Windows 7 ervaringen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 105.521 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Zijn er mensen die deze beta geschikt genoeg vinden om hun dagelijkse non-zakelijke dingen op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxxi schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:11:
Zijn er mensen die deze beta geschikt genoeg vinden om hun dagelijkse non-zakelijke dingen op te doen?
Ja, wel na de eerste dag. Dit is nu mijn primaire OS thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxxi schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:11:
Beta 1 loopt absoluut als een trein. Ik ga 'm nog installeren op een oudere pc met Athlon XP en 1GB ram. Vista wil daar niet echt lekker op lopen. Kijken of W7 het beter doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:06:
Ja je kan het een stuk beter controleren dat onder Vista, maar het blijft hinderlijk. Ik klik niet voor niets op iets. Ik wil niet dan nog een keer toestemming moeten geven.
Bij een Goed Ontworpen©® stuk software zou je niet eens moeten klikken.
SYQ schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:14:
dit omdat als je windows7 installeert je zit opgeschept met 30dagen trial, wat ik veels te kort vind voor een OS
Je mag al blij zijn dat er van een commercieel OS produkt een trial is die je op deze manier zonder key kan gebruiken :)
En als je eenmaal een product key hebt gaat de standaard (met slmgr -rearm opnieuw in te stellen tot 3x toe) lengte in van 90 of 120 dagen.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2008 18:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Dat zou kunnen, ik heb het direct uitgezet zonder goed te testen op het op een na laagste niveau.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja. Daar heb je jezelf alleen maar mee op de langere termijn ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik ben benieuwd, ik heb een virusscanner en ben beveiligd tegen adware. Volgens mij loopt het zo'n vaart niet. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk, je haalt bescherming weg waardoor je risico op schade aan je systeem groter wordt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:43:
[...]

Ik vraag je of de Audio X-fi goed werkt, kom je met een driverlink van de Music... die werkt helaas niet. Nuja, tx anyway.
Ik heb de nieuwste X-fi driver van Guru3D gehaald, gedownload -> rechtermuisknop->vista compatibiliteit modus-> installatie-> herstart. Werkt zoals het moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, dat bedoel ik daar niet mee.
Als je iets verder nadenkt bij het concept:
Software die Adminrechten vereist is eigenlijk een kwetsbaarheid waiting to happen.
Door die UAC prompts wordt je duidelijk gemaakt dát je dergelijke software gebruikt, waar dat eerst helemaal niet gebeurde.

Onder de 9x varianten was er al helemaal geen controle mogelijkheid, met 2000/XP was het default 'maak maar iedereen local admin want dan werkt het' en dat is langzaam aan het verschuiven.

Het uiteindelijke doel is dat software bakkers (ja, ook MS zelf) hun software ook onder een standaard account hun werk te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

baggah schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:01:
Heeft iemand Windows 7 al geprobeerd in VMware? Bij mij werkt het redelijk, behalve als ik Accelerate 3D graphics heb aan staan bij mijn display. Want dan doet de prestatie index het niet helemaal meer. En als ik een vista game start dan lijkt mijn desktop bevroren.
De problemen ontstaan trouwens pas als ik de VMware SVGA drivers heb geïnstalleerd.
Zelfde probleem hier. Als ik iets 3D'igs wil doen (game ofzo) crasht Vmware gigantisch (exception 0x000000005). Maar verder draait build 7000 als een zonnetje. Verbaast me dat Microsoft aangeeft dat we nog tot eind 2009 moeten wachten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
SpX schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:27:
Mijn conclusie: Ik zie na het draaien van deze (verouderde) benchmark geen reden om overstappen als gamer naar Windows 7. De prestaties zijn een stuk minder, en het minimum fps ligt merkbaar lager in de tests. Dit is in mijn ogen belangrijker dan het gemiddelde aantal fps.
Meen je dat nou? Je neemt een beta OS en een beta videokaart driver en je vergelijkt dat met een OS wat al 7 jaar gefinetuned is. Er is 4,4% verschil en je concludeert dat je maar niet moet overstappen? :P

Wat ik zou zeggen is: Windows 7 is op de goede weg en als de drivers en het OS uitgekristalleerd zijn zullen de prestaties waarschijnlijk nog meer verbeteren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand die al geprobeerd heeft of Ultramon werkt op Windows 7?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Behalve FPS-en, IO's, milli seconden en andere belangrijke test info, is er nog een punt wat belangrijik is, "gevoel"

Ik hier een laptop (T7400, 3GB intern) , geen fratsen. Ik heb zowel XP, Vista als nu 7 er op gehad, en 7 ""voelt" het meest soepel aan. Zodra je klikt, staat iets open. Of het nou IE of Office of Photoshop is, het voelt allemaal snel.

Zo subjectief als de pest, maar wel belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PWM schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:19:
Behalve FPS-en, IO's, milli seconden en andere belangrijke test info, is er nog een punt wat belangrijik is, "gevoel"

Ik hier een laptop (T7400, 3GB intern) , geen fratsen. Ik heb zowel XP, Vista als nu 7 er op gehad, en 7 ""voelt" het meest soepel aan. Zodra je klikt, staat iets open. Of het nou IE of Office of Photoshop is, het voelt allemaal snel.

Klopt inderdaad, maar naar mijn gevoel is het ook gewoon minder resource-slurpend.
Ik heb veel meer geheugen en CPU kracht vrij als bij vista :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 14:20
Ja, ik ga als die uit is, DENK ik Xp maar eens vaarwel zeggen, dit is goed genoeg, wat ik gezien heb.

ps. mensen die gratis de Ultimate willen, zorg dat je bij de Ms Nederland Win7 intro bent, die zal wel in Amsterdam oid zijn. Was bij Vista ook, en daar hadden ze aan het eind van de avond iedereen een tasje met inhoud gegeven, waarin behalve een usb/drive ook een Retail Ultimate inzat. Helaas was ik daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Iemand een idee hoe ik dit weer terug kan krijgen?: Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/7392/94311980se8.jpg

Dit is bijvoorbeeld de map Afbeeldingen in vista, maar die balk wil ik ook graag weer in windows 7 erbij hebben. Het kan in windows 7 alleen bij de functie "details", maar dan zijn er geen zichtbare plaatjes meer.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:29:
Ja, ik ga als die uit is, DENK ik Xp maar eens vaarwel zeggen, dit is goed genoeg, wat ik gezien heb.

ps. mensen die gratis de Ultimate willen, zorg dat je bij de Ms Nederland Win7 intro bent, die zal wel in Amsterdam oid zijn. Was bij Vista ook, en daar hadden ze aan het eind van de avond iedereen een tasje met inhoud gegeven, waarin behalve een usb/drive ook een Retail Ultimate inzat. Helaas was ik daar niet bij.
Dan moet je alleen wel ff vertellen hoe we daar als 'leek' terrecht kunnen komen natuurlijk..

Ik draai b7000 nu op een Athlon 3500+ met 512MB geheugen. Programma's draaien wel goed maar zodra je iets systeemmatigs wil doen zoals apparaatbeheer duurt het best lang.

[ Voor 0% gewijzigd door NBK op 29-12-2008 19:50 . Reden: athlon schrijf je met een h en niet zonder ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NBK schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:49:
[...]

Dan moet je alleen wel ff vertellen hoe we daar als 'leek' terrecht kunnen komen natuurlijk..

Ik draai b7000 nu op een Athlon 3500+ met 512MB geheugen. Programma's draaien wel goed maar zodra je iets systeemmatigs wil doen zoals apparaatbeheer duurt het best lang.
Dat snap ik, met een 3500+ en 512MB geheugen, tijd voor een geheugen upgrade ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

wontcachme schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:48:
Iemand een idee hoe ik dit weer terug kan krijgen?: [afbeelding]

Dit is bijvoorbeeld de map Afbeeldingen in vista, maar die balk wil ik ook graag weer in windows 7 erbij hebben. Het kan in windows 7 alleen bij de functie "details", maar dan zijn er geen zichtbare plaatjes meer.
Ik heb die balk gewoon in mijn Picture folders staan, in in preview modus e.d.

EDIT:

Zo dus (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XFxJwNpA41co32e7QEYLC6nM/thumb.png
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:34:
Hoe krijg jij MSN dan geminimaliseerd rechtsonder in de taakbalk? Daar waar de klok zit, de virusscanner, geluidsopties, windowsupdates en dergelijke. Want nu krijg ik een stapel actieve Messenger-chat-schermen met daar tussen ook nog het basis programma met daarin je lijst met contacten en zo.
Hier:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z99QGejKK7iALrEEUGb6AytE/thumb.png

Als je dat vinkje linksonderin aanzet, zal hij weer functioneren als onder Vista, of je zet hem alleen voor Messenger aan. Als het goed is (gokje) zal dit voortaan bij producten een optie bij installatie zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 29-12-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

PWM schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:57:
[...]

Ik heb die balk gewoon in mijn Picture folders staan, in in preview modus e.d.

EDIT:

Zo dus (clickable):

[afbeelding]
Die heb ik ook, maar ik kan de onderliggende functie's niet aanpassen. Ik kan alleen maar Month, Day, Rating, Tag kiezen. Ondanks dat ik via rechtermuisknop de sorteren al heb aangepast. maar die gehele balk zit er dus niet meer in waarschijnlijk?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

wontcachme schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:07:
[...]

Die heb ik ook, maar ik kan de onderliggende functie's niet aanpassen. Ik kan alleen maar Month, Day, Rating, Tag kiezen. Ondanks dat ik via rechtermuisknop de sorteren al heb aangepast. maar die gehele balk zit er dus niet meer in waarschijnlijk?
Ah, ik had je verkeerd begrepen. Nu zie ik inderdaad wat er mist :) Zal eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

DennusB schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:52:
[...]
Dat snap ik, met een 3500+ en 512MB geheugen, tijd voor een geheugen upgrade ? ;)
Tis me vorige bak. Hij was eigenlijk al overleden verklaard maar heb hem pas geleden weer in elkaar gezet en hij draait weer als een zonnetje. Alleen het geheugen uit deze bak zit nu in me server en had maar 512MB snel DDR1 liggen. Heb nog wel 1GB value ram maar dan zijn me timings verneukt. Vandaar maar 512. Verder een 6800ultra en een 36 GB gen.1 raptor. Echt niet de traagste bak dus :)
Maargoed,het blijft nu wel een leuke testbak. Als het hier op draait is het goed genoeg voor me normale pc.
Heeft iemand trouwens het klassieke startmenu al gevonden? Ik kan maar niet wennen aan deze rotindeling en mis me "deze computer" en IE icoontjes op me bureaublad :| (shortcut naar IE staat nogal n00p vind ik :( )
Verder heb ik tijdens de instal niks gezien over 64bit terwijl ultimate toch wel 64 bit zou moeten zijn naar mijn mening :?
Verder kan ik niet wachten tot eind 2009 :D

edit:
Mijlpaal: Me eerste post op Win7 :D

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

NBK schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:22:
[...]Verder heb ik tijdens de instal niks gezien over 64bit terwijl ultimate toch wel 64 bit zou moeten zijn naar mijn mening :?
Verder kan ik niet wachten tot eind 2009 :D
64-bit is daadwerkelijk een andere DVD :)

De icons op je bureaublad kan je hier instellen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KUVNidDthGFlyP2e5IzMzw4o/full.png

IE Icon hebben?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sZGIlIbARluhPF0OMahoaHer/full.png

Gewoon naar de IE folder gaan en IE.exe copy/paste richting desktop :)

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 29-12-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
NBK schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:49:
[...]

Ja dat is een "probleem. Je moet tegen de tijd dat die uitkomt, de Ms site en hiero in de gaten houden, totdat iemand een link geeft naar waar je kaarten kan bestellen, gratis. Dus hier een linkie afwachten tegen die tijd, of er zelf als de kippen bijzijn op de Ms-NL site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:32:
Dat zou kunnen, ik heb het direct uitgezet zonder goed te testen op het op een na laagste niveau.
Dus je hebt de nieuwe UAC instellingen (een gigantisch verbetering* t.o.v. Vista) niet eens geprobeerd, of lees ik je verkeerd? :?
PWM schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:19:

Zoals men bij mijn eerdere posts heeft kunnen lezen deel ik deze 'gevoelskwestie' helemaal :)

Ik heb Vista ongeveer een jaar de benefit of the doubt gegeven (zullen wel de drivers zijn, komt update, blabla), maar ben uiteindelijk weer teruggegaan naar XP vanwege het stroperige gevoel wat ik altijd een beetje bij Vista had. Hier heb ik dat geheel niet.

* En ik moet zeggen: Veel beter uitgevoerd dan hoe ze het gedaan hebben in de nieuwere Ubuntu's imho (al zou het wel iets customizerable mogen, maar ja, Tweak7UI ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 29-12-2008 20:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:48:
Ik heb Vista ongeveer een jaar de benefit of the doubt gegeven (zullen wel de drivers zijn, komt update, blabla), maar ben uiteindelijk weer teruggegaan naar XP vanwege het stroperige gevoel wat ik altijd een beetje bij Vista had. Hier heb ik dat geheel niet.
Gek genoeg heb ik het juist andersom gehad de eerste paar dagen met Vista R2 Win7..

Ik zet namelijk gelijk dit uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JTObKo8DOtQu7GVZiodeYIKQ/full.png

En dan heb je die sloom en stroperig overkomende fade-in en -out van je windows niet meer.
Zal wel spiegisch zijn ofzo, die traagheid met Vista heb ik daardoor wellicht nooit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:34
Heb eens zitten kijken naar de hele string van Windows 7.
Bij build 6956 was dat Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 6956) (6956.winmain.081122-1150). Kan het zijn dat de een-na laatste cijfercombi de build date weergeeft? Dus 22-11-2008 om 11:50

Dat zou betekenen dat build 7000 dus op 12-12-2008 om 14:00 'gebouwd' is:
Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7000) (7000.winmain_win7beta.081212-1400)

Kan deze veronderstelling kloppen?

En zo ja: is het dan niet logischer dat build 7000 helemaal niet de bèta is? Kan me bijna niet voorstellen dat een build pas na een maand 'aan het grote publiek' wordt getoond.

[ Voor 16% gewijzigd door EDIT op 29-12-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

EDIT schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:38:
En zo ja: is het dan niet logischer dat build 7000 helemaal niet de bèta is? Kan me bijna niet voorstellen dat een build pas na een maand 'aan het grote publiek' wordt getoond.
Voordat een Windows Beta publiek gaat, gaat er wel enorm veel test werk overheen. Eerst intern, daarna partners, dan geslecteerd gezelschap, en dan grote publiek. Dus ik denk dat jouw aanname dat 12-12 de build datum is best kan kloppen. Door kerst en oud en nieuw, zal er nog wel een paar daagjes extra tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op het moment dat ik van de DVD boot en het blauwe scherm krijg waar je dus zo'n installatie venster moet krijgen gebeurd er niks meer, al laat ik het scherm dik 3 minuten staan er gebeurd gewoon niks. Geen HDD activiteit.

Ik heb hem al 2x opnieuw gebrand.. een keer op 16x en een keer op 8x

met VMWare doet 'ie het vreemdgenoeg wel (dus de DVD fysiek gebruiken en geen Image als DVD schijf)

iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 29-12-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik heb hem op 2.4 gefikt in DVD decrypter,maar kan ook aan mijn (misschien niet meer zo goeie?) writer liggen... Trouwens ik heb ook 1x gehad dat ik wel 6 minuten moest wachten voordat die doorging, maar 2e keer ging die wel in 1 ruk door.

[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 29-12-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Laatst online: 13:14
Ik heb windows 7 geprobeerd, maar ik krijg m'n Soundmax onboard soundcard niet werkende. De onboard soundcard zit op een Asus moederboard.

Hierdoor ben ik weer genoodzaakt terug te gaan naar Vista.

Weet iemand hoe ik mijn SoundMax werkende kan krijgen onder windows 7.

Nieuwe drivers zijn er al een hele tijd niet meer uitgekomen(2005)

[ Voor 10% gewijzigd door Mils op 29-12-2008 22:27 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:44:
Waar zou die dan moeten zitten? Zo ziet het er rechtsonder uit bij mij:
[afbeelding]

Of zou het uitmaken dat ik Live Messenger Beta heb geinstalleerd?
Ja dat maakt uit. Die versie is namelijk "Windows 7 aware" en geeft ipv een icoon in je systray een icoon op je het normale gedeelte van je taskbar alsof het een normaal draaiend programma is, wat geminimaliseerd is. Het is ff wennen maar werkt daarna wel fijn. Als je op de MSN taskbar knop rechts klikt krijg je ook een uitgebreidere jumplist te zien dan bij standaard programma's, waar je o.a. rechtstreeks je status kunt wisselen.
alt-92 schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:33:
[...]

Gek genoeg heb ik het juist andersom gehad de eerste paar dagen met Vista R2 Win7..

Ik zet namelijk gelijk dit uit:
[afbeelding]

En dan heb je die sloom en stroperig overkomende fade-in en -out van je windows niet meer.
Zal wel spiegisch zijn ofzo, die traagheid met Vista heb ik daardoor wellicht nooit ervaren.
Heb het net ff geprobeerd met die optie uit, het is idd heel "snel", maar ik moest wel direct daarna zoeken waar het geminimaliseerde programma op de taskbar zat. Dat kun je met de animatie zien tijdens minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mils schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:19:
Ik heb windows 7 geprobeerd, maar ik krijg m'n Soundmax onboard soundcard niet werkende. De onboard soundcard zit op een Asus moederboard.

Hierdoor ben ik weer genoodzaakt terug te gaan naar Vista.

Weet iemand hoe ik mijn SoundMax werkende kan krijgen onder windows 7.

Nieuwe drivers zijn er al een hele tijd niet meer uitgekomen(2005)
Hmm, best toevallig; zojiost heb ik wel de SoundMAX drivers geinstalleerd; alles werkt naar behoren. Het gaat om WIndows Vista 32BIT Drivers, WIndows 7 7000Beta, en de Asus P5E mobo.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
welke drivers heb je gebruikt?

Ik gebruik SoundMAX driver versie 5.10.01.4151

[ Voor 11% gewijzigd door Mils op 29-12-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou da's raar, m'n MA78GM-S2H mobo (HD 3200) met 4850e processor, 2 GB ddr 800 geheugen haalt een Windows Experience Index score van 3,6 voor aero maar m'n P5KPL-MA (GMA 3100) mobo met 5200E processor en 2GB ddr 800 geheugen haalt een score van 3,4 voor aero. Ik had verwacht dat de ATI gpu een stuk beter dan de Intel zou zijn. Als je nou nagaat dat de minimum aanbevolen score 3,0 is en het maximaal haalbare 7,9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:05
Ook onder Windows Vista zijn er problemen met de drivers van de Soundmax onboard geluidskaart voor de Asus P5... moederborden.

Hierbij de link voor de laatste drivers, die in ieder geval goed werken onder Vista: http://www.sonicfocus.com/downloads/ASUS_BlackHawk_v41.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Chills schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:39:
Ook onder Windows Vista zijn er problemen met de drivers van de Soundmax onboard geluidskaart voor de Asus P5... moederborden.

Hierbij de link voor de laatste drivers, die in ieder geval goed werken onder Vista: http://www.sonicfocus.com/downloads/ASUS_BlackHawk_v41.zip
Die Blackhawks waren toch alleen voor 64 Bit-OS?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:38:
Heb eens zitten kijken naar de hele string van Windows 7.
Bij build 6956 was dat Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 6956) (6956.winmain.081122-1150). Kan het zijn dat de een-na laatste cijfercombi de build date weergeeft? Dus 22-11-2008 om 11:50

Dat zou betekenen dat build 7000 dus op 12-12-2008 om 14:00 'gebouwd' is:
Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7000) (7000.winmain_win7beta.081212-1400)

Kan deze veronderstelling kloppen?

De uitleg die je aan de buildnummers geeft klopt. Ik denk dat het goed mogelijk is dat de beta al een paar weken af is. Microsoft zal het wel eerst door hun eigen QA willen laten testen, dus daarom ga ik er vanuit dat Microsoft de beta build al een tijdje afheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:35:
Nou da's raar, m'n MA78GM-S2H mobo (HD 3200) met 4850e processor, 2 GB ddr 800 geheugen haalt een Windows Experience Index score van 3,6 voor aero maar m'n P5KPL-MA (GMA 3100) mobo met 5200E processor en 2GB ddr 800 geheugen haalt een score van 3,4 voor aero. Ik had verwacht dat de ATI gpu een stuk beter dan de Intel zou zijn. Als je nou nagaat dat de minimum aanbevolen score 3,0 is en het maximaal haalbare 7,9.
Ik zou nog geen waarde hechten aan deze cijfers..

Hij geeft mijn 4870 kaarten (2 maal in CF) een 6.0 als gaming graphics en normale graphics een 7.9. mijn Q9450 @ 3.2 krijgt een 7.2 en mijn 4gb black dragon @ 800 krijgt een 5.5! terwijl mijn Samsung 640 in RAID-0 een 5.9 krijgt voor transfer rate :+

Maargoed, mijn 1e indruk is erg positief. Ik moet alleen erg wennen aan die nieuwe taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Imperium schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:27:
[...]

Maargoed, mijn 1e indruk is erg positief, Ik moet alleen erg wennen aan die nieuwe taakbalk.
ja, ik vraag me echt af hoe ik dat in de praktijk ga ervaren. Het idee is goed, maar het is helemaal niet meer duidelijk welke programma's je hebt openstaan. Bijv. op een gegeven moment wist ik zeker dat ik de prullenbak open had staan en die was ineens weg. Bleek onder het icoontje 'explorer' te zitten (icoon heeft dan ook een randje als je goed kijkt). De volgende keer weet ik dat ws. wel, maar zoiets valt bijv. aan mn ouders echt niet uit te leggen. Die snappen nu al nauwelijks dat reeds gestarte programma's in de taakbalk staan en niet 'weg' zijn als je een ander programma start :P Heb dus nog wel een beetje mijn twijfels qua gebruiksvriendelijkheid voor de eenvoudige gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:37:
[...]

ja, ik vraag me echt af hoe ik dat in de praktijk ga ervaren. Het idee is goed, maar het is helemaal niet meer duidelijk welke programma's je hebt openstaan. Bijv. op een gegeven moment wist ik zeker dat ik de prullenbak open had staan en die was ineens weg. Bleek onder het icoontje 'explorer' te zitten (icoon heeft dan ook een randje als je goed kijkt). De volgende keer weet ik dat ws. wel, maar zoiets valt bijv. aan mn ouders echt niet uit te leggen. Die snappen nu al nauwelijks dat reeds gestarte programma's in de taakbalk staan en niet 'weg' zijn als je een ander programma start :P Heb dus nog wel een beetje mijn twijfels qua gebruiksvriendelijkheid voor de eenvoudige gebruiker.
Doe ff rechtermuisknop op de taakbalk -> Properties -> Taskbar buttons = combine when taskbar is full.

Dat is al wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humm
kan je windows xp en windows 7 allebij op een hd zetten.
Deze hd is niet gedeelt via een partitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Dat kan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:29:

Stt..dat moet je nie taan de grote klok hangen :+ 'k was er wel bij overigens en idd...'k ben ook weer van plan naar de Windows 7 Launch te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Ik heb al een aantal builds getest, en heb gisteren deze beta op een pc ( een AMD 2800+ met 1GB geheugen en een ATI 9700 pro. ) geinstalleerd. Ik ben blij verrast met deze beta. Voelt goed aan, werkt goed en ben nog geen echt grote problemen tegengekomen. Enige probleem wat ik heb is krakend geluid via de onboard geluidschip. Maar dat is een driverprobleem vermoed ik.

Ik zit er ernstig over na te denken om dit op mijn eigen pc te gaan zetten en als main OS te gaan gebruiken.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Imperium schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:10:
Op het moment dat ik van de DVD boot en het blauwe scherm krijg waar je dus zo'n installatie venster moet krijgen gebeurd er niks meer, al laat ik het scherm dik 3 minuten staan er gebeurd gewoon niks. Geen HDD activiteit.

Ik heb hem al 2x opnieuw gebrand.. een keer op 16x en een keer op 8x

met VMWare doet 'ie het vreemdgenoeg wel (dus de DVD fysiek gebruiken en geen Image als DVD schijf)

iemand suggesties?
Dit bedoelde ik ook toen ik kritiek had op de installatie. Je ziet niets van voortgang omdat er geen statusbar/zandloper/andere tijd aanduiding is. Ook hoor je geen HD's en je DVD LED knippert ook niet, desondanks is die bezig, Je moet gewoon lang wachten. Hij lijkt niets te doen maar is dus wel bezig.
anandus schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:48:
[...]
Dus je hebt de nieuwe UAC instellingen (een gigantisch verbetering* t.o.v. Vista) niet eens geprobeerd, of lees ik je verkeerd? :?
[...]
Ik heb het niet eens geprobeerd, maar gezien de reacties hier zal ik het aanzetten. Ik ben benieuwd of het echt zo goed is als hier wordt beweerd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de laatste windows 7 versie geinstalleerd, maar inmiddels krijg ik een melding dat de activatie periode al verklopen is.

zijn er serials in omloop?

Da's natuurlijk geen slimme vraag als het om een gelekte beta gaat, denk je ook niet? :)

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 30-12-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:01:
ik heb ook de laatste windows 7 versie geinstalleerd, maar inmiddels krijg ik een melding dat de activatie periode al verklopen is.

zijn er serials in omloop?
En hoelang heb je hem geinstalleerd? 2 dagen?
Je hebt 30 dagen hoor ...

Btw : Serials requesten op GoT is niet echt een strakke actie van je denk ik :X

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 30-12-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg de tweede keer opstarten al de melding dat de activatieperiode verlopen is.
gisteren geinstalleerd en dezelfde dag de melding.

in mijn geval dus geen 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Da's niet normaal. Als je kijkt in System Properties onderaan (WinKey+Pause) zie je ook dat de periode verlopen is? Je kan de grace-period overigens 3x verlengen met 30 dagen (tot totaal 120). Open daarvoor een Command Prompt in Administrator mode en geef het commando slmgr -rearm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens al getest met VMWare Player/Workstation op Windows 7? Ik wil graag een Windows XP VM draaien maar VirtualPC is werkt niet helemaal lekker op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Heb ook de windows 7 bèta geïnstalleerd. CPU load bij het afspelen van een videofile met behulp van VLC is hetzelfde als onder XP, het lijkt alleen wat stroever te gaan (videodriver?).

Heb mijn internet en geluid nog niet aan de praat.
(Asus A6va Laptop, 915PM, Intel Pentium M, 1 GB Ram, Radeon X700 128 MB)

-Intel Pro/Wireless 2200 BG 33
-Intel 82801 FBM ICH67-M High Definition Audio Controller

Volgensmij de videokaart ook niet. Vista Drivers werkten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Nog steeds onder de indruk van W7. Al is het wel iets minder snel dan XP, maar je krijgt er een hoop goodies voor terug.

Nog tegen een ander probleem aangelopen. Onboard audio Realtek 889 werkt over analoge output met de W7 drivers out-of-the-box, maar de optical output krijg ik zelfs met Realtek's Vista driver niet aan de praat.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

necessaryevil schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:39:
Heb mijn internet en geluid nog niet aan de praat.
(Asus A6va Laptop, 915PM, Intel Pentium M, 1 GB Ram, Radeon X700 128 MB)

Drivers kun je via Windows Update ophalen - moet je wel even apart aangeven maar werkt goed.

Win7 gripe: DFS links laten geen DFS tabblad meer zien en krijgen een lelijke shortcut pijl.
Da's wel een flink minpunt vind ik.
Kwak schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:35:

Ik heb het niet eens geprobeerd, maar gezien de reacties hier zal ik het aanzetten. Ik ben benieuwd of het echt zo goed is als hier wordt beweerd.
Het gaat er niet om of jij het goed vind, maar dat je je er bewust van bent dat je software installeert/gebruikt die meer rechten gebruikt dan eigenlijk nodig zou zijn voor dagelijks gebruik.
Tijdens de beta's worden als je dat toelaat ook het aantal UAC prompts gemeten - als er relatief veel prompts voor bepaalde handelingen telkens naar voren komen moet of de functionaliteit van $ pakket nagekeken worden of gezocht naar minder Admin-happy alternatieven.

Software hoort echt niet te schrijven in %programfiles% bijvoorbeeld, daar is %appdata% voor bedoeld namelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 30-12-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
alt-92 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:58:

Drivers kun je via Windows Update ophalen - moet je wel even apart aangeven maar werkt goed.
Dat gaat niet zonder wireless driver:P

Maargoed, even kijken of ik mijn laptop ergens aan een vast netwerk kan hangen. Het "gewone" netwerk is wel geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheVMaster schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:15:
[...]

Stt..dat moet je nie taan de grote klok hangen :+ 'k was er wel bij overigens en idd...'k ben ook weer van plan naar de Windows 7 Launch te gaan ;)
Ach, ik gun iedereen een kans, en 1x melden mag best,over half jaar zeg ik het niet meer.En trouwens,garantie dat ze weer gaan uitdelen hebben we niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:30:
Heeft iemand trouwens al getest met VMWare Player/Workstation op Windows 7? Ik wil graag een Windows XP VM draaien maar VirtualPC is werkt niet helemaal lekker op Windows 7.
Ik draai 6801, en VMware server 1.08 werkt hier als een zonnetje.
Eerste keer een VM inladen duurde wel even, maar erna werkt het lekker.

@ jort, tuurlijk zijn er serienummers in omloop.
Maar je kan altijd nog de windows versie rearmen, waardoor je in totaal het 120 dagen kan gebruiken.
En een ander ding is, Alle versies van win7 alpha t/m 7000 zijn houdbaar tot 1 augustus 2009.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Interessante post welke uitlegt wat de buildnummers betekenen:

http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1775

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Voor de mensen die Winamp niet aan de praat kregen;

Ik heb het toch werkend gekregen. Niet via een normale manier; je moet een Portabele Winamp hebben.

Sorry. Winamp Pro is een betaalde variant, en die wordt niet via Rapidshare aangeboden door Nullsoft.

Het is een portabele, dus alleen uitvoeren, that' s it. Zelfs vanaf USB gaat het je lukken. (Alleen nog een manier vinden om de lelijke splashscreen te verwijderen; dat zorgt ervoor dat ik niets merk van mijn SSD). Iemand al een manier gevonden om de splashscreen te verwijderen??

Ben blij dat ik nu echt ALLES werkende heb.

Voor mijn HP All In One Printer, de HP PSC 2175 heb je wel drivers nodig; deze vond ik in de standaard Windows Vista-map op een andere partitie. Voor de rest is alles toppie.

Het gaat om deze;
Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images/article/full/2007/10/winamp_review_ad_630px.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 30-12-2008 15:02 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik gebruik al een tijdje Win7, en ben er heel erg over te spreken.
Ik heb al een tijdje 3DMark06 geïnstalleerd, op aanvraag van sommige tweakers, en zal nu eens beginnen benchen op XP, Vista, en Win7.

Uitslag post ik natuurlijk hier ;)

Het is mij wel opgevallen dat al mijn drivers Windows 7 herkennen als Windows XP, en niet als Vista.
Ik heb het niet gezien op m'n Medion lappie, maar wel op m'n MacBook.

Als ik bv. de drivers van Marvell (voor Ethernet) wil installeren, neem ik de Vista versie (wat op Medion perfect werkt) en probeer ik die te installeren.

Als ik dat doe met de Marvell drivers, geven deze de melding dat ik de Vista versie gebruikt, en dat ik eigenlijk Windows XP als OS draai...

Het maakt niets uit, want ik kan ze gewoon in Vista Compat. Mode zetten, en dan werken ze wel, maar tot nu zeggen veel van m'n MacBook drivers dat dit Windows XP is 8)7

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
salimrmaf schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:14:
Voor de mensen die Winamp niet aan de praat kregen;
Welk probleem had je precies bij het installeren van Winamp? Hij installeerde immers prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

ndsc schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:22:
[...]

Welk probleem had je precies bij het installeren van Winamp? Hij installeerde immers prima bij mij.
Het installeren gaat wel goed, maar zodra dat je Winamp wilde starten, kreeg je een Windows-Foutmelding; Winamp startte dus eens niet op.

Ik heb veel geprobeerd; niets hielp dus.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Sjah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:26:
[...]

Ach, ik gun iedereen een kans, en 1x melden mag best,over half jaar zeg ik het niet meer.En trouwens,garantie dat ze weer gaan uitdelen hebben we niet. ;)
LOL Neuh..maar als ik kijk naar de geschiedenis, dan is de kans vrij groot :+ Ze hebben het in ieder geval bij XP en Vista gedaan (en Server 2008)....

'k moet trouwens zeggen dat ik bij de nieuwe build van Windows 7 erg veel last had van Blue Screens. Waarschijnlijk is er een driver niet lekker, want ik had het pas nadat ik mijn usb harddisk voor de eerste keer had aangesloten...

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 30-12-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt niets uit, want ik kan ze gewoon in Vista Compat. Mode zetten, en dan werken ze wel, maar tot nu zeggen veel van m'n MacBook drivers dat dit Windows XP is

ohh daarom is die zo snel, hebben ze weer oude meuk uit doos gehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Krijg het ding maar niet geinstaleerd, na eindeloos lopen klooien om het uberhaupt op een dvd te krijgen (wat niet zo zeer aan w7 lag natuurlijk :)) wilde ie op een gegeven moment eindelijk wel instaleren, leek goed te gaan maar tijdens het booten liep ie vast (reboot) op een driver neem ik aan (drive.sys) Ook veilige modus gaf geen soelaas.

Helaas, had het wel even willen bekijken, misschien later nog is proberen op ander compie ofzo.
(al zou deze em wel moeten kunnen hebben lijkt me, p5q-e.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

salimrmaf schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:37:
[...]

Het installeren gaat wel goed, maar zodra dat je Winamp wilde starten, kreeg je een Windows-Foutmelding; Winamp startte dus eens niet op.

Ik heb veel geprobeerd; niets hielp dus.
Mwa, je had op z'n minst kunnen zien of Winamp niet gewoon zit te krassen in lokaties waar het niks te zoeken heeft - Process Monitor werkt ook in Win7 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ikwordsteeds enthiousiaster over 7. Als je indexing doet wordt dat taakje op de taakbalk langzaam groen, en je wordt ook beter op de hoogte gehouden, dat straalt allemaal "dit is af" uit. Hopelijk wordt 7 eerder uitgebracht dan eind 2009/laat staan 2010 :X

Ik haalde gaming performance een 5.8 met een lousy hd2600XT, vind ik wat hoog. 5.4 met een Athlon X2 5200+,was te verwachten, wel ok. Vind het systeem dat je systeemindex gelijk getrokken wordt met je laagste score... nog steeds niet echt afgewogen.

Trouwens, AviraAntivir doet het ook prima, premium editie dan, de Free weet ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 30-12-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
[quote]alt-92 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:58:
[...]

[...]

Beeld is nu beter - Windows Update heeft de videokaartdriver geïnstalleerd, hiermee gaat het afspelen van video ook vloeiend. Geluid en Internet werken nog steeds niet.

nog ff een keer de specs:

Asus A6va Laptop, 915PM, Intel Pentium M, 1 GB Ram, Radeon X700 128 MB

Misschien zijn hier niet geeneens goede vista drivers voor (lijkt me wel sterk, maar het zou volgens de websites vd fabrikanten kunnen dat de boel is aangepast door Asus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
alt-92 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:00:
[...]

Mwa, je had op z'n minst kunnen zien of Winamp niet gewoon zit te krassen in lokaties waar het niks te zoeken heeft - Process Monitor werkt ook in Win7 namelijk.
Winamp installeerde prima en loopt hier naar behoren.

Ik kan iedereen, die 7 dagelijks gebruiken, aanraden om regelmatig eens een kijkje te nemen in de Resource Monitor (Start -> Accessories -> System Tools). Ik heb bijvoorbeeld al meerdere malen gehad dat bepaalde programma's meer geheugen vreten dan normaal (>300MB.) Zo kan je een beetje in de gaten houden of alles naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:08:
Ikwordsteeds enthiousiaster over 7. Als je indexing doet wordt dat taakje op de taakbalk langzaam groen, en je wordt ook beter op de hoogte gehouden, dat straalt allemaal "dit is af" uit. Hopelijk wordt 7 eerder uitgebracht dan eind 2009/laat staan 2010 :X
Nou, onderhuids is er nog aardig wat werk te doen vrees ik.
Zoals het nu is gaat win7 echt niet enterprise-ready zijn - teveel kleine dingetjes die missen/niet goed werken.
Het ziet er dan wel gelikt uit, maar dat is het dan ook imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
[...]

[...]

Beeld is nu beter - Windows Update heeft de videokaartdriver geïnstalleerd, hiermee gaat het afspelen van video ook vloeiend. Geluid en Internet werken nog steeds niet.

nog ff een keer de specs:

Asus A6va Laptop, 915PM, Intel Pentium M, 1 GB Ram, Radeon X700 128 MB

Misschien zijn hier niet geeneens goede vista drivers voor (lijkt me wel sterk, maar het zou volgens de websites vd fabrikanten kunnen dat de boel is aangepast door Asus)
Probeer eerst de Vista drivers van de Intel site te halen.
Ik heb het even voor jou gedaan:

WLAN

Maar worden de apparaten niet herkent, of werken ze niet ?
M.a.w. wat staat er exact in apparaatbeheer ?

En probeer de XP drivers misschien eens :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik heb een benchmark gedraaid met 3DMark06. De score verbaast. Mijn Windows 7 score is (marginaal) hoger dan de score die ik haal in Vista.

E8400 @ 4050 mhz
P5E
8800GTS @ 761/1902/1103
2 GB Corsair Dominator @ 1080 5-5-5-15

Windows 7 Beta
15055
SM 2.0 Score 6958
SM 3.0 Score 6532
CPU Score 3747

Windows Vista 32 Home Preium
14987
SM 2.0 Score 6921
SM 3.0 Score 6549
CPU Score 3694

Het lijkt mij dat deze score niet slecht is voor een OS dat nog in ontwikkeling is.

Verder in reactie op alt-92, ik heb de UAC weer even aangedaan op het op een laagste niveau. Maar ik blijf maar bevestigen dat ik sommige dingen echt wil. Na een kwartier was ik dat zo zat dat ik het weer heb uitgezet. Volgens mij is het daarom slechte beveiliging. Je wordt zo gestoord van de meldingen dat je het beter uit kan zetten. Iets conservatiever melden lijkt mij beter. Waarom stoppen ze er bijvoorbeeld niet een lijst met software waarvoor automatisch een uitzondering gemaakt zodat je niet een melding krijgt bij CPU-Z, GPU-z en nog wat dingetjes die ik zo niet meer weet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
alt-92 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:48:
[...]

Nou, onderhuids is er nog aardig wat werk te doen vrees ik.
Zoals het nu is gaat win7 echt niet enterprise-ready zijn - teveel kleine dingetjes die missen/niet goed werken.
Het ziet er dan wel gelikt uit, maar dat is het dan ook imho.
Volgens mij ben jij niet echt een fan van 7, je noemt het cynisch Vista R2, teveel moeite Vista nu al vaarwel te zeggen? Kan je het niet hebben dat Vista-dislikers 7 wel in de armen sluiten?

Noem eens voorbeeldjes van dingen die er niet werken? Ik ben enkel uitzetten firewall tegengekomen, die zet die doodleuk weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
In het kader van domme vragen, maar is Readyboost eruit gesloopt? :P
Niet dat ik het ooit gebruikt heb, maar nog :P

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 30-12-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:38:
Volgens mij niet, die gingen ze zelfs uitbouwen zoals support voor 4GB+ kaartjes, en de mogelijk er meerdere te gebruiken.

[edit]
http://windows7news.com/2...s-7-to-extend-readyboost/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
anandus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:38:
Readyboost is gewoon aanwezig in 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kwak schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:26:
Volgens mij is het daarom slechte beveiliging. Je wordt zo gestoord van de meldingen dat je het beter uit kan zetten.
Dat is eigenlijk alleen bij een nieuwe installatie, omdat je dan natuurlijk veel installeert. Ik vind het top. Mijn ouders installeren nooit wat zelf, en die worden dus daadwerkelijk getriggerd als ze zo'n melding krijgen.

Ik heb hem ook gewoon aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ndsc schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:42:
[...]

Readyboost is gewoon aanwezig in 7.
Hmm.. ik kon hem niet vinden tussen mijn services?
Wilde hem uitzetten :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 30-12-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ik heb eindelijk mijn SoundMAX onboard kaart werkende gekregen op mijn A8V-XE mobo. Dit met behulp van de volgende drivers:
Heb je nu deze driver + software?
SoundMAX ADI Audio Driver v6.10.2.6100 for 32bit Windows Vista
http://dlsvr02.asus.com/p...AD1988_Vista_61016110.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik had SoundMAX makkelijk werkend gekregen met Vista32 driver 6.10.X.6130 , op een Asus M2N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hoort het eigenlijk zo dat de titelbalk van een gemaximaliseerd programma nu ook transparant is? Ik kijk daar opeens wat raar tegenaan.

Verder lukt het ook niet om de system rating te bepalen. Hij zegt dan iets dat een driver dwarsligt (exacte melding weet ik niet meer). Ligt dat aan de beta of aan mijn systeem? (heb overigens alleen de default drivers gebruikt, nog niks zelf geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:32:
Volgens mij ben jij niet echt een fan van 7, je noemt het cynisch Vista R2, teveel moeite Vista nu al vaarwel te zeggen?
Ik vind de "wauw dit is g**l/de b0m/de shizzle" houding ietwat overdreven ja.
Noem eens voorbeeldjes van dingen die er niet werken? Ik ben enkel uitzetten firewall tegengekomen, die zet die doodleuk weer aan.
- Asyncronous I/O cancellation die nog steeds niet goed doorgevoerd is in de Shell waardoor de hele Explorer hangt als je netwerklink eruit valt en je op een DFS netwerkdrive zit.
Dat zou juist verbeterd worden.

- DFS client utils (dfscmd, dfsutil) die nota bene met Vista default worden geleverd zitten er niet in.

- RSAT niet te installeren, omdat standalone updates (de MSU files) ten eerste hun shell koppeling niet hebben (mwa, ok) en ten tweede ook niet via commandline wusa <update> /q te installeren zijn.

- DFS links worden nu omdat de DFS client shell extensies niet worden gebruikt getoond als semi-normale shortcuts - let op de file folder moniker rechts.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MeHt3r5sQiZuiIvra0cqOCqf/full.png

Waar dat onder elke andere Windows versie die een DFS client heeft gewoon als volgt weergegeven wordt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NUZ80foFb0hy15wTZFZVChhH/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ntj8KorjwVUNq5SmB6GnI5ac/full.png

Sorry dat ik niet direct een screenshot van de properties van de Win7 client extensies kan laten zien. De Snipping tool loopt hier namelijk vast als ik een nieuwe file aan wil maken waarbij ik de naam van een bestaande screenshot als basis wil gebruiken (klik de bestaande file aan, zet een getal erachter en probeer 'm op te slaan in de Pictures Library waar de andere ook stond - Snipping Tool hangt gewoon. Niet één keer, nee consequent.).

Dus nee. Om te zeggen dat we er al zijn, niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik krijg wel een systeem rating dus het ligt aan jou denk ik. Misschien even de goede drivers installeren zoals je zelf ook oppert.

Ik ben nu met het interne cd write programma van windows een CDRW'tje aan het branden en ineens loopt mijn systeem zo traaaaaag. Hebben meer mensen dit of ligt het aan mijn systeem? Dat laatste kan ik met niet voorstellen in Vista heb ik dat nooit dus de hardware is wel in orde denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Kwak op 30-12-2008 17:25 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Palomar schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:11:
Hoort het eigenlijk zo dat de titelbalk van een gemaximaliseerd programma nu ook transparant is? Ik kijk daar opeens wat raar tegenaan.
Ja, de titelbalk en taskbar blijven transparent bij een gemaximaliseerd venster. Vind het eigenlijk jammer dat ze dat veranderd hebben want ik vond dat wel een leuke feature bij Vista, met name bij het webbrowsen geeft dat minder afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik vind het het precies andersom. Bij Vista was het zwart en werd bijgezegd: anders is het irritant. Oh, is dat zo? :o Bij 7 is het beter naar mijn smaak, zal wel teveel commentaar op zijn geleverd toen Vista eenmaal uit was. Maar dan nog, dit is nou precies zoiets wat in Tweakui for 7 te veranderen moet zijn. ;)

@Alt: jij bent system-adm? Moest paar termen ff op Wiki opzoeken, hehehe. Zeker hebje een punt, als dit soort dingen niet goed komt, laat het bedrijfsleven na Vista ook 7 misschien wel links liggen. Maar toch, om nou te zeggen dat er zoveel mis is voor een Beta1, nee zeker niet IMO,

[ Voor 47% gewijzigd door Sjah op 30-12-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:39:
@Alt: jij bent system-adm? Moest paar termen ff op Wiki opzoeken, hehehe. Zeker hebje een punt, als dit soort dingen niet goed komt, laat het bedrijfsleven na Vista ook 7 misschien wel links liggen.
Inderdaad :) En aangezien ik thuis lekker een AD draai met alles erop en eraan kun je gelijk een aantal minder-obvious dingen uitproberen.
Zo heb ik tijdens de Vista Beta's ook nog een leuke DFS gerelateerde bug gevonden.

Maar even alle gekheid terzijde: zoals je ziet zijn looks niet alles, als bepaalde zaken nog niet volledig geimplementeerd zijn (en ik heb ondertussen de hdd af lopen zoeken - de DFS Shell client extensie dll's zijn er wel maar niet geregistreerd) kun je nog niet spreken van een bruikbaar systeem.

Komt vanzelf wel goed, maar Q1/Q2 als releasedatum lijkt mij nu nog wat te voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
alt-92 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:00:
[...]

Komt vanzelf wel goed, maar Q1/Q2 als releasedatum lijkt mij nu nog wat te voorbarig.
Ik hoop van harte op een Q3 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

alt-92 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:00:
[...]

Inderdaad :) En aangezien ik thuis lekker een AD draai met alles erop en eraan kun je gelijk een aantal minder-obvious dingen uitproberen.
Zo heb ik tijdens de Vista Beta's ook nog een leuke DFS gerelateerde bug gevonden.

Maar even alle gekheid terzijde: zoals je ziet zijn looks niet alles, als bepaalde zaken nog niet volledig geimplementeerd zijn (en ik heb ondertussen de hdd af lopen zoeken - de DFS Shell client extensie dll's zijn er wel maar niet geregistreerd) kun je nog niet spreken van een bruikbaar systeem.

We spreken hier ook nog van een beta, waarschijnlijk is het een bug.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Kwak schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:18:
Ik krijg wel een systeem rating dus het ligt aan jou denk ik. Misschien even de goede drivers installeren zoals je zelf ook oppert.
heb inmiddels nvidia vista beta drivers geinstalleerd (kon geen win7 drivers vinden), in vista compatibility mode. Werkt nog steeds niet. Heb maar even een bug reportje ingestuurd, want overal zijn verder de juiste drivers voor geinstalleerd en alles werkt ook goed.
Specs zijn overigens: athlon64 3200 (s754), msi k8t met via chipset, 2GB ram, nvidia 7600GS, 40GB IDE harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:16:
[...]

Ik vind de "wauw dit is g**l/de b0m/de shizzle" houding ietwat overdreven ja.

[...]

- Asyncronous I/O cancellation die nog steeds niet goed doorgevoerd is in de Shell waardoor de hele Explorer hangt als je netwerklink eruit valt en je op een DFS netwerkdrive zit.
Dat zou juist verbeterd worden.

- DFS client utils (dfscmd, dfsutil) die nota bene met Vista default worden geleverd zitten er niet in.

- RSAT niet te installeren, omdat standalone updates (de MSU files) ten eerste hun shell koppeling niet hebben (mwa, ok) en ten tweede ook niet via commandline wusa <update> /q te installeren zijn.

- DFS links worden nu omdat de DFS client shell extensies niet worden gebruikt getoond als semi-normale shortcuts - let op de file folder moniker rechts.

[afbeelding]

Waar dat onder elke andere Windows versie die een DFS client heeft gewoon als volgt weergegeven wordt:
[afbeelding]

[afbeelding]

Sorry dat ik niet direct een screenshot van de properties van de Win7 client extensies kan laten zien. De Snipping tool loopt hier namelijk vast als ik een nieuwe file aan wil maken waarbij ik de naam van een bestaande screenshot als basis wil gebruiken (klik de bestaande file aan, zet een getal erachter en probeer 'm op te slaan in de Pictures Library waar de andere ook stond - Snipping Tool hangt gewoon. Niet één keer, nee consequent.).

Dus nee. Om te zeggen dat we er al zijn, niet echt.
Gelukkig kunnen we, zodra de beta uit is, de feedbacktool lekker uitgebreid gebruiken :)

Ik ben ook al een lijstje aan het bijhouden van dingen die wat beter kunnen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die tool werkt nou toch al? Heb al een rapport verstuurd: "release this ASAP" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:36:
Die tool werkt nou toch al? Heb al een rapport verstuurd: "release this ASAP" >:)
Ik kreeg een dingetje dat ik de serial in moest vullen en zolang het niet geactiveerd was dat de feedbacktool maar zeer beperkt te gebruiken zou zijn?

Nouja, zal wel.
De Beta1 is morgen over een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, ik negeerde dat en kon gewoon bij feedback doen wat ik wou, leek ut. En mind you, ik heb geen serial of crack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb nu voor de onderste balk gekozen (standaard is de bovenste):

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/win7_notes_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom is WMP klein? Omdat het niet openstaat? :)

Ik vind 2 ook zowiezo leuker, die had ik dan ook in de 20 seconden dat ik 7 testte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoe krijg je die zwarte achtergrond?

Trouwens, er komt maar 1 beta, deze dus. Er komt ook maar 1 RC. Mmmh, dan komt q2 release wel weer dichtbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sjah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:34:

Trouwens, er komt maar 1 beta, deze dus. Er komt ook maar 1 RC. Mmmh, dan komt q2 release wel weer dichtbij. :)
Da's wel heel leuk :)

Bij Vista waren er 2 beta's, RC0, RC1, en RC2 was afaik rtm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
En hoe vaak heb je al op [Send Feedback] geklikt? :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:34:

Komt dit van MS? Dus maar 1 Beta en 1 RC? Meestal zeggen ze iets van er komen zoveel beta's en RC's als er nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ik vind Windows 7 uitstekend. Ik heb genoten van Windows Vista en Windows 7 borduurt hier netjes op voort waardoor ik Windows 7 ga aanschaffen zodra dit mogelijk is. Vooral het uit kunnen schakelen van vele onderdelen is handig!
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta:
Vanaf deze post wordt je verteld wat de opties zijn.

Vragen om keys worden verwijderd!