Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 155.116 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
Anoniem: 32279 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:57:
waar kan je een tabelletje vinden met hoeveel attenuation downstream de lengte van de lijn is? Of weten jullie dit uit ervaring?
Dat zit in ieder ADSL modem, ik heb nog geen uitzonderingen gehoord/gezien.

Bij de ZyXELs gaat het via: Maintenance - Diagnostic - DSL Line - DSL Line status

Die waarde delen door 13,8 zoals al gezegd werd.

[ Voor 6% gewijzigd door Volkert op 04-02-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 10:35

janklp

FortyTwo Capital

job schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:53:
[...]

1 lijn, oke.. dan zou je nog even kunnen kijken naar hoe de boel is aangesloten.
Uit het isra hoef je maar 2 draadjes te pakken ipv 4 (wat ik op de foto meende te zien).

2 toestellen moet prima kunnen.
Elk toestel heeft namelijk een bepaalde aansluitfactor. Het kpn isra en het telfort modem heeft een maximale aansluitfactor. Ga je daar met je telefoons overheen dan krijg je problemen (telefoons die niet overgan e.d.). Het KPN isra heeft een aansluitfactor van 5.
De zyxel heeft een maximal aansluitfactor van 3 per poort, waar je wel 3 moderne toestellen aan kan hangen. Als je maar 2 van de 12 aansluitingen gebruikt zou ik zeggen dat het moet werken.
Okee bedankt, er zitten in principe dus wel meer lijnen op aangesloten maar die worden niet gebruikt. Dus dan zou het gewoon moeten werken? Hoe het verder zit kan ik zo 1,2,3, niet zien want ik ben nu op mijn kamer in Tilburg en niet thuis bij mn ouders.

Ik denk dat wij gewoon precies hetzelfde hebben als in een ander huis alleen met wat meer telefoonlijnen door het hele huis. Dat het er wat ingewikkeld uitziet kan komen door een ex isdn aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Anoniem: 184673 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Zijn een beetje laat nog geen rekening op de site...
Ik ook nog niet sinds aansluiting op 4 januari; vast ook daar achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251347

Ik wil binnenkort upgrade van Tiscali naar Telfort. Maar welke modem kan ik het beste kiezen?
Want ik lees hier af en toe dat de Wireless Zyxel modem niet het maximum uit je verbinding haalt omdat die al op 100% CPU gebruik zit. Of is dit verhaal onzin en kan je gewoon "20" Mb halen met de draadloze modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Janusz schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:39:
[...]

Okee bedankt, er zitten in principe dus wel meer lijnen op aangesloten maar die worden niet gebruikt. Dus dan zou het gewoon moeten werken? Hoe het verder zit kan ik zo 1,2,3, niet zien want ik ben nu op mijn kamer in Tilburg en niet thuis bij mn ouders.

Ik denk dat wij gewoon precies hetzelfde hebben als in een ander huis alleen met wat meer telefoonlijnen door het hele huis. Dat het er wat ingewikkeld uitziet kan komen door een ex isdn aansluiting.
In mijn optiek is het niet zo moeilijk.
- de kabel die van ISRA naar modem loopt, gaat in de WAN aansluiting modem
- de kabel die nu in de phoneaanluting zit, gaat in de eerste telefoonaansluiting.
- de kabel van splitter naar modem en de splitter zelf vervallen.

En dan zou alles na nummer portering gewoon moeten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24-7
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik heb sinds kort Telfort en heb net als PTRdesign ook een lage downloadsnelheid. Het rare is dat Telfort via de site gewoon 20Mb aangeeft terwijl ik 6,5 a 7 Mb haal. Mijn modem geeft dit aan dus ik zal ook wel ver van de centrale zitten.

noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 36 db

Wat ik wel heel raar vind is dat de standaard Zyxel modem sneller intraint dan mijn aangesloten Zyxel 2602 (deze had ik al). Ik wil hier ook de laatste firmware van Tiscali wholesale inzetten maar dat pakt hij niet en geeft een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Anoniem: 251347 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:44:
Ik wil binnenkort upgrade van Tiscali naar Telfort. Maar welke modem kan ik het beste kiezen?
Want ik lees hier af en toe dat de Wireless Zyxel modem niet het maximum uit je verbinding haalt omdat die al op 100% CPU gebruik zit. Of is dit verhaal onzin en kan je gewoon "20" Mb halen met de draadloze modem.
Dat is nu echt al verscheidene malen besproken in deel 4. Zoek eens op mijn userid daarr en lees er wat berichten omheen; dan vind je ook wat conclusies.

Ik heb een losse router achter een basismodem en dat bevalt uistekend. Bovendien kun je tegenwoordig voor die € 70,- een behoorlijke router kopen, soms zelfs al met NW-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 08:23
Volkert schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:16:
[...]

Da's heel makkelijk, als je "toontjestabel" boven de 256 gaat, heb je ADSL2+.

Bij bijvoorbeeld PTRdesign zie je dus dat ie daadwerkelijk ook ADSL2+ heeft, alleen die laatste tonen zetten qua extra snelheid niet zoveel zoden meer aan de dijk, omdat daar maar heel weinig bits in gepropt kunnen worden.
Sorry voor mijn wellicht niet al te slimme vraag maar wat is een toontjestabel?
Ik heb momenteel nog een kabel verbinding van @home dus ik kan niet zien wat voor signaal of wat voor toontjes er op de lijn zitten :)

Ik wil alleen voorkomen dat ik achteraf erachter kom dat mijn centrale gewoon niet geschikt was en ik daarom de 20mbit niet kan halen. Volgens een tooltje op inet zit ik iets van 379m van de centrale af (wellicht is dat laatste overbodige info aangezien het niks over de centrale zelf zegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Als je een draadloze verbinding gebruikt is de kans zowiezo niet erg groot dat je 20 mbit haalt.

Verder hangt de keuze van je modem af van wat jouw wensen zijn.
Als je een draadloos router/ accesspoint heb kan je deze gebruiken in combinatie met het gratis basismodem van telfort, hiermee ontlast je de cpu van het modem doordat je router/ap het draadloze gebeuren overneemt.
Heb je nog geen draadloze apparatuur maar wil je toch perse draadloos gaan dan zul je het draadloze modem moeten kopen of het basismodem nemen en hier apart een accesspoint bij kopen.
Nogmaals: waarschijnlijk haal je met geen van beide draadloze opties 20 mbit, dan zul je (als je modem al op die snelheid intraint) utp kabels moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
RvdMeer schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:54:
[...]
Sorry voor mijn wellicht niet al te slimme vraag maar wat is een toontjestabel?
Ik heb momenteel nog een kabel verbinding van @home dus ik kan niet zien wat voor signaal of wat voor toontjes er op de lijn zitten :)

Ik wil alleen voorkomen dat ik achteraf erachter kom dat mijn centrale gewoon niet geschikt was en ik daarom de 20mbit niet kan halen. Volgens een tooltje op inet zit ik iets van 379m van de centrale af (wellicht is dat laatste overbodige info aangezien het niks over de centrale zelf zegt).
OK, ik had niet goed begrepen dat je nog geen ADSL hebt. En een toontjestabel is een tabel met toontjes die gebruikt worden voor dataoverdracht in een ADSL modem, bij de diagnostics zeg maar. Op dit forum komen ze regelmatig voorbij, en onlangs nog van PTRdesign.

Anyway, ik zou dan gewoon op verschillende sites kijken (Telfort, Alice, Orange) op wat voor snelheid ze je inschatten. Als dat steeds 8 Mbps max is, zou ik me zorgen gaan maken, maar als het overal ca. 20 Mbit/s is, zal het wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Zit even met het volgende:

Wil ook graag de overstap maken van xs4all basic (6Mb) naar telfort.
Nu heb ik 2 maanden geleden problemen gehad hier met mijn snelheid, bleek (na twee maanden de kpn helpdesk bellen!) dat het een dslam was die niet naar behoren werkte. Er is toen een monteur langs geweest die de lijn heeft doorgemeten, die vertelde mij dat ik op mijn lijn maximaal 8Mb kon halen, ook de kpn helpdesk zei zoiets. Als ik ook in mijn modem ga kijken (Linksys WAG200G) staat die op multimode, adsl2+ doet het niet. Nu zal dat wel te maken hebben met het feit ik nu geen adsl2+ abo heb maar alles bij elkaar verontrust het me wel een beetje. Als ik de postcode check doe bij bbned geeft hij aan dat adsl2+ beschikbaar is, ook de telfort check geeft 19,5Mb aan.
Kan ik er vanuit gaan dat ik daadwerkelijk op een adsl2+ centrale zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

RvdMeer schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:54:
Doe de postcode check op de telfort site.
Is jouw huis aangesloten op een adsl centrale, dan zal deze test nooit meer dan 8mbit aangeven.
Gaat deze over de 8mbit, dan zit je huis aan een adsl2 of 2+ centrale aangesloten.

Maar als ik zie dat je in zwolle woont denk ik dat je gewoon op een adsl2+ centrale zit.
ohja, echt 20mbit halen de meeste niet, je zal bijna altijd lager scoren.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 04-02-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205655

Heb een 2tal vragen, een over Telfort, de ander iets algemener (misschien).
De eerste vraag, en die heb ik niet in dit topic en de voorgaande kunnen vinden, maar ligt hem vast aan mijn zoekmethoden, hoe luidt de FUP van Telfort? Hebben ze die sowieso wel, kon hem op de site nergens vinden. Ik download redelijk veel, en wil dus niet dat Telfort straks komt dat ik te veel download, dan kan ik beter bij mijn huidige provider blijven.
Mijn 2de vraag betreft de snelheid die ik theoretisch zou moeten kunnen halen. Volgens een check zit ik 2972 meter van de centrale vandaan, en dat is een ADSL 2+ centrale. Zouden jullie daar een theoretische hoogst haalbare snelheid aan kunnen hangen?
Alvast bedankt voor het - eventuele - antwoord op deze 2 vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:01

vr6-only

Blub Blub

Kan iemand mij vertellen wat de pingtijden zijn op het Tiscali netwerk?

Heb Telfort als 2e adsl lijn aangevraagd en in juni wordt mijn Orange verbinding ook omgezet naar Telfort.
Wil deze 2 lijnen gaan combineren dmv dual WAN router. 40 mbit down en 2 mbit voor 40 euro in de maand :).

Maar ik weet niet wat de pingtijden zijn op het oude Babyxl netwerk..
Niet dat het heel belangrijk is. Ik game bijna nooit.

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 05-02-2008 01:12 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 10:35

janklp

FortyTwo Capital

hvgsel schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:49:
[...]

In mijn optiek is het niet zo moeilijk.
- de kabel die van ISRA naar modem loopt, gaat in de WAN aansluiting modem
- de kabel die nu in de phoneaanluting zit, gaat in de eerste telefoonaansluiting.
- de kabel van splitter naar modem en de splitter zelf vervallen.

En dan zou alles na nummer portering gewoon moeten functioneren.
Eeuhm, nu ga je voorbij aan de functie van de splitter of heb ik het nu mis? Waarvoor dient de geleverde splitter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
vr6-only schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:12:
Kan iemand mij vertellen wat de pingtijden zijn op het Tiscali netwerk?

Heb Telfort als 2e adsl lijn aangevraagd en in juni wordt mijn Orange verbinding ook omgezet naar Telfort.
Wil deze 2 lijnen gaan combineren dmv dual WAN router. 40 mbit down en 2 mbit voor 40 euro in de maand :).

Maar ik weet niet wat de pingtijden zijn op het oude Babyxl netwerk..
Niet dat het heel belangrijk is. Ik game bijna nooit.
Ik meet gemiddeld pingtijden van 23ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06
Janusz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:22:
[...]

Eeuhm, nu ga je voorbij aan de functie van de splitter of heb ik het nu mis? Waarvoor dient de geleverde splitter dan?
Die splitter splitst het telefoon (POTS/ISDN) en internet signaal, echter aangezien je bij Telfort VOIP hebt hoeft er niks gesplitst te worden. Je telefoneert dan via de internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Janusz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:22:
[...]

Een splitter heeft als functie het signaal wat door de telefooncentrale wordt doorgegeven te splitsen in een analoog telefonie signaal en een DSL-signaal.

Bij Telfort wordt VOIP-telefonie geleverd en geen analoog. Er is dus alleen een signaal die geschikt is voor internet.

Hier wordt het allemaal precies uitgelegd http://nl.wikipedia.org/wiki/Adsl

De splitter wordt meegeleverd als tussen oplossing voor je oude signaal als er al wel internet van telfort opzit. Deze kan er tussen uit als je telefoniesignaal wegvalt en Telfort-voip-telefonie actief wordt. Er is dan geen analoog-telefoniesignaal meer. De splitter heeft dan geen functie meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Thombias op 05-02-2008 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Is het ook mogelijk om bij je modem instellingen te komen als je nog geen internet hebt?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
TheKillingBean schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:33:
Is het ook mogelijk om bij je modem instellingen te komen als je nog geen internet hebt?
Lokaal (dus LAN) wel. PC('s) aangesloten op je modem krijgen een dynamisch IP-adres toegereikt en moet je de moden kunnen bereiken via http://192.168.1.254.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Anoniem: 205655 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:12:
Heb een 2tal vragen, een over Telfort, de ander iets algemener (misschien).
De eerste vraag, en die heb ik niet in dit topic en de voorgaande kunnen vinden, maar ligt hem vast aan mijn zoekmethoden, hoe luidt de FUP van Telfort? Hebben ze die sowieso wel, kon hem op de site nergens vinden. Ik download redelijk veel, en wil dus niet dat Telfort straks komt dat ik te veel download, dan kan ik beter bij mijn huidige provider blijven.
Mijn 2de vraag betreft de snelheid die ik theoretisch zou moeten kunnen halen. Volgens een check zit ik 2972 meter van de centrale vandaan, en dat is een ADSL 2+ centrale. Zouden jullie daar een theoretische hoogst haalbare snelheid aan kunnen hangen?
Alvast bedankt voor het - eventuele - antwoord op deze 2 vragen.
Over de FUP zijn geloof ik nog niet echt duidelijke cijfers gegeven, soms wordt er 350gb per maand gezegd, soms 500GB of nog iets anders.
Je snelheid is niet te voorspellen, hangt van veel andere dingen af zoals koperkwaliteit en aansluiting binnenshuis.
Jouw afstand van 2972 meter is trouwens hemelsbreed waarschijnlijk en hier komt meestal nog een paar honderd meter bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
robertpNL schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:53:
[...]

Lokaal (dus LAN) wel. PC('s) aangesloten op je modem krijgen een dynamisch IP-adres toegereikt en moet je de moden kunnen bereiken via http://192.168.1.254.
Ok, dat lukt me dus niet. Ik heb de pc's aangesloten op de modem. En ik kan ook alle computers zien die ook aangesloten zijn, maar via http://192.168.1.254 lukt het me niet. Ik krijg steeds de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251366

Zasa schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:59:
Hallo,

Ik wil hierbij mijn vraag opnieuw vragen

Ik was bij Telfort geweigerd omdat mijn lijn niet actief was het betreffende een nieuw bouw woning

Nou is mijn vraag hoe ik mijn lijn actief kan krijgen

Alvast bedankt
Dat is een lijnkwestie, het gaat via het KPN netwerk.

Ik heb sinds 2 weken telfort bellen/internet en zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:31
Bedankt voor de reacties. Ik ga Telfort proberen. Naast de snelheid is er prijs technisch niks beters zonder KPN telefoon.

Op dit moment heb ik ADSL1 en ik heb ook even de lijn info bekeken. De attenuation zit wel goed. Maar die SNRM/Margin is (denk ik) behoorlijk hoog. Nou heb ik hier er wat over gelezen http://forums.whirlpool.net.au/index.cfm?a=wiki&tag=ADSL%20Theory maar het is me niet echt duidelijk wat het effect van hoge of lage ruis is. Misschien kan iemand toelichten?

Downstream Upstream
Margin [dB] : 23.0 38.0
Attenuation [dB] : 22.5 11.5
OutputPower [dBm] : 5.0 11.5
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 21
Downstream : 18
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 3639 1543
Upstream : 613 260

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

TheKillingBean schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:22:
[...]

Ok, dat lukt me dus niet. Ik heb de pc's aangesloten op de modem. En ik kan ook alle computers zien die ook aangesloten zijn, maar via http://192.168.1.254 lukt het me niet. Ik krijg steeds de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.
Welk gateway ip-adres krijgen je pc's? is dat 192.168.1.254 of een ander ip? Indien het een ander ip is, probeer dat eens in je browser in te tikken.
Daarnaast maakt het niks uit, wel of geen internet.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:16

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Volkert schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:29:
[...]

Dat zit in ieder ADSL modem, ik heb nog geen uitzonderingen gehoord/gezien.

Bij de ZyXELs gaat het via: Maintenance - Diagnostic - DSL Line - DSL Line status

Die waarde delen door 13,8 zoals al gezegd werd.
Ik heb een Linksys WAG200G en zie wel die up/downstream waardes, maar nergens zo'n "tone-tabel". Enig idee of dat ook met third party software te checken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 205655 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:12:
Volgens een check zit ik 2972 meter van de centrale vandaan, en dat is een ADSL 2+ centrale. Zouden jullie daar een theoretische hoogst haalbare snelheid aan kunnen hangen?
Dat kan niemand, omdat je niet weet hoe de fysieke koperkabels lopen, dus de werkelijke lengte van die kabels kan best 3,5 - 4 km zijn en dan kom je niet veel verder van 4 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 21:49

Snoes

marcel

sinds gisteren het DSL signaal ontvangen. (opleverdatum 8 feb.) Laptop eraan, internet open, activeren en klaar.

Met speedtest kom ik iets boven de 14000, mijn modem geeft 16000 nog wat aan. Het zou blijkbaar sneller moeten kunnen (afstandgegevens uit modem e.d.), maar ik zal later de aansluitingen in mijn huis een controleren. Ik zie bv. dat op de wandcontactdoos waar ik op aan moet sluiten, dat daar ook een leiding naar boven gaat. Deze kan het signaal ook verzwakken. Al met al toch een grote vooruitgang t.o.v. mijn oude 3000.
Dit komt allemaal nog wel, ik woon nog niet op mijn nieuwe adres en de enige reden dat ik de boel al aangesloten / geactiveerd heb, is dat komende vrijdag als het goed is mijn telefoon ook overgaat en ik wel graag wil blijven bellen. Nu kan ik als het goed gaat gelijk de telefoon installeren en activeren, en daarna dan maar even doorschakelen naar mijn mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

^^

Vergeet niet dat er altijd een kleine overhead is. Meestal rond de 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222578

Zeg,
ik ga dit weekend verhuizen: stel ik vraag vandaag Telfort Internet aan op m'n nieuwe adres, hoe lang gaat 't hele grapje dan ongeveer duren tot de lijn wordt opgeleverd?
Kan iemand me daar een indicatie van geven of is dit zeer wisselend....
Ik las ergens anders al iets over vier fases en 5-6 weken, maar daar word ik niet zo veel vrolijker van...
(5 weken geen tweakers bij m'n kopje koffie :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Heb je geluk dan is het in 3 week klaar.
Heb je pech dan moet je 6 week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220193

Telfort zou 30 november al opgeleverd worden, maar nog steeds geen signaal. Mijn schoonouders hebben het ook genomen en die hebben als opleverdatum van Telfort 20 januari gekregen, maar ook die geen signaal. Het dsl lampje gaat niet branden:(

Ik heb zelf al tig keer met Telfort gebeld, gelukkig hebben ze nu ook een keer teruggebeld zodat ik ook een 030 nummer heb en niet meer naar dat fucking dure 0900 nummer hoef te bellen.
Eerst komen ze met het verhaal dat ik een Imtech monteur heb geweigerd, niets van waar,maar het staat in het systeem dus is het wel waar:(. Die hoefde volgens Imtech zelf niet bij mij thuis te komen omdat de kpn lijn van huis naar de centrale wel goed is, maar het probleem in de wijkcentrale zelf zit. Daarna hebben ze drie week het verhaal lopen houden dat er een uitbreiding van de wijkcentrale moest plaatsvinden en dat dan alles opgelost zou zijn, nou het is nog steeds niet opgelost. En nu zijn we weer terug bij het verhaal dat ik een monteur geweigerd heb. Dat is ook de reden dat ik niet meer van het contract af kan.....

Je wordt er toch niet goed van:( IK WIL WEG BIJ TELFORT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Beste optie prijstechnisch is een basismodem voor 0 euro bij Telfort en voor rond de 25 euro een 2e hands speedtoch of draadloze switch.
Anoniem: 220193 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:40:
Ik heb zelf al tig keer met Telfort gebeld, gelukkig hebben ze nu ook een keer teruggebeld zodat ik ook een 030 nummer heb en niet meer naar dat fucking dure 0900 nummer hoef te bellen.
Kan je dat 030 nummer met ons delen? Dan kunnen wij dat allemaal bellen in plaats van 0900... ?

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-02-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220193

030 2149600

Dat is het nummer van waar de helpdesk mij twee keer heeft teruggebeld. Succes ermee en ik hoop dat het bij anderen niet zo lang hoeft te duren. Heb inmiddels Kassa en Radar ook maar gemaild. Dit wordt zo langzamerhand erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Laatst online: 12-06 22:32
Ondertussen heb ik het 100% belasting probleem met de ZyXel opgelost door de firewall uit te schakelen, alleen nu blijkt mijn draadloze verbinding de bottleneck te zijn:

Modem traint in op 18mbit
En ik trek, zoals een paar mensen voor mij meldden, er 1,3mbps uit met een WMP54G PCI adapter.

Zijn er mensen die draadloos wel hoger dan dit komen? Want in principe draait mijn wifi op 54mbit (maximaal bereik) dat is toch ruim voldoende?

Al zou ik de volle 20mbit halen, dan nog is dit minder dan de helft van de haalbare bandbreedte?

Ik draai overigens windows vista, dus ik ga er vanuit dat TCP Optimizer geen positieve invloed zal hebben op de verbinding. Verder staat het modem op Short Preamble en 802.11G only

Met de firewall uitgeschakeld zit de CPU load van het modem zo rond de 65-70% met 1,3mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Anoniem: 220193 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:23:
030 2149600

Dat is het nummer van waar de helpdesk mij twee keer heeft teruggebeld. Succes ermee en ik hoop dat het bij anderen niet zo lang hoeft te duren. Heb inmiddels Kassa en Radar ook maar gemaild. Dit wordt zo langzamerhand erg vervelend!
Off topic: voor alternatieven voor veel meer 0900 nummers: http://www.vraagalex.nl

Ik heb de Telfortspulen al ruim een week binnen maar als overgangsdatum heb ik pas 3 maart opgegeven. 8)7 Kan ik nog wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 24-06 14:27

tijmeng

Panasonic 7J

die 030 is de receptie van tiscali :p

Wat betreft mijn Telfort drama:

sinds half december geen internet. De aansluiting moet op een nieuw ISRA punt komen. Er zou een KPN monteur langskomen en deze wordt elke week beloofd maar tot nu toe niemand! Kheb ook nog geen modem, maar die zou ik vorige week krijgen...... zucht...

ga maar weer bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 21:53
Nu zie ik hier verschillende ervaringen voorbij komen wat betreft de line attenuation en de daarbij behaalde snelheden.

Ik stap hier 20 feb. ook over op Telfort Internet, maar heb nu nog Speedlinq 12Mb en haal dat ook makkelijk met onderstaande waarden.

Nu is mijn vraag zal ik met Telfort ook nog steeds deze waarden verkrijgen of misschien iets meer.
En wellicht wel minder zoals ik menig ander hier zie met bijna dezelfde lijnwaardes.

(Telfort check geeft zo'n 15 a 16Mb weer)

code:
1
2
3
4
5
6
7
Modulation: G.992.5 Annex A 
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 920 / 13.660 
Data Transferred (Sent/Received) [GB/MB]: 3,30 / 495,98 
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 8,5 
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 12,0 / 33,0 
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 7,5 
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:36
Phorze schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:37:
Ondertussen heb ik het 100% belasting probleem met de ZyXel opgelost door de firewall uit te schakelen, alleen nu blijkt mijn draadloze verbinding de bottleneck te zijn:

En ik trek, zoals een paar mensen voor mij meldden, er 1,3mbps uit met een WMP54G PCI adapter.

Zijn er mensen die draadloos wel hoger dan dit komen? Want in principe draait mijn wifi op 54mbit (maximaal bereik) dat is toch ruim voldoende?
Met firewall aan kom ik tot 1,3MB/s (en kom dan vrijwel niet meer in webconsole van de modem, load 100%), met firewall uit kom ik tot 1,4MB/s (modem load +/-90%) EN heb ik ook geen last meer van hortende en stotende telefoonverbinding.
Al zou ik de volle 20mbit halen, dan nog is dit minder dan de helft van de haalbare bandbreedte?
Je mag blij zijn als je 2MB/s haalt op 802.11g, maar zou in principe wel wat hoger moeten kunnen dan 1,3Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
TheKillingBean schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:33:
Als je het modem met een kabel aan je pc knoopt dan zou je dmv. Internet Explorer of een andere browser in het modem moeten kunnen kijken.
Type adsl-modem of het ip-adres in en dan kun je met password 1234 inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vind dat ze bij Telfort wel een aparte manier van factureren hebben, per maand vooruit, we zitten krap in februari, en dan krijg je al een factuur over maart, heel apart.....

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251433

Heb op 28 december 2007 Telfort internet aangevraagd en mijn chello abo per 6 februari beeindigd. Dat moet toch voldoende zijn dacht ik zo.

In de tussentijd allerlei brieven van Telfort gehad. De laatste brief deelde mee dat alles op 30 januari 2007 in orde moest zijn. Op 30 januari had ik echter nog niet eens een modem. Op 5 februari (1 dag voor einde chello) ontving ik dan toch mijn installatiepakket. Alles toch nog goed gekomen... dacht ik.

Ik die zooi installeren... geen DSL signaal. Bellen naar helpdesk (20 min wacht) en ja hoor... Er is geen signaal. KNP moet er naar kijken en dat duurt tussen de 5 en 10 werkdagen.

Ik zit dus 2 weken zonder internet. Bedankt voor het luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:03
Nofi maar heb je wel gewacht met opzeggen tot je in stap 4 was? Of heb je wellicht meteen opgezegd. Het klinkt alsof de lijn gesloopt is voordat duidelijk was dat het om een overstap ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had (heb) Chello kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

objectief2 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:12:
Nofi maar heb je wel gewacht met opzeggen tot je in stap 4 was? Of heb je wellicht meteen opgezegd. Het klinkt alsof de lijn gesloopt is voordat duidelijk was dat het om een overstap ging.
Hij had chello..... is dus geen overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is wel overlap. Zit op dit moment nog achter mn chello. Als het goed is gaat daar morgen de stekker uit.

Probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 10:18
Slasher schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:24:
Vind dat ze bij Telfort wel een aparte manier van factureren hebben, per maand vooruit, we zitten krap in februari, en dan krijg je al een factuur over maart, heel apart.....
ik dacht precies hetzelfde, this meer dat je 2 maanden vooruit betaald, net zoals bij een KPN abo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Na veel bloed, zweet en vooral tranen per 5-1-2008 opgezegd bij IPB van Planet. Gelijk aangemeld bij Telfort dat ik per 5-2-2008 overga naar Telfort 20MB incl. bellen. Technisch is alles prima voorelkaar: gisteren al internet van Telfort en sinds vandaag ook telefonie. Net Planet gebeld dat de overgang naar Telfort gelukt is en dat het abonnement per direct stopgezet kan worden. Dit moest ik doorgeven volgens een dame van Planet op 5-1-2008. Nu krijg ik te horen van Planet dat Telfort dat moet doen omdat ik anders mijn nummer niet mee kan krijgen. Telfort gebeld en die zeggen dat ik het wel zelf moet doen en dat van dat nummer is onzin omdat ik al over ben. HELLUP!! Het bekende kastje/muur verhaal is begonnen. Wat moet ik nu doen? Iemand anders hetzelfde meegemaakt?

groet Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Laatst online: 22-06 09:36
Heey,

Ik ken deze zaken dus ik vraag het hier :)

http://i27.tinypic.com/6xuaa8.jpg

Die rechter is toch die ISRA punt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 08:03

Ik draai overigens windows vista, dus ik ga er vanuit dat TCP Optimizer geen positieve invloed zal hebben op de verbinding. Verder staat het modem op Short Preamble en 802.11G only

Met de firewall uitgeschakeld zit de CPU load van het modem zo rond de 65-70% met 1,3mbps.
Tot een paar weken geleden had ik ongeveer hetzelfde met een Draytek Vigor 2910G op G & Super-G; ik kwam toen niet verder dan een downloadsnelheid van 1,2 MBps op 54 en ook 108mbps. Ik heb toen 3 verschillende Super-G en 3 Draft-N kaartjes getest & kwam tot de conclusie dat het de router moest zijn..
Ik heb toen een Draytek Vigor 2820n gehaald & die geeft wel gewoon een redelijke snelheid (rond de 1,7 MBps wireless, 1,9 MBps bekabeld => att downstream 23db > volgens Telfort meting 1732 meter)

Via de Vigor 2820n:

D-Link DWL-G520 op 54mbps
Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/41943/2000684977160859369_rs.jpg

Netgear WN311T op 300mbps
Afbeeldingslocatie: http://aycu18.webshots.com/image/44017/2000908229999806680_rs.jpg

Nu ben ik tijdens het uitdokteren er alleen wel weer achtergekomen dat ik ben aangesloten op een centrale die 800 meter verder van mijn huis staat dan waar ik voorheen met XS4all ADSL2+ op zat..
Ik heb dit bij KPN & Telfort nagevraagd, & volgens KPN zou ik gewoon op die dichtstbijzijnde centrale kunnen worden aangesloten & kan Telfort dit regelen, maar volgens Telfort zelf niet.. tenminste, de supportmedewerkers die ik tot nu toe heb gesproken zijn te lui om hier achteraan te gaan..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Telfort faktuur is binnen.

Heb één cent korting gehad, qua dat ik nu nog maar € 19,94 hoef te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 12:53

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Rabor
Er lopen vanaf je huis alleen maar kabels naar 1 centrale (Misschien nog via een kvd) en niet naar twee, dus dat verhaal wat je verteld kan helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251449

Ik stap eind februari over

ik heb nu nog een crosscable liggen tussen m'n modem van m'n huidige provider en m'n pc
werkt dit ook met het modem van telfort, of moet ik dan een utp-kabel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@ Bas_Tilburg

Zowel cross cables als straight cables werken op de poort(en) van het Zyxel modem want het zijn auto MDI/MDI-X 10/100M Ethernet RJ45 ports for LAN connection poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 24-06 12:42

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Magma schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:53:
[...]
Dat vermoeden heb ik ook maar ik zou voor ik overstap wel zekerheid willen hebben. Maar nu zit ik net te bedenken dat ik dat natuurlijk ook makkelijk kan testen met mijn huidige Tiscali zetting. Doh! Ik zal dat in de loop van de week eens testen en dan inderdaad Tiscali op 1, VOIP op 2, modem instellen zoals jij al hebt aangegeven en testen met die hap.
Om mezelf maar even te quoten, ja het kan gewoon. Net even getest met twee telefoons op 1 modem met 2 sip accounts (1x Tiscali en 1x Voip met Voxalot belplannen) en je kan gewoon 2x naar buiten bellen. Dus 2 lijnen zonder extra kosten. Waarbij ik wel moet vermelden dat je maar op één gebeld kan worden (Mits je nog nummer koopt bij een reseller).

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Henry_ schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:54:
Nu zie ik hier verschillende ervaringen voorbij komen wat betreft de line attenuation en de daarbij behaalde snelheden.

Ik stap hier 20 feb. ook over op Telfort Internet, maar heb nu nog Speedlinq 12Mb en haal dat ook makkelijk met onderstaande waarden.

Nu is mijn vraag zal ik met Telfort ook nog steeds deze waarden verkrijgen of misschien iets meer.
En wellicht wel minder zoals ik menig ander hier zie met bijna dezelfde lijnwaardes.

(Telfort check geeft zo'n 15 a 16Mb weer)

code:
1
2
3
4
5
6
7
Modulation: G.992.5 Annex A 
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 920 / 13.660 
Data Transferred (Sent/Received) [GB/MB]: 3,30 / 495,98 
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 8,5 
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 12,0 / 33,0 
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 7,5 
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Ik denk ongeveer gelijk.

33 dB is toch 2,0-2,5 km koperkabel dus ik denk/vind dat je met zulke snelheden al behoorlijk je handjes dicht mag knijpen.

Wat je wel zult zien is dat de Speedtouch (die je waarschijnlijk nu hebt) iets sneller in zal trainen dan de ZyXEL van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 17-06 08:03
Hurricane schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:29:
@Rabor
Er lopen vanaf je huis alleen maar kabels naar 1 centrale (Misschien nog via een kvd) en niet naar twee, dus dat verhaal wat je verteld kan helemaal niet.
Prima, maar leg mij dan eens uit waarom ik via XS4all op 982 meter zat.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: werkt opeens weer

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-02-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464

Magma schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:44:
[...]

Om mezelf maar even te quoten, ja het kan gewoon. Net even getest met twee telefoons op 1 modem met 2 sip accounts (1x Tiscali en 1x Voip met Voxalot belplannen) en je kan gewoon 2x naar buiten bellen. Dus 2 lijnen zonder extra kosten. Waarbij ik wel moet vermelden dat je maar op één gebeld kan worden (Mits je nog nummer koopt bij een reseller).
Nadeel is dat je niet kan pre-selecten vanaf je telefoon welk van de 2 sip-accounts je uitgaand wil gebruiken. Uiteraard is dit wel op te lossen met een ander modem/router/telefonie apparaat, maar dan ben je minimaal 100 euro verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 24-06 12:42

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Anoniem: 249464 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:33:
[...]
Nadeel is dat je niet kan pre-selecten vanaf je telefoon welk van de 2 sip-accounts je uitgaand wil gebruiken. Uiteraard is dit wel op te lossen met een ander modem/router/telefonie apparaat, maar dan ben je minimaal 100 euro verder.
Je hebt natuurlijk ook Voxalot. Mijn setup zal dus worden dat 1 telefoonset aan Telfort gekoppeld is en 1 telefoonset aan 3 VOIP accounts door middel van Voxalot. Bel ik met telefoonset 1 (bij mij thuis zijn dat grijze telefoons) dan weet ik dat die via Telfort gaat en dat ik daarmee alleen naar vaste nummers in Nederland moet bellen. Met de 2e telefoonsset (zwarte telefoons) kan ik via een dialplan bij Voxalot gratis naar vaste nummers in Nederland bellen (freedays Voipbuster) en goedkoop naar het buitenland (VoipbusterPro) of mobiel in Nederland en het buitenland (Loweratevoip). Gebeld worden kan alleen op de telefoonset die aan Telfort gekoppeld is.

Eigenlijk kan ik met de 2e telefoonsset alles bellen wat ik wil bellen en de dialplan zorgt voor de goede SIP account. En dat kost niets extra...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:33:
[...]

kan je geen dialplan maken zoals bij andere modems? Dan is dit eenvoudig in te stellen (switchen).

Ik ben er hier maar mee gestopt, mijn vrouw werd helemaal gek van al die instellingen en verschillende telefoons (ik had er ook een huiscentrale bijgemaakt waardoor het heerlijk complex was, maar voor iedereen buiten mij onwerkbaar).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-02-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174920

En weer een goeie update van mijn kant :*)

Dit was vrijdag mijn status:

20-1-2008 Aangemeld voor Telfort 20MB
22-1-2008 Bevestigingsbrief gekregen
31-1-2008 Van Stap 1 naar 3
01-2-2008 Van Stap 3 naar 4 + mail dat oplevering 15-02-2008

Vandaag het installatie pakket en de brief ontvangen!!!

Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:26

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mijn abo is allang opgeleverd en brief is ook binnen, maar modem ontvangen ho maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Laatst online: 21:42
dat probleem ken ik ja,. De verbinding was al opgeleverd en toen kwamen de papieren pas! De modem zou eind vd week komen,maar ik geloof er geen reet meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:55

Ik haal hier ook gemiddeld 1.5 MB/sec naar mijn laptop via een wireless verbinding in Windows Vista. Het varieert nogal tussen de 1.3 en 1.9 MB/sec. Ik gebruik wireless m.b.v. een Asus WL500g P wireless router. Bedraad naar mijn server (met XP) haal ik een vrij constante 2.1 MB/sec.

TCPOptimizer gaat inderdaad niks verbeteren omdat Vista dynamisch de (wireless) verbinding optimaliseert. Je kan dat wel uitschakelen, maar dat levert geen verbetering op. Ik heb hed de draadloze verbinding nog niet getest onder XP. Ik vermoed echter dat daar het beeld hetzelfde zal zijn. Met zo'n 20 Mbits abonnement, begin je tegen de limieten van het 54g wireless aan te lopen. Alleen als je een uitstekend en storingsvrij signaal hebt, haal je transfersnelheden van rond de 2 MB/sec.
Hopelijk brengt SP1 voor Vista nog wat verbetering. Vista is momenteel zonder tweaks qua netwerk geen snelheidsmonster. In den beginne erg traag, maar wel een duidelijke verbetering gehaald door IPv6 uit te schakelen.

Binnenkort eens wat experimenteren met custom firmware voor de Asus (o.a. opkrikken van het uitzendvermogen). Wellicht dat dat nog verbetering brengt.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 05-02-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184673

Slasher schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:24:
ja kreeg effe een rekening van 179 euro was effe schrikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Laatst online: 12-06 22:32
@ rabor
Bedankt voor je uitgebreide analyse, ik denk wat jij en Masimo zeggen wel het probleem is, met 54g trek je het gewoon net niet. Wel ga ik met de laptop en Netstumbler aan de gang om te kijken wat op dit moment het beste WIFI kanaal is om te pakken. Anders gaat de ZyXel op marktplaats en ga ik toch een andere oplossing zoeken :) De reden dat je met "super-g" (108 mbit?) dus niet meer haalt komt denk ik omdat de verbinding niet daadwerkelijk meer doorvoersnelheid heeft dan "normaal-g" maar dat er een soort compressie wordt toegepast op de data, wat blijkbaar niet goed werkt :P

Over de rare toename van de afstand tot de centrale:
De attenuation downstream (hier wordt het aan gemeten) kan ook compleet anders uitvallen als het een en ander slecht aangesloten is of een stuk koper onderweg verrot is. Verder kan er gewoon gemanipuleerd worden op de HVD, en kan je signaal dus over een "slechte" ader gaan als je pech hebt (binnen dezelfde bundel) Wat ook nog wel eens gebeurt is dat er dus inderdaad een verhuizing van de wijkcentrale heeft plaatsgevonden, maar dan zit de hele wijk op een andere afstand natuurlijk.

Overigens zal KPN je niet even van die "slechte" ader afhalen omdat (het klinkt stom maar) de volgende klant dan op jouw oude paar komt en dan begint het gezeik dus opnieuw.

Ga er dus maar vanuit dat je dikke pech hebt ;)
Maargoed klagen mag je zoiezo niet, je haalt een lekkere snelheid :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zasa schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:43:
Heey,

Ik ken deze zaken dus ik vraag het hier :)

http://i27.tinypic.com/6xuaa8.jpg

Die rechter is toch die ISRA punt ofzo?
Op de foto ziet dat ding er veels te groot uit voor een isra.
Wat het is weet ik niet. Ook raar overigens dat zwarte kastje daaronder..

Er zijn verschillende soorten isra punten: http://home.tiscali.nl/koffiemok/stekkerdoos.jpg
Die van jou zit daar niet tussen. Het lijkt de tweede van links.. maar daar een grotere variant bij.
Denk dat je de boel daarwel opaan kan sluiten.. maar ga voor de zekerheid eens opzoek naar de binnenkomende blauwe dikke kpn kabel.

edit: Misschien dat kpn tegenwoordig weer nieuwe isras heeft, zou kunnen uiteraard.
Je hoeft de boel overigens niet meteen achter je isra te hangen (heeft wel de voorkeur), belangrijkste is dat je het modem aan de telefoonlijn hangt voor dat je de telefoonlijn gaat aftakken.

edit2: Heb je isdn?

[ Voor 57% gewijzigd door job op 06-02-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 184673 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:16:
[...]
ja kreeg effe een rekening van 179 euro was effe schrikke
Wat een onzin: Je moet abonnementskosten vooruit gaan betalen, dat wist je van tevoren.

Ze sturen de eerste rekening echter pas als alles technisch en administratief opgeleverd is, dus dan heb je de verzendkosten van 14,95 + gemiddeld 2,5 maand abonnement (de vorige gemiddeld halve maand als je op de 15e aangesloten zou zijn, de huidige hele maand en de volgende hele maand) + de eventuele extra kosten voor een uitgebreider modem.

De tweede en verdere faktuur is gewoon per maand, dus 19,95 of 29,95 + belkosten.

Dus ik vind dat ze het heel netjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Het lukt me nog niet om bij de instellingen te komen van mijn modem. Ik heb dit moment nog geen DSL, maar het moet toch al mogelijk zijn om bij mijn instellingen te komen. Ik heb geprobeert via de standaard ip: 192.168.1.254 te komen maar geen geluk. Ook in windows staat er bij default gateway helemaal niets. Sinds mijn verhuizing (ongeveer een dikke maand geleden) heb ik de modem niet aan gehad. Moet ik misschien de reset knop indrukken? Of moet ik dan alle instellingen weer veranderen.

Edit:
Power lampje knippert een paar seconden daarna gaat die uit. Andere lampjes (waar de pc op aangesloten is) branden nog wel.

[ Voor 11% gewijzigd door TheKillingBean op 06-02-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217007

Anoniem: 174920 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:02:
En weer een goeie update van mijn kant :*)

Dit was vrijdag mijn status:

20-1-2008 Aangemeld voor Telfort 20MB
22-1-2008 Bevestigingsbrief gekregen
31-1-2008 Van Stap 1 naar 3
01-2-2008 Van Stap 3 naar 4 + mail dat oplevering 15-02-2008

Vandaag het installatie pakket en de brief ontvangen!!!

Ben benieuwd ;)
Hallo
hm, bij mij nog steeds stap 3, heb 9. januari 2008 aangevraagd en sinds 18. januari 2008 stap 3. 8)7 installatie en brief nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computerzoeker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-12-2022
Sinds november 2007 een tevreden gebruiker van Telfort. Aanvragen en levering gingen vlekkeloos. Zonder enig probleem werd internet aangesloten en drie dagen daarna de telefoon omgezet. Drie weken van te voren de box met spullen al thuis gekregen. Op de afgesproken dag linksys router eruit en Zyxel router erin en even inloggen en het draaide.

Kwaliteit telefoonlijn prima.

Het opzeggen bij Het Net verliep zeer slecht. Sinds vorige week is dit eindelijk gelukt. Wel netjes afghandeld door hetnet. Geld teruggestort gekregen en een bloemetje voor de vrouw gekregen. Dus dat was wel oke.

Maar mijn telfort draait als een zonnetje met pieken van 17 MBit!!!!! En dit is heel wat meer dan de 1,5 MBit van Hetnet voor 19,95.

Het is wel allemaal wat primitiever. Geen homepage, geen prof. webmail etc. Maar daar ging het mij niet om.Dat komt nog wel, vooral nu KPN hetnet en Planet willen opheffen/migreren naar Telfort of KPN.. Ging mij om de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 11:28
Ik ben gisteren over gegaan van Tiscali naar Telfort. Volgens diverse sites is de afstand van huis tot aan de centrale tussen de 1300 en 1500 meter. Ik had altijd 4 mb, en heb nu 6,2 mb.... (up trouwens 910 kb)
Modem : Zyxel 2602-63 (ISDN variant, geen ISDN meer, maar nog wel het ISDN modem), en een Line Attenuation downstream van 40 db, wat meer duid op de richting van 3 km.
ADSL modem zit al rechtstreeks op het ISRA punt, wat overigens niets hielp.De woning is uit '98 dus de kabels zullen nog wel redelijk nieuw zijn lijkt me.

Is er, buiten software om, nog iets te doen aan de snelheid? een paar keer modem herstarten maakte ook niet veel uit, en ik heb al de nieuwste firmware.

(ik denk dat dit een gevalletje is: jammer maar helaas...)

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Anoniem: 217007 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:34:
[...]

Hallo
hm, bij mij nog steeds stap 3, heb 9. januari 2008 aangevraagd en sinds 18. januari 2008 stap 3. 8)7 installatie en brief nog niet ontvangen.
Geduld is een schone zaak, de ene heeft het eerder dan een andere. Hier vragen wordt het proces niet sneller op :)

Je zal wel binnenkort naar stap 4 gaan en je spullen ontvangen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Laatst online: 22-06 09:36
job schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:56:
[...]

Op de foto ziet dat ding er veels te groot uit voor een isra.
Wat het is weet ik niet. Ook raar overigens dat zwarte kastje daaronder..

Er zijn verschillende soorten isra punten: http://home.tiscali.nl/koffiemok/stekkerdoos.jpg
Die van jou zit daar niet tussen. Het lijkt de tweede van links.. maar daar een grotere variant bij.
Denk dat je de boel daarwel opaan kan sluiten.. maar ga voor de zekerheid eens opzoek naar de binnenkomende blauwe dikke kpn kabel.

edit: Misschien dat kpn tegenwoordig weer nieuwe isras heeft, zou kunnen uiteraard.
Je hoeft de boel overigens niet meteen achter je isra te hangen (heeft wel de voorkeur), belangrijkste is dat je het modem aan de telefoonlijn hangt voor dat je de telefoonlijn gaat aftakken.

edit2: Heb je isdn?
Ik heb geen ISDN maar misschien dat het een nieuwe versie is want het betreft een nieuw bouw woning en in die zwarte kastje gaan denk ik de kabels langs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124507

Ik wil een server aansluiten op een internet verbinding, daarbij moet de server het externe ip adres krijgen. Hiervoor moet het modem natuurlijk gebridged worden. Dit is alleen mogelijk wanneer er sprake is van een PPPoE verbinding en geen PPPoA verbinding.

Ik ben dus op zoek naar een ADSL verbinding op basis van PPPoE.
Is de ADSL verbinding van Telfort een PPPoE. Ik weet dat Orange PPPoE verbindingen levert, maar deze verbindingen zijn niet zo stabiel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

elhopo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:49:
Ik ben gisteren over gegaan van Tiscali naar Telfort. Volgens diverse sites is de afstand van huis tot aan de centrale tussen de 1300 en 1500 meter. Ik had altijd 4 mb, en heb nu 6,2 mb.... (up trouwens 910 kb)
Modem : Zyxel 2602-63 (ISDN variant, geen ISDN meer, maar nog wel het ISDN modem), en een Line Attenuation downstream van 40 db, wat meer duid op de richting van 3 km.
ADSL modem zit al rechtstreeks op het ISRA punt, wat overigens niets hielp.De woning is uit '98 dus de kabels zullen nog wel redelijk nieuw zijn lijkt me.

Is er, buiten software om, nog iets te doen aan de snelheid? een paar keer modem herstarten maakte ook niet veel uit, en ik heb al de nieuwste firmware.

(ik denk dat dit een gevalletje is: jammer maar helaas...)
Denk dat je weinig kunt doen. Zelf zit ik ook volgends de Line Attenuation downstream op 2,9KM van de centrale. Volgens verschillende checks ook tussen de 1300 en 1500 meter. Haal met Telfort maximaal 850kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Iemand een goed geheugen? Ik ga binnenkort verhuizen en heb Telfort maar alvast aangevraagd. Ik krijg alleen pas de 18e de sleutels. Weet iemand hoeveel zaken ik per post krijg waar ik moet krabbelen met handtekeningen? Want dan moet ik van te voren maar even kijken of ik de post bij de huidige bewoners kan wegkapen :P.

[edit]Na het lezen van het contract, moet ik uberhaupt krabbelen? Kan het nergens vinden maar lijkt me toch van wel?

[ Voor 15% gewijzigd door IceStorm op 06-02-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 27-05 15:47
Ikzelf ben ook sinds afgelopen vrijdagmiddag tevreden Telfort gebruiker. Terwijl het afgelopen maandag pas Officieel was ingegaan (administratief omgezet). Grappig is, dat je tot die tijd, je wachtwoord niet kan wijzigen !

Had begin Januari (rond de 6e ofzo) aangevraagd, met als startdatum 04-02-2008. Nou, dat is dus volkomen gelukt !

Modem is ingetraint om de naarbij 18MB downstream. Dus een flinke verbetering van de 3 die ik had met KPN Direct ADSL.

Alleen, krijg ik nu van KPN zelf een bericht van opzeggen, of moet ik dat alsnu nog zelf doen, want in de openingtopics en andere mensen zeggen dat je zelf dat NIET moet doen zelf, en dat die brief wel aan komt waaien :P

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbulthuis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 14:09
IceStorm schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:50:
Iemand een goed geheugen? Ik ga binnenkort verhuizen en heb Telfort maar alvast aangevraagd. Ik krijg alleen pas de 18e de sleutels. Weet iemand hoeveel zaken ik per post krijg waar ik moet krabbelen met handtekeningen? Want dan moet ik van te voren maar even kijken of ik de post bij de huidige bewoners kan wegkapen :P.

[edit]Na het lezen van het contract, moet ik uberhaupt krabbelen? Kan het nergens vinden maar lijkt me toch van wel?
Had hetzelfde....
Je hoeft nergens te krabbelen dus dat scheelt. Alleen je eventuele telefoonnummer is misschien handig voor je verhuiskaartje. Geldt natuurlijk alleen asl je +telefnie hebt aangevraagd. Verder zou het lastig zijn als de huidige bewoners het nieuwe modem ontvangen (kans is klein) en dat niet aan jou geven.... Zou zonde zijn. Maar nogmaals die kans is zeer klein...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ah mooi, nergens krabbelen scheelt :P Telefoon heb ik niet dus dat kan ook geen probleem worden. En de huidige bewoners zijn erg vriendelijk dus die laten het modem vast wel staan ;).
Mooi, dan hoef ik hopelijk niet al te lang zonder internet te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 22-06 02:16
Hmmmm dit is erg lastig, Telfort is duidelijk wat voordeliger dan Orange, maar daarentegen hebben ze geen homepage ruimte en geen vast ip nummer. Zo kun je nooit een eigen webserver starten...

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:30

tismij

???

Snowwie schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:11:
Hmmmm dit is erg lastig, Telfort is duidelijk wat voordeliger dan Orange, maar daarentegen hebben ze geen homepage ruimte en geen vast ip nummer. Zo kun je nooit een eigen webserver starten...
Orange heeft ook geen vast ip adres, voor beide geld echter dat het ip niet vaak veranderd.
En je kunt altijd dyndns gaan gebruiken indien nodig.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 22:03
Orange heeft wel degelijk een vast ip-adres, maar dat doet niks af aan de rest van je antwoord. Het is inderdaad prima mogelijk om bijv. dyndns te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhjm
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ben per 1-2-2008 overgegaan naar Telfort. Vandaag 6-2-2008 krijg ik het bericht dat mijn abonnement is opgeleverd. Echter de telefoon is nog steeds niet omgezet en in de brief van Telfort staat vanaf 1-2-2008 duurt dit 4 werkdagen. In de opleveringsmail die ik vanadaag van Telfort heb ontvangen staat niets over telefonie. In de aanmeldingsbrief die ik in het begin ontvangen heb staat dit wel met de ww voor telefonie. Is dit gebruikelijk en duurt het momenteel langer. Klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-06 09:30
hhjm schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:16:
Ik ben per 1-2-2008 overgegaan naar Telfort. Vandaag 6-2-2008 krijg ik het bericht dat mijn abonnement is opgeleverd. Echter de telefoon is nog steeds niet omgezet en in de brief van Telfort staat vanaf 1-2-2008 duurt dit 4 werkdagen. In de opleveringsmail die ik vanadaag van Telfort heb ontvangen staat niets over telefonie. In de aanmeldingsbrief die ik in het begin ontvangen heb staat dit wel met de ww voor telefonie. Is dit gebruikelijk en duurt het momenteel langer. Klopt dit wel?
Als je de moeite had genomen dit topic even door te lezen had je deze vraag niet hoeven plaatsen. Deze vraag is al heel vaak voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:07

Dav0s

Hr?

hhjm schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:16:
Na het activeren van je internetverbinding duurt het nog 4 dagen voor de telefonie werkt. Dus het ligt eraan of en wanneer je de verbinding geactiveerd hebt.

En verder met ^^^^ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
TIP:

Voor mensen met Vista en een draadloze verbinding die zo af en toe weg valt is de volgende link interesant....

http://www.vistabits.nl/w...nfiguration_aanzetten.htm

Hielp in iedergeval bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184673

Volkert schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:07:
[...]

Wat een onzin: Je moet abonnementskosten vooruit gaan betalen, dat wist je van tevoren.

Ze sturen de eerste rekening echter pas als alles technisch en administratief opgeleverd is, dus dan heb je de verzendkosten van 14,95 + gemiddeld 2,5 maand abonnement (de vorige gemiddeld halve maand als je op de 15e aangesloten zou zijn, de huidige hele maand en de volgende hele maand) + de eventuele extra kosten voor een uitgebreider modem.

De tweede en verdere faktuur is gewoon per maand, dus 19,95 of 29,95 + belkosten.

Dus ik vind dat ze het heel netjes doen.
Per 2-01-2008 aangesloten maar moet wel nu effe voor 3 maanden betalen dat vind ik geen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ben overgestapt van Tiscali naar Telfort en kreeg eind vorige week de rekening in PDF formaat binnen voor de maand maart 2008. Alleen zag ik daar merkwaardig genoeg, de post "doorberekening netwerkkosten" waar ik voor betalen. Ik dacht dat dit bij Telfort niet hoeft? Ik ben niet in de war met de telefoonkosten, want dat is een aparte post eronder.

Iemand enig idee?

(de dure helpdesk gaf gister 8 minuten lang, de melding "er zijn meer dan 3 wachtenden voor u."

Thanks

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248336

Mijn telfort word 12-2 geactiveerd , maar mijn Het Net Adsl loopt tot 3-3 kan ik de 12de gewoon internetten via Telfort??? of moet ik wachten tot 3-3 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Anoniem: 248336 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:54:
Mijn telfort word 12-2 geactiveerd , maar mijn Het Net Adsl loopt tot 3-3 kan ik de 12de gewoon internetten via Telfort??? of moet ik wachten tot 3-3 ???
Oh, ook al een aantal malen beantwoord hier. Het Net loopt alleen administratief door tot 3-3 en je moet tot dan ook betalen.
Telfort levert technisch op per 12-2, dus dan heb je ook Telfort signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Laatst online: 18-06 23:58
Een simpele vraag, waarop ik het antwoord niet kon vinden in de startpost en dit topic:
Welk emailadres krijg je bij telfort? Is dat ......@telfort.nl ?

Misschien goed om aan de startpost toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124507

Anoniem: 124507 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:25:
Ik wil een server aansluiten op een internet verbinding, daarbij moet de server het externe ip adres krijgen. Hiervoor moet het modem natuurlijk gebridged worden. Dit is alleen mogelijk wanneer er sprake is van een PPPoE verbinding en geen PPPoA verbinding.

Ik ben dus op zoek naar een ADSL verbinding op basis van PPPoE.
Is de ADSL verbinding van Telfort een PPPoE. Ik weet dat Orange PPPoE verbindingen levert, maar deze verbindingen zijn niet zo stabiel....
Weet iemand of Telfort de verbinding levert op basis van PPPoE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Peturrr schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:06:
Een simpele vraag, waarop ik het antwoord niet kon vinden in de startpost en dit topic:
Welk emailadres krijg je bij telfort? Is dat ......@telfort.nl ?

Misschien goed om aan de startpost toe te voegen?
Is idd een @telfort.nl adres.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Is bij telfort poort 25 open..?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

objectief2 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:48:
Orange heeft wel degelijk een vast ip-adres, maar dat doet niks af aan de rest van je antwoord. Het is inderdaad prima mogelijk om bijv. dyndns te gebruiken :)
Helaas, ik heb nu nog Orange maar absoluut geen vast ip adres.
Wordt toegekend aan je MAC adres op basis van een leasetijd (24 uur volgens mij) dus als je hetzelfde modem houd en minstens 1x per 24 uur online bent houd je je ip adres wel.
Als je echter een ander modem eraan hangt of langere tijd offline bent dan ben je je ip adres wel degelijk kwijt (ik spreek uit ervaring :) ).
Naar ik heb begrepen van ervaringen van mensen (dit topic) doet Telfort dit op een soortgelijke manier dus zolang je MAC adres niet veranderd en je niet te lang offline bent zul je je ip adres wel houden (kan altijd veranderen bij onderhoud aan de zijde van Telfort natuurlijk).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144028

tismij schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:31:
[...]

Helaas, ik heb nu nog Orange maar absoluut geen vast ip adres.
Wordt toegekend aan je MAC adres op basis van een leasetijd (24 uur volgens mij) dus als je hetzelfde modem houd en minstens 1x per 24 uur online bent houd je je ip adres wel.
Als je echter een ander modem eraan hangt of langere tijd offline bent dan ben je je ip adres wel degelijk kwijt (ik spreek uit ervaring :) ).
Naar ik heb begrepen van ervaringen van mensen (dit topic) doet Telfort dit op een soortgelijke manier dus zolang je MAC adres niet veranderd en je niet te lang offline bent zul je je ip adres wel houden (kan altijd veranderen bij onderhoud aan de zijde van Telfort natuurlijk).
Je bent toch altijd online zolang je modem maar aan blijft (en verbinding houd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Laatst online: 22-06 12:56
@ginod: Je moet WEL zelf opzeggen bij KPN w.b.t. Direct ADSL. Ik had dit gedaan maar intern was dit niet goed verwerkt. Ik heb daarna gebeld en toen was het prima voor elkaar. Heb onlangs teveel betaald abbo teruggestort gekregen.

System specs | Asus B202 Black as thin client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Anoniem: 144028 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:33:
[...]

Je bent toch altijd online zolang je modem maar aan blijft (en verbinding houd)?
jups, er zijn ook mensen die 'snachts alles uitzetten (inc modem) en die toch hun ip adres houden vandaar dat ik denk dat Telfort dit op dezelfde manier doet als Orange.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.