Windows 7 ervaringen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:
  • 105.525 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:03:
Ik ben ook wel te spreken over WMP12,net alsmeer mensen hier... Dat die je film in een klein venster opent zonder die trieste opsmuk van voorgaande WMP's, tja nu wordt het aantrekkelijk om MPC de deur te wijzen,die wordt toch nog amper onderhouden....
Ja, dat ben ik met je eens.
Het minimale venster is heel erg fijn, past ook perfect bij Aero.

De laatste tijd begint MPC mij ook meer te irriteren (ironisch genoeg door het gebrek aan functies :P ).

Maar moet zeggen dat ik WMP in library-mode nog steeds niet lekker vind werken.
(Moet wel zeggen dat de 'play music shuffled' wel héél erg fijn is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:06:
[...]

De laatste tijd begint MPC mij ook meer te irriteren (ironisch genoeg door het gebrek aan functies :P ).

Maar moet zeggen dat ik WMP in library-mode nog steeds niet lekker vind werken.
(Moet wel zeggen dat de 'play music shuffled' wel héél erg fijn is.
tJa MPC roelt nog wel voor 1 ding << slow-motion ( :P )

library mode heb ik niet getest, maar denk niet dat ik WinAMP ga dumpen. Wat is er zo fijn aan die shuffle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:13:
[...]

tJa MPC roelt nog wel voor 1 ding << slow-motion ( :P )

library mode heb ik niet getest, maar denk niet dat ik WinAMP ga dumpen. Wat is er zo fijn aan die shuffle?
Nou, normaliter moest ik $Mediaplayer opstarten, en dan al mijn muziek selecteren (of playlist van alle muziek maken), op shuffle zetten en dan spelen.

Met WMP is het rechtermuisklik op icoontje (WMP hoeft niet eens open te zijn) en dan kies je 'play all music shuffled' en klaar ben je :)
Iets anders:
Weet iemand hoe ik de verschillende tabbladen van Firefox met Aero Peek kan bekijken?
Ik zie namelijk maar 1 Firefox (klopt wel, is 1 programma), maar ik wil de tabbladen los zien, net als dat je kan bij IE.
Is er een manier om dat te doen, of moeten we wachten tot Firefox het ondersteunt?

IE met meerdere tabbladen:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/s4z4t2.jpg

Firefox met meerdere tabbladen:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/24gm62c.jpg

Vooral met mouse-overs is het heel fijn om te zien wat je open hebt staan in je tabs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben er wel zeker van dat Fx het moet ondersteunen. Ben er niet zeker van dat ze dat gaan doen, zo eigenwijs zijn ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:24:
Ben er niet zeker van dat ze dat gaan doen, zo eigenwijs zijn ze wel.
Beetje een loze opmerking...

Anyway, dit gaat natuurlijk niet meer in Firefox 3.1 zitten. Misschien iets voor latere versies, als Windows 7 released is. Dus om anandus vraag te beantwoorden: het moet vanuit Firefox zelf ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
alt-92 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:53:
[...]

Uit het archief:
code:
1
2
3
vista_5600.client-lr1cfre_en_dvd.iso
vista_5728.16387.060917-1430_x86fre_client-lrmcfre_en_dvd.iso
vista_5744.16384.061003-1945_x86fre_client-lrmcfre_en_dvd.iso

Overigens heb ik zelf in één van de Vista beta's een DFS-gerelateerde bug gerapporteerd ;)
Die builds zijn allemaal allang in de RC branch, beta 1 was build 5112 (even uit m'n hoofd, correct me if i'm wrong :P ).
Dat was geen goede build, zelfs beta 2 was nog niet echt geschikt voor dagelijks gebruik, terwijl bij windows 7 build 6801 (pre-beta) al goed te gebruiken is.
Build 5600 en later waren dan wel weer aardig goed bruikbaar, maar dat naderde ook al de RTM.

Zelf heb ik elke vista alpha/beta/rc gebruikt, maar het process van windows 7 is toch echt een stuk beter qua stabiliteit en snelheid, de vista beta builds waren ook ongelofelijk laggy, terwijl alle leuke dingetjes van de 3xxx en 4xxx er al uit gehaald waren en ze al op een nieuwe kernel (2003) waren begonnen.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de huidige build van Windows 7 niet zo super als de meeste doen vermoeden. Ik ga weer terug naar Vista na een weekje klooien. Veel software geeft problemen en IE en Explorer zijn vrij instabiel. Daar komt bij dat wanneer iets vastloopt, het ook vaak niet meer af te sluiten is. Ik moet de PC dan handmatig uitzetten want ook een shutdown werkt niet meer. Maar eens wachten tot de RC.

Wel leuk om te zien hoe iedereen helemaal in to 7 is. Is dit echt ergens op gebasseerd of meer een hype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
@ Association:
Veel mensen baseren het denk ik enerzijds op eigen ervaring. Zo heb ik alles onder W7 kunnen installeren zoals ik dat onder Vista zou doen zonder tegen (grote) problemen aan te lopen, hooguit een minimale bug hier en daar wat vrij logisch is. Instabiliteit heb ik geen last van. Daarnaast zullen mensen zich ook berusten op de tests, zoals die van ZDNet (zie vorige pagina) waaruit W7 superieur blijkt. ;)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:07:
Ik vind de huidige build van Windows 7 niet zo super als de meeste doen vermoeden. Ik ga weer terug naar Vista na een weekje klooien. Veel software geeft problemen en IE en Explorer zijn vrij instabiel. Daar komt bij dat wanneer iets vastloopt, het ook vaak niet meer af te sluiten is. Ik moet de PC dan handmatig uitzetten want ook een shutdown werkt niet meer. Maar eens wachten tot de RC.
Ik denk dat je last hebt van brakke drivers ofzo, want ik heb in dit topic maar 1 keer eerder gelezen dat de computer vastloopt (daar was het zelfs een BSOD), verder heb ik nog geen enkele vastloper gehad, eigenlijk. Ik draai na een week zelfs nog in de virgin boot met alledrie mijn computers (ik hibernate een hoop :P )

En over dat afsluiten: Je kan altijd nog oldskool via de taskmanager 'End Process' doen :P
Ik ga ervanuit dat dat nog in Win7 zit?
Wel leuk om te zien hoe iedereen helemaal in to 7 is. Is dit echt ergens op gebasseerd of meer een hype?
Het is niet echt een hype, volgens mij. Win7 is zelfs voor een beta heel erg stabiel en ook vreselijk snel. Ik denk dat na de release van Win7 een hoop mensen die verknocht aan XP zijn ook over zullen stappen vanwege de snelheid en stabiliteit over XP.
Het wordt ook tijd, zoals iemand in dit topic zei, dat XP met waarde en respect met pensioen gaat :)

Maar alt-92 (WOS-moderator) is er ook niet tevreden mee, zoals hij eerder zei in dit topic, zeker over de netwerkperformance niet. Dus niet iedereen deelt de furore.

Maar het blijft ook nog de allereerste beta, hè? :)

Niet helemaal Win7-gerelateerd, maar nog: :P

Okee, het Firefox-'probleem' is nu opgelost met deze plugin:
Tab Killer

De nadelen zijn echter:
• Je kan niet zien wat er in de ander tabs open staat in Firefox (je moet dan in Aero Peek kijken).
• Je moet alt-tab ipv ctrl-tab gebruiken om te switchen, maar da's een kwestie van aanleren (of afleren, hoe je het bekijkt :+ )

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33n7w3r.jpg

Ctrl-T werkt ook nog gewoon. Het enige wat ik even in de gaten ga houden is het geheugengebruik :)

[ Voor 81% gewijzigd door anandus op 04-01-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:34:
Okee, het Firefox-'probleem' is nu opgelost met deze plugin:
Tab Killer

De nadelen zijn echter:
• Je kan niet zien wat er in de ander tabs open staat in Firefox (je moet dan in Aero Peek kijken).
• Je moet alt-tab ipv ctrl-tab gebruiken om te switchen, maar da's een kwestie van aanleren (of afleren, hoe je het bekijkt :+ )

[afbeelding]

Ctrl-T werkt ook nog gewoon. Het enige wat ik even in de gaten ga houden is het geheugengebruik :)
oftewel gewoon alle links in een nieuw venster laten openen? Daar hoef je volgens mij geen plugin voor te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:07:
Ik vind de huidige build van Windows 7 niet zo super als de meeste doen vermoeden. Ik ga weer terug naar Vista na een weekje klooien. Veel software geeft problemen en IE en Explorer zijn vrij instabiel.
Explorer heb ik nog 0 last van gehad.

IE8 Beta wel. Hij is inderdaad instabiel. Nou is het een wat oudere IE8 build (Beta 2 build die ook voor Vista te krijgen is), dus wellicht word dat binnenkort opgelost.

Tot die tijd gebruik ik even Chrome, wat tot nu toe prima bevalt. Wat dat betreft zou een brakke IE Beta build geen showstopper hoeven te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kon toch niet wachten op de officiële beta dus maar even geprobeert in een virtuele machine.

Ik ben zo'n gebruiker die WinXP 64 op zijn werkcomputer heeft staan en Linux gebruikt voor de rest (server, mediacenter, laptop). Vista vond ik echt geen verbetering tov XP. Nu hoop ik dat Win7 dat wel wordt, want op een gegeven moment is XP natuurlijk niet meer van deze tijd.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 05:01:

Ja, de oude sneltoetsen werken nog. Alleen Windows+E wijst nu naar het library scherm inplaats van naar mijn computer.
Die Library kan erg handig zijn, maar als je je mappen goed voor elkaar hebt ga je liever zo verder als je al gewend bent. Heeft iemand al uitgevonden of de standaartlocatie kan veranderen naar 'Deze Computer'?

Verder vielen me vooral deze dingen op, en sorry als dat allang zo was in Vista want die heb ik maar twee dagen gebruikt :P

Je kunt niet meer kiezen voor "Klassiek Startmenu", die beviel me wel (customized).
Zoals iemand anders al zei: Taakbalk/"snelstart" icoontjes hebben wel erg veel spacing, vooral als je ze klein maakt heb je veel 'bullshit-pixel-verspilling' waar ik me ook bij de Opera 9.5+ statusbalk aan erger :P
Beetje Startmenu tweaken en mijn standaardruimte is leeg. Dan moet ik op "All Programs" klikken. Kan ik die ook als Default instellen?

Mijn #1 tweak is altijd:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\MenuShowDelay = 1
Die optie staat er wel en is aanpasbaar, maar dat Startmenu wordt niet opeens snel zoals in XP.

Als ik daarna de "Desktop-werkbalk" aan mijn taakbalk toevoeg staan er twee Control Panels in ipv één.

Sommige grafische dingetjes vind ik wat meer irri dan handig, zoals die fadende tree-icoontjes bij de boomweergave van explorer. Laat ze liever staan, geeft structuur en overzicht imo.

Ik ben vooral enthousiast over de prestatieverbeteringen. Niet zo zeer over de GUI aanpassingen. Maar ben benieuwd hoe het eindresultaat zal worden! :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Enige wat ik jammer vind van Verkenner, is dat een map niet mooi uitschuift zoals in Xp, bij een klikje. NEE, je moet dubbelklikken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:03:
Enige wat ik jammer vind van Verkenner, is dat een map niet mooi uitschuift zoals in Xp, bij een klikje. NEE, je moet dubbelklikken... :(
Wat bedoel je met "uitschuiven". Je kan wel in de opties aangeven dat hij moet openen bij 1 klik.

EDIT:

Ah, ik snap het uitschuiven nu. Bij mij is dat gewoon 1 klik, en hij schuift hem open.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AqAgLU29FCFZGHS9U6CpDJj5/full.png

Je bedoelt (gok ik) het klikken op het driekhoekje voor het mapje MP3?

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 04-01-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik bedoel dat de mappenstructuur/tree zichtbaar wordt, dus dat de submappen onder elkaar zichtbaar worden, links in explorer.

edit: 1 klik, op het plusje(driehoekje) zeker? Op de map(+naam) gaan staan doet die niks, dan moet je echt 2x klikken.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjah op 04-01-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:00:
Ik bedoel dat de mappenstructuur/tree zichtbaar wordt, dus dat de submappen onder elkaar zichtbaar worden, links in explorer.
Had hem net ge-edit :P
edit: 1 klik, op het plusje zeker? Op de map(+naam) gaan staan doet die niks, dan moet je echt 2x klikken.
Klopt. Je moet 1 keer klikken op dat dingetje ervoor.

Hier kan je dan dus mooi feedback op geven, dat je een extra vinkje in de opties wenst ;)

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 04-01-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:00:
Je bedoelt dat-ie ook opengaat op het klikken op de naam, ipv het driehoekje?

Zit net te kijken, maar je hebt gelijk, ook geen optie voor gevonden. Je moet op het driehoekje klikken, de naam zorgt alleen maar dat-ie rechts komt te staan.
Zonde dat dat geen kiesbare optie is.

Maar daar is het een beta voor! [Send Feedback] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup klopt. :)

Maar een beta....., tja ik denk dat het een winNT 6.x keus is, was ook al zo in Vista.
Ik wil best feedback geven, maar vraag me af of mij mening zwaar genoeg telt om dit naar de Xp-way of things te veranderen. :) Ben tenslotte Gates niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:09:

Maar een beta....., tja ik denk dat het een winNT 6.x keus is, was ook al zo in Vista.
Nee, maar dingen die in Vista fout waren zijn ook aangepast in Win7, dus dit kan ook veranderd worden.
Ik wil best feedback geven, maar vraag me af of mij mening zwaar genoeg telt om dit naar de Xp-way of things te veranderen. :) Ben tenslotte Gates niet.....
Nee, maar wél een betatester en die zijn er niet alleen voor bugs, maar ook over de rest. Ze zeggen niet voor niets 'feedback' in plaats van 'bugs' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:09
Sjah schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:09:

bill is neit meer de baas bij ms hoor...sterker nog hij werkt er al niet eens meer ;) (sinds juni 2008)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:12:
[...]

Nee, maar wél een betatester en die zijn er niet alleen voor bugs, maar ook over de rest. Ze zeggen niet voor niets 'feedback' in plaats van 'bugs' :)
Ik zal deze suggestie insturen, vragen of er een optie bij kan, zoals PWM suggereerde. ;) Wat zal ik trots zijn als die optie opeens in de RC verschijnt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:22:
[...]

Ik zal deze suggestie insturen, vragen of er een optie bij kan, zoals PWM suggereerde. ;) Wat zal ik trots zijn als die optie opeens in de RC verschijnt. :*)
"Steve Balmer wants to give a special thanks to our great friend Sjah....."

Zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb ook nooit de keuze begrepen dat ze de knop op naar een bovenliggende map te gaan hebben weggehaald. Ze hebben dan wel de adres balk aangepast zodat je daar naar de bovenliggende map kan gaan maar dit werkt niet als je het venstertje verkleint hebt want dan zie je alleen maar de laatste map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Blueone schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:37:
Ik heb ook nooit de keuze begrepen dat ze de knop op naar een bovenliggende map te gaan hebben weggehaald. Ze hebben dan wel de adres balk aangepast zodat je daar naar de bovenliggende map kan gaan maar dit werkt niet als je het venstertje verkleint hebt want dan zie je alleen maar de laatste map.
Of alt+omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ja dat wel, maar meestal als je in de verkenner aan het bladeren ben je met je muis bezig :). Het zijn dan wel de kleine dingetjes maar ze kunnen wel bijhoorlijk irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Vandaag de beta build 7000 op mijn Medion Akoya mini E1210 netbook gezet.
Windows 7 bevalt mij beter dan Vista alleen de grote startbalk is niet echt geweldig op zo'n 1024x600 schermpje. Auto hide startbalk wel aangezet.

De beta van NOD32 versie 4 ook geinstalleerd, maar toen ik Agitums Outpost firewall 2009 6.5.2509.366.0663 de laatste versie van 25 december installeerde ging het mis BSOD's. Zelfs in veilige modus kon ik Outpost niet meer verwijderen en kreeg ik BSOD.
Toen maar een restore gedaan, trouwens een fijne functie in advanced kan je veel dingen doen.

Nu werkt weer alles.

Installatie duurde 45 minuten inclusief updates. Moest enkel voor de wlan kaart een vista driver installeren alle andere hardware werd standaard geinstalleerd.

Weet iemand soms of er ergens een lijst is van welke programma's er onder win 7 werken ?
En dan eigenlijk specifiek een firewall ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:34:
[...]
Maar alt-92 (WOS-moderator) is er ook niet tevreden mee, zoals hij eerder zei in dit topic, zeker over de netwerkperformance niet. Dus niet iedereen deelt de furore :)
Nah. Ik maak me niet zo druk over al die GUI meuk waar iedereen hier zo over loopt te kwijlen, maar ga met een real life scenario aan de slag en dan blijkt de helft van de netwerk gerelateerde code nog niet actief te zijn.

Das wat anders als netwerkperformance ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Over netwerkperformance gesproken: Als ik via filemanager Total Commander dingen kopieer over het netwerk (van een Vista machine naar mijn W7-systeem) geeft hij een snelheid (~8mbyte p/s, klopt wel voor ons 100mbit netwerk) en een tijdsindicatie. Deze klopt echter nooit, aka hij doet er veel langer over. Is dit dan ook gerelateerd aan de netwerkissues in W7?

@ Abusimbal:
Tot nu toe blijken programma's die niet goed werken onder W7 alsnog probleemloos werkende te krijgen door in te stellen dat ze in Windows Vista-compatabiliteitsmodus uitgevoerd moeten worden. Mbt de taakbalk:
Rechtermuisklik op de taakbalk, en "Use small icons" aanvinken. Hiermee wordt hij minder hoog. Als je ook nog terug wilt naar de ouderwetse tekst-naast-icoontje modus moet je achter "Taskbar Buttons" kiezen voor "Combine when taskbar is full" of "Never combine". Hiermee krijg je een taakbalk die even hoog is als onder XP/Vista. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:25:
[...]
Das wat anders als netwerkperformance ;)
offtopic:
Ik ben ook maar een simpele ziel tweaker, hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thijs_O schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:41:
Over netwerkperformance gesproken: Als ik via filemanager Total Commander dingen kopieer over het netwerk (van een Vista machine naar mijn W7-systeem) geeft hij een snelheid (~8mbyte p/s, klopt wel voor ons 100mbit netwerk) en een tijdsindicatie. Deze klopt echter nooit, aka hij doet er veel langer over. Is dit dan ook gerelateerd aan de netwerkissues in W7?
Wat je met dit soort non-native applicaties wel in de gaten moet houden is dat er een verschil zit tussen pure netwerkstack snelheid en het filecopy mechanisme over het netwerk - en dan ook nog eens met verschillende methoden.

Het Filecopy mechanisme van Vista en later wijkt behoorlijk af van de onder XP gebruikte methoden - eigenlijk meer reel dan de buffered copy van XP.
Perhaps the biggest drawback of the algorithm, and the one that has caused many Vista users to complain, is that for copies involving a large group of files between 256KB and tens of MB in size, the perceived performance of the copy can be significantly worse than on Windows XP.
That’s because the previous algorithm’s use of cached file I/O lets Explorer finish writing destination files to memory and dismiss the copy dialog long before the Cache Manager’s write-behind thread has actually committed the data to disk; with Vista’s non-cached implementation, Explorer is forced to wait for each write operation to complete before issuing more, and ultimately for all copied data to be on disk before indicating a copy’s completion.
In Vista, Explorer also waits 12 seconds before making an estimate of the copy’s duration and the estimation algorithm is sensitive to fluctuations in the copy speed, both of which exacerbate user frustration with slower copies.
Als ik hier mijn dvr-ms recordings bewerk op mijn Vista machine dan trek ik die scripted binnen met wat vbscript:
Visual Basic:
1
2
  Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")  
    objFSO.CopyFile "\\shuttle\RecordedTV\*.dvr-ms","E:\Media\DVRMS\"

Daarbij gaat mijn netwerk utilisation (dus de daadwerkelijke snelheid) toch op de 98%-99% van de 100Mbit link en dat is tot nu toe altijd sneller gebleken als elke GUI-based oplossing inclusief de Verkenner.

Als je de pure netwerkstack snelheid wil testen doe je dat denk ik het beste met iperf.

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 04-01-2009 23:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Hmm interessant, dank voor de uitgebreide uitleg. :)

Ik zal morgen dan eens wat vergelijkingen doen tussen de resultaten met iperf, mijn filemanager en W7-Verkenner. Aangezien er vrij veel netwerkverkeer is tussen de HTPC en andere PC's ben ik wel benieuwd hoe ik de hoogste snelheid kan halen. Het zijn geen systematische filetransfers maar wel dusdanig regelmatig dat het nogal frustrerend is als je onnodig lang moet wachten. Overigens gaat het dan wel om grote files (4gbyte+) dus of de problematiek die in je bron staat ook voor mij op gaat betwijfel ik. Maar ik ga er 'ns mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grote transfers met een MediaCenter zijn geen uitzondering nee :+
Ik zit al gauw op 7 a 8 GB (soms 12GB) voor een dvr-ms file, die dan eerst overgetrokken wordt naar mijn werkstation, op maat geknipt (DVRMSEditor) en vervolgens naar Xvid-avi of WMV geconverteerd worden.
Dan wil ik niet verveeld worden met een dialoogje die de status weergeeft, ik weet toch wel dat het lang duurt - dan script ik daar liever wat omheen wat mij meldt als het klaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wow, ik bent best impressed door de kopieersnelheid.
45Mb/sec, volgens mij heb ik dat slechter gezien :)
Zeker vergeleken met Vista :X

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2n1s8hz.jpg

Oh, en is geen spike, ofzo, maar dit was het gemiddeld zo'n beetje.
edit:
Het uiteindelijke gemiddelde was 54Mb/sec.
Kudos _o_

[ Voor 57% gewijzigd door anandus op 05-01-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dat is heus niet zoveel hoor; Vista met SP1+ is gewoon evensnel; Ik haal juist slomere snelheden in W7. Mijn top was 107MB/sec van 1 HDD naar een andere HDD. :D

Vanaf mn Ext HDD naar interne HDD: rond de 30MB/sec ipv de 33 in Vista, en 35 in Xp. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
salimrmaf schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:17:
Dat is heus niet zoveel hoor; Vista met SP1+ is gewoon evensnel; Ik haal juist slomere snelheden in W7. Mijn top was 107MB/sec van 1 HDD naar een andere HDD. :D

Vanaf mn Ext HDD naar interne HDD: rond de 30MB/sec ipv de 33 in Vista, en 35 in Xp. :/
Op deze computer heb ik deze snelheden in andere Windows nooit gezien in ieder geval.
Hiervoor leek het altijd te blijven steken in de lage dertigs
Dus wat dat betreft is het wel een wauw hier :)
en als ik 100mb zou halen, wordt ik spontaan religieus :P
edit:
En terugkopieren ging met dik 70Mb/sec.
Nou breekt mijn klomp. (was zelfde schijf, maar dan geformateerd)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/125p2qb.jpg
Dat is by far het snelste wat ik op deze computer heb gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 05-01-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:49:
[edit]Het uiteindelijke gemiddelde was 54Mb/sec.
Dan is ie goed ingezakt nadat je je screenshot maakte ;) Of bedoel je MB >:)

Deze resultaten zijn trouwens tussen 2 interne schijven?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm,

Veerschil tussen BETA 6801 en 7000:

Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/3025/gotpv1.jpg

Nu moet ik altijd een stuk met mijn muis omhoog gaan om een programma af te sluiten. :O

Dat moet toch aan te passen zijn?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, 't zijn die kleine dingen hè. :P
Zo kun je in Paint niet meer een tekst typen, deze selecteren en vervolgens door de lettertypes scrollen om een leuke uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Dit zijn juist de dingetjes die je via 'Send Feedback' (vanaf de officiële beta iig) kunt aangeven, en dan heb je nog een grote kans dat er wat mee wordt gedaan. Of ze het ook toepassen is een tweede, maar de beta is in ieder geval juist bedoeld voor ook dat soort dingetjes, zoals iemand al opmerkte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Over 2dgn de aankondiging van de Beta op de CES... _o_

Minstens zo belangrijk, ik las ergens datde echte Beta vandaag al zou moeten verschijnen op MSDN etc. Boeit wel,mocht het een andere build zijn dan 7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 03:44:
Ja, 't zijn die kleine dingen hè. :P
Zo kun je in Paint niet meer een tekst typen, deze selecteren en vervolgens door de lettertypes scrollen om een leuke uit te zoeken.
Ik had altijd het gevoel dat dat meer een gelukkige bug was dan een feature :P
Maar dat ze een crop-knopje hebben is zó fijn O+

Moet ook zeggen dat ik die ribbon heel fijn vind werken, een stuk fijner dan de oude (hopeloze) interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op maandag 05 januari 2009 @ 07:47:
Over 2dgn de aankondiging van de Beta op de CES... _o_

Minstens zo belangrijk, ik las ergens datde echte Beta vandaag al zou moeten verschijnen op MSDN etc. Boeit wel,mocht het een andere build zijn dan 7000.
Ik ben Technet Plus (Gold/Premium of hoe het ook heet) lid, hoop dat hij daar ook snel opkomt. En dan is de vraag, als de build iets anders is, of ik mijn huidige, voortreffelijk lopende 7 installatie, toch ga vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

anandus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:13:
[...]

Moet ook zeggen dat ik die ribbon heel fijn vind werken, een stuk fijner dan de oude (hopeloze) interface.
Ben ook tevreden met de nieuwe interface; echter

-Stappen bedrijven ook makkelijk over?
-Kan je de oude interface helemaal niet meer inschakelen?

Ben benieuwd of alle gebruikers makkelijk overstappen :9

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ghostrider schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:30:
[...]

Ben ook tevreden met de nieuwe interface; echter

-Stappen bedrijven ook makkelijk over?
Ik weet niet of er veel bedrijven Paint sec gebruiken, dan kijk je lijkt mij eerder naar Paint.NET of Gimp als je gratis wil en anders de Adobe-oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

anandus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:37:
[...]
Ik weet niet of er veel bedrijven Paint sec gebruiken, dan kijk je lijkt mij eerder naar Paint.NET of Gimp als je gratis wil en anders de Adobe-oplossingen.
Niet alleen paint natuurlijk, maar zoals de startbalk weergave etc.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ghostrider schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:30:
-Kan je de oude interface helemaal niet meer inschakelen?
Er is in principe maar een taakbalkimplementatie aanwezig, maar als je de juiste opties selecteert (gebruik kleine iconen, toon tekst en combineer alleen als de balk vol is) lijkt ie behoorlijk op de oude taakbalk.

Bovendien is het niet-Aero Windows Classic theme er nog steeds, o.a. voor server en remote desktop toepassingen. Alleen veel details zijn wel een tikkeltje lelijk in deze modus: Knoppen staan raar (in de broodkruimelnavigatie van de verkenner), lettertypes lopen uit de pas (de "power"-knop in het start menu) of er 3d-effecten zijn stuk (de "filter"-knop in de kolomkoppen van de verkenner, of het onderste lijntje in de system-tray van je taakbalk).

Al met al lijkt me het nieuwe standaard uiterlijk sterk de voorkeur hebben, maar óf en hoe dat i.c.m. thin clients moet werken ?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CyberSnooP schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:24:
Al met al lijkt me het nieuwe standaard uiterlijk sterk de voorkeur hebben, maar óf en hoe dat i.c.m. thin clients moet werken ?
Dat hangt van de videokaart in de thin clients af.

Als die DX9 of hoger zijn zullen ze sneller in Aero draaien dan in Classic. Lager dan DX9 lijkt me dat classic vlotter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een spel willen spelen genaamd: Warrock. Maar op windows 7 wil dit niet echt lukken. Als ik de compatibiliteits modus op windows xp/vista zet dan krijg ik een foutmelding dat windows warrock.exe niet kan openen en als ik de compatibiliteits modus niet aanzet dan doet mijn pc helemaal niets meer als ik het spel start.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

anandus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:28:
Dat hangt van de videokaart in de thin clients af.

Als die DX9 of hoger zijn zullen ze sneller in Aero draaien dan in Classic. Lager dan DX9 lijkt me dat classic vlotter is.
Ik doelde eigenlijk meer op Terminal Services Clients en Citrix-achtige dingen, waar bij volgens mij de samenstelling van het beeld op de server gebeurd en alleen wijzigingen daarin worden doorgestuurd naar de client. Ondersteunen dat soort omgevingen wel al die DirectX hippigheid?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:13
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:00:
Ik zou graag een spel willen spelen genaamd: Warrock. Maar op windows 7 wil dit niet echt lukken. Als ik de compatibiliteits modus op windows xp/vista zet dan krijg ik een foutmelding dat windows warrock.exe niet kan openen en als ik de compatibiliteits modus niet aanzet dan doet mijn pc helemaal niets meer als ik het spel start.

Ik lees iets over dat je Warrock moet excluden in DEP. Voor zover ik weet heeft dat DEP gebeuren meer te maken met het bekende 3/4GB-niet-laten-zien-in-Vista RTM-probleem. Maargoed je kan het proberen:

En dan moet ie dus op die onderste optie staan en ff browsen naar je executable :+

[ Voor 6% gewijzigd door Gusev op 05-01-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gusev schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:25:
Voor zover ik weet heeft dat DEP gebeuren meer te maken met het bekende 3/4GB-niet-laten-zien-in-Vista RTM-probleem.
Nee :)
Da's slechts een bijwerking.

maar dat kun je ook wel in Wikipedia: Data Execution Prevention nalezen, of in de MSDN documentatie.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 05-01-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ah, prima, ook goed O-)

edit: Het mooie is dat het plaatje van Wikipedia komt, maar lezen ho maar haha |:(

[ Voor 64% gewijzigd door Gusev op 05-01-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:00:

als ik windows 7 + warrock in google intyp, krijg ik al wat hits op andere fora, misschien is het handig om daar te gaan kijken.
Maar als het niet wil werken in de comp. modus, en als admin runnen valt er weinig te doen, het is namelijk nog een pre-beta release die niet ondersteund wordt door de ontwikkelaars.
en misschien dit soort vragen in je eigen topic houden die je had gestart? dit is meer een discussietopic.

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel mensen hier draaien een 64bit variant? ik ben nog steeds bang dat er weinig ondersteund wordt (M'n vista x64 was een ramp, sp1 kon niet geïnstalleerd worden, tobo software... bah)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
salimrmaf schreef op maandag 05 januari 2009 @ 01:55:
Hmm,

Veerschil tussen BETA 6801 en 7000:

[afbeelding]

Nu moet ik altijd een stuk met mijn muis omhoog gaan om een programma af te sluiten. :O

Dat moet toch aan te passen zijn?
Als je Shift+Rechterknop gebruikt krijg je dat menu tevoorschijn.
Ook kan je binnen de applicatie gewoon Alt+Spatie en dan de letter om te sluiten drukken. (C bij Engels)

[ Voor 19% gewijzigd door TaraWij op 05-01-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ps: het is wat netter om dan die images even op je eigen host neer te zetten in plaats van een site met dataverkeer te belasten - al zal Wikipedia niet gelijk plat liggen door dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kKaltUu schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:31:
[...]

als ik windows 7 + warrock in google intyp, krijg ik al wat hits op andere fora, misschien is het handig om daar te gaan kijken.
Maar als het niet wil werken in de comp. modus, en als admin runnen valt er weinig te doen, het is namelijk nog een pre-beta release die niet ondersteund wordt door de ontwikkelaars.
en misschien dit soort vragen in je eigen topic houden die je had gestart? dit is meer een discussietopic.

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel mensen hier draaien een 64bit variant? ik ben nog steeds bang dat er weinig ondersteund wordt (M'n vista x64 was een ramp, sp1 kon niet geïnstalleerd worden, tobo software... bah)
Ik heb de fora al doorgenomen maar hier worden geen werkende tips gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
kKaltUu schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:31:
[...]
Ik draai x64, en dan 6936. Compatabiliteitsproblemen heb ik eigenlijk niet :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:28:
[...]
D

Klopt, maar dx 9 draait in WDM 1.0, pas dx10 kaarten hebben WDM 1.1 En volgens mij maakt dat uit, je hebt minder Aero effecten dacht ik gelezen te hebben, zoals het verbergen van vensters als ja over dat vlakje in de rechteronderhoek hoovert (dat heb je dus niet met een dx9 kaart als ik het goed geinterpreteerd heb).

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 05-01-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:01:
[...]

Klopt, maar dx 9 draait in WDM 1.0, pas dx10 kaarten hebben WDM 1.1 En volgens mij maakt dat uit, je hebt minder Aero effecten dacht ik gelezen te hebben, zoals het verbergen van vensters als ja over dat vlakje in de rechteronderhoek hoovert (dat heb je dus niet met een dx9 kaart als ik het goed geinterpreteerd heb).
Maar WDM1 of WDM1.1, het is beiden sneller dan GDI, lijkt mij.
(Ik ga ervanuit dat classic in GDI en Aero in WPF wordt gedaan?)
Maar hier weet ik niet het fijne van.
Het kan zijn dat ik nu termen door elkaar gooi hoor :$
Tijd voor mijn cupasoup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zou classic niet sneller zijn? Ok je videokaart helphandje mee in Aero-stand, maar in classic zijn er ook andere dingen die minder te verduren hebben, zoals cpu en memory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:15:
Zou classic niet sneller zijn? Ok je videokaart helphandje mee in Aero-stand, maar in classic zijn er ook andere dingen die minder te verduren hebben, zoals cpu en memory?
Ik had juist begrepen dat vanaf Vista classic langzamer draait dan Aero (omdat Aero de GPU gebruikt), maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.istartedsometh...ows-7s-new-super-taskbar/

Ik dacht dat de taskbar met grote iconen wel 2x zo hoog was, maar dat is dus niet, 40 pixels tegen 30 pixels voor de lage stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:48:
http://www.istartedsometh...ows-7s-new-super-taskbar/

Ik dacht dat de taskbar met grote iconen wel 2x zo hoog was, maar dat is dus niet, 40 pixels tegen 30 pixels voor de lage stand.
Je ziet ook duidelijk hoeveel loze ruimte er tussen de icoontjes gepropt is sinds Vista. Dit mag van mij best minder.
Zeker bij small icons ziet het er niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 05-01-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
alt-92 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:33:
ps: het is wat netter om dan die images even op je eigen host neer te zetten in plaats van een site met dataverkeer te belasten - al zal Wikipedia niet gelijk plat liggen door dit topic.
Ik voel me aangevallen door een modje haha :( Ik bedoelde dat IK niet goed had gelezen, niet jij hoor

Maargoed, oplossing heeft niet geholpen, dus plaatje voor de zekerheid maar verwijderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:52:
[...]
Je ziet ook duidelijk hoeveel loze ruimte er tussen de icoontjes gepropt is sinds Vista. Dit mag van mij best minder.
zeker,alhoewel het mij niet zal boeien, heb nooit quicklaunch gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier wel , en met 16 snel buttons schiet dat niet echt op , hopelijk veranderen ze dat nog, of dat je in iedergeval kan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ja, en het verschil in taskbar hoogte tussen grote icons een small icons is maar heel klein.

memo aan mezelf: eerst 't draadje doorlezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Ik heb zonet wat grote filetransfers gedaan van een Vista machine naar mijn W7-systeem met Explorer/Verkenner, en net zoals anandus ben ik aangenaam verrast. Ik haal constant 11MB/seconde resulterende in een netwerkbelasting van 99%. Dit verrast me nogal t.o.v. de 90% van Total Commander en de 50% (!) wanneer ik via MKV-Merge bewerkingen deed aan mkv-files op een netwerklocaties. In mijn herinnering ging dit op Vista ook niet zo efficiënt. Moet wel zeggen dat ik 't dan heb over grote files (4GB+) dus het zal bij de kleinere files ongetwijfeld niet zó efficiënt gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De getallen die ik eerder noemde zijn juist op Vista SP1 behaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van het rare gedrag van WLM 9 op Windows 7? Bij mij minimized deze niet zoals oude messengers naar de tray, maar naar de taskbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:15:
Hebben meer mensen last van het rare gedrag van WLM 9 op Windows 7? Bij mij minimized deze niet zoals oude messengers naar de tray, maar naar de taskbar.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31275325

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31275833

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31275939

Jep, je houd er 2 vensters aan over. :)

Uit de laatste link:

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/5112/msney7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
alt-92 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:20:
De getallen die ik eerder noemde zijn juist op Vista SP1 behaald :+
Hmm ok, het zal wel komen omdat ik daar ook altijd Total Commander gebruikte. :+

En @ JQadrad, SChief:

Ik quote niet graag mezelf, maar aangezien ik het zelf al perfect heb opgelost, bij deze toch maar even:
Thijs_O schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:18:
Ik kwam er net achter hoe ik het storende niet-bestaande MSN-venster in de taakbalk kon weghalen voor de mensen die WLM9.0 gebruiken: Stel in dat WLM standaard in Vista-compatabiliteitsmodus wordt gedraaid. Hiermee verlies je geen functionaliteit: je kan WLM nog steeds aan de taakbalk 'pinnen', je hebt nog steeds diverse mogelijkheden met rechtermuisklik etc.. alles werkt nog, behalve dat je niet zit opgescheept met een taakbalk-item wat zich voordoet als venster maar dat niet is, én je hebt weer een WLM icoontje rechtsonderin. :)
EDIT: En klik hier om te zien wat het resultaat is: een icoontje in rechtsonderin en geen onbruikbaar 'venster'. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thijs_O op 05-01-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]
Als ik hier (build 6936) de klassieke Quick Launch aanzet heb ik een QL die identiek is aan die van Vista. Ik weet alleen niet of die QL blijft zitten, de nieuwe superbar neemt die functie tenslotte over...

(Alleen heb ik alles weer teruggezet op de default settings, ik vind die nieuwe taakbalk maar niks.)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Thijs_O schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:49:
[...]

Hmm ok, het zal wel komen omdat ik daar ook altijd Total Commander gebruikte. :+

En @ JQadrad, SChief:

Ik quote niet graag mezelf, maar aangezien ik het zelf al perfect heb opgelost, bij deze toch maar even:

[...]

EDIT: En klik hier om te zien wat het resultaat is: een icoontje in rechtsonderin en geen onbruikbaar 'venster'. ;)
_/-\o_

Heel netjes gedaan, bedankt. :) Zal het later zelf ook zeker toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, bedankt. Ik zal het proberen wanneer ik weer op de Windows 7 machine ga. Ik heb verder overigens nog geen problemen gehad met Windows 7, alleen wordt de videokaart nog niet goed ondersteund, maar dit lijkt me niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:46:
Okay, bedankt. Ik zal het proberen wanneer ik weer op de Windows 7 machine ga. Ik heb verder overigens nog geen problemen gehad met Windows 7, alleen wordt de videokaart nog niet goed ondersteund, maar dit lijkt me niet meer dan logisch.
Wat voor een videokaart heb je? Bijna alle videokaarten, zelfs oude beesjes zoals een GF 4 serie zouden nog steeds prima ondersteund moeten zijn. Maar met Intel IGP's wordt het een ander verhaal. Vooral the 910/915GML geeft problemen, geen aero, en alleen maar XP drivers die normaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:15:
[...]

Bijna alle videokaarten, zelfs oude beesjes zoals een GF 4 serie zouden nog steeds prima ondersteund moeten zijn.
Wat bedoel je met 'ondersteunen'? 'Ondersteunen' als in: "Standaard VESA modes gebruiken om een hoog resolutie beeld met veel kleuren door de videokaart te persen, waarvoor wel veel performance opgeofferd wordt"? Of 'ondersteunen' als in: "Ondersteund ook Aero"?

In het eerste geval zal een 15 jaar oud PCI kaartje het ook nog wel doen. In het tweede geval heb je het mis: DirectX 9 (nodig voor Windows Aero) werd pas hardwarematig ondersteund op de Geforce FX 5200.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:23:
[...]
Wat bedoel je met 'ondersteunen'? 'Ondersteunen' als in: "Standaard VESA modes gebruiken om een hoog resolutie beeld met veel kleuren door de videokaart te persen, waarvoor wel veel performance opgeofferd wordt"? Of 'ondersteunen' als in: "Ondersteund ook Aero"?

In het eerste geval zal een 15 jaar oud PCI kaartje het ook nog wel doen. In het tweede geval heb je het mis: DirectX 9 (nodig voor Windows Aero) werd pas hardwarematig ondersteund op de Geforce FX 5200.
Ik bedoel driver ondersteuning voor 7/Vista. Ik had het deze keer niet over functionaliteit. W7 kan schijnbaar prima overweg met een PII systeem, dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt ook nog een tussenweg, nl. hardware-geaccelereerd beeld zonder Aero. Dat is wel even wat beter dan een standaard vesa-driver.. Zelfs 15 jaar oude S3-kaartjes hebben die hardware-acceleratie al, alleen zullen daar vast geen drivers meer voor zijn voor vista/win7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Heb bug gevonden wanneer ik het aansluit op een beamer.
Ik kan dan resolutie niet wijzigen. Ook al verander ik het, het wordt wel opgeslagen, maar er veranderd niks.

ook zijn de kleur op de beamer heel raar. Zit een blauwe gloed erover heen. Ligt niet aan beamer.
Heb ook al met color settings gespeeld etc...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even Windows 7 in een VM'etje gepleurd om een beetje te testen, beetje benchmarken dit dat, om te vergelijken met o.a. Vista etc. Ziet er op het eerste oog wel oké uit moet ik zeggen, drivers zijn ook netjes ondersteund nu ik het op een andere pc (oud bakkie) probeer met VISTA-drivers (SP1), dus dat gaat wel goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jah de ondersteuning voor W7 32 bits is ronduit ok, voor 64 bit Vista was het niet goed, heb geen reden aan te nemen dat dat voor W7 64 beter is.... Zo heb ik een Hauppauge tvkaart met radio, die is nog op de markt, en ze verdommen het 64 bits drivers te maken. Nu zit er enkel op om dit ding weg tepleuren en nagenoeg dezelfde kaart te kopen waarvoor dan wel 64 bits is, of bij 32 bits W7 te blijven. |:(

[ Voor 46% gewijzigd door Sjah op 06-01-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista 64 bits ondersteuning is klote ja, maar goed dat is voor een ieder verschillend! Ik heb geen 64 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hey, ik had de officiële Windows 7 site nog niet eens gezien :)
en de Windows 7 Engineering blog

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 06-01-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Niet eens! :+ lol
Maarre die blog vind ik behoorlijk interessant! Er wordt echt heel erg uitgebreid ingegaan op verschillende features..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Je zou verwachten dat men nu toch wel eens de focus gaat leggen op 64-bit. Alle consumentensystemen krijgen ook standaard 4GB mee en hoewel men het soms nog vertikt om daar dan ook 64-bit Windows bij te gooien zal dat ook wel komen lijkt me. Zodoende mag het nu toch wel eens goed gaan werken. Heb zelf overigens weinig problemen met Vista 64-bit en drivers e.d. :)

Heb tijdens W7 al wel twee keer gehad dat de ATi-driver vastliep (atimkdag.dll), gebeurde onder Vista ook al vaak. Gelukkig wist W7 nog beide keren te recoveren i.t.t. Vista die er doodleuk een BSOD in gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:15:
[...]

Wat voor een videokaart heb je? Bijna alle videokaarten, zelfs oude beesjes zoals een GF 4 serie zouden nog steeds prima ondersteund moeten zijn. Maar met Intel IGP's wordt het een ander verhaal. Vooral the 910/915GML geeft problemen, geen aero, en alleen maar XP drivers die normaal werken.
Ik heb het verkeerd omschreven denk ik. Ik kan gewoon .mkv's en divx afspelen, maar sommige gifjes werken niet goed. Absoluut niet belangrijk, maar sommige mensen gebruiken van die hippe emoticons op msn, en die geeft mijn laptop dan niet goed weer.

Ik heb de NEC P550, dus de Mobility Radeon X300. Overigens werken alle Aero dingen nu gewoon soepel, maar zodra ik voor de eerste keer de officiele driver installeerde van de website, werkte mijn Aero-gebeuren niet meer. Dit was bij Vista ook het geval. Deïnstalleren van de driver resulteerde toen erin dat heel mijn scherm op 800x600 ging. Gelukkig werkt het nu bij W7 na paar keer restarten weer wel soepel met de echte driver. Op dit moment is het ergste dus af en toe de slechte weergave van emoticons, iets waar ik toch net mee kan leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:20:
[...]

Ik heb het verkeerd omschreven denk ik. Ik kan gewoon .mkv's en divx afspelen, maar sommige gifjes werken niet goed. Absoluut niet belangrijk, maar sommige mensen gebruiken van die hippe emoticons op msn, en die geeft mijn laptop dan niet goed weer.

Ik heb de NEC P550, dus de Mobility Radeon X300. Overigens werken alle Aero dingen nu gewoon soepel, maar zodra ik voor de eerste keer de officiele driver installeerde van de website, werkte mijn Aero-gebeuren niet meer. Dit was bij Vista ook het geval. Deïnstalleren van de driver resulteerde toen erin dat heel mijn scherm op 800x600 ging. Gelukkig werkt het nu bij W7 na paar keer restarten weer wel soepel met de echte driver. Op dit moment is het ergste dus af en toe de slechte weergave van emoticons, iets waar ik toch net mee kan leven :P
Azo, waarschijnlijk gebruik je nog de oudere WLM9 Beta, die had het probleem dat gif avatars niet werkten. In build 7000 zou het opgelost moeten zijn. In explorer zelf kan je beter een andere imageviewer zoals irfanview gebruiken voor GIF playback. http://downloads.guru3d.com/ gebruik deze site voor de allernieuwste beta's die vaak een stuk beter zijn dan the gold drivers. Ook, met GPU drivers moet je ze altijd als admin openen, anders gaat de installatie zeer traag. Wat ik wel heel erg fijn vind is dat ik wanneer ik GPU drivers installeer niet eens meer opnieuw hoef op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zijn er meer mensen met een mobiele NVIDIA GPU (in mijn geval de 8400GS) waarbij de fan steeds aan blijft staan van de laptop? Ik heb de laatste WDM drivers via de Windows Update dus dat zit allemaal snor.

Speedfan enzo werken helaas allemaal nog niet :( En het irriteert mateloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
osc4r schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:59:
Zijn er meer mensen met een mobiele NVIDIA GPU (in mijn geval de 8400GS) waarbij de fan steeds aan blijft staan van de laptop? Ik heb de laatste WDM drivers via de Windows Update dus dat zit allemaal snor.

Bij mij werkt SpeedFan prima.
Maar ik heb dan ook een Medion notebookje, waarin zowat alles van Intel is.

Ik heb out of the box Aero, geluid, ethernet en WLAN, en ik moet alleen drivers installeren voor X10 en de Ricoh Cardreader.

Maar ik moet zeggen dat op zowat alle Operating Systems die ik heb geprobeerd alles out of the box werkte, zelfs op Apple MacOS X Leopard :p

Veder gebruik ik het nu op alle computers in huis (buiten m'n héél oude Pentium 100 laptop) Windows 7.
Ik vind het heel vlot werken, en voor mij werkt het net als ik zou verwachten van een complete afgewerkte release.

Heb het onlangs bij een neef geïnstalleerd op een Dell XPS M1330, en ook daar werkt het behoorlijk op.
Er waren wel véél meer drivers nodig, en het Synaptics TouchPad deed moeilijk, itt. tot m'n Medion, waar alles out of the box werkt.

Volgens mij zijn er nog wel problemen met het Synaptics TouchPad, want regelmatig kwam de melding 'Synaptics TouchPad Tray' werkt niet meer.

Hebben jullie dit ook ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je moet je spec updaten, je draait nu Win7.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
osc4r schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:59:

ik heb de nvidia driver, uit mijn hoofd zeg ik 181.0, gedownload en geinstalleerd. Dit werkt perfect, en de notebook is gewoon rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik mijn WLM als Vista heb gestart, valt het me op dat mijn icoontjes van mijn applicaties niet kloppen in mijn taakbalk, Ik verwacht niet dat er enige samenhang tussen is, maar zo krijgt Firefox opeens een MSN poppetje. Toen ik mijn actieve MSN-venster sloot kreeg Firefox het icoontje van VNC, wat ook nog open stond. Zodra ik die weg klik heeft hij geen icoontje meer. Zodra ik VNC weer inlog, krijgt Firefox weer een VNC icoontje. Iemand met een soortgelijk probleem toevallig? Of moet ik gewoon geen 6801 meer draaien? :P

Correctie: Het gaat niet altijd mis overigens, dit was de eerste keer daarstraks, dus wellicht loos alarm, maar ik vond het opvallend.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:43:
Nu ik mijn WLM als Vista heb gestart, valt het me op dat mijn icoontjes van mijn applicaties niet kloppen in mijn taakbalk, Ik verwacht niet dat er enige samenhang tussen is, maar zo krijgt Firefox opeens een MSN poppetje. Toen ik mijn actieve MSN-venster sloot kreeg Firefox het icoontje van VNC, wat ook nog open stond. Zodra ik die weg klik heeft hij geen icoontje meer. Zodra ik VNC weer inlog, krijgt Firefox weer een VNC icoontje. Iemand met een soortgelijk probleem toevallig? Of moet ik gewoon geen 6801 meer draaien? :P

Correctie: Het gaat niet altijd mis overigens, dit was de eerste keer daarstraks, dus wellicht loos alarm, maar ik vond het opvallend.
Ik had ook een vreemd verband tussen Firefox en WLM. Wanneer mijn WLM in de taakbalk is geminimalizeerd, met een actief Firefox venster op de voorgrond, en ik minimalizeer mijn Firefox venster dan komt WLM ineens naar boven.

Nu bedenk ik mij wel ineens dat het misschien kan komen omdat ik Firefox en WLM naast elkaar had gepinned op de taakbalk. Bij het minimalizeren van Firefox kon het zijn dat 7 naar het volgende venster ging kijken?

Ik kan het nu niet uitproberen aangezien ik besloten heb tijdelijk terug te gaan naar Vista. Oh man, wat mis ik 7 nu. :'(

-- Edit:

Ik had trouwens de 7000 build geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:13:
Vista 64 bits ondersteuning is klote ja, maar goed dat is voor een ieder verschillend! Ik heb geen 64 bits
Dat valt wel mee vind ik. Het is af en toe wel iets lastiger om iets te laten werken, maar dat speelt bijna alleen rond drivers en codecs. Voor de meeste hardware zijn inmiddels goede X64 drivers beschikbaar, en ook op het codec front ziet het er goed uit.

Je kan sowieso 32 bits (media player) software gebruiken op een X64 OS, en dan heb je dus ook geen 64 bits codecs nodig. Ook aan de codecs kant is het echter tegenwoordig in X64 goed te doen. Ik heb nu bijna een jaar een HTPC die Vista X64 draait waarop ik Media Center gebruik. Media Center zelf is ook 64 bit op een 64-bits OS (in tegenstelling op Windows Media Player die in zowel 32 als 64-bit meegeleverd wordt) en gebruikt dus alleen 64 bits codecs. Toch kan ik hier zo'n beetje alle media op afspelen (zelfs met hardware acceleration (DXVA)), inclusief FullHD X264 MKV files.

Ik denk dat met Windows 7 X64 echt mainstream gaat worden. Ik zou iedereen ook adviseren om bij een nieuwe PC/installatie voor X64 te gaan. De enige uitzondering is als er belangrijke hardware in de PC zit waarvoor geen X64 drivers zijn. Ondanks dat dit steeds minder wordt, komt het helaas nog wel voor. Windows Update heeft echter ook veel X64 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kwam de beta niet gisteren uit?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Snake schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 03:40:
Kwam de beta niet gisteren uit?
Vandaag :)
Dus voor ons vanavond ergens, waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Eerder vannacht, dan is pas die CES speech van Ballmer. Denk zelf dat het pas donderdag of vrijdag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar komt die beta dan beschikbaar? in je technet download lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja dat zit er wel in, maar don't worry, er is altijd hierwel iemand die snel een linkje plaatst.

ik las dat er ook Win7 Server komt, oftewel 2008 R2, wat is nou de naam? Sinds Win2k niet meer voorgekomen dat client en server dezelfde naam droegen...

En als je na 1 juli een pc koopt, krijg je er een w7 updatecoupon bij....duidt erop dat die niet voor 1 Juli komt, zal Augustus worden ofzo.http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=609&pgno=1

En wat goed dat Business nu Professional gaat heten, veel betere naam.

[ Voor 69% gewijzigd door Sjah op 07-01-2009 09:19 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta:
Vanaf deze post wordt je verteld wat de opties zijn.

Vragen om keys worden verwijderd!