[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachboyNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 11:12
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:44:
[...]

Hij heeft een 787 die heeft geen 802.11n. Dus gewoon kanaal aanpassen. Modem hoeft niet kapot te zijn
Nadat mijn verbinding weer 2 keer uit is gevallen ben ik maar de kanalen gaan aanpassen.
Hij stond op automatisch zoals jullie zeiden , en heb hem nu op 4 gezet.
Hopelijk dat hij zo blijft werken anders gaat hij nog een keer naar 9, maar eerdaags komt er ook een accespoint bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 12:35
heb je toevallig ook een babyfoon? deze dingen willen ook nog wel eens storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Brad schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:20:
Hoi :D

Gister kreeg mijn ma keurig een telefoontje dat de snelheden morgen (vandaag dus) verhoogd werden van 8mb naar 16mb. Werd ook eens tijd, ze zeiden erbij dat mijn modem mogelijk wel gereset moest worden. Maargoed, ik kwam vandaag uit school, en inderdaad, ik moest het modem resetten want anders had ik alles behalve een werkende verbinding.
Nu valt het me echter op dat mijn downloadsnelheid juist gedaald is..?
eerst was het 1004kbps / 7994kbps (uploadsnelheid+downloadsnelheid).
nu is dit

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 130 / 8 851

Niet echt veel verschil dus, alleen merk ik op dat als ik iets download, dat dit geen ~820kb/s is maar slechts ~650kb/s?!

Ik zal ook even dat hele overzichtje van 'DSL-verbinding' posten:

[...]

Hopelijk kunnen jullie er iets uit wijs worden :P
Alvast bedankt! *O*

edit; ik heb dit modem; Thomson TG789vn ;)
Zorg dat het modem zo dicht mogelijk bij het is/ra staat zonder splitter. Gebruik een gedrade verbinding om de snelheid te testen. Mocht je in deze situatie nog steeds een te lage snelheid hebben moet je gewoon de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Mijn modem hangt in de meterkast en is direct aangesloten op het ISRApunt.
Dus dat word dan maar de helpdesk bellen...
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Brad
gezien je lijnmeting kan het weleens lastig worden bij de helpdesk, aangezien je lijn in principe de minimum snelheid van 8 / 1 haalt. Hoop dat je nog wil posten wat er bij de helpdesk gebeurd, want ik ben wel benieuwd naar wat ze ermee (kunnen/willen) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Ik vind het wel heel raar eigenlijk, volgens http://speedtest.nl zit ik maar zo'n 994meter van de dichtstbijzijnde centrale vandaan. Volgens mij valt dit nog wel mee? Of is de dichtstbijzijnde centrale (Beverwijk-Noord) dan weer niet per sé de centrale waar ik ook echt mee verbonden zit? Deze heeft trouwens ook een heel ander netnummer, namelijk 0251 Alleen ik weet niet of dit veel uitmaakt, het kengetal hier is 023, en de dichtstbijzijnde met dat netnummer is hier 8749meter vandaan..?:S

En slechte bekabeling lijkt me ook niet het probleem, dit huis is opgeleverd eind 1999 (en we zijn de 1e bewoners), en het ISRA-punt is ook helemaal in orde, en er word overal goede bekabeling gebruikt.

Maargoed, morgen zal ik denk ik de helpdesk bellen als ik er aan toe kom, en ik houd jullie natuurlijk op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Speedtest.nl is een van de minder goede sites om je snelheid mee te testen(vgl mijn 30 Mbit wordt gemeten als max 10 Mbit, waarbij er geen download loopt volgens de snelheid meter van mijn router). Speedtest.net is dan al beter.
Daarnaast is het afhankelijk van centrale, type centrale en bekabeling in huis, die laatste heb je invloed op door EB direct op ISRA(waarschijnlijk je meterkast) aan te sluiten zonder splitter er tussen voor ADSL.
De snelheid die je krijgt is een tot-snelheid, fijn als je het haalt, anders pech.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is goede bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
Een goede bekabeling is een fatsoenlijke telefoon kabel (ronde, twisted) die direct vanaf het ISRA punt aangesloten wordt op de EB. De kabel moet zo kort mogelijk zijn, neem wel een minimum van 15cm, te kort is ook niet goed. Als het mogelijk is moet de EB zonder splitter aangesloten worden. Als je toch een splitter moet gebruiken omdat je ook nog een normale vaste telefoonlijn hebt is het misschien handig om naar een VDSL splitter te kijken (ik weet niet of die los te koop zijn). Hier zitten spoelen in die ervoor zorgen dat de verstoring van de splitter minimaal zijn. AFAIK hebben die spoelen ook het gewenste effect op een normaal ADSL signaal. Bij KPN zijn de VDSL splitters zwart, ik heb geen idee of je die ook in een winkel kunt kopen (je kunt eens naar de KPN winkel gaan).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

IceM schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:53:
Een goede bekabeling is een fatsoenlijke telefoon kabel (ronde, twisted) die direct vanaf het ISRA punt aangesloten wordt op de EB. De kabel moet zo kort mogelijk zijn, neem wel een minimum van 15cm, te kort is ook niet goed. Als het mogelijk is moet de EB zonder splitter aangesloten worden. Als je toch een splitter moet gebruiken omdat je ook nog een normale vaste telefoonlijn hebt is het misschien handig om naar een VDSL splitter te kijken (ik weet niet of die los te koop zijn). Hier zitten spoelen in die ervoor zorgen dat de verstoring van de splitter minimaal zijn. AFAIK hebben die spoelen ook het gewenste effect op een normaal ADSL signaal. Bij KPN zijn de VDSL splitters zwart, ik heb geen idee of je die ook in een winkel kunt kopen (je kunt eens naar de KPN winkel gaan).
VDSL splitter op een ADSL lijn ga je niet leuk vinden denk ik. Daar zitten idd ruisonderdrukkende spoelen in, maar die zijn wel speciaal bedoeld voor VDSL.

@de mensen die na de upgrade marginaal meer snelheid hebben: dat zou kunnen. Kijk het een dag of 7 aan, de snelheid zou langzaam moeten stijgen. Komt door een nieuwe netwerktechniek, DLM. Wordt uitgelegd in vanaf hier: RonaldMade in "KPN snelheidsverhoging?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mijn ouders met InternetPlusBellen Extra trainen nog steeds in op exact 8000kbps (992.1). Centrale dus nog steeds niet geüpgraded naar adsl2+ it seems. Gaat dat nog gebeuren, of laat KPN deze mensen lekker op ADSL1-snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Ik denk dat ik het ook nog maar even aankijk, aangezien mijn internet verder wel gewoon goed werkt (gelukkig maar), heb trouwens ook nog even de zwarte VDSL splitter ertussen geprobeerd, maar dat gaf geen verbetering, dus die is er weer tussenuit. Heb er overigens wel een andere (blijkbaar betere) kabel tussen gedaan, een ronde (bijgeleverde) telefoonkabel.
Heb nu 50kbps winst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:33:
Mijn ouders met InternetPlusBellen Extra trainen nog steeds in op exact 8000kbps (992.1). Centrale dus nog steeds niet geüpgraded naar adsl2+ it seems. Gaat dat nog gebeuren, of laat KPN deze mensen lekker op ADSL1-snelheden?
dat probleem komt mij heel bekent voor ik had 8003/1030 in mijn modem staan een siemens nu rond tijd me moeder verhoging kreeg op haar basis ipb is mijnes gegaan naar 7994/1028 heb gebeld men zou het oplossen week later weer gebeld nog niet op gelost ik kreeg een nieuw modem heb nu een thomson 789vn nog niet hoger weer gebeld en hoop dat er nu wel wat gebeurd want ik betaal voor extra en niet voor de snelheid van een basis abbo.

maar mss doet men het in fases eerst alle basis dan alle extra klanten en dan alle andere.
mij werd door een medewerker gezegd ik zou 14 mb moeten kunnen halen .. de andere en laatste ik sprak zei rond de 17 mb dus op een duur raak je zelf ook de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Het om laten zetten van ADSL1 naar ADSL2+ kan wel, maar je moet wel doorzetten..
Heb ongeveer elke afdeling van KPN aan de lijn gehad, en heb goed contact gekregen met KPN Klant Relaties..goede mensen die snappen wat je bedoeld. (Ook STA 3e lijn doet goed zijn best)

Het is mij uiteindelijk weer gelukt om mijn ADSL2+ profiel terug te krijgen (ok 3 dagen geen internet)

Maar dan nu ook:

xDSL linestate up (ITU-T G.992.5;
downstream: 11992 kbit/s, upstream: 1028 kbit/s;
output Power Down: 18.8 dBm, Up: 12.4 dBm;
line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 5.0
dB; snr Margin Down: 6.9 dB, Up: 10.4 dB)

Sinds vanmorgen zitten we op 15 MB.....dus ik hoop vanacht naar de 16 te gaan..

Alleen de download snelheid is nog die van 8 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hmmm, probleem is alleen dat ze nog nooit op ADSL2+ hebben gezeten, alleen op ADSL1 en ik heb geen idee of er uberhaupt wel ADSL2+-apparatuur aanwezig is in die centrale. Maarja, het is wel een beetje lame voor mensen die Extra nemen. Die kunnen dus net zo goed Basis nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Wat asociaal zeg, er werd ons verteld dat de snelheden omhoog gingen, maar over de prijs zeiden ze niks.
en wat blijkt, we betalen nu ruim 15 euro meer!
Mijn ma is meteen de helpdesk gaan bellen, heb ze zelf net ook aan de lijn gehad, en dat ging als volgt;

Mijn ma opende vandaag haar mail en zag daar dat ze een rekening had van 50 euro, inclusief telefoonkosten is dat 60 euro. dit abonnement is dus duidelijk in prijs gestegen, zonder dat wij daarvan op de hoogte zijn gesteld. En volgens de telefonist hebben wij een nieuw abonnement aangevraagd? :S
en nu zitten we er ook nog eens een jaar aan vast?!!
En dat terwijl we graag over willen stappen naar een goedkoper alternatief, zoals Ziggo bijvoorbeeld.

Echt een slechte gang van zaken, en natuurlijk slechte communicatie. We kregen ook uit het niets een nieuw modem, en een aantal dagen daarna slechts een telefoontje dat de snelheden werden verhoogt (wat dus maar een halve mb hoger werd hier, betaal je ook nog eens veels te veel!)
De telefonist wist mij ook te vertellen dat ik het met en zonder splitter moest proberen, en dat heb ik dus allang gedaan.
Deze man wist mij ook wijs te maken dat de snelheid pas in stapjes hoger word als we de splitter ertussenuit halen..?
Maar goed, een slechte gang van zaken zo.
Nooit meer KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
@ Woekele:
woekele schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:28:
Hmmm, probleem is alleen dat ze nog nooit op ADSL2+ hebben gezeten, alleen op ADSL1 en ik heb geen idee of er uberhaupt wel ADSL2+-apparatuur aanwezig is in die centrale. Maarja, het is wel een beetje lame voor mensen die Extra nemen. Die kunnen dus net zo goed Basis nemen.
Als je kijkt op KPN Wholesale http://www.kpnwholesale.c...spatcher.asp?page_id=1936

en dan naar de WBA Annex 5 PDF gaat, kun je achterhalen op welke centrale je zit.
In dit PDF bestand kun je ook zien of je centrale ADSL2+ geschikt is of zelfs VDSL.

Bij mij begon ook de discussie dat het er niet zou zijn, nadat je ze duidelijk maakt dat je weet hoe het e.a in elkaar steekt komen ze wel over de brug. Ik moest ze ook overtuigen dat ik op een CGB2 Centrale zat.
(Ok, voordat mijn router stuk ging, zat ik op adsl2,...toen de monteur mij de nieuwe router gaf had ik 2 nachten daarna ineens ADSL1....zal de gemiddelde consument niet merken/zien die kijken nooit in hun router)

Die heeft wel ADSL2 en (VDSL voorbereid) na lang door praten ging men op de 3e lijn een migratie plannen.

Je moet wat moeite doen, maar dan heb je ook wat.

@Brad: Welk abonnement hebben ze dan? ik heb IPB Extra met Onbeperkt Bellen (Gratis)...(krijg 10 euro korting per maand op het onbeperkt bellen) dan vallen de telefoon kosten over het algemeen wel mee, ok alleen mobiel, maar die probeer ik dan ook met mijn mobiel te bellen, is goedkoper van vast naar mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Eerst hadden we Het Net, met een abonnement van 8mb, weet alleen niet meer hoe die heette.
En volgens de factuur hebben we nu internetplusbellen extra..

Maar toch asociaal dat ze ons dit geflikt hebben, nu zitten we, en een jaar er aan vast, en het is de 2e keer, want dit is ons 1 jaar geleden ook gebeurd, hoewel er toen niks veranderde zaten we er wel weer langer aan vast (!)
Maar als ik de telefonist moet geloven betalen we vanaf nu 30 per maand exclusief telefoonkosten (als compensatie, vooral omdat dit niet de 1e keer is), dus er valt nu wel een beetje mee leven...

edit: Maakt het nou echt veel uit of er nou wel of niet een splitter tussen zit..? Volgens die telefonist heb ik hem niet nodig 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Brad op 19-05-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zonet met de KPN gebeld. De wijkcentrale is hier blijkbaar allang voor VDSL beschikbaar gemaakt. Maar zit nog steeds op 8.000 downstream te hikken. Begin febuari kreeg ik ook een brief met "uw wijzigingen" en een persoonlijke inlog code. Op internet gebied veranderde er niets maar alleen voor telefonie. Wat ik ook heel raar vond. Want ik heb gewoon Internetplusbellen. En wetende dat de KPN de internet snelheden omhoog zo gooien.

Maar goed ze zouden mij een nieuwe modem toesturen die met de VDSL techniek om kon gaan. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Brad schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:10:
Eerst hadden we Het Net, met een abonnement van 8mb, weet alleen niet meer hoe die heette.
En volgens de factuur hebben we nu internetplusbellen extra..

Maar toch asociaal dat ze ons dit geflikt hebben, nu zitten we, en een jaar er aan vast, en het is de 2e keer, want dit is ons 1 jaar geleden ook gebeurd, hoewel er toen niks veranderde zaten we er wel weer langer aan vast (!)
Maar als ik de telefonist moet geloven betalen we vanaf nu 30 per maand exclusief telefoonkosten (als compensatie, vooral omdat dit niet de 1e keer is), dus er valt nu wel een beetje mee leven...

edit: Maakt het nou echt veel uit of er nou wel of niet een splitter tussen zit..? Volgens die telefonist heb ik hem niet nodig 8)7
Splitter heb je niet nodig, de rest van je verhaal snap ik vrij weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
woekele schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:28:
Een hoop mensen zullen de abonnementssnelheid inderdaad niet halen. Dit onthouden van informatie is echter meer regel dan uitzondering bij de verkoopcultuur in Nederland, het verbaast me dan ook niet dat KPN hier ook aan mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

@itxs: thanks voor de info. Volgens de pdf zitten ze op een CGB3, type B, ASD2. En hij heeft 2098 aansluitingen. Ze hebben een tg798vn-modem. Heb alleen geen idee waar die CGB/type/etc-afkortingen voor staan. En wanneer zou de snelheidsverhoging klaar moeten zijn? Dan ga ik nog even niet klagen, want misschien zijn ze er nog mee bezig. Edit: zie nu onderaan in het document dat CGB3 betekent dat er geen ADSL2+ mogelijk is in de centrale. Helaas.

Ik doe net trouwens de postcodecheck op kpn.com, zegt die dat IPB Extra niet leverbaar is op het adres van m'n ouders en als alternatief bieden ze 'basis'. Maar ze hebben wel degelijk Extra... grappemakers.

@Brad: Mijn ouders komen ook van Het Net en betalen ook 50 voor IPB Extra, en 10 voor Onbeperkt bellen, maar krijgen elke maand 10 euro korting voor Onbeperkt bellen en 20,05 voor IPB Extra. Ze betalen dus inderdaad 29,95 + telefoontikken naar mobiel/buitenland/service-nummers. Dat is helemaal geen slechte prijs, dus opzich zie ik het probleem niet zo, Ziggo is alleen maar duurder denk ik. De korting geldt alleen het eerste jaar, dus let wel op dat je over ongeveer 11 maand Ziggo dan aanvraagt en KPN opzegt. Dat het achter je rug om is gebeurd, is inderdaad vreemd. Ik heb het voor m'n ouders zelf aangevraagd.

@Scixx: het niet halen van de snelheid snap ik als je ver van de centrale zit, of slechte bekabeling hebt (overmacht). Maar aangezien mijn ouders strak 8Mbps halen op g992.1 (adsl1) kunnen ze echt wel hoger halen dan dat op ADSL2+, als ze maar een ADSL2+-verbinding krijgen... En die krijgen ze dus (nog?) niet. Ben benieuwd of het nog komt, anders maar eens bellen, zoals itxs zegt. Moet ik alleen even zeker weten wat die afkortingen van die centrale betekenen :P

[ Voor 48% gewijzigd door woekele op 19-05-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Oke ik zal mijn verhaal even duidelijker proberen uit te leggen. ;)

Volgens de telefonist komt het er dus op neer dat wij een ander (en duurder..) abonnement hebben genomen (hadden hiervoor Het Net extra, 8mb), maar dit is dus niet door ons gebeurd en kpn moet dit blijkbaar achter onze rug om gedaan hebben. :(
Maar vandaag kregen we dus een factuur die rond de 20 euro hoger is dan wat er normaal betaal hoeft te worden, ook kregen wij zonder daarvan op de hoogte gesteld te zijn opeens een nieuwe Experia Box, inmiddels alweer een aantal weken geleden. En vorige week ook een telefoontje met een aankondiging over nieuwe snelheden.

Maargoed, het is gewoon raar dat er een ander, duurder abonnement word afgesloten achter je rug om? :S
Nu hebben we het wel voor elkaar gekregen met de helpdesk dat we voor internet maar €30 hoeven te betalen, excl. telefoonkosten, als compensatie zegmaar.
Maar nu zitten we er wel weer een heel jaar aan kpn, en dat terwijl we laatst van plan waren Ziggo te nemen.
Dus nu moeten we wéér een jaar wachten...
Het is namelijk ook niet de 1e keer, want dit is eerder ook al voorgekomen bij ons, een totaal ander abonnement die niet door ons was afgesloten..? Vraag me af hoe wij ooit nog van KPN af kunnen komen.. :'(

En als slot; we krijgen dus niet de volle snelheid maar slechts de helft daarvan, 8.5mb/s.

Hoop dat het zo duidelijk is! <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Brad schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:35:

Volgens de telefonist komt het er dus op neer dat wij een ander (en duurder..) abonnement hebben genomen (hadden hiervoor Het Net extra, 8mb), maar dit is dus niet door ons gebeurd en kpn moet dit blijkbaar achter onze rug om gedaan hebben. :(
Maar vandaag kregen we dus een factuur die rond de 20 euro hoger is dan wat er normaal betaal hoeft te worden, ook kregen wij zonder daarvan op de hoogte gesteld te zijn opeens een nieuwe Experia Box, inmiddels alweer een aantal weken geleden. En vorige week ook een telefoontje met een aankondiging over nieuwe snelheden.
Ik zie hier wel een verband anders.....
Maargoed, het is gewoon raar dat er een ander, duurder abonnement word afgesloten achter je rug om? :S
Nu hebben we het wel voor elkaar gekregen met de helpdesk dat we voor internet maar €30 hoeven te betalen, excl. telefoonkosten, als compensatie zegmaar.
Maar nu zitten we er wel weer een heel jaar aan kpn, en dat terwijl we laatst van plan waren Ziggo te nemen.
Het is namelijk ook niet de 1e keer, want dit is eerder ook al voorgekomen bij ons, een totaal ander abonnement die niet door ons was afgesloten..? Vraag me af hoe wij ooit nog van KPN af kunnen komen.. :'(

En als slot; we krijgen dus niet de volle snelheid maar slechts de helft daarvan, 8.5mb/s.

Kortingen worden vziw weet pas na een aantal maanden actief(dus na paar maanden krijg je de korting verwerkt op de factuur). Ook brief met nieuwe inloggegevens gekregen?
Even buiten het feit om dat je een abonnement dat je niet hebt aangevraagd denk ik dat je zonder probleem kan opzeggen, zeker als je geen akkoord hebt gegeven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM

Als je dit niet wil: bel naar de 09000244, kies voor afdeling opzegging en leg je verhaal uit en zeg daarbij ook dat jij nooit het nieuwe abbo hebt aangevraagd en dat dit terug gedraaid moet worden omdat je nu weer aan een jaar termijn vast zit. Met een beetje gezeur is dit terug te draaien c.q. op te zeggen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
IceM schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:14:
[...]

Als je dit niet wil: bel naar de 09000244, kies voor afdeling opzegging en leg je verhaal uit en zeg daarbij ook dat jij nooit het nieuwe abbo hebt aangevraagd en dat dit terug gedraaid moet worden omdat je nu weer aan een jaar termijn vast zit. Met een beetje gezeur is dit terug te draaien c.q. op te zeggen.
^ dat inderdaad.
En mocht de medewerker het er niet mee eens zijn kun je die een klacht laten indienen. Gaat sneller als dat intern geregeld wordt (~ 1 week). Als je het liever zelf wil verwoorden klantenservice @ kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Als je een klacht indient bij KPN, zorg ervoor dat men (de persoon die je aan de telefoon hebt) de klacht op neemt. Niet via het Webformulier...dat is nl een afdeling die geen enkele bevoegdheid heeft en je afgescheept wordt met onze excuses. als je het er niet mee eens ben bel 0900.duur...

De mensen bij de klantenservice hebben een intern klachten formulier die men kan invullen, deze worden zeer goed opgevolgd en je wordt terug gebeld door klant relaties. Dit heeft er uiteindelijk bij mij ook voor gezorgd dat ik kreeg waar ik recht op had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX

Wanneer je besluit over te stappen naar bijvoorbeeld Ziggo kun je gewoon naar de annuleringsafdeling bellen van IPB via 0900 0244. Als je aangeeft dat door een fout in het systeem/door een medewerker je abonnement onbedoeld verlengt is zullen ze het alsnog kunnen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Nog even een leuk verhaaltje over KPN wat mijn moeder op internet had gevonden:
Geachte vivek
uw abonement is waarschijnlijk door iemand verlengt die zijn target voor die bepaalde periode niet gehaald heeft.
Ik weet dat ze dan zomaar bij iemand een abonement afsluiten omdat ze bang zijn voor ontslag.
Ik weet dit omdat ik zelf bij kpn gewerkt heb echter voordat mijn traing afgelopen was werdt ik ernstig ziek en kon niet meer werken.
Dit moeten ze echter kosteloos voor u terugdraaien.
1 tip mocht u ergens informatie over willen en ze vragen aan u of ze het gesprek mochen opnemen altijd NEE zeggen zij zien die opname namelijk als toezegging.
Sterkte met alles

url; http://kassa.vara.nl/vraa...rnet-abonnement-verlengd/
Dit zal dus ook wel bij ons gebeurd zijn, in ieder geval gaat ze KPN op korte termijn proberen op te zeggen, tenzei onze snelheid ineens fors omhoog gaat naar minstens 13mb (16 is maximum wat ik kan krijgen), en we daadwerkelijk korting krijgen -zie eerdere posts-.

edit: en na een jaar korting (van zo'n 20 euro) zeggen we kpn natuurlijk gedag :)
Of al veel eerder natuurlijk. :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Brad op 21-05-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hier nog steeds de normale snelheid.

Of kan dat liggen aan mijn Linksys modem/router die ik gebruik?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brad schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:00:
Nog even een leuk verhaaltje over KPN wat mijn moeder op internet had gevonden:

[...]

Dit zal dus ook wel bij ons gebeurd zijn, in ieder geval gaat ze KPN op korte termijn proberen op te zeggen, tenzei onze snelheid ineens fors omhoog gaat naar minstens 13mb (16 is maximum wat ik kan krijgen), en we daadwerkelijk korting krijgen -zie eerdere posts-.

edit: en na een jaar korting (van zo'n 20 euro) zeggen we kpn natuurlijk gedag :)
Of al veel eerder natuurlijk. :9~
Flauwekul. Als ik je verhaal zo lees had je HetNet S&B, een abo waar die snelheidsverhogingen niet voor gelden. Jij/je moeder bent gebeld met uitleg hierover en dat als je meer snelheid wilt je over moet stappen op IPB Extra (of basis) met inderdaad een nieuwe jaarcontract. Jij/je moeder zal niet goed genoeg geluisterd hebben en overal ja opgezegd hebben en tadaa, dat krijg je inderdaad een nieuwe abonnement. Dit zal ongetwijfeld per brief en email bevestigd zijn maar heb je waarschijnlijk genegeerd of 'over het hoofd gezien'.

De tijd van providers die je maar wat aansmeren is echt voorbij, daar komen providers niet meer mee weg. Wil je echt van je abo af kun je je contract afkopen of vragen om coulance waarbij ze je wijziging terug draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Daar ben ik het niet over eens.
Wij kregen namelijk EERST uit het niets een doos met een nieuw modem, met een brief erin 'gefeliciteerd met uw nieuwe abbonement blabla', wij dachten, nou zal wel. En later kreeg mijn moeder een telefoontje dat onze centrale werd omgezet naar nieuwe snelheden of iets dergelijks?
En dat ons modem mogelijk daarna gereset moest worden, omdat we anders geen verbinding hadden.
Een paar weken later kregen we opeens een factuur.

Zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:50:
Daar ben ik het niet over eens.
Wij kregen namelijk EERST uit het niets een doos met een nieuw modem, met een brief erin 'gefeliciteerd met uw nieuwe abbonement blabla', wij dachten, nou zal wel. En later kreeg mijn moeder een telefoontje dat onze centrale werd omgezet naar nieuwe snelheden of iets dergelijks?
En dat ons modem mogelijk daarna gereset moest worden, omdat we anders geen verbinding hadden.
Een paar weken later kregen we opeens een factuur.

Zo.
dat heb ik ook ik kreeg ook opeens nieuw abbo ik heb boos gebeld 1 iemand was vriendelijk en bereid te helpen viel verbinding van telefoon weg ik opnieuw gebeld ander persoon die was niet bereid om iets te doen kapte me af op alles enz. opgehangen derde keer gebeld iemand gesproken die de recent dus nieuw aangemaakte abbo dus geannuleerd. en dit alles omdat ik belde omdat ik storing had op me lijn met dns routing en ik mijn snelheid van tot 16 mb niet hield en maar 7994kbps .
maar omdat t nu geannuleerd wordt gaat ik mooi om een netgear 3700 router morgen en volgende week stap ik over naar ziggo alles in 1 extra. Heb er nu wel genoeg gehad ik zit 14 jaar bij kpn maar t is bergaf gegaan de laatste tijd.
Snelheid niet nakomen , te lage snelheden aanbieden de premium abbo enz niet zo maken dat t hier beschikbaar is en dus gemiddeld 8mbps in t dorp van mij als max instellen . Kpn blijft achter bij de concurrentie en wordt haast ook net zo qua behandelen van klanten soms als ze hun dag weer eens niet hebben.
Oh ja had ik al gezegd dat ik expletief had gezegd dat ik niet wou dat er vast kwam te zitten aan een nieuw contract of termijn enzo ik heb het zelfs meerdere malen gezegd en ook nog als bevestiging gevraagd of t echt niet zo kwam ik nieuw contract duur kreeg, werd gezegd nee hoor meneer alles komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb een brief ontvangen dat ik mijn extra nummers op kan zeggen, of hiervoor moet gaan betalen. Wanneer ik dit doe en maar 1 nummer neem. Kan ik dan nog steeds 2 gesprekken tegelijk voeren door beide poorten van de experia box te gebruiken?

Bij KPN op de website heb ik het niet kunnen vinden alleen dat het met 2 nummers zeker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
weekend warrior schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:07:
Ik heb een brief ontvangen dat ik mijn extra nummers op kan zeggen, of hiervoor moet gaan betalen. Wanneer ik dit doe en maar 1 nummer neem. Kan ik dan nog steeds 2 gesprekken tegelijk voeren door beide poorten van de experia box te gebruiken?

Bij KPN op de website heb ik het niet kunnen vinden alleen dat het met 2 nummers zeker kan.
Met 1 nummer 2 gesprekken teggelijk? Dat lijkt me niet kunnen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Ooh, dat kan wel hoor!
Dan moet je het nummer alleen wel aan beide poorten toewijzen.
192.168.2.254 -> Toolbox -> Sip-server -> Configureren
En dan zorg je dat er bij ID 1 en 2 allebei je eigen nummer is geselecteerd, wat er bij mij zo uitziet:
ID=1 AOR=023*******
En ja, ik heb het uitgetest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:04
Wat grappig dat dit kan. Brad, kun je ook aan het bellen zijn en gebeld worden ? op het 2e toestel bedoel ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroenske op 22-05-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Tuurlijk kan dit.
Het is gewoon een sip lijn met meer dan één kanaal.
Als men bij KPN jou tien kanalen geeft kun je in theorie ook met tien tegelijk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Bij meer mensen steeds geen verbinding?
Ik heb al 20 x gehad vandaag dat ik geen verbinding heb.
Afgelopen weken is het wel vaker soms mis maar nu is het wel heel erg.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Zit te kijken en bij mijn gegevens staat het volgende.

Naam InternetPlusBellen Basis
Prijs € 35,00
Contract Einddatum Onbepaald
Uiterste opzegdatum nvt
Afkoop contract Nee

Betekend dit dat ik gewoon weg kan bij IPB? Anders ga ik dat mooi doen en dan naar iets anders.
Ben er schijt zat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je je eerste jaarcontract al hebt uitgediend, kan je gewoon per maand opzeggen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:25:
Bij meer mensen steeds geen verbinding?
Ik heb al 20 x gehad vandaag dat ik geen verbinding heb.
Afgelopen weken is het wel vaker soms mis maar nu is het wel heel erg.
Welk deel van de verbinding valt weg? Het DSL-signaal, of een bekabelde / draadloze verbinding tussen modem/computer.
En valt alleen internet weg, of ook de telefoon, welke modem heb je, welk abonnement, in welk deel v/h land zit je (hier in Drenthe niets aan de hand).

Met iets meer info is het misschien mogelijk om er iets over te zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

woekele schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:44:
Als je je eerste jaarcontract al hebt uitgediend, kan je gewoon per maand opzeggen ja.
Mooi :D
Sorry voor mijn taalgebruik trouwens.
Ga ik weg bij KPN.

Edit: Over 1 maand van KPN IPB af. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Daywalk3r op 28-05-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik heb een probleem met de sx551.
Ik heb een nieuwe firmware gekregen versie 1.08 aug 2006 rare firmware versie zeg ik zelf.

Nu heb ik internet maar geen telefoon nu moet ik bij VOIP alles zelf instellen en backup terug zetten helpt ook niet. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Dat is wel raar. Je zou een harde reset kunnen proberen, dan wordt er indien beschikbaar een nieuwe firmware versie opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 13-09 20:43
Dat lukt namelijk niet. Ik ben in bezit van de originele versie van de sx551. Dat zegt google.
Dit is erin gekomen toen de modem weer een keer is vast gelopen.

Ik neem aan dat je met een harde reset bedoelt 30 seconden ingedrukt houden met een paperclip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Op mijn experiabox (Thomson) is na stroom uitval ineens het WLAN lampje rood.
Ik zie de Experiabox nu ook niet meer op mijn pc en laptop.

nu wou ik inloggen via bedraade kabel maar ook dit lukte niet. (ethernet knippert wel groen, krijg alleen geen internet toegang.) heb geprobeerd vast IP en gateway/dns in te voeren maar dit mag geen verschil maken.

wat nu te doen?

Power is groen
Ethernet is groen (als verbonden is met netwerkkabel)
WLAN is rood
DSL is groen
Internet en voice niet aan

[ Voor 14% gewijzigd door Vecodo op 29-05-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Langer dan 10 seconden uitzetten. De box gaat dan opnieuw zijn default settings ophalen via het TR069 systeem.

Zelf al aantal keren meegemaakt deze week zonder 10 seconden uit te zetten, vrij vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
zojuist half uur stroom van experiabox gehad! nu brand het WLAN lampje helemaal niet meer.
als ik mijn netwerkkaart op automatisch zet dan kan ik dus ook niet inloggen op de experiabox (met netwerk kabel)
krijg melding dat er beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

nu via mijn telefoon dit bericht geplaatst!
wat nu je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak een paperclip oid en druk het resetgaatje aan de achterzijde in tot voorop het powerlampje rood oplicht. Sluit een ethernetkabel aan tussen PC en de Experiabox en kijk of dit enige hulp biedt. Heb je ook alles op automatisch toewijzen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
hoeveel seconde ongeveer?lijkt wel of hij geen reset wilt uit voeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vecodo schreef op zondag 30 mei 2010 @ 02:20:
hoeveel seconde ongeveer?lijkt wel of hij geen reset wilt uit voeren!
Normaal 10-15 sec. Als dat niet werkt, een paar uur de stekker eruit (als je dat nog niet gedaan had) en opnieuw proberen. Als het dan nog niet werkt kan de helpdesk proberen, misschien is je modem vanaf afstand te resetten, maar waarschijnlijk zal er een nieuw modem nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Volgens KPN heb ik een nieuw modem nodig.
Krijg dit nieuwe modem dinsdag binnen.

KPN gaf wel aan dat het vaak voor kwam dat als de EB meerdere uren van de stroom is geweest en je hem daarna aanzet hij weer werkt. Waarom dit was kon de medewerker mij ook niet vertellen.

80% van de EB die terug worden gestuurd werken in hun testcentrum weer naar behoren.

Vervelend zeg, zo zonder internet :(

[ Voor 68% gewijzigd door Vecodo op 31-05-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Mijn SX551 (Siemens EB) heeft de laatste dagen flinke kuren. Hij haalt om de haverklap de default instellingen op (SSID, kanaal, en alle andere instellingen leeg) en soms gaat dat ook fout, gister hele dag geen telefonie gehad daardoor en ook het wireless gedeelte was uitgeschakeld.

Ik heb gister mijn .bin met instellingen terug gezet, dit werkte goed, maar blijkbaar is het overnacht toch weer teruggezet naar de default instellingen. Sowieso merkte ik dit weekend al dat als je de instellingen aanpast (zoals SSID, en wifi kanaal), de modem verbinding zoekt met TR069, een "inform" doet, en dan soms ineens gaat resetten en daarna de default instellingen aanneemt? :?

Net gebeld met KPN, ze neigen ernaar om de modem te vervangen, ik krijg dan een Thomson 789, maar de medewerker aan de lijn vertelde mij dat port forwarding er met die router niet in zit? Klopt dat?

Dat zou een nogo voor mij betekenen, dus dan is bye bye KPN --> Ziggo - Alles in één

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 01-06-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 09-09 22:52
Arnout schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:00:

Net gebeld met KPN, ze neigen ernaar om de modem te vervangen, ik krijg dan een Thomson 789, maar de medewerker aan de lijn vertelde mij dat port forwarding er met die router niet in zit? Klopt dat?
Er zijn inderdaad issues met de firmware van dat modem. Zie vooral de laatste pagina's van dat topic. Vermoedelijk komt begin juli een firmwareupdate die het probleem met portforwarding op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Laatst online: 10-09 14:56
Hotspots, nu gratis bij je kpn internet(plusbellen)abbo.
In te stellen bij je gegevens.

Van de site:
Met HotSpots van KPN heb je op ruim 1.000 locaties in Nederland toegang tot internet en e-mail. Een HotSpot is een draadloze internetverbinding, via breedband dus net zo snel als thuis. Reis je met de trein, dan kun je op het station verbinding maken met een HotSpot, handig als je weer eens moet wachten.
Ook als je vaak buitenshuis bent of op vakantie gaat in eigen land kun je HotSpots gebruiken, bijvoorbeeld in wegrestaurants en vakantieparken. Met HotSpots ben je dus veel vaker online en kun je regelmatig je e-mail en sociale netwerk bekijken en bijwerken.
Nu gratis bij je Basis, Extra of Premium Internet (en Bellen) abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
  • Laatst online: 02-09 18:27
Ik heb nu root toegang tot m'n oude 780i WL (789 maar aan de kant gezet) via telnet. Ik heb de KPN update user eruit gesloopt zodat het modem niet meer geupdate kan worden en ik root toegang hou.

Het probleem is nu dat ik geen telefonie heb (IPB), ik heb een poging gedaan om dit via telnet in te stellen (is mogelijk zo te zien) maar echt succesvol was mijn poging niet :-)

Wie kan mij helpen dit in te stellen? Ik kan evt. toegang geven tot m'n PC via Teamviewer bijv.

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bento1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:09:
Ik heb nu root toegang tot m'n oude 780i WL (789 maar aan de kant gezet) via telnet. Ik heb de KPN update user eruit gesloopt zodat het modem niet meer geupdate kan worden en ik root toegang hou.

Het probleem is nu dat ik geen telefonie heb (IPB), ik heb een poging gedaan om dit via telnet in te stellen (is mogelijk zo te zien) maar echt succesvol was mijn poging niet :-)

Wie kan mij helpen dit in te stellen? Ik kan evt. toegang geven tot m'n PC via Teamviewer bijv.

Alle hulp is welkom!
Om de telefonie weer aan de praat te krijgen zul de gebruikrrsnaam en ww voor de SIP-server nodig hebben, probleem is echter dat je die van KPN niet zult krijgen. Bij oudere versies van de EB was het nog wel mogelijk om ze op te zoeken, maar bij de nieuwere geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
bento1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:09:

Alle hulp is welkom!
Zit er nu ook een andere firmware op? De sip gegevens zullen niet (correct) in het modem staan. Het voicelampje zal ook uit staan? Je kunt bellen met de servicedesk met de vraag of ze je sip gegevens kunnen syncen met het modem, ik weet alleen niet of dit werkt als je er een andere firmware op hebt gezet en als de kpn user er niet meer in staat. Als dat niet werkt zullen ze aangeven dat er een factory reset nodig is, de sip gegevens krijg je in ieder geval niet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
  • Laatst online: 02-09 18:27
Username is je 10 cijferig telefoon nummer en wachtwoord is 'kpn' :-) Ik zit op KPN firmware (denk ik) maar een oude versie (6.x.x.x), de huidige versie is iets in de 7. Volgens mij is het prima in te stellen want de KPN server gegevens enzo staan er gewoon ingebakken. Ik word er alleen niet veel wijzer uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dat wachtwoord wat je noemt is het SIP wachtwoord voor de interne sip server van het modem. Je wachtwoord voor je geografische account is zeker geen 'kpn' en zit ook niet ingebakken in je modem, maar wordt van de TR069 infrafstructuur gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik heb een raar probleem met een speedtouch 789:
WLAN staat aan op het modem
Verbinding met Speedtouch is tot standgebracht: laptop heeft een IP in de 192 range via DHCP toegewezen.
Firewall staat uit.
WPA-key 3x gechekt.,.

Alleen er is GEEN internet verbinding: op vista komt er geen wereldbol te voorschijn. Heb de WPA2 al terug gezet naar WPA. Maar helpt niet. Ook heb ik hem van .n naar .g (54mbits) terug gebracht: ook geen oplossing.

Op een andere laptop werkt het wel. Wat doe ik fout???

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:07
Pingen naar de Speedtouch (Gateway) of andere pc's/laptops werkt niet?
Wat ik nog kan bedenken, wijzig op de client (Laptop) handmatig het beveiligings type, van TKIP naar AES of verse vica. Welterusten!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Met sommige vista's moet je hem op wep zetten. Anders krijg je niet de vraag van thuis/werk of openbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Henkie-Jan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:08:
Ik heb een raar probleem met een speedtouch 789:
WLAN staat aan op het modem
Verbinding met Speedtouch is tot standgebracht: laptop heeft een IP in de 192 range via DHCP toegewezen.
Firewall staat uit.
WPA-key 3x gechekt.,.

Alleen er is GEEN internet verbinding: op vista komt er geen wereldbol te voorschijn. Heb de WPA2 al terug gezet naar WPA. Maar helpt niet. Ook heb ik hem van .n naar .g (54mbits) terug gebracht: ook geen oplossing.

Op een andere laptop werkt het wel. Wat doe ik fout???
Is die andere computer toevallig een windows 7 laptop die WPS ondersteunt? Als dat zo is: verwijder je wlan profiel op de windows 7 laptop (netwerkcentrum -> draadloze netwerken beheren -> netwerk verwijderen). Maak opnieuw verbinding en geef ipv de WPA code de pincode op (8 cijfers, staat ook achter op het modem). Doe hetzelfde op de vista computer maar gebruik dan de WPA code, vaak werkt het dan wel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
Puch-Maxi schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 03:36:
Pingen naar de Speedtouch (Gateway) of andere pc's/laptops werkt niet?
Wat ik nog kan bedenken, wijzig op de client (Laptop) handmatig het beveiligings type, van TKIP naar AES of verse vica. Welterusten!
Pingen naar de Speedtouch wou ook niet. Heb al met TKIP en AES gespeelt. :)
IceM schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 07:10:
Is die andere computer toevallig een windows 7 laptop die WPS ondersteunt? Als dat zo is: verwijder je wlan profiel op de windows 7 laptop (netwerkcentrum -> draadloze netwerken beheren -> netwerk verwijderen). Maak opnieuw verbinding en geef ipv de WPA code de pincode op (8 cijfers, staat ook achter op het modem). Doe hetzelfde op de vista computer maar gebruik dan de WPA code, vaak werkt het dan wel.
Ja! Volgens mij was de andere PC een Windows 7 machine. Ik zal het eens met die pincode kunnen proberen.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Ik heb een probleem,

Als ik ping naar bijvoorbeeld www.nu.nl dan gaat dat meestal met een response tijd tussen de 35 en 40 ms.

Maar af en toe zitten er 2 a 3 responses vlak achter elkaar boven de 150 met uit schieters tot 400.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=38 ms TTL=59
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=37 ms TTL=59
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=39 ms TTL=59
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=195 ms TTL=59
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=61 ms TTL=59
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=175 ms TTL=59

Het maakt niet uit of ik mijn modem naast mijn laptop zet of dat er 5 meter (inclusief muur) tussen zit.

Wanneer ik een kabel tussen modem en laptop doe heb ik nergens last van.

Met online gamen heb ik hier enorme last van, ingame lag dus.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? heb al met kanalen zitten rommelen enz. maar nog zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Stylisimo schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:57:
Ik heb een probleem,

Als ik ping naar bijvoorbeeld www.nu.nl dan gaat dat meestal met een response tijd tussen de 35 en 40 ms.

Maar af en toe zitten er 2 a 3 responses vlak achter elkaar boven de 150 met uit schieters tot 400.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=195 ms TTL=59
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=61 ms TTL=59
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=175 ms TTL=59

Het maakt niet uit of ik mijn modem naast mijn laptop zet of dat er 5 meter (inclusief muur) tussen zit.

Wanneer ik een kabel tussen modem en laptop doe heb ik nergens last van.

Met online gamen heb ik hier enorme last van, ingame lag dus.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? heb al met kanalen zitten rommelen enz. maar nog zonder resultaat.
Probeer eens een factory reset van het modem, en anders een repeater ertussen te zetten?

Oh, voor de geintresseerden, kreeg vandaag te horen dat we een nieuw modem gaan leveren:
de Arcadyan

[ Voor 4% gewijzigd door kKaltUu op 20-07-2010 23:06 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
kKaltUu schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:14:
[...]

Probeer eens een factory reset van het modem, en anders een repeater ertussen te zetten?
Repeater heb ik al een week in bestelling staan, maar men kan deze nog niet leveren.

Ik zal vanavond eens een factory reset doen, kijken of dat iets uithaalt.

Alvast bedankt voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Stylisimo schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:21:
[...]

Repeater heb ik al een week in bestelling staan, maar men kan deze nog niet leveren.

Ik zal vanavond eens een factory reset doen, kijken of dat iets uithaalt.

Alvast bedankt voor de reactie :)
En sowieso, gooi eens een ping door van naar het IP van de EB?
Als hier ook al een brakke ping komt weet je het al.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
kKaltUu schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:14:
[...]

Oh, voor de geintresseerden, kreeg vandaag te horen dat we een nieuw modem gaan leveren:
de Arcadyan
Hmmm... zo mogelijk nog een aparter design dan de Thomson Experiabox :). Thanks for sharing

Maar natuurlijk de hamvraag (want alle vorige "nieuw te leveren modems" draaiden ook uit op een teleurstelling):

* Welke instellingsmogelijkheden zitten er op? (op z'n minst DMZ en het kunnen aanpassen van IB subnet en DHCP scope).

* Gaat deze wel eindelijk een fatoenlijke uPNP server en Wireless accesspoint hebben?

* Ik zie voor "WAN" alleen maar DSL. Betekent dit dat er voor glasvezel weer een apart model gaat komen of blijft KPN daarvoor de TG789VN gebruiken?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
kKaltUu schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:40:
[...]

En sowieso, gooi eens een ping door van naar het IP van de EB?
Als hier ook al een brakke ping komt weet je het al.
Resultaat ping naar EB:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=4 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=2 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=3 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=117 ms TTL=6
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=38 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=150 ms TTL=6
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=33 ms TTL=64

Dit is gemeten op 30 cm van de modem af.

Ergens zit er toch een knik in de "kabel".

Reset heeft ook geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

eymey schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:50:
[...]

Hmmm... zo mogelijk nog een aparter design dan de Thomson Experiabox :). Thanks for sharing

Maar natuurlijk de hamvraag (want alle vorige "nieuw te leveren modems" draaiden ook uit op een teleurstelling):

* Welke instellingsmogelijkheden zitten er op? (op z'n minst DMZ en het kunnen aanpassen van IB subnet en DHCP scope).

* Gaat deze wel eindelijk een fatoenlijke uPNP server en Wireless accesspoint hebben?

* Ik zie voor "WAN" alleen maar DSL. Betekent dit dat er voor glasvezel weer een apart model gaat komen of blijft KPN daarvoor de TG789VN gebruiken?
Over de eigenschappen kan ik niets zeggen, maar het viel bij ons ook meteen op dat er geen rood WAN poort te vinden was, dus er komt echt een scheiding tussen DSL en glasmodems.

Als er specificaties komen, zal ik kijken of dit gedeeld kan/mag worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Ben benieuwd :)

Hoop zelf voorlopig nooit meer in de situatie te zijn dat ik weer ADSL van KPN in overweging zou moeten nemen ;). Maar niettemin is het toch interessant te kijken of KPN ook eindelijk eens met z'n tijd mee gaat :). En ook de intentie heeft een bredere groep gebruikers het naar hun zin te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 21-07-2010 21:46 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
eymey schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:46:
Ben benieuwd :)

Hoop zelf voorlopig nooit meer in de situatie te zijn dat ik weer ADSL van KPN in overweging zou moeten nemen ;). Maar niettemin is het toch interessant te kijken of KPN ook eindelijk eens met z'n tijd mee gaat :). En ook de intentie heeft een bredere groep gebruikers het naar hun zin te maken.
vanaf 1998 trouw klant geweest bij kpn, en na mijn overstap naar Ziggo vaak gedacht of dit nu wel zo'n goede keuze was. Nu ik zie dat kpn alles uitkleed, snelheidsverhogingen verkopen die ze in slechts 20% voltooien het iptv pakket regelrecht naar zijn grootje bombaderen zeg ik, nee zit prima bij ziggo. Kpn moet zijn trots eens laten varen en afstappen van de gedachten dat ze "alles" zijn. prijzen moeten drastischs omlaag, kortom echt concurerend werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

marcel23456 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:38:
[...]

vanaf 1998 trouw klant geweest bij kpn, en na mijn overstap naar Ziggo vaak gedacht of dit nu wel zo'n goede keuze was. Nu ik zie dat kpn alles uitkleed, snelheidsverhogingen verkopen die ze in slechts 20% voltooien het iptv pakket regelrecht naar zijn grootje bombaderen zeg ik, nee zit prima bij ziggo. Kpn moet zijn trots eens laten varen en afstappen van de gedachten dat ze "alles" zijn. prijzen moeten drastischs omlaag, kortom echt concurerend werken!
Mwa, zoals ik het hier langs zie komen, zijn bijna alle centrales geüpgraded. meeste klachten mbt snelheidsproblemen liggen vaak aan binnenbekabeling of dat hun EB de snelheidsverandering niet heeft geconstateerd, en alleen een herstart nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Gezien Thomson vorig jaar faliet is gegaan, is kpn al weer met een opvolger gekomen voor de tg789

http://kpn-customer.custh...php?p_faqid=9355#arcadyan

Ziet er weer gelikt uit, nu HOPEN dat ze niet weer dezelfde fout maken door dat ding compleet dicht te timmeren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Heb je een link naar een officiëel bericht dat ze failliet zijn gegaan. Kan er niet echt iets over vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Joen schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:49:
Heb je een link naar een officiëel bericht dat ze failliet zijn gegaan. Kan er niet echt iets over vinden namelijk...
Volgens Marcel23456 waren ze dan ook failiet :D

Verder lijkt er iets van een overname te zijn geweest door Technicolor: thomson.eu komt uit op technicolor.com en daar zien we ook de bekende modems terug.

Aanvulling: Thomson heeft juist Technicolor overgenomen en gebruikt dat nu als merknaam

[ Voor 38% gewijzigd door Hageneis op 29-07-2010 12:28 . Reden: aanvulling overname Technicolor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

marcel23456 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:11:
Gezien Thomson vorig jaar faliet is gegaan, is kpn al weer met een opvolger gekomen voor de tg789

http://kpn-customer.custh...php?p_faqid=9355#arcadyan

Ziet er weer gelikt uit, nu HOPEN dat ze niet weer dezelfde fout maken door dat ding compleet dicht te timmeren :|
Kijk eens een paar posts boven je ;)

Eigenlijk is het beheerstechnisch wel te hopen dat ze dicht zitten, maar het zou mooi zijn als er een rom in NVRAM zit, die met een factory default wordt teruggezet, zodat er gewoon custom firmware op geladen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Heb sinds vorig week KPN internet + bellen.. merk dat mijn internet af en toe heel kort eruit ligt (messengers gaan offline en dan weer online) en mijn bellen doet af en toe raar.. Ik heb die zwart/witte thomson modem.. is er een storing ofzo of is dit een bekend probleem (met de modem bijv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kyddil schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:37:
Heb sinds vorig week KPN internet + bellen.. merk dat mijn internet af en toe heel kort eruit ligt (messengers gaan offline en dan weer online) en mijn bellen doet af en toe raar.. Ik heb die zwart/witte thomson modem.. is er een storing ofzo of is dit een bekend probleem (met de modem bijv)?
Zit je toevallig in de buurt van Naaldwijk / Honselersdijk, daar schijnt een storing te zijn met klapperend internet.

Anders, is het bekabeld of draadloos aangesloten? Als draadloos, dan misschien ff wisselwerking tussen draadloze systeem van telefonie en internet uitsluiten (toestel en basisstation ver van EB / PC afzetten).

Zou altijd ff de bekabeling tussen EB en aansluitpunt nakijken voor je de helpdesk belt, meegeleverde kabels gebruiken en afstand tussen EB en ISRA zo kort mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:26:
[...]

Zit je toevallig in de buurt van Naaldwijk / Honselersdijk, daar schijnt een storing te zijn met klapperend internet.

Anders, is het bekabeld of draadloos aangesloten? Als draadloos, dan misschien ff wisselwerking tussen draadloze systeem van telefonie en internet uitsluiten (toestel en basisstation ver van EB / PC afzetten).

Zou altijd ff de bekabeling tussen EB en aansluitpunt nakijken voor je de helpdesk belt, meegeleverde kabels gebruiken en afstand tussen EB en ISRA zo kort mogelijk.
Nee ik zit Utrecht.. Mijn mac is bekabeld aangesloten.. de rest draadloos.. maar telefonie heeft hier ook last van.. mijn telefoontoestel en basistation zitten in de woonkamer.. de modem in de meterkast.. ik heb alleen de meegeleverde (gekleurde) kabels gebruikt en niks van mijzelf.. dus het ligt niet aan hoe het is aangesloten.. Tis ook een nieuwbouw woning dus alle kabels zijn nog nieuw.. Ik heb vandaag een reset uitgevoerd (stekker eruit 30s gewacht) en had er geen last van tot nu.. merk dat die af en toe weer offline online gaat.. denk dat ik morgen toch de helpdesk ga bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Stylisimo schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:27:
[...]

Resultaat ping naar EB:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=4 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=117 ms TTL=6
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=38 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=150 ms TTL=6
Antwoord van 192.168.2.254: bytes=32 tijd=33 ms TTL=64

Dit is gemeten op 30 cm van de modem af.

Ergens zit er toch een knik in de "kabel".

Reset heeft ook geen effect gehad.
Het probleem lijkt te zitten in de drivers van Intel.

Zie hier

Nu hopen dat ze het probleem kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Laatst online: 16:40
Hm. Begin deze week InternetPlusBellen geactiveerd. Internet werkt prima, ik kan bellen. Maar op het moment dat er gebeld wordt, krijgt diegene te horen: "het door u gekozen nummer kon niet worden bereikt"

Dien ik het gewoon wat meer tijd te geven of is er wat meer aan de hand? Anders neem ik gewoon even contact op met KPN. Ik kan immers nog bellen. :+

Eigen fout. Uitgaande gesprekken gaan wel van InternetPlusBellen, maar inkomende gesprekken komen de eerste 10 á 14 dagen op de oude manier via de huiscentrale e.d. binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Xi-s op 28-07-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Boosdoener van mijn internet probleem was de splitter.. vaag dat t wel wordt weergegeven dat een splitter tussen moet zitten maar aan de lijn wordt mij verteld dat een splitter alleen voor de eerste paar dagen nodig is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
kyddil schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:48:
Boosdoener van mijn internet probleem was de splitter.. vaag dat t wel wordt weergegeven dat een splitter tussen moet zitten maar aan de lijn wordt mij verteld dat een splitter alleen voor de eerste paar dagen nodig is... :?
Als je goed de handleiding door zou lezen zal je zien dat de splitter bij een IPB pakket enkel de eerste 2 weken nodig is tijdens de portering (anders krijg je dus het probleem wat de poster boven jou had :)). De inkomende gesprekken komen dan nog binnen via je PSTN/ISDN lijn en worden met de splitter (en evt. je ISDN apparatuur) doorgelust naar de PSTN poort van je EB zodat mensen jou ook nog kunnen bellen...

[ Voor 4% gewijzigd door IceM op 28-07-2010 23:01 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

supersniper schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:14:
Hm. Begin deze week InternetPlusBellen geactiveerd. Internet werkt prima, ik kan bellen. Maar op het moment dat er gebeld wordt, krijgt diegene te horen: "het door u gekozen nummer kon niet worden bereikt"

Dien ik het gewoon wat meer tijd te geven of is er wat meer aan de hand? Anders neem ik gewoon even contact op met KPN. Ik kan immers nog bellen. :+

Eigen fout. Uitgaande gesprekken gaan wel van InternetPlusBellen, maar inkomende gesprekken komen de eerste 10 á 14 dagen op de oude manier via de huiscentrale e.d. binnen.
Je telefoon is bekend op het VOIP netwerk van KPN, daar staat je nummer al in, dus uitbellen is ook meteen gereed (ook voor 1369 om de portering te starten), voor/tijdens de portering is je nummer vanaf buitenaf alleen te bereiken via het (als het om een tel.nr van een analoog lijntje) KPN-VAST netwerk.
Splitter splitst DSL signaal van het PSTN signaal, dus je kan in de tussentijd je tel. ook aan de splitter hangen als je dat graag wilt.
2 weken nadat de portering is gestart, is het nummer geporteerd en bel je dus via je DSL lijn, en het PSTN lijntje in je splitter wordt dus niet gebruikt.
Daarom is het mogelijk dat je na 2 jaar er nog steeds een splitter tussen hebt zitten, hij geeft namelijk gewoon goed het DSL signaal door.
Probleem is, als er onweer of een piekspanning is geweest, klappen de arme kastjes door en komen er storingen.
Advies sowieso: na 2 weken als je zeker weet dat je geporteerd bent, splitter weghalen, is die storingsfactor er meteen af.
offtopic:
niet zozeer naar jou toe, maar naar mensen die misschien meelezen, een handigheidje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
IceM schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:58:
[...]

Als je goed de handleiding door zou lezen zal je zien dat de splitter bij een IPB pakket enkel de eerste 2 weken nodig is tijdens de portering (anders krijg je dus het probleem wat de poster boven jou had :)). De inkomende gesprekken komen dan nog binnen via je PSTN/ISDN lijn en worden met de splitter (en evt. je ISDN apparatuur) doorgelust naar de PSTN poort van je EB zodat mensen jou ook nog kunnen bellen...
Als je op VDSL over gaat is het in bepaalde situaties beter het splitter(zwart) ook na de 2 weken te laten zitten, ga je over op VDSL en heb je de witte, haal die dan weg en vervang evt door een zwart splitter.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Bij VDSL heb je naar mij weten geen splitter. I.i.g niet via het KPN netwerk met VDSL techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
De arrogantie dat KPN heet:

Op 7 juli valt en brief van kpn op de mat, met daarin de mededeling dat er een betaalachterstand is van 77 euro. Ik denk, dat kan helemaal niet, dus maar eens in de papieren snuffelen en inderdaad, ik heb te weinig betaald…maar geen 77 euro, maar 8 euro. Ik denk, dan maar die collections maar eens bellen. Vriendelijke dame aan de lijn, die kijkt het e.a. na en komt net als ik tot de conclusie dat het inderdaad geen 77 euro betreft maar 8 euro.

Ik vraag “neem toch aan dat ik niet afgesloten word voor die 8 euro?” Nee, zegt die dame niet voor een dergelijk bedrag we crediteren dit door naar uw volgende factuur dan kunt u het dan betalen. Prima oplossing met deze vriendelijke dame.

Gisterenmiddag wilde ik wat e-mailen maar de pc gaf al aan ‘’alleen lokaal’ ik rommel wat aan maar niets lukt, tot dat ik een pagina opende en op de vangnet pagina terecht kwam met de tekst “ u betaling is niet op tijd ontvangen en daarom is u verbinding buiten dienst gezet” ik denk wtf, dat kan helemaal niet. Weer bellen met die colletions, krijg ik een dame aan de telefoon, leg het verhaal uit en direct zegt zei ‘’maar dat kan zei nooit gezegd hebben dat ze dat bedrag door crediteert naar en volgens factuur’ Ik zeg, dus ik zegt min of meer dat ik hier zit te liegen? Als u collega direct had gezegd u moet het overmaken had ik dat ook gedaan, maar zei ze…ja ho maar meneer, u hoeft het niet nog en keer uit te leggen, ik zeg dat mijn collega dat nooit gezegd kan hebben. Min of meer word ik behoorlijk boos en zeg dat dit gaan manier van converseren is omdat ze min of meer blijft volhouden dat ik sta te liegen voor een zielige 8 euro.

En toen "weet u wat meneer zoek het lekker uit" en ze flikkert zo de haak erop, waar haalt ze het lef vandaan?? Is dit de arrogantie van KPN, is het mede hierin dat men massaal weg loopt bij KPN? Diepe schandaligheid. Nadat ik nog en keer belde met en andere dame was het wel snel opgelost en mede door de schandalige houding van de eerdere collega kreeg ik 25 euro aangeboden ter compensatie. Op zich netjes, maar overduidelijk zitten er nog teveel mensen binnen KPN die denken dat de merknaam KPN alles is en dat niemand buiten ze kan. Deze mensen moeten per direct de deur uit worden geschopt want anders zie ik het zeer somber in voor dit prachtige bedrijf. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Totaalgeflipt schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:14:
Bij VDSL heb je naar mij weten geen splitter. I.i.g niet via het KPN netwerk met VDSL techniek
ehm... Jawel :)
Voor VDSL-only alleen nodig in bepaalde randsituaties, als je ook nog telefonie hebt via het analoge netwerk heb je hem duidelijkerwijs altijd nodig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

In FttC gebieden is het niet mogelijk om vdsl en analoog over een lijn te krijgen. Het is misschien technisch wel mogelijk, maar het word niet aangeboden/geleverd door KPN. Over wat voor situatie heb je het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
marcel23456 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:16:
De arrogantie dat KPN heet:

Op 7 juli valt en brief van kpn op de mat, met daarin de mededeling dat er een betaalachterstand is van 77 euro. Ik denk, dat kan helemaal niet, dus maar eens in de papieren snuffelen en inderdaad, ik heb te weinig betaald…maar geen 77 euro, maar 8 euro. Ik denk, dan maar die collections maar eens bellen. Vriendelijke dame aan de lijn, die kijkt het e.a. na en komt net als ik tot de conclusie dat het inderdaad geen 77 euro betreft maar 8 euro.

Ik vraag “neem toch aan dat ik niet afgesloten word voor die 8 euro?” Nee, zegt die dame niet voor een dergelijk bedrag we crediteren dit door naar uw volgende factuur dan kunt u het dan betalen. Prima oplossing met deze vriendelijke dame.

Gisterenmiddag wilde ik wat e-mailen maar de pc gaf al aan ‘’alleen lokaal’ ik rommel wat aan maar niets lukt, tot dat ik een pagina opende en op de vangnet pagina terecht kwam met de tekst “ u betaling is niet op tijd ontvangen en daarom is u verbinding buiten dienst gezet” ik denk wtf, dat kan helemaal niet. Weer bellen met die colletions, krijg ik een dame aan de telefoon, leg het verhaal uit en direct zegt zei ‘’maar dat kan zei nooit gezegd hebben dat ze dat bedrag door crediteert naar en volgens factuur’ Ik zeg, dus ik zegt min of meer dat ik hier zit te liegen? Als u collega direct had gezegd u moet het overmaken had ik dat ook gedaan, maar zei ze…ja ho maar meneer, u hoeft het niet nog en keer uit te leggen, ik zeg dat mijn collega dat nooit gezegd kan hebben. Min of meer word ik behoorlijk boos en zeg dat dit gaan manier van converseren is omdat ze min of meer blijft volhouden dat ik sta te liegen voor een zielige 8 euro.

En toen "weet u wat meneer zoek het lekker uit" en ze flikkert zo de haak erop, waar haalt ze het lef vandaan?? Is dit de arrogantie van KPN, is het mede hierin dat men massaal weg loopt bij KPN? Diepe schandaligheid. Nadat ik nog en keer belde met en andere dame was het wel snel opgelost en mede door de schandalige houding van de eerdere collega kreeg ik 25 euro aangeboden ter compensatie. Op zich netjes, maar overduidelijk zitten er nog teveel mensen binnen KPN die denken dat de merknaam KPN alles is en dat niemand buiten ze kan. Deze mensen moeten per direct de deur uit worden geschopt want anders zie ik het zeer somber in voor dit prachtige bedrijf. :F
Dit heeft niks met KPN te maken, jij hebt gewoon een niet zo capabele medewerker aan de lijn gehad. Ik vind trouwens wel dat je een beetje ver gaat door meteen te zeggen "Vind je dat ik sta te liegen?". Je helpt daarmee namelijk de hele discussie om zeep. Ik zou ook pissed off worden als iemand dat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
IceM schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:58:
[...]

Vaag.. had het namelijk wel gelezen maar over het hoofd gezien dus... in ieder geval thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Vinnienerd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:42:
[...]

Dit heeft niks met KPN te maken, jij hebt gewoon een niet zo capabele medewerker aan de lijn gehad. Ik vind trouwens wel dat je een beetje ver gaat door meteen te zeggen "Vind je dat ik sta te liegen?". Je helpt daarmee namelijk de hele discussie om zeep. Ik zou ook pissed off worden als iemand dat zegt.
Waarom heeft dit niets met kpn te maken? collections is van kpn, dat is hun debiteurenbeheer, dus het heeft terdege wel met kpn te maken. Ik neem en product af, maak daarover met kpn afspraken en als later dan blijkt dat deze medewerker iets heeft gezegd dat in praktijk helemaal niet kan dan moet je als medewerker zeggen "sorry, maar ik denk dat het hier berust op een misverstand" en niet "dat kan deze medewerker nooit gezegd hebben" daarmee inpliceer je dat ik als klant dan een lul verhaal staat op te hangen (Lees: liegen) voor een zielige 8 euro.

Denk je dat dit op een icident berust? lees maar een goed door op verschillende pagina's ze hebben bij kpn er een flink handje van om nog tijdens het gesprek de haak er op te mieteren, iets dat ik ten zeerste afkeur want hoe bot de klant ook soms kan doen (mits zonder vloeken!) de klant is en blijft koning, en dat los je niet op door de haak er op te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
marcel23456 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:15:
[...]

Waarom heeft dit niets met kpn te maken? collections is van kpn, dat is hun debiteurenbeheer, dus het heeft terdege wel met kpn te maken. Ik neem en product af, maak daarover met kpn afspraken en als later dan blijkt dat deze medewerker iets heeft gezegd dat in praktijk helemaal niet kan dan moet je als medewerker zeggen "sorry, maar ik denk dat het hier berust op een misverstand" en niet "dat kan deze medewerker nooit gezegd hebben" daarmee inpliceer je dat ik als klant dan een lul verhaal staat op te hangen (Lees: liegen) voor een zielige 8 euro.

Denk je dat dit op een icident berust? lees maar een goed door op verschillende pagina's ze hebben bij kpn er een flink handje van om nog tijdens het gesprek de haak er op te mieteren, iets dat ik ten zeerste afkeur want hoe bot de klant ook soms kan doen (mits zonder vloeken!) de klant is en blijft koning, en dat los je niet op door de haak er op te gooien.
Denk je nou echt dat KPN wil dat haar medewerkers de hoorn op de haak gaan gooien en bot gaan doen tegen klanten? Die latere medewerker heeft toch zijn/haar excuses aangeboden voor wat de andere collega gedaan heeft? Ook al ben jij klant, het "zeg je nou dat ik sta te liegen?"-argument is gewoon een dooddoener waar niemand wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Vinnienerd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:21:
[...]

Denk je nou echt dat KPN wil dat haar medewerkers de hoorn op de haak gaan gooien en bot gaan doen tegen klanten? Die latere medewerker heeft toch zijn/haar excuses aangeboden voor wat de andere collega gedaan heeft? Ook al ben jij klant, het "zeg je nou dat ik sta te liegen?"-argument is gewoon een dooddoener waar niemand wat mee kan.
Dat vind ik niet, ik kan er ook niets mee als de medewerker uit het niets komt met de mededeling dat de medewerkster dat nooit gezegd kan hebben, wat had ik dan moeten zeggen, oh sorry dat zal dan wel, zal me eigen vergist hebben? nee, want ik weet van mijzelf dat het wel zo is besproken en dan had zei wellicht beter kunnen zeggen 'sorry, denk dat het hier op een misverstand berust, dan had ik misschien kunnen zeggen "oke zullen we vanaf dit punt proberen alsnog tot een oplossing te komen" nu heeft ze naar mij idee die ruimte niet gegeven.

Ik heb niet gescholden, was rustig in het gesprek, dan is het super asociaal om de haak erop te mieteren. Dat is geen incident, dat zijn kpn medewerkers die geen hart voor de zaak hebben, die moeten ze de laan uit sturen want als ze zoiets bij mij doen...je voelt hem al aankomen, dan doen ze het ook bij anderen en aan zulke mensen heeft geen 1 callcentre iets.

[ Voor 6% gewijzigd door marcel23456 op 29-07-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Vinnienerd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:21:
[...]

Dergelijke ervaringen heb ik helaas ook gehad en uiteindelijk heb ik de Consumentenbond nodig gehad om mijn contract daadwerkelijk opgezegd te krijgen....dat was ook namelijk ook herhaaldelijk telefonisch toegezegd, maar ik kreeg desondanks aanmaningen nadat ik de incasso's maar begon te storneren. Heel toevallig kan het dan wel binnen drie uur geregeld zijn als de hoofdredacteur van de Digitaalgids een mailtje stuurt naar de persvoorlichting van KPN. En dan vinden ze zichzelf o zo klantvriendelijk bij KPN (dat was altijd het antwoord als ik daarover begon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Totaalgeflipt schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:35:
In FttC gebieden is het niet mogelijk om vdsl en analoog over een lijn te krijgen. Het is misschien technisch wel mogelijk, maar het word niet aangeboden/geleverd door KPN. Over wat voor situatie heb je het precies?
Ik ben bang dat je verkeerd geïnformeerd bent, analoge telefonie en VDSL kunnen prima op 1 lijn en wordt door KPN ook aangeboden.
ISDN is een ander verhaal...

specs

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste