Nokia N96 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste
Acties:
  • 267.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dewaterweg schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:00:
Dan is dat heel persoonlijk... De n95 was inderdaad heel sloom maar na firmware 20.0 vind ik hem gewoon snel werken... dat met je contacten dat gaat de eerste keer na aanzetten idd langzaam maar erna hoef ik geen 3 seconde te wachten. Misschien laat je teveel openstaan?
Ik draai al de 30.xx.xx firmware, maar hij is nog steeds sloom (ook na het formateren enz) - heb je ooit wel eens een Palm III of zelfs een Blackberry in je handen gehad? Pas dan kun je vergelijken qua snelheid die je mag verwachten. We leven niet meer in de 20ste eeuw. Daarnaast, en daar reageer je niet op, laat de Nokia N9x op userfriendly-gebied heel wat te wensen over..Mijn vriendin zou echt geen raad weten met Symbian, terwijl ze op de iPhone prima alles weet in te stellen..De standaard ingebakken browser is al haast onmogelijk te bedienen zonder de handleiding gelezen te hebben...
ja als jij de iphone mooier en beter vind werken dat mag :)... ik ben toch echt blijer met mijn N96 als met een Iphone.
Waarom dan?
Waren er al android phones te koop in Nederland? ik denk het niet dus die vergelijking kan je nog niet maken.
En een tip voor jou ... Wat iemand goed/mooi/lekker vind werken is geheel persoonlijk dus als ik jou was zou ik snel naar de T-mobile winkel rennen en een iphone halen :)
Dat zeg ik ook niet. Maar ik denk dat Nokia nu heel erg mag gaan oppassen.
Maar goed ik vind het een mooie phone :)
had niet verwacht dat wanneer je de N96 aansluit op de TV (geen lcd/plasma) je gewoon normaal televisie kan kijken leuk voor op de camping dus.
Tja, weet je: ik bel / sms / surf iedere dag...Camping TV kijken zou ik misschien een paar dagen per jaar doen...dus dat is voor mijn geen argument.
en wanneer je toch een Firmware opdate wilt doen kan je je productcode veranderen... in de N95 topic is vaker verteld dat de garantie niet vervalt(moet je hem wel naar een nokia service center brengen)
Idd, ik had een T-mobile branded, maar heb ook zonder probs de productcode veranderd, dan krijg je tenminste direct de nieuwste firmware, zonder allerlei andere (ongewenste) extra's.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom heb ik de HTC diamond voor dagelijks gebruik, Nokia puur om TV te kijken.

Veel meer ken je dr ook niet mee met zo'n stoomboot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:12:
[...]

K gebruik 320x240 in Avi formaat. Dit doe k met behulp van Extra DVD Ripper Professional(handig zet de subs erzo onder). En dan kun je zelf de framerate, video- audio bitrate instellen.

nog een tip dan moet je wel divx player op je mobiel installeren. Deze is gratis te verkijgen ff googlen onder divx mobiel en je hebt het..
bedankt voor je reactie! het werkt alleen geen geluid, verkeerde instellingen wellicht!
maar juist die framerate video en audio bitrate weet ik niet!
misschien jij wel?

mvg

frank

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
kan iemand me vertellen hoe ik toets blokering aan zet?. als ik me tel dicht slide gaat ie niet op toetsblokering

iemand?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
basvanhees schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:13:
kan iemand me vertellen hoe ik toets blokering aan zet?. als ik me tel dicht slide gaat ie niet op toetsblokering

iemand?.
Dat knopje bovenaan, naast de power-knop met dat slotje ernaast al eens bekeken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb alleen intergrated GPS aanstaan, en hij vind bij mij binnen 1 minuut een fix buiten.

En ik had ook al "op basis van netwerk" aan samen met intergrated gps. En dat levert het zelfde resultaat op.

En vind 1 minuut toch wel snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Nou... om ook even te antwoorden (als we dan toch iPhone en n96 gaan vergelijken...)

Ik vind de iPhone echt een fantastisch toestel.... en iedereen die toch niet veel meer ermee zal doen als de standaardfunctionaliteit gebruiken en wie niet zo veel waarde hecht aan een scherpe camera en zo... zou ik hem best aan kunnen raden.
Maar ik zou 'm zelf gewoon NIET willen, om een paar voor mij erg belangrijke redenen:

* Alleen maar Apps kunnen installeren die speciaal ervoor gemaakt zijn (worden er gelukkig steeds meer), maar veel navigatie software werkt dus al niet

* Dit komt mede omdat het ding nog nieteens J2ME ondersteunt om zelf apps toe te voegen, alleen Apple's proprietary SDK.

* Ik blijf het (hetzelfde geldt voor de ipod) ongehoord belachelijk vinden dat je om muziek op het ding te kunnen zetten per se iTunes en ook alleen maar iTunes nodig hebt. Dat noem ik echt mensen in hun mogelijkheden beperken. Doe dan op z'n minst voor de gebruiksvriendelijkheid iTunes ondersteunen maar geef mensen ook gewoon de mogelijkheid om via USB mass storage bestanden erop te zetten die direct afgespeeld kunnen worden.

That said: Voor mij was de reden om voor een Nokia Nxx device te gaan dus puur de veelheid aan software die je erop kan gebruiken, niet alleen maar voor het onderliggende OS (Symbian) maar ook voor J2ME (less: Alles wat ik al op mijn k800i gebruikte). Dat het iets minder gebruiksvriendelijk werkt en nog steeds niet met multi-touch, ach... het went.

Zie je wel, het bestaat echt dat mensen een iphone niet hoeven! ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
herculesds schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:38:
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb alleen intergrated GPS aanstaan, en hij vind bij mij binnen 1 minuut een fix buiten.

En ik had ook al "op basis van netwerk" aan samen met intergrated gps. En dat levert het zelfde resultaat op.

Zeker wanneer je al een keer een fix hebt gehad en je zet GPS later weer aan, geen honderden kilometers uit de buurt waarvan je eerst was, dan gaat het inderdaad best snel. Overigens, 1 minuut is zeker in vergelijking met de hoge kwaliteit van de losse GPS modules van tegenwoordig, nieteens zo heel schokkend goed. :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
herculesds schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:38:

Ik snap niet waarom GSM fabrikanten zo moeilijk lopen te doen met A-GPS. Is het prijsverschil (inkoop) met de GPS chip in de N96 dan zo groot vergeleken met een SIRF III chip? Mijn N95 heeft meer dan 1 minuut nodig om een fix te krijgen, terwijl mijn tomtom one in 5 seconde een fix heeft, maakt niet uit waar ik hem aan zet in de auto.

A-GPS is IMHO al achterhaald sinds het geintroduceerd is, tenzij ze hiermee de telecom providers tegemoet komen, want deze kunnen dan meer data abo's verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Net tijdens het wandelen na de lunchpauze even "Track My Journey" (www.trackmyjourney.com) erbij gehad. Die laat het aantal satelieten wat in gebruik is lekker duidelijk zien. Ik had de interne gps en a-gps aan staan.

Ik blijf 'm heel typisch vinden: Eigenlijk ziet de telefoon volgens TMJ altijd 4 satelieten als ik 'm in m'n hand houd (m'n GPS muisje met MTK chipset en eentje met SirfIII ziet er meestal een stuk of 10).

Op het moment dat ik onder een viaduct door loop springt het aantal satelieten ineens naar 7, om vervolgens helemaal weg te vallen. Dit gebeurde steeds.

Dus nou vraag ik me af of de plaatsbepaings-'daemon' van de N96 gewoon slechts 4 satelieten gebruikt (de 4 sterkste) en pas bij een zwakker wordend signaal ook de andere satelieten erbij betrekt of dat hij uberhaupt gewoon erg buggy is?

Anyway, als ik echt serieus zou willen gaan loggen en de n96 gewoon tussendoor weg wil stoppen, zal ik denk ik toch geneigd blijven om de losse gps weer te gebruiken, in plaats van de interne gps. De ontvangst blijft bar slecht tenzij je hem echt 'in the open' houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanochtend is mijn programmagids van de mobiele tv leeg!
Geen programma-informatie is de melding, terwijl ik dit eerst wel altijd had :(

Ook staat er geen informatie meer bij de programmas meer en tijdens het wijzigen van zender..

TV instellingen had ik al gereset, had geen effect... iemand enig idee?? thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:21:
Sinds vanochtend is mijn programmagids van de mobiele tv leeg!
Geen programma-informatie is de melding, terwijl ik dit eerst wel altijd had :(

Ook staat er geen informatie meer bij de programmas meer en tijdens het wijzigen van zender..

TV instellingen had ik al gereset, had geen effect... iemand enig idee?? thanks
Woon je in de omgeving van R'dam?
Ik had eergisteren en gisteren ook een probleem met MobielTV. Hij startte normaal op, speelde drie seconden en.....weg was ie. Gewoon weer op het startscherm.
Vanmorgen weer geprobeerd en nu doet ie het weer normaal.
Wat ik wel weet is dat KPN druk bezig is met Nokia om een nieuwe firmware te lanceren. Dit ivm vele malen vastlopen en bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:34:
[...]

Woon je in de omgeving van R'dam?
Ik had eergisteren en gisteren ook een probleem met MobielTV. Hij startte normaal op, speelde drie seconden en.....weg was ie. Gewoon weer op het startscherm.
Vanmorgen weer geprobeerd en nu doet ie het weer normaal.
Wat ik wel weet is dat KPN druk bezig is met Nokia om een nieuwe firmware te lanceren. Dit ivm vele malen vastlopen en bugs.
Woon in Utrecht, werk in Rotterdam.. En daar heb ik sinds vanochtend geen programma info meer.. ontvangst en zo is verder uitstekend.. vreemd, zal wel f afwachten 8)

Edit; alleen bij RTL24, MTV en XITE staat de programmering erbij.. zijn net de zenders die ik het minst kijk,,

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardArvelo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:08:
EINDELIJK: Firmware Ver: 11.018 RM-247 Product Code: 0556527
Nu nog ontdekken welke talen er in deze product code zitten

Nee, wij kunnen nog niet updaten! maar ik ga kijken of wij onze product code kunnen omzetten om vervolgens toch al te kunnen updaten.

Bron:
*knip* vanaf heden staan we links naar deze site niet meer toe

EDIT:/
Nah, ik heb geen zin in een toestel uit spanje of maleisië.
Ik weet wel waar je alle product codes voor de N96 kan vinden ik heb de mijne ook reeds aangepast.
Kijk maar even hier :

http://n96-nokia.hyves.nl/ :*)

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 16-12-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichardArvelo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:31:
[...]

Ik weet wel waar je alle product codes voor de N96 kan vinden ik heb de mijne ook reeds aangepast.
Kijk maar even hier :

Top ik heb de nieuwe Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, mijn N96 is ook binnen! Inderdaad; duidelijk trager en 'lastiger' dan de N95-1 die ik hiervoor had. Gelukkig wist ik dat dankzij jullie, waardoor de teleurstelling niet groot is.

Ik heb het toestel via Vodafone. Pas eind januari (!!!) kan ik op hun netwerk, vanwege nummerbehoud via T-Mobile. Lekker snel! Gelukkig werkt de T-Mobile sim ook in dit toestel en kan ik sms'en, bellen én internetten. Jeej!

Vraagje: ik heb een constant knipperend envelopje in de rechter bovenhoek. Iemand anders had dit probleem ook zag ik, maar daar kwam geen passend antwoord op. Ik heb maar drie berichten in mijn inbox, dus dat het geheugen vol zou zijn, is onzin. Gekkenhuis! Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichardArvelo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:31:
[...]

Kijk maar even hier :

THX update is bezig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
Bij mij ook! _/-\o_

Neem aan dat de garantie niet vervalt? Zo ja, dan neem ik aan dat de kpn product code nog terug te zetten is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
dus als je de productcode verandert in EURO 2 - Warm Titanium Met NL kun je updaten? is de garantie dan weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware werd gevonden, haalt ie binnen.
Maar bij update viel de usb verbinding bij,13 min resterend, steeds weg, 2 keer batterij moeten loshalen. Maar staat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De code is makkelijk weer terug te zetten.

Ps. hoe groot acht jij de kans dat kpn gaat controleren of de product code origineel is?

EDIT:

Kijk eens aan... de nieuwe update is binnen.

Nog een EDIT: Vergeet niet om een backup te draaien!! |:(

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/9561/n9updatedo7.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardArvelo
sjekrecords schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:47:
[...]

dus als je de productcode verandert in EURO 2 - Warm Titanium Met NL kun je updaten? is de garantie dan weg?
Ik moet toegeven dat ik er geen tijd voor heb genomen de voorwaarden door te nemen maar daar is vast in terug te vinden dat de garantie komt te vervallen als je het toestel aanpast.
Uiteraard is het wel mogelijk de productcode terug te zetten die onder de battery staat mocht het toestel ter reparatie moeten worden aangeboden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Blijft met de euro 2 firmware wel gewoon nog steeds je mobiele tv enzo werken?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardArvelo
@r!k schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:50:
Na de update moest ik wel de instellingen voor mobiele TV herstellen en het abonnement vernieuwen maar het werkt perfect d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@r!k schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:50:
Ik heb hem net erop, ben nu nog aant spelen.

1. Mobiele TV moest ik opnieuw instellen. (nog makkelijker als voorheen, ging nu echt automatisch)

2. Menu is stuk sneller.

3. Je hoeft geen backup te maken, maar voor de zekerheid zou ik het wel doen.

4. Vorige applicaties als google maps E.D. werken meteen (goed) na het updaten, nogmaals: backup niet nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verander je de productcode?
En nu snap ik niets meer van die gps methode positiebepaling. Welke kun je het beste aan of uit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardArvelo
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:04:
En nu snap ik niets meer van die gps methode positiebepaling. Welke kun je het beste aan of uit hebben?
Bij mij staat alleen Bluetooth GPS uit en het werkt uitstekend.

Voor het aanpassen van je toestel software kan je met google behoorlijk wat informatie vinden, kom je daar niet mee weg kijk even in de Walktrough voor het aanpassen van je N96 productcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:04:
misschien is een ander forum lezer zo gek om het nogmaals te herhalen?
ik heb al 2x verteld hoe je de GPS instellingen goed zet.

en de N96 firmware veranderen, kun je vinden op de N96 Hyves.
Heel makkelijk te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de productcode al veranderd. Iedereen zegt iets anders over GPS, vandaar dat ik het nog een keer navraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

updating now :)

Blijf het overigens een nogal raar concept vinden dat je zoveel langer op een updte meot wchten als een opertor er andere firmware op heeft gezet. Zou nokia echt eens wat aan moeten doen (ander ontwerpmodel ofzo, zeg maar dat de operator een soort skin eroverheen zet).

edit:
man die update is snel zeg, weet nog dat het met mijn N80 zo maar een half uur kon duren, dit was nog geen 10 minuten

[ Voor 18% gewijzigd door @r!k op 01-10-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

-sorry, helemaal de edit knop vergeten-

[ Voor 70% gewijzigd door @r!k op 01-10-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een idee wat het knipperende blauwe I tekentje is bij mobieltv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
updaten is gelukt! nu nog de simlock eraf en ik ben een blij mens! weet al iemand of dit al mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekrecords schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:06:
updaten is gelukt! nu nog de simlock eraf en ik ben een blij mens! weet al iemand of dit al mogelijk is?
inderdaad goede vraag, zou ik ook willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Ook ik heb intussen de update gedaan..

Ben benieuwd of ik nu wel Telfort GPRS aan de praat krijg.
Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de firmware update echt de moeite waard ?
Ik bedoel eigenlijk, vinden jullie het, het risico waard om de productcode van je toestel te veranderen om de update al te kunnen instaleren?
Of wachten tot de update beschikbaar is voor de (kpn) Nederlandse N96's

Wat vinden jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:23:
Ik bedoel eigenlijk, vinden jullie het, het risico waard om de productcode van je toestel te veranderen om de update al te kunnen instaleren?

Wat vinden jullie ?
Misschien besluit KPN om deze 1e update helemaal niet op hun toestellen uit te brengen...

Hoe dan ook, je zult met de oude product code altijd moeten wachten op jou firmware update.
En ja, het menu is stukken sneller.. _/-\o_

EDIT: het geluid van de waarschuwingstonen is nu wel extreem hard. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:23:
Ah, mijn N96 is ook binnen! Inderdaad; duidelijk trager en 'lastiger' dan de N95-1 die ik hiervoor had. Gelukkig wist ik dat dankzij jullie, waardoor de teleurstelling niet groot is.

Ik heb het toestel via Vodafone. Pas eind januari (!!!) kan ik op hun netwerk, vanwege nummerbehoud via T-Mobile. Lekker snel! Gelukkig werkt de T-Mobile sim ook in dit toestel en kan ik sms'en, bellen én internetten. Jeej!

Vraagje: ik heb een constant knipperend envelopje in de rechter bovenhoek. Iemand anders had dit probleem ook zag ik, maar daar kwam geen passend antwoord op. Ik heb maar drie berichten in mijn inbox, dus dat het geheugen vol zou zijn, is onzin. Gekkenhuis! Iemand de oplossing?
Ja, de SMS'jes op je simkaart..

ofzo iets.. >:)

EDIT: Je simkaart heeft geen plaats, dan gaat die ook knipperen.
Effe zelf met de instellingen spelen. --> handleiding?
Als je dr niet uit komt wil ik best nog verder voor je kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Helaas,
na de update nog steeds geen GPRS met telfort.

Met de KPN kaart werkt alles toppie.

Zal toch met de simlock te maken hebben... snik snik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:20:
Helaas,
na de update nog steeds geen GPRS met telfort.

Met de KPN kaart werkt alles toppie.

Zal toch met de simlock te maken hebben... snik snik.
effe offtopic:
Ik kreeg hem bij mijn vriendin ook niet ingesteld op de nokia 6600.

Ik denk dat de migratie met kpn --> telfort beetje stroef is gegaan.

evt. nieuwe simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:22:
[...]

effe offtopic:
Ik kreeg hem bij mijn vriendin ook niet ingesteld op de nokia 6600.

Ik denk dat de migratie met kpn --> telfort beetje stroef is gegaan.

evt. nieuwe simkaart?
Ik denk toch dat het de N96 is.
beide simkaarten doen het in hun eigen toestel gewoon goed (internet)

maar de telfort kaart in de N96 werkt alles behalve GPRS.
Denk toch dat de simlock wel toestel dat er gebruik wordt gemaakt van het KPN netwerl om te bellen maar niet om met telfort instellingen te internetten.

overigens gaat mijn telfort nummer pas per 28 december over naar KPN.
Dan maar even met toestellen blijven lopen.... mobiel tv is toch wel grappig in de file maar heb mijn email (lees telfort internet ook nodig...)
Voorlopib blijft de n96 voor mij dus een speeltje en niet mijn vaste telefoon

[ Voor 19% gewijzigd door dude-nl op 02-10-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:23:

Wat vinden jullie ?
De update is het zeker waard, zoals eerder vermeld is het menu velen malen sneller. Ook mobiel TV laat zich makkelijker instellen.

Als ik mobiel TV opstart vraagt mijn toestel altijd of deze met het draadloze netwerk bij mij thuis mag verbinden. Is dit om de gids te downloaden? Ik dacht namelijk dat de gids ontvangen werd via het DVB-H netwerk.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs mij is dat update gelukt d.m.v. produktcode te veranderen.
En zekers een aanrader. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Mnah... ik wacht wel tot KPN een update vrijgeeft. :) Ik ga niet riskeren dat ik het weer fijn verkl**t. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
dude-nl schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:27:
[...]

Ik denk toch dat het de N96 is.
beide simkaarten doen het in hun eigen toestel gewoon goed (internet)

maar de telfort kaart in de N96 werkt alles behalve GPRS.
Denk toch dat de simlock wel toestel dat er gebruik wordt gemaakt van het KPN netwerl om te bellen maar niet om met telfort instellingen te internetten.

overigens gaat mijn telfort nummer pas per 28 december over naar KPN.
Dan maar even met toestellen blijven lopen.... mobiel tv is toch wel grappig in de file maar heb mijn email (lees telfort internet ook nodig...)
Voorlopib blijft de n96 voor mij dus een speeltje en niet mijn vaste telefoon
Heeft het niet hiermee te maken aangezien ook de N96 S60 3e editie feature pack 2 Symbian draait. Hier , hier en hier nog wat relevante posts.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
boaty schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:09:
[...]

Heeft het niet hiermee te maken aangezien ook de N96 S60 3e editie feature pack 2 Symbian draait. Hier , hier en hier nog wat relevante posts.
Kijk, dat is een duidelijk verhaal.

Ligt dus 100% en Telfort en die schuiven het weer af naar Nokia.
Aangezien gebruikers van de N78 nu al maanden zonder internet van Telfort zitten ga ik er ook niet vanuit dat dit probleem opgelost zal worden.

Ik denk dat ik toch maar de laatste 3 maanden van mijn Telfort Abbo afkoop om mijn nummer eerder te kunnen omzetten.
Zonde van het geld maar dan kan ik wel alle functies gewoon gebruiken...

Heb je een multimedia toestel, moet j enog met een toestel ernaast lopen omdat sommige functies (nog) niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand als iets over waarom je via Downloads! Windows Live Messenger niet kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de N96 bij Vodafone besteld ze konden hem niet gelijk leveren omdat hij niet meer op voorraad was.
Dus ik moet nog even wachten :(. Voordeel is wel dat ik misschien een nieuwere firmware er op krijg.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:56:
Weet iemand als iets over waarom je via Downloads! Windows Live Messenger niet kan downloaden?
Volgens Nokia is er nog geen officiele versie van live messenger voor de N96 (moet je even terug lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

boaty schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:09:
[...]
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar mijn contacten bij Nokia en Telfort en gevraagd naar de status van het probleem. Zodra ik antwoord ontvang laat ik het nog weten.
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:56:
Als je deze download en naar je telefoon kopieert, zou het moeten werken.

[ Voor 84% gewijzigd door robertwebbe op 02-10-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Laatst online: 02-09 15:20
made schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:37:
[...]

Volgens Nokia is er nog geen officiele versie van live messenger voor de N96 (moet je even terug lezen).
op de nokia site staat een MSN variant voor de n96

http://www.nokia.com.hk/A41086004

ben inmiddels aan het updaten... ik ben benieuwd of het er beter op wordt

edit

de telefoon is zeker sneller om te gebruiken. Dus zeker de moeite waard om te updaten

[ Voor 11% gewijzigd door Dewaterweg op 02-10-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook aan het updaten, maar ff vraagje voor degene die het al gedaan hebben.
is het probleem met het van stil naar gewoon profiel van dat zachtblijvende geluid opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem inmiddels ook geupdate en een harde reset gedaan.. Alleen ben ik nu wel de hele MobielTV applicatie kwijt. Kan hem zo snel nergens vinden.. weet iemand hoe ik die er weer op krijg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:37:
Heb hem inmiddels ook geupdate en een harde reset gedaan.. Alleen ben ik nu wel de hele MobielTV applicatie kwijt. Kan hem zo snel nergens vinden.. weet iemand hoe ik die er weer op krijg??
Zie handleiding mobile tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menu-toepassingen-media-mobiele tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks roelewoely. Found it.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de snelkoppeling ook weer terugzetten.

menu - instrumenten - instellingen - algemeen - persoonlijk - standby modus -snelkoppelingen - rechterselectie toets --> Mobiele TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Laatst online: 23-03 15:51
Shit stom idd dat was het!

Thanks man!!
2coowl4you schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:50:
[...]

Dat knopje bovenaan, naast de power-knop met dat slotje ernaast al eens bekeken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Live Messenger werkt!

Op mijn geupdate telefoon, kweenie hoe het met de oude product code zit.

>:) >:) Bij mij werkt die! >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:15:
Windows Live Messenger werkt!

Op mijn geupdate telefoon, kweenie hoe het met de oude product code zit.

>:) >:) Bij mij werkt die! >:) >:)
Hier ook, alleen bij Berichten heb je nu niet Windows Live Mail meer..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je msn installeert waar kan je hem dan terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:19:
[...]

Hier ook, alleen bij Berichten heb je nu niet Windows Live Mail meer..... :(
ik wel...
Misschien een rebootje?
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:09:
als je msn installeert waar kan je hem dan terugvinden?
In berichten vind je je e-mails.
onder "applicaties" vind je de messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Niks :)

[ Voor 98% gewijzigd door Isane op 02-10-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Zijn er al T- Mobile prijzen en abbonementen bekend? Was toch gepland voor 1-10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo, ik heb de telefoon ook eindelijk kunnen updaten :-). Eerst met het 'bekende' programma'tje de productcode veranderen (dat lukte direct, zonder extra programma's door gewoon het productcode vakje te editen). Het updaten zelf ging wat moeilijker, maar dat kwam omdat ik thuis bijna volledig windows-loos ging. Het veranderen van de productcode werkte nog via USB passthrough in Virtualbox, maar voor het updaten moest ik toch even Windows op een pc' tje installeren.
Daarna kwam er steeds ge-emmer met het updaten zelf: NSU gaf steeds aan dat er een "telefoonherstel" uitgevoerd moest worden (batterij eruit, batterij er weer in, verder gaan klikken en aan/uit knop indrukken).

Hij is inderdaad een stuk sneller geworden!. Ook lijkt het erop dat de beltoon het nu inderdaad blijft doen als de telefoon op "stil" is gezet (dmv. hekje) of "offline" en daarna weer op "algemeen".

Wat nu alleen nog steeds "stuk" is, is het scannen naar muziek. Hij gaf nu na de update wel aan dat de muziekbibliotheek beschadigd was en dat er opnieuw naar muziek gezocht werd, maar dit blijft weer tot in de eeuwigheid staan :(. Ik denk dat ik maar eens een mail naar Nokia ga sturen.

Oh ja, heb er inmiddels ook een mooi Brando screenprotectortje op zitten :Y). Hij had nog net wat strakker erop gekund (zit nu net een halve milimeter te ver naar rechts) maar ik laat het maar ff zo. Hij zit zo netjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week heb ik de Sandisk 16gb micro SDHC Memory Card bestelt bij Moby Memory (http://www.mobymemory.com...microSDHC-Memory-Card.asp), deze heb ik nog niet ontvangen. Iemand wellicht wel? Hoe is de snelheid in combinatie met de n96?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die de update hebben gedaan, werkt de programmagids bij jullie nog?
MobielTV werkt gewoon bij mij (geluid is ook harder na de update overigens), maar als k naar opties-programmagids ga krijg ik 'geen programma-informatie' te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie de N96 overweegt, kan dit misschien ook wel een interessant telefoontje zijn:

nieuws: Nokia kondigt touchscreentelefoon aan

Ook met GPS, 8GB enz en de nieuwste Symbian versie (S60 Series 5!) ! Ligt zeer snel in de winkel en goedkoop (279,- los - dus zal wel gratis bij abbo worden).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:33:
[...]

Als je deze download en naar je telefoon kopieert, zou het moeten werken.
Heeft iemand dit kunnen installeren? Bij mij geeft hij aan het eind dat de installatie niet is gelukt.. Iemand een idee?
Dewaterweg schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:46:
[...]

op de nokia site staat een MSN variant voor de n96

http://www.nokia.com.hk/A41086004
Deze daarin tegen werkt wel.. maar dan heb je geen hotmail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:31:
Voor wie de N96 overweegt, kan dit misschien ook wel een interessant telefoontje zijn:

nieuws: Nokia kondigt touchscreentelefoon aan

Ook met GPS en de nieuwste Symbian versie (S60 Series 5!) ! Ligt zeer snel in de winkel en goedkoop (279,- los - dus zal wel gratis bij abbo worden).
Lijkt me een zeer leuk toestel, maar ik vraag me af waarom ze hem zo goedkoop positioneren. Technologisch moet het allemaal net wat beter zijn dan de n95 of zelfs n96, zou je zeggen. Waarschijnlijk zal het zijn om hem direct te laten concurreren tegen andere telefoons.

Ach, voorlopig eerst maar eens twee jaar deze n96 gebruiken. De update heeft me weer wat vertrouwen gegeven ;). Bovendien is het nog maar zeer de vraag of alle applicaties die voor S60 geschreven zijn wel direct op dat nieuwe toestel zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:15:
[...]

Heeft iemand dit kunnen installeren? Bij mij geeft hij aan het eind dat de installatie niet is gelukt.. Iemand een idee?
Welke heb je de productcode van je nokia N96 veranderd en de nieuwe firmware erop gezet? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Heeft er iemand ook last van een resunantie tijdens het bellen? Het speakertje kraakt een beetje...

ben benieuwd of er nog iemand last van heeft.

Kan ik hiervoor langs de Nokia store gaan? en maakt het dan uit dat ik mijn produkt code heb veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:33:
Heeft er iemand ook last van een resunantie tijdens het bellen? Het speakertje kraakt een beetje...

Kan ik hiervoor langs de Nokia store gaan? en maakt het dan uit dat ik mijn produkt code heb veranderd?
Ik heb mijn N95 totaal 5 x kapot gehad, nooit is er naar een product code gekeken.
Toen kreeg ik een nieuwe N95, deze had een verkeerde product code waardoor er geen NLD's beschikbaar was.

Met deze Nieuwe N95 ben ik terug gegaan, de product code hebben ze toen terplekke voor mij veranderd naar euro2 (met nederlands), ik kreeg geen bewijs hiervan.

Je kunt voor de zekerheid de productcode weer terugzetten op dezelfde manier als je hem al veranderd hebt.
De originele product code vind je onder je batterij.

Maak je keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
dude-nl schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:33:

Ik heb wel resonantie, maar alleen als ik zelf praat. Dat hoor ik dan terug in het luidsprekertje :S. Niet alles wat ik zeg maar wel een 'kraak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
YAY!

Het scannen naar muziek loopt niet meer vast. Er begonnen me ineens wat dingen te dagen....

Ik had naast het probleem met het scannen ook nog het probleem dat onder Linux de E: drive (16 gig massageheugen) altijd read-only gemount werd. Normaal als je dat niet expliciet aangeeft duidt dat op filesystem problemen. Een blik in mijn kernel log bevestigde dat.

Na het maken van een backup van E: en een filesystem check, die inderdaad het e.e.a. ging repareren, kan ik EN onder linux naar het geheugen schrijven, EN het scannen naar muziek werkt nu in 1 keer :D.

Wel raar dat zoiets als dit heeft kunnen optreden, maar goed....

Oh ja, ik heb al wel vanavond de eerste spontane reboot mee gemaakt met de nieuwe firmware.... deed verder niks met de telefoon maar zag het toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig een idee
Ik heb een n96 aangeschaft.
Oude telefoon is sony k800i
Hoe krijg ik nu al die contacten telefoonrs van de k800i naar de n96.
De n96 is gesimlocked kpn dus ik kan niet even de simkaart van tmobile in de n96 zetten.
Dus weet effe nie hoe ik dit nu kan overzetten. Misschien is het wel heel simpel maar ik weet nu 1 2 3 hoe ik dit kan oplossen.
Kun je niet zomaar een telefoonboek van de k800i via blutooth overzenden naar de n96 ??
groetjes en bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Nou, ik ga morge naar een nokia point heen.

Me N96 start niet meer op, naja als ik hem aandruk komt er een wit scherm. Dan gaat hij weer uit!

Echt zoo balen! Iemand nog tips wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:35:
De n96 is gesimlocked kpn dus ik kan niet even de simkaart van tmobile in de n96 zetten.
Dus weet effe nie hoe ik dit nu kan overzetten. Misschien is het wel heel simpel maar ik weet nu 1 2 3 hoe ik dit kan oplossen.
Kun je niet zomaar een telefoonboek van de k800i via blutooth overzenden naar de n96 ??
Kopieer je contacten naar van je k800i naar je simkaart.
Doe die simkaart in je N96, ga naar contacten-opties-instellingen en zet contacten weergeven op SIM-geheugen.
Daarna moet je ze allemaal markeren en kopieeren naar je telefoongeheugen. Dan kan je de simweergave weer uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPanda
  • Laatst online: 28-08-2021
dat heb ik ook gedaan, contacten op simkaart (6230i) simkaart terug in de n96. raar maar ik kan geen simkaart contacten vinden dus ook niet koppieren.

Als ik een "bekend simkaart nummer" bel dan zie ik wel de naam, heel raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:15:
[...]

[...]

Deze daarin tegen werkt wel.. maar dan heb je geen hotmail..
ik gebruik zelf de mobile hotmail ... http://mobile.live.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:35:
Synchroniseer je K800i eerst met outlook.
Daarna synchroniseer je de N96 met outlook.
Dit heb ik ook gedaan en werkt vlekkeloos.
Wat je anders kunt doen (=zeer omslachtig) alle contacten via bluetooth verzenden. Je krijgt dan visitekaartjes die je apart moet verwerken. Is zeer klote kan ik je vertellen als je meer dan 10 contacten hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Geweldig, toestel defect.

Ben zojuist langs zo'n nokia point geweest, ze konden hem alleen maar opsturen. of ik moest dinsdag weer komen want dan was zo'n man er die er misschien wat aan kon doen.

Of ik kon hem via gmsbestellen.nl laten repareren, waar ik hem dus gekocht hebt. Ik denk dat er iets is met het besturingssysteem.

Wat is de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:49:
Geweldig, toestel defect.

Ben zojuist langs zo'n nokia point geweest, ze konden hem alleen maar opsturen. of ik moest dinsdag weer komen want dan was zo'n man er die er misschien wat aan kon doen.

Of ik kon hem via gmsbestellen.nl laten repareren, waar ik hem dus gekocht hebt. Ik denk dat er iets is met het besturingssysteem.

Wat is de beste optie?
Een hard reset of nieuwe Firmware erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:16:
[...]

Een hard reset of nieuwe Firmware erop zetten...
Me telefoon gaat aan, en daarna weer uit. Als ik hem aansluit op de pc. Hoor ik dus zo'n geluidje dat hij verbonden is, en daarna weer een geluidje dat hij niet meer verbonden is..

Hoe kan ik een hard reset invoeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
herculesds schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:29:
[...]

Me telefoon gaat aan, en daarna weer uit. Als ik hem aansluit op de pc. Hoor ik dus zo'n geluidje dat hij verbonden is, en daarna weer een geluidje dat hij niet meer verbonden is..

Hoe kan ik een hard reset invoeren dan?
Groen + * + 3 ingedrukt houden bij het aanzetten.

Ik weet niet of het voor de N96 ook werkt maar voor een hoop Nokia's (symbian) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
dude-nl schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Groen + * + 3 ingedrukt houden bij het aanzetten.

Ik weet niet of het voor de N96 ook werkt maar voor een hoop Nokia's (symbian) wel.
Doet ook helaas niks! Ik ben vanmiddag naar een NSP geweest, daar konden ze ook niks betekenen voor me. Dus ze hebben hem opgestuurd...

minimaal 2 weken kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:40:
[...]

Doet ook helaas niks! Ik ben vanmiddag naar een NSP geweest, daar konden ze ook niks betekenen voor me. Dus ze hebben hem opgestuurd...

minimaal 2 weken kwijt :(
Okej, ik heb je verhaal gehoord, maar snap nog steeds neit precies wat het mankement is.
:? wat had dat ding nou precies? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:36:
Nou, ik ga morge naar een nokia point heen.

Me N96 start niet meer op, naja als ik hem aandruk komt er een wit scherm. Dan gaat hij weer uit!

Echt zoo balen! Iemand nog tips wat ik kan proberen?
Da's "grappig" dit heb ik ook gehad.
Heb hem terug gebracht en een nieuwe gekregen. Mijn 1e N96 kraakte ook heel erg (accu dekseltje)
Deze "nieuwe" heeft hier geen last van en heb eigenlijk nooit meer gekke dingen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Zo grappig is dit niet! Baal dr goed van.

Sja, me pc is blijven hangen bij een overdracht. En waarschijnlijk heeft het iets software matig gesloopt, Omdat ik dus de verbinding verbrak met me telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:15:
[...]

Je vrouwtje...? |:(

On-topic; Dr is schijnbaar nogal wat mis met de carkits. :/ Beetje pijnlijk voor de zakelijke gebruikers.
Hallo Frankus,

Ik heb vandaag een update laten doen bij mijn inbouwcentrum.
Ik had eerst versie 4.13 en zit nu op 4.18 met als oplossing dat ik verbonden blijf met de parrot.
Dus de oplossing is updaten. Dit kun je zelf doen of laten doen bij een inbouwcentrum

suc6

mvg Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:09:
[...]

Hallo Frankus,

Ik heb vandaag een update laten doen bij mijn inbouwcentrum.
Ik had eerst versie 4.13 en zit nu op 4.18 met als oplossing dat ik verbonden blijf met de parrot.
Dus de oplossing is updaten. Dit kun je zelf doen of laten doen bij een inbouwcentrum

suc6

mvg Peter
Morgen eerst op vakantie en daarna zal ik hem laten updaten.
Dankjewel voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:07
Inmiddels heb ik mijn N96 ook een tijdje, maar gaat abbo pas 15 december in. Bij aankoop duidelijk aangegeven dat ik tot die tijd van ander netwerk met telefoon wou gebruiken maar ben dus ook tegen het simlock aangelopen. Na het nodige regelwerk en wat brieven toezegging gekregen dat simlock verwijderd zou worden.

2 dagen later(niet de std 3 weken) netjes brief van KPN gekregen over unlocken van het toestel. Echter de handleiding hiervoor werkt niet bij mij. Ik krijg geen kans om telefoon unlockcode in te vullen.

Volgens KPN zou er in het scherm "telefoon beperkt" moeten komen te staan bij het plaatsen van een ander dan kpnnetwerk simkaart. Bij mij was dit niet het geval, maar krijg ik gewoon de melding dat er een onjuiste simkaart inzit.

Zou iemand anders een SIM kaartje in zijn N96 willen zetten en kijken wat voor melding er op het scherm komt? Ik ben tot nog toe alleen nog maar in de gelegenheid geweest om 2 simkaarten te testen van Vodafone(NL en RO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankcsapda schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 00:15:
Inmiddels heb ik mijn N96 ook een tijdje, maar gaat abbo pas 15 december in. Bij aankoop duidelijk aangegeven dat ik tot die tijd van ander netwerk met telefoon wou gebruiken maar ben dus ook tegen het simlock aangelopen. Na het nodige regelwerk en wat brieven toezegging gekregen dat simlock verwijderd zou worden.

2 dagen later(niet de std 3 weken) netjes brief van KPN gekregen over unlocken van het toestel. Echter de handleiding hiervoor werkt niet bij mij. Ik krijg geen kans om telefoon unlockcode in te vullen.

Volgens KPN zou er in het scherm "telefoon beperkt" moeten komen te staan bij het plaatsen van een ander dan kpnnetwerk simkaart. Bij mij was dit niet het geval, maar krijg ik gewoon de melding dat er een onjuiste simkaart inzit.

Zou iemand anders een SIM kaartje in zijn N96 willen zetten en kijken wat voor melding er op het scherm komt? Ik ben tot nog toe alleen nog maar in de gelegenheid geweest om 2 simkaarten te testen van Vodafone(NL en RO)
ik had nog een Orange/T-mobile somkaart doorlopen, en ook bij mij kwam er in het scherm dat er een onjuiste simkaart in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:07
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 00:20:
[...]

ik had nog een Orange/T-mobile somkaart doorlopen, en ook bij mij kwam er in het scherm dat er een onjuiste simkaart in zat.
Bedankt voor je reactie, zal dus niet alleen aan Vodafone kaartjes liggen (al twijfelde ik daar aan want tussen NL en Roemenie zit denk ik wel verschil) Ik zal dan wel de pech hebben dat ik een van de eersten ben die zijn N96 laat unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Na de update is mijn standby tijd dramatisch afgenomen.

Ik doe geeneens een hele dag meer met mijn GSM.

Getest:
ZONDER bellen,
ZONDER wifi,
alleen bleutooth aan (zonder verbinding)

aangestaan (100% geladen) van 09.00 uur tot 22.15, accu leeg...
Zo leeg zelfs dat hij 5 min aan de lader moet hangen eer ik hem aan kan zetten.

Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik de standby tijd verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:37:
Elke keer als ik 'm aansluit op m'n computer via de USB kabel probeert de telefoon elke keer eerst verbinding te maken met internet (verschillende opties). Na ongeveer 10 x te annuleren krijg ik pas de optie om verbinding met de computer via USB te maken (bijv. massa opslag of pc suite).

Heeft iedereen hier last van?
Heb exact hetzelfde probleem..
En blijkbaar zijn er weinig anderen die dit ondervinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:47
hoi,

ik krijg n-gage niet op mijn n96 geinstalleerd.
In theorie zou het er al op moeten zitten maar ik kan het niet vinden.
In de root van het menu staat wel playserver, alleen kan deze niet geopend worden.

Bij het installeren van n-gage geeft hij een update error.
Ik heb hem gewoon netjes gedownload via het multimedia menu, en ook nog eens een keer via internet en met USB op de nokia gedumpt. Ook via toepassings beheer de oude versie eraf gegooid. echter niets werkt.

ook na een firmware update geen verbetering met n-gage.

als ik gewoon een n-gage spel probeer op te starten, krijg ik een foutmelding dat het geheugen vol is, en dat ik een toepassing moet afsluiten. maar er draaien helemaal geen toepassingen (behalve menu en standby)

iemand een idee hoe ik n-gage aan de praat kan krijgen?
het is een vodafone n-96.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
dude-nl schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:41:
Na de update is mijn standby tijd dramatisch afgenomen.

Ik doe geeneens een hele dag meer met mijn GSM.

Getest:
ZONDER bellen,
ZONDER wifi,
alleen bleutooth aan (zonder verbinding)

aangestaan (100% geladen) van 09.00 uur tot 22.15, accu leeg...
Zo leeg zelfs dat hij 5 min aan de lader moet hangen eer ik hem aan kan zetten.

Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik de standby tijd verhogen?
Grappig :). Ik heb juist het idee dat de standby tijd wat verbeterd is. Of dat div. toepassingen niet meer zo stroom slurpend zijn als eerst. 1 daarvan is een uurtje of 1,5 uur navigeren, wat zonder dramatisch afnemen van de accu capaciteit kon.

Wel heb ik het idee dat, als de indicator ongeveer halverwege is, het daarna ineens hard gaat.

Nu alleen nog een keer een wat beter functioneren van de camera. Dit is op dit moment nog slechts ongeveer het enige wat me echt tegen staat en waardoor ik mogelijk graag weer terug naar m'n k800i zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:57:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem..
En blijkbaar zijn er weinig anderen die dit ondervinden...
Heb hetzelfde gehad. Bij mij kwam dit volgens mij nadat ik eigen media (dat rode huisje) gebruikt heb om bestanden via wifi te synchroniseren. Instellingen wissen bij eigen media had geen effect, ik heb gister maar een harde reset gedaan, toen was het probleem opgelost. Ik hoop echter dat het ook makkelijker te verhelpen is.

Weet iemand trouwens of er nog ergens een lichtsensor verstopt zit die de helderheid van het scherm aanpast zoals bij de n95?
Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic