[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/ info Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 150.304 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 20:21
ik heb me gpu oc maar terug geclocked met 5MHZ.

Zolang ik geen BSODS krijg vind ik het ok, hij is stabiel, 9 uur orthos vind ik top!
En als ik weer bsods krijg, kom ik terug! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 16:07
MartijnA3 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:12:
[...]

Idle:
CoreTemp 40 graden
Speedfan 40 graden
RealTemp 30 graden ( :? ) (distance to TJmax 65 graden)

Na 15 min Orthos
CoreTemp 48 graden
SpeedFan 42 graden
RealTemp 40 graden max. (distance to TJmax 55 graden)

Snap er niks van.
TJunction max op 95 graden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Hmm... Weet iemand wat IntelBurntest meer doet dan Orthos met 100% belasting?

Op 3.6ghz wordt mijn E8400 onder een Freezer 7 met IntelBurn max 51 graden, maar met orthos niet meer dan 39 :S. (zelfde meet programma)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226845

Even priority op 8,9 of 10 zetten bij orthos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Achja, een CPU zal nooit zo overbelast zijn, 8 uur minimaal Orthos en zonder fouten is goed, want sinds waneer zit iemand achter zijn pc met 100% belaste Processor, nooit dus.
Temperaturen schelen ook altijd, want je temperatuur koelt af in een game, als je iets laad ,pause hebt en dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:20

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik wil nog steeds graag horen hoe je de 1:1 op een Asus p5q anders instelt, naar een lagere waarde. Had net een crash (volledig en dat was de eerste) op 4 gig (9*450) terwijl ik gisteren nog 8 uur orthos zonder problemen heb lopen draaien. Oke misschien dat het de vid. kaart was... die wordt natuurlijk niet mee getest. ,maar die is niet overklocked... moet ook zeggen dat ie niet echt opspint bij een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
lawaai schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:47:
Ik wil nog steeds graag horen hoe je de 1:1 op een Asus p5q anders instelt, naar een lagere waarde. Had net een crash (volledig en dat was de eerste) op 4 gig (9*450) terwijl ik gisteren nog 8 uur orthos zonder problemen heb lopen draaien. Oke misschien dat het de vid. kaart was... die wordt natuurlijk niet mee getest. ,maar die is niet overklocked... moet ook zeggen dat ie niet echt opspint bij een game.
Je bedoelt geheugen lager dan de FSB?
Dat kan niet. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
lawaai schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:47:
Een freez? heb er 2 gehad terwijl 9 uur orthos stabiel, mem test stabiel, 300% 0 errors. Furmark net gedraait, is net prime95 maar laat je kaart smelten, 68 graden full, geen BSODS.
Ik snap het weinig, maar zolang ik op de toekomstige games geen freezes krijgt, zolang het niet hardware is vind ik het goed.

Temps zijn perfect, koeling is goed.
Systeem is stabiel * klop op hout *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

-The_Mask- schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:24:
[...]

Je bedoelt geheugen lager dan de FSB?
Dat kan niet. ;)
Ow... en ik maar zoeken :D lol
Balen als ik dat wist had ik sneller geheugen gekocht :( maar ja

Had een freeze na anderhalf uur Sup Com FA te spelen... hele pc vast! Ga vanavond 3dmark wel even uurtje laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
lawaai schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 07:58:
[...]

Ow... en ik maar zoeken :D lol
Balen als ik dat wist had ik sneller geheugen gekocht :( maar ja

Had een freeze na anderhalf uur Sup Com FA te spelen... hele pc vast! Ga vanavond 3dmark wel even uurtje laten draaien...
Draai prime95 gewoon 4 uur, vergeet niet dat een pc niet 8 uur op full load staat, gebeurt nooit, dus 4 uur is ook al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Caneezy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:07:
[...]

Draai prime95 gewoon 4 uur, vergeet niet dat een pc niet 8 uur op full load staat, gebeurt nooit, dus 4 uur is ook al genoeg.
Prime test ook je vid. kaart?
Trouwens volgende week LAN en daar even geheugen 1066 mhz lenen en kijken of ik de fsb 500 kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Uhm, voor je videokaart, download Furmark V1.6.0 ( zie bij videokaarten de programma + link ), daarmee test je 1 kaart of beiden kaarten op zijn volle potentie, en hij wordt warm.
Zo kan je zien of je kaart stabiel is of niet, want alle delen van je videokaart gaan 100%.
Het is net prime, voor paar minunten, als je binnen 200 sec een bsod krijg of vep recover, dan is je kaart niet stabiel op de clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Core temp geeft aan dat me fsb 463.50 is x 9 = 4125 GHZ, terwijl CPUZ/Realtemp gewoon 450 x 9 aangeven, fout van programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:42
Caneezy schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:36:
Achja, een CPU zal nooit zo overbelast zijn, 8 uur minimaal Orthos en zonder fouten is goed, want sinds waneer zit iemand achter zijn pc met 100% belaste Processor, nooit dus.
Temperaturen schelen ook altijd, want je temperatuur koelt af in een game, als je iets laad ,pause hebt en dergelijk.
Join Dutch Power Cows :P

Zelf heb ik mijn E8400 met de kerst zo'n 2 weken 24/7 op 100% load laten draaien (idem voor GPU). Een 3.6GHz gehaald. Niet moeilijk doen, gewoon fsb van 333 op 400 flikkeren :+

E8400, 3.6GHz, 8x400 @ default voltage (1.25V), E0-stepping.
4x 1GB Kingston ValueRam, PC6400 (de oudste 2 kunnen makkelijk 500 aan).
Asus P5K SE, bios 1104. Een P35 chipset afaik.
Scythe Mugen, 12CM fan @ 900rpm
Gigabyte GV-R485MC-1GH, passieve Ati 4850
En dat past in een Antec 4480B, earthpower 380W

En een temperatuur van 65 graden (speedfan, geen modificaties). Ik zit nu niet thuis, dus kan even niet controlleren. De Asus tool geeft in ieder geval hetzelfde aan :) Overigens moet mijn PC stil zijn, dus er zitten maar 2 fans uberhaupt in het systeem. Met een airflow van niks is 65 graden prima.

Ik heb ook nog gekeken om nog hoger te komen. Maar op 6x450MHz wilde hij niet booten. Het ligt niet aan het geheugen (kan het makkelijk aan, ooit eens onvrijwillig getest met een E2180, memdivider van 1:2). Dus ik geef het moederbord de schuld. Maar vanwege de wens naar upgraden komt er een Gigabyte GA-EP45-DS3R aan. Ik zal dan eens kijken wat ik er echt uit kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kijk dan eens naar een UD3P, die heeft bijvoorbeeld wel loadline calibration. Mijn DS4 heeft dat niet, dus ik denk de DS3R ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Edmin schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:15:
Kijk dan eens naar een UD3P, die heeft bijvoorbeeld wel loadline calibration. Mijn DS4 heeft dat niet, dus ik denk de DS3R ook niet.
Daar heb ik inderdaad ook nog even naar gekeken. Het scheelt zo'n 30 euro. 3.6GHz is op zich prima voor mij, maar ik wilde een 2e PCIe-16x-slot hebben. Ik verwacht dat ik met die gigabyte wel iets verder ga komen, maar dat is niet het doel. Maar wel leuk :P

offtopic:
naast het feit dat ik nu een complete 2e computer heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
P35-DS4?
Mijn heeft wel loadline calibration is wel revisie 2.1.
Heb je misschien nog een oud bios?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:10
Iemand hier die de default koelpasta van de Arctic Freezer Pro 7 wel eens heeft vervangen en hiermee ook een betere temperatuur heeft gekregen?

Ik ben namelijk wel nieuwsgierig of dit een verbetering zal opleveren aangezien mijn processor idle zo'n 25graden werd @ stock speeds..Aantrekkelijker is het echter om de full load temps omlaag te krijgen..

Vandaar de vraag of iemand hier ervaring mee heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

EP45-DS4 rev 1.0
Ook in de meest recente versie kan ik het niet vinden. Wat ik ervan gezien heb op andere GB mobo's zou je die optie direct boven vCore moeten vinden... maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:10:
EP45-DS4 rev 1.0
Ook in de meest recente versie kan ik het niet vinden. Wat ik ervan gezien heb op andere GB mobo's zou je die optie direct boven vCore moeten vinden... maar helaas.
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/742/gigabyte_x48_loadline.jpg
Daar dus idd. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 10:07
bartosiej schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:09:
Iemand hier die de default koelpasta van de Arctic Freezer Pro 7 wel eens heeft vervangen en hiermee ook een betere temperatuur heeft gekregen?

Ik ben namelijk wel nieuwsgierig of dit een verbetering zal opleveren aangezien mijn processor idle zo'n 25graden werd @ stock speeds..Aantrekkelijker is het echter om de full load temps omlaag te krijgen..

Vandaar de vraag of iemand hier ervaring mee heeft..
ik heb er AS5 tussen gestopt dit werd uiteindelijk zelfs 2 graden hoger dus dat niet doen daarna vond ik nog een tubetje Artic MX2 cool pasta dit scheelde weer vanaf de normale pasta 4 graden :) dus ik weet niet wat er op zit maar het helpt wel met MX2

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
blackangel schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:09:
[...]

Join Dutch Power Cows :P

Zelf heb ik mijn E8400 met de kerst zo'n 2 weken 24/7 op 100% load laten draaien (idem voor GPU). Een 3.6GHz gehaald. Niet moeilijk doen, gewoon fsb van 333 op 400 flikkeren :+

E8400, 3.6GHz, 8x400 @ default voltage (1.25V), E0-stepping.
4x 1GB Kingston ValueRam, PC6400 (de oudste 2 kunnen makkelijk 500 aan).
Asus P5K SE, bios 1104. Een P35 chipset afaik.
Scythe Mugen, 12CM fan @ 900rpm
Gigabyte GV-R485MC-1GH, passieve Ati 4850
En dat past in een Antec 4480B, earthpower 380W

En een temperatuur van 65 graden (speedfan, geen modificaties). Ik zit nu niet thuis, dus kan even niet controlleren. De Asus tool geeft in ieder geval hetzelfde aan :) Overigens moet mijn PC stil zijn, dus er zitten maar 2 fans uberhaupt in het systeem. Met een airflow van niks is 65 graden prima.

Ik heb ook nog gekeken om nog hoger te komen. Maar op 6x450MHz wilde hij niet booten. Het ligt niet aan het geheugen (kan het makkelijk aan, ooit eens onvrijwillig getest met een E2180, memdivider van 1:2). Dus ik geef het moederbord de schuld. Maar vanwege de wens naar upgraden komt er een Gigabyte GA-EP45-DS3R aan. Ik zal dan eens kijken wat ik er echt uit kan halen :)
Hoe join ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak:Reg-edit heeft aangegeven geen tijd meer te hebben om een vervolg draadje te maken, voelt iemand anders zich geroepen?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zal ik dan maar m'n best doen?
En zorgen dat de TS wordt bij gehouden. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 08-01-2009 22:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:27

Dark

who tweaked the light?

ja lijkt me een goed plan masker, jij ben erg actief hier... ;)

edit
viel me al op dat hij al een poosje niet meer geweest was, laatste post alweer een poos terug...

[ Voor 47% gewijzigd door Dark op 08-01-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 16:20

Iska

In case of fire, use stairs!

Kan je meteen als je even tijd hebt de OC lijst eindelijk eens updaten ;)
Maar good luck anyway

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:27

Dark

who tweaked the light?

Jasper91 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:39:
Kan je meteen als je even tijd hebt de OC lijst eindelijk eens updaten ;)
Maar good luck anyway
dat zal denk ik niet meevallen, om alles even uit te zoeken, wellicht is het beter gewoon opnieuw te beginnen en het dan wel goed bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
offtopic:
Ik weet dat er een nieuw topic is, maargoed.

DPC is een groep computergebruikers die hun PC inzetten voor (voornamelijk) onderzoek. Dat staat ook (kort) in de FAQ (Dutch Power Cows: Distributed Computing FAQ) daar beschreven. Het joinen is eigenlijk niet veel meer dan een programma op je PC installeren die 100% load genereerd. Vervolgens worden van de resultaten punten toegekend, en daarvan worden stats gemaakt, en die worden in de DPC subforum gepost. DPC is een team, en in dat team zitten users. Sommige users spannen zich samen (subteam) om tegen andere users/subteams meer puntjes te verzamelen.

Op http://wiki.dutchpowercow...buted_Computing-projecten staan een aantal projecten, sommige zullen je niet aanspreken, andere weer wel. Mocht je vragen hebben, post even in de dagelijkse statistieken van dat project. Ze helpen je er graag. Mij mailen kan ofcourse ook, maar het is te offtopic voor hier ;)

Ik wil overigens wel even benadrukken, ik bracht het als grapje. Mocht je daadwerkelijk geinteresseerd zijn, je hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lol @Dark jou systeemspecs lopen bijna mijn beeldscherm uit :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heren en dames, denken we aan het maken van thumbs ?