Windows 7 ervaringen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste
Acties:
  • 105.520 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:33
Ik kan niet eens de skin kiezen, direct na de installatie crashed winamp al :(
Geluid werkt prima, speel nu noodgedwongen alles af via Windows Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EDIT schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:44:
Ik kan niet eens de skin kiezen, direct na de installatie crashed winamp al :(
Geluid werkt prima, speel nu noodgedwongen alles af via Windows Media Player.
Gooi mediamonkey erop;) Werkt probleemloos :)
Like winamp alleen dan 10000x keer uitgebreider :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Zo ken ik er ook nog wel een paar :P
Gooi gewoon Windows XP er op :P

Maar goed, het is duidelijk dat het een en ander gewoon nog niet geheel werkt. Overigens is Winamp hier het enige programma dat zo raar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
EDIT schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:50:
Zo ken ik er ook nog wel een paar :P
Gooi gewoon Windows XP er op :P

Maar goed, het is duidelijk dat het een en ander gewoon nog niet geheel werkt. Overigens is Winamp hier het enige programma dat zo raar doet.
Krijg je nog een specifiek foutmelding ofzo?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
anandus schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:41:
[...]
Krijg je nog een specifiek foutmelding ofzo?
Rare ****, nogmaals geïnstalleerd, na deze keer kreeg ik gewoon netjes het scherm welke skin ik wilde kiezen 8)7
En werkt verder prima 8)7

Nou ja, dat probleem dus ook weer weg, maar snap er niets van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Een uurtje nu met 7 gespeeld, 1e indruk is positief, met "maartjes". De install is razendsnel, komt veel minder troep mee, maar DVD-maker wel. De taakbalk vind ik op een of andere manier minder mooi, weet niet wat het is, klassiek (wat ik altijd gebruik bij xp) vind ik ook niet super, en sowieso onbruikbaar omdat dan alle aardigheden uitstaan.Er is wel een meer uitgewerkt concept nu, dit OS voelt meer af, en snel, maar sneller dan Xp.... betwijfel het. Sommige dingen zitten me nog steeds te verstopt, zoals de Refreshrate van je TFT, dat was bij Vista nog makkelijker te vinden. Splashscreen vind ik positief, mooi gedaan, Vista had geen eens een echte splash bij opstarten. Wel mis ik de klassieke startbalk.

ClearType is moeilijk uit te zetten, ik vink het uit, maar moet dan nog die hele wizard aflopen.

Iemand met een X-Fi Xtreme Audio? Driverinstall geeft me een BSOD, en zonder geluid, kijk ik dit OS verder niet aan, dat lijkt me logisch. :)

UAC merkte ik weinig van, staat nog steeds aan. Nee, dit OS kan best in Juli/Aug. al de markt op, waarom wachten tot Nov./December??

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 28-12-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:11:
Een uurtje nu met 7 gespeeld, 1e indruk is positief, met "maartjes". De install is razendsnel, komt veel minder troep mee, maar DVD-maker wel.
Dat hele punt van DVD-Maker snap ik ook niet? 8)7
Iets wat bijna niemand zal gebruiken volgens mij...
Er is wel een meer uitgewerkt concept nu, dit OS voelt meer af, en snel, maar sneller dan Xp.... betwijfel het
Of het daadwerkelijk sneller is weet ik ook niet, maar voor mij voelt het sneller. Daarbij is het een (pre-)beta1.

Ik wacht overigens nog steeds met smart op benches :)
Want ik ben wel benieuwd.
Ik ga zo even RA3 ofzo spelen, kijken hoe dat gaat :)

Ik ben ook benieuwd of deze build de daadwerkelijke beta wordt. Nog een weekje :)

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 28-12-2008 21:16 . Reden: Smiley added :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze maken nog snel een build 7001 en dan maken ze die beta ;) haha.

Is het makkelijk om deze naast vista te installeren (in: kan ik dat gewoon in vista installeren, of wil hij hem dan upgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:30:
ze maken nog snel een build 7001 en dan maken ze die beta ;) haha.

Is het makkelijk om deze naast vista te installeren (in: kan ik dat gewoon in vista installeren, of wil hij hem dan upgraden)
zorgen dat je een lege partitie hebt, cd erin, en dan kom je vanzelf de optie van upgrade of verse instal tegen. Er wordt automatisch een dual boot aangemaakt na de installatie. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
anandus schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:12:
[...]

Ik wacht overigens nog steeds met smart op benches :)
Want ik ben wel benieuwd.
Ik ga zo even RA3 ofzo spelen, kijken hoe dat gaat :)
Games interesseren mij niet zoveel, en sowieso wordt je gam van een nieuwe kaart VEEL sneller, als van het snelste OS uitzoeken IMO.

Heb wel even benches gedraaid voor de afsluit en boottijd ivm XP. Hier win 7 dik. Aflsuiten als er zowat niks geladen staat: Xp 15 sec; 7 7 sec.! Booten naar begin desktop, daar waar je met de muis al aan de gang kan: Xp 37 sec. 7 30 sec.

Vondop WinUpdate alle verdere drivers die ik nodig had, en ik heb best uitgebreide MM-bak met ook TV-kaart. Alleen geluidskaartdrivers zijn er niet, Xtreme-Audio is altijd een achtergesteld kindje geweest... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 28-12-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:10:
[...]

Games interesseren mij niet zoveel, en sowieso wordt je gam van een nieuwe kaart VEEL sneller, als van het snelste OS uitzoeken IMO.
Tja, maar andere manieren om snelheidsverschillen tussen OS'en te meten weet ik niet :)
Heb wel even benches gedraaid voor de afsluit en boottijd ivm XP. Hier win 7 dik. Aflsuiten als er zowat niks geladen staat: Xp 15 sec; 7 7 sec.! Booten naar begin desktop, daar waar je met de muis al aan de gang kan: Xp 37 sec. 7 30 sec.
7 seconden? Wow :)
* anandus hibernate alles wat los en vast zit, dus merkt daar weinig van.

Desalniettemin impressive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 10:06
hier staat een 'review' van Media Extender in Windows 7. Ziet er interessant uit, vooral het volgende:
H.264 playback is now supported out of the box with Windows 7 -- including on Media Center Extenders – both standalone hardware implementations AND on the XBox 360 when in Extender mode.
Heb Windows 7 uiteraard ook even geïnstalleerd, maar gevirtualiseerd op een P4 3GHz wil het niet echt lekker functioneren 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door vriesdude op 28-12-2008 23:20 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
anandus schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:13:
[...]
Tja, maar andere manieren om snelheidsverschillen tussen OS'en te meten weet ik niet :)
Tuurlijk weet je die wel.. ;) Office-suite benchmarks, CADcam-benches etc. Vroeger had je Ziff Davis, weet niet of dat nog bestaat.

Welke codecs komen er dan allemaal mee in 7? toch niet xvid en ac3? Ik wil ook nog wat te doen hebben na de install... :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 28-12-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:31:
[...]

Tuurlijk weet je die wel.. ;) Office-suite benchmarks, CADcam-benches etc. Vroeger had je Ziff Davis, weet niet of dat nog bestaat.
Ja, in dat geval kan je dus net zo goed games nemen :P
Welke codecs komen er dan allemaal mee in 7? toch niet xvid en ac3? Ik wil ook nog wat te doen hebben na de install... :'(
Xvid, divx, etc.
H.264 weet ik niet.

Maar geen QT of Real, (denk ik) dus die mag je nog installeren :P

Edit:
In addition to media support in Vista, Windows 7 will add playback of media in MP4, MOV, 3GP, AVCHD, ADTS, M4A, and WTV multimedia containers, with native codecs for H.264, MPEG4-SP, ASP/DivX/Xvid, MJPEG, DV, AAC-LC, LPCM, AAC-HE
Aldus :Y)

Mov, dus Quicktime? Of is dat alleen de container?

[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 28-12-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
RamO schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:29:
[...]

Als je tijd hebt; een vergelijking tussen XP sp3 en Win7
anandus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:04:
[...]
En Vista SP1 :)

Moet vast te doen zijn met een 3DMark ofzo (als dat nog bestaat, eigenlijk? :X ).

Kijk uit voor DX10<>DX9 :)
Ik heb juist 3DMark06 gedownload, dat zou moeten werken op Vista, Win7, en WinXP.

Begin a.u.b. niet over de (waarschijnlijk) redelijk slechte cijfers, want het dingetje heeft maar een Intel GMA950 grafische kaart in zich zitten, en uitbreiden is niet mogelijk wegens laptop.

Maar je kan a.d.h.v. de cijfers wel een vergelijking zien tussen de drie verschillende Operating Systems.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik vind 1 ding wel prachtig , maar gewaagd: geen Windows Mail erbij. Kansen voor Thunderbird dus.... Ja je kan de Live! installer pakken en Messenger en LiveMail installen, maar naar die installer zag ik ook geen linkie... Een verademing, dat er aan je een keer niet de "goedbedoelde" bekende programma's gesuggereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:46:
[...]

[...]

Ik heb juist 3DMark06 gedownload, dat zou moeten werken op Vista, Win7, en WinXP.

Begin a.u.b. niet over de (waarschijnlijk) redelijk slechte cijfers, want het dingetje heeft maar een Intel GMA950 grafische kaart in zich zitten, en uitbreiden is niet mogelijk wegens laptop.

Maar je kan a.d.h.v. de cijfers wel een vergelijking zien tussen de drie verschillende Operating Systems.
Goed man! Kan niet wachten!
Had ik al gezegd dat je een held bent? :)

En ik denk dat juist een GMA950 een goed beeld geeft, dit is juist een heel erg mainstream-GPU :)
Sjah schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:47:
Ik vind 1 ding wel prachtig , maar gewaagd: geen Windows Mail erbij. Kansen voor Thunderbird dus.... Ja je kan de Live! installer pakken en Messenger en LiveMail installen, maar naar die installer zag ik ook geen linkie... Een verademing, dat er aan je een keer niet de "goedbedoelde" bekende programma's gesuggereerd worden.
Misschien dat er in de final een shortcut op de Desktop terecht komt.

Maar ik denk dat Microsoft Google achterna wil, en hun online Live-platform zullen promoten. Ze hebben de laatste tijd hun mond vol van 'cloud computing' en weetikveelwat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als ik het me goed herinner, staat er in het 'Welcome'-scherm een link naar de diensten van Windows Live.

In Windows Vista stonden er mintens 4, dus in Windows 7 zullen er ook wel linkjes zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Alex) schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:03:
Als ik het me goed herinner, staat er in het 'Welcome'-scherm een link naar de diensten van Windows Live.

In Windows Vista stonden er mintens 4, dus in Windows 7 zullen er ook wel linkjes zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/reviews/winvista_rtm_install_39.jpg
U zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Misschien meer een VirtualPC-vraag dan een Win7-vraag, maar toch:

Hoe kan ik drivers voor de nVidia 8800GT installeren als ik Win7 in een VirtualPC draai?
Ik heb de Vista32-drivers geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding wegens niet-gevonden hardware.

[ Voor 24% gewijzigd door GeeBee op 29-12-2008 00:12 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 11:21
Als je bijdehand doet, zorg dan tenminste dat je het bij het juiste eind hebt |:(

Dit is het welkomstscherm waar hij het over heeft:

Afbeeldingslocatie: http://blogs.technet.com/blogfiles/mattmcspirit/WindowsLiveWriter/WindowsVistaCustomisingtheWelcomeCenter_9626/WelcomeCenter1.jpg

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
opzich werkt het op het eerste gezicht best vlot maar jammer dat je niet meer het klassieke startmenu kan kiezen. Het liefste zou ik eigenlijk het menu van xp zien maar dat vind je in vista ook al niet meer. (dat het menu programma's gewoon volledig uitklapt, als je iets zoekt in het startmenu heb je de rest toch niet nodig). En hoet zit het eigenlijk met het WinFS filesystem, komt dat er eigenlijk nog of is het volledig van de baan?

[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 29-12-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik dacht ook aan het Welkomst scherm, jij komt nu aan met het Welcome Center. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Ramon schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:19:
[...]

Als je bijdehand doet, zorg dan tenminste dat je het bij het juiste eind hebt |:(

[afbeelding]
Als je me zonodig op een dergelijke manier op m'n plaats moet zetten ( |:( |:( |:( ), zorg dan in ieder geval dat je het bij het juiste eind hebt...

Dat is dus het Welcome Center, niet het Welkom Scherm.
edit:
[/spuit11..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
GeeBee schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:11:
Misschien meer een VirtualPC-vraag dan een Win7-vraag, maar toch:

Hoe kan ik drivers voor de nVidia 8800GT installeren als ik Win7 in een VirtualPC draai?
Ik heb de Vista32-drivers geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding wegens niet-gevonden hardware.
Dat gaat niet werken aangezien VirtualPC geen 8800GT kan emuleren. Het schijnt mogelijk te zijn om Aero aan de praat te krijgen (tenminste ik neem aan dat je dat wilt?) door met remote desktop te connecten naar je '7'-installatie binnen VirtualPC. Ben ik vandaag ook een tijdje mee wezen prutsen maar is me niet gelukt btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hij het introductiecentrum bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:22
Heb hem ook geinstalleerd en de beta msn (9) werkt bij mij er nog niet. Hij loopt namelijk vast.
Maar over algemeen redelijk stabiel voor een beta. Ga nog verder testen :P

[ Voor 3% gewijzigd door mklcln op 29-12-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
SoaDmaggot schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:24:
[...]

Als je me zonodig op een dergelijke manier op m'n plaats moet zetten ( |:( |:( |:( ), zorg dan in ieder geval dat je het bij het juiste eind hebt...

Dat is dus het Welcome Center, niet het Welkom Scherm.
edit:
[/spuit11..]
Dan gooi ik het op een fout in benaming van MS, maar voor mij was het wel meteen duidelijk dat het om het Welcome Center (of Introductiecentrum in het NL) ging. Dan nog vond ik je reactie een beetje te betweterig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Ramon schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:30:
[...]

Dan gooi ik het op een fout in benaming van MS, maar voor mij was het wel meteen duidelijk dat het om het Welcome Center (of Introductiecentrum in het NL) ging. Dan nog vond ik je reactie een beetje te betweterig :p
Dat was dus totaal niet de intentie van die reactie.. Maar OK, laten we hier verder geen ellenlange discussie over beginnen oid, er wordt dus het Welcome Center bedoeld, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Blueone schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:19:
En hoet zit het eigenlijk met het WinFS filesystem, komt dat er eigenlijk nog of is het volledig van de baan?
wontcachme in "[Geruchtenmolen] 'Windows 7' in 2009?*"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
blijft het ook ntfs bij de final of is dat alleen nog maar in deze beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Laatst online: 04-09 07:47
Sjah schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:11:
Iemand met een X-Fi Xtreme Audio? Driverinstall geeft me een BSOD, en zonder geluid, kijk ik dit OS verder niet aan, dat lijkt me logisch. :)
Ik :). En heb m'n audio ook werkend gekregen in Windows 7 (ik typ dit bericht vanuit W7). Ik heb de 32 bits Vista versie gedownload en Vista compatible mode aangezet op de installer. De installatie verliep perfect!

Welke drivers/setup gebruiken jullie ATI kaart owners btw?

/edit: Hij heeft wel de drivers goed geinstalleerd voor mijn X-Fi maar het lijkt alsof de tabje X-Fi CMSS-3D niet reageerd op wat ik configureer. Ik ben er nog niet uit wat dit is. Morgen maar eens verder proberen. Nu eerst eens m'n bedje opzoeken :).

[ Voor 26% gewijzigd door zmaster op 29-12-2008 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Blueone schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:00:
[...]

blijft het ook ntfs bij de final of is dat alleen nog maar in deze beta?
Als ik het goed begrijp de final ook in ntfs. Ze zullen heus niet een complete verandering van het onderliggende principe gaan doen na een beta. Dat wordt bewaard voor windows 2012 denk ik

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:19:
[...]

[afbeelding]
Ik heb een Welcome Center in Win7 helemaal nergens gezien, volgens mij? :?

Edit:
Oeh, ik kom nu pas achter winkey+pijltjes :)
Nice :)
edit:
Kan ook dat dat er al in zit sinds Win95, hoor, maar ik kom er net pas achter :P

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 29-12-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
zmaster schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:01:
[...]
...
Welke drivers/setup gebruiken jullie ATI kaart owners btw?
...
Ati heeft W7 preview drivers, versie 8.55, beschikbaar. Op de Ati site kon ik ze zo 1-2-3 niet vinden, maar Google is je vriend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat is het aanmeldscherm (winlogon) :')

Over WinFS: reken daar maar niet op. Sowieso was WinFS nooit meer dan een laag bovenop NTFS, waarop je SQL-queries zou kunnen uitvoeren om te zoeken enzo. Eigenlijk bieden de huidige producten (Windows Desktop Search 4, Google Desktop, ...) je dat ook al wel...

NTFS is inmiddels een bewezen platform met tal van functies, het is niet te verwachten dat Microsoft dit zomaar gaat vervangen als daar niet een verdomd goede reden voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:13:
[...]
Over WinFS: reken daar maar niet op. Sowieso was WinFS nooit meer dan een laag bovenop NTFS, waarop je SQL-queries zou kunnen uitvoeren om te zoeken enzo. Eigenlijk bieden de huidige producten (Windows Desktop Search 4, Google Desktop, ...) je dat ook al wel...
Ik dacht dat WinFS wat dieper ging, dat het ook journalled was, maar je hebt inderdaad gelijk, het ligt 'gewoon' bovenop NTFS, zie ook hier:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/WinFSArch.svg/720px-WinFSArch.svg.png

Dit doet mij nog meer de vraag rijzen waarom het dan zo moeilijk te implementeren is, of zelfs niet in een service pack uitgebracht kan worden?

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 29-12-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
anandus schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:28:
[...]
Dit doet mij nog meer de vraag rijzen waarom het dan zo moeilijk te implementeren is, of zelfs niet in een service pack uitgebracht kan worden?
Omdat Msft daar geen zin in heeft. Windows Desktop Search 4 biedt de meeste functionaliteit van WinFS al, het enige wat er zo ongeveer niet is is een SQL-query-omgeving:
SQL:
1
SELECT * FROM files WHERE filename LIKE '%porn%'

Lees ook dit eens:
13. WinFS Whatever happened to the infamous NTFS replacement? Windows 7 would really benefit from an improved file system, and such an improvement is bound to attract businesses that shunned Vista for its lack of innovation and improvement.
Businesses want a version of Windows that never crashes, never needs updating, and that they can manage from the other side of the world. 'lack of innovation' is not something I've heard before. And we talk to businesses a lot.

What do you think businesses want from 'an improved file system'?

The relational database structure should enhance overall system performance. This statement is somewhat similar to: Taking a shower will make me more attractive to Angelina Jolie. The more immediately pressing concern is that she doesn't know that I fucking exist.

In my opinion, Windows Desktop Search gets you most of what WinFS would have gotten you - the average home user doesn't want to run SQL queries against their filesystem; WDS allows you to do text and/or metadata search pretty quickly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alex) schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:48:
[...]
Omdat Msft daar geen zin in heeft. Windows Desktop Search 4 biedt de meeste functionaliteit van WinFS al, het enige wat er zo ongeveer niet is is een SQL-query-omgeving:
SQL:
1
SELECT * FROM files WHERE filename LIKE '%porn%'
Het is er wel, maar dan in een meer human language formaat (gebruik de advanced search maar eens en kijk wat er aan parameters wordt gegeven).
SQL syntax is niet iets wat je de doorsnee gebruiker laat inkloppen, die is meer op z'n gemak met een search query die lijkt op wat je in een zoekmachine invoert.

[edit]
Zeg maar het laatste stukje uit de quote dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2008 10:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dpz schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:27:
Heb hem ook geinstalleerd en de beta msn (9) werkt bij mij er nog niet. Hij loopt namelijk vast.
Maar over algemeen redelijk stabiel voor een beta. Ga nog verder testen :P
en de onlangs verschenen NIET beta msn 09 werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alex) schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:48:

........
The relational database structure should enhance overall system performance. This statement is somewhat similar to: Taking a shower will make me more attractive to Angelina Jolie. The more immediately pressing concern is that she doesn't know that I fucking exist..........
_O- :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Alex) schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:13:
[...]

Dat is het aanmeldscherm (winlogon) :')
Zover waren we all offtopic gegaan... Maar ok, voor jou de laatste keer:

What is the Welcome screen?
The Welcome Screen is the screen that you use to log on to Windows. It displays all of the accounts on the computer.
Welcome Center
Welcome Center automatically appears when you use the computer for the first time. You can choose to have it appear every time you start your computer or turn it off.
Schijnbaar beginnen mensen direct te trollen zonder zelf ook maar enkel onderzoek te doen en mij daarbij direct van hetzelfde te beschuldigen (tekort aan onderzoek, that is), triest.. Kunnen we nu weer terug ontopic? :/

Overigens zit in Windows 7 bij de voorlaatste build 6956 (en voor zover ik weet ook 7000) geen Welcome Center in het OS, dit schijnt echter volgens (minder betrouwbare?) bronnen hier en daar niet het geval te zijn geweest in oudere builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Met andere woorden:
De index service van Vista en Win7 (of voor XP: Windows Desktop Search) is dus eigenlijk de plaatsvervanger voor WinFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
hoe groot is de partitie die je nodig hebt om het te installeren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Groot genoeg om mee te werken en afhankelijk van wat je er precies mee wil? :)
Een 20GB is wel het minimum als je een beetje ruimte wil overhouden - de diskspace requirements van Vista is 32GB minimum, Win7 is dan weliswaar zuiniger, maar veel zal het niet afwijken in een real-world scenario.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En 200Mb voor de boot-partitie :)
Niet dat dat significant groot is vergeleken met 20Gb, maar nog :P

[ Voor 54% gewijzigd door anandus op 29-12-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
anandus schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:21:
Met andere woorden:
De index service van Vista en Win7 (of voor XP: Windows Desktop Search) is dus eigenlijk de plaatsvervanger voor WinFS?
Zoiets. Het werkt heel vlot, wat wil je nog meer? :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik heb nog een 20GB voormalige XP partitie over en ik vindt het leuk om even te spelen met Windows 7. Zet er alleen een browser, een virusscanner, office en wat andere basisvoorzieningen op. Misschien dat ik de partitie vooraf kan uitbreiden via Vista Diskmananger. Bedankt voor de informatie.

edit...
|:( Als je een partitie uitbreidt kan er geen OS meer...

[ Voor 10% gewijzigd door Kwak op 29-12-2008 11:46 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
SoaDmaggot schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:19:
[...]
Schijnbaar beginnen mensen direct te trollen zonder zelf ook maar enkel onderzoek te doen en mij daarbij direct van hetzelfde te beschuldigen (tekort aan onderzoek, that is), triest.. Kunnen we nu weer terug ontopic? :/
Ik maakte een foutje, so what, wind je niet zo op ;)
Overigens zit in Windows 7 bij de voorlaatste build 6956 (en voor zover ik weet ook 7000) geen Welcome Center in het OS, dit schijnt echter volgens (minder betrouwbare?) bronnen hier en daar niet het geval te zijn geweest in oudere builds.
In mijn 6936 zit i.i.g. wel een Welcome Center, waar ook Windows Live in stond, dacht ik. Ik kan het nu niet controleren - mijn internetverbinding thuis ligt plat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik werk nu bijna een dag met build 7000, maar als ze er een doosje om doen kan dit morgen in de schappen liggen hoor! Mijn systeem wordt vlekkeloos herkent, allerlei helpteksten zijn al bijgewerkt en het geheel draait als een zonnetje.

Enige bugs die ik tot nu toe ervaren heb zijn:
• Skype 3.6 is blijkbaar niet compatible. Dit wordt netjes opgevangen door zo'n melding en "check solutions" knop, maar de enige solution die ik ken is overstappen naar de Skype 4 beta.
• Virtual PC heeft een redraw-probleempje bij het opnieuw focussen van vensters waarin een VM draait. Venster bewegen lost dat op.
• Windows Update beweerde op een goed moment dat de laatste updates gefaald waren terwijl de historie niks van falen vermeld. Inmiddels lijkt alles oké.
• De ctrl-toets blijft 'hangen' als ik die als toetsaanslag in Logitech SetPoint configureer. Mijn duimwieltje die tabs wisselt en sluit (ctrl+{pgup,pgdwn,w}) is hierdoor niet te gebruiken. (Regression, maar ws. iets wat SetPoint wel op kan lossen).
• Pidgin lijkt niet helemaal tevreden. Ik heb hem al wel een keer not-responding gehad.

Hopelijk kan ik deze installatie behouden voor de beta periode, want vooralsnog zou ik hier prima dagelijks mee kunnen werken.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CyberSnooP schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:48:
Ik werk nu bijna een dag met build 7000, maar als ze er een doosje om doen kan dit morgen in de schappen liggen hoor! Mijn systeem wordt vlekkeloos herkent, allerlei helpteksten zijn al bijgewerkt en het geheel draait als een zonnetje.
Inderdaad, breng het nu uit Microsoft, het werkt fantastisch.
Snel, makkelijk, dat nieuwe task-bar gebeuren is echt GE-WEL-DIG!

Het enige wat hier nu nog niet werkt = ActiveSync(Htc Touch Dual).
Explorer gaat op z'n bek wanneer ik ActiveSync start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:56:
[...]

Inderdaad, breng het nu uit Microsoft, het werkt fantastisch.
Snel, makkelijk, dat nieuwe task-bar gebeuren is echt GE-WEL-DIG!

Het enige wat hier nu nog niet werkt = ActiveSync(Htc Touch Dual).
Explorer gaat op z'n bek wanneer ik ActiveSync start ;)
ActiveSync? :?
Dat is toch voor XP?

Er is toch het Windows Mobile Device Center? Of hebben ze dat er weer uitgesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
zmaster schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:01:
[...]

Ik :). En heb m'n audio ook werkend gekregen in Windows 7 (ik typ dit bericht vanuit W7). Ik heb de 32 bits Vista versie gedownload en Vista compatible mode aangezet op de installer. De installatie verliep perfect!
Je hebt de Audio ook? Ook de laatste drivers gebruikt, ik ook, ook met compatibiliteitsmodus. Gaat goed, tot die gaat toepassen, dan bsod. Vreemd, waarom jij wel mazzel? :(

Is eral iets bekent over de systeemeisen van 7? P3 800 512mb lijkt me reeel voor dit OS, voor Vista vond ik het niet reeel. Toch wel belangrijk puntje, Refurbishers kunnen niet eeuwig bij Xp blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 29-12-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
anandus schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:00:
[...]
ActiveSync? :?
Dat is toch voor XP?

Er is toch het Windows Mobile Device Center? Of hebben ze dat er weer uitgesloopt?
Hij herkent m'n Htc Touch Dual niet automatisch, vista deed dit wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:02:
[...]

Je hebt de Audio ook? Ook de laatste drivers gebruikt, ik ok, ookmet compatibiliteitsmodus. Gaat goed, tot die gaat toepassen, dan bsod. Vreemd, waarom jij wel mazzel? :(
Offtopic:
Dit is de allereerste keer dat ik lees over een bsod :) (zowel hier als andere fora).
Was het bijna vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ActiveSync is voor XP, Windows Mobile Device Center is voor Vista. Wat er voor 7 komt, geen idee. Hopelijk integreert het met de 'device stage'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:48
Iemand Windows 7 al op een netbook geprobeerd of ga ik de eerste zijn? :P

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bokkow schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:48:
Windows 7 wordt geloof ik onder andere in de markt gezet om een concurrent te zijn voor Linux op netbooks, dus het zou prima moeten werken.

Maar in dit topic ben je de eerste :P
Vergeet niet je ervaringen te delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 14:18
Heeft iemand Windows 7 al geprobeerd in VMware? Bij mij werkt het redelijk, behalve als ik Accelerate 3D graphics heb aan staan bij mijn display. Want dan doet de prestatie index het niet helemaal meer. En als ik een vista game start dan lijkt mijn desktop bevroren.
De problemen ontstaan trouwens pas als ik de VMware SVGA drivers heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
CyberSnooP schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:48:

Hopelijk kan ik deze installatie behouden voor de beta periode, want vooralsnog zou ik hier prima dagelijks mee kunnen werken.
Klinkt goed! Enige bug die ik hier nog zie is wanneer je de taskbar op "Never combine" zet in de properties. Er komen dan lege zwarte vlakken boven de items in de taskbar.

Overigens ben ik nog niet echt overtuigd van de nieuwe taskbar, hoe is dat bij de tweakers?

=edit= ik kom er net achter dat je door te klikken op je scrollwiel op een item in je taskbar je een nieuwe instance van een programma wat al open staat kan starten. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 29-12-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
baggah schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:01:
Heeft iemand Windows 7 al geprobeerd in VMware? Bij mij werkt het redelijk, behalve als ik Accelerate 3D graphics heb aan staan bij mijn display. Want dan doet de prestatie index het niet helemaal meer. En als ik een vista game start dan lijkt mijn desktop bevroren.
De problemen ontstaan trouwens pas als ik de VMware SVGA drivers heb geïnstalleerd.
VMWare heeft niet echt een 3D kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 14:18
anandus schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:03:
[...]
VMWare heeft niet echt een 3D kaart ;)
Dat weet ik, maar het is alleen vreemd dat ik zonder de VMware SVGA driver wel een potje mijnenveger kan spelen, en met die driver niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
bokkow schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:48:
Nee, ik draai al ruim meer dan een maand op Windows 7 :P Werkt lekker soepel, alleen soms op drukke websites wil hij nog wel wat langzaam aanvoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier geen enkel probleem met de Vmware drivers onder Vmware Workstation 6.0.0 build 45731.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ramon schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:01:
ik kom er net achter dat je door te klikken op je scrollwiel op een item in je taskbar je een nieuwe instance van een programma wat al open staat kan starten. :P
Ja, de taakbalk en het vensterbeheer hebben een leuke opwaardering gekregen met wat truukjes. Bovenstaande kun je ook bereiken met een shift+klik op een icoontje. Verder werkt het eerder genoemde windows-toets+pijltjes wel oké. Ook leuk is dat als je dubbelklikt op de boven of onderrand van een venster (terwijl je de noord-zuid-muiscursor ziet) het venster zich verticaal-maximaliseert.

De zich aan het pictogram aanpassende kleuren van het effect dat je ziet als je met je muis over een taakbalkknop gaat is een grappig detail. Ik kijk uit naar meer programma's die (net zoals de verkenner) een uitgebreider lijstje weergeven als je rechtsklikt op het taakbalk-icoon. Direct firefox met de juiste webpagina openen lijkt me mooi.

De libraries doen nog wel een beetje raar: De help vermeld dat ik ook verwisselbare en netwerkschijven mag toevoegen, maar als ik dat probeer moppert ie dat die locatie niet geïndexeerd is en als ik die wil indexeren mag dat niet omdat het een netwerkschijf is (wat ik wel snap, want daarop is het lastig wijzigingen bijhouden).

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Het enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad met Windows7 is dat ik 'Symantec Endpoint Protection V11' maar niet geïnstalleerd krijg. Iemand suggesties? Ja, ik run het in 'Admin mode', en waar kan 'Vista compatible mode'.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Wat ook wel leuk is aan de nieuwe taskbar: als je links klikt op een taskbar knop en dan je muis omhoog sleept (dus de knop niet los laten) dan "sleep" je het jumplist menu uit de knop.

Wat ook handig is om te weten, is dat je kan rechts klikken op de naam van het programma (of het unpin/close menu item) in de jumplist om de Properties van de shortcut te openen of het programma als Admin te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Wat ik niet zo leuk vind is dat 7 mijn pc, die de enige in dit huis is en direct aan internet hangt, groepeert als op een network "public places". Ja leuk, maar ik zit niet in de koffieruimte van Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:29:
Wat ik niet zo leuk vind is dat 7 mijn pc, die de enige in dit huis is en direct aan internet hangt, groepeert als op een network "public places". Ja leuk, maar ik zit niet in de koffieruimte van Schiphol.
Dat kon je toch bij installatie kiezen? Althans, ik heb het wel tijdens het installatie process aangegeven :P

EDIT:

Uit de installatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/win7_beta_39.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 29-12-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:36:
[...]

Dat kon je toch bij installatie kiezen? Althans, ik heb het wel tijdens het installatie process aangegeven :P
Inderdaad :)

Je kan kiezen tussen 'Home', 'Work' en 'Public' :)
En anders kan je het gewoon veranderen in Network en Sharing Center :)

Moet trouwens zeggen dat dat Homegroup-gedoe echt enorm fijn is zeg! :)
(En wat was dat een gedoe in Vista, bestanden delen enzo :X )

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 29-12-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja, ik heb zelf public gekozen. Maar DAT is wat 7 mij suggereerde, ik zit zeker niet op Work, en Home heb ik ook niet, dan blijft Public over, wat ook niet echt helemaal de juiste is lijkt mij. Volgende keer toch maar Home kiezen.... Waarop hebben deze settingskeus dan effect? Enkel de firewall? Die zet ik toch uit... En heeft deze firewall nu eindelijk dat die ook uitgaand verkeer tegenhoudt? :X

[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 29-12-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:04:
Ja, ik heb zelf public gekozen. Maar DAT is wat 7 mij suggereerde, ik zit zeker niet op Work, en Home heb ik ook niet, dan blijft Public over, wat ook niet echt helemaal de juiste is lijkt mij. Volgende keer toch maar Home kiezen.... Waarop hebben de ze settingkeus dan effect? Enkel de firewall? Die zet ik toch uit... En heeft deze firewall nu eindelijk dat die ook uitgaand verkeer tegenhoudt? :X
Firewall, of network discovery aanstaat, of je zelf discovered kan worden, dat soort dingen.

Kijk maar in de Network and Sharing Center en dan advanced settings.
Ik geloof dat het daar allemaal van toepassing op is. Volgens mij zijn het een soort presets.
(Maar ik kan er natuurlijk naast zitten)

Edit:
Cool, ik zie net in het start menu (ik gebruik objectdock :P ) dat er ook per programma de laatst geopende bestanden bijgehouden wordt :)
(Of was dat in Vista ook zo?)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 29-12-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:04:
Ja, ik heb zelf public gekozen. Maar DAT is wat 7 mij suggereerde, ik zit zeker niet op Work, en Home heb ik ook niet, dan blijft Public over, wat ook niet echt helemaal de juiste is lijkt mij. Volgende keer toch maar Home kiezen.... Waarop hebben deze settingskeus dan effect? Enkel de firewall? Die zet ik toch uit... En heeft deze firewall nu eindelijk dat die ook uitgaand verkeer tegenhoudt? :X
Je hebt een pc in huis, een enkele pc. En je moet een netwerk instellen. Lijkt me niet dat je op werk zit maar ook zeker niet op een publiek toegankelijk netwerk toch? Je zit gewoon op je thuis netwerk, home dus, enkel dan zonder andere computers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik heb het inmiddels ook weten te installeren op mijn 20 GB partitie. De installatie vind ik vrij matig. Je merkt niet goed dat ie bezig is. Een statusbar of iets dergelijks is zeer welkom.
Ramon schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:01:
[...]
Overigens ben ik nog niet echt overtuigd van de nieuwe taskbar, hoe is dat bij de tweakers?
[...]
Aan de nieuwe taskbar moet ik ook nog erg wennen. Ik mis bijvoorbeeld de quicklaunch bar. Maar ook de functionaliteit is nog wat duister. Hij stapelt de verschillende MSN schermen heel raar. Het minimaliseren rechtsonder bij de klok van MSN is er ook uit gehaald. Jammer.
Wat ik ook opvallend vind is dat mijn Vista partitie niet kan zien in Windows Explorer.

Verder werkt het prima, hij draait soepel. Nog geen hangende programma's gehad. Alle Vista drivers werken gewoon. Ik hoop dat ie het lang blijft doen. Maar vista vind ik vooralsnog een stuk prettiger.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:14:
Ik heb het inmiddels ook weten te installeren op mijn 20 GB partitie. De installatie vind ik vrij matig. Je merkt niet goed dat ie bezig is. Een statusbar of iets dergelijks is zeer welkom.
Onderaan is een grote groene balk, die niet gezien?
Verder geeft-ie toch aan wat-ie aan het doen is? (Copying enzo)
Aan de nieuwe taskbar moet ik ook nog erg wennen. Ik mis bijvoorbeeld de quicklaunch bar. Maar ook de functionaliteit is nog wat duister.
De quick launch is nu al verwerkt in de taakbalk.
Sterker nog, als je iets installeert met de optie 'add shortcut to quick launch', dan komt-ie braaf pinned op de taakbalk terecht :)
Het minimaliseren rechtsonder bij de klok van MSN is er ook uit gehaald.
?
Dat kan je gewoon customizen, hoor :)
Maar vista vind ik vooralsnog een stuk prettiger.
Interessant, dit is de eerste keer dat ik dat hoor.
Waarom vind je Vista prettiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Extracting is het enige waarop je moet letten bij install, dat duurt lang , de rest niet. En extracting geeft die mooi met procenten aan, alleen blijft die altijd lullig lang op 0% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er is 1 site die problemen heeft met IE8, en dat is GoT (althans, de enige site waar ik kom :P ).

Ik heb bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0rcg71jo0nHrxW778rYFLcy8/thumb.png

Dan stopt de pagina gewoon opeens. Zowel in Compatibility modus, als zonder. Er is geen 1 andere site waar ik dit tegenkom 8)7
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:14:
Ik heb het inmiddels ook weten te installeren op mijn 20 GB partitie. De installatie vind ik vrij matig. Je merkt niet goed dat ie bezig is. Een statusbar of iets dergelijks is zeer welkom..
Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/win7_beta_21.jpg

Percentages bovenin per onderdeel, groene statusbalk onderin :P Wat wil je nog meer?

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 29-12-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meer mensen die de foutmelding 'cannot boot from cd: code 5' krijgen als je probeert te booten vanaf de build 7000 dvd?

Het ligt volgens mij niet aan de (gebrande) dvd, want op een andere pc boot ie wel vanaf deze dvd. Als ik die dvd-drive in mijn pc inbouw krijg ik alsnog deze melding. Lijkt wel iets met de bios te maken hebben oid.. (het is niet een heel oude pc, msi athlon64 mobo uit 2004).

Installeer hem nu vanuit XP (stond nog op de HD waarop ik win7 wil zetten, ik kies ervoor om XP te overschrijven) en dat lijkt wel te werken, maar is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:29:
Wat is het verschil dan? Het zijn allebei niet-vertrouwde netwerken. Of wou je zeggen dat je het internet een betrouwbare plek vindt, like een thuisnetwerk? Waar alle vulnerable poorten (NetBIOS etc) open staan naar buiten. Ik vind public place de enige juiste keuze, en mooi dat 7 daar ook zo over denkt.

Bashen om het bashen noemen ze dat.

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 29-12-2008 16:29 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:24:
Er is 1 site die problemen heeft met IE8, en dat is GoT (althans, de enige site waar ik kom :P ).

Ik heb bijvoorbeeld dit:

[afbeelding]

Dan stopt de pagina gewoon opeens. Zowel in Compatibility modus, als zonder. Er is geen 1 andere site waar ik dit tegenkom 8)7
Ik heb even IE opgestart. En ingelogd. En ben naar dat topic gegaan (Wat ik allemaal niet voor je over heb, hè? :> )

Maar hier doet-ie het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Misschien moet ik nog wennen, ik draait het pas een paar uur. Maar Vista werkt mijn inziens wat intuïtiever. Ik ga even met jou opmerkingen aan het werk. Wellicht dat ik het dan beter begrijp. Ik geloof desondanks wel dat ik taakbalk wat mooier vond in Vista.

Ik snap wel wat je bedoelt met Quicklaunch in de taakbalk, ik denk dat ik iets te snel was daarmee. Hij gebruikt het quicklaunch gedeelte nu ook om je vensters in te stapelen. Dat had ik nog niet helemaal door. Maar dat vind ik vooralsnog niet handig. De schermen van tegenwoordig zijn groot genoeg. Waarom daar stapelen. Ik vond het juist handig om dan rechts naar je start knop een stapel veel gebruikte programma's te hebben. En dat dan daarna pas het actieve gedeelte van je taskbar te hebben. Gewenning zal het toverwoord zijn denk ik.

Hoe krijg jij MSN dan geminimaliseerd rechtsonder in de taakbalk? Daar waar de klok zit, de virusscanner, geluidsopties, windowsupdates en dergelijke. Want nu krijg ik een stapel actieve Messenger-chat-schermen met daar tussen ook nog het basis programma met daarin je lijst met contacten en zo.

Die statusbar bedoel ik bij de installatie. Die begint met een blauw glasachtig scherm. Daar bleef die bij mij nogal lang hangen voordat ik taal, locatie en toetsenbordinstellingen kon instellen. Ik dacht toen dat ie vast zat, maar bleef maar even geduldig wachten. Als ik toen iets van statusbar had gezien wist ik dat ie bezig was.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
spone schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:28:
[...]

Wat is het verschil dan? Het zijn allebei niet-vertrouwde netwerken. Of wou je zeggen dat je het internet een betrouwbare plek vindt, like een thuisnetwerk? Waar alle vulnerable poorten (NetBIOS etc) open staan naar buiten. Ik vind public place de enige juiste keuze, en mooi dat 7 daar ook zo over denkt.

Bashen om het bashen noemen ze dat.
Niks bashen.... ik vroeg me gewoon iets af. Stel jij hebt een thuisnetwerk van 4 pc's , en die ene pc die rechtstreeks aan je kabel/adsl hangt neem jij op in public places? Dat zeg je dus. Want dan moet je consequent zijn, want die server-pc hangt aan 2 netwerken,en je zou voor het gevaarlijkste netwerk moeten kiezen.

En ik zit bij upc op een kabelmodem, ik mag wel aannemen (weet wel zeker) dat deze isp eea aan poorten heeft afgesloten, en me NetBIOS staat al helemaal niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:34:
Hoe krijg jij MSN dan geminimaliseerd rechtsonder in de taakbalk? Daar waar de klok zit, de virusscanner, geluidsopties, windowsupdates en dergelijke. Want nu krijg ik een stapel actieve Messenger-chat-schermen met daar tussen ook nog het basis programma met daarin je lijst met contacten en zo.
Hmm.. Toen ik MSN 'sloot' minimaliseerde hij gewoon naar rechtsonder. Staat-ie ook niet boven het kleine pijltje?

als je erop klikt, dan kan je trouwens op customize klikken en precies per programma kiezen wat-ie moet doen (icoon en notificatie, alleen notificatie, of helemaal niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Waar zou die dan moeten zitten? Zo ziet het er rechtsonder uit bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/2302/hoekjeec1.jpg

Of zou het uitmaken dat ik Live Messenger Beta heb geinstalleerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Kwak op 29-12-2008 16:47 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:36:
[...]

Niks bashen.... Stel jij hebt een thuisnetwerk van 4 pc's , en die ene pc die rechtstreeks aan je kabel/adsl hangt neem jij op in public places? Dat zeg je dus. Want dan moet je consequent zijn, want die server-pc hangt aan 2 netwerken,en je zou voor het gevaarlijkste netwerk moeten kiezen.
Jij geeft aan dat je pc de enige in huis is, en direct op internet aangesloten zit. Niks router dus, direct public ip. Wanneer je in een thuisnetwerk achter een router zit, geef je home network aan, als ie dat niet uit zichzelf al kiest.

Waar heb ik die server-pc gemist trouwens (die naar ik aanneem het internet deelt)? Dan geef je toch aan de lan-kant aan dat het een home netwerk is en aan de wan-kant een public netwerk? Je geeft in principe per netwerkkaart aan op welk netwerk je zit, niet per computer. Zou een mooie boel worden >:)

Hoe dan ook zou ik dit geen standaard-setup noemen. In veruit de meeste netwerken wordt het delen door een router gedaan.
En ik zit bij upc op een kabelmodem, ik mag wel aanemen (weet wel zeker) dat deze isp eea aan poorten heeft afgesloten, en me NetBIOS staat al helemaal niet open.
Ik zou het geen goede zaak vinden wanneer een OS uit zichzelf aanneemt dat de ISP maar maatregelen getroffen heeft. Dat jouw provider dat toevallig geblokkeerd heeft, is een mooie zaak, maar betekent niet dat dat overal zo is en al helemaal geen standaardsituatie is.
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:44:
[plaatje]
Is inmiddels geen beta meer, ik kreeg hem gewoon vanaf de msn-downloadpagina geserveerd. Overigens wil ie bij mij ook niet de tray in, maar blijft ie op taakbalk.

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 29-12-2008 16:52 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:44:
[afbeelding]

Ik denk het, want daar hoort-ie te staan (je had ook wel mogen zeggen dat je een MSN beta gebruikte :P ).

Oh, en je moet iets doen van je Action Center :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
anandus schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:53:
[...]
Oh, en je moet iets doen van je Action Center :+
:) :) Klopt ik heb updates, daarom moet ik rebooten maar ik heb daar nog even geen zin in. Draait net zo leuk CD'tje in Winamp.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
spone schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:50:
[...]

Je geeft in principe per netwerkkaart aan op welk netwerk je zit, niet per computer. Zou een mooie boel worden >:)

Hoe dan ook zou ik dit geen standaard-setup noemen. In veruit de meeste netwerken wordt het delen door een router gedaan.
yup, dit stukje logica was ik even vergeten, je doet het per NIC ja, das ook nog waar. Jup, router is het meest gebruikte, daar bestaat ook geen enkele twijfel dat je lekker veilig erachter zit, en gewoon Home kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:57:
[...]

:) :) Klopt ik heb updates, daarom moet ik rebooten maar ik heb daar nog even geen zin in.
semi-offtopic:
Voor welke update moet je rebooten dan?
(Ik draai nog steeds in mijn eerste boot (ik hibernate altijd))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Voor Silverlight of updates voor Windows Defender. Volgens mij Silverlight. In Vista heb ik nooit moeten rebooten voor Windows Defender updates. Verder moest ik een keer rebooten omdat ik UAC uit had gezet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:03:
Verder moest ik een keer rebooten omdat ik UAC uit had gezet.
Waarom dat?
Win7 geeft prima configuratie opties voor UAC :)
Afbeeldingslocatie: http://images.betanews.com/media/2149.jpg

Snelste manier om daar te komen is control panel -> search op 'uac' :)
Onderste slider is 'never notify' :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 29-12-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ja je kan het een stuk beter controleren dat onder Vista, maar het blijft hinderlijk. Ik klik niet voor niets op iets. Ik wil niet dan nog een keer toestemming moeten geven.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Laatst online: 04-09 07:47
Sjah schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:02:
[...]
Je hebt de Audio ook? Ook de laatste drivers gebruikt, ik ook, ook met compatibiliteitsmodus. Gaat goed, tot die gaat toepassen, dan bsod. Vreemd, waarom jij wel mazzel? :(
Yep audio werkt perfect hier. Ik krijg alleen stereo geluid uit m'n MP3'tjes (Winamp and WPM) terwijl ik dit verdeeld wil hebben over al mijn 5.1 setje. Zo heb ik dat ook op mn XP bak dmv X-Fi CMSS-3D. Probeer anders deze drivers eens. Die heb ik namelijk als eerste geprobeerd omdat er bij stond dat het voor de X-Fi series was.

Ik krijg de nieuwste MSN en ATI drivers voor Windows 7 trouwens niet geïnstalleerd. Ik krijg een Visual C++ redist. foutmelding. Ook heb ik Visual C++ redist apart proberen te installeren maar ook dit werkte niet. Ik ben inmiddels weer terug naar XP (lang leve ghost) en ga eerst nog even het een en ander testen in een VMtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

is het mogelijk om windows 7 naast Vista te installeren op een andere partitie.. vast wel toch?? is het daarna ook mogelijk om deze zonder problemen te verwijderen, en de bootscreen weer vrij te maken zodat ie gelijk doorboot naar Vista

dit omdat als je windows7 installeert je zit opgeschept met 30dagen trial, wat ik veels te kort vind voor een OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Kwak schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:34:
Misschien moet ik nog wennen, ik draait het pas een paar uur. Maar Vista werkt mijn inziens wat intuïtiever. Ik ga even met jou opmerkingen aan het werk. Wellicht dat ik het dan beter begrijp. Ik geloof desondanks wel dat ik taakbalk wat mooier vond in Vista.

Ik snap wel wat je bedoelt met Quicklaunch in de taakbalk, ik denk dat ik iets te snel was daarmee. Hij gebruikt het quicklaunch gedeelte nu ook om je vensters in te stapelen. Dat had ik nog niet helemaal door. Maar dat vind ik vooralsnog niet handig. De schermen van tegenwoordig zijn groot genoeg. Waarom daar stapelen. Ik vond het juist handig om dan rechts naar je start knop een stapel veel gebruikte programma's te hebben. En dat dan daarna pas het actieve gedeelte van je taskbar te hebben. Gewenning zal het toverwoord zijn denk ik.
Inmiddels heb ik wel het voordeel van de nieuwe taskbar door, elke applicatie blijft op z'n eigen plek staan, waardoor je altijd weet dat applicatie A op die plek staat. Scheelt denk ik behoorlijk wat zoeken wanneer je veel apps open hebt.
Zal wel zeker gewenning zijn om er echt lekker mee te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:14:
is het mogelijk om windows 7 naast Vista te installeren op een andere partitie.. vast wel toch?? is het daarna ook mogelijk om deze zonder problemen te verwijderen, en de bootscreen weer vrij te maken zodat ie gelijk doorboot naar Vista

dit omdat als je windows7 installeert je zit opgeschept met 30dagen trial, wat ik veels te kort vind voor een OS
Voor zover ik weet kan je ze gewoon naast elkaar installeren, mits het een aparte partitie is.

Overigens over die key: Zodra de open beta uitkomt over een week kan je gewoon een key aanvragen, dan is Win7 geldig tot 1 juni of juli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Ik heb ook vandaag Windows 7 geinstalleerd. De installatie liep vlekkeloos, en al m`n hardware zoals m`n X-Fi Music is netjes (handmatig) geinstalleerd.

Ik had op internet gelezen dat hij kwa snelheid in de buurt van Windows XP SP3 zou komen. en in ieder geval sneller dan Vista zou zijn. Daarom heb ik op beide versies, met exact dezelfde instellingen(lees snelheden) de kaart getest met 3Dmark06. Vantage was helaas niet mogeljk, want daar is Dx10 voor nodig, en hier heeft Windows XP geen beschikking over.

Setup :

Xeon 3060 aka E6600 @ 3.6 ghz
GTX260 Black Edition speeds
2GB 880mhz geheugen

Voor m`n Nvidia kaart heb ik in Windows 7 laatste beta`s gebruikt, namelijk 181.00. Voor XP de 180.84 variant.

Scores:

Windows 7 beta:

SM 2.0 6867
SM 3.0 7425
CPU score 2978

3Dmarks : 14766

Windows XP SP3

SM 2.0 7024
SM 3.0 7860
CPU score 3146

3Dmarks : 15442

Mijn conclusie: Ik zie na het draaien van deze (verouderde) benchmark geen reden om overstappen als gamer naar Windows 7. De prestaties zijn een stuk minder, en het minimum fps ligt merkbaar lager in de tests. Dit is in mijn ogen belangrijker dan het gemiddelde aantal fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik moet eigenlijk zeggen dat het best netjes is, zeker voor een eerste beta! :)

Ik dacht eigenlijk dat het verschil best groter zou zijn met XP!
4,4% is bijna niets :)

[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 29-12-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
zmaster schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:08:
[...]

Yep audio werkt perfect hier. [....]
Ik vraag je of de Audio X-fi goed werkt, kom je met een driverlink van de Music... die werkt helaas niet. Nuja, tx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb build 7000 inmiddels ook draaien. Op het eerste gezicht weinig vernieuwends en ook qua performance is het imo niet spectaculair sneller dan Vista (welke ik op zich al prima vind draaien). Nieuwe taakbalk is wel okee, alleen had ik altijd een heleboel icoontjes in de quick launch staan (dmv. een uitklapmenuutje) en dat is bij win7 zo te zien niet meer standaard mogelijk. Alleen als je zelf een nieuwe toolbar aanmaakt met shortcuts erin, maar dat is toch mindere handig. Maargoed, misschien een goede gelegenheid om mijn manier van werken iets aan te passen ;)

Verder ben ik nog weinig tegen gekomen wat veel beter of slechter is dan in Vista.
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta:
Vanaf deze post wordt je verteld wat de opties zijn.

Vragen om keys worden verwijderd!