[PC] Team Fortress 2, deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.309 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
sorry Wiebe! niet helemaal opgelet, dacht dat het over twee verschillende maps hadden!
in ieder geval goed bezig; ik vond het zelfs in mijn eentje vanmiddag al een leuke map ;)

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 14:35
Leeeeeeeeeeeeuk spel prima naar m'n zin, lekker hersenloos en toch ook niet, gelukkig let ik niet op me KPD want die is beroerd vergeleken met CSS ofzo hehe
Goldrush ziet er leuk uit qua concept idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06
Wiebbe schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:00:
Mjah, die gekke witte message is van Teamfortress 2 zelf..

Valve heeft in teamfortress twee bij de flag de volgende game modes gestopt:

CTF
Invade
Attack/Defend
Push
King of the hill

Maar al deze modes werken gewoon niet 100%, ze missen geluiden, berichten, of soms doen ze gewoon niks. Ik gebruik de Invade mode voor deze gameplay.

Bij invade kan iedereen de flag oppakken, als je de flag carrier killed dan is hij eerst 15 seconden van het team dat hem had, maar daarna wordt hij neutral voor nog eens 15 seconden. Dit moest ik wel doen aangezien je anders meteen de flag kon overnemen als bijv de enemy scout 1 meter voor de capture point killed :P Nu moet je eerst de flag defenden voor je hem captured.

Dat witte bericht is dus van TF zelf, daar kan ik volgens mij niks aan veranderen :(

(denk ik, krijg eigelijk oppeens een ideetje!)
En als je nu eens gewoon die 2 intels van plaats wisselt? Dan klopt het toch wel denk ik? ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 16:01

Wiebbe

<none />

Nee, want de flag is neutral. Elk team kan hem oppakken, dus de ene keer klopt het wel, en de andere keer niet ;)

Maar ja, ik vind dat meer een klein schoonheids foutje dan echt een gameplay probleem :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 23:24
Heej wie kan de group [GoT] TF2 op steam aanpassen want de link naar de topic verwijst nog naar deel 2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

@ Wiebbe : Ik heb gisteren je map ook eens gespeeld. Goed Werk :)
1 ding dat je wel moet fixen is dat de spawndeuren niet mogen opengaan voor leden van het andere team. Zo word het wel heel gemakkelijk om te spawncampen...

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 21:00
Hehe Wiebbe ik kom jou ook overal tegen, heb dit spel ook sinds kort. Als je een keertje een potje wil doen, hier kan je me toevoegen:

http://steamcommunity.com/id/pica

/edit
Heb jouwes al gevonden :P

[ Voor 9% gewijzigd door pica op 03-02-2008 23:28 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 12:22

glashio

C64 > AMIGA > PC

Elvis schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:40:
@ Wiebbe : Ik heb gisteren je map ook eens gespeeld. Goed Werk :)
Ik ook, zat verneuftig in elkaar met die timers :)
Misschien d.m.v. van een instructie texture in de map de werking meer uitleg geven voor nieuwe spelers ? Sta te poppelen om beta 3 te zien :9 Ga zo door!!

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:31
@wiebe

ik had gister ook al in de map zelf aangeven maar zou het nu ff op het forum plaatsen de tijd van cp mag wel wat langer is mijn mening.ik vind zelf 5min wel erg snel omgaan, van mij mag de cp wel op een 10a20 min komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Ik vond de map wel geslaagd.

Enige opmerkingen;
- Ik speelde in het rode team en had de intel gepakt vanaf het blauwe punt. Vlak voor het rode punt, waar ik deze wilde capturen, werd ik gekilled en dropte ik de intel. Daar heeft hij een x aantal seconden gelegen tot hij neutraal werd, waarop een blauwe speler hem oppakte. Hij kon echter niet weten naar welk capturepoint hij hem moest brengen. Hij liep naar de blauwe, maar kon hem daar niet capturen.
- Als de intel gedropt is kun je niet zien waar hij ligt. In mappen als 2fort kun je dat altijd in je HUD zien door mdidel van de pijl. Misschien is het een idee de map in CTF-mode te zetten om dit in de HUD te forceren. Dan kun je ook direct zien naar welke kant je de intel moet cappen (daar wijst de pijl heen als je de intel in bezit hebt). De status van het CP zie je sowieso aan het CP zelf (rode of blauwe stip) maar kun je dan misschien verduidelijken met de bordjes die je nu voor de intel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Ja ik zou ook liever de vlag status onderin zien dan de status van het capture point, maar ik weet niet of dit ook kan met de gebruikte game mode.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77587

Crit damage, op de server zijn redelijk wat mensen (waaronder ikzelf) die dat crit systeem niet bejubelen (understatement), omdat het systeem van crits erg random is en nogal frusterend werkt als je 2 of 3x de spawn uitloopt en een crit in je waffel gedrukt krijgt.

Er is een server side mod/plugin beschikbaar die daar wat aan kan doen (misschien ook al wel lang bekend) TF true heet het ding, ter overweging (of gewoon eens uitproberen en dan de reacties meten)

http://www.mrlwork.com/source/tftrue.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 21:00
Anoniem: 77587 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:23:
Crit damage, op de server zijn redelijk wat mensen (waaronder ikzelf) die dat crit systeem niet bejubelen (understatement), omdat het systeem van crits erg random is en nogal frusterend werkt als je 2 of 3x de spawn uitloopt en een crit in je waffel gedrukt krijgt.

Er is een server side mod/plugin beschikbaar die daar wat aan kan doen (misschien ook al wel lang bekend) TF true heet het ding, ter overweging (of gewoon eens uitproberen en dan de reacties meten)

Dat crit gebeuren word ik inderdaad ook niet echt vrolijk van, had gister een soldier tegen soldier gevecht, ik schiet 2 raketten recht onder zijn donder, hij draait zich om en schiet 1 crit raket onder mijn donder, dood.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Vind dat crits niet echt met raketten en granaten zou moeten gebeuren, eerder alleen met kogels etc, een kogel kan ergens een critisch puntje raken, bij een raket kan je dat moeilijk van te voren weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 77587 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:23:

Heb 1 keer op een server zonder crits gespeeld, en dat is gewoon ernstig saai. Crits zijn gewoon een onderdeel van de game, en die moeten blijven. Hoewel ik wel vind dat sommige wel wat generfed mogen worden (soldier, scout. Demo niet, omdat die nog wat beter te ontwijken zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 159816 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:54:
[...]

Hoewel ik wel vind dat sommige wel wat generfed mogen worden (soldier, scout. Demo niet, omdat die nog wat beter te ontwijken zijn).
Vergeet de pyro niet. Naar mijn idee krijgt die veel minder vaak crits dan andere classes. En of die crits dan merkbaar meer schade doen i.v.m. andere munitie types van andere classes...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik vind de crits helemaal niet storend?
Ja, het is kut als je je spawn uitkomt en direct dood bent met een crit rocket in je oog. Maar het is net zo kut voor je tegenstander als hij een critnade terug probeert te koppen.

Dat ciritcals volledig random zijn is ook niet waar
Aside from headshots and backstabs, critical hits are awarded based on random chance and increased by your performance in the game. The game sums the damage dealt by a player over the last 20 seconds, and increases the crit chance accordingly, up to a maximum of 20%. This "super-crit" period can be extended by continued killing.
Bron: TF2 Wiki

Gewoon beter je best doen en terug critten dus.

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 04-02-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hi guys,

Ik heb the orangebox gehaald een paar weken terug en heb meerder malen geprobeerd om online te gaan maar het lastige is dat er eerst allerlij zooi gedownload moet worden alvorens het spel begint. Nu ben ik niet het meest geduldige typje waardoor ik het hele spel tot nu toe nog niet heb gespeeld.

Ligt dit nu aan mij of duurd het bij iedereen zo gruwelijk lang om alle extra maps/sounds en weet ik'et binnen te hengelen? Na enkele minuten heb ik zoiets van.. ja daaaaaaaag ;) hahahah

Weet iemand mss servers waarbij niets gedownload hoeft te worden?

Laters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:31
ocdaan schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:33:
Hi guys,

Ik heb the orangebox gehaald een paar weken terug en heb meerder malen geprobeerd om online te gaan maar het lastige is dat er eerst allerlij zooi gedownload moet worden alvorens het spel begint. Nu ben ik niet het meest geduldige typje waardoor ik het hele spel tot nu toe nog niet heb gespeeld.

Ligt dit nu aan mij of duurd het bij iedereen zo gruwelijk lang om alle extra maps/sounds en weet ik'et binnen te hengelen? Na enkele minuten heb ik zoiets van.. ja daaaaaaaag ;) hahahah

Laters!
gewoon geduldig afwachten de meeste zooi hoef je maar 1x binnen te halen omdat het dan grotendeels om admin tools gaan enzo die je moet downloaden.maar downloaden gaat bij mij vrij snel maar heb ook een redelijk snel abboment voor mijn doen dan :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@ocdaan
Voor het joinen van de [GoT]-servers hoef niets extra's te worden gedownload.

Er moeten wel nog wat updates voor TF2 zelf gedownload worden, maar dat gebeurd binnen Steam. Terwijl dat gebeurd kun je TF2 ook nog niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

psycomania schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:58:
[...]

gewoon geduldig afwachten de meeste zooi hoef je maar 1x binnen te halen omdat het dan grotendeels om admin tools gaan enzo die je moet downloaden.maar downloaden gaat bij mij vrij snel maar heb ook een redelijk snel abboment voor mijn doen dan :9 .
Jahh, gedult is idd een schone zaak ;) hahaha

Dan nog maar eens doen, en geduldig afwachten...
En daarna maar steeds naar dezelfde server blijven connecten ben ik bang........ lol

@frickY, hierboven, ahh cool, zal even kijken... thanx

@Cleetje, hieronder, helemaal top! bedankt voor de uitleg... zal ff verder kijken dan m'n neus lang is!

[ Voor 11% gewijzigd door ocdaan op 04-02-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

ocdaan schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:33:
Hi guys,

Laters!
Er is een in-game optie om custom content te negeren, oftewel niet te downloaden. Deze kent uit mijn hoofd 3 standen: alles downloaden, geen customs sounds en nooit custom content downloaden. Ik zou je dan #2 aanbevelen, zodat je wel de custom maps binnenkrijgt. Je kunt nl wel een server joinen zonder die custom soundpacks, maar custom maps heb je nu eenmaal nodig.

Een extra optie die je hebt is even naar FPS banana te gaan en daar custom maps te downloaden. Volgens mij is daar wel een top 10 van custom maps te vinden die je vaak tegenkomt op servers.

Persoonlijk heb ik erg weinig last van custom maps, die zijn binnen een minuutje wel binnen. Customs soundpacks heb ik een hekel aan, maar de GoT servers (zie startpost) hebben die gelukkig niet ^^
Ik vind de crits helemaal niet storend?
Ja, het is kut als je je spawn uitkomt en direct dood bent met een crit rocket in je oog. Maar het is net zo kut voor je tegenstander als hij een critnade terug probeerd te koppen.
Wat de crits betreft: ik kan me er soms verschrikkelijk aan ergeren (vooral in geval van spam), maar zou ze niet weg willen hebben. Ik geniet er namelijk net zo goed van als ik ze zelf heb, dus dat balanceert zich aardig. Bovendien maakt het het spel net even wat minder voorspelbaar en helpt het bepaalde classes ook erg (Pyro, Heavy en Scout b.v.).

Ben het gewoon met Cipher eens ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Crits zijn best gaaf. Ik heb er vaak last van natuurlijk, maar maak er minstens even zo veel gebruik van. het kan de teams wat meer momentum geven, zodat het spel in beweging blijft. Ik vind het humoristisch om te zien hoe drie vijanden door mijn crit rocket uiteen splatten, maar als ik zelf een crit krijg merk ik er weinig van, behalve dat ik dood ben, en dat gebeurt wel vaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
idd het is een part van het spel..
crits krijgen is nooit leuk idd maar zelf geven wel toch ;)
dus er inhouden zeg ik!
maakt het spelletje wel weer leuker van vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 20:05

DNB

Crits zijn gewoon mooi, het geluid als een crit rocket of crit sticky een tegenstander raakt is zo mooi. Puur genieten.
Een paar dagen geleden wist ik het klaar te spelen om 4(!) crit sticky's achter elkaar uit mn gun te pompen. Zulke momenten moet je gewoon koesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Haha, dat geluid ja.
Ik was gister bezig de geluiden uit de GFC-files te halen om op mijn telefoon te gebruiken (heb nu een "INCOMMINGGG" schreeuwende HWG bij een smsje :p) en toen ik de geluiden van de cirts hoorde kon ik een glimlach niet onderdrukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
hee een vraagie tussen door...

als ik mijn spel opstart, en een server join dan krijg ik een raare kleuren combinatie, heel donker.
en daarna laad hij tot 50% en sluit zich zelf af.
dan krijg ik een steam venster met:
engine error.
CMDL Cache out of memory.

ik heb hem al verwijderd en opnieuw geinstaleerd.
maar werkt niet weet iemand de oplossing?

groet rinus

de screenshot:
http://img229.imageshack.us/img229/6169/vreemdcc4.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door rinusnl op 04-02-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/tf2/spy.jpg
Zo'n screenshot lukt je geen 2e keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 09:35
Brainstorm schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:39:
[...]
MOTD is wel aan te passen, mss idd een goed om een keer hier een nette uitleg voor te schrijven.
Miscchien ook kort enkele regels in de MOTD... Je mag dan nog sucken als Pyro :+ , als mongool verweten worden vind'k er toch net over.

Ik vind de Wiebbe-map leuk. Snel en veel actie, maar je moet er van houden denk ik. Hoelang heb je er zo al aan gewerkt Wiebbe?

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mooi mooi. Wordt inderdaad lastig om dat te verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Hmm, de team balance pakte vanavond wel erg onhandig uit als engineer die net druk met het bouwen van een sentry was... Is het mogelijk om dat script ietsje aan te passen zodat dat niet zomaar gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Deze screen heb ik vanavond bij onze training genomen. Ik denk dat een scout van het andere team (met onze intell) net double jump deed toen ie werd opgeblazen. Dit was net voor het einde van de map, dus we hebben niet kunnen testen of de intell daar ook weer op te pakken was. Wss wel met sticky/rocket/double jump though...
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-genesis.eu/TF/screens/ctf_2fort0003_th.jpg
*klik*

Edit: was op 2Fort, net buiten onze Intell room

[ Voor 5% gewijzigd door Elvis op 05-02-2008 03:17 ]

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Jejking schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:53:
[...]

Mooi mooi. Wordt inderdaad lastig om dat te verbeteren :)
Afbeeldingslocatie: http://bsgb.nl/files/got/tf2screens/8.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

NoReason schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:48:
[...]

Miscchien ook kort enkele regels in de MOTD... Je mag dan nog sucken als Pyro :+ , als mongool verweten worden vind'k er toch net over.

Ik vind de Wiebbe-map leuk. Snel en veel actie, maar je moet er van houden denk ik. Hoelang heb je er zo al aan gewerkt Wiebbe?
2 Maanden ofzo, vanaf het moment dat het we het hier in het topic besproken, heb ik eerst een testcase map gemaakt met de timers ed, en toen dat werkte ben ik hieraan begonnen.

Niet elke dag full time uiteraard, maar veel avonden een paar uurtjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Waar kan ik vinden hoe goed je moet zijn voor je in de GoT clan mag? Kan het nergens vinden. En waar moet je je bijv aanmelden.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Daar zijn geen criteria voor. Ik meen dat ook gewoon in de startpost is omgeschreven dat GoT-ters de GoT-tag voor hun naam kunnen zetten voor onderlinge herkenbaarheid. [GoT] is geen clan-tag.
Je kunt hem gewoon voor je naam zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 05-02-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

frickY schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:58:
Daar zijn geen criteria voor. Ik meen dat ook gewoon in de startpost is omgeschreven dat GoT-ters de GoT-tag voor hun naam kunnen zetten voor onderlinge herkenbaarheid. [GoT] is geen clan-tag.
Je kunt hem gewoon voor je naam zetten.
Ok dan. Had ff over de OP heen gelezen. Overigens speel ik vrijwel alleen medic, soms pyro en ook wel vaak soldier en heavy. Hopelijk maakt het niet uit als je liefst 1 class speelt

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 13:08

Phreak

KTM SuperDuke

Kijk... een echte actie foto van moi !
Tis alleen jammer dat de meesten dat niet kunnen omdat ik meestal van achter kom :P

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 14:36
frickY schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:44:
Haha, dat geluid ja.
Ik was gister bezig de geluiden uit de GFC-files te halen om op mijn telefoon te gebruiken (heb nu een "INCOMMINGGG" schreeuwende HWG bij een smsje :p) en toen ik de geluiden van de cirts hoorde kon ik een glimlach niet onderdrukken :D
hehe dat klinkt wel lachen ja.. Hoe heb je dat precies gedaan?

Of kan je een paar van die geluiden uploaden ergens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49
Morti schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:00:
[...]

hehe dat klinkt wel lachen ja.. Hoe heb je dat precies gedaan?

Of kan je een paar van die geluiden uploaden ergens? :)
Idd, wil ik ook wel hebben :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De eerste beta van CTF Chaos is verschenen: linkje.
Het is een 'castle' map, waarvan reeds screenshots zijn verschenen in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
mooie map lijkt me leuk om tespelen :)
zitten die twee respawns echt zo dicht op elkaar of is dit een 2de respawn plek?

--
weet iemand wat je moet doen als je een engine error krijgt?
ik heb steam al opnieuw geinstaleerd, tf2 openieuw en werkt nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Laatst online: 13-06 13:35
rinusnl schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:52:
mooie map lijkt me leuk om tespelen :)
zitten die twee respawns echt zo dicht op elkaar of is dit een 2de respawn plek?

--
weet iemand wat je moet doen als je een engine error krijgt?
ik heb steam al opnieuw geinstaleerd, tf2 openieuw en werkt nog steeds niet :(
'Een engine-error' is nogal vaag. Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Morti, MrAngry
In je Steamapps map vind je een aantal bestanden met de extensie gfc, waaronder team-fortress-content.gfc.
Dit zijn een soort images waar je met het programma GCFScape door heen kunt browsen. De bestanden hebben een fatsoenlijke structuur en zijn logisch benaamd.

De "incomming!" schreeuwende HWG vind je bijvoorbeeld als /sounds/players/hwg_incomming03.wav
En zo gebruik ik ook de muziekjes die je in het startscherm ziet (gamestartup1 en gamestartup2) als wekker, en het liedje van Portal als ringtone :*)

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 05-02-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

frickY schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:57:
@Morti, MrAngry
In je Steamapps map vind je een aantal bestanden met de extensie gfc, waaronder team-fortress-content.gfc.
Dit zijn een soort images waar je met het programma GCFScape door heen kunt browsen. De bestanden hebben een fatsoenlijke structuur en zijn logisch benaamd.

De "incomming!" schreeuwende HWG vind je bijvoorbeeld als /sounds/players/hwg_incomming03.wav
En zo gebruik ik ook de muziekjes die je in het startscherm ziet (gamestartup1 en gamestartup2) als wekker, en het liedje van Portal als ringtone :*)
Woei, thanks :) Ik kan alleen die stem van die ''vrouw'' (:P) uit Portal niet vinden. Weet je waar die bestanden staan?

EDIT:

Got it :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
nog even over de 'crit- discussie' een stukje terug:

deze gast weet precies hoe het zit (verteld ie na een minuut of 5)

http://www.youtube.com/wa...iBpkRSzUk&feature=related

lol....

[ Voor 49% gewijzigd door krakbracket op 05-02-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
FlorisD schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:53:
[...]

'Een engine-error' is nogal vaag. Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
een nieuw venstertje met de titel "Engine-error"
dit stond er ;)

alvast bedankt _/-\o_

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:29

Tank80

Cyanide&&Happiness

rinusnl schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:11:
[...]

een nieuw venstertje met de titel "Engine-error"
dit stond er ;)

alvast bedankt _/-\o_

rinus
Hey mattie, ff "verify integrity" van je game cache doen bij "my games" van TF2 en HL2 (+ EP1+2). Als dit niet werkt alle HL2 games + TF2 verwijderen en opnieuw laten downloaden. Trouwens je hebt toch ook CSS; werkt die wel?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
frickY schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:57:
@Morti, MrAngry

Hmmz je had ze ook van je dedicated server kunnen downloaden: /orangebox/tf/sound/vo/heavy_incoming03.wav

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Tank80 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:13:
[...]

Hey mattie, ff "verify integrity" van je game cache doen bij "my games" van TF2 en HL2 (+ EP1+2). Als dit niet werkt alle HL2 games + TF2 verwijderen en opnieuw laten downloaden. Trouwens je hebt toch ook CSS; werkt die wel?
Nadat ik dit gedaan heb krijg ik een anderen engine fout |:(
nu:
failed to lock vertex buffer in CMeshDX8::LockVertexBuffer

en daar begrijp ik dus helemaal niks van.

edit...

nadat ik het opnieuw probeer, krijg ik weer een heel ander bericht :
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7692/enginefoutvs8.jpg

wie snapt wat hier meebedoeld?

[ Voor 21% gewijzigd door rinusnl op 05-02-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Je zei dat je ook rare kleuren zag? Heb je niet recent een andere video driver geinstalleerd ofzo? Kun je andere (grafisch intensieve) spellen wel zonder problemen spelen?

De foutmelding die je hier ziet slaat op de videokaart. Mogelijk is er iets mis met de driver, of in het uiterste geval met de hardware.

[ Voor 29% gewijzigd door Brainstorm op 05-02-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit soort vragen horen niet in dit topic thuis btw, je kan ze hier stellen: Spielerij - Problemen & Vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
crits zijn in public wel ok en meestal balanceert het zichzelf uit doordat je zelf ook crits afknalt.. in competitief opzicht kan ik alleen niet van crits houden.. te onvoorspelbaar om op te rekenen imo.. en dan geldt het balans argument niet meer omdat een crit bij CP3 van grotere waarde is dan een crit bij CP4 (bij wijze van spreken).. een team/speler heeft dus altijd iets meer voordeel van een crit en dat is imo niet eerlijk in een competitie..

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
RoVe schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:03:
crits zijn in public wel ok en meestal balanceert het zichzelf uit doordat je zelf ook crits afknalt.. in competitief opzicht kan ik alleen niet van crits houden.. te onvoorspelbaar om op te rekenen imo.. en dan geldt het balans argument niet meer omdat een crit bij CP3 van grotere waarde is dan een crit bij CP4 (bij wijze van spreken).. een team/speler heeft dus altijd iets meer voordeel van een crit en dat is imo niet eerlijk in een competitie..
die onvoorspelbaarheid geld natuurlijk voor beide teams en hoort gewoon bij het spel, dat een crit bij het ene CP meer waarde heeft dan bij het andere kan ik niet helemaal volgen,
ik neem hierbij aan dat je het over Control Points hebt?
juist bij de laaste cap is het, zeker voor de defence wel erg fijn om nog een crit op de point te kunnen krijgen!

in toernooien, ladder wars, competities, etc staat, voor zover ik weet, de crit meestal wel uit op de server, of het is in zeer beperkte mate.
in competities is het dus niet echt een probleem.

zoals mister Grey in het bovenstaande filmpje stelt; "Valve made my rockets.." net als die van iedereen in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
krakbracket schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:48:
[...]

die onvoorspelbaarheid geld natuurlijk voor beide teams en hoort gewoon bij het spel, dat een crit bij het ene CP meer waarde heeft dan bij het andere kan ik niet helemaal volgen,
ik neem hierbij aan dat je het over Control Points hebt?
juist bij de laaste cap is het, zeker voor de defence wel erg fijn om nog een crit op de point te kunnen krijgen!

in toernooien, ladder wars, competities, etc staat, voor zover ik weet, de crit meestal wel uit op de server, of het is in zeer beperkte mate.
in competities is het dus niet echt een probleem.

zoals mister Grey in het bovenstaande filmpje stelt; "Valve made my rockets.." net als die van iedereen in het spel.
Ik weet dat de crits uitstaan ja (in europa althans) en daar ben ik ook blij mee. In jouw voorbeeld is de defense idd blij dat ze precies op dat moment een crit hebben om het punt nog te behouden.. terwijl de aanvallers misschien een hele aanval hebben voorbereid, uber laden, je kent het wel. En zij krijgen op dat moment juist net geen crit want die hadden ze een minuut eerder al gehad toen een soldier een minder waardevolle frag maakte ergens in het achterveld. Beetje extreem voorbeeld misschien, maar de crits halen mijns inziens de hele taktiek soms onderuit.. soms is dat leuk, meestal niet (in mijn ervaring).

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Of je hebt een slechte tactiek wanneer je geen rekening houd met crits, terwijl je weet dat die er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb al een weekje nie gespeeld.
Maar ik vindt dat crits gewoon in het spel horen.
Het is lullig als je gecrit wordt maar het zorgt wel voor leuke momenten in het spel.(splat een paar keer achter elkaar critten en hem dan dominaten O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129568

Crits horen er naar mijn mening in inderdaad. Zo lijp als je een critical raketje ziet treffen en de frustratie van die tegenstander voelt :D

Zelf af en toe een crit tegen je krijgen hoort er ook bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Of in 1 schot 2 medics die klaar stonden met 100% uber opblazen >:)
Paar dagen geleden op Well gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

En toch.. Elke keer dat je weer wordt opgeblazen door een crit rocket baal je van die dingen :P ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:32:
Dit soort vragen horen niet in dit topic thuis btw, je kan ze hier stellen: Spielerij - Problemen & Vragen :)
ja sorry het spijt me maar ik heb daar ook een topic geopend, maar die is de volgende dag weer verwijderd :S
en ik zit nog steeds met mun probleem en jullie weten wat je moet dan als dit gebeurd ik niet ;)

--
Brainstorm schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:25:
Je zei dat je ook rare kleuren zag? Heb je niet recent een andere video driver geinstalleerd ofzo? Kun je andere (grafisch intensieve) spellen wel zonder problemen spelen?

De foutmelding die je hier ziet slaat op de videokaart. Mogelijk is er iets mis met de driver, of in het uiterste geval met de hardware.
nee dit gebeurde midden op de dag, na een paar uur spelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Die is niet verwijderd hoor?
[PC] Team Fortress[engine error]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als men crits uitzet, dan neem ik aan dat men de headshot boost voor snipers ook uitzet? Anders is een team met snipers wel te ernstig overpowered ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:37:
Als men crits uitzet, dan neem ik aan dat men de headshot boost voor snipers ook uitzet? Anders is een team met snipers wel te ernstig overpowered ;)
Voor zover ik weet doen ze dat juist niet bij al die leagues enzo. Waarom? Tsja, misschien omdat headshots schieten DE specialiteit van de sniper is. Nu je het zegt klinkt het inderdaad wel een beetje krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30743

Crits zullen er wel inhoren maar ik krijg ze i.i.g altijd op me pet! :(
Nog een critical vraagje kunnen sentrys ook crits afvuren?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30743 op 06-02-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 30743 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:34:
Crits zullen er wel inhoren maar ik krijg ze i.i.g altijd op me pet! :(
Nog een critical vraagje kunnen sentrys ook crits afvuren?
Heh, grappig. Had laatst alleen maar een stel crits achter elkaar als soldier. Moet wel toegeven dat je dan heel snel door de vijandelijke basis heen rushed. :/ Ik stoor mij niet aan crits, maar al zou ik de keuze hebben: zet ze maar uit. Dan komt het toch wat meer op skills en teamverband i.p.v. geluk om het tij te doen keren in een match.

Volgens mij maken sentry guns geen gebruik van crits.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 06-02-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik had vanavond in lazytown als pyro best veel crits; Hilarisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Van mij mogen de crit ook weg/uit want ik heb liever dat ik win door skill en teamplay.

Crits zijn door valve bedoeld om het winnende team een momentum mee te geven, maar ook mensen in het verliezende team die nog geen kill gemaakt hebben in hun "huidige leven" kunnen ook crits krijgen. Hierdoor gaat de hele gedachte van het momentum voor de betere speler/team weg aangezien iedereen crits kan krijgen.

Ook een nadeel van de crits vind ik de damage. De meeste wapens(behalve demo/sniper) doen minder dmg als de afstand groter wordt, maar de meeste crits doen altijd max dmg. Een soldier is voornamelijk een close/mid range fighter en doet op long range een stuk minder dmg. Je ziet dus ook veel soldiers op long range gewoon spammen en hopen op een crit want die heeft een grotere blastradius en doet altijd 270 dmg terwijl een gewoon schot maar 45-60 doet op die afstand. Het zou beter zijn dat men de normale dmg voor de desbetreffende range pakt en +....% dmg doet voor crits en de blastradius van grenades/rockets niet vergroot.
Daarnaast vind ik crits van een demo overpowerd. Andere classes kunnen de crits niet timen maar een demo voor een deel wel. Heeft een demo geen crit stickie dan kan hij ze blijven vernieuwen tot ie wel één krijgt.

Crits zijn leuk en fun voor arcade speelstijl en mensen die niet echt serieus bezig zijn, maar voor mensen die het spel serieus spelen kan het enorm storend zijn. Team fortress is een serieuze team game zoals counter strike dus naar mijn mening horen crits daar niet in thuis. Crits zijn natuurlijk leuk voor het grote publiek die graag ff kort een potje wil knallen en valve dus zo mooi meer games kan slijten, en ja de console game heeft hier dus o.a. ook mee te maken. Maar wanneer deze mensen weer wisselen naar een andere game en de serieuze TF2 gamers overblijven op de PC zitten wij nog met die crits opgescheept.

Damage
Primary weapons:
Scattergun: PB: 85-105 (crit: 180) MR: 10-40 LR: 3-10
Rocket Launcher: PB: 105-115 MR: 50-90 LR: 45-60 (all crits: 270)
Flamethrower (per ammo, not including afterburn): PB: 15 Max R: 5
Minigun (per ammo): PB: 50-55 (crit: 105) MR: 5-30 (crit: 105) LR: 5-10 (crit: 30)
Grenade Launcher: All ranges: 65-125 (crit: 295)
Syringe Gun: PB: 10-15 MR: 5-10 LR: 5-6 (all crits: 30)
Sniper Rifle: All ranges: 110-195 (crit: >300)
Revolver: PB: 55-60 MR: 35-45 LR: 20-25 (all crits: 120)

Secondary weapons:
Pistol: PB: 20-22 (crit: 45) MR: 10-15 LR: 8-9 (all crits are probably 45, but I couldn't seem to get any at MR or LR)
Shotgun: PB: 80-90 (crit: 180) MR: 10-30 LR: 3-10
Sticky Bomb: 90-140 (crit: >300) (range not applicable)
Machine Pistol PB: 10-12 MR: 4-6 LR: 4-5 (all crits: 24)

Melee weapons:
Baseball Bat: 30-45 (crit: 105)
Shovel, Fire Axe, Fists, Bottle, Wrench, Bonesaw, Machete: 45-85 (crit: 195)
Butterfly Knife: 30-50 (cannot crit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je kunt niet winnen met alleen skill en gameplay. Er is nog een 3de factor veel kritieker; je team.
Zonder crits is het een kwestie van het team met de meeste goede spelers dat wint. Daar heb je zelf dus vrij weinig invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203716

Ik speel echt absoluut niet met crits in mijn achterhoofd. Ik doe gewoon m'n ding en als er dan een crit tussen zit is dat leuk, maar het is niet zo dat ik crits nodig heb om te winnen, imho het hele team niet. De discussie komt dan toch vooral van die mensen die pech hebben dat ze vaak door crits geraakt worden. Als je een tijdje op een server speelt zonder crits zul je toch wel merken dan je het mist en dat het net dat beetje extra geeft aan TF2, wat verder geweldig is.
Nogmaals, ik heb nooit het idee gehad dat mensen echt met crits in hun achterhoofd spelen. Bovendien heb je het soms echt wel nodig om door een verdediging te blazen van 6 engies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

frickY schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:05:
Je kunt niet winnen met alleen skill en gameplay. Er is nog een 3de factor veel kritieker; je team.
Zonder crits is het een kwestie van het team met de meeste goede spelers dat wint. Daar heb je zelf dus vrij weinig invloed op.
Al heb je twee teams van gelijke skills en de één krijgt meer crits dan de andere... dat is ongebalanceerd. Voornamelijk omdat spelers wel invloed kunnen hebben op de skills van een team en geen invloed hebben op crits.

En natuurlijk moet het team met de meeste goede spelers winnen. Het is weliswaar een spel, maar dat je skills hebt opgebouwd mag ook beloond worden (en niet in de pan worden gehackt door een n00b die toevallig een crit rocket bij je in de buurt weet af te laten gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Alsof je in de pan wordt gehakt door een noob met een crit?
Ja, misschien weet hij je een keer te fraggen. Maar van een noob win je het 4 op de 5 keer, omdat hij dan geen crit heeft, en jij misschien zelfs wel. Ook wel zo leuk voor de noob om ook eens een punt te scoren, wellicht.

Over twee gebalanceerde teams zullen ook de crits gebalanceerd zijn.

Dat het team met de meeste goede spelers moet winnen ben ik het niet mee eens. Het team met het beste teamspel zou moeten winnen. En door de opbouw van TF gebeurd dat gelukkig ook meestal. Niets is mooier dan een team van newbs die een team met gevorderde spelers finaal afslacht, puur omdat zij samenwerken terwijl de pro's lopen te egotrippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Anoniem: 203716 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:23:
Bovendien heb je het soms echt wel nodig om door een verdediging te blazen van 6 engies :P
daar heb je een andere techniek voor, en dat is met een medic en heavvy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Laatst online: 25-03 08:31
rinusnl schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:13:
[...]

daar heb je een andere techniek voor, en dat is met een medic en heavvy ;)
Medic + pyro werkt eigenlijk beter, of met demo zelfs.

En crits zijn gewoon tof, er zijn weinig dingen die meer voldoening geven dan dat geluidje. Behalve dan het killen van een medic voordat die uber aanzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Uberpyro werkt perfect tegen een groep vijanden. Gaan ze niet dood, dan rennen ze wel weg richting een healthpack. Tegen sentries is een uberpyro minder geschikt. Zonder crits heb je vrijwel de hele uber nodig om de sentry te slopen, en kun je de vijanden zelf dus niet mee rpakken. Demo's zijn daar beter geschikt voor.
HWG is een gulden middenweg, mits de afstand niet te groot is.

Ik heb de afgelopen dagen weer veel medic gespeelt en stoorde me een beetje aan de terughoudendheid van spelers. Ik heb minuten lang ubers klaar gehad zonder dat mijn buddy naar voren rene, alsof hij afwachtte tot ik de uber zou aanzetten.
Wat vinden jullie prettiger dat een medic doet?
- In de gaten houden wanneer je volledig reloaded bent, er vijanden aankomen, en dan de uber aangooit in de hoop dat jij gaat lopen?
- De uber aangooit wanneer jij besluit naar binnen te rennen en niet lang meer te leven lijkt te hebben?

Ikzelf ga namelijk altijd uit van het 2de. Mijn buddy bepaald wanneer we aanvallen, en ik bepaald wanneer ik de uber aanslinger. Mijn buddies leken echter steeds van het eerste uit te gaan.
In het eerste geval gaat er echter een groot deel van de uber verloren, omdat er eerst nog een stuk gelopen moet worden, en de (gebuffde) health van de buddy niet als marge gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Klopt CIPHER. Ik speel eigenlijk ook alleen maar Medic en de terughoudendheid van spelers valt mij ook op. Vrij irritant dat ze pas een gebouw binnen durven te gaan als ik mijn Uber aandoe. Spelers als Koei nemen vaak zelf het initiafief en dan gaat het gewoon veel beter.

Hij rent naar binnen, ik doe mijn uber aan en dan kan je goed de 10 seconden benutten. Doe ik 'm aan, en ren je dan pas naar binnen dan is er toch alweer 1 of 2 seconden verneukt.

Overigens blijf ik Heavy/Medic de vetste combi vinden. Zelf lekker schuilen achter een heavy terwijl hij iedereen neermaait. Love it!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik zat gister met een CS clanmaatje op Vent en dan is het makkelijker afspreken dat je wel of niet gaat (hij als medic, ik als soldier (ben slecht in demo)), tussendoor de ingame voice gebruiken, maar wanneer je constant 1op1 speelt (dus een medic niet niet switched) is het wel makkelijker en kan je anticiperen op de ubers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

frickY schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:00:
Uberpyro werkt perfect tegen een groep vijanden. Gaan ze niet dood, dan rennen ze wel weg richting een healthpack. Tegen sentries is een uberpyro minder geschikt. Zonder crits heb je vrijwel de hele uber nodig om de sentry te slopen, en kun je de vijanden zelf dus niet mee rpakken. Demo's zijn daar beter geschikt voor.
HWG is een gulden middenweg, mits de afstand niet te groot is.

Ik heb de afgelopen dagen weer veel medic gespeelt en stoorde me een beetje aan de terughoudendheid van spelers. Ik heb minuten lang ubers klaar gehad zonder dat mijn buddy naar voren rene, alsof hij afwachtte tot ik de uber zou aanzetten.
- In de gaten houden wanneer je volledig reloaded bent, er vijanden aankomen, en dan de uber aangooit in de hoop dat jij gaat lopen?
- De uber aangooit wanneer jij besluit naar binnen te rennen en niet lang meer te leven lijkt te hebben?

Ikzelf ga namelijk altijd uit van het 2de. Mijn buddy bepaald wanneer we aanvallen, en ik bepaald wanneer ik de uber aanslinger. Mijn buddies leken echter steeds van het eerste uit te gaan.
In het eerste geval gaat er echter een groot deel van de uber verloren, omdat er eerst nog een stuk gelopen moet worden, en de (gebuffde) health van de buddy niet als marge gebruikt wordt.
Ik ga duidelijk voor optie 2, maar kan me voorstellen dat optie 1 voornamelijk onder de ‘squishies’ en nieuwelingen populairder is. Als mijn medic een über klaar heeft, dan ga ik er meestal van uit dat die hem vanzelf aangooit als het te erg wordt. Tot die tijd is het voor mij een kwestie van rennen en slopen (of gesloopt worden). Dan gebeurt het ook wel dat de medic te laat is, maar dat geeft dan niet veel.

Daarnaast heb ik meestal een behoorlijk suicidiaal karakter: een über is voor mij een teken dat ik over 10 seconden doodga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Ik denk dat de meeste mensen een beetje terughoudend zijn omdat er ook zat medics die hun uber helemaal niet aangooien wanneer jij naar voren stormt. Als iemand het te vaak gebeurd dat een medic gewoon niet meeloopt of zijn uber niet aanzet dan ga je vanzelf ook aan betrouwbare medics twijfelen.

Meestal weet je op de got server wel wie het een beetje kan en wie niet. Toch merk ik ook wel eens bij bekende medics waarvan ik dacht dat ze mij zouden uberen, dat ze ineens besluiten niet mee te lopen als ze koeitje met zijn spraygun aan zien komen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Hathor schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:59:
Ik denk dat de meeste mensen een beetje terughoudend zijn omdat er ook zat medics die hun uber helemaal niet aangooien wanneer jij naar voren stormt. Als iemand het te vaak gebeurd dat een medic gewoon niet meeloopt of zijn uber niet aanzet dan ga je vanzelf ook aan betrouwbare medics twijfelen.
Ik denk dat het beide kanten op werkt. Medics worden terughoudend omdat regelmatig 2 seconden van de uber al verloren gaan of soms een gehele uber vanwege een terughoudende speler. Soldiers/demo's/pyro's/heavies worden terughoudend omdat ze teleurgesteld worden door de medics die hun ubers niet aangooien of het idee geven dat ze de uber wel aan jou geven en 'm toch smeren..

Ik zoek als medic dan ook het liefst een bekende naam die mijn speelstijl kent (de optie 2 van Cipher over het algemeen, al wil het nog wel eens voorkomen dat ik 'm om andere redenen al eerder aangooi) en waarvan ik weet dat hij zonder twijfel naar voren zal lopen en vertrouwt dat ik de uber activeer wanneer het echt nodig is.
Las Vegas schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:17:
Overigens blijf ik Heavy/Medic de vetste combi vinden. Zelf lekker schuilen achter een heavy terwijl hij iedereen neermaait. Love it!
Ik heb niet persé meer de voorkeur voor heavy/medic. Tuurlijk, het werkt gemakkelijk, maar het is ook wel erg mooi om met een demo naar voren te gaan, stickies neerleggen en proberen op tijd weg te zijn, om vervolgens wat kill assists te krijgen en een sentry gemold zien. Of met een uberpyro even de boel flink irriteren (al zijn dit soort acties bijna altijd suicide missions).
Meestal weet je op de got server wel wie het een beetje kan en wie niet. Toch merk ik ook wel eens bij bekende medics waarvan ik dacht dat ze mij zouden uberen, dat ze ineens besluiten niet mee te lopen als ze koeitje met zijn spraygun aan zien komen lopen.
Tsja, bekende naam, gemakkelijk scoren, meer is het niet ^^.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Meestal uber ik degene die het hoogst op de scorelijst staan. Die weten (meestal) wel wat ze moeten doen. Tevens spam ik x8x8x8 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Mik! schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:47:
[...]
. Medics worden terughoudend omdat regelmatig 2 seconden van de uber al verloren gaan of soms een gehele uber vanwege een terughoudende speler.
Beter te vroeg.. als te laat... *feeeeeewwww* turretimpact :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

Dat is ook waarom er voice is ingebouwd. Als medic roep ik bijna altijd iets van: "Ik ga je zo uberen, begin alvast maar met rennen." Dat is gewoon de beste manier, vroeger deed ik inderdaad x + 8 spammen (i'm fully charged), gevolgd door "go go go". Dat brengt de boodschap ook over in enige mate, maar dat werkt toch iets minder. Mensen die zeggen "doe maaar aan" werkt trouwens ook.

Ik ben flink kieskeurig wat betreft ubers. Ik pak ook wel willekeurige mensen mee, maar daardoor word ik zo vaak teleurgesteld. Mensen die sentry's voorbijrennen, terug naar de spawn rennen of andere leuke dingen. Daar kan ik gewoon niet tegen, vandaar dat mensen die ik ken áltijd mijn voorkeur hebben.

Waar ik me wel aan erger is dat als ik uber heb, en weet dat op plaats x een sentry staat, waarvoor ik een demo nodig heb om die op te blazen, en ik dan vraag of een de mo mijn kant op kan komen, dat er dan geen hond de moeite neemt, ze zijn te druk bezig met mensen af te knallen. Je zou bijna vergeten dat het CTF is en geen deathmatch... Al roep ik constant dat je 10x beter naar dat ene gangetje kan gaan met een hoop man, iedereen rent maar rond. Gek word je ervan.

[ Voor 25% gewijzigd door DNB op 07-02-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 23:18

Shabbaman

Got love?

DeNeusbeer schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:41:
Dat is ook waarom er voice is ingebouwd. Als medic roep ik bijna altijd iets van: "Ik ga je zo uberen, begin alvast maar met rennen."
Ook dat heeft niet altijd effect. Soms vraag ik me wel eens af of mijn microfoon het überhaupt wel doet...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Laatst online: 13-06 22:45
Anoniem: 231122 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:03:
Meestal uber ik degene die het hoogst op de scorelijst staan. Die weten (meestal) wel wat ze moeten doen. Tevens spam ik x8x8x8 etc.
Beetje self fulfilling profecy dan he. Staat ie misschien toevallig bovenaan, krijgt hij dankzij de uber nog meer punten.

Niet de beste reden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik vind de stemmen in TF2 om de een of andere reden inderdaad superslecht te verstaan. Ik ken en gebruik verder geen vent/ts dus ik weet niet hoe dat is, ik ken alleen xbox live en dat is echt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:03:
[...]
Al heb je twee teams van gelijke skills en de één krijgt meer crits dan de andere... dat is ongebalanceerd. Voornamelijk omdat spelers wel invloed kunnen hebben op de skills van een team en geen invloed hebben op crits.

En natuurlijk moet het team met de meeste goede spelers winnen. Het is weliswaar een spel, maar dat je skills hebt opgebouwd mag ook beloond worden (en niet in de pan worden gehackt door een n00b die toevallig een crit rocket bij je in de buurt weet af te laten gaan).
Als het andere team meer crits krijgt, dan komt dat omdat het andere team blijkbaar meer damage doet.
frickY schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:00:

Ik roep zelf om de uber, en laat de medic beslissen in nood situaties (bijv. spy achter ons, of backrape door vijander). Waarom ik zelf wil roepen? Omdat ik vooraan sta en zie wat er om de corner is. Soms vraag ik een medic zelf als eerste naar binnen te rennen, maar dat alleen bij sentries in de verte (om de knockback op de medic te hebben en niet op mij). Meestal heb ik wel in de gaten dat een medic ver is kwa uber (90% ofzo), dan trek ik even terug om dan alvast te reloaden :) .

Ik hou zelf nogal graag de druk op de vijand met constante spam, sommige medics denken dat ik gelijk de hoek om duik en staan ineens voor mij....rockets te koppen 8)7 . Liever dat een medic even een seconde healing contact mist dan dat hij voor mij staat en dood gaat :).

Als ik trouwens vraag om een uber gelijk aan te gooien als ik niet de hoek om ben, dan komt dat door de berg stickies of een enorme berg spam :) .

Ik heb trouwens wel het geluk dat ik vaak geubered wordt, omdat men zeker weet dat ik er meestal wel wat leuks van kan maken. Maar als er een krappe kamer is zonder sentries en er loopt een pyro van mn team mee dan vraag ik regelmatig om hem maar die uber te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 07-02-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Voordeel van jou is dat je inderdaad zelft aangeeft dat de ubercharge aangeslingert kan worden, of anticipeert op het initiatief van de medic. En zo zijn er gelukkig nog meer spelers. Maar helaas nog veel meer die dat niet doen.

Gebruik van microfoon is in combinatie met medics eigenlijk ook een pré..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ik zelf probeer altijd iemand te pushen als medic, maar sommige mensen verwachten dat als je ze even healed je meteen de hele map met ze mee rent! Ik heal altijd zoveel mogelijk mensen ipv 1 speler de gehele tijd. Werkt normaal erg goed. Mocht ik uberen, dan announce is dat op TS.

Even een kleine update over koth_backtown ;)

Ik heb bijna alle opmerkingen die ik hier heb gekregen verwerkt, duidelijkere berichten over de flag, meer pijltjes voor de capture spots, de 2e CP staat niet meer in beeld, tweede spawnpoint exit, betere bonus als je de flag captured (30s bij de timer als de attackers hem cappen, cappen defenders hem dan maar 15s eraf) en je ziet nu ook welk team de timer heeft op elk moment.

http://wiebbe.lambonet.com/afvalbak/koth_backtown_b3.rar

voor een direct download linkje :P

[ Voor 17% gewijzigd door Wiebbe op 07-02-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, met mijn normale speelstijl is constant gehealed worden eigenlijk de enige optie :P. Dodge de crits en kop de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb vanavond maar even gespeeld (ik heb alvast brutaal de [GoT] tag gepakt, ook al ben ik officieel nog geen lid van die groep, geloof ik) en ik werd al heel snel ziek van al die demomans. Eigenlijk vooral omdat ik ze gewoon niet goed kan spelen en dan is het frustreren om er constant door te worden afgeslacht. :) Ik sta altijd te reloaden zodra ik eindelijk iemand zou kunnen raken, mijn pipebombs raken kant noch wal en mijn stickies ontploffen te laat of onder mijn eigen pootjes. Schiet niet op.

Maar goed. Is het een trend van de laatste dagen dat er per team minimaal vier demomans zijn, of was dat altijd al zo op bepaalde maps en heb ik gewoon pech met de mapchanges?

Soms erg irritant, want een goed team van defensieve demomans kan een offensief team compleet vastzetten en zelfs terugdrijven. Heel vervelend, die regenbuien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Brain, is het mogelijk de default mapcycle wat uit te breiden?
Ik wordt persoonlijk doodmoe van continue lazytown, warpath, dessertfortress. Ben ze alle 3 meer dan zat.

RTV lijken steeds maar een man of 4 á 5 te zeggen, waardoor alle goede maps die met nominate worden toegevoegd nooit gespeelt worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
LUH-3417 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:58:

Maar goed. Is het een trend van de laatste dagen dat er per team minimaal vier demomans zijn, of was dat altijd al zo op bepaalde maps en heb ik gewoon pech met de mapchanges?
`

klopt. een goede demoman, en zeker een stel in een team zijn heel sterk. en niet alleen defensief, maar ook in offence icm een goede medic.
steeds meer mensen krijgen dit door en gaan oefenen met die class en worden er ook beter in.
ik probeer hem ook steeds vaker uit, maar kan nog lang niet in de schaduw staan van een Koeitje, Spl@t of Mistav. deze heren kunnen echt perfect mikken met een pipe.

edit: en Tonygappa natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krakbracket schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:15:
[...]
`

klopt. een goede demoman, en zeker een stel in een team zijn heel sterk. en niet alleen defensief, maar ook in offence icm een goede medic.
steeds meer mensen krijgen dit door en gaan oefenen met die class en worden er ook beter in.
ik probeer hem ook steeds vaker uit, maar kan nog lang niet in de schaduw staan van een Koeitje, Spl@t of Mistav. deze heren kunnen echt perfect mikken met een pipe.
Je vergeet Tony. Die snapt ook hoe het werkt jammer genoeg :'( .

Vanavond was het trouwens weer gigantisch melig. Mooie bokswedstrijd gehad :D .

Moeten echt een keer met 24 engineers een enorme disco aanleggen _/-\o_ .
http://nwgat.net/woot/files/39/cp_castle30002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
DeNeusbeer schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:41:
Waar ik me wel aan erger is dat als ik uber heb, en weet dat op plaats x een sentry staat, waarvoor ik een demo nodig heb om die op te blazen, en ik dan vraag of een de mo mijn kant op kan komen, dat er dan geen hond de moeite neemt, ze zijn te druk bezig met mensen af te knallen. Je zou bijna vergeten dat het CTF is en geen deathmatch... Al roep ik constant dat je 10x beter naar dat ene gangetje kan gaan met een hoop man, iedereen rent maar rond. Gek word je ervan.
Daarom vind ik dat TF2 meer mogelijkheden moet hebben (op public servers althans) om bepaalde zaken toch solo te kunnen afdwingen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro teamspelen, maar ik vind wat TFC teveel had heeft TF2 te weinig: solo spel.

Een paar dagen geleden speelde ik een potje 2fort en het was weer eens van dat: een massa snipers en engineers aan beide zijden. Resultaat: niet door te komen, de sentrys stonden geconcentreerd op 1 plek en de sniperdeck was ook lekker gevuld waardoor rocket- en stickyjumpen gelijk was aan kleiduifschieten voor de snipers |:(

Op zo'n momenten denk ik toch terug aan TFC waarbij een demoman met 1 mirv die 3 sentrys (inclusief engineers) kon vernietigen. Daardoor wisten de engineers direct dat ze verkeerd bezig waren en leerden ze hun sentry deftig op te stellen. In TF2 is aanvallen pure ergernis indien je team niet mee wilt. In principe hoort het ook zo, je hebt je team nodig om zaken te bereiken maar op public servers is je team meestal van zo'n lage kwaliteit (en/of onwillend om te winnen) dat je twee keuzes hebt: oprotten of ook maar defense spelen jammer genoeg.

Ik hoop dat die nieuwe wapens in de toekomst 'een snuifje TFC' toevoegen aan TF2 8)
En nog eens: begrijp me niet verkeerd, ik wil geen reincarnatie van TFC in TF2, maar ik wil wel dat gevoel kwijt dat ik weer eens niks kan bereiken omdat mijn teamgenoten niet mee willen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 08-02-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 09:20
Kapoen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:54:
[...]
maar ik wil wel dat gevoel kwijt dat ik weer eens niks kan bereiken omdat mijn teamgenoten niet mee willen.
En als de klassen zo worden aangepast dat een speler zelf wat kan bereiken, dan zal teamplay nog verder te zoeken zijn op public servers, want in plaats van proberen samen te werken gaat iedere beetje speler 'het dan maar alleen doen'. Dan krijg je 2 teams met ieder 12 man die allemaal als Rambo alleen de missie proberen te voltooien...

Ik vind dat hoe het nu is, dat geen enkele klasse opzich zelf het doel kan bereiken juist goed is...Op die manier word je gedwongen om samen te werken. Doet jouw team dat niet en het andere team wel of tenminste meer dan jouw team....dan wordt je totaal ingemaakt....
En ja als dat keer op keer gebeurt is dat niet leuk, dan ga je opzoek naar een andere server of zo... of jij gaat tenminste een of meerdere spelers ondersteunen als medic, of een doel verdedigen als engineer en ondersteuning geven mbv je teleporter/dispencer en andere medics helpen....en misschien gaan andere spelers dan weer met jouw samenwerken....met als gevolg teamplay.... of op z'n minst krijg jij het gevoel dat je werkt voor het team....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ook ik vind de huidige situatie prima.
Na een paar keer finaal verliezen beseft een gemiddeld team wel dat ze verkeerd bezig zijn, waarna het spel omgaat. En anders heb je binnen het half uur een mapchange met nieuwe teams.

Wel vind ik het niveau op de GoT-server de laatste tijd beduidend lager dan de eerste periode. Er spelen volgens mij ook steeds minder GoT-ters (en dan bedoel ik niet op minder mensen met de tag, maar minder mensen die hier ook komen).

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 08-02-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Het niveau ligt ook beduidend lager. Mijn tf2-ervaring is gestart op de server en sindsdien heb ik een boel kunnen leren door het hoge niveau tijdens de potjes. Nu is het stilletjes hopen dat je met wat mensen van de 'oude garde' in het team zit zodat je iets van het niveau kan behalen. En toch, al zit je met een paar bekenden in het team, je bent toch altijd afhankelijk van de overige spelers in het team. Strategie, samenwerking, mooie acties, nadenken, het lijkt steeds minder voor te komen dan in het begin.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 09:20
Ik ben een maand 1 1/2 geleden pas op de GOT servers gaan spelen, ben er een aantal keer geweest, niet veel omdat ik tot op heden weinig tijd had. toen 2 weken helemaal niet kunnen spelen ivm vakantie en toen was die irritante reserved slot er, zodat ik er helemaal niet meer op kom. aangezien in de avond de server altijd vol zit en auto-retry dus niet meer werkt... misschien dat vanwege die rede vele andere GOT'ers verkassen naar een andere server...
En ik wil best wel op de GOT server spelen, maar ik ga me daarvoor echt niet 'registeren' op een of andere website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:08:
[...]

En als de klassen zo worden aangepast dat een speler zelf wat kan bereiken, dan zal teamplay nog verder te zoeken zijn op public servers, want in plaats van proberen samen te werken gaat iedere beetje speler 'het dan maar alleen doen'. Dan krijg je 2 teams met ieder 12 man die allemaal als Rambo alleen de missie proberen te voltooien...
Niet noodzakelijk hoor, als men invidiueel sterker wordt dan moet het andere team beter samen werken om dat weer te counteren :)

Zelfs in TFC kon ik solo niet door een goed/full defense team geraken, de 'mindere' teams en nieuwere spelers werden helaas keer op keer afgemaakt. Niet dat dat een slechte zaak was, dan was er tenminste een reden om te leren spelen en beter te worden in het spel.

Ik wil dezelfde dingen als de meesten hier (hoop ik ;) ): lekker samen spelen zodanig dat de puzzel netjes in elkaar past. Helaas bieden de meeste public servers verre van een ideale situatie, en hiervoor bood TFC een oplossing en TF2 helaas (nog?) niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 08-02-2008 10:54 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.