djpdjpnl schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:38:
[...]
Gaaf stukje Robertwebbe! Thanks! Wat ik me wel afvraag is hoe je dat toestel dan hebt gekregen. Ik naam aan dat ze nu geen beta toestellen meer gaan rondsturen (ook niet naar shops) terwijl over 2,5 week de echte uitkomt. Daarmee doel ik op je FM-transmitter stukje. Gezien je tv hebt gekeken op de N96 heb je op het netwerk van KPN gespeeld dus dan neem ik aan dat het ook een KPN versie was (of simlock vrij?).
Heb je enig idee hoe de batterij-duur is, gezien er nogal kritiek op was bij de N95?
En de OS, werkt het een beetje zoals gewenst?
Er kwam een Nokia salespromotor langs met een open markt versie (dus niet een gecustomisde KPN versie). Ik hoopte dat ik het toestel enige dagen mocht houden om te testen maar dat was niet het geval. Ik heb er een kleine twee uurtjes mee gespeeld, te weinig om een oordeel te vellen over de batterij. Sowiso kun je dat eigenlijk de eerste twee weken nog niet doen omdat in de praktijk daarna pas de volledige capaciteit beschikbaar is. En ik denk dat het vergelijkbaar zal zijn met de N95, het ligt hem eraan wat je er mee doet. Al die high tech features kosten nu eenmaal energie en het is even wennen hoe hier om te gaan inzake de batterijcapaciteit.
In ieder geval moet je er minimaal 4 uur TV mee kunnen kijken via DVB-H, anders had KPN hem niet eens willen opnemen.
Ik hoop overigens aankomende week een ambassadeursversie te krijgen, dat programma bestaat nog wel. Dat zijn ook niet gesimlockte open markt versies, ik hoop dat daar wel de FM transmitter werkt.
Heb ik nog niet kunnen testen. Ik denk dat de fotokwaliteit hetzelfde is, echter mis je inderdaad de Xenon flits.
Ik vermoed grijze import. In andere landen zijn ze al te koop en het is natuurlijk lonend om een paar deze kant op te laten komen en ze hier voor goed geld te verkopen aan degenen die hem graag als eerste willen hebben. Je loopt alleen wel het risico dan je wellicht niet terrecht kan bij een Nokia Service Center maar dat je je toestel altijd naar Bestelmaar moet opsturen voor service.
De grotere aanbieders kunnen hier zich niet mee bezig houden omdat anders de goede marketingrelatie in het geding komt (lees: marketing
bijdrage).