i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 01-01-2009 20:18 ]
Verwijderd
jaPalomar schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:15:
[...]
zijn er uberhaupt dan windows7-drivers van nvidia? Ik heb de beta-drivers voor Vista geinstalleerd (in vista compatiblity mode, anders weigeren ze).
WElke heb jij precies gebruikt? Ik heb er al diverse geprobeerd, maar tot nu to niets werkt. En install jij via XP Compat mode?SChief schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:56:
[...]
Werken oude drivers niet voor je geluidskaart? Ik heb voor m'n redelijk oude SoundBlaster Live! (2002) gewoon xp-drivers gebruikt.
Ga naar device manager, je zal zien dat je geluidskaart daar staat met een gele gevarendriehoek met daarin een uitroepteken ervoor. Dubbelklik hierop, klik op update drivers. Kies dat je zelf een locatie wilt bepalen waar je Windows wilt laten zoeken voor een driver. Doe het cd'tje in je cd-speler, en kies voor je cd-speler. Zorg dat er een vinkje bij zoeken in submappen staat. Klik op volgende, en als het goed is heb je een werkende SoundBlaster Live! op Windows 7.eth0 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:47:
[...]
WElke heb jij precies gebruikt? Ik heb er al diverse geprobeerd, maar tot nu to niets werkt. En install jij via XP Compat mode?
EDIT: Dit staat er op de cd:
Rev # A00-00
Win 2K/ Win 98SE/XP
Driver Version: 5.12.01.122
Windows NT® 4.0 Driver
Version: 4.03.00.5015
[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 01-01-2009 21:04 ]
spone schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:17:
Voor mijn laptop werden de nVidia drivers keurig via WU aangeleverd, direct bij de eerste boot
bij mij staat er niks bij windows update qua nvidia-drivers. Komt misschien omdat ik een oudere kaart heb (7600GS).
Overigens was er na installatie al wel gewoon een driver geinstalleerd, maar die had geen control panel e.d. Vandaar dat ik de Vista driver heb geinstalleerd.
Verwijderd
Je kan alleen een verse install doen. Dus branden en opstarten via dvd of usb stickVerwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 22:56:
Hoe installeer ik versie 7000 over de oude pre-beta versie 6956? Want zowel bij het mounten in UltraISO als via een gebrande DVD krijg ik de melding dat setup niet competible is met het operating system...
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Probeer eens te booten met de DVD van build 7000.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 22:56:
Hoe installeer ik versie 7000 over de oude pre-beta versie 6956? Want zowel bij het mounten in UltraISO als via een gebrande DVD krijg ik de melding dat setup niet competible is met het operating system...
Als het goed is, krijg je automatisch de vraag of je een upgrade installatie wil uitvoeren of niet.
Het zou ook kunnen dat upgrade installaties niet kunnen op bèta's, althans volgens sommigen.
Maar zoveel verschil is er niet met build 6956. Ik draaide deze onlangs ook op m'n laptop, tot ik een clean install heb gedaan van build 7000.
Ik merk niet veel verschil, maar dat kan ook komen omdat ik gewoon superenthousiast ben
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Ik gebruik realvnc viewer 4.1.3 en heb nergens problemen mee. Ook heb ik geen comptabiliteit gebruikt.fewips schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:49:
ik vroeg me af of iemand realvnc of iets dergelijks gebruikt omdat de install bij mij vastloopt, ook als ik compatibility instellingen aanpas
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Erg leuk die drivers, maar tot mijn spijt heb ik op m'n D830 vervolgens geen Glass meer, en werkt m'n scherm opeens op 16bit, itt tot de driver hiervoor, waarbij wel alles netjes werkte....
Och, morgen maar eens gaan zoeken naar vista-drivers die wel werken op m'n laptop
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Het is een beta, en sommige drivers ook, dus problemen komen voor.
Daar is dit topic ook niet voor bedoeld
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd

Zoeken naar deze error heeft nog geen werkende fix opgeleverd. Bovendien is het vreemd dat deze error optreedt want volgens het tabblad "effective permissions" moet ik gewoon bestanden en mappen aan kunnen maken. Mappen aanmaken is inderdaad geen probleem. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik weet dat deze vraag niet direct gerelateerd is aan ervaringen met W7 maar het is wel een gevolg van de installatie ervan en ik zag niet zo snel een andere plek om deze vraag te stellen.
rechtermuisklik op deze computer, klik op beheren. Ga naar opslag>schijbeheer. Daar kan je je D: formateren. Dit gaat natuurlijk niet op als je nog bestanden wilt bewaren op die schijf....Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 03:03:
Windows 7 draait erg soepel. Omdat ik echter aan die 30 dagen gebonden zit (geen key, doe ook geen moeite om er een te vinden inclusief werkende crack...) heb ik Windows 7 er weer afgegooid. Uit luiheid heb ik W7 echter op een bestaande D-schijf geïnstalleerd. Ik heb na heel wat gezeur met bestandsrechten in Vista de systeemmappen van W7 van de D-schijf kunnen verwijderen. Nu blijf ik echter met een vervelende foutmelding zitten als ik bestanden wil aanmaken op de root van de D-schijf:
[afbeelding]
Zoeken naar deze error heeft nog geen werkende fix opgeleverd. Bovendien is het vreemd dat deze error optreedt want volgens het tabblad "effective permissions" moet ik gewoon bestanden en mappen aan kunnen maken. Mappen aanmaken is inderdaad geen probleem. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik weet dat deze vraag niet direct gerelateerd is aan ervaringen met W7 maar het is wel een gevolg van de installatie ervan en ik zag niet zo snel een andere plek om deze vraag te stellen.
Update werkt alleen vanuit een draaiend OS. Dus je zal eerst build 6956 moeten starten, dan de 7000 ISO mounten en setup.exe draaien.Petervanakelyen schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:04:
[...]
Probeer eens te booten met de DVD van build 7000.
Als het goed is, krijg je automatisch de vraag of je een upgrade installatie wil uitvoeren of niet.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Kan je niet eigenaar worden van die partitie?Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 03:03:
Windows 7 draait erg soepel. Omdat ik echter aan die 30 dagen gebonden zit (geen key, doe ook geen moeite om er een te vinden inclusief werkende crack...) heb ik Windows 7 er weer afgegooid. Uit luiheid heb ik W7 echter op een bestaande D-schijf geïnstalleerd. Ik heb na heel wat gezeur met bestandsrechten in Vista de systeemmappen van W7 van de D-schijf kunnen verwijderen. Nu blijf ik echter met een vervelende foutmelding zitten als ik bestanden wil aanmaken op de root van de D-schijf:
[afbeelding]
Natuurlijk, anders was het geen ander buildnummerThombias schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:10:
Ik kan geen verschil tussen build 6956 en 7000 vinden. Zit er wel eens verschil in?

Niet alle verschillen zijn zichtbaar voor iedereen, er zullen waarschijnlijk pakken bugs gefixt zijn, maar elke bug komt maar voor in bepaalde specifieke omstandigheden...Thombias schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:10:
Ik kan geen verschil tussen build 6956 en 7000 vinden. Zit er wel eens verschil in?
Floccinoccinihilipilification
Hier al gekeken?RamO schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:25:
ligt nou aan mijn pc of kan ik mediasharing niet aanzetten??? ik herken mijn xbox 360 wel maar media sharing wil maar niet aan...
Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Share with media devices

[Dat bedoel je toch?
Heb je überhaupt in Help (toets: F1) in Windows gezocht?
[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 02-01-2009 11:46 ]
Verwijderd
Bestanden moeten inderdaad behouden blijven. Anders had ik wel de partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt. Dit heb ik getest met een kleine nieuwe partitie X. Dan treedt het probleem ineens niet meer op. De permissions zijn echter identiek. Ik kan tenminste geen verschil ontdekken tussen de D- en de X-schijf.hellboy123 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:21:
rechtermuisklik op deze computer, klik op beheren. Ga naar opslag>schijbeheer. Daar kan je je D: formateren. Dit gaat natuurlijk niet op als je nog bestanden wilt bewaren op die schijf....
Al geprobeerd, geen effect. De X-schijf is automatisch eigenaar geworden van SYSTEM. Dit heb ik ook ingesteld voor de D-schijf. Het euvel blijft echter. Heb al gezocht of het mogelijk is om security settings van een andere partitie over te nemen maar daar kan ik niks over vinden. Ook over resetten vond ik niks. Waarschijnlijk ga ik als laatste redmiddel een keer een extra grote partitie aanmaken, bestanden overhevelen en de D-partitie volledig verwijderen en opnieuw aanmaken. Ben erg tevreden over Windows maar het bestandssysteem met zijn beveiligingen is soms erg ondoorzichtig en onvoorspelbaar.Hacku schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:32:
Kan je niet eigenaar worden van die partitie?
Na de installatie van W7 is de eigenaar van zowel de C- als de D-schijf TrustedInstaller geworden. Blijk nu hetzelfde probleem op de C-schijf te hebben waarbij ik zelfs de eigenaar niet kan aanpassen van alle bestanden (wel van de root) en tevens de advanced permissions niet kan aanpassen voor de hele inhoud. Ik krijg gewoon geen toegang. Gelukkig werkt Vista nog maar dit hoort gewoon niet. Heb nu wel erg veel spijt gekregen van de W7-test...
Het probleem is dat als ik op Turn on Mediasharing druk er niets gebeurd en dat de OK knop grijs blijft...anandus schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:35:
[...]
Hier al gekeken?
Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Share with media devices
offtopic:
Heb je überhaupt in Help (toets: F1) in Windows gezocht?

Een mooi leermomentjeVerwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:45:
[...]
Heb nu wel erg veel spijt gekregen van de W7-test...
Nooit een beta installeren op een productie-computer
Hmm.. Hier werkt het wel. 'turn on mediasharing' geklikt en dan kom ik in dit venster:RamO schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:49:
[...]
Het probleem is dat als ik op Turn on Mediasharing druk er niets gebeurd en dat de OK knop grijs blijft...
[afbeelding]

Misschien een bugje?
Het duurde wel even tot mijn klik 'geregistreerd' was.
[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 02-01-2009 11:53 ]
En als je meerdere keren op 'turn on mediasharing' klikt?RamO schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:56:
ik denk dat het een bug is want ik heb alles dat met sharing te maken heeft aangezet...
(Zoals ik zei duurde het bij mij even
Ik denk het.Sjah schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:51:
Aha, dus nu hebje share media met computers and media devices...? Media devices als de popcorn?
Media devices, maar ook andere computers of je telefoon (mits wifi) ofzo
Het Security Center is juist heel erg uitgebreid in Windows 7Maar heeft dat Center ook nut, of is het slechts een "dit is sexy maar niet persee noodzakelijk" iets? Dat had ik ook bij security Center en gelukkig is die er min of meer uit in 7.
Alleen heet het nu Action Center

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 02-01-2009 13:06 ]
Een maat vanme vond het Security Center in xpsp2 al niet zo, en noemde het in Vista ronduit Security Terrorisme.
[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 02-01-2009 13:15 ]
Liever Security Terrorisme dan de wereld voor XP SP2Sjah schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:12:
Ja maar het action Center is toch meer dan security, en het is niet zo dik aangezet met vieze kleurtjes, stuk beter.
Een maat vanme vond het Security Center in xpsp2 al niet zo, en noemde het in Vista ronduit Security Terrorisme.

Blaster anyone?
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 02-01-2009 13:30 ]
Ik zat trouwens op Guru3D forum te lezen naar de reacties op 7, en velen melden dat games stuk vlotter draaien dan in Xp. En op dat forum zitten wel gamesjunkies die er kijk op hebben.
Dat vraagt om meer benchesSjah schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:35:
Ja blaster had iedereen last van, ikzelf ook, maar verder ben ik zoiets nooit meer tegengekomen.
Ik zat trouwens op Guru3D forum te lezen naar de reacties op 7, en velen melden dat games stuk vlotter draaien dan in Xp. En op dat forum zitten wel gamesjunkies die er kijk op hebben.
Peter, heb je die setup nog? Zou je nog een ander spel willen proberen?
Dan zal Anand (my friend
http://windows7news.com/2...onal-themes-to-windows-7/
Regionale Themes in 7....
Dit is the theme die ik ingesteld heb:

Maar het veranderd telkens naar dit:

Zodra ik een nieuw windows explorer venster open (bij andere applicaties gebeurt het niet, ook niet met Internet Explorer) en bij het herstarten van windows.
[ Voor 3% gewijzigd door DrBashir op 02-01-2009 14:32 ]
D3: SuHwak-2244
Even uitproberen
Edit:
AU en SA is hier hetzelfde?
Wel leuk zeg!
Ja hooranandus schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:41:
[...]
Dat vraagt om meer benches
Peter, heb je die setup nog? Zou je nog een ander spel willen proberen?
Maar weet niet zo direct spelletjes die nog een bench functie hebben...
Warcraft III in ieder geval niet.
Doe nog eens een suggestie, dan zal ik het proberen.
En zal zelf ook nog even voortzoeken...
ik heb het probleem gevonden: ik heb ff de UAC uitgezet en het werkt weeranandus schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:50:
[...]
Een mooi leermomentje
Nooit een beta installeren op een productie-computer
[...]
Het duurde wel even tot mijn klik 'geregistreerd' was.

Dat is dus een Celeron 1.10GHz. Pas het even aan want niemand snapt een "celeron 1gh p3"fortfort schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:10:
Over soepel draaien gesproken, draait hier op 256mb ram celeron 1gh p3. Was wel even wat werk om het er op te krijgen vanwege de 512mb limiet. geheugen beheer is zo veel beter dan vista. er is zelfs vrij geheugen.[afbeelding]
Maar potverdorie, je hebt mijn Pentium III 1.13GHz met 512MB RAM en een GeForce 2 MX verbroken
* Petervanakelyen gaat aan de slag om Windows 7 op een Pentium II te krijgen
[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-01-2009 15:21 ]
Ook de snelheidswinst is imo zeer handig: nu kan ik op de wat slomere PC's in het huis die onder Vista niet ideaal zouden fungeren gewoon Windows 7 installeren en zo o.a. Homegroup-functionaliteit gebruiken zonder een stroperig systeem te hebben.
Tot slot een issue wat ik tegenkwam: Bij Xfire werkt het rechtervenster niet, waar je altijd informatie kan vinden over de activiteiten van de persoon waarmee je chat, e.d. Zowel in het hoofdvenster als een chatvenster krijg ik een wit scherm. Meer mensen die dit hebben?
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Voor mij - in een AD domain met alle toeters en bellen - betekent het dat ik teveel functionaliteit niet heb, of broken.
Zo duurt het indexeren van media in WMP twee keer zo lang als onder Vista, en loopt daarbij herhaaldelijk de interface vast (not responding).
Nou heb ik wel al mijn data via DFS shares beschikbaar gesteld, dus in zekere zin heb ik die library functionaliteit al op m'n netwerk. Maar fijn is het in ieder geval niet...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dat blijf ik toch vreemd vinden, er zijn zoveel kolommen mogelijk maar geen mapgrootte aanduiding. Is dat technisch niet mogelijk ofzo?
Verder wel een fijn OS. Deze beta is in ieder geval een stuk rapper dan vista. En laat ik nou net 3!!! vista licenties in huis hebben. Zou er een mogelijkheid komen om tegen gereduceerd tarief te kunnen upgraden??
Non taken
Inderdaad, een grote collectie muziek toevoegen was in Vista al niet leuk meer, maar in win7 gaat het nog vele malen trager(over een netwerk dan bij mij). Maar het gaat nog steeds sneller dan iTunes...alt-92 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:05:
Mij bekruipt toch het gevoel dat er behoorlijk wat code uit is gelaten waardoor het op standalone PC's zo vlot loopt.
Voor mij - in een AD domain met alle toeters en bellen - betekent het dat ik teveel functionaliteit niet heb, of broken.
Zo duurt het indexeren van media in WMP twee keer zo lang als onder Vista, en loopt daarbij herhaaldelijk de interface vast (not responding).
Nou heb ik wel al mijn data via DFS shares beschikbaar gesteld, dus in zekere zin heb ik die library functionaliteit al op m'n netwerk. Maar fijn is het in ieder geval niet...
Dat is makkelijk te beredeneren natuurlijk he - als je een beetje folder en je vraag daar de folder size van op dan duurt dat lang. Moet je je eens voorstellen dat dat voor elke folder gebeurt die er in je listview staat, dat wil je gewoon helemaal nietbornin7ty2 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:16:
En weer hebben ze het nagelaten om zoiets simpels als een folder size collumn toe te voegen in verkenner.
Dat blijf ik toch vreemd vinden, er zijn zoveel kolommen mogelijk maar geen mapgrootte aanduiding. Is dat technisch niet mogelijk ofzo?
Explorer geeft dacht ik wel een tooltip moet de grootte van de folder als je er overheen hovered, maar zelfs dat breekt al automatisch af na een 'x' aantal seconden om geen performance bottleneck te zijn.
Oftewel, je zegt wel dat je deze feature wil, maar je wil hem echt niet
Non taken
mmmmm. daar heb je wel een punt zeg. nooit aan gedacht haha, dan zal ik er maar niet meer naar verlangen ook.elevator schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:38:
[...]
Dat is makkelijk te beredeneren natuurlijk he - als je een beetje folder en je vraag daar de folder size van op dan duurt dat lang. Moet je je eens voorstellen dat dat voor elke folder gebeurt die er in je listview staat, dat wil je gewoon helemaal niet
Explorer geeft dacht ik wel een tooltip moet de grootte van de folder als je er overheen hovered, maar zelfs dat breekt al automatisch af na een 'x' aantal seconden om geen performance bottleneck te zijn.
Oftewel, je zegt wel dat je deze feature wil, maar je wil hem echt niet
Non taken
Het is technisch wel mogelijk.bornin7ty2 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:16:
En weer hebben ze het nagelaten om zoiets simpels als een folder size collumn toe te voegen in verkenner.
Het wordt alleen niet geimplementeerd omdat het potentieel netwerken om zeep kan helpen*, en het is een niche functionaliteit om dat in een kolom te zetten terwijl je met een rechtermuisknop die gegevens ook op kan vragen.
Er zijn overigens 3rd party extensies voor om die kolom erin te zetten.
Voor de links moet je een keer The Old New Thing afspeuren denk ik, sowieso wel één om te bookmarken omdat daar heel veel spul te vinden is waarom bepaalde functies zo zijn zoals ze zijn.
*Stel je even voor dat je dit op een corporate netwerk met 1000+ PCs aan hebt staan, en elke verkenner gaat dus de fileshares en de folder lijst recursief nalopen op foldersize.
[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 02-01-2009 17:41 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
zelfde functionaliteit zit in het vlakje rechts van de datumaanduiding in de taskbar.bornin7ty2 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:38:
Klopt het trouwens dat er geen snelkoppeling naar desktop in de snelstart balk zit? Hoe krijg je die weer daar?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Zo dan. Dát moet je ook maar weten, ik had dat hele vakje niet eens gezien. Tnx manRamon schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:52:
[...]
zelfde functionaliteit zit in het vlakje rechts van de datumaanduiding in de taskbar.
Non taken
Zijn er al Tweakers die hier problemen mee hebben gehad? Ik heb een flinke collectie aan (legale!
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Gelukkig was ik voorzichtig en waren er maar 100 MP3's beschikbaar voor Windows7, maar daar zijn er toch 6 van om zeep gegaan, bij allemaal ontbrak er een gedeelte.
Even opnieuw rippen en het probleem was weer verholpen
Ik draai op een desktop maar het viel me op dat mijn cpu een graadje of 3-4 koeler is dan onder vistaBlueone schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:51:
ik ben windows 7 nu een tijdje aan het gebruiken en merk nu ook dat de accutijd aanzienlijk is verbeterd in vergelijking met xp (+/- 20% meer). ervaren meer mensen dit?
Non taken
hoe kan dat nou weer?bornin7ty2 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:02:
[...]
Ik draai op een desktop maar het viel me op dat mijn cpu een graadje of 3-4 koeler is dan onder vista
Dat was toch al van Vista bekend, dat het stuk minder accu vraagt? Las wel ergens (weenie meer waar) dat het in 7 nog ietsjes verbeterd is.Blueone schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:51:
ik ben windows 7 nu een tijdje aan het gebruiken en merk nu ook dat de accutijd aanzienlijk is verbeterd in vergelijking met xp (+/- 20% meer). ervaren meer mensen dit?
Volgens mij was het zo dat Vista werd omschreven als zuiniger. En dan niet omdat Vista zuiniger met de accu omgaat, maar omdat het default ingesteld staat om in standby te gaan, terwijl xp bij default gewoon aan blijft staan en de schermen uitschakeld. Vista is dus niet zuiniger met batterijtijd.Sjah schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:06:
[...]
Dat was toch al van Vista bekend, dat het stuk minder accu vraagt? Las wel ergens (weenie meer waar) dat het in 7 nog ietsjes verbeterd is.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Thijs_O schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:59:
Even naar aanleiding van de Frontpage: 'Mp3's kunnen beschadigd raken in uitgelekte bèta Windows 7'
Kan ik hieruit afleiden dat de beta een andere build zal zijn?. Microsoft zou op de hoogte zijn van de bug en deze geplet hebben in de publieke bètarelease van Windows 7 die nog deze maand beschikbaar zal komen. De fout toont echter ook aan dat het stoeien met uitgelekte pre-bètacode vervelende gevolgen kan hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 03-01-2009 02:50 ]
Werkt [Windows]+[D] ook nog in Win7?bornin7ty2 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:38:
Klopt het trouwens dat er geen snelkoppeling naar desktop in de snelstart balk zit? Hoe krijg je die weer daar?
(Ik volg discussie over Win7 maar wacht zelf ff op de officiële beta)
[ Voor 37% gewijzigd door Sando op 03-01-2009 03:09 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ja. Al was ik even verbaasd dat mijn browser weg wasSando schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 03:07:
[...]
Werkt [Windows]+[D] ook nog in Win7?
Maar winkey+D is desktop?
Ik blijf leren
Ik vind het zelf nogal jammer dat ik bij WLM9.0 Beta 3 (de nieuwste dus) standaard een venster in de taakbalk heb staan waar ik verder niets mee kan (is niet het hoofdvenster). Hoop dat dit later wel weer gewoon een icoontje wordt rechtsonderin, want zo is het eigenlijk nét niks.
Mbt de grote MP3-corruptie bug, even een quote van een Microsoft medewerker op Neowin:
Ging over het feit of de officiële beta die een dezer dagen uitkomt wel of niet de bug zou hebben. En aangezien de bug blijkbaar wel in build 7000 zit, zou de officiële beta dus niet buildnummer 7000 hebben. Maargoed, er gaan alweer geruchten over 7004 en 7012 dus het zou me ook niet veel verbazen als de officiële beta idd anders is.How many times do I have to say that users of the public beta won't have to worry about this problem? Whether it's the same build or not isn't the issue.
[ Voor 43% gewijzigd door een moderator op 03-01-2009 04:44 ]
Verwijderd
Dat is heel simpel. FTD draaien in Vista compatibiliteits modus lost dat probleem op.Thijs_O schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 04:12:
Meer ontopic: Zijn er meer gebruikers van FTD icm Windows 7? Zoja: krijgen jullie FTD weg uit de taakbalk, na het afsluiten ervan? Mij lukt het niet.
En over de MP3's. Ik gebruik Windows 7 al sinds 2 dagen dat b6801 is gelekt en heb het in die tijd verrotgetest. Ik ben nog geen beschadige MP3 tegengekomen, dat terwijl ik MCE en WMP als mijn standaard players gebruik en de ID3 tag feature aan staat. (te lui om Winamp te installeren, maar als je het doet, in Vista compat. mode). Een probleem dat ik wel heb is dat explorer sommige plaatjes niet goed herkent en ze weergeeft als dunne strepen, maar dat zelfde probleem had ik ook in Vista en is op te lossen door ze opnieuw te saven met bijv. Infranview.
Verder vind ik het niet zo erg dat WLM RC1s icon constant in the taakbalk zit, ook al zou ik het toch fijner vinden dat het weer naar de systeembalk gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 05:04 ]
Verwijderd
Ja, de oude sneltoetsen werken nog. Alleen Windows+E wijst nu naar het library scherm inplaats van naar mijn computer.Sando schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 03:07:
[...]
Werkt [Windows]+[D] ook nog in Win7?
Dankje.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 04:57:
[...]
Dat is heel simpel. FTD draaien in Vista compatibiliteits modus lost dat probleem op.
Overigens zit ik niet zozeer met de aanwezigheid van WLM in de taakbalk, maar meer dat je standaard een venster hebt waar je niks mee kan. In mijn geval staat in mijn taakbalk "Nickname (Beschikbaar)". Klik ik daarop dan opent hij WLM-hoofdvenster, en heb ik 2 vensters voor WLM in mijn taakbalk. Waarvan die ene nog steeds niets doet. Ik neem aan dat anderenn dat ook hebben, en zodoende hoop ik dat dat in ieder geval opgelost wordt. Dan mag hij wel in de taakbalk blijven (hoewel liever niet).
Ben overigens teruggeschakeld naar de 'klassieke' taakbalk met tekst achter de icoontjes. Ook heb ik de iconen op 'small' gezet. Ik vind het er nu eerlijk gezegd veel beter uitzien. Vooral omdat je nog steeds alle 'Aero' functionaliteit e.d. blijft hebben.
Ik moet ook maar eens wat slaap pakken
Dat wist ik dan weer wel:Panandus schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 03:13:
[...]
Ja. Al was ik even verbaasd dat mijn browser weg was![]()
Maar winkey+D is desktop?
Ik blijf leren![]()
Non taken
Kan je misschien uitleggen hoe je dit voorelkaar hebt gekregen?fortfort schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:10:
Over soepel draaien gesproken, draait hier op 256mb ram celeron 1100mhz. Was wel even wat werk om het er op te krijgen vanwege de 512mb limiet. geheugen beheer is zo veel beter dan vista. er is zelfs vrij geheugen.[afbeelding]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Zo goed ik weet is er voor Vista een plugin voor, die zal vast ook wel op W7 werken.bornin7ty2 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:16:
Verder wel een fijn OS. Deze beta is in ieder geval een stuk rapper dan vista. En laat ik nou net 3!!! vista licenties in huis hebben. Zou er een mogelijkheid komen om tegen gereduceerd tarief te kunnen upgraden??
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik neem aan dat ze 7000 intern aan het testen zijn na een tijdelijke freeze, de grove bugs er nog uithalen en een nieuwe build als beta verpreiden. Het kan ook zo zijn, hoewel die medewerker er niet op duidt, is dat er een patch wordt verspreid.Thijs_O schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 03:39:
Is inderdaad alles minimaliseren.![]()
Ik vind het zelf nogal jammer dat ik bij WLM9.0 Beta 3 (de nieuwste dus) standaard een venster in de taakbalk heb staan waar ik verder niets mee kan (is niet het hoofdvenster). Hoop dat dit later wel weer gewoon een icoontje wordt rechtsonderin, want zo is het eigenlijk nét niks.
Mbt de grote MP3-corruptie bug, even een quote van een Microsoft medewerker op Neowin:
[...]
Ging over het feit of de officiële beta die een dezer dagen uitkomt wel of niet de bug zou hebben. En aangezien de bug blijkbaar wel in build 7000 zit, zou de officiële beta dus niet buildnummer 7000 hebben. Maargoed, er gaan alweer geruchten over 7004 en 7012 dus het zou me ook niet veel verbazen als de officiële beta idd anders is.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Gezien de brakke netwerkgerelateerde staat van b7000 denk ik dat er wel degelijk een nieuwe build komt hoor.Motrax schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:53:
[...]
Ik neem aan dat ze 7000 intern aan het testen zijn na een tijdelijke freeze, de grove bugs er nog uithalen en een nieuwe build als beta verpreiden. Het kan ook zo zijn, hoewel die medewerker er niet op duidt, is dat er een patch wordt verspreid.
7000 is gewoon niet bruikbaar voor een corporate omgeving.
Wat bedoel je met 'Visual Styles'?Sjah schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:09:
Nu ook wat negatiefs gelezen over 7: Visual Styles kan niet aangepast worden zoals nog wel kon in Vista. That suckzzzz, kan iemand dit bevestigen?
Die .msstyle-dingen? Waar je dan een gehackte uxtheme.dll voor nodig had?
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 03-01-2009 13:12 ]
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Heb je de Vista beta 1 wel eens gebruikt?alt-92 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:56:
[...]
Gezien de brakke netwerkgerelateerde staat van b7000 denk ik dat er wel degelijk een nieuwe build komt hoor.
7000 is gewoon niet bruikbaar voor een corporate omgeving.
Blijkbaar niet, die was namelijk ongelofelijk instabiel en zowat niet bruikbaar.
De beta 1 hoeft niet perfect te zijn, waarschijnlijk compilen ze build 7000 opnieuw met de mp3 fix en brengen ze die uit voor het publiek.
Als die bug er niet in zou zitten hadden ze waarschijnlijk exact dezelfde build voor het publiek uitgebracht.
Zo kun je ook de library items geen ander Icoon geven, ook best jammer...Sjah schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:09:
Nu ook wat negatiefs gelezen over 7: Visual Styles kan niet aangepast worden zoals nog wel kon in Vista. That suckzzzz, kan iemand dit bevestigen?
Non taken
Lees hier dat er weldegelijk een patched uxtheme is, dus het kan wel neem ik dan maar aan.
Uit het archief:tjtristan schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:09:
[...]
Heb je de Vista beta 1 wel eens gebruikt?
Blijkbaar niet, die was namelijk ongelofelijk instabiel en zowat niet bruikbaar.
1
2
3
| vista_5600.client-lr1cfre_en_dvd.iso vista_5728.16387.060917-1430_x86fre_client-lrmcfre_en_dvd.iso vista_5744.16384.061003-1945_x86fre_client-lrmcfre_en_dvd.iso |
Overigens heb ik zelf in één van de Vista beta's een DFS-gerelateerde bug gerapporteerd
Ik ga Windows 7 pas serieus bekijken wanneer de beta uit is. Nu nog even uitzoeken hoe je er aan mee kan doen, hopelijk via MSDN.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Als ik hibernate doe (in power options gekoppeld aan de 'sleep' knop op mn toetsenbord) dan gaat ie hibernaten, maar gaat de pc daarna direct weer aan
Verwijderd
Upgraden werkt in 7000 weer helemaal prima vanaf de ouder builds en Vista, er overheen knallen ook. Het ligt er helemaal aan wat je wilt.Imperium schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:38:
Als er t.z.t. een nieuwe build is, moet je dan weer helemaal formatteren om die te draaien of kan je hem zo over de huidige windows heenknallen?
Verwijderd
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar een nieuwe Beta1 build lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Vooral omdat MS via updates al support aan het geven is, iets wat ze bij dev. builds zoals M2 en b6956 nooit echt hebben gedaan zoals nu. Ik denk eerder dat ze gewoon b7000 als beta distribueren en een update uitbrengen voor dit probleem. De latere builds zoals 7004 en 7012 zijn waarschijnlijk alleen intern en bedoeld op weg naar de RTM.tjtristan schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:09:
[...]
Heb je de Vista beta 1 wel eens gebruikt?
De beta 1 hoeft niet perfect te zijn, waarschijnlijk compilen ze build 7000 opnieuw met de mp3 fix en brengen ze die uit voor het publiek.
Als die bug er niet in zou zitten hadden ze waarschijnlijk exact dezelfde build voor het publiek uitgebracht.
Maar aan de x64 build kan nog wel veel veranderd zijn, aangezien die nog steeds niet is gelekt.
Verwijderd
Installeer vmwareMelvinB schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:19:
[...]
Kan je misschien uitleggen hoe je dit voorelkaar hebt gekregen?
zeg dat je een nieuw systeeem wil installeren in vmware (windows 7) dus
houdt het vmsysteem heel basis, ik heb gewoon standaard instellingen gebruikt (gebruik 20gb)
mount de uiteindelijke vmware (dit kan in vmware onder file)
nu is de windows 7 partitie vindbaar onder je hardeschijven/computer
Gebruik een disk to disk copieren om nu deze partitie naar je 256 mb systeem over te zetten
succes
En guess wat er als snelste uit de test komt?
Het interessante van de test is dat het dit keer niet om benchmarks of iets dergelijks gaat, maar juist om real world tests, gedaan op 2 verschillende computers (AMD Phenom/3850/4Gb en Pentium Dual-Core/8400GS/1Gb):
In 21 van de 23 testen kwam Windows 7 als snelste uit de bus!1. Install OS - Time it takes to install the OS
2. Boot up - Average boot time to usable desktop
3. Shut down - Average shut down time
4. Move 100MB files - Move 100MB of JPEG files from one hard drive to another
5. Move 2.5GB files - Move 2.5GB of mixed size files (ranging from 1MB to 100MB) from one hard drive to another
6. Network transfer 100MB files - Move 100MB of JPEG files from test machine to NAS device
7. Network transfer 2.5GB files - Move 2.5GB of mixed size files (ranging from 1MB to 100MB) from test machine to NAS device
8. Move 100MB files under load - Move 100MB of JPEG files from one hard drive to another while ripping DVD to .ISO file
9. Move 2.5GB files under load - Move 2.5GB of mixed size files (ranging from 1MB to 100MB) from one hard drive to another while ripping DVD to .ISO file
10. Network transfer 100MB files under load - Move 100MB of JPEG files from test machine to NAS device while ripping DVD to .ISO file
11. Network transfer 2.5GB files under load - Move 2.5GB of mixed size files (ranging from 1MB to 100MB) from test machine to NAS device while ripping DVD to .ISO file
12. Compress 100MB files - Using built-in ZIP compression
13. Compress 1GB files - Using built-in ZIP compression
14. Extract 100MB files - Using built-in ZIP compression
15. Extract 1GB files - Using built-in ZIP compression
16. Install Office 2007 - Ultimate version, from DVD
17. Open 10 page Word doc - Text only
18. Open 100 page Word doc - Text and images only
19. Open simple Excel doc - Basic formatting
20. Open complex Excel doc - Including formula and charts
21. Burn DVD - Win 7 beta 1 .ISO to disc using CDBurnerXP
22. Open 10 page PDF - Text only, using latest Adobe Reader 8
23. Open 100 page PDF - Text and images, using latest Adobe Reader 8
Wel jammer dat ze de rauwe data niet laten zien.
De dingen waar Windows 7 niet het snelste was op de Phenom-computer Office 2007 installeren en DVD branden, waar beiden Vista sneller was. En bij de Pentium Dual-Core was XP sneller in het verplaatsen van 100Mb aan bestanden en vista was sneller bij het verplaatsen van 2.5Gb onder load.
Blijkbaar is een klein geheugen een bottleneck als het om bestanden verplaatsen gaat.
Een persoonlijke noot: Ik had verwacht dat XP wel met wat dingen sneller zou zijn.
Daarbij is het interessant om te zien dat bij de 4Gb-machine XP het onderspit delft voor zowel Windows 7 als Vista. Blijkbaar weten deze beter met grotere geheugens om te gaan.
[ Voor 78% gewijzigd door anandus op 03-01-2009 21:53 ]
Toch: wat doet de zip-extracting met WinRAR, want de ingebouwde zip-extractie is BOUT, althans in Vista. En verder: Paul (thurrott) zei dat de netwerkstack in 7 nog steeds net als Vista lijdt aan slechte prestatie met overpompen files over je netwerk, Xp is daar beter in; maar dit review wijst dan weer in een andere richting.
ps. maar toch, in sommige dingen is Xp nog altijd sneller: configuratiescherm is zo kaal vergeleken met die van 7, niet zo gek dat die sneller laadt. Rechtsklikken op Deze pc>> beheren kiezen, kijk hoe snel die laadt, en vergelijk het met 7, is toch even tikkie sneller. Ik zal erniet voor bij Xp blijven, maar je zal diehards hebben die niet te overtuigen zijn dat 7 soms/vaak sneller is.
mischien moet paul eens een vista tot vista filetransfer doen of een vista to 2008. dan benut ie smb2 ipv het (boutige smb v1) dan piept ie wel anders.Sjah schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:18:
En verder: Paul (thurrott) zei dat de netwerkstack in 7 nog steeds net als Vista lijdt aan slechte prestatie met overpompen files over je netwerkt, Xp is daat beter in; maar dit review wijst dan weer in een andere richting.
A wise man's life is based around fuck you
MMokay...Powershell schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:25:
[...]
mischien moet paul eens een vista tot vista filetransfer doen of een vista to 2008. dan benut ie smb2 ipv het (boutige smb v1) dan piept ie wel anders.
Woh, inderdaad.Powershell schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:25:
[...]
mischien moet paul eens een vista tot vista filetransfer doen of een vista to 2008. dan benut ie smb2 ipv het (boutige smb v1) dan piept ie wel anders.
Net beetje bijgelezen over smb2.
Is niet niets, inderdaad

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 04-01-2009 12:52 ]
[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 04-01-2009 13:06 ]
Dit topic is gesloten.
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.
Verkrijgbaarheid van de beta:
Vanaf deze post wordt je verteld wat de opties zijn.
Vragen om keys worden verwijderd!