Had ik ook last van, als je de telefoon opnieuw start en het nog eens probeert kan het wel werken. Geen idee waarom het de eerste keer niet werkte, maar het werkt zo ook.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:18:
Hoe kopieer ik mijn contacten vanuit een SonyEricsson telefoon?
Bij Instrumente - hulpprogramma's - overdracht doet hij het niet, omdat het alleen met nokia's werkt
Als ik vanuit mijn SE contactgegevens verzend via bluetooth, krijg ik een bericht en als ik dat open, staat alleen het eerste nummer uit mijn lijst er.
Ik heb de contacten op de simkaart staan maar ik kan nergens een functie vinden van contacten van sim naar telefoon kopieeren.
Verwijderd
hangt er ook vanaf welke SE je hebt op een K800i bijv . kan dit via geavanceerde optiesVerwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:18:
Hoe kopieer ik mijn contacten vanuit een SonyEricsson telefoon?
Bij Instrumente - hulpprogramma's - overdracht doet hij het niet, omdat het alleen met nokia's werkt
Als ik vanuit mijn SE contactgegevens verzend via bluetooth, krijg ik een bericht en als ik dat open, staat alleen het eerste nummer uit mijn lijst er.
Ik heb de contacten op de simkaart staan maar ik kan nergens een functie vinden van contacten van sim naar telefoon kopieeren.
Verwijderd
aangezien iedereen benieuwd is wat er wel of niet op de N96 draait qua software, is het misschien wel een idee om er een apart topic over te maken, mate wat er wel op draait en waar het te verkrijgen is.
scheelt denk ik een hoop mensen een flink gezoek
Check, maar maakt er maar een S60 3.2 topic van.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:00:
aangezien iedereen benieuwd is wat er wel of niet op de N96 draait qua software, is het misschien wel een idee om er een apart topic over te maken, mate wat er wel op draait en waar het te verkrijgen is.
Mensen die hier hun bevindingen posten over de N96 doen dit vaak met de N95 als concurent.
Dit is natuurlijk niet echt eerlijk. want de N95 8GB is de echte voorganger.
Ik zou daarom graag willen weten:
Is de N96 sneller met datatransfers als de N95 8GB.
Tot op heden kan ik alleen maar zeggen: NEENpt0x schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:25:
Mensen die hier hun bevindingen posten over de N96 doen dit vaak met de N95 als concurent.
Wat valt dit toestel tegen!
Ik zal hem niet vergelijken met een N95 (8GB) maar voor het gemak met een N70...
De vergelijking is: De N70 is sneller!
Ik heb er inmiddels 2 gehad, en KPN heeft ze beide terug gekregen. Het aparaat is niet vooruit te branden. (dit terwijl ik er in het begin erg enthousiast over was)
Je merkt dit vooral bij het door de gallerij bladeren... Duurt soms 3-4 seconden om naar een volgend icoon/foto te gaan (bij filmpjes kan dit oplopen tot 12-15 seconden!)
Nokia heeft naar mijn mening echt een enorme fout begaan door dit toestel nu op de markt te zetten. Hij is overduidelijk nog niet af.

Ik heb geen ervaring met de N95 (of 8gb) maar de datatransfer is zeker niet traag. Mijn Samsung D900 was heel veel trager. Het is wel even een stap van een telefoon naar een smartphone.pt0x schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:25:
Ik had hiervoor ook een d900, en dit is idd een flinke voorruitgangdjpdjpnl schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:48:
[...]
Ik heb geen ervaring met de N95 (of 8gb) maar de datatransfer is zeker niet traag. Mijn Samsung D900 was heel veel trager. Het is wel even een stap van een telefoon naar een smartphone.
Verwijderd
Ik heb de N95, de N95 8GB, E90 en de N96 gehad, maar ik moet idd. zeggen dat de N96 het traagst is van allemaal. Ik hoop dat Nokia dit snel zal verhelpen met een nieuwe FW-Update
Verwijderd
Bij mij gaat het bladeren door de foto's gewoon vlot, heel soms een halve seconde voordat een foto scherpgesteld staat maar zeker geen 3-4 seconden. Bij video's gaat het iets langzamer maar niet langer dan 2 seconden, als je het ene filmpje afspeelt en doorschakelt naar de volgende....Zilverdael80 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:48:
[...]
... Het aparaat is niet vooruit te branden. (dit terwijl ik er in het begin erg enthousiast over was)
Je merkt dit vooral bij het door de gallerij bladeren... Duurt soms 3-4 seconden om naar een volgend icoon/foto te gaan (bij filmpjes kan dit oplopen tot 12-15 seconden!)
Verwijderd
Nog steeds niks. Als ik trouwens gebeld word door iemand komt wel zijn/haar naam er te staan, alleen mijn contactlijst is leeg. Zou je iets specifieker kunnen beschrijven waar ik het kan vinden?djpdjpnl schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:24:
[...]
Had ik ook last van, als je de telefoon opnieuw start en het nog eens probeert kan het wel werken. Geen idee waarom het de eerste keer niet werkte, maar het werkt zo ook.
Ik heb hem vandaag binnen gekregen! en vindt het echt een vet toestel!!
ik kan alleen niet syncen heel irr. want wil me contacten uit me N95 in Me n96 Zetten weet iemand wat ik fout doe?..
ik kan alleen niet syncen heel irr. want wil me contacten uit me N95 in Me n96 Zetten weet iemand wat ik fout doe?..
Verwijderd
Hoe zijn de ervaringen met het aansluiten op een pc via de USB kabel?
Zodra ik de USB kabel aansluit moet probeert de telefoon verbinding te maken (verbinding selecteren) via WiFi, internet, wap etc. Ik moet (elke keer precies) 10 x op annuleren drukken en dan pas is er de verbinding met de PC.
Als ik eenmaal verbinding via USB heb werkt het allemaal maar soms vraagt de telefoon ineens weer "verbinding selecteren".
Meer mensen met dit probleem?
Zodra ik de USB kabel aansluit moet probeert de telefoon verbinding te maken (verbinding selecteren) via WiFi, internet, wap etc. Ik moet (elke keer precies) 10 x op annuleren drukken en dan pas is er de verbinding met de PC.
Als ik eenmaal verbinding via USB heb werkt het allemaal maar soms vraagt de telefoon ineens weer "verbinding selecteren".
Meer mensen met dit probleem?
Zelf een beetje zoeken kan geen kwaad, echt niet!Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:27:
aangezien tomtom er niet op kan, welke navigatie gaan jullie nu gebruiken?
Bij normale telefoons betekent dat inderdaad afsluiten, maar de N96 is een smartphone met Symbian OS en daarmee kun je multitasken en meerdere programma's open laten. De rode knop betekent in dit geval terug naar standbymodus maar je kan altijd weer teruggaan naar iets waarmee je bezig was. Eigenlijk is het dus niet irritant maar juist reuzehandig.djpdjpnl schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:48:
[...]
Wat ook bloedirritant is, is dat als je een spelletje start bijv. en je drukt op t rode telefoontje (normaliter betekend dat 'afkappen') blijft ie gewun doorlopen op de achtergrond. Maar da's een kwestie van de boel netjes achter laten hehe.
Waarom zouden dan opeens alle actievoorwaarden vervallen? Dan zou je dus opeens 9,95 Euro voor tv moeten betalen en de volle abonnementskosten zonder korting?Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:15:
sh*t als je een contract afsluit en dit contract ongewijzigd laat is je tv kijken gewoon gratis
indien je de bundel na 3 maanden naar beneden schroeft (wat mag) dan vervallen alle actie voorwaarden ga je betalen voor de diensten
Verwijderd
Tot op heden geen noemenswaardige problemen met mijn N96! Iets wat ik niet snap: heb met behulp van de data kabel mp3tjes op de N96 gezet; staan onder icoontje muziek; in deze map het ik zelf een mapje gemaakt voor ringtones en eentje met mijn muziek; kan alleen de mp3tjes niet kopieren/verplaatsen naar een van deze (zelf aangemaakte) mapjes!! Iemand een idee hoe ik de muziek/ringtones in het juiste mapje krijg??
Als ik via de verkenner de telfooninhoud bekijk zie ik wel de muziek/ringtones staan die ik er op gezet heb maar de 2 zelf gemaakte mapjes kan ik nergens vinden!!!!
Wie helpt me hier mee?!?!?!?
Als ik via de verkenner de telfooninhoud bekijk zie ik wel de muziek/ringtones staan die ik er op gezet heb maar de 2 zelf gemaakte mapjes kan ik nergens vinden!!!!
Wie helpt me hier mee?!?!?!?
Heb de Nokia N96 sinds gister...
+ punten
TV goede kwaliteit.. top dat je ook kan opnemen, en opnemen plannen via tvgids erg handig!
Design is er erg op voorruit gegaan de slide is ook van betere kwaliteit.
Ledlichten achter de navigatie toetsen erg netjes gedaan
- punten
Erg langzaam (!)
Batterij snel leeg
weer 'n andere usb kabel
Problemen waar ik tegen aan loop:
Wireless lan werkt vaak niet (lijkt wel als of hij de verbinding niet kan vasthouden)
Downloads map kan niet bijwerken ?
Kan geen verbinding maken met software updater en pc suite
Meer mensen last van deze problemen ? oplossingen ?
Dat verliezen WLAN signaal ligt niet aan mijn router. Op mijn werk weet de telefoon het signaal ook niet vast te houden. tips?
+ punten
TV goede kwaliteit.. top dat je ook kan opnemen, en opnemen plannen via tvgids erg handig!
Design is er erg op voorruit gegaan de slide is ook van betere kwaliteit.
Ledlichten achter de navigatie toetsen erg netjes gedaan
- punten
Erg langzaam (!)
Batterij snel leeg
weer 'n andere usb kabel
Problemen waar ik tegen aan loop:
Wireless lan werkt vaak niet (lijkt wel als of hij de verbinding niet kan vasthouden)
Downloads map kan niet bijwerken ?
Kan geen verbinding maken met software updater en pc suite
Meer mensen last van deze problemen ? oplossingen ?
Dat verliezen WLAN signaal ligt niet aan mijn router. Op mijn werk weet de telefoon het signaal ook niet vast te houden. tips?
Ik heb eerst een N93 gehad en nu de N96, maar ik heb het idee dat de N93 sneller is. Ik heb de emulator vBag op beide telefoons geinstalleerd, maar deze is duidelijk sneller op de N93. Ik zou de emulator graag wat sneller hebben op mijn N96 want dat speelt fijner. Heeft iemand een idee hoe ik zit zou kunnen doen?
Verwijderd
Vodafone biedt nu ook de N96 aan, blijkbaar mogen ze hem al leveren voor 1 oktober. 
Lijkt dat hij er nog niet zo lang geleden is opgezet want er staat kijk voor voordeel bij je persoonlijke pagina maar als ik daar heen ga staat de N96 er nog niet tussen
Ook heb ik zelf even een berekening gemaakt voor 1-jarig abonnement.
Zonder bijbehorende dingen kom ik bij KPN € 71,04 goedkoper uit + dat die gratis TV heeft en meer belminuten en sms. Het nadeel van KPN is dat belminuten buiten je bundel € 0,25 zijn en bij Vodafone € 0,15 maar voor mij is dit niet zo`n groot probleem omdat ik meestal binnen mijn bundel blijf.
Iemand nog andere iedeeën waarom dit verschil zo`n groot is?
Lijkt dat hij er nog niet zo lang geleden is opgezet want er staat kijk voor voordeel bij je persoonlijke pagina maar als ik daar heen ga staat de N96 er nog niet tussen
Zonder bijbehorende dingen kom ik bij KPN € 71,04 goedkoper uit + dat die gratis TV heeft en meer belminuten en sms. Het nadeel van KPN is dat belminuten buiten je bundel € 0,25 zijn en bij Vodafone € 0,15 maar voor mij is dit niet zo`n groot probleem omdat ik meestal binnen mijn bundel blijf.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 10:34 ]
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:46:
Vodafone biedt nu ook de N96 aan, blijkbaar mogen ze hem al leveren voor 1 oktober.
Nou ik dacht eerst dat mijn beltoon het helemaal niet deed maar nu blijkt deze heel zacht te zijn. DIt is sinds ik het profiel op stil heb gehad en weer terug ben gegaan. Belvolume staat in de profielen die ik gebruik op maximaal maar het geluid is bijna niet te horen. Als ik de muziekspeler gebruik speelt deze gewoon goed duidelijk af maar de beltoon is echt heel irritant.
Meer mensen die dit probleem ondervinden?
Meer mensen die dit probleem ondervinden?
Een hele rij microsoft certificeringen.
Zo heb hem ook!
Btw mijn camera knop maakt geen klik geluid als je hem indrukt. Of is dat normaal?
Ik bedoel ermee als ik hem indruk of bv foto te maken, dan is de knop gewoon lam zeg maar
Btw mijn camera knop maakt geen klik geluid als je hem indrukt. Of is dat normaal?
Ik bedoel ermee als ik hem indruk of bv foto te maken, dan is de knop gewoon lam zeg maar
Verwijderd
ja, de een wil meer winst dan de anderVerwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:46:
Verwijderd
Na een een dikke week kwijlend dit topic te hebben gevolgd, kan ik eindelijk met trots roepen: ik heb 'm besteld! Bij Vodafone, waar ze hem gewoon aanbieden, zonder 'coming soon'-tag. Als alles mee zit, word ik maandag gebeld voor de koeriersafspraak.
Verder; leuheuk!!
Ja, wat is dat voor onzin?? De N95 was onder andere zo onwijs fijn vanwege de handige usb-aansluiting. Iemand enig idee waarom Nokia weer over is gestapt op mini-usb?
Verder; leuheuk!!
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 16:29 ]
MicroUSB bedoel je...
Dat willen verschillende fabrikanten als standaard gaan gebruiken
nieuws: Micro-usb-stekker wordt standaard voor mobiele telefoons
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Mensen, zou iemand me aub kunnen vertellen hoe je de contacten van de sim naar telefoon kopieert? Ik kan het nergens vinden...
Vanaf vandaag ben ik ook een trotse bezitter van de N96
echt een super toestel!
Het enigste minpuntje wat ik heb kunnen vinden is de toch wel langzame GPS fix. Ook wanneer ik buiten sta, het duurd soms wel 3 minuten eer ik ontvangst heb....
Het enigste minpuntje wat ik heb kunnen vinden is de toch wel langzame GPS fix. Ook wanneer ik buiten sta, het duurd soms wel 3 minuten eer ik ontvangst heb....
Verwijderd
het is echt een SUPER toestel, echter heb ik 1 probleem.. mobiele tv doet het niet..
de programmagids ophalen doet hij wel, maar als ik dan op 'DVB-H By Digitenne' druk (zodat ie de programmagids gaat installeren) dan gaat het balkje maar tot de helft.. iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?
de programmagids ophalen doet hij wel, maar als ik dan op 'DVB-H By Digitenne' druk (zodat ie de programmagids gaat installeren) dan gaat het balkje maar tot de helft.. iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?
wachtenVerwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:53:
het is echt een SUPER toestel, echter heb ik 1 probleem.. mobiele tv doet het niet..
had ik ook
[ Voor 3% gewijzigd door MitchellOnline op 20-09-2008 17:57 ]
Verwijderd
Kijk! Weet jij dan weer! Fijn, helder antwoordGinz schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:39:
MicroUSB bedoel je...
He je een data abonnement erbij? dan ff assisted gps aanzetten dan moet het sneller gaan.2coowl4you schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:46:
Vanaf vandaag ben ik ook een trotse bezitter van de N96echt een super toestel!
(doe dit alleen in nederland)
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Verwijderd
heey!!
ik heb vBag gedownload, maar waar kun je games downloaden?
(voor de n96, uiteraard
)
ik heb vBag gedownload, maar waar kun je games downloaden?
(voor de n96, uiteraard
Geen problemen mee. Zelfs in het bos thuis heb ik perfect ontvangst met de GPS en ziet hij tot op de millimeter (bij wijze van) waar ik sta. Ook als ik loop volgt ie me binnen een seconden of twee steeds. Nou loop ik niet super snel dus het zou bijna als realtime gezien kunnen worden.2coowl4you schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:46:
Hoe werkt dit precies?Megapaul schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:21:
[...]
He je een data abonnement erbij? dan ff assisted gps aanzetten dan moet het sneller gaan.
(doe dit alleen in nederland)
EDIT: heb het volgens mij al gevonden, neem aan dat dit de optie "online gaan" is in het menu van Nokia maps
[ Voor 17% gewijzigd door MitchellOnline op 20-09-2008 18:51 ]
Verwijderd
Nee, je kunt het instellen bij de opties van je GPS. Daar kun je 'Assisted GPS' gewoon aanvinken.2coowl4you schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:49:
[...]
Hoe werkt dit precies?
EDIT: heb het volgens mij al gevonden, neem aan dat dit de optie "online gaan" is in het menu van Nokia maps
Heb het gevonden, ik heb deze uitgeschakeld aangezien ik geen mobiel internet erbij heb. Ook stond er de optie "op basis van netwerk" bij. Moet ik deze functie dan ook uitschakelen?Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:59:
[...]
Nee, je kunt het instellen bij de opties van je GPS. Daar kun je 'Assisted GPS' gewoon aanvinken.
heb geen zin in een hoge telefoonrekening..
Verwijderd
Dat gebeurde niet echt, wel?Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:30:
[mbr]Kicken binnen 24 uur is *not done*[/]
Ik weet niet wat jouw definitie is van 24 uur, maar de mijne is zoals velen die hanteren (1440 minuten).
(Voor de rest: zie PM.)
[ Voor 27% gewijzigd door Ginz op 21-09-2008 15:33 ]
*weg*
Post dan niets.
Post dan niets.
[ Voor 82% gewijzigd door pven op 21-09-2008 13:48 ]
*weg*
Lees de topic-waarschuwing aub eens door.
Lees de topic-waarschuwing aub eens door.
[ Voor 92% gewijzigd door pven op 23-09-2008 12:10 ]
Verwijderd
Vannacht onder het filmen haperde hij bij mij Toen ik het filmpje terugkeek zaten diezelfde haperingen er ook in! Erg slecht. Ook heb ik soms geen tv signaal. Ik woon wel in een gebied zonder dekking maar soms doet hij het nog. Verder vind ik de telefoon ERG langzaam. Als het geheugen vol is zal hij wel nog een stuk langzamer worden. Ik hoop dat dit nog gefixt wordt met een software update.
Ook met mobiel tv moet hij vaak opnieuw zoeken naar programmagidsen. Is dit normaal?
Wlan werkt niet, downloads werkt niet, TomTom werkt niet. Dat kan ook allemaal aan mij liggen. Heeft iemand al enig idee hoe je de contacten van sim naar telefoon kopieert? Als ik gebeld wordt zie je de naam er wel bij staan...
Als ik wireless lan probeer komt er eerst 'legt verbinding' te staan. Daarna krijg ik een melding 'wireless lan netwerk niet gevonden' terwijl hij um wel gewoon ziet staan...! Iemand een idee hoe je deze dingen op kan lossen?
Ook met mobiel tv moet hij vaak opnieuw zoeken naar programmagidsen. Is dit normaal?
Wlan werkt niet, downloads werkt niet, TomTom werkt niet. Dat kan ook allemaal aan mij liggen. Heeft iemand al enig idee hoe je de contacten van sim naar telefoon kopieert? Als ik gebeld wordt zie je de naam er wel bij staan...
Als ik wireless lan probeer komt er eerst 'legt verbinding' te staan. Daarna krijg ik een melding 'wireless lan netwerk niet gevonden' terwijl hij um wel gewoon ziet staan...! Iemand een idee hoe je deze dingen op kan lossen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 14:03 ]
Yes gisteren heb ik hem ook binnengekregen. Gelijk flink aan het testen geweest en stuit op 2 probleempjes die wellicht door onkunde ontstaan zijn.
Als ik een mp4 als oproepsignaal kies, dan wil hij deze soms niet gebruiken en krijg ik een standaard nokia tune te horen. Ik presteerde hetzelfs om de telefoon te laten herstarten bij een oproep na het kiezen van de dingdong mp4.
Als tweede merk ik dat bij langdurig gebruik het afspelen van een film (transformers) niet echt van harte gaat. Het gaat dan zeer stotterend. Herstarten van het toestel verhelpt het probleem weer. Dit heb ik in 24 uur al 3x gehad ??
Verder ben ik tot nu toe zeer tevreden over het toestel.
Als ik een mp4 als oproepsignaal kies, dan wil hij deze soms niet gebruiken en krijg ik een standaard nokia tune te horen. Ik presteerde hetzelfs om de telefoon te laten herstarten bij een oproep na het kiezen van de dingdong mp4.
Als tweede merk ik dat bij langdurig gebruik het afspelen van een film (transformers) niet echt van harte gaat. Het gaat dan zeer stotterend. Herstarten van het toestel verhelpt het probleem weer. Dit heb ik in 24 uur al 3x gehad ??
Verder ben ik tot nu toe zeer tevreden over het toestel.
Verwijderd
Ik zit met hetzelfde probleem als ark. Sinds ik mijn profiel heb geswitchted van algemeen naar stil en weer terug heb ik geen ringtone. Tenminste niet voldoende hard genoeg om hem nog te kunnen waarnemen hij trilt wel en de bericht toon doet het wel heel vreemd. Heb al van alles geprobeerd bij de instellingen tonen maar kom er niet uit. Zou dit inderdaad zoals Ark al zei een bug kunnen zijn??!!
Iemand hier nog een suggestie voor en als ik de tel. wil resetten vraagt hij om een code hoe kan ik die achterhalen.
En zou iemand mij mischien gedetailleerd uit kunnen leggen waar ik de assisted gps kan vinden want mijn navi. kan ''mijn positie'' niet achterhalen. Of kan dit nog ergens anders aanliggen ,weet niet goed wat te doen eigenlijk
Maar verder heb ik absoluut geen kritische dingen over de N96 super fijne telefoon!!!
.
Iemand hier nog een suggestie voor en als ik de tel. wil resetten vraagt hij om een code hoe kan ik die achterhalen.
En zou iemand mij mischien gedetailleerd uit kunnen leggen waar ik de assisted gps kan vinden want mijn navi. kan ''mijn positie'' niet achterhalen. Of kan dit nog ergens anders aanliggen ,weet niet goed wat te doen eigenlijk
Maar verder heb ik absoluut geen kritische dingen over de N96 super fijne telefoon!!!
Verwijderd
Menu --> instrumenten --> instellingen --> algemeen --> Positiebepaling --> Methode positie bepaling.2coowl4you schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:46:
Vink hier aan: Assisted GPS & Op basis van Netwerk.
Vink hier uit: Bluetooth GPS & Integraded GPS.
Integraded GPS moet je uitzetten omdat sommige applicaties (zoals sygic navigatie) anders de geintegreede GPS gebruiken i.p.v. de A-gps.
Nog voor de zekerheid
Positiebepalingsserver: supl.nokia.com (deze moest ik na het herstellen van fabrieksinstellingen handmatig invoeren)
Verwijderd
N96 heeft een mja... "handige" energie spaarstand.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:21:
Ik zit met hetzelfde probleem als ark. Sinds ik mijn profiel heb geswitchted van algemeen naar stil en weer terug heb ik geen ringtone. Tenminste niet voldoende hard genoeg om hem nog te kunnen waarnemen hij trilt wel en de bericht toon doet het wel heel vreemd. Heb al van alles geprobeerd bij de instellingen tonen maar kom er niet uit. Zou dit inderdaad zoals Ark al zei een bug kunnen zijn??!!
Maar verder heb ik absoluut geen kritische dingen over de N96 super fijne telefoon!!!.
Misschien staat je geluid nu heel zacht om energie te besparen?
om hem van de energie spaarstand af te halen of juist in te schakelen: powerknop kort indrukken alsof je van profiel switcht en dan de onderste optie (energiespaarst. inschakln/uitschakln).
EDIT: mijn ervaring voor iedereen die nog aan het twijfelen is: beter nog geen N96 aanschaffen.
Ik heb ook wat struikelblokken gevonden.
bv die irritante harde piep wanneer je oa je pincode heb ingegeven, deze kun je niet zachtjes zetten.
Die piep is zo hard, dat je het toestel voelt trillen op het moment dat je het toestel rustig in de hand hebt liggen.
Deze zelfde piep komt ook terug wanneer je met je telefoon naar GPS sattelieten gaat zoeken, (GPS-ggvns).
Ook is mijn volgepropte N95 nog een stuk sneller dan de nieuwe N96 waar ik nog helemaal géén software op heb gezet.
Ik heb van ellende het hele geheugen van de N96 gewist, meteen formatteren. Nu heb ik geen films meer, en geen plaatjes, geen ringtones. En helaas is hij er niet sneller van geworden.
Wat ik nog het slechtste vind is de camera. dan is die van de N95 toch beter.
Voor N96 gebruikers: probeer terwijl je met je toestel van links naar rechts beweegt eens in te zoomen en dan weer uit te zoomen. Dan zul je zeker een flinke beeldvertraging opmerken.
De kleuren pakt die helaas ook nog niet zo goed, maar die zijn eventueel met de computer bij te werken.
Mijn mening: wacht tot we vanaf versie 10.065 nog 2 nieuwere versies hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 17:09 ]
Verwijderd
nee heeft niet geholpenVerwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:57:
[...]
N96 heeft een mja... "handige" energie spaarstand.
Misschien staat je geluid nu heel zacht om energie te besparen?
om hem van de energie spaarstand af te halen of juist in te schakelen: powerknop kort indrukken alsof je van profiel switcht en dan de onderste optie (energiespaarst. inschakln/uitschakln).
EDIT: mijn ervaring voor iedereen die nog aan het twijfelen is: beter nog geen N96 aanschaffen.
Ik heb ook wat struikelblokken gevonden.
bv die irritante harde piep wanneer je oa je pincode heb ingegeven, deze kun je niet zachtjes zetten.
Die piep is zo hard, dat je het toestel voelt trillen op het moment dat je het toestel rustig in de hand hebt liggen.
Deze zelfde piep komt ook terug wanneer je met je telefoon naar GPS sattelieten gaat zoeken, (GPS-ggvns).
Ook is mijn volgepropte N95 nog een stuk sneller dan de nieuwe N96 waar ik nog helemaal géén software op heb gezet.
Ik heb van ellende het hele geheugen van de N96 gewist, meteen formatteren. Nu heb ik geen films meer, en geen plaatjes, geen ringtones. En helaas is hij er niet sneller van geworden.
Wat ik nog het slechtste vind is de camera. dan is die van de N95 toch beter.
Voor N96 gebruikers: probeer terwijl je met je toestel van links naar rechts beweegt eens in te zoomen en dan weer uit te zoomen. Dan zul je zeker een flinke beeldvertraging opmerken.
De kleuren pakt die helaas ook nog niet zo goed, maar die zijn eventueel met de computer bij te werken.
Mijn mening: wacht tot we vanaf versie 10.065 nog 2 nieuwere versies hebben.
Verwijderd
Wel jammer van al die beginnersproblemen misschien is hij toch iets te snel op de markt gebracht.
Nu maar hopen dat ze de problemen oplossen. Vooral die sloomheid die mensen aangeven houdt mij tot nu toe tegen on de N96 te kopen.
Nu maar hopen dat ze de problemen oplossen. Vooral die sloomheid die mensen aangeven houdt mij tot nu toe tegen on de N96 te kopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 17:28 ]
Verwijderd
Om de telefoon te resetten heb je inderdaad een code nodig.
12345
(staat in de handleiding, maar wie leest die nu? ik heb ook een paar keer moeten proberen)
EDIT: tenzij je de code aangepast hebt.
12345
(staat in de handleiding, maar wie leest die nu? ik heb ook een paar keer moeten proberen)
EDIT: tenzij je de code aangepast hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 17:29 ]
Verwijderd
Hij heeft wel voordelen: ziet er niet alleen van buiten maar ook grafisch mooier uit dan de N95.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:27:
Wel jammer van al die beginnersproblemen misschien is hij toch iets te snel op de markt gebracht.
Verwijderd
Dit kan je ergens zachter zetten, ik weet niet precies meer waar. Kijk eens bij instrumenten-instellingen-algemeen-persoonlijk-tonenVerwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:57:
[...]
Als je hem op stil hebt staan piept ie sowieso niet.
Verwijderd
Bedoelen jullie dat TomTom niet werkt op de N96 icm met de interne GPS? Met een losse GPS muis zal ie het toch wel doen neem ik aan? Of is Tom uberhaupt niet te installeren?
Tomtom is (nog) niet te gebruiken op N96 en de interne GPS werkt ook niet in TT...
Maar, Nokia Maps voldoet toch ook?
[ Voor 25% gewijzigd door wvkreg op 21-09-2008 17:52 ]
Verwijderd
Als ik de N96 reset verdwijnen dan ook mijn persoonlijke bestanden als muziek foto's etc.?
Verwijderd
dat niet volgens mij, maar je bent wel een paar icoontjes kwijt kwam ik achter, weet alleen niet welke ik mis. In het menu mis ik er al 2.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:15:
Als ik de N96 reset verdwijnen dan ook mijn persoonlijke bestanden als muziek foto's etc.?
Sinds een week heb ik de Nokia N96. Alleen nu ben ik al 2x al mijn smsjes kwijt. Ze staan niet meer op de telefoon, SIM of op de Massa geheugen gedeelte. De smsjes raakte ik kwijt nadat de telefoon niet meer reageerde. Ook ging die tot 3x toe automatisch rebooten.
De smsjes sla ik standaard op in het Massa geheugen gedeelte.
Weet iemand hier de oplossing van?
Verwijderd
Probeer een gratis recovery programma: http://undelete-plus.com/noenes schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:30:
Sinds een week heb ik de Nokia N96. Alleen nu ben ik al 2x al mijn smsjes kwijt. Ze staan niet meer op de telefoon, SIM of op de Massa geheugen gedeelte. De smsjes raakte ik kwijt nadat de telefoon niet meer reageerde. Ook ging die tot 3x toe automatisch rebooten.
Verwijderd
heb ik ervaring mee...Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:15:
Kan je vertellen dat je je fotos blijft houden.
Als je bij je geheugen kijkt, dan zie je een C drive (waar je besturingssysteem/symbian op staat)
daarnaast heb je nog eens 16Gb , dit extra geheugen blijft zoals het is. Tijdens het herstellen van de fabrieksinstellingen blijft je telefoon hier vanaf.
Echt superbedankt voor je uitleg, ik neem aan dat deze instellingen mij niets kosten aangezien ik geen Mobiel Internet heb?Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:51:
[...]
Menu --> instrumenten --> instellingen --> algemeen --> Positiebepaling --> Methode positie bepaling.
Vink hier aan: Assisted GPS & Op basis van Netwerk.
Vink hier uit: Bluetooth GPS & Integraded GPS.
Integraded GPS moet je uitzetten omdat sommige applicaties (zoals sygic navigatie) anders de geintegreede GPS gebruiken i.p.v. de A-gps.
Nog voor de zekerheid
Positiebepalingsserver: supl.nokia.com (deze moest ik na het herstellen van fabrieksinstellingen handmatig invoeren)
[ Voor 3% gewijzigd door MitchellOnline op 21-09-2008 20:17 ]
Verwijderd
dankjewel 2coolforyou heb nu eindelijk na 4dagen mijn navigatie aan de praat...
Oja trouwens ik schreef eerder in dit topic dat ik mijn ringtone kwijt was en dat hij alleen nog maar trilde als ik gebeld werd maar dat is nu ook opgelost dmv een reset...
Oja trouwens ik schreef eerder in dit topic dat ik mijn ringtone kwijt was en dat hij alleen nog maar trilde als ik gebeld werd maar dat is nu ook opgelost dmv een reset...
A-GPS dan maak je toch gebruik van het internet? Om dan beter en sneller je positie te bepalen?2coowl4you schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:17:
[...]
Echt superbedankt voor je uitleg, ik neem aan dat deze instellingen mij niets kosten aangezien ik geen Mobiel Internet heb?
Verwijderd
Concreet: je betaald er wel voor, hoeveel je moet betalen, zie je hieronder.2coowl4you schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:17:
[...]
Echt superbedankt voor je uitleg, ik neem aan dat deze instellingen mij niets kosten aangezien ik geen Mobiel Internet heb?
Ik heb op mijn N95 eens de data-teller op nul gezet en vervolgens één keer de satteliet stand gedownload. Dus dat mijn telefoon op internet gaat om met behulp van A-gps te navigeren.
Het pakketje wat hij van het internet afhaalde was iets meer als 5 kb.
Als je onbeperkt internet hebt van je provider, betaal je hier niets voor.
Bij veel providers betaal je iets van 5 euro per Mb. 1024 kb = gelijk aan 1 Mb.
Als je bij Vodafone zit, betaal je niet per Mb maar per minuut dat je op internet bent.
Aangezien je de satteliet stand in enkele seconden heb gedownload (ik geloof 8sec) betaal je ook bij vodafone bijna niets voor A-gps.
Het goedkoopste is om via je WIFI (draadloos internet bij je thuis) de satteliet stand te downloaden.
Echter, moet je dan wel met je auto voor de deur staan om bereik te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 21:56 ]
Verwijderd
Werkt niet, had ik al voor gekeken of dat daar zou kunnen, maar die irritant harde piep blijf ik houden.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:45:
[...]
Dit kan je ergens zachter zetten, ik weet niet precies meer waar. Kijk eens bij instrumenten-instellingen-algemeen-persoonlijk-tonen
Als je hem op stil hebt staan piept ie sowieso niet.
Zachter zetten kan niet, maar uitzetten kan wel.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:53:
[...]
Werkt niet, had ik al voor gekeken of dat daar zou kunnen, maar die irritant harde piep blijf ik houden.
Instellingen menuutje > Algemeen > Persoonlijk > Tonen > (helemaal onderaan) Waarschuwingstonen > UIT
En klaar is kees.
Verwijderd
Hallo, ik had eerst een N95 8gig genomen en die een paar dagen gehad, maar toen toch gekozen voor de N96, inmiddels een acculading opgemaakt (3Dagen) redelijk mee gespeeld gebeld internet enz nog geen tv, nummer moet nog omgezet worden!
Alles bij elkaar zeer tevreden, en eigenlijk geen problemen ondervonden.....
En dat beetje kraken tja.......
Moet wel zeggen dat de camera van de N95 50% beter is maar wie weet kan een update dit verhelpen uiteindelijk denk ik dat de camera's hetzelfde zijn, toch ?
Alles bij elkaar zeer tevreden, en eigenlijk geen problemen ondervonden.....
En dat beetje kraken tja.......
Moet wel zeggen dat de camera van de N95 50% beter is maar wie weet kan een update dit verhelpen uiteindelijk denk ik dat de camera's hetzelfde zijn, toch ?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 09:02 ]
Verwijderd
Bedankt, daar had ik inderdaad helemaal overheen gekeken.djpdjpnl schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:56:
[...]
Zachter zetten kan niet, maar uitzetten kan wel.
Instellingen menuutje > Algemeen > Persoonlijk > Tonen > (helemaal onderaan) Waarschuwingstonen > UIT
En klaar is kees.
Hopelijk worden die waarschuwingstonen nog wat verder uitgewerkt door nokia.
Hebben jullie ook het probleem dat die waarschuwingstonen zo hard zijn?
Die toon klinkt namelijk niet lekker zuiver, omdat hij bij mij heel erg hard staat.
Dan krijg je een vies hard onzuiver gepiep dat eigelijk te hard is voor wat het speakertje aan kan.
Ik vraag mij af ofik de enige ben die hier zo'n last van heeft.
ik eigenlijk niet zo, het is precies dezelfde piep als mijn Nokia N73 Music Edition heeft.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:01:
[...]
Bedankt, daar had ik inderdaad helemaal overheen gekeken.
Hopelijk worden die waarschuwingstonen nog wat verder uitgewerkt door nokia.
Hebben jullie ook het probleem dat die waarschuwingstonen zo hard zijn?
Die toon klinkt namelijk niet lekker zuiver, omdat hij bij mij heel erg hard staat.
Dan krijg je een vies hard onzuiver gepiep dat eigelijk te hard is voor wat het speakertje aan kan.
Ik vraag mij af ofik de enige ben die hier zo'n last van heeft.
Niet helemaal aangezien het een probeerversie van 3 maanden betreft. Na die 3 maanden vervallen veel functies waaronder de spraakfunctie.wvkreg schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:51:
Tomtom is (nog) niet te gebruiken op N96 en de interne GPS werkt ook niet in TT...

[ Voor 13% gewijzigd door MitchellOnline op 21-09-2008 22:48 ]
Verwijderd
Wat hebben we nu eigelijk gratis gekregen betreft de navigatie?2coowl4you schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:47:
[...]
Niet helemaal aangezien het een probeerversie van 3 maanden betreft. Na die 3 maanden vervallen veel functies waaronder de spraakfunctie.
Alleen spraakondersteuning tijdens het navigeren? of ook die functies van filewaarschuwingen? RTTI heet dat geloof ik.
Ik durf niks aan te schaffen, daalijk heb ik een dikke rekening.
De zogenaamde spraakondersteuning heb je voor 3 maanden, als je gebruik wilt maken van RTTI moet je een licentie kopen. Dit kost (dacht ik) 19,95 per jaar.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:59:
[...]
Wat hebben we nu eigelijk gratis gekregen betreft de navigatie?
Alleen spraakondersteuning tijdens het navigeren? of ook die functies van filewaarschuwingen? RTTI heet dat geloof ik.
Ik durf niks aan te schaffen, daalijk heb ik een dikke rekening.
Edit:
Hier de prijzen:

Bron: Klik
[ Voor 13% gewijzigd door MitchellOnline op 22-09-2008 00:03 ]
Meende ook veul lagere tarieven te zien op m'n N96.2coowl4you schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:54:
[...]
De zogenaamde spraakondersteuning heb je voor 3 maanden, als je gebruik wilt maken van RTTI moet je een licentie kopen. Dit kost (dacht ik) 19,95 per jaar.
Edit:
Hier de prijzen:
[afbeelding]

Verwijderd
Paar vraagjes.
1. Ik kan niet internetten via mijn draadloze modem. Hij vind 'm wel, als ik dan wil internetten kan ie geen verbinding maken. Dat modem is beveiligd met WPA2 en MAC filtering. Moet ik wellicht een MAC adres van die telefoon invoeren in de modem? Zo ja, waar vind ik dat? Of is er misschien een ander probleem?
2. Ook ik heb het 'probleem' met de beltoon. Na van het profiel stil terug te zijn gegaan naar het profiel Algemeen, hoor ik geen ringtoon meer als ik gebeld word. Hierboven wordt dat opgelost door een reset maar weet iemand wellicht een andere oplossing?
3. Ik heb het toestel zaterdagmorgen ontvangen. Ben er wel redelijk intensief mee bezig geweest (alles uitzoeken, proberen, menu's doorlopen, Mobiel TV, internet, Wifi etc.) , maar heb de accu nu al tweemaal moeten laden. Als ik hierboven lees dat de accu drie dagen meegaat, lijkt twee keer opladen mij wat veel tot nu toe. Iemand een idee of dit acceptabel is of niet?
4. Als ik het toestel niet gebruik, licht het Navi wheel eens in de zoveel tijd op. Heeft iemand enig idee waarom dit zo is?
1. Ik kan niet internetten via mijn draadloze modem. Hij vind 'm wel, als ik dan wil internetten kan ie geen verbinding maken. Dat modem is beveiligd met WPA2 en MAC filtering. Moet ik wellicht een MAC adres van die telefoon invoeren in de modem? Zo ja, waar vind ik dat? Of is er misschien een ander probleem?
2. Ook ik heb het 'probleem' met de beltoon. Na van het profiel stil terug te zijn gegaan naar het profiel Algemeen, hoor ik geen ringtoon meer als ik gebeld word. Hierboven wordt dat opgelost door een reset maar weet iemand wellicht een andere oplossing?
3. Ik heb het toestel zaterdagmorgen ontvangen. Ben er wel redelijk intensief mee bezig geweest (alles uitzoeken, proberen, menu's doorlopen, Mobiel TV, internet, Wifi etc.) , maar heb de accu nu al tweemaal moeten laden. Als ik hierboven lees dat de accu drie dagen meegaat, lijkt twee keer opladen mij wat veel tot nu toe. Iemand een idee of dit acceptabel is of niet?
4. Als ik het toestel niet gebruik, licht het Navi wheel eens in de zoveel tijd op. Heeft iemand enig idee waarom dit zo is?
heb t op mijn toestel nagekeken, RTTI kost:djpdjpnl schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:03:
[...]
Meende ook veul lagere tarieven te zien op m'n N96.
1 jaar: 19,99
90 dagen: 8,99
30 dagen: 3,60
Ook kun je zogenaamde Gidsen downloaden met info over een bepaalde streek/stad/land.
Een volledige licentie hiervoor kost 7,99 per gids. Meestal kun je een gids 10 minuten uitproberen, deze kunnen handig zijn als je bijvoorbeeld op vakantie bent en een stad bezoekt.
Voor de spraaknavigatie zullen wel de prijzen die ik eerder had gepost in de tabel van toepassing zijn
[ Voor 28% gewijzigd door MitchellOnline op 22-09-2008 00:46 ]
1): je moet inderdaad je mac adres van je N96 instellen op je router. Je vindt het mac adres door de volgende code in te typen op je N96:Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:17:
Paar vraagjes.
2): Dit is waarschijnlijk een zogenaamde "Bug". Dit zal vast en zeker verholpen worden met een Nokia Firmware update. Controleer dus regelmatig op updates via "Nokia Software Updater".*#62209526#
3): Dit is normaal als je het toestel intensief gebruikt. Hieronder de energie gegevens:
4): Dit is uit te schakelen door naar het menu te gaan > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Navigatiewieltje > Breathing > UitBatterij: Nokia Batterij BL-5F, 950 mAh
Spreektijd: tot 150/220 minuten (WCDMA/GSM)
Stand-by: tot 200/220 uur (WCDMA/GSM)
Afspeeltijd video: tot 5 uur (offline werkstand)
Afspeeltijd muziek: tot 14 uur (offline werkstand)
Afspeeltijd tv: tot 4 uur (DVB-H)
bron: klik!
Anders nog iets?
[ Voor 35% gewijzigd door MitchellOnline op 22-09-2008 00:42 ]
Iemand al Nokia Ovi Suite uitgeprobeerd met de N96?
kijk hier eens: http://ovi.nokia.com/services/
Echt een aanrader voor de mensen die meer willen dan met het reguliere Nokia PC Suite i.c.m. de N96
kijk hier eens: http://ovi.nokia.com/services/
Echt een aanrader voor de mensen die meer willen dan met het reguliere Nokia PC Suite i.c.m. de N96
Hier alle service codes van de N96 en andere Symbian toestellen. Misschien iets voor in de startpost? 
Nokia Code : *#06#
NOKIA IMEI nummer (International Mobile Equipment Identity)
Nokia Code : *#0000#
NOKIA Firmware versie en datum, Telefoon Model en Operator info
Nokia Code : *#92702689#
Life timer (W A R 0 A N T Y) - Gesprekstimer
Nokia Code : *#62209526#
Wireless MAC Adres (M A C _ W L A N)
Nokia Code : *#2820#
Bluetooth MAC adres (B T A 0?)
Nokia Code : *#7370#
NOKIA Format (Soft Reset)
Nokia Code : *#7780#
NOKIA Factory Reset (Hard Reset)
Verwijderd
Ik heb de N96 welgeteld 3 dagen in bezit gehad (heb 'm nog steeds, dat wel) en ben meteen weer teruggegaan naar mijn N95-1. Overigens is de N95-8GB niet de voorganger, dit was slechts een tussenmodel met veel nadelen tov de N95-1. Traag intern geheugen (al is het interne geheugen van de N96 helaas nog trager), geen lenskapje, goedkoper materiaal, groter scherm maar heel duidelijk minder scherp dan de N95-1, geen extern geheugenslot, enzovoort.pt0x schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:25:
De N96 is uiterlijk zonder meer een veel mooier toestel dan de N95 en ik geloof ook stellig dat toekomstige FW-updates de huidige problemen zullen oplossen. Toch laat ik het toestel voorlopig maar even voor wat het is, en dat is naar mijn mening nog niet heel veel.
Verwijderd
Kan iemand mij helpen met het instellen van mijn email?
Ik heb een Xs4all-account, maar als ik deze wil instellen kiest ie automatisch voor imap4.
Dan heb ik alles juist ingevuld, maar blijft ie om gebruikersnaam en wachtwoord vragen.
Deze vul ik steeds weer in, maar ik kom er niet in.
Ik kan niet kiezen voor pop3 in de telefoon bij xs4all.
Mijn gmail-account doet ie dan weer wel!
Wat is er aan de hand?
Ik heb een Xs4all-account, maar als ik deze wil instellen kiest ie automatisch voor imap4.

Dan heb ik alles juist ingevuld, maar blijft ie om gebruikersnaam en wachtwoord vragen.
Wat is er aan de hand?
Ik heb hetzelfde probleem! Heb jij t antwoord al?Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:56:
Als ik mobiele tv kijk zie ik rechts onderin een blauwe i knipperen.
Iemand een idee wat dit is?
Dit vraag ik mij ook af, misschien is er op dat moment extra programma informatie beschikbaar ofzo...herculesds schreef op maandag 22 september 2008 @ 07:34:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem! Heb jij t antwoord al?
Verwijderd
Heeft iemand ook bij het afspelen van film dat het geluid en soms het beeld hapert?
Ik zat ff te kijken naar transformers maar heb het maar uitgezet, als tv ook zo hapert hoeft het voor mij niet!!!!!
Ik zat ff te kijken naar transformers maar heb het maar uitgezet, als tv ook zo hapert hoeft het voor mij niet!!!!!
Verwijderd
Nee, helaas nog geen antwoord gehad.2coowl4you schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:35:
[...]
Dit vraag ik mij ook af, misschien is er op dat moment extra programma informatie beschikbaar ofzo...
Ik denk ook extra programma informatie, maar hoe dit dan op te vragen???
idem hier... herstarten van de N96 verhielp het probleem bij mij. En ja, toen ik dit met de film had had ik hetzelfde probleem met mobiel-tv.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:09:
Heeft iemand ook bij het afspelen van film dat het geluid en soms het beeld hapert?
Verwijderd
Okee dan, herstart en werkt prima nu.... thanks !
Ik heb trouwens geprobeerd met stil profiel en daarna weer algemeen en werk ook prima !
Beltoon gewoon weer aanwezig enz enz
Ik heb trouwens geprobeerd met stil profiel en daarna weer algemeen en werk ook prima !
Beltoon gewoon weer aanwezig enz enz
Verwijderd
Mijn dank is groot!2coowl4you schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:21:
[...]
1): je moet inderdaad je mac adres van je N96 instellen op je router. Je vindt het mac adres door de volgende code in te typen op je N96:
[...]
2): Dit is waarschijnlijk een zogenaamde "Bug". Dit zal vast en zeker verholpen worden met een Nokia Firmware update. Controleer dus regelmatig op updates via "Nokia Software Updater".
3): Dit is normaal als je het toestel intensief gebruikt. Hieronder de energie gegevens:
[...]
4): Dit is uit te schakelen door naar het menu te gaan > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Navigatiewieltje > Breathing > Uit
Anders nog iets?
Waarom staat zoiets over dat MAC adres niet in de handleiding?
En ik heb inmiddels nog iets inderdaad. Als ik de telefoon niet gebruik, gaat na verloop van tijd vanzelf de toetsenbordverlichting aan en vervolgens het scherm. Bovenin staat dan Screensaver... tja... Ik heb verder geen applicaties lopen op de achtergrond o.i.d.
Iemand een idee waar dit aan ligt of is het een fout?
Open eens het menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Thema's > Spaarstand en dan eens kiezen voor Geen.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:10:
[...]
Mijn dank is groot!![]()
Waarom staat zoiets over dat MAC adres niet in de handleiding?
En ik heb inmiddels nog iets inderdaad. Als ik de telefoon niet gebruik, gaat na verloop van tijd vanzelf de toetsenbordverlichting aan en vervolgens het scherm. Bovenin staat dan Screensaver... tja... Ik heb verder geen applicaties lopen op de achtergrond o.i.d.
Iemand een idee waar dit aan ligt of is het een fout?
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde, ook 3 dagen in mijn bezit, maar de simkaart is weer terug in de N95 gegaan van ellende.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 06:26:
[...]
Ik heb de N96 welgeteld 3 dagen in bezit gehad (heb 'm nog steeds, dat wel) en ben meteen weer teruggegaan naar mijn N95-1. Overigens is de N95-8GB niet de voorganger, dit was slechts een tussenmodel met veel nadelen tov de N95-1. Traag intern geheugen (al is het interne geheugen van de N96 helaas nog trager), geen lenskapje, goedkoper materiaal, groter scherm maar heel duidelijk minder scherp dan de N95-1, geen extern geheugenslot, enzovoort.
De N96 is uiterlijk zonder meer een veel mooier toestel dan de N95 en ik geloof ook stellig dat toekomstige FW-updates de huidige problemen zullen oplossen. Toch laat ik het toestel voorlopig maar even voor wat het is, en dat is naar mijn mening nog niet heel veel.

Verder over die updates, ik had ergens gezien dat de telefoon zichzelf kan updaten, dat er geen PC voor nodig is.
*#0000# voor je software versie.
klik nu op "opties" en dan kun je je N96 via het internet updaten.
(misschien beter een wifi accespoint pakken, anders heb je net de firmware gedownload en is je accual leeg voordat hij gaat updaten.)
Ik heb nu dus mooi een dode pixel in mijn schem zitten!
En hij moet worden opgestuurd...
erg fijn allemaal
En hij moet worden opgestuurd...
Is het iemand al gelukt om Windows Live Messenger te installeren als deze niet onder Downloads te vinden is?
Verwijderd
Vul als gebruikersnaam het complete e-mail adres in.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 06:31:
Kan iemand mij helpen met het instellen van mijn email?
Ik heb een Xs4all-account, maar als ik deze wil instellen kiest ie automatisch voor imap4.![]()
Wat is er aan de hand?
XS4ALL is onderdeel van KPN, daarom moet je soms even onlogisch nadenken.
Ik heb kpnplanet, die maakte verbinding via pop. geen imap.
Ik heb even voor je gekeken. Helemaal snappen doe ik het niet.
Je kunt dus via IMAP en POP.Inkomende mailserver pops.xs4all.nl (SSL poort 995)
Uitgaande mailserver smtps.xs4all.nl (TLS poort 587 / SSL poort 465)
Loginnaam uw XS4ALL beheer- of popaccount
Wachtwoord uw wachtwoord
Inkomende mailserver imap.xs4all.nl (TLS poort 143 / SSL poort 993)
Uitgaande mailserver smtps.xs4all.nl (TLS poort 587 / SSL poort 465)
Loginnaam uw XS4ALL beheer- of popaccount
Wachtwoord uw wachtwoord
expirimenteren maar.
Een mooi overzicht en de bron vind je hieronder.
http://www.xs4all.nl/helpdesk/email/instellingen/
Verwijderd
Ben je bekend met nieuwsgroepen?2coowl4you schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:09:
Is het iemand al gelukt om Windows Live Messenger te installeren als deze niet onder Downloads te vinden is?
of misschien torrent?
Ik durf het zelf nog niet te installeren, terwijl ik hier de nieuwste symbian live messenger op het bureaublad heb staan. De reden is omdat je maar 30 dagen trail hebt, en daarna moet je dokken.
Aangezien ik de N96 nog niet serieus gebruik, vind ik het zonden om hem nu al te installeren.
Daar had ik inderdaad al aan gedacht ja, maar zodra ik een versie probeer te installeren mislukt de installatieVerwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:15:
[...]
Ben je bekend met nieuwsgroepen?
of misschien torrent?
Ik durf het zelf nog niet te installeren, terwijl ik hier de nieuwste symbian live messenger op het bureaublad heb staan. De reden is omdat je maar 30 dagen trail hebt, en daarna moet je dokken.
Aangezien ik de N96 nog niet serieus gebruik, vind ik het zonden om hem nu al te installeren.
Verwijderd
Oh, ik hebdat met sygic gehad, dat navigatieprogramma.2coowl4you schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:19:
[...]
Daar had ik inderdaad al aan gedacht ja, maar zodra ik een versie probeer te installeren mislukt de installatie
Dit programma kun je makkelijk op het internet vinden en hoef je niet te signen.
Toch kreeg ik een error, die ik op de N95 niet kreeg.
Maar ik ga MSN eens proberen te installeren.
Mhm... installatie zag er goed uit zonder foutmeldingen, maar als het process balkje vol is, krijg ik de melding: kan niet installeren.
Stom ding..

(edit: zonder foutmeldeingen, was de Z vergeten)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 12:26 ]
Verwijderd
Heeft iemand al een N96 van Vodafone?
Ik las terug dat iemand hem bij Vodafone besteld had heb je die ook binnen? Nu al ivm met de claim dat KPN een alleenrecht heeft.
Ik las terug dat iemand hem bij Vodafone besteld had heb je die ook binnen? Nu al ivm met de claim dat KPN een alleenrecht heeft.
Dit had ik dus ook, misschien dat iemand het sis bestand van de bijgeleverde WLM op de N96 kan bijdragen via rapidshare ofzo.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:25:
[...]
Oh, ik hebdat met sygic gehad, dat navigatieprogramma.
Dit programma kun je makkelijk op het internet vinden en hoef je niet te signen.
Toch kreeg ik een error, die ik op de N95 niet kreeg.
Maar ik ga MSN eens proberen te installeren.
Mhm... installatie zag er goed uit zonder foutmeldingen, maar als het process balkje vol is, krijg ik de melding: kan niet installeren.
Stom ding..
(edit: zonder foutmeldeingen, was de Z vergeten)
Verwijderd
Maar hij is toch neit te vinden op de N96 onder downloads?2coowl4you schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:30:
[...]
Dit had ik dus ook, misschien dat iemand het sis bestand van de bijgeleverde WLM op de N96 kan bijdragen via rapidshare ofzo.
Of zijn er mensen die daar wél Windows Live Messenger hebben staan?
Ja sommige hebben dit wel ertussen staan.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:31:
[...]
Maar hij is toch neit te vinden op de N96 onder downloads?
Of zijn er mensen die daar wél Windows Live Messenger hebben staan?
Verwijderd
Vodafone heeft hem inderdaad in de webshop staan,Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:28:
Heeft iemand al een N96 van Vodafone?
ze zullen vast pas over een par weken kunnen leveren.
Verwijderd
Ik heb problemen met de connectiviteit van mijn pc en de telefoon... de pc ziet hem wel maar pc suite niet. hij zegt dan: controleer of de beveiligingsvergrendeling van het apparaat niet is ingeschakeld. Mijn vraag is waar kan ik dat vinden ?
Ik heb dus het zelfde krijg de tel niet verbonden met pc suite drivers al 5 keer opnieuw geinstaleerd iemand??Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:11:
Ik heb problemen met de connectiviteit van mijn pc en de telefoon... de pc ziet hem wel maar pc suite niet. hij zegt dan: controleer of de beveiligingsvergrendeling van het apparaat niet is ingeschakeld. Mijn vraag is waar kan ik dat vinden ?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic