Placid_K schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:34:
Koeitje je vindt jezelf heel wat, niet waar?
Valt me op dat er heel wat GoT'ers denken dat ze goed zijn. Denk aan Koeitje (die constant gehealed wordt door een andere Got'er als ie aan het spammen is

en nog eens toegeeft dat ie alleen maar 'kopt' en crits ontwijkt. Dan is heel last om demo te spelen *kuch kuch*) en cabo (the self pro-claimed best spy).
Vooral dat zelfverheelijking op het forum is behoorlijk sneu. Daarnaast Koeitje: jij bent ook een van de ergste winning team joiners. Cleetje geeft tenminste toe dat hij zich schuldig maakt aan het fenomeen wtj. Jij beweert juist het tegenovergestelde, terwijl jij dat absoluut niet doet.
En van mij mogen die stats ook weg, dan heeft het winnende team joinen ook geen nut meer! Maar dat zullen heel wat mensen niet leuk vinden denk ik zo

Gast, de complete server is random nu. Puur toeval in welk team je beland met welke mensen. Kan er vrij weinig aan doen dat ik en een paar anderen (Spl@T, mistav, Tony (uitkijken voor hem als demoman), Xusem, Weenie, Linc (tip: blijf uit zn LoF als je geen manier hebt om 'm neer te halen) medics die weten wat ze doen ...ga niet de hele waslijst neerplempen ze weten van zichzelf wel wie ik bedoel) blijkbaar een team richting de overwinning kunnen trekken. En ik mag dan af en toe wel zeuren op een team, maar dat neemt niet weg dat ik geen plezier heb in de game. Het is juist zo mooi als je ziet dat een suggestie uitloopt in een beter potje en misschien zelfs een overwinning. Dat medics graag mij healen komt omdat medics ook graag willen zien dat hun aanwezigheid nut heeft. Het is als medic echt verdomd saai als je maar een beetje achter de linie mensen aan het healen bent of dat degene die je healt harikiri probeert te plegen. Ik speel zelf niet graag medic, maar als er te weinig medics zijn om iedereen te healen switch ik regelmatig naar een class waarbij ik geen medic nodig heb zoals spy, sniper of scout.
En ach, arrogantie...sommige mensen prikken er gewoon doorheen en zien dat het allemaal maar gepraat is. Zie mij maar als John McClain

. Ik kan me natuurlijk wel eens ergeren als we ergens niet doorheen komen, maar maakt dat de game juist niet boeiend? Een game moet toch uitdaging en frustratie vooroorzaken? Emoties losmaken? Punten geef ik persoonlijk vrij weinig om. Ik vind het wel leuk om een mooi getal bij m'n kdr te zien staan, dus ik speel meestal wel op veilig. Ik ga geen overbodige risico's nemen. Je hoeft je niet dood te vechten, je kan ook terugtrekken om even te healen en dan weer er op af gaan (probeer dit vooral medics te leren, want ik zie vaak medics met <30% hp gewoon aanvallen.). Maar als ik weet dat m'n zelfmoord tot een mogelijke overwinning kan leiden dan ga ik er gewoon vol op in. Het is zinloos dood te gaan door bijv. een lone sentry ergens. Maar als het killen van een sentry er voor zorgt dat de rest van het team kan cappen dan offer ik mij graag op. Ik ben ook niet iemand die naast een cap staat te kijken als iemand probeert te cappen. Ik ren er gewoon op in en knal m'n wapen leeg en ga verder met m'n melee wapen zelfs tegen pyro's.
Hathor schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:38:
Ik ben het hier eens met Cypher. Zonder [GOT] voor je naam is het soms best moeilijk een medic te krijgen. Tuurlijk willen ze je best even healen wanneer je nog maar 5hp over hebt maar de ubers en 50% extra health gaan meestal naar de mensen met [GOT] voor hun naam. Het is dan ook niet meer dan logies dat hun meestal de meeste punten halen.
Kip of het ei. Healen ze iemand omdat er [GoT] voor staat? Of healen ze die persoon omdat die persoon veel schade bij de tegenstander aanricht? Ik heb een groot deel van de tijd zonder tag gespeeld, toen even met, en nu weer zonder. Die tag zegt niets. Een regular healt gewoon liever een regular. Zeker als diegene ook een mic heeft. Ik kan mijn medic waarschuwen om terug te trekken of niet verder te lopen. Ik kan melden wanneer de uber aanmoet. Dat maakt het voor een medic een stuk makkelijk. Regel ook een mic en ervaar de voordelen. Jij bent geen slechte speler (in tegendeel, als ik in mn stats kijk zie ik dat jij mij net zo vaak molt als ik jou mol) en ook een regular, lijkt mij sterk dat een medic niet jou zou healen. Probleem is dat tijdens een spamfest beter 1 iemand kan healen, iedereen een beetje healen is niet efficient genoeg. Als je tijdens een aanval niet gehealed wordt raad ik je aan om de medic en zn buddy het voortouw te laten nemen, die tanken dat wel wat damage (daarom besluit ik ook regelmatig gewone rockets of pipebombs te koppen). Als ik geen medic bij heb blijf ik ook achter een andere medic+buddy en doe hit&run aanvallen. Zie ook vaak mensen die denken even over stickies heen te rennen, ik neem dan mooi een andere weg, probeer de vijandelijke demo te killen of schiet ze eerst aan de kant. Waarom risico's nemen als je ze kan vermijden?
Tips voor mensen die klagen dat ze niet genoeg gehealed worden/ubers krijgen:
- regel een mic
- vertel locaties van bepaalde tegenstanders/sentries
- vraag een medic of hij je even kan blijven healen terwijl je het object uitschakeld (bijv. heal me even, medic met heavy en sentry hier rechts de hoek om. Ik ga even wat stickies erop plaatsen)
- bij een uber: zorg dat je volledig reloaded ben. Leer op tijd terug te trekken.
- bij een uber: geef duidelijk aan waneer hij aanmoet. Jij hebt immers het doel al gezien, (bijv. gooi de uber maar aan zodra ik de hoek om loop, ik wil sentries links uitschakelen maar er staan veel mensen voor en er liggen stickies hier om de hoek (voorkomt dat je opgeblazen wordt voordat de uber aan is)).
Lijkt allemaal zo basic, maar veel mensen vergeten het. Vind persoonlijk ook dat midden in een druk spam gevecht je geen scouts of snipers moet healen als medic. Snipers kunnen afstand houden en scouts zijn snel genoeg even terug te rennen. Even snel een spy of pyro healen kan wel nuttig zijn, maar niet als de hwg/demo/soldier damage aan het tanken is. Daarom ga ik ook regelmatig even uit de spam staan zodat de medic even wat andere teammates kan healen.