Ik zit een beetje in dubio over Voip of niet.
Situatie: Ik woon in het buitengebied, boerenbedrijf. ISDN met 3 nummers (huis, faxnummer en een nummer waarvan de melkrobot belt als er wat aan de hand is). 2.3 km van de centrale af dus de maximaal haalbare snelheid is ongeveer 6 mbit.
Laatst naar de KPN gebeld. Het internet moet sneller. Van een 4 mbit abbonnement naar een 8 mbit. De eerste keer geprobeerd over te zetten -> mislukt. Kan gebeuren. Dus ik bellen, en er zou iemand van KPN terugbellen.
Dat gebeurde. Keurig reactie gehad van KPN dat het sneller kan en goedkoper. Klinkt leuk, maar er zal wel een addertje onder het gras zitten. Dus ik verder vragen, er zou niets veranderen behalve dat het internet sneller wordt. En dat voor maar 30 euro in de maand ipv 40. (hetnet abbonnemetn van 20 euro en een voordeelabbonnement voor de telefoon van 20).
Resultaat. brief gekregen en ik krijg IPB. Maar wil ik dat. Ik heb 3 nummers nodig (2 zakelijk 1 prive). Ik wil niet van modem veranderen, en ik wil zeker niet dat telefonie gaat storen als ik aan het internetten ben.
Ik baal er erg van in ieder geval. Ik navragen of alles wel hetzelfde bleef en dat ALLEEN het internet sneller word. Miepje zegt van wel. En wat blijkt krijg ik internetplusbellen. Wat dus betekent dat ik alleen een internetlijn heb en geen telefoonlijn en een internetlijn.
Hoe ga ik dit aanpakken? Is het wel verstandig. Hou ik nog wel wat snelheid over als het al zou doorgaan. Of moet ik het gewoon afblazen en een provider zoeken die wel haar afspraken nakomt