We hebben het hier over 2 verschillende dingen. Jij hoogst waarschijnlijk over vdsl vanaf de centrale. En ik over vanaf de kvd dus fttc
Bij ISDN zetten ze dan VDSL op het tweede aderpaar, als dat mogelijk is:Loekie schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:19:
Ik ben bang dat je verkeerd geïnformeerd bent, analoge telefonie en VDSL kunnen prima op 1 lijn en wordt door KPN ook aangeboden.
ISDN is een ander verhaal...
http://www.xs4all.nl/klan...nternet/faq_vdsl.php#isdn
Je ISDN-telefonie blijft dan achter op het eerste aderpaar.
Ehm, beiden vallen officieel onder de noemer fttcTotaalgeflipt schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:38:
We hebben het hier over 2 verschillende dingen. Jij hoogst waarschijnlijk over vdsl vanaf de centrale. En ik over vanaf de kvd dus fttc
Vanaf de centrale is wat KPN nu doet en dit wordt waarschijnlijk bijgetrokken naar streetcabinets.
In beide gevallen kan een splitter nodig zijn(ook als het een VDSL-only is).
EDIT: Ik zei dat wel, maar helemaal klopt het niet. KPN zal niet graag(lees niet) bij een VDSL vanuit kvd/streetcabinet daarover een analoge lijn willen hebben. Dan is het voordeel van ALL-IP al lang en breed weg, dus vanuit kvd zal KPN geen analoge telefonie op zelfde lijn hebben. Wellicht wordt dan de hierboven geschetste methode gebruikt voor klanten die echt willen...
[ Voor 27% gewijzigd door Loekie op 31-07-2010 01:51 ]
Even een update van mijn kant.. ik had dus hiervoor problemen met mijn KPN verbinding die ik sinds een paar weken heb.. lag dus aan mijn splitter.. nu gebruik ik geen splitter meer en de eerste dagen leek mijn probleem over te zijn.. maar ik heb weer last van internet die even, voor 1s, eruit ligt en weer terug komt.. ik kan niet eens een videostream op een site bekijken... pffff
EN.. ik haal nooit 8mb/s hier... hooguit 3-4... dat begrijp ik ook niet...
EN.. ik haal nooit 8mb/s hier... hooguit 3-4... dat begrijp ik ook niet...
[ Voor 9% gewijzigd door kyddil op 05-08-2010 00:16 ]
Verwijderd
Het lijkt erop dat KPN van plan is om van de oude modem af te stappen omdat de huidige voor problemen zorgt met gamen. Inmiddels gelezen dat de eerste levering ''Arcadyan'' modems al verstuurd zijn.
Even kijken of ik de huidige modem kan inruilen voor een nieuwe.
http://kpn.uberfail.nl/content/73
Hopelijk lost dit alles op.
Even kijken of ik de huidige modem kan inruilen voor een nieuwe.
http://kpn.uberfail.nl/content/73
Hopelijk lost dit alles op.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 23:33 ]
Ben heel erg benieuwt! En dan inderdaad hopen dat de firmware niet dichtgetimmerd is...
edit: http://kpn-customer.custh...php?p_faqid=9355#arcadyan
Nog wat meer over dit modem.
edit: http://kpn-customer.custh...php?p_faqid=9355#arcadyan
Nog wat meer over dit modem.
[ Voor 45% gewijzigd door Brad op 08-08-2010 00:10 ]
Hij zorgt in iedergeval niet meer voor problemen met de PS3 en xbox360. UPnP en portforwarding werkt prima maar er zit geen DMZ optie in.
...
wat technische specificaties van de Arcadyan:
Hardware Specifications
Interfaces
WAN
• 1 RJ11 DSL Line port
• 1 FXO interface
LAN
• 4- port autosensing 10/100Base-T & auto MDI/MDI-X
Ethernet switch
• 2 FXS POTS interfaces
• 1 USB 2.0 host
• Wi-Fi complies with IEEE 802.11n and IEEE 802.11 b/g
standards
Extras
• 1 restore factory default button
• 1 push button for both WiFi on/off and WPS
• 1 power on/off switch
AC Voltage
• 2 00 - 24 0 VAC (switched mode power supply)
Operating Temperature
• 0 - 40 oC (32 - 104 oF)
Humidity
• Operating: 10 - 85% non-condensing
• Storing: 5 - 95% non-condensing
Dimension
• 192x181mm (WxH)
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
DSL? Is dat dan ook VDSL?kKaltUu schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:29:
wat technische specificaties van de Arcadyan:
[...]
Verwijderd
Ieder geval goed nieuws dat de problemen hierdoor grotendeels opgelost zijn. Iemand enig idee wanneer je je oude modem kunt omruilen met deze exemplaar?
Verwijderd
Heb je het al uitgeprobeerd dan?IceM schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:25:
Hij zorgt in iedergeval niet meer voor problemen met de PS3 en xbox360. UPnP en portforwarding werkt prima maar er zit geen DMZ optie in.
Ik ben een beetje zat deze modem. Voorheen had ik de siemens met daarachter een router werkte perfect.
Tot dat de Siemens kapot ging en de Thomson kwam. Alleen maar problemen soms hapert internet en de poorten zijn ook niet goed in te stellen. Alleen heb ik bij Emule en bij Utorrent de poorten weten te openen. Ik kan nog steeds niet online gamen in ps3 omdat de poorten niet zijn in te stellen.
Ik ben beetje klaar mee met deze modem en met KPN. Na 1 juli is er geen nieuwe firmware geweest die KPN beloofde.
Ik denk niet dat een nieuwe modem zal helpen de nieuwe Thomson modem is een goede modem maar het is de software die KPN heeft opgezet waar je niets mee kan.
Tot dat de Siemens kapot ging en de Thomson kwam. Alleen maar problemen soms hapert internet en de poorten zijn ook niet goed in te stellen. Alleen heb ik bij Emule en bij Utorrent de poorten weten te openen. Ik kan nog steeds niet online gamen in ps3 omdat de poorten niet zijn in te stellen.
Ik ben beetje klaar mee met deze modem en met KPN. Na 1 juli is er geen nieuwe firmware geweest die KPN beloofde.
Ik denk niet dat een nieuwe modem zal helpen de nieuwe Thomson modem is een goede modem maar het is de software die KPN heeft opgezet waar je niets mee kan.
De Arcadyan is enkel een adsl2+ modem, géén VDSL.
Ik niet, maar mensen die ik ken wel en die hebben het zowel met de PS3 als met de Xbox360 getest en dat werkte out-of-the-box.
...
Toch ongelofelijk, en dat terwijl ze nu VDSL uitrollen toch?
Dat betekent in ieder geval dat ik niet die Arcadyan kan nemen...
Dat betekent in ieder geval dat ik niet die Arcadyan kan nemen...
Volgens mij valt VDSL vanaf de centrale toch echt NIET onder de noemer FttC hoor. Een paar honderd meter vanaf een centrale noem ik toch echt niet "to the curb"Loekie schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:25:
[...]
Ehm, beiden vallen officieel onder de noemer fttc
Vanaf de centrale is wat KPN nu doet en dit wordt waarschijnlijk bijgetrokken naar streetcabinets.
In beide gevallen kan een splitter nodig zijn(ook als het een VDSL-only is).
EDIT: Ik zei dat wel, maar helemaal klopt het niet. KPN zal niet graag(lees niet) bij een VDSL vanuit kvd/streetcabinet daarover een analoge lijn willen hebben. Dan is het voordeel van ALL-IP al lang en breed weg, dus vanuit kvd zal KPN geen analoge telefonie op zelfde lijn hebben. Wellicht wordt dan de hierboven geschetste methode gebruikt voor klanten die echt willen...
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Wanneer denk je dat je de oude modem kunt omruilen met een nieuwe?IceM schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:07:
[...]
De Arcadyan is enkel een adsl2+ modem, géén VDSL.
[...]
Ik niet, maar mensen die ik ken wel en die hebben het zowel met de PS3 als met de Xbox360 getest en dat werkte out-of-the-box.
Volgens mij werd dan ook "Fiber to the Cabinet" genoemd.eymey schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:12:
[...]
Volgens mij valt VDSL vanaf de centrale toch echt NIET onder de noemer FttC hoor. Een paar honderd meter vanaf een centrale noem ik toch echt niet "to the curb"
Raad eens! Zelfde afkorting!
Zou ook niet weten of wat ik zeg klopt en zo nee hoe het dan wel genoemd zou moeten worden met welke afkorting.
Een grotere centrale met DSLAM apparatuur vind ik niet echt meer een "Cabinet"
.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
We moeten het FttMDF of FttSDF noemenJoen schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:29:
[...]
Volgens mij werd dan ook "Fiber to the Cabinet" genoemd.
Raad eens! Zelfde afkorting!
Zou ook niet weten of wat ik zeg klopt en zo nee hoe het dan wel genoemd zou moeten worden met welke afkorting.
Hmm, dat is dan ook wel weer zo inderdaad...eymey schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:45:
Een grotere centrale met DSLAM apparatuur vind ik niet echt meer een "Cabinet".
Ik denk dat dat nog wel de beste benamingen zouden zijn, maar niet echt makkelijk te onthouden...
Ik denk dat het gewoon het handigst is om te kijken naar hoe KPN het 'market'.
Ze bieden ruwweg 2 groepen producten aan:
* Internet plus bellen, Internet plus bellen + itv, Internet + itv
* KPNGlasvezel
Bij groep 1 gaat het gewoon om de 'good old' ADSL abbo's, recentelijk uitgebreid met de centrales waarin ze VDSL DSLAM's hebben geplaatst, nodig om de hogere snelheden van de duurdere internet abbo's waar te maken.
Bij groep 2 bieden FttH aan in de gebieden waar Reggefiber netwerken heeft aangelegd met KPN als actieve netwerklaag, maar OOK (in een relatief selectief gebied zoals bv. een deel van Apeldoorn) VDSL op kortere afstanden (met hogere specs dan wat met VDSL op de huidige gemiddelde afstand tot de centrale mogelijk zou zijn).
Wikipedia: Fiber to the curb is misschien wel een leuk artikel
. Er van uitgaande dat de info die hierin staat juist is, natuurlijk.
Wikipedia: Fiber to the x deze engelse uitleg is nog leuker
.
Ik wil overigens er niet op hameren dat de originele uitleg/aanname van Loekie onjuist is (dat alles waarbij VDSL bij KPN gebruikt wordt, ook over de langere afstanden, al FttC genoemd wordt). Dat kan alleen KPN zelf maar zeggen.
Het is ook wat voor definitie je eraan geeft. Maar ik ben geneigd de uitleg in de wikipedia artikelen te volgen en de uitleg zoals die algemener op div. internetsites geldt.
Ze bieden ruwweg 2 groepen producten aan:
* Internet plus bellen, Internet plus bellen + itv, Internet + itv
* KPNGlasvezel
Bij groep 1 gaat het gewoon om de 'good old' ADSL abbo's, recentelijk uitgebreid met de centrales waarin ze VDSL DSLAM's hebben geplaatst, nodig om de hogere snelheden van de duurdere internet abbo's waar te maken.
Bij groep 2 bieden FttH aan in de gebieden waar Reggefiber netwerken heeft aangelegd met KPN als actieve netwerklaag, maar OOK (in een relatief selectief gebied zoals bv. een deel van Apeldoorn) VDSL op kortere afstanden (met hogere specs dan wat met VDSL op de huidige gemiddelde afstand tot de centrale mogelijk zou zijn).
Wikipedia: Fiber to the curb is misschien wel een leuk artikel
Wikipedia: Fiber to the x deze engelse uitleg is nog leuker
Ik wil overigens er niet op hameren dat de originele uitleg/aanname van Loekie onjuist is (dat alles waarbij VDSL bij KPN gebruikt wordt, ook over de langere afstanden, al FttC genoemd wordt). Dat kan alleen KPN zelf maar zeggen.
Het is ook wat voor definitie je eraan geeft. Maar ik ben geneigd de uitleg in de wikipedia artikelen te volgen en de uitleg zoals die algemener op div. internetsites geldt.
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 09-08-2010 00:45 ]
"Internet die hapert".. dat heb ik dus ook.. Heb sinds een maand internet van KPN maar ik ben er gewoon NIET tevreden over.. mijn PS3 werkt ook niet.. ik vraag me af of we nou de nieuwe modems krijgen...Evertt schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:57:
Ik ben een beetje zat deze modem. Voorheen had ik de siemens met daarachter een router werkte perfect.
Ik kan hierbij bevestigen dat VDSL met snelheden tot 40mbps (Premium) gewoon gerekend wordt tot koper. VDSL icm glasvezel waar hogere snelheden mogelijk zijn, wordt bij KPN tot de glasgroep gerekend en heet daar FttC. Ten overvloede, glasvezel tot aan je modem heet FttH.eymey schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:42:
Ik denk dat het gewoon het handigst is om te kijken naar hoe KPN het 'market'.
[...]
De eerste groep (VDSL koper) betreft hoofdzakelijk alleen een upgrade van de wijkcentrales. De tweede groep (VDSL glas/FttC) betreft glasvezel tot in de straatkast.
Verwijderd
KPN geeft aan dat de Arcadyan modems alleen (nu nog) gebruikt worden voor de normale ADSL abonnementen en geen internet plus bellen.
De oude modems met dit pakket kan nog niet omgeruild worden. Echt kut.
pffff...... Dit irriteert mij zo erg he.. laat staan dat ik een 8 mb/s verbinding heb.. (max 6 mb/s).. "hapert" mijn internet ook.. Als ik KPN bel wordt mij verteld dat ze daar weinig aan kunnen doen want KPN investeert dus niet genoeg in hun ADSL verbinding... Modems die niet goed zijn.. waar ben ik aan begonnenVerwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:36:
KPN geeft aan dat de Arcadyan modems alleen (nu nog) gebruikt worden voor de normale ADSL abonnementen en geen internet plus bellen.

Dan kan je vragen of ze zelf verbrekingen zien, mits dit 10+ per dag is worden er verdere stappen ondernomen.kyddil schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:36:
[...]
pffff...... Dit irriteert mij zo erg he.. laat staan dat ik een 8 mb/s verbinding heb.. (max 6 mb/s).. "hapert" mijn internet ook.. Als ik KPN bel wordt mij verteld dat ze daar weinig aan kunnen doen want KPN investeert dus niet genoeg in hun ADSL verbinding... Modems die niet goed zijn.. waar ben ik aan begonnen
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Nou ik had vorige week gebeld.. ze zagen wel dat mijn verbinding (onlangs dat de centrale best dichtbij is) heel langzaam is... en dat dit probleem bij meerdere is.. Over mijn ander probleem konden ze vrij weinig aan doen.. behalve 10 euro korting geven op mijn abonnement.. maar dat is eenmalig.. Ik heb ze ook uitgelegd dat t snelheid mij niet boeit.. dan maar 6mb verbinding ipv 8.. alleen ik wil wel een stabiele verbinding, helemaal van een bedrijf als KPN. Maja werd dus uitgelegd dat zelfs de technische helpdesk weinig aan kon doen...kKaltUu schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:43:
[...]
Dan kan je vragen of ze zelf verbrekingen zien, mits dit 10+ per dag is worden er verdere stappen ondernomen.
En ik heb het niet eens gehad over mijn telefonie.. die rare geluiden maakt.. midden in t gesprek afkapt..
Pff weer de helpdesk bellen dan maar...
[ Voor 9% gewijzigd door kyddil op 09-08-2010 16:14 ]
Verwijderd
Dan kan het beste leiden met je telefonie-probleem, die komen makkelijker bij de 2e lijn terecht.kyddil schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:51:
[...]
Nou ik had vorige week gebeld.. ze zagen wel dat mijn verbinding (onlangs dat de centrale best dichtbij is) heel langzaam is... en dat dit probleem bij meerdere is.. Over mijn ander probleem konden ze vrij weinig aan doen.. behalve 10 euro korting geven op mijn abonnement.. maar dat is eenmalig.. Ik heb ze ook uitgelegd dat t snelheid mij niet boeit.. dan maar 6mb verbinding ipv 8.. alleen ik wil wel een stabiele verbinding, helemaal van een bedrijf als KPN. Maja werd dus uitgelegd dat zelfs de technische helpdesk weinig aan kon doen...
En ik heb het niet eens gehad over mijn telefonie.. die rare geluiden maakt.. midden in t gesprek afkapt..
Pff weer de helpdesk bellen dan maar...
Er is maar 1 oplossing kpn moet de firmware gewoon op orde hebben. Ik denk zelf niet dat wel zomaar een nieuwe modem krijgen omdat we dit probleem hebben. Dat zal KPN veel geld kosten omdat ze aardig hebben investeert in de nieuwe Thomson.kyddil schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:47:
[...]
"Internet die hapert".. dat heb ik dus ook.. Heb sinds een maand internet van KPN maar ik ben er gewoon NIET tevreden over.. mijn PS3 werkt ook niet.. ik vraag me af of we nou de nieuwe modems krijgen...
Het kan KPN toch niks schelen in Juli kwam een nieuwe firmware update ik heb nog niets gezien. Het is ook voor niks dat je klachten niet kan mailen via de mail. Als je klachten heb mag je KPN bellen via een 0900 nummer lekker makkelijk geld verdienen als je klachten hebt.
Je kan nu alleen mailen over je factuur. Daar heb je veel aan. Het boeit KPN toch niks.
Van wat ik vernomen had was de 10ct p/m erop gezet vanwege teveel abuse, niets met een bron van inkomsten.Evertt schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:50:
[...]
Er is maar 1 oplossing kpn moet de firmware gewoon op orde hebben. Ik denk zelf niet dat wel zomaar een nieuwe modem krijgen omdat we dit probleem hebben. Dat zal KPN veel geld kosten omdat ze aardig hebben investeert in de nieuwe Thomson.
Het kan KPN toch niks schelen in Juli kwam een nieuwe firmware update ik heb nog niets gezien. Het is ook voor niks dat je klachten niet kan mailen via de mail. Als je klachten heb mag je KPN bellen via een 0900 nummer lekker makkelijk geld verdienen als je klachten hebt.
Je kan nu alleen mailen over je factuur. Daar heb je veel aan. Het boeit KPN toch niks.
Ik heb hier de webinterface van de Arcadyan gezien, en daar staan behoorlijk veel upnp opties in, ook DLNA. en niet te vergeten port mapping en port triggering in, maar ik durf niet te zeggen hoeveel daarvan wordt opgesloten

noujazeg 
het abonnement wat we nu hebben, wat ze ons zomaar aangesmeerd hebben (we waren tevreden met ons 8mb abbo), kan niet via de kpnsite besteld worden omdat de snelheid 'niet haalbaar' is!!!!
ik heb ook nog altijd maar 9mb...
wat een stelletje oplichters, en onze beloofte korting is ook niet ingegaan...
het abonnement wat we nu hebben, wat ze ons zomaar aangesmeerd hebben (we waren tevreden met ons 8mb abbo), kan niet via de kpnsite besteld worden omdat de snelheid 'niet haalbaar' is!!!!
[ Voor 6% gewijzigd door Brad op 09-08-2010 19:26 ]
Dat hangt er vanaf hoeveel mensen het probleem hebben. Het is bekend dat veel mensen problemen hebben met de PS3 icm de nieuwe speedtouches, de arcandyan is helaas alleen voor ADSL gebruikers. Je kan echter altijd nog een eigen experiabox kopen en deze aansluiten.Evertt schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:50:
[...]
Er is maar 1 oplossing kpn moet de firmware gewoon op orde hebben. Ik denk zelf niet dat wel zomaar een nieuwe modem krijgen omdat we dit probleem hebben. Dat zal KPN veel geld kosten omdat ze aardig hebben investeert in de nieuwe Thomson.
Heb je nou wel of niet het nieuwe abonnement? Als je snelheid echt te laag is moet het niet zo'n probleem zijn om te downgraden. Sowieso als je geen abonnementen aangesmeerd wil krijgen kun je in het vervolg gewoon beter nee zeggen..Brad schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:25:
noujazeg
dat is ons probleem juist. wij hebben nooit toestemming gegeven, we hadden gewoon eerst een standaard 8mb abbo van het net, toen is ons een keer een doos gestuurd met een thomson 789vn erin, we dachten 'nou dat zal wel bij die snelheidsverhogingen horen', dus gewoon aangesloten, zat verder geen brief bij.
en toen kregen we een rekening...
maar nogmaals, het enigste waar ze ons ooit over gebeld hebben is dat ons internet even down kon zijn vanwege de omzetting van adsl2 naar vdsl....
edit: en toen zaten we ook gelijk aan een jaarcontract vast, maar hoe dan ook, mijn moeder is vandaag nog gebeld, en nu krijgen we een maandelijks opzegbaar abbonement van als het goed is 8mb..
maar nogmaals, het enigste waar ze ons ooit over gebeld hebben is dat ons internet even down kon zijn vanwege de omzetting van adsl2 naar vdsl....
edit: en toen zaten we ook gelijk aan een jaarcontract vast, maar hoe dan ook, mijn moeder is vandaag nog gebeld, en nu krijgen we een maandelijks opzegbaar abbonement van als het goed is 8mb..
[ Voor 16% gewijzigd door Brad op 09-08-2010 20:08 ]
Ik vraag me af.. kan je als je internet+bellen hebt een eigen modem gebruiken? Of zit ik vast aan de thomson?
Dit heb ik met speedtest:

lol... 8mb wordt beloofd....
Dit heb ik met speedtest:

lol... 8mb wordt beloofd....
[ Voor 43% gewijzigd door kyddil op 09-08-2010 20:27 ]
je kan wel internetten volgens mij, alleen bellen is een probleem...
Dat KPN de thomson modems om gaat ruilen omdat er mensen zijn die problemen hebben met hun console kun je vergeten. Dat is 1) te duur en 2) helemaal niet nodig. Het overgrote deel van hun klantenbestand heeft helemaal geen andere EB nodig.SCIxX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:44:
[...]
Dat hangt er vanaf hoeveel mensen het probleem hebben. Het is bekend dat veel mensen problemen hebben met de PS3 icm de nieuwe speedtouches, de arcandyan is helaas alleen voor ADSL gebruikers. Je kan echter altijd nog een eigen experiabox kopen en deze aansluiten.
Een eigen Experiabox kopen (ik neem aan dat je hier een normaal ADSL modem mee bedoeld) wordt lastig omdat KPN de SIP gegevens niet vrij geeft. Als de nieuwe modems grootschalig uitgeleverd worden moet je hopen dat je een mee werkende medewerker aan de lijn krijgt of de stekker van je modem eruit halen en zeggen dat het ding niet eens meer aan gaat. Ik verwacht namenlijk niet dat KPN de procedures zo aan past dat je standaard een nieuw modem kunt krijgen als je niet tevreden bent over je huidige Thomson model.
...
Ik zie dat ik wel poorten kan openen met mijn thomson modem.. weet iemand toevallig welke poorten open moeten voor de ps3?
Dit staat in de online handleiding. Ik heb zelf een ps3 en meer mensen hier maar ze kunnen niet online gamen omdat de poorten niet zijn in te stellen.kyddil schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:33:
Ik zie dat ik wel poorten kan openen met mijn thomson modem.. weet iemand toevallig welke poorten open moeten voor de ps3?
Ik heb wel ondervonden dat sommige programma's wel de poorten te openen te zijn en andere weer niet.
Kijk dit heb ik:Evertt schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:04:
[...]
Dit staat in de online handleiding. Ik heb zelf een ps3 en meer mensen hier maar ze kunnen niet online gamen omdat de poorten niet zijn in te stellen.
Ik heb wel ondervonden dat sommige programma's wel de poorten te openen te zijn en andere weer niet.

Indien je een contract van na 1 oktober 2008 hebt kun je geen nieuw jaarcontract hebben. sinds die tijd bestaat namelijk KPN flexibel: http://www.kpn.com/prive/...ant/snelheid-wijzigen.htmBrad schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:06:
dat is ons probleem juist. wij hebben nooit toestemming gegeven, we hadden gewoon eerst een standaard 8mb abbo van het net, toen is ons een keer een doos gestuurd met een thomson 789vn erin, we dachten 'nou dat zal wel bij die snelheidsverhogingen horen', dus gewoon aangesloten, zat verder geen brief bij.
Dat kan wel degelijk. Als jij opbelt bijvoorbeeld en er wordt je een nieuwe aanbieding gedaan (of helemaal geen aanbieding, gewoon de vraag: meneer hebt u geen interesse in dit of dit pakket?) en je zegt ja dan zit je aan een nieuw jaarcontract vast. Dat is namelijk de reden dat dit actief aangeboden wordt, zodat je weer een jaar "vast zit" aan KPN.SCIxX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:37:
[...]
Indien je een contract van na 1 oktober 2008 hebt kun je geen nieuw jaarcontract hebben. sinds die tijd bestaat namelijk KPN flexibel: http://www.kpn.com/prive/...ant/snelheid-wijzigen.htm
Dat wordt nu ook actief gedaan bij oude hetnet/planet klanten bijvoorbeeld. De poster van hierboven heeft nergens toestemming voor gegeven en dit zal een "foutje" geweest zijn maar het klopt wel degelijk dat als hij eerst HetNet had en nu bijvoorbeeld Internet Extra dat hij een nieuw abo heeft waarbij hij het eerste jaar aan het contract vast zit.
Dit is overigens gewoon terug te draaien (en dat lijkt al gebeurt te zijn?) omdat je nergens toestemming voor hebt gegeven.
[ Voor 25% gewijzigd door IceM op 09-08-2010 21:45 ]
...
Als je een KPN abonnement van na 1 oktober 2008 hebt kun je up of downgraden wat je wil, zonder nieuw jaarcontract.IceM schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:43:
[...]
Dat kan wel degelijk. Als jij opbelt bijvoorbeeld en er wordt je een nieuwe aanbieding gedaan (of helemaal geen aanbieding, gewoon de vraag: meneer hebt u geen interesse in dit of dit pakket?) en je zegt ja dan zit je aan een nieuw jaarcontract vast. Dat is namelijk de reden dat dit actief aangeboden wordt, zodat je weer een jaar "vast zit" aan KPN.
Dat wordt nu ook actief gedaan bij oude hetnet/planet klanten bijvoorbeeld. De poster van hierboven heeft nergens toestemming voor gegeven en dit zal een "foutje" geweest zijn maar het klopt wel degelijk dat als hij eerst HetNet had en nu bijvoorbeeld Internet Extra dat hij een nieuw abo heeft waarbij hij het eerste jaar aan het contract vast zit.
Dit is overigens gewoon terug te draaien (en dat lijkt al gebeurt te zijn?) omdat je nergens toestemming voor hebt gegeven.
Verwijderd
Het werkt iets anders als je gebruik maakt van een kortingsactie, een korting wordt gekoppeld aan een jaarcontract. Als je kan wijzigen zal in ieder geval de korting vervallen. En ik vermoed dat je bij zo'n contract niet kan wijzigen tenzij bijv de snelheid niet haalbaar is, maar dat weet ik niet 100% zeker.SCIxX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
Als je een KPN abonnement van na 1 oktober 2008 hebt kun je up of downgraden wat je wil, zonder nieuw jaarcontract.
nou het probleem is en blijft dat wij dit abonnement nooit zelf genomen hebben, maar vandaag is dit opgelost en gaan we over op een maandelijks opzegbaar contract, WEL met onze toestemming.
Dat kun je inderdaad zélf doen (een medewerker kán dit ook maar zal dit enkel doen als jij het expliciet vraagt en als het binnen hetzelfde product portfolio is) Echter, als een medewerker jou bijvoorbeeld een upgrade van IPB Basis naar IPB Extra aanbied en jij gaat hier op in dan krijg je een nieuw jaarcontract. Hier zijn namelijk punten/targets aan gekoppeld.SCIxX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
Als je een KPN abonnement van na 1 oktober 2008 hebt kun je up of downgraden wat je wil, zonder nieuw jaarcontract.
[ Voor 18% gewijzigd door IceM op 10-08-2010 00:04 ]
...
Verwijderd
Kut arcadyan, onmogelijk om die te krijgen. KPN is te gierig met omruilen. Kopen kan ook al niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 19:10 ]
Logischerwijs gaan ze geen modems omruilen. Als je ADSL hebt kun je elke adsl router kopen die je wil, ik zie het probleem niet..
Niet correct, maar met nuancering.IceM schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:59:
[...]
Dat kun je inderdaad zélf doen (een medewerker kán dit ook maar zal dit enkel doen als jij het expliciet vraagt en als het binnen hetzelfde product portfolio is) Echter, als een medewerker jou bijvoorbeeld een upgrade van IPB Basis naar IPB Extra aanbied en jij gaat hier op in dan krijg je een nieuw jaarcontract. Hier zijn namelijk punten/targets aan gekoppeld.
De contractant staat het vrij het abonnement na de derde maand van het contract maandelijks aan te passen binnen het doelportfolio zonder een nieuwe contractstermijn te krijgen.
Wat nu volgt slaat niet specifiek op KPN, maar op algemene dienstverleners.
Wel is het zo dat bij de meeste bedrijven waar diensten verkocht worden, verkoop- en verlengtargets gesteld worden aan medewerkers. Soms is dit alleen de Salesafdeling, soms klantenservicebreed. Dit kan je nooit vantevoren weten. Wel is het zo, dat de kans kleiner is dat de persoon aan de telefoon waar je mee spreekt zulke verkooptargets heeft als hij/zij een taakomschrijving heeft die verder van de administratieve kant staat, bijvoorbeeld een technische helpdesk. Nog beter, is een 2e-lijns-medewerk(st)er.
Vanwege deze targets, die soms maar lang niet altijd onrealistisch zijn aangezien verkopen in je genen moet zitten, kunnen sommige medewerk(st)ers stille verkopen doorvoeren. Kernwoorden: "korting" "goedkoper" "dit maak ik graag in orde voor u" en zeker "alleen ik kan dit voor u oplossen". Resultaat: brief met jaarcontract. Gelukkig geeft de colportagewet een uitweg, maar zie dat maar eens te regelen.
Indien, en dit slaat wel op KPN, je je abonnement wilt bijstellen, zoek dan je inloggegevens erbij, en log in op www.kpnvandaag.nl. Daar kan je je eigen abonnement beheren. Mocht het niet lukken, dan kan je altijd nog bellen, volg dan de algemene richtlijnen hierboven beschreven. Een technische helpdesk zal je sneller behulpzaam zijn dan een algemene klantenservice.
Dit is dan weer algemeen over de dienstverleners:
Onthou wel, mocht je tevreden zijn, vraag dan gerust om een korting icm een jaarcontract. Pretendeer dat je eventueel op wilt zeggen, de afdeling waar je opzeggingen door kunt geven mogen in het algemeen hogere kortingen geven dan de algemene verkoopafdelingen.
Verwijderd
Het probleem ligt hem in het ''bellen''. KPN geeft daarvan de instellingen niet vrij zodat je gebonden bent aan de modem die zij leveren. En juist dat daarin zit het probleem. De 789 werkt gewoon niet goed.SCIxX schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:24:
Logischerwijs gaan ze geen modems omruilen. Als je ADSL hebt kun je elke adsl router kopen die je wil, ik zie het probleem niet..
Daarnaast worden de modems onder een ''leen'' voorwaarden verstrekt. Je kunt dus zelf geen modem van hun aanschaffen met de juiste instellingen. Nu zit je aan een modem vast die niet volledig werkt. En het oplossen ervan vertikken ze. Ik zie het probleem wel.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 22:02 ]
Alles klopt min of meer wat je zegt, een contractant mag inderdaad na 3 maanden zijn abo 1 maal per maand aanpassen. Echter, als een medewerker je aan de telefoon een aanbod/upgrade doet dan kun je er vanuit gaan dat je aan een nieuw jaarcontract vast zit. Dit is overigens gebaseerd op informatie van KPN medewerkers zelf en dit baseer ik dus niet op de website of "mijn ervaring/gevoel".
De nieuwe modems worden ook nog helemaal niet globaal uitgeleverd aan klanten. Een X aantal klanten hebben hem nu maar ga er maar vanuit dat dit als wijze van test in het wild is. Het zal nog wel even duren voordat het nieuwe modem mainstream wordt bij KPN en deze standaard als (vervangend) modem wordt uigeleverd.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:26:
[...]
Het probleem ligt hem in het ''bellen''. KPN geeft daarvan de instellingen niet vrij zodat je gebonden bent aan de modem die zij leveren. En juist dat daarin zit het probleem. De 789 werkt gewoon niet goed.
Daarnaast worden de modems onder een ''leen'' voorwaarden verstrekt. Je kunt dus zelf geen modem van hun aanschaffen met de juiste instellingen. Nu zit je aan een modem vast die niet volledig werkt. En het oplossen ervan vertikken ze. Ik zie het probleem wel.
...
Ik heb vandaag een aanvraag gedaan voor overstappen naar KPN vanaf Telfort.
Heb nu 20mb internet (Haal +/-12MB) + telefonie van telfort en heb het 16Mb pakket besteld + telefonie en bellen onbeperkt altijd. De baas betaald de helft van mijn kosten bij een KPN verbinding dus loont het over te stappen naar KPN.
Maar eens kijken hoe die overstap verloopt.
Heb nu 20mb internet (Haal +/-12MB) + telefonie van telfort en heb het 16Mb pakket besteld + telefonie en bellen onbeperkt altijd. De baas betaald de helft van mijn kosten bij een KPN verbinding dus loont het over te stappen naar KPN.
Maar eens kijken hoe die overstap verloopt.
Ik snap KPN niet dat ze de Thomson hebben durfen te leveren.
Eerst test je een modem toch uit en als blijkt dat poort forwardring niet werkt zal ik hem helemaal niet aan de klanten leveren.
Eerst test je een modem toch uit en als blijkt dat poort forwardring niet werkt zal ik hem helemaal niet aan de klanten leveren.
Mijn ouders hebben een 789 en daar werkt port-forwarding prima (ik heb 34500-34599 en nog een enkele lagere port geforward naar mijn pc, werkt prima). Zo simpel als jij het probleem schrijft, is het dus in elk geval niet.
Gezien mijn positie kan ik alleen maar op de vlakte blijven, ook dit slaat dus op dienstverleners in het algemeen. Mocht je meer willen weten, stuur je maar een DM.IceM schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:16:
[...]
Alles klopt min of meer wat je zegt, een contractant mag inderdaad na 3 maanden zijn abo 1 maal per maand aanpassen. Echter, als een medewerker je aan de telefoon een aanbod/upgrade doet dan kun je er vanuit gaan dat je aan een nieuw jaarcontract vast zit. Dit is overigens gebaseerd op informatie van KPN medewerkers zelf en dit baseer ik dus niet op de website of "mijn ervaring/gevoel".
[...]
edit: tekst aangepast.
[ Voor 23% gewijzigd door KrazyJay op 11-08-2010 08:49 ]
Ik merk dat in de avond mijn Internet heel raar doet... overdag heb ik nu minder last van "haperingen" maar na 23.00 kon ik niet eens via iTunes een iPhone update downloaden van 350 mb.. na 20% stopte het iedere x....
het wil de laatste tijd bij ons wel eens gebeuren dat onze telefonie (voip) er opeens uitligt, ook brand het voiplichtje dan niet meer op de experiabox. na het aan/uitschakelen is dit weer verholpen...
meerdere met dit probleem?
De enige optie om zelf een modem aan te schaffen is door een Siemens Experiabox te kopen op marktplaats oid, daar zijn vzviw geen problemen mee.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:26:
[...]
Het probleem ligt hem in het ''bellen''. KPN geeft daarvan de instellingen niet vrij zodat je gebonden bent aan de modem die zij leveren. En juist dat daarin zit het probleem. De 789 werkt gewoon niet goed.
...
Mja, die dingen worden totaaaaal niet meer ondersteund door KPN. Sterker nog, kan me voorstellen dat als ze zien dat er eentje aan je lijn hangt en je belt ze met problemen, dat je acuut weer een 'nieuw' modem opgestuurd krijgt
Als het nog een keer gebeurt, niet in/uitschakelen, bel naar de helpdesk en laat ze naar de SIP info kijken, is ook meteen te zien of het in de SIP server zit of in de experiabox, sowieso daarna een SIP Sync uit laten voeren, maar resetten van het apparaat is toch niet wenselijkBrad schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 03:05:
het wil de laatste tijd bij ons wel eens gebeuren dat onze telefonie (voip) er opeens uitligt, ook brand het voiplichtje dan niet meer op de experiabox. na het aan/uitschakelen is dit weer verholpen...
Lees: siemens experiabox, dus de sx551, die wel ondersteund is, VOIP instellingen heeft, en meer opties dan de 789.eymey schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:59:
Mja, die dingen worden totaaaaal niet meer ondersteund door KPN. Sterker nog, kan me voorstellen dat als ze zien dat er eentje aan je lijn hangt en je belt ze met problemen, dat je acuut weer een 'nieuw' modem opgestuurd krijgt
Als iemand een van de 4k Arcadyans heeft en dit leest, hoeveel opties zijn er bij de webinterface te vinden? in het voorbeeld wat ik zie staan echt alle opties open, maar iets zegt mij dat dit in de praktijk niet zo is...
Verwijderd
Je krijgt simpelweg de telefoon instellingen niet. Dus dan heb je er niks aan. Daarnaast beschikt het niet over een interactieve tv aansluiting wat wel bij de arcadyan is.kKaltUu schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:05:
[...]
Als het nog een keer gebeurt, niet in/uitschakelen, bel naar de helpdesk en laat ze naar de SIP info kijken, is ook meteen te zien of het in de SIP server zit of in de experiabox, sowieso daarna een SIP Sync uit laten voeren, maar resetten van het apparaat is toch niet wenselijk
[...]
Lees: siemens experiabox, dus de sx551, die wel ondersteund is, VOIP instellingen heeft, en meer opties dan de 789.
Als iemand een van de 4k Arcadyans heeft en dit leest, hoeveel opties zijn er bij de webinterface te vinden? in het voorbeeld wat ik zie staan echt alle opties open, maar iets zegt mij dat dit in de praktijk niet zo is...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 11:17 ]
De siemens experiabox wordt gewoon ondersteund.eymey schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:59:
Denk dat ik het verkeerd verwoord: een KPN branded sx551/552Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:13:
[...]
Je krijgt simpelweg de telefoon instellingen niet. Dus dan heb je er niks aan. Daarnaast beschikt het niet over een interactieve tv aansluiting wat wel bij de arcadyan is.
Verwijderd
Interactieve tv werkt daar niet op.kKaltUu schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:28:
[...]
Denk dat ik het verkeerd verwoord: een KPN branded sx551/552
Oh jawel hoor! Heb hier nog een Siemens bakje staan, dat ik ook een half jaar met Interactieve TV gebruikt heb. Dat was wel in het eerste half jaar van 2009.
. Dacht op ipbforum.nl ofzo gelezen te hebben dat op z'n minst voor die apparaten geen nieuwe FW updates e.d. meer komen.
okSCIxX schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:13:
[...]
De siemens experiabox wordt gewoon ondersteund.
[ Voor 51% gewijzigd door eymey op 12-08-2010 13:20 ]
Hey mensen,
Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort, maar omdat dit het KPN abbo topic is post ik hem hier toch maar.
Ik heb sinds enige tijd nu KPN Alles in 1, dus telefoon/televisie en internet( dit alles via de Xperiabox van KPN ). Nu werkt alles op zich goed, alleen m'n upload is echt bedroevend laag.
Volgens mijn abbo zou ik zo een 2mbit hebben, in diverse test's kom ik echter niet hoger dan de 0.6mbit. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb het Wireless en bedraad geprobeerd ( bedraad rechtstreeks op het modem ).
Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort, maar omdat dit het KPN abbo topic is post ik hem hier toch maar.
Ik heb sinds enige tijd nu KPN Alles in 1, dus telefoon/televisie en internet( dit alles via de Xperiabox van KPN ). Nu werkt alles op zich goed, alleen m'n upload is echt bedroevend laag.
Volgens mijn abbo zou ik zo een 2mbit hebben, in diverse test's kom ik echter niet hoger dan de 0.6mbit. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb het Wireless en bedraad geprobeerd ( bedraad rechtstreeks op het modem ).
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Euhm, de sx551/sx552 ondersteund alles wat de 780/787 ook doen, het is alleen geen VDSL modem. Dus VOIP, ITV, Internet werkt gewoon zonder problemen en het modem wordt ook gewoon ondersteund door KPN.
...
Verwijderd
Waarom stappen ze dan ook over op die 789 gevallen. Wat een onzin.
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 13:52 ]
Verwijderd
Kun je denk nog zo'n modem krijgen via KPN zelf? Of worden die niet meer geleverd.IceM schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:40:
Euhm, de sx551/sx552 ondersteund alles wat de 780/787 ook doen, het is alleen geen VDSL modem. Dus VOIP, ITV, Internet werkt gewoon zonder problemen en het modem wordt ook gewoon ondersteund door KPN.
Verwijderd
Dan nog heb je er niks aan omdat telefonie niet gaat werken. Je zit namelijk vast aan de instellingen die kpn in die modem heeft gezet. En de juiste instellingen opvragen voor telefonie is niet mogelijk.IceM schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:01:
[...]
De enige optie om zelf een modem aan te schaffen is door een Siemens Experiabox te kopen op marktplaats oid, daar zijn vzviw geen problemen mee.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 13:59 ]
Voor de dertigduizendste keer: de SX551 is een VOIP modem dat door KPN uitgeleverd is. Die is vervangen voor de Thomson modems maar deze werkt gewoon met VOIP van KPN. Ze worden dus niet meer uitgeleverd door KPN, ook niet als je daar 10 keer over belt maar je kunt hem wel bijvoorbeeld op marktplaats voor een prikkie van iemand overkopen. En ook als je ITV hebt van KPN werkt dit prima op de siemens sx551.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:55:
[...]
Dan nog heb je er niks aan omdat telefonie niet gaat werken. Je zit namelijk vast aan de instellingen die kpn in die modem heeft gezet. En de juiste instellingen opvragen voor telefonie is niet mogelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door IceM op 12-08-2010 14:14 ]
...
@Achillias / IceM,
De Siemens SX551 was speciaal voor KPN ontwikkeld anders heet ie de 552 geloof ik.
Zolang er in die siemens SX551 geen siemans firmware gezet is (Dus andere firmware dan de KPN firmware)
gaat telefonie gewoon werken.
Anders heb je hetzelfde probleem met elk ander modem, dat je voip niet kan instellen omdat je de gegevens niet weet...
Even een shout in de ruimte voor mij persoonlijk, is er al meer bekend over een Firmware update voor de 789VN met Port Issues en functionaliteit, ik weet dat KPN er mee bezig is, zou in dit kwartaal uitkomen maar tis wat stil..
De Siemens SX551 was speciaal voor KPN ontwikkeld anders heet ie de 552 geloof ik.
Zolang er in die siemens SX551 geen siemans firmware gezet is (Dus andere firmware dan de KPN firmware)
Anders heb je hetzelfde probleem met elk ander modem, dat je voip niet kan instellen omdat je de gegevens niet weet...
Even een shout in de ruimte voor mij persoonlijk, is er al meer bekend over een Firmware update voor de 789VN met Port Issues en functionaliteit, ik weet dat KPN er mee bezig is, zou in dit kwartaal uitkomen maar tis wat stil..
SX551 = PSTN modem, De SX552 = ISDN modem. Beide zijn door KPN uitgeleverd .. logischerwijs is de PSTN versie voor mensen met een PSTN lijn geleverd en de ISDN versie voor mensen met een ISDN lijn.
...
2 Mbit wordt alleen ondersteunt bij VDSL en niet bij ADSL die is nog op 1 MbitDakreal schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:22:
Hey mensen,
Juli zie KPN de vorige keer. En ik zie nog steeds niks. Mij geduld raakt een beetje op omdat ik vindt dat ze hun afspraken niet zijn na gekomen. En dat door hun mij internet hapert en niet kan online gamen. Hiervoor had ik de Siemens tot dat hij kapot ging toen kreeg ik de Thomson alleen maar problemen. Helaas moest ik de oude modem op sturen.itxs schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:24:
@Achillias / IceM,
Waarom doet KPN niet zo als alle providers gewoon hun telefoon instellingen vrijgeven. Kunnen de mensen kiezen tussen een kpn modem of 1 kopen in de winkel die ook gaat werken.
Verwijderd
Aller eerst leer tellen aangezien je dat blijkbaar niet kunt. Daarnaast ging ik er vanuit dat iedere modem van kpn vooraf voor het gebruiken van VOIP een vastgestelde instelling in de modem heeft om te voorkomen dat de modems tweede hands nog gebruikt kunnen worden door een ander. Blijkbaar kan dat dus wel en werkt het gewoon.IceM schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:14:
[...]
Voor de dertigduizendste keer: de SX551 is een VOIP modem dat door KPN uitgeleverd is. Die is vervangen voor de Thomson modems maar deze werkt gewoon met VOIP van KPN. Ze worden dus niet meer uitgeleverd door KPN, ook niet als je daar 10 keer over belt maar je kunt hem wel bijvoorbeeld op marktplaats voor een prikkie van iemand overkopen. En ook als je ITV hebt van KPN werkt dit prima op de siemens sx551.
wel vreemd dat ze dan 2mbit op de website zetten, en ook in het contract. Klopt dat dan wel?Ntr- schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:16:
[...]
2 Mbit wordt alleen ondersteunt bij VDSL en niet bij ADSL die is nog op 1 Mbit
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Nouja, het is tot 2mbit. Daarnaast gaat een VDSL migratie gepaard met downtime en zullen ze dit niet standaard doen bij bestaande klanten. Je kunt even bellen naar de helpdesk en vragen of je gemigreerd kunt worden naar VDSL, als dit mogelijk is dan wordt dit gewoon (kosteloos) gedaan.Dakreal schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:09:
[...]
wel vreemd dat ze dan 2mbit op de website zetten, en ook in het contract. Klopt dat dan wel?
...
Ah, dan ga ik sowieso ff bellen. Want 0.6 is echt te weinig voor mijn doel hehe.IceM schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:40:
[...]
Nouja, het is tot 2mbit. Daarnaast gaat een VDSL migratie gepaard met downtime en zullen ze dit niet standaard doen bij bestaande klanten. Je kunt even bellen naar de helpdesk en vragen of je gemigreerd kunt worden naar VDSL, als dit mogelijk is dan wordt dit gewoon (kosteloos) gedaan.
Thx voor je antwoord.
Verwijderd
Ik ben gelukkig van de problemen af, vanmiddag een sx551 ophalen en die 789 mag terug naar KPN. Flut dingen. Arcadyan modems kunnen ook de pot op, worden toch niet gegeven. Zodra het jaar abonnement verloopt wordt het opgezegd. Slechte service ondersteuning bij KPN.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 11:52 ]
Verwijderd
Inmiddels de sx551 binnen, werkt goed. Alles doet het zoals het zou moeten doen. Inclusief console. Beter.
hoe kom je aan de sx551?Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:40:
Inmiddels de sx551 binnen, werkt goed. Alles doet het zoals het zou moeten doen. Inclusief console. Beter.
Alsof alle problemen niet genoeg zijn.. heb ik sinds vandaag een upload van 5 kb/s... ik kan niet eens attachments toevoegen in mijn gmail... ik word SCHIJTziek van dit k*t bedrijf kpn... HELPDESK houdt je 30 min aan de lijn en op t einde wordt er gewoon verteld dat je modem moet restarten.. nou al doe ik dat 30 x per dag.. helpt voor geen meter...
volgend jaar stap ik over op kabel.. adsl is niet meer wat t was..
volgend jaar stap ik over op kabel.. adsl is niet meer wat t was..
Even een uitgebreide vraag, kom er niet uit.
Heel veel jaren geleden hadden we ISDN met 4 nummers. Toen hadden we heel veel problemen met telefoongesprekken die geregeld werden verbroken, inbel internet wat er geregeld uitvloog enzovoort. Toen al vaak gebeld met KPN, volgens KPN lag het aan de slechte staat van de telefoonkabel die het huis binnenkomt. Problemen zijn toen niet opgelost.
Ondanks die problemen (Ziggo, toen @Home, was nog niet beschikbaar) KPN ADSL en daarna Internetplusbellen aangevraagd, 2 van de 4 nummers laten vallen. Dat was nog ongeveer in de IPB beginperiode, geregeld problemen dat de telefoon het niet of slecht deed. Maar het heeft uiteindelijk een tijdje best redelijk gewerkt.
Een jaar geleden hebben we een poging gedaan om Interactieve TV aan te vragen. Dat werd afgewezen. Na navraag bleek dat de lijn niet sneller aankon dan 6 mbit. Dat was te langzaam voor ITV. Nou ja, jammer. We hadden al analoge TV van Ziggo, dat is nu digitaal. Werkt prima.
Alleen de laatste maanden hebben we veel meer problemen met het bellen. Heel veel gekraak op de lijn. Vaak belabberde geluidskwaliteit. Soms wordt de verbinding gewoon verbroken. Ook het internet lijkt af en toe raar te doen, websites die het niet doen en 5 minuten later wel enzo. Die problemen lijken te zijn ontstaan na de laatste snelheidsverhoging naar 8mbit. Het modem haalt die 8 mbit ook niet, we komen niet hoger dan 6. Dezelfde snelheid die die medewerker ons een jaar geleden meldde toen we geen ITV konden krijgen.
Dus eigenlijk hebben we het nu wel een beetje gehad met KPN. ITV kan niet, IPB internet werkt redelijk en bellen werkt slecht. Daarvoor veel problemen in de IPB begin-periode en dáárvoor veel problemen met ISDN.
We kunnen nu 2 dingen doen:
- Gewoon bij KPN blijven, en gaan bellen met KPN in de hoop dat de problemen worden opgelost.
- Naar Ziggo. Maar: beide telefoonnummers moeten mee. En als ik dan kijk op de ziggo website:
Dus we zitten een beetje vast. Ofwel bij KPN blijven en (zelfs als de problemen zijn opgelost) een langzame verbinding (die dus ook nooit meer sneller wordt tijdens toekomstige snelheidsverhogingen), ofwel verhuizen naar Ziggo en een snelle verbinding, maar waarschijnlijk heel veel gedoe en gezijk tijdens die verhuizing en waarschijnlijk een tijdje onbereikbaar. Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie andere ideën? Alvast bedankt.
Heel veel jaren geleden hadden we ISDN met 4 nummers. Toen hadden we heel veel problemen met telefoongesprekken die geregeld werden verbroken, inbel internet wat er geregeld uitvloog enzovoort. Toen al vaak gebeld met KPN, volgens KPN lag het aan de slechte staat van de telefoonkabel die het huis binnenkomt. Problemen zijn toen niet opgelost.
Ondanks die problemen (Ziggo, toen @Home, was nog niet beschikbaar) KPN ADSL en daarna Internetplusbellen aangevraagd, 2 van de 4 nummers laten vallen. Dat was nog ongeveer in de IPB beginperiode, geregeld problemen dat de telefoon het niet of slecht deed. Maar het heeft uiteindelijk een tijdje best redelijk gewerkt.
Een jaar geleden hebben we een poging gedaan om Interactieve TV aan te vragen. Dat werd afgewezen. Na navraag bleek dat de lijn niet sneller aankon dan 6 mbit. Dat was te langzaam voor ITV. Nou ja, jammer. We hadden al analoge TV van Ziggo, dat is nu digitaal. Werkt prima.
Alleen de laatste maanden hebben we veel meer problemen met het bellen. Heel veel gekraak op de lijn. Vaak belabberde geluidskwaliteit. Soms wordt de verbinding gewoon verbroken. Ook het internet lijkt af en toe raar te doen, websites die het niet doen en 5 minuten later wel enzo. Die problemen lijken te zijn ontstaan na de laatste snelheidsverhoging naar 8mbit. Het modem haalt die 8 mbit ook niet, we komen niet hoger dan 6. Dezelfde snelheid die die medewerker ons een jaar geleden meldde toen we geen ITV konden krijgen.
Dus eigenlijk hebben we het nu wel een beetje gehad met KPN. ITV kan niet, IPB internet werkt redelijk en bellen werkt slecht. Daarvoor veel problemen in de IPB begin-periode en dáárvoor veel problemen met ISDN.
- Gewoon bij KPN blijven, en gaan bellen met KPN in de hoop dat de problemen worden opgelost.
- Naar Ziggo. Maar: beide telefoonnummers moeten mee. En als ik dan kijk op de ziggo website:
moet ik dus 1 (of beide) nummers naar een analoge lijn laten omzetten. En het is helaas geen optie dat we een paar weken onbereikbaar zijn. Een paar dagen zou niet zo heel erg zijn maar geen weken.Ja, wanneer je 2 telefoonlijnen bestelt bij Ziggo, kun je 2 nummers meenemen. Je kunt echter maar 1 ISDN-nummer meenemen. Je kunt wel 1 ISDN-nummer meenemen en een extra nummer bij Ziggo aanvragen. Een alternatief is dat je de ISDN-nummers van de huidige aanbieder omzet naar 2 analoge lijnen en vervolgens deze nummers meeneemt. Je huidige aanbieder brengt kosten in rekening voor het omzetten van ISDN naar analoog.
Dus we zitten een beetje vast. Ofwel bij KPN blijven en (zelfs als de problemen zijn opgelost) een langzame verbinding (die dus ook nooit meer sneller wordt tijdens toekomstige snelheidsverhogingen), ofwel verhuizen naar Ziggo en een snelle verbinding, maar waarschijnlijk heel veel gedoe en gezijk tijdens die verhuizing en waarschijnlijk een tijdje onbereikbaar. Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie andere ideën? Alvast bedankt.
Ik zou overstappen naar Ziggo met een losse sip provider bijv Budgetphone. Let wel op bij Bugdgetphone gaat het faxen meestal niet goed over VOIP.
Verwijderd
ik zou het toch even bij ziggo navragen, omdat je nu geen ISDN meer hebt maar IPB met 2 nummers, dat kan een hele andere procedure zijn dan direct overstappen van ISDN.zwahillius schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:32:
- Naar Ziggo. Maar: beide telefoonnummers moeten mee. En als ik dan kijk op de ziggo website:quote:
Ja, wanneer je 2 telefoonlijnen bestelt bij Ziggo, kun je 2 nummers meenemen. Je kunt echter maar 1 ISDN-nummer meenemen. Je kunt wel 1 ISDN-nummer meenemen en een extra nummer bij Ziggo aanvragen. Een alternatief is dat je de ISDN-nummers van de huidige aanbieder omzet naar 2 analoge lijnen en vervolgens deze nummers meeneemt. Je huidige aanbieder brengt kosten in rekening voor het omzetten van ISDN naar analoog.
moet ik dus 1 (of beide) nummers naar een analoge lijn laten omzetten. En het is helaas geen optie dat we een paar weken onbereikbaar zijn. Een paar dagen zou niet zo heel erg zijn maar geen weken.
Sodeju,
De Arcadyan is een low-end modem bedoeld voor alleen ADSL. VoIP en dergelijke worden gewoon ondersteund. uPnP werkt ook, net als op de Siemens.
De TG789v is een high-end modem bedoeld voor ADSL, VDSL en Glas. Alleen werkt daar de uPnP niet op
zoals eerder in de topic is verteld had ik ook ergens gelezen en gehoord dat die rond Q3 uitkomt.
Ik heb ook zitten zeuren voor een modem met uPnP voor mijn consoles, alleen werd dit toen mij uiteindelijk uitgelegd op de service desk. Ik was de helpdesk gepasseerd en op de service desk gaven ze dit aan mij aan. Uiteindelijk hebben ze mij een 780 gegeven en daar heb ik de port mappings op geplaatst. De anderen zijn geen optie, en Siemens hebben ze niet meer.
De Arcadyan is een low-end modem bedoeld voor alleen ADSL. VoIP en dergelijke worden gewoon ondersteund. uPnP werkt ook, net als op de Siemens.
De TG789v is een high-end modem bedoeld voor ADSL, VDSL en Glas. Alleen werkt daar de uPnP niet op
Ik heb ook zitten zeuren voor een modem met uPnP voor mijn consoles, alleen werd dit toen mij uiteindelijk uitgelegd op de service desk. Ik was de helpdesk gepasseerd en op de service desk gaven ze dit aan mij aan. Uiteindelijk hebben ze mij een 780 gegeven en daar heb ik de port mappings op geplaatst. De anderen zijn geen optie, en Siemens hebben ze niet meer.
Heb dezelfde probleem, sinds dag 1 problemen met mijn lijn.. monteur is langsgeweest en blijkt dat de adsl centrale tever zit dus hier maar maximaal een snelheid van 3mbit haalbaar is.. hiervoor had ik een xs4all lijn met 4mbit en daar ging het wel goed maar met de snelheidsverhoging wordt er teveel van je lijn gevraagd dan mogelijk is.. hierdoor loopt je internet "vast" en daardoor onstaan er ook telefonie problemen.. Het ligt dus niet aan je modem (klantenservice die de hele dag reset je modem zegt) of aan de bedrading thuis...zwahillius schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:32:
[...]
moet ik dus 1 (of beide) nummers naar een analoge lijn laten omzetten. En het is helaas geen optie dat we een paar weken onbereikbaar zijn. Een paar dagen zou niet zo heel erg zijn maar geen weken.
Jammer dat ik hier achterkom na 20 keer de helpdesk gebeld te hebben en maar 1 persoon mij goed heeft geholpen... Ik stap over naar kabel
Dus, wil je ADSL, dan moet je kijken of je ook sneller dan 8mbit kan nemen want als je max maar 8mbit is kunnen er problemen ontstaan.. jammer genoeg doen ze aan snelheidsverhogingen zonder na te denken...
[ Voor 4% gewijzigd door kyddil op 23-08-2010 19:03 ]
Ik hoop dat iemand dit weet. Als ik internet van KPN opzegt. Heb ik dan nog telefoon of gaat dit weer naar de analoge aansluiting.
Ik zit te denken aan Caiway waar ik wel normaal kan internetten en gamen met de ps3,
Ik zit te denken aan Caiway waar ik wel normaal kan internetten en gamen met de ps3,
Verwijderd
Als je terug wilt naar analoge telefonie moet je dat duidelijk aangeven, als je IPB "gewoon" opzegd, of door je nieuwe provider laat opzeggen, worden internet EN bellen verwijderd. Je kan misschien ook je telefonie meenemen naar de kabel.Evertt schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:39:
Ik hoop dat iemand dit weet. Als ik internet van KPN opzegt. Heb ik dan nog telefoon of gaat dit weer naar de analoge aansluiting.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 21:06 ]
Verwijderd
Werkt het Port Forwarden met de KPN Experiabox Thomson ST 780 WL wel gewoon goed, zodat ik NAT-type 2 kan krijgen voor de ps3?
Nee dit werkt helaas niet. Ik heb zelf ook een ps3 en je krijg elke keer NAT type 3 te zien. Hier zijn meer mensen die hier last van hebben. Ik hoop dat KPN dit oplost niet als de andere problemen.Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:14:
Werkt het Port Forwarden met de KPN Experiabox Thomson ST 780 WL wel gewoon goed, zodat ik NAT-type 2 kan krijgen voor de ps3?
Vandaag het installatiepakket binnen gekregen. Zat een ARV7519 PSTN in het pakket. Is dus zo'n nieuw Arcadyan modem volgens mij. Zal zodra de overstap is kijken hoe deze bevalt.
Ik heb ook dezelfde gehad is inderdaad de Arcadyan modem, mijn internet wordt 3 september omgezet naar kpn en kijken hoe het dan isHurricane schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:38:
Vandaag het installatiepakket binnen gekregen. Zat een ARV7519 PSTN in het pakket. Is dus zo'n nieuw Arcadyan modem volgens mij. Zal zodra de overstap is kijken hoe deze bevalt.
[ Voor 3% gewijzigd door Ntr- op 27-08-2010 00:47 ]
-delete-
[ Voor 95% gewijzigd door Brad op 28-08-2010 02:04 ]
-delete-
[ Voor 113% gewijzigd door Brad op 28-08-2010 02:04 ]
Goed hier is ook het 1 en ander gebeurd.
We zijn nu overgezet op een maandelijks opzegbaar abonnement van kpn, internetplusbellen basis.
Echter hebben we nu geen VDSL (eerst wel), geen ADSL2, geen ADSL2+ maar ADSL1!
En we hebben amper 6mb.. Een ping van 30ms..
En een upload van amper 0.75mb..
En we betalen nu 30 euro per maand...
Wat wel raar was, we hebben een dag niet kunnen bellen.
Maarja...
Hopelijk hebben we snel een Ziggo abonnement!
We zijn nu overgezet op een maandelijks opzegbaar abonnement van kpn, internetplusbellen basis.
Echter hebben we nu geen VDSL (eerst wel), geen ADSL2, geen ADSL2+ maar ADSL1!
En we hebben amper 6mb.. Een ping van 30ms..
En een upload van amper 0.75mb..
En we betalen nu 30 euro per maand...
Wat wel raar was, we hebben een dag niet kunnen bellen.
Maarja...
Hopelijk hebben we snel een Ziggo abonnement!