Ik heb vanavond ook maar weer eens wat zitten spelen

.
* Sygic drive is inmiddels aan de praat: Gewoon via de instructies bij de FTD download en inderdaar NIET een geheugenkaart pakken maar het interne massageheugen (E:).
* Fring doet het fantastisch

. Skype calls via m'n WLAN werken prima en ook chatten op google talk (onder m'n eigen domeinnaam via Google Apps) werkt prima.
* Windows Live Messenger werkt hier (gek genoeg niet op WLAN, maar wel via "KPN WAP diensten") maar netals bij TMJ-Mobile en Mobile-Gmaps krijg ik om de 2 seconden de veiligheidswaarschuwing. Op het mgmaps forum las ik dat je op de N95 een optie had om die meldingen bij niet-gesigneerde applicaties te onderdrukken, maar deze heb ik nog niet gevonden op de n96
Batterij blijft een issue.... mijn record is 36 uur online met heel beperkt 'spelen'. Ik heb gisteren maar voor 40 euro bij de Mediamarkt een "portable powerpack" van Philips gehad.... altijd 2000 mAh nood-energie bij me. Maar het blijft belachelijk dat Nokia wel degelijk een dikkere accu (die ook in de N95 8gb zat) beschikbaarheeft en die niet in een toestel zet dat ze "flagship" model durven te noemen.
Ook de GPS blijf ik teleurstellend vinden. Het verhaal van de "mini 2007" bevestigt dit alleen maar weer.
WAAROM introduceert Nokia een apparaat dat in de belangrijkste opzichten een achteruitgang is op z'n voorganger?
Oh ja, ook blijf ik het idee houden dat foto's (vanmiddag weer wat voorbeelden gezien) echt een achteruitgang zijn op die van de N95 8 gb. Foto's van de n96 zijn minder levendig, grover getekend (te agressieve jpg compressie?) en vaak slecht ge-focussed. Meestal zie ik dat ze in een hoek zeer scherp zijn en verder niet veel soeps. Ik durf zelfs bijna te stellen dat mijn k800i betere plaatjes schiet.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.