Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:01
UPC Digital TV
Gezien het succes van deeltje 1, deeltje 2, deeltje 3 en deeltje 4, tijd voor deel 5 in de serie.
Inhoudsopgave
UPC Mediabox
Om te kunnen genieten van UPC Digital TV heb je, naast een abonnement op het Standaardpakket Radio/TV, ook een ontvanger nodig. Deze ontvanger heet bij UPC een Mediabox, de UPC Mediabox. De UPC Mediabox is in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar. Hieronder volgt een overzicht van de verschillende soorten Mediaboxen.

UPC Mediabox
Dit is de basis uitvoering van de UPC Mediabox. Hier zijn drie verschillende uitvoeringen van in omloop. Thomson heeft een zwarte versie (zonder display) geproduceerd. Enkele maanden later kwam een zilverkleurige versie hiervan (met display) op de markt, die ook door Thomson wordt geproduceerd.

Even later is ook weer een andere versie op de markt gekomen, deze wordt in tegenstelling tot de vorige twee niet door Thomson maar door Pace geproduceerd.

Alle drie de uitvoeringen beschikken over dezelfde functies, enkel het uiterlijk is iets anders.

UPC Mediabox - DVR
De UPC Mediabox - DVR wordt geproduceerd door Thomson. Deze mediabox is hetzelfde als de UPC Mediabox (Thomson, zilverkleurig), enkel iets hoger en heeft een ingebouwde hardeschijf waarmee je tot 65 uur kunt opnemen. Ook kun je hiermee live tv (anderhalf uur) pauzeren, dit wordt ook wel "timeshifting" genoemd.

UPC Mediabox - HDTV
De UPC Mediabox - HDTV wordt geproduceerd door Philips. Deze mediabox heeft een HDMI-aansluiting; wanneer je je televisie aansluit met een HDMI-kabel (of DVI-kabel, hiervoor heb je wel een HDMI-DVI verloopstekkertje nodig), dan krijg je een haarscherp beeld. Op dit moment worden de volgende zenders in HD-kwaliteit uitgezonden:
• Nederland 1 HD
• Nederland 2 HD
• Nederland 2 HD
• Discovery Channel HD
• National Geopgrahic Channel HD
• History Channel HD
• Voom HD
• Film1 HD (gratis bij een Film1-abonnement)
• Sport1 HD (gratis bij een Sport1-abonnement)

Alle bovenstaande zenders worden uitgezonden in 1080i, met uitzondering van Sport1 HD welke in 720p wordt uitgezonden.

RTL7 HD en RTL8 HD worden vanaf oktober toegevoegd aan het HD-zenderpakket. RTL4 HD en RTL5 HD volgen begin volgend jaar. Zie dit nieuwsbericht voor meer informatie.

UPC Mediabox - HDTV DVR
De UPC Mediabox - HDTV DVR wordt geproduceerd door Philips. Dit is een combinatie van de UPC Mediabox - HDTV en UPC Mediabox - DVR. Hiermee kun je dus én HD-zenders ontvangen én opnemen. Deze mediabox heeft een ingebouwde hardeschijf waarmee je ongeveer 30 uur aan HD-materiaal kunt opnemen. Verder is het met deze UPC Mediabox - HDTV DVR mogelijk om twee programma's tegelijkertijd op te nemen terwijl je naar een ander progamma kijkt dankzij de drie tuners.

Verder heeft deze mediabox een HDMI-aansluiting; wanneer je je televisie aansluit met een HDMI-kabel (of DVI-kabel, hiervoor heb je wel een HDMI-DVI verloopstekkertje nodig), dan krijg je een haarscherp beeld. Op dit moment worden de volgende zenders in HD-kwaliteit uitgezonden:
• Nederland 1 HD
• Nederland 2 HD
• Nederland 2 HD
• Discovery Channel HD
• National Geopgrahic Channel HD
• History Channel HD
• Voom HD
• Film1 HD (gratis bij een Film1-abonnement)
• Sport1 HD (gratis bij een Sport1-abonnement)

Alle bovenstaande zenders worden uitgezonden in 1080i, met uitzondering van Sport1 HD welke in 720p wordt uitgezonden.

RTL7 HD en RTL8 HD worden vanaf oktober toegevoegd aan het HD-zenderpakket. RTL4 HD en RTL5 HD volgen begin volgend jaar. Zie dit nieuwsbericht voor meer informatie.
Veelgestelde vragen (FAQ)
:? Verdwijnt het analoge signaal?
Nee, het analoge signaal blijf je houden. Het duurt nog wel even eer het analoge signaal verdwijnt. Je kunt zowel digitaal als analoog kijken, en dat maar met één kabel.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/layout/grauw/forum_inactive.gif

:? Welke meerwaarde heeft de UPC Mediabox?
Naast het feit dat je een betere beeld- en geluidskwaliteit hebt, heb je ook de mogelijkheid om meer zenders te ontvangen, zie deze pagina voor een volledig overzicht van het zenderaanbod. Ook kun je films bestellen zonder naar de videotheek te hoeven gaan. De film wordt dan op je volgende factuur in rekening gebracht. Ook is het mogelijk om spelletjes te spelen op je mediabox.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/layout/grauw/forum_inactive.gif

:? Hoeveel kost zo'n mediabox?
De UPC Mediabox krijg je gratis in bruikleen wanneer je een abonnement neemt op UPC Digital TV. Je kunt de ontvanger niet kopen. Voor een volledig overzicht van de tarieven, zie de website van UPC.

Er bestaat sinds medio mei 2008 ook een retail-versie van de UPC Mediabox - HDTV. Deze Mediabox is doorgaans te koop voor een bedrag rond de EUR 250,-. Je ontvangt dan € 9 korting op je abonnement.

:? Ik wil op m'n slaapkamer ook een mediabox. Hoe kan ik een extra mediabox aanvragen?
Je kunt één Extra Mediabox aanvragen. Dit kost EUR 4,- per maand voor een standaard UPC Mediabox. De kosten voor een UPC Mediabox - DVR, UPC Mediabox - HDTV en UPC Mediabox - HDTV DVR zijn respectievelijk EUR 9,-, EUR 9,- en EUR 18,-. Alle digitale zenders van je huidig abonnement kun je bekijken op de Extra mediabox (uitgezonderd Film1Sport1, hiervoor dient een extra abonnement te worden afgesloten).

:? Ik zie allemaal blokjes/strepen in het beeld, en het geluid hapert! Wat nu?
De oorzaak van dit probleem zit 'm vaak in het feit dat je UPC Mediabox het signaal niet goed ontvangt. De vraag is nu: waarom niet? Deze vraag is helaas niet eenvoudig te beantwoorden. Splitters, video/dvd/hdd-recorders, versterkers die vóór de UPC Mediabox zijn aangesloten kunnen het storen.

Uiteraard is het ook mogelijk dat je UPC Mediabox defect is, of dat het signaal dat de woning binnenkomt (via de wandcontactdoos in de woonkamer, of het abonnee overnamepunt in de meterkast) niet goed is. In de laatste twee gevallen dient het probleem kosteloos door UPC te worden opgelost.

Vaak ligt het echter aan de gebruikte bekabeling. Probeer desnoods je UPC Mediabox tijdelijk met een korte kabel rechstreeks op de hoofdaansluiting aan te sluiten, op deze manier kun je een probleem met je eigen bekabeling uitsluiten. Kijk onder het kopje Bekabeling voor een advies met betrekking tot de coaxkabel.

UPC heeft op haar website ook een pdf-bestand voor Hulp bij storing en slechte beeldkwaliteit. Daar staan vrij nuttige tips in!
Bekabeling
Voor de beste beleving van digitale televisie maakt de UPC Mediabox gebruik van hoogwaardige technologie. Voor optimaal kijk- en luisterbeleving dienen de kabels die je gebruikt om de UPC Mediabox aan te sluiten wel van goede kwaliteit te zijn. Gebruik zoveel mogelijk de door UPC meegeleverde kabels.

Coaxkabel
Het is belangrijk dat je coaxkabel minimaal voldoet aan de zgn. C-12-norm, dat heeft te maken met het verlies (demping) van de kabel per meter. Hoe langer de coaxkabel hoe hoger het verlies. Als de coaxkabel hier aan voldoet is deze goed afgeschermd (met metaalfolie en vlechtwerk (minimaal 75 dB)). Een kabel die niet goed is afgeschermd, laat bepaalde instralingen van buitenaf door die het signaal kunnen beïnvloeden. De weerstand van uw coaxkabel, de zgn. impedantie, dient minimaal 75 Ohm te zijn. Let tevens op de diameter van de kabel. Hoe dikker de kabel, hoe geringer het signaalverlies. Kies dan ook een kabel met een diameter van minimaal 7 millimeter.

Connectoren
Om een coaxkabel aan te sluiten op je radio, TV of UPC MediaBox is het raadzaam aan alleen Hoog Frequent dichte IEC stekkers te gebruiken. Deze stekkers zijn gemaakt van metaal en geven een betere afgescherming. Deze stekkers zijn verkrijgbaar in een mannetjes- (male) en vrouwtjes (fe-male) uitvoering. Door gebruik te maken van metalen stekkers in combinatie met een goed afgeschermde coaxkabel voorkomt je instraling van buitenaf waardoor het beeld gestoord kan worden.

Versterker
Een versterker compenseert het signaalverlies dat kan ontstaan als er meerdere toestellen worden aangesloten op de kabel of wanneer er een grote afstand overbrugd moet worden. Maak je gebruik van een signaalversterker, dan dient deze van goede kwaliteit te zijn. Bij gebruik van UPC diensten moet de versterker altijd geschikt zijn voor retourverkeer. Plaats een versterker altijd aan het begin van de kabel; als je de versterker achter aan de kabel plaatst waar het signaal toch al slechter is, versterk je de verslechtering mee waardoor het beeld slecht blijft of zelfs nog slechter wordt.

Verdeler (splitter)
Een verdeler wordt gebruikt om het signaal te verdelen naar meerdere toestellen bv TV toestellen. Hiervoor zijn verdelers beter bekend als splitters verkrijgbaar. Splitters zijn er in diverse soorten verkrijgbaar nl de push-on splitter (T-splitter) die op de contactdoos gedrukt kan worden of de wallmount splitter die bv in de meterkast geplaatst wordt, deze is meestal uitgevoerd met zogenaamde F-connectoren (herkenbaar aan de schroefdraad). Plaats nooit meerdere splitters achter elkaar, hoe meer splitters hoe meer demping (verlies). Beter is het om bij meer dan 2 toestellen een versterker te plaatsen. Bij gebruik van een UPC MediaBox is het beter de splitter achter op de RF uitgang van de MediaBox aan te sluiten.

Kabel Keur
Het Kabel Keurmerk maakt het je gemakkelijk om de goede producten te vinden voor de aansluiting van je televisie. In de winkel herkent zijn kwaliteitsproducten te herkennen aan het Kabel Keur-logo.

Kabel Keur is een initiatief van NLkabel en alle bij NLkabel aangesloten kabelbedrijven (waaronder UPC Nederland).

Op deze pagina staan enkele links naar online winkels waar deze kwaliteitsproducten te koop zijn.
Contactinformatie
Je vragen, problemen, klachten, complimenten etc. kun je op de volgende manieren kenbaar maken bij UPC Nederland:
  • Telefonisch via 0900-1580 (€ 0,10 per minuut). De technische helpdesk is van maandag tot en met zondag bereikbaar van 08.00u tot 22.00u. De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00u tot 21.00u en op zaterdag van 10.00u tot 18.00u.
  • Per e-mail via het [urlhttp://www.upc.nl/klantenservice/contact/2090/20900509.html]online contactformulier[/url]
  • Schriftelijk. Het correspondentieadres van UPC: Postbus 320, 8200 AH Lelystad
Over dit topic
In dit topic kun je discussiëren over UPC Digital TV. Ook kun je in dit topic je vragen/problemen met betrekking tot UPC Digital TV voorleggen aan je medegebruikers.

Vragen, op- of aanmerkingen etc. over dit topic kun je via een DirectMessage bij mij kwijt.

[ Voor 21% gewijzigd door Mawlana op 23-07-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Changelog:
1 juni 2008
• informatie over UPC Mediabox - HDTV DVR toegevoegd.

23 juli 2009
• informatie over HD-zenders toegevoegd
• informatie over het Kabel Keurmerk toegevoegd
• informatie over Extra Mediabox bijgewerkt
• informatie over retail-versie UPC Mediabox - HDTV toegevoegd
• link naar online contactformulier bijgewerkt

[ Voor 152% gewijzigd door Mawlana op 23-07-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169304

Ik heb nu sinds 6 maanden UPC met een digitaal royaal pakket en een hdtv box.
Dit was goed voor 15 euro bovenop de normale radio/tv kosten.

Nu heb ik op 28 januarie een brief gekregen dat ik het HDTV family pack (a 29,99) bestelt heb en dat dit vanaf nu in gegaan is :?

Bel ik UPC op blijkt dat het family pakket tegenwoordig het enige pakket met hdtv is, ik probeer ze nog uit te leggen dat ik dat eerst niet had maar 2 verschillende medewerkers zweren bij hoog en laag dat ik dit altijd al had... *Zucht*

hebben andere deze brief ook gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Heb je onlangs extra zenders oid besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visuel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-04 17:18
sylvesterrr schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:31:
De HDTV-kanalen (muv Film1HD en Sport1HD) kun je er als het goed is gewoon mee ontvangen...
"Als het goed is dus wel"
Is er iemand die dit kan bevestigen?

Of je dus met een (extra) HDTV mediabox HDTV kanalen kunt ontvangen terwijl je een een SD digital abonnement hebt.

En de kwaliteit van de SD-zenders? Is die (veel) beter met een HDTV mediabox dan met een gewone (Thomson) mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Ik heb sinds kort ook deze toestand. Kon echter niet ontdekken hoe je de zender volgorde kan veranderen. Of ben ik scheel?

Ik heb de normale mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
lowfi schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:48:
Ik heb sinds kort ook deze toestand. Kon echter niet ontdekken hoe je de zender volgorde kan veranderen. Of ben ik scheel?

Ik heb de normale mediabox.
De zender volgorde kan je bij UPC niet veranderen. Onbegrijpelijk dat zo iets basics niet mogelijk is, maar het is niet anders. Als het goed is komt deze mogelijkheid wel in één van de volgende firmware updates. Er zijn dan ook vele forums volgeklaagd over dit probleem.

Ik denk zelf eerlijkgezegd dat ze dit expres hebben gedaan omdat ze nu allerlei meuk vooraan kunnen zetten waar niemand in geinteresseerd is maar waar UPC wel geld aan verdient (tell-sell achtige zooi bijvoorbeeld). Pas als de consument gaat klagen dan veranderen dit soort dingen. De consument klaagt inmiddels een jaartje over dit onderwerp en nu gaan ze het dus binnenkort veranderen. Gezien de snelheid waarmee firmware updates worden uitgerold zal je waarschijnlijk nog wel even geduld moeten hebben. Ik heb ermee leren leven en heb een lijstje met favorieten aangelegd waar geen onnodige zooi tussenzit. Dat scheelt al behoorlijk veel frustratie bij het zappen. Het enige wat me nu nog mateloos stoort is dat bbc3 en 4 niet gewoon achter bbc1 en 2 aanzitten maar ergens helemaal achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik zat zo te denken: In de woonkamer heb ik een DVR-box staan op een niet-HDTV.
Zou het mogelijk zijn om een HD box als 2e box aanvraag voor in de slaapkamer, waar wel een HDTV staat, voor die 8.99 per maand ? Of komen er dan nog extra kosten bovenop omdat ik een normaal abonnement heb en dit niet mijn 'hoofd box' is ?

Op hun site staat:
Daarbij worden de HDTV-zenders alleen doorgegeven op de televisie waarop u een UPC MediaBox – HDTV heeft aangesloten.
Lijkt me dus geen probleem te zijn.. of mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Op het chelloo upc forum lopen hier inderdaad al diverse topics over.
Door een forum gebruiker op chelloo forum werd gemeld dat tijdens zijn gesprek met enkele UPC mensen ze beloofden dat bij de eerst volgende update in 2008 eindelijk de favorieten kunnen gaan sorteren (datum onbekend..). Als je toch een favoriete lijstje kunt maken en zenders als Liveshop en RNN7 kunt uitzetten dan kun je net zo goed de boel zelf laten sorteren wel zo klant vriendelijk was mijn idee maar ach ja lets wait and hope.

BBC 3,4 meest irri inderdaad maar door je lijstje zo in te delen staan ze bij mij nu voor Ned1 en zap ik dus terug en kom op BBC4 en dan BBC3 't is ook een oplossing ;)
synthdood schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:05:
[...]

De zender volgorde kan je bij UPC niet veranderen. Onbegrijpelijk dat zo iets basics niet mogelijk is, maar het is niet anders. Als het goed is komt deze mogelijkheid wel in één van de volgende firmware updates. Er zijn dan ook vele forums volgeklaagd over dit probleem.

Het enige wat me nu nog mateloos stoort is dat bbc3 en 4 niet gewoon achter bbc1 en 2 aanzitten maar ergens helemaal achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visuel
.KeN. schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:35:
Ik zat zo te denken: In de woonkamer heb ik een DVR-box staan op een niet-HDTV.
Zou het mogelijk zijn om een HD box als 2e box aanvraag voor in de slaapkamer, waar wel een HDTV staat, voor die 8.99 per maand ? Of komen er dan nog extra kosten bovenop omdat ik een normaal abonnement heb en dit niet mijn 'hoofd box' is ?

Op hun site staat:

[...]

Lijkt me dus geen probleem te zijn.. of mis ik iets ?
Volgens mij mis je dit:

Bestelling

Extra UPC MediaBox - HDTV

Voor € 8,99 per maand en een volledige installatie bij u thuis voor slechts € 69,99.

Al uw digitale zenders, Programma Gemist, complete series, documentaires, kinderprogramma’s, etc. zoals geïnstalleerd op uw eerste UPC MediaBox worden een-op-een doorgegeven op uw extra mediabox*.

....... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
visuel schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:06:
Al uw digitale zenders, Programma Gemist, complete series, documentaires, kinderprogramma’s, etc. zoals geïnstalleerd op uw eerste UPC MediaBox worden een-op-een doorgegeven op uw extra mediabox*.
Dat klopt. Maar de HD-zenders maken standaard deel uit van het zenderpakket op de HDTV Mediabox, ook als het een Extra Mediabox is.

Je mist in deze variant echter wel zenders als Film1 en Sport1, die wel deel uitmaken van het pakket Familie met HDTV. .

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Ik hoop dat er ook eens een DVR met HDTV uit gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visuel
Maar is er al iemand die dit heeft gedaan?
Ik heb zelf ook wel interesse.
visuel schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:45:
[...]

"Als het goed is dus wel"
Is er iemand die dit kan bevestigen?

Of je dus met een (extra) HDTV mediabox HDTV kanalen kunt ontvangen terwijl je een een SD digital abonnement hebt.

En de kwaliteit van de SD-zenders? Is die (veel) beter met een HDTV mediabox dan met een gewone (Thomson) mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik wou uitzending gemist gebruiken om de lama's te kijken. Maar na drukken op OK om de uitzending te starten ebeurde er enkele minuten niks. Dus ik heb op kanaal 999 de tests gedaan en alles gaf fout. De helpdesk heeft mij geadviseerd de tv direct aan de wandcontactdoos te hangen. Na een half uur zou ik dan resultaat moeten hebben en anders is er een monteur nodig. Maar als het een kabelprobleem blijkt moet je zelf betalen. Kan elke test fout direct op de wandcontactdoos foute bekabeling zijn. is het raadzaam eerst zelf te testen met een nieuwe kabel voor ik een monteur laat komen?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Webby_143 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:54:
Ik wou uitzending gemist gebruiken om de lama's te kijken. Maar na drukken op OK om de uitzending te starten ebeurde er enkele minuten niks. Dus ik heb op kanaal 999 de tests gedaan en alles gaf fout. De helpdesk heeft mij geadviseerd de tv direct aan de wandcontactdoos te hangen. Na een half uur zou ik dan resultaat moeten hebben en anders is er een monteur nodig. Maar als het een kabelprobleem blijkt moet je zelf betalen. Kan elke test fout direct op de wandcontactdoos foute bekabeling zijn. is het raadzaam eerst zelf te testen met een nieuwe kabel voor ik een monteur laat komen?
Dat lijkt mij sowieso raadzaam. Als die monteur komt en het blijkt aan jouw kabel te liggen kun je zelf dokken. Ik heb zelf 3 kabels geprobeerd (de laatste van UPC zelf) en ik heb nog steeds een fout bij de laatste na direct aansluiten op de WCD. Daarvoor komt er nu een monteur langs en die gaat het hopelijk fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Webby_143 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:54:
Ik wou uitzending gemist gebruiken om de lama's te kijken. Maar na drukken op OK om de uitzending te starten ebeurde er enkele minuten niks.
Zelfde gebeurt dus ook bij mijn box ;(
Voor de rest doet alles het prima, behalve dus uitzending gemist.
Doet het het bij de rest van jullie wel gewoon ? Zou iemand dit kunnen testen ?
visuel schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:06:
[...]

Dat kun je natuurlijk op meerdere manieren interpreteren.
Ik ga van de week maar 's bellen wat het volgens hun uitleg betekent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

LWaS schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:05:
[...]

Dat lijkt mij sowieso raadzaam. Als die monteur komt en het blijkt aan jouw kabel te liggen kun je zelf dokken. Ik heb zelf 3 kabels geprobeerd (de laatste van UPC zelf) en ik heb nog steeds een fout bij de laatste na direct aansluiten op de WCD. Daarvoor komt er nu een monteur langs en die gaat het hopelijk fixen ;)
Ik heb de originele UPc kabel er nu aan. Maat als ik de kabel iets beweeg heb ik last van artifacts en geluidsstroing. Ik hen net 3 meter hirschmann besteld. Als het dan direct uit de wandcontact nog stoort ga ik de monteur maar aannemen. Dan kan het mijn fout niet meer zijn lijkt me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Webby_143 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:31:
[...]

Ik heb de originele UPc kabel er nu aan. Maat als ik de kabel iets beweeg heb ik last van artifacts en geluidsstroing. Ik hen net 3 meter hirschmann besteld. Als het dan direct uit de wandcontact nog stoort ga ik de monteur maar aannemen. Dan kan het mijn fout niet meer zijn lijkt me ...
Dat lijkt mij ook ;) Dus als het niet werkt dan gewoon de UPC weer bellen en zorgen dat ze het fixen. Woensdag komt die van mij, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik heb sinds vandaag geen programma info meer onder in beeld. Eerst was het alleen bij SBS/Net5, nu is het bij elke zender. Het enige wat ik veranderd heb vrijdag is een andere Coax kabel gebruikt die iets van 1,5 m is in plaats van de bijgeleverde korte kabel. Volgens testzender 999 is overigens nog steeds alles goed hiermee. Als ik bij "Guide" kijk zie ik wel programma info van diverse zenders, maar weer niet van SBS/Net5.

Meer mensen hier last van? Of iemand een oplossing? Ik begon hier net aan te wennen en nu is het weg :|

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb al tig keer gehad dat er geen programma-info was. De laatste tijd kloppen veel programma-info's ook niet altijd. :|

Dit op een Pace-box met ook regelmatig de bekende happeringen, al lijkt het de laatste tijd iets minder te zijn. Alleen HumorTV is nog regelmatig een ramp.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

BackSlash schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:14:
Ik heb sinds vandaag geen programma info meer onder in beeld. Eerst was het alleen bij SBS/Net5, nu is het bij elke zender. Het enige wat ik veranderd heb vrijdag is een andere Coax kabel gebruikt die iets van 1,5 m is in plaats van de bijgeleverde korte kabel. Volgens testzender 999 is overigens nog steeds alles goed hiermee. Als ik bij "Guide" kijk zie ik wel programma info van diverse zenders, maar weer niet van SBS/Net5.

Meer mensen hier last van? Of iemand een oplossing? Ik begon hier net aan te wennen en nu is het weg :|
http://www.chelloo.com/up...l;msg255699;topicseen#new

Je bent niet de enigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Hij doet het nu weer :) Het probleem is spontaan verholpen.

Op humor tv heb ik inderdaad ook constant haperingen, op de gewone nederlandse zenders is dit gelukkig veel minder. Af en toe heb ik ook een horizontale streep door het midden van het beeld, voor een fractie van een seconde. Een soort van storing. Dit gebeurd ongeveer 1 x in het uur.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Yep, hier ook weer een gevulde EPG. Problem fixed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

.KeN. schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:37:
[...]

Bedankt voor jullie enthousiaste hulp ! ;)
Ik zie gelukkig dat ik ook niet de enige ben met dit verschijnsel:

http://www.chelloo.com/up...wachten-aub-t22414.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat ik me al een tijdje afvraag:

Ik huur momenteel een appartement waarbij het TV signaal (UPC) inclusief is. Nu hebben m'n ouders thuis UPC Digital en dat bevalt zeer goed, zeker in combinatie met een LCD.

Nu is het erg omslachtig om via de verhuurder UPC Digital aan te vragen, zeker gezien de flexibiliteit van de verhuurder. Is het mogelijk dat ik op het abonnement van m'n ouders een 2e decoder aanvraag die ik vervolgens dan op een andere locatie (mijn appartement) gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
BertusG schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:57:
Nu is het erg omslachtig om via de verhuurder UPC Digital aan te vragen, zeker gezien de flexibiliteit van de verhuurder. Is het mogelijk dat ik op het abonnement van m'n ouders een 2e decoder aanvraag die ik vervolgens dan op een andere locatie (mijn appartement) gebruik?
Dan test je toch eerst of de 1e decoder van je ouders op jouw locatie wil werken? Als dat zonder problemen werkt dan lijkt het mij dat een 2e decoder ook zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:29:
[...]

Dan test je toch eerst of de 1e decoder van je ouders op jouw locatie wil werken? Als dat zonder problemen werkt dan lijkt het mij dat een 2e decoder ook zou moeten werken.
Dit was ik ook zeker van plan, maar wellicht heeft iemand hier een pasklaar antwoord waarom dit wel of niet mogelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Voorwaarden op een rijtje:
U beschikt over UPC Digitale TV
Daar beschik je op jouw adres niet over, dus gaat die vlieger niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
.KeN. schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:07:
Daar beschik je op jouw adres niet over, dus gaat die vlieger niet op.
Hoe zo niet? Digitale TV wordt net als analoge TV via een broadcasting principe naar alle kabel aansluitingen verstuurd. Voorwaarde is wel dat je analoge TV via de kabel van UPC hebt en dat UPC ook digitale TV biedt als mogelijke dienst op het betreffende adres. Er zijn bij mijn weten regio's in het UPC kabelgebied waar nog geen digitale TV mogelijk is. Als digitale TV wel mogelijk is op het adres, dan is het alleen nog de vraag of UPC naar alle abonnees in het volledige UPC kabelgebied dezelfde abonnementsinformatie verstuurd of dat dit eventueel afhankelijk is van de regio waarin je woont. Vandaar dat ik BertusG adviseer om eerst te testen met de 1e decoder van zijn ouders. Als die werkt dan zal een 2e decoder hoogstwaarschijnlijk ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:39:
[...]

Hoe zo niet? Digitale TV wordt net als analoge TV via een broadcasting principe naar alle kabel aansluitingen verstuurd. Voorwaarde is wel dat je analoge TV via de kabel van UPC hebt en dat UPC ook digitale TV biedt als mogelijke dienst op het betreffende adres. Er zijn bij mijn weten regio's in het UPC kabelgebied waar nog geen digitale TV mogelijk is. Als digitale TV wel mogelijk is op het adres, dan is het alleen nog de vraag of UPC naar alle abonnees in het volledige UPC kabelgebied dezelfde abonnementsinformatie verstuurd of dat dit eventueel afhankelijk is van de regio waarin je woont. Vandaar dat ik BertusG adviseer om eerst te testen met de 1e decoder van zijn ouders. Als die werkt dan zal een 2e decoder hoogstwaarschijnlijk ook werken.
Na een harde reset van de decoder moet de plaatscode opnieuw ingesteld worden dus dit geeft me idd goede hoop dat het mogelijk is. Verder betreft het hier centrum Rotterdam dus de dienst wordt wel aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
UPC heeft niet echt haast met het ophalen van overbodige mediaboxen. heb laatst de dvr gekregen maar de oude box staat hier nog steeds te wachten tot ze die beloofde terugstuurdoos eens opsturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
ArChie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:39:
[...]

Toen ik mijn decoder destijds op een zaterdagochtend ophaalde werkte het nog niet gelijk. De medewerker in de winkel zei dat ik eerst geactiveerd moest worden. Dat deden ze daar altijd na 17:00 's middags, dus het zou moeten werken om 17:30. Ik heb het natuurlijk voor die tijd al geprobeerd. Ik heb mijn eigen regio ingesteld, zenders ophalen deed ie netjes, maar toen puntje bij paaltje kwam kreeg ik geen beeld. Ik heb toen om 18:00 nog eens geprobeerd, en na een paar minuten had ik toen wel beeld.

Kortom, ik denk niet dat zo'n digitale decoder gaat werken indien je niet een digitaal abbo hebt. Proberen kun je het natuurlijk altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
BackSlash schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:41:
Toen ik mijn decoder destijds op een zaterdagochtend ophaalde werkte het nog niet gelijk. De medewerker in de winkel zei dat ik eerst geactiveerd moest worden. Dat deden ze daar altijd na 17:00 's middags, dus het zou moeten werken om 17:30. Ik heb het natuurlijk voor die tijd al geprobeerd. Ik heb mijn eigen regio ingesteld, zenders ophalen deed ie netjes, maar toen puntje bij paaltje kwam kreeg ik geen beeld. Ik heb toen om 18:00 nog eens geprobeerd, en na een paar minuten had ik toen wel beeld.

Kortom, ik denk niet dat zo'n digitale decoder gaat werken indien je niet een digitaal abbo hebt. Proberen kun je het natuurlijk altijd :)
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het digitale TV signaal altijd aanwezig is ongeacht of je nu een abonnement hebt afgesloten of niet (tenminste wanneer UPC digitale TV als dienst aanbiedt in je woonplaats). Dat je niet direct kan kijken komt omdat het signaal encrypted is en er voor je Mediabox en smartcard dus eerst door UPC een registratie aangemaakt moet worden in het Conditional Access System (CAS) zodat het CAS voor jouw smartcard sleutels gaat versturen waarmee je het signaal kan decrypten en de kanalen kan weergeven. UPC gaat dus niet pas het digitale TV signaal naar jouw adres sturen nadat de Mediabox geregisteerd is.

Aangezien er door UPC al sleutels voor de smartcard van de eerste Mediabox van BertusG zijn ouders worden verstuurd via het digitale TV signaal kan hij dus testen zonder zelf een abonnement te hebben afgesloten. Ik weet niet of zijn ouders in dezelfde regio wonen en of UPC naar alle regios dezelfde sleutel informatie zendt. UPC heeft namelijk een aantal digitale TV kopstations die ieder een eigen regio van het UPC kabelnetwerk bedienen en het zou dus zo kunnen zijn dat die sleutels alleen per regio gemaakt en verstuurd worden. Als zijn ouders dan toevallig onder een ander digitale TV kopstation vallen dan hij zou het zo kunnen zijn dat een bij zijn ouders geregisteerde Mediabox geen beeld geeft door het ontbreken van de benodigde CAS sleutel informatie voor de smartcard in de Mediabox. Vandaar dat het van belang is dat hij eerst gaat testen met de huidige Mediabox van zijn ouders en als dat werkt dan is het waarschijnlijk geen probleem om een tweede Mediabox te bestellen en te activeren op het adres van zijn ouders waarna hij hem thuis kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:42

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

ArChie schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:58:
[...]

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het digitale TV signaal altijd aanwezig is ongeacht of je nu een abonnement hebt afgesloten of niet (tenminste wanneer UPC digitale TV als dienst aanbiedt in je woonplaats).
Ik kan dit beamen, want ik kijk nu via mijn interne DVB-C decoder van mijn televisie ook digitaal. Dit terwijl ik géén digitaal abonnement heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:10

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Oemfoefoe schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:39:
[...]

Ik kan dit beamen, want ik kijk nu via mijn interne DVB-C decoder van mijn televisie ook digitaal. Dit terwijl ik géén digitaal abonnement heb.
*heel, heel erg off topic....*
Oemf man, leef jij nog...???!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
[...]

Nou dat is goed nieuws, ga het v/d week testen dus dan laat ik sowieso nog weten of het echt lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

LWaS schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:13:
[...]

Dat lijkt mij ook ;) Dus als het niet werkt dan gewoon de UPC weer bellen en zorgen dat ze het fixen. Woensdag komt die van mij, ik ben benieuwd :)
Ondertussen is de monteur geweest (ik was zelf niet thuis, vriendinlief wel). Ze zijn een goede 20 minuten bezig geweest en hebben de WCD vervangen. Nu werkt alles als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

Het zal mij benieuwen, ik krijg net mijn nieuwe coax kabeltje op mijn bureau, als vanavond daarmee nog alle 5 tests op kanaal 999 fout geven bel ik ook direct voor een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
ArChie schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:58:
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het digitale TV signaal altijd aanwezig is ongeacht of je nu een abonnement hebt afgesloten of niet (tenminste wanneer UPC digitale TV als dienst aanbiedt in je woonplaats).
Dat is niet helemaal juist. Op adressen waar alleen het analoge kabelsignaal wordt afgenomen, staat het zgn. retoursignaal in principe uit. Het retoursignaal wordt alleen ingeschakeld wanneer er digitale diensten worden afgenomen, zoals telefonie, internet of digitale TV. Mogelijk functioneert de Mediabox wel zonder retoursignaal, maar je zult bijv. geen films kunnen bestellen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:26
[...]

Maar zit je dan ook bij UPC? Ik heb altijd begrepen dat je UPC digitaal alleen kunt bekijken met hun eigen mediabox. Bij andere digitale aanbieders zou je wel met een interne DVB-C decoder kunnen kijken, maar (alleen) bij UPC niet. :(

Als het bij UPC ook kan zou dat voor mij een reden kunnen om ook UPC digitaal te nemen. Dat scheelt weer een decoder kastje en een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
slow whoop schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:19:
[...]

Maar zit je dan ook bij UPC? Ik heb altijd begrepen dat je UPC digitaal alleen kunt bekijken met hun eigen mediabox. Bij andere digitale aanbieders zou je wel met een interne DVB-C decoder kunnen kijken, maar (alleen) bij UPC niet. :(

Als het bij UPC ook kan zou dat voor mij een reden kunnen om ook UPC digitaal te nemen. Dat scheelt weer een decoder kastje en een afstandsbediening.
Misschien toch maar eens lezen? ;)
UPC Digital TV - Deel 4
UPC Digital TV - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

slow whoop schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:19:
[...]

Het gebruik maken van een interne DVB-C tuner is nou net een punt wat
bij UPC wél gaat, en bij andere kabelaars niet. UPC geeft de basiskanalen namelijk
ongecodeerd door (dus te ontvangen met een interne DVB-C tuner), de andere kabelaars niet.
Dat scheelt weer een decoder kastje en een afstandsbediening.
Je zal zien dat dat kastje toch wel erg handig is. Meer zenders en aardige services zoals Uitzending Gemist en Video on Demand (waar ook veel gratis te bekijken is).

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 07-02-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 10:41
Ik zit nu niet thuis en vroeg mij af of ik mijn dvr kan programmeren om iets op te nemen via internet, lijkt mij ook voor thuis een leuke feature, moet mogenlijk zijn technisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
FunkySmell schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:30:
Ik zit nu niet thuis en vroeg mij af of ik mijn dvr kan programmeren om iets op te nemen via internet, lijkt mij ook voor thuis een leuke feature, moet mogenlijk zijn technisch gezien.
Ja dat kan, met de Slingbox SOLO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Houdt er bovendien rekening mee dat het ongecodeerd doorgeven niet officieel gebeurt. Het kan ook zo weer over zijn. Het is afgelopen jaar ook al diverse keren gebeurd dat ook het basispaket weer gecodeerd werd en ineens een maanje later weer ongecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Oh bedankt voor de informatie, 149 euro is wat aan de hoge kant, ik dacht zelf namelijk aan 0 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
FunkySmell schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:57:
[...]

Oh bedankt voor de informatie, 149 euro is wat aan de hoge kant, ik dacht zelf namelijk aan 0 euro.
Steel er eentje d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Oh het is een apparaat :o ,

Ik bedoelde een tv guide op het internet waar je met persoonlijke inloggevens jouw DVR thuis kan programmeren (om iets op te nemen).

[ Voor 3% gewijzigd door Sunrise op 07-02-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er al geruchten over een DVR HDTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:33:
Zijn er al geruchten over een DVR HDTV?
Vóór het EK voetbal van de zomer wordt deze verwacht (dus ergens omstreeks mei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

synthdood schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:46:
Houdt er bovendien rekening mee dat het ongecodeerd doorgeven niet officieel gebeurt. Het kan ook zo weer over zijn. Het is afgelopen jaar ook al diverse keren gebeurd dat ook het basispaket weer gecodeerd werd en ineens een maanje later weer ongecodeerd.
Navraag bij iemand die de FTA kanalen op zijn pc bekijkt leert mij
dat sinds hij zijn DVB-C kaart heeft (september '07) er nog geen codering
op heeft gezeten.
Dat "diverse keren" zal wel meevallen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Onder UPC ON DEMAND heb je nu ook een optie
MGM. Zijn dit nu hele speelfilms (uit de oude doos) of zijn dit nu alleen
maar trailers van de films die in de loop van de tijd op MGM moviechannel
uitgezonden gaan worden .

En als het wel allemaal volledige films zijn, zijn deze dan geheel gratis ??
Kan hier namelijk helemaal niets over terug vinden op de UPC website.

Lees direct dus graag een tegenberichtje van een ervaringsdeskundige :-)

[ Voor 19% gewijzigd door Marinus-Roro op 09-02-2008 22:58 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De prijzen zijn simpel: kun je een film bekijken zonder dat er expliciet vermeld wordt dat er betaald moet worden (prijsopgave + PIN), dan is het gratis. Staat er dat je je moet abonneren of dat je moet betalen, dan is het niet niet gratis...

Of het volledige films zijn? Probeer het uit... Als het korte fragmenten zijn, dan zullen het wel trailers zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Trailers kijk je met de gele knop, films kijken doe je gewoon met OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:52

Comgenie

Soms heb je dat

Als tweakerzijnde had ik gister voor de grap eens mijn laptop aangesloten aan de netwerkaansluiting op de UPC DVR. Na een restart van de DVR kreeg ik ineens netjes een public ip op mijn laptop (laaste cijfers anders dan mijn normale chello aansluiting), alleen kreeg de mediabox gedeelte van de DVR zelf geen ip meer :') . Maar toch... Als dat altijd zo werkt bij elke mediabox, is dat toch wel cheapass internet :X (snelheid: 180 KB/s down, 20 KB/s up).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

Heeft iemand al toevallig een extra media box besteld ?

Ik werk toevallig naast UPC Amsterdam (kabelweg) en ze willen daar niet echt info geven behalve dat ik dat 0800 nr moest bellen.
Ik wil bv weten of ik niet zelf een xtra mediabox met mijn eigen pakket kan samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Voordat ik mijn mediabox ga omruilen wil ik graag zeker weten of dat nodig is.
Ik heb een sony bravia 40v3000 met een ingebouwde decoder. Wanneer ik de FTA digitale zenders bekijk via de ingebouwde decoder heb ik perfect beeld. Dit werkt ook zonder digitaal abbonnement.

Nu heb ik een mediabox met HDrecorder van UPC. Wanneer ik via deze box de zenders bekijk dan is het beeld beduidend minder scherp. Mijn inziens ligt het niet aan de bekabeling want deze is hetzelfde.
Wel gaat het signaal van de box via scart. Wanneer ik via de ingebouwde decoder kijk gaat het signaal rechtstreeks vanuit het aansluitpunt naar de televisie via de rf ingang.

Het betreft een thomson box. Is de ingebouwde kwaliteit van de Sony decoder nu zoveel beter of is de box gaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wilfer schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:37:
Voordat ik mijn mediabox ga omruilen wil ik graag zeker weten of dat nodig is.
Ik heb een sony bravia 40v3000 met een ingebouwde decoder. Wanneer ik de FTA digitale zenders bekijk via de ingebouwde decoder heb ik perfect beeld. Dit werkt ook zonder digitaal abbonnement.

Nu heb ik een mediabox met HDrecorder van UPC. Wanneer ik via deze box de zenders bekijk dan is het beeld beduidend minder scherp. Mijn inziens ligt het niet aan de bekabeling want deze is hetzelfde.
Wel gaat het signaal van de box via scart. Wanneer ik via de ingebouwde decoder kijk gaat het signaal rechtstreeks vanuit het aansluitpunt naar de televisie via de rf ingang.

Het betreft een thomson box. Is de ingebouwde kwaliteit van de Sony decoder nu zoveel beter of is de box gaar?
Staat de mediabox wel op "16:9 breed" ingesteld? Als deze nog op 4:3 staat dan mis je 30% aan beeldlijnen in het geval van een breedbeelduitzending.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 20-02-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:29:
[...]

Staat de mediabox wel op "16:9 breed" ingesteld? Als deze nog op 4:3 staat dan mis je 30% aan beeldlijnen in het geval van een breedbeelduitzending.
Ja die staat goed. Het beeldformaat is oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Ik heb ook al een hele tijd digitale TV van UPC en ik vraag me af of het mogelijk is dat ik altijd standaard alleen de favoriete zenders krijg en niet alle anderen. Ik heb het idee dat de mediabox soms de keuze voor alleen favorieten vergeet als ik wissel tussen zenders/guide/on demand.
Is hier een oplossing voor?

Ik merkte gisteren dat het geluid van bijvoorbeeld National Geographic veel harder is dan andere kanalen, zeker t.o.v. Discovery. Hebben mensen hier nog meer 'last' van?

• funrider
smesjz: Heb niet last van als ik switch naar guide of on demand. Bij mij staat ie ook standaard op mn favorieten lijstje. Enkel als ik een nummer in tik via remote die niet in mn favorietenlijst staat dan pas springt ie weer naar de totaal lijst en dmv blauwe knop kan ik dan weer de favo lijst kiezen.

Alhoewel ik afgelopen weekend na weekje vakantie ineens merkte dat paar zenders zals Nat Geo en Discovery digi kanaal ineens niet meer tot mn favorieten behoorden daarna weer goed gezet. Ik hoop nog steeds op die sortering van die favo lijst er deze of volgende maand in nieuwe firmware update zit.. zo irri nu.

• W00fer
  • Niet online
Comgenie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:42:
Als tweakerzijnde had ik gister voor de grap eens mijn laptop aangesloten aan de netwerkaansluiting op de UPC DVR. Na een restart van de DVR kreeg ik ineens netjes een public ip op mijn laptop (laaste cijfers anders dan mijn normale chello aansluiting), alleen kreeg de mediabox gedeelte van de DVR zelf geen ip meer :') . Maar toch... Als dat altijd zo werkt bij elke mediabox, is dat toch wel cheapass internet :X (snelheid: 180 KB/s down, 20 KB/s up).
Gast voor 3,99 per maand vind jij geen internet met 180 kb/s down, 20 kb/s up.

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
smesjz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:46:
Ik heb ook al een hele tijd digitale TV van UPC en ik vraag me af of het mogelijk is dat ik altijd standaard alleen de favoriete zenders krijg en niet alle anderen. Ik heb het idee dat de mediabox soms de keuze voor alleen favorieten vergeet als ik wissel tussen zenders/guide/on demand.
Is hier een oplossing voor?
bij mijn dvr media box staat hij bij de eerste keer dat ik hem aan zet altijd op alle zenders. Pas als ik langs kanaal 11 en 12 gezapt ben ga ik naar m'n favorieten. Dat is echt strontirritant omdat 11 en12 van die interactieve zenders zijn die verrekte traag zijn bij het zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

IK heb bij de DVR laatst twee films ingesteld om op te nemen: Op een zender, en achtereenvolgend.

Bij het instellen gaf de DVR een foutmelding omdat ze elkaar in de weg zouden zitten. Beetje apart, niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:03
Is het mogelijk om de UPC mediabox icm een hdd recorder te gebruiken? (pana DRM-EH65)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
LWaS schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:29:
IK heb bij de DVR laatst twee films ingesteld om op te nemen: Op een zender, en achtereenvolgend.

Bij het instellen gaf de DVR een foutmelding omdat ze elkaar in de weg zouden zitten. Beetje apart, niet :?
Je zult wel ingesteld hebben dat er standaard 5 minuten extra (voor en/of na) wordt opgenomen...
Pixxa schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:05:
Is het mogelijk om de UPC mediabox icm een hdd recorder te gebruiken? (pana DRM-EH65)
Mits jouw hdd-recorder in staat is om het a/v-signaal via een scart te ontvangen is dat prima mogelijk. Wel is het zo dat wanneer je van een digitale zender wil opnemen, je de mediabox op die digitale zender moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233369

Ik heb zojuist het Royaal pakket besteld, wat nu de eerste 3 maanden gratis is. Iemand enig idee hoe lang het nu ongeveer gaat duren tot ik de bestelling ontvang?

• Mawlana
Maximaal 3 weken.

• LWaS

LWaS

Dus.

sylvesterrr schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:44:
[...]

Je zult wel ingesteld hebben dat er standaard 5 minuten extra (voor en/of na) wordt opgenomen...
Dat klopt, alleen snapt de DVR dan niet dat het twee films op 1 zender zijn die aaneengesloten worden afgespeeld?

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:43

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik neem aan dat ik een tweede UPC-card nodig heb als ik een FloppyDTV in mijn Media Center PC wil stoppen? Ik wil namelijk die box wel behouden...

Weet iemand of dat een beetje gemakkelijk gaat bij UPC? Zijn er kosten aan gebonden?

• ArChie
  • Niet online
Zinu schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:59:
Ik neem aan dat ik een tweede UPC-card nodig heb als ik een FloppyDTV in mijn Media Center PC wil stoppen? Ik wil namelijk die box wel behouden...

Weet iemand of dat een beetje gemakkelijk gaat bij UPC? Zijn er kosten aan gebonden?
Dat gaat niet! Er is geen bruikbare CAM voor in de FloppyDTV waarin de smartcard van UPC wil werken.

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:43

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Je hebt ook geen CAM nodig voor UPC, tenminste niet bij de open-to-air zenders. Gecodeerde zenders werken idd niet:
Wie in UPC-gebied woont heeft enerzijds geluk, maar anderszijds ook grote pech. De standaard TV-kanalen zijn bij UPC net als bij Caiway free-to-cable. Hierbij kun je dus met een FloppyDTV direct aan de slag. De pluspakketten zijn ook hier gecodeerd, maar met een andere techniek, waarvoor geen CAM-modules in de markt beschikbaar zijn. Ofwel; de extra betaalde TV-zenders digitaal bekijken op je TV is bij UPC echt een no-go helaas.
bron

• Mawlana
LWaS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:44:
[...]

Dat klopt, alleen snapt de DVR dan niet dat het twee films op 1 zender zijn die aaneengesloten worden afgespeeld?
Helaasch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

stom ding :P

Maar weer wat geleerd voor de volgende keer ;)

Facruratie blijft overigens een drama bij UPC..de eerste rekening die ik kreeg op mijn nieuwe adres was meteen 40 euro te hoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233253

.KeN. schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:37:
[...]

[...]

Dat kun je natuurlijk op meerdere manieren interpreteren.
Ik ga van de week maar 's bellen wat het volgens hun uitleg betekent :P
Als je het signaal niet direct aansluit op je mediabox maar bijvoorbeeld eerst naar de DVD-brander/speler en die dan via bv. SCART met de mediabox aansluit dan doet de digitale televisie het wel maar Uitzinding gemist en On demand het niet. Misschien bij jou het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bedankt voor je tip, maar hij doet het gelukkig alweer een tijdje :)
Liep ook een draadje over op chelloo.com waarbij het leek op een foutje bij UPC.
Meerdere mensen hadden dat ze pas na meerdere keren proberen pas een uitzending konden bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb nu twee mediaboxen, eentje is een DVR en eentje een pace. De dvr werkt, maar de pace heb ik nu op een zolder tvtje geknald, en hij installeert niet (het 15 minuten scherm).

Ik heb goede kabels gebruikt, 3 delig afgeschermd, met 75dB afscherming, en een Hirschmann versterker erop.

Wat doe ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een DVR en wil eigenlijk DVR HDTV, maar goed die is er nog niet.
Toevallig had ik gister de UPC helpdesk aan de lijn omdat mijn box kuren had en vroeg naar de vorderingen omtrent DVR HDTV. Zij gaf aan dat daar aan gewerkt wordt, maar niet op korte termijn te verwachten zal zijn. Daarbij zij ze dat ik mijn huidige DVR makkelijk kon inzetten als DVR HDTV door in een audiozaak of de UPC winkel een HDMI convertor kabeltje te kopen. Ik kan me niet voorstellen dat dat echt HDTV kwaliteit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisreijbroek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
IK heb sinds gisteren UPC Royaal met DVR. (1e 3 maanden gratis) Het beeld is veel beter ten opzichte van digitenne. Volgens google zit er in mijn TV (Samsung le39M87) een dvb-C tuner.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik die box niet gebruik maar de tuner in mijn tv?
Ik lees hier berichten dat het bij de een wel kan en bij de andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
dennisreijbroek schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:05:
IK heb sinds gisteren UPC Royaal met DVR. (1e 3 maanden gratis) Het beeld is veel beter ten opzichte van digitenne. Volgens google zit er in mijn TV (Samsung le39M87) een dvb-C tuner.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik die box niet gebruik maar de tuner in mijn tv?
Ik lees hier berichten dat het bij de een wel kan en bij de andere niet?
Als gewoon even de handleiding van je TV er op naslaat dan zal je volgens mij in de specificaties sectie zien dat het om een DVB-T tuner gaat en niet om een DVB-C tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisreijbroek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
ArChie schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:16:
[...]

Als gewoon even de handleiding van je TV er op naslaat dan zal je volgens mij in de specificaties sectie zien dat het om een DVB-T tuner gaat en niet om een DVB-C tuner.
Is er een mogelijkheid om de DVR dan aan mijn av receiver te hangen. Heb een Denon AVR-2808.
Ik zie nl geen mogelijkheid behalve scart om video uit dat ding te krijgen

[ Voor 22% gewijzigd door dennisreijbroek op 07-03-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
UPC gaat het aantal HDTV-zenders vergroten. Voom HD, MGM HD en The History Channel HD worden toegevoegd. Ook zullen het EK en de Olympische Spelen in HD worden uitgezonden. Verder wordt binnenkort de HDTV PVR op de markt gebracht.

Bron: HDTV Magazine

Daarnaast meldt Tweakers.net dat UPC onderhandelt met RTL over het via OnDemand aanbieden van de content van RTL Gemist.

[ Voor 25% gewijzigd door yohan op 08-03-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

LWaS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:44:
[...]

Dit is inderdaad heel erg irritant. Maar dit is ook pas sinds kort. Voorheen kon je gewoon twee programma's achtereen opnemen, ook met een overlapinstelling. Nu krijg je een melding waarna je of de te plannen opname wilt annuleren of de voorgaande opname wilt annuleren ofzo.

Hopeloos irritant, hij mag van mij weer terug naar de vorige firmware...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Zolang upc geen hdtv abo doet ZONDER het verplichte sport 1 enzo, hap ik niet toe, zelfs niet als ze BBC HD krijgen. :( http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=743

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 09-03-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illuzionz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:08
Als ik upc digital tv ook in mijn slaapkamer wil, maar via een andere manier aan zo'n mediabox kan komen.
Kan ik het dan ontvangen in mijn slaapkamer?
In de woonkamer staat wel gewoon een mediabox, met upc tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Vandaag valt me ineens op dat beide belgische zenders echt anamorph breedbeeld zijn geworden :-) Hier wordt ik blij van! Bijna alles waar ik regelmatigh naar kijk is nu breedbeeld (ned1,2,3 alle RTLen, BBC1&2) Nu nog alle discoveries naar anamorph en we zijn compleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Voor de mensen die DTV kijken zonder UPC Mediabox: de Free to Air (FTA)-zenders vervallen. Vanaf 11 maart worden de zenders gefaseerd verwijderd. Vanaf begin april zijn er geen FTA-zenders meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Die mag ik niet prijsgeven. De zenders die morgen verdwijnen zijn: NET 5, ARD, ZDF, CNN, 13th Street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik zal het in de gaten houden..... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 19:11
Wel een beetje jammer dat ze alle concerten die bij Muziek via VOD te zien waren hebben verwijderd en alleen wat Racoon spul hebben toegevoegd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Is sinds 26 februari het geval maar inderdaad verbetering ;)

Is er trouwens nu al eindelijk eens bekend wanneer we die favorietenlijst kunnen gaan sorteren? 8)7 Na de beloftes in oktober 2007. En de EPG upgrade is meer een downgrade voor de DVR gebruikers als ik het chelloo forum zo lees. Mis ook nog steeds functionaliteiten die een niet DVR gebruiker zoals ik graag ziet. ALLE Speelfilms tonen en evt. selecteren op genre. Overigens zou een optie van Serie > Genre ook niet misstaan ;)
synthdood schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:27:
Vandaag valt me ineens op dat beide belgische zenders echt anamorph breedbeeld zijn geworden :-) Hier wordt ik blij van! Bijna alles waar ik regelmatigh naar kijk is nu breedbeeld (ned1,2,3 alle RTLen, BBC1&2) Nu nog alle discoveries naar anamorph en we zijn compleet!

[ Voor 27% gewijzigd door funrider op 10-03-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 19:11
(het is makkelijker lezen als je de quote bovenaan je bericht zet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:26:
Voor de mensen die DTV kijken zonder UPC Mediabox: de Free to Air (FTA)-zenders vervallen. Vanaf 11 maart worden de zenders gefaseerd verwijderd. Vanaf begin april zijn er geen FTA-zenders meer beschikbaar.
Damn... daar word ik echt niet blij van... :'(

Dan heb ik ook niets meer aan de (dure!) FloppyDTV kaart in m'n mediacenter. Ik hoop dat ze dan toch ook een keer de koppeling tussen de smartcard en de mediabox loslaten zodat je een extra smartcard kan kopen/huren die je dan in TV's/HDD recorders/Mediacenters met ingebouwde DTV ontvangers kan gebruiken. Maar ik ben wel bang dat UPC dat nooooooit uit zichzelf zal doen, aan een verplichtte mediabox waarop je allerlei extra diensten kan verkopen (VOD, spelletjes, Uitzending gemist) valt natuurlijk veel meer te verdienen. Er zal waarschijnlijk eerst een berisping van de OPTA of van mevrouw Kroes nodig zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:26:
Ja dat is balen, :'(
.die 4 euro maakt me niet veel uit maar weer een extra kastje en afstanbsbediening zit ik niet op te wachten. :|
Analoge beelden vindt ik niet om aan te zien op mijn Bravia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben benieuwd hoe ik erover ga denken als in een Plasma 42 inch heb. Heb nu nog upc analoog, vind ik af en toe al redelijk ruisachtig, vind een simpele divx een stuk mooier. Maarja, dat extra kastje en kanalen kiezen NIET via de ab van de tv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah, neem een remote die meerdere apparaten kan bedienen, dan is zappen weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb je ook een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Een harmony van logitech?