Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Slordige fout op Apple site:
Afbeeldingslocatie: https://files.me.com/maartendevries/ajq89q

Kingston geheugen voor nieuwe Mac Pro is trouwens prima betaalbaar.

[ Voor 75% gewijzigd door Zware Unit op 09-08-2010 21:28 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 23:59
Ik zag hem ook al en kreeg spontaan een WTF-momentje. :9
Nog een andere fout op de Apple-website, het derde model is gewoon identiek aan de tweede (scheelt gelukkig 'maar' 1.500 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Zou helemaal leuk zijn voor degene die bestellen als dat in hun (bij Apple) systeem ook zo gaat.
Krijg je gratis een dikke upgrade :+

Offtopic:
El Gravedigger schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:24:
[...]
Dus heb hier nog origineel 2x1GB PC2-6400F 800MHZ Hynix geheugen liggen die nooit gebruikt is geweest. Ligt hier nog in static hoesjes. Geen idee wat ik er nog voor zou kunnen vragen? Of dat er nog interesse naar is.
Nog altijd interesse, maar nog niets van je gehoord.
En gezien je zelf geen email adres hebt staan, en DM uitgeschakeld kan ik geen contact met je opnemen.
Kijk even in mijn profiel of op mijn website voor een email adres, dan kunnen we even overleggen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Mud.Starrr schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:38:
Zou helemaal leuk zijn voor degene die bestellen als dat in hun (bij Apple) systeem ook zo gaat.
Krijg je gratis een dikke upgrade :+

Offtopic:

[...]

Nog altijd interesse, maar nog niets van je gehoord.
En gezien je zelf geen email adres hebt staan, en DM uitgeschakeld kan ik geen contact met je opnemen.
Kijk even in mijn profiel of op mijn website voor een email adres, dan kunnen we even overleggen.
Email op weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
En als Mud-Starr het toch niet wil, hou ik me wel aanbevolen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Weet iemand waarom twee keer deze module: http://eshop.macsales.com...20Computing/8566D3MPE4GB/

Goedkoper is dan 1x deze kit?
http://eshop.macsales.com...20Computing/85MP3W4M08GK/

Volgens mij zijn het exact dezelfde modules namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

sOid schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:29:
Weet iemand waarom twee keer deze module: http://eshop.macsales.com...20Computing/8566D3MPE4GB/

Goedkoper is dan 1x deze kit?
http://eshop.macsales.com...20Computing/85MP3W4M08GK/

Volgens mij zijn het exact dezelfde modules namelijk...
Ik zie toch echt bij de eerste: $379.99 staan.
En bij de tweede (enkele module): $152.99.

Edit:
Oh wacht, ik begreep je vraag niet goed.
Ja inderdaad $306 dollar als je die enkele 2x zou nemen.
Waarschijnlijk is het een matched pair, dan heb je minder risico op errors.
Maar het prijsverschil is wel behoorlijk groot.

[ Voor 19% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-08-2010 01:02 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
"512-GB solid-state harde schijf [+ € 1.400,00]"
Voor de prijs kan je er toch beter een pci-e ssd kaard van bijvoorbeeld ocz in zetten? dat werkt ook nog een stuk sneller.

ik zelf heb 4 keer de Hitachi HDT721064SLA360 die is hetzelfde als de Hitachi HDE721064SLA360 die standaard in de mac pro zitten alleen het printplaatje heeft een ander kleurtje. (Correct Me If I'm Wrong).

De standaard imac en mac pro lijkt mij op zich wel netjes geprijst, alleen vragen ze om de update's naar mij idee veel teveel geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

WokeBroke schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:46:
"512-GB solid-state harde schijf [+ € 1.400,00]"
Voor de prijs kan je er toch beter een pci-e ssd kaard van bijvoorbeeld ocz in zetten? dat werkt ook nog een stuk sneller.

ik zelf heb 4 keer de Hitachi HDT721064SLA360 die is hetzelfde als de Hitachi HDE721064SLA360 die standaard in de mac pro zitten alleen het printplaatje heeft een ander kleurtje. (Correct Me If I'm Wrong).

De standaard imac en mac pro lijkt mij op zich wel netjes geprijst, alleen vragen ze om de update's naar mij idee veel teveel geld..
Je moet inderdaad gewoon zelf andere harde schijven er in zetten.
Via Apple is dat gewoon veel te duur.
Net zoals een aantal andere upgrade's die bij Apple gewoon belachelijk duur zijn.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Ik meld even tussendoor dat ik eind dit jaar de nieuwe Mac Pro ga aanschaffen.
Zal ook wel wat kosten als je alles laat customizen maar het is een investering
voor de komende 3 jaar voor het werk waar flink wat paardekrachten voor wordt
gevraagd. Hopelijk is er dan ook een mat scherm van 27 inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 23:59
Mud.Starrr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:02:
Je moet inderdaad gewoon zelf andere harde schijven er in zetten.
Via Apple is dat gewoon veel te duur.
Net zoals een aantal andere upgrade's die bij Apple gewoon belachelijk duur zijn.
Klopt als een bus! Ik heb er zelf 4 SAMSUNG F3's (HD103SJ) en dat heeft me toen in totaal 285 euro gekost, Apple durfde voor één 1TB harde schijf bijna een soortgelijk bedrag te vragen! Heb het geheugen wel direct bij Apple besteld, maar puur alleen omdat het na aftrek van 20% korting een redelijk bedrag was.
Anoniem: 323791 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:49:
Hopelijk is er dan ook een mat scherm van 27 inch...
Ik geef je niet veel kans, van de 24" is ook nooit een matte versie verschenen en die gaat al mee sinds oktober 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 323791 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:49:
Hopelijk is er dan ook een mat scherm van 27 inch...
Dat denk ik niet. Je kunt imo ook beter een goede DELL monitor kopen.

M'n OCZ 120GB Vertex 2 is binnen :) Best mooi verpakt voor een harddisk. Verwachte leverdatum van MacPro is 3 september :/ Dat wordt dus drie weken nagelbijten ;)

Nou ik heb al een EiZO CG301W-BK, 30 inch scherm op mijn 3 jaar oude Mac Pro en
die werkt nog steeds uitstekend voor hetgeen ik wil,dus een Dell is niet nodig.

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 323791 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:27:
Nou ik heb al een EiZO CG301W-BK, 30 inch scherm op mijn 3 jaar oude Mac Pro en
die werkt nog steeds uitstekend voor hetgeen ik wil,dus een Dell is niet nodig.
Waarom zou je dan wel een 27" ACD willen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 14:00

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wat ik raar vind is dat de mapro maar 32gig kan steken?
Dat is net geen 3gig per core. In aftereffects kan je 3gig per core gebruiken.
Dus als je HD previews wil maken is dat geen overbodige luxe, zeker als je nog andere zware programma's runt.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

multipasser schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:40:
Wat ik raar vind is dat de mapro maar 32gig kan steken?
Dat is net geen 3gig per core. In aftereffects kan je 3gig per core gebruiken.
Dus als je HD previews wil maken is dat geen overbodige luxe, zeker als je nog andere zware programma's runt.
Maar 32 GB 8)7 tja waar hebben we het over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-06 22:05
Vraag me af hoe ze dat willen afdwingen. ik heb zelf ook nog een 2008 mac pro en wil mijn ati 2600 vervangen.
Ik geloof dat de 2008 mac pros wel efi 64 supporten ...

Maaruh kan je tegenwoordig niet gewoon een PC versie kopen en de efi firmware op flashen ? Scheelt weer ;-)
Je kunt vaak gewoon dat soort kaarten in je oudere mac stoppen, als ze fysiek maar compatible zijn, zo heb ik in mijn mac pro 1.1 (2006) ook gewoon een 4870 zitten, flashen werkt ook maar je moet goed opletten dat de revisie van de kaart die je flasht gelijk (of compatible) is aan degene waar de efi firmware voor is gemaakt)

//edit:
Even een korte off-topic:

Kwam tijdens het opruimen mijn "oude" Mac Pro geheugen tegen. Zie Vraag & Aanbod (link)
Al kwijt? zo niet dan heb ik nog wel intresse.

[ Voor 14% gewijzigd door blouweKip op 13-08-2010 13:07 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
blouweKip schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:03:
Al kwijt? zo niet dan heb ik nog wel intresse.
Heb het geheugen nog liggen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mijn bod te laag? haha
Je mag gewoon mailen wat je er voor wilt hoor, beetje heen en weer bieden hoort erbij toch?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Mud.Starrr schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:33:
[...]

Mijn bod te laag? haha
Je mag gewoon mailen wat je er voor wilt hoor, beetje heen en weer bieden hoort erbij toch?
Denk niet dat dit voor mij bedoeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Zware Unit schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:35:
[...]

Denk niet dat dit voor mij bedoeld is...
Oops nee, dat was voor El Gravedigger waar ik nog geen antwoord van gehad heb.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 35517 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:47:
Heeft iemand enig idee hoe het werkt als je een 3rd party RAID controller (Highpoint) inbouwt in je Mac Pro? Kan je dan nog wel die HD schachten gebruiken die bovenin je Mac Pro zitten? Ik dacht namelijk dat de SATA aansluitingen direct op het moederbord vastzitten...
Heeft iemand hier nog een zinnig antwoord op? Ik heb wel dat vage linkje naar maxupgrades gezien, maar dat is me eerlijk gezegd teveel tekst en te weinig echt zinvolle informatie.

Die 4 bay's schijnen kabelloos te zijn.. Dan vaag ik me af: hoe komen de signalen naar het mainboard? Door wegegemoffelde SATA/SAS kabels, of een Apple eigen kabel en connector? Dat laatste zou in ieder geval dat vreemde verloopje van maxupgrades verklaren, maar zoals ik eerder zei: die gasten vinden het zeer duidelijk niet belangrijk om volledig inzicht te geven :(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOid schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:43:
[...]

Waarom zou je dan wel een 27" ACD willen? :)
Omdat ik denk/ dacht dat deze schermen wel vernieuwend zouden zijn omdat schermen na verloop van tijd hun 'lichtglans' verliezen. Helaas zijn ze allemaal met een glazen scherm,dus niet mat. Bummer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 323791 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Omdat ik denk/ dacht dat deze schermen wel vernieuwend zouden zijn omdat schermen na verloop van tijd hun 'lichtglans' verliezen. Helaas zijn ze allemaal met een glazen scherm,dus niet mat. Bummer. :(
Nog nooit wat over gehoord, maar klinkt logisch. Na hoeveel jaar gebeurt dat ongeveer? Of na hoeveel uur gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2020

Barthak

mcl

Voor mensen met een early 2008 Mac Pro, het lijkt erop dat zowel de Radeon 5770 & 5870 gewoon functioneren ondanks dat op de site van Apple wordt aangegeven van niet.

Voor meer informatie zie: http://blog.macsales.com/...k-with-2006-2009-mac-pros

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen de beschikking over een nieuwe Mac Pro :) Wat een machine!

Ik heb het ding gekocht als vervanging voor mijn laatst overgebleven Windows-bak: m'n gamemachine /contentcreatiebak met Vista Ultimate. De rest - HTPC, thuisserver, laptop - was al vervangen door Apple spul 8)

Waar ga ik deze mooie machine voor gebruiken: qua games is het vooral RPG's (TES IV: Oblivion, Fallout 3, Dragon Age, Mass Effect 2), sandbox-spellen (GTA-reeks, Mafia), en strategiespellen. Shooters speel ik uitsluitend offline, dus ik ben niet geinteresseerd het laatste drupje Frames-Per-Second, maar het moet wel een beetje fatsoenlijk draaien in single-player. Contentcreatie is m.n. Photoshop en videobewerking (voor de lol, dus renderen hoeft niet persé a-la-minute klaar te zijn ;)).

Met een groeiend aanbod Mac-games op Steam (en elders) en de mogelijkheid om Windows (7) er nog naast te draaien d.m.v. Boot Camp, leek de komst van de 6-core Westmere's mij het uitgelezen moment om over te stappen. Ik heb gekozen voor de volgende configuratie:

ComponentMac ProVervanging voor
CPUIntel Xeon W3680, 6-core, 3.33 GHzIntel Core2Duo E6600, 2-core, 2.40 GHz
GPUATI Radeon HD 5870, 1 GiB GDDR5Nvidia GeForce 8800GT, 512 MiB GDDR3
Memory6 GiB, 1333 MHz DDR3 ECC (3 x 2 GiB)4 GiB, 667 MHz DDR2 (2 x 2 GiB)
Harddisk1 TB Western Digital Caviar Black640 GB (2 x Hitachi 7K500 320 MB, RAID 0)

Deze config was voor mij de sweet-spot wat betreft prijs/performance. De 3.33 GHz geeft me voldoende single-core power voor games en toepassingen die nog niet zijn voorbereid op multicore (en dat zijn er nogal wat, hoewel het beter begint te worden), terwijl de 6 cores me goed van pas gaan komen bij videobewerking en andere rekenintensieve taken. Qua GPU is de 5870 volgens benchmarks een stuk beter voor gaming dan de standaard 5770, dus die keus was snel gemaakt. Verder is 6 GiB geheugen voor mij voorlopig voldoende. Mocht ik behoefte hebben aan meer, dan kan ik makkelijk upgraden naar 8 (er is nog een slot leeg), 12 of meer. De 2 GiB reepjes raak ik dan eventueel makkelijk weer kwijt, verwacht ik. Qua harddisks had ik nog het een en ander liggen, dus ik heb daar de standaard 1 TB schijf laten staan.

Ik heb er gezien mijn gebruiksprofiel uitdrukkelijk niet voor gekozen om een dual CPU machine te bestellen: de dual quad-core configuratie (die 400 euro goedkoper is dan mijn machine) heeft een te lage single-core performance (Nehalem @ 2.4 GHz vs. Westmere @ 3.33 GHz), terwijl de twee extra cores voor mij niet veel toevoegen. De 12-core machines werden mij echt veel te duur en zijn bovendien voor mij ook echt overkill. Volgens de Mac Performance Guide heb ik de juiste keuze gemaakt (en volgens mezelf ook ;)).

Na aflevering heb ik nog 3 x 1 TB Western Digital Caviar Green schijven toegevoegd, waarvan 1 voor Windows 7 en 2 (in RAID 0) als opslag voor videobewerking e.d. Daarbij bleek ook nog maar eens hoe fraai de machine van binnen is afgewerkt: het installeren van de disks was daardoor een fluitje van een cent, kabels aansluiten kwam er niet aan pas, per disk slechts 4 schroefjes aandraaien en de disktray terugschuiven. Het apparaat is aangesloten op een Apple Cinema LCD van 24" (1920x1200).

Dit weekend heb ik vooral wat spelletjes gespeeld: de Mac-versie van StarCraft II draait als een zonnetje. Onder Windows heb ik Mafia II gespeeld. Ook dit werkt als een trein, met "Optimal" settings heb ik in de benchmark constant 60 fps (vanwege vertical sync). Het is dus een geweldige game-bak! In mijn vakantie (over een paar weken) ga ik ook eens serieus aan de slag met videobewerking, kijken hoe dat gaat.

Al met al ben ik erg blij met mijn aankoop. Hij werd gelukkig een stuk vlotter geleverd dan de 2 weken levertijd die er op het moment van bestellen werden aangegeven (anders zat ik er nu nog op te wachten). De levertijd staat overigens inmiddels gewoon op "Binnen 24 uur" voor de standaardconfiguraties.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb een vreemd "probleem" en ik zou graag willen weten of meer mensen dit ervaren met hun Mac Pro.

Ik heb regelmatig dat als ik een USB stick (of USB kabel) in de bovenste USB poort aan de voorkant heb zitten en ik trek hem eruit, dat de Mac in sluimermodus gaat!?

Ik heb het vermoeden dat de USB-poort intern wellicht (mechanisch) verbonden is met de aan/uitknop en dat die knop door het uittrekken van de USBstick wordt ingedrukt...

Hebben meer mensen dit probleem?

Het gaat om een Mac Pro van half 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Gitarist schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:26:
Ik heb een vreemd "probleem" en ik zou graag willen weten of meer mensen dit ervaren met hun Mac Pro.

Ik heb regelmatig dat als ik een USB stick (of USB kabel) in de bovenste USB poort aan de voorkant heb zitten en ik trek hem eruit, dat de Mac in sluimermodus gaat!?

Ik heb het vermoeden dat de USB-poort intern wellicht (mechanisch) verbonden is met de aan/uitknop en dat die knop door het uittrekken van de USBstick wordt ingedrukt...

Hebben meer mensen dit probleem?

Het gaat om een Mac Pro van half 2009.
Dat is wel erg raar. Is je Mac Pro aangesloten aan een geaard stopcontact? Als er spanning op de case zelf staat kan je misschien de knop 'triggeren'?

sOid schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:08:
[...]

Nog nooit wat over gehoord, maar klinkt logisch. Na hoeveel jaar gebeurt dat ongeveer? Of na hoeveel uur gebruik?
Na een jaar of 2 of 3 merk je wel dat het lichtgevende iets afneemt in kracht en 'warmer'wordt
kwa kleur. Beetje het idee van een lamp die zwakker wordt. Maar dat is alleen maar als je echt
heel secuur kijkt en vergelijkt.
Kwa uren is het gewoon dagelijks met een vier uur gemiddeld gebruik van het scherml 5 dagen
per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109149

Daarnaast is ook de NVIDIA GeForce GT 120 compatibel met de early 2008 Mac Pro. Indien grafische kracht geen vereiste is voor je werk dan vormt de GT 120 een financieel aantrekkelijk alternatief voor het geval je videokaart kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Laatst online: 22-06 03:37

Xelation

Bendable Poseable

Heren, snap er de ballen meer van. Heb gisteren een Mac Pro 8-Core besteld. Corrigeer me alsjeblieft als ik me vergis maar het is toch Triple Channel? Waarom zitten er dan 4 banken per proc in?

In dit geval krijg ik dus 2x (3x1GB). Zoek me suf naar geheugen maar wil geen Kingston. Daarnaast weet ik nou nog steeds niet zeker of ik naou Triple Channel geheugen moet kopen en dus maar 6 banken moet gebruiken ipv alle 8? Tevens is Triple Channel 1066mhz is haast even duur of duurder dan Triple Channel 1333mhz wat dan dus ook niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 13:13

Digistorm

tenax moderator pomorum

Xelation schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:34:
Heren, snap er de ballen meer van. Heb gisteren een Mac Pro 8-Core besteld. Corrigeer me alsjeblieft als ik me vergis maar het is toch Triple Channel? Waarom zitten er dan 4 banken per proc in?

In dit geval krijg ik dus 2x (3x1GB). Zoek me suf naar geheugen maar wil geen Kingston. Daarnaast weet ik nou nog steeds niet zeker of ik naou Triple Channel geheugen moet kopen en dus maar 6 banken moet gebruiken ipv alle 8? Tevens is Triple Channel 1066mhz is haast even duur of duurder dan Triple Channel 1333mhz wat dan dus ook niets uitmaakt.
Je krijgt de keuze. Als je in elke bank 3 DIMMs installeert werkt de geheugencontroller als triple channel controller. Stop je er 2 of 4 DIMMs in dan werkt de controller als dual channel controller. Een ouder artikel over de 2009 Mac Pro behandelt dit onderwerp op Bare Feats.

Ik bedoel met bank: zo'n groep van 4, was niet helemaal duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Digistorm op 03-11-2010 13:53 . Reden: Verduidelijking ]

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 09:35
Xelation schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:34:
Heb gisteren een Mac Pro 8-Core besteld.
Zou ik mogen vragen waarom je een 8-core hebt besteld en niet bijv. een enkele quad-core of een six-core? (Zie bijv. Herko ter Horst)
Zijn er bepaalde programma's die je gebruikt waarbij het voordelig is om een 8-core te hebben? Ik ben erg benieuwd naar de keuze, de Pro's zijn tenslotte geen goedkope apparaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-06 14:24
Gisteren een 1e generatie Mac Pro binnengekregen om even opnieuw te installeren voor een vriend. De originele Tiger DVD die erbij zit is erg oud dus even snel een Snow Leopard DVD gebrand (het origineel koopt die nog via zijn bedrijf).

Branden gelukt, maar de Mac leest zijn eigen gebrande DVD +R DL niet :o . Dat was balen dus nogmaals gebrand, en nu op de laagste snelheid, dus 4x. Nog steeds hetzelfde probleem. Dus even gegoogeld hoe ik van USB kan booten, deze tutorial gevolgd, maar de Mac vertikt het om de USB stick als een bootable device te zien.

Maar goed, ik ben niet voor een gat te vangen, ik heb gewoon de 4e SATA aansluiting losgeschroefd en daar een SATA brander op geprikt :P Afbeeldingslocatie: http://www.matr1x.nl/Mac01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.matr1x.nl/Mac02.jpg Snow Leopard is nu aan het installeren :P

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

MaTr1x schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:47:
Gisteren een 1e generatie Mac Pro binnengekregen om even opnieuw te installeren voor een vriend. De originele Tiger DVD die erbij zit is erg oud dus even snel een Snow Leopard DVD gebrand (het origineel koopt die nog via zijn bedrijf).

Branden gelukt, maar de Mac leest zijn eigen gebrande DVD +R DL niet :o . Dat was balen dus nogmaals gebrand, en nu op de laagste snelheid, dus 4x. Nog steeds hetzelfde probleem. Dus even gegoogeld hoe ik van USB kan booten, deze tutorial gevolgd, maar de Mac vertikt het om de USB stick als een bootable device te zien.

Maar goed, ik ben niet voor een gat te vangen, ik heb gewoon de 4e SATA aansluiting losgeschroefd en daar een SATA brander op geprikt :P [afbeelding][afbeelding] Snow Leopard is nu aan het installeren :P
Je kunt alleen booten vanaf firewire geloof ik, hoewel ik dat niet zeker weet.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:25
Nee dat kan alleen bij de PPC macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Iemand hier een 12core macpro? Ik wil hem graag dit jaar nog gaan halen en mijn 2 octa's en 1 quadcore verkopen.

Maar je leest wat negatieve commentaar op het feit dat de 12c meestal trager is dan de rest, buiten rendering of programma die echt meerdere cores aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://store.apple.com/be...ly/mac_pro?mco=OTY2ODEwNw ?

Belgische store is er geen 'single' 6core meer te koop?
Ze hebben nu een 8core (dual quad) Westmere? Dat is ook nieuw niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
Heb mijn oude Mac Pro 1.1 (eind 2006) een kleine verjongingskuur gegeven door een nieuwe ATI 5770 te plaatsen, werkt perfect. En hij is net zo stil als z'n voorganger X1900XT met Accelero koeler :) :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nazVkZlv4N9v2oLmRaE5KbvN/full.jpg

Ook werken 4GB FB-DIMM's, heb er nml. twee van bijgeplaatst. Ondanks dat deze Mac ze formeel niet ondersteunt, net zoals de ATI 5770 :P
En ik heb een 5e interne HDD geplaatst door gebruik te maken van één van de vrije SATA-poorten op het moederbord. De HDD zit onder de DVD-brander en blijft koel genoeg. Het doortrekken van de SATA-kabel was wel een priegelwerkje overigens (heeft een vriend van me gedaan met 1) fijnere vingers en 2) meer geduld :+ )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kWmIKvmV5rYvY4w5qX5Qpej9/full.jpg

Zo kan hij er weer een hele poos tegenaan. Het is eigenlijk verbazingwekkend dat je tegenwoordig zo lang met hardware kunt doen. Ja, een moderne quadcore iMac heeft meer cpu-power maar desondanks is deze voor mij nog snel genoeg :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leuk. :)

Ik heb al een tijd een 'break out' eSata-bracket voor externe eSata-schijven liggen, die ik nog steeds moet inbouwen.

Die 5770 staat al een tijd op mijn verlanglijstje. Als hij bij jou soepel draait, zal hij het in mijn MacPro 2,1 ook wel doen. Heb je hem gewoon 'out of te box' geplaatst?

Is het een Mac-editie van de 5770, of een 'standaard' kaart?

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 29-01-2011 12:38 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Het is de Mac-editie :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4NNdTmyySTgBAlsQOk2rcGq4/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Abbadon schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:32:
Zo kan hij er weer een hele poos tegenaan. Het is eigenlijk verbazingwekkend dat je tegenwoordig zo lang met hardware kunt doen. Ja, een moderne quadcore iMac heeft meer cpu-power maar desondanks is deze voor mij nog snel genoeg :)
Heh, ik ben sinds vorige week ook de eigenaar van een Macpro 1,1 ;)
Ik kom van 'n vergelijkbare PC-setup, maar wat is dit 'n verademing.
Ik was al even aan de mac met een MBP en iMac 27", maar zo 'n Macpro is écht werken ;)
Nu ben ik een beetje benieuwd of ik zo 'n mooie leuke ATI 5770 ook naast m'n oude 7300GT kan draaien.
Dan kan ik terug m'n quad-monitor setup draaien zoals ik gewend ben :)
Momenteel hangen er 'n Dell 24" aan en 'n Asus 24" (en zou d'r graag nog 'n samsung 20" 4:3 en AOC 16" 16:9 bij aanhangen)
Heb 'm ook nog een kleine upgrade gegeven qua storage met 'n 3TB WD, met bijgeleverde SATA-controller ;) En heb 'm meteen een sata-breakout slot gegeven met 2 satapoorten naar buiten toen. Waarom sata en geen esata? Omdat ik een hele hoop LC Power cases met gearchiveerd spul heb die nu eenmaal sata hebben extern ipv esata ;)

[ Voor 25% gewijzigd door dodge_911 op 08-02-2011 00:43 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

dodge_911 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:43:
[...]

Heh, ik ben sinds vorige week ook de eigenaar van een Macpro 1,1 ;)
Ik kom van 'n vergelijkbare PC-setup, maar wat is dit 'n verademing.
Ik was al even aan de mac met een MBP en iMac 27", maar zo 'n Macpro is écht werken ;)
Nu ben ik een beetje benieuwd of ik zo 'n mooie leuke ATI 5770 ook naast m'n oude 7300GT kan draaien.
Dan kan ik terug m'n quad-monitor setup draaien zoals ik gewend ben :)
Momenteel hangen er 'n Dell 24" aan en 'n Asus 24" (en zou d'r graag nog 'n samsung 20" 4:3 en AOC 16" 16:9 bij aanhangen)
Heb 'm ook nog een kleine upgrade gegeven qua storage met 'n 3TB WD, met bijgeleverde SATA-controller ;) En heb 'm meteen een sata-breakout slot gegeven met 2 satapoorten naar buiten toen. Waarom sata en geen esata? Omdat ik een hele hoop LC Power cases met gearchiveerd spul heb die nu eenmaal sata hebben extern ipv esata ;)
Ja dat kan gewoon met 2 grafische kaarten.
Het enige wat nog niet bij alle mac's lukt (wel bij de 1.1) is SLI activeren onder windows (onder OSX kan dat sowieso niet).
Kleine hint, bepaalde merk kaarten (voor windows bedoeld) zijn te flashen naar OSX.
Op die mannier kun je veel goedkoper een goede graka voor je MP kopen, wel even googelen want vaak heb je een specifiek model nodig!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OK, duur dus. :P

Maar zeer zeker de moeite, zeker als je nagaat dat ik nog wel wat geld kan krijgen voor de Geforce 8800GT. :)

Ik heb inmiddels de eSata-bracket ingebouwd. Cool, weer 2x 2 TB aan te sluiten, extern, maar net zo snel als intern!
Afbeeldingslocatie: http://www.newertech.com/products/images/esata_cable350x250.jpg

En uiteraad zijn die 2TB-schijven allemaal in deze kastjes ingebouwd (1x eSata/USB2, 2x FW400/eSata/USB2):
Afbeeldingslocatie: http://www.macally.com/UploadFiles/g_s350su_title.jpg

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Mud.Starrr schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:06:
[...]

Ja dat kan gewoon met 2 grafische kaarten.
Het enige wat nog niet bij alle mac's lukt (wel bij de 1.1) is SLI activeren onder windows (onder OSX kan dat sowieso niet).
Kleine hint, bepaalde merk kaarten (voor windows bedoeld) zijn te flashen naar OSX.
Op die mannier kun je veel goedkoper een goede graka voor je MP kopen, wel even googelen want vaak heb je een specifiek model nodig!
En die worden dan automatisch herkend?
Want zowat het eerste wat ik met 'm deed toen 'k 'm had was er een MSI 8600GT instoppen uit m'n Q6600 workstation en opstarten. Kaart werd wel deels herkend, maar kreeg geen beeld. Na wat googlewerk las ik dat de kaarten een bepaald EFI-dingetje moesten hebben en heb ik het er maar bij gelaten. Maar het zou dus wel moeten werken?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

dodge_911 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:57:
[...]

En die worden dan automatisch herkend?
Want zowat het eerste wat ik met 'm deed toen 'k 'm had was er een MSI 8600GT instoppen uit m'n Q6600 workstation en opstarten. Kaart werd wel deels herkend, maar kreeg geen beeld. Na wat googlewerk las ik dat de kaarten een bepaald EFI-dingetje moesten hebben en heb ik het er maar bij gelaten. Maar het zou dus wel moeten werken?
Ja je moet de kaart flashen zoals ik al zei.
Er moet een stukje software in de kaart aangepast worden aan de EFI.
Apple gebruikt geen BIOS meer, Windows zou ook al met Vista overstappen op de EFI maar dat is tot heden niet gebeurd.
Maar het is dus wel mogelijk, en je kaart werkt dan ook nog steeds onder Windows als je het goed doet (en de juiste kaart hebt die genoeg ruimte heeft om de aangepaste software te plaatsen).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Een 8600gt kan je niet flashen naar een werkend model.
Tenzij jij een site vindt waar ze het aanbieden?

De 8800gt is voor mac beschikbaar. De 8600gt enkel in macbookpros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

multipasser schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:14:
Een 8600gt kan je niet flashen naar een werkend model.
Tenzij jij een site vindt waar ze het aanbieden?

De 8800gt is voor mac beschikbaar. De 8600gt enkel in macbookpros.
Van de 8600GT weet ik het niet.
Maar er zijn verschillende mensen die andere kaarten aan het werk krijgen door de mac te laten denken (door een gehackte flash) dat het een ondersteunde kaart is.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Zo ver zijn we ja. Maar zeggen 'je moet je kaart flashen' gaat niet op.
Enkel met kaarten die origineel voor mac beschikbaar zijn en hardwarematig hetzelfde.
Er zijn er maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

multipasser schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:25:
Zo ver zijn we ja. Maar zeggen 'je moet je kaart flashen' gaat niet op.
Enkel met kaarten die origineel voor mac beschikbaar zijn en hardwarematig hetzelfde.
Er zijn er maar weinig.
Ik bedoelde ook niet letterlijk dat hij die kaart moet flashen, ik refereer ook naar mijn vorige post waar duidelijk staat dat je een bepaald model/type/merk nodig hebt.
Overigens klopt het niet wat je zegt, er zijn ook al andere modellen aangepast met aangepaste flash software.
Normaal is het inderdaad zo dat als je dezelfde type kaart (bv 8800GT) die een voldoende grote flash-rom heeft (dit is heel belangrijk) kunt flashen met de standaard MAC versie van die software.
Maar je hebt ook aangepaste flash software, waarmee bijvoorbeeld de 8800GTX makkelijk werkbaar is te krijgen.
Er zijn ook berichten dat de gtx560ti kan werken in sommige gevallen (loopt dan wel wat trager).
En zo zijn er wel meer kaarten waarbij dit gelukt is, er is genoeg over te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 09-02-2011 14:29 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Abbadon
Ja, maar ik moest wel want mijn grafische kaart was stuk. Nu heb ik wel een nieuwe gekregen van Apple maar ik kon geen week wachten en heb dus zelf eentje gekocht.
De nieuwe die ik van Apple heb gekregen (8800GT) ga ik ook maar verkopen.

Coole externe HDD-behuizingen zijn dat trouwens :P

En wat het flashen van grafische kaarten betreft, het moet je hobby zijn om met dat soort dingen te gaan klooien. Meestal is dat niet de hobby van Macgebruikers :P Het is in ieder geval niet zo simpel als 'Dan flash je een kaart en klaar ben je'.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Abbadon schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:08:
[...]

Ja, maar ik moest wel want mijn grafische kaart was stuk. Nu heb ik wel een nieuwe gekregen van Apple maar ik kon geen week wachten en heb dus zelf eentje gekocht.

En wat het flashen van grafische kaarten betreft, het moet je hobby zijn om met dat soort dingen te gaan klooien. Meestal is dat niet de hobby van Macgebruikers :P Het is in ieder geval niet zo simpel als 'Dan flash je een kaart en klaar ben je'.
Nee dat is zeker zo, je moet je gaan inlezen.
Het is ook vooral interessant als je er van houd om te experimenteren (daar zijn we tweakers voor toch? :+ )
Ik heb mijn Mac Pro ook tijdelijk een overclock gegeven om te kijken hoe ver hij kon, 3.4ghz per core (ik heb de 8 core 2.8ghz) ging zonder problemen.
Maar ja ook dat is natuurlijk een risico wat je neemt, als je weet waar je mee bezig bent is het risico klein maar het is er altijd.
Maar ja ik had ook mijn PM dual G5 flink overgeclockt omdat ik hem te traag vond worden voor hij werd vervangen voor mijn huidige MP.

Edit
BTW Abbadon, heb jij nog altijd zo'n gave werkplek? Ik kan me (denk al een paar jaar geleden) herinneren dat je net een MP had en een hele strakke inrichting.

[ Voor 7% gewijzigd door Mud.Starrr op 10-02-2011 16:01 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Abbadon schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:08:
[...]

Ah. * Ramzzz is tempted om je te DM'men
Dat niet alleen, ze worden ook niet warm. :+

En ze zijn helemaal niet duur!
Ik bezoek af en toe xlr8yourmac. Handige site. ;)

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ramzzz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:27:
[...]

Ah. * Ramzzz is tempted om je te DM'men

[...]

Dat niet alleen, ze worden ook niet warm. :+

En ze zijn helemaal niet duur!

[...]

Ik bezoek af en toe xlr8yourmac. Handige site. ;)
Ja dat is een van de site's waar je dat soort dingen kunt vinden.
Er zijn best mensen die dat soort dingen doen, ik denk niet dat dat zo heel erg merk afhankelijk is.
Er is altijd een kleine groep, bij wat voor product ook, die het proberen aan te passen naar wat zij willen.
Wat heel erg helpt is de Hackintosch community, die zijn gewoon altijd bezig zoveel mogelijk hardware werkend te krijgen.
En waarom ook eigenlijk niet? ik ben ook iemand die altijd het uiterste uit zijn hardware probeert te halen.
Mijn iPhone is dan ook uit de gevangenis :P en mijn Powermac had een flinke overclock, 2e videokaart is gewoon een windows versie met MAC flash (helaas SLI (nog) niet werkend gekregen) en zodra mijn MP niet snel genoeg meer is ga ik hem overclocken naar de (al geteste) 3.4 ghz.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Mud.Starrr schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:58:
[...]

Nee dat is zeker zo, je moet je gaan inlezen.
Het is ook vooral interessant als je er van houd om te experimenteren (daar zijn we tweakers voor toch? :+ )
Ik heb mijn Mac Pro ook tijdelijk een overclock gegeven om te kijken hoe ver hij kon, 3.4ghz per core (ik heb de 8 core 2.8ghz) ging zonder problemen.
Maar ja ook dat is natuurlijk een risico wat je neemt, als je weet waar je mee bezig bent is het risico klein maar het is er altijd.
Maar ja ik had ook mijn PM dual G5 flink overgeclockt omdat ik hem te traag vond worden voor hij werd vervangen voor mijn huidige MP.

Edit
BTW Abbadon, heb jij nog altijd zo'n gave werkplek? Ik kan me (denk al een paar jaar geleden) herinneren dat je net een MP had en een hele strakke inrichting.
Er zit ook nog wel wat tweakernerd in mij :P en ik heb m'n Mac Pro ook wel eens overgeclocked (handige tool) maar da's meer omdat het kan want in de praktijk schiet ik er niet echt heel veel mee op.
Sowieso is mijn MP nog snel genoeg want toen ik 'm Q4 2006 kocht bewerkte ik er 10mpix RAW bestanden mee, nu bewerk ik 12mpix bestanden, dat maakt nagenoeg niks uit (met 24mpix merk je wel dat het allemaal vlotter mag).

Mijn werkplek is tamelijk onveranderd gebleven. Een kleine twee jaar geleden heb ik mijn 23" ACD vervangen door een 30" ACD en gaandeweg dingen onder de kap een upgrade gegeven. Verder is het same old, same old:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/45s2RyGdXen5gX0MLVNU3wsv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fFxPe55yuxkNFXQ1FNzI9AX5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DDdEfvINLaqFm2i9ziIJ1hcY/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Abbadon schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:46:
[...]

Er zit ook nog wel wat tweakernerd in mij :P en ik heb m'n Mac Pro ook wel eens overgeclocked (handige tool) maar da's meer omdat het kan want in de praktijk schiet ik er niet echt heel veel mee op.
Sowieso is mijn MP nog snel genoeg want toen ik 'm Q4 2006 kocht bewerkte ik er 10mpix RAW bestanden mee, nu bewerk ik 12mpix bestanden, dat maakt nagenoeg niks uit (met 24mpix merk je wel dat het allemaal vlotter mag).

Mijn werkplek is tamelijk onveranderd gebleven. Een kleine twee jaar geleden heb ik mijn 23" ACD vervangen door een 30" ACD en gaandeweg dingen onder de kap een upgrade gegeven. Verder is het same old, same old:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nog steeds een erg gave werkplek !
En ja 24mpix, dat gaat gelukkig prima met mijn 2008 MP :9

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Abbadon schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:46:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan je nagaan hoe tijdloos het design van Apple eigenlijk is. Ziet er nog steeds schitterend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Awoodentree schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:30:
[...]

Kan je nagaan hoe tijdloos het design van Apple eigenlijk is. Ziet er nog steeds schitterend uit.
En dan te bedenken dat deze kast (met kleine aanpassingen) al sinds 2003 bestaat!
2003 powermac:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Power_Mac_G5_hero_left.jpg/450px-Power_Mac_G5_hero_left.jpg

Edit:

Mijn huidige (tijdelijke) werkplek.
De Mac pro staat buiten beeld (op de grond) en hangt aan de 2 middelste schermen.
De mac mini deelt een scherm met de Mac Pro (KMV switch).
De middelste 2 'zwevende' schermen kunnen alle kanten op draaien en kantelen, ze kunnen ook strak tegen elkaar aan als ik dat wil.
De eMac is overgeclocked tot 1.3ghz en speelt alleen maar muziek af (ik houd graag alle power van mijn Mac Pro vrij voor echt werk).
Alle macs zijn aan elkaar verbonden door teleport, dus te bedienen met 1 keyboard en muis alsof het een computer is.

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/188987_10150118308124217_541759216_6447063_5594572_n.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-03-2011 22:30 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Heeft iemand hier ervaring met Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB HDD in zn mac Pro?

Ben nodig toe aan een extra HDD in mn 2009 Mac Pro. Het belangrijkste vindt ik voor deze schijf dat ie stil moet zijn en betrouwbaar. Performance is dus minder belangrijk, dus ga ik niet voor een Caviar Black aangezien het toch "maar" een media schijf wordt voor films, muziek etc en het prijs verschil onnodig is.

Zat zelf eventueel ook nog een een Hitachi schijf te denken aangezien er ook al een Hitachi schijf in mn Mac Pro zit en ik verder zelf geen ervaring heb met WD schijven.

Iemand die advies kan geven? De WD Caviar Green van 2TB lijkt me zelf prima te voldoen als ik puur naar de specs kijk.

[ Voor 9% gewijzigd door El Gravedigger op 17-04-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kijk is naar reviews van o.a. Tweakers. Daar wordt ook een beoordeling over geluid en betrouwbaarheid bij gegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Awoodentree schreef op zondag 17 april 2011 @ 17:30:
Kijk is naar reviews van o.a. Tweakers. Daar wordt ook een beoordeling over geluid en betrouwbaarheid bij gegeven. ;)
Ik wil geen review. Gebruikerservaringen van andere Mac Pro eigenaren die misschien eigen ervaringen met beide hebben. Al tig review gelezen van gebruikers maar de 1 vindt em geweldig en de ander vindt het helemaal stront. Heb je dus helemaal niks aan. Zoals ik al aangaf ziet het er voor het doel waar ik hem voor wil gebruiken kwa specs prima uit. Maar ik ben ook wel benieuwd welke HDD's bij andere Mac Pro eigenaren worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

El Gravedigger schreef op zondag 17 april 2011 @ 17:26:
Heeft iemand hier ervaring met Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB HDD in zn mac Pro?

Ben nodig toe aan een extra HDD in mn 2009 Mac Pro. Het belangrijkste vindt ik voor deze schijf dat ie stil moet zijn en betrouwbaar. Performance is dus minder belangrijk, dus ga ik niet voor een Caviar Black aangezien het toch "maar" een media schijf wordt voor films, muziek etc en het prijs verschil onnodig is.

Zat zelf eventueel ook nog een een Hitachi schijf te denken aangezien er ook al een Hitachi schijf in mn Mac Pro zit en ik verder zelf geen ervaring heb met WD schijven.

Iemand die advies kan geven? De WD Caviar Green van 2TB lijkt me zelf prima te voldoen als ik puur naar de specs kijk.
Ik heb er 2 in zitten.

Ze bevallen prima. Lekker stil in elk geval. het apparaat dat ik hoor, is mijn NAS, waar er ook 2 in zitten (RAID 1), maar het geluid is 100% fan noise.

Ik heb ze niet gebenchmarked, want ik ben tevreden over de snelheid, en het betreft alleen data-opslag en backup, waar ik geen performance per se van verwacht.

Prima schijven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

El Gravedigger schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:15:
[...]

Ik wil geen review. Gebruikerservaringen van andere Mac Pro eigenaren die misschien eigen ervaringen met beide hebben. Al tig review gelezen van gebruikers maar de 1 vindt em geweldig en de ander vindt het helemaal stront. Heb je dus helemaal niks aan. Zoals ik al aangaf ziet het er voor het doel waar ik hem voor wil gebruiken kwa specs prima uit. Maar ik ben ook wel benieuwd welke HDD's bij andere Mac Pro eigenaren worden gebruikt.
Ik heb 4 stuks WD Black Caviar 1TB schijven, en die bevallen super.
De green zijn alleen wat trager (dus zuiniger en stiller) maar verder zit er niet zo heel veel verschil tussen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 21:47
Ikzelf heb ook 1x een WD20EARS in de Mac Pro (2009) zitten. Ik gebruik deze schijf niet omdat ik voldoende ruimte heb op de standaard WD6400AAKS schijf die standaard in de Mac Pro zat. In de Mac Pro heb ik dus geen ervaring met deze schijf behalve dat ie gezien wordt door OS X. Ik kan wel zeggen dat 4x WD20EARS in RAID5 op een Areca ARC-1220 controller goed werkt.

Ik heb een 1TB WD Black (WD1002FAEX) schijf in mijn thuisserver zitten, maar deze is alles behalve stil. Deze is een stuk vlotter dan een Green of Blue serie, maar voor simpelweg data opslag is het het geld en herrie niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06 17:20
Ik kan deze van een collega overnemen voor €600. Ik heb nooit een Mac PC of laptop gehad. Wel heb ik een Ipad en Iphone. Is het waard om hem te kopen?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 08:51
Hamed schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:51:
Ik kan deze van een collega overnemen voor €600. Ik heb nooit een Mac PC of laptop gehad. Wel heb ik een Ipad en Iphone. Is het waard om hem te kopen?
Zeker doen, geen geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dat is een ongelooflijk koopje! :o Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

GRrrrrrr apple!

Final Cut Pro X ondersteunt de Macpro Octa van 2008 NIET!!! Omdat er een ATI HD 2600XT kaart in zit!

Dit is echt schandalig van apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoezo 'schandalig'? Wat doen ze fout dan? Claimen ze dat het wel werkt? Ze hebben FCPX geheel herschreven om van de GPU gebruik te maken, dus ik vind het niet gek dat ze kaarten die daar niet geschikt voor zijn niet ondersteunen...

Je kunt upgraden naar de 5770 of 5870, daarmee zal het wel draaien, lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-06-2011 00:59 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Het zou dan op zijn minst moeten draaien lijkt me, zij het wat trager voor de real time effecten. Upgraden van een Apple videokaart kost nogal niet niks.
Ik lees trouwens net dat er geen plug ins ondersteund worden. Da's wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik mag hem eerst 2 weken testen en ga hem morgen ophalen. Mij gaat het om of OSX leuk is om mee te werken. Heb er helemaal geen ervaring mee. Ben een Windowsmannetje.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hamed schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:46:
Ik mag hem eerst 2 weken testen en ga hem morgen ophalen. Mij gaat het om of OSX leuk is om mee te werken. Heb er helemaal geen ervaring mee. Ben een Windowsmannetje.
Sowieso doen!
OSX is zeker even wennen, maar na een maand of 3 ermee werken wil je niet meer terug.
Ben je echt vastgeroest in Windows, dat kun je er ook gewoon op installeren.
Dus hoe dan ook is het een koopje.
En koop je hem niet, dan mag je mij een PM sturen, dan koop ik hem wel van je collega!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik ben niet echt gebonden aan Windows. ik zocht alleen een downloadprogramma voor newsgroepen en die heb ik hier op het forum gevonden :*)

Als ik hem niks vinden dan laat ik je zeker weten

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hamed schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:09:
Ik ben niet echt gebonden aan Windows. ik zocht alleen een downloadprogramma voor newsgroepen en die heb ik hier op het forum gevonden :*)

Ja in het begin is het even zoeken welke programma's je moet hebben voor OSX waar je voor windows zo de namen van uit je hoofd weet.
Maar ja na een tijdje weet je waar je dat soort dingen moet zoeken ;).
Ik ben bang dat jij hem zelf veel te fijn gaat vinden haha, veel plezier ervan alvast en anders hoor ik het graag!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik vind hem nu al leuk. Vooral als om foto bewerken gaat :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06
€ 600,- voor een Mac Pro van mid 2010. Is die collega gek geworden ofzo! 8)7
Wát een spotprijs!!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Hij kreeg deze voor zijn verjaardag en heeft genoeg een aan Mac. Ik kan nu wel alleen een monitor op de Mac aansluiten. Heb 2x 26 inch monitoren moet binnenkort een keer een convertor halen.

[ Voor 42% gewijzigd door Hamed op 23-06-2011 15:17 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Some guys have all the luck... :'(

* Ramzzz mag niet klagen, ik heb een 'Pro en die loopt als een zonnetje. Meer dan genoeg machine voor thuis.

Veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Heb wel paar vragen! Ik hier wel hier op Tweakers best wel zitten lezen maar wil toch zekerheid voor dat er spullen besteld worden

1 - Welke SSD's zijn de beste wat ik kan halen. Liever een raid0 configuratie.
2 - Kan het moederbord raid0 aan. Zo niet welke controller is de beste?
3 - Had graag 6GB geheugen in de Mac. Welke geheugen is de beste? Liever 1333Mhz geheugen

Thx

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hamed schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:12:
Heb wel paar vragen! Ik hier wel hier op Tweakers best wel zitten lezen maar wil toch zekerheid voor dat er spullen besteld worden

1 - Welke SSD's zijn de beste wat ik kan halen. Liever een raid0 configuratie.
2 - Kan het moederbord raid0 aan. Zo niet welke controller is de beste?
3 - Had graag 6GB geheugen in de Mac. Welke geheugen is de beste? Liever 1333Mhz geheugen

Thx
1- Kijk in het SSD topic voor wat de beste SSD's zijn voor jou situatie.
SSD's werken gewoon, ik bouw ze regelmatig in bij iMac's, onder andere voor tweakers, en nooit problemen tegengekomen.
2- Ja dat kan, alleen om van Raid-0 te booten moet je een trucje gebruiken (zoek op raid en mijn naam in dit topic, want volgens mij heb ik dat wel eens uitgelegd hier).
3- Je kunt beter 8gb bestellen, dat is goedkoper. Kijk eens in het tabel van Quad/8core op deze site. Goedkoper vind je Mac Pro goedgekeurd geheugen waarschijnlijk niet.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Bedankt maar als ik bij Quad/8core kijken dan vind ik alleen 1066Mhz terwijl bij 6 core 12 core 1333Mhz geheugen te vinden is. deze bijvoorbeeld. Volgens specs die op de site staat moet die gewoon werken of zie ik het verkeerd?

This OWC Memory is compatible with... Mac Pro (Mid 2010 Quad-Core) (July, 2010)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hamed schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:09:

He, ik was eerst he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ja weet ik maar ik ga hem niet verkopen. Het loopt allemaal zo lekker. Ben al de hele dag bezig met Aperture en DPP. Heerlijk :) Ik ga nooit meer terug naar windows. Gamen boeit ook niet want ik speel maar een spel. Counter Strike Source en die loopt ook heerlijk via Steam op de Mac. Itunes loopt ook veel beter dan op Windows.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
En mocht je alsnog terug willen naar Windows (ik kan het me niet voorstellen :+ ) dan kun je dat ook prima op die machine installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Das niet echt nodig denk ik want heb een Core i7 PC hier naast de Mac staan. Had graag alleen meer geheugen en SSD in de Mac maar dat komt goed.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik kan wel een boek schrijven over Apple, de Mac Pro en op de reacties van mensen hier. Geweldige topic, maar tl;dr zal ik vermeiden:

Ik heb altijd UNIX, Linux en Windows gehad, en in 2004 ging de boel weer over de kop, toch maar eens Apple gebruiken, en ik was erg tevreden met de PPC Laptop, in 2006 kwam de Intel Mac Pro uit, en ben compleet overgestapt. En nooit meer achterom gekeken. Dat is simpelweg mijn ervaring, een ander kan dat met PC hebben, of welke setup met welke OS dan ook.

Momenteel is de Mac Pro nog net so snappy als day-1, en heb er geen spijt van. Wat een bak, wat een performance voor wat ik er van verwacht. Ik heb ook een iMac 24" van 2009, maar eigenlijk spijt dat ik niet gewoon een nieuwe Mac Pro gekocht heb. Leuke workstation, maar het niet hebben van dual xeon cpu's is toch jammer.

Mac Pro, dikke duim omhoog. Zelfs als die van mij van 2006 is. Restart counter staat op 9 momenteel, waarvan 3x dit jaar omdat MineCraft's java de boel netjes vast laat lopen door slechte GPU driver support.

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik mag me ook melden in dit topic:

Mac Pro met Cinema Displays

Mac Pro

Het is een gebruikte quad-core 2,8GHz mid 2010 Mac Pro die ik op eBay heb gevonden. Er zit momenteel 2x 2GB RAM in en twee harde schijven van 1TB. Het geheugen ga ik upgraden naar 12GB en ik ga een SAN-doos bouwen op basis van Nexenta en ZFS die via fibre channel met de Mac verbonden gaat worden. Dit lijkt me een leuk http://gathering.tweakers...essages/1466331]projectie :) .

Ik wil het systeem ook nog wat stiller maken door waterkoeling te gebruiken op de videokaart. Het verwijderen van de harde schijven zal ook wel wat schelen want die lijken nu het luidruchtigst. Mijn Windows-machine die er naast staat is stiller dankzij waterkoeling. Ik ga die doos ontmantelen en de onderdelen verkopen.

Lion draait lekker ondanks de harde schijven. Het ratelen van harde schijven was ik niet meer gewend (ik gebruik al drie jaar ssd's in de andere machine en de harde schijven in de bak zijn verstopt achter het knieschot zodat ik ze niet kan horen).

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nette setup Femme! :)

------------------------

Ik heb sindskort ook een Mac Pro in mijn bezit. Een 2007 Mac Pro 1.1 om precies te zijn. 2 x dualcore Xeon 2,66 Ghz. Zojuist heb ik voor de gein een Msi 6870 erin gezet gezien de positieve berichten die ik over 6870's las en het werkt nog ook! Gewoon in OS X zonder te flashen/hacken etc. Alleen geen bootscreen, dus je krijgt pas beeld als je in OS X komt. Maar Steam werkt gewoon zonder iets aan te passen ofzo. Deze kaart is gewoon letterlijk 10 keer zo snel als de 7300GT die er eerst in zat.. :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Satch schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:20:
Nette setup Femme! :)

------------------------

Ik heb sindskort ook een Mac Pro in mijn bezit. Een 2007 Mac Pro 1.1 om precies te zijn. 2 x dualcore Xeon 2,66 Ghz. Zojuist heb ik voor de gein een Msi 6870 erin gezet gezien de positieve berichten die ik over 6870's las en het werkt nog ook! Gewoon in OS X zonder te flashen/hacken etc. Alleen geen bootscreen, dus je krijgt pas beeld als je in OS X komt. Maar Steam werkt gewoon zonder iets aan te passen ofzo. Deze kaart is gewoon letterlijk 10 keer zo snel als de 7300GT die er eerst in zat.. :P
Wajt even, dit ding: pricewatch: MSI R6870 HAWK ?

EFI? Out of the box?

Oe, dat biedt perspectieven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb zelf de MSI R6870-2PM2D1GD5/OC omdat we deze op mijn werk hadden en ik die dus met wat korting kon kopen. :) Voor zover ik op Macrumors kan vinden moet elke 6870 werken. Ik geloof dat ze geen EFI hebben, maar omdat er toch drivers voor zijn in OSX (10.6.8 en 10.7) dat het ook werkt. Er zijn wel een paar kleine dingetjes.. Je krijgt geen beeld tot dat hij in OS X boot. Dus met alt ingedrukt opstarten om een boot optie te kiezen werkt niet. Verder schijnen toch bepaalde steam games een fix nodig te hebben voor ze het doen en hetzelfde geldt voor het dvd speler programma. (Die fix is er wel al, maar zelf nog niet geïnstalleerd).

Op het macrumors forum / Mac Pro gedeelte is er wel het een en ander te vinden iig. :)

Het blijft natuurlijk wel een videokaart die nooit officieel support zal krijgen van Apple, dus het kan wel bij een volgende update van iets zo weer mis gaan. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 12-08-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Femme schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:57:
Ik mag me ook melden in dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V9s4tls1hn3deA2JJ3huwuvB/full.jpg
Lion draait lekker ondanks de harde schijven.
Ten eerste complimenten voor deze nette/schone setup. (30/23 inch 2x?)
Tweede opmerking is dat jij de eerste bent die geen klachten heeft over "Lion" daar waar ik op diverse Apple fora alleen maar ontevreden geluiden hoor over " Lion " als OS. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Anoniem: 323791 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:14:
daar waar ik op diverse Apple fora alleen maar ontevreden geluiden hoor over " Lion " als OS. :O
Er zijn maar weinig point zero releases geweest bij Apple waar echt ontzettend weinig commentaar op was om wat voor reden dan ook. Waarom denk je dat er in het verleden vrij vaak geadviseerd werd om te wachten op de point one release? :p (óók trouwens voor de hardware).

Denk dat ik voordat ik definitief ga switchen naar de Mac Pro als primair workstation nog even wacht tot de Thunderbolt versie is gelaunched (dat gaat vast niet lang duren denk ik). Storage is dan lekker eenvoudig uit te breiden met bijvoorbeeld een Pegasus van Promise (Thunderbolt, dus 10Gb/s bidirectioneel IO).

Alleen nog even uitzoeken hoe ik games ga spelen. Op dit moment nijg ik ernaar om een TJ08 Evo build hiervoor in te zetten, SFF dus lekker klein dus makkelijk in de hoek te gooien als je even klaar bent met gamen en andere dingen wil gaan doen (tenzij Apple zelf al dan niet BTO met een vlotte videokaart voor de Mac Pro refresh komt)

[ Voor 39% gewijzigd door mindcrash op 14-08-2011 12:41 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zijn er hier nog veel Mac Pro 1.1 bezitters? Hoe bevalt dat vandaag de dag nog qua snelheid?

Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar een computer waar ik zelf een goed scherm bij kan kiezen (evt. 2 naast elkaar) en die wat flexibeler is met opslag. Ik heb nu 1 ssd in mijn iMac, maar moet nu veel met mijn externe schijf doen en dat begint wat vervelend te worden, daarbij ben ik geen fan (meer) van het enorme 27" scherm met die glasplaat ervoor. Ik ben verder niet veeleisend, ik doe geen zware dingen met mijn computer behalve af en toe een game in Windows (en dat zijn dan niet eens zware games).

Een nieuwe Mac Pro is te duur voor wat ik wil, een ouder model wil ik wel overwegen. De ssd zou ik dan trouwens in de evt. Mac Pro zetten voor een boost.

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 17-08-2011 23:27 ]

• Abbadon
Mijn 1.1, die ik sinds 2006 heb, bevalt me nog uitstekend qua snelheid. Het zwaarste werk wat ik er mee doe is het bewerken van RAW fotobestanden, exact hetzelfde als eind 2006. Ik heb het idee dat ik er nog wel een paar jaar mee vooruit kan, zeker omdat ik e.e.a. een upgrade heb gegeven (SSD, meer RAM, nieuwe grafische kaart) :)
Maar als je cpu-intensieve dingen gaat doen als games of videobewerken en/of -encoden, dan ga je wel merken dat het tegenwoordig allemaal wel sneller kan, dan is een nieuwere iMac al een betere keuze.

Vergeet ook niet dat om de boel lekker snel te krijgen je er veel geheugen in moet plaatsen, en FB-DIMM's zijn helaas niet zo goedkoop als het standaardgeheugen dat tegenwoordig in Mac Pro's zit. Dus je kunt besparen op het ene maar extra kosten maken op het andere, houd daar wel rekening mee.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Frietsaus schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:24:
Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar een computer waar ik zelf een goed scherm bij kan kiezen (evt. 2 naast elkaar) en die wat flexibeler is met opslag. Ik heb nu 1 ssd in mijn iMac, maar moet nu veel met mijn externe schijf doen en dat begint wat vervelend te worden, daarbij ben ik geen fan (meer) van het enorme 27" scherm met die glasplaat ervoor. Ik ben verder niet veeleisend, ik doe geen zware dingen met mijn computer behalve af en toe een game in Windows (en dat zijn dan niet eens zware games).
Als je toch niet al te zware dingen doet met je computer zou je eventueel ook een nieuwe Mac Mini met Radeon 6630M GPU en Core Duo i5/i7 kunnen overwegen. Aangezien de MP meer bedoeld is vanwege 'zware' activiteiten (devven, grafische vormgeving) is dat wellicht iets teveel overkill voor 'simpele' taken zoals webbrowsen, internetbankieren, email lezen en af en toe een spelletje waar niet al te veel GPU/CPU kracht voor nodig is.

[ Voor 19% gewijzigd door mindcrash op 18-08-2011 10:38 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• RoelJuun
Dan verliest Frietsaus weer de mogelijkheid om schijven toe te voegen. Tevens is het aansturen van 2 schermen met intensieve programma's misschien niet heel soepel met de Intel HD3000.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De Mac mini met 6630M mist toch grafische kracht voor mij en is niet vervangbaar, in een Mac Pro kan nog een 5870/6870 gehangen worden dat zou ik al een stuk fijner vinden. Het zijn geen zware games, maar ze moeten wel vloeiend draaien op hogere resoluties zoals 1080p. Daarbij vind ik een mini ook niet flexibel genoeg met opslag, dan moet ik alsnog weer met FireWire schijven etc. werken.

Abbadon, ik hoop eigenlijk een keer een leuke deal te vinden voor een wat recentere Mac Pro, maar een 1.1 vol met geheugen is ook niet verkeerd denk ik. Een 1.1 zou ook wel snel genoeg zijn voor mij denk ik, maar ik weet niet of ze de in mijn ogen vrij hoge tweedehands prijzen nog wel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

Satch schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:45:
Ik heb zelf de MSI R6870-2PM2D1GD5/OC omdat we deze op mijn werk hadden en ik die dus met wat korting kon kopen. :) Voor zover ik op Macrumors kan vinden moet elke 6870 werken. Ik geloof dat ze geen EFI hebben, maar omdat er toch drivers voor zijn in OSX (10.6.8 en 10.7) dat het ook werkt. Er zijn wel een paar kleine dingetjes.. Je krijgt geen beeld tot dat hij in OS X boot. Dus met alt ingedrukt opstarten om een boot optie te kiezen werkt niet. Verder schijnen toch bepaalde steam games een fix nodig te hebben voor ze het doen en hetzelfde geldt voor het dvd speler programma. (Die fix is er wel al, maar zelf nog niet geïnstalleerd).

Op het macrumors forum / Mac Pro gedeelte is er wel het een en ander te vinden iig. :)

Het blijft natuurlijk wel een videokaart die nooit officieel support zal krijgen van Apple, dus het kan wel bij een volgende update van iets zo weer mis gaan. ;)
Hoe zijn de ervaringen met de 6870 vandaag de dag? Momenteel ben ik namelijk een MacPro 1.1 aan het updaten (SSD, dat soort hipheid) en vooral de 'Grafische kaart' is me een doorn in het oog en aas dan ook op de AMD6870 optie. :)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
Voor een upgrade in de videokaart is geloof ik een 64 bit EFI nodig die de Mac Pro 1.1 niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-06 09:28

Maartenvs

For Sale

Grafische kaart is gewoon te upgraden zonder 64 bit EFI. Draai hier ook een Mac Pro 1.1 waarbij ik de Xeons heb geupgrade naar 2 keer een X5350 en een ATI 5870. Gamen in bootcamp gaat geweldig en renderen gaat met de Quad Core Xeons ook letterlijk 2x zo snel :)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste