[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.018 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje wat betreft het downloaden via newsservers.

Ik ben niet zo thuis in computers dus als het kan niet al te ingewikkelde woorden.
Het zal mischien ook niet zon moeilijke vraag zijn.

We hadden voorheen altijd adsl van Kpn hiermee downloaden ik rond de 150 kb/s met grabit via news.kpnplanet.nl

We hebben nu zo'n Experia box (zwart) van kpn, monteur is geweest en heeft dit aangesloten.
Nu kan ik via mijn laptop niet meer downloaden via news.kpnplanet.nl ook niet via andere namen (zoals nova...)

Als ik via de vaste computer download dowload ik met 800kb/s met news.kpnplanet.nl

Hoe kan ik dit oplossen?

Als jullie iets van mijn instellingen willen weten hoor ik het graag.

Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik er wel bij moet zeggen.
Op de vaste computer staat het netwerk op: netwerk 3 dat is een thuis netwerk staat er.
Draadloos netwerk is de naam die ik bij op de installatie cd heb in moeten geven mijn achternaam met wat cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ntr- schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:44:
[...]

Ik heb ook dezelfde gehad is inderdaad de Arcadyan modem, mijn internet wordt 3 september omgezet naar kpn en kijken hoe het dan is :)
En? Alles goed gegaan? Ben wel benieuwd hoe het nieuwe modem nu bevalt. Mijne gaat als het goed is de 7de in.

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
leuk :(
wij hebben al een aantal dagen een ping van rond de 50ms, en de snelheid is veels te laag (6/0.8) :(
en na een paar monteurs en dergelijke is gebleken dat onze lijn niet helemaal goed is .. of iets in die richting.
ik was er niet bij dus ik weet niet precies wat er gezegd is.
maar het kwam er op neer dat ze waarschijnlijk moeten graven? :S

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 09:32
Hurricane schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:56:
[...]

En? Alles goed gegaan? Ben wel benieuwd hoe het nieuwe modem nu bevalt. Mijne gaat als het goed is de 7de in.
De oplevering is zeer goed gegaan, geen problemen gehad. bellen kon ik ook probleemloos activeren. snelheid ben ik wel zeer tevreden over ik haal op dit moment:

Upstream Downstream
Actual Data Rate 1032 (Kbps.) 11449 (Kbps.)
Attainable Rate 1032 (Kbps.) 12236 (Kbps.)

Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 7.0 dB 6.0 dB
Attenuation 17.8 dB 34.4 dB

Mijn snelheid was bij online 8700 Kbps.

Modem heeft niet veel functies erop maar het is genoeg voor gemiddelde gebruiker je kan ook makkelijk je poorten open zetten. mijn PS3 werkt er prima zonder iets voor hoeven te doen.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Heb even een vraag.
Ben paar maand terug overgestapt van KPB naar Tele2 en nu ligt die modem hier nog steeds.
Moet KPN die terug hebben? Heb er geen bericht over gehad maar ik neem aan dat het toch wel zo is?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Verwijderd

Volgens de KPN-site:

Let op!
U dient te allen tijde de KPN Experia Box terug te sturen naar KPN.
Het retouradres is:
KPN
Antwoordnummer 10090
2260 VB Leidschendam

Maar ik vraag me af of je niet een retournummer ofzo moet hebben. Misschien is klantnummer vermelden ook wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 16:30
Goed, misschien wel een stomme vraag - maar ik zit met een probleempje (met de 787v welteverstaan).

Op ons jongerencentrum hebben wij dus een 787v van KPN, met bij mijn weten I(nternet)P(lus)B(ellen) zakelijk!

Alleen houden wij daar ook LAN-parties, alleen erger ik me aan de modem. Dat vanwege het feit dat er bijna geen moer in te stellen is, met name de DHCP zuigt als de neter, die we toch wel graag willen gebruiken.

Het komt er op neer dat wij in het bezit zijn van 4 Netgear switches die ik allemaal zo'n vast IP heb gegeven in de 192.168.2.x-scope, vanwege makkelijke bereikbaarheid. Dat aangezien het niet anders kan, en dat is dus het eerste probleem.
Liefst heb ik uiteraard dat we bijvoorbeeld gebruik maken van een 10.0.a.b-scope. Waar a dan zal staan voor het switch-nummer en b voor een client aan die desbetreffende switch (ze kunnen allemaal DHCP uitdelen (FS716T x 3 & GS716T x 1).

Hoe kan ik dit het beste oplossen, want er is DHCP in die switches instelbaar (dat is zeker), maar iets in die 10-range kan gewoon simpelweg niet.
Wij zijn wel in het bezit van een computer/server die de game's host, waar we eventueel nog Windows Server op kunnen zetten (legaal ofc).

Moeten wij dan toch via WS gaan werken of kunnen we nog iets in de modem of switches forceren (lijkt me niet dat eerste, maargoed) ?

Edit: Toch zeker, we hebben zakelijk - aangezien we geen andere modem kunnen krijgen en we moeten inloggen!

[ Voor 6% gewijzigd door Xanland op 28-09-2010 18:14 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:01

Totaalgeflipt

De enige echte

Als je gewoon adsl hebt, kan je gewoon een ander modem eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
Duidelijkheid ivm edit: Toch zeker, we hebben zakelijk - aangezien we geen andere modem kunnen krijgen en we moeten inloggen!

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 09-09 22:52
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:05:
Als je gewoon adsl hebt, kan je gewoon een ander modem eraan hangen?
ADSL ja, IPB nee. Dat omdat de SIP-gegevens niet worden vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:37:
Volgens de KPN-site:

Let op!
U dient te allen tijde de KPN Experia Box terug te sturen naar KPN.
Het retouradres is:
KPN
Antwoordnummer 10090
2260 VB Leidschendam

Maar ik vraag me af of je niet een retournummer ofzo moet hebben. Misschien is klantnummer vermelden ook wel voldoende.
Ok. ik wil dit best doen maar dan moet ik hier wel informatie over krijgen.
En iets van instructies ofzo.
Uiteraard kan ik dat ding in een doos douwen en terugsturen.. ik weet wel hoe dat moet.
Maar als je nou een ouder persoon ofzo hebt die laat je toch niet allemaal moeite doen om dat ding terug te krijgen?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:54
Daywalk3r schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:01:
[...]

Uiteraard kan ik dat ding in een doos douwen en terugsturen.. ik weet wel hoe dat moet.
Maar als je nou een ouder persoon ofzo hebt die laat je toch niet allemaal moeite doen om dat ding terug te krijgen?
Al die moeite? Stop modem in doos en breng hem naar een postkantoor.

• Xanland
Iemand die dit toevallig weet? Aangezien ik (ondanks het late vragen) dan nog wat eventuele insteltijd heb! :+

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Daywalk3r schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:01:
[...]

Kranten + doos van de oude EB (of een doos van de supermarkt).
Als het goed is, zit er een sticker bij het installatiepakket, deze kan je op de doos plakken en bij het postkantoor afleveren.

Ik ben bij KPN weg dus ik kan het niet zo 1,2,3 opzoeken, maar ik meen me te herrineren dat het naar
Serviceretouren KPN (ovv je retournummer) moet.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ligt het nou aan mij of kun je helemaal geen poorten openen met de Thomson 789vn? Heb zo het gevoel dat Games for Windows Live niet goed loopt. Dus wil ik poorten openen. Voor GFWL moet je poort TCP 3074 & TCP 80 open hebben.

Heb ook deze handleiding doorgenomen, maar dat helpt ook niks. Hier voegen ze poorten toe, aan een lokaal netwerk, dus met IP 192.xx.xx.. Maar als ik dit doe en vul mijn eigen niet netwerk IP-adres in dan kom ik niet meer in mijn modem. Tenzij ik 192.xx.xx. gebruik. En de poorten op mijn eigen IP-adres zijn nog steeds dicht.

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1243

Afbeeldingslocatie: http://i844.photobucket.com/albums/ab8/knol19/9.jpg

Maar als ik dus bij apparaat (lege balk in plaatje) mijn eigen IP-adres invul en de poorten toe wijs, kom ik wel weer in mijn modem als ik in de url balk mijn eigen IP-adres invul. Alleen de poorten zijn dan niet open.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand een goede manier om aan een nieuwer modem te komen? Ik gebruik nog steeds de oude, zilvere, SX551 van Siemens. Ik word alleen helemaal gek van het vollopen van die NAT Table en het slechte Wifi bereik.

Als ik nou zelf een modem kon kopen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
zAo, ga naar XS4ALL. Betere technologie, eerder VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

johnkeates schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:28:
Ik weet het (ik kom van XS4ALL), maar ik moet nog zeker 6 maanden IPB. Andere suggesties? Is er iets dat de nieuwe modems kunnen, wat de oude niet kan bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
zAo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:19:
Weet iemand een goede manier om aan een nieuwer modem te komen? Ik gebruik nog steeds de oude, zilvere, SX551 van Siemens. Ik word alleen helemaal gek van het vollopen van die NAT Table en het slechte Wifi bereik.

Als ik nou zelf een modem kon kopen... :(
Haal je modem van het stroom af, bel de helpdesk en zeg dat er geen enkel lampje brandt (ook niet op een ander stopcontact) :P
zAo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:40:
[...]

Ik weet het (ik kom van XS4ALL), maar ik moet nog zeker 6 maanden IPB. Andere suggesties? Is er iets dat de nieuwe modems kunnen, wat de oude niet kan bijvoorbeeld?
Portforwarding (en daarmee X-Box 360 en Playstation 3 online) zijn een issue met de Thomson TG789. Kans is aanwezig dat je een Arcadyan krijgt. Die komt qua techniek gedeeltelijk overeen met de SX551 (behalve dat het niet hoeft te rebooten voor een wijziging). Iemand anders zal je echter moeten vertellen of die niet dezelfde issues heeft met de vollopende NAT-tabellen.

Beide typen nieuwe EB kunnen overweg met WPS. Arcadyan kun je een USB harde schijf of printer aanhangen, maar dat kan met de SX551 geloof ik ook. Niet zoveel spannende nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Sinds dinsdag hebben we zo'n nieuw KPN Arcadyan modem voor Internet+Bellen. Daarvoor had ik alleen Internet van HetNet (en analoge telefoon van KPN).

Het installeren ging erg eenvoudig, ook port forwarding en het voorzien van enkele PC's met vaste IP adressen. Dat ligt echter niet alleen aan het modem, maar vooral ook omdat mijn vorige modem een Belkin F5D7632-4 modem was. De menus van Arcadyan hebben een vergelijkbare structuur en werkwijze. Wel een andere layout maar echt een één grote deja-vu ervaring.

De Belkin geeft iets meer informatie zoals een DHCP lijst van de aangemelde PCs die de Arcadyan gek genoeg niet heeft (maar die je wel weer kan zien in een treklijstje bij de MAC adres filtering). De Arcadyan geeft alleen het brood nodige en alle extra instellingen zijn weggehaald.

Uiteraard zijn er ook verschillen. Zo heeft de Arcadyan een N modem en natuurlijk telefonie. Vast IP adres toewijzen ging bij de Belkin niet, maar daar kon je gewoon een adres boven 192.168.2.100 gebruiken (waar DHCP ophield). Bij de Arcadyan moet het adres in het modem bekend zijn en dus ingevuld zijn in de statische IP lijst. Dan hoef je natuurlijk niet meer in de PC een statisch adres te configureren.

M'n oude Belkin kan werken als repeater met de Arcadyan, maar helaas alleen als beide WEP gebruiken maar ook WDS is dus compatible.

Ik kon de link tussen Arcadyan en Belkin niet leggen maar ze hebben op zijn minst een deel van het modem ontwerp met elkaar gedeeld, de overeenkomsten zijn te opvallend om toeval te zijn. Of Belkin nu bij Arcadyan heeft gekocht of andersom, of dat het gewoon 1 bedrijf is weet ik niet. In elk geval hangt men dat niet aan de grote klok als dat zo is.

Hoe dan ook, de Arcadyan is qua product vergelijkbaar met Belkin. Of dat nu goed of slecht is weet ik niet, ik weet alleen dat mijn eerste Thomson modem na 2 jaar stuk was de oude Belkin het 5 jaar onafgebroken heeft gedaan (maar wel af en toe een reset nodig had, zeker na een torrent download).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
johnkeates schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:28:
Je kan bij XS4all eerder VDSL krijgen dan bij KPN? Dat moet je me uitleggen... Aangezien KPN de lijnen beheert en dus een omzetting ook altijd via KPN zal lopen. Bij KPN is het overigens altijd mogelijk om over te gaan naar VDSL, als je centrale hier geschikt voor is.

Overigens, een nieuw modem krijg je alleen als je oude kapot is OF je overstapt naar VDSL. De nieuwe lopen wellicht minder snel(niet) vol, het wifi bereik zal er echter niet beter op worden overigens. Het wifi bereik van de siemens is dan ook niet slecht te noemen, om en nabij 10 meter is gebruikelijk en dit bereik hebben alle experiaboxen.

[ Voor 20% gewijzigd door SCIxX op 09-10-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

Jongens, ik heb hier bij mijn vriendins moeder wat raars ontdekt. Het internet was al ranzig traag overal, maar met Slim (128kpbs) is dat niet zo heel gek. Het gekke was dat het nog echt veel trager was dan normaal (nu.nl laadt bijv pas na 2, 3 seconden) en dat best veel sites na een paar bezoeken het niet meer doen (bijv voor nu.nl: voorpagina > binnenland > buitenland > ... timeout), andere sites (t.net, fok, bijv) laden wel gewoon.
Na een /flushdns werkt het allemaal wel weer, maar het slaat nergens op dat je tig keer per dag je dns cache moet flushen. Tracert liet me zien dat álle verbindingen eerst via een server in Brighton (volgens Ripe) loopt en dan pas naar het wxs netwerk. Klopt dit wel, of moet ik m'n schoonma even aan d'r mouw trekken dat ze even de HD moet bellen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
PauseBreak schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:35:
Jongens, ik heb hier bij mijn vriendins moeder wat raars ontdekt. Het internet was al ranzig traag overal, maar met Slim (128kpbs) is dat niet zo heel gek. Het gekke was dat het nog echt veel trager was dan normaal (nu.nl laadt bijv pas na 2, 3 seconden) en dat best veel sites na een paar bezoeken het niet meer doen (bijv voor nu.nl: voorpagina > binnenland > buitenland > ... timeout), andere sites (t.net, fok, bijv) laden wel gewoon.
Na een /flushdns werkt het allemaal wel weer, maar het slaat nergens op dat je tig keer per dag je dns cache moet flushen. Tracert liet me zien dat álle verbindingen eerst via een server in Brighton (volgens Ripe) loopt en dan pas naar het wxs netwerk. Klopt dit wel, of moet ik m'n schoonma even aan d'r mouw trekken dat ze even de HD moet bellen?
Draadloos/gedraad? Heb je in het modem gekeken? Daar zie je de actuele snelheid staat. Modem ook al powercycle gegeven/gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SCIxX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:25:
[...]

Draadloos/gedraad? Heb je in het modem gekeken? Daar zie je de actuele snelheid staat. Modem ook al powercycle gegeven/gereset?
Nu draadloos, maar gedraad doet ie hetzelfde. Nee, dat leek me niet zo handig aangezien er ook (veel) mee wordt gebeld en het niet mijn dingen zijn allemaal :P

Edit:
Even gekeken in het modem:
up: 198kbps
down: 389kbps

daar ligt het dus niet aan, maar dat het traag is, is ook niet het probleem. Er zijn gewoon echt vrij veel sites (binnen nederland vooral, maar ook daar buiten) die time-outs geven, en dat probleem los je op door ipconfig /flushdns. Je zou dus denken dat er iets mis is met de dns omzetting ofzo, temeer daar dit probleem op alle pc's hier in huis exact hetzelfde is, muv de desktop want die loopt via een andere isp.

[ Voor 37% gewijzigd door PauseBreak op 10-10-2010 19:16 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:05
Storing ADSL meerdere regio's

Als gevolg van een storing kunt u mogelijk niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Indien u telefonie of televisie via internet van ons afneemt dan kunnen deze diensten door de storing verstoord zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2010-10-11 07:00 Eindtijd: onbekend
Heb ik dus ook last van op dit moment. Heb tethering op mijn mobiel maar even aangezet om dit bericht te kunnen lezen. Telefonie en ITV lijken het vooralsnog gewoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zit hier op mijn werk zonder internet door deze storing. Hoop dat het snel verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van wat ik begreep zijn er wat authenticatieservers omver gevallen. Die moeten ze even weer overeind zetten en dan doet het internet het weer voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Hier is het in ieder geval verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
M a r c o schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:48:
Hier is het in ieder geval verholpen.
Dat kan idd zo zijn. Die authenticatieservers zijn niet zozeer omver gevallen als gewoon extreem overbelast. Sporadisch kan het dus zijn dat er klanten weer toegang krijgen tot internet. KPN is iig nu DEFCON 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakkers
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:30
Ook geen problemen meer met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
PauseBreak schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:42:
[...]

Nu draadloos, maar gedraad doet ie hetzelfde. Nee, dat leek me niet zo handig aangezien er ook (veel) mee wordt gebeld en het niet mijn dingen zijn allemaal :P

Edit:
Even gekeken in het modem:
up: 198kbps
down: 389kbps

daar ligt het dus niet aan, maar dat het traag is, is ook niet het probleem. Er zijn gewoon echt vrij veel sites (binnen nederland vooral, maar ook daar buiten) die time-outs geven, en dat probleem los je op door ipconfig /flushdns. Je zou dus denken dat er iets mis is met de dns omzetting ofzo, temeer daar dit probleem op alle pc's hier in huis exact hetzelfde is, muv de desktop want die loopt via een andere isp.
Je kan even proberen de DNS hard in te stellen. Primaire 195.121.1.34, alternatieve 195.121.1.66. Je kan natuurlijk ook een openDNS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nou, nieuw modem ontvangen omdat ik mijn abonnement bij lange na niet haal (8-16mbit), wel gehaald overigens (11mbit). Het nieuwe modem geeft ook niet veel:
Download: 6902 Kbps.
Upload: 903 Kbps.

Heeft iemand ervaringen met het afsluiten van KPN (ipb) en het overstappen naar XS4ALL (ipb)? Hoe snel/stroef gaat dat?

EDIT: Wel grappig dat XS4ALL zegt 95% van de geboden 16mbit te kunnen garanderen :?

[ Voor 12% gewijzigd door zAo op 12-10-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SCIxX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Je kan even proberen de DNS hard in te stellen. Primaire 195.121.1.34, alternatieve 195.121.1.66. Je kan natuurlijk ook een openDNS gebruiken.
Bedankt, ik zal het binnenkort eens proberen :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
zAo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:37:
Nou, nieuw modem ontvangen omdat ik mijn abonnement bij lange na niet haal (8-16mbit), wel gehaald overigens (11mbit). Het nieuwe modem geeft ook niet veel:
Download: 6902 Kbps.
Upload: 903 Kbps.

Heeft iemand ervaringen met het afsluiten van KPN (ipb) en het overstappen naar XS4ALL (ipb)? Hoe snel/stroef gaat dat?

EDIT: Wel grappig dat XS4ALL zegt 95% van de geboden 16mbit te kunnen garanderen :?
Voor de snelheid overstappen is dat wat onzinnig, als je de snelheid bij KPN niet haalt zul je dit ook niet bij XS4ALL halen, het gaat tenslotte over dezelfde lijn.

Als je ooit 11mbit over de lijn gehaald hebt moet je dit nu ook weer kunnen krijgen. Probeer allereerst je modem rechtstreeks op je is/ra te zetten, met een van de korte bijgeleverde kabels, zonder splitter dus. Kijk dan in je webinterface op welke snelheid hij intrained. Mocht dit erg laag zijn dan moet je gewoon de HD bellen. Een nieuw modem heeft meestal weinig effect op je snelheid, aangezien alle modems gewoon de tot nu toe aangeboden snelheden aankunnen. (m.u.v VDSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je trouwens met die nieuwe modem (Arcadyan) gewoon torrents downloaden en een ps3 op aansluiten zonder de poorten te hoeven openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels een Arcadyan modem ontvangen van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 02:33:
Kun je trouwens met die nieuwe modem (Arcadyan) gewoon torrents downloaden en een ps3 op aansluiten zonder de poorten te hoeven openen?
Geen probleem. Even controleren of uPnP aanstaat in de webinterface (192.168.2.254) en dan zou het naar behoren moeten werken :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Arcadyan nog steeds niet aangesloten, maar nu ik berichten lees dat anderen geen open nat op de console ermee krijgen vraag ik mij af of het wel klopt wat je zegt. Kan iemand hier met een ps3 bevestigen dat upnp gewoon werkt op deze router als je je console op aansluit en heb je dan ook nat 2?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:20:
De Arcadyan nog steeds niet aangesloten, maar nu ik berichten lees dat anderen geen open nat op de console ermee krijgen vraag ik mij af of het wel klopt wat je zegt. Kan iemand hier met een ps3 bevestigen dat upnp gewoon werkt op deze router als je je console op aansluit en heb je dan ook nat 2?
Waarom probeer je het niet gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt kpn nog de implematie van IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Hier heb ik al sinds enkele weken belachelijke FTP speed (10 kb/s) terwijl torrent wel gewoon met 1,4 MB (ja grote B) gaat. De KPN helpdesk kwam er niet uit en boden aan om een 'upgrade' uit te voeren.
Ze komen nu binnenkort VDSL in de wijkcentrale zetten en dan krijg ik dus ook de Thomson 789.

Ik dacht: prima.

Toen las ik de verhalen om het internet:
Ik heb vernomen dat je met die dichtgetimmerd Thomson niet meer hoeft te hopen op een NAT 2 bij je PS3 en dat mogelijks zelfs streamen via uPnP (dmv PS3 Media Server) niet meer mogelijk is.

Nu belde ik direct weer met KPN, maar die zeiden dat het niet meer mogelijk was het proces stop te zetten (wat een bullshit btw, typisch een geval van 'shitty customer service' zoals Richard Branson van Virgin zou zeggen). Ik vermelde ook dat ik hierover zaken had gelezen op o.a. Tweakers, waarop hij kwam met iets in de trant van: "die mensen denken allemaal er wat van af te weten op Tweakers.net"
Nu ben ik dus de klos.

Wat adviseren jullie mij?
1. Is er een mogelijkheid om het bovenstaande NAT en streaming probleem te verhelpen?
2. Eventueel kan ik overstappen naar een andere provider, maar dan wil ik graag niet weer dergelijke problemen hebben en niet boven de €40 komen (anders kan ik de betaler niet overtuigen van het nut om te switchen, zeker als er monteurskosten etc. bijkomen). Kortom niet te duur en niet weer zo'n dichtgetimmerde router.

Alvast bedankt voor eventuele hulp.

Ik wil afsluiten met te zeggen dat ik er zwaar door verbaasd ben dat een dergelijk product (net zoals TV) in dit tijdperk nog zo klantonvriendelijke kan zijn. Als bedrijfskundig student zie ik bij allerlei sectoren hoe ver de concurrentie en jacht op vervulling van klantwensen gaat, maar in deze sector (TV, bellen en internet) komen partijen weg met dergelijke dingen. Ik snap echt niet waarom dit zomaar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Evertt schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:41:
[...]

Nee dit werkt helaas niet. Ik heb zelf ook een ps3 en je krijg elke keer NAT type 3 te zien. Hier zijn meer mensen die hier last van hebben. Ik hoop dat KPN dit oplost niet als de andere problemen.
Met de 780 werkt het wel.

Gewoon uPnP aanzetten en alles werkt perfect.

Nu vraag ik me af wat er gebeurt als ik de 780 laat staan (terwijl de wijkcentrale wel wordt gemigreerd van ADSL naar VDSL) en ik dus die 789 shitbox niet installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:46
Dan werkt je upnp maar je internet niet. Bij VDSL werkt alleen de 789.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Johny_B schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:34:
Dan werkt je upnp maar je internet niet. Bij VDSL werkt alleen de 789.
Wordt dus overstappen. Gefeliciteerd KPN. Hoop dat jullie blij zijn met jullie aanbesteding voor een dichtgetimmerde router van een inmiddels failliete fabrikant.

Ik denk dat ik XS4ALL of Telfort maar eens ga proberen (tenzij daar ook rotrouters worden geleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Businessman007 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:17:
Hier heb ik al sinds enkele weken belachelijke FTP speed (10 kb/s) terwijl torrent wel gewoon met 1,4 MB (ja grote B) gaat. De KPN helpdesk kwam er niet uit en boden aan om een 'upgrade' uit te voeren.
Ze komen nu binnenkort VDSL in de wijkcentrale zetten en dan krijg ik dus ook de Thomson 789.

Ik dacht: prima.

Toen las ik de verhalen om het internet:
Ik heb vernomen dat je met die dichtgetimmerd Thomson niet meer hoeft te hopen op een NAT 2 bij je PS3 en dat mogelijks zelfs streamen via uPnP (dmv PS3 Media Server) niet meer mogelijk is.

Nu belde ik direct weer met KPN, maar die zeiden dat het niet meer mogelijk was het proces stop te zetten (wat een bullshit btw, typisch een geval van 'shitty customer service' zoals Richard Branson van Virgin zou zeggen). Ik vermelde ook dat ik hierover zaken had gelezen op o.a. Tweakers, waarop hij kwam met iets in de trant van: "die mensen denken allemaal er wat van af te weten op Tweakers.net"
Nu ben ik dus de klos.

Wat adviseren jullie mij?
1. Is er een mogelijkheid om het bovenstaande NAT en streaming probleem te verhelpen?
2. Eventueel kan ik overstappen naar een andere provider, maar dan wil ik graag niet weer dergelijke problemen hebben en niet boven de €40 komen (anders kan ik de betaler niet overtuigen van het nut om te switchen, zeker als er monteurskosten etc. bijkomen). Kortom niet te duur en niet weer zo'n dichtgetimmerde router.

Alvast bedankt voor eventuele hulp.

Ik wil afsluiten met te zeggen dat ik er zwaar door verbaasd ben dat een dergelijk product (net zoals TV) in dit tijdperk nog zo klantonvriendelijke kan zijn. Als bedrijfskundig student zie ik bij allerlei sectoren hoe ver de concurrentie en jacht op vervulling van klantwensen gaat, maar in deze sector (TV, bellen en internet) komen partijen weg met dergelijke dingen. Ik snap echt niet waarom dit zomaar kan.
Een upgrade geeft je geen zekerheid dat het probleem opgelost zal zijn, en KPN zal hier ook geen zekerheid over geven aangezien dit buiten de OSVW valt, lijkt me vrij risicovol. Indien je ADSL hebt lijkt me het antwoord makkelijk, gewoon zelf een modem aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
SCIxX schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:27:
[...]

Een upgrade geeft je geen zekerheid dat het probleem opgelost zal zijn, en KPN zal hier ook geen zekerheid over geven aangezien dit buiten de OSVW valt, lijkt me vrij risicovol. Indien je ADSL hebt lijkt me het antwoord makkelijk, gewoon zelf een modem aanschaffen.
Ik heb helaas InternetPlusBellen.

Maar ik zie zojuist dat KPN zo ongeveer de allerduurste is, zeker voor hetgeen je er voor terugkrijgt.
Ik ga dus kijken of ik kan overstappen, ben het nu zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Laatst online: 19:43
Vandaag migratie van IPB-premium (ADSL met SX552-dus voorheen ISDN) naar IPB-premium over VDSL. Vanmiddag stopte mijn oude modem ermee, zoals aangegeven door KPN. Daarna het verwijderen van SX552 en het plaatsen van de TG789vn, (geen gebruik gemaakt van splitter) en het internet+bellen werkte weer als een speer. Zelfs de snelheid ging weer omhoog (zat hiervoor op gem 13 met een dip naar 8, maar nu zit ik weer op 17) en dan moet het intrainen nog beginnen.

Had de brief ontvangen dat op 20-10 alles omgezet zou worden en werd maandag 18 oktober nog gebeld door KPN dat vandaag de migratie gestart zou worden. Ondanks alle horror verhalen over verstoken van internet en telefoon is deze migratie toch heel soepel en netjes verlopen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
mtv1 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:10:
Vandaag migratie van IPB-premium (ADSL met SX552-dus voorheen ISDN) naar IPB-premium over VDSL. Vanmiddag stopte mijn oude modem ermee, zoals aangegeven door KPN. Daarna het verwijderen van SX552 en het plaatsen van de TG789vn, (geen gebruik gemaakt van splitter) en het internet+bellen werkte weer als een speer. Zelfs de snelheid ging weer omhoog (zat hiervoor op gem 13 met een dip naar 8, maar nu zit ik weer op 17) en dan moet het intrainen nog beginnen.

Had de brief ontvangen dat op 20-10 alles omgezet zou worden en werd maandag 18 oktober nog gebeld door KPN dat vandaag de migratie gestart zou worden. Ondanks alle horror verhalen over verstoken van internet en telefoon is deze migratie toch heel soepel en netjes verlopen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Ik neem aan dat je geen Windows Homegroup, uPnP of gaming consoles gebruikt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
mtv1 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:10:

(zwarte) splitter is wel aan te raden i.c.m. VDSL i.v.m. ruisonderdrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
SCIxX schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:29:
[...]

(zwarte) splitter is wel aan te raden i.c.m. VDSL i.v.m. ruisonderdrukking.
ik zal het er weer tussen plaatsen, moet dan ook de PSTN kabel weer toegevoegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Businessman007 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:06:
[...]

Ik neem aan dat je geen Windows Homegroup, uPnP of gaming consoles gebruikt? :+
wel home-group, uPnP ga ik binnenkort toepassen, maar gebruik al PopCornHour via NFS server. inderdaad geen gaming consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 05:01

Totaalgeflipt

De enige echte

mtv1 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:12:
[...]

ik zal het er weer tussen plaatsen, moet dan ook de PSTN kabel weer toegevoegd worden?
Nee, alleen als je analoge telefonie hebt.

Maar als je IPB over VDSL hebt, en je nummer is geporteerd, dan heb je dus ook geen VDSL splitter meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Totaalgeflipt schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:04:
[...]

Nee, alleen als je analoge telefonie hebt.

Maar als je IPB over VDSL hebt, en je nummer is geporteerd, dan heb je dus ook geen VDSL splitter meer nodig ;)
Nee! Een zwart vdsl splitter mag er altijd tussen ivm ruisonderdrukking. Die oude grijze splitters mogen inderdaad wel weg in die situatie.

EDIT: En de pstn kabel hoef je niet meer aan te sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door LaserJet op 21-10-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
mtv1 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:14:
[...]

wel home-group, uPnP ga ik binnenkort toepassen, maar gebruik al PopCornHour via NFS server. inderdaad geen gaming consoles.
Laat binnenkort maar weten of alles lukt. Ik help het je hopen, maar gezien de verhalen vrees ik met grote vrezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
LaserJet schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:07:
[...]

Nee! Een zwart vdsl splitter mag er altijd tussen ivm ruisonderdrukking. Die oude grijze splitters mogen inderdaad wel weg in die situatie.

EDIT: En de pstn kabel hoef je niet meer aan te sluiten.
VDSL splitter geplaatst. inmiddels was de snelheid al wat omhoog gegaan (voor plaatsen van splitter), zal vanavond weer eens kijken wat het effect is.

zie wel FEC errors, maar die heeft iedereen heb ik gelezen, dus geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de firewall in de Arcadyan uitschakelen? En waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Als je het niet kan vinden in de webinterface dan zal het - net zoals met de oude modems - niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:17:
Als je het niet kan vinden in de webinterface dan zal het - net zoals met de oude modems - niet kunnen.
Niet waar, de sx551 is dit wel mogelijk, ook een ''oude'' modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:32:
[...]

Niet waar, de sx551 is dit wel mogelijk, ook een ''oude'' modem.
Maar daarin was het dan ook gewoon te vinden in de webinterface. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Maar daarin was het dan ook gewoon te vinden in de webinterface. B)
Het gaat erom dat hij aangeeft dat het niet mogelijk is op ''oudere'' versies van kpn de firewall uit te schakelen, wat gewoon niet waar is.

Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om van 3 in een pakket naar 2 in 1 pakket over te stappen. Zodat ik een eigen modem kan gebruiken. KPN is echt een drama. De arcadyan werkt ook niet goed op consoles.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
Ik zat pas eens te kijken op de kpn site wat de prijzen eigenlijk waren voor snellere abonnementen gewoon ter info niet om er verder iets mee te doen.

Wat ik toen tegen kwam vond ik wel vreemd wij hebben IPB Basis en betalen daar 30 euro voor hebben we ook nog bellenonbeperkt en daar betalen we 12.50 voor.
Terwijl op de website gewoon vrolijk staat dat je daar maar 10 euro voor hoeft te betalen.
Dus ik de facturen nog eens opzoeken maar daar staat toch echt dat wij 12.50 betalen.

Hebben meer mensen dit toevallig? Of is dit één of andere fout in de administratie.
Kan op de site ook geen emailadres vinden van de klantenservice o.i.d. en heb geen zin om zon duur 0900 nummer te bellen.
Ga denk binnenkort maar eens langs bij de kpnwinkel of één van jullie moet toevallig het emailadres van de klantenservice weten.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dutch Lion schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:20:
Ik zat pas eens te kijken op de kpn site wat de prijzen eigenlijk waren voor snellere abonnementen gewoon ter info niet om er verder iets mee te doen.

Wat ik toen tegen kwam vond ik wel vreemd wij hebben IPB Basis en betalen daar 30 euro voor hebben we ook nog bellenonbeperkt en daar betalen we 12.50 voor.
Terwijl op de website gewoon vrolijk staat dat je daar maar 10 euro voor hoeft te betalen.
Dus ik de facturen nog eens opzoeken maar daar staat toch echt dat wij 12.50 betalen.

Hebben meer mensen dit toevallig? Of is dit één of andere fout in de administratie.
Kan op de site ook geen emailadres vinden van de klantenservice o.i.d. en heb geen zin om zon duur 0900 nummer te bellen.
Ga denk binnenkort maar eens langs bij de kpnwinkel of één van jullie moet toevallig het emailadres van de klantenservice weten.
Heb je niet toevallig een extra nummer wat het totaal op 12,50 brengt? Als je daadwerkelijk 12,50 betaalt voor belonbeperkt klopt dit niet en kun je of dit gewoon blijven betalen of de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
SCIxX schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:06:
[...]

Heb je niet toevallig een extra nummer wat het totaal op 12,50 brengt? Als je daadwerkelijk 12,50 betaalt voor belonbeperkt klopt dit niet en kun je of dit gewoon blijven betalen of de helpdesk bellen.
Ja dat had ik ook al zitten kijken maar ik weet zeker dat wij maar 1 nummer hebben. Staat ook bij mijnKPN maar één nummer.
Ga binnenkort wel ff een belletje doen of langs de KPN-winkel.
Rekening
Bedrag
Periodieke kosten
· BelOnbeperkt Altijd periode 26 okt 2010 t/m 25 nov 2010 € 12.50
· InternetPlusBellen Basis periode 26 okt 2010 t/m 25 nov 2010 € 30.00

[ Voor 16% gewijzigd door Dutch Lion op 29-10-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Laatst online: 00:46
Dutch Lion heeft het over een oud contract. Destijds waren de prijzen anders geformuleerd in de zin van abonnementen en belopties. Toen nam je een abonnement op IPB Basis met belonbeperkt altijd en kreeg je korting op Belonbeperkt altijd van EUR 2,50. Je betaalde echter wel EUR 35,00 voor IPB Basis en nog eens EUR 10,00 voor BOA en een korting van EUR 2,50 op BOA.

Prijzen zijn veranderd en belopties zijn opgeslpitst en nu betaal je voor een nieuw contract EUR 30,00 voor IPB Basis en EUR 10,00 voor BOA. Abonnementsprijs voor nieuwe klanten is dus omlaag gegaan, Maar jij blijft het oude tarief betalen.

Ik zou even je voordeeloptie op het bellen wijzigen als ik jou was; dat is geen contractwijziging (dus geen verlenging), maar op een of andere manier scheelt het je EUR 2,50 per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Ja inderdaad bij de oude facturen stond er telkens 2.50 korting.
Ik zal wel ff wat proberen misschien gooi ik dat onbeperkt bellen überhaupt er wel uit.

Is trouwens al de tweede keer dat we als bestaande klanten van kpn "genaaid" worden. Vind ik niet echt netjes.
Jaar geleden was ook de snelheid voor nieuwe klanten opeens omhoog terwijl dit later bij bestaande klanten pas wordt doorgevoerd. Naar mijn bescheiden mening hoort die volgorde toch andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Aangezien er veel mensen zijn met problemen de modems van KPN, vraag ik me af of het een reden kan zijn om vroegtijdig over te kunnen stappen. KPN levert immers niet zoals beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
ronwiel schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:46:
Aangezien er veel mensen zijn met problemen de modems van KPN, vraag ik me af of het een reden kan zijn om vroegtijdig over te kunnen stappen. KPN levert immers niet zoals beloofd.
Wat levert KPN niet wat ze wel beloofd hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Online gamen zonder vertraging of het uitvallen van je verbinding. Simpelweg plezier hebben in het online spelen van games met de zekerheid dat het niet aan de snelheid van je verbinding zal liggen. Want met KPN Glasvezel is online gamen nooit meer hetzelfde. Of je nou gaat gamen op je PC, Playstation, Nintendo of Xbox, de snelheid van glasvezel Internet geeft je volledige vrijheid tijdens het spelen van je favoriete online games.
KPN is al vanaf deze zomer bezig met een software update voor de modems zodat deze weer port forwarding ondersteunen. De verwachting is dat de update dit kwartaal gaat komen, maar KPN geeft zelf aan dat het eerste kwartaal van volgend jaar ook mogelijk is. De update is echter al zo vaak uitgesteld dat weinig klanten nog vertrouwen hebben in een juiste oplossing.

Op hun website , zie quote, wordt echter beweerd dat gamen geen enkel probleem is met KPN.

[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 30-10-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Deze reclame wordt volgens mij alleen voor glasvezel gemaakt, niet voor ADSL/VDSL. Voor glasvezel zou je het kunnen proberen om via die manier onder je contract uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nu wel met kpn interactieve tv een eigen modem gebruiken of is dit niet mogelijk? Ik heb net het pakket kunnen wijzigen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakkers
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:30
Is kpn voip bijvoorbeeld even duur als voipbuster ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
twakkers schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:46:
Is kpn voip bijvoorbeeld even duur als voipbuster ?
Pak de prijzen en leg ze naast elkaar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zojuist dus de router gehad.

Inderdaad NAT 3.

Dag KPN!

En nog doodleuk blijven vertellen dat NAT2 mogelijk is aan de helpdesk.

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Het lijkt erop dat de TS weer eens aangepast mag worden;
http://www.kpn.com/prive/...net-klant/slim-bellen.htm en http://kassa.vara.nl/vraa...il/kan-en-mag-dit-zomaar/

Overigens waren Planet en Het Net toch ook al lang gestopt?

• SCIxX
Klopt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws, voor mij tenminste. KPN gaat haar tarieven voor de internetplusbellen diensten wijzigen. Kan ik mooi mij contract rechtmatig opzeggen, aangezien een wijziging in de algemene voorwaarden omtrent de inhoudt van de afgesloten overeenkomst, de klant rechtmatig de mogelijkheid geeft om dit zonder kosten te ontbinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Even een crosspost.

Meteen na het lezen van nieuws: KPN wijzigt tarieven InternetPlusBellen en BelVrij in 2011 heb ik gebeld met KPN Glasvezel klantenservice. De medewerker was nog niet op de hoogte van wijziging en na het zien van URL vertelde hij dat het inderdaad ook voor glasvezel klanten geld. Na navraag bleek het toch weer niet zo zijn, hoewel de naam de van abonnementsvorm hetzelfde is.

Nu is mij vraag hebben andere glasvezel klanten toevallig al een brief gehad over de wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Komt er ooit nog een update voor de Thompson modem? Zodat ik poorten kan openen.

Ik wil graag online gamen op de ps3 met gt5. Maar KPN beloofde steeds een update in de 3de kwartaal en de 4de kwartaal ik heb nog steeds niets gezien.

Maar blijkbaar wil kpn geen online gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
hoop dat dit het juiste topic is. ik heb nu digitenne en intetnet extra van kpn. ik wilde overstappen naar het pakket internet+tv voor 35 euro. betaal nu totaal 43,50. voor 35 euro krijg je dan internet basis en intractive tv. dus ik bellen, de mevr vertelde mij dat de intwractieve ook gebruik maakt van de internet lijn. hierdoor wordt het internet onwijs traag. hebben hier mensen ervaring mee? marketing truc om mij een duurdere abo aan te smeren of is het echt traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN gaat opgezegd worden, die wijziging van de algemene voorwaarden komt dus goed gelegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Loev schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:23:
hoop dat dit het juiste topic is. ik heb nu digitenne en intetnet extra van kpn. ik wilde overstappen naar het pakket internet+tv voor 35 euro. betaal nu totaal 43,50. voor 35 euro krijg je dan internet basis en intractive tv. dus ik bellen, de mevr vertelde mij dat de intwractieve ook gebruik maakt van de internet lijn. hierdoor wordt het internet onwijs traag. hebben hier mensen ervaring mee? marketing truc om mij een duurdere abo aan te smeren of is het echt traag?
Er is ook nog een ITV topic ;)
Maar ITV neemt idd snelheid van je internet, afhankelijk van je lijnsnelheid kan je internet langzamer worden.
Wat zijn de waarden uit je modem?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
bedankt voor de reactie. over welke waarden heb je het? down en upload? torrents gaan rete snel. ik haal vaak snelheden van boven de 1 mb. ik zal de snelheden posten in het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08 00:01
Hallo allemaal,

ik probeer er achter te komen of het mogelijk is om vanaf een willekeurige voip-account (zonder 'echt' telefoonnummer, maar met een sip-adres als in user@domain.com) te bellen naar de analoge telefoon die aangesloten is op de Siemens EB.

Het bellen met X-Lite van de EB naar buiten (door account *105 en wachtwoord kpn te gebruiken) werkt in principe, maar toen ik probeerde naar mijn losse voip-account (user@domain) te bellen om zo er achter te komen wat het sip-adres van mijn EB was kreeg ik een gesproken melding dat het nummer niet bestond.

Stel dat ik een 084-nummer aanvraag (en dat laat doorschakelen naar die analoge telefoon op de EB), krijg ik daar dan ook een sip-adres bij waar ik naartoe kan bellen of kan er dan nog steeds alleen naar het 084-nummer gebeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
  • Laatst online: 24-08 00:01
wind-rider schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:38:
Hallo allemaal,

ik probeer er achter te komen of het mogelijk is om vanaf een willekeurige voip-account (zonder 'echt' telefoonnummer, maar met een sip-adres als in user@domain.com) te bellen naar de analoge telefoon die aangesloten is op de Siemens EB.

Het bellen met X-Lite van de EB naar buiten (door account *105 en wachtwoord kpn te gebruiken) werkt in principe, maar toen ik probeerde naar mijn losse voip-account (user@domain) te bellen om zo er achter te komen wat het sip-adres van mijn EB was kreeg ik een gesproken melding dat het nummer niet bestond.

Stel dat ik een 084-nummer aanvraag (en dat laat doorschakelen naar die analoge telefoon op de EB), krijg ik daar dan ook een sip-adres bij waar ik naartoe kan bellen of kan er dan nog steeds alleen naar het 084-nummer gebeld worden?
Ik bedenk mezelf net dat ik een Asterisk server op zou kunnen zetten en die laten aanmelden als *105. Dan die server naar buiten toe open zetten zodat ik vanuit het buitenland naar een user@domain adres op die server kan bellen vanuit het buitenland, en de calls routeren naar *101 zodat ze op de vaste telefoon terecht zouden komen.

Maar toch hoopte ik op een iets nettere en simpelere oplossing. Wie weet iets?

EDIT: Met de gegevens uit dit topic kan ik wel naar buiten bellen, maar het lukt asterisk niet om zich te laten registreren op de experiabox. Ik heb een Siemens, dus het IP adres waarop geregistreerd moet worden is 192.168.2.1. De melding is:
code:
1
chan_sip.c:11502 sip_reg_timeout:    -- Registration for '*105@192.168.2.1@192.168.2.1' timed out, trying again

Als ik asterisk zou kunnen laten registreren zou ik gesprekken van *101 (analoge telefoon) naar *105 kunnen laten doorschakelen naar een vooraf ingesteld SIP-adres.

[ Voor 19% gewijzigd door wind-rider op 12-12-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Er is een nieuwe firmware uit voor de Thomson TG789vn firmware versie is 8.4.2.U.

Poort openen werkt nu veel beter. Alleen werkt het nog niet helemaal vlekkeloos als je een router heb tussen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
Edit: verkeerde topic! Sorry!

[ Voor 85% gewijzigd door Henkie-Jan op 13-12-2010 17:25 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martemp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 09:02
Een jaar geleden het volgende geplaatst, waarop gereageerd werd om het maar uit te proberen.

Kan ik tijdens een langere afwezigheid (enkele weken) de IPB modem ook uit doen? Kan ik dan de telefoontjes via voicemail binnen laten komen en haalt het modem na inschakeling de gemiste updates in?

Voor wat het waard is, na ruim een jaar toch even een vervolg. Ik vond het uittesten een beetje groot risico, te meer omdat ik het modem niet graag uit zette. Vanuit KPN wordt dat nu om redenen van duurzaamheid wel aanbevolen bij langdurige afwezigheid. Maar dan zou ik met een niet werkend antwoordapparaat te maken krijgen. Maar er was nog de online voicemail. Via correspondentie met KPN heb ik nu toch zekerheid dat mijn idee kan werken:
` Ja, Voicemail werkt dan inderdaad wel nog. Dat wordt in het VoiP platform al afgevangen maar een antwoord apparaat werkt dan natuurlijk niet meer (omdat de modem het niet kan doorgeven).`
Dat scheelt dus weer een beetje energie.

Martemp

[ Voor 18% gewijzigd door martemp op 14-12-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Evertt schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:06:
Er is een nieuwe firmware uit voor de Thomson TG789vn firmware versie is 8.4.2.U.

Poort openen werkt nu veel beter. Alleen werkt het nog niet helemaal vlekkeloos als je een router heb tussen hangen.
Nou het werkt niet goed.
Ik heb nu een week deze FW en moet elke dag het modem resetten (nadat ik de PS3 heb aangezet) om weer portforwarding te krijgen en dus NAT2.
Het is echt NOG niet goed.
En dat na meer dan een half jaar dat KPN weet dat het niet werkt.
Echt te triest voor woorden.
Ik ga een hele boze brief sturen aan de hoofddirectie van de KPN.

Eerst maar eens een electronische klachtenprocedure opgestart. Nou dat leidt dus tot niks:
http://www.klachtenoploss...el-on-line-gamen-met-kpn/

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 21-12-2010 13:56 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik ben hier ook helaas achter gekomen. Ik heb hetzelfde probleem als jij ook moeten resetten voor ik weer nat2 krijg op de ps3. Het is gewoon te triest voor woorden dat KPN weer iets bagger levert,

Ik wil gewoon kunnen internet gamen op de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik zit nu met de KPN aan de lijn.
De mededeling is dat ze het NIET ondersteunen en dat ik pech heb.
Op de vraag waarom ze dit niet vooraf communiceren krijg ik het antwoord dat ze echt niet vooraf kunnen weten wat ik allemaal wil aansluiten!
Echt ongelovelijk.
Ik zal het vervolg straks hier posten. Nu ben ik echt boos.

Haha ze gaan het verhelpen (bij mij). Heb namelijk gedreigd met opzeggen en dat kon ook nog. Maar voordat ik de kans kreeg boden ze een oplossing. Die zal ik op korte termijn krijgen van ze.
Ben benieuwd......

[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 22-12-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb nu de Arcadyan ARV7519i met Firmware Version:01.01.211 en het werkt. Maar niet te voreg juigen eerst zien of ik niet elke dag opnieuw moet rebooten ;)

Nee dus..... Werkt perfect ;w

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 24-12-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik zit hier bij m'n opa en oma, en die hebben laatst een enorme stroomstoring gehad. Sindsdien werkt de WLAN van de Experia Box (zon ouderwetse speedtouch ofzo) niet meer (gewoon bellen wel!)
Ik heb 'm even uitgezet & weer aangezet in de hoop dat alles zou restarten.
Niet dus... Nu branden alleen Power en DSL :( Internet, Voice en WLAN blijven uit!

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het een beetje sneu om ze zonder telefoon achter te laten met kerst ;)

Edit: het is een Thomson 780 WL

[ Voor 3% gewijzigd door SiliconError op 25-12-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Laatst online: 13-09 13:20
SiliconError schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:36:
Ik zit hier bij m'n opa en oma, en die hebben laatst een enorme stroomstoring gehad. Sindsdien werkt de WLAN van de Experia Box (zon ouderwetse speedtouch ofzo) niet meer (gewoon bellen wel!)
Ik heb 'm even uitgezet & weer aangezet in de hoop dat alles zou restarten.
Niet dus... Nu branden alleen Power en DSL :( Internet, Voice en WLAN blijven uit!

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het een beetje sneu om ze zonder telefoon achter te laten met kerst ;)

Edit: het is een Thomson 780 WL
Even de router resetten (met de stroom ingeschakeld 30 seconden de resetknop ingedrukt houden), dan zou alles weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Er gebeurt helemaal niks, volgens mij is die modem helemaal de weg kwijt. Zelfs het reset-gaatje doet niks en wordt compleet genegeerd.
Het reset knopje indrukken en dan stroom erop zetten geeft een feestelijke disco van rood en orandje brandende ledjes, na 5 min staan weer de Power en de DSL led te branden, en de rest niet. KPN stuurt dinsdag een monteur met een nieuwe modem langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonie ligt er vaak uit hier de laatste tijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring tot nu toe van een PS3 en de 780,

Gran Turismo - Niets ingesteld in de 780 en PS3. Online ok
GTA 4 - Niets ingesteld in de 780 en de PS3.Online slecht / Poorten doorgezet in de 780 incl die van de PS3. Online slecht

UPnP ingeschakeld in de 780 en de PS3, geen problemen. Heeft wel gevolgen voor de beveiliging van het netwerk/Pc's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internetverbinding valt om de haverklap uit. Vroeger was alles prima, maar sinds een week valt hij constant uit. Als hij dan uitviel deed hem gewoonweg via het knopje op de modem uit en 2 seconde later weer aan, en het werkte dan weer. Maar nu werkt dat niet meer. Als ik dat trucje doe, connect hij niet met internet, er staat dan rechtsonderin mn scherm gewoon volle streepjes internet met een geel driehoekje er in.

Ik heb al geprobeerd via http://192.168.1.254/ terug te zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw op te starten, maar ik weet eerlijk gezegd nooit of dat gelukt is. Als hij dan vraagt om bevestiging klik ik ja, en dan blijft de pagina laden. De modem herstart dan wel, maar die pagina laadt niet naar een nieuwe pagina en het probleem van internet is niet opgelost.

Ik game ook met PS3, en had wat poorten opengezet voor Black Ops. Ook had ik UnpNp(ofzo) aangezet.

Kunnen jullie aub helpen?

• Pyrone89
Ik moet nu ook elke dag de router resetten om weer NAT te krijgen.

Ook wordt ik het inmiddels wel zat dat de router zich soms spontaan reset en alle instellingen terugzet naar fabrieksinstellingen.

Wat voor prutsers werken er bij KPN?
Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste