Nokia N96 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:
  • 267.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik vraag me af... ik wil me hele inbox sms-jes deleten, maar weet niet hoe.
Kan wel 1 tegelijk deleten, maar weet nog niet hoe je ze allemaal kan selecteren om te wissen.

(ben er al uit, in inbox alles markeren en dat verwijderen)

Nu nog smilies in berichten, kan dat?

[ Voor 23% gewijzigd door The Champ op 26-09-2008 18:10 ]

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn telefoon maar weer eens een harde reset gegeven in de hoop de TV weer aan de praat te krijgen.

Maar helaas nog niks.
Helpdesk kan me ook niet helpen want volgens hen is er niets mis...

ARGH!

Ok: mijn punten:

TV werkt niet (gister wel vandaag niet)
Op mijn oude sim (telfort) krijg ik GPRS niet werkend.
Op 2 pc's krijg ik geen verbinding met PC suite, op een 3e wel maar loopt hij vast tijdens backup
GPS van de navigatie werkt wel maar komt niet door de ruiten (mini 2007) heen, Tomtom heeft geen problemen met mijn ruiten. Op straat werkt hij wel.
Al stuk of 5 keer de batterij eraf moeten halen terwijl ik hem pas 24 uur heb.
Al 3 harde resets gedaan wat erg vervelend is als je niet kan backuppen en dus alles kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:05:
rechtboven in mijn Nokia N96 scherm knippert er een envelopje, ik kan nergens vinden wat dit nu precies is.
Ik heb geen nieuwe sms/mss berichten, heb geen gemiste oproepen. Uit en aan zetten heeft helaas ook geen nut.

Heeft iemand enig idee?
Ik weet niet of er ondertussen al een oplossing is gegeven maar je probleem is dat je smsbox vol is.
Niet die van je telefoon maar die van je sim. Dit probleem heb ik ook gehad hij blijft knipperen tot je er eentje van je sim geheugen wist..

Ga klik met je linker toets op berichten(hoort standaard daar nog te staan)
Kies daarna opties en selecteer daar simberichten.

Daarna weet je wel wat je moet doen. het meest saaie smsje wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel graag weten of iemand de product codes van de N96 heeft gevonden.
Zo ja, post ze!

Dan ga ik eens kijken of ik mijn N96 een andere product code kan geven en dan kan updaten.
maar ik heb eerst die $%^#$% product codes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Op symbian-freak heb ik iemand gesproken die van zijn N96 de code gewijzigd heeft en vervolgens geupdated.

Helaas heeft hij geen code voor NL.

Hij is wel aan het zoeken voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik heb vanavond ook maar weer eens wat zitten spelen :).

* Sygic drive is inmiddels aan de praat: Gewoon via de instructies bij de FTD download en inderdaar NIET een geheugenkaart pakken maar het interne massageheugen (E:).

* Fring doet het fantastisch :D. Skype calls via m'n WLAN werken prima en ook chatten op google talk (onder m'n eigen domeinnaam via Google Apps) werkt prima.

* Windows Live Messenger werkt hier (gek genoeg niet op WLAN, maar wel via "KPN WAP diensten") maar netals bij TMJ-Mobile en Mobile-Gmaps krijg ik om de 2 seconden de veiligheidswaarschuwing. Op het mgmaps forum las ik dat je op de N95 een optie had om die meldingen bij niet-gesigneerde applicaties te onderdrukken, maar deze heb ik nog niet gevonden op de n96 :(

Batterij blijft een issue.... mijn record is 36 uur online met heel beperkt 'spelen'. Ik heb gisteren maar voor 40 euro bij de Mediamarkt een "portable powerpack" van Philips gehad.... altijd 2000 mAh nood-energie bij me. Maar het blijft belachelijk dat Nokia wel degelijk een dikkere accu (die ook in de N95 8gb zat) beschikbaarheeft en die niet in een toestel zet dat ze "flagship" model durven te noemen.

Ook de GPS blijf ik teleurstellend vinden. Het verhaal van de "mini 2007" bevestigt dit alleen maar weer.

WAAROM introduceert Nokia een apparaat dat in de belangrijkste opzichten een achteruitgang is op z'n voorganger?

Oh ja, ook blijf ik het idee houden dat foto's (vanmiddag weer wat voorbeelden gezien) echt een achteruitgang zijn op die van de N95 8 gb. Foto's van de n96 zijn minder levendig, grover getekend (te agressieve jpg compressie?) en vaak slecht ge-focussed. Meestal zie ik dat ze in een hoek zeer scherp zijn en verder niet veel soeps. Ik durf zelfs bijna te stellen dat mijn k800i betere plaatjes schiet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand HIER op DIT forum met de nieuwe firmware?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 07:23:
[...]

Staat er wel in, maar alleen beetje onduidelijk!

3. In "Nokia N96\3. In "Nokia N96\ Massageheugen \Res\voices" de map Dutch aangemaakt en de voice bestanden erin gegooid.\Res\voices" de map Dutch aangemaakt en de voice bestanden erin gegooid.
Je moet niet alleen de voices op de E drive pleuren.
Bij mij werkte die pas als ik alles op de E drive gepompt had.

Ik vond dat dat niet duidelijk verteld was, daarom vertelde ik het nog eens.
Maargoed, nu vertel ik het wel voor de 3e keer. O-)
:P

PS, als iemand het niet snapt, wil ik wel een 4e poging doen tot...

Maargoed,

//Ontopic/N96/...

Verwijderd

Sygic drive blijft achter lopen, ververst beeld ook maar om de ongeveer 300 meter.
Heb al ff met de instellingen van de GPS gespeeld, kom er niet uit. }:O

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:14:
Sygic drive blijft achter lopen, ververst beeld ook maar om de ongeveer 300 meter.
Heb al ff met de instellingen van de GPS gespeeld, kom er niet uit. }:O
versie 7.5 ?
of gebruik je een oudere versie?

EDIT: ik heb nergens last van, of het is zo minimaal dat ik het niet merk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 00:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:50:
[...]

versie 7.5 ?
of gebruik je een oudere versie?

EDIT: ik heb nergens last van, of het is zo minimaal dat ik het niet merk.
7.6

Verwijderd

Sorrie, bedoelde ik ook.
Ik ga het morgen voor je testen met versie 7.60.731 of ik ook een vertraging erin heb zitten.

Tenslotte voor iedereen die de GPS in de N96 te min vind.
Ik wil wel nog eens benadrukken dat de nokia N96 een betere GPS heeft dan de N95.
Met de N96 krijg ik vaak gewoon signaal als ik binnen ben.

Ps vergeet je internal GPS niet uit te schakelen.
Als je hem aan laat staan icm assisted GPS, werkt deze a-gps niet.

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:13:
[...]

Sorrie, bedoelde ik ook.
Ik ga het morgen voor je testen met versie 7.60.731 of ik ook een vertraging erin heb zitten.

Tenslotte voor iedereen die de GPS in de N96 te min vind.
Ik wil wel nog eens benadrukken dat de nokia N96 een betere GPS heeft dan de N95.
Met de N96 krijg ik vaak gewoon signaal als ik binnen ben.

Ps vergeet je internal GPS niet uit te schakelen.
Als je hem aan laat staan icm assisted GPS, werkt deze a-gps niet.
Vergeet er niet bij te vermelden dat dit alleen van toepassing is op mensen welke beschikken over een abonnement MET onbeperkt internet!!

Ook zou ik deze functie niet in het buitenland gebruiken of als je dicht bij de grens woont en je telefoon regelmatig switcht naar een Duitse/Belgische provider ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MitchellOnline op 27-09-2008 01:53 ]

Verwijderd

made schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:11:
Het antwoord eindelijk op MSN :

[...]

Dus nu kijken of we MS achter hun broek aan kunnen zitten ;)
Wat een soap 8)7
Ik heb msn geinstalleerd via de volgende site:
http://mosh.nokia.com/con...B233E9A10E040050A4530413A

Dit is volgens mij niet de officiele versie maar voor de time being werkt het prima. Je moet wel even de datum van je telefoon op 1-1-2007 zetten anders krijg je een foutmelding.

Verwijderd

als je je foto's geotagged, kost dit dan data?
alvast bedankt!

Verwijderd

Windows Live Messenger werkt hier (gek genoeg niet op WLAN, maar wel via "KPN WAP diensten") maar netals bij TMJ-Mobile en Mobile-Gmaps krijg ik om de 2 seconden de veiligheidswaarschuwing. Op het mgmaps forum las ik dat je op de N95 een optie had om die meldingen bij niet-gesigneerde applicaties te onderdrukken, maar deze heb ik nog niet gevonden op de n96

ik heb dus ook messenger live op de N96 staan en heb deze melding eruit kunnen krijgen , ga naar Toepassingen/Toepassing beheer/Geinst toepassingen/ deze openen en daar opzoeken WL Messenger op opties klikken Instellingen Netwertoegang veranderen op 1 keer , als je messenger opstart krijg je nog 1 keer de beveiligingswaarschuwing en je kan daarna naar harte lust chatten :*)

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:57:

* Sygic drive is inmiddels aan de praat: Gewoon via de instructies bij de FTD download en inderdaar NIET een geheugenkaart pakken maar het interne massageheugen (E:).

* Fring doet het fantastisch :D. Skype calls via m'n WLAN werken prima en ook chatten op google talk (onder m'n eigen domeinnaam via Google Apps) werkt prima.

* Windows Live Messenger werkt hier (gek genoeg niet op WLAN, maar wel via "KPN WAP diensten") maar netals bij TMJ-Mobile en Mobile-Gmaps krijg ik om de 2 seconden de veiligheidswaarschuwing. Op het mgmaps forum las ik dat je op de N95 een optie had om die meldingen bij niet-gesigneerde applicaties te onderdrukken, maar deze heb ik nog niet gevonden op de n96 :(

Batterij blijft een issue.... mijn record is 36 uur online met heel beperkt 'spelen'. Ik heb gisteren maar voor 40 euro bij de Mediamarkt een "portable powerpack" van Philips gehad.... altijd 2000 mAh nood-energie bij me. Maar het blijft belachelijk dat Nokia wel degelijk een dikkere accu (die ook in de N95 8gb zat) beschikbaarheeft en die niet in een toestel zet dat ze "flagship" model durven te noemen.

Ook de GPS blijf ik teleurstellend vinden. Het verhaal van de "mini 2007" bevestigt dit alleen maar weer.

WAAROM introduceert Nokia een apparaat dat in de belangrijkste opzichten een achteruitgang is op z'n voorganger?

Oh ja, ook blijf ik het idee houden dat foto's (vanmiddag weer wat voorbeelden gezien) echt een achteruitgang zijn op die van de N95 8 gb. Foto's van de n96 zijn minder levendig, grover getekend (te agressieve jpg compressie?) en vaak slecht ge-focussed. Meestal zie ik dat ze in een hoek zeer scherp zijn en verder niet veel soeps. Ik durf zelfs bijna te stellen dat mijn k800i betere plaatjes schiet.
Ik had hiervoor de k800i en ik kan je vertellen dat die beter was dan de die van de N96.. Wat een dramatische camera zit hierin zeg!! In het donker kun je sowieso geen foto's maken en overdag zijn de foto's somber en korrelig. De batterij heb ik net voor de 4e keer in mijn eerste week op moeten laden echt ongelofelijk. Ik ben tot nu toe nog niet tevreden over dit toestel. :'( Ik hoop dat de firmware voor beide serieuze fouten van nokia een oplossing biedt!

Verwijderd

2coowl4you schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:51:
[...]

Vergeet er niet bij te vermelden dat dit alleen van toepassing is op mensen welke beschikken over een abonnement MET onbeperkt internet!!

Ook zou ik deze functie niet in het buitenland gebruiken of als je dicht bij de grens woont en je telefoon regelmatig switcht naar een Duitse/Belgische provider ;)
>:) ook als je geen onbeperkt internet hebt, lukt dit... tja, de kosten... :+ laat ik aan jou over.
Maar dat valt best wel mee, een a-gps bestandje kost nog geen 5kb.

over dat grens-tarief ben ik het zeker met je eens dat je altijd op eigen provider moet zitten, dat is wel duur.
(mijn vriendin woont in Vaals, een betere locatie dan het drielanden punt kun je niet vinden als je hoge kosten wilt maken.)
>:) Als je ook maar een klein pakketje binnen haalt, betaal je daat toch per X aantal KB's
Oftewel, ik haal 5 kb binnen, maar betaal meteen voor 200Kb, dan ben je gelijk een paar euro armer.

Verwijderd

EINDELIJK: Firmware Ver: 11.018 RM-247 Product Code: 0556527
Nu nog ontdekken welke talen er in deze product code zitten

Nee, wij kunnen nog niet updaten! maar ik ga kijken of wij onze product code kunnen omzetten om vervolgens toch al te kunnen updaten.

Bron:
*knip* vanaf heden staan we links naar deze site niet meer toe

EDIT:/
Nah, ik heb geen zin in een toestel uit spanje of maleisië.

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 16-12-2008 22:47 ]

Verwijderd

Ik krijg bij sygic drive een unexpected error als ik hem opstart. Wat heb ik fout gedaan?

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
2coowl4you schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:51:
[...]

In Nokia Maps kun je instellen of je een roaming waarschuwing wenst. :) Ik heb een Surf&Mail Totaal abo maar welke functies van de GPS moeten nu aan en welke uit? :/ Heb nu alles aan meen ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:30:
Ik krijg bij sygic drive een unexpected error als ik hem opstart. Wat heb ik fout gedaan?
Niet op je geheugen kaart zetten, maar op het extra geheugen in je telefoon.
Sygic is er op ingesteld om van de E:\ drive te starten, dan meot je het ptrogramma ook op de E:\ schijf zetten.
Dus op het antwoord op jou vraag: in "Massageheugen" (16Gb E:\ drive)
djpdjpnl schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:15:
[...]

In Nokia Maps kun je instellen of je een roaming waarschuwing wenst. :) Ik heb een Surf&Mail Totaal abo maar welke functies van de GPS moeten nu aan en welke uit? :/ Heb nu alles aan meen ik.
Menu --> instrumenten --> instellingen --> algemeen --> Positiebepaling --> methoden positie bepaling.

Zorg dat er een V staat voor Assisted GPS.
Zorg dat er een V staat voor Op basis van netwerk.

Bluetooth en interne GPS moet je géén vinkje voor hebben, anders gaan sommige programma's (zoals Sygic) lastig doen.

Dan ga je naar:
Menu --> instrumenten --> instellingen --> algemeen --> Positiebepaling --> Positiebepalingserver --> Gebruik positiebepalings server.

Selecteer: "Automatisch in eigen netwerk"

Toegangspunt zul je wel "Mobiel internet" hebben staan als het goed is.
Server adres: supl.nokia.com

• djpdjpnl
  • Niet online
Thanks, maar... waarom de integrated niet gebruiken? :/

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe je voorkomt dat Windows Live Messenger uit gaat na een X aantal minuten inactief te zijn geweest?

Na een tijdje verschijnt er in beeld dat WLM wordt afgesloten binnen 2 minuten en dat heb ik liever niet :)

iemand een idee ?

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Als ik TV kijk via me n96, dan knippert er een blauwe I, In de handleiding kon ik het helaas niet vinden! Wie weet wat die I inhoud?

Verwijderd

Vannacht mn telefoon volledig opgeladen, vandaag een half uurtje op internet gezeten en de batterij is leeg. Toen er nog 3 streepjes stonden en 5 min op internet zat was hij ineens leeg. De batterij van de Nokia N95 8GB ging vele malen langer mee. Dit is echt het grootste minpunt vd N96

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:25:
[...]
Niet op je geheugen kaart zetten, maar op het extra geheugen in je telefoon.
Sygic is er op ingesteld om van de E:\ drive te starten, dan meot je het ptrogramma ook op de E:\ schijf zetten.
Dus op het antwoord op jou vraag: in "Massageheugen" (16Gb E:\ drive)
Ik heb het programma ook op mijn massageheugen geinstalleerd.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:57:

Dat had je op zijn minst kunnen verwachten. De N85-8GB (N95-3) is een doorontwikkeling van de N95-1.

Zelfde bij de N96. Als je de PLC van de N96 bekijkt dan zie je dat er in 2009 vast wel een N96i uitkomt of iets dergelijks.

950mAh is gewoon te weinig voor een toestel als dit. Daarnaast is de lens van mindere kwaliteit dan in de N95 8GB.
Sterkere JPEG compressie kan ook, maar lijkt me niet gezien de processor die in de N96 zit. Die is minder dan de N95-8GB.

• eymey
Ik zit er bijna over te denken om die n96 zo snel mogelijk van de hand te doen en gewoon een n95-8GB of n85 te kopen :S :S.

En nee... ik had dit niet verwacht en met mij vele anderen. Ik denk dat Nokia een heleboel gebruikers zwaar teleur stelt. Nu zit ik wel 2 jaar aan een contractverlenging vast, alleen omdat ik dit ding wilde... :S

[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 27-09-2008 22:46 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• djpdjpnl
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:45:
Ik zit er bijna over te denken om die n96 zo snel mogelijk van de hand te doen en gewoon een n95-8GB of n85 te kopen :S :S.

En nee... ik had dit niet verwacht en met mij vele anderen. Ik denk dat Nokia een heleboel gebruikers zwaar teleur stelt. Nu zit ik wel 2 jaar aan een contractverlenging vast, alleen omdat ik dit ding wilde... :S
Dan heb je toch wat je wilt als je de N96 graag wou? ;) Zoals de post boven je uitlegt is de N96 een nieuw toestel en zullen er net als de N95 betere varianten (N95 8GB) uitkomen. :)

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:45:

tsja, denk dat niemand dit verwacht had, maar denk dat het net als bij de N95-1 gewoon allemaal goed komt, alleen duurt het (helaas) ff.

En als je als een van de eerste een nieuw uitgekomen telefoon hebt gekozen, neem je een risico dat jhet tegenvalt. net zoals de N85 (ook een mooi ding) zou kunnen tegenvallen.

• eymey
Daar heb je ook weer gelijk in :). Het was ook dat ik nu moest gaan kiezen bij een contractverlenging en ik het niet zag zitten om compleet voor een los S60 toestel te gaan betalen :). Maar waarschijnlijk had ik dan wel voor de N95 8gb gekozen.

Ach... ik heb wel geduld en basically vind ik de N96 nog steeds een erg mooi toestel. Zolang ze de GPS, Camera en andere puntjes nog maar wat weten te vervolmaken met firmware updates zal ik er best tevreden mee zijn.

En het zou fijn zijn als Nokia gewoon eens wat meer batterijen (indien technisch mogelijk) met meer capaciteit zou gaan produceren voor bepaalde modellen.

• eymey
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:03:
Windows Live Messenger werkt hier (gek genoeg niet op WLAN, maar wel via "KPN WAP diensten") maar netals bij TMJ-Mobile en Mobile-Gmaps krijg ik om de 2 seconden de veiligheidswaarschuwing. Op het mgmaps forum las ik dat je op de N95 een optie had om die meldingen bij niet-gesigneerde applicaties te onderdrukken, maar deze heb ik nog niet gevonden op de n96

ik heb dus ook messenger live op de N96 staan en heb deze melding eruit kunnen krijgen , ga naar Toepassingen/Toepassing beheer/Geinst toepassingen/ deze openen en daar opzoeken WL Messenger op opties klikken Instellingen Netwertoegang veranderen op 1 keer , als je messenger opstart krijg je nog 1 keer de beveiligingswaarschuwing en je kan daarna naar harte lust chatten :*)
Thanks!!!!. Kudos 2 you :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:36:
[...]

Thanks, maar... waarom de integrated niet gebruiken? :/
als je de integraded gebruikt, zal sygic niet op internet gaan kijken naar de nieuwste satteliet stand.
Als je integraded GPS uit zet, zal sygic meteen A-gps gebruiken en dus ook sneller een satteliet verbinding hebben omdat je dan de satteliet stand van internet af haalt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:39:
Mijn vrouwtje en ik hebben allebei de N96 (gratis bij contractverlening)
We hebben een Parrot CK3100 carkit.
Deze is geïnstalleerd in de telefoon, hij synchroniseert en als je dan een uur in de auto zit dan activeert en deactiveert ie zeker 100x. Verbonden-niet verbonden-verbonden-niet verbonden etc etc.
Ander probleem is als ie geactiveerd is en je de telefoon openschuift of een toets indrukt, de radio er drie seconden uitligt. Heeeeeeeeeeeel irritant! Dit was ook met de N73 van mijn vrouwtje.
Iemand dezelfde problemen of een oplossing?
Eventjes een vraagje: Is het probleem al opgelost en hoe heb je dat gedaan ??
Ik heb namelijk sinds van de week ook de N96 en ik heb hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:13:
[...]

Sorrie, bedoelde ik ook.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:21:
[...]

Ik heb het programma ook op mijn massageheugen geinstalleerd.
Je moet niet de map zelf op je massageheugen zetten maar de bestanden die in de map zitten.
Dat was voor mij de oplossing.

Kortom bestanden uit de map verplaatsen naar E:\ en dus niet naar E;\DRIV^^%^%

let maar op, zal werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 09:35:
[...]

Probleem van mute bij een toets aanraken is heel simpel te verhelpen door in het desbetreffende profiel je TOETSTONEN uit te zetten.

Ik had op mijn N73 een apart autoprofiel aangemaakt waarhij automatisch naar toe schakelde bij verbinding met carkit.

Probleem van verbinden en weer niet verbinden weet ik nog niet aangezien ik mijn N96 nog niet op mijn parrot heb geprobeerd.

Zal het vanavond of morgen eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Iemand telfort GPRS al werkend op de N96?

Wil die wel erg graag gebruiken.

Is er ook een mogelijkheid dat als ik mijn Telfort kaart erin heb dat ik toch gebruik kan maken van mobiel TV?

Of kan dat echt alleen als de KPN kaart erin zit ter indentificatie?

Kan iemand mij vertellen hoe ik WEBFEEDS van bijv tweakers kan gebruiken op de N96
Als ik nu een webfeed pas kan ik alleen 1 pagina zien met de reacties, maar als er een nieuwe pagina komt (bijvoorbeeld 43) dan laat hij dat niet zien.
Moet ik eerst via Wlan naar tweakers toe, blz 43 opzoeken en nieuwe WEBFEED starten.
Wat doe ik fout?

gister mijn accu bevindingen:
15 minuten navigeren (helaas niet in mijn mini aangezien hij het dan niet doet)
20 min tv kijken.
geen gesprekken of sms.
savonds 15 min tv kijken
bluetooth aktief maar niet gebruikt.
Wlan uitgeschakeld.
einde van de dag 2 streepjes over.

[ Voor 18% gewijzigd door dude-nl op 28-09-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Hier geen vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn simlockvrije N96 gehaald bij vodafone met contract verlenging.
Op het eerste gezicht een mooi toestel alleen de telefoon kraakt bij het indrukken van de toets aan de rechter kant.
Is dit bij alle N96 of moet ik hem gaan inruilen?

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 28-09-2008 16:52 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor mag je voortaan Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif gebruiken.

[ Voor 77% gewijzigd door Ginz op 28-09-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:49
[...]
Volgens mij externe simmodus aanzetten. Bij mij nl. géén probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:10:
[...]

Je moet niet de map zelf op je massageheugen zetten maar de bestanden die in de map zitten.
Dat was voor mij de oplossing.

Kortom bestanden uit de map verplaatsen naar E:\ en dus niet naar E;\DRIV^^%^%

let maar op, zal werken...
Dus alle bestanden uit de mappen halen en die naar je root kopieeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn Nokia N95 Sygic Versie 7.5.xxx
Ik heb op mijn Nokia N96 Sygic Versie 7.6.xxx

Allebei gaven ze precies op hetzelfde moment aan wanneer ik de afslag moest nemen.
echt letterlijk PRECIES, ze zeiden het in heel netjes in koor.

Mijn mening: die GPS receiver is gewoon van hetzelfde kwaliteit.
Ik merk geen verschil.

Ik heb geen test gedaan betreft de fix, omdat de A-gps icm debitel niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:09:
[...]

Volgens mij externe simmodus aanzetten. Bij mij nl. géén probleem.
Dan doe je toch alleen bij bluetooth??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Kan ik deze telefoon N96 met een gerust hart aanschaffen of zeggen jullie, nou neem de n95 maar want die is gewoon beter. Deze N96 lijkt me zo'n hele mooie telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:28:
[...]

Ik heb op mijn Nokia N95 Sygic Versie 7.5.xxx
Ik heb op mijn Nokia N96 Sygic Versie 7.6.xxx

Allebei gaven ze precies op hetzelfde moment aan wanneer ik de afslag moest nemen.
echt letterlijk PRECIES, ze zeiden het in heel netjes in koor.

Mijn mening: die GPS receiver is gewoon van hetzelfde kwaliteit.
Ik merk geen verschil.

Ik heb geen test gedaan betreft de fix, omdat de A-gps icm debitel niet goed gaat.
Jammer, lukt hier niet. Zie om de paar honder meter pijl verspringen.
Volgens het boekje geinstalleerd. Ook nog GPS instellingen zoals een paar posts hierboven aangegeven geprobeerd.

Op de HTC diamond werkt de mobile versie wel goed trouwens.

Op de N96 alleen nog maar de Maps normaal kunnen gebruiken, nog niet echt een alternatief goed aan het werk kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee, helaas nog niet opgelost. Ik weet niet hoe ik de parrot moet updaten? Misschien even naar een buisinesspoint......

Maar nu is het geluid van die van mijn vrouwtje ineens zacht als ie overgaat. Hoe krijg ik dit weer hersteld? Hij staat in de algemene instelling, en als er een muziekbestand wordt gespeeld, is ie wel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb zojuist nog eens wat plaatjes lopen schieten in het centrum van Almere. Er was een leuke oldtimer dag, dus goed excuus om eens wat plaatjes te maken :).

Overal valt het me op dat de plaatjes op zich best scherp zijn, maar toch gewoon een te slechte JPEG kwaliteit hebben. Ik vind de grootte van rond de 800k ook echt weinig voor een 5mp camera. Maar de lens zelf lijkt nog nieteens zo ontzettend slecht.

Hieronder wat plaatjes (klik voor de full versie :) )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nBKFaZXukTk5xfhmeTLvHMY0/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4Qj2t14T3esTzZrUYztUoglk/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XdEBZhN4cXwEwzB5WcPvvPgN/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5Lco4oYpcx53tGINM1eZgd6B/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WOEyWmTUnASPAouSi4OPzYZh/thumb.jpg

On a side note: Telefoon nu ruim 48 uur aan. Wel heb ik 'm 's nachts in offline modus en alleen als wekker. Bij het naar huis lopen, zojuist, waren nog 3 streepjes batterij over en heb ik even de GPS settings zoals hierboven ergens beschreven getest, dus met a-gps en internet aan, internal GPS uit.

Gebruikte GPS applicatie was trouwens Google Maps for S60. Hij was wel erg nauwkeurig! But again... zodra je naar binnen gaat is het signaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:08:
[...]

Jammer, lukt hier niet. Zie om de paar honder meter pijl verspringen.
Volgens het boekje geinstalleerd. Ook nog GPS instellingen zoals een paar posts hierboven aangegeven geprobeerd.

Op de HTC diamond werkt de mobile versie wel goed trouwens.

Op de N96 alleen nog maar de Maps normaal kunnen gebruiken, nog niet echt een alternatief goed aan het werk kunnen krijgen.
Ahhh,.. Nokia maps is ook een %#$^ programma, daar heb ik ook absoluut geen goede verbinding mee.
Sygic mobile 7.6.xxx (nogiets) werkt gewoon super en vooral super makkelijk te installeren.

Zie een paar posts terug, ik geloof dat er zelfs een link is geplaatst waar je de installatie kunt downloaden.
Als het niet lukt, hoor ik het wel.

*weg* Communicatie verloopt via het forum

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 28-09-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey,
ik wil HEEL graag python op mijn n96 installeren, maar na de installatie kan ik het niet vinden op de telefoon..
een python Programma zie ik wel staan, maar hetgeen wat pythonprogramma's kan openen zie ik nergens staan..
weet iemand misschien wat ik fout doe?
alvast SUPER bedankt!
(ter informatie: ik heb versie 1.4.4 gedownload van www.symbian-freak.com..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:26:
[...]

Ahhh,.. Nokia maps is ook een %#$^ programma, daar heb ik ook absoluut geen goede verbinding mee.
Sygic mobile 7.6.xxx (nogiets) werkt gewoon super en vooral super makkelijk te installeren.

Zie een paar posts terug, ik geloof dat er zelfs een link is geplaatst waar je de installatie kunt downloaden.
(P.M., mail.. zie maar)
Met dat meegeleverde navtec nog geen enkele keer ook maar één satelliet weten te vinden. Met Google Maps binnen no time 5... Hoe kan dat?

Waar haal ik dat Sygic vandaan?

Kopen; een andere legale optie is er niet.

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 28-09-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:26:
[...]

(P.M., mail.. zie maar)
Lees jij wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de nos site de software gedownload via de sms en kan nu op de site via mn mobiel maar hoe kom ik op teletekst? Weet iemand de link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:37:
Ik heb op de nos site de software gedownload via de sms en kan nu op de site via mn mobiel maar hoe kom ik op teletekst? Weet iemand de link?
Wederom een kwestie van even je ogen openen. :) Staan hier zo ontzettend veel vragen en 'problemen' van mensen die gewoon niet kijken! Je ziet bovenin het programmaatje een aantal symbooltjes. Headlines, sport, video, file, weer en daarnaast staat teletext maar daar moet je voor naar rechts scrollen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhhh...?

nee, ik kan inderdaad niet lezen. 8)7 :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer de telefoon in standby stand staat dan blijft om de 10 seconden
de navigatietoets oplichten. Dit is vooral `s nachts erg vervelend.
Hoe krijg ik dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:15:
[...]

Wederom een kwestie van even je ogen openen. :) Staan hier zo ontzettend veel vragen en 'problemen' van mensen die gewoon niet kijken! Je ziet bovenin het programmaatje een aantal symbooltjes. Headlines, sport, video, file, weer en daarnaast staat teletext maar daar moet je voor naar rechts scrollen... :)
het pictogrammetje rechts is van omroep nl en kan niet naar rechts scrollen...

verholpen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:11:
Hoe krijg ik dit uit?
Dit is niet persoonlijk bedoeld,..

1. staat hier al in deze threat beschreven (zoekfunctie)
2. handleiding, staat het ook in.
3. even logisch nadenken, waarschijnlijk bij "instellingen"

nogmaals, dit is niet persoonlijk.
Maar je bent de zoveelste met een dubbele vraag.
Ik wil graag mensen helpen, maar een klein beetje initiatief moet je wel tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,
Ik krijg het NIET voor elkaar Sygic te instaleren. Heb al heel wat rond zitten neuzen op dit forum en alle tips geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Hij blijft unexpected error geven.
Ik las iemand die had Sygic Drive echt gekocht op sd kaart en kreeg het ook niet voor elkaar op zijn N96.
Iemand een verklaring hiervoor ?

Heb nu verschillende versie's gedownload en op mijn SD-kaart gezet en dan geinstaleerd op de SD-kaart zelf (om te proberen), in het telefoon geheugen, en op de 16gb geheugen ruimte.

Ook alle bestanden naar me telefoon gekopieerd en daar proberen te instaleren. Kortom alle optie's zo'n beetje geprobeerd en het lukt gewoon niet :S

Heb een KPN toestel softwareversie 10.065.205.4

Iemand een verklaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:54:
Hallo Allemaal,
Ik krijg het NIET voor elkaar Sygic te instaleren. Heb al heel wat rond zitten neuzen op dit forum en alle tips geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Hij blijft unexpected error geven.
Ik las iemand die had Sygic Drive echt gekocht op sd kaart en kreeg het ook niet voor elkaar op zijn N96.

Heb nu verschillende versie's gedownload en op mijn SD-kaart gezet en dan geinstaleerd op de SD-kaart zelf (om te proberen), in het telefoon geheugen, en op de 16gb geheugen ruimte.

Ook alle bestanden naar me telefoon gekopieerd en daar proberen te instaleren. Kortom alle optie's zo'n beetje geprobeerd en het lukt gewoon niet :S

Iemand een verklaring ?
Da's zeer grappig mijn vriend. :) Je geeft nu toe met illegale software te spelen en dat mag hier niet. :) Als je er nou een beetje omheen draaide dan kon je misschien nog onder de mod's uitkomen maar dit is wel zeer obvious, haha.

@pven, kende misschien ook bij de waarschuwing een regeltje knallen dat men moet zoeken voor er iets gevraagd wordt? Zoals Trobbelsjoeter8 zegt is het inderdaad erg vervelend de 100e vraag over breathing en de 500e vraag over WLM te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Iemand een verklaring ?
Ervanuit gaande dat je hem na deze waarschuwing gekocht hebt... ;)
Dan heb een aantal mappen en bestandjes op je MicroSD kaartje staan.

De volgende mappen heb je dan.
2577,
Drive,
Maps,
Res.

en een file die heet "SetupSymbianS60.sis"

Nu let op!
Sygic is geprogrammeerd om te installeren op de E:\

De microSD = F:
Massageheugen op de N96 = E:

Knip en plak alle 4 de mappen plus het .SIS bestandje vanaf de F: drive naar de E: drive.

Als de mappen en het bestandje op de E:\ drive staan, open je het .SIS bestand. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:11:
Hoe krijg ik dit uit?
(instellingen -algemeen-navigatiewieltje-breathing-uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:12:
[...]

Probleem van mute bij een toets aanraken is heel simpel te verhelpen door in het desbetreffende profiel je TOETSTONEN uit te zetten.

Ik had op mijn N73 een apart autoprofiel aangemaakt waarhij automatisch naar toe schakelde bij verbinding met carkit.

Probleem van verbinden en weer niet verbinden weet ik nog niet aangezien ik mijn N96 nog niet op mijn parrot heb geprobeerd.

Zal het vanavond of morgen eens testen
Ja ik bedoelde eigenlijk ook het probleem met verbinden en niet het het waarschuwingstoontje.
Vandaag weer proberen aan te melden en kreeg weer verbinden/verbinding verbroken.. enzzzzzz. grrrrrrrrrrrrrrr

Bij jou al wel gelukt of nog geen tijd gehad ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:10:
[...]

Dus alle bestanden uit de mappen halen en die naar je root kopieeren?
juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Hallo Allemaal,

Iemand een verklaring ?
Verklaring is GOED LEZEN

99% hier heeft de KPN versie dus dezelfde telefoon.

Op de bladzijde hiervoor heb ik al het antwoord gepost op jouw probleem:

Niet de hele map naar je externe geheugen kopieren maar slechts de bestanden die IN de map staan.

kortom de bestanden naar E:\ en niet naar E:\SYGIC

alles naar de root en hij doet het meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:07:
[...]

Ja ik bedoelde eigenlijk ook het probleem met verbinden en niet het het waarschuwingstoontje.
Vandaag weer proberen aan te melden en kreeg weer verbinden/verbinding verbroken.. enzzzzzz. grrrrrrrrrrrrrrr

Bij jou al wel gelukt of nog geen tijd gehad ??
Even vergeten dat ik geen 3100 meer heb maar nu een 3400. Stom
Op mijn 3400 doet hij het zonder problemen.

Heb je de 3100 al eens gereset? Kortom groen en rood tegelijk indrukken voor een aantal seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:02:
[...]

Heb je de 3100 al eens gereset? Kortom groen en rood tegelijk indrukken voor een aantal seconden.
Nee nog niet gedaan.
Zal ik eens gaan proberen. U hoort van me..

mvg Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:15:
Iemand telfort GPRS al werkend op de N96?
[...]
Is mij nog niet gelukt. Heb gesproken met ondersteuning van zowel Telfort als KPN, ben bij Primafoon langsgeweest en heb handmatig settings (ook na het lezen van diverse forums) gezet, allemaal zonder succes. Zowel Telfort als KPN vertelden me bij herhaling dat mijn toestel (omdat ik met een Telfort-SIM kon bellen) niet ge-locked was. Tot eind vorige week geloofde ik dat ook...

Een bruikbaarder test was echter het in mijn telefoon zetten van een Vodafone-SIM en een T-Mobile-SIM van een paar collega's. Deze werkten beide in het geheel niet (en deze SIMs deden het uiteraard wel in de toestellen van hun baasjes)! Dus het toestel is toch op de een of andere manier 'locked' !

(onderstaande enigszins off-topic, maar hopelijk wel nuttig)
Aangezien ik bij Primafoon nadrukkelijk had aangegeven dat ik in de 'overgangsperiode' gebruik wilde maken van internet en men mij daarop had verteld dat het toestel simlockvrij zou zijn ben ik naar Primafoon gegaan. De verkoper heeft (gelukkig) bevestigd dat men mij verkeerd had voorgelicht en KPN verzocht de simlock te verwijderen. Daar wacht ik dan maar op...
Is er ook een mogelijkheid dat als ik mijn Telfort kaart erin heb dat ik toch gebruik kan maken van mobiel TV?

Of kan dat echt alleen als de KPN kaart erin zit ter indentificatie?
[...]
Mij is verteld dat TV kijken alleen kan met de KPN kaart, maar gezien bovenstaande ontdekkingen neem ik vanaf nu alle mededelingen van KPN met een grote korrel zout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:55:
[...]

Is mij nog niet gelukt. Heb gesproken met ondersteuning van zowel Telfort als KPN, ben bij Primafoon langsgeweest en heb handmatig settings (ook na het lezen van diverse forums) gezet, allemaal zonder succes. Zowel Telfort als KPN vertelden me bij herhaling dat mijn toestel (omdat ik met een Telfort-SIM kon bellen) niet ge-locked was. Tot eind vorige week geloofde ik dat ook...

Een bruikbaarder test was echter het in mijn telefoon zetten van een Vodafone-SIM en een T-Mobile-SIM van een paar collega's. Deze werkten beide in het geheel niet (en deze SIMs deden het uiteraard wel in de toestellen van hun baasjes)! Dus het toestel is toch op de een of andere manier 'locked' !

(onderstaande enigszins off-topic, maar hopelijk wel nuttig)
Aangezien ik bij Primafoon nadrukkelijk had aangegeven dat ik in de 'overgangsperiode' gebruik wilde maken van internet en men mij daarop had verteld dat het toestel simlockvrij zou zijn ben ik naar Primafoon gegaan. De verkoper heeft (gelukkig) bevestigd dat men mij verkeerd had voorgelicht en KPN verzocht de simlock te verwijderen. Daar wacht ik dan maar op...

[...]

Mij is verteld dat TV kijken alleen kan met de KPN kaart, maar gezien bovenstaande ontdekkingen neem ik vanaf nu alle mededelingen van KPN met een grote korrel zout...
De N96 van KPN lijkt dan alleen gelocked te zijn voor andere netwerken. Dus Telfort (KPN-netwerk) zal het wel doen.
TV-kijken lukt dan weer niet, omdat je een USIM-kaart nodig hebt van KPN; deze heeft dan weer een "link" voor Digitennenetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm uiteraard gekocht natuurlijk, dat bedoel ik :$

Thnx voor je uitleg hiermee moet het lukken !!!
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:00:
[...]

2577,
Drive,
Maps,
Res.

Nu let op!

De microSD = F:

Knip en plak alle 4 de mappen plus het .SIS bestandje vanaf de F: drive naar de E: drive.

Als de mappen en het bestandje op de E:\ drive staan, open je het .SIS bestand. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je beter spreken over massaopslag, E gaat namelijk niet op als je bijvoorbeeld al 2 harde schijven in je PC heb hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:31:
Kan je beter spreken over massaopslag, E gaat namelijk niet op als je bijvoorbeeld al 2 harde schijven in je PC heb hangen ;)
De telefoon noemt 'm zelf E: :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:31:
Dat hele verhaal was vanuit perspectief van de telefoon.
Als je Sygic LEGAAL koopt, komt er geen PC bij kijken.

Dacht dat dat wel vanzelfsprekend was.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:02:
[...]

Het hem proberen te resetten maar helaas zonder resultaat..

Heeft iemand een oplossing voor mijn verbindings probleem met mijn parrot ck 3100 ??

mvg Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

sinds afgelopen vrijdag ook in het bezit van een N96 op zich redelijk tevreden alleen wa kleine probleempjes.
Waar ik me het meest aan irriteer, is dat als ik een sms tik en met het "#" toets wil wisselen tussen T9, kleine letters, hoofd letters en cijfers ik nadien niks meer kan typen. dan eerst het berichtje moet opslaan en dan weer verder kan. Dit is niet echt ideaal zullen we maar zeggen. Nou wou ik kijken of ik een update kon doen en las ik hier dat door *#0000# in te tikken ik m'n firmware versie te zien kon krijgen, maar nadat ik de #-toets indruk kan ik ook niet kiezen voor de 0. Heeft iemand anders deze problemen ook en heeft iemand misschien ook een idee waar het aan zou kunnen liggen??? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha... Ik heb net beeldbellen getest op de N96.

Gewoon hetzelfde als op mijn N95, misschien is de camera van de N96 wel wat beter.

Maar toen ik met mijn N96 ging zoomen, kreeg hij het niet meer geregeld.

Gevolg: zwart beeld voor mijn gesprekspartner en een Nokia n96 bij mij die overnieuw moest booten.
Fijn zo'n éérste keer beeldbellen... Crash..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:29:
Hallo,

sinds afgelopen vrijdag ook in het bezit van een N96 op zich redelijk tevreden alleen wa kleine probleempjes.
Waar ik me het meest aan irriteer, is dat als ik een sms tik en met het "#" toets wil wisselen tussen T9, kleine letters, hoofd letters en cijfers ik nadien niks meer kan typen. dan eerst het berichtje moet opslaan en dan weer verder kan. Dit is niet echt ideaal zullen we maar zeggen. Nou wou ik kijken of ik een update kon doen en las ik hier dat door *#0000# in te tikken ik m'n firmware versie te zien kon krijgen, maar nadat ik de #-toets indruk kan ik ook niet kiezen voor de 0. Heeft iemand anders deze problemen ook en heeft iemand misschien ook een idee waar het aan zou kunnen liggen??? alvast bedankt
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad! opeens was het echter verdwenen... snap er niets van. Het toestel zit echt VOL met bugs, ongeloofelijk. :(

Ben echt aan t wachten op de 1e firmware update! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja dus afwachten is het devies da is ook wat... Krijg nou af en toe het idee had ik m'n N95 maar gehouden en effe gewacht. Nou dus maar effe wachten op nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Er zijn genoeg forum leden hier die hebben geroepen: Beter nog niet kopen, zitten veel bugs in.

Als je hem dan toch koopt moet je achteraf ok niet zeuren over de bugs.

Ik wist het van te voren en heb dan ook de insteek dat er vanzelf wel updates komen.

Natuurlijk vind ik het ook niet leuk, maar ben het intussen gewend bij nokia N series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:08:
Er zijn genoeg forum leden hier die hebben geroepen: Beter nog niet kopen, zitten veel bugs in.

Ik wist het van te voren en heb dan ook de insteek dat er vanzelf wel updates komen.

Natuurlijk vind ik het ook niet leuk, maar ben het intussen gewend bij nokia N series.
Ben ook in het bezit van een n96 installeren gaat gewoon goed hoor versie 7.60 heb ik draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Iemand een verklaring ?
Geen versie 7.60 geinstalleerd denk ik ? en instal op e van je telefoon dus de harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
iemand enig idee wat het beste videoformaat is om af te spelen op de n96
ik wil een dvd rippen in bv mp4, maar weet niet wat de instellingen moeten zijn en welke codec en misschien nog belangrijker, met welk programma?

had er een gemaakt maar krijg de melding kan server niet vinden op mijn n96, heel apart!

alvast bedankt voor je reactie

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pt0x schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:40:
Zijn de N96 van Vodafone ook branded dat iemand weet? krijg de mijne volgende week en ben wel benieuwd of ik dan gelijk kan updaten
Heb je hem al binnen ik ga hem misschien van de week bestellen.
Stom is dat je op de website bij Vodafone niet kan verlengen daar staat de telefoon nog niet bij je persoonlijke pagina. Bij een nieuw contract kan je hem wel bestellen op de site. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik hoop alleen dat ze de KPN klanten niet in de steek laten en dat daar ook snel aangepaste firmware versies voor komen, met dezelfde verbeteringen en nieuwe functionaliteiten als de niet-branded versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:29:
Hallo,

Ik heb hier helemaal geen last van. Evenals veel andere "ergernissen" die ik hier veel hoor (vast lopers, kraakjes, Mobil Tv). Bij mij doet ie het prima (ik kan alleen nog nix zeggen over GPS en internet) aangezien ik nog wacht op de overzetting van Vodafone naar KPN. Alleen is ie inderdaad een beetje traag. Maar veder niks dan lof ivm mijn N95 (een van de 1ste en nooit een update gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:55:
Hallo,
iemand enig idee wat het beste videoformaat is om af te spelen op de n96
ik wil een dvd rippen in bv mp4, maar weet niet wat de instellingen moeten zijn en welke codec en misschien nog belangrijker, met welk programma?

had er een gemaakt maar krijg de melding kan server niet vinden op mijn n96, heel apart!

alvast bedankt voor je reactie
K gebruik 320x240 in Avi formaat. Dit doe k met behulp van Extra DVD Ripper Professional(handig zet de subs erzo onder). En dan kun je zelf de framerate, video- audio bitrate instellen.

nog een tip dan moet je wel divx player op je mobiel installeren. Deze is gratis te verkijgen ff googlen onder divx mobiel en je hebt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:00:
[...]

2577,
Drive,
Maps,
Res.

Nu let op!

De microSD = F:

Nogmaals geinstalled, werkt nu goed zonder schokken/verversen om de paar honderd meter.

Schiet mij maar lek }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vanmiddag wilde een collega even zijn splinternieuwe Prius test-driven en ging ik mee. Ook meteen Sygic even op de n96 een 'testrit' gegeven. Hij doet het errug mooi! Duidelijke aanwijzingen.

Alleen over de nauwkeurigheid heb ik nog steeds mijn bedenkingen: Hij refreshed vrij infrequent en volgt ook niet altijd recht het weggetje waar we overheen rijden (dit uit zich ook erg op Google Maps). Ook bochten die we nemen neemt ie net met een paar sec. vertraging.

Hoe gaat dit bij jullie? Ik heb in de positiebepalings-instellingen Assisted GPS en "Op basis van netwerk" aan staan, dus integrated GPS uit. Gebruikt Assisted GPS wel zeker weten ook de interne GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th0mmie2009
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09-2021
eymey schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:23:
Vanmiddag wilde een collega even zijn splinternieuwe Prius test-driven en ging ik mee. Ook meteen Sygic even op de n96 een 'testrit' gegeven. Hij doet het errug mooi! Duidelijke aanwijzingen.

Alleen over de nauwkeurigheid heb ik nog steeds mijn bedenkingen: Hij refreshed vrij infrequent en volgt ook niet altijd recht het weggetje waar we overheen rijden (dit uit zich ook erg op Google Maps). Ook bochten die we nemen neemt ie net met een paar sec. vertraging.

Hoe gaat dit bij jullie? Ik heb in de positiebepalings-instellingen Assisted GPS en "Op basis van netwerk" aan staan, dus integrated GPS uit. Gebruikt Assisted GPS wel zeker weten ook de interne GPS?
Nee volgens mij niet dat is A-gps en gaat via internet. Ik zou alleen integrated GPS en als extra "Op basis van netwerk" instellen. Dan zul je een veel beter Fix krijgen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de bestanden uit de mappen gehaalt, en daarna de bestanden naar de root gekopieert. Dus zo:

http://img515.imageshack.us/my.php?image=zoom4.jpg

Ik gebruik versie 760_731. Hij geeft nog steeds een unexpected error. Anderen zeggen weer dat je de mappen moet kopieeren. Wat ik ook doe ze geven allebei een error.

Ik heb mn telefoon ook al een paar keer gereset. Mijn Ngage icoontje in het menu is weg. En alle muziek stond er nog gewoon op. Harde en softe reset meerdere malen gedaan. Is dit normaal?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:39:
[...]

Ik heb de bestanden uit de mappen gehaalt, en daarna de bestanden naar de root gekopieert. Dus zo:

http://img515.imageshack.us/my.php?image=zoom4.jpg

Ik gebruik versie 760_731. Hij geeft nog steeds een unexpected error. Anderen zeggen weer dat je de mappen moet kopieeren. Wat ik ook doe ze geven allebei een error.

Ik heb mn telefoon ook al een paar keer gereset. Mijn Ngage icoontje in het menu is weg. En alle muziek stond er nog gewoon op. Harde en softe reset meerdere malen gedaan. Is dit normaal?
Volgens het screenshot staan nu AL je bestanden in de root van de telefoon. Dat lijkt me niet zo handig. Er is al meerdere keren geschreven dat je de mappen "DRIVE", "RES", etc. in de root moet zetten. Lees: de mappen zelf, dus NIET de inhoud van de mappen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
ondanks dat veel mensen de n96 kraken... vind ik dit toch een mooi toestel... De n96 is ook veel degelijker gemaakt in vergelijking met de n95-1... de snelheid valt nog wel tegen maar ik denk na een firmware update is dat opgelost.
Mobile tv werkt echt heel goed had niet verwacht dat het zo scherp beeld zou zijn... ook op de tv is het nog om aan te zien.

Dus al met al de N96 is een goede telefoon mits je geduld hebt dan word hij alleen nog maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
dude-nl schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:08:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens; veel aanbieders (net zoals telefoons.nl) komen meestal met aanbiedingen als een toestel net gelanceerd wordt. Dus als een toestel de mogelijkheid heeft om de firmware te updaten zou ik hem juist wel weer meteen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Th0mmie2009 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:53:
[...]

Nee volgens mij niet dat is A-gps en gaat via internet. Ik zou alleen integrated GPS en als extra "Op basis van netwerk" instellen. Dan zul je een veel beter Fix krijgen. :*)
Integrated GPS lijkt mij inderdaad ook de meest logische optie, in ieder geval om sowieso aan te hebben :).

Maar A-gps zal niet alleen maar via internet gaan, want alleen internet kan niet 'ruiken' waar je loopt :D. Het enige wat ik me dus zou kunnen bedenken wanneer bv. alleen A-GPS en "op basis van netwerk" aan staat, dat ie dan de informatie van de gsm-mast gebruikt icm. A-GPS. Of A-GPS impliceert dus ook de hulp van de interne GPS.

Anyway, ik vind het wel erg onduidelijk beschreven in de handleiding.

Overigens, met de batterij lijkt het toch iets beter te gaan, steeds bij iedere lading :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Assisted GPS volgens Wikipedia en in het Nederlands. Googlen is toch niet zo moeilijk? 8)7 Het komt er op neer dat assisted GPS zoals dat in je menu een optie is: het downloaden van de plaats van de sattelieten zodat je eerder een fix hebt. ;)

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:28:
[...]

Integrated GPS lijkt mij inderdaad ook de meest logische optie, in ieder geval om sowieso aan te hebben :).

Maar A-gps zal niet alleen maar via internet gaan, want alleen internet kan niet 'ruiken' waar je loopt :D. Het enige wat ik me dus zou kunnen bedenken wanneer bv. alleen A-GPS en "op basis van netwerk" aan staat, dat ie dan de informatie van de gsm-mast gebruikt icm. A-GPS. Of A-GPS impliceert dus ook de hulp van de interne GPS.

Anyway, ik vind het wel erg onduidelijk beschreven in de handleiding.
Als je de A-GPS aanzet en interne GPS uitzet, dan maakt je telefoon toch verbinding via de interne GPS ontvanger nadat de telefoon de satteliet stand heeft gedownload.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 20:51 . Reden: K U T P C ! ! ! ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dewaterweg schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:01:
ondanks dat veel mensen de n96 kraken... vind ik dit toch een mooi toestel... De n96 is ook veel degelijker gemaakt in vergelijking met de n95-1... de snelheid valt nog wel tegen maar ik denk na een firmware update is dat opgelost.
Ik zou daar maar niet te veel op rekenen...De N95 (die ik heb) is ondanks alle firmware updates nooit veel sneller geworden, zoals bijv. de iPhone of iedere andere niet-smartphone. Het openen van je contactlist met >50 contacts heeft bij de nieuwste firmware nog altijd een super irritante vertraging van 2 - 3 seconden..(lijkt weinig, maar op den duur gaat al dat moeten wachten enorm irriteren..zelfde geldt voor de response in de menu's die vaak (als je een app op de achtergrond hebt lopen) nog een seconde achterloopt)...De N-series van Nokia is geen gewoon Nokia-kwaliteit meer.

Leg maar eens een iPhone naast de N96 en je ziet een wereld van verschil qua gebruikersgemak (vooral surfen en muziek luisteren gaat 10x prettiger op de iPhone!). Met Android en HTC die goed aan de weg timmert, denk ik dat Nokia met z'n N9x series echt niet meer aan top loopt. De concurrentie biedt inmiddels meer robustheid dan de N9x series.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:44:
[...]

Ik zou daar maar niet te veel op rekenen...De N95 (die ik heb) is ondanks alle firmware updates nooit veel sneller geworden, zoals bijv. de iPhone of iedere andere niet-smartphone. Het openen van je contactlist met >100 contacts heeft bij de nieuwste firmware nog altijd een super irritante vertraging van 2 - 3 seconden..(lijkt weinig, maar op den duur gaat al dat moeten wachten enorm irriteren..zelfde geldt voor de response in de menu's die vaak (als je een app op de achtergrond hebt lopen) nog een seconde achterloopt)...De N-series van Nokia is geen gewoon geen Nokia-kwaliteit meer.

Leg maar eens een iPhone naast de N96 en je ziet een wereld van verschil qua gebruikersgemak (vooral surfen gaat 10x prettiger op de iPhone!). Met Android en HTC die goed aan de weg timmert, denk ik dat Nokia met z'n N9x series echt niet meer aan top loopt.
Dan is dat heel persoonlijk... De n95 was inderdaad heel sloom maar na firmware 20.0 vind ik hem gewoon snel werken... dat met je contacten dat gaat de eerste keer na aanzetten idd langzaam maar erna hoef ik geen 3 seconde te wachten. Misschien laat je teveel openstaan?

ja als jij de iphone mooier en beter vind werken dat mag :)... ik ben toch echt blijer met mijn N96 als met een Iphone.
Waren er al android phones te koop in Nederland? ik denk het niet dus die vergelijking kan je nog niet maken.
En een tip voor jou ... Wat iemand goed/mooi/lekker vind werken is geheel persoonlijk dus als ik jou was zou ik snel naar de T-mobile winkel rennen en een iphone halen :)

Maar goed ik vind het een mooie phone :)
had niet verwacht dat wanneer je de N96 aansluit op de TV (geen lcd/plasma) je gewoon normaal televisie kan kijken leuk voor op de camping dus.

en wanneer je toch een Firmware opdate wilt doen kan je je productcode veranderen... in de N95 topic is vaker verteld dat de garantie niet vervalt(moet je hem wel naar een nokia service center brengen)
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic