[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.028 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
timbosie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:52:
Ik zit de watdriven bij een buurmannetje en nu valt me iets vreemts op.

hij heeft nog steeds een 1,5 MBIT lijntje ???? terwijl ik iedereen hoor over lijnsnelheden die omhoog gaan :S hoe zit dit ? ik heb meerdere 1,5 mbit lijntjes gezien ( allemaal planet maar ik zag ookal een planet jongen hier voorbij komen die wel netjes zijn hogere snelheden tepakken krijgt ) ????

het modem is een st780 ( adsl2+ dus ) lijn is een 993.3 annex A trouwens ik zie dat anderen wel 6mbit krijgen met die settings maar ik zie toch echt maar 1,5 mbit hoe krijgen we dit opgelost heb het kreng al tich keren gereset maar niks helpt :@
Alle oude abonnementen worden niet verhoogd. 1,5 mbit kan "Go" zijn van KPN of "Economy" van Planet. Alleen als klanten overstappen naar een nieuw abonnement (Basis, Extra, Premium) krijgen ze hogere snelheden, echter zit daar weer een jaarcontract bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Kan ook Het Net zijn, die had ook 1,5Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-04 01:11
die abbonementen bestaan niet meer dus die 1,5mbit krengen moeten ze gewoon automatisch veranderen naar de paketten die ze WEL leveren lijkt mij of op zijn minst een brief waarin ze dat aangeven dat dat kan.

hebben nog meer mensen zon 1,5mbit lijntje liggen ? zoja hoe gaat de KPN daar nu mee om ? planet en hetnet bestaan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mensen van Het Net hebben in elk geval een brief gehad waarin staat dat NIKS verandert. Dus abo en prijs blijven gelijk Ze verkopen dus geen 1,5Mbps meer, maar ze bestaan nog wel.

Lees woekele in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..." even om te zien dat als je zelf actie onderneemt, je er best een leuke deal uit kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wingsofgold schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:36:
[...]

Ik ben inmiddels overgestapt van extra naar Premium. dus ik zit al op 20 mb op dit moment, maar als bij de snelheidsverhoging dit niet naar 40mb gaat dan heb ik dus niks aan premium kan ik net zo goed terug naar Extra gaan.
Zo even uit mijn hoofd heb je de omzetting net te vroeg gedaan. Na 1 april was je gelijk op VDSL gezet en had je theoretisch tot 40 mbit gekregen. Nu moet je nog even geduld hebben, eind mei krijg je een brief met de te volgen stappen om je snelheid te verhogen.

Mensen met Premium moeten dit altijd zelf in gang zetten. Voor VDSL heb je een ander modem nodig die je wel ff aan moet sluiten. KPN kiest er dan voor om het initiatief bij de klant neer te leggen om gezeik over downtime ed te voorkomen.
timbosie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:48:
die abbonementen bestaan niet meer dus die 1,5mbit krengen moeten ze gewoon automatisch veranderen naar de paketten die ze WEL leveren lijkt mij of op zijn minst een brief waarin ze dat aangeven dat dat kan.

hebben nog meer mensen zon 1,5mbit lijntje liggen ? zoja hoe gaat de KPN daar nu mee om ? planet en hetnet bestaan niet meer.
KPN moet helemaal niets. Bij de assimilatie van Planet en HetNet heb je meerdere keren een aanbieding gekregen om over te stappen naar KPN maar daar heb je niet voor gekozen. Het gevolg hiervan is dat je niet automatisch mee gaat met de snelheidsverhoging. Wil je meer snelheid? Vraag een upgrade naar een KPN pakket aan :)

[ Voor 31% gewijzigd door engessa op 24-03-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mijn ouders hebben geen aanbiedingen gekregen hoor. Alleen een brief dat alles hetzelfde blijft. Rest van je verhaal klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
woekele schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:41:
Mijn ouders hebben geen aanbiedingen gekregen hoor. Alleen een brief dat alles hetzelfde blijft. Rest van je verhaal klopt ;)
Mijn ouders ook niet, ze hebben overigens ook nadrukkelijk de instructie van mij gekregen daar niet op in te gaan. Ze betalen ten eerste meer op langere termijn en ook is de snelheid niet haalbaar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38
Ik ben een tijd geleden van Planet (via kpn) naar KPN extra gegaan.

Nu is mijn download/upload van 12000/1000 naar 8000/800 gegaan.. :/

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
timbosie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:48:

In het systeem blijft gewoon het oude pakket actief als je dit niet wijzigt. Alleen de profielen van de huidige pakketten worden aangepast, vandaar dat de snelheid van de oude abonnementen dus ook niet aangepast wordt.

Als je dat wel wil dan kun je gewoon even bellen en je pakket laten veranderen in een in basis/extra/premium abonnement. Het enige "probleem" dat je dan hebt is dat je er weer minimaal 1 jaar aan vast zit omdat je een nieuw product neemt (dit nieuwe product is in de meeste gevallen wel voordeliger en/of sneller).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:33
Hier ook hetzelfde, premium omlaag naar 6000 / 870 :N

vorige week ook, toen na reboot weer terug op 13976 / 1031

ik wacht nu maar af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:38
Zit nu even achter de Siemens EB van mijn vader en zie dat de firmware versie nieuwer is dan die in de topic start staat:
Firmware version: 1.47.0c-vuf-7.5.1.226 (Dec 19 2008 16:20:58).

Tijd om dat in de TS even aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachboyNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 11:12
Een kleine vraag van mijn kant.
Hoelang duurt het tegenwoordig voordat je het pakket in huis hebt en dat het ook werkt?
Want een jaar gelede heb ik een maand moeten wachten op mijn spullen. Maar dat was Tele2 , zijn nu van plan om over te stappen op KPN AI1 Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
BeachboyNL schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:34:
Een kleine vraag van mijn kant.
Hoelang duurt het tegenwoordig voordat je het pakket in huis hebt en dat het ook werkt?
Want een jaar gelede heb ik een maand moeten wachten op mijn spullen. Maar dat was Tele2 , zijn nu van plan om over te stappen op KPN AI1 Extra.
Officieel is het geloof ik 4 weken, bij m'n neef een paar maanden terug was het in 3 weken gepiept en ik heb wel eens gehoord dat het soms in 1 tot 2 weken gebeurt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer geen email sinds donderdag.
Mn vader belde de helpdesk op, ze hebben hem zelfs naar de router gestuurd schandalig.
En beweren dat het aan mijn wachtwoord ligt, sturen ze een brief over een aantal dagen met mn nieuwe wachtwoord.
Het ligt echt 100%zeker niet aan mn wachtwoord, outlook en de webmail slaan mn wachtwoord ook op en ik krijg de melding "uw account is geblokkeert neem contact op met de helpdesk" wel wat anders dan : incorrect wachtwoord.
De vorige keer, ok ik belde zelf dat moet ik toegeven, kreeg ik iemand te spreken die wel verstand van zaken had, maar toen was het een tijdelijke storing of zoiets ook wel iets vaags.
Kpn -1 ik hoop dat iemand meeleest van jullie bedrijf ;) maar dat is geloof ik niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 09-09 22:52
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:51:
Het ligt echt 100%zeker niet aan mn wachtwoord, outlook en de webmail slaan mn wachtwoord ook op en ik krijg de melding "uw account is geblokkeert neem contact op met de helpdesk" wel wat anders dan : incorrect wachtwoord.
Dat klinkt alsof je account is stopgezet, verwijderd of geblokkeerd wegens abuse.
Kun je nog wel inloggen op Mijn KPN, en zo ja staan daar alle e-mailadressen correct vermeld?

Nu is de kans natuurlijk groot dat je niet kan inloggen omdat ze het wachtwoord gereset hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:51:
Alweer geen email sinds donderdag.
Mn vader belde de helpdesk op, ze hebben hem zelfs naar de router gestuurd schandalig.
En beweren dat het aan mijn wachtwoord ligt, sturen ze een brief over een aantal dagen met mn nieuwe wachtwoord.
De vorige keer, ok ik belde zelf dat moet ik toegeven, kreeg ik iemand te spreken die wel verstand van zaken had, maar toen was het een tijdelijke storing of zoiets ook wel iets vaags.
Kpn -1 ik hoop dat iemand meeleest van jullie bedrijf ;) maar dat is geloof ik niet het geval.
Of er staat een rekening open, of het mailaccount staat niet meer goed bij KPN in het systeem, heeft idd niks met het wachtwoord te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige keer:
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:44:
De email van een groot aantal kpn klanten, waaronder ikzelf, ligt eruit :(
Ik kom zelf van hetnet dus wellicht dat het bij de al langer kpn zijnde klanten niet het geval is.
Het betreft hier dat het hoofd email adres nog wel werkt maar de overige niet.
Dit konden ze mij vertellen na 12 minuten bellen naar de helpdesk waarbij ik een aantal keren doorgeschakelt werd.
Er staat ook een vaag bericht over op de storingspagina, daar staat dat je geen nieuwe extra email adressen kunt aanmaken, de bestaande vallen dus ook niet uit te lezen :/ '
Het hoofd email adres is waarschijnlijk je inlog/gebruikers naam die werkt dus nog wel.
Baggerzooi daar :S er staat als ik wil inloggen in de webmail dan ook letterlijk account is geblokkeert neem contact op met de helpdesk.
Ik zei al tegen mn vader overstappen maar hij vind het gedoe en kijkt het nog even aan.
Er is voor een ander email adres een aparte email box aangemaakt.
Deze heeft nu nergens last van dus er zal toch een wijzinging gedaan zijn donderdag, dat zou ook nog wel eens van kpn zelf kunnen komen.
Ik betwijfel of het over een paar dagen wel weer werkt.
De rekening word gewoon betaald uiteraard ;)
Maarja wel bizar van die helpdesk medewerkers dat er weer een berg overbodige handelingen verricht moesten worden }:|

@Chillosophie ja ik kan gewoon inloggen en email adressen staan er gewoon goed.
Volgens mij kan je ook niet eens via die interface je wachtwoord zelf resetten maarja dat ga ik niet opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@StEelD. Je zal nog wel een keer moeten bellen als het nieuwe ww binnen is, geef dan meteen aan dat je bij de webmail de melding krijgt dat de account geblokkeerd is, dan zou er bij de medewerker direct een lampje moeten gaan branden. O-)
Wat SCIxX al zei, geblokkeerd krijg je als er een rekening openstaat, of het account niet goed staat. Om de 2e situatie te constateren zal de HD'er wel ff naar de details van de mailbox moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:49:
Vorige keer:

[...]

Er is voor een ander email adres een aparte email box aangemaakt.
Deze heeft nu nergens last van dus er zal toch een wijzinging gedaan zijn donderdag, dat zou ook nog wel eens van kpn zelf kunnen komen.
Ik betwijfel of het over een paar dagen wel weer werkt.
De rekening word gewoon betaald uiteraard ;)
Maarja wel bizar van die helpdesk medewerkers dat er weer een berg overbodige handelingen verricht moesten worden }:|

@Chillosophie ja ik kan gewoon inloggen en email adressen staan er gewoon goed.
Volgens mij kan je ook niet eens via die interface je wachtwoord zelf resetten maarja dat ga ik niet opzoeken.
Helpdesk moet eerst kijken of het probleem niet bij jou ligt, hiervoor is een stappenplan opgezet die we moeten volgen om uberhaupt iets te kunnen doen. "mijn mail doet het niet" kan 1001 verschillende oorzaken hebben, als je erbij zegt dat je op je webmail krijgt te zien dat je geblokkeerd bent scheelt dit ook al een hoop ergernis.

[ Voor 0% gewijzigd door kKaltUu op 30-03-2010 15:20 . Reden: stijlfout ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kKaltUu schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:10:
[...]

Helpdesk moet eerst kijken of het probleem niet bij jou ligt, hiervoor is een stappenplan opgezet die we moeten volgen om uberhaupt iets te kunnen doen. "mijn mail doet het niet" kan 1001 verschillende oorzaken hebben, als je erbij zegt dat je op je webmail krijgt te zien dat je geblokkeerd scheelt dit ook al een hoop ergernis.
Dat zeg ik dus ook erbij, maar mijn vader niet.
Ach het zal ook wel goed komen, uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het zo werkt kKaltUu, uit ervaring, en ik weet ook dat het vrij vaak aan de mensen zelf ligt.
Maar ja wat moet ik dan doen als ik bel, gelijk vragen of ik een tweedelijns medewerker mag spreken?
Zullen ze ook niet zo happig op zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Gewoon netjes meewerken en het stappenplan zo snel mogelijk doorlopen. Bij alles zeggen: ja, heb ik gedaan. etc. etc. Het is als helpdesker onmogelijk te weten of iemand een n00b is of niet. Ook n00bs kunnen zeggen dat ze experts zijn namelijk. En je krijgt van de 2e lijn op je donder als je iemand doorschakelt en het probleem blijkt te liggen aan iets dat in het stappenplan wordt behandeld. Dus doorloop je als helpdesker het stappenplan. Niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ok :) het is wat ingewikkeld om mn vader allerlei instructies te geven miss moet ik zelf maar bellen als mn email na die brief nog niet in orde is dat lijkt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:23:
Hehe ok :) het is wat ingewikkeld om mn vader allerlei instructies te geven miss moet ik zelf maar bellen als mn email na die brief nog niet in orde is dat lijkt me het beste.
Bel zelf. Een 2e lijner krijg je niet aan de lijn, dat kan bij KPN niet. Als je direct aangeeft dat je niet in kunt loggen op de webmail omdat hij aangeeft dat het account is gelocked dan moet je echt wel goed geholpen worden (als de helpdesk agent het zelf niet direct kan oplossen dan wordt er een ticket voor de 2e lijn aangemaakt) ... tenzij je een ontzettende debiel aan de telefoon krijgt, dat heb je helaas ook wel eens.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:14:
Ik weet dat het zo werkt kKaltUu, uit ervaring, en ik weet ook dat het vrij vaak aan de mensen zelf ligt.
Maar ja wat moet ik dan doen als ik bel, gelijk vragen of ik een tweedelijns medewerker mag spreken?
Zullen ze ook niet zo happig op zijn denk ik.
Zal niet lukken, heeft iets met kosten te maken ;), je zal eerder een monteur aangeboden krijgen dan doorgeschakeld worden naar 2e lijns.
Wat woekele zegt, maar dan eerlijk antwoord geven op de vragen i.p.v. overal ja op zeggen, ben jij ook eerder mee geholpen als het probleem in dit proces ligt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
ToasterxD schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 02:02:
Ik ben een tijd geleden van Planet (via kpn) naar KPN extra gegaan.

Nu is mijn download/upload van 12000/1000 naar 8000/800 gegaan.. :/
En het prijsverschil? Ben je niet van een Planet Comfort van iets van 50-75 euro naar een Internet Extra van 35 euro gezet?

Daarnaast zal je snelheid binnen een paar weken, indien leverbaar naar 16000/1000 moeten gaan dus dan komt het wel weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
engessa schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:36:
[...]
En het prijsverschil? Ben je niet van een Planet Comfort van iets van 50-75 euro naar een Internet Basis van 35 euro gezet?

Daarnaast zal je snelheid binnen een paar weken, indien leverbaar naar 16000/1000 moeten gaan dus dan komt het wel weer goed :)
Je bedoelt Extra (50E uit mn hoofd)

Basis is nu nog 4000/500 en wordt 8000/1000

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels werkt mn email adres weer, althans via de webmail, echter al mijn emails zijn gesloopt. Weg. Verdwenen. Geen 1 april grap.
:') Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Dutch Lion schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:20:
[...]

Je bedoelt Extra (50E uit mn hoofd)

Basis is nu nog 4000/500 en wordt 8000/1000
Typfoutje, excuus. Ik bedoelde inderdaad Internet Extra wat 35 euro in de maand kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
engessa schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:12:
[...]
Typfoutje, excuus. Ik bedoelde inderdaad Internet Extra wat 35 euro in de maand kost.
nvm ik was de fout zie post van pvdvelde

[ Voor 26% gewijzigd door Dutch Lion op 02-04-2010 07:45 . Reden: domme fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
als ik nou downgrade van premium naar extra, zit ik dan aan een nieuw jaar contract vast? en betaal ik dan weer een maand dubbel?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch Lion schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:51:
[...]

Lol weer foutje :P

Basis is 35 E
Extra is 50 E

ik voel mezelf wel een beetje een "kierenpissert" zoals m'n vader altijd zegt.
Ehhh, Internet Extra is €35, InternetPlusBellenExtra is €50.
http://www.kpn.com/prive/internet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:59:
[...]

Ehhh, Internet Extra is €35, InternetPlusBellenExtra is €50.
http://www.kpn.com/prive/internet.htm
Owja dom sorry :P
Wij hebben thuis IPB dus ik zat daar automatisch mee te rekenen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Tiduz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:12:
als ik nou downgrade van premium naar extra, zit ik dan aan een nieuw jaar contract vast? en betaal ik dan weer een maand dubbel?
Jaarcontract ja, dubbel betalen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Dutch Lion schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 07:44:
[...]

Owja dom sorry :P
Wij hebben thuis IPB dus ik zat daar automatisch mee te rekenen :S
Haha, wil net zeggen....

Ik zelf betaal 47 euro per maand voor Internet Extra + iTV (zonder bellen) :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Tiduz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:12:
Nee, en nee. Als je nu Basis, Extra, of Premium hebt, heb je een zgn flexibel contract. dat kun je kosteloos switchen.

zie ook: http://www.kpn.com/prive/...n-zonder-zorgen-klein.htm
SCIxX schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:41:
[...]

Jaarcontract ja, dubbel betalen nee.
fout, zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachboyNL
Hallo,

Ik weet niet precies waar ik mijn vraag moet plaatsen dus doe het hier maar.
Ik hoor sinds de laatste dagen ineens dat de TV van kpn helemaal brak is i.v.m. een breedbeeld televisie.
En dat is het niet dat het de laatste dagen slecht is maar gewoon altijd slechte kwaliteit, dus sonde van onze nieuwe breedbeeld televisie.
Klopt dit ook , of is dit grote onzin?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
" Sonde" ??? :S

Verder kan je misschien beter ff hier checken: KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]

Hier verder (als iTV gebruiker) geen enkele last van breedbeeld problemen. Alles wat 16:9 wordt uitgezonden verschijnt op m'n Sony KDL-40v5500 ook gewoon in breedbeeld en alles wat 4:3 is heeft (precies zoals ik zelf heb ingesteld) zwarte balken aan de zijkanten. Kwaliteit is verder dik in orde, als je het afzet tegen de prijs van de dienst.

Dus misschien moet je eerst eens proberen na te gaan wat je bedoeld met " altijd slechte kwaliteit" of waarom je denkt dat anderen dat vinden ;)

Kortom: Je doet wel een heleboel vage, niet vanuit je omschrijving te onderbouwen of weerleggen, vragen/aannames.

Vanavond trouwens wel een storing in het ITV netwerk van KPN. Zappen en kanalen direct adresseren ging nog prima, maar de hele GUI van de box was niet meer beschikbaar :o

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

BeachboyNL schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:25:
Hallo,

Ik weet niet precies waar ik mijn vraag moet plaatsen dus doe het hier maar.
Ik hoor sinds de laatste dagen ineens dat de TV van kpn helemaal brak is i.v.m. een breedbeeld televisie.
En dat is het niet dat het de laatste dagen slecht is maar gewoon altijd slechte kwaliteit, dus sonde van onze nieuwe breedbeeld televisie.
Klopt dit ook , of is dit grote onzin?

Groetjes.
Er kan altijd iets misgaan natuurlijk. Maar ik zou zeggen, kijk eerst even in de handleiding van je ontvanger, wat je eventueel nog aan instellingen kunt aanpassen voor beter beeld.

Werkt dit niet, bel dan even de helpdesk, dan kunnen ze eventuele problemen met de verbinding uitsluiten, en verder zoeken naar een oplossing samen met je.
eymey schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:42:

Vanavond trouwens wel een storing in het ITV netwerk van KPN. Zappen en kanalen direct adresseren ging nog prima, maar de hele GUI van de box was niet meer beschikbaar :o
Uit betrouwbare bron weet ik dat er de hele dag al geen problemen met ITV zijn geweest. Als je EPG niet meer werkt, is de synchronisatie waarschijnlijk niet goed gegaan. Makkelijkste oplossing: cold boot van je tv ontvanger, dus: box in standby, box uit met schakelaar, 30 secs wachten, box weer aan met schakelaar, en wachten tot deze weer herstart is.

[ Voor 27% gewijzigd door _Mystikal_ op 03-04-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
_Mystikal_ schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:08:
[...]

Nee, en nee. Als je nu Basis, Extra, of Premium hebt, heb je een zgn flexibel contract. dat kun je kosteloos switchen.

zie ook: http://www.kpn.com/prive/...n-zonder-zorgen-klein.htm

[...]

fout, zie hierboven.
bedankt, heb hem alvast op 3 mei gezet, ik haal maar 14mb/s max dus kan net zogoed vast downgraden en geld besparen :)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de internetssnelheden per 1 April verdubbeld zouden worden? hier was zelfs een nieuwsbericht over op Tweakers, m'n snelheid is nog steeds 8mb/s! Bij jullie ook nog hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per en vanaf 1 April is een groot verschil.
Het is vanaf 1 April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
En tot eind mei = 2 maanden.

Upload is al wel verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
Voor zover ik weet gaan ze vanaf 5 april actief bezig met het verhogen van de snelheden. Nog even geduld dus.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:28:
Ik dacht dat de internetssnelheden per 1 April verdubbeld zouden worden? hier was zelfs een nieuwsbericht over op Tweakers, m'n snelheid is nog steeds 8mb/s! Bij jullie ook nog hetzelfde?
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:36:
Per en vanaf 1 April is een groot verschil.
Het is vanaf 1 April.
Arnout schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:37:

IceM schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:22:
Voor zover ik weet gaan ze vanaf 5 april actief bezig met het verhogen van de snelheden. Nog even geduld dus.
zie mijn antwoord hiero:

_Mystikal_ in "KPN snelheidsverhoging?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mystikal, gaan mensen met ADSL Extra die nog op 992.1 (adsl1) zitten straks wel 16Mbps krijgen? Of blijven ze steken op 8Mbps? M.a.w.: gaat KPN mensen wel of niet overzetten van adsl1 naar adsl2(+)?

Dit heeft namelijk niks te maken met fysieke beperkingen (kabellengte o.i.d.), maar puur met oude apparatuur in de centrale.

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 04-04-2010 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

woekele schreef op zondag 04 april 2010 @ 02:23:
Mystikal, gaan mensen met ADSL Extra die nog op 992.1 (adsl1) zitten straks wel 16Mbps krijgen? Of blijven ze steken op 8Mbps? M.a.w.: gaat KPN mensen wel of niet overzetten van adsl1 naar adsl2(+)?

Dit heeft namelijk niks te maken met fysieke beperkingen (kabellengte o.i.d.), maar puur met oude apparatuur in de centrale.
waar mogelijk gaat iedereen in het nieuwe productportfolio (Internet(Plusbellen) Basis, Extra, en Premium) naar de nieuwe snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op zondag 04 april 2010 @ 08:45:
waar mogelijk gaat iedereen in het nieuwe productportfolio (Internet(Plusbellen) Basis, Extra, en Premium) naar de nieuwe snelheden.
Dat is toch geen antwoord op de vraag? Wanneer is de KPN nu eindelijk eens een keer van plan om alle resterende ADSL1 centrales te upgraden naar ADSL2+ centrales? De klanten wonen niet alleen in de grote steden. Nu jullie hier en daar de ADSL2+ centrales gaan upgraden naar VDSL centrales lijkt het mij dat er apparatuur beschikbaar komt om ook eindelijk eens een keer aan de slag te gaan met de upgrade van de achtergestelde netwerk gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

"waar mogelijk" is inderdaad niet echt een duidelijk antwoord ;)

Gaat KPN wel of niet de resterende ADSL1-centrales omzetten naar ADSL2+-centrales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik denk sowieso niet overal. Ik denk ook niet dat deze informatie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
SCIxX schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:16:
Ik denk sowieso niet overal. Ik denk ook niet dat deze informatie beschikbaar is.
Nieuwe klanten worden vaak op een ADSL2+ kaart gezet, bestaande ADSL1-klanten blijven op een ADSL1-kaart zitten. En het uitfaseren van die ADSL1-kaarten heeft geen prioriteit. En je om laten zetten naar een ADSL2+ kaart in dezelfde centrale lukt ook niet.

http://groups.google.com/...631587fe#72c8b98482545201

Timo is een XS4ALL-techneut met veel KPN-contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatensoep
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-07 13:16
Arnout schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:37:

Ja, onze uploadsnelheid is ook al verdubbeld. De downloadsnelheid nog niet. Dat is dus normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
Jan-E schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:19:
[...]
Nieuwe klanten worden vaak op een ADSL2+ kaart gezet, bestaande ADSL1-klanten blijven op een ADSL1-kaart zitten. En het uitfaseren van die ADSL1-kaarten heeft geen prioriteit. En je om laten zetten naar een ADSL2+ kaart in dezelfde centrale lukt ook niet.

http://groups.google.com/...631587fe#72c8b98482545201

Timo is een XS4ALL-techneut met veel KPN-contacten.
Dit is onzin. Wanneer er ruimte is in de centrale en een KPN klant heeft een abbo waarvoor hij adsl2(+) nodig heeft om zijn snelheid te halen dan kan hij worden overgezet. Als je contact op neemt met de servicedesk en aangeeft dat je de snelheid niet haalt dan kan dit doorgezet worden naar de 2e lijn die dit meestal gewoon oplossen. Als er geen adsl2(+) kaarten vrij zijn dan heeft een klant inderdaad pech....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
IceM schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 07:52:
[...]

Dit is onzin. Wanneer er ruimte is in de centrale en een KPN klant heeft een abbo waarvoor hij adsl2(+) nodig heeft om zijn snelheid te halen dan kan hij worden overgezet. Als je contact op neemt met de servicedesk en aangeeft dat je de snelheid niet haalt dan kan dit doorgezet worden naar de 2e lijn die dit meestal gewoon oplossen. Als er geen adsl2(+) kaarten vrij zijn dan heeft een klant inderdaad pech....
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit soort verzoeken altijd door de servicedesk worden afgeketst.
Waarin sterk benadrukt wordt dat dit soort verzoeken niet worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
Gisteren is de monteur van KPN geweest om ons ISDN 1 + XS4all Basic (6mbit) over te zetten naar Internet+Bellen Extra van KPN (over analoge lijn). Hij heeft dit gisteren netjes aangesloten. Alles werkt naar behoren, maar ik zit volgens mij nog steeds bij xs4all (heb nog hetzelfde IP) en het voice lampje brand ook nog niet. In de brief stond dat de lijn omgezet zou worden op 8 april.

Het aanmaken van een nieuw email adres is niet mogelijk via mijnKPN omdat er nog een openstaande order is.

Zonet nog even de helpdesk gebeld en die kon mijn geen informatie geven over de status. Hiervoor zou ik thuis moeten zijn en naar de lampjes van het modem moet kijken. Oke volgens mij gaat het om de oplevering van het signaal?

Iemand een idee hoe deze overgang normaal zou moeten verlopen? Ik zou vanavond nog is bellen of ze meer info hebben over de status...

Wat wel het geval is, dat ik nu 8Mbit heb via xs4all i.p.v. de 6Mbit die ik hiervoor had (waarschijnlijk heb ik nu XS4all Only?). Iedergeval nog niet de 8-16Mbit die bij de KPN IPB Extra hoort.

EDIT:

Sinds 3,5 uur zit ik dan toch op KPN IPB. 8Mbit, nog niet de 16 Mbit.

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:
864 / 7 392
DSL-type: ITU-T G.992.1

Waarschijnlijk is geduld toch een schone zaak O-)

[ Voor 9% gewijzigd door damouzer op 09-04-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Vziw kan een monteur zijn werk pas doen als het signaal van KPN is opgeleverd, als je echter nog steeds IP van XS4all hebt zal je EB nog op de XS4All lin zitten.
Je hebt het over analoog, terwijl je van ISDN komt? In principe heb je dan gewoon een ISDN-EB(ST780i of TG789i) als het nu al werkt en loopt je signaal dus over ISDN.
Een reset wil na leverdatum helpen, werkt dat niet is een belletje nodig, maar ik vermoed dat je XS4all signaal nog niet opzij is geschoven door KPN en dat het dus afwachten wordt wanneer dat wel gebeurt. Dit behoren ze op de HD netjes te kunnen nazoeken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de speedtouch zou ik de nieuwe snelheid,1.030 / 7.994 hebben....maar volgens een aantal online testen en downloaden zit ik nog op de oude snelheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Upload is al wel verhoogd, download niet, kan tot eind mei duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:$ Modem even uit gezet.... :X snelheid nu wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
KPN Verlaagd ook de snelheden, ik had wat issues met KPN met betrekking tot mijn Router 789VN en poorten / dhcp problemen...wilde een andere router, dat zou kunnen *later toch weer niet* en ter compensatie mij een korting aangeboden. In de nacht dat mijn korting in ging, is mijn ADSL router gereset en is mijn verbinding van ADSL2 naar ADSL1 terug gezet.... Gewoon van 992.5 naar 992.1

Kortom, tot nader orde kan ik geen hogere snelheid dan 8 MB krijgen (Want ADSL1 992.1) ...terwijl met mijn abo 16MB makkelijk mogelijk is, ik zit 123m van de centrale af, en zat al op (ADSL2 992.5)

Onze centrale heeft de status "Op is Op" en klanten met Interactieve TV krijgen voorrang op ADSL2..
Ik vind het gewoon schandalig dat KPN dit flikt bij bestaande klanten, terugzetten van ADSL2 naar ADSL1

To be continued want ben er over aan het stoeien met KPN, ik wil mijn ADSL2+ profiel terug.

[ Voor 18% gewijzigd door itxs op 20-04-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vandaag zonder dat ik het wist en om gevraag had, nieuwe modem onvangen de TG789, had de TG787.

Gebeld naar de KPN, waarom, omdat U hogere snelheid krijgt, leuke verrassing.

Moet wel de oude modem terug sturen(gratis-antwoordnr.).

[ Voor 14% gewijzigd door brommer1 op 20-04-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm. verwijder aub

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
brommer1 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:50:
Vandaag zonder dat ik het wist en om gevraag had, nieuwe modem onvangen de TG789, had de TG787.

Gebeld naar de KPN, waarom, omdat U hogere snelheid krijgt, leuke verrassing.

Moet wel de oude modem terug sturen(gratis-antwoordnr.).
Wat voor abonnement heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Download is nu ook verhoogd!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/789777240.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij de modem even uitgezet, of was de snelheid gelijk goed. Ik moest dit wel doen met onze speedtoch afgelopen donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Niks voor hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
engessa schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:11:
[...]

Wat voor abonnement heb je?
Ik heb Basic(8 Mb), en had op 6 april een verhoging aan gevraagd naar 16 Mb, dat gaat volgens de brief die ik ontvangen heb, 28 april in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK... je gaat dus naar "Extra" toe. Wel vreemd. Voor dat abbo zou de 787 gewoon genoeg moeten zijn. Ik heb namelijk ook geen nieuw modem ontvangen terwijl ik op "extra" zit.

Overigens ga ik niet meemaken of die 787 bv. de 2 mbit upload gaat halen... want ik heb opgezegd :D. Heb straks 30 mbit upload :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:10:
Heb jij de modem even uitgezet, of was de snelheid gelijk goed. Ik moest dit wel doen met onze speedtoch afgelopen donderdag.

[...]
Voordat je je modem uitzette, stonden de nieuwe snelheden er al wel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Een speedtouch 716 kan 20mbit nog halen, dus dat een ST787 vervangen wordt voor de snelheid is onzin. Uiteraard is het wel makkelijker zo'n antwoord te geven dan "Ik weet niet waarom u een nieuw modem heeft gekregen", want dat komt ook zo dom over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik keek toevallig in de webinterface en daar werd de nieuwe snelheid aangegeven. Maar als ik een download deed of een speedtest klopte de snelheid niet. Modem even uitgezet met de aan/uit schakelaar (geen reset) en de snelheid klopte toen wel.
[b]Splinter Cell schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:57:[
/b]
[...]

Voordat je je modem uitzette, stonden de nieuwe snelheden er al wel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:33:
Ja, ik keek toevallig in de webinterface en daar werd de nieuwe snelheid aangegeven. Maar als ik een download deed of een speedtest klopte de snelheid niet. Modem even uitgezet met de aan/uit schakelaar (geen reset) en de snelheid klopte toen wel.

[...]
Dsl intrain snelheid =! download snelheid.
Ze kunnen best je dsl intrain snelheid al hebben veranderd, maar op de achtergrond je internet profiel nog niet aangepast hebben. Dan traint hij wel sneller in, maar download je nog steeds hetzelfde ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Totaalgeflipt op 23-04-2010 19:01 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dus dan bedoel je != ipv == ? :)

[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 23-04-2010 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het frapante was dat de downloadsnelheid wel goed was nadat ik modem even aan en uit deed. Of zouden ze op hetzelfde moment mijn profiel hebben aangepast.

What ever... :) Snelheid klopt en is stabiel.
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 06:24:
[...]

Dsl intrain snelheid == download snelheid.
Ze kunnen best je dsl intrain snelheid al hebben veranderd, maar op de achtergrond je internet profiel nog niet aangepast hebben. Dan traint hij wel sneller in, maar download je nog steeds hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 19:37
Dag mensen,

Ik denk dat iedereen hier ook wel weet dat de abonnementen(Int.+bellen) van KPN qua snelheid ondertussen op 8Mbit/s down zitten. Nu zit ik hier in het noorden van NL zo'n 6 km van een adsl centrale(zelf opgezocht via zo'n postcode checker, en bevestigd door een kpn medewerker van de td.) en haal ik dus maar snelheden van 2200 - 2500 kbit/s.
Dit vond ik nog niet zo erg toen het abbo op 3Mb/s stond. Dit kwam immers vrij dichtbij de snelheid van het abbo. Echter betaal ik nu dus net zoveel als iemand die toevallig dichtbij een centrale woont en wel 8Mbit kreeg. En de mogelijkheid om te downgraden is er niet omdat dit het 'traagste' abbo is.

Vandaag gebeld met kpn, maar deze konden "niet voor iedereen individuele prijzen gaan doorberekenen". Opzich logisch, maar mij lijkt ook logisch dat als je niet overal 8Mbit kan leveren je dan ook nog abbo's in stand houd van de minimale snelheid die je wel overal kan garanderen.

Is er een manier om toch minder te gaan betalen sinds ik maximaal 30% van mijn internetsnelheid geleverd krijg?

2JZ TT6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

4Mbps-abo nemen bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
DJT88 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:44:
Dag mensen,

Ik denk dat iedereen hier ook wel weet dat de abonnementen(Int.+bellen) van KPN qua snelheid ondertussen op 8Mbit/s down zitten. Nu zit ik hier in het noorden van NL zo'n 6 km van een adsl centrale(zelf opgezocht via zo'n postcode checker, en bevestigd door een kpn medewerker van de td.) en haal ik dus maar snelheden van 2200 - 2500 kbit/s.
Dit vond ik nog niet zo erg toen het abbo op 3Mb/s stond. Dit kwam immers vrij dichtbij de snelheid van het abbo. Echter betaal ik nu dus net zoveel als iemand die toevallig dichtbij een centrale woont en wel 8Mbit kreeg. En de mogelijkheid om te downgraden is er niet omdat dit het 'traagste' abbo is.

Vandaag gebeld met kpn, maar deze konden "niet voor iedereen individuele prijzen gaan doorberekenen". Opzich logisch, maar mij lijkt ook logisch dat als je niet overal 8Mbit kan leveren je dan ook nog abbo's in stand houd van de minimale snelheid die je wel overal kan garanderen.

Is er een manier om toch minder te gaan betalen sinds ik maximaal 30% van mijn internetsnelheid geleverd krijg?
Die logica van je ontgaat me een beetje, alhoewel je het zelf al wel aangeeft. Omdat jíj zover van de centrale zit, moet KPN maar een lager abo aanbieden? Wat je eigenlijk bedoeld is dat je gewoon minder wilt betalen omdat anderen meer geluk hebben. Tja, bandbreedte is écht niet datgene waar je voor betaald bij het Basis pakket hoor, die prijs is puur de aansluiting op zich + service, dus een prijsverlaging zit er niet in, dan moet je naar een prijsvechter gaan. Het heet ook niet voor niets, Tót 8 Mbit/s. Bovendien, indien je geluk hebt, kun je het na de zomer wel krijgen, na de volledige VDSL uitrol. (wijkkasten worden veredelde centrales waardoor je 6km plots veel minder kan zijn)

Bovendien, 6km van centrale en nog 2-2,5 Mbit? Je mag van geluk spreken, er zijn ook mensen die minder ver wonen en minder dan 1 Mbit halen. Moet KPN voor AL die uitzonderingen aparte abo's in stand houden? In feite doen ze dat, maar intern (om de verbinding stabiel te houden) en die keuze hebben ze logischerwijs JUIST niet bij de klant gelegd en daarop het 8Mbit abo ook "tót" gemaakt.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat hier ook lekker ik heb ipb extra en hoor dus tussen de 8000 en 16000 verbinding te hebben. maar ik heb nu de snelheid van ipb basis kom net van de lijn met kpn en men zal t na gaan kijken , hoop dus dat me snelheid toch eens omhoog ga anders betaal ik veel te veel voor wat ik krijg . heb nu een siemens modem mss is die af maar ja dat zal ik dan wel te horen krijgen.. maar mss weten jullie wat er loos is als ik mijn waarden hier ff post dan weet ik tenminste volgende keer als ik iemand aan de lijn heb waar ik t over heb en tenminste een weer woord heb en hun kan vragen of hun daar op hebben gelet en naar hebben gekeken.

aangesloten zijn ps3 , xbox360 , pc met windows 7 , pc met winxp sp3 , laptop ubuntu 10.04lts, bluray speler panasonic bd80 . op laptop na alles met kabel en cat 5e kabels , gigabit 3com switches boven en beneden 1 ,

modem waarden direct aagesloten op modem .

ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 7996 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Noise margin: 16 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 12 dB (downstream) / 12 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

noise margin schommelt met refresh tussen de 15 en 17db.
en zijn nu lager dan eerst toen downstream ergens rond de 20 was en down rond de 10db.

heb al geruime tijd moeite met sites die moeilijk bereikbaar zijn of niet bereikbaar .. soms wil refresh helpen. zoals bij xboxonly.nl maar media.abovetopsecret.com werkt niet en forum gedeelte traag.
bij mijn moeder ipb basis straat verder op zelfde type modem heb ik op de laptop nergens last van . dit probleem doet zich op alle pc, en laptop voor zowel op firefox als het bijna nooit gebruikte internet explorer ( enkel gebruikt om te testen )

wat is jullie input wat kan t zijn. kabels zijn goed niets aan veranderd . kabel naar modem 1 meter rj11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Op 7 april kreeg ik een brief dat mijn snelheid op 28 april van 8 Mb naar 16 Mb wordt verhoogd, 28 april nog steeds de oude snelheid, gebeld word 3 mei, op 3 mei om 12u werd de verbinding verbroken, hoi dacht ik, mijn snelheid gaat omhoog, na 1 uur nog geen verbinding, gebeld, antwoord: omdat de snelheid wordt verhoogd, kan de centrale niet aan, U wordt over geplaats naar een nieuwe centrale voor VDSL2, maar die moet eerst worden aangepast aan VDSL2, volgens de laatste gegevens moet het op 7 mei weer werken, maar dat is nog niet zeker , nu zit ik al vanaf 3 mei zonder telefoon en internet.

Vandaag 7 mei weer bebeld om 12.45 omdat ik nog steeds geen internet heb, ze zeggen je moet maar geduld hebben, als het vandaag niet lukt pech gehad en ze vinden 4 dagen niet zo lang..

Ze sluiten je af en zeggen verder niets en doen of het de normaalste zaak is, als ik niet gebeld had, had ik het nooit geweten.

Mag dit wel zo maar, zonder iets te zeggen.

Ik denk er over na Tele2 te gaan, ze hebben een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:45:
[...]
heb al geruime tijd moeite met sites die moeilijk bereikbaar zijn of niet bereikbaar .. soms wil refresh helpen. zoals bij xboxonly.nl maar media.abovetopsecret.com werkt niet en forum gedeelte traag.
bij mijn moeder ipb basis straat verder op zelfde type modem heb ik op de laptop nergens last van . dit probleem doet zich op alle pc, en laptop voor zowel op firefox als het bijna nooit gebruikte internet explorer ( enkel gebruikt om te testen )

wat is jullie input wat kan t zijn. kabels zijn goed niets aan veranderd . kabel naar modem 1 meter rj11
Kijk eens in het device log van de experiabox, als je lijn klappert moet je het daar zien.

[ Voor 79% gewijzigd door Arnout op 07-05-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:40
dinkelover schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:35:
Bovendien, indien je geluk hebt, kun je het na de zomer wel krijgen, na de volledige VDSL uitrol. (wijkkasten worden veredelde centrales waardoor je 6km plots veel minder kan zijn)
Neeeheeeee 8)7 Hoe vaak moet het nou nog worden gezegd op dit forum? KPN rolt deze maanden VDSL2 vanuit de wijkcentrales uit. Er komen niet massaal nieuwe straatkasten met DSLAM's. Er zijn slechts een paar dorpen/steden waar in verschillende wijken nieuwe straatkasten zijn geplaatst, maar de landelijke uitrol is al lang van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
brommer1 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:07:
Op 7 april kreeg ik een brief dat mijn snelheid op 28 april van 8 Mb naar 16 Mb wordt verhoogd, 28 april nog steeds de oude snelheid, gebeld word 3 mei, op 3 mei om 12u werd de verbinding verbroken, hoi dacht ik, mijn snelheid gaat omhoog, na 1 uur nog geen verbinding, gebeld, antwoord: omdat de snelheid wordt verhoogd, kan de centrale niet aan, U wordt over geplaats naar een nieuwe centrale voor VDSL2, maar die moet eerst worden aangepast aan VDSL2, volgens de laatste gegevens moet het op 7 mei weer werken, maar dat is nog niet zeker , nu zit ik al vanaf 3 mei zonder telefoon en internet.

Vandaag 7 mei weer bebeld om 12.45 omdat ik nog steeds geen internet heb, ze zeggen je moet maar geduld hebben, als het vandaag niet lukt pech gehad en ze vinden 4 dagen niet zo lang..

Ze sluiten je af en zeggen verder niets en doen of het de normaalste zaak is, als ik niet gebeld had, had ik het nooit geweten.

Mag dit wel zo maar, zonder iets te zeggen.

Ik denk er over na Tele2 te gaan, ze hebben een mooie aanbieding.
Als ik jou was (en iedereen die hier last van heeft) zou ik gaan klagen bij programma's zoals Radar en Kassa. Of misschien de opta? Het kan haast niet anders of die maken gehakt hiervan. Gewoon zo maar om niets en uit het niets mensen van een DSLAM donderen (waarschijnlijk om weer een nieuwe ITV klant aan te kunnen) en dan gewoon maar dagen er niets aan doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
Er zijn een X aantal klanten die (zonder daarover geïnformeerd te zijn) overgezet zijn naar VDSL waarbij het mis gaat en mensen inderdaad 4 tot 7 dagen zonder verbinding zitten. Dit is uiteraard niet de bedoeling geweest, het moest (met een kleine hickup in de lijn) eigenlijk zonder grote downtime gebeuren. Als het nu nog steeds niet werkt dan moet je het modem resetten (middels de reset knop dus, niet dat ding van de stroom) zodat hij zich aanmeld op het VDSL netwerk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Is er ergens een overzicht in hoeverre die Siemens SX551 de nieuwe snelheden ondersteund? Als het goed is gaan wij binnenkort van 8 naar 16 mbit dus ben benieuwd of dat ding die snelheid uberhaupt aan kan... Op internet vind ik zo 123 geen gegevens hierover, wel wat de max snelheid is van ADSL enz maar niet over de EB zelf.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Sowieso moet je indien je nu op een VDSL centrale zit een TG789 hebben.

@JB, de siemens experiabox kan die snelheden gewoon aan.

[ Voor 30% gewijzigd door SCIxX op 08-05-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
IceM schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:21:
Er zijn een X aantal klanten die (zonder daarover geïnformeerd te zijn) overgezet zijn naar VDSL waarbij het mis gaat en mensen inderdaad 4 tot 7 dagen zonder verbinding zitten. Dit is uiteraard niet de bedoeling geweest, het moest (met een kleine hickup in de lijn) eigenlijk zonder grote downtime gebeuren. Als het nu nog steeds niet werkt dan moet je het modem resetten (middels de reset knop dus, niet dat ding van de stroom) zodat hij zich aanmeld op het VDSL netwerk.
Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg de 789 niet gereset, lampjes blijven branden en het Broadbandlampje blijft maar knipperen en internet lampje brandt brandt helemaal niet onderaan.
Denk dat ik teveel reset heb en het knopje kapot is.

Heb vrijdag avond weer gebeld met de helpdeks, en eindelijk komt op maandag de monteur langs, waarom niet eerder, je wordt van het kasje naar de muur gestuurd.

Als je niet blijf bellen en klagen gebeurd er niks, of je wordt af gescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Een reset wordt pas afgerond als je EB sync krijgt....
Sowieso een vreemd verhaal, KPN zal niets aan je lijn veranderen als je er niet zelf om vraagt, of iemand er om gevraagd heeft...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
Vreemd verhaal, dat klopt, maar het is daadwerkelijk gebeurt zoals brommer1 het schetst. Dat dit niet helemaal lekker gaat is bij KPN ook wel duidelijk, maar het komt dus bij een X aantal klanten voor dat ze, zonder ergens van op de hoogte te zijn, zomaar +- 7 dagen zonder lijn zitten. Het gaat om een 789 modem brommer? Deze moet wel te resetten zijn, afaik zitten hier 2 chips op waarop beide een firmware kan (om te voorkomen dat een reset dat ding omzeep helpt). Als je geen klik hoort tijdens het inhouden van de reset knop zou je nog even de helpdesk kunnen bellen om te vragen of die een factory reset uit kunnen voeren voor je (of je wacht tot de monteur maandag komt).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
IceM schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:22:
Het gaat om een 789 modem brommer? Deze moet wel te resetten zijn, afaik zitten hier 2 chips op waarop beide een firmware kan (om te voorkomen dat een reset dat ding omzeep helpt). Als je geen klik hoort tijdens het inhouden van de reset knop zou je nog even de helpdesk kunnen bellen om te vragen of die een factory reset uit kunnen voeren voor je (of je wacht tot de monteur maandag komt).
Mja ok, maar zonder sync zal het ding niet te resetten zijn vanuit de HD, voor TR-069 heb je toch echt een gesyncte verbinding nodig....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
Loekie schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:33:
[...]

Mja ok, maar zonder sync zal het ding niet te resetten zijn vanuit de HD, voor TR-069 heb je toch echt een gesyncte verbinding nodig....
Euh, idd ja, sorry voor de brainfart :P. Wat je evt kunt proberen is de installatie CD van KPN, hier zit een restore functie op voor het modem.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

IceM schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:19:
[...]

Euh, idd ja, sorry voor de brainfart :P. Wat je evt kunt proberen is de installatie CD van KPN, hier zit een restore functie op voor het modem.
Die staat er niet op voor de 789. Je gaat t modem ook niet in de firmwareflash status krijgen. De 789 heeft namelijk dubbele geheugenbankjes, en dus is de restore functie niet meer nodig. T is in principe ook onmogelijk om dat ding met meerdere resets te slopen.

Enige wat je kunt doen als de resetbutton niet werkt, is via de webinterface (http://192.168.2.254) resetten. Zit uit mn hoofd onder de bovenste knop aan de linkerkant.

[ Voor 22% gewijzigd door _Mystikal_ op 09-05-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Monteur is net weg, niet lachen, ze hadden me maandag vergeten weer aan te sluiten op de nieuwe route.
De 789 is overleden,dat is een bekend probleem zei de monteur.
Ik had geen VDSL nodig zei de monteur(ging naar 16 Mb toe) en ze hebben nu weer de 787 aan gesloten, want de 789 kreeg geen verbinding en deze had gelijk weer verbinding.

Wat vinden jullie van Tele2? ze hebben een aanbieding, 1e halfjaar voor 14,95 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachboyNL
Ik zit met een probleem met mijn KPN experia box (Thomson TG787v SIP) , 2 weken geleden kwam er een kpn monteur om het aan te sluiten en ook nam die de nieuwe modem mee.
Toen hij klaar was had hij me uitgelegd wat hij dus had aangesloten en de codes en andere info.
Maar sinds een week zit ik met een probleem en het is zeer irritant. Als ik dan met me laptop op de bank zit een beetje te internette valt ineens de verbinding weg.
Dus dan wacht je eerst eventjes om te kijken als hij meteen weer verbind maar dat doet hij niet , en dan vindt hij helemaal de modem niet meer in het lijstje van draadloze netwerken.
Als ik dan naar de modem toe loop en doe er een kabeltje in en stop die in me laptop dan heeft die meteen weer internet. En als ik weer zonder kabel probeer kan hij geen verbinding maken.
Soms herstart ik ook de modem maar dat mag ook niet baten maar dan ineens 10 minuten later ofzo dan werkt hij weer normaal.
Ik vindt dit best irritant want dit is mijn eerste ervaring met KPN en het gaat gelijk al mis.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Leonard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Bij het lijstje van draadloze netwerken, worden andere netwerken wel gevonden? want dan kan je bijvoorhand als uitsluiten dat het je laptop is. Je kan dan twee dingen doen:
-Een draadloze router kopen en deze als accesspoint gebruiken
-HD bellen en de situatie uitleggen, waar ze dan waarschijnlijk op uitkomen is dat de experiabox niet goed is en je een nieuwe toegestuurd krijgt.

En aan groetjes doen we hier niet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

BeachboyNL schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:23:
Ik zit met een probleem met mijn KPN experia box (Thomson TG787v SIP) , 2 weken geleden kwam er een kpn monteur om het aan te sluiten en ook nam die de nieuwe modem mee.
Toen hij klaar was had hij me uitgelegd wat hij dus had aangesloten en de codes en andere info.
Maar sinds een week zit ik met een probleem en het is zeer irritant. Als ik dan met me laptop op de bank zit een beetje te internette valt ineens de verbinding weg.
Dus dan wacht je eerst eventjes om te kijken als hij meteen weer verbind maar dat doet hij niet , en dan vindt hij helemaal de modem niet meer in het lijstje van draadloze netwerken.
Als ik dan naar de modem toe loop en doe er een kabeltje in en stop die in me laptop dan heeft die meteen weer internet. En als ik weer zonder kabel probeer kan hij geen verbinding maken.
Soms herstart ik ook de modem maar dat mag ook niet baten maar dan ineens 10 minuten later ofzo dan werkt hij weer normaal.
Ik vindt dit best irritant want dit is mijn eerste ervaring met KPN en het gaat gelijk al mis.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Leonard.
Kanaal van het modem even veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachboyNL
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:13:
[...]

Kanaal van het modem even veranderen?
Kanaal is gewoon 2.4 GHZ.
kKaltUu schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:31:
Bij het lijstje van draadloze netwerken, worden andere netwerken wel gevonden? want dan kan je bijvoorhand als uitsluiten dat het je laptop is. Je kan dan twee dingen doen:
-Een draadloze router kopen en deze als accesspoint gebruiken
-HD bellen en de situatie uitleggen, waar ze dan waarschijnlijk op uitkomen is dat de experiabox niet goed is en je een nieuwe toegestuurd krijgt.

En aan groetjes doen we hier niet :>
Ik heb het geprobeerd met 2 laptoppen , ze vonden allebei niet de modem.
En toen ze hem wel vonden konden ze geen verbinding maken, en zodra er een kabel inzat werkte het.
Een nieuwe router kopen? of gewoon een acces point erbij zetten.?

Als dit nog niet gaat lukken dan ga ik idd met KPN bellen , en eventjes alles uit leggen.
Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
Alle wifi kanalen zijn 2,4 Ghz !!!
Probeer een ander kanaal omdat de huidige wel eens in gebruik zou kunnen zijn in de buurt.
Dit stoort op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

tlpeter schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:50:
Alle wifi kanalen zijn 2,4 Ghz !!!
Probeer een ander kanaal omdat de huidige wel eens in gebruik zou kunnen zijn in de buurt.
Dit stoort op elkaar.
Standaard staat hij op automatisch, probeer dus eens handmatig en dan een andere kanaal nummer.
Dit verhelpt meestal het probleem.

Ik heb zelf het modem hier ook nog op G gezet ipv N, tot nu toe blijft het stabiel.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-05-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:54:
[...]

Standaard staat hij op automatisch, probeer dus eens handmatig en dan een andere kanaal nummer.
Dit verhelpt meestal het probleem.

Ik heb zelf het modem hier ook nog op G gezet ipv N, tot nu toe blijft het stabiel.
Hij heeft een 787 die heeft geen 802.11n. Dus gewoon kanaal aanpassen. Modem hoeft niet kapot te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Hoi :D

Gister kreeg mijn ma keurig een telefoontje dat de snelheden morgen (vandaag dus) verhoogd werden van 8mb naar 16mb. Werd ook eens tijd, ze zeiden erbij dat mijn modem mogelijk wel gereset moest worden. Maargoed, ik kwam vandaag uit school, en inderdaad, ik moest het modem resetten want anders had ik alles behalve een werkende verbinding.
Nu valt het me echter op dat mijn downloadsnelheid juist gedaald is..?
eerst was het 1004kbps / 7994kbps (uploadsnelheid+downloadsnelheid).
nu is dit

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 130 / 8 851

Niet echt veel verschil dus, alleen merk ik op dat als ik iets download, dat dit geen ~820kb/s is maar slechts ~650kb/s?!

Ik zal ook even dat hele overzichtje van 'DSL-verbinding' posten:
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:51:44
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 130 / 8 851
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 2 226 / 672
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,3 / 13,6
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,9 / 4,1
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,4 / 2,1
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 19 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 7.899.261 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 32 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
Hopelijk kunnen jullie er iets uit wijs worden :P
Alvast bedankt! *O*

edit; ik heb dit modem; Thomson TG789vn ;)
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste