ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
komt uit paul thurrotts 7 FAQ. http://www.winsupersite.com/faq/windows_7.aspVerwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:49:
[...]
Komt dit van MS? Dus maar 1 Beta en 1 RC? Meestal zeggen ze iets van er komen zoveel beta's en RC's als er nodig zijn.
Iemand die weet of Win Server 2008 nou 6.0 of 6.1 is? In Paul's zegt hij dat die evenals 7 ook 6.1 is, maar in een wiki zag ik 6.0 voor Win Server. Ja en dat boeit mij, soms ben ik een muggenneuker.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Windows Server 2008 draagt hetzelfde versienummer als Vista: 6.0.6001.Sjah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:17:
[...]
komt uit paul thurrotts 7 FAQ. http://www.winsupersite.com/faq/windows_7.asp
Iemand die weet of Win Server 2008 nou 6.0 of 6.1 is? In Paul's zegt hij dat die evenals 7 ook 6.1 is, maar in een wiki zag ik 6.0 voor Win Server. Ja en dat boeit mij, soms ben ik een muggenneuker.
Ik heet dan wel geen alt-92, maar ik ben er via m'n werk (Avanade) aangekomenspone schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:19:
alt-92, zit jij in het officiële betaprogramma (vanwege je feedback etc bij Vista-beta) of ben je net als het grootste deel van de mensen hier een zelfbenoemd beta-tester?
We are shaping the future
Ja, het kan zijn dat ik dat nog niet gelokaliseerd heb, maar in turn off Windows features zie ik niet veel staan. Of waar kijk jij?AvanCade schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:52:
Vooral het uit kunnen schakelen van vele onderdelen is handig!
Deze heb ik via werk, Vista was wel officieel beta tester via MSDN/Technet destijds opgegeven.spone schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:19:
alt-92, zit jij in het officiële betaprogramma?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Blijkbaar kan mijn Intel GMA950 geen 3DMark06 aan, want als ik probeer een score te halen, zegt hij dat hij HDR/SM 3.0 Graphics niet kan laden.
Sorry mensen...
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd!
Misschien een andere test waar de grafische kaart wel meekan, een ouder spelletje ofzo?
Ik heb net maar even een SD-kaartje opgescharreld om Readyboost maar eens uit te proberen.
Maar maakt het uit hoe ik hem formateer?
exFAT is toch speciaal voor USB-sticks en geheugenkaartjes ontwikkeld?
Moet ik deze nemen, of maakt het niets uit?
Edit:
Da's duidelijkDevices using exFAT will not be able to use Windows Vista's ReadyBoost capability.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 30-12-2008 21:24 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Yups, zit rechtsonderinSplinter Cell schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:24:
Staat het icoontje van bureaublad weergeven, nog steeds in Beta 1 rechtsonderin? In de vorige uitgelekte versie kon je dit nog niet veranderen. Was wel even wennen.
Ik vind het overigens jammer dat ze dat ding niet gelijk gebruikt hebben voor, bijv., een vitrual desktops manager ofzo.
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 30-12-2008 21:25 ]
Aero Shake
Schud een venster even heen en weer en alle andere vensters minimaliseren. (en schud nog een keer om ze terug te toveren). Leuk
|_____vakje______|
Leuke feature. Het heeft wel wat.CyberSnooP schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:34:
Hah, dit had ik helemaal nog gemist:
Aero Shake
Schud een venster even heen en weer en alle andere vensters minimaliseren. (en schud nog een keer om ze terug te toveren). Leuk
@Anandus: Bedankt.
Wat een grappig en compleet nutteloze functieCyberSnooP schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:34:
Aero Shake
De desktop preview vind ik ook wel handig. Als je een mouse-over doet boven het Show Desktop dingetje, dan minimaliseert-ie alles eventjes
Ook handig dat je dingen kan pinnen in de op de taakbalk gepinde dingen
(Bijv. bij de mappen kan je je meest gebruikt mappen erin pinnen
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 30-12-2008 22:04 ]
Official Beta programma? Nice!Alex) schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:27:
[...]
Windows Server 2008 draagt hetzelfde versienummer als Vista: 6.0.6001.
[...]
Ik heet dan wel geen alt-92, maar ik ben er via m'n werk (Avanade) aangekomen
Hmm..volgens mij wordt alles doorzichtig, maar da's een detail!anandus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:57:
[...]
Wat een grappig en compleet nutteloze functie
De desktop preview vind ik ook wel handig. Als je een mouse-over doet boven het Show Desktop dingetje, dan minimaliseert-ie alles eventjes
Ook handig dat je dingen kan pinnen in de op de taakbalk gepinde dingen
(Bijv. bij de mappen kan je je meest gebruikt mappen erin pinnen)
Ohja, je hebt gelijkTheVMaster schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:40:
[...]
Hmm..volgens mij wordt alles doorzichtig, maar da's een detail!
Maar het is best handig (vooral voor iemand zoals ik die de Desktop als een soort dumpplaats gebruikt
Wat dat betreft zit ik met smart te wachten op Stardock Fences
Dat is mijn grootste vraag wat W7 betreft.PWM schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:21:
Ik heb nu voor de onderste balk gekozen (standaard is de bovenste):
[afbeelding]
Kan de balk ook "normaal" zijn zoals in vista/xp?
Wat bedoel je met 'normaal'?ixl85 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:48:
[...]
Dat is mijn grootste vraag wat W7 betreft.
Kan de balk ook "normaal" zijn zoals in vista/xp?
edit:
in de properties use small icons aanklikken scheelt al een hoop:

[ Voor 51% gewijzigd door Avvd op 30-12-2008 23:03 ]
Virtual ClonedriveImperium schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:39:
Is er al een manier om images te mounten? Daemon-tools werkt niet helaas..
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Nou, zoals ie altijd is geweest!
Ik heb nm een video gezien waarin alle windows van het zelfde programma 1 plaats onder in de balk krijgen.
Hier kan je dan op gaan staan en krijg je ze allemaal te zien (vervolgens kan je ze ook in dat menutje sluiten enz).
Maar kan ik ook een balk krijgen waarin iedere window zn eigen stukje in de balk heeft, niet bij elkaar gestapeld?
Ja, dan moet je op het scherm getoond in de screenshot van Blueone bij Taskbar buttons die op Never Combine zetten.ixl85 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:48:
[...]
Nou, zoals ie altijd is geweest!
Ik heb nm een video gezien waarin alle windows van het zelfde programma 1 plaats onder in de balk krijgen.
Hier kan je dan op gaan staan en krijg je ze allemaal te zien (vervolgens kan je ze ook in dat menutje sluiten enz).
Maar kan ik ook een balk krijgen waarin iedere window zn eigen stukje in de balk heeft, niet bij elkaar gestapeld?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De enige driver die windows update nog ging opzoeken was die voor m'n scherm, al de andere dingen zoals geluid, netwerk en videokaart gingen al dadelijk van bij de start.
Elk programma dat ik gebruik werkt er ook op zonder problemen, dit lijkt wel een versie van windows die af is.
even de specificaties van het systeem:
Asus M2N-E
AMD Athlon X2 5600+ (@3.3GHz)
4GB RAM
Asus 8600GT met 2 schermen
Van 98 tov 95 kan ik me niet zoveel meer herinneren, maar weet wel dat velen overschakelden. Bij Xp net zo.
7 is dezelfde engine als Vista, zeker weten, maar het is een andere auto: er zit een steviger uitlaat onder, de carosserie is lichter, en de wegligging lijkt rustiger.
Ik beschouw het toch een beetje als Win98, een flinke update die niet persee nodig was, maar voor velen niet te versmaden.
Onder windows 7 werkt het wel. Ik heb mijn usb stick geformateerd naar exFat en readyboost werkt gewoon.anandus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:22:
Ik heb net maar even een SD-kaartje opgescharreld om Readyboost maar eens uit te proberen.
Maar maakt het uit hoe ik hem formateer?
exFAT is toch speciaal voor USB-sticks en geheugenkaartjes ontwikkeld?
Moet ik deze nemen, of maakt het niets uit?
Edit:
[...]
Da's duidelijk![]()
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Verwijderd
HomeGroup vind ik ook al zo verwarrend, wat moet ik daar nu mee? Ik wil alleen maar simpel een map delen met de computer in de huiskamer, moet je een wachtwoord ingeven en op een papiertje schrijven, uiteindelijk kies je dan maar voor een makkelijk wachtwoord als 12345678. En dan heb je nog Media Sharing wat blijkbaar iets anders is als een map delen en nog meer instellingen toevoegd . Ik weet 't niet, ik vind 't allemaal nogal veel om een mp3tje af te spelen.
Even overzichtje van Aero op Win7 (omdat ik denk dat velen nog niet alles kennen):CyberSnooP schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:34:
Aero Shake
- Als je met je muis over 'Show Desktop' rechtsonderaan gaat --> Windows worden doorzichtig
- Als je een tijdje op een venster in de taskbar blijft staan --> Miniweergave vensters zelfde soort (Aero Peek)
- Als je schudt met een venster --> Andere openstaande vensters worden geminimaliseert (Aero Shake)
- Als je WinKey met Tab uitvoert --> Vensters in 3D weergave (Aero Flip)
Ben ik nog iets vergeten
Ik weet niet juist, Windows 7 is gewoon Vista, maar met wat meer functies, en een lichtere en snellere omgeving.Wat vinden we ervan? Is 7 tov Vista wat 98 tov 95 was? Of is het meer wat Xp was tov 2000? Moeilijke vraag, maar zoiets is het wel, en niet een Major Release.
Van 98 tov 95 kan ik me niet zoveel meer herinneren, maar weet wel dat velen overschakelden. Bij Xp net zo.
7 is dezelfde engine als Vista, zeker weten, maar het is een andere auto: er zit een steviger uitlaat onder, de carosserie is lichter, en de wegligging lijkt rustiger.
Ik beschouw het toch een beetje als Win98, een flinke update die niet persee nodig was, maar voor velen niet te versmaden.
Ik moet zeggen dat ik al een tijd Windows 7 gebruik als primair OS, en dat ik het een flinke vooruitgang vind tov. Vista op veel vlakken, maar vooral op performance.
Zowat alle Vista programma's werken, drivers zijn prima in orde bij mij, en ik vind het merendeel van de functies een grote verbetering (ook Wireless vanuit Tray Icon).
Microsoft gaat de goede weg op, hopen dat de RTM versie even goed is als de beta (maar dan beter).
En anders blijf ik de beta gebruiken
Ik ben nog geen map 'My Pictures' tegengekomen, alleen 'Pictures' in de 'Libraries'.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:06:
Gebruik 't nu een paar dagen maar ik vind 't allemaal maar verwarrend, alle functies lijken er meerdere keren in te staan waardoor het OS nog meer bloated lijkt dan het al is. In Control panel staan 57 intems, da's veels te veel, zo staat in Start/Control Panel de functie "Taskbar en Start Menu" en in "Start/All Programs/accessories/Control Panel/ dezelfde functie terwijl je ook gewoon met je rechterknop op de taskbar kan drukken. Daarnaast kom ik overal de map, "My Pictures" tegen naast een library genaamd Pictures waar andere items in staan en die blijkbaar een hele andere locatie heeft die ik zo snel niet kan vinden.
HomeGroup vind ik ook al zo verwarrend, wat moet ik daar nu mee? Ik wil alleen maar simpel een map delen met de computer in de huiskamer, moet je een wachtwoord ingeven en op een papiertje schrijven, uiteindelijk kies je dan maar voor een makkelijk wachtwoord als 12345678. En dan heb je nog Media Sharing wat blijkbaar iets anders is als een map delen en nog meer instellingen toevoegd . Ik weet 't niet, ik vind 't allemaal nogal veel om een mp3tje af te spelen.
Verder is het toch handig als instellingen op verschillende plaatsen voorkomen, des te makkelijker dat je het kan vinden
De HomeGroup vind ik trouwens ook wel handig, en je kan gewoon 'Network and Sharing Center' --> 'Change advanced sharing settings' --> 'Password protected sharing' op 'Off' zetten
[ Voor 27% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-12-2008 10:20 ]
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:06:
In Control panel staan 57 intems, da's veels te veel

Als je doordrilt per onderwerp word het natuurlijk meer, maar dat lijkt me ook de taak van het "Control Panel", hier moeten alle mogelijkheden ten aanzien van controle over het systeem terugkomen.
Je kan inderdaad in 1 keer alle opties bekijken, dan zal je ongetwijfeld op die 57 uitkomen, maar dat is niet voor niets een optie, en niet de standaard view
[ Voor 36% gewijzigd door PWM op 31-12-2008 10:24 ]
Klopt, maar in XP vond ik de klassieke weergave veel handiger dan de niet-klassieke weergave, en in Windows 7 is de klassieke weergave een beetje talrijker aan icoontjes dan de klassieke weergave in XP, en dus minder overzichtelijk.PWM schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:22:
[...]
[afbeelding]
Als je doordrilt per onderwerp word het natuurlijk meer, maar dat lijkt me ook de taak van het "Control Panel", hier moeten alle mogelijkheden ten aanzien van controle over het systeem terugkomen.
Je kan inderdaad in 1 keer alle opties bekijken, dan zal je ongetwijfeld op die 57 uitkomen, maar dat is niet voor niets een optie, en niet de standaard view
EDIT: Volgens mij komt hier in dit topic zowat twee reacties per minuut bij
[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-12-2008 10:54 ]
En dat klassieke startmenu dat stamt nog uit het 98 tijdperk, hoewel ik het wel jammer vind dat het er niet meer in zit.
Het pinnen van een veel gebruikt programa is wel erg handig.
Maar om nou te zeggen dat het "echt" sneller is als vista ? het zal gerust iets sneller zijn. (Niet zichtbaar sneller)
Dat komt ook omdat win7 kaal geinstalleerd is !
Het Control Panel vind ik juist wel een uitkomst, ik houd wel van lekker uitgebreid door instellingen bladeren. En mocht iets niet te vinden zijn werkt de search uitstekend.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:06:
Gebruik 't nu een paar dagen maar ik vind 't allemaal maar verwarrend, alle functies lijken er meerdere keren in te staan waardoor het OS nog meer bloated lijkt dan het al is. In Control panel staan 57 intems, da's veels te veel, zo staat in Start/Control Panel de functie "Taskbar en Start Menu" en in "Start/All Programs/accessories/Control Panel/ dezelfde functie terwijl je ook gewoon met je rechterknop op de taskbar kan drukken. Daarnaast kom ik overal de map, "My Pictures" tegen naast een library genaamd Pictures waar andere items in staan en die blijkbaar een hele andere locatie heeft die ik zo snel niet kan vinden.
Dat meerdere opties per functie kan ik mij wel in vinden. Zo heb je bijvoorbeeld ook 2x de optie om een Library in te stellen. Ga maar eens een library in en klik maar eens rechts boven op 'x library locations' en doe dan eens rechtermuis->properties op een library in de Navigation Pane links.
Maar daarom is het ook een beta en kunnen zulke onvolkomenheden er mooi uitgestreken worden.
Het is wat mij betreft zeker geen 2000>XP. Eerder idd 95>98, maar dan nog vond ik 95>98 een grotere stap dan Vista>Win7. Ik vind de verbeteringen minimaal. Ze hadden het beter als update kunnen uitgeven voor Vista, met bijv. die betere UAC en wat kleine interface-verbeteringen.Sjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:24:
Wat vinden we ervan? Is 7 tov Vista wat 98 tov 95 was? Of is het meer wat Xp was tov 2000? Moeilijke vraag, maar zoiets is het wel, en niet een Major Release.
Neemt niet weg dat ik deze beta van win7 al prima vind draaien. Maar dat is ook geen wonder, omdat het gewoon Vista is, welke al stabiel was.
Ik denk dat ze d.m.v. een andere naam Windows meer aan de man kunnen krijgen. Volgens mij is er nog steeds een grote groep mensen die Vista links laten liggen door de extreme negativiteit die er in het begin was. Of dit nou terecht was of niet, het kwam de reputatie van Vista niet echt ten goede.Palomar schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:21:
[...]
Ze hadden het beter als update kunnen uitgeven voor Vista, met bijv. die betere UAC en wat kleine interface-verbeteringen.
Nu lees ik overal niets minder dan lof over Windows 7. En ook al zien wij tweakers dat Windows 7 eigenlijk niet meer is dan een verbeterde Vista, brengt dit wel de reputatie van Windows sterk omhoog.
Zelf ben ik een lange tijd bij XP gebleven voordat ik naar Vista overstapte. Na wat ontwennings dagen heb ik toch leren houden van Vista en zag ik de voordelen ervan in en dat al het negative nieuws over Vista grotendeels onterecht was. Nu dat ik een aantal dagen bezig ben met Windows 7 ben ik helemaal over. Alle kleine dingetjes die beter kunnen in Vista zijn verbeterd en heb nu het gevoel dat ze eindelijk goed bezig zijn bij Microsoft.
[ Voor 22% gewijzigd door ndsc op 31-12-2008 11:35 ]
Verwijderd
Maar da's toch volkomen onzin, Zo heb je Control Panel\Recovery, wat hetzelfde is als Control Panel\System\Advanced System Settings\System Protection\System Restore wat weer hetzelfde is als Start\All Programs\Maintenance\Backup and Restore wat weer hetzelfde is als Start\Accessories\System Tools\System restore wat weer hetzelfde is als Start\Accessories\System Tools\Control Panel.... volkomen belachelijk.ndsc schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:17:
[...]
Dat meerdere opties per functie kan ik mij wel in vinden. Zo heb je bijvoorbeeld ook 2x de optie om een Library in te stellen. Ga maar eens een library in en klik maar eens rechts boven op 'x library locations' en doe dan eens rechtermuis->properties op een library in de Navigation Pane links.
Maar daarom is het ook een beta en kunnen zulke onvolkomenheden er mooi uitgestreken worden.
Vergeet te vermelden dat je ook op vanaf de Windows DVD een systeem herstel kunt uitvoeren en door op F5 te drukken tijdens het opstarten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 11:50 ]
Yup, bij een hoop mensen was de vergelijking met Me al getrokken, dat is dodelijk. En nu kan Ms natuurlijk ook weer poen verdienen, ook aan al die mensen die nog maar kortgeleden een Vista hebben aangeschaft, Retail of OEM.ndsc schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:29:
[...]
Ik denk dat ze d.m.v. een andere naam Windows meer aan de man kunnen krijgen. Volgens mij is er nog steeds een grote groep mensen die Vista links laten liggen door de extreme negativiteit die er in het begin was. Of dit nou terecht was of niet, het kwam de reputatie van Vista niet echt ten goede.
Dus ja, als update uitbrengen, waarom? Enkel om die mensen die "net" Vista hebben gekocht te matsen, andere reden zie ik niet. En als je naar de releases kijkt, en heel even Xp negeert, zie je dat 2.5/3 jaar na elkaar opvolgende versie's altijd al normaal was.
Belachelijk wil ik het niet noemen maar je hebt wel gelijk. Het lijkt erop dat ze veel van die settings overzetten naar de 'nieuwe Control Panel stijl' (wat er overigs mooier uitziet), en dat er veel 'oude' windows overbleven zijn.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:31:
[...]
Maar da's toch volkomen onzin, Zo heb je Control Panel\Recovery, wat hetzelfde is als Control Panel\System\Advanced System Settings\System Protection\System Restore wat weer hetzelfde is als Start\All Programs\Maintenance\Backup and Restore wat weer hetzelfde is als Start\Accessories\System Tools\System restore wat weer hetzelfde is als Start\Accessories\System Tools\Control Panel.... volkomen belachelijk.
Hopelijk halen ze die er nog uit. Ik vond dat sowieso vreemd dat er nog van die oude Properties windows in Vista zaten die sinds Windows 95 niet of nauwelijks veranderd zijn. Er mag trouwens ook eens een likje verf over die Diskspace pie-charts. Dat fel blauw/roze past totaal niet meer.
Maar goed, allemaal leuke feedback voor de public beta.
Ja.Petervanakelyen schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:15:
Even overzichtje van Aero op Win7 (omdat ik denk dat velen nog niet alles kennen):
- Als je met je muis over 'Show Desktop' rechtsonderaan gaat --> Windows worden doorzichtig
- Als je een tijdje op een venster in de taskbar blijft staan --> Miniweergave vensters zelfde soort (Aero Peek)
- Als je schudt met een venster --> Andere openstaande vensters worden geminimaliseert (Aero Shake)
- Als je WinKey met Tab uitvoert --> Vensters in 3D weergave (Aero Flip)
Ben ik nog iets vergeten?
• Als je een venster naar de boven-, linker of rechter-rand van je scherm sleept -> (resp.) gemaximaliseerd, passend gemaakt in de linker helft, passend gemaakt in de rechter helft. (Aero Snap).
(zelfde effect bereik je met windows-toets+cursortoetsen, met als extraatje dat windows+pijltje-naar-beneden ook nog eens "vorig formaat" of "minimaliseren" is)
Verder is je beschrijving van Aero Peek niet helemaal af, want de top feature daarvan is dat:
• Als je met je muis op een miniweergave gaat staan krijg je dat venster te zien zonder dat je het venster activeert.
Vooral nuttig als je in Word iets aan het tikken bent en even terug wil lezen wat er nou in dat mailtje of browservenster staat. Dat kan dan door zonder te klikken het venstertje aan te wijzen dat je na wil lezen, en vervolgens gewoon door te typen.
Grappig dat ze van de features die Aero mogelijk maakt eigenlijk alleen de (bijna) meest onbruikbare hadden geimplementeerd in Vista: Aero Flip.
[ Voor 23% gewijzigd door CyberSnooP op 31-12-2008 12:08 ]
|_____vakje______|

gepost vanuit w7, wel met VirtualBox
M'n Oma is een site aan het haken.
De redenatie lijkt mij dat ze mappen nu weer echt reserveren per gebruiker (Henks Pictures, Bobs Pictures, My Pictures) en dat ze een library introduceren die alle pictures kan verzamelen waar jij toegang tot hebt, bijv. My Pictures + Public Pictures + Pictures-op-de-windows-home-server (?)
Wat wel irritant blijft is dat de verkenner hierdoor dus eenzelfde map soms verschillende namen geeft. Mijn map die programmatisch (of in de commando-prompt) "D:\documenten" heet, ziet er in de verkenner uit als "My Documents" (en staat dus bij de "m" gesorteerd dan) en ziet er bij een andere gebruiker uit als "Brams documents").
Ik had liever gehad dat de naam gewoon altijd "Brams documents" was geworden en dat, als ik naar de werkelijke opslag map ga ik de naam van die map zie ("documents").
|_____vakje______|
Mwa., wat is de meerwaarde daarvan afgezet tegenover het werk wat eraan te pas komt om exact dezelfde functionaliteit in een nieuw applet te maken terwijl de oude bewezen bugvrij is en Gewoon Werkt? - Fonts is een voorbeeld.ndsc schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:41:
Het lijkt erop dat ze veel van die settings overzetten naar de 'nieuwe Control Panel stijl' (wat er overigs mooier uitziet), en dat er veel 'oude' windows overbleven zijn.
Hopelijk halen ze die er nog uit. Ik vond dat sowieso vreemd dat er nog van die oude Properties windows in Vista zaten die sinds Windows 95 niet of nauwelijks veranderd zijn.
> http://blogs.msdn.com/old...e/2008/07/14/8730046.aspx
Kleurtjes mag wel inderdaadEr mag trouwens ook eens een likje verf over die Diskspace pie-charts. Dat fel blauw/roze past totaal niet meer.
Dat is allang mogelijk, alleen doet niet elke driverbakker daaraan mee.Sjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:40:
Ik had net eens die Ati drivers installt, maar tot mijn verbazing paste die alles toe zonder reboot?? Bij mijn weten was dit niet mogelijk in Vista, of was het wel allang mogelijk... (?)
Als je niet de Setup.exe gebruikt maar de drivers zelf installeert hoef je ook niet altijd te rebooten.
[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 31-12-2008 12:50 ]
Ze geven zelf aan dat het al bijna 2 decennia hetzelfde is gebleven. En dus is het best wel eens tijd om het te updaten. Al was het maar voor een consistente look en feel binnen het OS. Kijk naar Font Book het kan niet bijster veel meer, maar het ziet er een stuk beter uit en is veel handiger dan het font managment van Windows.alt-92 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:43:
[...]
Mwa., wat is de meerwaarde daarvan afgezet tegenover het werk wat eraan te pas komt om exact dezelfde functionaliteit in een nieuw applet te maken terwijl de oude bewezen bugvrij is en Gewoon Werkt? - Fonts is een voorbeeld.
> http://blogs.msdn.com/old...e/2008/07/14/8730046.aspx

Ik ben zelf nog wat huiverig, maar er zijn al best veel mensen die Windows 7 op hun netbook hebben geinstalleerd.Don3k schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:23:
Ik heb net Build 7000 op mijn MSI netbookje gegooid. Heb hiervoor alle andere builds van Windows 7 gedraaid, dus loop al een tijdje mee. Moet zeggen dat de laatste nog sneller is dan de vorige build. Lijkt of er toch net iets meer is getweaked

Herstarten is ook niet meer nodig na installeren, en nVidia Control Panel is nu ook aanwezig!
(geen directe verschillen in nVidia CP te merken tov de Vista versie)
Hier was er wél een reboot nodig om mijn nVidia 8600M GT aan de gang te krijgen. Maar goed, was allang blij dat ik niet zoals bij XP met een antieke Dell-driver aan de gang hoefde, of een modded driver te gebruiken.Asgaro schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:35:
Herstarten is ook niet meer nodig na installeren, en nVidia Control Panel is nu ook aanwezig!
(geen directe verschillen in nVidia CP te merken tov de Vista versie)
Wat bedoel je precies met 'graceful degradation'? Je bedoelt als mensen met 256 kleuren werken dat het er dan niet uit ziet?alt-92 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:43:
[...]
Kleurtjes mag wel inderdaadAlleen : werkt dat ook goed met een graceful degrade?
[ Voor 40% gewijzigd door spone op 31-12-2008 13:42 ]
dit wordt waarschijnlijk de eerste keer dat ik een legale windows ga aanschaffen, retail that is
Dan raad ik je aan om naar de Windows 7 launch te gaan in Amsterdamhier ook geinstalleerd op mijn hp dv5000 laptop, werkt ongelovelijk soepel en de kleine dingetjes doen het hem.. bv hoe simpel het nu is om even een draadloos netwerk te selecteren
dit wordt waarschijnlijk de eerste keer dat ik een legale windows ga aanschaffen, retail that is
Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:29:
Ja, ik ga als die uit is, DENK ik Xp maar eens vaarwel zeggen, dit is goed genoeg, wat ik gezien heb.
ps. mensen die gratis de Ultimate willen, zorg dat je bij de Ms Nederland Win7 intro bent, die zal wel in Amsterdam oid zijn. Was bij Vista ook, en daar hadden ze aan het eind van de avond iedereen een tasje met inhoud gegeven, waarin behalve een usb/drive ook een Retail Ultimate inzat. Helaas was ik daar niet bij.
Ik heb inmiddels ook alweer een rollback gedaan. Ik had op diverse plaatsen (context menu's, tooltips, etc) het probleem dat tekst onzichtbaar was. Werkt nu weer goed, met de Catalyst 8.12 driver.Joop schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:41:
Ik zie zojuist ook een nieuwe ATI driver staan. (4800 series staat er bij, maar zal ook wel voor andere types beschikbaar zijn dan.) Ook hier zonder reboot.
Ik zie dat jij uit Belgie komt? dan raad ik je aan om eens te kijke wanneer Ms Belgie een launchparty heeft... zal wel in Antwerpen of Brussel zijn.Petervanakelyen schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:35:
[...]
Dan raad ik je aan om naar de Windows 7 launch te gaan in Amsterdam
[...]
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Ik kom inderdaad uit België, Antwerpen, maar ik ga regelmatig naar Nederland, onlangs nog een server gaan ophalen bij een medetweaker in NL.Sjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:10:
[...]
Ik zie dat jij uit Belgie komt? dan raad ik je aan om eens te kijke wanneer Ms Belgie een launchparty heeft... zal wel in Antwerpen of Brussel zijn.
Het geld dat het kost om naar NL te rijden, weegt niet op tegen goedkopere, of gratis Windows
En als het in België ook gebeurt, en op verschillende dagen, dan ga ik toch gewoon naar beiden
De kleine minpuntjes meld ik op de feedback alleen, de grote meld ik hier ook.Testen dus - kijk wat er precies mis gaat wanneer het mis gaat en meldt het.
Maar een beetje ethousiasme mag toch ook wel
[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-12-2008 15:33 ]
Yup, en dan je 2e kopietje verpatsen op marktplaats, hehehe. Ach ik kan het je niet kwalijk nemen, dat is precies wat bepaalde types ook deden, die hun oma en de hond meenamen, om zoveel mogelijk exemplaren te bemachtigen...Petervanakelyen schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:29:
[...]
Ik kom inderdaad uit België, Antwerpen, maar ik ga regelmatig naar Nederland, onlangs nog een server gaan ophalen bij een medetweaker in NL.
Het geld dat het kost om naar NL te rijden, weegt niet op tegen goedkopere, of gratis Windows
En als het in België ook gebeurt, en op verschillende dagen, dan ga ik toch gewoon naar beiden

LolSjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:35:
[...]
Yup, en dan je 2e kopietje verpatsen op marktplaats, hehehe. Ach ik kan het je niet kwalijk nemen, dat is precies wat bepaalde types ook deden, die hun oma en de hond meenamen, om zoveel mogelijk exemplaren te bemachtigen...
Nee, dan heb ik eindelijk genoeg licenties voor al mijn computers hier.
Op het moment heb ik één OEM licentie van WinXP, en één Vista Home Premium OEM van laptop.
Daar zijn in totaal zo'n stuk op 12 computers mee geactiveert, wat MS waarschijnlijk niet zo leuk vind...
Ik heb gewoon niet genoeg geld om voor al die computers legale Windows XP licenties aan te schaffen, anders had ik dat wel gedaan, altijd dat activeren via telefoon...
Daarom dat ik ook zo'n groot voorstander ben van Ubuntu Linux
[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-12-2008 16:35 ]
De 3D-performance viel me ook positief op. Weinig verschil te merken met de Vista SP1 installatie die hiervoor draaide. Komende week genoeg tijd om dit iets verder te testen
Ik heb deze bug niet, diverse malen geprobeerd te simuleren, maar ik krijg 'm niet onderuitSnipping tool loopt hier namelijk vast als ik een nieuwe file aan wil maken waarbij ik de naam van een bestaande screenshot als basis wil gebruiken (klik de bestaande file aan, zet een getal erachter en probeer 'm op te slaan in de Pictures Library waar de andere ook stond - Snipping Tool hangt gewoon. Niet één keer, nee consequent.).

Wel apart, op m'n desktop heb ik geen 'send feedback' staan, maar op m'n laptop wel
Hier al mensen die de 2008 R2 server-versie al hebben geprobeerd?
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Kwam bij andere (meegeleverde) MS apps ook voor, altijd bij een non-actief venster, bij non-MS apps zoals Firefox dan weer niet.
Is een klein schoonheidsfoutje, maar toch.
Nog een ander screenshot ervan
Voor de rest, moet ik zeggen dat het voor een beta erg goed werkt.
(Build 7000)

En ook ineens wat nieuwjaarsbenches:
TrackMania Nations Forever:
Windows XP Home SP3: 23,2 fps.
Windows Vista Home Premium SP1: 14,7 fps.
Windows 7 Ultimate Bèta: 20,8 fps.
Alles draait de laatste drivers, en in Windows 7 draait het spel dus vlot, terwijl in Vista regelmatig schokkend beeld voorkomt.
Begin ook niet over cleane installaties, want ik heb speciaal om deze reacties te vermijden, de drie Operating Systems clean geïnstalleerd op een ander 250GB HDD. Alleen updates en drivers geïnstalleerd
Alles gedraait op Intel Core Duo @ 1.61GHz, met Intel GMA950 en 1GB RAM.
Prettig nieuwjaar !!!
Waarschijnlijk hebben ze er geen rekening mee gehouden dat iemand ook nog in classic mode draaitusr101 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 22:32:
Iemand anders dit onderstaande ook al voorgehad?
[afbeelding],
Bedankt voor deze benches!Petervanakelyen schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 00:32:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aan alle Tweakers, een gelukkig 2009 met Windows 7 bèta
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En ook ineens wat nieuwjaarsbenches:
TrackMania Nations Forever:
Windows XP Home SP3: 23,2 fps.
Windows Vista Home Premium SP1: 14,7 fps.
Windows 7 Ultimate Bèta: 20,8 fps.
Alles draait de laatste drivers, en in Windows 7 draait het spel dus vlot, terwijl in Vista regelmatig schokkend beeld voorkomt.
Begin ook niet over cleane installaties, want ik heb speciaal om deze reacties te vermijden, de drie Operating Systems clean geïnstalleerd op een ander 250GB HDD. Alleen updates en drivers geïnstalleerd
Alles gedraait op Intel Core Duo @ 1.61GHz, met Intel GMA950 en 1GB RAM.
Prettig nieuwjaar !!!
Het zegt heel wat over Win7 dat het zo vlot draait (anderhalf keer zo vlot als Vista
Jij ook een prettig nieuwjaar
Inderdaadspone schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 01:32:
[...]
Waarschijnlijk hebben ze er geen rekening mee gehouden dat iemand ook nog in classic mode draait
Overigens lijkt het alsof er een font voor mist ofzo, en dat er dan de systemfonts gebruikt worden.
Welke font staat er bij Window Color and Appearance->Menu?
Gewoon Tahoma, overigens ook aanwezig in Fontsmap.Inderdaad
Overigens lijkt het alsof er een font voor mist ofzo, en dat er dan de systemfonts gebruikt worden.
Welke font staat er bij Window Color and Appearance->Menu?
Dit is enkel bij unfocused(ik denk toch dat ze zo heten) vensters. In een gefocused is het gewoon normaal zoals het moet zijn.
Ik heb Windows 7 eens geïnstalleerd op een Pentium III 1.13GHz met 512MB SDRAM op een Asus TUSL2-C mobo, en GeForce 2 MX grafische kaart.usr101 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 22:32:
Iemand anders dit onderstaande ook al voorgehad?
[afbeelding],
Kwam bij andere (meegeleverde) MS apps ook voor, altijd bij een non-actief venster, bij non-MS apps zoals Firefox dan weer niet.
Is een klein schoonheidsfoutje, maar toch.
Nog een ander screenshot ervan
Voor de rest, moet ik zeggen dat het voor een beta erg goed werkt.
(Build 7000)
En geloof het of niet, als je de 'best performance' optie aanzet, zodat alles in klassiek thema zit, werkt het best vlot
Alleen crasht Windows elke keer als ik iets met 3D wil doen, omdat ik geen driver heb voor de GPU, direct BSOD, maar dat vind ik niet zo erg voor een GeForce 2 MX PCI grafische kaart
Als ik een map open, dan staat er aan de linkerkant een bar met Favorites, Libraries, Computer, en Network.
Ik draai in klassieke modus, en zou graag die balk weg krijgen, weet iemand hoe ik dat doe ?
In Windows XP was die al weg wanneer je klassieke modus activeerde.
Maar ik sta ervan versteld dat het zo vlot werkt
En bij mij gebeurt exact hetzelfde als hierboven, trouwens.
Ik kan je van harte aanbevelen om te wennen aan favorites en vooral libraries.Petervanakelyen schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 11:46:
Als ik een map open, dan staat er aan de linkerkant een bar met Favorites, Libraries, Computer, en Network.
Ik draai in klassieke modus, en zou graag die balk weg krijgen, weet iemand hoe ik dat doe ?
In Windows XP was die al weg wanneer je klassieke modus activeerde.
Het idee erachter is dat het concept van de mappenstructuur een beetje outdated wordt, zeker met meerdere (netwerk-)schijven.
Als je de favorites en libraries in het begin goed instelt dat je dan véél minder hoeft te klikken om bij de bestanden te komen die je nodig hebt.
Vooral de libraries werken hier heel fijn (al vind ik dat ze downloads er ook standaard tussen mochten zetten, gelukkig is dat zo toegevoegd
Ik snap trouwens niet waarom ze voor de taakbalk niet de optie 'never combine, don't hide labels' hebben.
volgens mij als je dat zou doen, tesamen met small icons, dan heb je iets wat heel dicht in de buurt komt van de oude taakbalk.
Dat is toch al zo?anandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:55:
Ik snap trouwens niet waarom ze voor de taakbalk niet de optie 'never combine, don't hide labels' hebben.
volgens mij als je dat zou doen, tesamen met small icons, dan heb je iets wat heel dicht in de buurt komt van de oude taakbalk.
Als je never combine en small icons doet dan krijg je gewoon iets wat lijkt op de taskbar uit vista of xp, met alleen de quick launch icoontje ertussendoor gestrooid.
Inderdaad, maar de labels staan dan uit, de optie 'don't hide labels' als je never combined staat er niet bij, iets wat me juist logisch lijkt, omdat je niet kan zie welke van de 2 msn-icoontjes welk gesprek is bijvoorbeeldRamon schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:59:
[...]
Dat is toch al zo?
Als je never combine en small icons doet dan krijg je gewoon iets wat lijkt op de taskbar uit vista of xp, met alleen de quick launch icoontje ertussendoor gestrooid.
Verwijderd

http://download.live.com/messenger
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 13:22 ]
Misschien begrijp ik je verkeerd of weet ik niet wat labels zijn, maar labels zijn volgens mij de teksten rechts van de icoontjes. En die zie ik toch echt staan als ik kies voor small icons en never combine.anandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:03:
[...]
Inderdaad, maar de labels staan dan uit, de optie 'don't hide labels' als je never combined staat er niet bij, iets wat me juist logisch lijkt, omdat je niet kan zie welke van de 2 msn-icoontjes welk gesprek is bijvoorbeeld
Dat ziet er dan zo uit:

Misschien is wat je bedoelt dat je zou willen dat je de labels onafhankelijk van de combine zou willen kunnen instellen? Dat lijkt me ook wel handig ja.
Ja, dat is mijn punt een beetje, dat die dingen los van elkaar instelbaar moeten zijn.Ramon schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:13:
[...]
Misschien is wat je bedoelt dat je zou willen dat je de labels onafhankelijk van de combine zou willen kunnen instellen? Dat lijkt me ook wel handig ja.
Iets anders wat van mij ook wel gemogen had zou zijn dat directories die je aan libraries toevoegt automatisch bij indexable locations komen, maar op het moment is dat niet zo.
Maar misschien heeft dat wel een praktische reden die ik over het hoofd zie?
Edit:
En aangzien ik toch niets te doen heb, heb ik de benchmark van Petervanakelyen even omgetoverd tot een grafiekje

Sorry voor de JPG-artefacts
[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 01-01-2009 14:10 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 01-01-2009 14:28 ]
Bedankt !!anandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:21:
[...]
Ja, dat is mijn punt een beetje, dat die dingen los van elkaar instelbaar moeten zijn.
Iets anders wat van mij ook wel gemogen had zou zijn dat directories die je aan libraries toevoegt automatisch bij indexable locations komen, maar op het moment is dat niet zo.
Edit:
En aangzien ik toch niets te doen heb, heb ik de benchmark van Petervanakelyen even omgetoverd tot een grafiekje
[afbeelding]
edit:
Sorry voor de JPG-artefacts![]()
Maar dat is het probleem niet, ik kan perfect overweg met de libraries, en laat het zeker aanstaan op computers die het aankunnen, maar de Pentium III waar ik het over had vind het zeer leuk als hij iets minder moet laden voor een simpele mapanandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:55:
[...]
Ik kan je van harte aanbevelen om te wennen aan favorites en vooral libraries.
Het idee erachter is dat het concept van de mappenstructuur een beetje outdated wordt, zeker met meerdere (netwerk-)schijven.
Als je de favorites en libraries in het begin goed instelt dat je dan véél minder hoeft te klikken om bij de bestanden te komen die je nodig hebt.
Vooral de libraries werken hier heel fijn (al vind ik dat ze downloads er ook standaard tussen mochten zetten, gelukkig is dat zo toegevoegd).
Daarom dat ik het wil uitzetten.
Vind wel dat er tussen de Quick start icons veel plaats zit, dat was beter met de echte Quick Start in Vista of XP.Ramon schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:13:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd of weet ik niet wat labels zijn, maar labels zijn volgens mij de teksten rechts van de icoontjes. En die zie ik toch echt staan als ik kies voor small icons en never combine.
Dat ziet er dan zo uit:
[afbeelding]
Heb het inmiddels doorgestuurd via Feedback.usr101 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 02:56:
[...]
Gewoon Tahoma, overigens ook aanwezig in Fontsmap.
Dit is enkel bij unfocused(ik denk toch dat ze zo heten) vensters. In een gefocused is het gewoon normaal zoals het moet zijn.
Vista driver werkt ook niet. Ik heb namelijk precies hetzelfde bestand gedownload, werkt niet. In het apparaatbeheer staat gewoon een vraagteken. Als ik in de beschrijving van de driver kijk, dan staat de genoemde Wifi kaart er niet in.Petervanakelyen schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:50:
[...]
Probeer eerst de Vista drivers van de Intel site te halen.
Ik heb het even voor jou gedaan:
WLAN
Maar worden de apparaten niet herkent, of werken ze niet ?
M.a.w. wat staat er exact in apparaatbeheer ?
En probeer de XP drivers misschien eens
Bij het installeren van de geluidskaart gaat de installatie op het laatst traag (balkje loopt niet meer vol). Na de herstart nog steeds geen geluid (vraagteken in apparaatbeheer).
Ik heb helaas geen drivers bij mijn laptoppie gekregen, alleen complete images. (En helaas geen losse XP, dus alleen met norton-troep gebloate backups)
Verwijderd
Ik heb net nieuwe Realtek audiodrivers geïnstalleerd, de computer rebootte ook niet maar dit was wel nodig omdat ze niet volledig werkte.Sjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:40:
Ik had net eens die Ati drivers installt, maar tot mijn verbazing paste die alles toe zonder reboot?? Bij mijn weten was dit niet mogelijk in Vista, of was het wel allang mogelijk... (?)
Dat zou een default zijn waar je een netwerk mee om zeep helptanandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:21:
Stel je even voor dat alle 70 clients in je SMB netwerkje tegelijkertijd hun homedrive op de server gaan indexeren?
Wat ik dan alleen niet kan volgen is waarom er 2 'items' worden gebruikt voor je contact list. Zowel de icon als de contact list openen je contact list. Het is net alsof die contact list vroeger in de tray woonde en nu puur naar een 'item' verhuisd is. Ben ik te volgen?Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:11:
Live Messenger 9 Beta ziet er leuk uit in de taakbalk.
[afbeelding]
Dat hoeft toch niet instant en op full speed?alt-92 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:50:
[...]
Dat zou een default zijn waar je een netwerk mee om zeep helpt
Stel je even voor dat alle 70 clients in je SMB netwerkje tegelijkertijd hun homedrive op de server gaan indexeren?
[ Voor 24% gewijzigd door spone op 01-01-2009 16:06 ]
Good pointalt-92 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:50:
[...]
Verwijderd
Dan installeer je Desktop Search op de server en dan laat je die de server indexeren. Bij default kan de indexer niet eens netwerk drives indexeren, hiervoor moet je een plugin installeren.alt-92 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:50:
[...]
De clients maken dan gewoon gebruik van de index die op de server staat.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 16:10 ]
Denk dat je dit bedoelt?:spone schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:54:
[...]
Wat ik dan alleen niet kan volgen is waarom er 2 'items' worden gebruikt voor je contact list. Zowel de icon als de contact list openen je contact list. Het is net alsof die contact list vroeger in de tray woonde en nu puur naar een 'item' verhuisd is. Ben ik te volgen?
[...]

Beide openen inderdaad gewoon de contact list, eigenlijk nutteloos dat je naam+schermafbeelding ertussenstaat, want je hebt er niks aan. Beter kunnen ze gewoon alleen de contactlist laten staan.
Precies dat bedoel ik.SChief schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:20:
[...]
Denk dat je dit bedoelt?:
[afbeelding]
Beide openen inderdaad gewoon de contact list, eigenlijk nutteloos dat je naam+schermafbeelding ertussenstaat, want je hebt er niks aan. Beter kunnen ze gewoon alleen de contactlist laten staan.
Hier ook, vooral bij een groenige/gelige achtergrond.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:56:
[afbeelding]
Probleempje met herbenoemen, wordt nagenoeg onleesbaar tegen sommige achtergronden.
[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 01-01-2009 18:08 ]
Verwijderd

Er is ook de optie 'don 't show hidden drives'.Palomar schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:06:
Zie net ook nog een andere nieuwe functie die me wel aanspreekt bij de folder options: "Hide empty drives in the computer folder". Zie je eindelijk niet meer al die verschillende stations als je een cardreader hebt. Snap nooit waarom dit niet vanaf het begin al in Windows zat
Weet iemand echter hoe je een driver moet hiden?
Probeer eens de experience index opnieuw te laten berekenen, soms maakt dat uit.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:25:
Nieuw drivers gedownload voor HD 3200 van Windows update, prerelease WDDM 1.1, Experience index voor aero ging van 3,6 naar 3,5.
Of ga terug naar de vorige versie...
@Anandus ik heb die optie weleens gezien in programmas als partition magic.
[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 01-01-2009 18:41 ]
Verwijderd
Opnieuw opstarten en testen maakt niks uit, ik hou 't maar zo WDDM schijnt nogal a big deal te zijn.Petervanakelyen schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:39:
[...]
Probeer eens de experience index opnieuw te laten berekenen, soms maakt dat uit.
Of ga terug naar de vorige versie...
* Sjah likes what he saw , goeie link. Handig dat ik dan toch een dx10 kaart heb, als ik zo lees is het handig om een dx10 kaart te hebben,alhoewel dx9 ook voldoende zou moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:47:
[...]
Opnieuw opstarten en testen maakt niks uit, ik hou 't maar zo WDDM schijnt nogal a big deal te zijn.
Hey, da's inderdaad een interessant link zeg!Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:47:
[...]
Opnieuw opstarten en testen maakt niks uit, ik hou 't maar zo WDDM schijnt nogal a big deal te zijn.
Minder geheugengebruik, vlottere DirectX10-performance, Direct2D, betere multithreading door DirectX11 wat ook op DirectX10 hardware draait, etc.
Nice
Ik vraag me af of het betere multithreading en betere resource-management voor nog meer fps gaat zorgen
One of the key improvements will be better multithreading support. Today, graphics drivers have some minor level of multithreading support, but it only goes so far. The DirectX runtime itself is still single-threaded, and can often be the bottleneck preventing games from running as fast as they could. In DX11, resources will be loaded asynchronously and in parallel, concurrent with rendering. Draw and state submissions will be multithreaded, too.
All this should help spread the "graphics setup" load out across multiple CPU cores, helping developers make better use of the multi-core CPUs of today and tomorrow. It may also enable games to use more resources without bogging down quite as much as they do today. DirectX 11 hardware will support all this stuff, but even DX10 hardware, with the right drivers, can get lots of the new multithreaded enhancements (though not quite to the same performance level of new DX11 hardware).
[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 01-01-2009 19:18 ]
Irritant!
[ Voor 41% gewijzigd door Sjah op 01-01-2009 19:52 ]
Werken oude drivers niet voor je geluidskaart? Ik heb voor m'n redelijk oude SoundBlaster Live! (2002) gewoon xp-drivers gebruikt.Sjah schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:47:
Dat is idd reteirritant, maar je kan niks verwachten nu, tis een Beta, en die nVidia drivers zijn al helemaal beta. Hopelijk komt er snel een oplossing. Ik heb net zoiets, mijn geluidskaart zijn geen drivers voor, vergalt het plezier behoorlijk, maarja. Hopelijk is dat opgelost als de RC komt,vanaf dan wil ik 7 als main-OS (en enig OS op de HD) gaan gebruiken.
Tot nu toe wel erg tevreden met 7, heb ook Vista draaiende gehad op deze pc en dat was duidelijk veel trager. Microsoft komt hard terug.
Kreeg ook netjes via Windows Update drivers voor m'n ATI X1650 binnen, hoefde tot mijn verbazing niet eens opnieuw op te starten.
[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 01-01-2009 19:57 ]
Daar mag je ATi weer voor bedanken.SChief schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:56:
[...]
Kreeg ook netjes via Windows Update drivers voor m'n ATI X1650 binnen, hoefde tot mijn verbazing niet eens opnieuw op te starten.
[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 01-01-2009 20:09 ]
zijn er uberhaupt dan windows7-drivers van nvidia? Ik heb de beta-drivers voor Vista geinstalleerd (in vista compatiblity mode, anders weigeren ze).Sjah schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:47:
Dat is idd reteirritant, maar je kan niks verwachten nu, tis een Beta, en die nVidia drivers zijn al helemaal beta. Hopelijk komt er snel een oplossing. Ik heb net zoiets, mijn geluidskaart zijn geen drivers voor, vergalt het plezier behoorlijk, maarja. Hopelijk is dat opgelost als de RC komt,vanaf dan wil ik 7 als main-OS (en enig OS op de HD) gaan gebruiken.
Dit topic is gesloten.
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.
Verkrijgbaarheid van de beta:
Vanaf deze post wordt je verteld wat de opties zijn.
Vragen om keys worden verwijderd!