Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:38

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Zoals te zien is de OH FAQ en de OH Beleid aangepast aan de eisen van deze vlotte tijd. Dat wil zeggen dat niet alleen de oude FAQ opgeschoond is, ook de stickies Verandering HW-forums en --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- die er al sinds mensenheugenis staan, zijn gedegradeerd naar een gesloten topic.

De OH FAQ bestaat nu uit een aantal vraagstukken met antwoorden en zogenaamde sub-FAQ's. Dit laatste is gedaan omdat de FAQ te groot werd voor één reactie en het plaatsen van meerdere reacties onderelkaar de FAQ dermate lang maakt dat deze enkel traag, log en onoverzichtelijk werd.

Al dit nieuws brengt natuurlijk ook z'n eigen foutjes, ideeën, verafgodingen en complimenten met zich mee en daarvoor is dit topic in het leven geroepen :Y). Breekt u met z'n allen, voorzichtig als het even kan (;)), keihard los!

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Ziet er strak uit, well done! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook maar eens de tijd genomen die FAQ door te lezen.

Er staat wel iets in dat in mijn optiek niet geheel klopt. Namelijk in Formfactor en behuizingen FAQ onder het kopje "Past de hardware erin?" staat dat optische stations zonder problemen zullen passen. Nu is dit echt niet het geval. Er zijn namelijk wel degelijk kasten waarbij optische stations niet in de kast passen, doordat de kast veel te ondiep is. Ik heb het eigenlijk alleen meegemaakt bij de goedkope rotzooi (om het zo maar even te noemen, denk dus aan sweex en 'no-name' kastjes).
Hierdoor is het onmogelijk om een optical drive volledig in de kast te duwen, bij het gebruik van een normaal ATX bord, doordat er altijd wel een IDE connector, ATX connector of stel condensatoren in de weg zitten.

Nu komt dit niet zo vaak voor (gelukkig) zeker met kasten van een deugdelijk merk, maar als we de FAQ volledig willen houden is het misschien wel handig users te waarschuwen dat ze bij het gebruik van goedkope compacte kastjes nog wel eens bedrogen uit kunnen komen. Ik heb bij het inbouwen van het prut vaker dan eens raar opgekeken toen een cdbrander 5cm uitstak aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Ik heb de Formfactor en behuizingen FAQ even een update n.a.v. jouw commentaar, Terw_Dan :). Bedankt voor het melden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Oeh, nog een foutje gevonden :P (typo)

in OH FAQ
onder: Welke voeding heb ik nodig voor mijn PC?

Staat in de derde alinea: Reken daar wat harde schijven schijven, een moederbord en optische stations bij en de 300W komt al snel in de buurt.

Lijkt me een beetje overkill om daar 2x schijven neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Aangepast :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:18
Pfft, kick... Maar er stond in het beleidstopic dat er niet geschroomd moest worden om feedback te leveren. Daarom dus toch maar.

Ik heb het idee dat er regelmatig audio-gerelateerde topics in OH belanden terwijl daar volgens mij Audio en HiFi voor bedoeld is. Ik heb er ook wel TR's over aangemaakt, maar dan gebeurde het ook niet altijd dat die topics verplaatst werden.

Is dat bewust ? Wordt de grens expres een beetje 'vaag' gehouden of ontsnapt het soms aan de aandacht ?

[ Voor 26% gewijzigd door Carpento op 30-12-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Het feedback topic is voor dit soort dingen :).

In de OH FAQ staat:
Heb je dus een vraag omtrent netwerken of audio gerelateerde zaken kijk dan in het subforum van respectievelijk netwerken of audio!
Dat wil zeggen dat audio eigenlijk niet in OH thuis hoort. Nu is die grens inderdaad wel ietwat 'vaag'. Audio in de zin van speakers, HiFi sets en dergelijke horen zonder twijfel in Audio en HiFi. Geluidskaarten zijn mijn inziens meer PC gerelateerd. Het is een printplaat met onderdelen die fysiek in de PC gestoken zit. Vandaar dat deze onder Harde waren - Overige Hardware valt.

Het beleidtopic in AUD zegt het volgende:
AUD is de laatste tijd verschoven naar "Consumer Electronics" en geluidskaarten zijn meer PC gerelateerd. Zoek je info over geluidskaarten met betrekking tot home cinema kan je het hier altijd vragen, maar voor drivers kan je beter kijken op de volgende sites
Geluidskaarten kunnen er wel maar in AUD zegt men dat geluidskaarten meer 'PC' zijn.

Ik denk dat HWC even om te tafel moet gaan zitten met deze kwestie zodat het eenduidig in de beleid/FAQ-topics van OH en AUD staat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Dat overleggen lijkt me hoe dan ook wel een goeie actie, duidelijkheid kan nooit kwaad :)

Overigens, in /9 staat bijvoorbeeld wel \[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 5, en dat gaat echt wel heel puur over geluidskaarten. Mocht er ooit een nieuwe verdeling komen dan houd je het risico dat je dit soort topics weer moet gaan verhuizen.

Mijn persoonlijke punt: Overige Hardware zou alleen moeten zijn voor hardware waarvoor geen specifieker subforum is, en dat is er voor geluidskaarten duidelijk wél. Ik zou er juist voor pleiten om Audio en HiFi breed te houden. Dat lijkt me logischer dan om een deel van Audio en HiFi weer naar een veel algemener subforum te halen

Goed, just my $0,02 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Carpento op 30-12-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Is er inmiddels al wat concreets te melden ? Met \[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 5 is recentelijk weer heen en weer geschoven tussen beide genoemde subforums, dat zou met een beetje overleg toch te voorkomen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Toevallig zijn hier gisteren de laatste woorden over gewisseld :). Het komt er op neer dat topics met betrekking tot geluidskaarten simpelweg in AUD thuishoren. Het genoemde topic is in dit geval dus, geheel zoals intern besproken, correct verplaatst ;).

De beleidstopics en FAQ's moeten enkel nog even nagelopen worden zodat deze consistent zijn :). Dit zal binnenkort even gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Das ook de meest logische uitkomst, prima zo :)
Pagina: 1