Windows 7 ervaringen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 105.522 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alex) schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:49:
[...]

En hoe vaak heb je al op [Send Feedback] geklikt? :)
elke keer :P
Met screenshots, code en de hele shebazzle erbij - net als bij Vista beta's overigens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:49:
[...]

Komt dit van MS? Dus maar 1 Beta en 1 RC? Meestal zeggen ze iets van er komen zoveel beta's en RC's als er nodig zijn.
komt uit paul thurrotts 7 FAQ. http://www.winsupersite.com/faq/windows_7.asp

Iemand die weet of Win Server 2008 nou 6.0 of 6.1 is? In Paul's zegt hij dat die evenals 7 ook 6.1 is, maar in een wiki zag ik 6.0 voor Win Server. Ja en dat boeit mij, soms ben ik een muggenneuker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
alt-92, zit jij in het officiële betaprogramma (vanwege je feedback etc bij Vista-beta) of ben je net als het grootste deel van de mensen hier een zelfbenoemd beta-tester? :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Sjah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:17:
[...]

komt uit paul thurrotts 7 FAQ. http://www.winsupersite.com/faq/windows_7.asp

Iemand die weet of Win Server 2008 nou 6.0 of 6.1 is? In Paul's zegt hij dat die evenals 7 ook 6.1 is, maar in een wiki zag ik 6.0 voor Win Server. Ja en dat boeit mij, soms ben ik een muggenneuker. :+
Windows Server 2008 draagt hetzelfde versienummer als Vista: 6.0.6001.
spone schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:19:
alt-92, zit jij in het officiële betaprogramma (vanwege je feedback etc bij Vista-beta) of ben je net als het grootste deel van de mensen hier een zelfbenoemd beta-tester? :)
Ik heet dan wel geen alt-92, maar ik ben er via m'n werk (Avanade) aangekomen :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
AvanCade schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:52:
Vooral het uit kunnen schakelen van vele onderdelen is handig!
Ja, het kan zijn dat ik dat nog niet gelokaliseerd heb, maar in turn off Windows features zie ik niet veel staan. Of waar kijk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

spone schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:19:
alt-92, zit jij in het officiële betaprogramma?
Deze heb ik via werk, Vista was wel officieel beta tester via MSDN/Technet destijds opgegeven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Sorry aan de mensen die graag de benchmark van 3DMark06 willen zien tussen Win7, XP, en Vista, maar het zal niet gaan...

Blijkbaar kan mijn Intel GMA950 geen 3DMark06 aan, want als ik probeer een score te halen, zegt hij dat hij HDR/SM 3.0 Graphics niet kan laden.

Sorry mensen...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oh, da's jammer.
Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd!

Misschien een andere test waar de grafische kaart wel meekan, een ouder spelletje ofzo? :)

Ik heb net maar even een SD-kaartje opgescharreld om Readyboost maar eens uit te proberen.
Maar maakt het uit hoe ik hem formateer?
exFAT is toch speciaal voor USB-sticks en geheugenkaartjes ontwikkeld?
Moet ik deze nemen, of maakt het niets uit?

Edit:
Devices using exFAT will not be able to use Windows Vista's ReadyBoost capability.
Da's duidelijk :z :P

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 30-12-2008 21:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Staat het icoontje van bureaublad weergeven, nog steeds in Beta 1 rechtsonderin? In de vorige uitgelekte versie kon je dit nog niet veranderen. Was wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Splinter Cell schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:24:
Staat het icoontje van bureaublad weergeven, nog steeds in Beta 1 rechtsonderin? In de vorige uitgelekte versie kon je dit nog niet veranderen. Was wel even wennen.
Yups, zit rechtsonderin :)
Ik vind het overigens jammer dat ze dat ding niet gelijk gebruikt hebben voor, bijv., een vitrual desktops manager ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 30-12-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Hah, dit had ik helemaal nog gemist:

Aero Shake

Schud een venster even heen en weer en alle andere vensters minimaliseren. (en schud nog een keer om ze terug te toveren). Leuk :)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

CyberSnooP schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:34:

Aero Shake

Schud een venster even heen en weer en alle andere vensters minimaliseren. (en schud nog een keer om ze terug te toveren). Leuk :)
Leuke feature. Het heeft wel wat. :)

@Anandus: Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Aero Shake

Wat een grappig en compleet nutteloze functie :P

De desktop preview vind ik ook wel handig. Als je een mouse-over doet boven het Show Desktop dingetje, dan minimaliseert-ie alles eventjes :)

Ook handig dat je dingen kan pinnen in de op de taakbalk gepinde dingen :)
(Bijv. bij de mappen kan je je meest gebruikt mappen erin pinnen :) )

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 30-12-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Alex) schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:27:
[...]
Windows Server 2008 draagt hetzelfde versienummer als Vista: 6.0.6001.

[...]

Ik heet dan wel geen alt-92, maar ik ben er via m'n werk (Avanade) aangekomen :)
Official Beta programma? Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:57:
[...]
Wat een grappig en compleet nutteloze functie :P

De desktop preview vind ik ook wel handig. Als je een mouse-over doet boven het Show Desktop dingetje, dan minimaliseert-ie alles eventjes :)

Ook handig dat je dingen kan pinnen in de op de taakbalk gepinde dingen :)
(Bijv. bij de mappen kan je je meest gebruikt mappen erin pinnen :) )
Hmm..volgens mij wordt alles doorzichtig, maar da's een detail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:40:
[...]

Hmm..volgens mij wordt alles doorzichtig, maar da's een detail!
Ohja, je hebt gelijk :)

Maar het is best handig (vooral voor iemand zoals ik die de Desktop als een soort dumpplaats gebruikt :P ).
offtopic:
Wat dat betreft zit ik met smart te wachten op Stardock Fences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
PWM schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:21:
Ik heb nu voor de onderste balk gekozen (standaard is de bovenste):

[afbeelding]
Dat is mijn grootste vraag wat W7 betreft.
Kan de balk ook "normaal" zijn zoals in vista/xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ixl85 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:48:
[...]

Dat is mijn grootste vraag wat W7 betreft.
Kan de balk ook "normaal" zijn zoals in vista/xp?
Wat bedoel je met 'normaal'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
het is overigens nog steeds jammer dat je de taalbalk niet "traploos kan vergroten" ik vind hem nu erg hoog standaard. is het eigenlijk ook mogelijk dat alle programma's op dezelfde manier laat uitklappen als windows xp?

edit:
in de properties use small icons aanklikken scheelt al een hoop:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2evgaiv.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Avvd op 30-12-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik heb net Build 7000 op mijn MSI netbookje gegooid. Heb hiervoor alle andere builds van Windows 7 gedraaid, dus loop al een tijdje mee. Moet zeggen dat de laatste nog sneller is dan de vorige build. Lijkt of er toch net iets meer is getweaked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er al een manier om images te mounten? Daemon-tools werkt niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Imperium schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:39:
Is er al een manier om images te mounten? Daemon-tools werkt niet helaas..
Virtual Clonedrive

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
anandus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:49:
[...]
Wat bedoel je met 'normaal'?
Nou, zoals ie altijd is geweest!
Ik heb nm een video gezien waarin alle windows van het zelfde programma 1 plaats onder in de balk krijgen.
Hier kan je dan op gaan staan en krijg je ze allemaal te zien (vervolgens kan je ze ook in dat menutje sluiten enz).

Maar kan ik ook een balk krijgen waarin iedere window zn eigen stukje in de balk heeft, niet bij elkaar gestapeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
ixl85 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:48:
[...]

Nou, zoals ie altijd is geweest!
Ik heb nm een video gezien waarin alle windows van het zelfde programma 1 plaats onder in de balk krijgen.
Hier kan je dan op gaan staan en krijg je ze allemaal te zien (vervolgens kan je ze ook in dat menutje sluiten enz).

Maar kan ik ook een balk krijgen waarin iedere window zn eigen stukje in de balk heeft, niet bij elkaar gestapeld?
Ja, dan moet je op het scherm getoond in de screenshot van Blueone bij Taskbar buttons die op Never Combine zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:00
Ik heb ook de gok gedaan en 7 een kans gegeven op m'n desktop, en...dat werkt verschrikkelijk lekker voor een Beta!
De enige driver die windows update nog ging opzoeken was die voor m'n scherm, al de andere dingen zoals geluid, netwerk en videokaart gingen al dadelijk van bij de start.
Elk programma dat ik gebruik werkt er ook op zonder problemen, dit lijkt wel een versie van windows die af is.
even de specificaties van het systeem:
Asus M2N-E
AMD Athlon X2 5600+ (@3.3GHz)
4GB RAM
Asus 8600GT met 2 schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat vinden we ervan? Is 7 tov Vista wat 98 tov 95 was? Of is het meer wat Xp was tov 2000? Moeilijke vraag, maar zoiets is het wel, en niet een Major Release.
Van 98 tov 95 kan ik me niet zoveel meer herinneren, maar weet wel dat velen overschakelden. Bij Xp net zo.

7 is dezelfde engine als Vista, zeker weten, maar het is een andere auto: er zit een steviger uitlaat onder, de carosserie is lichter, en de wegligging lijkt rustiger.
Ik beschouw het toch een beetje als Win98, een flinke update die niet persee nodig was, maar voor velen niet te versmaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:24
anandus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:22:

Ik heb net maar even een SD-kaartje opgescharreld om Readyboost maar eens uit te proberen.
Maar maakt het uit hoe ik hem formateer?
exFAT is toch speciaal voor USB-sticks en geheugenkaartjes ontwikkeld?
Moet ik deze nemen, of maakt het niets uit?

Edit:

[...]
Da's duidelijk :z :P
Onder windows 7 werkt het wel. Ik heb mijn usb stick geformateerd naar exFat en readyboost werkt gewoon.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik 't nu een paar dagen maar ik vind 't allemaal maar verwarrend, alle functies lijken er meerdere keren in te staan waardoor het OS nog meer bloated lijkt dan het al is. In Control panel staan 57 intems, da's veels te veel, zo staat in Start/Control Panel de functie "Taskbar en Start Menu" en in "Start/All Programs/accessories/Control Panel/ dezelfde functie terwijl je ook gewoon met je rechterknop op de taskbar kan drukken. Daarnaast kom ik overal de map, "My Pictures" tegen naast een library genaamd Pictures waar andere items in staan en die blijkbaar een hele andere locatie heeft die ik zo snel niet kan vinden.
HomeGroup vind ik ook al zo verwarrend, wat moet ik daar nu mee? Ik wil alleen maar simpel een map delen met de computer in de huiskamer, moet je een wachtwoord ingeven en op een papiertje schrijven, uiteindelijk kies je dan maar voor een makkelijk wachtwoord als 12345678. En dan heb je nog Media Sharing wat blijkbaar iets anders is als een map delen en nog meer instellingen toevoegd . Ik weet 't niet, ik vind 't allemaal nogal veel om een mp3tje af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen

Aero Shake

Even overzichtje van Aero op Win7 (omdat ik denk dat velen nog niet alles kennen):

- Als je met je muis over 'Show Desktop' rechtsonderaan gaat --> Windows worden doorzichtig
- Als je een tijdje op een venster in de taskbar blijft staan --> Miniweergave vensters zelfde soort (Aero Peek)
- Als je schudt met een venster --> Andere openstaande vensters worden geminimaliseert (Aero Shake)
- Als je WinKey met Tab uitvoert --> Vensters in 3D weergave (Aero Flip)

Ben ik nog iets vergeten :p ?
Wat vinden we ervan? Is 7 tov Vista wat 98 tov 95 was? Of is het meer wat Xp was tov 2000? Moeilijke vraag, maar zoiets is het wel, en niet een Major Release.
Van 98 tov 95 kan ik me niet zoveel meer herinneren, maar weet wel dat velen overschakelden. Bij Xp net zo.

7 is dezelfde engine als Vista, zeker weten, maar het is een andere auto: er zit een steviger uitlaat onder, de carosserie is lichter, en de wegligging lijkt rustiger.
Ik beschouw het toch een beetje als Win98, een flinke update die niet persee nodig was, maar voor velen niet te versmaden.
Ik weet niet juist, Windows 7 is gewoon Vista, maar met wat meer functies, en een lichtere en snellere omgeving.

Ik moet zeggen dat ik al een tijd Windows 7 gebruik als primair OS, en dat ik het een flinke vooruitgang vind tov. Vista op veel vlakken, maar vooral op performance.

Zowat alle Vista programma's werken, drivers zijn prima in orde bij mij, en ik vind het merendeel van de functies een grote verbetering (ook Wireless vanuit Tray Icon).

Microsoft gaat de goede weg op, hopen dat de RTM versie even goed is als de beta (maar dan beter).
En anders blijf ik de beta gebruiken :p ...
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:06:
Gebruik 't nu een paar dagen maar ik vind 't allemaal maar verwarrend, alle functies lijken er meerdere keren in te staan waardoor het OS nog meer bloated lijkt dan het al is. In Control panel staan 57 intems, da's veels te veel, zo staat in Start/Control Panel de functie "Taskbar en Start Menu" en in "Start/All Programs/accessories/Control Panel/ dezelfde functie terwijl je ook gewoon met je rechterknop op de taskbar kan drukken. Daarnaast kom ik overal de map, "My Pictures" tegen naast een library genaamd Pictures waar andere items in staan en die blijkbaar een hele andere locatie heeft die ik zo snel niet kan vinden.
HomeGroup vind ik ook al zo verwarrend, wat moet ik daar nu mee? Ik wil alleen maar simpel een map delen met de computer in de huiskamer, moet je een wachtwoord ingeven en op een papiertje schrijven, uiteindelijk kies je dan maar voor een makkelijk wachtwoord als 12345678. En dan heb je nog Media Sharing wat blijkbaar iets anders is als een map delen en nog meer instellingen toevoegd . Ik weet 't niet, ik vind 't allemaal nogal veel om een mp3tje af te spelen.
Ik ben nog geen map 'My Pictures' tegengekomen, alleen 'Pictures' in de 'Libraries'.
Verder is het toch handig als instellingen op verschillende plaatsen voorkomen, des te makkelijker dat je het kan vinden ;)

De HomeGroup vind ik trouwens ook wel handig, en je kan gewoon 'Network and Sharing Center' --> 'Change advanced sharing settings' --> 'Password protected sharing' op 'Off' zetten :)

[ Voor 27% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-12-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik gebruikte altijd winkey + E om in my computer te komen. Als ik dat nu doe komt ik wel in explorer maar niet bij het overzicht van al mijn schijven, maar in libraries. Heeft iemand een idee hoe dat op te lossen is?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

In Control panel staan 57 intems, da's veels te veel
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J05M4H9fA0volSPPqzcT7A9j/thumb.png

8)7

Als je doordrilt per onderwerp word het natuurlijk meer, maar dat lijkt me ook de taak van het "Control Panel", hier moeten alle mogelijkheden ten aanzien van controle over het systeem terugkomen.

Je kan inderdaad in 1 keer alle opties bekijken, dan zal je ongetwijfeld op die 57 uitkomen, maar dat is niet voor niets een optie, en niet de standaard view :+

[ Voor 36% gewijzigd door PWM op 31-12-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zette het in xp ook altijd op classic view, gewoon een lijst, maar bij 7 is wijsheid om het toch maar in de categorieen te laten, de default view idd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
PWM schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:22:
[...]

[afbeelding]

8)7

Als je doordrilt per onderwerp word het natuurlijk meer, maar dat lijkt me ook de taak van het "Control Panel", hier moeten alle mogelijkheden ten aanzien van controle over het systeem terugkomen.

Je kan inderdaad in 1 keer alle opties bekijken, dan zal je ongetwijfeld op die 57 uitkomen, maar dat is niet voor niets een optie, en niet de standaard view :+
Klopt, maar in XP vond ik de klassieke weergave veel handiger dan de niet-klassieke weergave, en in Windows 7 is de klassieke weergave een beetje talrijker aan icoontjes dan de klassieke weergave in XP, en dus minder overzichtelijk.

EDIT: Volgens mij komt hier in dit topic zowat twee reacties per minuut bij :P

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-12-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Win7 heeft geen EMail programa meer ? ik kan niet vinden......
En dat klassieke startmenu dat stamt nog uit het 98 tijdperk, hoewel ik het wel jammer vind dat het er niet meer in zit.
Het pinnen van een veel gebruikt programa is wel erg handig.
Maar om nou te zeggen dat het "echt" sneller is als vista ? het zal gerust iets sneller zijn. (Niet zichtbaar sneller)
Dat komt ook omdat win7 kaal geinstalleerd is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Het Control Panel vind ik juist wel een uitkomst, ik houd wel van lekker uitgebreid door instellingen bladeren. En mocht iets niet te vinden zijn werkt de search uitstekend.

Dat meerdere opties per functie kan ik mij wel in vinden. Zo heb je bijvoorbeeld ook 2x de optie om een Library in te stellen. Ga maar eens een library in en klik maar eens rechts boven op 'x library locations' en doe dan eens rechtermuis->properties op een library in de Navigation Pane links.

Maar daarom is het ook een beta en kunnen zulke onvolkomenheden er mooi uitgestreken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:24:

Het is wat mij betreft zeker geen 2000>XP. Eerder idd 95>98, maar dan nog vond ik 95>98 een grotere stap dan Vista>Win7. Ik vind de verbeteringen minimaal. Ze hadden het beter als update kunnen uitgeven voor Vista, met bijv. die betere UAC en wat kleine interface-verbeteringen.

Neemt niet weg dat ik deze beta van win7 al prima vind draaien. Maar dat is ook geen wonder, omdat het gewoon Vista is, welke al stabiel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Palomar schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:21:
[...]

Ze hadden het beter als update kunnen uitgeven voor Vista, met bijv. die betere UAC en wat kleine interface-verbeteringen.
Ik denk dat ze d.m.v. een andere naam Windows meer aan de man kunnen krijgen. Volgens mij is er nog steeds een grote groep mensen die Vista links laten liggen door de extreme negativiteit die er in het begin was. Of dit nou terecht was of niet, het kwam de reputatie van Vista niet echt ten goede.

Nu lees ik overal niets minder dan lof over Windows 7. En ook al zien wij tweakers dat Windows 7 eigenlijk niet meer is dan een verbeterde Vista, brengt dit wel de reputatie van Windows sterk omhoog.

Zelf ben ik een lange tijd bij XP gebleven voordat ik naar Vista overstapte. Na wat ontwennings dagen heb ik toch leren houden van Vista en zag ik de voordelen ervan in en dat al het negative nieuws over Vista grotendeels onterecht was. Nu dat ik een aantal dagen bezig ben met Windows 7 ben ik helemaal over. Alle kleine dingetjes die beter kunnen in Vista zijn verbeterd en heb nu het gevoel dat ze eindelijk goed bezig zijn bij Microsoft.

[ Voor 22% gewijzigd door ndsc op 31-12-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ndsc schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:17:
[...]
Dat meerdere opties per functie kan ik mij wel in vinden. Zo heb je bijvoorbeeld ook 2x de optie om een Library in te stellen. Ga maar eens een library in en klik maar eens rechts boven op 'x library locations' en doe dan eens rechtermuis->properties op een library in de Navigation Pane links.

Maar daarom is het ook een beta en kunnen zulke onvolkomenheden er mooi uitgestreken worden.
Maar da's toch volkomen onzin, Zo heb je Control Panel\Recovery, wat hetzelfde is als Control Panel\System\Advanced System Settings\System Protection\System Restore wat weer hetzelfde is als Start\All Programs\Maintenance\Backup and Restore wat weer hetzelfde is als Start\Accessories\System Tools\System restore wat weer hetzelfde is als Start\Accessories\System Tools\Control Panel.... volkomen belachelijk.
Vergeet te vermelden dat je ook op vanaf de Windows DVD een systeem herstel kunt uitvoeren en door op F5 te drukken tijdens het opstarten. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ndsc schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat ze d.m.v. een andere naam Windows meer aan de man kunnen krijgen. Volgens mij is er nog steeds een grote groep mensen die Vista links laten liggen door de extreme negativiteit die er in het begin was. Of dit nou terecht was of niet, het kwam de reputatie van Vista niet echt ten goede.
Yup, bij een hoop mensen was de vergelijking met Me al getrokken, dat is dodelijk. En nu kan Ms natuurlijk ook weer poen verdienen, ook aan al die mensen die nog maar kortgeleden een Vista hebben aangeschaft, Retail of OEM.

Dus ja, als update uitbrengen, waarom? Enkel om die mensen die "net" Vista hebben gekocht te matsen, andere reden zie ik niet. En als je naar de releases kijkt, en heel even Xp negeert, zie je dat 2.5/3 jaar na elkaar opvolgende versie's altijd al normaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:31:
[...]

Maar da's toch volkomen onzin, Zo heb je Control Panel\Recovery, wat hetzelfde is als Control Panel\System\Advanced System Settings\System Protection\System Restore wat weer hetzelfde is als Start\All Programs\Maintenance\Backup and Restore wat weer hetzelfde is als Start\Accessories\System Tools\System restore wat weer hetzelfde is als Start\Accessories\System Tools\Control Panel.... volkomen belachelijk.
Belachelijk wil ik het niet noemen maar je hebt wel gelijk. Het lijkt erop dat ze veel van die settings overzetten naar de 'nieuwe Control Panel stijl' (wat er overigs mooier uitziet), en dat er veel 'oude' windows overbleven zijn.

Hopelijk halen ze die er nog uit. Ik vond dat sowieso vreemd dat er nog van die oude Properties windows in Vista zaten die sinds Windows 95 niet of nauwelijks veranderd zijn. Er mag trouwens ook eens een likje verf over die Diskspace pie-charts. Dat fel blauw/roze past totaal niet meer.

Maar goed, allemaal leuke feedback voor de public beta. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Petervanakelyen schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:15:
Even overzichtje van Aero op Win7 (omdat ik denk dat velen nog niet alles kennen):

- Als je met je muis over 'Show Desktop' rechtsonderaan gaat --> Windows worden doorzichtig
- Als je een tijdje op een venster in de taskbar blijft staan --> Miniweergave vensters zelfde soort (Aero Peek)
- Als je schudt met een venster --> Andere openstaande vensters worden geminimaliseert (Aero Shake)
- Als je WinKey met Tab uitvoert --> Vensters in 3D weergave (Aero Flip)

Ben ik nog iets vergeten :p ?
Ja.
• Als je een venster naar de boven-, linker of rechter-rand van je scherm sleept -> (resp.) gemaximaliseerd, passend gemaakt in de linker helft, passend gemaakt in de rechter helft. (Aero Snap).

(zelfde effect bereik je met windows-toets+cursortoetsen, met als extraatje dat windows+pijltje-naar-beneden ook nog eens "vorig formaat" of "minimaliseren" is)

Verder is je beschrijving van Aero Peek niet helemaal af, want de top feature daarvan is dat:
• Als je met je muis op een miniweergave gaat staan krijg je dat venster te zien zonder dat je het venster activeert.

Vooral nuttig als je in Word iets aan het tikken bent en even terug wil lezen wat er nou in dat mailtje of browservenster staat. Dat kan dan door zonder te klikken het venstertje aan te wijzen dat je na wil lezen, en vervolgens gewoon door te typen.

Grappig dat ze van de features die Aero mogelijk maakt eigenlijk alleen de (bijna) meest onbruikbare hadden geimplementeerd in Vista: Aero Flip.

[ Voor 23% gewijzigd door CyberSnooP op 31-12-2008 12:08 ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Het viel me op dat de my/mijn toevoeging weer terug is! :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7zUSimgVeaSKDvFbAOHPR7pR/full.png
gepost vanuit w7, wel met VirtualBox

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Maar niet voor "My Computer" / "Deze Computer".

De redenatie lijkt mij dat ze mappen nu weer echt reserveren per gebruiker (Henks Pictures, Bobs Pictures, My Pictures) en dat ze een library introduceren die alle pictures kan verzamelen waar jij toegang tot hebt, bijv. My Pictures + Public Pictures + Pictures-op-de-windows-home-server (?)

Wat wel irritant blijft is dat de verkenner hierdoor dus eenzelfde map soms verschillende namen geeft. Mijn map die programmatisch (of in de commando-prompt) "D:\documenten" heet, ziet er in de verkenner uit als "My Documents" (en staat dus bij de "m" gesorteerd dan) en ziet er bij een andere gebruiker uit als "Brams documents").

Ik had liever gehad dat de naam gewoon altijd "Brams documents" was geworden en dat, als ik naar de werkelijke opslag map ga ik de naam van die map zie ("documents").

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik had net eens die Ati drivers installt, maar tot mijn verbazing paste die alles toe zonder reboot?? Bij mijn weten was dit niet mogelijk in Vista, of was het wel allang mogelijk... (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ndsc schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:41:
Het lijkt erop dat ze veel van die settings overzetten naar de 'nieuwe Control Panel stijl' (wat er overigs mooier uitziet), en dat er veel 'oude' windows overbleven zijn.
Hopelijk halen ze die er nog uit. Ik vond dat sowieso vreemd dat er nog van die oude Properties windows in Vista zaten die sinds Windows 95 niet of nauwelijks veranderd zijn.
Mwa., wat is de meerwaarde daarvan afgezet tegenover het werk wat eraan te pas komt om exact dezelfde functionaliteit in een nieuw applet te maken terwijl de oude bewezen bugvrij is en Gewoon Werkt? - Fonts is een voorbeeld.
> http://blogs.msdn.com/old...e/2008/07/14/8730046.aspx
Er mag trouwens ook eens een likje verf over die Diskspace pie-charts. Dat fel blauw/roze past totaal niet meer.
Kleurtjes mag wel inderdaad :) Alleen : werkt dat ook goed met een graceful degrade? :)
Sjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:40:
Ik had net eens die Ati drivers installt, maar tot mijn verbazing paste die alles toe zonder reboot?? Bij mijn weten was dit niet mogelijk in Vista, of was het wel allang mogelijk... (?)
Dat is allang mogelijk, alleen doet niet elke driverbakker daaraan mee.
Als je niet de Setup.exe gebruikt maar de drivers zelf installeert hoef je ook niet altijd te rebooten.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 31-12-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:43:
[...]

Mwa., wat is de meerwaarde daarvan afgezet tegenover het werk wat eraan te pas komt om exact dezelfde functionaliteit in een nieuw applet te maken terwijl de oude bewezen bugvrij is en Gewoon Werkt? - Fonts is een voorbeeld.
> http://blogs.msdn.com/old...e/2008/07/14/8730046.aspx
Ze geven zelf aan dat het al bijna 2 decennia hetzelfde is gebleven. En dus is het best wel eens tijd om het te updaten. Al was het maar voor een consistente look en feel binnen het OS. Kijk naar Font Book het kan niet bijster veel meer, maar het ziet er een stuk beter uit en is veel handiger dan het font managment van Windows.
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2509/HT2509_02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Don3k schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:23:
Ik heb net Build 7000 op mijn MSI netbookje gegooid. Heb hiervoor alle andere builds van Windows 7 gedraaid, dus loop al een tijdje mee. Moet zeggen dat de laatste nog sneller is dan de vorige build. Lijkt of er toch net iets meer is getweaked :)
Ik ben zelf nog wat huiverig, maar er zijn al best veel mensen die Windows 7 op hun netbook hebben geinstalleerd. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

Is er in Media Center nog veel verandert en werkt het goed in Windows 7 Beta 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Nice! Zo te zien zijn er sinds vandaag nieuwe nVidia drivers die automatisch via Windows Update binnengehaald worden! (Heb een 8800 GTX)

Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/760/capturezf6.th.jpg

Herstarten is ook niet meer nodig na installeren, en nVidia Control Panel is nu ook aanwezig!
(geen directe verschillen in nVidia CP te merken tov de Vista versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Asgaro schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:35:
Herstarten is ook niet meer nodig na installeren, en nVidia Control Panel is nu ook aanwezig!
(geen directe verschillen in nVidia CP te merken tov de Vista versie)
Hier was er wél een reboot nodig om mijn nVidia 8600M GT aan de gang te krijgen. Maar goed, was allang blij dat ik niet zoals bij XP met een antieke Dell-driver aan de gang hoefde, of een modded driver te gebruiken.
alt-92 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:43:
[...]
Kleurtjes mag wel inderdaad :) Alleen : werkt dat ook goed met een graceful degrade? :)
Wat bedoel je precies met 'graceful degradation'? Je bedoelt als mensen met 256 kleuren werken dat het er dan niet uit ziet? >:)

[ Voor 40% gewijzigd door spone op 31-12-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Ik zie zojuist ook een nieuwe ATI driver staan. (4800 series staat er bij, maar zal ook wel voor andere types beschikbaar zijn dan.) Ook hier zonder reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:14
Ja ,ik heb die driver zojuist geinstalleerd voor mijn 4850X2.. schijnt om een prerelease versie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hier ook geinstalleerd op mijn hp dv5000 laptop, werkt ongelovelijk soepel en de kleine dingetjes doen het hem.. bv hoe simpel het nu is om even een draadloos netwerk te selecteren

dit wordt waarschijnlijk de eerste keer dat ik een legale windows ga aanschaffen, retail that is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
hier ook geinstalleerd op mijn hp dv5000 laptop, werkt ongelovelijk soepel en de kleine dingetjes doen het hem.. bv hoe simpel het nu is om even een draadloos netwerk te selecteren

dit wordt waarschijnlijk de eerste keer dat ik een legale windows ga aanschaffen, retail that is :P
Dan raad ik je aan om naar de Windows 7 launch te gaan in Amsterdam :+
Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:29:
Ja, ik ga als die uit is, DENK ik Xp maar eens vaarwel zeggen, dit is goed genoeg, wat ik gezien heb.

ps. mensen die gratis de Ultimate willen, zorg dat je bij de Ms Nederland Win7 intro bent, die zal wel in Amsterdam oid zijn. Was bij Vista ook, en daar hadden ze aan het eind van de avond iedereen een tasje met inhoud gegeven, waarin behalve een usb/drive ook een Retail Ultimate inzat. Helaas was ik daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Joop schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:41:
Ik zie zojuist ook een nieuwe ATI driver staan. (4800 series staat er bij, maar zal ook wel voor andere types beschikbaar zijn dan.) Ook hier zonder reboot.
Ik heb inmiddels ook alweer een rollback gedaan. Ik had op diverse plaatsen (context menu's, tooltips, etc) het probleem dat tekst onzichtbaar was. Werkt nu weer goed, met de Catalyst 8.12 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Petervanakelyen schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:35:
[...]

Dan raad ik je aan om naar de Windows 7 launch te gaan in Amsterdam :+

[...]
Ik zie dat jij uit Belgie komt? dan raad ik je aan om eens te kijke wanneer Ms Belgie een launchparty heeft... zal wel in Antwerpen of Brussel zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb ook Beta 7 ( Build 7000 ) binnengehaald, straks even installeren ben reuze benieuwd! :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Kunnen we het slowchatten a á 'ik heb hem ook - ben benieuwd' een beetje binnen de perken houden? :)

Het uiteindelijke produkt is alleen maar meer gebaat bij duidelijke en gerichte feedback op dingen die niet/anders werken als je verwacht, met alleen 'ooeh aah wat gelikt' zijn we er niet :P

Testen dus - kijk wat er precies mis gaat wanneer het mis gaat en meldt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:10:
[...]

Ik zie dat jij uit Belgie komt? dan raad ik je aan om eens te kijke wanneer Ms Belgie een launchparty heeft... zal wel in Antwerpen of Brussel zijn. :+
Ik kom inderdaad uit België, Antwerpen, maar ik ga regelmatig naar Nederland, onlangs nog een server gaan ophalen bij een medetweaker in NL.

Het geld dat het kost om naar NL te rijden, weegt niet op tegen goedkopere, of gratis Windows ;)

En als het in België ook gebeurt, en op verschillende dagen, dan ga ik toch gewoon naar beiden :+
Testen dus - kijk wat er precies mis gaat wanneer het mis gaat en meldt het.
De kleine minpuntjes meld ik op de feedback alleen, de grote meld ik hier ook.
Maar een beetje ethousiasme mag toch ook wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-12-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Petervanakelyen schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:29:
[...]

Ik kom inderdaad uit België, Antwerpen, maar ik ga regelmatig naar Nederland, onlangs nog een server gaan ophalen bij een medetweaker in NL.

Het geld dat het kost om naar NL te rijden, weegt niet op tegen goedkopere, of gratis Windows ;)

En als het in België ook gebeurt, en op verschillende dagen, dan ga ik toch gewoon naar beiden :+
Yup, en dan je 2e kopietje verpatsen op marktplaats, hehehe. Ach ik kan het je niet kwalijk nemen, dat is precies wat bepaalde types ook deden, die hun oma en de hond meenamen, om zoveel mogelijk exemplaren te bemachtigen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:35:
[...]

Yup, en dan je 2e kopietje verpatsen op marktplaats, hehehe. Ach ik kan het je niet kwalijk nemen, dat is precies wat bepaalde types ook deden, die hun oma en de hond meenamen, om zoveel mogelijk exemplaren te bemachtigen... :z
Lol :)
Nee, dan heb ik eindelijk genoeg licenties voor al mijn computers hier.
Op het moment heb ik één OEM licentie van WinXP, en één Vista Home Premium OEM van laptop.
Daar zijn in totaal zo'n stuk op 12 computers mee geactiveert, wat MS waarschijnlijk niet zo leuk vind...

Ik heb gewoon niet genoeg geld om voor al die computers legale Windows XP licenties aan te schaffen, anders had ik dat wel gedaan, altijd dat activeren via telefoon...

Daarom dat ik ook zo'n groot voorstander ben van Ubuntu Linux ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-12-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag geinstalleerd op m'n desktop @ werk, in een luttele 20 minuten van booten vanaf usb-stick tot een succesvolle domain-join. Belangrijkste software voor mij werkt prima. VMware Infrastructure Client werkt nu ook perfect, itt eerdere alpha's. Policy's lijken ook goed toegepast te worden, maar dat moet ik nog even verder gaan uitzoeken, nu eerst een weekje wintersporten.

De 3D-performance viel me ook positief op. Weinig verschil te merken met de Vista SP1 installatie die hiervoor draaide. Komende week genoeg tijd om dit iets verder te testen ;). Enige jammere is dat Ultramon nog niet goed werkt met de nieuwe taakbalk/aero-features, maar dat was wel voorspelbaar.
Snipping tool loopt hier namelijk vast als ik een nieuwe file aan wil maken waarbij ik de naam van een bestaande screenshot als basis wil gebruiken (klik de bestaande file aan, zet een getal erachter en probeer 'm op te slaan in de Pictures Library waar de andere ook stond - Snipping Tool hangt gewoon. Niet één keer, nee consequent.).
Ik heb deze bug niet, diverse malen geprobeerd te simuleren, maar ik krijg 'm niet onderuit O-).

Wel apart, op m'n desktop heb ik geen 'send feedback' staan, maar op m'n laptop wel :?.

Hier al mensen die de 2008 R2 server-versie al hebben geprobeerd?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Laatst online: 18-08 23:13
Iemand anders dit onderstaande ook al voorgehad?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/15qzu42.jpg,

Kwam bij andere (meegeleverde) MS apps ook voor, altijd bij een non-actief venster, bij non-MS apps zoals Firefox dan weer niet.
Is een klein schoonheidsfoutje, maar toch.

Nog een ander screenshot ervan

Voor de rest, moet ik zeggen dat het voor een beta erg goed werkt.
(Build 7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
*O* Aan alle Tweakers, een gelukkig 2009 met Windows 7 bèta *O*

En ook ineens wat nieuwjaarsbenches:

TrackMania Nations Forever:

Windows XP Home SP3: 23,2 fps.
Windows Vista Home Premium SP1: 14,7 fps.
Windows 7 Ultimate Bèta: 20,8 fps.

Alles draait de laatste drivers, en in Windows 7 draait het spel dus vlot, terwijl in Vista regelmatig schokkend beeld voorkomt.
Begin ook niet over cleane installaties, want ik heb speciaal om deze reacties te vermijden, de drie Operating Systems clean geïnstalleerd op een ander 250GB HDD. Alleen updates en drivers geïnstalleerd :)

Alles gedraait op Intel Core Duo @ 1.61GHz, met Intel GMA950 en 1GB RAM.

Prettig nieuwjaar !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
usr101 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 22:32:
[afbeelding],
Waarschijnlijk hebben ze er geen rekening mee gehouden dat iemand ook nog in classic mode draait :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 00:32:
*O* Aan alle Tweakers, een gelukkig 2009 met Windows 7 bèta *O*

En ook ineens wat nieuwjaarsbenches:

TrackMania Nations Forever:

Windows XP Home SP3: 23,2 fps.
Windows Vista Home Premium SP1: 14,7 fps.
Windows 7 Ultimate Bèta: 20,8 fps.

Alles draait de laatste drivers, en in Windows 7 draait het spel dus vlot, terwijl in Vista regelmatig schokkend beeld voorkomt.
Begin ook niet over cleane installaties, want ik heb speciaal om deze reacties te vermijden, de drie Operating Systems clean geïnstalleerd op een ander 250GB HDD. Alleen updates en drivers geïnstalleerd :)

Alles gedraait op Intel Core Duo @ 1.61GHz, met Intel GMA950 en 1GB RAM.

Prettig nieuwjaar !!!
Bedankt voor deze benches! _o_

Het zegt heel wat over Win7 dat het zo vlot draait (anderhalf keer zo vlot als Vista :P )! Ik ben benieuwd hoe het zal zijn bij de RTM, als alle debuggingprut eruit is :)

Jij ook een prettig nieuwjaar :D
spone schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 01:32:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze er geen rekening mee gehouden dat iemand ook nog in classic mode draait :o
Inderdaad :P

Overigens lijkt het alsof er een font voor mist ofzo, en dat er dan de systemfonts gebruikt worden.

Welke font staat er bij Window Color and Appearance->Menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Laatst online: 18-08 23:13
Inderdaad :P

Overigens lijkt het alsof er een font voor mist ofzo, en dat er dan de systemfonts gebruikt worden.

Welke font staat er bij Window Color and Appearance->Menu?
Gewoon Tahoma, overigens ook aanwezig in Fontsmap.

Dit is enkel bij unfocused(ik denk toch dat ze zo heten) vensters. In een gefocused is het gewoon normaal zoals het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
usr101 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 22:32:

[afbeelding],

Kwam bij andere (meegeleverde) MS apps ook voor, altijd bij een non-actief venster, bij non-MS apps zoals Firefox dan weer niet.
Is een klein schoonheidsfoutje, maar toch.

Nog een ander screenshot ervan

Voor de rest, moet ik zeggen dat het voor een beta erg goed werkt.
(Build 7000)
Ik heb Windows 7 eens geïnstalleerd op een Pentium III 1.13GHz met 512MB SDRAM op een Asus TUSL2-C mobo, en GeForce 2 MX grafische kaart.

En geloof het of niet, als je de 'best performance' optie aanzet, zodat alles in klassiek thema zit, werkt het best vlot :)
Alleen crasht Windows elke keer als ik iets met 3D wil doen, omdat ik geen driver heb voor de GPU, direct BSOD, maar dat vind ik niet zo erg voor een GeForce 2 MX PCI grafische kaart ;)

Als ik een map open, dan staat er aan de linkerkant een bar met Favorites, Libraries, Computer, en Network.
Ik draai in klassieke modus, en zou graag die balk weg krijgen, weet iemand hoe ik dat doe ?
In Windows XP was die al weg wanneer je klassieke modus activeerde.

Maar ik sta ervan versteld dat het zo vlot werkt :)

En bij mij gebeurt exact hetzelfde als hierboven, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
De 6956 build heb ik nu een week draaien op een Dell Inspirion 6000(1.86Ghz, 2Gb) en het draait geweldig leuke features. Dit OS ga ik zeker overwegen ook echt te kopen. Het draait vlotter en soepeler op deze machine dan XP en Ubuntu. Echter heeft IE 8 problemen met de snelheid qua surfen. Daarom maar Chrome en Opera geïnstalleerd om te vergelijken. Chrome is een echte topper op W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 11:46:
Als ik een map open, dan staat er aan de linkerkant een bar met Favorites, Libraries, Computer, en Network.
Ik draai in klassieke modus, en zou graag die balk weg krijgen, weet iemand hoe ik dat doe ?
In Windows XP was die al weg wanneer je klassieke modus activeerde.
Ik kan je van harte aanbevelen om te wennen aan favorites en vooral libraries.
Het idee erachter is dat het concept van de mappenstructuur een beetje outdated wordt, zeker met meerdere (netwerk-)schijven.

Als je de favorites en libraries in het begin goed instelt dat je dan véél minder hoeft te klikken om bij de bestanden te komen die je nodig hebt.

Vooral de libraries werken hier heel fijn (al vind ik dat ze downloads er ook standaard tussen mochten zetten, gelukkig is dat zo toegevoegd :) ).

Ik snap trouwens niet waarom ze voor de taakbalk niet de optie 'never combine, don't hide labels' hebben.
volgens mij als je dat zou doen, tesamen met small icons, dan heb je iets wat heel dicht in de buurt komt van de oude taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
anandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:55:

Ik snap trouwens niet waarom ze voor de taakbalk niet de optie 'never combine, don't hide labels' hebben.
volgens mij als je dat zou doen, tesamen met small icons, dan heb je iets wat heel dicht in de buurt komt van de oude taakbalk.
Dat is toch al zo?

Als je never combine en small icons doet dan krijg je gewoon iets wat lijkt op de taskbar uit vista of xp, met alleen de quick launch icoontje ertussendoor gestrooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:59:
[...]
Dat is toch al zo?

Als je never combine en small icons doet dan krijg je gewoon iets wat lijkt op de taskbar uit vista of xp, met alleen de quick launch icoontje ertussendoor gestrooid.
Inderdaad, maar de labels staan dan uit, de optie 'don't hide labels' als je never combined staat er niet bij, iets wat me juist logisch lijkt, omdat je niet kan zie welke van de 2 msn-icoontjes welk gesprek is bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live Messenger 9 Beta ziet er leuk uit in de taakbalk. :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/livemessenger9beta.png

http://download.live.com/messenger

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
anandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:03:
[...]
Inderdaad, maar de labels staan dan uit, de optie 'don't hide labels' als je never combined staat er niet bij, iets wat me juist logisch lijkt, omdat je niet kan zie welke van de 2 msn-icoontjes welk gesprek is bijvoorbeeld :)
Misschien begrijp ik je verkeerd of weet ik niet wat labels zijn, maar labels zijn volgens mij de teksten rechts van de icoontjes. En die zie ik toch echt staan als ik kies voor small icons en never combine.
Dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2evgaiv.jpg

Misschien is wat je bedoelt dat je zou willen dat je de labels onafhankelijk van de combine zou willen kunnen instellen? Dat lijkt me ook wel handig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:13:
[...]
Misschien is wat je bedoelt dat je zou willen dat je de labels onafhankelijk van de combine zou willen kunnen instellen? Dat lijkt me ook wel handig ja.
Ja, dat is mijn punt een beetje, dat die dingen los van elkaar instelbaar moeten zijn.
Iets anders wat van mij ook wel gemogen had zou zijn dat directories die je aan libraries toevoegt automatisch bij indexable locations komen, maar op het moment is dat niet zo.
Maar misschien heeft dat wel een praktische reden die ik over het hoofd zie?
Edit:
En aangzien ik toch niets te doen heb, heb ik de benchmark van Petervanakelyen even omgetoverd tot een grafiekje :P

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2nlfqmf.jpg

edit:
Sorry voor de JPG-artefacts :P

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 01-01-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Net bij een vriendin oud en nieuw gedaan, en zij heeft dus Vista, heb ik zelf niet. Maar je voelt toch dat het stoperiger is, kale Firefox start weinig snel op, ondanks prefetch, wat die in 7 wel doet (ik neem aan dankzij prefetch). Eigenschappen op deze computer kiezen start gewoon ook slomer op, zij heeft dacht ik redelijk vergelijkbaar systeem als ik. x2 3800 met 1 gig. Ik heb 2 gig en X2 5200. Misschien ligt het eraan dat zij maar 1 gig heeft, maar komop een OS zou Firefox evensnel moeten opstarten als er verder niks openstaat. Wat wel mooi is aan Vista is dat blauwe rondje als je zit te wachten, dat is eruit bij 7, misschien omdat je daar minder wacht. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 01-01-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
anandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:21:
[...]
Ja, dat is mijn punt een beetje, dat die dingen los van elkaar instelbaar moeten zijn.
Iets anders wat van mij ook wel gemogen had zou zijn dat directories die je aan libraries toevoegt automatisch bij indexable locations komen, maar op het moment is dat niet zo.
Edit:
En aangzien ik toch niets te doen heb, heb ik de benchmark van Petervanakelyen even omgetoverd tot een grafiekje :P

[afbeelding]

edit:
Sorry voor de JPG-artefacts :P
Bedankt !!
anandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:55:
[...]
Ik kan je van harte aanbevelen om te wennen aan favorites en vooral libraries.
Het idee erachter is dat het concept van de mappenstructuur een beetje outdated wordt, zeker met meerdere (netwerk-)schijven.

Als je de favorites en libraries in het begin goed instelt dat je dan véél minder hoeft te klikken om bij de bestanden te komen die je nodig hebt.

Vooral de libraries werken hier heel fijn (al vind ik dat ze downloads er ook standaard tussen mochten zetten, gelukkig is dat zo toegevoegd :) ).

Maar dat is het probleem niet, ik kan perfect overweg met de libraries, en laat het zeker aanstaan op computers die het aankunnen, maar de Pentium III waar ik het over had vind het zeer leuk als hij iets minder moet laden voor een simpele map :)

Daarom dat ik het wil uitzetten.
Ramon schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:13:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd of weet ik niet wat labels zijn, maar labels zijn volgens mij de teksten rechts van de icoontjes. En die zie ik toch echt staan als ik kies voor small icons en never combine.
Dat ziet er dan zo uit:
[afbeelding]

Vind wel dat er tussen de Quick start icons veel plaats zit, dat was beter met de echte Quick Start in Vista of XP.
usr101 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 02:56:
[...]

Gewoon Tahoma, overigens ook aanwezig in Fontsmap.

Dit is enkel bij unfocused(ik denk toch dat ze zo heten) vensters. In een gefocused is het gewoon normaal zoals het moet zijn.
Heb het inmiddels doorgestuurd via Feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:20
Petervanakelyen schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:50:
[...]

Probeer eerst de Vista drivers van de Intel site te halen.
Ik heb het even voor jou gedaan:

WLAN

Maar worden de apparaten niet herkent, of werken ze niet ?
M.a.w. wat staat er exact in apparaatbeheer ?

En probeer de XP drivers misschien eens :P
Vista driver werkt ook niet. Ik heb namelijk precies hetzelfde bestand gedownload, werkt niet. In het apparaatbeheer staat gewoon een vraagteken. Als ik in de beschrijving van de driver kijk, dan staat de genoemde Wifi kaart er niet in.

Bij het installeren van de geluidskaart gaat de installatie op het laatst traag (balkje loopt niet meer vol). Na de herstart nog steeds geen geluid (vraagteken in apparaatbeheer).

Ik heb helaas geen drivers bij mijn laptoppie gekregen, alleen complete images. (En helaas geen losse XP, dus alleen met norton-troep gebloate backups)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:40:
Ik heb net nieuwe Realtek audiodrivers geïnstalleerd, de computer rebootte ook niet maar dit was wel nodig omdat ze niet volledig werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:21:
Dat zou een default zijn waar je een netwerk mee om zeep helpt ;)
Stel je even voor dat alle 70 clients in je SMB netwerkje tegelijkertijd hun homedrive op de server gaan indexeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:11:
Live Messenger 9 Beta ziet er leuk uit in de taakbalk. :)

[afbeelding]
Wat ik dan alleen niet kan volgen is waarom er 2 'items' worden gebruikt voor je contact list. Zowel de icon als de contact list openen je contact list. Het is net alsof die contact list vroeger in de tray woonde en nu puur naar een 'item' verhuisd is. Ben ik te volgen? >:)
alt-92 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:50:
[...]

Stel je even voor dat alle 70 clients in je SMB netwerkje tegelijkertijd hun homedrive op de server gaan indexeren? :)
Dat hoeft toch niet instant en op full speed?

[ Voor 24% gewijzigd door spone op 01-01-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Good point :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dan installeer je Desktop Search op de server en dan laat je die de server indexeren. Bij default kan de indexer niet eens netwerk drives indexeren, hiervoor moet je een plugin installeren.

De clients maken dan gewoon gebruik van de index die op de server staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
spone schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Wat ik dan alleen niet kan volgen is waarom er 2 'items' worden gebruikt voor je contact list. Zowel de icon als de contact list openen je contact list. Het is net alsof die contact list vroeger in de tray woonde en nu puur naar een 'item' verhuisd is. Ben ik te volgen? >:)
[...]
Denk dat je dit bedoelt?:

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/5112/msney7.jpg

Beide openen inderdaad gewoon de contact list, eigenlijk nutteloos dat je naam+schermafbeelding ertussenstaat, want je hebt er niks aan. Beter kunnen ze gewoon alleen de contactlist laten staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/renaming.png

Probleempje met herbenoemen, wordt nagenoeg onleesbaar tegen sommige achtergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
SChief schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:20:
[...]

Denk dat je dit bedoelt?:

[afbeelding]

Beide openen inderdaad gewoon de contact list, eigenlijk nutteloos dat je naam+schermafbeelding ertussenstaat, want je hebt er niks aan. Beter kunnen ze gewoon alleen de contactlist laten staan. :)
Precies dat bedoel ik.
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:56:
[afbeelding]

Probleempje met herbenoemen, wordt nagenoeg onleesbaar tegen sommige achtergronden.
Hier ook, vooral bij een groenige/gelige achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zie net ook nog een andere nieuwe functie die me wel aanspreekt bij de folder options: "Hide empty drives in the computer folder". Zie je eindelijk niet meer al die verschillende stations als je een cardreader hebt. Snap nooit waarom dit niet vanaf het begin al in Windows zat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 01-01-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw drivers gedownload voor HD 3200 van Windows update, prerelease WDDM 1.1, Experience index voor aero ging van 3,6 naar 3,5. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:06:
Zie net ook nog een andere nieuwe functie die me wel aanspreekt bij de folder options: "Hide empty drives in the computer folder". Zie je eindelijk niet meer al die verschillende stations als je een cardreader hebt. Snap nooit waarom dit niet vanaf het begin al in Windows zat ;)
Er is ook de optie 'don 't show hidden drives'.

Weet iemand echter hoe je een driver moet hiden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:25:
Nieuw drivers gedownload voor HD 3200 van Windows update, prerelease WDDM 1.1, Experience index voor aero ging van 3,6 naar 3,5. :/
Probeer eens de experience index opnieuw te laten berekenen, soms maakt dat uit.
Of ga terug naar de vorige versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Of het hoort zo, en heb je erwel een stabielere driver voor terug gekregen. Mij zou het persoonlijk niks interesseren.

@Anandus ik heb die optie weleens gezien in programmas als partition magic.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 01-01-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:39:
[...]

Probeer eens de experience index opnieuw te laten berekenen, soms maakt dat uit.
Of ga terug naar de vorige versie...
Opnieuw opstarten en testen maakt niks uit, ik hou 't maar zo WDDM schijnt nogal a big deal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:47:
[...]

Opnieuw opstarten en testen maakt niks uit, ik hou 't maar zo WDDM schijnt nogal a big deal te zijn.
* Sjah likes what he saw , goeie link. Handig dat ik dan toch een dx10 kaart heb, als ik zo lees is het handig om een dx10 kaart te hebben,alhoewel dx9 ook voldoende zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:47:
[...]

Hey, da's inderdaad een interessant link zeg!
Minder geheugengebruik, vlottere DirectX10-performance, Direct2D, betere multithreading door DirectX11 wat ook op DirectX10 hardware draait, etc.
Nice :)

Ik vraag me af of het betere multithreading en betere resource-management voor nog meer fps gaat zorgen :)
One of the key improvements will be better multithreading support. Today, graphics drivers have some minor level of multithreading support, but it only goes so far. The DirectX runtime itself is still single-threaded, and can often be the bottleneck preventing games from running as fast as they could. In DX11, resources will be loaded asynchronously and in parallel, concurrent with rendering. Draw and state submissions will be multithreaded, too.

All this should help spread the "graphics setup" load out across multiple CPU cores, helping developers make better use of the multi-core CPUs of today and tomorrow. It may also enable games to use more resources without bogging down quite as much as they do today. DirectX 11 hardware will support all this stuff, but even DX10 hardware, with the right drivers, can get lots of the new multithreaded enhancements (though not quite to the same performance level of new DX11 hardware).

[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 01-01-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmm, net Windows 7 geinstalleerd op mijn XPS M1330 met NVIDIA 8400GS, maar nu blijft de fan continue draaien en ik zie nergens bij de NVIDIA opties een mogelijkheid om dit uit te zetten.

Irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat is idd reteirritant, maar je kan niks verwachten nu, tis een Beta, en die nVidia drivers zijn al helemaal beta. Hopelijk komt er snel een oplossing. Ik heb net zoiets, mijn geluidskaart zijn geen drivers voor, vergalt het plezier behoorlijk, maarja. Hopelijk is dat opgelost als de RC komt,vanaf dan wil ik 7 als main-OS (en enig OS op de HD) gaan gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Sjah op 01-01-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nou, het was juist de bedoeling om het uit te testen op de laptop en het later pas te installeren op de vaste PC, maar dit is echt niet handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:47:
Dat is idd reteirritant, maar je kan niks verwachten nu, tis een Beta, en die nVidia drivers zijn al helemaal beta. Hopelijk komt er snel een oplossing. Ik heb net zoiets, mijn geluidskaart zijn geen drivers voor, vergalt het plezier behoorlijk, maarja. Hopelijk is dat opgelost als de RC komt,vanaf dan wil ik 7 als main-OS (en enig OS op de HD) gaan gebruiken.
Werken oude drivers niet voor je geluidskaart? Ik heb voor m'n redelijk oude SoundBlaster Live! (2002) gewoon xp-drivers gebruikt. :)

Tot nu toe wel erg tevreden met 7, heb ook Vista draaiende gehad op deze pc en dat was duidelijk veel trager. Microsoft komt hard terug. :)

Kreeg ook netjes via Windows Update drivers voor m'n ATI X1650 binnen, hoefde tot mijn verbazing niet eens opnieuw op te starten.

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 01-01-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

SChief schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:56:
[...]
Kreeg ook netjes via Windows Update drivers voor m'n ATI X1650 binnen, hoefde tot mijn verbazing niet eens opnieuw op te starten.
Daar mag je ATi weer voor bedanken. ;) Die hebben dit sinds driver 8.8 ingevoerd, dat je niet meer onder Vista hoeft te rebooten.

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 01-01-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:47:
zijn er uberhaupt dan windows7-drivers van nvidia? Ik heb de beta-drivers voor Vista geinstalleerd (in vista compatiblity mode, anders weigeren ze).
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta:
Vanaf deze post wordt je verteld wat de opties zijn.

Vragen om keys worden verwijderd!