[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 288.637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

wiebjuh16 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:21:
Wij gebruiken al meer dan een jaar naar tevreden IPB van KPN, met Thomson TG789vn. Echter was er vorige week een onweer, en wij trekken dan altijd trouw de kabels eruit. Echter na het aanzetten van het modem zendt het modem geen wifi N meer uit. Dit na meerdere reboots en resets. Probleem ook voorgelegd aan KPN, maar ze kunnen er niets mee. Alle wifi N apparaten die ik heb verbinden nu op wifi G. Dat is aanzienlijk langzamer natuurlijk.

Meer mensen met soorgelijke problemen?
Ja, hier nog iemand. Het viel me vorige week pas op, maar ik heb dus ook geen wifi-n meer. Zojuist even het modem gereset, maar dat bood geen soelaas. Ik ga nu de KPN mailen, want dit is niet handig.

Edit: KPN blijkt geen e-mailadres meer te hebben, maar een forum. :/ Morgen maar bellen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 24-10-2011 19:05 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:18
Krisp schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:57:
[...]

Ja, hier nog iemand. Het viel me vorige week pas op, maar ik heb dus ook geen wifi-n meer. Zojuist even het modem gereset, maar dat bood geen soelaas. Ik ga nu de KPN mailen, want dit is niet handig.

Edit: KPN blijkt geen e-mailadres meer te hebben, maar een forum. :/ Morgen maar bellen dan.
klantenservice@kpn.com werkt nog steeds, ook voor technische vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Tof, heb ze even gemaild. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

...en dit kreeg ik vanmorgen terug als antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Dit e-mailadres is niet meer in gebruik.
U kunt via de volgende link al onze contactgegevens terugvinden:

http://www.kpn.com/prive/service/contact.htm

Dit e-mailbericht is automatisch verstuurd. Het is daarom niet mogelijk om te reageren op dit bericht. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijk groet,
KPN
:/ Toch maar bellen. Het is overigens wel heel slecht als je automatische berichten niet checkt op spelfouten.

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 25-10-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zie geen spelfout :P

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 25-10-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Er mist een "e" achter "vriendelijk".
Normaal zeg je "Met vriendelijke groet" ipv "Met vriendelijk groet".

Ja, koste mij ook ff paar seconden om de fout te ontdekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Inmiddels gebeld, na duidelijk gemaakt het hebben dat het er echt niet staat, ondersteunde de KPN de draadloze interface niet meer. Of ik mijn klacht wil deponeren bij een postbusadres:

KPN
postbus 2547
3500GM Utrecht

Toen ik vroeg naar een e-mailadres, kreeg ik klachtenservice@kpn.com. Ook maar even duidelijk gemaakt dat die niet meer werkt. :P Moet zeggen dat de heer in kwestie mij prima te woord stond, maar dat de antwoorden mij niet echt bevredigen. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Krisp op 25-10-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
Krisp schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:37:
Toen ik vroeg naar een e-mailadres, kreeg ik klachtenservice@kpn.com.
klachtenservice of klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Goede vraag, ik heb er eens een e-mail aan gewijd. :)

edit: werkt niet, blijkbaar dus niet goed opgeschreven.

[ Voor 35% gewijzigd door Krisp op 25-10-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Krisp schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:11:
...en dit kreeg ik vanmorgen terug als antwoord:

[...]

:/ Toch maar bellen. Het is overigens wel heel slecht als je automatische berichten niet checkt op spelfouten.
Excuses, dan is mijn informatie wat verouderd. Ik weet dat er nog dagelijks mensen van een technische afdeling mail beantwoorden, maar hoe ze die dan binnen krijgen is me nu ook een raadsel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Een brief sturen per post (Hallo KPN, we leven in 2011?) vind ik ook niet echt een optie. Ik vermoed dat ik een dirty-variant ga gebruiken: ik stel dat mijn modem 'kapot' is, en vraag een nieuwe aan. En dat is nog de waarheid ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Even een kick: ik heb inmiddels al een derde gebruiker gevonden die exact hetzelfde probleem heeft, en een vierde die wel de bewuste setting heeft, maar waarbij ik niet weet of hij dat kan wijzigen. Beiden hebben het alleen nog niet door. :P Dit doet mij vermoeden dat meerdere mensen dit probleem hebben, alhoewel het niet bekend is. Zijn er meer mensen die al gekeken hebben of het werkt? Ik probeer nu in mijn omgeving meer informatie te krijgen, want dit is geen stijl van KPN.

[ Voor 16% gewijzigd door Krisp op 31-10-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Krisp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:00:
Even een kick: ik heb inmiddels al een derde gebruiker gevonden die exact hetzelfde probleem heeft, en een vierde die wel de bewuste setting heeft, maar waarbij ik niet weet of hij dat kan wijzigen. Beiden hebben het alleen nog niet door. :P Dit doet mij vermoeden dat meerdere mensen dit probleem hebben, alhoewel het niet bekend is. Zijn er meer mensen die al gekeken hebben of het werkt? Ik probeer nu in mijn omgeving meer informatie te krijgen, want dit is geen stijl van KPN.
Zelf had ik ook een TG789 die opeens niet meer WiFi N deed. Nieuwe gekregen, welke ook geen WiFi N deed. Uiteindelijk een ZTE gekregen die wel gewon WiFi N doet. Ik heb dan wel glasvezel, maar dat maakt niet uit. Volgens mij gaan de netwerkkaartjes in de TG789 langzaam kaduuk. Gewoon KPN bellen en het probleem uitleggen, krijg je zo een nieuwe toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:59

AvK

Ready Set Go

Ik herken dit. Mijn wifi deed ook raar. Lage snelheden, soms goed soms slecht. Na een belletje met de helpdesk (moest wel even aantonen dat ik er iets van begreep) kreeg ik een nieuw modem toegestuurd. Afgegeven door een alleraardigst en lieftallig meisje. Ze zou me kunnen helpen met de installatie maar ik zei dat dat niet hoefde. Het oude modem nam ze mee. Gaat al weer maanden goed nu,

Ergo: Als je een probleem hebt met je hardware gewoon even bellen en uitleggen wat er aan de hand is.
KPN is zeer coulant met het uitruilen van hardware. Wel een goed verhaal vertellen natuurlijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 22:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Sinds deze middag gaat het downloaden wel erg langzaam. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409583

Splinter Cell schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:11:
Sinds deze middag gaat het downloaden wel erg langzaam. Nog meer mensen hier last van?
Staat niets gemeld bij kpn iets over werkzaamheden of storingen.
Maar heb hier exact hetzelfde probleem.
Speedtest geeft 'Download: 174.4 kb/s'... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 409583 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:20:
[...]

Staat niets gemeld bij kpn iets over werkzaamheden of storingen.
Maar heb hier exact hetzelfde probleem.
Speedtest geeft 'Download: 174.4 kb/s'... :/
Nee inderdaad. Mijn downloadlimiet zit nu op 73kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04 15:42
Hier ook zeer traag internet sinds vanmiddag komt niet boven de 75 kb/s uit.

Plaats: Roden, plaatsje in top van drenthe.

EDIT: Voor de mensen die er ook last van hadden of hebben, probleem is hier inmiddels vanzelf opgelost.

[ Voor 30% gewijzigd door zmeding op 15-11-2011 20:48 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Eindelijk opgelost. Heb er maar achteraan gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-04 18:38
Downloaden gaat hier ook nog steeds langzamer dan wat ik gewend was (ongeveer een derde van wat ik normaal haal) en de klantenservice kon me er niet mee helpen behalve dat ze me mijn modem weer eens laten resetten :s

Hoop dat het zichzelf later deze week oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Sinds een half uur is het weer mis hier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04 15:42
Het probleem is hier ook terug.. kom nu niet meer boven de 100kb/s. Gister had ik soort gelijke problemen maar die waren na 8 uur opgelost en ik had mijn volledige snelheid weer terug.

Binnenkort maar weer bellen met KPN.

Weet niet of de volgende info nog nuttig is:
Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)

Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 904 (Kbps.) 11004 (Kbps.)
Attainable Rate 904 (Kbps.) 15664 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 6.6 dB 7.0 dB
Attenuation 11.5 dB 27.0 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 26336 25275
CRC Error 158 275
HEC Error 0 7527

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
In Emmen ook last van (7815). Modem traint normaal in op 5.223 / 43.669
Speedtest en pingtest zijn dramatisch. Internetten zelf gaat prima, gamen is onmogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/50695994.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1596038271.png

Normaal gesproken haal ik de 40mbit makkelijk en komt pingtest op A uit.
Interactieve TV werkt overigens zonder storingen.

Na opnieuw opstarten van het modem (789), overige computers uitgeschakeld en ITV ook uit, is de ping iets beter, downloadsnelheid nog net zo beroerd. Download komt met geen mogelijkheid boven de 2, upload niet boven de 2,5. Intrainsnelheid blijft ongewijzigd.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/50699434.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1596131298.png

-update-
Rond 23:20 is alles spontaan weer goed, verder niets aan de instellingen van het modem aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/50701020.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1596164477.png

[ Voor 51% gewijzigd door Chillosophy op 16-11-2011 23:30 ]

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:23
Krisp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:00:
Ik (de vierde kick) heb nog niet de wijziging gemaakt die aangegeven is in dat artikel. Heb N bewust uitgezet omdat niet alle apparaten bij mij N ondersteunen en voornamelijk de apple producten bij een combi van BGN veel connectieproblemen geven.

Laatst was de oplossing van KPN om het modem maar te resetten, dan was ik wel alle settings kwijt mbt mac adres filtering. Of het daarna wel ging werken werd niet duidelijk. Zo niet dan moest ik maar een router erbij kopen om het daarin te regelen. Dat ging mij wat ver en stel dit nog even uit. Daarna werd aangegeven dat ik als het niet meer werkte ik maar een storing moest melden, kreeg dan wel een ander apparaat. Voor dit type 897vn werd toch geen firmware meer gemaakt.........

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hier word ik wel weer droevig van. :/ Ik vind het prima dat KPN mij een modem geeft, maar ondersteun hem dan wel fatsoenlijk. De SpeedTouch 510 (rembember?) werd nog jaren ondersteund door Thomson en was ook uitstekend te configureren. KPN ondersteunt hem nu minder dan een jaar, en levert in de tussentijd een inferieur product. Het is dat er te veel e-mailadressen daar zitten, maar anders was ik al lang weg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb dan geen IPB maar alleen ADSL van KPN maar ook hier (regio Amersfoort) valt de laatste weken de verbinding regelmatig uit. Verder maak ik geen gebruik van de standaard Experiabox maar van een eigen modem/router.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
Ik heb thuis ook IPB extra. We halen overigens maar 11 van de 30Mbit. Maar eigenlijk een gekke situatie op t moment. Sinds een of twee weken gooit onze experiabox (Arcadyan) specifieke apparaten eruit, en dan gaat het om een MAC, een android telefoon en een Nokia, de rest van de pc's (allemaal Windows) Blijft wel verbonden. Opnieuw verbinden lukt alleen als je de experiabox reset 8)7 en dan blijven de meeste apparaten weer 30/40 minuten verbonden om t geheel weer te moeten gaan resetten. Ik denk dus zelf een DHCP probleem in de experiabox.

Zojuist gebeld met helpdesk en ze snappen het ook niet. Maar ze willen geen alternatieve of nieuwe experiabox opsturen aangezien er een aantal pc's wel verbonden blijft. Dus ik heb gevraagd wat ik nu moest, maar dat wisten ze ook niet.

Heerlijk die service :/.

Ik denk dat ik een alternatieve router achter de experiabox ga hangen, om te kijken of het probleem blijft bestaan of dat dat het gaat oplossen. :?

Edit 5-12-11
Een Linksys E2500 aangeschaft. Eraan gehangen en problemen zijn verdwenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Thieudebeu op 05-12-2011 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:16
Ik heb de laatste tijd dat mijn internet steeds langzamer wordt, eerst haalde ik zo rond de 2 megabyte per seconde maar meestal was het zo rond de 1,5 megabyte per seconde. Maar dit weekend is het gedaald tot 150 kilobyte per seconde...

Even de waardes vanuit het modem:

Actual Rate (Up/Down) 1527/12223 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1760/28804 kbps
Noise Margin (Up/Down) 7.7/19.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 0/19.9 dB
Output Power (Up/Down) 7.8/19 dBm

Ik heb de Experia Box, H220N.

Ik snap zelf niet helemaal wat alle waardes betekenen, maar ik kan me niet voorstellen dat 0/19 klopt bij Line Attenuantion. Ik zal vanavond nog wel even een reboot doen van het modem.

Wij hebben een alles in 1 abonnement maar internet tv en het bellen lijken allemaal prima te werken. Ik weet redelijk zeker dat het niet aan het interne netwerk ligt aangezien hier niks veranderd is afgelopen tijd dus.

Anders binnenkort maar weer is even bellen...

[ Voor 10% gewijzigd door GrandDestroyer op 18-12-2011 22:45 ]

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste