Zat laatst ook de denken. Is de N95 op dit moment niet gewoon het beste wat er te krijgen is? Alles wat nodig is en relevant is zit er op GPS, WiFi, Bluetooth, microSDHC, 5MP camera. De DVB-H functie van de N96 klinkt leuk maar met de N95 kan via Vodafone of andere 3rd party apps net zo goed TV worden gekeken.
Daarbij denk ik dat de functies van een telefoon tegenwoordig niet meer in de hardware zitten, maar in de software die steeds meer via het internet loopt. Denk aan live-streaming broadcasting, online-gaming, GPS-tracking. Het aanbod van deze diensten breidt zich steeds sneller uit zonder dat steeds een nieuwe telefoon gekocht hoeft te worden.
Een significant innoverender model begint voor mij pas bij een combinatie van de volgende technieken: WiMax, VGA scherm (eventueel touchscreen), Xenon Flash, Galileo (al zal dat nog een tijdje duren), WUSB, fuel cells. En ja, dat klinkt nu nog als toekomstmuziek. Daarom denk ik dat de N95 (evt. 8GB) voor nu gewoon de beste keus is als je 'm al bezit. Anders is de N96 natuurlijk leuk speelgoed voor als je nog een Nokia 3310 in je broek hebt zitten.
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 15-07-2008 15:50
]