[Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 275.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 09:51
Reken 6.15u ter plaatse, en een uurtje zoeken - veel vlinders zijn er (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Erg mooie foto, FLuKee. De achtergrond is ook heel mooi.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Mooie foto! De compositie is goed, de achtergrond is mooi egaal en leidt niet af en het creërt een beetje een dromerige sfeer, mede door de pastel achtige kleuren.

Als ik een (klein) puntje van kritiek mag geven, wellicht zou je het onderwerp iets meer kunnen laten afsteken van de achtergrond zodat het er iets meer uitspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00

Don Quijote

El Magnifico

Al weer twee maanden geen posts in het showcase topic. Eeuwig zonde.

Dan doe ik maar een poging :). Had de foto al in het testcase topic geplaatst, omdat het soms moeilijk in te schatten is of een foto wel binnenkomt op de manier zoals je het op voorhand in gedachten hebt. Maar gezien de reacties aldaar, durf ik het wel aan om hem hier te plaatsen.

Wat je ziet is de Salmon Glacier (gletsjer) die zich bevindt op de grens van Alaska en British Columbia. Een waanzinnig imposante gletsjer, waar ik helaas weinig van heb kunnen zien door de erg dikke mist. Maar omdat ik wist dat er altijd een moment komt in de bergen dat er flarden van de mist wegtrekken heb ik toch mijn statief maar neergezet en ben ik rustig een boekje gaan lezen. Toen de mist daadwerkelijk wegtrok had ik zo'n 30 seconden om een foto te maken, waarbij ik uiteindelijk erg tevreden ben met het samenspel van de mist en de gletsjer.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5538/9253003044_e74413ae36_z.jpg
Salmon Glacier by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hele fraaie foto Ravnoss! Zou het beter doen dan de meerderheid van de windows 7 achtergronden :) Of mooi groot aan de muur, geprint! Heel fraai en mysterieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:12

Milo.

klik

Inderdaad, een terechte showcase foto, zeer mystiek beeld met mooie details.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 10:41

MBV

Inderdaad een fantastische foto, maar ik zou hem een stop lichter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 18:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Terechte showcase, en ik zou em zo laten en niet lichter maken. Hoort bij de sfeer ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jij wel ja, maar ik vind hem zo een beetje doods :+ Serieuzer: ik denk dat het tegenvalt zodra je hem afdrukt, zonder hem iets lichter te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 11-07-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Wanneer ik terug ben van mijn reis zal ik inderdaad even kijken of het niet te donker is bij een afdruk. Een stop lichter zorgt er echter voor dat sommige highlights dichtlopen, dus het zal iets subtieler moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 13:36
Aan het histogram te zien lijkt dat mee te vallen. Naarmate ik de foto vaker zie denk ik dat hij wel iets lichter zou kunnen, maar ik zou het inderdaad niet overdrijven. Verder een hele mooie foto, met een geweldige sfeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ravnoss schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:20:
Wanneer ik terug ben van mijn reis zal ik inderdaad even kijken of het niet te donker is bij een afdruk. Een stop lichter zorgt er echter voor dat sommige highlights dichtlopen, dus het zal iets subtieler moeten :)
Echt dichtlopen, of lijken dicht te lopen op de monitor? Papier kan vaak meer hebben dan een laptop wat dat betreft ;) En anders natuurlijk iets doen als midtones oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

MBV schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:23:
[...]

Echt dichtlopen, of lijken dicht te lopen op de monitor? Papier kan vaak meer hebben dan een laptop wat dat betreft ;) En anders natuurlijk iets doen als midtones oplichten.
Heeft alles te maken met mijn laptopscherm inderdaad. Zoals Bart aangeeft valt het qua histogram wel mee, ik zal het thuis even rustig op een gekalibreerd scherm bekijken en wat proef afdrukken geven :). In ieder geval bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb nog altijd een foto in 30x40 aan de muur hangen die bij nader inzien nog best een stop lichter had gemogen, sindsdien maak ik altijd even een proef-afdruk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 11-07-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 08:22

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ravnoss schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 03:23:

Dan doe ik maar een poging :). Had de foto al in het testcase topic geplaatst, omdat het soms moeilijk in te schatten is of een foto wel binnenkomt op de manier zoals je het op voorhand in gedachten hebt. Maar gezien de reacties aldaar, durf ik het wel aan om hem hier te plaatsen.

Wat je ziet is de Salmon Glacier (gletsjer) die zich bevindt op de grens van Alaska en British Columbia. Een waanzinnig imposante gletsjer, waar ik helaas weinig van heb kunnen zien door de erg dikke mist. Maar omdat ik wist dat er altijd een moment komt in de bergen dat er flarden van de mist wegtrekken heb ik toch mijn statief maar neergezet en ben ik rustig een boekje gaan lezen. Toen de mist daadwerkelijk wegtrok had ik zo'n 30 seconden om een foto te maken, waarbij ik uiteindelijk erg tevreden ben met het samenspel van de mist en de gletsjer.

[afbeelding]
Erg gave plaat; mooi. Qua belichting zou ik er niks meer aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 13:15

YellowCube

Wait...what?

Ravnoss schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 03:23:

[afbeelding]
stoere plaat man.
compositie is gaaf, het licht idem en qua bewerking heb je het ook begrepen.
En 30 seconden is comfortabel. Regel van fotografie is dat je gemiddeld slechts 10 seconden hebt als je een mooie situatie ziet :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Bij deze dan ook mijn eerste fotografische bijdrage aan GOT sinds....2003. Ik merk dat de activiteit hier de laatste tijd flink omlaag gaat, wellicht kan ik bijdragen door mijn foto-materiaal te posten. Misschien prikkelt het door dat het wat anders is dan de meeste fotografie tot nu toe!

Kos :
Afbeeldingslocatie: http://www.defocus.nl/got/showcase/IMG_2925x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12
Supervet :D Gemaakt met een DSLR in een onderwaterbehuizing?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-08 22:32
@ravnoss & majic: beiden terechte hotshots! Beide foto roepen gelijk een beeld en sfeer op, zeer sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Op die van Ravnoss is weinig aan te merken, al ben ik benieuwd naar de oorspronkelijke kleurenversie.
Die van majic is aardig, kwa kleur en licht, maar het onderwerp - twee hoofdeloze figuurtjes - is het voor mij net niet. Waren de hoofden ook onder water te zien geweest, dan had ik de foto veel meer kunnen waarderen. Sorry voor mijn mindere enthousiasme, maar "kan beter" is voor mij niet goed genoeg voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat een zuurpruim kan jij soms zijn zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik vind het ook geen bijzonder goede foto ofzo.. ?
No offence verder. Maar qua show zie ik regelmatig beter voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hahn schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:52:
Ja, soms wel, maar hier druk ik me nog redelijk positief uit hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Toff schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:51:
Op die van Ravnoss is weinig aan te merken, al ben ik benieuwd naar de oorspronkelijke kleurenversie.
Die van majic is aardig, kwa kleur en licht, maar het onderwerp - twee hoofdeloze figuurtjes - is het voor mij net niet. Waren de hoofden ook onder water te zien geweest, dan had ik de foto veel meer kunnen waarderen. Sorry voor mijn mindere enthousiasme, maar "kan beter" is voor mij niet goed genoeg voor hier.
De foto is samengesteld uit drie foto's met verschillende belichting. Qua kleur heb ik verder weinig gedaan, je kan je voorstellen dat er nu eenmaal weinig kleur te zien is op een mistige dag op een gletsjer :). Wanneer ik terug ben in Nl zal ik je een linkje toesturen met de drie foto's die de basis vormden, zodat je een beter beeld krijgt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-08 22:00

Karel V

Een simpele ziel

Hahn schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:52:
Ik geef Toff wel gelijk. Een uniek beeld maakt nog geen showcase.
Het licht is prachtig alleen spreekt het onderwerp, het onderlichaam van de zwemmers, op deze wijze vastgelegd mij niet aan. Er is geen contact met het onderwerp. We zien niet wat het onderwerp ziet.
Het type beeld is uniek hier op GOT en ik zou zeggen: ga door met dit type fotografie en laat je foto's zien.

@Majic: Als je met deze vorm van fotografie verder wil kunnen de foto's van Hreggvidur Ingason je misschien inspireren.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Majic doet al een tijdje dit soort fotografie en is daar best goed in.
En over z'n foto: hij zou wmb in een serie prima passen. Zo alleen blijft het licht, toning en het feit dat het onderwater is over.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
lasteraar/toff : Het niet zien van de hoofden is juist precies wat de foto spannend maakt. Vervreemding is dan ook een element wat denk ik essentieel is (of kan zijn, iig) in goede fotografie. Daarnaast denk ik dat als ik kijk naar de gemiddelde foto kijken van de afgelopen 4-5 pagina's dat het geen onaardige bijdrage is (en dan ben ik nog mild :).

Yellowcube: De foto is ook onderdeel van een langlopend project over mijn (en de mens zijn..) haat-liefde verhouding & fascinatie met water. Geen idee wanneer hij klaar is, misschien over een paar jaar. Of nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

majic schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:41:
lasteraar/toff : Het niet zien van de hoofden is juist precies wat de foto spannend maakt. Vervreemding is dan ook een element wat denk ik essentieel is (of kan zijn, iig) in goede fotografie. Daarnaast denk ik dat als ik kijk naar de gemiddelde foto kijken van de afgelopen 4-5 pagina's dat het geen onaardige bijdrage is (en dan ben ik nog mild :).
Ik heb de afgelopen paar pagina's door gekeken en ik vind jou foto niet beter dan wat ik verder aan tref. Ook niet afwijkend minder, dus hij mag hier prima blijven staan. Maar wat ik hierboven dik gedrukt vind, vind ik niet zo op zijn plaats.

Verder geheel een met Yellowcube, deze foto wordt een stuk mooier in een serie, waardoor je veel sterker een verhaal naar voren kan halen.

Je maakt vaak genoeg mooi werk, dus ik mag af en toe ook kritisch zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 13-07-2013 16:23 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Et6S34FDfSo6HqHGlOnkT8a6/full.jpg

als we dan toch bezig zijn met apart licht.
wat er wat mij betreft aan ontbreekt is een silouette van iemand tussen de bomen, maar je kunt, als je rustig aan het wandelen bent, niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
YellowCube schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:41:
[afbeelding]

als we dan toch bezig zijn met apart licht.
Dit lijkt bijna geen fotografie meer (en dat bedoel ik positief). Heb je er veel aan bewerkt? De bomen lijken iets naar binnen te vallen. Was dit in werkelijkheid zo, of had je de camera gekanteld? Aan je 35mm kan het niet liggen, denk ik. Ik weet eigenlijk niet of het "vallen" me stoort of niet. Het viel meteen op, maar als alles recht zou staan, dan had je misschien minder om naar te kijken. Een echt onderwerp, zoals een wolf ofzo, zou er een heel andere foto van maken, maar het grafische karakter ervan aantasten. Zomaar wat gedachten, wat de foto meerwaarde geeft, vind ik, als je er spontaan over gaat denken. Los van alles, straalt hij rust uit, wat best bijzonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik heb er wel e.e.a. aan bewerkt.
origineel

en de stand van de bomen is zoals hij is. Ik heb er geen perspectief aanpassingen op gedaan o.i.d
De bomen staan op een heuvel, er staan er veel en ze staan dus soms scheef, of zijn scheef of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

wat er wat mij betreft aan ontbreekt is een silouette van iemand tussen de bomen, maar je kunt, als je rustig aan het wandelen bent, niet alles hebben.
In combinatie van je zwart/wit bewerking maakt het ontbreken van een personage je foto abstracter. Het lijkt wel een natuurlijk gewelf. Mijn eerste gedachte is: wooow, prachtig!
Zeker als ik je origineel bekijk vind ik het knap bewerkt en het beeld sterk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@YellowCube: Mooie abstracte plaat. Durf het bijna geen foto meer te noemen maar eerder een tekening. Desalmietemin een erg geslaagde plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@YC: mijn vader heeft een schilderij in precies dezelfde setting. Waar heb je de foto genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Laatst online: 28-08 12:46
Zeer mooie plaat! Zelfontspanner is je vriend, dan heb je misschien wel iemand tussen de bomen (als je je camera ergens op zou kunnen zetten in elk geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

MBV schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:44:
@YC: mijn vader heeft een schilderij in precies dezelfde setting. Waar heb je de foto genomen?
Louňovice pod Blaníkem
Blanik, Tsjechië.
Is een berg van ongeveer 600 meter hoog. De legende vertelt dat de Ridders van St. Wensesclaus (beschermheilige van Tsjechië) in de berg slapen en wakker worden zodra het land in groot gevaar is.
Wat dat gevaar na de Duitse en Russische bezetting dan precies zou moeten zijn, is onduidelijk.
Het is een goed verhaal en daar gaat het om.

[ Voor 15% gewijzigd door YellowCube op 14-07-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:42

the mod man

iets van beeldmaker

Kicker de Kick! Kijken of we hier in het topic weer wat leven kunnen blazen.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7386/15835436934_a81b83b8e7_c.jpg

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel, maar erg effectief. :)

Ik volgde jou nog helemaal niet op Flickr :o :+

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Fraaie foto, maar een beetje meer ruimte boven haar hoofd had wel gemogen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-08 18:10
Mooie foto mooi kleurenspel, mooie vrouw!
Enige opmerking heb ik is dat de lippen er nogal droog uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:20

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Wauw! Die herfstkleurtjes op de achtergrond maken het helemaal af vind ik. Mooi ook die gloed rond haar hoofd in de achtergrond en het is natuurlijk een mooie dame.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnidata
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-08 20:10
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/0rN3t3D3Z0h/CH-AMS-F5-TRIX-160-16edit.jpg

F5, 50mm 1.4, Tri-X @ 3200

http://www.omnidata.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

je foto doet het niet.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Laatst online: 04-04-2023
Niet helemaal zeker wat men hier een 'showcase' foto vind. Ik ben nieuw in het fotografie wereldje en probeer hard te alle truuks te leren... vind het wel pittig. Dit is eentje waar ik zelf wel blij mee ben.

Alle kritiek van harte welkom. Dit is onbewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/vy0bol.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door bluebear op 08-02-2015 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Showcasefoto's zijn foto's die al zo goed zijn, dat je ze eigenlijk alleen maar wilt delen en niet per se meer ervan wilt leren. Jouw foto zou ik zelf hier posten: Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15, dat topic is meer bedoeld om van elkaar te leren :) Vergeet dan ook niet om wat feedback te geven op voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
the mod man: prachtige kleuren, je hebt idd een mooie herfstsfeer weten neer te zetten :) Het licht had van mij wel wat minder vlak gemogen, dat vind ik wat minder bij de sfeer passen.
bluebear schreef op zondag 08 februari 2015 @ 06:51:
Niet helemaal zeker wat men hier een 'showcase' foto vind.
topic warning: "Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet"

Deze is absoluut niet showcase-waardig. Hij is technisch al niet goed (overbelichte wolken, slechte kwaliteit jpg), en verder ook niet bijzonder genoeg. Probeer het in de testcase, krijg je gelijk nuttig commentaar.

omnidata: foto is nu niet meer zichtbaar, maar deze past beter hier: [Verzamel] straat en snapfotografie - deel 1

[ Voor 18% gewijzigd door inquestos op 08-02-2015 11:46 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

omdat ik het zo een beetje krap gekaderd vind.
Ik zou het in ieder geval wat meer ruimte geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, wat mij betreft zouden haar ogen dan te dicht bij het midden van de foto komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
YellowCube schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:20:
omdat ik het zo een beetje krap gekaderd vind.
Ik zou het in ieder geval wat meer ruimte geven.
Kan wel, maar dan zou je - denk ik dan - ook aan de onderkant meer ruimte moeten nemen, anders wordt het wel erg centraal allemaal. Al met al wordt de foto er dan nmm niet beter of spannender van.
Maar het blijft een mening natuurlijk, we hoeven niet allemaal hetzelfde te denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-08 06:20
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:39:
Mmm, wat mij betreft zouden haar ogen dan te dicht bij het midden van de foto komen.
Je hebt een punt, maar ik vind het bovenaan ook wat te krap. Een beetje ruimte bovenaan is toch wel aangenaam. Geeft wat 'ademruimte'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik vind het zelf niet te krap maar ja, wie ben ik?
Overigens kunnen hoofden in films zelfs bij het voorhoofd worden afgesneden. Het hangt er ook vanaf waar je de foto voor wil gebruiken hoever je cropped.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat schijnt niet alleen bij films te gebeuren... ^^

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Dan doen we nog een poging 8)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8580/16449891000_01df32e666_c.jpg_DSC6041-3

Had helaas geen ND filter bij de hand

[ Voor 12% gewijzigd door the mod man op 24-02-2015 21:05 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Oeh lekkere kleurtjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
Prachtige lucht, mooie compositie

(ik lijk wel een soort van flare te zien links van de molen)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

inquestos schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:49:
Prachtige lucht, mooie compositie

(ik lijk wel een soort van flare te zien links van de molen)
De voor mij helaas overbekende 14-24 mm flare. Ik twijfel of ik hem eruit wil shoppen.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zelf zou ik links en boven zo veel mogelijk wegsnijden. De kleurtjes zijn mij persoonlijk te Disney om serieus over te komen, maar ik weet dat ik daarin wat conservatief ben..

edit: Alsjebleift geen long exposure! Zo uitgekauwd...

[ Voor 14% gewijzigd door Toff op 25-02-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 16:03
Had dit topic nog nooit gezien. Er wordt ook niet heel veel gepost zie ik xD Zal kijken of ik binnenkort eens kan deelnemen!

edit: ben het trouwens helemaal met mijn bovenganger eens. Zou hem ook ietsje croppen links, en ik vind de saturatie net iets te. Verder wel een mooie compositie en kleuren zijn ook goed, als de saturation net IETS wordt teruggeschroeft. En je zegt het zelf al, deze zou misschien mooier zijn met een langere sluitertijd :)

[ Voor 56% gewijzigd door adros op 24-02-2015 23:22 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ben ik de enige die de lenscorrectie lijkt te missen? 't Lijkt alsof de molen omvalt (idem de paaltjes ih water). Verder een LE would have been great :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Lenscorrectie zit er wel overheen. Op flickr vind ik de kleuren beter uitkomen dan hier op tweakers, in photoshop komen de kleuren nog veel beter uit (16bit). Ik snap echter wel dat het misschien net wat te is.

Als ik een ND filter bij me had dan zou ik 2 exposures blenden zodat alleen het water het LE effect zou hebben.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nee, ik vind het LE ook niet nodig, dit is goed zo :) En ik vind het ook té verzadigd en té paars, terwijl de rest wel echt ok is....Zit potentie in ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17:49

Barrycade

Through the...

Ik vind 'm links naast de molen te ruim.
Ook hier op een crappie monitor op mijn werk zijn het wel heel erg bombastische kleuren.
De omvallende molen is ook al genoemd.
Zeker een potente foto, maar nog geen showcase foto in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 08-08 17:12
IMO de mooiste foto van Noorwegen die ik heb gemaakt. Ik vind de nabewerking wel geslaagd. Niet zo erg als de foto van the mod man. Dat zou hier niet bij passen. Ik vind je foto overigens wel mooi, zo'n photoshop effect hoeft niet bij voorbaat slecht te zijn. Het is een echte wallpaper foto.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8610/16456330409_a92aba5d99_c.jpgIMGP2668 by HolyCheeseNL, on Flickr

Edit: Ik bedenk me net dat een ND filter hier wel mooi was geweest. Echter had ik geen ND filter en ook geen statief bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Heilige Kaas op 25-02-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the mod man: Ik vind hem erg mooi! alleen de lensflare vind ik wat jammer.
@Heilige Kaas: Je gekozen bewerking is prima en de foto erg mooi. Persoonlijk zou ik de belichting een heel klein beetje opschoeven. Hij oogt ( pc scherm op het werk) hier net iets te donker imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
Ik vind hem ook wat donker en de takken op de voorgrond storen mij. Ik vind hem ook wat druk. Meer ruimte boven de bergen was mooier geweest. Zoiets als deze:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3924/14841691814_26fa1756fc_c.jpgVestvågøy by Universal Creations, on Flickr

[ Voor 49% gewijzigd door Universal Creations op 25-02-2015 11:40 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@heilige kaas: erg mooi, maar ik ben het met de rest eens dat hij wat somber is. Misschien is het niet alleen de hoeveelheid licht, maar ook via de witbalans een klein beetje meer geel=zonnig maken. Afgezien daarvan erg mooi!
@universal creations: wel saai, met zoveel blauwe lucht :+ Je hebt gelijk dat die van heilige kaas een beetje druk is, maar mijn 'ideaal' (en zelfgemaakte foto-posters in woonkamer) zit dichter bij zijn foto dan die van jou. Volgens 'de regeltjes' hoort de horizon op 1/3 of 2/3, niet in het midden. Ik denk dat dat jouw foto mooier zo maken.
@the mod man: waar staat die molen? Erg mooi. Een klein beetje aan de linkerkant eraf snijden zou waarschijnlijk geen kwaad kunnen, maar een stuk van de 'weg' naar de molen moet je er zeker op laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 16:03
Ik vind die van Heilige Kaas een stuk beter dan die van UC qua kader. Die van Heilige kaas is misschien ietwat krap maar in die van UC zit mij echt veel teveel lucht, ook omdat de lucht heel saai is. Bij die van UC had ik graag wat meer voorgrond gezien en wat minder lucht.

[ Voor 3% gewijzigd door adros op 25-02-2015 16:20 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
@Heilige Kaas ik vind het een mooie plaat, maar hij lijkt een beetje teveel verscherpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 22:38
@universal creations: belichting is prima. Ik zou zelf voor iets meer voorgrond hebben gekozen en wat minder lucht.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7728/17246697418_33da34d328_z.jpgKoppelpoort-1-2 by Visser-fotografie, on Flickr

[ Voor 19% gewijzigd door Mavi86 op 09-05-2015 23:26 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Laatst online: 27-08 06:32
Tja, mooie foto Mavi86, weinig aan op te merken, maar eerlijk is eerlijk, het is natuurlijk lastig om die van adros te overtreffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Dat is inderdaad lastig :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 'm wat donker, er zit volgens mij een beetje bewegingsonscherpte in en volgens mij heb je selectief de lucht teruggetrokken (Ik zie halo's bij de bomen en de toren in de achtergrond is te donker).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het Internet staat vol met afbeeldingen van deze poort, waarbij opvalt dat de meeste de kerktoren rechts buiten beeld houden, wat ik een goed idee vind. De toren lijkt scheef te staan en leidt sowieso af van het onderwerp, dat in de versie van Mavi86 ook nogeens erg centraal staat. De dichtgemetselde brugboog en het vuil op het water rechts maken het beeld niet sterker. Wat doet die fietser links? Beter even wachten tot hij weg is. Verder eens met Woutoud hier. Al met al nogal wat verbeterpunten, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind het centrale totaal niet storend in deze foto. Ik zie ook de halo's en de manier van bewegingsonscherpte plus de details in het kasteel geven mij de indruk dat het een HDR is, geprobeerd zo min mogelijk te tonemappen, maar toch niet helemaal natuurlijk. Ik vind de strepen in het water eerder afleiden op wat groter formaat.
Ik zou denk ik ook eV +0,5 zeker doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Heilige Kaas schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:55:
IMO de mooiste foto van Noorwegen die ik heb gemaakt. Ik vind de nabewerking wel geslaagd. Niet zo erg als de foto van the mod man. Dat zou hier niet bij passen. Ik vind je foto overigens wel mooi, zo'n photoshop effect hoeft niet bij voorbaat slecht te zijn. Het is een echte wallpaper foto.

[afbeelding]IMGP2668 by HolyCheeseNL, on Flickr

Edit: Ik bedenk me net dat een ND filter hier wel mooi was geweest. Echter had ik geen ND filter en ook geen statief bij.
gaaf.
Waar is deze foto genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 08-08 17:12
YellowCube schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:28:
[...]

gaaf.
Waar is deze foto genomen?
Dankjewel!

Op de lofoten eilanden, als ik het me goed herinner is dat het dorpje Reine.

Echt een aanrader om heen te gaan! Ik baal wel dat ik de legendarische Maelström niet heb gezien, al zou het vast niet zo spectaculair zijn als Poe het heeft beschreven in een van zijn verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
Ja, dat is inderdaad Reine op de Lofoten. Prachtige fotogenieke plek. Heeft mij in ieder geval een hotshot opgeleverd ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
bedankt voor de opbouwende kritieken mannen. Misschien toch wat kritischer zijn :)

Het was overigens geen hdr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ga het toch ook eens proberen:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/550/18362811616_690978acfa_z.jpg
1600-reso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Niet verkeerd!

Achtergrond is vrij magisch, voorgrond steekt daar wat vlak tegen af. Mag van mij iets intenser, zoals dit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Eens met mcdronkz, het mag wat dramatischer. De foto an sich is prima qua compositie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb het geprobeerd, maar ik vind het te gelig en contrastloos. Zo was het daar niet. Bovenin de lucht was het wel een gelige witbalans, maar onderin niet.
Daarnaast scheen de zon ook niet echt op de huisjes, maar net erachter bij de bergen. Ik ga geen belichting bij faken zeg maar. Ik vind het niet natuurlijk ogen, dus ik wil em zo laten zoals het origineel. Ik heb sowieso erg weinig bewerking erop gedaan. Is gemaakt met de 100MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Het is hoog tijd om weer wat leven in dit topic te blazen.

Deatchant, het licht in de bergen is erg mooi, maar combineert voor mijn gevoel niet echt lekker met de donkere voorgrond. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het donker en licht contrast net op de verkeerde plek zit. Dat het mooier zou zijn als de voorgrond, je onderwerp, door de zon zou oplichten en de achtergrond dreigend donker was geweest.
mcdronkz schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:00:
Niet verkeerd!

Achtergrond is vrij magisch, voorgrond steekt daar wat vlak tegen af. Mag van mij iets intenser, zoals dit. :)
Hé, Mcdronkz op het forum :w Waar blijven je epische foto's van auto's nou? Ik mis je 'oeh' en 'ah' plaatjes de laatste tijd. Het was ook altijd leuk om te zien hoe je tot het eindresultaat kwam.

Eentje van mij, al eerder geplaatst in een productreview, maar nog niet op het forum. Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/reXdnmJuijIYAT0366e9OMMa/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hulde voor je poging tot reanimatie!

Ergens kijkt hij niet lekker. Ik denk dat het beeld sterker wordt, wanneer je rechts net voorbij de brug, maar voor de boot, afkapt. Hoewel ik geen liefhebber van lange belichting ben, vind ik dat het hier wel een fraai effect heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 21:39

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Lang niet hier geweest, ook eens een gokje wagen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-eUYaFfY6Jgk/V2Rcb_U-U1I/AAAAAAAAPbQ/asazyQJOheUo_UulLcbyQ18-y9XbVLCEACCo/s800/RON49945BCF2-Special.jpg

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Toff schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:36:
Hulde voor je poging tot reanimatie!

Ergens kijkt hij niet lekker. Ik denk dat het beeld sterker wordt, wanneer je rechts net voorbij de brug, maar voor de boot, afkapt. Hoewel ik geen liefhebber van lange belichting ben, vind ik dat het hier wel een fraai effect heeft.
Ik kan me wel in je commentaar vinden. Wat je zegt creëert een hoop rust en meer focus op het onderwerp. Ik heb nog even gecheckt met brug erbij, maar dat kijkt toch niet helemaal prettig weg. Zoals hij nu staat, met context, vind ik hem wel goed maar is de foto onrustiger en het stadhuis minder krachtig. Bedankt voor je opmerking d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 05:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Montana schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:17:

[afbeelding]
Schitterend! Kan zo op de voorkant van de National Georaphic.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

breinonline schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:04:
[...]
Schitterend! Kan zo op de voorkant van de National Georaphic.
Dank je wel

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Vette plaat @Montana

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08 16:40
@Montana Ik zag je foto's al op het Fuji X Forum voorbij komen. Erg mooi, de rest van de serie ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Iedereen bedankt.

Een van mijn laatste:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-6A2_LBP9HjU/V3Ya9NyjEYI/AAAAAAAAPjM/fvYis6WCa94c8W72IDtAaRDRfw-JBDqEgCCo/s800/RON53053BCF-Special.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40

Royz

Kleurenblind!!

Montana schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:17:

[afbeelding]
Bijzonder fraai! :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
De 1e aap vind ik heel gaaf. De 2e is eigenlijk hetzelfde qua belichting e.d., maar vind ik lang niet zo'n sterk beeld als de 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.dewereldopjebo...6/08/Bessen-1800x1197.jpg

Als maand cover foto voor onze blog. Ik vind't er lekker uit zien :D

Graag afbeeldingen verkleinen! :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Ventieldopje op 16-08-2016 18:01 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

*knip*

@gast: inderdaad, ziet er lekker uit :)

[ Voor 51% gewijzigd door Ventieldopje op 16-08-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gast schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:10:
[afbeelding]
Als maand cover foto voor onze blog. Ik vind't er lekker uit zien :D
Smakelijk! Enige puntje is het kleine takje wat nog aan de bes zit in het midden, mijn oog wordt er telkens naartoe getrokken.

*knip*

[ Voor 31% gewijzigd door Ventieldopje op 16-08-2016 18:03 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Magic schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

Smakelijk! Enige puntje is het kleine takje wat nog aan de bes zit in het midden, mijn oog wordt er telkens naartoe getrokken.
Hm :D Hij viel mij ook op, ik meende dat het juist wel "natuurlijk" over komt. Tegelijkertijd leidt het inderdaad wel af, helemaal omdat hij pontificaal in het midden ligt :).

Linkje naar het origineel

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-08 10:25
Ik loop al een aantal jaar rond met het idee om een serie te maken van verticale panoramas van landschappen en met deze foto wil ik het begin inluiden!
De workflow om ze samen te voegen vereist nu nog veel photoshop werk dus als mensen daar nog tips voor hebben om die te vergemakkelijken. Ik importeer de foto's eerst in Lightroom om lenscorrectie toe te passen en alle afbeeldingen gelijk te trekken. Daarna in Autopano Pro samenvoegen tot panorama. Dan de laatste correcties qua perspectief in Photoshop om ze vervolgens te fine tunen in Lightroom. De bewerking heb ik (hopelijk) niet over de top gedaan zoals je soms ziet met foto's van de sterren om het nog steeds enigszins realistisch te houden.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8117/28946633241_09f30d0eca_c.jpgmilkyway@Tjeukemeer_Netherlands-1 by tja_tralala, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:08
Ik zeg bijzonder, want ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet bekijken.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.

Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.