Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:26:
Voor de mensen die DTV kijken zonder UPC Mediabox: de Free to Air (FTA)-zenders vervallen. Vanaf 11 maart worden de zenders gefaseerd verwijderd. Vanaf begin april zijn er geen FTA-zenders meer beschikbaar.
Zou me niets verbazen als dit gerucht (want dat is het, een gerucht) de wereld in
wordt geholpen om het digitaal kijken zonder UPC mediabox te "ontmoedigen".
Ik moet dus eerst nog eens zien of die codering er wel definitief opgaat, of misschien maar
weer voor één of 2 dagen wat in het verleden wel eerder gebeurd is.

Het kost UPC handenvol geld om alles te coderen (aan Nagravision, die vragen mogelijk geld per kanaal), dus als ze ergens op kunnen besparen zullen ze het niet nalaten. Imo de reden waarom het basispakket altijd al FTA is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 16:42

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:11:
Die mag ik niet prijsgeven. De zenders die morgen verdwijnen zijn: NET 5, ARD, ZDF, CNN, 13th Street.
Oemfoefoe schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:12:
Ik zal het in de gaten houden..... -O-
Ik vrees dat je gelijk hebt, want ik mis nu inderdaad de zenders die je gisteren hebt genoemd.

* Oemfoefoe heeft nog een hele kleine hoop dat dit van tijdelijke aard is.

[ Voor 0% gewijzigd door Oemfoefoe op 11-03-2008 14:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb ook al gezien dat de voorspelde kanalen nu encrypted zijn. UPC, doe niet zo dom en ga nou 's mee met de markt in plaats van ertegen in. Ik betaal voor analoog, ik betaal voor digitaal, ik betaal voor extra kanalen. Er is helemaal geen noodzaak om dat basispakket dicht te timmeren. Nu wordt mij onmogelijk gemaakt om m'n mediacenter te gebruiken waar ie voor bedoeld is, om digitaal in de slaapkamer/keuken TV te kijken (zonder weer een extra kastje+afstandbediening) Het had zo mooi kunnen zijn... (pinkt een traantje weg)

Ik voel nu toch echt een schotel aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrisianFlame
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05 20:28
He synthdood kan/kon jij met je floppydtv dvb-c card de fta- zenkders van upc ontvangen/opnemen ?

Ik ging er vanuit dat het kon, tot ik net las op mertcom.nl dat het niet kan...

Maar goed misschien is alles te vergeefs als upc met de fta's kapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen instantie waar deze monopolie aan gemeld kan worden? Ik bedoel, je betaald voor het signaal, ik hoef die stomme decoder van hun niet, ik wil gewoon mn eigenste gebruiken! Nelie Kroes, anyone?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
FrisianFlame schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:23:
He synthdood kan/kon jij met je floppydtv dvb-c card de fta- zenkders van upc ontvangen/opnemen ?

Ik ging er vanuit dat het kon, tot ik net las op mertcom.nl dat het niet kan...

Maar goed misschien is alles te vergeefs als upc met de fta's kapt...
Ja dat kan (kon). Met ingang van gisteren dus niet meer. De eerste serie zenders zit nu achter slot en grendel en het is een kwestie van tijd totdat de rest ook op slot zit. Als je al plannen had om een DVBC kaart te kopen, bespaar je de moeite en de kosten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:11:
Die mag ik niet prijsgeven. De zenders die morgen verdwijnen zijn: NET 5, ARD, ZDF, CNN, 13th Street.
Wanneer draait de volgende deactivatie batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 21:40
Op 13 maart gaan de volgende:

RTL5
RTL8
BRT1
Eurosport

[ Voor 34% gewijzigd door yohan op 12-03-2008 15:22 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Meer mensen die last hebben dat een uitzending van uitzending gemist het pas na een paar keer proberen doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 17:00
Nu het bekijken van FTA via interne DVB-C tuners (voorlopig) van de baan is. Is mijn (waarschijnlijk noob) vraag, ben niet zo heel technisch.

Is er geen enkele technische ontwikkeling voor het kraken van de koppeling van smartcard en mediabox van UPC. Kan men de key uit de mediabox niet "klonen" zoals met je mac-adres, of zijn hier vooruitzichten op.

Lijkt mij sterk dat UPC een waterdicht systeem heeft, alles aan chips en keys wat de overheid heeft wordt elke dag opnieuw gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:33
LWaS schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:35:
Meer mensen die last hebben dat een uitzending van uitzending gemist het pas na een paar keer proberen doet?
Wat krijg je te zien als het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

sylvesterrr schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:41:
[...]

Wat krijg je te zien als het niet werkt?
Dat door een storing Uitzending gemist niet werkt, en ik moet het later nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Roynaldinho schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:36:
Nu het bekijken van FTA via interne DVB-C tuners (voorlopig) van de baan is. Is mijn (waarschijnlijk noob) vraag, ben niet zo heel technisch.

Is er geen enkele technische ontwikkeling voor het kraken van de koppeling van smartcard en mediabox van UPC. Kan men de key uit de mediabox niet "klonen" zoals met je mac-adres, of zijn hier vooruitzichten op.

Lijkt mij sterk dat UPC een waterdicht systeem heeft, alles aan chips en keys wat de overheid heeft wordt elke dag opnieuw gekraakt.
Kraken is ongetwijfeld mogelijk. Het bespreken van mogelijkheden om te hacken is op Got echter verboden, zie het algemeen beleid.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
Yohan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:09:
[...]

Kraken is ongetwijfeld mogelijk. Het bespreken van mogelijkheden om te hacken is op Got echter verboden, zie het algemeen beleid.
Ik denk dat mensen best € 3,99 voor digitale tv willen betalen, ik wel in ieder geval, maar wil die media box niet. En als je de key wilt klonen, dan moet ik wel betalen voor die media box, dan neem ik niet illegaal een product van UPC af lijkt me.

Dus wat is het illegale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Je komt dan in een grijs gebied terecht. Wie zegt dat je het in dit geval bij 1 clone laat? Maak er meteen veertig en de hele buurt kan het abonnement opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Yohan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:44:
Je komt dan in een grijs gebied terecht. Wie zegt dat je het in dit geval bij 1 clone laat? Maak er meteen veertig en de hele buurt kan het abonnement opzeggen.
Volgens mij wordt er hier gevraagd naar de mogelijkheid om de boxkey te klonen zodat mensen die boxkey in een Nagravision CAM kunnen zetten en de smartcard denkt dat ie in de de Mediabox zit. Wat heeft het voor een zin om een boxkey die uniek gekoppeld is aan één smartcard 40 keer te copieren? Verder wordt er aangegeven dat de smartcard gewoon gebruikt wordt, dus in combinatie met een abonnement. De Mediabox wil de persoon in kwestie bij wijze van spreken op zolder zetten. Ik zie geen illegaal gedrag, dat probeer jij er alleen maar van te maken met de gegeven punten die je aanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik heb het inderdaad verkeerd gelezen; het klonen van een smartcard zou illegaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ik zit een beetje met hetzelfde, ik wil geen extra apperatuur in huis om digitaal te kijken en wil gewoon de tuner en afstandbediening van mijn tv kunnen gebruiken. Daardoor lopen ze mij als klant dus mis, aangezien ik wel juist graag 1 aanbieder wil hebben voor telefonie, internet en televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:40
[...]

Nou, volgens mij is het niemand nog gelukt tot nu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Roynaldinho schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:19:
[...]

Ik denk dat mensen best € 3,99 voor digitale tv willen betalen, ik wel in ieder geval, maar wil die media box niet.
_/-\o_

Ik betaal die pleuroos wel aan UPC, geen probleem.....alleen ik hoef moet inderdaad geen extra hardware.

* Oemfoefoe gaat eens uitzoeken wat er allemaal mogelijk is met de combinatie Smartcard <-> CA-module <-> interne DVB-C van de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb deze week UPC digital TV aangevraagd met het alles-in-1 pakket dat ze tegenwoordig aanbieden en daarbij gekozen voor Royaal met DVR.
Ik had liever ook geen extra kastje erbij, maar volgens mij zijn er geen andere mogelijkheden met die
codering die UPC gebruikt... Heb dus daarom ook maar gekozen voor een pakket met DVR. Als ik dan toch een extra kastje nodig heb dan ook maar eentje met een beetje extra functionaliteit ;)

Zou het wel graag met zon CAM-module willen fixen... dus Oemfoefoe... mocht je iets gevonden hebben dan hoor ik het graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:04
Ik heb pas contact moeten opnemen met UPC omdat de box regelmatig opnieuw updates deed tijdens het kijken en omdat UG het niet deed met de CU103 (104 kan ook) foutmelding.
Kreeg de standaard riedel, maar werd niets over mijn eerste vraag gemeld.
Daar heb ik nu ook antwoord op, maar dat is hetzelfde als bij de vorige.
Nahja, tot nog toe nog geen firmware update gezien, dus we hebben goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Yohan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:22:
Op 13 maart gaan de volgende:

RTL5
RTL8
BRT1
Eurosport
Grmbl $%^&*! :(

Ik baal ervan om je weer gelijk te geven.

/edit
Hmmmz....nu doen ze het weer, alleen de eerder genoemde zender nog niet. :/

[ Voor 15% gewijzigd door Oemfoefoe op 14-03-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Kennelijk is het verder verwijderen van FTA-zenders uitgesteld. De vraag is nu dus wanneer ze verdwijnen, dát ze verdwijnen staat vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Yohan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:39:
Kennelijk is het verder verwijderen van FTA-zenders uitgesteld. De vraag is nu dus wanneer ze verdwijnen, dát ze verdwijnen staat vast.
Dat is mij inmiddels ook pijnlijk duidelijk. Het verdriet blijft groot.

Ben inmiddels al bezig met het zoeken naar (legale!) alternatieven voor m'n mediacenter. Ik denk dat ik maar 's begin met een digitenne kaartje/usb stikje voor Ned 1,2 en 3 (minder mooi als bij UPC digital, maar in elk geval anamorph en FTA) en dan m'n oude hauppauge kaartje weer inbouwen om de rest van de zenders dan maar weer analoog te doen. Ondertussen heel hard hopen dat UPC het licht gaat zien en de boel toch weer FTA maakt of met een fatsoenlijke mogelijkheid komt voor een extra smartcard (+CAM). Nogmaals, ik betaal keurig voor analoog, ik betaal keurig voor digitaal, ik betaal keurig voor het extra pakket en ik ben bereid om te betalen voor extra smartcards en/of CAM. Het heeft niets, maar dan ook helemaal niets, te maken met illegaal aftappen en ik snap niet dat UPC dat niet inziet. Sterker nog, ze zouden meer aan me kunnen verdienen dan ze nu doen! (extra smartcard) Op de huidige manier jagen ze alleen maar klanten weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
synthdood schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:07:
[...]

Dat is mij inmiddels ook pijnlijk duidelijk. Het verdriet blijft groot.

Ben inmiddels al bezig met het zoeken naar (legale!) alternatieven voor m'n mediacenter. Ik denk dat ik maar 's begin met een digitenne kaartje/usb stikje voor Ned 1,2 en 3 (minder mooi als bij UPC digital, maar in elk geval anamorph en FTA) en dan m'n oude hauppauge kaartje weer inbouwen om de rest van de zenders dan maar weer analoog te doen. Ondertussen heel hard hopen dat UPC het licht gaat zien en de boel toch weer FTA maakt of met een fatsoenlijke mogelijkheid komt voor een extra smartcard (+CAM). Nogmaals, ik betaal keurig voor analoog, ik betaal keurig voor digitaal, ik betaal keurig voor het extra pakket en ik ben bereid om te betalen voor extra smartcards en/of CAM. Het heeft niets, maar dan ook helemaal niets, te maken met illegaal aftappen en ik snap niet dat UPC dat niet inziet. Sterker nog, ze zouden meer aan me kunnen verdienen dan ze nu doen! (extra smartcard) Op de huidige manier jagen ze alleen maar klanten weg.
Het probleem is, ik denk dat jij (wij) behoorlijk in de minderheid zijn en het UPC vooral te doen is om de miljoenen huishoudens die een mediabox thuis krijgen gestuurd hem houden en vervolgens zal UPC hopen dat men lekker veel gebruik maakt van het bestellen van films en dat soort bijverkopen. Daar ligt de winst voor UPC uiteraard.

Nu er steeds meer merken met intern DVB-C tuners in hun TV op de markt komen zal onze groep groeien en misschien ooit groot genoeg zijn om UPC het licht te laten zien. Tot die tijd vrees ik, UPC kennende, dat we weining hoop hebben.
Helpdesk medewerkers of UPC medewerkers op forums (www.chelloo.com) hebben ook nog nooit een echt duidelijk antwoord kunnen/willen geven over het waarom van de halsstarrigheid van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kraken is ongetwijfeld mogelijk. Het bespreken van mogelijkheden om te hacken is op Got echterverboden, zie het algemeen beleid.
Een manier vinden om die pain in the ass mediaboxkey te kraken zou mijns inziens op GoT juist gestimuleerd moeten worden. Sterker nog, een hack wedstrijd op de frontpage zou mooi zijn.

De enige die namelijk baat heeft bij het in stand houden van de boxkey is UPC, die gewoon zoveel mogelijk eigen mediaboxen wil slijten en alle andere mediaboxfabrikanten buiten spel wil zetten. Monopolie praktijken als deze zijn vorig jaar verboden geworden in Amerika, daar hadden sommige providers ook een houtje van om het zo te doen.

Echt, NIEMAND is gebaat bij die kut key, behalve UPC.
Helpdesk medewerkers of UPC medewerkers op forums (www.chelloo.com) hebben ook nog nooit een echt duidelijk antwoord kunnen/willen geven over het waarom van de halsstarrigheid van UPC.
Ik heb wel argumenten gelezen van helpdeskmedewerkers waarom UPC alleen eigen
mediaboxen wil gebruiken c.q. toestaan. Het zou zogenaamd ook goed voor ons zijn omdat dankzij
die mediabox VoD en andere interactieve diensten mogelijk zouden zijn.
Wel, dan heb ik een verrassing: UPC maakt gebruik van "Open tv" software, hierop draaien al
hun diensten. IEDERE recente mediabox van de diverse merken ondersteunt "Open tv". Als UPC dat zou willen (box key uitschakelen), dan kan jij vandaag nog met iedere willekeurige mediabox met een CI sleuf (waar een Nagravision CAM inkan) zo het UPC netwerk op, geen enkel probleem. Het door UPC gebruikte argument is volstrekt flauwekul en wordt alleen gebruikt om de monopolie in stand te kunnen houden.

[/end rant] :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Dr. Quipers schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:28:
Zou het wel graag met zon CAM-module willen fixen... dus Oemfoefoe... mocht je iets gevonden hebben dan hoor ik het graag! ;)
Vandaag ff het eea uitgezocht. Die CAM-oplossing heeft nu geen zin. Het beste is om even geduld te hebben tot UPC ergens dit jaar(!) zijn codering aanpast aan de rest. Op dat moment schijn je zelfs een eigen kabelmaatschappij te kunnen kiezen, net zoals je tegenwoordig je eigen energieleverancier en telecommaatschappij kan uitzoeken.
Hoe het dan allemaal in z'n werk gaat is helaas bij mij niet blijven hangen....

* Oemfoefoe kreeg way too much input in één keer. 8)7

....maar als het eenmaal zover is, zijn er mogelijkheden te over (als ik het allemaal goed heb begrepen hoor).

Ik kreeg ook nog de tip dat de digitale FTA zenders die ik nu mis verschoven zou zijn in plaats van verdwenen. Nadat ik de 'eerste ingebruikname' van mijn toestel had uitgevoerd, heeft helaas niet geresulteerd dat ik die zenders terug hebt. Misschien hebben jullie meer geluk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Oemfoefoe schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:52:
[...]
Ik kreeg ook nog de tip dat de digitale FTA zenders die ik nu mis verschoven zou zijn in plaats van verdwenen. Nadat ik de 'eerste ingebruikname' van mijn toestel had uitgevoerd, heeft helaas niet geresulteerd dat ik die zenders terug hebt. Misschien hebben jullie meer geluk?!
Grappig dat je dat zegt. Ik zat toevallig net wat te zappen op 'n mediacenter, kom ik ineens een UPC on demand beeld tegen op de plek (kanaal 12) waar eerst iets anders zat, ik dacht één van de belgische kanalen. Het lijkt er dus wel op dat er iets is verschoven in de kanalen. Of dat betekent dat de verdwenen kanalen nu gewoon op een andere frequentie zitten en nog steeds FTA zijn weet ik niet. Daarvoor zou ik een nieuwe scan moeten doen, maar als UPC heeft besloten om een frerquentie te gebruiken die niet in m'n scan tabel voorkomt dan vind ik waarschijnlijk niets nieuws. Om alle mogelijke frequenties te gaan scannen kan ook, maar dat gaat waarschijnlijk heel erg lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Met die gedachtegang heb ik na het zenderoverzicht actualiseren -welke geen resultaat opleverde- alle zenders gewist en de wizard 'eerste ingebruiksname' gestart. De wizard vindt bijvoorbeeld Net 5 wel, alleen het blijft een gecodeerde uitzending.
Vreemd is wel dat de tv wel de zenderinformatie (zendernaam, programmanaam, en de begin- en einttijd van het lopende programma) laat zien. Echter het beeld blijft zwart met een melding dat het een gecodeerde uitzending betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
Oemfoefoe schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Vandaag ff het eea uitgezocht. Die CAM-oplossing heeft nu geen zin. Het beste is om even geduld te hebben tot UPC ergens dit jaar(!) zijn codering aanpast aan de rest. Op dat moment schijn je zelfs een eigen kabelmaatschappij te kunnen kiezen, net zoals je tegenwoordig je eigen energieleverancier en telecommaatschappij kan uitzoeken.
Hoe het dan allemaal in z'n werk gaat is helaas bij mij niet blijven hangen....
Heb je een bron van "Het beste is om even geduld te hebben tot UPC ergens dit jaar(!) zijn codering aanpast aan de rest." dit gedeelte, heb flink wat forums doorgelezen maar die aankondiging nog nooit tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Eigenaar van Foka. Hij heeft een goede relatie met Loewe. En Loewe is (samen met andere merken) in onderhandeling met UPC om een standaard te krijgen betreft de codering.
Er zijn steeds meer merken die een interne DVB-C tuner in hun product implementeren. Maar bijvoorbeeld Sony geeft tot nu toe nog geen ondersteuning hierop, omdat de combinatie CAM/smartcard gewoon niet zal werken.
Zoals ik eerder heb gemeld, is die standaardisering erdoor en moet UPC zijn codering aanpassen aan de rest. Wanneer kon hij niet vertellen, maar het gebeurt al dit jaar.

Nogmaals.....ik probeer zijn verhaal met jullie te delen, als er onjuistheden inzitten of het is onvolledig dan niet boos zijn hoor. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dus als ik slim ben zoek ik een tv met dvb-c tuner erin, als ik dan toch ga kopen? En dan kan ik zonder kastje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:03:
Dus als ik slim ben zoek ik een tv met dvb-c tuner erin, als ik dan toch ga kopen? En dan kan ik zonder kastje? :)
Nee dit gaat niet omdat al die dingen geen Nagravision ondersteunen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Oemfoefoe schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:45:
Eigenaar van Foka. Hij heeft een goede relatie met Loewe. En Loewe is (samen met andere merken) in onderhandeling met UPC om een standaard te krijgen betreft de codering.
Er zijn steeds meer merken die een interne DVB-C tuner in hun product implementeren. Maar bijvoorbeeld Sony geeft tot nu toe nog geen ondersteuning hierop, omdat de combinatie CAM/smartcard gewoon niet zal werken.
Zoals ik eerder heb gemeld, is die standaardisering erdoor en moet UPC zijn codering aanpassen aan de rest. Wanneer kon hij niet vertellen, maar het gebeurt al dit jaar.

Nogmaals.....ik probeer zijn verhaal met jullie te delen, als er onjuistheden inzitten of het is onvolledig dan niet boos zijn hoor. :$
Dit verhaal hoor ik al sinds Loewe met de eerste DVB-C tuners in de TV's kwam in 2005. Een variant daarop is dat UPC een aantal kanalen FTA doorgeeft omdat je anders de DVB-C tuner in de Loewe TV niet kan gebruiken. Volgens mij gewoon onzin verhalen. UPC gaat echt niet voor Loewe even de codering aanpassen. Is in feite ook niet nodig aangezien UPC er dan voor zou kunnen kiezen om een eigen Nagravision CAM uit te brengen die in de Loewe TV's gebruikt kan worden samen met de smartcard van UPC.

Loewe dealers verspreiden dit soort verhalen graag omdat het de verkopen van Loewe TV's ten goede komt. Ze kunnen immers aangeven dat de Loewe TV's al helemaal op de digitale toekomst zijn voorbereid, alleen blijk je er in praktijk niet veel mee te kunnen omdat de kabelbedrijven van Nederland dwars liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dutch3men schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:13:
Nee dit gaat niet omdat al die dingen geen Nagravision ondersteunen :(
Apparatuur met DVB-C tuner en Common Interface slot kunnen prima in combinatie met een Nagravision Conditional Access Module (CAM) gebruikt worden. Het probleem is alleen dat de smartcard van UPC alleen wil functioneren in de Mediabox waarin hij is uitgeleverd en daarom niet in een Nagravision CAM wil werken of een andere ontvanger met ingebouwde Nagravision ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Misschien komt het verkeerd over, maar de strekking van zijn verhaal was niet dat UPC zijn codering gaat aanpassen voor Loewe, maar om een standaardisering te realiseren om zo de kabelmarkt open te kunnen gooien.
En aangezien UPC de enige is die nagravision gebruikt en de rest al op één lijn zit, is UPC degene die zijn codering moet aanpassen.

Ik hoop in ieder geval dat ik je binnenkort je ongelijk kan gaan geven.

[ Voor 18% gewijzigd door Oemfoefoe op 15-03-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:55:
[...]

Een manier vinden om die pain in the ass mediaboxkey te kraken zou mijns inziens op GoT juist gestimuleerd moeten worden. Sterker nog, een hack wedstrijd op de frontpage zou mooi zijn.

De enige die namelijk baat heeft bij het in stand houden van de boxkey is UPC, die gewoon zoveel mogelijk eigen mediaboxen wil slijten en alle andere mediaboxfabrikanten buiten spel wil zetten. Monopolie praktijken als deze zijn vorig jaar verboden geworden in Amerika, daar hadden sommige providers ook een houtje van om het zo te doen.

Echt, NIEMAND is gebaat bij die kut key, behalve UPC.
Die key is al gehacked....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
"Die" key? De boxkey is toch bij iedere mediabox (en dus bij iedere smartcard) uniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:36
W00fer schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:03:
[...]

source oid?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 09-07 16:02
Ik heb een probleem met programma gemist. Het is in de afgelopen topics al een aantal keer langs gekomen door andere users, alleen nergens is een antwoord te vinden.

Ik heb sinds een aantal dagen dat zodra ik een programma wil gaan bekijken via programma gemist dat ik kom tot het scherm met de informatie over het programma, met de tekst "Klik op OK om dit programma te bekijken." Maar als ik dan op OK druk dan gebeurt er niets... Ook niet als ik lang (15min) wacht.

Is er iemand die dit ook heeft (gehad) / de oplossing weet?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:03:
[...]

Ik heb ooit gelezen dat de mediabox/kaart koppeling bij een Spaanse provider gekraakt was (die ook Nagravision gebruikt), bedoel je dat ook of is er bij UPC nu ook een methode om je smartcard in andere systemen te gebruiken dan de UPC box?

Zo ja dan gaat in half Nederland de vlag uit. :)
sylvesterrr schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:23:
"Die" key? De boxkey is toch bij iedere mediabox (en dus bij iedere smartcard) uniek?
Met hacken wordt waarschijnlijk bedoeld een bepaalde algemeen werkende methode om
de smartcard in andere mediaboxen te laten werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kwam ergens een nagravision key tegen. Geen idee hoe hem te gebruiken, hoe hij werkt, of hij werkt.

Linkje mag ik hier natuurlijk niet plaatsen, maar je weet me te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door W00fer op 17-03-2008 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
W00fer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 02:01:
Ik kwam ergens een nagravision key tegen. Geen idee hoe hem te gebruiken, hoe hij werkt, of hij werkt.

Linkje mag ik hier natuurlijk niet plaatsen, maar je weet me te vinden.
Volgens mij is het wel ooit gelukt om de boxkey te omzeilen van een specifieke provider (ik dacht satteliet). Dat is al weer een paar jaar geleden. Het was een nogal omslachtige methode waarbij je, om te beginnen, al een werkende echte smartcard moest hebben en een originele decoder en speciale hardware (Magic CAM?). In elk geval niet iets wat de gemiddelde tweakert zou kunnen. Inmiddels is er Nagra2. ik weet niet welke versie UPC gebruikt, maar ga er maar van uit dat het geen zin heeft om te proberen Nagravision te omzeilen. Dat gaat je echt niet lukken.

Trouwens, ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik wil juist de legale weg bewandelen. Het kan me niet schelen als er wat extra betaald moet worden voor extra smartcards en/of CAMs. Ik wil gewoon een betrouwbare eerlijke oplossing en ik vind dat UPC dat hoort te leveren en dat ze een keer moeten ophouden met die koppelverkoop.

Het wordt tijd dat een politicus die in een UPC gebied woont een keer een nieuwe TV met ingebouwde DVB-C koopt en dan thuis ontdekt dat het allemaal niet werkt. Reken maar dat dan de regels gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 10:10
Momenteel is de layout update die in 2 regios wordt getest gaande maar binnen +/- 1,5 week is deze overal actief als alles goed verloopt (er zijn al berichten omtrent tikkend geluid bij DVRs met nieuwe update). Helaas geen favorieten sortering of EPG update in deze update grrrr :(. Ontving kreet dat vanaf 1 april (geen grap) enkele nieuwe zenders worden toevoegd helaas niets wat is graag zou willen zien. Hoop nog steeds op Nick Toons (Ren&Stimpy in origineel Engels) en MTV2 en VH1 Classic ooit worden toegevoegd.

Dit zijn de zenders (onder voorbehoud):

TV
The Poker Channel
JimJam
Nick Hits
KidZone

Radio
Radio 8FM
Wild FM

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 17-03-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
[b][message=29769376,noline]
Het wordt tijd dat een politicus die in een UPC gebied woont een keer een nieuwe TV met ingebouwde DVB-C koopt en dan thuis ontdekt dat het allemaal niet werkt. Reken maar dat dan de regels gaan veranderen.
Balkenende woont in UPC gebied...

[ Voor 79% gewijzigd door Evil Hobbit op 17-03-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04

Wallie

Herr

Evil Hobbit schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:15:
[...]
Alsof hij weet wat een media center is :+

Blijf me er aan storen... die hele houding van UPC. Op moment dat er concurrentie op de kabel komt, ben ik weg bij UPC, of ze nou het beste aanbod hebben of niet. Ik kijk momenteel ook mooi digitaal met een floppy-dtv in m'n mediacenter, super beeld! Genoten van de scherpte waar de GP van Australie in uit gezonden werd _/-\o_ Maar ja, voor hoe lang... :? Net 5 en nog wat zender zijn al verdwenen bij mij.

Ook dat ze bij UPC zelf meer weten over hoe en wat van het hele FTA gebeuren, maar dat niemand iets naar buiten durft/mag brengen. Bah :r

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
DaTiezl schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:37:
Ik heb een probleem met programma gemist.

[...]
Laat maar het schijnt nu wel te werken. Oplossing: geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
funrider schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:06:
Momenteel is de layout update die in 2 regios wordt getest gaande maar binnen +/- 1,5 week is deze overal actief als alles goed verloopt (er zijn al berichten omtrent tikkend geluid bij DVRs met nieuwe update). Helaas geen favorieten sortering of EPG update in deze update grrrr :(. Ontving kreet dat vanaf 1 april (geen grap) enkele nieuwe zenders worden toevoegd helaas niets wat is graag zou willen zien. Hoop nog steeds op Nick Toons (Ren&Stimpy in origineel Engels) en MTV2 en VH1 Classic ooit worden toegevoegd.

Dit zijn de zenders (onder voorbehoud):

TV
The Poker Channel
JimJam
Nick Hits
KidZone

Radio
Radio 8FM
Wild FM
Poker Channel lijkt mij toch wel cool! 8)

Ik krijg per 1 april UPC Royaal met DVR. Dus ben benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29
Ik hoor sinds de nieuwe layout een irritante tik tijdens het doorspoelen van een opname, ongeveer elke seconde maar de ene keer duurt het wat lnager dan de andere keer.
Dit heb ik hiervoor nooit gehad nog, vrij irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat lijkt een bugje te zijn in de nieuwe software voor de DVR. Volgens de berichten op Chello Underground is dit inmiddels bekend bij de techneuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 07:30
Ik ben hier terecht gekomen nadat ik ook opeens Net 5 miste op mijn sony met interne decoder. Zit blijkbaar niets anders op dan straks zo'n kast te nemen: weer een stekker, weer een kast, weer een ab. Hebben die kasten tegenwoordig wel een hdmi kabel, of is dat nog scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Alleen de HDTV Mediabox heeft HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 10:10
jaspov schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:56:
Ik ben hier terecht gekomen nadat ik ook opeens Net 5 miste op mijn sony met interne decoder. Zit blijkbaar niets anders op dan straks zo'n kast te nemen: weer een stekker, weer een kast, weer een ab. Hebben die kasten tegenwoordig wel een hdmi kabel, of is dat nog scart?
Eh als je Guide+ gids hebt die op de meeste hd-recorders zit moet je gewoon Net5 gegevens binnen kunnen halen voor 7 dagen. Heb je het alleen voor die zender geen data? Hier aantal jaren Pioneer hd-recorder staan met Guide+ zonder enige problemen. Kan zelfs van UPC Mediabox digitaal opnemen (weliswaar alleen opname mogelijk kan dan niet tegelijk iets anders kijken digitaal).

Check eens bij je Editor in je Guide+ gids of de zendernummer van Net5 nog goed staat.
Neem aan dat je voor de rest nog steeds data van Eurosport binnenhaalt (hostchannel) en je niet de postcode hebt gewijzigd? Zie ook source en setup

[ Voor 28% gewijzigd door funrider op 18-03-2008 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:56:
Mooie reden om een Harmony te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Roynaldinho schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:19:
[...]
Ik denk dat mensen best € 3,99 voor digitale tv willen betalen, ik wel in ieder geval, maar wil die media box niet. En als je de key wilt klonen, dan moet ik wel betalen voor die media box, dan neem ik niet illegaal een product van UPC af lijkt me.
Nee, hoor lang niet iedereen, het analoge signaal wordt langzaam de nek omgedraaid, de prijs voor het abonnement is al verdubbelt, het is dat ze bij canal digital ook gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
heb ik al :-). Toch weer een kast om weg te proppen, een stekker erbij, en opeens beeld via scart terwijl er een decoder in mijn tv zit.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:52:
[...]

Mooie reden om een Harmony te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 06:51:
[...]
het is dat ze bij canal digital ook gek zijn.
Wat bedoel je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
UPC ligt er hier (omstreek Eindhoven) helemaal uit...meer mensen last van? Zowel digitaal als analoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DaTiezl schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:34:
UPC ligt er hier (omstreek Eindhoven) helemaal uit...meer mensen last van? Zowel digitaal als analoog...
internet, tv, telefonie alles eruit. internet wel weer tot leven gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Evil Hobbit schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:15:
[...]

Nee, Balkenende woont in Capelle aan de IJssel (Casema-gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het gebrek aan klantvriendelijkheid, 80 euro voor een smartcard, settopboxpakket wat ieder jaar een tientje duurder wordt.
Ik ben zeer tevreden over het BBC FTA aanbod op de satelliet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:58

mphilipp

Romanes eunt domus

Yohan schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:46:
[...]
Nee, Balkenende woont in Capelle aan de IJssel (Casema-gebied).
Mooi, zal eens vragen of ie klant bij mij wil worden... ;)

Op zich is het natuurlijk heel erg slim van UPC om met nagravision en een boxkey te werken. Niet alleen vanwege de koppelverkoop (ik denk niet dat het hen daar primair om gaat), maar vanwege:

1)geen card sharing mogelijk/heeeeeel erg moeilijk
2)support (iedereen heeft hetzelfde apparaat)
3)vanwege 1) kunnen ze garanties bieden aan hun leveranciers

De overige kabelaars hebben allen te maken met card sharen, en hoewel het nog steeds redelijk marginaal is, zijn het toch weer een paar honderd of duizend potentiele klanten die ze mislopen. Door deze koppeling maken ze het gewoon heel erg moeilijk en onzeker. Het reguliere card sharen is al niet voor iedereen weggelegd omdat het alleen op de dreambox/dbox/pc werkt en dat nog steeds geen plug&play oplossingen zijn. Veel te ingewikkeld voor Jan met de Pet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233253

DaTiezl schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:37:
Ik heb een probleem met programma gemist. Het is in de afgelopen topics al een aantal keer langs gekomen door andere users, alleen nergens is een antwoord te vinden.

Ik heb sinds een aantal dagen dat zodra ik een programma wil gaan bekijken via programma gemist dat ik kom tot het scherm met de informatie over het programma, met de tekst "Klik op OK om dit programma te bekijken." Maar als ik dan op OK druk dan gebeurt er niets... Ook niet als ik lang (15min) wacht.

Is er iemand die dit ook heeft (gehad) / de oplossing weet?
Heb je de coax kabel wel direct op de UPC mediabox aangesloten? Er mag bv geen DVD-speler of brander tussenzitten dan doet Programma gemist en On demand het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Nou wij hebben maar besloten om gewoon het hele triple pakket te nemen bij UPC nadat we maanden hebben gezocht om iets te doen met de Media Center. Dat word nu maar gewoon een werk pc. Heb er ook helemaal geen zin meer in.
Maar nu hebben we dus meteen de DVR genomen en ik vroeg me af of je die opgeslagen spullen nou nog er af kunt halen. Want het staat toch gewoon op een HD kun je die dan niet weer gewoon op een usb stick zetten ofzo en dan opgenomen spullen op een andere pc zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 10:04

Wallie

Herr

Anoniem: 230207 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:55:
Nou wij hebben maar besloten om gewoon het hele triple pakket te nemen bij UPC nadat we maanden hebben gezocht om iets te doen met de Media Center. Dat word nu maar gewoon een werk pc. Heb er ook helemaal geen zin meer in.
...
En dat is precies wat meneer UPC wil... ik vind het trouwens niet echt zo'n mooi triple pakket, met die 'stiekeme' 16euro voor de basis analoge zenders...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205655

Kunnen opnamen welke op de UPC Mediabox+DVR zijn opgenomen, naar je pc gestuurd worden? En zo ja, hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 205655 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:27:
Kunnen opnamen welke op de UPC Mediabox+DVR zijn opgenomen, naar je pc gestuurd worden? En zo ja, hoe doe je dat dan?
8)7

Het moet niet veel gekker worden...
Ik kan me enigzins voorstellen dat je niet de moeite neemt om een topic van tig bladzijden doorloopt om te kijken of deze vraag niet al eens eerder gesteld is.... Maar kijk eens twee hele reacties terug...

En als je wel even de moeite neemt om toch ook iets verder dan die twee reacties terug te lezen dan zul je zien dat die vraag toch zeker wel een aantal maal eerder gesteld is.

De enige manier om toch wat van het beeldmateriaal op een computer of andere beelddrager te zetten is volgens mij het materiaal afspelen en analoog (via scartkabel) op te nemen...

[ Voor 27% gewijzigd door Ejorne op 25-03-2008 15:29 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 22:23
Dr. Quipers schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:58:
[...]

Poker Channel lijkt mij toch wel cool! 8)

Ik krijg per 1 april UPC Royaal met DVR. Dus ben benieuwd! :D
Mij ook, poker channel staat nu echter niet meer in de lijst...

Erg geslaagde grap upc (not!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Hmm ligt het aan mij of hebben ze de interface veranderd? Ik mis de gele kleurtjes in de menu's en er staat nu het upc logo rechtsbovenin de menubalk als je aan het zappen bent :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 12:07
Dat zag ik ook idd :)

Er gebeurt wat in UPC land :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:04
Mijn vrouw riep het ook al een aantal dagen geleden. Nu hopen dat de rest ook gewoon goed wordt gedaan. En binnenkort natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik had het ook een paar dagen geleden, maar inmiddels is het weer terug naar de standaard layout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
HTeK schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:43:
Ik had het ook een paar dagen geleden, maar inmiddels is het weer terug naar de standaard layout 8)7
De software schijnt in enkele regio's getest te worden, voor dat ze definitief wordt ingevoerd. Dat verklaart waarom de oude versie in bepaalde regio's teruggezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Waarvoor dient de utp aansluiting op de achterkant van de DVR? In de manual kan ik niets terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

jaspov schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:22:
Waarvoor dient de utp aansluiting op de achterkant van de DVR? In de manual kan ik niets terugvinden?
nergens voor 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, je kunt er lowspeed internet uit trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

Smarron

The bend

Ik vind de nieuwe layout maar niks. Veel onduidelijker dan het blauw-gele. Als ze per se iets willen veranderen, verbeter het dan. Maak het ook grafischer/scherper, want het geblokte van de letters zijn nu erg goed te zien. Ik zie er totaal geen toegevoegde waarde in.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

Oemfoefoe schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:29:
[...]

_/-\o_

Ik betaal die pleuroos wel aan UPC, geen probleem.....alleen ik hoef moet inderdaad geen extra hardware.

* Oemfoefoe gaat eens uitzoeken wat er allemaal mogelijk is met de combinatie Smartcard <-> CA-module <-> interne DVB-C van de televisie.
Nieuwste LCD´s (O.a. Sony) zijn tegenwoordig voorzien van ingebouwde DVB-c(able) tuner zodat je die prut van UPC niet nodig hebt. Ook heb je geen extra abbo meer nodig. Kan gewoon ontvangen via analoge signaal van UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46
Dan heb je nog steeds geen digitale tv.. Je zal toch echt het signaal door moeten krijgen

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Bedankt voor het meedenken Blob....maar als je een pagina 2 terug gaat, kan je lezen dat het juist hierover gaat. Of meer over het verdwijnen van deze FTA zenders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Uiteraard, logisch. 8)7
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Laatst online: 23-07 21:09

cruncher

wanna crunch someone?

okio schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:49:
[...]

Mij ook, poker channel staat nu echter niet meer in de lijst...

Erg geslaagde grap upc (not!)
Tja, neem satelliet daar heb je poker zone (astra 2), hele leuke zender trouwens.......

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

M@cer schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:23:
Dan heb je nog steeds geen digitale tv.. Je zal toch echt het signaal door moeten krijgen
Dan heb je echt wel digitale tv hoor!!! Hij haalt dan het digitale signaal uit de kabel wat anders het kaste van UPC doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Probleem is echter dat UPC die zenders nu een voor een gaat coderen, je kan ze dus alleen nog zien met het kastje van upc straks, omdat daar een smartcard in zit. Net 5 is bijvoorbeeld al gecodeerd en niet meer te ontvangen op je sony. Ik heb zelf ook een sony met decoder en gisteren de upc box ontvangen en aangesloten. Beeld was eerst om te janken, is ook logisch met alle extra analoge kabels, en een meegeleverde blikken scart kabel. Gelukkig kan de sony er nog wat van maken met alle trucendozen ingeschakeld....zou mooi zijn als ze met hdmi kastjes komen (nu alleen bij het HD pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:00:
Probleem is echter dat UPC die zenders nu een voor een gaat coderen
Sinds het gerucht één maand geleden de wereld in werd geholpen dat UPC alle zenders zou gaan coderen zijn alleen NET5 en CNN achter de codering verdwenen, zo'n vaart loopt
het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 01:43:
[...]

Sinds het gerucht één maand geleden de wereld in werd geholpen dat UPC alle zenders zou gaan coderen zijn alleen NET5 en CNN achter de codering verdwenen, zo'n vaart loopt
het dus niet.
Juich niet te vroeg.

Niets gaat snel bij UPC (kijk maar naar de snelheid waarmee firmware updates worden uitgerold). Als ze zeggen dat alles achter de decoder verdwijnt dan zal dat ook echt wel gebeuren. Hoe spijtig het ook is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:53:
[...]
Als ze zeggen dat alles achter de decoder verdwijnt dan zal dat ook echt wel gebeuren.
Wijs mij eens op een van UPC afkomstig persbericht waarin dat gezegd wordt. ;)

Er is niets meer of minder dan een gerucht de wereld in geholpen
door één of 2 forumleden (die al dan niet in contact staan met UPC). Begin april
zou alles achter de codering zijn verdwenen als ik me het goed herinner. :O
Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:26:
Voor de mensen die DTV kijken zonder UPC Mediabox: de Free to Air (FTA)-zenders vervallen. Vanaf 11 maart worden de zenders gefaseerd verwijderd. Vanaf begin april zijn er geen FTA-zenders meer beschikbaar.
Ik blijf voorlopig bij mijn eerder geopperde mening dat dit gerucht de wereld in werd geholpen om het FTA kijken te ontmoedigen. Mensen moeten vooral een UPC boxje aanschaffen... ;)
Het kost UPC een puist geld om zenders te coderen (Nagravision licentie's), en we weten allemaal dat geld iets is wat UPC liever verdient dan uitgeeft.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:46:
[...]

Wijs mij eens op een van UPC afkomstig persbericht waarin dat gezegd wordt. ;)

Er is niets meer of minder dan een gerucht de wereld in geholpen
door één of 2 forumleden (die al dan niet in contact staan met UPC). Begin april
zou alles achter de codering zijn verdwenen als ik me het goed herinner. :O

[...]

Ik blijf voorlopig bij mijn mening dat dit gerucht de wereld in werd geholpen om het FTA te kijken
te ontmoedigen. Jij moet vooral een UPC boxje aanschaffen... ;)
De zenders NET 5, ARD, ZDF, CNN en 13th Street zijn toen ook verwijderd. Het verwijderen van de rest van de FTA-kanalen is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Dát ze verdwijnen staat echter wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:51:
[...]

De zenders NET 5, ARD, ZDF, CNN en 13th Street zijn toen ook verwijderd.
Binnen 24 uur waren ze weer terug (op CNN en Net5 na). Ik ga dan bijna denken dat
Nagravision er een 24 uur trial op na houdt. Hiermee bedoel ik dat een provider (UPC) moet gaan betalen
zodra een kanaal langer dan 24 uur in codering blijft. :)

Dat alle zenders nog steeds niet achter de codering zijn verdwenen kan imo geen andere
oorzaak hebben dan geld. Een zender wel of niet coderen is namelijk een kwestie van één muisklik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
ik heb net een dvr binnen omdat net5 was verdwenen (heb een sony met ingebouwde decoder). Vanavond was net 5 ook echter op de mediabox/dvr weg? mededeling dat ik moet betalen voor die zender, terwijl hij in alle digitale paketten zit. Rare jongens daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239407

Alsof je iets mist op Net5? Bovendien is deze zender kwalitatief een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zullen we dat maar aan de beoordeling van ieder persoonlijk overlaten? :)

Net5 hoor je gewoon te ontvangen, in alle digitale pakketten. Misschien even een resetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Net 5 doet het weer na bellen met klantenservice. Over het verdwijnen van de zenders achter codering: ik heb een prima decoder in mijn sony tv dus stond niet te popelen voor een extra kast en kabels. Gebeld met UPC en daar gaven ze inderdaad telefonisch aan dat ze alle zenders op termijn allemaal gaan coderen, dat is dus meer dan een gerucht. Timing hebben ze niet genoemd, maar waarom zouden ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb zelf een A32 100hz xelos met ingebouwde tuner. Ook in Nijmegen in Net5 gecodeerd net als ARD en ZDF. Vreemd is wel dat deze laatste 2 het geluid het wel doet. Ook cnn is eraf. Volgt er nog meer?? Je zou zeggen dat er een onderscheid is tussen klanten die extra betalen voor digitale tv. Kennelijk is de upcbox leidend en niet het signaal op de kabel naar de klant.

Ik baal vooral omdat we straks een kastje er weer tussen moeten zetten en een ab erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:32:
Kennelijk is de upcbox leidend en niet het signaal op de kabel naar de klant.
En zo is het ook. Iedereen krijgt precies hetzelfde signaal binnen. In de decoder/smartcard wordt bepaald wat je wel en niet kan zien. Het zou ook onbegonnen werk zijn om op de coax van elk individueel huishouden een apart signaal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:46:
Wel, je kunt er lowspeed internet uit trekken :)
Klopt dit, ik vind er nergens wat over terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
UPC heeft vandaag vier nieuwe HDTV-abonnementen geïntroduceerd, in prijs variërend van € 13,00 t/m € 22,00. Ook is de HD DVR Mediabox nu verkrijgbaar.

site upc

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.