aantal maanden dat je nog op het contract hebt zitten aftikken. 8)7.

Gaat lekker daar bij Atos. Hopelijk krijgt de vriendin een auto van een collega die naar het zelfde bedrijf over komt waar ik nu zit.

Game PC

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
Shunt schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:44:
Plus er is een aanpassing gedaan aan de leaseregelingen als je atos wilt verlaten en je hebt een lease bak die 20% of meer duurder is dan je norm bedrag mag jij de 20% die je boven je budget zit X aantal maanden dat je nog op het contract hebt zitten aftikken. 8)7.
Dat is toch op zich een hele normale regeling als je met een leaseauto rijdt? Het enige kwalijke is dat ATOS jouw vriendin geen auto binnen haar budget biedt en haar dus dwingt over de norm te gaan.

• Shunt
quote:
downtime schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:58:
[...]

Dat is toch op zich een hele normale regeling als je met een leaseauto rijdt? Het enige kwalijke is dat ATOS jouw vriendin geen auto binnen haar budget biedt en haar dus dwingt over de norm te gaan.
Het is kwalijk als de werkgever kunstmatig de prijzen verhoogd zodat je ALTIJD over je budget zit tenzij je boven de 800 euro budget hebt. In de tijd dat ik mijn Megane leaste bij Atos was het gewoon enkel 1.5x het maandbedrag. Wat al erg genoeg is natuurlijk maar nu is het dubbelop.

Game PC

• t_captain
quote:
De vriendin mocht ook weer een nieuwe lease auto uit kiezen en had de keuzen uit 0 auto's binnen het budget van 685 euro. Ja je leest het goed 0 auto's de goedkoopste auto was een KALE yaris en zelfs die was alsnog een whooping 10 euro over budget.
Staat natuurlijk wel mooi op een contractaanbod, een flink leasebudget. Maar 700 voor een kale yaris is tenminste 100 duurder dan gangbaar. Rekent Atos met 50.000 km/jaar ofzo?

• donleone83
quote:
t_captain schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:55:
[...]

Staat natuurlijk wel mooi op een contractaanbod, een flink leasebudget. Maar 700 voor een kale yaris is tenminste 100 duurder dan gangbaar. Rekent Atos met 50.000 km/jaar ofzo?
5 jaar of 150K kms. 30.000 per jaar dus. Het verschil kan ik ook niet verklaren tussen de leaseprijzen, maar wellicht heeft het inderdaad te maken met kilometrage of de overige voorwaarden die Atos hanteert (onbeperkt tanken buitenland zou de benzine component in het contract duurder kunnen maken). Overigens is bij die kale Yaris dus wel de tankpas al meegerekend. Ik weet niet of daar misschien ook het verschil zit?

Overigens vind ik die regeling voor als je meer dan 20% over je budget zit een prima stap. Mensen vergeten wel eens dat ook de kosten voor Atos van zo'n auto hoger zijn en dat duurdere auto's langer stil staan omdat ze minder snel overgenomen worden. Ik zou het nog logischer gevonden hebben als je gewoon niet meer dan 20% over je leasebedrag heen mag leasen.
quote:
Zo hee ik hoor zojuist van de vriendin dat er een kerstpakket is binnen Atos. Moet je wel even op komen halen voor de 28e want gelukkig heeft iedereen tijd om lekker langs het kantoor te gaan. Oh wacht dan vragen we daar even vrij voor oh maar dat mag ook niet want vrij moet je 3 weken van te voren aanvragen!
De kantoren zijn allemaal tot na afloop van een normale werkdag open. Is er geen een in de buurt waar ze even langs kan rijden?
Het niet versturen naar de huisadressen van de medewerkers scheel een boel geld. Niet opgehaalde pakketten gaan volgens mij naar de Voedselbank. Beter dat dan het opsturen naar mensen wat veel geld kost en waarbij het wellicht gewoon weggeflikkerd wordt.

donleone83 wijzigde deze reactie 14-12-2016 11:04 (27%)

• JustSomeone
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:35
De regeling met de 20% boven norm is er al sinds 8 juli 2010, dus dat is al een tijdje.

• Shunt
quote:
donleone83 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:01:
5 jaar of 150K kms. 30.000 per jaar dus. Het verschil kan ik ook niet verklaren tussen de leaseprijzen, maar wellicht heeft het inderdaad te maken met kilometrage of de overige voorwaarden die Atos hanteert (onbeperkt tanken buitenland zou de benzine component in het contract duurder kunnen maken). Overigens is bij die kale Yaris dus wel de tankpas al meegerekend. Ik weet niet of daar misschien ook het verschil zit?
De kosten van het tanken en de tankpas zijn bij lease calculators ook al lang mee gerekend. Atos probeert hier zoals overal gewoon op te besparen en naait hier mee zijn young professionals.
quote:
Overigens vind ik die regeling voor als je meer dan 20% over je budget zit een prima stap. Mensen vergeten wel eens dat ook de kosten voor Atos van zo'n auto hoger zijn en dat duurdere auto's langer stil staan omdat ze minder snel overgenomen worden. Ik zou het nog logischer gevonden hebben als je gewoon niet meer dan 20% over je leasebedrag heen mag leasen.
Het zou eerlijk zijn als de auto's niet al zeker 20/30% duurder zijn gemaakt dan nodig om lekker in de kosten te drukken voor atos.
quote:
De kantoren zijn allemaal tot na afloop van een normale werkdag open. Is er geen een in de buurt waar ze even langs kan rijden?
Het niet versturen naar de huisadressen van de medewerkers scheel een boel geld. Niet opgehaalde pakketten gaan volgens mij naar de Voedselbank. Beter dat dan het opsturen naar mensen wat veel geld kost en waarbij het wellicht gewoon weggeflikkerd wordt.
Ja hoor gewoon lekker naar het Atos kantoor rijden nadat je al ruim anderhalf uur in de auto hebt gezeten.
Lekker vanuit Heerlen naar Eindhoven in de spits en dan lekker terug naar huis weer een uur onderweg. Nee we wachten wel of het iets waard is om op te halen en anders flikkeren ze het daar maar weg.

Game PC

• t_captain
quote:
donleone83 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:01:
[...]

[...]
Bij 60 maanden / 30.000 km/jaar zou de auto juist betrekkelijk goedkoop moeten zijn. Dan slaat het maandbedrag helemaal nergens op.

Ik heb een yaris uitgerekend op leaseplandirect:

Toyota - Yaris
1.5 Hybrid Aspiration Automaat 5d
Looptijd: 60 mnd.
Kilometers: 30.000 per jaar

* inclusief vervangend vervoer (optie a 11,- per maand)
* inclusief winterbanden (optie a 35,- per maand)
* inclusief europese tankpas (optie a 4,- per maand)

Leaasebedrag: §375,03 p/m excl brandstof en BTW

Daaraan zijn nog twee kostenposten toe te voegen:
- BTW-correctie privegebruik: 2.7% over fiscale waarde van +- 20.000 euro = 45,- per maand.
- Brandstof: 160,- per maand (uitgaande van literprijs 1.28 excl BTW en verbuik 1:20)

Ik kom op 580 euro.

• Shunt
quote:
t_captain schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:28:
[...]

Bij 60 maanden / 30.000 km/jaar zou de auto juist betrekkelijk goedkoop moeten zijn. Dan slaat het maandbedrag helemaal nergens op.

Ik heb een yaris uitgerekend op leaseplandirect:

Toyota - Yaris
1.5 Hybrid Aspiration Automaat 5d
Looptijd: 60 mnd.
Kilometers: 30.000 per jaar

* inclusief vervangend vervoer (optie a 11,- per maand)
* inclusief winterbanden (optie a 35,- per maand)
* inclusief europese tankpas (optie a 4,- per maand)

Leaasebedrag: §375,03 p/m excl brandstof en BTW

Daaraan zijn nog twee kostenposten toe te voegen:
- BTW-correctie privegebruik: 2.7% over fiscale waarde van +- 20.000 euro = 45,- per maand.
- Brandstof: 160,- per maand (uitgaande van literprijs 1.28 excl BTW en verbuik 1:20)

Ik kom op 580 euro.
Vergeet niet dat atos ook nog eens een verplicht eigen bijdrage heeft voor prive gebruik van 70 euro bij de eerste trap van de lease schaal, 685 en 77 bij 770 euro. Hoe ik ook reken ik kom nergens nooit op de prijzen die Atos hanteert. Atos heeft enkel de "goedkope" vervangend vervoer optie (na 24 uur).

Shunt wijzigde deze reactie 14-12-2016 11:35 (4%)

Game PC

• t_captain
quote:
Shunt schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:33:
[...]

Vergeet niet dat atos ook nog eens een verplicht eigen bijdrage heeft voor prive gebruik van 70 euro bij de eerste trap van de lease schaal, 685 en 77 bij 770 euro. [...]
Dat vind ik op zich een schappelijke voorwaarde. De werkgever betaalt immers bij privegebruik:

* BTW-correctie 2.7% cataloguswaarde per jaar
* meer brandstof
* meer kilometers aan de leasemaatschappij (door een groter/kleiner normkilometrage te leasen, danwel verrekening van meer- en minderkilometers).

Eigenlijk zou het verschil zelfs een stuk groter mogen zijn om fair te zijn tegen de werknemers die niet prive rijden. Privegebruik van 10.000 km/jaar op bovengenoemde Yaris kost 55 brandstof, 45 BTW-correctie en een euro of 40 aan meer-of minder kilometers. 140 euro per maand.

Maar: de kale prijs (zonder privegebruik) zou niet hoger mogen zijn dan 450 euro.

• donleone83
Ik weet ook niet hoe het komt maar vind het wel een zeer vreemd bedrag. Matcht ook totaal niet met mijn ervaring van auto's leasen bij Atos. Heeft je vriendin het al nagevraagd bij Fleet Support?

Dat je je Kerstpakket wellicht niet de moeite vindt om op te halen vanwege de reisafstand is jullie eigen keuze. Dat betekent echter niet dat er per definitie iets mis is met de beslissing om het niet naar de huisadressen te versturen.

Maar Shunt, zolang jij denkt dat Atos er op uit is om zijn Young Professionals te naaien kunnen we toch geen normale discussie hebben hier.

• Gertjuhjan
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10:18

Gertjuhjan

Software Engineer

Weet de werkgever van dit topic? Denk dat een werkgever niet blij zou zijn met sommige uitspraken die hier publiekelijk worden gedaan. Hebben ze voor dit soort discussie bij Athos geen intern forum?

Xbox: Gulpener88

• donleone83
quote:
Gertjuhjan schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:41:
Weet de werkgever van dit topic? Denk dat een werkgever niet blij zou zijn met sommige uitspraken die hier publiekelijk worden gedaan. Hebben ze voor dit soort discussie bij Athos geen intern forum?
Met je eens! Anoniem je frustratie uiten op een internetforum is makkelijker dan het publiekelijk op ons interne enterprise social network doen, wat de plek is om dit soort vragen te stellen of te discussiŽren met zelfs een kans dat iemand die weet hoe het zit reageert en misschien gewoon een goede verklaring kan geven :)

• Shunt
quote:
donleone83 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:36:
Ik weet ook niet hoe het komt maar vind het wel een zeer vreemd bedrag. Matcht ook totaal niet met mijn ervaring van auto's leasen bij Atos. Heeft je vriendin het al nagevraagd bij Fleet Support?
Toevallig in de afgelopen 2 / 3 jaar een nieuwe lease auto proberen te bestellen als IP'er?
Kan je de screenshots sturen van de Atos portal maar het gaat er echt niet beter op worden.
Fleet support reageert niet de COR verwijst je naar fleet support en als fleet support dan uit eindelijk toch reageert zeggen ze joh zo zijn de voorwaarden die afgesproken zijn met Atos nu eenmaal deal with it.
quote:
Dat je je Kerstpakket wellicht niet de moeite vindt om op te halen vanwege de reisafstand is jullie eigen keuze. Dat betekent echter niet dat er per definitie iets mis is met de beslissing om het niet naar de huisadressen te versturen.
Er is niet direct iets mis mee maar het is een beetje vreemd om niet naar de mensen die in principe nooit op het kantoor zijn (wat toch volgens mij relatief een klein deel is van het Atos personeel) het pakketje even op te sturen. Maar dat is de zelfde vreemde keuze om bvb de Atos token / token reader niet op te sturen naar de mensen maar VIP'ers uit te sturen naar alle losse mensen die gedetacheerd waren. Alleen de brandstof kosten waren al duurder dan de kosten om het te versturen.
quote:
Maar Shunt, zolang jij denkt dat Atos er op uit is om zijn Young Professionals te naaien kunnen we toch geen normale discussie hebben hier.
Ok wellicht zijn ze er niet bewust op uit maar de conclusie is wel dat het op deze manier zo voelt voor een hele grote groep YP'ers of net EX YP'ers. Daarom blijven die over het algemeen ook niet langer zitten dan een jaar of vier.

Binnen de oudere garde zitten veel mensen op een hoger lease budget dan de YP'ers gemiddelde was volgens mij 770 / 860 ofzo. Daar kan je nog "redelijk" een auto voor leasen zonder direct boven die 20% gedwongen te worden. Toen ik starte bij Atos kon ik met mijn 685 euro in de maand met gemak een Renault megane 5deurs Bose editie leasen. Nu is een Clio 3 deurs in basis uitvoering al ruim 730/740 euro.

Ik ben voor een groot deel weg gegaan bij Atos om de "achterlijke" lease regeling en de totale groei stop na je YP (financieel). Verder helpt het ook niet mee dat er alleen maar focus gelegd lijkt te worden op bezuinigen bezuinigen en bezuinigen. Dit terwijl overal te zien is dat die IT markt overal weer aan het aantrekken is. (zie de openstaande vacatures maar eens). Mijn vriendin wil op haar gemak gaan kijken naar haar mogelijkheden maar dan wel pas na dat wij weer in wat rustiger vaarwater zijn gekomen. Dat ze nu bijna gedwongen wordt om een veel te dure auto te leasen die ze eigenlijk niet wil helpt niet echt mee.

En natuurlijk komt dit redelijk hard over maar het doet me gewoon een beetje pijn om Atos zo zijn best te zien doen om overal de laatste cent uit te persen zonder enige vorm van respect naar de medewerker om het te noemen wat het is. Begrijp me niet verkeerd ik heb 4 jaar lang plezier gehad bij Atos alleen de aanraking met MS binnen een groot project en de veranderingen in jaar vier hebben het voor mij gewoon verpest.
quote:
Gertjuhjan schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:41:
Tja Atos is 100k man groot wat is bewust? Weet de CEO van Atos Nederland er van ik betwijfel het. Weet een deel van de management laag hier van vast wel die hebben ook google.

Begrijp me niet verkeerd ik spreek/sprak mijn ongenoegen ook op BK uit en heb hier voor een uitnodiging van de director van IP gekregen om dit eens te bespreken. Natuurlijk wat standaard management gelul over me heen gehad maar conclusie was simpel Atos Nederland staat extreem onder druk en we doen wat we kunnen. Ik heb toen ook aangegeven dat gewoon een slecht antwoord te vinden. Ze jagen de verkeerde mensen weg binnen Atos op het moment.
quote:
donleone83 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:45:
[...]

Met je eens! Anoniem je frustratie uiten op een internetforum is makkelijker dan het publiekelijk op ons interne enterprise social network doen, wat de plek is om dit soort vragen te stellen of te discussiŽren met zelfs een kans dat iemand die weet hoe het zit reageert en misschien gewoon een goede verklaring kan geven :)
Zie hier boven. Niemand geeft een verklaring NIEMAND. Niet het COR niet fleet support niet het management. Ik heb er toen zelfs een mail aan de directeur / baas what ever van IP gestuurd. Zoek maar eens op BK er lopen genoeg gesprekken over de prijzen 0 antwoorden die het eerlijk verklaren.

Shunt wijzigde deze reactie 14-12-2016 12:56 (20%)

Game PC

• donleone83
quote:
Shunt schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:50:
[...]

Toevallig in de afgelopen 2 / 3 jaar een nieuwe lease auto proberen te bestellen als IP'er?
Kan je de screenshots sturen van de Atos portal maar het gaat er echt niet beter op worden.
Fleet support reageert niet de COR verwijst je naar fleet support en als fleet support dan uit eindelijk toch reageert zeggen ze joh zo zijn de voorwaarden die afgesproken zijn met Atos nu eenmaal deal with it.

[...]

Er is niet direct iets mis mee maar het is een beetje vreemd om niet naar de mensen die in principe nooit op het kantoor zijn (wat toch volgens mij relatief een klein deel is van het Atos personeel) het pakketje even op te sturen. Maar dat is de zelfde vreemde keuze om bvb de Atos token / token reader niet op te sturen naar de mensen maar VIP'ers uit te sturen naar alle losse mensen die gedetacheerd waren. Alleen de brandstof kosten waren al duurder dan de kosten om het te versturen.

[...]

Ok wellicht zijn ze er niet bewust op uit maar de conclusie is wel dat het op deze manier zo voelt voor een hele grote groep YP'ers of net EX YP'ers. Daarom blijven die over het algemeen ook niet langer zitten dan een jaar of vier.

Binnen de oudere garde zitten veel mensen op een hoger lease budget dan de YP'ers gemiddelde was volgens mij 770 / 860 ofzo. Daar kan je nog "redelijk" een auto voor leasen zonder direct boven die 20% gedwongen te worden. Toen ik starte bij Atos kon ik met mijn 685 euro in de maand met gemak een Renault megane 5deurs Bose editie leasen. Nu is een Clio 3 deurs in basis uitvoering al ruim 730/740 euro.

Ik ben voor een groot deel weg gegaan bij Atos om de "achterlijke" lease regeling en de totale groei stop na je YP (financieel). Verder helpt het ook niet mee dat er alleen maar focus gelegd lijkt te worden op bezuinigen bezuinigen en bezuinigen. Dit terwijl overal te zien is dat die IT markt overal weer aan het aantrekken is. (zie de openstaande vacatures maar eens). Mijn vriendin wil op haar gemak gaan kijken naar haar mogelijkheden maar dan wel pas na dat wij weer in wat rustiger vaarwater zijn gekomen. Dat ze nu bijna gedwongen wordt om een veel te dure auto te leasen die ze eigenlijk niet wil helpt niet echt mee.

En natuurlijk komt dit redelijk hard over maar het doet me gewoon een beetje pijn om Atos zo zijn best te zien doen om overal de laatste cent uit te persen zonder enige vorm van respect naar de medewerker om het te noemen wat het is. Begrijp me niet verkeerd ik heb 4 jaar lang plezier gehad bij Atos alleen de aanraking met MS binnen een groot project en de veranderingen in jaar vier hebben het voor mij gewoon verpest.

[...]

Tja Atos is 100k man groot wat is bewust? Weet de CEO van Atos Nederland er van ik betwijfel het. Weet een deel van de management laag hier van vast wel die hebben ook google.

Begrijp me niet verkeerd ik spreek/sprak mijn ongenoegen ook op BK uit en heb hier voor een uitnodiging van de director van IP gekregen om dit eens te bespreken. Natuurlijk wat standaard management gelul over me heen gehad maar conclusie was simpel Atos Nederland staat extreem onder druk en we doen wat we kunnen. Ik heb toen ook aangegeven dat gewoon een slecht antwoord te vinden. Ze jagen de verkeerde mensen weg binnen Atos op het moment.

[...]

Zie hier boven. Niemand geeft een verklaring NIEMAND. Niet het COR niet fleet support niet het management. Ik heb er toen zelfs een mail aan de directeur / baas what ever van IP gestuurd. Zoek maar eens op BK er lopen genoeg gesprekken over de prijzen 0 antwoorden die het eerlijk verklaren.
Dank voor je uitgebreide antwoord en de aangebrachte nuance. Ik ga zeker op blueKiwi zoeken want ik vind het ook echt heel raar. Het kan en mag natuurlijk niet dat een jongere werknemer verplicht is een auto te leasen die boven zijn/haar budget ligt. Ik heb het overigens op leaseplandirect.nl gecheckt en ook mijn eigen auto (december 2015) lijkt inderdaad een euro of 100 duurder dan in de markt gebruikelijk is. Heel bizar.

Goed overigens dat je je frustraties ook altijd intern geuit hebt, rot om te horen dat er voor je gevoel niets uitgekomen is. Zolang mensen dat blijven doen zou het kwartje ergens een keer moeten gaan vallen.

Het is overigens wel zo dat Atos BTN extreem onder druk staat. Mijn gevoel is dat meer dan 80% van de werknemers niet snapt hoe hoog het water aan de lippen staat en er te gemakzuchtig mee omgaat. Je zal mij niet horen zeggen dat het management alle oplossingen in huis heeft, maar zelf geef ik graag de nieuwe CEO de tijd om te proberen de boel om te draaien. In vergelijking tot de vorige is deze een stuk veeleisender, duidelijker en accepteert hij geen onzinverhalen. Ondanks dat hij misschien overkomt op mensen als een botte hork denk ik wel dat het de juiste persoon op de juiste plek is op dit moment. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen.

• Shunt
quote:
donleone83 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:02:
[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord en de aangebrachte nuance. Ik ga zeker op blueKiwi zoeken want ik vind het ook echt heel raar. Het kan en mag natuurlijk niet dat een jongere werknemer verplicht is een auto te leasen die boven zijn/haar budget ligt. Ik heb het overigens op leaseplandirect.nl gecheckt en ook mijn eigen auto (december 2015) lijkt inderdaad een euro of 100 duurder dan in de markt gebruikelijk is. Heel bizar.

Goed overigens dat je je frustraties ook altijd intern geuit hebt, rot om te horen dat er voor je gevoel niets uitgekomen is. Zolang mensen dat blijven doen zou het kwartje ergens een keer moeten gaan vallen.
Het is natuurlijk ook een beetje ik kon niet naar de mensen stappen die echt wat konden betekenen binnen Atos want die zitten allemaal twee tot drie stappen verwijderd. Dat werkt gewoon niet zo lekker mijn directe manager wou alles graag veranderen maar kon letterlijk niets. Want alles staat vast in regels en alles staat vast in afspraken.
quote:
Het is overigens wel zo dat Atos BTN extreem onder druk staat. Mijn gevoel is dat meer dan 80% van de werknemers niet snapt hoe hoog het water aan de lippen staat en er te gemakzuchtig mee omgaat. Je zal mij niet horen zeggen dat het management alle oplossingen in huis heeft, maar zelf geef ik graag de nieuwe CEO de tijd om te proberen de boel om te draaien. In vergelijking tot de vorige is deze een stuk veeleisender, duidelijker en accepteert hij geen onzinverhalen. Ondanks dat hij misschien overkomt op mensen als een botte hork denk ik wel dat het de juiste persoon op de juiste plek is op dit moment. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
Ik denk dat niemand dat echt begrijpt omdat er altijd zo luchtig over gepraat wordt. Het probleem is deels dat Atos werk weghaalt uit Nederland om op Atos (global) meer winst te laten draaien. Hele groepen van mensen (in Eindhoven een paar honderd zo uit mijn hoofd) worden dan naar IP geschoven dan is het niet meer ons probleem. IP kan ondertussen amper nieuwe leads aan boren en lopen ook hun grote klanten langzaam weg (sommige terecht andere omdat Atos niet kan concurreren en andere omdat er simpelweg gewoon veel verknald wordt.

Er loopt per komend volgend jaar weer een grote klant voor zuid weg (40/50 medewerkers minimaal). Dat is toch echt gewoon jammer. En ik vraag me af of er nu al genoeg aandacht besteed gaat worden om die mensen straks allemaal weer weg te zetten want mijn ervaring is dat als je niet de juiste contacten hebt het hele sales apparaat pas gaat werken zodra je op de bank komt te zitten.

Het is jammer als een detachering organisatie als Atos simpelweg geen (junior) developers aan het werk kan krijgen / houden.

Shunt wijzigde deze reactie 14-12-2016 13:14 (6%)

Game PC

• t_captain
quote:
donleone83 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:02:
[...]

Meestal zitten dergelijke berekeningen ernaast omdat mensen de goedkoopste voorwaarden van internet (eigen risico, vervangend vervoer) vergelijken met de betere voorwaarden van een bedrijfs-leaseregeling, en vrijwel altijd vergeet men de de BTW-correctie op de ex-btw-internet-prijs te zetten.

Maar in dit geval denk ik dat er echt een verschil van >100 zit. Plus de volume discount die Atos krijgt.
quote:
Het is overigens wel zo dat Atos BTN extreem onder druk staat. Mijn gevoel is dat meer dan 80% van de werknemers niet snapt hoe hoog het water aan de lippen staat en er te gemakzuchtig mee omgaat.
Dat het je bedrijf of sector niet best gaat, daarmee kun je rekening houden. Tot op zekere hoogte. Want als tegelijk de arbeidsmarkt voor je beroepsgroep booming is, dan is er voor iedereen persoonlijk een punt waar de loyaliteit gaat kantelen.

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

quote:
Shunt schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:13:

Het is jammer als een detachering organisatie als Atos simpelweg geen (junior) developers aan het werk kan krijgen / houden.
Ik werk voor een andere detacheringsorganisatie als Athos, maar de huidige markt zit niet te wachten op Juniors. Overal wordt ervaring gevraagd.

• Shunt
quote:
Gertjuhjan schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:40:
[...]

Ik werk voor een andere detacheringsorganisatie als Athos, maar de huidige markt zit niet te wachten op Juniors. Overal wordt ervaring gevraagd.
Vreemd want andere deta toko's kunnen er geen genoeg van krijgen. En normale werkgevers ook niet.

Game PC

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

quote:
Shunt schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:46:
[...]

Vreemd want andere deta toko's kunnen er geen genoeg van krijgen. En normale werkgevers ook niet.
Dan zal het misschien aan de regio of werkveld liggen.

• t_captain
Of aan de marktpositie van Atos.

Als ik Atos moet beschrijven, dan zou ik samenvatten: (a) middelbaar en hooggekwalificeerde IT mensen en -diensten, (b) op flexibele basis, (c) met een vrij logge organistie en hoge overhead.

(a) ligt goed in de markt, met de kanttekening dat de diensten van developers meer gevraagd zijn dan die van beheerders.
(b) ligt redelijk / goed in de markt
(c) is een pijnpunt.

• Ankona
quote:
t_captain schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:55:
[...]

Atos heeft een zeer strict merkenbeleid. Door amper keuze vrijheid te bieden heeft Atos flinke kortingen op de leaseprijs weten te bedingen. Vandaar..... huh? :?

• Ankona
quote:
Shunt schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:26:
[...]

Ja hoor gewoon lekker naar het Atos kantoor rijden nadat je al ruim anderhalf uur in de auto hebt gezeten.
Lekker vanuit Heerlen naar Eindhoven in de spits en dan lekker terug naar huis weer een uur onderweg. Nee we wachten wel of het iets waard is om op te halen en anders flikkeren ze het daar maar weg.
Middagje idle boeken. Kerstpakket ophalen is gewoon onderdeel van je werk en Atos bespaart er al flink mee op de verzendkosten.

• Ankona
quote:
donleone83 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:45:
[...]

Dat word je keihard afgeleerd. Been there, done that.

Helemaal niet negatief of afbrekend, gewoon wat kritische opmerkingen over het gevoerde wanbeleid. Niets geen reacties van de managers op BK, wel een reprimande van mijn unit manager per mail dat andere managers bij hem geklaagd hadden. Tevens kwam het terug op mijn beoordeling. Kortom, als werknemer word je geacht intern je bek te houden en mee te likken, hier mag je je tenminste lekker uitleven. (overigens, ik kan niet meer op BK, ben nu ruim een maandje niet meer in dienst van Atos)

Ankona wijzigde deze reactie 14-12-2016 21:20 (4%)

• downtime
  • Niet online
quote:
Ankona schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:19:
[...]

Helemaal niet negatief of afbrekend, gewoon wat kritische opmerkingen over het gevoerde wanbeleid. Niets geen reacties van de managers op BK, wel een reprimande van mijn unit manager per mail dat andere managers bij hem geklaagd hadden. Tevens kwam het terug op mijn beoordeling. Kortom, als werknemer word je geacht intern je bek te houden en mee te likken, hier mag je je tenminste lekker uitleven. (overigens, ik kan niet meer op BK, ben nu ruim een maandje niet meer in dienst van Atos)
Klagen op interne fora is vrijwel overal een slecht idee. Er zijn gewoon teveel managers die niet tegen kritiek of kritische vragen kunnen. En je bent wel afhankelijk van dat volk. Kritische vragen passen beter op een plek waar je anoniem kunt zijn.

Dat dat schadelijker is voor het imago van het bedrijf maakt de managers niet uit. Zij willen gewoon geen kritische vragen over hun eigen functioneren op een plek waar hun bazen het ook zien.

• Shunt
quote:
Ankona schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:19:
[...]

Ten eerste gefeliciteerd, ten tweede het hangt heel sterk af hoe je het doet natuurlijk ik ging wel wat genuanceerder te werk met mijn commentaar op BK. Echter kon mijn manager er meestal wel hartelijk om lachen want die had de zelfde klachten. (directe management heeft gewoon maar een heel klein beetje macht).

Game PC

• r0bb
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:13
Volgens mij kijken ze bij Atos heeel erg naar de restwaarde van een leaseauto. Ik zag een jaar geleden een BMW 116d Executive Sport Upgrade Edition in de poollijst staan, full option voor 820eu per maand. Ben hier meteen ingesprongen. Dit terwijl er ook kale Renault Meganes tussenstonden voor bijna 1000eu.

• Shunt
quote:
r0bb schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:34:
Volgens mij kijken ze bij Atos heeel erg naar de restwaarde van een leaseauto. Ik zag een jaar geleden een BMW 116d Executive Sport Upgrade Edition in de poollijst staan, full option voor 820eu per maand. Ben hier meteen ingesprongen. Dit terwijl er ook kale Renault Meganes tussenstonden voor bijna 1000eu.
Restwaarde heeft Atos niets mee te maken,
Die zelfde Renault megane koste rond 2012 685 euro in de maand.
En die BMW 116d Exclusive sport zal waarschijnlijk "ouder" zijn geweest als die megane.
De autos lijken steeds duurder te worden bij Atos.

Game PC

• r0bb
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:13
Volgens mij wordt leasetarief wel degelijk gebaseerd op potentiele restwaarde hoor. Maar je klinkt heel overtuigend ;) Van de 5 jaar kan ik hem nog 3,5 jaar gebruiken dus oud wil ik hem niet noemen. Ben het wel met je eens dat de meeste autos niet marktconform worden aangeboden.

• downtime
  • Niet online
quote:
r0bb schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:16:
Volgens mij wordt leasetarief wel degelijk gebaseerd op potentiele restwaarde hoor. Maar je klinkt heel overtuigend ;) Van de 5 jaar kan ik hem nog 3,5 jaar gebruiken dus oud wil ik hem niet noemen. Ben het wel met je eens dat de meeste autos niet marktconform worden aangeboden.
Restwaarde is iets waar alleen de leasemaatschappij mee te maken heeft (en inderdaad doorberekend in de leaseprijzen). ATOS heeft daar niet direct wat mee te maken.

• Shunt
quote:
r0bb schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:16:
Oh zeker worden lease prijzen afhankelijk van restwaarde bepaald.
Echter heeft atos daar niets mee van doen dat is iets wat de lease maatschappij regelt.
Atos maakt afspraken met een lease partij die geven een X korting want grote afzetmarkt.
Atos maakt afspraken om maar een paar merken te rijden, voor X korting.
Atos heeft de tank pas op een tank station vast gepind voor een X korting.

Allemaal dingen die de auto super goedkoop dienen te maken. De prijzen die je online ziet zijn prijzen zonder dit soort kortingen er in verwerkt. Netto zouden de bedragen +- overeen moeten komen van online en daadwerkelijk lease bedragen.

Ik werk nu bij een (in Nederland iets grotere) deta toko en die hebben de auto's op 40k 4 jaar staan met betere voorwaarden. Enige echte verschil is dat ik geen buitenland tankpas heb en ik hoef geen boete te betalen bij inleveren auto. En toch kost een Clio incl brandstof met deftige aankleding minder dan 700 euro.
Zelfde auto bij Atos 800+ (catalogus waarde iets van 22/23k.) Maar het is simpel Atos Frankrijk wil van de lease auto af want dat is enkel een grote kosten post in hun ogen. (veel van de collega's die die lease wagen hebben zouden veel meer kosten als ze puur en alleen kilometers zouden declareren).

Maar het mooie is dit is een soort van druk uit oefenen op met name de jonge generatie binnen Atos. Want die hebben allemaal het lage lease budget terwijl het gemiddelde boven de 770 of 800 euro zit binnen Atos.

Shunt wijzigde deze reactie 15-12-2016 09:25 (6%)

Game PC

• donleone83
quote:
Shunt schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:23:
[...]

Oh zeker worden lease prijzen afhankelijk van restwaarde bepaald.
Echter heeft atos daar niets mee van doen dat is iets wat de lease maatschappij regelt.
Atos maakt afspraken met een lease partij die geven een X korting want grote afzetmarkt.
Atos maakt afspraken om maar een paar merken te rijden, voor X korting.
Atos heeft de tank pas op een tank station vast gepind voor een X korting.

Allemaal dingen die de auto super goedkoop dienen te maken. De prijzen die je online ziet zijn prijzen zonder dit soort kortingen er in verwerkt. Netto zouden de bedragen +- overeen moeten komen van online en daadwerkelijk lease bedragen.

Ik werk nu bij een (in Nederland iets grotere) deta toko en die hebben de auto's op 40k 4 jaar staan met betere voorwaarden. Enige echte verschil is dat ik geen buitenland tankpas heb en ik hoef geen boete te betalen bij inleveren auto. En toch kost een Clio incl brandstof met deftige aankleding minder dan 700 euro.
Zelfde auto bij Atos 800+ (catalogus waarde iets van 22/23k.) Maar het is simpel Atos Frankrijk wil van de lease auto af want dat is enkel een grote kosten post in hun ogen. (veel van de collega's die die lease wagen hebben zouden veel meer kosten als ze puur en alleen kilometers zouden declareren).

Maar het mooie is dit is een soort van druk uit oefenen op met name de jonge generatie binnen Atos. Want die hebben allemaal het lage lease budget terwijl het gemiddelde boven de 770 of 800 euro zit binnen Atos.
De prijzen die je noemt zijn wel een beetje overdreven.. Ik rij sinds een jaar een auto van rond de 32K voor §820 per maand. Het klopt wel dat er meer over gesproken wordt en ook FleetSupport krijgt er vragen over.

• Shunt
quote:
donleone83 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:43:
[...]

De prijzen die je noemt zijn wel een beetje overdreven.. Ik rij sinds een jaar een auto van rond de 32K voor §820 per maand. Het klopt wel dat er meer over gesproken wordt en ook FleetSupport krijgt er vragen over.
Hier komen de bedragen direct 1 op 1 uit de portal:
Renault Clio estate (KAAL) 724 euro. 19k
Renault Clio estate (met een "beetje"aan kleding) 790 euro. 24k
Renault Megane estate (KAAL) 786 euro 25k
Renault Megane estate (BOSE) 858 euro 29k

BMW 1 Serie 114d Corporate zonder opties 869 euro. 29k

En dan de klap op de vuurpijl.
Toyota Yaris Business Plus 701 euro, 19k

Excuus ik zat er 10 euro vanaf met de Clio.

Shunt wijzigde deze reactie 15-12-2016 14:06 (3%)

Game PC

• Arcastin
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:39
@Shunt, er zit kennelijk een kerststol in het kerstpakket dit jaar. Even je vriendin informeren dus of ze het waard vindt om daarvoor op en neer te rijden :)

• Ankona
quote:
Arcastin schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:07:
@Shunt, er zit kennelijk een kerststol in het kerstpakket dit jaar. Even je vriendin informeren dus of ze het waard vindt om daarvoor op en neer te rijden :)
Alleen een kerststol? En daar moeten mensen directe uren voor derven en (lease) kilometers voor maken om die op te halen?

Of zou de truc zijn dat ze straks constateren dat veel mensen het kerstgeschenk niet opgehaald hebben en daar voor de komende jaren de conclusie aan verbinden dat een kerstgeschenk toch niet op prijs gesteld wordt?

• Arcastin
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:39
quote:
Ook nog een zakje poedersuiker en een kaartje van Peter 't Jong. :*)

• donleone83
Ik vind het mooi dat in een tijd dat we ontzettend slecht draaien er dit jaar toch besloten is iets kleins te doen voor de medewerkers. Ik waardeer het zeer in ieder geval. Je ziet dit jaar gebeuren dat meer bedrijven geen Kerstgeschenk doen. Atos was vorig jaar een van de eerste grote, dit jaar volgt ABN.

Nederland he? Kom niet aan de gratis koffie of het kerstpakket.

• Shunt
quote:
donleone83 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:56:
Ik vind het mooi dat in een tijd dat we ontzettend slecht draaien er dit jaar toch besloten is iets kleins te doen voor de medewerkers. Ik waardeer het zeer in ieder geval. Je ziet dit jaar gebeuren dat meer bedrijven geen Kerstgeschenk doen. Atos was vorig jaar een van de eerste grote, dit jaar volgt ABN.

Nederland he? Kom niet aan de gratis koffie of het kerstpakket.
Moet ik je herinneren aan het wurgkoortje?
Niet aan een kerst pakket doen is niet erg. zo lang je maar eerlijk bent waarom je het niet doet.
Bvb kom dan niet aan met een lulverhaal over hoe het uit de mode is maar zeg gewoon het kost ons te veel geld en het gaat slecht dus dit jaar even niet.

Bij een klus kreeg ik ook een Kerst stol mee als kerst geschenkje. Hartstikke leuke en lekker niets mis mee.

Shunt wijzigde deze reactie 16-12-2016 09:31 (6%)

Game PC

• donleone83
quote:
Shunt schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:17:
[...]

Moet ik je herinneren aan het wurgkoortje?
Niet aan een kerst pakket doen is niet erg. zo lang je maar eerlijk bent waarom je het niet doet.
Bvb kom dan niet aan met een lulverhaal over hoe het uit de mode is maar zeg gewoon het kost ons te veel geld en het gaat slecht dus dit jaar even niet.

Bij een klus kreeg ik ook een Kerst stol mee als kerst geschenkje. Hartstikke leuke en lekker niets mis mee.
Je hoort mij niet zeggen dat het vorig jaar goed is gegaan. Ik spreek alleen mijn waardering uit voor dat er dit jaar wťl iets wordt gedaan en constateer dat blijkbaar meer bedrijven er vanaf zien en ik dankbaar ben dat er, hoe klein ook, dit jaar wel een attentie is.

• Shunt
quote:
donleone83 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:37:
[...]

Je hoort mij niet zeggen dat het vorig jaar goed is gegaan. Ik spreek alleen mijn waardering uit voor dat er dit jaar wťl iets wordt gedaan en constateer dat blijkbaar meer bedrijven er vanaf zien en ik dankbaar ben dat er, hoe klein ook, dit jaar wel een attentie is.
Dat is dan ook wat ik aangeef ieder presentje is een mooi gegeven en wordt door mij in ieders geval gewaardeerd. Vooral in zware tijden. Mag ik vragen welke auto jij geleased hebt binnen atos. Ik kon zo 123 namelijk geen auto's vinden van 31k die onder de 880 bleven. Of zijn de prijzen sinds vorig jaar alsnog gestegen?

Is er iemand die binnen BK al wat meer antwoorden heeft gevonden over de buitensporig hoge kosten van de lease bakken?

Game PC

• originrunner
Aparte kerstborrel gisteren met spa-blauw en vruchtensap, zag net de aankondoging van de nieuwjaarsreceptie langskomen, ben benieuwd ;-)

• t_captain
Iets met corporate responsibility? :)

• originrunner
quote:
t_captain schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:44:
Dat is dan voor het eerst, ik heb in 18 jaar nog nooit een borrel zonder bier en wijn meegemaakt ;-)

• t_captain
Ik heb dit jaar nog geen week zonder borrel met bier en wijn meegemaakt ;)

• Ankona
quote:
t_captain schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:44:
Naar de boekhouder in Parijs?

• originrunner
Iemand in Amstelveen naar de borrel geweest? Ook spa blauw, sapjes en B-merk cola?

• downtime
  • Niet online
quote:
originrunner schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:31:
Iemand in Amstelveen naar de borrel geweest? Ook spa blauw, sapjes en B-merk cola?
Als zelfs drinkbare cola er niet meer vanaf kan dan staat het bedrijf op instorten. Juist die kleine dingen zijn de tekenen aan de wand.

• Koos Werkloos
Fit for the Future, TRAB, Rob Pols die op moet stappen, kerstcadeau dat je zelf moet ophalen, Kerstborrel met alleen maar sapjes, B-merk frisdrank en Spa Blauw, werkgever die de gratificaties wil afschaffen (wat gelukkig tegengehouden werd door de OR), kantoorruimte dat wordt afgestoten, kosten die worden uitgesteld naar het volgende jaar.... het is duidelijk dat het niet goed gaat met Atos.

Maar aan de andere kant... straks begint er weer een nieuw jaar, dus dan komen de budgetten weer!

• t_captain
Ik denk dat het past in de bredere economische trend naar disintermediation.

20 jaar geleden had je in de consumentengoederen een hele value chain had van fabrikanten, importeurs, groothandels en detailhandel. Daarvoor in de plaats heb je nu de fabrikant, een enorm magazijn van Amazon of Zalando en een boel aftandse bestelbusjes.

In de ICT consultancy lijkt iets soortgelijks aan de gang. Alleen ben jij hier de fabrikant van de handelswaar, namelijk jouw werkuren. Ik denk dat we momenteel op 90% van de uurtarieven zitten van het jaar 2000. Intussen zijn de CAO-loonkosten een procent of 35 gestegen. Nu was 2000 wel een exorbitant goed jaar voor de Atossen en CMG's van het land, een jaar waarin een consultant zo'n 2.5x zijn totale loonkosten omzette. 150% voor de tussenhandel. Maar met bovengenoemde indexatie van uurtarieven en loonkosten blijft er slechts 65% over om van te bestaan. Van 150 naar 65 vereist vermoedelijk meer ingrijpende herstructurering dan een serie kaasschaaf-bezuinigingen. De bedrijven die de kaasschaaf als centrale visie hebben gehanteerd, staan er allemaal even slecht voor. Lees ook het CGI topic. Of dat van Ordina. Personeelsverloop, krimp in de declarabele headcount, daardoor een organisatie die neigt naar een groter i.p.v. een kleiner waterhoofd. Neergaande spiraal. Anno 2016 / 2017 een sterke markt die de problemen een beetje verbloemt, maar bij iedere downturn in acuut levensgevaar.

• Ankona
Het grootste probleem voor de Atossen is dat ze bijna nergens de regie voeren. Ze leveren handjes maar hebben het leveren van expertise eigenlijk uit hun handen laten glippen. De kleinere detacheerders die veel meer investeren in hun mensen en in hun accountmanagement presteren een stuk beter.

Bij Atos geldt natuurlijk dat de hele detacheringsmarkt iets is dat niet past in de global strategie. Daarom doet de groep in zijn geheel het niet zo slecht maar mist BTN volledig de boot. Ze missen de markt en ze missen de aansluiting met de groep. Daarom presteert Atos hier in NL zo slecht en lopen alle goede mensen weg. (Voor de goede mensen is er werk zat en die gaan er zonder te onderhandelen behoorlijk op vooruit in arbeidsvoorwaarden)

• Apple Afvallige
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-07 23:34

Apple Afvallige

If it aint fixed, brake it !

Dat er een probleem is, is duidelijk. Volgens mij past detachering wel degelijk in de global strategie. Nederland is een relatief volwassen IT land. Andere landen zoals Duitsland en Frankrijk hebben nog voldoende potentiŽle klanten die hun eigen IT doen. Dus zijn er kansen voor detachering en voor Managed Services. In Nederland is alles jaren geleden al ge-outsourced.
De markt die is overgebleven is voornamelijk (semi) overheid en andere pamperklanten. Dat is een markt waar Atos het in Nederland slecht doet.

• Koos Werkloos
De gratificaties worden afgeschaft voor jubilarissen en "Dit is een eerste stap in een aantal te nemen maatregelen om de kosten in lijn te brengen met de inkomsten en investeringen."

Het gaat duidelijk niet goed.

• t_captain
De boodschap is ook helder. Ooit werd het bijzonder gewaardeerd als mensen langer in dienst bleven. Nu niet meer.

• Ankona
quote:
t_captain schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:42:
De boodschap is ook helder. Ooit werd het bijzonder gewaardeerd als mensen langer in dienst bleven. Nu niet meer.
Het is wel logisch. Atos verzuimt al jaren fatsoenlijk te investeren in de opleidingen en ontwikkeling van de medewerkers. Daardoor is het een soort goudenkooi geworden voor oudere werknemers die nergens meer aan de bak zouden kunnen komen en bij Atos ook niet meer hun geld waard zijn.
Vanuit Atos gezien zou het dan ook logisch zijn om die groep, die ze eigenlijk kwijt willen, te belonen voor het feit dat ze het resultaat blijven drukken.

Maar het is natuurlijk wel weer een botte bijl signaal dat meer kost aan kwaad bloed dan het opbrengt.

• t_captain
Je schrijft het terloops: "oudere werknemers die nergens meer aan de bak zouden kunnen komen en bij Atos ook niet meer hun geld waard zijn".

Dat mensen slecht plaatsbaar zijn, heeft niet zoveel te maken met hun leeftijd, maar wel met de mate waarin hun skills actueel zijn. In dienstbetrekking is dat toch echt een dingetje voor de werkgever. Als je wilt dat een ander zorgt voor het bij de tijd blijven van je IT-ers, moet je ze extern inhuren.

• Ankona
quote:
t_captain schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:54:
Je schrijft het terloops: "oudere werknemers die nergens meer aan de bak zouden kunnen komen en bij Atos ook niet meer hun geld waard zijn".

Dat mensen slecht plaatsbaar zijn, heeft niet zoveel te maken met hun leeftijd, maar wel met de mate waarin hun skills actueel zijn. In dienstbetrekking is dat toch echt een dingetje voor de werkgever. Als je wilt dat een ander zorgt voor het bij de tijd blijven van je IT-ers, moet je ze extern inhuren.
Klopt. De eindeloze discussie wie er nou verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de medewerker. Ik ben van mening dat verantwoordelijkheid is van de werkgever (Atos dus) is om dit te initieren en faciliteren maar dat het daarnaast een veel zwaardere verantwoordelijkheid voor de werknemer is om te zorgen zelf up to date te blijven, met of zonder de steun van de werkgever.

Bij Atos zijn de medewerkers die daar zelf verantwoordelijkheid voor voelen vaak al lang vertrokken en er is een grote populatie overgebleven die niet meer up to date is en dat ook niet meer zal worden. En dat is idd zeker Atos zelf te verwijten.

• t_captain
quote:
Ankona schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:59:
[...]

Klopt. De eindeloze discussie wie er nou verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de medewerker. Ik ben van mening dat verantwoordelijkheid is van de werkgever (Atos dus) is om dit te initieren en faciliteren maar dat het daarnaast een veel zwaardere verantwoordelijkheid voor de werknemer is om te zorgen zelf up to date te blijven, met of zonder de steun van de werkgever.

Bij Atos zijn de medewerkers die daar zelf verantwoordelijkheid voor voelen vaak al lang vertrokken en er is een grote populatie overgebleven die niet meer up to date is en dat ook niet meer zal worden. En dat is idd zeker Atos zelf te verwijten.
Hoe zou je het verschil tussen een externe en een werknemer zien in deze?

Als zelfstandige ben ik 100% zelf verwantwoordelijk voor mijn training en ontwikkeling. Ik moet zelf richting bepalen, trainingen kiezen, betalen en tijd vrijmaken. Daarin spelen drie elementen: initiatief, tijd en geld.

Bij gebrek aan een werkgever is de situatie heel eenvoudig. Initiatief is door het ontbreken van een leidinggevende 100% aan de consultant. Tijd moet hij zelf indelen. Geld (bestaande uit de kosten van cursussen plus de opportunity cost van de trainingsuren die onder werktijd worden besteed) wordt in het uurtarief versleuteld.

In loondienst ligt het net even complexer. Een werknemer mag primair leunen op het gezag en daamee het initiatief van zijn leidinggevende. Maar tegelijk is hij daarmee niet helemaal vrijgesteld van eigen initiatief.

Bij de factor "tijd" kun je ook een beetje steggelen. Heeft een cursus meerwaarde voor de werknemer (die verder gaat dan het uitvoeren van zijn huidige functie)? Dan is het niet gek om een beetje vrije tijd bij te dragen. Maar primair komt dit ten laste van de werkgever.

Wat betreft geld is het heel duidelijk de verantwoordelijkheid van de werkgever. Dat wordt onderbouwd door ons belastingregime: de aftrekbaarheid van trainingen in de inkomstenbelasting wordt afgeschaft, terwijl een werkgever opleidingen tegen nulwaardering mag blijven verstrekken. Cursussen worden dus wel erkend als investering van werkgever in werknemer, maar niet meer als investering van werknemer in zichzelf.

Een werknemer die zichzelf actueel houdt zonder steun van de werkgever, doet meer dan je van een werknemer zou mogen verwachten.

• Ankona
Helemaal mee eens, maar een werknemer die niet zelf zijn verantwoordelijkheid neemt wanneer de werkgever die verzaakt snijdt vooral zichzelf in zijn vingers. Die 40-plusser die al 10 jaar van Atos geen cursus meer heeft mogen volgen en straks via een reorganisatie eruit getrapt wordt kan echt geen brood op rekening van Atos kopen door te claimen dat Atos niet in hem geinvesteerd heeft. Die krijgt een transitie vergoeding en mag het verder uitzoeken tot zijn pensioen.

• t_captain
Tien jaar geen opleidingen doen is in de IT een enkele reis naar een onprettige situatie. Zit je bij een werkgever die je niet helpt om bij de tijd te blijven, dan moet je er binnen enkele jaren vertrekken. Dat is de praktische invalshoek.

Principieel vind ik het slecht werkgeverschap.

• kingofd
  • Laatst online: 20-07 14:59
removed

kingofd wijzigde deze reactie 20-01-2017 09:00 (98%)
Reden: no comment

le chateau

• Xiquena
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10-02 14:57
Beetje jammer van Atos dat ze zomaar eenzijdig de arbeidsvoorwaarden aanpassen mbt de 25 en 40 jaar jubileum uitkering. Hoop dat de COR zich hard maakt voor de medewerkers.

Q: Is dit voorgelegd aan de COR? Wat was de reactie van de COR en wat is het effect van de nietigheidsverklaring?

A: Deze maatregel is ter instemming voorgelegd aan de COR en de COR heeft hiermee niet ingestemd. De directie in Nederland heeft besloten deze maatregel toch uit te voeren vanwege de bijzondere bedrijfseconomische omstandigheden waarin wij momenteel verkeren: onze omzet en winst nemen sterk af in Nederland terwijl de markt voor onze dienstverlening groeit. De COR heeft vervolgens de nietigheid ingeroepen; dat betekent dat de COR naar de rechter kŠn gaan om te vragen de maatregel nietig te verklaren. Dat is voor zover wij weten (nog) niet gebeurd.

Verder hoor ik ook op een paar afdelingen dat de medewerkers gewoon weggepest worden door het management. Mensen die ze weg willen hebben en hun werkzaamheden door India willen laten doen, Ontslaan kost een hoop geld en dat heeft Atos niet.

• t_captain
quote:
onze omzet en winst nemen sterk af in Nederland terwijl de markt voor onze dienstverlening groeit.
Outsider blik: Zorgwekkend. Want hoe moet het verder als de markt stagneert?

Als ik er zou werken, zou ik mijn CV oppoetsen en proberen een andere baan te vinden. Om twee redenen.

De veiligheid van je baan lijkt in het geding.

En de kans dat je cursussen of loonsverhoding kunt verwachten in 2017 lijkt me niet groot als de directie zich zo uit tegen de OR. Wat linksom of rechtsom schade aan je carriŤre doet.

• doogster
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Als voormalig Atos-medewerker lees ik dit soort berichten met gemengde gevoelens:

https://fd.nl/ondernemen/...ekt-bonussen-personeel-in

Ik heb vorig jaar besloten om na lange tijd een overstap te maken naar een andere organisatie waar meer oog voor de medewerker is.

doogster wijzigde deze reactie 14-02-2017 22:13 (0%)
Reden: typo gecorrigeerd

• Koos Werkloos
Voor wie geen zin heeft om zich te registreren, bij deze het volledig artikel:
quote:
Automatiseerder Atos trekt bonussen personeel in

IT-dienstverlener Atos grijpt hard in de arbeidsvoorwaarden in. Het bedrijf heeft in Nederland de personeelsbonussen over de tweede helft van 2016 ingetrokken. Dat bevestigt een woordvoerder van de automatiseerder. 'Gezien de slechte resultaten is het niet gepast de bonussen uit te betalen', zegt ze.

Het van oorsprong Franse Atos zit in Nederland al een aantal jaren in een neergaande spiraal. Ruim de helft van de inkomsten komt uit het onderhoud en beheer van servers, netwerken, pc’s en laptops. Omdat steeds meer klanten overstappen op de cloud is daarin steeds minder werk. De automatiseerder heeft zelf ook een clouddienst, maar de inkomsten daaruit wegen niet op tegen de wegvallende omzet uit onderhoud en beheer.

Situatie 'ernstig'

De beslissing om de bonussen, die normaal twee keer per jaar worden uitgekeerd, dit keer in te houden was 'pittig', zegt de woordvoerder. 'En natuurlijk is er veel teleurstelling, maar we hopen ook op begrip.' Naast het intrekken van de bonussen zijn ook de jubileumuitkeringen versoberd. De maatregelen zijn om meerdere redenen genomen, licht ze toe. 'Het is natuurlijk een kostenbesparing. Maar we willen er ook een signaal mee afgeven naar de medewerkers. De situatie is echt ernstig en we moeten het schip keren. We vragen in deze situatie om saamhorigheid.'

Het gaat om 20% van de ongeveer 4000 medewerkers die Atos in Nederland heeft. Het betreft vooral medewerkers in senior management, laat een woordvoerder weten.

Fit for the Future

Het bedrijf maakt volgende week donderdag de cijfers over 2016 bekend. In 2015 kende Atos in de Benelux en ScandinaviŽ een dramatisch eerste halfjaar, met een omzetdaling van ruim 6%. Dat trok later aan, waardoor de divisie over heel 2015 een daling van 3,9% noteerde. De omzet van het hele bedrijf steeg in dat jaar nog licht.

De slechte resultaten noopten het bedrijf in Nederland al eerder tot ingrijpen. In de zomer van 2016 vroeg Atos een loonoffer van 10% over twee jaar aan de medewerkers. Met de opbrengst wilde de IT-dienstverlener medewerkers bijscholen en nieuwe medewerkers aantrekken. Het idee voor het opleidingstraject, dat de titel 'Fit for the Future' meekreeg, ontketende een storm van kritiek onder het personeel en bij de vakbonden. Het plan sneuvelde uiteindelijk in de ondernemingsraad.

Niet veel later kondigde de bestuursvoorzitter van Atos Nederland (en Benelux en ScandinaviŽ), Rob Pols, na tien jaar plotseling zijn vertrek aan. Het bedrijf stelde zelf dat er geen verband was tussen de kritiek op Fit for the Future en het vertrek van Pols. De topman zou zelf besloten hebben dat het tijd was een andere weg in te slaan.

Kennis verouderd snel

Vakbond FNV is zo'n drie weken geleden ingelicht over het intrekken van de bonussen, zegt FNV-bestuurder Ger Klinkenberg. Omdat er geen cao is bij Atos kan de vakbond niet echt actie ondernemen, zegt hij. 'Maar ik heb het bedrijf wel gewaarschuwd. Ze schieten zichzelf hiermee in de voet. Als je medewerkers een bepaalde prestatie leveren, dan kun je het niet maken om als bedrijf je afspraak niet na te komen.'

Klinkenberg verwijt het bedrijf medewerkers te gebruiken als 'wegwerpproducten'. 'In tijden dat het goed gaat, is er geen tijd om te investeren in opleidingen, want dan moeten er zo veel mogelijk uren worden geschreven. En als het niet goed gaat, is er geen geld. Om het kennisniveau in de organisatie toch op peil te houden, worden steeds nieuwe mensen ingehuurd die er dan na een tijdje weer uit moeten. Maar er wordt te weinig duurzaam geÔnvesteerd.'

Tegelijkertijd is de vakbondsbestuurder ook kritisch op de medewerkers. 'Kennis veroudert snel in de IT. Dan moet je dus in jezelf blijven investeren. Als je ziet dat het bedrijf dat niet doet, moet je aan de bel trekken.'

Voor 2017 kijkt Atos 'met goede moed vooruit', aldus de woordvoerder. 'De economie trekt aan, dus daarop willen we inhaken. We werken aan mooie producten en innovaties en zien weer groei in de markt.'

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-07 01:39
quote:
Koos Werkloos schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 06:23:
IT-dienstverlener Atos grijpt hard in de arbeidsvoorwaarden in. Het bedrijf heeft in Nederland de personeelsbonussen over de tweede helft van 2016 ingetrokken. Dat bevestigt een woordvoerder van de automatiseerder. 'Gezien de slechte resultaten is het niet gepast de bonussen uit te betalen', zegt ze.
Voor de volledigheid: iedereen krijgt wel de 13e maand volledig uitbetaald, net als de mensen die niet bonusgerechtigd zijn, maar de extra betaling daarboven vervalt.

• Ankona
Geldt dit ook voor de TRAB? (de truc om de opgespaarde verlof rechten om te zetten naar een op 0 te stellen bonus regeling)

• Koos Werkloos
quote:
Ankona schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:14:
Geldt dit ook voor de TRAB? (de truc om de opgespaarde verlof rechten om te zetten naar een op 0 te stellen bonus regeling)
De TRAB is resultaatafhankelijk en als de resultaten zo slecht zijn dat ze dit soort maatregelen moeten gaan nemen, dan ja, dan kan het niet anders dan dat ook de TRAB geraakt wordt.

• Deodaat
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21-07 23:33
Best bijzonder, dat bonussen worden ingehouden. Voor wat voor personeel geldt dit dan precies? Krijgt bijvoorbeeld sales nu geen commissie? Hoe moet ik dit zien?

• Ankona
De meeste bonussen zijn geen vrijblijvende gift van de werkgever maar zijn middels kpi's hard vastgelegd. Best bijzonder idd dat die zomaar gecanceld worden.

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

Zebby

Fervent gamer

Ik ben dit jaar weg gegaan bij Equens (sinds Oktober 2016 equensWorldline, onderdeel van Atos), zag het er niet beter op worden. Twee geheel verschillende culturen, al dat niet op aansluitende markten (Acquiring en Payments). Ik zie niet in hoe deze merge enig positief verschil zal gaan brengen aan het gehele concern, met Equens ging het ook al jaren niet goed.
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*