Ik heb ook sinds afgelopen zaterdag de N96 bij een KPN abbo verlenging.
Ik heb jaren Sony-Ericsson telefoons gehad (de k700i, k750i en k800i) maar wilde weer eens naar een symbian telefoon (heb ooit een Nokia 7650 gehad).
Mijn bevindingen:
* "Welcome back"-gevoel. De look & feel is wat flashier, maar over het algemeen nog vergelijkbaar. Dit is niet altijd even positief bedoeld. Zo kun je bijvoorbeeld veel functies maar op 1 manier benaderen en moeilijker via context-gevoelige opties. Qua interface vind ik Sony-Ericsson toch wel echt heer en meester. Maar goed, ik moet nog tweaken...
* Batterji vind ik inderdaad een drama!!!. Een klein beetje spelen en je hebt hem binnen 24 uur leeg. Ik hoop dat de batterij nog aansterkt, maar waarom levert Nokia nou niet gewoon eens sterkere batterijen mee met zo'n veelzijdig toestel als deze!!!
* Zojuist alweer m'n zoveelste reboot te pakken.. door gewoon even het "stil" profiel te kiezen. Gisteren gebeurde het ook al tijdens tv kijken
* Onvoorspelbaarheid van de netwerk-functies. Hoe erg ik ook mijn WLAN detecteer en activeer, bij het minste of geringste lijkt hij deze verbinding te droppen en gewoon weer via het mobiele netwerk te gaan. Ook krijg ik vaak een lege pagina getoond als ik gewoon domweg een link volg.
* Audio-kwaliteit lijkt een stuk slechter dan van de Sony-Ericsson (bij gebruik zelfde koptelefoon).
* Het geluid van de ingebouwde speakertjes lijkt een stuk minder helder dan wat ik op de N95-8gb van een vriend van me heb gehoord. Er
* Ik heb foto's gezien die gemaakt zijn met een N95- 8GB en die lijken duidelijk mooier te zijn dan van de n96!. Bij de n96 zijn de kleuren vaak fletser en de foto's zijn erg gevoelig voor over-belichting

.
** Bij mij loopt het scannen naar muziek (bij het openen van de music player) vast. Ik heb zodoende nog nooit via de music player muziek kunnen luisteren

. Heeft iemand van jullie dit ook ervaren?
Anyway: In potentie ben ik erg blij met deze telefoon, maar al tijdens het eerste uur na het in gebruik nemen van de telefoon werd mijn enthousiasme behoorlijk getemperd. Had ik dit geweten, dan was ik waarschijnlijk toch gewoon voor een n95 gegaan.
Verder is het natuurlijk wel een beetje wennen na een overstap van fabrikant

. Ik hoop in ieder geval dat Nokia de problemen snel gaat oplossen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.