Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Ik heb nu vier dagen een simlockvrije n96...
Werkt helemaal super! Heb nergens problemen mee en alles doet het perfect... De GPS, de mobiele TV, Tetris, alles
Alleen een ding heb ik nog niet aan de praat kunnen krijgen en dat is het Navywheel.... Iemand enig idee hoe ik dat ding aan de praat krijg?
mzzl Sadek
Een hele rij microsoft certificeringen.
ja dus absoluut nutteloos..... toch?@r!k schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:47:
Breathing van je naviwheel blijkt niks anders te zijn dan dat lampje dat aan en uitgaat tijdens standby, hij is niet aanrakingsgevoelig of je moet gewoon rondjes gaan draaien op die knop.
Als ik nu weer Mobiel TV wil kijken,na het instellen van het nieuwe abbo krijg ik de melding (zoals normaal): Verzoek om aanschaf is verzonden, Voltooing van aanschaf kan enkele minuten duren. Wacht op de bevestiging.
maar ik krijg die bevestiging niet, ik krijg alleen de melding dat ik verbinding moet maken met internet...
Iemand die dit probleem ook heeft, en al weten te oplossen?
[ Voor 43% gewijzigd door Isane op 15-10-2008 20:54 ]
Verwijderd
Had ik ook, zo uit de doos. Reset met geloof ik *#7370# did the trick hier.herculesds schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:38:
Nou, kheb me N96 weer trug van reperatie
Als ik nu weer Mobiel TV wil kijken,na het instellen van het nieuwe abbo krijg ik de melding (zoals normaal): Verzoek om aanschaf is verzonden, Voltooing van aanschaf kan enkele minuten duren. Wacht op de bevestiging.
maar ik krijg die bevestiging niet, ik krijg alleen de melding dat ik verbinding moet maken met internet...
Al wel weer je instellingen goed gezet? kan ook met sms ja naar 1300 (KPN)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 21:03 ]
Heb alle 2 zojuist uitgevoerd! Krijg helaas nog steeds nix binnen! Hoe vaag, maar volgens die n96 vraagt tie om internet verbindingVerwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:01:
[...]
Had ik ook, zo uit de doos. Reset met geloof ik *#7370# did the trick hier.
Al wel weer je instellingen goed gezet? kan ook met sms ja naar 1300 (KPN)
Als ik daarna gelijk opnieuw wil abonneren zegt tie: Abonering mislukt
[ Voor 8% gewijzigd door Isane op 15-10-2008 21:21 ]
Verwijderd
Heb je wel via "KPN internet" verbinding gemaakt?herculesds schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:38:
Nou, kheb me N96 weer trug van reperatie
Je moet niet je thuis wifi gebruiken...
EDIT: Als het na een harde reset en mijn tip nog niet lukt: primafoon of KPN business centre.
toen mijn nieuwe KPN abonnement nog in moest gaan, had ik ook nog niet meteen MobileTV.
Ik kreeg toen ook nog precies dezelfde melding als jij nu hebt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 21:58 ]
Het was inderdaad die verbinding! Toen ik m had, toen heb ik dit nooit gedaan...of ik kan me het niet meer herinneren!Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:55:
[...]
Heb je wel via "KPN internet" verbinding gemaakt?
Je moet niet je thuis wifi gebruiken...
EDIT: Als het na een harde reset en mijn tip nog niet lukt: primafoon of KPN business centre.
toen mijn nieuwe KPN abonnement nog in moest gaan, had ik ook nog niet meteen MobileTV.
Ik kreeg toen ook nog precies dezelfde melding als jij nu hebt.
Bedankt!!

Mijn toestel is pas na 3 weken bij KPN te hebben gelegen naar Nokia doorgestuurd!

Verwijderd
Ik heb dit zowel bij mijn nokia headset als bij andere oordopjes.
Ook hier, heeft echter met het zoeken/scannen via AF van RDS te maken. Erg irritant, dus heb ik hetzelf maar uitgezet en heb dan het probleem niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:54:
Zijn er meer gevallen bekend waarbij tijdens het luisteren naar de radio het volume vaker wegvalt? Het geluid blijft dan enkele seconden gedempt, waarna het weer op de normale sterkte verder gaat... Dit gebeurd dan 1 keer per minuut ofzo. Ik weet niet zeker of het bij elke zender gebeurd, maar het gebeurd in elk geval ook bij zenders waarbij het ontvangst gewoon goed is.
Ik heb dit zowel bij mijn nokia headset als bij andere oordopjes.
Verwijderd
Verwijderd
hij is iemand geweest die de link ergens gepost heeft...Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:33:
Ik heb alle vorige reacties over Windows Live messenger gelezen, maar geen van de opties werkt bij mij. Kan iemand mij vertellen waar ik hem nou precies vandaan kan halen???
Die versie werkt.
Beetje zelfstandig zoeken, gewoon een paar pagina's terugbladeren.
Verwijderd
Voorbeeld, ik ben veel onderweg in de auto en moet ook vaak uitstappen en bij klanten naar binnen. Ik laat dan de headset gewoon in de auto liggen en neem de telefoon mee naar binnen. De verbinding wordt automatisch verbroken als ik uit het bereik ben. Nu moet ik echter elke keer als ik weer terug kom in de auto handmatig verbinding maken met de headset... Dit moet toch automatisch kunnen? De verbinding is geautoriseerd, maar ook dan lukt het nog niet.
Wie weet hoe het moet? Kijk ik gewoon ergens overheen?
Verwijderd
Menu --> Instrumenten --> Bluetooth.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:32:
Ik wil mijn N96 automatisch verbinding laten maken met mijn bluetooth headset. Handmatig lukt dit prima via het bluetooth menu, gekoppelde apparaten en dan kiezen voor verbinden met. Het lukt me echter niet om dit automatisch te laten gebeuren als m'n telefoon in de buurt van de headset komt.
Voorbeeld, ik ben veel onderweg in de auto en moet ook vaak uitstappen en bij klanten naar binnen. Ik laat dan de headset gewoon in de auto liggen en neem de telefoon mee naar binnen. De verbinding wordt automatisch verbroken als ik uit het bereik ben. Nu moet ik echter elke keer als ik weer terug kom in de auto handmatig verbinding maken met de headset... Dit moet toch automatisch kunnen? De verbinding is geautoriseerd, maar ook dan lukt het nog niet.
Wie weet hoe het moet? Kijk ik gewoon ergens overheen?
Nu zit je in het bluetooth menu, ga met je navigatieknop naar rechts, dan zie je al jouw bluetooth apparaten.
1. Selecteer de betreffende bluetooth headset.
2. Klik op "OPTIES".
3. Selecteer: "Geautoriseerd".
EDIT: shit, hij was al geautoriseerd zei je...
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
Check: http://www.youtube.com/wa...UkNDcD3Lg&feature=related @ 2m14sec
Verwijderd
Ja, ik heb dat ook tegenwoordig. Ik heb ook een CK7W.@r!k schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:51:
Ik heb met alle drie de firmwares het probleem dat bellen via mijn bluetooth carkit na ongeveer een minuut heel erg hakkelig wordt De 1e minuut gaat het uitstekend maar daarna is het echt drama. Meer mensen met dit probleem ik heb zelf een nokia ck7w carkit.
In het begin had ik het niet, maar na de updates kreeg ik dit probleem ook.
Na ongeveer 20 sec gaat het geluid kraken en hakelen alsof je telefoon geen ontvangst heeft.
Maar ik heb ook al meegemaakt dat het gekraak weer na een seconden of 15 ook weer weg is.
Het is een beetje een vreemd probleem, maar ik vertrouw erop dat er ooit een update komt die dit verhelpt.
Weet niet hoe een bluetooth headset precies werkt, maar het lijkt mij dat als op beide apparaten (GSM + X) bluetooth aanstaat deze automatisch met elkaar verbonden dienen te worden (mits geautoriseerd, maar dat had jij al gedaan). Dit werkt perfect tussen mijn E61i en laptop met BT. Als ik wegloop met de GSM is de verbinding verbroken, maar als ik weer binnen bereik ben wordt deze binnen 10 seconden hersteld.
Als jij ervan overtuigd bent dat de headset niet standby staat, maar gewoon aan dan is er nog 1 ding waar ik aan denk en dat is dat jij misschien te snel handmatig verbinding maakt bij terugkomst.
Het eniste wat ik vind wat simulcrypt is: "Simulcrypt betekent dat er meer dan twee coderingen tegelijk voor één of meer gecodeerde signalen wordt gebruikt"
Zal ik enkele codec's moeten downloaden ervoor? Er staat verder niks bijzonders geinstalleerd op de n96. Alleen Ebuddy en McGuider navigatie
[ Voor 14% gewijzigd door Isane op 20-10-2008 00:38 ]
Verwijderd
Ik kan me nokia N96 ook niet updaten hij geeft aan geen nieuwe firmware terwijl die er wel is.
heeft iemand een andere update?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 08:25 ]
Verwijderd
Ik heb idd ook een N96 gehad maar terug gebracht ivm de batterij. zit je in de trein en oeps
batterij leeg. Maar had ergens gelezen dat met nieuw software update alles sneller werkt en
dat qua batterij het wat beter gaat met nieuwe software. Maar ik wil wel TV op mijn mobiel dus
KPN N96 moet ik hebben, alleen hoe update je deze ?
Verwijderd
staat een stukje terug al, maar voor een keertje dan nog :Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:38:
Produktcode veranderen, hoe heb je dat gedaan?
Ik heb idd ook een N96 gehad maar terug gebracht ivm de batterij. zit je in de trein en oeps
batterij leeg. Maar had ergens gelezen dat met nieuw software update alles sneller werkt en
dat qua batterij het wat beter gaat met nieuwe software. Maar ik wil wel TV op mijn mobiel dus
KPN N96 moet ik hebben, alleen hoe update je deze ?
http://n96-nokia.hyves.nl..._je_N96_productcode/i711/
Verwijderd
Ik heb idd een kpn toestel.
Ik ga vanmiddag eerst even langs het kpn business center (nokia punt) ofz hem erop willen zetten.
is hiermee ook het probleem verholpen dat als ik hem op me carkit heb zitten dat hij na 1 minuut gaat hakkelen>?
Verwijderd
Jep dat had ik dus ook, ik zit zoveel in de auto dat ik mijn n95 maar weer in gebruik heb genomen omdat dit geen doen is... hoop ook echt snel dat ze dit weten op te lossen en mochten jullie de oplossing hebben; GRAAG!Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:22:
[...]
Ja, ik heb dat ook tegenwoordig. Ik heb ook een CK7W.
In het begin had ik het niet, maar na de updates kreeg ik dit probleem ook.
Na ongeveer 20 sec gaat het geluid kraken en hakelen alsof je telefoon geen ontvangst heeft.
Maar ik heb ook al meegemaakt dat het gekraak weer na een seconden of 15 ook weer weg is.
Het is een beetje een vreemd probleem, maar ik vertrouw erop dat er ooit een update komt die dit verhelpt.
Verwijderd
100% mee eens, heb ook alle 3 de toestellen gehad en heb nu alleen nodig de N95-1 in gebruik. De n95-2 heb ik verkocht en de N96 ligt nog praktisch nieuw in de doos te wachten op een fatsoenlijke update maar ik neig er naar hem toch te verkopen (is nu nog een hot toestel op marktplaats)Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:43:
[...]
Ik begrijp het toch niet helemaal. Ik heb mijn N96 teruggebracht vanwege de hoeveelheid bugs, en hoewel de cam er één van was (geen shutter en dat gaat je echt nekken op den duur!), is dat nooit mijn main issue geweest. De N95-8GB is ook zo'n rampzalig ding t.o.v. de N95-1: Geen shutter, maar de fotokwaliteit op mijn voormalige N96 was toch aardig goed te noemen. Ik heb het niet zo gezien kwa details.
Ik moet wel vertellen dat ik zowel de N95-1, de N95-8GB en de N96 in mijn bezit heb gehad. De enige die mij wel kon overtuigen van z'n camkwaliteiten was en is de N95-1. Maar ik kan bijna niet geloven de cam zoveel minder is....
Anyway, de N95-8GB was gewoon een budgetupgrade van de N95-1, dat ding was zo weer weg. De N96 is ook weg omdat ik vermoed dat er teveel hardwarebugs inzitten, die niet zomaar met een firmware-upgrade op te lossen zijn. Bovendien kraakte ie nogal bij het batterijgedeelte.
Ik ben blij met de N95-1. Dit apparaatje is doorontwikkeld ter faveure van de N95-8GB en de N96. Het laatste toestel is ondanks de vertragingen te snel op de markt gebracht.
Verwijderd
Valt mee hoor, heb hem er al een tijdje op staan voor weinig. Komt geen hond om.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:27:
[...]
(is nu nog een hot toestel op marktplaats)
Verwijderd
En heb vanmorgen 15 min gebeld via de ck-7w
en hij reset ook niet meer continu overdag.
Heb hem besteld maar komt waarschijnlijk in November pas binnen (voda)
Naar aanleiding van de negatieve ervaringen van mensen hier verwacht ik eigenlijk een slechter toestel als de N95 8GB die ik nu heb maarja, tweakers zijn nou eenmaal veeleisende mensen en ik vraag me dan ook af of we hier niet spreken over kleine kinderziektes die met toekomstige firmware zal worden verholpen. Dit was immers met de 8GB ook zo. Nu is dat ook een zeer goede telefoon geworden, enkel een paar slechte features zoals trage USB e.d.
Volgens mij zijn juist dit soort zaken nu verbeterd. en wat er nu aan software fouten in zit is redelijk normaal bij Nokia (helaas). je weet bij een nieuwe telefoon van nokia nou eenmaal dat daar fouten in zitten voor het leven.
Verwijderd
Heb hem ook op bestelling bij Voda maar 2 weken gelden vertelden ze mij het duurt 2-3 weken.
Verder verwacht ik wel een betere versie dan de eerste lading N96's.
Want het rare is of je kon er een ontvangen rond 29 september of het duurde 2-3 weken.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 13:09 ]
Verwijderd
Dit is de crappie versie.
11.101 heb ik er nu op staan en werkt tot op heden goed
vele malen sneller geworden en reset niet meer onderwijl.
Tot nu toe de volgende problemen:
- NGage is niet te vinden, en kan ook niet geïnstalleerd worden.
- De meegeleverde Transformers film is in het Duits
- Het lukt met niet om WiFi verbinding te maken met een Netgear WGT624 met WPA
(Met een LinkSys router lukt het wel).
Vooral NGage is irritant. Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg?
Ik zou hem ook al een maand geleden krijgen, maar dat is niet relevant in dit topic.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:08:
Dus de voorraad komt pas binnen in november?
Heb hem ook op bestelling bij Voda maar 2 weken gelden vertelden ze mij het duurt 2-3 weken.
Verder verwacht ik wel een betere versie dan de eerste lading N96's.
Want het rare is of je kon er een ontvangen rond 29 september of het duurde 2-3 weken.
ben idd benieuwd naar de firmware.
Idd, als ik de telefoon binnen heb zou het mooi zijn dat er nieuwe firmware op staat, maar anders zet ik die er zelf wel op natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:07:
de voda versies zullen met 10.065 geleverd worden volgend vodafone zelf.
Dit is de crappie versie.
11.101 heb ik er nu op staan en werkt tot op heden goed
vele malen sneller geworden en reset niet meer onderwijl.
-Ngage kan je gewoon via download installeren.DrDDT schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:35:
Ik heb de versie van Vodafone, de firmware geupdate naar de 11 versie.
Tot nu toe de volgende problemen:
- NGage is niet te vinden, en kan ook niet geïnstalleerd worden.
- De meegeleverde Transformers film is in het Duits
- Het lukt met niet om WiFi verbinding te maken met een Netgear WGT624 met WPA
(Met een LinkSys router lukt het wel).
Vooral NGage is irritant. Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg?
-Dat moeten ze voor je oplossen lijkt me, en anders naar nokia center misschien?
-Dat is inderdaad vervelend en vreemd.
Transformers gooi ik er toch gelijk af na het kijken, en al is die in duits, heb hem op DVD dus ja, jammer maar niet erg. WLAN zou wel heel vervelend zijn. maar toch, ook de N95 8GB had heel veel WLAN problemen en nu ook niet meer.
[ Voor 59% gewijzigd door pt0x op 21-10-2008 16:52 ]
Verwijderd
De n96 werkt met fp2, wat 1 van de oorzaken is, maar dat niet alleen. De firmware heeft een betere security voor de apps gekregen, want bij zeer enkele fp2 telefoons lukt het weer wel.
Verwijderd
Verwijderd
Dit probleem is bekend bij nokia er zit een bug in de bleutooth functie en dit is geescaleerd bij nokia development.
Dit zou met een nieuwe update verholpen zijn.
Verwijderd
Ik heb een certificaat, ik sign elke .SIS file handmatig voordat ik deze installeer.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:06:
Heeft iemand al een oplossing gevonden om bepaalde apps de signen voor de n96? Ik heb heel wat al geprobeert zoals trk, hellocarbide, drakkious enz, maar niks werkt.
De n96 werkt met fp2, wat 1 van de oorzaken is, maar dat niet alleen. De firmware heeft een betere security voor de apps gekregen, want bij zeer enkele fp2 telefoons lukt het weer wel.
Om een certificaat te krijgen, kun je eens kijken op internet.
Ik heb mijn certificaat op noeman.org gehaald.
Nou, gooi er even een link bij danVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:44:
Ik heb eindelijk een werkende versie van Windows Live Messenger gevonden (inc Live Mail) Dit is een van de eerste versies en vond ik op MOSH

Verwijderd
Verwijderd
Degene die Windows Live Messenger inclusief Live Mail op hun N96 willen kunnen deze hier downloaden:
http://mosh.nokia.com/con...5529E0F6FE040050A44300300
(Let op je moet geloof ik wel eenmalig 1,30 betalen...)
Verwijderd
hmm ik krijg een foutmelding bij installere: Kan niet installeren... Iemand enig idee?Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:01:
[...]
Degene die Windows Live Messenger inclusief Live Mail op hun N96 willen kunnen deze hier downloaden:
Verwijderd
Ik heb hem naar mijn telefoon laten sturen en dan via mijn telefoon geinstalleerdVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:01:
[...]
hmm ik krijg een foutmelding bij installere: Kan niet installeren... Iemand enig idee?
Verwijderd
Ja ik ken die methode, alleen moet je net de goeie certificaat hebben. Je gebruikt toch niet Cert20Years? Want die werkt niet bij mij. Maar ik zal daar even kijken voor een andere certificaat. Alvast bedankt!Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:41:
[...]
Ik heb een certificaat, ik sign elke .SIS file handmatig voordat ik deze installeer.
Verwijderd
Ik heb de sms link op mn mobiel gekregen en via die link gedownload en geinstalleerd maar dan doet ie het dus niet...Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:12:
[...]
Ik heb hem naar mijn telefoon laten sturen en dan via mijn telefoon geinstalleerd

Verwijderd
Als ik hem met wlan laat verbinden komt hij 5min later gewoon weer om verbinding vragen. Als ik hem via Mail/Java laat verbinden komt hij 5min later gewoon weer met de vraag om een verbinding
Kan ineens ook niet meer tv kijken op me telefoon. Heel vreemd. (dit heeft er mischien mee te maken)
Iemand een oplossing ? zou mij er iig heeeel blij mee maken want dit is echt irritant
Super! Bij mij werkt tie!Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:01:
[...]
Verwijderd
Kan je de naam van de certificaat opnoemen? Want ik kan niks vinden wat ik nog niet hebt gebruikt tot nu toeVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:41:
[...]
Ik heb een certificaat, ik sign elke .SIS file handmatig voordat ik deze installeer.
Dat probleem heb ik ook gehad. Het gebeurde bij mij nadat mijn mobiele tv opeens niet meer wilde werken en ik de instellingen daarvan had gereset. Toen konden de rechten opeens niet meer worden opgehaald en hij vroeg steeds om een verbinding. Ik heb beide problemen opgelost door een reset naar fabrieksinstellingen te doen. Wel een hardhandige oplossing maar het werkte. Bovendien ben ik gelukkig niets kwijt geraakt aan bestanden.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:19:
Mijn N96 heeft sinds kort iets super irritants. Hij vraagt iedere 5minuten zo'n beetje om een verbinding te selecteren. De mogelijkheden zijn Zkn naar WLAN, Internet "Sitecom" en Geen categorie 1 toegangspunt.
...
Iemand een oplossing ? zou mij er iig heeeel blij mee maken want dit is echt irritant
Heb nu trouwens het rare probleem dat ik soms geen Nederland 1 ontvang maar Nederland 2. Lijkt me aan KPN te liggen en niet aan het toestel. Iemand anders met dat probleem?
Juist! Ik heb dat probleem ook gehad! Ik dacht dat het aan mij lag, maar toch niet!Heb nu trouwens het rare probleem dat ik soms geen Nederland 1 ontvang maar Nederland 2
En op dit moment is er op N96 Nederland 1 ook Nederland 2 op!
[ Voor 14% gewijzigd door Isane op 22-10-2008 15:42 ]
Verwijderd
En is dit iemand nog gelukt? Want dit heb ik ook lopen uitzoeken en kan het ook niet vinden...Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:37:
Nee volgens de berichten zou het toch echt een TOUCH navy wheel moeten zijn....
Check: http://www.youtube.com/wa...UkNDcD3Lg&feature=related @ 2m14sec
Verwijderd
Alleen ik kan nog steeds niet updaten
Weet iemand toevallig wanneer de aangepaste versie uitkomt van kpn of
hoelang kpn er normaal over doet om updates aan te passen??
Dan ben ik dus niet de enige. Misschien eens een keer contact opnemen met KPN. Het kan zijn dat ze aan het experimenteren zijn met nieuwe kanalen en dat er iets is misgegaan. Wel vervelend als je de voetbalsamenvattingen wil kijken en alleen een of andere documentaire krijgt te zien.herculesds schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:40:
[...]
Juist! Ik heb dat probleem ook gehad! Ik dacht dat het aan mij lag, maar toch niet!
En op dit moment is er op N96 Nederland 1 ook Nederland 2 op!
De N96 heeft inderdaad niet de navi-wheel die de eerste prototypes wel had had. Om de een of andere reden hebben ze het geschrapt voor de release. Dat het nog wel in het menu staat laat alleen zien dat het waarschijnlijk een last-minute beslissing was. Het is dus gewoon een standaard D-pad.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:57:
[...]
En is dit iemand nog gelukt? Want dit heb ik ook lopen uitzoeken en kan het ook niet vinden...
Gelukkig komt de CL vanavond op Nederland 3jona schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:25:
[...]
Dan ben ik dus niet de enige. Misschien eens een keer contact opnemen met KPN. Het kan zijn dat ze aan het experimenteren zijn met nieuwe kanalen en dat er iets is misgegaan. Wel vervelend als je de voetbalsamenvattingen wil kijken en alleen een of andere documentaire krijgt te zien.
[...]
De N96 heeft inderdaad niet de navi-wheel die de eerste prototypes wel had had. Om de een of andere reden hebben ze het geschrapt voor de release. Dat het nog wel in het menu staat laat alleen zien dat het waarschijnlijk een last-minute beslissing was. Het is dus gewoon een standaard D-pad.
Verwijderd
edit:
Heb net een half uur met kpn aan de lijn gehangen,die vertelde mij dus dat op mobiele tv op ned 1 en ned 3 diverse kanalen worden door gestreamd van dit thema kanaal,dat heeft dus de provider van de kanalen bepaald waar kpn een contract mee heeft afgesloten.Dus het is maar afwachten wat je krijgt,de ene x ned2 op 1 en 101 tv op ned3 net hoe het doorgestreamd wordt ,lekker vaag verhaal
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 18:05 ]
Is mooi balen, is nu voetbal op, wat ik graag had willen zienVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:11:
Heb op N96 2 101 tv,geeft wel alles aan van ned3 maar speelt 101 tv ook wel ned4 een overzicht van de digitale themakanalen van de publieke omroep.
edit:
Heb net een half uur met kpn aan de lijn gehangen,die vertelde mij dus dat op mobiele tv op ned 1 en ned 3 diverse kanalen worden door gestreamd van dit thema kanaal,dat heeft dus de provider van de kanalen bepaald waar kpn een contract mee heeft afgesloten.Dus het is maar afwachten wat je krijgt,de ene x ned2 op 1 en 101 tv op ned3 net hoe het doorgestreamd wordt ,lekker vaag verhaal
Nou dat kan ik je bevestigen. Ik zit nu Nederland 3 te kijken naar psv - marseille en volgens de programma gids op de N96 zijn er nu samenvattingen op van de gespeelde uefa cup wedstrijden. Terwijl dat morgen pas is!jona schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:20:
Ik vraag me af of dat zomaar kan. Ze geven duidelijk aan welke zenders je kan ontvangen, dus ze leveren eigenlijk niet wat ze beloven. Zo nu en dan heb ik trouwens ook dat de programmagids niet klopt. Dat alle programma's een uur teruggeschoven zijn.
En de datum van de TV gids staat op woensdag 22 oktober.
Verwijderd
ik was er live bij, das mooier dan via ned 3[b][
Gelukkig komt de CL vanavond op Nederland 3
Verwijderd
Alle nieuwe toestellen hebben een probleem met bleutooth.
Wordt hoog opgepakt zeggen ze.
Verwijderd
Sinds deze week bezit ik een nokia 96 met als provider telfort. Bij deze provider heb ik ook een databundel afgesloten. Tot mijn grote verbazing functioneert het internet niet!!
Normaal gesproken ontvang je een bericht en schakel je de juiste instellingen in en je kunt surfen.. Bij telfort gaat dit jammer genoeg niet zo... Ze gaven aan dat er problemen zijn met het nieuwe toestel en ze kunnen geen indicatie geven wanneer deze verholpen zullen zijn..
Kunnen jullie me alstublieft meer informatie geven hierover (inschakelen internet) of hebben jullie misschien een oplossing voor dit probleem, want ik heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen!
ik las dat dude-nl een soortgelijk probleem had met telfort. Heb je dit al kunnen verhelpen?
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Geloof 1200, dat is het nummer van de helpdesk.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:15:
Hallo allemaal,
Sinds deze week bezit ik een nokia 96 met als provider telfort. Bij deze provider heb ik ook een databundel afgesloten. Tot mijn grote verbazing functioneert het internet niet!!
Normaal gesproken ontvang je een bericht en schakel je de juiste instellingen in en je kunt surfen.. Bij telfort gaat dit jammer genoeg niet zo... Ze gaven aan dat er problemen zijn met het nieuwe toestel en ze kunnen geen indicatie geven wanneer deze verholpen zullen zijn..
Kunnen jullie me alstublieft meer informatie geven hierover (inschakelen internet) of hebben jullie misschien een oplossing voor dit probleem, want ik heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen!
ik las dat dude-nl een soortgelijk probleem had met telfort. Heb je dit al kunnen verhelpen?
Alvast bedankt!
Vrij specefiek probleem als je het mij vraagt.
Is geen oplossing voor,Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:15:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Werkt gewoon niet.
terug naar de winkel en of een andere telefoon of een ander abbo.
Probleem is er al erg lang en zal naar verwachting niet op korte termijn opgelost worden aangezien Telfort er geen prioriteit aan geeft.
Verwijderd
thanks
Mogen ze dit zomaar doen? (en het is niet eens live voetbal)
Ik heb dit toestel met tv juist gekocht zodat ik geen voetbal hoef te missen als ik op dat moment nog in de trein zit.
[ Voor 8% gewijzigd door The Champ op 23-10-2008 19:18 ]
The "real" Champ will always be The Champ
Verwijderd
KPN heeft zojuist de firmware update uitgegeven via Nokia!!!Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:02:
Ik heb de nokia N96 nu 3 weken en ben er zeer tevreden.
Alleen ik kan nog steeds niet updaten(en zit dus bij KPN)
Weet iemand toevallig wanneer de aangepaste versie uitkomt van kpn of
hoelang kpn er normaal over doet om updates aan te passen??
Huub Huub Barbatruc!
Probeer is naar http://www.speedtest.nl/ te surfen met je Nokia!DNA_Saint schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:19:
weet iemand hoe je op de n96 je internet snelheid kan meten?
JA!sjekrecords schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:13:
ik neem aan dat dat gewoon dezelfde firmware (11.101) is?
Verwijderd
Via Nokia Updater....installeer al je pruttel van die DVD-ROM die bij je N96 zitVerwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:08:
Waar is de update voor kpn te krijgen? en moet ik mijn gsm eerst back up-en? Via *#0000# en dan updates controleren geeft ie aan dat er geen updates zijn.. mijn softwareversie is 10.065
Hier een geunlockte N96, geregeld via KPN met brief en al.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:08:
heeft iemand zijn n96 al kunnen unlocken via de code die ze van de kpn hebben gehad.
thanks
Ik heb er geen backup van gemaakt. Ze raden het wel aan. Gewoon even de software van de cd instaleren en je mobiel aan je computer hangen. Dan meldt de computer zelf dat er een update beschikbaar is.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:08:
Waar is de update voor kpn te krijgen? en moet ik mijn gsm eerst back up-en? Via *#0000# en dan updates controleren geeft ie aan dat er geen updates zijn.. mijn softwareversie is 10.065
Verwijderd
Heb idd hetzelfde gedaan en werkt weer perfect. bedankt voor je reactie !!jona schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:32:
[...]
Dat probleem heb ik ook gehad. Het gebeurde bij mij nadat mijn mobiele tv opeens niet meer wilde werken en ik de instellingen daarvan had gereset. Toen konden de rechten opeens niet meer worden opgehaald en hij vroeg steeds om een verbinding. Ik heb beide problemen opgelost door een reset naar fabrieksinstellingen te doen. Wel een hardhandige oplossing maar het werkte. Bovendien ben ik gelukkig niets kwijt geraakt aan bestanden.
Heb nu trouwens het rare probleem dat ik soms geen Nederland 1 ontvang maar Nederland 2. Lijkt me aan KPN te liggen en niet aan het toestel. Iemand anders met dat probleem?
Ben nu software update aan het uitvoeren, iemand nog nieuwe dingen gevonden ?
Update was 127 mb dat is best veel
Verwijderd
dat kost nog wel een paar centen heb ik gelezenTankcsapda schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:25:
[...]
Hier een geunlockte N96, geregeld via KPN met brief en al.
Verwijderd
Hoe gaat dat in zijn werk?Tankcsapda schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:25:
[...]
Hier een geunlockte N96, geregeld via KPN met brief en al.
Inderdaad voor mij geld hetzelfde! Zoals nu ook weer op Nederland 1 is nu Nederland 2 en op Nederland 3 is nu 101TV.The Champ schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:17:
Ik wilde inderdaad afgelopen zondag studio sport kijken via me telefoon om 19 uur, en kreeg toen ipv Ned1 Ned2 te zien!!![]()
Mogen ze dit zomaar doen? (en het is niet eens live voetbal)
Ik heb dit toestel met tv juist gekocht zodat ik geen voetbal hoef te missen als ik op dat moment nog in de trein zit.
Maar er staat in de advertenties dat we o.a nederland 1 en nederland 3 bij zit. En dan vind ik het vaag waarom nederland 2 er niet bij zit...
Verwijderd
Ja maar waarom word dan wel af en toe gewoon op Nederland 1 Nederland 1 uitgezonden en op Nederland 3 gewoon Nederland 3. En ik ben nog geen kanaal tegen gekomen waar niks op is...Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:41:
De provider waar kpn een contract mee heeft,heeft dit dus zeer recent geleden veranderd.Wat ik niet snap is dat wij een abonement hebben afgesloten met ned1 en 3.Er werd mij verteld dat als 1 van die kanalen niks uitzend er een andere voor doorgestreamd wordt,wat ook al niet klopt.Er wordt gewoon op 1 en 3 uitgezonden maar een andere doorgestreamd.
Verwijderd
Belachelijk dat een dienst (i.c.m. een mobiel) wordt aangeboden waar je geeneens gebruik van kunt maken.
Ik heb telefonisch contact gehad met Telfort en het enige wat ze kunnen doen is mijn databundel opzeggen en het bedrag kredietteren.. Ook had ik een telfort shop bezocht, maar die gasten konden al helemaal niks nuttigs vertellen.
Het product had ik gekocht bij gsmweb.nl en die konden ook niet van betekenis zijn, beweren ze. Ik ben terecht gekomen in een moeilijke situatie en geen enkel bedrijf probeert me te steunen of te helpen.
Kunnen jullie me misschien vertellen wat mijn rechten zijn.. Vreemde vraag, maar gezien mijn situatie zou ik de hele verbintenis nietig willen verklaren. Dude-nl, je gaf aan om van abbo te wisselen, maar is dit reëel mogelijk. Telfort probeert me namelijk af te wimpelen en ze bieden me geen tot enkele mogelijkheden.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want mijn zuurverdiend geld wordt afgepakt!
Bij mij blijft het fout gaan met updaten..... Elke keer: haal batterij er uit en er in + opnieuw klikken....Fikkie007 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:40:
[...]
Ik heb er geen backup van gemaakt. Ze raden het wel aan. Gewoon even de software van de cd instaleren en je mobiel aan je computer hangen. Dan meldt de computer zelf dat er een update beschikbaar is.
Ook de prod code veranderen hielp niet bij mij....
Iemand nog andere oplossingen?
Verwijderd
moet je gewoon doen wat ie aangeeft; je telefoon uit de pc trekken, batterij eruit halen, en er weer in doen en dan weer aan je pc hangen, dan gaat ie verder met updaten (lijkt alsof ie het daarna niet doet, maar na een paar minuten schiet ie ineens verder)
dit was bij mij zo
hoop dat het lukt!
Helaas, na een paar minuten zegtie weer hetzelfde: dat je je telefoon uit de pc moet trekken, batterij eruit moet halen, en er weer in doen en dan weer aan je pc moet hangen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:54:
dat had ik ook
moet je gewoon doen wat ie aangeeft; je telefoon uit de pc trekken, batterij eruit halen, en er weer in doen en dan weer aan je pc hangen, dan gaat ie verder met updaten (lijkt alsof ie het daarna niet doet, maar na een paar minuten schiet ie ineens verder)
dit was bij mij zo
hoop dat het lukt!
inderdaad.... ik geloof 62 euro!Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:20:
[...]
dat kost nog wel een paar centen heb ik gelezen
De winkel levert jou een dienst/ product wat niet werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:51:
Bedankt voor jullie reacties!
Belachelijk dat een dienst (i.c.m. een mobiel) wordt aangeboden waar je geeneens gebruik van kunt maken.
Ik heb telefonisch contact gehad met Telfort en het enige wat ze kunnen doen is mijn databundel opzeggen en het bedrag kredietteren.. Ook had ik een telfort shop bezocht, maar die gasten konden al helemaal niks nuttigs vertellen.
Het product had ik gekocht bij gsmweb.nl en die konden ook niet van betekenis zijn, beweren ze. Ik ben terecht gekomen in een moeilijke situatie en geen enkel bedrijf probeert me te steunen of te helpen.
Kunnen jullie me misschien vertellen wat mijn rechten zijn.. Vreemde vraag, maar gezien mijn situatie zou ik de hele verbintenis nietig willen verklaren. Dude-nl, je gaf aan om van abbo te wisselen, maar is dit reëel mogelijk. Telfort probeert me namelijk af te wimpelen en ze bieden me geen tot enkele mogelijkheden.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want mijn zuurverdiend geld wordt afgepakt!
Zij zijn VERPLICHT om de dienst/product werkend te maken, cq alles te annuleren met geld teruggave.
Aangezien zijn telfort niet werkend kunnen maken, mogen ze je, formeel gezien, een ander toestel aanbieden waar het wel op werkt.
Maar ik zou mijn poot stijf houden en eisen dat GSMWEB voor jou het contract ontbind, zij zijn de verstrekker van een niet werkende combinatie dus volledig aansprakelijk
EDIT: dit gaat natuurlijk niet op als je je Telfort abbo al had en de N96 los hebt aangeschaft, dan is het je eigen verantwoordelijkheid
[ Voor 4% gewijzigd door dude-nl op 24-10-2008 18:21 ]
Verwijderd
bij mij was het ook 2 keerplanB schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:57:
[...]
Helaas, na een paar minuten zegtie weer hetzelfde: dat je je telefoon uit de pc moet trekken, batterij eruit moet halen, en er weer in doen en dan weer aan je pc moet hangen.
Je verhaal gaat alleen op voor data. Alle andere diensten (spraak, sms) werken wel gewoon. Als je dan een databundel hebt aangeschaft dan krijg je die gewoon maandelijke gecrediteerd als je klaagt.dude-nl schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:20:
[...]
De winkel levert jou een dienst/ product wat niet werkt.
Zij zijn VERPLICHT om de dienst/product werkend te maken, cq alles te annuleren met geld teruggave.
Aangezien zijn telfort niet werkend kunnen maken, mogen ze je, formeel gezien, een ander toestel aanbieden waar het wel op werkt.
Maar ik zou mijn poot stijf houden en eisen dat GSMWEB voor jou het contract ontbind, zij zijn de verstrekker van een niet werkende combinatie dus volledig aansprakelijk
EDIT: dit gaat natuurlijk niet op als je je Telfort abbo al had en de N96 los hebt aangeschaft, dan is het je eigen verantwoordelijkheid
Verwijderd
kreeg net een reclame krantje waarin telfort adverteerd met de N96 ook icm een data bundel web en walk.robertwebbe schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:07:
[...]
Je verhaal gaat alleen op voor data. Alle andere diensten (spraak, sms) werken wel gewoon. Als je dan een databundel hebt aangeschaft dan krijg je die gewoon maandelijke gecrediteerd als je klaagt.
Het lijkt mij nu dat ze dus een combinatie aanbieden waarvan ze weten dat het niet werkt. en aangezien jij dat aanschaft en het niet aan jou wensen voldoet, heb je naar mijn inzicht alle recht om het hele contract te ontbinden.
De praktijk is de marketingafdeling vaak niet van dit soort problemen op de hoogte is. En als ze dat wel zijn dan nemen ze vast aan dat dit een incident is dat snel wordt opgelost.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:16:
[...]
kreeg net een reclame krantje waarin telfort adverteert met de N96 ook icm een data bundel web en walk.
Het lijkt mij nu dat ze dus een combinatie aanbieden waarvan ze weten dat het niet werkt. en aangezien jij dat aanschaft en het niet aan jou wensen voldoet, heb je naar mijn inzicht alle recht om het hele contract te ontbinden.
Ik denk niet dat het een reden is om je contract te laten ontbinden, het is een technische storing die opgelost kan worden (ooit zullen ze het een keer voor elkaar krijgen). Tot die tijd zullen ze je databundel crediteren en kun je gewoon gebruik blijven maken van de andere diensten zoals spraak en data.
Verwijderd
Positief:
- Snelheid (iedereen praat over traagheid ik heb nog nergens last van gehad?)
- Goed geluid en beeld de film Transformers was een genot om naar te kijken
- Formaat viel mij positief mee
Negatief:
- Er blijft rechtsboven een e-mail of sms icoontje knipperen terwijl mijn sms al hebt gelezen, zou het iets met e-mail instellingen zijn die ik nog niet geïnstalleerd heb?
Ik heb hem nu pas een dag dus nog niet uitvoerig kunnen testen.
Had transformers er in het frans en engels met NL ondertiteling opstaan.
Is nokia internet radio trouwens nog niet compatible? beetje slecht...
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic