Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua leaseauto bij Atos rij ik tegenwoordig een klein wagentje.

De wagens die je kunt leasen zijn beperkt tot een handvol merken (nissan/renault, toyota/lexis en bmw/mini) waardoor de ratio in de keuze het makkelijk kon winnen van de emotie omdat er niet echt een betaalbare auto bij zat die ik mooi vond (bwm is geen optie, dat is alleen voor de managers denk ik :)).

Uiteindelijk dus voor een 14%/20k cat. waarde dieselschrapertje gekozen, ver onder mijn leasebudget waardoor ik geen eigen bijdrage hoef te betalen. Tov van mijn vorige leasewagen bij Atos pak ik netto zon 235 euro p/m nu, kosten zijn iets minder dan 100 euro netto in de maand om van A naar B te geraken.

Eigen vervoer heb ik ook overwogen, maar bij een leasewagen weet je precies waar je kostentechnisch aan toe bent, bij een auto in eigen beheer kan dit door pech en ongelukken enorm varieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:50:
Iedereen de salarisverhoging al binnen? 2% bij 'zeer goed' met een R-factor boven de 4 vind ik ronduit karig! :|

De verhogingen worden dit jaar ook een beetje sneaky doorgevoerd, er is geen tabel en ik heb de indruk dat mensen die geen verhoging krijgen gewoon onwetend gehouden worden. Gaat rap bergaf met Atos.
Twee procent bovenop een inflatiecorrectie, of totaal slechts 2%? In het laatste geval is het eigenlijk alleen een inflatiecorrectie en ga je er niets op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatiecorrectie hebben we niet bij Atos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:50:
Iedereen de salarisverhoging al binnen? 2% bij 'zeer goed' met een R-factor boven de 4 vind ik ronduit karig! :|

De verhogingen worden dit jaar ook een beetje sneaky doorgevoerd, er is geen tabel en ik heb de indruk dat mensen die geen verhoging krijgen gewoon onwetend gehouden worden. Gaat rap bergaf met Atos.
Nee, ik ga maandag mijn manager vragen wanneer ik er iets over hoor. Mag hij verdedigen waarom hij vindt dat ik niet voor een correctie in aanmerking kom.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:11:
Inflatiecorrectie hebben we niet bij Atos
Tja, als een van de weinige ICT bedrijven kun je voor ATOS zeggen dat de werknemers zelf collectieve personeelsvertegenwoordiging en bijbehorende CAO hebben verspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
En toch moeten we misschien weer eens staken. De OR had hele andere voorstellen dan er nu door de directie doorgedrukt worden. Het directe personeel is zijn geld echt wel waard, dus waar het in de overhead verspilt wordt moet niet op de uitvoerenden afgewenteld worden. De uitstroom van ervaren goede collega's is al schrikbarend hoog de laatste maanden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je met 1 ervaringsjaar erbij, met een snelle groeilijn ('zeer goed') slechts 2% meer waard bent, dan zou je zonder dat ervaringsjaar minder waard zijn dan voorheen.

Dat stel ik omdat een ervaringsjaar van iemand met zeer goede beoordelingen in het algemeen aanzienlijk meer dan 2% waard is, eerder 5 a 8%.

Mijn conclusie is dan ook dat Atos het algemene salarisniveau omlaag heeft bijgesteld. De beloning voor een werknemer met een bepaalde hoeveelheid kennis en ervaring zit dit jaar kennelijk enkele procenten lager dan de beloning voor hetzelfde profiel vorig jaar.

Gezien de goede markt vind ik dat opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

Tja dankzij het JP programma zit ik nu nog steeds op ieder jaar +- 10% salaris verhoging. Zodra dit ophoud en ik er geen cent meer bij krijg terwijl ik nog steeds zeer goed presteer zou ik eens goed gaan overwegen over te stappen.

Ik heb het zeer naar mijn zin bij Atos leuke klussen leuke collega's goede managers en zeer veel groei mogelijkheden. Als een startende vind ik ervaring belangrijk maar dat ik over een jaar of 2 een leuk huis kan kopen vind ik eigenlijk belangrijker.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen 5 jaren voortdurend op een klus gezeten, altijd klantbeoordeling "zeer goed" gehad, en meer dan 1 miljoen euro omzet gedraaid, dan nog schepen ze je bij Atos af met een salaris van 3600 euro bruto.

Het freelancerschap lonkt, uitzuigtent is het. Ze kunnen niks voor je doen al "zouden de managers dat graag anders zien" er wordt altijd geschermd met Parijs als de grote boeman. De managers houden zichzelf lekker bezig met performance management; zij zijn de mieren en de professionals de bladluizen. En dan heb je ook nog oudbollige senior consultants op de bank zitten die elke maand meer dan 5000 euro toucheren.

Shunt, je doet er inderdaad verstandig aan zodra Atos je opgeleid heeft en geen wezenlijke salarisverhogingen meer geeft verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34
Laatste verhaal is een "feest'' van herkenning voor een oud medewerker! True 100%.
Trust me, er zijn -tig beter Enterprise gerichte organisaties die wel iets voor hun kernwaarde no.1 personeel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ben benieuwd of het morgen nog een beetje gaat rommelen onder de collega's en of de COR zich nog laat horen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:33:
Ik heb de afgelopen 5 jaren voortdurend op een klus gezeten, altijd klantbeoordeling "zeer goed" gehad, en meer dan 1 miljoen euro omzet gedraaid, dan nog schepen ze je bij Atos af met een salaris van 3600 euro bruto.

[...]
Twee ton aan jaaromzet bij een totale werkgeverslasten van 70k, dat is een verhouding die zelfs 10 jaar geleden nog aan de hoge kant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:33:

Het freelancerschap lonkt, uitzuigtent is het. Ze kunnen niks voor je doen al "zouden de managers dat graag anders zien" er wordt altijd geschermd met Parijs als de grote boeman. De managers houden zichzelf lekker bezig met performance management; zij zijn de mieren en de professionals de bladluizen. En dan heb je ook nog oudbollige senior consultants op de bank zitten die elke maand meer dan 5000 euro toucheren.

Shunt, je doet er inderdaad verstandig aan zodra Atos je opgeleid heeft en geen wezenlijke salarisverhogingen meer geeft verder te kijken.
Zo werkt het bij de meeste grote toko's anders hoor. Lees voor de grap eens hoe het bij CGI gaat of bij Cap.
Als je het echt alleen voor het geld doet, moet je zsm gaan freelancen op het moment dat je dat aandurft.
Aan de andere kant, als je bij je baas je huidige salaris niet naar tevredenheid kunt uit onderhandelen, hoe werkt dat dan straks als je verantwoordelijk bent voor je eigen tarief?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:53:
[...]

Zo werkt het bij de meeste grote toko's anders hoor. Lees voor de grap eens hoe het bij CGI gaat of bij Cap.
Als je het echt alleen voor het geld doet, moet je zsm gaan freelancen op het moment dat je dat aandurft.
Aan de andere kant, als je bij je baas je huidige salaris niet naar tevredenheid kunt uit onderhandelen, hoe werkt dat dan straks als je verantwoordelijk bent voor je eigen tarief?
Ja, qua grote bedrijven heb je een punt. Ik heb ook sterk mijn bedenkingen bij het "Freelancerschap", een vast contract heeft ook wel weer voordelen. Het imago van freelancers is ook negatief bij mij, ik ben te veel graaiende beunhazen tegen gekomen. Wil ik mij daar mee afficheren?

Overigens hebben bedrijven gewoon standaardtarieven voor bepaalde expertise, veel onderhandelen komt daar niet bij kijken. Helemaal als je je via een payroller laat wegzetten.

Het blijft natuurlijk wel jammer dat expertise waar klanten van Atos erg enthousiast over zijn zo sober gewaardeerd wordt door Atos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Freelancen is ook niet alles. De tarieven lijken leuk, maar je moet je eigen leegloop opvangen en je eigen sales doen (en kunnen). Daarnaast ben je ook volledig verantwoordelijk voor je verzekeringen, licenties en opleiding (dat laatste in feite ook als je bij Atos werkt aangezien Atos niet in je investeert zolang je nog capable genoeg bent om weggezet te worden)

Voor mij is freelancen dus pas een optie als je droomt van ondernemerschap en een business idee hebt dat je uit wil laten groeien. Niet echt als alternatief voor de detacheringsboeren. Al denk ik wel dat in het detacheringslandschap ook partijen actief zijn die meer vanuit de professional denken en ontwikkeling en kwaliteit meer zien en waarderen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bedrijf met een beursnotering is geen pre voor de werknemers, dat lijkt me ook wel een veilige vuistregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat geluid hoor ik vaker. Maar AEX-fondsen als Unilever, ASML, Philips, Shell zijn toch prima organisaties om voor te werken.

Het is dus mogelijk om zowel externe aandeelhouders als werknemers tevreden te stellen. Ik denk dat de sleutel net iets subtieler zit: als werknemers commodities zijn (zoals in de detachering) en er een externe aandeelhouder is, is een bedrijf waarschijnlijk geen optimale werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel aan het kijken naar het AO yopro programma, maar ik kom ergens niet uit. Weet een van jullie hoe het zit betreft reistijd die je kwijt bent, is dit gerekend vanaf de standplaats waar je bent gevestigd of gerekend vanaf je woonplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat de voorwaarden zijn voor het Atos traineeship qua minimale tijd die je zal moeten blijven na het traineeship? (https://careers.atos.net/...jj&id=120477#.U8E3MbHIz_Q)
En wat de kosten/boete is mocht je eerder dan een x aantal jaar weggaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:26:
Iemand een idee wat de voorwaarden zijn voor het Atos traineeship qua minimale tijd die je zal moeten blijven na het traineeship? (https://careers.atos.net/...jj&id=120477#.U8E3MbHIz_Q)
En wat de kosten/boete is mocht je eerder dan een x aantal jaar weggaan?
DIt hangt voledig af van hoe groot / duur de cursis / traineeship was die je gevolgd hebt. Bij mij was het 2 maanden fulltime training en ik moest toen een jaar blijven plakken en dan was het bedrag kwijt gescholden. En anders moest ik volgens mij 1200 ofzo neer leggen. Mijn vriendin volgt op het moment een .Net masterclass bij atos en deze duurt 4 maan maanden en zou 7500 kosten en is ook na een jaar kwijt gescholden. (gaat per maand 1/12 van af.)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:05:
Ik ben momenteel aan het kijken naar het AO yopro programma, maar ik kom ergens niet uit. Weet een van jullie hoe het zit betreft reistijd die je kwijt bent, is dit gerekend vanaf de standplaats waar je bent gevestigd of gerekend vanaf je woonplaats?
Zo ver ik het altijd begrepen heb is het vanaf je woonplek / huis tot aan de klant locatie. (mits je natuurlijk mobiel verklaard bent.)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Ik heb geen ervaring met het werken bij Atos maar ik heb wel een sollicitatie procedure gevolgd.

Na jaren freelancen en studie dacht ik laat me even kijken of er uitdaging te vinden is in de Corporate omgeving.

Ik ging eerlijk gezegd heel open-minded daar naar toe. Ik heb tegelijkertijd ook andere gesprekken gevoerd bij bedrijven maar Atos is als enige gewoon onprofessioneel.

Afspraken kwam men letterlijk keer op keer niet na. Zelfs na het laatste gesprek gaf ik aan op vakantie te gaan en ik zou daarvoor al een reactie terug krijgen. (1 week) Je raad het al totaal geen reactie gekregen. Verschillende malen proberen contact te krijgen ook niet gelukt.

Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn waarmee ik het gesprek heb gevoerd, die zou me 1.5 uur later terug bellen. (hij wist nog wel wie ik was)

Je raad het al, niet terug gebeld. Vanochtend nog eens gebeld maar geen gehoor. Uiteindelijk mezelf voorgenomen om sowieso in te gaan op een ander aanbod en een mail gestuurd dat ik het echt onprofessioneel vind en ik mijn sollicitatie intrek.

Misschien had ik even ongeluk met de mensen die ik tegen kwam, ik weet het niet.

Dat was mijn korte ervaring met Atos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11-2020
Helaas zelfde ervaring met kennis die ik had aangebracht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Regel een bij Atos.
Laat NIETS door een ander regelen. Als je iemand aan brengt binnen Atos altijd direct via je manager of zijn contacten doen. 4 man aangebracht nu waarvan 2 in de zelfde maand (zie foto BK met mijn gare kop + 2 iphones).

Heb de fout ooit een keer gemaakt iemand via recruitment aan te melden en dat was het zelfde drama als hier boven. Sinds dien heb ik zelf de contacten gemaakt met de mensen die nodig zijn en de rest handel ik af via mijn manager.

Toevallig heb ik volgende week ergens een gesprek met HR / Recruitment en ik zal dit zeker eens aan geven.

Ps als je alsnog intresse hebt (snap ik als dat niet zo is natuurlijk) stuur me dan een PM en dan praten we er eens over.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Shunt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:41:
Regel een bij Atos.
Laat NIETS door een ander regelen. Als je iemand aan brengt binnen Atos altijd direct via je manager of zijn contacten doen. 4 man aangebracht nu waarvan 2 in de zelfde maand (zie foto BK met mijn gare kop + 2 iphones).

Heb de fout ooit een keer gemaakt iemand via recruitment aan te melden en dat was het zelfde drama als hier boven. Sinds dien heb ik zelf de contacten gemaakt met de mensen die nodig zijn en de rest handel ik af via mijn manager.

Toevallig heb ik volgende week ergens een gesprek met HR / Recruitment en ik zal dit zeker eens aan geven.

Ps als je alsnog intresse hebt (snap ik als dat niet zo is natuurlijk) stuur me dan een PM en dan praten we er eens over.
Heb geen idee wat voor functie degene had maar gezien hoe ze mensen behandelen die niet eens in het bedrijf zitten. Wil ik niet eens weten hoe ze mensen zouden behandelen als ze er wel zitten.

Bedankt voor het aanbod maar heb er al een aangenomen :). Ik denk dat ik voor de werkzoekende misschien een thread ga maken over de bedrijven en sollicitatie procedures die ik moest ondergaan en de ervaringen daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bedrijven snappen niet half hoeveel talent ze verliezen doordat ze hun sollicitatieproces niet op orde hebben. Geen, langzaam of kwalitatief slecht contact opnemen, langgerekte procedures, niet flexibel willen zijn, you name it.

Goede kandidaten hebben meestal een baan, zijn tactisch genoeg om hun sollicitaties een beetje "stealth" te doen en hebben snel aanbiedingen van je concurrenten op zak. Als slim bedrijf hou je hier rekening mee door snel te schakelen, geen onnodige tussenlaag in te bouwen, en eventueel flexibel te zijn met tijden en plaatsen waar je kandidaten spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
(jarig!)
Bij Atos wordt heel erg veel op indirect personeel bezuinigd, ze zijn nu weer bezig met een aantal bezuinigingsrondes bij de HRM en Financiele afdelingen. Alles gaat naar India of Spanje. Dit soort dingen heeft ook zijn weerslag op het aannemen van personeel. Dit doet geen goed aan de interne ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:49:
Laatste verhaal is een "feest'' van herkenning voor een oud medewerker! True 100%.
Trust me, er zijn -tig beter Enterprise gerichte organisaties die wel iets voor hun kernwaarde no.1 personeel doen...
Het is maar net wat je een feest noemt... ;) Er zijn hier trouwens wel zichtbaar twee groepen, de ene die weet hoe het hier werkt en de andere die dat nog gaat weten. Ach ik ben ook in de laatste groep begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:54:
[...]

Het is maar net wat je een feest noemt. Er zijn hier trouwens wel zichtbaar twee groepen, de ene die weet hoe het hier werkt en de andere die dat nog gaat weten. Ach ik ben ook in de laatste groep begonnen.
Tja je kunt het inderdaad zo zwart en wit zien ja. Verder zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die het gewoon naar hun zin hebben en het al 10 jaar naar hun zin hebben. (of langer). Maar dat past natuurlijk niet in het hokje wat je het bedrijf al gegeven hebt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:33:
[...]

Tja je kunt het inderdaad zo zwart en wit zien ja. Verder zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die het gewoon naar hun zin hebben en het al 10 jaar naar hun zin hebben. (of langer). Maar dat past natuurlijk niet in het hokje wat je het bedrijf al gegeven hebt.
Ze zullen er best zijn maar ik heb ze hier op de verdieping echt niet gezien. Daarbuiten ook niet. Het verloop is niet voor niets groot. Maar als je het naar je zin hebt, gewoon blijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Ze zullen er best zijn maar ik heb ze hier op de verdieping echt niet gezien. Daarbuiten ook niet. Het verloop is niet voor niets groot. Maar als je het naar je zin hebt, gewoon blijven natuurlijk.
Mag ik dan vragen waar je zit binnen welk onderdeel? En waarom exact het is dat jij er niet naar je plezier zit. Ik snap dat als je niet naar je plezier zit je moeilijk positief kan zijn over je job.
Maar als je er echt zo erg mee zit waarom ga je niet op zoek naar een nieuwe uitdaging dan? Zodra ze bij Atos stoppen met verhogingen en ze niet willen mee werken aan nieuwe uit dagingen ben ik ook direct weg. Vind het tot nu een fijn bedrijf maar het moet van twee kanen blijven komen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:23:
[...]

waarom ga je niet op zoek naar een nieuwe uitdaging dan?
Ik ben bezig met een goed geplande carrieremove. Zie eerdere posts. Brr wat een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:49:
[...]

Ik ben bezig met een goed geplande carrieremove. Zie eerdere posts. Brr wat een bedrijf.
Heb net even je posts doorzocht en ik kan niets vinden over een goed geplande carrieremove enkel geklaag over Atos wat 90% van de tijd niet onderbouwd wordt maar met name one liners zijn.
En het spijt me zeer maar je eerste post is uit 2011 en daar ben je al aan het klagen over Atos en nu drie jaar verder zit je nog steeds bij atos. Dus of Atos doet toch iets goed of ik snap je niet helemaal.

Ik vraag mij echt af waar je zit want ik herken Atos echt totaal niet in je verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 03-08-2014 00:53 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugion
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:22
De post waar pdrp naar verwijst staat toch echt op de vorige pagina Shunt.

Daarbij herken ook ik me wel degelijk in zijn verhaal. Kkoenen, JasperSieg en jijzelf proberen Atos mooi af te schilderen, anderen zijn denk ik iets realistischer, de waarheid ligt dan ook in het midden denk ik.

Desondanks is het mijn inziens altijd goed om om je heen te kijken, want geloof me bij andere bedrijven gaat het er op medewerkers vlak iets anders aan toe dan bij Atos. En als je nooit ergens anders hebt gezeten (want je bent toch begonnen bij Atos?) kan ik me voorstellen dat de enterprise omgeving je aanspreekt.

Wat mij voornamelijk stoort is dat Atos heel slecht communiceert op organisatorisch vlak. Ook de COR wijst de ondernemer hier keer op keer op, maar er verandert niets. Ze blijven beslissing doorduwen zonder afstemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nugion schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:23:
De post waar pdrp naar verwijst staat toch echt op de vorige pagina Shunt.
Klopt over dat ene zinnetje waar staat "bezig gerichte papieren te halen dan ben ik weg" heen gelezen.
Daarbij herken ook ik me wel degelijk in zijn verhaal. Kkoenen, JasperSieg en jijzelf proberen Atos mooi af te schilderen, anderen zijn denk ik iets realistischer, de waarheid ligt dan ook in het midden denk ik.
Ik probeer Atos niet mooier af te shcilderen dan ze daadwerkelijk zijn. Ik geef MIJN visie met duidelijke uitleg waar mijn mening vandaan komt. En dat mis ik toch echt bij pdrp hij onderbouwd niets maar lijkt dit topic puur en alleen als afschrijf therapie te gebruiken om van zijn frustraties af te komen.
Desondanks is het mijn inziens altijd goed om om je heen te kijken, want geloof me bij andere bedrijven gaat het er op medewerkers vlak iets anders aan toe dan bij Atos. En als je nooit ergens anders hebt gezeten (want je bent toch begonnen bij Atos?) kan ik me voorstellen dat de enterprise omgeving je aanspreekt.
Ik heb bij Logica gezeten voor ik bij Atos kwam werken en geloof me daar is het alles behalve beter. Ik heb verder ook bij KPN gezeten (geen gelijke functie) en heb daar ook gezien hoe ze met personeel om gaan. En verder nog de Efteling geen IT organisatie maar ook daar heb ik gezien hoe je niet met medewerkers om moet gaan. En uit die reeks komt Atos er voor mij een heel stuk beter uit. Maar dat komt wel omdat ik zelf mijn muil open trek en zelf dingen probeer te regelen om het voor mij beter te maken. (en Atos wordt daar ook niet slechter van ;) )
Wat mij voornamelijk stoort is dat Atos heel slecht communiceert op organisatorisch vlak. Ook de COR wijst de ondernemer hier keer op keer op, maar er verandert niets. Ze blijven beslissing doorduwen zonder afstemming.
Niet alleen op dat vlak maar als je ziet hoeveel potentiële collega's al zijn afgehaakt omdat recruitment de bal laat vallen op het communicatie vlak. Dat is gewoon beschamend.

Ik blijf er bij dat je moet kunnen klagen wat je wil maar ik zou gewoon graag zien dat mensen hun klachten wat meer onderbouwen zodat je ook een waarde oordeel er aan kunt hangen als potentieel Atosser.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 00:47:
[...]

Heb net even je posts doorzocht en ik kan niets vinden over een goed geplande carrieremove enkel geklaag over Atos wat 90% van de tijd niet onderbouwd wordt maar met name one liners zijn.
En het spijt me zeer maar je eerste post is uit 2011 en daar ben je al aan het klagen over Atos en nu drie jaar verder zit je nog steeds bij atos. Dus of Atos doet toch iets goed of ik snap je niet helemaal.

Ik vraag mij echt af waar je zit want ik herken Atos echt totaal niet in je verhaal.
Ik verwacht geen verbetering bij Atos en wil er dus weg voordat ineens ik vastloop zoals ik met anderen heb zien gebeuren. Overstappen naar de eerste de beste andere grote detacheerder heeft geen zin, dus ik doe voorbereidingen. Dat staat in verschillende posts boven.

Namen enzo ga ik niet geven. Dat kan anderen in problemen brengen. bv omdat dingen wel eens anders worden begrepen of slecht gelezen.

Als je het naar je zin hebt, prima en houden zo! Maar schrik niet als je tegen iemand aanloopt die er anders over denkt. Als je het niet herkent en je wilt meer begrijpen, vraag dan zelf de enquetes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 07:19:
[...]

Ik verwacht geen verbetering bij Atos en wil er dus weg voordat ineens ik vastloop zoals ik met anderen heb zien gebeuren. Overstappen naar de eerste de beste andere grote detacheerder heeft geen zin, dus ik doe voorbereidingen. Dat staat in verschillende posts boven.
Maar waarin verwacht je geen verbetering en waarom niet wat gaat er bij jou mis wat zijn de redenen waarom je zo anti bent geworden. En waarom niet gewoon je CV online gooien en over stappen. Ik heb niets online staan en heb totaal geen indrukwekkend profiel maar ik wordt wekelijks meerdere malen lastig gevallen met gerichte en concrete aanbiedingen voor nieuwe jobs. Dus als je actief gaat zoeken lijkt het mij toch geen probleem om wat anders te vinden. Al helemaal als je al 3 jaar niet op je plek zit. Het komt een beetje over op me dat je het er niet mee eens bent maar aan de andere kant ook niet weg wilt om "redenen".
Namen enzo ga ik niet geven. Dat kan anderen in problemen brengen. bv omdat dingen wel eens anders worden begrepen of slecht gelezen.
Of je bij MS / TS zit of bij een ander onderdeel is toch geen probleem daar kan toch niemand iets mee? Ik hoef je standplek / SAP nummer en pin code niet. Verder zit je op een anoniem account wat je volgens mij specifiek voor dit topick hebt aangemaakt dus dat is toch niet te herleiden naar jou maar oké dat moet je zelf weten.
Als je het naar je zin hebt, prima en houden zo! Maar schrik niet als je tegen iemand aanloopt die er anders over denkt. Als je het niet herkent en je wilt meer begrijpen, vraag dan zelf de enquetes op.
Ik heb het naar mijn zin ja en natuurlijk loop ik tegen mensen aan die het niet naar hun zin hebben maar zoals ik al meermaals aangegeven heb kan je daar niets mee als ze gewoon schreeuwen het is kut wat een slechte werk gever enz enz enz. Die legen uit waarom en dan kan je het daar over hebben. Soms kan je wat met die uitleg zodat je zelf iets anders kunt regelen / doen. Soms kan je er alsnog niets mee maar dan is het wel duidelijk en kan je er een waarde oordeel aan hangen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 20:00
Ik denk dat dit een typisch gevalletje "het gras is groener bij de buren" is. Als je je eenmaal irriteert aan dingen, dan loopt je emmertje alleen maar verder vol en moet je uiteindelijk een keuze maken. Ik heb voor mezelf de regel dat ik met plezier naar mijn werk wil gaan. Op het moment dat dat niet meer het geval is, om welke reden dan ook, dan switch ik. En gelukkig is dat in de meeste IT posities niet zo moeilijk.
Dat is jouw mening. Ik beschrijf Atos zoals ik het bedrijf ervaar. En ik heb genoeg commentaar op de organisatie, check mijn berichten op Zen maar. Er zijn genoeg dingen slecht geregeld en inderdaad: de COR en communicatie richting de medewerkers is waardeloos, je hoort mij zeker niet zeggen dat dat anders is.

Ik ben van mening dat je persoonlijke instelling veel invloed kan hebben op jouw positie binnen het bedrijf. Ik hoor regelmatig mensen klagen over van alles, maar als je dan gaat kijken wat die mensen doen om verbetering te krijgen, dan is dat vaak bijzonder weinig. Dan hoor je weer "dat heeft toch geen zin". En misschien mis ik daar de jaren ervaring, dat zou kunnen. Maar ter illustratie: ik heb nu voor de 2e keer een afspraak bij Arnic de Winter. Waarom heb ik die afspraak? Omdat ik mijn mening liet horen in de wekelijkse chat en hij geïnteresseerd is in wat ik te vertellen heb. Dat betekent nog steeds niet dat mijn ideeën nu per direct in uitvoer worden gebracht, maar ik krijg in ieder geval de kans om te vertellen wat ik denk. Als jij concurrenten weet waar de vice president op zo'n manier tijd voor je maakt, dan hoor ik het graag. Geen reclame praatje dit, alleen feiten. Jammer dat niet iedereen er zo over denkt, maar dat heb je nu eenmaal in een bedrijf met zoveel medewerkers.

Op meer persoonlijke noot vind ik het overigens zwak om hier onder een anoniem account af te geven op je werkgever. Als het al zo ver is dat je niet durft te vertellen in welk onderdeel je werkt, dan vermoed ik dat je inderdaad beter af zult zijn bij de concurrentie. Laat ons vooral even weten hoe groen het gras bij de buren is, altijd interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:16
Onlangs ben ik benaderd door Atos en vroegen ze of ik interesse had in de functie van infrastructure specialist. Dit leek mij een erg leuke baan maar ik ben er niet op in gegaan omdat ik net bezig ben met afstuderen (duale opleiding) en ik voorlopig goed zit bij mijn huidige werkgever. Echter was ik wel benieuwd naar het salaris wat aan deze functie gekoppeld is. Ze gaven aan dat het rond de 3000 euro bruto zou zijn + leaseauto + max 1u reistijd (rest is werktijk). Verder waren er ook mogelijkheden tot opleidingen. Ik ben benieuwd in welke schaal deze functie is ingedeeld aangezien je de CAO gewoon kunt inzien. Tevens ben ik benieuwd wie de overige voorwaarden herkent. Vooral die reistijd is wel een interessante. Moet ik dit zien als 8u werken - extra reistijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als reistijd in arbeidsvoorwaarden op 1 uur is begrensd, betekent het dat je per dag niet meer dan 10.5 uur van huis hoeft te zijn: 1 uur reistijd heen en terug, 8 uur werktijd en een half uurtje pauze.

De vraag is hoe reistijd is gedefinieerd. Is het volgens de routeplanner zonder files, of is het de werkelijke reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

het kan dus ook zijn dat je twee uur enkele reis moet reizen maar dat een uur betaald is maar dat je alsnog 8 uur moet werken bij de klant.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Laatst online: 11:16
magneet schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:59:
het kan dus ook zijn dat je twee uur enkele reis moet reizen maar dat een uur betaald is maar dat je alsnog 8 uur moet werken bij de klant.
Dat is net wat mij onduidelijk was.
Uiteraard zou ik zoiets toch in het contract laten opnemen zodat er geen misverstanden zijn achteraf.
Voor hetzelfde geld kan je in Amsterdam gaan werken (ik woon in Limburg) en maak je erg lange dagen.
Ze hadden mij toegezegd dat ze regionaal werken en dat ik regio Eindhoven - Maastricht zou kunnen doen.
Uiteraard werk je de ene keer vlak bij de deur terwijl je voor een andere opdracht misschien een stuk verder op moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals wel vaker, de regeltjes zijn niet heilig. Daar zit ruimte in. Kwestie van vraag en aanbod voor een klus en dat schommelt nou eenmaal erg in ICT. Dus het loont om te onderhandelen. Omgekeerd wil Atos dat je buiten de regio gaat als het ze uitkomt.

Je reist wat af hier maar krijgt zo wel gezichtsbepalende klussen. Het is mooi je eigen opdrachten meer dan eens in het nieuws terug te zien. Dat is nu in mijn voordeel en opent wegen als je daarover praat bij kandidaatwerkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
jsiegmund schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:33:
Op meer persoonlijke noot vind ik het overigens zwak om hier onder een anoniem account af te geven op je werkgever. Als het al zo ver is dat je niet durft te vertellen in welk onderdeel je werkt, dan vermoed ik dat je inderdaad beter af zult zijn bij de concurrentie. Laat ons vooral even weten hoe groen het gras bij de buren is, altijd interessant.
Niet iedereen wil op Tweakers onder zijn eigen naam zitten. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik zie het vaker in dit soort topics dat ineens iemands opmerking "ongeldig" verklaard worden omdat ze niet ondertekenen met hun eigen naam en voor het gemak even het bedrijfsonderdeel waar ze werken.
ddkiller0900 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:54:
Ik ben benieuwd in welke schaal deze functie is ingedeeld aangezien je de CAO gewoon kunt inzien.
IT detachering heeft geen CAO. Zullen hooguit arbeidsvoorwaarden zijn die dan online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

CMD-Snake schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 07:08:
[...]

Niet iedereen wil op Tweakers onder zijn eigen naam zitten. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik zie het vaker in dit soort topics dat ineens iemands opmerking "ongeldig" verklaard worden omdat ze niet ondertekenen met hun eigen naam en voor het gemak even het bedrijfsonderdeel waar ze werken.
Mij gaat het niet om het anonieme gedeelte dat snap ik maar aangeven op welk onderdeel je werkt dat is toch geen probleem vooral niet als je specifiek een account hebt aangemaakt om puur en alleen in dit topic te posten? Verder zit het probleem natuurlijk ook dat er geen onderbouwing wordt gegeven en dan gaan mensen een mening als ongeldig verklaren ja.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06
Ik heb laatst telefonisch een sollicitatiegesprek gehad met een van de recruiters van Atos. Nu wil ze me voor een tweede gesprek naar het noorden (Groningen) toe sturen omdat daar de .NETers het hardst nodig zijn.

In eerste instantie zei ik dat ik daar open voor stond, maar ik heb me bedacht. Zo heb ik haar dus gelijk na het gesprek (was afgelopen vrijdag 17:00) een email verstuurd waarin staat dat ik me bedacht heb en dat Utrecht aantrekkelijker is voor mij.

Ik verwacht maandag antwoord, maar ik vrees dat ze nu alles gaat afzeggen omdat Utrecht helemaal geen behoefte heeft aan .NET. Weet iemand meer over de behoefte aan .NETers in Utrecht bij Atos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

seanpaul schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:20:
Ik verwacht maandag antwoord, maar ik vrees dat ze nu alles gaat afzeggen omdat Utrecht helemaal geen behoefte heeft aan .NET. Weet iemand meer over de behoefte aan .NETers in Utrecht bij Atos?
De specifieke situatie voor .NET specialisten weet ik niet, maar in het algemeen kun je bij Atos prima op een andere locatie werken dan waar je groep en/of manager zit. Je hebt dan alleen wat minder contact (en zichtbaarheid) dus je zult toch regelmatig naar Groningen moeten als daar de .NET groep nu zit.

En het hoofdkantoor in Utrecht verhuist ook binnen twee jaar naar ergens anders in de regio Utrecht (of Amsterdam), dus locaties veranderen regelmatig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
seanpaul schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:20:
Ik heb laatst telefonisch een sollicitatiegesprek gehad met een van de recruiters van Atos. Nu wil ze me voor een tweede gesprek naar het noorden (Groningen) toe sturen omdat daar de .NETers het hardst nodig zijn.

In eerste instantie zei ik dat ik daar open voor stond, maar ik heb me bedacht. Zo heb ik haar dus gelijk na het gesprek (was afgelopen vrijdag 17:00) een email verstuurd waarin staat dat ik me bedacht heb en dat Utrecht aantrekkelijker is voor mij.

Ik werk vanuit Utrecht en weet dat de units in Utrecht ook mensen zoeken. Misschien dat Groningen (bij de specifieke recruiter) wat duidelijker opdracht had gegeven om mensen te werven.

Overigens is het wel zo dat voor de managers maar een ding geldt: de bank moet leeg. Zij hebben er geen probleem mee hun mensen ver weg in te zetten via andere units. Maar als ze mensen aannemen zal dat toch vooral zijn omdat ze kansen zien bij hun eigen klanten.

Je mag mij ook via een pb benaderen, mogelijk kan ik je dan buiten recruitment om bij een manager voordragen. (als dit mag van de moderators tenminste, aangezien hij al bekend is bij recruitment valt er voor mij weinig van aanbreng bonussen te verwachten ;) )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recruiters hebben inderdaad gescheiden werelden, dus als het bij de ene afdeling niet aansluit moet je het gewoon zelf bij de andere proberen. Een beetje hulp kan dan zeker geen kwaad, want het is soms best lastig de weg te vinden.

• dropman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11-2020
@pdrp Triest dat hier blijkbaar nog steeds geen verbetering inzit |:( Moet toch als solicitant/Atos 1 loket hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door dropman op 21-08-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik ben zelf ook met een jumpstart het bedrijf binnen gekomen. Bij mij is direct een vast contract aangeboden. De regel met betrekking tot trainingen was dat ik minimaal 2 jaar moest blijven of 6000 - 1/24 per maand er af.
Shunt schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:14:
[...]

DIt hangt voledig af van hoe groot / duur de cursis / traineeship was die je gevolgd hebt. Bij mij was het 2 maanden fulltime training en ik moest toen een jaar blijven plakken en dan was het bedrag kwijt gescholden. En anders moest ik volgens mij 1200 ofzo neer leggen. Mijn vriendin volgt op het moment een .Net masterclass bij atos en deze duurt 4 maan maanden en zou 7500 kosten en is ook na een jaar kwijt gescholden. (gaat per maand 1/12 van af.)

[...]

Zo ver ik het altijd begrepen heb is het vanaf je woonplek / huis tot aan de klant locatie. (mits je natuurlijk mobiel verklaard bent.)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onrust over de secondaire arbeidsvoorwaarden bij Atos; de leaseauto gaat mogelijk weg!

Hier een artikel dat hierover bericht: http://aftersalesmagazine...breuk_in_leasewereld/5744

Inmiddels heeft Atos hier intern ook over gecommuniceerd, maar enkel nadat medewerkers zich bewust werden van bovenstaand artikel.

Iemand hier ervaring met wholesale 'Mobiliteitsbudget'? Wat ik er van lees is dat het, behoudens de gebruikelijke greenwashing, voornamelijk door werkgevers ingezet wordt als bezuinigingsmiddel. Kijk hier voor een voorbeeld: https://www.alphabet.com/nl-nl/mobiliteitsbudget

Anderzijds is de huidige leaseregeling van Atos (beperkte merkkeuze, laag leasebudget) ook niet best, dus misschien wordt het wel beter! :z

Hoe het ook zij, de geniepigheid waarmee Atos hier mee bezig is belooft weinig goeds. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Die onrust valt toch wel mee? Een klein berichtje op het ondoorzichtelijke interne BlueKiwi gedrocht, dat wordt amper gelezen.

En het is de bedoeling dit begin 2015 door te drukken, dus nog alle tijd om het stil te houden. Zal vooral leuk worden voor de collega's die toch al gedwongen worden ver van huis te werken. Die zijn niet alleen een hoop extra tijd kwijt, maar straks ook nog eigen geld.

De huidige leaseregeling is overigens idd te beroerd om serieus te nemen. In de praktijk zal het niet heel veel slechter worden. Opvallend is vooral de geheimzinnigheid waarmee men de medewerkers in onwetendheid probeert te houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMF
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 18:51
Ik las het lease berichtje hier eerder dan op BK. (nutteloze toevoeging aan de discussie, maar vond het wel leuk om te vermelden).

• jsiegmund
Ankona schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:24:
Die onrust valt toch wel mee? Een klein berichtje op het ondoorzichtelijke interne BlueKiwi gedrocht, dat wordt amper gelezen.
Ik zou zeggen: check de reacties maar op dat berichtje wat nauwelijk gelezen wordt ;)

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik kwam er pas achter na deze post hier dus.. Dat BK check ik zelden :O

• jsiegmund
ProudElm schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:19:
Ik kwam er pas achter na deze post hier dus.. Dat BK check ik zelden :O
Welkom in 2014 :w

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 09:28
"Het bedrijf zocht naar een grote ruimte voor het inrichten van een technologielab en een innovatiecentrum..." - Joepie!! Smullen!

http://www.computable.nl/artikel/nieuws/diensten/5209103/2380656/atos-verhuist-naar-oudkpmggebouw.html

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

• Ankona
kkoenen schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:58:
"Het bedrijf zocht naar een grote ruimte voor het inrichten van een technologielab en een innovatiecentrum..." - Joepie!! Smullen!

http://www.computable.nl/artikel/nieuws/diensten/5209103/2380656/atos-verhuist-naar-oudkpmggebouw.html
Leuk voor de praatjes maar ondertussen moeten wij gewoon ons werk blijven doen en daarvoor hebben ze juist aanzienlijk minder ruimte beschikbaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kkoenen schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:58:

'Hier willen we onze innovatieve oplossingen tonen en klanten ontvangen. Dat doen we ook al in Papendorp maar we missen een echt grote ruimte om onze oplossingen goed te etaleren zoals we dat in Parijs doen.'

Ik ben er een paar keer geweest. Het experience center in Papendorp ziet er toch echt gelikter uit....
Verders: Parijs is een mooie stad en geeft cachet aan een kantoor, zoals ons oude hoofdkantoor in la Defense. Ons huidige hoofdkantoor zit echter niet in Parijs maar in Bezons, een hele verre buitenwijk die niet echt een goede reputatie heeft.

Laten we er niet omheen draaien: dat nieuwe pand is een kostenbesparende maatregel. In het nieuwe pand zijn nog maar 600 werkplekken versus 900 in het oude. De ruimte per mederwerker is ook beperkt tot het wettelijk minimum. Verders zit iedereen in een grote hal (kantoortuin) inclusief het lagere management. Even rustig (met de klant) bellen is er niet meer bij.

Er is ook wel wat positiefs over te melden: Het nieuwe gebouw heeft voldoende parkeerplekken: 400, met de optie er nog van de buren (pand staat leeg) bij de huren.

Verders komt er een state of the art bedrijfsrestaurant en een IT desk waar je zonder afspraak naar toe kunt met IT vragen of problemen.

Wat me aan de hele operatie het meest stoort is het gebrek aan aandacht voor medewerkers die nu verder moeten reizen. Een groot deel moet uit Eindhoven komen omdat het hoofdkantoor 6 jaar geleden naar Utrecht is verhuisd. Die mensen moeten nu nog verder reizen.

Het lijkt dat men bewust een hosanna stemming creeert en op voordelen voor klanten wijst, waardoor het moeilijk wordt er iets tegen in te brengen zonder het risico te lopen bedrijfsbelangen te schaden.

Wanneer we dit voor klanten doen kunnen we beter in Utrecht blijven want dat is een centralere locatie. Aangezien dat nieuwe pand toch van top tot teen verbouwd moet worden heeft dit pand geen voordelen tov b.v. het oude Cap Gemini pand aan de overkant (er staat genoeg leeg op Papendorp)

Mijn advies: Klaag je suf bij je eigen manager en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Trek de extra reistijd gewoon af van je werktijd of schrijf ze als overuren. De werkgever kan je namelijk niet dwingen om van standplaats te veranderen.

Wanneer men zegt dat je dan maar thuis moet gaan werken, vraag dat dan zwart op wit. Wanneer je het op papier hebt kun je namelijk vergoeding claimen voor de extra kosten die je thuis moet maken. Ik heb zelf ook mijn internet verbinding moeten ophogen om te kunnen Lync-en.

Voordat een verkeerd beeld ontstaat: Ik ben heel gelukkig bij Atos. Ik houd van de manier waarop beslissingen genomen worden: snel en resoluut. Daar kunnen veel klanten en andere bedrijven nog wat van leren. Dat houdt wel in dat je zelf mondig moet zijn om te voorkomen dat je het slachtoffer wordt van onbedoelde gevolgen van snel genomen beslissingen.
Kun je dit: Dan is Atos een fantastiche werkgever. Ben je niet mondig genoeg: Overweeg dan een carriere bij de overheid...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De standplaats is vrijwel irrelevant als je 100% gedetacheerd bent. De enige keer dat ik op Atos locaties kom is voor de practise meetings; managers laat ik zoveel mogelijk op klantlocatie langskomen. Eigenlijk zou je die practise meetings ook via een videoverbinding (Lync) moeten kunnen volgen. Het nieuwe werken, langzaamaan worden we allemaal ZZP-ers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:08:
De standplaats is vrijwel irrelevant als je 100% gedetacheerd bent. De enige keer dat ik op Atos locaties kom is voor de practise meetings; managers laat ik zoveel mogelijk op klantlocatie langskomen. Eigenlijk zou je die practise meetings ook via een videoverbinding (Lync) moeten kunnen volgen. Het nieuwe werken, langzaamaan worden we allemaal ZZP-ers...
Klopt, we worden ook steeds meer zelf verantwoordelijk geacht voor onze eigen sales (en het liefst ook voor de inzet van collega's) En als je lange tijd moeilijk inzetbaar blijkt dan vlieg je eruit.

Maar, toch zijn we nog lang niet vergelijkbaar met zzp'ers. Van ons tarief wordt immers meer dan de helft afgeroomd om dit mooie gebouw te onderhouden en de managers een buitensporig dik salaris te betalen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:53
Ankona schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:50:
[...]
Maar, toch zijn we nog lang niet vergelijkbaar met zzp'ers. Van ons tarief wordt immers meer dan de helft afgeroomd om dit mooie gebouw te onderhouden en de managers een buitensporig dik salaris te betalen.
Inderdaad, plus dat je gewoon doorbetaald krijgt als je geen opdracht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
8) Ben nu 7 jaar bij Atos weg, en zo te zien zijn ze nog weinig veranderd.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 08:34
Same here ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Koos Werkloos schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:32:
[...]

Inderdaad, plus dat je gewoon doorbetaald krijgt als je geen opdracht hebt.
Zolang je kennis up to date is en je snel weer ingezet kan worden. Dreig je teveel tijd op de bank door te brengen dan word je er echt wel in stilte uitgeknikkerd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Tja, allemaal niet zo verbazingwekkend toch? Managers worden over het algemeen goed betaald en overigens vraag ik me af of onze managers wel zo buitensporing verdienen, hebben jullie wel eens getallen gehoord of komt dit soort informatie allemaal vanuit koffie automaat gesprekjes? Als je dat allemaal maar onzin vindt, kun je inderdaad beter ZZP-er worden. Maar grote kans dat je dan nog steeds werkt voor soortgelijke bedrijven met managers met hoge salarissen. Welkom in de realiteit.

Ook dat gezeur over je inzetbaarheid snap ik niet zo goed. Bij ieder bedrijf wordt je toch geacht om te werken voor je geld? Is het dan echt zo raar dat je werkgever van je verwacht dat je ervoor zorgt dat je ook daadwerkelijk kunt werken? Als er werkgevers zijn die je graag op de bank zien zitten terwijl je ze doorbetalen, laat me dat dan even weten aub. Natuurlijk ligt hier ook een gedeelte verantwoordelijkheid bij de werkgever; maar bij een keuze voor de IT heb je ook gekozen voor een leven lang bijleren. Als je daar geen zin meer in hebt of vind dat je werkgever dat allemaal maar moet regelen, dan heb je de verkeerde keuze gemaakt denk ik.

Het nieuwe pand in Amstelveen ben ik ook niet happy mee. Ik moet uit het zuiden komen. 's ochtends naar Utrecht rijden is al een ramp, laat staan als ik dan nog door moet. Ik verwacht dus dat deze verhuizing de nodige invloed zal hebben op de relatie tussen de regio's. Op sommige punten laat de samenwerking al te wensen over, dat zal hier niet minder door worden. Je rijdt toch minder snel 'even' vanuit Eindhoven naar Amstelveen dan naar Papendorp.

Vanuit het "HQ BTN" standpunt snap ik de locatie wel. Amstelveen is beter te bereiken met het vliegtuig dan Papendorp. Er zullen wellicht wat vaker collega's uit de Nordics richting NL komen en vanuit hier gaan er misschien vaker mensen richting Frankrijk. Hoort bij een internationaal bedrijf. Ik hoop wel dat Eindhoven in Eindhoven blijft en straks niet richting 's Hertogenbosch verschuift. Maar goed, dat is puur eigenbelang en ik snap ook wel dat er meer collega's zijn die allemaal ergens anders wonen.

Wat mij persoonlijk logischer had geleken was een opdeling van Zoetermeer. Verhuis een deel naar Rotterdam en een deel naar Amsterdam. Vestig het hoofdkantoor dan maar in Amsterdam, maar houd een kleiner regiokantoor aan in omgeving Utrecht, Nieuwegein bijvoorbeeld. Dan heb je de randstad mooi verdeeld en houdt je ook korte lijntjes met de rest van het land. Je kunt je ook afvragen waarom je in een "het nieuwe werken" opzet, waarbij je overal kunt werken, eigenlijk nog een hoofdkantoor nodig hebt. Buiten dat een BTIC misschien op 1 plek moet komen, wat zou er anders moeten zijn aan een HQ ten opzichte van de andere kantoren? Moeten de voorzieningen die je nodig hebt om je werk te doen niet gewoon overal aanwezig zijn? Ook hier weer niet op de feiten vooruitlopen, maar ik hoop wel dat het HQ geen voorrang krijgt ten opzichte van andere panden wanneer het gaat om voorzieningen. Zoals de managementvloer in Papendorp nu bijvoorbeeld betere koffie heeft, om mij geheel onduidelijke redenen.

Qua indeling van het pand, beschikbare aantal plekken enzo: eerst maar eens afwachten hoe dat nu daadwerkelijk uit gaat pakken voordat we gaan klagen? Om de verhuis aan te grijpen als kostenbesparing lijkt me in ieder geval geen probleem, zolang het maar niet ten koste gaat van de manier waarop je je werk kunt doen. En dat kun je wat mij betreft pas bepalen wanneer het zo ver is.

[ Voor 22% gewijzigd door jsiegmund op 24-12-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
jsiegmund schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:19:
Wat mij persoonlijk logischer had geleken was een opdeling van Zoetermeer. Verhuis een deel naar Rotterdam en een deel naar Amsterdam. Vestig het hoofdkantoor dan maar in Amsterdam, maar houd een kleiner regiokantoor aan in omgeving Utrecht, Nieuwegein bijvoorbeeld. Dan heb je de randstad mooi verdeeld en houdt je ook korte lijntjes met de rest van het land.
Dat is bepaald niet handig voor al die mensen die in de regio Den Haag wonen, plus dat in Den Haag veel belangrijke klanten zitten (denk aan al die ministeries). Daarnaast kan Atos ook helemaal niet zomaar weg uit Zoetermeer vanwege Siemens. Verder vermoed ik ook dat de medewerkers zo een beetje tureluurs zouden worden van al die verhuizingen, want iets meer dan drie jaar geleden zaten de meeste "Zoetermeerders" nog in Rijswijk en is het kantoor in Rotterdam inmiddels al weer gesloten vanwege het invoeren van betaald parkeren daar.

Verder lijkt het me moeilijk haalbaar om het hoofdkantoor in Amsterdam te vestigen, want de prijzen liggen daar nogal hoog en dat is in deze moeilijke tijden natuurlijk lastig te verkopen. Amstelveen is dan een mooi compromis als je een afweging moet maken tussen a) dichtbij Amsterdam, b) centraal gelegen en c) betaalbaarheid.

En dan zou ik het verder logisch vinden als de lokatie aan de Naritaweg in Amsterdam dicht gaat en er een klein kantoor komt in Utrecht of daar in de buurt. Want straks heet Atos twee kantoren dichtbij elkaar (Amsterdam en Amstelveen) en tegelijkertijd een groot gat in het midden van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
(jarig!)
Atos is behoorlijk aan het bezuinigen, het verhuizen naar Amstelveen gaat behoorlijk wat opleveren. Jammer alleen dat voor een hoop medewerkers er geen goede regeling getroffen wordt als je verder moet reizen. Maar ja Atos is behoorlijk op de medewerkers aan het bezuinigen. Voorbeelden zijn het ontslaan van mensen en hierbij de werkzaamheden in goedkope lonen landen onderbrengen, pensioenregeling uitgekleed en op een slinkse manier er doorheen gedrukt. Onkostenvergoedingen naar beneden bijgesteld. Salarisverhogingen zijn al lang geleden. Arbeidsvoorwaarden versobert Leaseregeling gaat straks op de schop:
http://aftersalesmagazine...breuk_in_leasewereld/5744
COR heeft er voorlopig nog een stokje voor gestoken maar de COR van Atos is nu ook niet echt standvastig. Deze regeling zal alleen voor de werkgever gunstig uitpakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Xiquena op 24-12-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Xiquena schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:42:
pensioenregeling uitgekleed en op een slinkse manier er doorheen gedrukt.
Het pensioenstelsel staat op instorten en middelloonregelingen zijn dan ook inmiddels echt passé, overal worden ze vervangen door beschikbare premieregelingen, dus ook bij Atos.
Onkostenvergoedingen naar beneden bijgesteld.
Dat moest van de fiscus.
Salarisverhogingen zijn al lang geleden.
Tsja, tarieven zijn de afgelopen jaren alleen maar omlaag gegaan en staan nog steeds onder druk. Logisch dus dat niet iedereen zomaar een forse loonsverhoging krijgt en al helemaal niet de medewerkers met een salaris uit de tijd dat de bomen nog tot in de hemel groeiden. Er moet ook nog gewoon winst worden gemaakt (is uiteindelijk ook in het belang van de werknemers zelf!). Overigens zijn er nog genoeg mensen binnen Atos die de afgelopen jaren WEL loonsverhoging(en) hebben gehad.
Arbeidsvoorwaarden versobert Leaseregeling gaat straks op de schop:
http://aftersalesmagazine...breuk_in_leasewereld/5744
COR heeft er voorlopig nog een stokje voor gestoken maar de COR van Atos is nu ook niet echt standvastig. Deze regeling zal alleen voor de werkgever gunstig uitpakken.
Bij vrijwel elk bedrijf is de leaseregeling een van de grootste kostenposten. Logisch dus dat Atos dat kritisch onder de loep neemt.

[ Voor 7% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-12-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De bomen groeien al 14 jaar niet meer tot in de hemel. Het aantal werknemers met een salaris uit die tijd is beperkt, en bovendien zijn deze mensen (als het goed is) flink gestegen in hun niveau. De tariefdaling zouden ze in principe kunnen goedmaken door voor hun oude salaris een "hogere" functie te vervullen.

Feit is dat Atos in dezelfde achuit zit als CGI en Cap: de kloof tussen loonkosten en inhuurtarieven is enorm gedaald en laat dus minder ruimte aan de overhead. Over de hele linie zie ik dat deze werkgevers hun probleem proberen door te schuiven naar hun werknemers, waardoor detacheerders een paar stapjes achteruit hebben gezet op de lijst van aantrekkelijke werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
t_captain schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:08:
De bomen groeien al 14 jaar niet meer tot in de hemel. Het aantal werknemers met een salaris uit die tijd is beperkt, en bovendien zijn deze mensen (als het goed is) flink gestegen in hun niveau. De tariefdaling zouden ze in principe kunnen goedmaken door voor hun oude salaris een "hogere" functie te vervullen.
Dat valt in de praktijk vaak tegen. Als de gouden tijden al zo lang geleden zijn, dan zijn die medewerkers die zo veel verdienen al wat ouder en naarmate je ouder wordt bereik je op een gegeven moment toch een soort van plafond in je ontwikkeling.

Daarnaast staan de tarieven zo onder druk dat mensen die helemaal niet zo veel verdienen moeilijk winstgevend inzetbaar zijn en al helemaal als er dan ook nog sprake is van 'snijverliezen' (bij veel overheidsorganisaties mag je ook als externe maar maximaal 36 uur per week schrijven, dus bij een 40-uurcontract heb je dan per week 10% snijverlies). En dan heb ik het nog niet eens over verloren uren door vakanties en het feit dat tegenwoordig zelfs de beste consultants makkelijk 10% van het jaar op de bank zitten...
Feit is dat Atos in dezelfde achuit zit als CGI en Cap: de kloof tussen loonkosten en inhuurtarieven is enorm gedaald en laat dus minder ruimte aan de overhead. Over de hele linie zie ik dat deze werkgevers hun probleem proberen door te schuiven naar hun werknemers, waardoor detacheerders een paar stapjes achteruit hebben gezet op de lijst van aantrekkelijke werkgevers.
Werkgevers kunnen niet anders en bovendien: als medewerkers wel mogen profiteren van de goede tijden, mag dan niet ook van hen verwacht worden dat ze een stapje terug doen in de magere tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Werknemers hebben nauwelijks geprofiteerd van de goede tijden, de winst ging indertijd voornamelijk naar de detacheerder (en werd daar hoofdzakelijk besteed aan veel te hoge overheadkosten).
Waarom zou je de problemen van een werkgever zo makkelijk als werknemer willen aanvarden? Als je met de markt omhoog en omlaag wil, ben je toch al lang zelfstandige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
t_captain schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:35:
Waarom zou je de problemen van een werkgever zo makkelijk als werknemer willen aanvarden?
Omdat het de enige oplossing is, hoe vervelend en oneerlijk ook. Bij elk ICT-bedrijf zijn de kosten die opgaan aan personeel veruit de grootste kostenpost, dus als er zwaar in de kosten gesneden moet worden, is het lastig om het personeel volledig te ontzien. Daarnaast: dat de werkgever financieel gezond is, is ook in het belang van de werknemers zelf. Natuurlijk had Atos ook gewoon niks kunnen doen (behalve het verhogen van de salarissen), maar dan zou het bedrijf binnen nu en een paar jaar (als het niet al gebeurd was) op de fles zijn gegaan en was iedereen zijn baan kwijt.
Als je met de markt omhoog en omlaag wil, ben je toch al lang zelfstandige?
Nee, want een zelfstandige krijgt niet doorbetaald als hij op de bank zit of op vakantie gaat en moet daarnaast ook zelf zijn administratie en acquisitie doen.

Werknemers (en ik zelf ook) vinden het normaal dat zij meeprofiteren van het succes van hun werkgever. Dan moeten ze ook accepteren dat ze een stapje terug moeten doen in tijden dat het echt slecht gaat met hun werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Koos Werkloos schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:36:
Werkgevers kunnen niet anders en bovendien: als medewerkers wel mogen profiteren van de goede tijden, mag dan niet ook van hen verwacht worden dat ze een stapje terug doen in de magere tijden?
Als je het ouderwetse uurtje-factuurtje model toepast, ja...dan heb je gelijk. Dan kun je niets anders dan de kaasschaafmethode erop los laten.

Maar de grote detacheerders kunnen ook kijken naar nieuwe business modellen en zich strategisch heroriënteren. Ga bijvoorbeeld meer end-to-end projecten leveren met een eindverantwoordelijkheid om hogere marges te genereren of fixed-price solutions die je aan meerdere klanten kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vind het helemaal niet normaal dat een werknemer binnen een bestaand dienstverband een neerwaarts inkomensrisico heeft. Zeker omdat het opwaartse risico in goede jaren ernstig is afgeroomd. Niet veel werknemers zien in goede jaren 5k+ netto op hun loonstrook :)

Door zo makkelijk vanuit het werkgeversperspectief te redeneren en je eigenbelang te laten voor wat het is, maak je het je onderhandelingspartner wel erg makkelijk.

Werknemers in de IT detachering hebben sinds de bankencrisis een beloningsgat van zeker 15% laten ontstaan t.o.v. de CAO lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
jsiegmund schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:19:
Vanuit het "HQ BTN" standpunt snap ik de locatie wel. Amstelveen is beter te bereiken met het vliegtuig dan Papendorp.
Mja. Destijds had de directie al een paar werkkamers op de Naritaweg. Heb daar tijdens de lunch nog wel eens met Bernard Bourigoud (destijds CEO) gesproken. Bereikbaarheid tov de Schiphol is een beetje een BS argument, mijns inziens, het was destijds ook al geen reden om het HQ in A'dam te vestigen...

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 28-12-2014 18:13 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
_vision schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:08:
[...]
Maar de grote detacheerders kunnen ook kijken naar nieuwe business modellen en zich strategisch heroriënteren. Ga bijvoorbeeld meer end-to-end projecten leveren met een eindverantwoordelijkheid om hogere marges te genereren of fixed-price solutions die je aan meerdere klanten kan verkopen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Grote projecten uitvoeren en fixed-price solutions zijn heel iets anders dan detachering, dus die stap is niet zomaar te maken. Bovendien is bij grote projecten de concurrentie groot, met als gevolg dat de tarieven en voorwaarden verre van gunstig zijn. En fixed-price solutions gaan Atos ook niet redden, want IT-bedrijven als Atos doen over het algemeen zaken met grote organisaties die hele specifieke eisen en wensen hebben.

Overigens doen grote IT-bedrijven als Atos naast detachering ook grote projecten en zo worden ook vaak medewerkers intern gedetacheerd.
t_captain schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:18:
Door zo makkelijk vanuit het werkgeversperspectief te redeneren en je eigenbelang te laten voor wat het is, maak je het je onderhandelingspartner wel erg makkelijk.
Dat de werkgever niet failliet gaat is ook in het belang van de werknemer zelf.
Werknemers in de IT detachering hebben sinds de bankencrisis een beloningsgat van zeker 15% laten ontstaan t.o.v. de CAO lonen.
Heel vervelend, maar het is helaas niet anders. IT en detachering zijn allebei zeer conjunctuurgevoelig, dus IT-detachering is extreem conjunctuurgevoelig. Er zijn minder opdrachten en de opdrachten die er zijn hebben een lager tarief. Dat heeft dan onvermijdelijk een gevolg op de lonen. Het is dat of een uitkering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Koos Werkloos schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:05:
[...]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Grote projecten uitvoeren en fixed-price solutions zijn heel iets anders dan detachering, dus die stap is niet zomaar te maken. Bovendien is bij grote projecten de concurrentie groot, met als gevolg dat de tarieven en voorwaarden verre van gunstig zijn. En fixed-price solutions gaan Atos ook niet redden, want IT-bedrijven als Atos doen over het algemeen zaken met grote organisaties die hele specifieke eisen en wensen hebben.

Overigens doen grote IT-bedrijven als Atos naast detachering ook grote projecten en zo worden ook vaak medewerkers intern gedetacheerd.
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is. Sterker nog, dat is inderdaad best lastig. Echter hebben bedrijven als Atos, CGI en Cap daar jaren lang tijd voor gehad. De marges dalen namelijk al sinds 2007...maar nee, deze bedrijven gingen gewoon door met veilig uurtjes schrijven.

Je ziet ook heel mooi dat een bedrijf als Accenture in tegendeel tot de anderen veel minder last van de crisis heeft. Juist omdat zij veel minder aan detachering doen en zich veel richten op projectwerk en fixed price oplossingen aanbieden. En ook voor grote klanten...het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De grootste daling van de uurtarieven zat tussen 2001 en 2004. Daarna in de jaren 2005 tot medio 2008 een stukje opleving, n 2009 een korte maar hevige daling, gedeeltelijk herstel in 2010, 2011 en daarna min of meer zijwaarts.

Het goede nieuws is dat de invloed van een recessie (daling uurtaruef afgezet tegen toename werkloosheid) iedere keer beperkter lijkt te worden. Het slechte nieuws is dat we de tariefdaling van de .com bust nooit meer te boven zijn gekomen.

Als op langere termijn geen opgaande lijn wordt gevonden, zal dit soort werk niet meer interessant zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 09:28
BAM... De aandelen koersen richting de €75! En dat is ook gunstig voor werknemers.

Steeds vaker vragen vrienden en kenissen of ik bij hun werkgever kom werken. De markt trekt weer aan, de aanbreng-premies worden weer wat hoger. Vaak praten we over werkinhoud, ik heb op dit moment een rete-gave opdracht die nooit saai is. Als dan het gesprek verder gaat; over beloning, dan verwijs ik regelmatig naar SPRINT.

Het blijkt dat er niet veel bedrijven zijn die op deze wijze een werknemersspaarplan aanbieden. De mensen die in 2011 / 2012 zijn ingestapt, zijn spekkopers! Een winst van meer dan 500%, dat mag je zo bij je salaris optellen. Voor veel mensen komt dat neer op makkelijk 500 - 850 euro bruto extra per maand (in het jaar van uitkering). Daar moet je dan even afhalen wat je hebt ingelegd.

IMHO : Als je alles meeneemt in de vergelijking geloof ik dat je er bij Atos warmpjes bij kunt zitten. Ook trainingen worden weer gewoon vergoed, er zijn steeds meer medewerker-initiatieven om kennis te delen en de PV doet ook een duit in het zakje.

Jullie kennen me inmiddels hier als een positivo enzo, ik spreek dat ook niet tegen. Hier en daar heb ik wellicht wat utopische denkbeelden. Toch; als je bovenstaande, harde feiten in ogenschouw neemt, dan zkun je niet anders concluderen dan dat werken best fijn kan zijn, ook bij Atos ;) .

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bam, weer een nieuwe effectieve maatregel in het medewerkerdemotivatie programma. Door boekhoudkundig een paar tientjes te besparen per medewerker de negatieve discussies weer flink aangezwengeld.

BYOKP (Bring Your Own KerstPakket)

Hoe blind is het management? :(

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10-2020
Ankona schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:56:
Bam, weer een nieuwe effectieve maatregel in het medewerkerdemotivatie programma. Door boekhoudkundig een paar tientjes te besparen per medewerker de negatieve discussies weer flink aangezwengeld.

BYOKP (Bring Your Own KerstPakket)

Hoe blind is het management? :(
ah zo, terug te vinden op BK? wel jammer als dat zo moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Staat idd op BK in een post van Rob Pols. Alleen mag je daar niet (critisch) reageren, dan word je door je manager teruggefloten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
(jarig!)
Er wordt een klein bedrag aan een goed doel gegeven en vervolgens alle ellende van de wereld erbij te pakken om te besparen op een kerstgeschenk. Dat is erg goedkoop van Atos.
Ik denk dat hij het principe van een kerstgeschenk niet helemaal snapt. Het gaat erom dat je op deze manier een waardering voor je medewerkers uitspreekt.
Waardering bij dit bedrijf is überhaupt ver te zoeken, iets extra's voor de medewerker is een vies woord en continue wordt er gekeken om op deze o zo gewaardeerde medewerker te besparen en een poot uit te draaien. Mooie woorden van "Rob van de Rovers" maar geen daden.

[ Voor 4% gewijzigd door Xiquena op 12-12-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kerstpakket doet me niks, beetje oubollig altijd en toch niet wat echt wil (=troep). Skip maar!

Maar wat ik wel stuitend vind is dat het management op deze manier over de rug van Syrische vluchtelingen en andere minder bedeelden een ordinaire cost-cut meent te moeten verkopen. Er wordt misbruik gemaakt van de filantropische gevoelens van de medewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Rob stelt in het bericht ook dat het zware tijden zijn voor onze branche. Als ik echter de krant lees valt dat wel mee, overal trekt de it weer aan. Het zijn zware tijden voor een organisatie die structureel zijn personeel verwaarloost en daardoor al veel goede krachten heeft zien vertrekken en amper nieuwe talenten aan kan trekken.
Tel daarbij dat we jarenlang geleund hebben op langjarige beheeropdrachten. Ideaal om de mensen die daar zitten lekker te laten zitten. Helaas lopen die contracten nu af en blijkt het erg lastig om mensen die jaren lang op een project zaten zonder opleidingen te volgen nu op andere projecten in te zetten.

Je kunt stellen dat het top management zijn belangrijkste kapitaal, de mensen die het werk uitvoeren, structureel verwaarloost en totaal niet doorheeft wat er onder het personeel en in de markt speelt. Dit geholpen door middenmanagement dat vooral naar boven aan het likken is en ook weinig beeld heeft van de it praktijk.

Kortom, een zinkend schip. Helaas. Gelukkig een kolos dat niet heel snel naar de bodem zakt. Ik zit er nog en bij mijn huidige klant heb ik het naar mijn zin. Helaas brokkelen de arbeidsvoorwaarden wel af. Ik kijk dus zeker om me heen. Ik hoef niet perse morgen iets nieuws te hebben, maar langer dan een hooguit twee jaar zal ik hier niet meer zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ankona schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:09:
Rob stelt in het bericht ook dat het zware tijden zijn voor onze branche. Als ik echter de krant lees valt dat wel mee, overal trekt de it weer aan. Het zijn zware tijden voor een organisatie die structureel zijn personeel verwaarloost en daardoor al veel goede krachten heeft zien vertrekken en amper nieuwe talenten aan kan trekken.
Tel daarbij dat we jarenlang geleund hebben op langjarige beheeropdrachten. Ideaal om de mensen die daar zitten lekker te laten zitten. Helaas lopen die contracten nu af en blijkt het erg lastig om mensen die jaren lang op een project zaten zonder opleidingen te volgen nu op andere projecten in te zetten.

Je kunt stellen dat het top management zijn belangrijkste kapitaal, de mensen die het werk uitvoeren, structureel verwaarloost en totaal niet doorheeft wat er onder het personeel en in de markt speelt. Dit geholpen door middenmanagement dat vooral naar boven aan het likken is en ook weinig beeld heeft van de it praktijk.

Kortom, een zinkend schip. Helaas. Gelukkig een kolos dat niet heel snel naar de bodem zakt. Ik zit er nog en bij mijn huidige klant heb ik het naar mijn zin. Helaas brokkelen de arbeidsvoorwaarden wel af. Ik kijk dus zeker om me heen. Ik hoef niet perse morgen iets nieuws te hebben, maar langer dan een hooguit twee jaar zal ik hier niet meer zitten.
het is maar net vanuit welk onderdeel van Atos je kijkt. bij TS is er werk genoeg en is het bank zit percentage het laatste jaar extreem laag. ( je ziet nu ook dat er steeds meer MS collega's naar ons verhuizen).

De markt veranderd het grote logge orgaan genaamd MS kan niet meer weg komen met half werk en zijn hogen kosten per beheerde omgeving / server. Ook de hosting services hebben het zwaar. waar bij de grote jongens als amazon en Microsoft ze 2000 servers per FTE doen halen we met geluk 200/500 per FTE.

We raken de grote contracten kwijt bij klanten door concurrentie op prijs of de contracten worden vervangen door zeer sobere vormen waar vaak ernstig bezuinigd wordt op de Nederlandse support. Verder schiet het natuurlijk ook niet op als je het management van gefaalde projecten / opdrachten zet op net nieuw aangewonnen opdrachten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In beheer zitten twee duidelijke trends: devops en cloud. Die twee wijzen naar dezelfde richting:

- afname van de hoeveelheid werk door schaalvergroting, centralisatie en automatisering
- kwalitatieve verbetering van het werk: meer taken in architcture en development, minder in server- en werkplekbeheer

Ik kan me voorstellen dat een club die drijft op de business van 10 jaar geleden last heeft van deze trends. Aan de andere kant is er veel vraag naar cloud transition consultants, infra architecten met goede AWS en Azure skills, devops engineers. Van die vraag kan Atos evengoed profiteren als ieder ander bedrijf. In welke mate ze dat doen, heeft met de visie van de leiders te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Shunt schreef op zondag 13 december 2015 @ 00:50:
[...]

het is maar net vanuit welk onderdeel van Atos je kijkt. bij TS is er werk genoeg en is het bank zit percentage het laatste jaar extreem laag. ( je ziet nu ook dat er steeds meer MS collega's naar ons verhuizen).

De markt veranderd het grote logge orgaan genaamd MS kan niet meer weg komen met half werk en zijn hogen kosten per beheerde omgeving / server. Ook de hosting services hebben het zwaar. waar bij de grote jongens als amazon en Microsoft ze 2000 servers per FTE doen halen we met geluk 200/500 per FTE.

We raken de grote contracten kwijt bij klanten door concurrentie op prijs of de contracten worden vervangen door zeer sobere vormen waar vaak ernstig bezuinigd wordt op de Nederlandse support. Verder schiet het natuurlijk ook niet op als je het management van gefaalde projecten / opdrachten zet op net nieuw aangewonnen opdrachten.
Helemaal mee eens. Probleem is alleen dat TS gerund wordt als een uitzendbureau met managers en sales zonder enig benul van it, laat staan visie. Voor de professionals voelt dat als freelancen met een hoop overhead.
SI en MS worden ontbonden omdat zoals je aangaf de grote opdrachten aflopend zijn en we voor de nieuwe werkelijkheid de boot gemist hebben. Daarom wordt het personeel flexibel gemaakt door het onder te brengen bij TS.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ankona schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:35:
Staat idd op BK in een post van Rob Pols. Alleen mag je daar niet (critisch) reageren, dan word je door je manager teruggefloten.
Heb je daar ervaring mee? Ik heb net gereageerd op die post van Rob, mijn naam hier is hetzelfde als op BlueKiwi. Ik weet redelijk zeker dat mijn manager me daar niet op terug gaat fluiten. Als de jouwe dat wel doet ligt het aan je manager, niet aan Atos an sich.

Overigens vind ik het ook een bullshit iets, zoals je kunt zien in mijn post. Maar wel jammer dat blijkbaar genoeg mensen niet publiekelijk durven te reageren. Daar is een platform als BK nu juist voor bedoeld en daarmee laat je blijken het er niet mee eens te zijn. Als het altijd dezelfde zijn die reageren (en dat is vaak het geval), worden die lui als vervelend gezien en leeft het niet het idee dat iedereen het vervelend vind.

Deze week is de eerste "witte beren" bijeekomst, we gaan eens zien of we op die manier iets kunnen veranderen. Want dat er dingen moeten gaan veranderen lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
jsiegmund schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:32:
[...]

Heb je daar ervaring mee? Ik heb net gereageerd op die post van Rob, mijn naam hier is hetzelfde als op BlueKiwi. Ik weet redelijk zeker dat mijn manager me daar niet op terug gaat fluiten. Als de jouwe dat wel doet ligt het aan je manager, niet aan Atos an sich.
Ja, daarom post ik ook niet meer op BK. In het verleden een paar keer kritisch gereageerd. (niet negatief, alleen kritisch). Op BK veel bijval van collega's, maar per mail een reprimande van mijn manager. Het hogere management had bij hem geklaagd over mijn bijdrage aan de discussies.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53

TVL

jsiegmund schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:32:
[...]
Deze week is de eerste "witte beren" bijeekomst, we gaan eens zien of we op die manier iets kunnen veranderen. Want dat er dingen moeten gaan veranderen lijkt me duidelijk.
Wat is eigenlijk de "Witte beren" bijeenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Pffff, de sfeer onder de collega's is wel flink gedaald. We zitten hier met zijn vieren bij de klant en het gaat nog maar over een onderwerp.
Atos is er trots op dat ze zo goed in de kosten kunnen snijden en wij MOETEN trots zijn op Atos.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ankona schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:24:
[...]

Ja, daarom post ik ook niet meer op BK. In het verleden een paar keer kritisch gereageerd. (niet negatief, alleen kritisch). Op BK veel bijval van collega's, maar per mail een reprimande van mijn manager. Het hogere management had bij hem geklaagd over mijn bijdrage aan de discussies.
Okay. Die ervaring heb ik niet maar dan snap ik dat je voorzichtiger bent (helaas). Gelukkig nog genoeg collega's die wel kunnen reageren zo te zien :)

Dat van die "witte beren" komt van de "GROW" avond met presentatie van Richard van Hooijdonk. Komt erop neer dat het een club is van mensen die vinden dat er dingen anders moeten. Je kon je er voor inschrijven en morgenochtend is van 09:00 - 10:00 een kickoff meeting georganiseerd. Als daar iets uitkomt zal ik 't hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
hmmm een club van mensen die vinden dat het anders moet, maar het gros van die mensen weet niets van die club...... (ik hoop echt dat jullie iets kunnen veranderen! Ik klink misschien wat negatief, maar ik wil graag trots zijn op mijn werkgever. En ik kan niet trots zijn op de trots van Atos om vooral elke cent kosten reductie over de rug van het werkvolk eruit weet te persen.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ankona schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:17:
hmmm een club van mensen die vinden dat het anders moet, maar het gros van die mensen weet niets van die club...... (ik hoop echt dat jullie iets kunnen veranderen! Ik klink misschien wat negatief, maar ik wil graag trots zijn op mijn werkgever. En ik kan niet trots zijn op de trots van Atos om vooral elke cent kosten reductie over de rug van het werkvolk eruit weet te persen.)
Als je er niet van hebt gehoord is dat je eigen fout. Dan ben je waarschijnlijk niet op het stategy event geweest, heb je de video niet teruggekeken en heb je ook de diverse spaces niet in de gaten gehouden. De meeting invite voor vandaag is verstuurd naar 120 mensen, dus dan kun je moeilijk zeggen dat het lastig te vinden was. Anyways, als er wat te melden valt (positief of negatief) hoor je 't :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bedankt voor het compliment!
Dat ik niet naar het strategy event geweest ben klopt. Was ook niet verplicht en buiten werktijd. Het kan dus zomaar zijn dat andere zaken dan meer prioriteit hebben. En ik hou best diverse spaces in de gaten, maar in een informatie doolhof als BK kun je er niet vanuit gaan dat je daarmee mensen kunt bereiken, geen idee in welke space wat zou moeten staan en voor elke scheet wordt er weer een nieuwe gemaakt. En je moet je dan abonneren op een hoop extra spam om ook die berichten te kunnen lezen.

Dus eigen fout dat ik er niet van gehoord heb? De collega's om mij heen hebben dan dezelfde fout gemaakt.

Overigens heeft onze CEO nu een keer wel gereageerd op vragen over zijn bericht. Ineens komt hij met een ander verhaal waarmee hij toegeeft dat het idd gaat om geld besparen. Hij slaat meteen ook door door aan te suggereren dat Atos (BTN) de grootste moeite heeft om te overleven en we dus maar niet teveel meer moeten verwachten . (vreemd in contrast met de aantrekkende economie, de blije praatjes van de practice director en het gejubel over dat o zo mooie nieuwe pand)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Misschien ligt het probleem niet in de economie maar in het bedrijf. Of eigenlijk, het type bedrijf. Fabrikanten van beeldbuizen, gloeilampen en diesellocomotieven profiteren ook niet acht van de aantrekkende handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
t_captain schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:04:
Misschien ligt het probleem niet in de economie maar in het bedrijf. Of eigenlijk, het type bedrijf. Fabrikanten van beeldbuizen, gloeilampen en diesellocomotieven profiteren ook niet acht van de aantrekkende handel.
Dat denk ik ook min of meer. Alleen denk ik niet zozeer dat het probleem bij het type bedrijf ligt alswel bij de vele managementlagen en servicelijnen die geen gezamelijk compas hebben.

Atos is over de grens gaan kijken en internationaal geworden. De grote global directie bepaalt nu de koers. Echter Atos als detacheerder/dienstverlener zoals we dat in Nederland kennen kent men op global niveau niet, daar kiest men voor een heel ander soort bedrijf.
Dus de practices boeren ondanks de veel te hoge overhead en tegenwerking nog best aardig, maar de BTN gbu als geheel heeft in de visie van Parijs eigenlijk geen bestaansrecht.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Hierbij de update na de meeting, zoals beloofd. Ik kwam er enigszins teleurgesteld uit. Er is gesproken over innovatie en hoe we meer de nadruk moeten gaan leggen op het vinden van innovatieve oplossingen voor onze klanten. Op zich kan ik daar alleen maar achter staan, maar een beter mileu begint bij jezelf denk ik dan maar. Wat mij betreft had de focus veel meer moeten liggen op interne innovatie en het opnieuw uitvinden van Atos, ipv producten om te verkopen. Cijfers lijken weer de primaire drijfveer.

Overigens helemaals eens met jullie bevindingen. Als je kijkt naar de verplaatsing van mensen van SI en MS naar TS, dan doet dat vermoeden dat ze op die manier proberen de cijfers van MS en SI weer in het groen te krijgen. Waar TS het dit jaar best goed deed zal dat komend jaar moeilijk worden met een hoop extra personeel wat misschien niet allemaal direct inzetbaar is, hoewel de practice directors nu nog zeggen dat dat wel meevalt. Het zou mij persoonlijk niet verbazen als PS vervolgens in de uitverkoop gezet wordt of als zelfstandige dochter moet gaan draaien of zo. Zou wel beter passen bij de algemene organisatie van Atos.
Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!