Bedankt voor je reply,Ali_van_G schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:29:
[...]
kan aan heel veel dingen liggen.
je geheugen kan niet stabiel zijn (wat voor geheugen heb je)
je moederbord kan niet stabiel zijn op een hogere fsb verhoog de nb voltage eens
je cpu kan die fsb niet aan op dat voltage dat je draait
zal ter informatie dan ook direct de andere ( overige ) specs weergeven.
Mem: G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, ( 2 x 2 gig )
Mobo: Gigabyte GA-X48-DQ6
Vcore voltage staat automatisch, al lees ik hier voltages met vergelijkbare clocks die toch een stukje lager zijn alsdat me mobo ze doet.
Momenteel probeer ik dus 9x423 en heb ik 1.375 Vcore.
NB voltage heb ik nog niet aangezeten, met wat voor stapjes raad je aan dit te doen?
Meeste staat op automatisch, dus ging er automatisch vanuit dat de rest dus ook wel goed zat!
//EDIT
ff in bios rond aan het neuzen geweest, nv voltage word niet aangegeven. of wellicht aangegeven met een naam waar ik niet bekent mee ben. Ben met 3dmark06 met 3,6ghz -> 3,8ghz toch weer 800/900 puntjes omhoog gegaan, jammer dat ik me "1" keer met vantage al gebruikt heb :)!
Na 20min ORTHOS blijven beide cores op 59/60graden hangen, dus neem aan dat hier voor de rest ook weinig meer bij komt, ook vind ik deze temperatuur nog respectabel ( in mijn inzien ) te noemen
Ook geheugensettings correct zetten heb ik me nog totaal niet op gericht, is dit echt interessant voor performancewinst of is het beter het op stock / automatisch te laten.
thanks!
[ Voor 26% gewijzigd door thijszor op 22-11-2008 01:09 ]