Nokia N96 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste
Acties:
  • 267.110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
basvanhees schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:18:
[...]

Ik heb dus het zelfde krijg de tel niet verbonden met pc suite drivers al 5 keer opnieuw geinstaleerd iemand??
Probeer eens Nokia Ovi Suite ;)

Link: http://www.ovi.com/services/

[ Voor 6% gewijzigd door MitchellOnline op 22-09-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:11:
Ik heb problemen met de connectiviteit van mijn pc en de telefoon... de pc ziet hem wel maar pc suite niet. hij zegt dan: controleer of de beveiligingsvergrendeling van het apparaat niet is ingeschakeld. Mijn vraag is waar kan ik dat vinden ?
Ga op je computer met de muis naar start --> configuratiescherm --> programma's en onderdelen.

Als je nog windowsXP gebruikt ga je in het configuratiescherm naar --> software.

Vervolgens zoek je de nokia connectivity drivers op, deze verwijder je.
Nu overnieuw de nieuwste drivers installeren.

http://europe.nokia.com/i...river_rel_7_0_2_0_eng.msi

De nieuweste cable drivers zullen je nieuwe gadget (n96) wel vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:13:
[...]

Vul als gebruikersnaam het complete e-mail adres in.
XS4ALL is onderdeel van KPN, daarom moet je soms even onlogisch nadenken. :+

Ik heb kpnplanet, die maakte verbinding via pop. geen imap.

Ik heb even voor je gekeken. Helemaal snappen doe ik het niet.

[...]

Je kunt dus via IMAP en POP.
expirimenteren maar.

Een mooi overzicht en de bron vind je hieronder.
http://www.xs4all.nl/helpdesk/email/instellingen/
Ik krijg hem echt niet geïnstalleerd :(
Hij kiest automatisch voor imap en voor geen mogelijkheid kan ik met die instellingen mijn email ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:24:
[...]

Ik krijg hem echt niet geïnstalleerd :(
Hij kiest automatisch voor imap en voor geen mogelijkheid kan ik met die instellingen mijn email ophalen.
ik weet het nu even niet zeker, maar als je nadat je de imap instellingen geconfigureerd hebt, eens de instellingen gaat bekijken en bewerken?
Dus de server voor inkomende e-mail ga je bewerken van imap.xs4all.nl naar pop.xs4all.nl.
en dan nog de uitgaande e-mail server ook bewerken.

Ik heb nog niet zoveel ervaring met imap en pop, maar je kunt het eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles geinstalleerd maar als ik mijn mobiel inplug dan wil hij het MTP-apparaat niet installeren enig idee hoe dit komt en of het essentieel is voor het laten werken van de verbinding tussen mijn pc en de mobiele telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg foutmelding -25 als ik mobiel TV probeer te activeren. 1200 gebeld, hadden ze nog nooit van gehoord, werd morgen teruggebeld. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2coowl4you schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:43:
[...]

Open eens het menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Thema's > Spaarstand en dan eens kiezen voor Geen. ;)
Thanks. Aan en uit zetten hielp overigens ook... ;)

Nog iets, kan geen verbinding krijgen met GPS, binnen niet, buiten niet (in een stad). Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

En moet die batterij nu alweer opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:45:
[...]

Vodafone heeft hem inderdaad in de webshop staan, :? http://www.vodafone.nl/sh...003/Nokia+N96/sku10770029
ze zullen vast pas over een par weken kunnen leveren.
Voel me best wel genaaid. Heb hem zaterdag besteld en ben vandaag maar even met Vodafone gaan bellen. Meisje vertelde me dat het toestel niet op voorraad was - joh! Ik gok dat ik dus braaf 3 weken mag wachten, terwijl ik al wel 230 euro heb neergetikt en er nergens stond dat de N96 'coming soon' was; staat in de webshop gewoon onder toestellen en niet onder coming soon. Behoorlijk zuur dus.

Maar als ik de verhalen zo lees, mis ik nog even niks aan de N96?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
[quote]Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:27:
[...]

Voel me best wel genaaid. Heb hem zaterdag besteld en ben vandaag maar even met Vodafone gaan bellen. Meisje vertelde me dat het toestel niet op voorraad was - joh! Ik gok dat ik dus braaf 3 weken mag wachten, terwijl ik al wel 230 euro heb neergetikt en er nergens stond dat de N96 'coming soon' was; staat in de webshop gewoon onder toestellen en niet onder coming soon. Behoorlijk zuur dus.

[/quote

Ligt eraan, als je nooit een symbian telefoon hebt gehad, is dit super!
Vooral mobiele tv is zo super! En een fix voor gps duurt bij mij max 3 minuten buiten!

Alleen de batterij is zwaar minder!
Heb vandaag kwartier de GPS gebruikt, en ong 3 uur tv gekeken, en batterij leeg 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Isane op 22-09-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:27:
[...]

Idd ook ik merkte hetzelfde op bij T-mobile staat hij netjes onder binnenkort bij Vodafone echter niet daar staat hij gewoon gezellig tussen alle andere telefoons die al op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:04:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, ook 3 dagen in mijn bezit, maar de simkaart is weer terug in de N95 gegaan van ellende. 8)7
De N95-1 is inmiddels dusdanig snel en stabiel dat ik voorlopig dit toestel blijf gebruiken. Het rare is dat ik dacht dat ie zolangzamerhand wel kuren zou gaan vertonen maar nada, niks. En dat na bijna 2 jaar! DVB-H werkt inderdaad subliem maar aangezien ik wat dichterbij werk en geen trein meer nodig heb, mis ik het nauwelijks. Maar toegegeven: De N96 heeft wel de toekomst, dat komt wel goed. Nu in ieder geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:22:
[...]

Thanks. Aan en uit zetten hielp overigens ook... ;)

Nog iets, kan geen verbinding krijgen met GPS, binnen niet, buiten niet (in een stad). Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

En moet die batterij nu alweer opladen...
Ik heb een oplossing voor je denk ik.
Als je 3 pagina's terugboekt, kom je mijn oplossing tegen.

Hier even een quote van mezelf met het betreffende bericht.
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:51:
[...]

Menu --> instrumenten --> instellingen --> algemeen --> Positiebepaling --> Methode positie bepaling.
Vink hier aan: Assisted GPS & Op basis van Netwerk.
Vink hier uit: Bluetooth GPS & Integraded GPS.

Integraded GPS moet je uitzetten omdat sommige applicaties (zoals sygic navigatie) anders de geintegreede GPS gebruiken i.p.v. de A-gps.

Nog voor de zekerheid
Positiebepalingsserver: supl.nokia.com (deze moest ik na het herstellen van fabrieksinstellingen handmatig invoeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!

Wanneer ik het download! open staat er cataloguslijst moet worden geladen doorgaan?, dan druk ik op ja ,dan geeft hij serviceverbinding nodig. Tot stand brengen? ja ,dan gaat hij de cataloguslijst bijwerken en dan geeft de telefoon een melding met daarin: er is een fout opgetreden tijdens het bladeren.

wat kan ik hieraan doen?????

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
herculesds schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:34:
Alleen de batterij is zwaar minder!
Heb vandaag kwartier de GPS gebruikt, en ong 3 uur tv gekeken, en batterij leeg 8)7
De batterij moet nog inwerken. De eerste drie keer laden was echt van 100% naar 0% in een uur of 6. Nu gaat ie al 2 dagen mee en dr zijn nog geen streepjes weg. Wordt dus wel beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:51:
Help!!

Wanneer ik het download! open staat er cataloguslijst moet worden geladen doorgaan?, dan druk ik op ja ,dan geeft hij serviceverbinding nodig. Tot stand brengen? ja ,dan gaat hij de cataloguslijst bijwerken en dan geeft de telefoon een melding met daarin: er is een fout opgetreden tijdens het bladeren.

bvd
Via WLAN verbinden, vreemd genoeg doet ie het dan wel

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!

bvd
Dat probleem had ik ook.
Opties --> instellingen --> en selecteer als toegangspunt je WIFI.
Als ik hem instel op "altijd vragen" gaat het bij mij ook mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Is er ook een optie, dat je meteen in een sms bericht kan zien hoelaat en op welke datum een sms was gestuurd? Dit vond ik wel makkelijk op mijn Ericsson. Nu moet je eerst in optie's bladeren en dan berichtgegevens bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door The Champ op 22-09-2008 21:39 ]

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!

bvd
dan heb je de verkeerde internetinstelling, Maak een nieuwe genaamd kpn internet met als naam toegangspunt internet. Kies dan bij downloaden dat toegangspunt en het loopt als een rolletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:44:
[...]

dan heb je de verkeerde internetinstelling, Maak een nieuwe genaamd kpn internet met als naam toegangspunt internet. Kies dan bij downloaden dat toegangspunt en het loopt als een rolletje
Inderdaad ja! :) Heb m'n LAN moeten kiezen maar waarom werkt KPN niet gewun? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Ik gebruik gewoon de internet instellingen die ik per sms had ontvangen van KPN, maar krijg idd ook dezelfde foutmelding..... hoe kan dat?
En hoe moet ik de nieuwe dan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd je huidige "mobiel internet" instellingen en die van "kpn mms" want ik heb weer een bug ontdenkt.

Op het moment dat je de "mobiel internet" instellingen of de "kpn mms" instellingen verwijderd, en de instellingen automatisch via SMS weer wilt downloaden, krijg je een foutmelding dat deze instellingen al bestaan.

Als je bij kpn "JA" naar 1300 SMS't krijg je automatisch de data instellingen per sms gestuurd, maar als je zojuist dus de instellingen hebt verwijderd, kun je deze instellingen niet goed opslaan.
Je moet ze dan een andere naam geven. bijvoorbeeld "mobiel internet(1)" en "kpn mms(1)"

kweet niet of mijn bericht hierboven te begrijpen is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Misschien een tip voor de mensen die alleen thuis hun wifi gebruiken en geen onbeperkt internet hebben (zoals ik).

Instrumenten -> Instellingen -> Verbindingen -> Bestemmingen.

Als je daar maar 1 toegangspunt hebt voor Internet (je router), dan hoef je niet bang te zijn dat je onnodige kosten maakt omdat je perongeluk verbinding maakt met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ook een carkit van nokia? ik heb dus de ck7w en heb echt problemen ermee. op het moment dat ik instap gaat alles goed, als ik bel gaat de eerste 10 seconde alles goed dan begint hij te haperen en lijkt het net of ik alle bereik verlies maar schakel ik em dan naar telefoon niets aan de hand dus ligt echt aan de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg de mail niet op volgorde van binnenkomst, sorteren op datum blijft oude en nieuwe mail door elkaar heen staan. (imap/gmail)

Mobiele TV krijg ik nog steeds foutmelding 25, helpdesk vroeg zelfs of ik de antenne wel helemaal had uitgetrokken :+

Toestel start vaak uit zichzelf opnieuw op !!

Houd het voorlopig bij mn HTC diamond, dan maar geen TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:41:
Heeft iemand toevallig ook een carkit van nokia? ik heb dus de ck7w en heb echt problemen ermee. op het moment dat ik instap gaat alles goed, als ik bel gaat de eerste 10 seconde alles goed dan begint hij te haperen en lijkt het net of ik alle bereik verlies maar schakel ik em dan naar telefoon niets aan de hand dus ligt echt aan de carkit.
Ik heb ook een Ck7w in "my ride"
Geen idee of hij het met de N96 doet, ik wil het wel even testen voor je.
Als je carkit het wel met een andere telefoon goed doet, lijkt het me niet dat het aan de carkit ligt.

hopelijk voor jou, dat de ck7w en n96 het niet goed doen bij mij. ;) anders is dr iets kapot aan jou kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

ck7w foet het prima met de N96.

Heb er al meerdere gesprekken mee gevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
*weg*

Lees de topic-waarschuwing aub eens door.

[ Voor 90% gewijzigd door pven op 23-09-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alleen maar storingen met de ck7w en de n96....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
basvanhees schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:06:
[mbr]*weg*

Lees de topic-waarschuwing aub eens door.[/]
is toch iets wat iedereen wel wil weten hier hoor! iedereen wil dat live tv gebruiken lijkt mij!?.

En bijna iedereen weet ook dat dit topic over de N96 gaat en niet over het abonnement waar je hem bij kan nemen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 23-09-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ck7w en N96 werken prima. heb net een test uitgevoerd (1244 bellen) en het geluid was prima.
ik hoorde zelfs in het keuzemenu de piep als ik een cijfer van mijn telefoon intoets.

heel goed geluid, totdat je de carkit volledig open zet natuurlijk, ja, dan gaan we pieppen, kraken en knarsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:05:
[...]

Inderdaad ja! :) Heb m'n LAN moeten kiezen maar waarom werkt KPN niet gewun? :/
dat weet ik niet maar die andere KPN instelling werkt prima. Heb de oorsponkelijke eruit gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb het 'probleem' met de beltoon. Na van het profiel stil terug te zijn gegaan naar het profiel Algemeen, hoor ik geen ringtoon meer als ik gebeld word.
oke, het is een bug, maar wat kan ik er NU aan doen, dat ik weer gewoon geluid krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een MMS moet maken op de n96?
ik kan alleen SMS, Audiobericht, E-mail. Staat geen MMS tussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:36:
Ook ik heb het 'probleem' met de beltoon. Na van het profiel stil terug te zijn gegaan naar het profiel Algemeen, hoor ik geen ringtoon meer als ik gebeld word.
oke, het is een bug, maar wat kan ik er NU aan doen, dat ik weer gewoon geluid krijg?
Had ik ook, heb uiteindelijk fabrieksinstellingen herstellen gedaan en toen deed ie het weer. Wel verschrikkelijk irritant overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia Code : *#06#
NOKIA IMEI nummer (International Mobile Equipment Identity)

Nokia Code : *#0000#
NOKIA Firmware versie en datum, Telefoon Model en Operator info

Nokia Code : *#92702689#
Life timer (W A R 0 A N T Y) - Gesprekstimer

Nokia Code : *#62209526#
Wireless MAC Adres (M A C _ W L A N)

Nokia Code : *#2820#
Bluetooth MAC adres (B T A 0?)

Nokia Code : *#7370#
NOKIA Format (Soft Reset)

Nokia Code : *#7780#
NOKIA Factory Reset (Hard Reset)

denk dat het soft reset en harde reset, net andersom is. deed de soft reset volgens hierboven, en alles (contacten, gedownloade spellen) was weg, terug naar fabrieksinstellingen (EN BEDANKT) moest ook alles weer instellen qua lokatie en tijd enzo. daarna de harde reset zoals hierboven maar geprobeerd, aangezien ik toch alles al kwijt was, en wat schetst mijn verbazing, hij start gewoon op zoals het bij een SOFT reset hoord.

dus of mijn N96 haald het door elkaar, of het staat hierboven verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn nokia N96 sinds 3 dagen. Heb hiervoor 1,5 jaar een n95-1 gehad.

+punten

Mooi scherm slagje groter als n95-1
Mooi design
Mobiel tv kijken werkt prima, zeker voor mobiel goede beeldkwaliteit
GPS snelle fix
Slider meer solide aanvoelen dan de n95-1
videolamp functie met filmen vind ik zelf wel handig. Dual leds geven nog aardig wat licht.

- punten

frontje achterkant kraakt
Accu duur blijft beroerd, dagje beetje spelen is ie wel leeg.Geen wifi of bluetooth gebruikt alleen 3g en half uurtje gps met google maps. De accu word nu na paar dagen wel iets beter.

Het toestel lijkt ook nog wel beetje buggy af en toe. Heb het toestel al paar keer herstart. Transformers film gaat na tijdje haperen (al meerdere last van las ik)

Soms reageert ie niet op de toetsenbord lock knop.

trager dan me n95-1, Standaard dingen zoals contact list openen en inbox duurt langer.
Idee dat de fotocamera mindere foto's maakt als n95-1(mooiere kleuren) terwijl unit zelfde is volgens mij. Misschien met software update dit nog beter word.

Al met al best leuk toestel maar hoop dat met firmware update het allemaal wat stabieler en sneller word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:27:
[...]

Fijn. Mail van Vodafone: Momenteel is het door u bestelde toestel niet op voorraad. Het is voor ons onbekend wanneer het toestel binnen gaat komen. Onze excuses hiervoor. Zet dat ding dan niet op je site, man!

Grom.

Even over die accu; ik ben bij de N95-1 niet anders gewend dan dat ik er maar 5-6 uur intensief mee kan spelen. Trek ik hem om 9 uur van de oplader af, dan kan ik er vergif op innemen dat ik hem tegen 16/17 uur weer móet opladen. Dat heb je nu eenmaal met dit soort multimediatelefoons, daar moet je gewoon rekening mee houden, denk ik dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de telefoon compleet gereset en fabrieksinstellingen terug gezet.

nu werkt hij perfect met de ck7w... heel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:14:
Heb de telefoon compleet gereset en fabrieksinstellingen terug gezet.

nu werkt hij perfect met de ck7w... heel erg vreemd.
lol... >:)
Probeer eens een MMS te verzenden, |:( ik heb die optie er echt niet tussen staan.

-SMS
-Audiobericht
-E-mail.

Maar geen MMS!! :?
En ja, ik heb wél de MMS instellingen.

;( ben ik de enige die dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:07:
Nokia Code : *#7370#
NOKIA Format (Soft Reset)

Nokia Code : *#7780#
NOKIA Factory Reset (Hard Reset)
Ik heb een Soft reset gedaan zoals hierboven, ik heb nog steeds dezelfde SMs'jes en kan nog steeds geen MMS versturen.

Gaan nu voor de HARDE reset.

EDIT:/

Hard reset werkt ook van de **** niet, ik heb een harde reset gedaan en ik heb nog steeds dezelfde SMS'jes.
Daarnaast heb ik ook nog dezelfde blokkeringscode op mijn telefoon (pin code, maar toestelcode)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die trilfuncties van deze telefoon zijn allemaal hetzelfde het lijkt net of je gebeld wordt. Is het mogelijk een trilfunctie door te sturen van je ouder telefoon in mijn geval de k800i? of ligt het aan de telefoon dat hij ze allemaal hetzelfde laat trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die optie er ook niet tussen staan!!! Maar wel even een foto geselecteerd en dan verzenden naar mezelf en dat werkt dus wel als multimediabericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw ik heb bij een bij een ieder bekende autospullen winkel... een goed riemtasje gevonden,
de cp-150 past prima .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij de reset code's hierboven, foutmelding 25 mobieltv weg. THX _/-\o_

Ziet er leuk uit dat TV, alleen jammer dat veel zenders niet beeldvullend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
een MMS verstuur je door een gewoon nieuw bericht te maken, dan naar opties te gaan, wat inhoud toe te voegen (afbeelding oid).
Dan staat er rechtsbovenin: Berichttype gewijzigd in multimedia bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fijn, heb ik daar nu mijn telefoon een harde reset voor gegeven?
ben nog steeds bezig om het scherm te personaliseren m.b.t. icoontjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 12:56
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:57:
fijn, heb ik daar nu mijn telefoon een harde reset voor gegeven?
ben nog steeds bezig om het scherm te personaliseren m.b.t. icoontjes e.d.
[inkop mode]Is dit niet een stukje RTFM?[/inkop mode]

Ik ben inmiddels met m'n 3e N96 bezig, maar ik vind de kinderziektes / klachten ed nog wel erg veel. Dus zoals vele heb ik m'n N95-1 maar weer gepakt. :/
Filmpjes afspelen gaat stotterend, reboot en dan 30 minuten goed en weer stotteren.
Accu met een standbytijd van zo'n 7 uur is gewoon slecht, ondanks dat ik een filmpje van 42 minuten heb gekeken (en tussentijdse reboot).
Na reboot 3 minuten wachten tot toestel 'doorstart' en deze reageert op menu/multimedia toets.

Kennelijk heeft vrijwel iedereen dergelijke problemen... Dan vraag ik me toch een beetje af ... Waar haalt Nokia het lef vandaan om zo'n softwarematig slecht toestel te releasen!?

Nouja ... back in the box en wachten op de nieuwe firmware lijkt de enige oplossing. want KPN gaat m'n abo niet annuleren om een prut toestel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilverdael80 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:33:
[...]

Ik ben inmiddels met m'n 3e N96 bezig, maar ik vind de kinderziektes / klachten ed nog wel erg veel. Dus zoals vele heb ik m'n N95-1 maar weer gepakt. :/
Filmpjes afspelen gaat stotterend, reboot en dan 30 minuten goed en weer stotteren.
Accu met een standbytijd van zo'n 7 uur is gewoon slecht, ondanks dat ik een filmpje van 42 minuten heb gekeken (en tussentijdse reboot).
Na reboot 3 minuten wachten tot toestel 'doorstart' en deze reageert op menu/multimedia toets.

Kennelijk heeft vrijwel iedereen dergelijke problemen... Dan vraag ik me toch een beetje af ... Waar haalt Nokia het lef vandaan om zo'n softwarematig slecht toestel te releasen!?

Nouja ... back in the box en wachten op de nieuwe firmware lijkt de enige oplossing. want KPN gaat m'n abo niet annuleren om een prut toestel. :X
Je kan binnen 8 dagen van een abo af. En je kan er vanaf wanneer men niet levert wat men belooft. Ik heb zelf een iPhone icm T-Mobile en gelukkig geen problemen met dekking en software problemen, maar veel eigenaren konden gewoon onder hun abo uit omdat slechte dekking en veel problemen met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
Het valt me trouwens op dat als je de telefoon aan je pc aansluit dmv usb kabel, je batterij leegloopt.
Hij ligt er nu een uurtje aan (inactief), en ben 3-4 streepjes kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
djpdjpnl schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:46:
[...]

Lol, inderdaad ja maar... om nou zo'n optie eruit te halen? :?
De CA-100 is wel een echte usb-charger... moet maar weer eens gaan shoppen dus. :)
Edit; via Nokia.nl en andere officiële shops een euro of 20, via Marktplaats e.d. een euro of 6. :)
Fijn... zeer fijn! Heb dus zo'n stom usb kabeltje gekocht, is ie niet compatible met de N96! Wat is dat nou voor een onzin? :/ Dus wie 'm wilt kopen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik heb ook sinds afgelopen zaterdag de N96 bij een KPN abbo verlenging.

Ik heb jaren Sony-Ericsson telefoons gehad (de k700i, k750i en k800i) maar wilde weer eens naar een symbian telefoon (heb ooit een Nokia 7650 gehad).

Mijn bevindingen:

* "Welcome back"-gevoel. De look & feel is wat flashier, maar over het algemeen nog vergelijkbaar. Dit is niet altijd even positief bedoeld. Zo kun je bijvoorbeeld veel functies maar op 1 manier benaderen en moeilijker via context-gevoelige opties. Qua interface vind ik Sony-Ericsson toch wel echt heer en meester. Maar goed, ik moet nog tweaken...

* Batterji vind ik inderdaad een drama!!!. Een klein beetje spelen en je hebt hem binnen 24 uur leeg. Ik hoop dat de batterij nog aansterkt, maar waarom levert Nokia nou niet gewoon eens sterkere batterijen mee met zo'n veelzijdig toestel als deze!!!

* Zojuist alweer m'n zoveelste reboot te pakken.. door gewoon even het "stil" profiel te kiezen. Gisteren gebeurde het ook al tijdens tv kijken :r

* Onvoorspelbaarheid van de netwerk-functies. Hoe erg ik ook mijn WLAN detecteer en activeer, bij het minste of geringste lijkt hij deze verbinding te droppen en gewoon weer via het mobiele netwerk te gaan. Ook krijg ik vaak een lege pagina getoond als ik gewoon domweg een link volg.

* Audio-kwaliteit lijkt een stuk slechter dan van de Sony-Ericsson (bij gebruik zelfde koptelefoon).

* Het geluid van de ingebouwde speakertjes lijkt een stuk minder helder dan wat ik op de N95-8gb van een vriend van me heb gehoord. Er

* Ik heb foto's gezien die gemaakt zijn met een N95- 8GB en die lijken duidelijk mooier te zijn dan van de n96!. Bij de n96 zijn de kleuren vaak fletser en de foto's zijn erg gevoelig voor over-belichting :S.

** Bij mij loopt het scannen naar muziek (bij het openen van de music player) vast. Ik heb zodoende nog nooit via de music player muziek kunnen luisteren :{. Heeft iemand van jullie dit ook ervaren?

Anyway: In potentie ben ik erg blij met deze telefoon, maar al tijdens het eerste uur na het in gebruik nemen van de telefoon werd mijn enthousiasme behoorlijk getemperd. Had ik dit geweten, dan was ik waarschijnlijk toch gewoon voor een n95 gegaan.

Verder is het natuurlijk wel een beetje wennen na een overstap van fabrikant :). Ik hoop in ieder geval dat Nokia de problemen snel gaat oplossen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ge-googled, in de boekjes gekeken maar kan het niet vinden!

Hoe blokkeer je je toetsenbord? gaat het automatisch, is mijne defect omdat ie dat niet doet!

HELP ME!! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:46:
ik heb ge-googled, in de boekjes gekeken maar kan het niet vinden!

Hoe blokkeer je je toetsenbord? gaat het automatisch, is mijne defect omdat ie dat niet doet!

HELP ME!! 8)7 |:(
Met het knopje bovenop de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
Als je de telefoon dichtschuift en vervolgens het slidertje aan de bovenkant van het toestel overhaalt (naast de aan/uit knop) dan blokkeert ie.
Zodra je openschuift de-blokkeert ie, en zodra je weer dicht schuift blokkeert ie weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG hahahhahaha thank you!!! nu ik idd in het boekje kijk zie ik het!!!
Beetje raar, had verwacht dat het net zoals de n95 8GB zou zijn... automatisch ;)

Maar dank je wel, had verder moeten kijken dat me neus lang is :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe de interne gps aanzetten als ik in garmin mobile zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouwtje en ik hebben allebei de N96 (gratis bij contractverlening)
We hebben een Parrot CK3100 carkit.
Deze is geïnstalleerd in de telefoon, hij synchroniseert en als je dan een uur in de auto zit dan activeert en deactiveert ie zeker 100x. Verbonden-niet verbonden-verbonden-niet verbonden etc etc.
Ander probleem is als ie geactiveerd is en je de telefoon openschuift of een toets indrukt, de radio er drie seconden uitligt. Heeeeeeeeeeeel irritant! Dit was ook met de N73 van mijn vrouwtje.
Iemand dezelfde problemen of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:39:
Deze is geïnstalleerd in de telefoon, hij synchroniseert en als je dan een uur in de auto zit dan activeert en deactiveert ie zeker 100x. Verbonden-niet verbonden-verbonden-niet verbonden etc etc.
Ander probleem is als ie geactiveerd is en je de telefoon openschuift of een toets indrukt, de radio er drie seconden uitligt. Heeeeeeeeeeeel irritant! Dit was ook met de N73 van mijn vrouwtje.
Je vrouwtje...? |:(

On-topic; Dr is schijnbaar nogal wat mis met de carkits. :/ Beetje pijnlijk voor de zakelijke gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:39:
Denk dat je het bij je parrot carkit moet zoeken als je dit probleem ook met de N73 hebt.
Waarschijnlijk zit je verkeerd op het N96 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilverdael80 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:33:
[...]

Hey!
Die nokia heeft mij toevallig 8 !!! ja. ACHT boekjes bij mijn N96 gegeven.
Waarvan er 6 in het nederlands! nu moet je mij niet wijsmaken dat jij alle 6 de handleidingen gaat lezen als je een telefoon koopt.

Als ervaren N95 gebruiker heb ik alleen het mobiel TV boekje bekeken.

Daarnaast zijn nederlanders veel minder van handleidingen, de meeste nederlanders pakken hun speeltje uit en gaan proberen. (ik hoor bij deze groep, ja)

Maargoed, optopic/
Mn N96 heeft het precies 2,5 uur volgehouden op een volle accu met satteliet verbinding.
na precies 2,5 uur viel die uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:28:
[...]

Hey!
Waarvan er 6 in het nederlands! nu moet je mij niet wijsmaken dat jij alle 6 de handleidingen gaat lezen als je een telefoon koopt.

Als ervaren N95 gebruiker heb ik alleen het mobiel TV boekje bekeken.

Daarnaast zijn nederlanders veel minder van handleidingen, de meeste nederlanders pakken hun speeltje uit en gaan proberen. (ik hoor bij deze groep, ja)
Als je problemen hebt, dan kan je op zijn minst even de handleidingen induiken. Je hoeft ze niet letter-voor-letter door, want over het algemeen zitten er goede inhoudsopgaves bij. :Y)
Maargoed, optopic/
Mn N96 heeft het precies 2,5 uur volgehouden op een volle accu met satteliet verbinding.
na precies 2,5 uur viel die uit.
Bedoel je GPS of bedoel je dat je echt een satelliet-verbinding had? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:28:
[...]

Hey!
Check, ik zal even opsommen wat voor boekjes dat zijn:

- Internet op je mobiel
- Aan de slag met MobielTV
- Ovi
- Aan de slag
- Nokia N96-1 manual
- Nokia N-Gage

Gezien je probleem niet bij tv, internet of N-Gage hoort kunnen we er al drie afstrepen. Aan de slag is een quick-guide dus die zou je in kunnen zien samen met Ovi die je de mogelijkheden in een oogopslag laat zien. Lukt het niet? Dan pak je de uitgebreide manual met een uitstekende index. :) Nu jij weer. :)

Vanmiddag lekker tv gekeken in de bus na m'n laatste dag school. Tussen Eindhoven en Gemert ging het vlekkeloos en super scherp maar tussen Gemert en Uden werd het geheel iets minder maar nog steeds kijkbaar. Overigens is hij vanmiddag uitgevallen en de enige manier om 'm aan te krijgen was de batterij los te maken en opnieuw in elkaar te zetten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgens mij nog een probleem met de telefoon.. Als ik de telefoon wil sliden met mijn duim op het scherm dan komt de toplaag van het scherm tegen het scherm eronder. Heeft 1 van jullie dit ook en is dit slecht voor de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Steeds als ik wat doe op mijn telefoon gaat na 5 seconde de verlichting weer uit op me scherm.
En toch zit ik goed in het menu om dit aan te passen dacht ik:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Weergave

Timeoutspaarstand op 30 sec

Timeoutverlichting op 40 sec

Wat ik wil aanpassen, is dat niet één van deze twee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Champ schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:44:
Steeds als ik wat doe op mijn telefoon gaat na 5 seconde de verlichting weer uit op me scherm.
En toch zit ik goed in het menu om dit aan te passen dacht ik:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Weergave

Timeoutspaarstand op 30 sec

Timeoutverlichting op 40 sec

Wat ik wil aanpassen, is dat niet één van deze twee dan?
Je hebt de spaarstand aan staan.
Je moet dan je aan/uit knop KORT indrukken en dan de onderste optie selecteren.

Voilla... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:24:
Hoe de interne gps aanzetten als ik in garmin mobile zit?
Is bij mij gelukt door Instrumenten>Connect.>GPS-ggvns aan te laten staan en dan Garmin opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Heren (en dames),

Na 7 dagen deze topic elke dag gelezen te hebben wachtend op mijn eigen N96, was ik een beetje huiverig geworden (wat ook bij de N95 was). Maar vooralsnog heb ik geen last van alle "problemen" die hier geschreven worden. Al heb ik nog niet alles geprobeerd (profiel wisselen, heb nog een Vodafone abo) en GPS, maar voor de rest doet alles het perfect.

Had wel "problemen" met TV, maar was na een belletje met KPN binnen 1 opgelost. En het werkt super! Het werkt net zoals mijn UPC box, dus opnemen, kijken etc.. Moet echter wel toegeven dat het idd jammer is dat niet alle zenders beeldvullend zijn. En ik vind het standaardtje (wat de tel schuin moet houden) iets te zwak.

In vergelijking met N95 vind ik bijna alles verbeterd. Hij voelt veel steviger aan (slider), ziet er veel beter uit en er zijn meer handige functies (bijv automatisch van portrait naar landscape als je de tel draait). En uiteraard de TV functie en het veel grotere geheugen (had een 4Gb kaartje)

Foto's zijn naar mijn mening van dezelfde kwaliteit, al moet ik dit nog wel met daglicht testen. Echter verkies is wel de witbalans zonlicht ipv automatisch.

Ik vind hem niet langzamer dan mijn N95. Echter zat die met 4Gb vol en is deze nog leeg.

Kortom ik ben (bijna de enige volgens mij) er super blij mee en ik maak er nog "winst" op ook. Oude verkoop ik makkelijk voor € 150 of meer en moest € 100 betalen. Dus voor mensen die alle "slechte" verhalen lezen en gaan twijfelen; NIET DOEN hij is gewoon Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:37:
[...]

Is bij mij gelukt door Instrumenten>Connect.>GPS-ggvns aan te laten staan en dan Garmin opstarten.
Zal ik morgen gelijk even proberen, had net garmin er af gefl*kkerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Clipstra schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:52:
Dus voor mensen die alle "slechte" verhalen lezen en gaan twijfelen; NIET DOEN hij is gewoon Top!
Daar sluit ik me helemaal bij aan! :)

• MitchellOnline
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:44:
Dankzij de reset code's hierboven, foutmelding 25 mobieltv weg. THX _/-\o_

Ziet er leuk uit dat TV, alleen jammer dat veel zenders niet beeldvullend zijn.
Je had ook ff de instellingen van mobiel TV kunnen resetten, had het waarschijnlijk ook verholpen ;)
djpdjpnl schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:42:
[...]

Daar sluit ik me helemaal bij aan! :)
Dit toestel is ook helemaal geweldig; ik kan deze iedereen aanraden! Net als ieder ander multimediatoestel hebben we nu eenmaal te maken met "kinderziektes", zodra we een aantal firmwareupdates verder zijn zal hier geen sprake meer van zijn ;)

[ Voor 37% gewijzigd door MitchellOnline op 24-09-2008 01:35 ]

Verwijderd

optimist... O-)

Verwijderd

2coowl4you schreef op woensdag 24 september 2008 @ 01:25:
[...]

Je had ook ff de instellingen van mobiel TV kunnen resetten, had het waarschijnlijk ook verholpen ;)

[...]
nope

Verwijderd

Als je de N96 via Ebay koopt voor rond de $500 is dat wel een vertrouwbare prijs?

Verwijderd

Beste tweakers,

Een vriend van me is in het bezit van de n96, na 2 dagen gebruik kwam hij er achter dat de telefoon erg sloom is, en bij een inkomende oproep liep de telefoon geheel vast.
De toetsen lichtte niet meer op, de aan/uit knop deed het niet meer, helemaal niets functioneerde nog, zelfs het scherm sloeg vast.

Oplossing: De accu verwijderen en terugplaatsen.

Nu ben ik benieuwd (omdat hij niet zo goed kan googelen, of bekend is bij tweakers), of er al een nieuwe firmware update is?
En als die er nog niet is, is er dan al wel een datum bekend wanneer die uitkomt?

Ik weet namelijk dat de n95 zonder geupdate software ook moeilijkheden had, soms vastlopers etc.
Dus ik neem aan dat zodra Nokia de nieuwe update uitbrengt, die beschreven problemen ook verholpen zullen worden.

Iemand met een idee? :)

Thanks in advance,

~ Yomp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 09:29 ]

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Heb net even in dit topic gekeken of er nou al een oplossing is voor msn.
Ik heb bij downloads dus ook geen msn staan.
Heb al 2 versie's geprobeerd maar die weigeren.

Iemand een oplossing?

• MitchellOnline
Met de N95 ging het toch precies hetzelfde? ;) Nu we een aantal firmware upgrades verder zijn, zijn veel problemen verleden tijd en werkt het toestel prima.

• eymey
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat Nokia luistert naar alle klachten en de grootste problemen snel zal gaan oplossen.

Tenslotte maken ze zo'n fuss rondom dit toestel dat het wel erg gezichtsverlies zou zijn als het ding om deze redenen gaat floppen.

edit: En ik hoop ook echt dat er nog sterkere batterijen gaan komen! Ik blijf het nog steeds apart vinden dat Nokia er steeds mee weg komt om van die zwakke batterijen mee te leveren als concurrenten (zoals de Samsung innov8) met veel sterkere batterijen komen.

Voor een betere batterijduur zou ik een iets dikkere telefoon in ieder geval op de koop toe nemen.

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 24-09-2008 10:11 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• made

made

.. made by made ..

Bij Downloads! heb ik dus live messenger er niet bij staan.
Heb het gevoel dat ik de lijst ook niet kan updaten, als ik mobiel internet selecteer dan krijg ik een foutmelding :er is een fout opgetreden tijdens het bladeren :(

Wat doe ik fout ??

[ Voor 8% gewijzigd door made op 24-09-2008 10:39 ]

• Zilverdael80
made schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:29:
Bij Downloads! heb ik dus live messenger er niet bij staan.
Heb het gevoel dat ik de lijst ook niet kan updaten, als ik mobiel internet selecteer dan krijg ik een foutmelding : kan de lijst niet updaten :(

Wat doe ik fout ??
In dit topic paar pagina's terug: Download! via je WLAN laten lopen, dan doet hij 't prima.
En nee, ik heb ook (nog) geen MSN kunnen vinden.

Heeft iemand BestProfiles al aan de praat gekregen?
Bij mij start hij netjes op, laat hij alles goed zien, en doet hij in princiepe alles behalve waarvoor hij uiteindelijk bedoeld is ... Profielen wijzigen :|
(BestCallRecorder werkt overigens prima)

Hoe langer ik hem heb, hoe beter de filmpjes gaan lopen ... Beetje vreemd, alsof je hem ff moet 'inrijden' ofzo.

Nu nog wat minder snel vastlopen, wat betere accu en wat sneller ... en we zijn weer blij :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:29:
Beste tweakers,

Een vriend van me is in het bezit van de n96, na 2 dagen gebruik kwam hij er achter dat de telefoon erg sloom is,..
Hihi,.. als hij daar pas na 2 dagen achter kwam, is hij zelf ook best wel sloom.. :+ :+ :+

Nu weer serineus..
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:29:

Nu ben ik benieuwd (omdat hij niet zo goed kan googelen, of bekend is bij tweakers), of er al een nieuwe firmware update is?
En als die er nog niet is, is er dan al wel een datum bekend wanneer die uitkomt?
Ik heb er ook al naar zitten zoeken, maar nog niets gevonden.
Uiteraard zul je het hier meteen lezen wanneer er een nieuwe firmware update is.

Ik controleer meerdere malen per dag of er al een N96 update is.
Ook misschien een tip om de site van mobilecowboys bij te houden, die melden dit ook meestal als er een update is.
(maar hier op dit forum zijn we natuurlijk sneller!!!) O-)

• Clipstra
Uhm was ik gisteren nog erg tevreden over de Mobiele TV, heb ik nu toch een klein probleempje.. De 1ste x ging het opnemen van een programma (een stukje 7 min) prima. Daarna wilde ik Dukes of Hazard op SBS6 opnemen. Maar dat is niet geheel goed gegaan en andere programma's daarna ook niet meer. Als ik naar Videocenter ga, staat er bij dit het programma dat hij aan het opnemen is en dat geldt ook voor een ander programma later die avond. Met de knop "c" krijg ik ze niet weg en kan ze ook niet afspelen. Bovendien krijg ik als nu iets wil opnemen de vraag of ik het andere wil stoppen (terwijl dit allang het geval is). Daarnaast staan deze programma's er 2x in. Nu heb ik ze via bestandsbeheer kunnen verwijderen, maar blijven ze nog steeds zichtbaar bij Videocenter. Dus heb nu 2 probelemen. De programma's zijn nog zichtbaar in Videocenter en ik kan nu niks meer opnemen.. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Dit had ik vanochtend geschreven. Nu doet Mobiel Tv het helemaal niet meer, hij kan de programmagids niet vinden :-(

• eymey
Bij mij nog een probleem, wat nu ook af en toe voor komt:

De backlight gaat in energie besparingsstand, maar gaat daarna helemaal nooit meer aan, tot ik de telefoon herstart :(

[edit]En nu blijft hij ook beweren dat het toetsenblok vergrendeld staat, wat niet is te veranderen met de ontgrendelingstoets.

Oh ja... vanochtend vroeg kwam ik erachter dat ik het oneindige "zoeken naar muziek" kon annuleren en toch gewoon muziek afspelen. Maar op dat moment blijkt de volumeregeling niet te werken en ook de mediatoetsen werken niet :S

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 24-09-2008 13:23 ]

• basvanhees
Ik heb eindelijk windows live messenger op me N96 Staan

maar een klein probleempje elke kaar als ik live messenger opstart krijg ik de melding VEILIGHEIDSEAARSCH:

toepasing WL Mesenger toestaan om netwerk te gebruiken en gegevens te verzende/ontvangen?.

dan doe ik ja maar die melding kom steeds weer terug heel irr. is dat voorde rest werkt het wel ik kom gewoon online op msn

dez\e melding krijg ik trouwens ook als ik ebuddy gebruik! hij lijkt me gewoon iets wat je kan uit zetten bij instelling ofzo?. maar ik kan het nergens vinden weet iemand dit misschien?..

• eymey
basvanhees schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:21:

maar een klein probleempje elke kaar als ik live messenger opstart krijg ik de melding VEILIGHEIDSEAARSCH:

toepasing WL Mesenger toestaan om netwerk te gebruiken en gegevens te verzende/ontvangen?.

dan doe ik ja maar die melding kom steeds weer terug heel irr. is dat voorde rest werkt het wel ik kom gewoon online op msn

dez\e melding krijg ik trouwens ook als ik ebuddy gebruik! hij lijkt me gewoon iets wat je kan uit zetten bij instelling ofzo?. maar ik kan het nergens vinden weet iemand dit misschien?..
Volgens mij is dat ook met name een probleem als je toepassing certificeringsproblemen heeft. Bij mij vertonen "tmj mobile" (www.trackmyjourney.com) en "mobile gmaps" hetzelfde geintje. Zo erg zelfs dat bij ieder request ik steeds moet bevestigen.

Verwijderd

Topicstarter
Clipstra schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:52:

In vergelijking met N95 vind ik bijna alles verbeterd. Hij voelt veel steviger aan (slider), ziet er veel beter uit en er zijn meer handige functies (bijv automatisch van portrait naar landscape als je de tel draait). En uiteraard de TV functie en het veel grotere geheugen (had een 4Gb kaartje)
Joh, dat zit ook al op de N95 bij de nieuwe firmware 30.xx.xx serie (als veel van de andere N96 functionaliteit)..

• basvanhees
eymey schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:24:
[...]

Volgens mij is dat ook met name een probleem als je toepassing certificeringsproblemen heeft. Bij mij vertonen "tmj mobile" (www.trackmyjourney.com) en "mobile gmaps" hetzelfde geintje. Zo erg zelfs dat bij ieder request ik steeds moet bevestigen.
ja heel vervelend die melding komt om de 2 sec ofzo! maar dat moet toch uit te zetten zijn?.

• made

made

.. made by made ..

basvanhees schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:21:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan uiteindelijk, want mij lukt het echt niet :(

• eymey
basvanhees schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:38:
[...]

ja heel vervelend die melding komt om de 2 sec ofzo! maar dat moet toch uit te zetten zijn?.
Dat heb ik helaas nog niet kunnen ontdekken, tenzij de maker het pakketje juist gecertificeerd heeft (nav4all geeft de vraag namelijk bv. slechts bij het opstarten).

• Clipstra
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:31:
[...]

Joh, dat zit ook al op de N95 bij de nieuwe firmware 30.xx.xx serie (als veel van de andere N96 functionaliteit)..
Oh, ik had geen (software) problemen met mijn N95 dus heb ik daar nooit naar gekeken. Nu had ik er wel van gehoord. Dus voor mij is het nieuw. En daarnaast werkt de slider naar beneden (dus multimedia) voor "breedbeeld" nu niet op de N96 en wel op mijn N95. Maar dit zou ook aan een instelling kunnen liggen

• Clipstra
Clipstra schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:22:
Uhm was ik gisteren nog erg tevreden over de Mobiele TV, heb ik nu toch een klein probleempje.. De 1ste x ging het opnemen van een programma (een stukje 7 min) prima. Daarna wilde ik Dukes of Hazard op SBS6 opnemen. Maar dat is niet geheel goed gegaan en andere programma's daarna ook niet meer. Als ik naar Videocenter ga, staat er bij dit het programma dat hij aan het opnemen is en dat geldt ook voor een ander programma later die avond. Met de knop "c" krijg ik ze niet weg en kan ze ook niet afspelen. Bovendien krijg ik als nu iets wil opnemen de vraag of ik het andere wil stoppen (terwijl dit allang het geval is). Daarnaast staan deze programma's er 2x in. Nu heb ik ze via bestandsbeheer kunnen verwijderen, maar blijven ze nog steeds zichtbaar bij Videocenter. Dus heb nu 2 probelemen. De programma's zijn nog zichtbaar in Videocenter en ik kan nu niks meer opnemen.. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Dit had ik vanochtend geschreven. Nu doet Mobiel Tv het helemaal niet meer, hij kan de programmagids niet vinden :-(
Nauw ben zelf al achter het antwoord gekomen. Hij kan niet opnemen als de Tv niet is ingeschakeld (opzich logsich). Had gedacht dat het zou werken zoals bij UPC. De oplossing is dan een herinnering instellen, programma opnemen en niet afsluiten, maar gewoon weer naar het menu gaan.

Daarnaast blijft het wel vervelend dat ik die programma's die in het videocenter staan niet kan verwijderen

• Clipstra
Weet iemand hoe je de lay-out van de Mulitmedia kan veranderen. Want die ziet er nu wel erg karig uit ivm de N95. Ik kan het vooralsnog niet vinden in de handleiding..

Verwijderd

Heeft iemand een idee wanneer nokia met de 1e update komt voor de N96??..

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ik hoop snel, heb nu weer een hele zachte beltoon na de telefoon gepaird te hebben gehad met mijn nokia ck7w carkit.

Dit begint aardig irritant te worden

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:05:
Heeft iemand een idee wanneer nokia met de 1e update komt voor de N96??..
Wat denk je zelf? :) Natuurlijk weet niemand dat. Heb Nokia nog gevraagd in een mailtje met wat andere vragen en zij wisten niet wanneer het zou komen en ik moest maar de website in de gaten houden.

Verwijderd

HELP!!

Wanneer ik naar m.youtube.com ga met de N96 kan ik heel soms wel youtube filmpjes kijken maar vaker lukt het niet en dan krijg ik deze melding--> kan geen verbinding maken met server, ongeldig URL-adress. Wat kan ik hier aan doen of er is er gewoon weg niets aan te doen??

• made

made

.. made by made ..

Update over live messenger.

Ik heb Nokia maar eens gevraagd waarom het niet bij downloads staat bij mij.
Hun antwoord : " Als de toepassing niet in de lijst staat dan zal u deze niet kunnen gebruiken.
Het is mogelijk dat de operator dit blokkeert."

Dus heb KPN gemaild met de vraag of bovenstaande juist is. En waarom ze dat dan doen.
Ben benieuwd. Zal wel een potje voetbal worden, balletje heen en weer trappen tussen Nokia en KPN.

• Zilverdael80
made schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:03:
Update over live messenger.

Ik heb Nokia maar eens gevraagd waarom het niet bij downloads staat bij mij.
Hun antwoord : " Als de toepassing niet in de lijst staat dan zal u deze niet kunnen gebruiken.
Het is mogelijk dat de operator dit blokkeert."

Dus heb KPN gemaild met de vraag of bovenstaande juist is. En waarom ze dat dan doen.
Ben benieuwd. Zal wel een potje voetbal worden, balletje heen en weer trappen tussen Nokia en KPN.
Persoonlijk lijkt me dit een vreemd antwoord ...
Waarom?
KPN heeft niet het recht om te bepalen wat ik wel/niet op mijn toestel installeer, en daarbij maak ik geen verbinding met KPN, maar met Tele2 (namelijk mijn WiFi AP)
IMO: onzin antwoord.

• djpdjpnl
  • Niet online
Zilverdael80 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:16:
[...]

Persoonlijk lijkt me dit een vreemd antwoord ...
Waarom?
KPN heeft niet het recht om te bepalen wat ik wel/niet op mijn toestel installeer, en daarbij maak ik geen verbinding met KPN, maar met Tele2 (namelijk mijn WiFi AP)
IMO: onzin antwoord.
Hehe natuurlijk heeft KPN wel deze rechten. :) Als zij niet willen dat jij een bepaalde service afneemt dan kunnen ze die gewoon blokkeren. VOIP is ook niet toegestaan en wordt daarom dus ook tegen gehouden waar het kan. :)

• made

made

.. made by made ..

Hmm.. inderdaad vaag, zal vanavond eens kijken of ik hem via wifi kan downloaden.

Verwijderd

Heeft iemand fring er al op staan?en zo ja werkt het.
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic