[PC] Team Fortress 2, deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb me gisteren nog wel goed vermaakt op de server :)

Soms ben ik echt gigantisch aan het prutsen en de andere keer gaat het wel redelijk, heb denk ik gewoon te lang geen fps meer actief gespeelt waardoor me aim zo knudde is als de bad guys in the a-team :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Kapoen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:41:
[...]

Niet noodzakelijk hoor, als men invidiueel sterker wordt dan moet het andere team beter samen werken om dat weer te counteren :)

Zelfs in TFC kon ik solo niet door een goed/full defense team geraken, de 'mindere' teams en nieuwere spelers werden helaas keer op keer afgemaakt. Niet dat dat een slechte zaak was, dan was er tenminste een reden om te leren spelen en beter te worden in het spel.
Als je als beginneling keer op keer wordt afgemaakt, omdat 1 of 2 solo spelers het spel domineren (als een klasse op zich de doelstelling van het level kunnen halen), dan denk ik dat de meeste beginnende spelers er snel genoeg van krijgen en op zoek gaan naar een spel dat wel leuk is voor de beginnende speler....want hoe zou jij het vinden als je meer tijd zit te wachten tot je volgende respawn, dan daadwerkelijk speelt.

Ik kan me bijvoorbeeld nog goed herinneren hoe 'leuk' het op een gegeven moment was om battlefield vietnam te spelen. In dat spel kon 1 enkele helicopterpiloot het battlefield domineren en zijn team (hoe slecht dat ook was) naar de overwinning leiden, en dan was het als tegenpartij niet leuk om keer op keer door hem gedood te worden en te moeten wachten tot de volgende respawn... en op 90% van alle servers liep/vloog constant wel zoiemand rond. En voor mij en vele andere spelers was het dan ook snel gedaan met dat spel.

Team Fortress draait om het team element, dan moet je niet de kans hebben of mogelijkheden gaan bieden om als 'eenmans-team' de overwinning te behalen je team, want hoe leuk dat ook moge zijn voor jouw (de goede/betere spelers) het plezier van de rest van de spelers en de rest van je team leid daaronder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

frickY schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:21:
Ook ik vind de huidige situatie prima.
Na een paar keer finaal verliezen beseft een gemiddeld team wel dat ze verkeerd bezig zijn, waarna het spel omgaat. En anders heb je binnen het half uur een mapchange met nieuwe teams.

Wel vind ik het niveau op de GoT-server de laatste tijd beduidend lager dan de eerste periode. Er spelen volgens mij ook steeds minder GoT-ters (en dan bedoel ik niet op minder mensen met de tag, maar minder mensen die hier ook komen).
`
je krijgt echt rete veel mensen die got joinen en hier nog nooit zijn geweest. Wel een beetje jammer, het gemiddelde niveau is gewoon laag tegenwoordig. Geen team spel, weinig voice.. helaas :(

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Tsja, ik heb ook geen voice omdat ik het de moeite niet waard vind om voor 1 game een mic aan te schaffen. Dan maar de ingebakken spraakdingen gebruiken.

Daarnaast is GoT ook niet echt een clan maar een community dus is het een beetje lastig om een restrictie op het joinen te zetten. Daarnaast kan iemand met 2000 posts op GoT nog steeds slecht zijn he ;)

[ Voor 40% gewijzigd door JanW op 08-02-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
chrisO schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:56:
[...]

Als je als beginneling keer op keer wordt afgemaakt, omdat 1 of 2 solo spelers het spel domineren (als een klasse op zich de doelstelling van het level kunnen halen), dan denk ik dat de meeste beginnende spelers er snel genoeg van krijgen en op zoek gaan naar een spel dat wel leuk is voor de beginnende speler....want hoe zou jij het vinden als je meer tijd zit te wachten tot je volgende respawn, dan daadwerkelijk speelt.
Zonder de discussie erover opnieuw aan te gaan: TFC had natuurlijk geen respawn timers :)

Ik geef toe dat TFC voor de beginner redelijk 'brutaal' is, TF2 heeft meer een 'everybody is a winner' insteek. Dat is een leuk en nobel idee vind ik. Helaas brengt dit ook nieuwe problemen mee (die TFC niet had) zoals die voortdurende status quo's, het gebrek aan motivatie om te winnen en misschien een ongelukkige keuze van spelelementen zoals crits en timers.

Ik heb zo een beetje het gevoel dat Valve inderdaad veel van de slechte zaken uit TFC vermeden en verbeterd heeft, maar helaas hebben ze de goede zaken ook niet overgenomen.

TF2 is een geslaagd spel, maar het heeft nog wat zaken te verbeteren. Het idee van solo spel is een maar een suggestie, er zijn waarschijnlijk meer (en betere) manieren om die status quo's (bij slechte teams) te vermijden.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Het niveau is zeker lager dan in het begin, maar hoe dat precies komt is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik constateer dan wel dezelfde dingen als de rest (veel onbekenden met GoT tag, weinig voice, overpopulated classes), maar volgens mij speelt er veel meer. Ik herinner me nog de begindagen (met name maandagavond) waarbij er ook dat soort zaken speelden. En toch was voor mijn gevoel het niveau toen hoger, of beter gezegd: er werd meer samengewerkt.

Voorbeelden genoeg, zoals bijvoorbeeld back-up tijdens pushes. Als er iemand doorstoot met een über, dan moet de rest er achteraan. De überpersoon moet dan een beetje als meatshield en sentrysweeper spelen in mijn ogen, zodat de rest zich kan concetreren op de bewegende doelen. Het hangt ook wel weer af van welke class de über ontvangt, Pyro’s kun je eenmaal beter inzetten tegen spelers ipv sentries. Feit blijft dat de übers naar mijn mening te vaak verspild worden door het team, niet de Medics. Als Heavy maak ik te vaak mee dat ik een paar sentries sloop bij een cap tijdens de über, maar vervolgens doodga zonder ook maar 1 ander teamlid te zien.

Waarom? Ik gok er op dat te veel mensen liever op safe spelen, bang zijn om dood te gaan. Kan te maken hebben met stats, maar dat zou juist dom zijn: ik ben enorm suicidaal, ga vaak dood en maak genoeg fouten, maar heb daardoor ook mooie acties (en dan sta ik aardig vaak in de top 3). Wat de reden ook is, van mij mogen mensen wat meer lef tonen. kijk b.v. maar eens hoe weinig mensen op een cap jumpen (als defense) omdat ze dan bijna zeker doodgaan. Maar dat boeit niet, want je stopt de cap wel tijdelijk en dat kan net de doorslag geven. Knokken tot je er bij neervalt dus! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Cleetje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:18:
Waarom? Ik gok er op dat te veel mensen liever op safe spelen, bang zijn om dood te gaan. Kan te maken hebben met stats, maar dat zou juist dom zijn: ik ben enorm suicidaal, ga vaak dood en maak genoeg fouten, maar heb daardoor ook mooie acties (en dan sta ik aardig vaak in de top 3). Wat de reden ook is, van mij mogen mensen wat meer lef tonen. kijk b.v. maar eens hoe weinig mensen op een cap jumpen (als defense) omdat ze dan bijna zeker doodgaan. Maar dat boeit niet, want je stopt de cap wel tijdelijk en dat kan net de doorslag geven. Knokken tot je er bij neervalt dus! 8)
_/-\o_ Volledig juist wat mij betreft. Ik speel op dezelfde offensieve manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Oh hell yeah ^^

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Cleetje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:18:
Het niveau is zeker lager dan in het begin, maar hoe dat precies komt is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik constateer dan wel dezelfde dingen als de rest (veel onbekenden met GoT tag, weinig voice, overpopulated classes), maar volgens mij speelt er veel meer. Ik herinner me nog de begindagen (met name maandagavond) waarbij er ook dat soort zaken speelden. En toch was voor mijn gevoel het niveau toen hoger, of beter gezegd: er werd meer samengewerkt.

Voorbeelden genoeg, zoals bijvoorbeeld back-up tijdens pushes. Als er iemand doorstoot met een über, dan moet de rest er achteraan. De überpersoon moet dan een beetje als meatshield en sentrysweeper spelen in mijn ogen, zodat de rest zich kan concetreren op de bewegende doelen. Het hangt ook wel weer af van welke class de über ontvangt, Pyro’s kun je eenmaal beter inzetten tegen spelers ipv sentries. Feit blijft dat de übers naar mijn mening te vaak verspild worden door het team, niet de Medics. Als Heavy maak ik te vaak mee dat ik een paar sentries sloop bij een cap tijdens de über, maar vervolgens doodga zonder ook maar 1 ander teamlid te zien.

Ja idd, ik heb bijna altijd sticky's liggen op cap point als ik het idee krijg dat de tegenstander gaat door pushen, dan verdedig ik cap point even met me sticky's en daarna jump ik er als een malloot op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
chrisO schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:32:
Ik ben een maand 1 1/2 geleden pas op de GOT servers gaan spelen, ben er een aantal keer geweest, niet veel omdat ik tot op heden weinig tijd had. toen 2 weken helemaal niet kunnen spelen ivm vakantie en toen was die irritante reserved slot er, zodat ik er helemaal niet meer op kom. aangezien in de avond de server altijd vol zit en auto-retry dus niet meer werkt... misschien dat vanwege die rede vele andere GOT'ers verkassen naar een andere server...
En ik wil best wel op de GOT server spelen, maar ik ga me daarvoor echt niet 'registeren' op een of andere website...
Er zijn 2 GoT-servers. Het is lang geleden dat ik de 2de vol heb gezien :9

@JanW
Ik heb bij de marskramer een Trust headset gekocht voor €4, onderweg van werk naar huis. Speakers van het ding zijn waardeloos, maar de mic doet het prima. Hij hangt dan ook gewoon om mijn nek en geluid hou ik over de speakers. De meerwaarde die het geeft is de €4 wel waard
.
@Cleetje
Helemaal mee eens. Veel spelers zijn laf en enorm passief.
Ik zelf vind het juist heerlijk als pyro een groep vijanden in te rennen, er een paar in de hens te steken, en via de killcam te kunnen zien hoe de rest uit elkaar rent als een groepje geschrokken duiven.

Dood gaan is niet erg, als je het maar wel vechtend doet, of op andere wijze voordeel voor je team behaald. Je laten opblazen door een verzameling stickies zodat het merendeel van je team vervolgens kan passeren. Je op een CP storten om deze nog net te cappen, of juist te voorkomen dat hij gecapped wordt. Of echt de held uithangen en een crit opvangen die voor een medic bedoeld was die zijn uber bijna klaar heeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:49
Let op: server 3 is van IP adres veranderd. Het nieuwe adres is: 84.244.189.237:27015 Deze server is zowel qua hard- als software nagenoeg gelijk aan #1 en dus ook 24 slots. Mocht je tijd hebben, join dan even deze server zodat we hem een beetje kunnen laten zweten }) Overigens heeft deze server nog een iets betere netwerkverbinding waardoor je gemiddelde ping maar liefst... 1 milliseconde lager ligt :P (afhankelijk van je provider enzo)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
frickY schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:29:
[...]

Er zijn 2 GoT-servers. Het is lang geleden dat ik de 2de vol heb gezien :9
[...]
En ik heb al minstens 3x een avond een 1/2 uur in m'n eentje op die 2e server doorgebracht... ik heb niet al te veel tijd om te spelen... en ik heb weinig zin om te moeten wachten todat andere spelers de server joinen...sorry...maar 10 minuten wachten ok.....maar ik heb al 3 x 1/2 uur verspeelt aan wachten...

Ideetje.... Misschien moet eneen paar van de bekende GOT'ers maar eens enkel op de 2e server gaan spelen, om zo deze server populairder te maken ipv enkel op server 1 spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck170
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 12:33

psyduck170

Mééééédic

chrisO schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:04:
[...]

En ik heb al minstens 3x een avond een 1/2 uur in m'n eentje op die 2e server doorgebracht... ik heb niet al te veel tijd om te spelen... en ik heb weinig zin om te moeten wachten todat andere spelers de server joinen...sorry...maar 10 minuten wachten ok.....maar ik heb al 3 x 1/2 uur verspeelt aan wachten...

Ideetje.... Misschien moet eneen paar van de bekende GOT'ers maar eens enkel op de 2e server gaan spelen, om zo deze server populairder te maken ipv enkel op server 1 spelen....
dat is waar maar de laatste tijd zijn die reseverd slots op #1 meestal vrij dus neem ik één van die twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Ja ik vermoed idd dat de reserved slots daar sterk aan bijdragen, het gebeurt nu vaak dat er urenlang bijna alleen maar GoT spelers op de server kunnen. Eigenlijk niet helemaal ideaal...

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Brainstorm schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:41:
Ja ik vermoed idd dat de reserved slots daar sterk aan bijdragen, het gebeurt nu vaak dat er urenlang bijna alleen maar GoT spelers op de server kunnen. Eigenlijk niet helemaal ideaal...
Mwah, dat is het toch ook niet zo heel erg? Als er 1 TF2 server (van de ~3000) GoT spelers bij het joinen bevoordeeld valt het wel mee imho qua "oneerlijkheid". Valt me ook wel op dat als er iemand als een complete debiel speelt (als 5e sniper/engineer gaan, alleen maar een specifieke persoon healen, en/of gewoon totaal nutteloos zijn voor het team, etc) dat 9 van de 10 keer een random is.

Aan de andere kant soms ook wel vermakelijk. Volgens mij was het afgelopen donderdag dat een GoT medic een of andere random heavy vlak voor de laatste cp een uber gaf, waarna de heavy wat verdwaasd om zich heen keek, en apathisch in een hoekje ging staan wachten. De stemming van de medic ging via de voice com van bemoedigend, naar verbaasd om vervolgens in totale afgrijzen te eindigen toen de heavy na afloop van de uber nog geen een stap richting de cp had gezet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Gistere met die malloot superman ofzo als medic. GEEEZ ik stond te springen dansen huggen alles voor hem om me te laten healen (4hp ofzo) maar meneer keek me aan alsof hij water zag branden =P

Ging iets laar links en baf kreeg een rocket tegen me plaat.

Mafkees dat het was :P

Bekeek net ff dit filmpje:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8928269844916978509

damn kan me niet voorstellen dat het eerder zo hyper was, nouja was toen stukje jonger :P Zal dan ook wel zo hyper zijn geweest haha :D

[ Voor 28% gewijzigd door SaURoN op 08-02-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:56:
[...]

Ik kan me bijvoorbeeld nog goed herinneren hoe 'leuk' het op een gegeven moment was om battlefield vietnam te spelen. In dat spel kon 1 enkele helicopterpiloot het battlefield domineren en zijn team (hoe slecht dat ook was) naar de overwinning leiden, en dan was het als tegenpartij niet leuk om keer op keer door hem gedood te worden en te moeten wachten tot de volgende respawn... en op 90% van alle servers liep/vloog constant wel zoiemand rond. En voor mij en vele andere spelers was het dan ook snel gedaan met dat spel.

Team Fortress draait om het team element, dan moet je niet de kans hebben of mogelijkheden gaan bieden om als 'eenmans-team' de overwinning te behalen je team, want hoe leuk dat ook moge zijn voor jouw (de goede/betere spelers) het plezier van de rest van de spelers en de rest van je team leid daaronder....
Hmmm, dan moet ik wel erg veel mensen gefrustreerd maken. 4-6 (of meer) man op hetzelfde moment dominated van het andere team is niet zeldzaam hier. Maar ik snap wat je bedoeld. Hoewel ik toch graag meer mogelijkheid zou willen solo acties te ondernemen.

Moet wel zeggen dat het niveau aan het dalen is ja. Ik hoop echt elke keer dat ik met andere mensen in het team zit die ook weten wat ze doen of tenminste een mic hebben.

Niets leukers trouwens dan met je demo een cap op te rennen en 3 man neer te maaien met m'n bottle :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
chrisO schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:04:

Join de server eens en gebruik je friends list; óf de GoTTF2 group op Steam om mensen uit te nodigen. Wordt 'ie nog eens voor iets nuttigs gebruikt...

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gehoord dan men bezig is met een snellere 2de server (de huidige cpu in #2 trekt het niet helemaa). Dan zal ik daar ook te vinden zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik heb "in den beginne" mij niet zo veel aangetrokken dat ik zo snel & veel doodging. Niet dat er veel veranderd is nu ik veelal medic speel en met buddies zoals Sl@t, Mistav & Koeitje Uber-runs doe waar ik niet vaak levend van terugkeer.

En als scout amuseer ik me <no matter what> en ik ga echt VEEL dood als scout ^^.

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Blijkbaar is er inmiddels ook een lading hacks voor TF2.

Scout met aimbot
http://www.youtube.com/watch?v=LWVqtzK0zf4

Sniper met aimbot
http://www.youtube.com/watch?v=68fifQbacYU

Wallhack (gebruik makend van custom models)
http://www.youtube.com/watch?v=qwGDZouzHzA

Vooral die laatste lijkt me gevaarlijk omdat het erg moeilijk te detecteren is, zelfs al volg je die persoon in 1st person. Alleen schijn je wel met een server setting de standaard models te kunnen forceren, kan alleen zo gauw niet meer vinden welke setting dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:56
Twist schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:15:
Blijkbaar is er inmiddels ook lading hacks voor TF2.

Scout met aimbot
http://www.youtube.com/watch?v=LWVqtzK0zf4

Sniper met aimbot
http://www.youtube.com/watch?v=68fifQbacYU

Wallhack (gebruik makend van custom models)
http://www.youtube.com/watch?v=qwGDZouzHzA

Vooral die laatste lijkt me gevaarlijk omdat het erg moeilijk te detecteren is, zelfs al volg je die persoon in 1st person. Alleen schijn je wel met een server setting de standaard models te kunnen forceren, kan alleen zo gauw niet meer vinden welke setting dat was.
Voeg daar nog maar een of andere speedhack aan toe. Gisteren zat ik op een server waar 2 van die gasten die hack hadden. Ze zaten bij mij in het team en natuurlijk wonnen we telkens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Oh ja, er zijn genoeg hacks te vinden inmiddels, ik heb die aimbot inmiddels enkele malen voorbij zien komen. Met sv_pure kun je trouwens default resources forceren, dit wordt serverside gedaan. Let trouwens op dat in de video's die je post gelinkt wordt naar site(s) die de hacks aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Man, die hacks zijn echt super lame, op deze manier is de lol er ook snel vanaf. :'(

Maar wat bedoel je met "enkele malen" voorbij zien komen? Hoe vaak is dat per dag? Zijn er bepaalde spelers die dit truukje steeds uitproberen en hoe kom je er achter dat ze een aimbot gebruiken? Afgezien van het feit dat ze wel heel erg vaak crits krijgen en raak schieten. :/

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
CapTVK schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:15:
Man, die hacks zijn echt super lame, op deze manier is de lol er ook snel vanaf. :'(

Maar wat bedoel je met "enkele malen" voorbij zien komen? Hoe vaak is dat per dag? Zijn er bepaalde spelers die dit truukje steeds uitproberen en hoe kom je er achter dat ze een aimbot gebruiken? Afgezien van het feit dat ze wel heel erg vaak crits krijgen en raak schieten. :/
las gisteren op de Steam forums dat het idd steeds vaker wordt tegengekomen. toch denk ik dat een hacker wel vrij snel door de mand zal vallen op de meeste servers; valt teveel op als je telkens iedereen owned, headshot, etc.
een rocket- sticky jump scriptje is tot daar aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nardi11011
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik lees al heel lang vanalles op Tweakers en GoT, maar heb nooit een account gemaakt. Dat heb ik een tijdje geleden toch maar eens gedaan en dit is dus mijn eerste post. Ik speel al best een tijdje TF2, en ik speel ook voornamelijk op de GoT server(s). (Daarnaast speel ik vooral op de TEAM ROOMBA server, dat is echt de meligste server ooit) Ookal ben ik dus niet actief ik de GoT community, zou ik wel graag de [GoT]-tag willen hebben aangezien jullie toch de enige zijn waar ik dagelijks mee speel en de namen van onthoud ;) Daarintegen is het natuurlijk ook niet leuk als de GoT TF2 community straks verandert in een rattenhol vol met solo-spelende noobjes, dus zal ik de [GoT]-tag pas in m'n naam zetten als een andere GoTter mij goed genoeg vindt, ik zou de GoT geen slechte naam willen geven :)

Maar als het niveau van de community jullie echt niks kan schelen, stuur me dan even een invite voor de Steam groep :*)

En hier nog een leuke TF2 video, als deze al niet gepost is: http://www.wegame.com/watch/Egad_Pit_s_Soldier_Boy/

Tot in GoT-server #1! (of #3 die zo te zien nu ook behoorlijk vol zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

Nu ik dat zo zie, ben ik zeker van dat ik ook al een speler met hacks heb gezien. Ik merkte op dat hij met het scout en engi pistool ongewoon snel schoot en hij antwoorde "dat hij daar een scriptje voor had draaien". Maar sla me dood als ik zn naam herinner... :'(

PS: dat met die healthbalkjes zie ik nog wel zitten, maar dan alleen bij de leden van mn eigen team. Is echt super-handig als medic, denk ik... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Elvis op 09-02-2008 19:59 ]

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Dat rapidfire pistol shot kan geloof ik een script zijn. Betekent gewoon dat je met een druk op de knop je hele clip er ineen keer doorheen gaat jagen. Maar zeker weten doe ik het niet, probleem met het vermoeden dat er hacks in het spel zijn is dat je het meestal niet zomaar hard kan maken. En op dat punt ga je iedereen wantrouwen.

Die we toch bezig zijn met leuke TF2 filmpjes hier nog wat Pure Pwnage >:)

http://www.youtube.com/watch?v=WmOmBNQjids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nardi11011
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05-2022
CapTVK schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:07:

Pure Pwnage is echt win2 :) Daarom zit ik ook in de Pure Pwnage Gamer Army he :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
CapTVK schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:15:

Enkele malen sinds dat die aimbot uit kwam (begin januari dacht ik)
CapTVK schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:07:
Dat rapidfire pistol shot kan geloof ik een script zijn. Betekent gewoon dat je met een druk op de knop je hele clip er ineen keer doorheen gaat jagen. Maar zeker weten doe ik het niet, probleem met het vermoeden dat er hacks in het spel zijn is dat je het meestal niet zomaar hard kan maken. En op dat punt ga je iedereen wantrouwen.

Ja da's inderdaad een script: http://forums.steampowere...6&highlight=script+pistol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Koeitje je vindt jezelf heel wat, niet waar?

Valt me op dat er heel wat GoT'ers denken dat ze goed zijn. Denk aan Koeitje (die constant gehealed wordt door een andere Got'er als ie aan het spammen is 8)7 en nog eens toegeeft dat ie alleen maar 'kopt' en crits ontwijkt. Dan is heel last om demo te spelen *kuch kuch*) en cabo (the self pro-claimed best spy).

Vooral dat zelfverheelijking op het forum is behoorlijk sneu. Daarnaast Koeitje: jij bent ook een van de ergste winning team joiners. Cleetje geeft tenminste toe dat hij zich schuldig maakt aan het fenomeen wtj. Jij beweert juist het tegenovergestelde, terwijl jij dat absoluut niet doet.

En van mij mogen die stats ook weg, dan heeft het winnende team joinen ook geen nut meer! Maar dat zullen heel wat mensen niet leuk vinden denk ik zo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
"always look on the bride side..."
volgens mij is er iemand een beetje sjacherijnig deze zaterdag /\/\ (of kan niet zo goed tegen zijn of haar verlies??)

er zijn inderdaad een hoop GoT'ers die denken dat ze goed zijn, maar dat niet alleen;
ze zijn het vaak óók nog!
maar dat het forum, of dit topic volt staat met zelfverheerlijking is toch wel behoorlijk overdreven; uitzonderingen van met name Koei daargelaten. maar deze heeft het imao verdient, met een KPD van ruim 3, met verschillende classes mag je van mij best wat hoger van de toren blazen,
zolang het maar met humor en lol ingame gepaard gaat, en dat is bij hem zeker het geval!

je kunt je maar ergens aan storen...
maak je niet zo druk man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Placid_K schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:34:

Valt me op dat er heel wat GoT'ers denken dat ze goed zijn. Denk aan Koeitje (die constant gehealed wordt door een andere Got'er als ie aan het spammen is 8)7 en nog eens toegeeft dat ie alleen maar 'kopt' en crits ontwijkt. Dan is heel last om demo te spelen *kuch kuch*) en cabo (the self pro-claimed best spy).

Vooral dat zelfverheelijking op het forum is behoorlijk sneu. Daarnaast Koeitje: jij bent ook een van de ergste winning team joiners. Cleetje geeft tenminste toe dat hij zich schuldig maakt aan het fenomeen wtj. Jij beweert juist het tegenovergestelde, terwijl jij dat absoluut niet doet.

En van mij mogen die stats ook weg, dan heeft het winnende team joinen ook geen nut meer! Maar dat zullen heel wat mensen niet leuk vinden denk ik zo :>
Uit deze post maak ik veel op, maar de hoofdzaak lijkt mij jaloezie. Je kan er overduidelijk niet mee omgaan dat Koei daadwerkelijk over de juiste kwaliteiten beschikt om een team te laten winnen. Hij kent de classes door en door, en dan met name Demoman en het feit dat hij vaak gehealed wordt is enkel een bijzaak dunkt me.

Ik die vrijwel altijd medic speelt kies er vaak voor om de nr. 1 speler van de scorelijst te healen, dat is waar. En dat is simpelweg vaak Koei. En hij weet teminste hoe die met ubers om moet gaan, iets wat me de laatste opvalt dat veel mensen niet weten. Zo uberde ik een Heavy die net op dat moment out of ammo was en dus eerst ammo ging halen tijdens mijn uber. Weet niet of het mijn schuld was, maar ik kon ook niet ruiken dat hij net toen out of ammo was.

In ieder geval, claimen dat Koei zonder recht hoog van de toren blaast is lame en totaal onnodig. Als er 1 speler het recht heeft zo te praten dan is het Koei wel. Simpel als dat.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Daar ben ik het totaal niet mee eens, ondanks dat ik het ook niet eens ben met Placid_K.

Een aantal spelers zijn inderdaad beter dan anderen, maar ook ik stoor me aan de arrogantie. En sommige spelers worden niet gehealed omdat ze bovenaan staan, maar staan bovenaan juist omdat ze continue gehealed worden.
Ik heb zelf vaak genoeg, en zie ook vaak genoeg, dat bij een rush niemand overleeft behalve degene die gehealed werd. Dat diegene dan als 'beter' wordt gezien vind ik jammer; zonder medic was hij net zo dood.

Overigens heeft cabo zichzelf niet tot "best spy" gekroont, die titel en ook minder vriendelijke verwensingen krijgt hij gewoon vaak naar zijn hoofd geslingerd.

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 10-02-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
alsof het topic vol staat met "I'm the überpwner"...
er is er maar 1 arrogant en dat is Koei. accepteer het of mute hem...
en wat is ingame de kip en het ei? dat de 'vaste' medics met de vaste offence spelers meegaan gebeurt regelmatig, maar is imao niet meer dan logisch. ik behoor absoluut niet tot the elite, maar ik word echt wel gehealed als het nodig is en de situatie het toelaat.

verder ben ik echt niet zo naïef om te denken dat er geen mensen rondlopen die stats boven teamplay verkiezen en daarom met hun healbeam achter de kont van de topspelers aanlopen of teamswitchen.
maar er zitten genoeg bekende spelers op de server(s) die dat zeker laten horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Ik ben het hier eens met Cypher. Zonder [GOT] voor je naam is het soms best moeilijk een medic te krijgen. Tuurlijk willen ze je best even healen wanneer je nog maar 5hp over hebt maar de ubers en 50% extra health gaan meestal naar de mensen met [GOT] voor hun naam. Het is dan ook niet meer dan logies dat hun meestal de meeste punten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Placid_K schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:34:

Gast, de complete server is random nu. Puur toeval in welk team je beland met welke mensen. Kan er vrij weinig aan doen dat ik en een paar anderen (Spl@T, mistav, Tony (uitkijken voor hem als demoman), Xusem, Weenie, Linc (tip: blijf uit zn LoF als je geen manier hebt om 'm neer te halen) medics die weten wat ze doen ...ga niet de hele waslijst neerplempen ze weten van zichzelf wel wie ik bedoel) blijkbaar een team richting de overwinning kunnen trekken. En ik mag dan af en toe wel zeuren op een team, maar dat neemt niet weg dat ik geen plezier heb in de game. Het is juist zo mooi als je ziet dat een suggestie uitloopt in een beter potje en misschien zelfs een overwinning. Dat medics graag mij healen komt omdat medics ook graag willen zien dat hun aanwezigheid nut heeft. Het is als medic echt verdomd saai als je maar een beetje achter de linie mensen aan het healen bent of dat degene die je healt harikiri probeert te plegen. Ik speel zelf niet graag medic, maar als er te weinig medics zijn om iedereen te healen switch ik regelmatig naar een class waarbij ik geen medic nodig heb zoals spy, sniper of scout.

En ach, arrogantie...sommige mensen prikken er gewoon doorheen en zien dat het allemaal maar gepraat is. Zie mij maar als John McClain :+ . Ik kan me natuurlijk wel eens ergeren als we ergens niet doorheen komen, maar maakt dat de game juist niet boeiend? Een game moet toch uitdaging en frustratie vooroorzaken? Emoties losmaken? Punten geef ik persoonlijk vrij weinig om. Ik vind het wel leuk om een mooi getal bij m'n kdr te zien staan, dus ik speel meestal wel op veilig. Ik ga geen overbodige risico's nemen. Je hoeft je niet dood te vechten, je kan ook terugtrekken om even te healen en dan weer er op af gaan (probeer dit vooral medics te leren, want ik zie vaak medics met <30% hp gewoon aanvallen.). Maar als ik weet dat m'n zelfmoord tot een mogelijke overwinning kan leiden dan ga ik er gewoon vol op in. Het is zinloos dood te gaan door bijv. een lone sentry ergens. Maar als het killen van een sentry er voor zorgt dat de rest van het team kan cappen dan offer ik mij graag op. Ik ben ook niet iemand die naast een cap staat te kijken als iemand probeert te cappen. Ik ren er gewoon op in en knal m'n wapen leeg en ga verder met m'n melee wapen zelfs tegen pyro's.
Hathor schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:38:
Ik ben het hier eens met Cypher. Zonder [GOT] voor je naam is het soms best moeilijk een medic te krijgen. Tuurlijk willen ze je best even healen wanneer je nog maar 5hp over hebt maar de ubers en 50% extra health gaan meestal naar de mensen met [GOT] voor hun naam. Het is dan ook niet meer dan logies dat hun meestal de meeste punten halen.
Kip of het ei. Healen ze iemand omdat er [GoT] voor staat? Of healen ze die persoon omdat die persoon veel schade bij de tegenstander aanricht? Ik heb een groot deel van de tijd zonder tag gespeeld, toen even met, en nu weer zonder. Die tag zegt niets. Een regular healt gewoon liever een regular. Zeker als diegene ook een mic heeft. Ik kan mijn medic waarschuwen om terug te trekken of niet verder te lopen. Ik kan melden wanneer de uber aanmoet. Dat maakt het voor een medic een stuk makkelijk. Regel ook een mic en ervaar de voordelen. Jij bent geen slechte speler (in tegendeel, als ik in mn stats kijk zie ik dat jij mij net zo vaak molt als ik jou mol) en ook een regular, lijkt mij sterk dat een medic niet jou zou healen. Probleem is dat tijdens een spamfest beter 1 iemand kan healen, iedereen een beetje healen is niet efficient genoeg. Als je tijdens een aanval niet gehealed wordt raad ik je aan om de medic en zn buddy het voortouw te laten nemen, die tanken dat wel wat damage (daarom besluit ik ook regelmatig gewone rockets of pipebombs te koppen). Als ik geen medic bij heb blijf ik ook achter een andere medic+buddy en doe hit&run aanvallen. Zie ook vaak mensen die denken even over stickies heen te rennen, ik neem dan mooi een andere weg, probeer de vijandelijke demo te killen of schiet ze eerst aan de kant. Waarom risico's nemen als je ze kan vermijden?

Tips voor mensen die klagen dat ze niet genoeg gehealed worden/ubers krijgen:
- regel een mic
- vertel locaties van bepaalde tegenstanders/sentries
- vraag een medic of hij je even kan blijven healen terwijl je het object uitschakeld (bijv. heal me even, medic met heavy en sentry hier rechts de hoek om. Ik ga even wat stickies erop plaatsen)
- bij een uber: zorg dat je volledig reloaded ben. Leer op tijd terug te trekken.
- bij een uber: geef duidelijk aan waneer hij aanmoet. Jij hebt immers het doel al gezien, (bijv. gooi de uber maar aan zodra ik de hoek om loop, ik wil sentries links uitschakelen maar er staan veel mensen voor en er liggen stickies hier om de hoek (voorkomt dat je opgeblazen wordt voordat de uber aan is)).

Lijkt allemaal zo basic, maar veel mensen vergeten het. Vind persoonlijk ook dat midden in een druk spam gevecht je geen scouts of snipers moet healen als medic. Snipers kunnen afstand houden en scouts zijn snel genoeg even terug te rennen. Even snel een spy of pyro healen kan wel nuttig zijn, maar niet als de hwg/demo/soldier damage aan het tanken is. Daarom ga ik ook regelmatig even uit de spam staan zodat de medic even wat andere teammates kan healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hathor schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:38:
De serverlijst staat vol genoeg. Stoor je je aan het gedrag van die lui op de got server dan pak je gewoon een andere server. Ik zou eigenlijk niet eens weten hoe die got server speelt want hij zit eigenlijk meestal wel vol op de tijdstippen dat ik kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
ik stoor mij helemaal niet aan het gedrag van mensen op de got server. Weet ook niet hoe je daar bij komt. Op geen enkele andere public server ben ik het level teamplay en skill tegengekomen als wat er op de Got server te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hathor schreef op zondag 10 februari 2008 @ 02:37:
ik stoor mij helemaal niet aan het gedrag van mensen op de got server. Weet ook niet hoe je daar bij komt. Op geen enkele andere public server ben ik het level teamplay en skill tegengekomen als wat er op de Got server te vinden is.
Uh ja ik bedoelde die placid_k gozer die aan het klagen was. Tis wat laat, dan kan ik beter eigenlijk niet posten want dat gaat altijd fout :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
Moet je mij niet quoten.. Naja het is je vergeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Elvis schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:55:
Nu ik dat zo zie, ben ik zeker van dat ik ook al een speler met hacks heb gezien. Ik merkte op dat hij met het scout en engi pistool ongewoon snel schoot en hij antwoorde "dat hij daar een scriptje voor had draaien". Maar sla me dood als ik zn naam herinner... :'(
Hmm, ik schiet ook snel met die pistooltjes, maar ik doe dat manueel. Ik klik gewoon wat sneller.
Is dit de bedoeling of ook een bug/exploit? Als ik mijn voormalig medic/autoattack scriptje gebruik schiet dat ding vrij traag, maar manueel kan ik een soort van 'rapid fire' verkrijgen door gewoon snel te klikken :?

Ik gebruik trouwens geen plethora aan scriptjes of zo, dat healgun/autoattack scriptje is het enige dat ik vroeger gebruikte vanwege de vervelende bediening van de healgun.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 10-02-2008 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 02:14:

En ach, arrogantie...sommige mensen prikken er gewoon doorheen en zien dat het allemaal maar gepraat is. Zie mij maar als John McClain :+ .
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/mcain.jpg

Koeitje voor President!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Ik denk dat hij het had over dat personage uit de Die Hard films ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
haha ;)

kwam nog een leuk filmpje tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=29RE0blCV84

haha wat een spray niet allemaal kan doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag ook een keer een spray van een gebukte sniper. Ik schoot dehele tijd op zijn hoofd maar hij ging maar niet dood :S . Ik dacht dat ik lagte of hij lagte ofzo en toen ik hem wou backstabben zag ik dat het een spray was!!

Je kan trouwens ook bewegende plaatjes als spray gebruiken . . Kan je gewoon animated GIF gebruiken? Of moet je een speciaal formaat hebben? (in de juiste resolutie natuurlijk)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
ik kan geen mappen meer downloaden van de server weet iemand hoe dat komt? cl_allowdownload 1 staat aan.

als ik connect doet ie wel alsof ik een map ga downloaden maar dan gebeurd er niks. Had er 2 dagen geleden nog geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Er is ook nog een download-filter die het mogelijk tegenhoud.
Ga eensnaar Options, het tabblad Multiplayer. Rechts onder vind je het filter welke bepaald of je alles kunt downloaden, alles behalve geluiden, of niets.

Als je dit alleen op die GoT-server hebt kan het ook zijn dat de HTTP-server op dat moment gewoon even uitligt, of de map er nog niet opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
De download server is inderdaad 2 dagen geleden gewijzigd, lijkt me geen toeval. Blijft 'ie gewoon hangen of komt er een melding dat de map niet gevonden kan worden? Kun je me anders het IP adres per DM even sturen? Dan kan ik in de logs kijken. Op #1 wordt die nieuwe server trouwens gebruikt, #2 en #3 nog niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Brainstorm op 10-02-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:55:
Ik zag ook een keer een spray van een gebukte sniper. Ik schoot dehele tijd op zijn hoofd maar hij ging maar niet dood :S . Ik dacht dat ik lagte of hij lagte ofzo en toen ik hem wou backstabben zag ik dat het een spray was!!
Komt niet in de buurt van mijn shoot-out met een vijandelijke sniper...die al dood was. Ik allemaal springen, mikken en schieten. Tig headshots maken. Om me vervolgens af te gaan vragen waarom hij niet dood ging :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 02:14:
[...]
*knip*

Tips voor mensen die klagen dat ze niet genoeg gehealed worden/ubers krijgen:
- regel een mic
- vertel locaties van bepaalde tegenstanders/sentries
- vraag een medic of hij je even kan blijven healen terwijl je het object uitschakeld (bijv. heal me even, medic met heavy en sentry hier rechts de hoek om. Ik ga even wat stickies erop plaatsen)
- bij een uber: zorg dat je volledig reloaded ben. Leer op tijd terug te trekken.
- bij een uber: geef duidelijk aan waneer hij aanmoet. Jij hebt immers het doel al gezien, (bijv. gooi de uber maar aan zodra ik de hoek om loop, ik wil sentries links uitschakelen maar er staan veel mensen voor en er liggen stickies hier om de hoek (voorkomt dat je opgeblazen wordt voordat de uber aan is)).
Hier kan ik het alleen maar helemaal en totaal mee eens zijn.
Het is als medic écht heel irritant als geen fatsoenlijke communicatie hebt met degene die je healed. Nu weet ik wél van een paar regulars zonder mic dat die gwoon "medic" roepen als ik ze al aan het healen ben, ze aanvallen en ik de uber moet aanzwieren.

Verder probeer ik echt iedereen zo in mn buurt zo goed mogelijk te healen.
Ik krijg er wel "het vliegend scheit" (gevleugelde diaree) van als mensen naast mij komen staan, medic aan een stuk door spammen, terwijl ik nog anderen aan het healen ben en dan wat in het rond staan te springen zodat ze het extra moeilijk voor me maken om ze fatsoenlijk te targetten en te healen. Dit soort situaties komt natuurlijk alleen maar voor in de relatieve veiligheid ver weg van de actie. En gelukkig bevind ik me dikwijls midden in de actie... :)

Over ubers: het is als medic soms echt heel lastig om fatsoenlijk ubers te krijgen. Vooral als je tegen een beetje zichzelf respecterend team speelt. Dan ben je als medic de eerste om crit rockets, pipebombs en sniperdots op je gericht te krijgen. Als ik in zo'n spel een uber heb dan wil ik er echt zeker van zijn dat hij niet verloren gaat.

Zo uberde ik laatst een heavy op Castle3 (bij de vooringang van de laatste cap), hij loopt naar binnen, zit wat in het rond te sproeien met zn MG en molt echt helemaal totaal niets... :|

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Met een beetje geluk migreren we vanavond server #2 naar een systeem met meer capaciteit.
Kan ik een man of 10 verleiden vanavond, op mijn teken, de server te joinen om deze te stress-testen? Meer is beter, maar als we met zijn 10-en zijn joinen die vanzelf wel.

In eerste instantie zal de nieuwe server onder een nieuw IP online komen. Als de migratie een succes blijkt zullen we proberen het huidige IP over te nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 11-02-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
frickY schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:48:
Met een beetje geluk migreren we vanavond server #2 naar een systeem met meer capaciteit.
Kan ik een man of 10 verleiden vanavond, op mijn teken, de server te joinen om deze te stress-testen? Meer is beter, maar als we met zijn 10-en zijn joinen die vanzelf wel.

In eerste instantie zal de nieuwe server onder een nieuw IP online komen. Als de migratie een succes blijkt zullen we proberen het huidige IP over te nemen.
Misschien kan je het beste even een event aanmaken dan. Als ik een pop-upje zie ben ik er wel bij. Voor het eerst in 2008 trouwens, erg weinig tijd de laatste tijd helaas :(

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

frickY schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:48:

Ik denk dat dat wel mogelijk is :P

Ben benieuwd! 3 volle servers zou wel erg vet zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
hoe laat is het dan?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

Onder het motto "Je kan geen appel herkennen, als je niet weet hoe een appel eruit ziet". Heb ik eens wat zitten opzoeken over die "<hack name here> Framework" (aimbot)
Blijkt dat je al gauw 45€/maand kwijt bent aan een abonnement voor de verschillende hacks die worden aangeboden.
Na nog wat google queries kwam ik op een torrent-site uit :
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-genesis.eu/TF/screens/helios.jpg
1 woord : Pwned! :D :D

PS: Ik wil mensen niet aanzetten om die hack te gaan downloaden noch dat illegaal te gaan doen. Ik vond het gewoon uitermate grappig. The hacker hacked :P

edit: heb de naam toch maar ff weggehaald. Het was idd maar op het randje van de policy. :)

@ hieronder: ja tuurlijk! Weet je wel hoeveel meer healing ik zou kunnen doen omdat ik met die aimbot je een halve seconde eerder kan targetten?
Aan de andere kant, als iemand anders wat dichter voorbij me loopt ben je het haasje :)

[ Voor 38% gewijzigd door Elvis op 12-02-2008 10:58 ]

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Dat is wel erg sneu, om hacks te verkopen en kopen.
Elvis heb je dan een aimbot nodig voor je medigun :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:16

Tank80

Cyanide&&Happiness

Elvis schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:26:
Onder het motto "Je kan geen appel herkennen, als je niet weet hoe een appel eruit ziet". Heb ik eens wat zitten opzoeken over die "Helios Framework" (aimbot)
Blijkt dat je al gauw 45€/maand kwijt bent aan een abonnement voor de verschillende hacks die worden aangeboden.
Na nog wat google queries kwam ik op een torrent-site uit :
[afbeelding]
1 woord : Pwned! :D :D

PS: Ik wil mensen niet aanzetten om die hack te gaan downloaden noch dat illegaal te gaan doen. Ik vond het gewoon uitermate grappig. The hacker hacked :P
Vind je nieuwsgierigheid boeiend hoor maar volgens mij is dit op het randje van de policy. Je geeft mensen alleen maar ideëen en searchwords met dat screenshot. Nofi btw ;)

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of dit al gepost is, maar hier is een video van een potje met de Valve developers tegen twee van de beste TF2 clans http://pwnage.tv/On-Deman...0ID-and-Experiment-Match/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32
Tank80 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:58:
[...]

Vind je nieuwsgierigheid boeiend hoor maar volgens mij is dit op het randje van de policy. Je geeft mensen alleen maar ideëen en searchwords met dat screenshot. Nofi btw ;)
Ja ik zou die naam van die hack maar ff weg halen. Zo maak je het voor kwaadwillende wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
We beginnen rond 8uur met migratie. Er van uitgaande dat de Steam downloadservers eens een keer up zijn, zou dat niet veel later dan dat moeten zijn. Sourcemod ed. installeer ik nog wel als de hardware toereikend blijkt. Dus ergens tussen 20.00 en 20:30.

@Elvis
Over het algmeeen zijn hacks, zeker de vrij verkrijgbare, voorzien van de nodige custom trojandroppers. 10 minuten aimbotten bekoop je meestal met je Steam-account. En terrecht :)
Het moge duidelijk zijn dat we elke kans aangrijpen een cheater van de servers te bannen.

//edit
De huidige TF#2 server is vast down en het IP is over naar de nieuwe. We moeten nog even wat maps overgooien en dan slinger ik hem aan. Ik zal mijn Friendslist wel even spammen als het zover is, met het verzoek te joinen voor een stresstest.

//edit
Met wat behulpzame GoT-ters zit de server inmiddels vol en kan ik gaan config-tweaken. Met alle 24-slots vol dropt de server-fps weer naar de 30. Ik zie een verband met de netwerkactiviteit, waar ik nu achteraan ga. Ik had gehoopt minstens een constante 100fps uit deze server te kunnen persen en ga er dan ook van uit dat dit probleem met wat tweaken in de config kan worden verholpen.
Het stess-testen is in ieder geval nog niet afgelopen :)

[ Voor 43% gewijzigd door frickY op 11-02-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:08:
ik weet niet of dit al gepost is, maar hier is een video van een potje met de Valve developers tegen twee van de beste TF2 clans http://pwnage.tv/On-Deman...0ID-and-Experiment-Match/
He he, zo te zien moet het Valve af en toe vertrouwen op een paar cheats (halverwege op well is iedereen op blue plots ubered voor een paar seconden) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Rutger Mulder schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:11:
[...]

Ja ik zou die naam van die hack maar ff weg halen. Zo maak je het voor kwaadwillende wel heel makkelijk.
Haal, naast de naam van HelioS Framework v3.0 LEVEL 3 ook meteen de naam van bekende drugssoorten weg van het internet, de namen van bestaande wapens uit computerspellen en de namen van bepaalde historische figuren uit de geschiedenisboeken. Anders maak je het voor kwaadwillenden wel heel makkelijk.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt toch soms wel erg gek van die crit rockets . . Ik denk dat geen enkele class zoveel voordeel heeft van een crit als een soldier. Een crit rocket een paar meter van mijn voeten en ik spat al uiteen in 1 keer .. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CapTVK schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:22:
[...]

He he, zo te zien moet het Valve af en toe vertrouwen op een paar cheats (halverwege op well is iedereen op blue plots ubered voor een paar seconden) :*)
Aan het eind hoor je een interview waar bij z'on gast van the expirement zei dat Valve tijdens het potje ook aantal keren met steambans dreigde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:10:
Ik wordt toch soms wel erg gek van die crit rockets . . Ik denk dat geen enkele class zoveel voordeel heeft van een crit als een soldier. Een crit rocket een paar meter van mijn voeten en ik spat al uiteen in 1 keer .. .
Het stomme is ook dat (het schijnt...) een team meer crits krijgt als ze meer schade doen. Een team dat dus beter is dan een ander team wordt dan ook nog eens een keer extra geholpen. Des te vaker een soldier jou afmaakt met een crit rocket (vooral al ben jij op full health), des te meer kans er is dat de volgende raket die je mag koppen weer een crit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Laatst online: 25-03 08:31
The Zep Man schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:22:
[...]
Het stomme is ook dat (het schijnt...) een team meer crits krijgt als ze meer schade doen. Een team dat dus beter is dan een ander team wordt dan ook nog eens een keer extra geholpen. Des te vaker een soldier jou afmaakt met een crit rocket (vooral al ben jij op full health), des te meer kans er is dat de volgende raket die je mag koppen weer een crit is.
Eén van de vele mechanismen van Valve om een team momentum mee te geven, zodat de laatste caps e.d. onmogelijk in te nemen zijn. Dus dat is bewust gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben inmiddels een uurtje of 4 bezig met de nieuwe #2 server, maar hij lijkt het geweld helaas niet aan te kunnen. Ik kan mijn vinger nog niet op de bottleneck leggen, maar de cpu lijkt er een aandeel in te hebben

Ik probeer er van de week nog wat mee te stoeien als ik dan wederom de server vol weet te krijgen dan zie je het effect van configuratieveranderingen beter) maar vrees dat ook deze bak niet geschikt is voor het geweld van 24 GoT-ters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:08:
Ik ben inmiddels een uurtje of 4 bezig met de nieuwe #2 server, maar hij lijkt het geweld helaas niet aan te kunnen. Ik kan mijn vinger nog niet op de bottleneck leggen, maar de cpu lijkt er een aandeel in te hebben

Ik probeer er van de week nog wat mee te stoeien als ik dan wederom de server vol weet te krijgen dan zie je het effect van configuratieveranderingen beter) maar vrees dat ook deze bak niet geschikt is voor het geweld van 24 GoT-ters.
Wat voor bak draait hij? En waarop draait server 1? Toen ik nog vanaf thuis hostte dropte de tickrate terwijl ik zelf ook nog aan het spelen was op dezelfde machine weleens naar de 40. Dus vergelijkbaar met server #1. Specs in sig. Als ik een 2de machine had waarop het zou kunnen draaien en een fatsoenlijke router dan zou ik vanaf hier wel 24/7 kunnen hosten. Bandbreedte genoeg. Voel er alleen weinig voor om m'n normale pc 24/7 te laten hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Ik vraag me af wat voor scriptje die gast dan heeft voor rapid pistol want bij mij blijft handmatig veel sneller dan zn auto script. Alleen is het nogal irri als je zo snel op je mouse1 moet rammen en de slijtage op je muis.
Zn rapid pistol fire scriptje lijkt me wel wat voor het killen van een sentry (want die beweegt toch niet) of in een noodgeval. Maar bij mij schiet het niet snel genoeg helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Let je op dat dergelijke scriptjes, mijns inziens, in de categorie cheats vallen?
Je kunt zo snel schieten als dat je op je muis kunt drukken, net als ieder ander.

@Koeitje
Een Athlon MP 2000+ (2 cores op 1,6Ghz) met 1,5Gb geheugen
CPU trekt hij naar ongeveer 60%, maar ik vrees dat dat 100% op 1 core is en 10% op de ander, omdat srcds uiteraard nog niet multi-threaded is.

Het ding presteerd weinig beter dan de server waar hij voorheen opstond. Met 24 man dropt de serverfps tot ongeveer 15. Met wat config tweaken is dat misschien tot 20 te limiteren, maar dan nog is dat weinig.

Misschien dat we er een 12-slots bak van kunnen maken, al is dat te weinig voor de meeste maps. Zouden hem ook offline kunnen halen en het iets laten hosten waar hij wel capabel in is (hlds). Het is even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Tijdje geleden deze screenshot gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~basslob/thunderman_303-is-looking-g.jpg

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
frickY schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:08:
Maak er een 6vs6 server van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
precies! wat later op de avond was er bij mij van lag bijna geen sprake meer,
toen het nog goed vol was daarentegen wel. nu waren er echter ook een paar gasten met behoorlijke pings, dus het was niet helemaal te wijten aan de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Is er animo voor 6v6? Ikzelf ben van mening dat 12v12 veel leuker is, en vind ook maar weinig mappen geschikt voor 6v6. Helemaal publics, Met 2 snipers en een engineer ben je als 6v6 team direct machteloos tegen een wel denkend team :?

12 slots trekt het ding wel. De performanceproblemen ontstonden vooral zodra meer dan 14 slots bezet waren, ook afhankelijk van de map en de gebeuretenissen (wel of geen 80 ontploffende pipebombs is dustbowl stage2).

Ik zag inderdaad dat de server-fps sowieso te lijden had onder hoge pingers. Een paar spelers met een ping rond de 120 trokken hem aardig naar beneden. Voor de volgende stresstest zal ik er dus een high-ping-kick plugin op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
6vs6 is kansloos omdat wanneer mensen eruit gaan en je hebt 4vs4 het echt gewoon vrij prut is... zeker op grote mappen.
Wanneer het 4vs5 is heeft degene met 5 vaak al vrij snel de overhand.
Ik heb het idee dat TF2 ook vrij zwaar is voor een server? een 16 of zelfs 20 slots CSS server zou volgens mij wel vrij goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
TF2 als server is inderdaad aardig CPU-intensief. Ook het bandbreedte verbruikt ligt veel hoger als een Halflife server.
Er zouden met gemakt 3 of 4 20 slots CS1.6 servers op dit ding kunnen draaien, maar 1 TF2 server trekt de CPU vol met meer dan 14 man.

Poll: Zou je spelen op een 6v6 public TF2 server?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=268277&layout=14&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Heel eenvoudig. Zou je de server joinen, of zou je een server met meer slots opzoeken?
Met joinen bedoel ik niet joinen en spelen tot een plekje op server #1 vrijkomt, maar joinen om te spelen tot je er bij neer valt ;)

Ikzelf antwoord nee. Vandread omschrijft hierboven grotendeels de reden; De teams zullen nog sneller unbalanced zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
ja, want sommige spelers spelen niet voor het teamgevoel maar alleen voor de fun en gaan spele met de classe sniper of wat anders, dus ik denk dat een 12vs12 beter is dan 6vs6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Ja! Op 12vs12 heeft het veel minder met teamwerk te maken. De teams zullen er wellicht meer 'balanced' zijn, maar stalemates komen ook veel sneller voor en tactiek is amper nodig, behalve dan het timen van ubers. Ook op een public kunnen 6v6 of 5v5 potjes geweldig zijn, zolang autobalance maar aan staat. Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor publiek erop komt, maar ik ga ervan uit dat GoTers deze server wel weten te vinden en dan wordt er toch meer dan gemiddeld gecommuniceerd. En het zou fijn zijn om eens niet op elke 2 meter een vijand tegen te komen, maar dat je tactisch kan gaan spelen met omlopen, sentries op aparte plaatsen zonder dat die altijd tegen 5 mensen moeten etc.

Misschien kunnen negatieve punten door iets van een script worden tegengegaan? Ik ben er zelf geen groot voorstander van, maar het is vast wel te regelen dat er een limiet van 1 medic en 2 voor de rest van de classes wordt ingesteld. Ik zeg dus: even kijken hoe het bevalt!

[ Voor 11% gewijzigd door HertogJanNL op 12-02-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

HertogJanNL schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:49:
*knip*

Misschien kunnen negatieve punten door iets van een script worden tegengegaan? Ik ben er zelf geen groot voorstander van, maar het is vast wel te regelen dat er een limiet van 1 medic en 2 voor de rest van de classes wordt ingesteld. Ik zeg dus: even kijken hoe het bevalt!
1 engi is in 6v6 ook wel meer dan genoeg. Je kan met 1 uber maar nét 2 sentries uitschakelen als ze niet te ver uit elkaar staan, maar als er dan nog wat van het andere team rondlopen schieten, heb je het al heel moeilijk...

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een routertje over? A64 3000+ (Venice 2ghz) met 1GB ram, zou die het beter doen? Host ik vanaf hier wel :).

6v6 vind ik zelf weinig boeiend, de maps zijn te groot en de invloed van newbs is enorm. Wel een voordeel is dat scouts in eens wel keihard ownen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
En als je nou een 6v6 doet, maar met beperkte toegang (dus alleen van teamfortress.be)? Ik begreep dat jullie op de maandagavond trainen met de 'clan' en dus ook 6v6 spelen. Dan ga ik er vanuit dat die mensen wel geïnteresseerd zijn in dit soort potjes. Newbies probeer je dan zoveel mogelijk tegen te gaan, laat die lekker op #1 rondwandelen. Ik denk dat je dan in ieder geval meer mogelijkheden biedt om te trainen dan alleen een maandagavond en daarnaast zijn er vast meerdere mensen die af en toe eens genoeg hebben van 12v12 en dus ook een avondje door willen brengen op de server.

Zorg dat inderdaad wel voor een script waarmee je classes beperkt. Laat mensen maar nadenken over welke class ze willen spelen. Dit betekent wel dat je alleen de mensen op de server krijgt die de classes echt goed beheersen, maar volgens mij is dat geen probleem voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
6vs6
reserved for gotters
class limits en misschien wel geen crits?

Denk dat er genoeg mensen willen spelen, waaronder mij (eventueel met hlstatx uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:36:
Iemand een routertje over? A64 3000+ (Venice 2ghz) met 1GB ram, zou die het beter doen? Host ik vanaf hier wel :).

6v6 vind ik zelf weinig boeiend, de maps zijn te groot en de invloed van newbs is enorm. Wel een voordeel is dat scouts in eens wel keihard ownen.
Ik heb nog wel een Draytec Vigor2200E over, vraag me alleen af of hij geschikt is voor dergelijk, toch vrij instensief werk.

Ik voel wel wat voor het blokken van 'newbs'. Misschnien dat we iets kunnen scripten dat alleen mensen toegang hebben die zich al op #1 hebben bewezen, en bijvoorbeeld een minmum aantal punten hebben van pak hem beet 8k?
Of een ban van een maand als je na zeg 2 uur spelen nog steeds onder de 1k punten zit?
Een geforceerde classlimit is dan wellicht ook overbodig (als men met 6 scouts wilt rushen, moet dat toch kunnen?)

Zoals Vandread aanhaalfde is er alleen een probleem met balance. Zodra 1 iemand leaved is het tijdelijk 5v6, wat toch een aardig verschil is. Eigenlijk zou er iets van een spectatorque moeten zijn zodat mensen het spel kunnen bekijken, en meteen kunnen joinen zodra een slot vrijkomt.

Ik vrees alleen ook dat met dergelijke maatregelen de server nog vaker leeg zal zijn dan dat hij tot nu toe al is geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 12-02-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
SaURoN schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:45:
6vs6
reserved for gotters
class limits en misschien wel geen crits?

Denk dat er genoeg mensen willen spelen, waaronder mij (eventueel met hlstatx uit?)
Dan worden hopelijk wel die 2 reserved slots van server 1 afgehaald...anders zijn beide servers 'reserved' voor gotters en is de kans voor niet gotters om op de server te komen weer om en nabij de 1 : 1.000.000

Heb gisteren even een uurtje of zo op server 2 zitten spelen...was wel vermakelijk, wat wel opviel is dat de medics vrijwel enkel achter de top 3 aanhuppelt en enkel andere teamleden een health boost geeft als ze zelf (de medic) opweg zijn naar hun top-3 maatje... Ik zie toch liever dat ze de aanvallende spelers van het team ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
chrisO schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:02:
[...]

Dan worden hopelijk wel die 2 reserved slots van server 1 afgehaald...anders zijn beide servers 'reserved' voor gotters en is de kans voor niet gotters om op de server te komen weer om en nabij de 1 : 1.000.000

Heb gisteren even een uurtje of zo op server 2 zitten spelen...was wel vermakelijk, wat wel opviel is dat de medics vrijwel enkel achter de top 3 aanhuppelt en enkel andere teamleden een health boost geeft als ze zelf (de medic) opweg zijn naar hun top-3 maatje... Ik zie toch liever dat ze de aanvallende spelers van het team ondersteunen...
Dat heeft veelal een vrij simpele verklaring, dat zijn de mensen die ze over het algemeen kennen. Tenminste, als ik vanuit mijzelf kijk. Mijn buddies wanneer ik medic speel zijn mensen waarmee vaker speel, waarvan ik de skills ken en ja die staan meestal hoog in de top. Je hebt mensen die claimen aanvallend te spelen, maar uiteindelijk geen deuk in een pakje boter schieten. Waarom zou je die dan healen, terwijl een andere speler die dat wel kan rondloopt zonder medic. En waarom verspil je daar een uber aan? Bewijs je, laat zien dat je skills hebt en een medic weet je snel genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Wat ziet iedereen toch in class-restricties? :) Als je niet in overleg met je team een gebalanceerd team kan maken, zie ik niet hoe dat team met geforceerde limieten (waar als het tegenzit niemand z'n eigen keuze qua class kan zijn) opeens wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En regel een mic. I cannot stress that enough.

Ik ben overigens ook tegen classlimits. Dat schiet gewoon niet op. Zul je zien dat iemand die het spel voor de eerste keer speelt sniper is terwijl we bijv. Linc dwingen een andere class te zijn dan degene waarmee hij gevaarlijk is.

En je kan de lollige melee fights niet meer houden van 12v12 heavies >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Server #1 draait op een duel/quad core Xeon (precieze aantal GHz weet ik niet, zal 2.13 of 2.4 zijn). Op drukke momenten piekt de belasting tot 80+%, gemiddelde zit ongeveer op 60% met 24 sloten schat ik zo. Dit is met de server tick- en fps boosted.

Sinds kort draait #3 op een nieuwe machine. Specs:
* Quadcore Xeon 2.13 GHz
* 2 GB RAm
* 2 * 160 GB HDD
* Gigabit ethernet
Met 24 man trekt srcds gemiddeld 50% op 1 core, +/- 10% in rustige of drukke momenten. Wederom volledig boosted.

Vorige maand heb ik voor de grab geprobeerd om srcds op een AMD Athlon 64 X2 5600+ dual core te draaien (2.8 GHz). Met 16 man + source TV zit je dan al over de 50% belasting, alhoewel dit misschien met optimaliseren nog wel iets terug te brengen is. Met een volle server kom je dan al snel tegen de 100% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Mik! schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:25:
[...]

Dat heeft veelal een vrij simpele verklaring, dat zijn de mensen die ze over het algemeen kennen.
Das de algemene verklaring, gisteren liep er ook iig 1 medic rond die echt voor de punten stond te healen en zelf zo min mogelijk dood ging. Maar dat waren geen gotters geloof ik. Op zich is dat vrij storend, maarja hoort erbij.

Edit, ander puntje We moeten hier maar eens wat minder gaan azijnpissen met z'n allen. Vooral dat gezeik op die crits, je moet wel beseffen dat het meeste waar je je als regular af en toe aan ergert deel was van wat je aan het begin aantrok in het spel. Die random factoren zoals lousy teammates en crit rockets dragen wel bij aan het vol houden van de servers en het groothouden van community's. Ik vind het onzin om al die servers helemaal te gaan aanpassen zodat dat allemaal niet meer mogelijk is. Het enige wat je daarmee bereikt is dat de server gaat doodbloeden, want zo leuk is het niet om tegen Splat en Koei te spelen als je ze niet af en toe een crit onder hun hol kan douwen. Ik denk dat de meesten die hier huilen over crits nooit zonder gespeeld hebben, zelfde geldt voor class restricties, die nemen een stuk vrijheid weg (even wraak nemen als spy of sniper) die het juist leuk maken om te blijven spelen.

Als je echt van al die zooi af wilt dan is TF2 gewoon domweg het verkeerde spel voor je en moet je een serieuzere/competitiegerichtere shooter gaan spelen.

[ Voor 67% gewijzigd door MrAngry op 12-02-2008 15:52 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainstorm schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:40:
Server #1 draait op een duel/quad core Xeon (precieze aantal GHz weet ik niet, zal 2.13 of 2.4 zijn). Op drukke momenten piekt de belasting tot 80+%, gemiddelde zit ongeveer op 60% met 24 sloten schat ik zo. Dit is met de server tick- en fps boosted.

* Quadcore Xeon 2.13 GHz
* 2 GB RAm
* 2 * 160 GB HDD
* Gigabit ethernet
Met 24 man trekt srcds gemiddeld 50% op 1 core, +/- 10% in rustige of drukke momenten. Wederom volledig boosted.

Vorige maand heb ik voor de grab geprobeerd om srcds op een AMD Athlon 64 X2 5600+ dual core te draaien (2.8 GHz). Met 16 man + source TV zit je dan al over de 50% belasting, alhoewel dit misschien met optimaliseren nog wel iets terug te brengen is. Met een volle server kom je dan al snel tegen de 100% aan.
Ik weet niet hoe jullie alles regelen (eigen server, shared server etc), maar is het niet gewoon mogelijk hier nog een server op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Brainstorm schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:40:

* Quadcore Xeon 2.13 GHz
* 2 GB RAm
* 2 * 160 GB HDD
* Gigabit ethernet

Ik merkte gister dat srcds toch voornamelijk singlethreaded is, en 1 core tot over de 90% belast terwijl de totale CPU usage niet over de 60% heen komt.
Denk dus dat je op de server waar #1 op draait ook nog een 2de kwijt kunt (als je hoster dat niet al doet).

* frickY spuit 11
Wat Koei zegt dus ^^
Als ik mij niet vergis wordt #1 gehuurd bij een GSP, en zou voor een 2de installatie dus ook een 2de keer betaald moeten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 12-02-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
#1 wordt inderdaad gehost via i3d.nl en is inderdaad shared op 1 machine (wel dedicated core voor de gameserver). Volgens mij draaien er twee gameservers (#1 en nog een UT server), vandaar dus 2 cores.

#3 is een dedicated server waar ik momenteel mee aan het proefdraaien ben. Als het helemaal bevalt zullen 3 van de 4 cores voor gameservers ingezet worden (#3, #1 verhuist dan hier naar toe) met nog 1 core voor het OS en overige services (HTTP, MySQL). Het zal nog even duren voordat ik definitief hier alles naar toe overzet, dan staat een beetje voor de komende drie maanden gepland. Eerst nog ff ruzie maken met de kernel :P

#3 en #1 zullen dan allebei 24 sloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Een 6vs6 server lijkt mij best leuk als daar regelmatig wat ervaren spelers komen. Class restricties ben ik ook niet zo voor, maar op een 6vs6 server moet je wel een medic limit zetten. Met een 6 man defense team kun je erg weinig doen als de vijand met 3 ubers komt. Maar verder wil je soms gewoon ff voor de fun met je team allemaal pyro of ff class wisselen om die ene sniper ff te doden.
MrAngry schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:42:
[...]
Das de algemene verklaring, gisteren liep er ook iig 1 medic rond die echt voor de punten stond te healen en zelf zo min mogelijk dood ging. Maar dat waren geen gotters geloof ik. Op zich is dat vrij storend, maarja hoort erbij.

Edit, ander puntje We moeten hier maar eens wat minder gaan azijnpissen met z'n allen. Vooral dat gezeik op die crits, je moet wel beseffen dat het meeste waar je je als regular af en toe aan ergert deel was van wat je aan het begin aantrok in het spel. Die random factoren zoals lousy teammates en crit rockets dragen wel bij aan het vol houden van de servers en het groothouden van community's. Ik vind het onzin om al die servers helemaal te gaan aanpassen zodat dat allemaal niet meer mogelijk is. Het enige wat je daarmee bereikt is dat de server gaat doodbloeden, want zo leuk is het niet om tegen Splat en Koei te spelen als je ze niet af en toe een crit onder hun hol kan douwen. Ik denk dat de meesten die hier huilen over crits nooit zonder gespeeld hebben, zelfde geldt voor class restricties, die nemen een stuk vrijheid weg (even wraak nemen als spy of sniper) die het juist leuk maken om te blijven spelen.

Als je echt van al die zooi af wilt dan is TF2 gewoon domweg het verkeerde spel voor je en moet je een serieuzere/competitiegerichtere shooter gaan spelen.
Ik betwijfel het zeer of crits de community groot zal houden. De echte core team fortress spelers willen gewoon een leuke teamplay game met veel en snelle actie(wat je dus mist in counterstrike), maar wel op basis van de skills van de spelers/teamwerk en niet random factoren zoals crits. Als je mij of koeitje niet kan doden zonder die crit dan moet je meer trainen en beter worden. Er zijn altijd mensen die beter dan jou zijn. Ik ben ook niet de beste TF2 speler maar wel beter dan de gemiddelde speler.

Ik persoonlijk vind de game nogal beperkt op dit moment en merk ook dat ik al minder ga spelen omdat het nieuwe er nu wel af is en je toch niet verder kan groeien in de game. Dit kon je wel in TFC waar je kon conc jumpen, meer leuke solo acties voor het team kon doen etc. Naja valve heeft die uitbreiding van de TF2 classes(andere wapens?, andere medic etc) belooft dus ik hoop dat dat nog wat leuke strategie toe zal voegen. Ik mis nu in elk geval de diepgang in de game, het is allemaal te dom/simpel gemaakt voor de grote massa(console markt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Rutger Mulder schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:46:
Een 6vs6 server lijkt mij best leuk als daar regelmatig wat ervaren spelers komen. Class restricties ben ik ook niet zo voor, maar op een 6vs6 server moet je wel een medic limit zetten. Met een 6 man defense team kun je erg weinig doen als de vijand met 3 ubers komt. Maar verder wil je soms gewoon ff voor de fun met je team allemaal pyro of ff class wisselen om die ene sniper ff te doden.
Wat wil het vijanidgde team met 3 ubers komen doen? Je intel cappen? Prima. 3 medics + 3 soldiers/heavies/demos betekend dat hun intel onbewaakd is, en je dus net zo hard terug kunt cappen
Ik betwijfel het zeer of crits de community groot zal houden. De echte core team fortress spelers willen gewoon een leuke teamplay game met veel en snelle actie(wat je dus mist in counterstrike), maar wel op basis van de skills van de spelers/teamwerk en niet random factoren zoals crits. Als je mij of koeitje niet kan doden zonder die crit dan moet je meer trainen en beter worden. Er zijn altijd mensen die beter dan jou zijn. Ik ben ook niet de beste TF2 speler maar wel beter dan de gemiddelde speler.
In clanwars en private servers wil je inderdaad geen crits hebben. Daar gaat het om de beste teams met de ebste tactieken. In publics lijkt me dat niet van toepassing.
Ik persoonlijk vind de game nogal beperkt op dit moment en merk ook dat ik al minder ga spelen omdat het nieuwe er nu wel af is en je toch niet verder kan groeien in de game.
Eensch. Ik begin er ook op uitgekeken te raken. Ik zou me nog uren kunnen richten op het trainen in de diverse classes om beter te worden, maar het blijft hetzelfde spelletje. Ik wacht dan ook met smart op de nieuwe achievements voor nieuwe uirdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Speel ook al minder, ik wil graag gewoon weer nades etc hebben. Ik mis de constante snelle actie van het spel..Tenminste zoals ik altijd gewend was van een TF game. Snel jumpen/concen blasten etc..

Niet dat ik het kan op het moment maar goed :P Moet weer oefenen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

SaURoN schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:25:
Speel ook al minder, ik wil graag gewoon weer nades etc hebben. Ik mis de constante snelle actie van het spel..Tenminste zoals ik altijd gewend was van een TF game. Snel jumpen/concen blasten etc..

Niet dat ik het kan op het moment maar goed :P Moet weer oefenen dan :D
Over het algemeen was de gameplay van TFC/TF1.5 minder snel voor mijn gevoel. Lopen ging trager, spawnen ging sneller (instantly) en door trucs als conc jumping kon je wel snel van de 1e kant naar de andere kant van de map met een 'straf' (valschade + dat je een tijd niet goed kan mikken).

Ik weet dat 'hunted' niet is geïmplementeerd in Team Fortress 2, maar mis die mode af en toe wel. Met twee goede teams was deze mode goed uitgebalanceerd in TFC/TF1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ja, je slaat daarmee precies de spijker op de kop.. twee goede teams. Als je een sukkel of een griever had als VIP was meteen de hele map onspeelbaar. In dat interview op pwnage.tv zegt hij ook dat ze met goldrush het principe van the hunted proberen terug te halen maar op een speelbare manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Is het niet dat degene die het concen, de nades, en wat ook nog meer missen uit TFC juist Fortress Forever zouden moeten spelen ipv TF2?
Ik ken beide spellen nieuw, maar dacht dat FF 'de' nieuwe versie van TFC met de (grafische) kwaliteit van TF2 was?

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 12-02-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
frickY schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:35:
Is het niet dat degene die het concen, de nades, en wat ook nog meer missen uit TFC juist Fortress Forever zouden moeten spelen ipv TF2?
Ik ken beide spellen nieuw, maar dacht dat FF 'de' nieuwe versie van TFC met de (grafische) kwaliteit van TF2 was?
ff word weinig gespeeld doordat tf2 ook uitkwam rond zelfde tijd :) iig was rond dec zo, weet niet hoe het nu zit :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.