[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 288.648 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391373

Je kan de firewall instellen,
ga naar 192.168.2.254 en log in,
ga naar tabblad DATA daarna klik je op NAT, klik daar op Port Mapping en klink dan in het rachter scherm op (kladbloklogo) add, op dat scherm wat je dan krijgt kun je de fiewall regels toevoegen om een poort open te zetten voor een bepaald adres.

succes
Anoniem: 178549 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:18:
He hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om in de Arcadyan modem de firewall uit te zetten?
Of is er iemand (bij voorkeur met screenshots) kan laten zien hoe ik een firewall rule kan toevoegen waarmee ik zeg dat bijvoorbeeld port 100 tot en met 109 worden "alllowed" naar ip adres 192.168.2.10 oid?

Heb me suf gezocht op het internet, maar kan er niets nuttigs over vinden.

P.s. weet iemand wat het originele merk/typenummer is van dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171246

Hoi,

ik heb IPB van de KPN, maar nu wil ik via bijv. Voipbuster gaan bellen. Kan ik een Linksys SPA-3102 aansluiten via de FXS-poort op de telefoonaansluiting van de EB TG789VN zodat ik gebeld kan worden en kan bellen via de KPN en anders via bijv. Vopbuster.met 1 telefoon.

mvg,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Oké, wij hebben sinds kort dus ook KPN maar nu is er een probleem met draadloos internet. De PS3, iPhone en dat soort apparaten verbinden uitstekend en werken perfect. Gamen gaat ook goed ondanks dat het NAT type 3 is.

Echter hebben we 2 laptops en we kunnen wel verbinden met het netwerk, maar verder niet internetten. Er staat dan ook bij local only. Ingesteld op WPA-PSK en TKIP, maar niks lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Welke interne kaart gebruik je? Ateros kaarten hebben bijvoorbeeld vaak communicatieproblemen met verschillende modems.

Je kan 2 dingen doen, of je modem op WEP instellen, of nieuwe andere drivers voor je draadloze kaart installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 14:36
In aanvulling daarop: probeer het eens met WPS, netwerk verwijderen, herstarten en via WPS verbinden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Squatjj schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:16:
Oké, wij hebben sinds kort dus ook KPN maar nu is er een probleem met draadloos internet. De PS3, iPhone en dat soort apparaten verbinden uitstekend en werken perfect. Gamen gaat ook goed ondanks dat het NAT type 3 is.

Echter hebben we 2 laptops en we kunnen wel verbinden met het netwerk, maar verder niet internetten. Er staat dan ook bij local only. Ingesteld op WPA-PSK en TKIP, maar niks lijkt te werken.
Atheros AR5007EG netwerk kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToySoldier1992
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Zucht..

Ik ben nog steeds bezig om te proberen XBox Live werkend te krijgen, maar de EB (SpeedTouch) TG787 werkt niet echt mee.

Omdat de bekabeling in ons huis is misgegaan, is mijn computer draadloos verbonden (netwerkkaart ingebouwd, want het USB dingetje werd hartstikke gek :p). Vervolgens de LAN en de wireless gebridged en zo mijn XBox internet gegeven, althans dacht ik. Hij verbind wel met XBox Live maar met NAT type strict. Niet echt handig, aangezien Crysis 2 niet werkt (maar bij FIFA dan weer wel, raar). Ik heb de poorten 53, 80, 88, 1863 en 3074 (zowel UDP als TCP) op het IP van mijn XBox (192.168.2.16) opengezet. Met die instellingen werkt het niet. Als ik vervolgens poort 1 t/m 3200 openzet, werkt het wel. Ik heb echter geen idee waarom. Volgens Microsoft XBox Support zijn die poorten wat ik hierboven noem alle poorten wat de XBox nodig heeft voor XBox Live (ik tel even de extra poorten die sommige spellen nodig hebben niet mee, want het is XBox Live zelf waar het misgaat).

Wat ik ook raar vind is dat als ik ook maar 1 poort openzet, het internet voor elke computer/laptop gewoon ongelofelijk tyfus traag word (30+ seconden voor een pagina).

Wat ook raar is, als ik het programmaatje download van PortForward.com om te kijken of je poort openstaat, kan hij én mijn router niet pingen (ik vermoed dat de KPN firmware dit blokkeert) en de poort staat dicht. Maar XBox Live werkt wel als ik poort 1 tm/ 3200 openzet....

* ToySoldier1992 vind de SpeedTouch TG787 maar een ongelofelijk irritante router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 15:33
Iemand ervaring of problemen met de File Server functie van de Siemens Gigaset SX551 of SX552 als Experia Box. Hier is er een externe harde schijf via USB op aangesloten. Die is (vanaf de ASUS OPlay mediareceiver) te zien. Alleen als je dieper wil gaan in de folders en bestanden, wordt er gevraagd om user en password. Dit is op de experia box niet in te stellen. En dus ook geen idee wat je daar in moet vullen. Leeg laten geeft logon failure....

We zijn redelijk desperate over deze setup. Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:45

mvz

muziek verslaafde

Bel KPN eens, en vraag of je de 'speciale' firmware al hebt :) , het is bij hun al lang bekend dat de 787 out of the box een forwarding bug heeft.
zo niet kunnen ze die erin laden op afstand.

en if all else fails moet je bij ze zeuren of ze je een 780 willen sturen :9

en als je niet belt, neem je adsl only en hang je d'r een ST546i achter.. die dingen zijn lekkah :*)

[ Voor 63% gewijzigd door mvz op 06-04-2011 19:39 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
mvz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:35:
[...]

Bel KPN eens, en vraag of je de 'speciale' firmware al hebt :) , het is bij hun al lang bekend dat de 787 out of the box een forwarding bug heeft.
zo niet kunnen ze die erin laden op afstand.

en if all else fails moet je bij ze zeuren of ze je een 780 willen sturen :9

en als je niet belt, neem je adsl only en hang je d'r een ST546i achter.. die dingen zijn lekkah :*)
Speciale firmware of een speciaal modem (die normaal gesproken niet uitgegeleverd worden) krijg je alleen indien het probleem dat je hebt binnen de ondersteuningsvoorwaarden valt. Bij ToySoldier is dit duidelijk niet het geval en kan dit daarom dan ook vergeten.

Indien ADSL only inderdaad gewoon eigen modem aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToySoldier1992
InternetPlusBellen...

Online spelen pakt hij nu (gelukkig) wel zonder dat de poorten openstaan, dus voorlopig ben ik er wel blij genoeg mee, maar ik weet wel dat ik nooit meer bij KPN ga zitten zolang hun service zó slecht is... De laatste keer dat ik de helpdesk lijn belde waren ze aan het beweren (in deze volgorde) dat:

1) Poorten openzetten niet ondersteund is
2) Illegaal is (dus niet mag) (lolwut?)
3) Niet goed werkt.
4) Suggestie dat ik maar een jailbreak moet installeren om het op te lossen
5) Ze anders een monteur van € 25/uur kunnen sturen...

Dus.... Het is dat we een contract van 2 jaar hebben en mijn ouders niet willen wisselen (omdat het toch overal slecht is), anders...

@ SCiXx - Bij KPN krijg je wat poorten openzetten inderdaad geen moer aan support. Wel leuk contracten verkopen met glasvezelverbindingen en fijn schreeuwen 'Perfect snel kunnen gamen!', maar als je vervolgens hulp wil voor het poorten openzetten, zeggen ze heel fijn 'Fuck you' en heb je pech gehad. Ik snap niet dat zoiets überhaupt mag, dat een reclamecommissie zich daar eens over gaat buigen!

[ Voor 22% gewijzigd door ToySoldier1992 op 11-04-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
ToySoldier1992 schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:13:
InternetPlusBellen...

Online spelen pakt hij nu (gelukkig) wel zonder dat de poorten openstaan, dus voorlopig ben ik er wel blij genoeg mee, maar ik weet wel dat ik nooit meer bij KPN ga zitten zolang hun service zó slecht is... De laatste keer dat ik de helpdesk lijn belde waren ze aan het beweren (in deze volgorde) dat:

1) Poorten openzetten niet ondersteund is
2) Illegaal is (dus niet mag) (lolwut?)
3) Niet goed werkt.
4) Suggestie dat ik maar een jailbreak moet installeren om het op te lossen
5) Ze anders een monteur van € 25/uur kunnen sturen...

Dus.... Het is dat we een contract van 2 jaar hebben en mijn ouders niet willen wisselen (omdat het toch overal slecht is), anders...

@ SCiXx - Bij KPN krijg je wat poorten openzetten inderdaad geen moer aan support. Wel leuk contracten verkopen met glasvezelverbindingen en fijn schreeuwen 'Perfect snel kunnen gamen!', maar als je vervolgens hulp wil voor het poorten openzetten, zeggen ze heel fijn 'Fuck you' en heb je pech gehad. Ik snap niet dat zoiets überhaupt mag, dat een reclamecommissie zich daar eens over gaat buigen!
De reclame van glasvezel is nogal onterecht inderdaad, doordat ze gamen vermelden terwijl dit niet wordt ondersteund. Bij ADSL wordt hier overigens niet mee geadverteerd.

Het beste wat je kan doen indien je 'third party apparatuur' wilt gebruiken is altijd je internet en bellen los houden, zodat je een eigen modem kan aanschaffen. Ondersteuning voor 'third party apparatuur' vind je bij geen enkele provider (voor zover bij mij bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 09:59

AvK

Ready Set Go

Gamen wordt wel degelijk ondersteund. In het geleverde modem zit een hele zooi aan 'voor geprogrammeerde' games en toepassingen. En ja ik weet best dat er problemen zijn. En ook dat de helpdesk er geen kaas van gegeten heeft. Maar om te zeggen dat KPN geen Games ondersteunt klopt gewoon niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:19
AvK schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:54:
Gamen wordt wel degelijk ondersteund. In het geleverde modem zit een hele zooi aan 'voor geprogrammeerde' games en toepassingen. En ja ik weet best dat er problemen zijn. En ook dat de helpdesk er geen kaas van gegeten heeft. Maar om te zeggen dat KPN geen Games ondersteunt klopt gewoon niet.
Dat klopt wel. Ondersteunen houd in dat je daar dus ook de helpdesk over kan bellen en een goede oplossing kan verwachten. En dat kan niet (en dat geeft KPN ook duidelijk aan in de voorwaarden voor zover ik weet).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToySoldier1992
Hmhm, met andere woorden gewoon misleidende reclame dus, dat vind ik vrij irritant. Ach ja, het werkt op het moment dus ik vind het goed zo. Ben alleen niet blij met KPN hier en zal in de toekomst ook een heel stuk minder snel voor KPN kiezen. Helaas hebben voor nu mijn ouders het nog voor het zeggen en we zitten nog aan het contract vast, maar ja.... Als je toch al zo'n mensen aan de helpdesk gaat zetten, die je in één gesprek 2 keer voor een minuut in de wacht zetten omdat ze het niet meer weten... Waar ben je dan mee bezig?

Ik bedoel, begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat als hij het niet weet of snapt, hij het iemand vraagt, maar worden die mensen daar niet opgeleid dan?

[ Voor 12% gewijzigd door ToySoldier1992 op 12-04-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 22:54
De mensen op de helpdesk worden opgeleid om eenvoudige en veelvoorkomende issues te verhelpen en te beantwoorden. Ze zijn niet berekend op tweakers die over poorten e.d. beginnen...

IPB is voor de doorsnee consument prima.

Zelf stap ik nu na 5 jaar over naar Ziggo, kan ik m'n eigen apparatuur kopen, die wél stabiel is i.c.m. torrent en internetgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:19
ToySoldier1992 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:29:
Hmhm, met andere woorden gewoon misleidende reclame dus, dat vind ik vrij irritant. Ach ja, het werkt op het moment dus ik vind het goed zo. Ben alleen niet blij met KPN hier en zal in de toekomst ook een heel stuk minder snel voor KPN kiezen. Helaas hebben voor nu mijn ouders het nog voor het zeggen en we zitten nog aan het contract vast, maar ja.... Als je toch al zo'n mensen aan de helpdesk gaat zetten, die je in één gesprek 2 keer voor een minuut in de wacht zetten omdat ze het niet meer weten... Waar ben je dan mee bezig?

Ik bedoel, begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat als hij het niet weet of snapt, hij het iemand vraagt, maar worden die mensen daar niet opgeleid dan?
Natuurlijk worden die mensen opgeleid, je moet alleen niet verwachten dat KPN (of elke andere gemiddelde ISP) daar systeem en netwerkbeheerders aan de telefoon zet die zo'n beetje elk probleem snel op kunnen lossen. Dat kost namelijk bakken extra geld, geld dat een consument niet bereid is te betalen. Of heb jij liever dat je abonnement 2x zo duur wordt? De helpdesk is prima in staat om telefonisch een mail accountje in te stellen, die zit er niet om telefonisch een heel thuisnetwerk in te stellen. Wil je wel zulke service? Dan zul je daarvoor (dik) moeten betalen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modus47
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik wil eik overstappen van IPB naar Internet+TV, ook gewoon weer bij KPN, maar ben bang voor dat er vanalles misgaat bij zo'n omzetting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Iemand anders last van wegvallende verbinding? Bestaande verbindingen (steam chat etc) blijven wel gewoon werken maar ik kan geen webpagina's maar opvragen, 3 min later werkt het weer maar dit is al de 5e keer vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ja, hier ook.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartskisan
  • Laatst online: 02-05-2021
Ik heb net een nieuwe experiabox ontvangen.
ZXV10 H220N
Heeft er al iemand ervaring mee?

Bartskisan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 16:47
Billiebier schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:35:
Iemand anders last van wegvallende verbinding? Bestaande verbindingen (steam chat etc) blijven wel gewoon werken maar ik kan geen webpagina's maar opvragen, 3 min later werkt het weer maar dit is al de 5e keer vanavond
Ik dacht dat het aan mij lag maar dat is dus niet zo? Heb het random over de hele dag heen eigenlijk maar vooral 's avonds.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje163
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 14:59
Dutch Lion schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:34:
[...]

Ik dacht dat het aan mij lag maar dat is dus niet zo? Heb het random over de hele dag heen eigenlijk maar vooral 's avonds.
Hey! Ik dacht ook dat het aan mijn pc zou liggen. MSN valt niet uit, maar ik krijg inderdaad vaak time-outs bij websites. Het valt tussen de 30 seconden en 1 minuut weg. Daarna kan ik in eens wel weer op de sites komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Bij mij exact hetzelfde. Ik dacht eerst dat het aan de website lag waar ik op zat maar het was ook bij andere zo. Na 3 keer op f5 is het er meestal weer dus dat klopt wel met jou tijdsinschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Modus47 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:14:
Ik wil eik overstappen van IPB naar Internet+TV, ook gewoon weer bij KPN, maar ben bang voor dat er vanalles misgaat bij zo'n omzetting...
Kan weinig mis gaan lijkt me. Wordt gewoon software matig bij geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Bartskisan schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:42:
Ik heb net een nieuwe experiabox ontvangen.
ZXV10 H220N
Heeft er al iemand ervaring mee?
Ja dat is de modem van ZTE, waarop je samba server kunt draaien en alles na genoeg open staat, leuke dingen maar gaat snel kapot.
Ik denk dat je nu bij de test klanten hoort.

Duik maar eens in de interface en zie daar alle optie`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hoezo gaan een ZTE snel kapot? Waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

AvK schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 08:50:
Hoezo gaan een ZTE snel kapot? Waar baseer je dat op?
Ik heb er zelf 1 mogen testen, en iemand anders die ik ken had ook hetzelfde probleem.
Als hij te warm wordt dan zie je dat de witte voorkant ineens grijs gaat worden, de behuizing smelt bijna weg en vervormt.

Verder onder hoge load is hij niet in staat om alles bij te houden, en gooit je dan ook zo van internet af, herstarten continu. Misschien was het een eerste batch, en hebben ze nu iets aangepast, ik ben er gelukkig niet zo veel meer mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje163
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 14:59
Mexel schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:04:
[...]

Ja dat is de modem van ZTE, waarop je samba server kunt draaien en alles na genoeg open staat, leuke dingen maar gaat snel kapot.
Ik denk dat je nu bij de test klanten hoort.

Duik maar eens in de interface en zie daar alle optie`s.
De ZTE wordt nu gewoon als Experiabox geleverd aan alle KPN klanten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:34

Harrie

NederVlaming

Billiebier schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:35:
Volgens mij is dit een probleem bij heel veel mensen. Bij mijn ouders thuis is het ook. Heel vervelend, en soms heel vaak op een dag. Een reset van de experiabox lost het trouwens wel op, maar voor eventjes dus maar... Bij hun is het trouwens al een heel tijdje zo, is het bij jullie nog maar recentelijk begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324594

Er is een tijdje geleden een apart topic aangemaakt over de slecht bereikbare sites via kpn-lijnen.

Veel mensen met dit probleem geven aan dan handmatig andere DNS-servers dan die van KPN instellen het probleem lijkt te verhelpen.

Werkt natuurlijk alleen als de verbinding wel goed is, maar misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 14:39

Lex2

Fotografieliefhebber

Billiebier schreef:
Ik heb hetzelfde probleem sinds een week geleden. Tevens is het me opgevallen dat de Maximum Line rate in het statusoverzicht van de Experiabox veel lager is dan het zou moeten zijn... Hierdoor ben ik driekwart van mijn normale internetsnelheid kwijt :(

Als het probleem volgende week aanhoudt eens even informeren wat er aan het handje is..

[ Voor 45% gewijzigd door Lex2 op 16-04-2011 18:38 ]

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324594

@Lex2

dit klinkt meer als 2 verschillende problemen, het meer algemene probleem met het niet kunnen openen van pagina's dat waarschijnlijk een DNS probleem bij KPN is.

Een lagere Max Line Rate lijkt meer op een probleem met de lijn. Toevallig vaak het modem herstarts gegeven ivm het eerste probleem? Dan kan de DLM besluiten dat je lijn instabiel is en de verbinding op een langzamer profiel zetten.
Best is dan voordat je de helpdesk belt ff de bekabeling langs te gaan. modem 1 dagje NIET herstarten en later op de dag bellen. Als ze dan zien dat de verbinding wegvalt is het zeker dat het niet komt doordat je zelf het modem herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2

Lex2

Fotografieliefhebber

@pvdvelde: Het modem herstarten hoef ik niet te doen... dat doet ie zelf al, zo bleek vanochtend. Tot 2x toe... Daarna heeft ie zich (bij mijn weten) nog niet weer herstart.

Verder herstart ik het modem nooit handmatig, tenzij ik een instelling wijzig. En de laatste tijd heb ik geen instellingen meer gewijzigd.

Maar ik ga morgen de helpdesk van KPN eens bellen, kijken of zij een oplossing hebben. Mogelijk dat ze de lijn eens door kunnen meten.

[ Voor 43% gewijzigd door Lex2 op 17-04-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Bij IPB kan 10 dagen na activatie telefoontje (1369) de splitter tussen uit. Zo kort mogelijke kabel gebruiken en direct op het is/ra aansluiten. Dit zit vaak in de meterkast/kelderkast/gang. Kan ook een wandcontactdoos zijn in de woonkamer af en toe. Vaak bij bitrate problemen is simpelweg de afstand is/ra naar experiabox te groot. Na plaatsing op is/ra experiabox harde reset geven en kijken na 3 dagen of snelheid in de modem hoger uit komt. Is dit niet het val kan de helpdesk de DLM resetten. Helpdesk kan actuele en haalbare bitrate zien en dan bv de DLM resetten zodat deze gedurende 3 dagen de snelheid op de lijn opnieuw instelt op de hoogst mogelijke stabiele snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2

Lex2

Fotografieliefhebber

@SharpEdgeOne:
Zojuist de helpdesk gebeld. Zeiden inderdaad dat de splitter er tussen weg kan. Die heb ik losgehaald, en de telefoonkabel rechtstreeks in het modem gedaan (kabeltje is max 30 cm.). Resultaat: Hoera, we gaan van 130 KBps naar 428 KBps. Een start, want het was altijd ruim 890 KBps (met splitter), waarbij de bekabeling in zijn totaliteit ook nog eens drie keer zo lang was. Ik zal eens drie dagen wachten en kijken wat er gebeurt. Als er niets veranderd (wat ik vermoed) gaan we weer bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Lex2 op 18-04-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
ben vanochtend overgegaan op ipb met de zte maar hoe zet je in godsnaam de management zo dat hij niet toegankelijk is vanaf het internet?
ik heb ook m'n server als dmz staan en dubbel op nog 's port 80 er naartoe geroute maar ik kom ipv op m'n webserver in die vermaledijde managment pagina aan.

trouwens mazzel dat ik een webserver heb anders had die pagina dus, zonder dat ik het wist, open en bloot en zonder wachtwoord vanaf het internet bereikbaar geweest :(
welke kluns heb die modems ingesteld?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
@Webjunkie: Heb je dit getest vanaf een andere locatie dan waar je Experiabox staat dan? Zo nee: check dat ook eens dan.
Ik gok dat de ZTE NAT loopback niet ondersteund en daarom de webinterface pagina laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

AvK schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:11:
[...]

Kan weinig mis gaan lijkt me. Wordt gewoon software matig bij geschakeld.
Hoeft niet. Het _kan_ ook noodzakelijk zijn om in de centrale op een andere poort gezet te worden omdat de huidige poort het niet aankan. Maar dat duurt dan hooguit een middagje monteurswerk voor het omzetten van de kruisdraden.

Om moed in te praten :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Je hebt gelijk.
Maar zelfs dan kan er nog steeds weinig mis gaan. Zijn aansluiting 'is bekend'.
Ik zeg DOEN! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Joen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:32:
@Webjunkie: Heb je dit getest vanaf een andere locatie dan waar je Experiabox staat dan? Zo nee: check dat ook eens dan.
Ik gok dat de ZTE NAT loopback niet ondersteund en daarom de webinterface pagina laat zien.
je hebt helemaal gelijk. vanaf een andere locatie krijg ik idd m'n webserver.
da's een geluk bij een ongeluk.

het valt me trouwens mee dat dat m'n internetsnelheid omhoog is gegaan van 2Mbit naar 2.1 Mbit, zelfs als ik televisie kijk.
de monteur die de lijn kwam checken toen mijn telfortmodem overleed, had gezegd dat er 300Kbit af zou gaan als je naar een normale SD uitzending zat te kijken.

beeld kwaliteit valt me wel een beetje tegen.
't is lichtjes beter dan digitenne.
ook het HD demo kanaal haalt het bij lange na niet bij een gedownloade 720p serie of film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2

Lex2

Fotografieliefhebber

Lex2 schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:16:
@SharpEdgeOne:
Zojuist de helpdesk gebeld. Zeiden inderdaad dat de splitter er tussen weg kan. Die heb ik losgehaald, en de telefoonkabel rechtstreeks in het modem gedaan (kabeltje is max 30 cm.). Resultaat: Hoera, we gaan van 130 KBps naar 428 KBps. Een start, want het was altijd ruim 890 KBps (met splitter), waarbij de bekabeling in zijn totaliteit ook nog eens drie keer zo lang was. Ik zal eens drie dagen wachten en kijken wat er gebeurt. Als er niets veranderd (wat ik vermoed) gaan we weer bellen.
Zojuist wederom gebeld met de klantenservice. Kreeg de indruk iemand met verstand van zaken aan de lijn te hebben. Hij zei dat door bijvoorbeeld corosie in de splitter een plotselinge daling in de internetsnelheid kan optreden. En dat daarom de Max Line Rate (het proces erachter; waarvan ik de naam niet weet) de snelheid automatisch naar beneden bij stelt.

Verder zei hij, zoals hierboven ook al genoemd, meestal na drie dagen het weer normaal moet zijn, maar dat er maximaal 10 dagen over heen kan gaan.

Het proces wat kijkt wat de Max Line Rate is en daar de snelheid op bij stelt, was volgens de medewerker ook nog in volle gang, alleen merk ik er (nog) niet zo veel van omdat dit slechts in kleine stapjes gaat, en veelal 's nachts gebeurt.

Oftewel, nog een week wachten en kijken wat er volgende week donderdag gebeurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Lex2 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:34:
[...]

Zojuist wederom gebeld met de klantenservice. Kreeg de indruk iemand met verstand van zaken aan de lijn te hebben. Hij zei dat door bijvoorbeeld corosie in de splitter een plotselinge daling in de internetsnelheid kan optreden. En dat daarom de Max Line Rate (het proces erachter; waarvan ik de naam niet weet) de snelheid automatisch naar beneden bij stelt.

Verder zei hij, zoals hierboven ook al genoemd, meestal na drie dagen het weer normaal moet zijn, maar dat er maximaal 10 dagen over heen kan gaan.

Het proces wat kijkt wat de Max Line Rate is en daar de snelheid op bij stelt, was volgens de medewerker ook nog in volle gang, alleen merk ik er (nog) niet zo veel van omdat dit slechts in kleine stapjes gaat, en veelal 's nachts gebeurt.

Oftewel, nog een week wachten en kijken wat er volgende week donderdag gebeurt is...
DLM of Dynamic Line Management is waarschijnlijk wat je bedoeld. Als je lijn heel veel "klappert" (spontaan signaal verliest) dan zal deze inschakelen en je lijn automatisch langzamer zetten tot het weer stabiel wordt. Dat gebeurd dagelijks rondom middernacht. Als je lijn stabiel blijft gaat hij ook weer omhoog schakelen om te zien of dat (weer) werkt.

Officieel 10 dagen. Onofficieel kan het zelfs wel eens uitlopen tot 15 als je lijn een twijfelgevalletje is op stabiliteit. Dus niet teveel handmatig resetten in die tussentijd ;)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Volgens mij hebben ze de snelheden wat beter gemaakt, heb nu echt 8 mbit. Dus niet 8 mbit in de centrale maar in m'n huis. Voorheen zat ik op ongeveer 6.8 mbit in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heian
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-04 07:28
Hoi,

Vandaag de experiabox ZXV10 H220N ontvangen van kpn. (ZTE)

Ik heb ALLEEN internet, geen internet+bellen

Maar uit ervaring weet ik dat, ook al heb je alleen internet bij kpn, op oudere
modems Voipbuster geblokkeerd werd. (was zgn al voorbereid op internet+bellen)

Is het al bekend of deze nieuwe boxen door de kpn firmware ook Voipbuster blokkeren?
(anders kan ie meteen weer retour)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372687

Voor dat je die retour stuurt: een ZTE betekent dat je een VDSL verbinding hebt. Al eens gekeken wat een VDSL modem/router kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Is het al bekend of deze nieuwe boxen door de kpn firmware ook Voipbuster blokkeren?
(anders kan ie meteen weer retour)
ik heb er hier voipdiscount, internetcalls (2200VG router) en calleasy (DIP 450) achter en alles werkt :)

volgens mij mogen ze ook niet zomaar SIP blokkeren.
't is geen mobiel internet..

[ Voor 19% gewijzigd door Webjunkie op 30-04-2011 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heian
Ik heb het al verschillende keren meegemaakt met een Thomson 780-WL.

Bij deze Experia box van kpn was poort 5060 geblokkeerd en de helpdesk gaf dat ook toe.
(Ze zijn zo gemaakt dat klanten makkelijk kunnen overstappen op internet + bellen van kpn was hun antwoord)

Hetzelfde modem met fabrieks firmware doet het wel. kijk maar eens naar dit topic:
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2105

Omdat ik met mijn 780-WL niet hoger kom dan 12Mb download, is me een ZTE H220N toegestuurd en wordt de lijn naar VDSL omgezet. Dit gebeurt over een week of twee. Als voipbuster niet werkt op dit modem, kan ik alles nog terug draaien.

Ben dus benieuwd of iemand het werkend heeft gekregen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

heian schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:46:
Ik heb het al verschillende keren meegemaakt met een Thomson 780-WL.

Bij deze Experia box van kpn was poort 5060 geblokkeerd en de helpdesk gaf dat ook toe.
(Ze zijn zo gemaakt dat klanten makkelijk kunnen overstappen op internet + bellen van kpn was hun antwoord)

Hetzelfde modem met fabrieks firmware doet het wel. kijk maar eens naar dit topic:
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2105

Omdat ik met mijn 780-WL niet hoger kom dan 12Mb download, is me een ZTE H220N toegestuurd en wordt de lijn naar VDSL omgezet. Dit gebeurt over een week of twee. Als voipbuster niet werkt op dit modem, kan ik alles nog terug draaien.

Ben dus benieuwd of iemand het werkend heeft gekregen.....
Ik denk dat gereserveerd een betere woordkeuze is dan geblokkeerd, met de fabrieksfirmware kun je gewoon veel meer instellen omdat KPN het voipgedeelte afgesloten heeft voor eindgebruikers (itt tot bijvoorbeeld Telfort). De poort wordt door het modem zelf gebruikt, maar niet echt geblokkeerd. Maar voor Voip gelden meestal de poorten tussen 5060 en 5070 (je kan immers ook meerdere accounts/hosts gebruiken en dan is het ook handig als ze elkaar niet in de weg zitten achter nat). Ik heb zelf bij iemand Budgetphone ingesteld op poort 5068 en dat werkt perfect.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heian
ik heb voipbuster dit probleem voorgelegd, en hun reactie was:

please, try using port 6000

Bij een oude experia-box was het hele voip gedeelte "gereserveerd" en was er niets in te stellen.
Maar misschien heeft iemand hier iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
De reactie van Marzman is technisch gezien juist (de Experiabox heeft het VOIP gedeelte 'gereserveerd' staan).

Toch is en blijft er iets dubieus aan het verhaal (of het intentioneel is of een design flaw laat ik in het midden):

Het VOIP gedeelte voor KPN hoeft alleen maar 'gereserveerd' te zijn op het "Bellen" vlan ( hetzij via diens respectievelijke PVC over DSL, het zij via .1q tag 7 op glasvezel). Er staat KPN dus niets in de weg om dit 'probleem' op te lossen door voor het internet VLAN deze poorten gewoon te laten unbinden in de Experiabox firmware zonder dat ze de werking van de dienst "bellen" verstoren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zijn dat wel apparte vlans dan? Bij kabelinternet modems wel, maar dslmodems meestal niet (bij KPN kan je het niet zien, misschien zijn zij een uitzondering). Daarom kun je die modems ook nooit instellen op bridging zonder de voipfunctionaliteit te verliezen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
Die modems kan je prima instellen op bridging zonder de VOIP functionaliteit te verliezen. Het is zelfs redelijk common knowledge wat het VPI/VCI van het VOIP channel van KPN is en ook de PPP tunnel kan je gewoon met ieder modem dat meerdere PVC's ondersteunt opzetten. Dat bridgeing niet zou kunnen is gewoon een praatje van KPN omdat het slechts een beperkte groep 'nerds' is die dit zou willen en ze hier dus geen effort in willen steken.

Ik heb thuis een speedtouch config liggen (uit de tijd dat ik internet + interactieve tv bij KPN had) waarin PVC 8.48 netjes ge-bridged wordt naar ethernet poort 1 tbv. een eigen router en waarop het PVC voor "bellen" ook gewoon open staat (maar waar verder niets mee gedaan wordt). Voor interactieve TV staat een groepje PVC's ge-bridged met ethernetpoort 3.

Bij de oude Siemens Experiaboxen kan je trouwens goed zien dat VOIP op een apart PVC zit. De crux zit hem bij KPN in het feit dat je geen eigen SIP login/wachtwoord kan krijgen, anders had je zeker ieder modem kunnen gebruiken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 12:02
Ik heb een Marantz SR7005 surround receiver met een ethernet aansluiting. Via een Sitecom WL-330 is de receiver aangesloten worden op het thuis netwerk (LAN).

Het modem wat ik heb voor IPB is de Thomson TG789vn.

Het probleem wat ik sinds kort heb is dat bij het radio luisteren (streaming) er regelmatig haperingen zijn, waarna soms het signaal weer opgepakt wordt en soms de Marantz terugvalt in het vorige menu, waarna ik de zender weer moet activeren.
Op de Marantz heb ik zowel een vast als flexibel IP-adres geprobeerd. Maakt geen verschil.
Vreemd genoeg merkte ik gister, dat als mijn pc (ook draadlos verbonden) aanstaat met dezelfde zender aan, dat mn pc het signaal gewoon door speelt terwijl de Marantz wegvalt. Vreemd?

Ik heb de SR7005 nu een aantal maanden en voorheen had ik nergens last van.

Het lijkt op een instabiel netwerk. Zijn er recentelijk problemen bekend met het IPB netwerk?

Na contact met de KPN kan ik eventueel een ander modem krijgen, de ZTE ZXV10 H220N.
Is dat een verbetering tov de Thomson die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Als de PC gewoon doorspeelt terwijl de Marantz wegvalt zit het in je eigen netwerk en niet in het binnenkomende internet signaal.
Zit de PC rechtstreeks draadloos naar de modem of ook via de sitecom? En heb je al geprobeerd de sitecom er tussenuit te halen (indien mogelijk) om te kijken of die niet gewoon het probleem is?

De ZTE is verder een prima modem maar als het op je PC wel werkt en je Marantz niet vermoed ik dat het probleem niet in je modem ligt en het weinig verschil zal maken.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Laatst online: 18-05 12:02
MazeMouse schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:04:
Als de PC gewoon doorspeelt terwijl de Marantz wegvalt zit het in je eigen netwerk en niet in het binnenkomende internet signaal.
Zit de PC rechtstreeks draadloos naar de modem of ook via de sitecom? En heb je al geprobeerd de sitecom er tussenuit te halen (indien mogelijk) om te kijken of die niet gewoon het probleem is?

De ZTE is verder een prima modem maar als het op je PC wel werkt en je Marantz niet vermoed ik dat het probleem niet in je modem ligt en het weinig verschil zal maken.
Mijn pc zit rechtstreeks draadloos naar de router, dus niet via de sitecom.
Ik ga morgen testen hoe de verbinding met de Marantz zich houdt als ik em bedraad aansluit. Als dat goed gaat, dan moet ik toch maar zien of ik ergens een lange ethernet kabel kan wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392068

Hallo,

Misschien is dit niet het juiste topic voor deze vraag (modjes verplaats me dan aub).
Maar ik heb een site waaraan ik wil gaan werken genaamd kpn-gebruikers.
Dit is zeg maar hetzelfde als Ziggo-gebruikers maar dan voor kpn.
Nou zoek ik mensen die graag willen meehelpen aan de site en dan natuurlijk ook actief mee mogen doen.
Bijv een mod zijn etc.
Ik heb al iemand die een CMS kan maken maar ik zou nu alleen nog mensen voor Design en alle informatie bij elkaar halen.
Heeft iemand intresse?
Please DM me of laat wat achter op mijn profiel.

Maar nu had ik nog een gewone vraag.
Hoeveel interactieve ontvangers kan je op 1 aansluiting hebben?
Ik kan namelijk gratis aan een kpn Interactieve ontvanger krijgen en nou vroeg ik me af of dat mogelijk was.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wij gaan in augustus over op IPB, nu hebben we modem/router/accespoint in een boven staan met een hele lange telefoon kabel er naar toe. Dit leid nu niet tot signaalverlies maar ik vraag met hoe dat dan met die DLM? Stel we sluiten het zo aan en het werkt niet helemaal lekker dan moet je een tijd wachten tot het modem zich weer heeft ingesteld op een kortere kabel?
En ik begrijp dat het niet zomaar mogelijk is een eigen router te gebruiken? Of wordt er tegenwoordig ook een wireless N experiabox geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, mijn ouders hebben een experiabox met 802.11n gekregen (tot 150Mbits, dus niet 300Mbits). Eigen modem kan niet als je telefonie van KPN wilt gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door woekele op 03-07-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Ik heb een Windows home server achter een Siemens SX 551 Gigaset. Firmware version: 1.47.8c-vuf-7.5.1.226 (Aug 11 2010 16:19:36)
Ik probeer al een tijdje een VPN verbinding op te zetten naar een Windows Home server die achter deze Siemens router hangt. Ik heb het een vast IP gegeven 192.168.2.3 .

Ik heb verschillende poorten opengezet om een VPN verbinding te krijgen. Krijg alleen telkens de bekende 720 foutmelding als ik naar dat netwerk wil verbinden.

Ik kan trouwens nergens in de Siemens vinden hoe ik IP protocol 47 GRE in kan schakelen.

Of Is het gewoon niet mogelijk om deze WHS te benaderen middels VPN achter deze Siemens?

EDIT:

Oplossing: Ik heb handmatig de ipadressen ingevoerd op de VPN server.

[ Voor 6% gewijzigd door Chadi op 07-08-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357576

Ik heb een Arcadyan ARV7519 modem/router, waarbij de wifi-verbinding met de iPod/iPhone/iPad niet altijd goed werkt. Na een half uur op de iPod te hebben gezeten via Apps of Safari met internetverbinding, werkt de wifi-verbinding met de router niet meer. En als ik weer probeer om netwerkverbinding te maken, dan krijg ik de melding 'geen netwerkverbinding mogelijk'. Ik moet de router opnieuw gaan starten om weer een wifi-verbinding te maken. Hebben meerdere mensen hier last van? Weet hier iemand een oplossing ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Anoniem: 357576 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:34:
Ik heb een Arcadyan ARV7519 modem/router, waarbij de wifi-verbinding met de iPod/iPhone/iPad niet altijd goed werkt. Na een half uur op de iPod te hebben gezeten via Apps of Safari met internetverbinding, werkt de wifi-verbinding met de router niet meer. En als ik weer probeer om netwerkverbinding te maken, dan krijg ik de melding 'geen netwerkverbinding mogelijk'. Ik moet de router opnieuw gaan starten om weer een wifi-verbinding te maken. Hebben meerdere mensen hier last van? Weet hier iemand een oplossing ervoor?
Probeer wat andere wireless instellingen. Bandwidth naar 20/40MHZ, channel aanpassen, WPA-WEP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Is het eigenlijk mogelijk om met Internetplusbellen een eigen modem te gebruiken voor internet en VoIP of zit je echt aan het KPN-modem vast? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Voor VoIP van KPN niet. Internet wel. En dan werkt VoIP van andere aanbieders (budgetphone/Voipbuster) natuurlijk ook gewoon.

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:29
Ik zal hier maar is even mijn KPN horror verhaal posten:

Nadat wij eerst naar Ziggo wouden overstappen maar er zit geen aansluitpunt in dit huis dus het was niet mogelijk zonder vele extra kosten. Toen toch maar KPN Alles in 1 besteld. Zou niet moeilijk moeten zijn als je al je telefoon en internet bij KPN heb zitten. Weliswaar aparte abonnementen maar toch.

23 augustus dan eindelijk besteld. Worden wij een paar dagen later gebeld dat de bestelling niet kan omdat onze telefoonnummer nog op een verkeerd adres staat. Dit blijkt ons oude adres te zijn waar wij al 11 (!) jaar niet meer wonen. De rekeningen gaan natuurlijk al 11 jaar goed. Technisch gezien is het nummer ook al 11 jaar op dit adres.

Toen na een paar keer bellen zou het worden overgezet en kon ik maandag 29 augustus dan eindelijk bestellen. Zo gedaan via internet en er kwam zowaar op 6 september zelfs een bevestiging binnen dus ik dacht eindelijk dat het goed zou gaan. Donderdag kwamen al de kastjes voor het internet via het stroomnet binnen dus ik dacht dat alles nu wel goed zou komen.

Worden wij vrijdag gebeld dat de bestelling toch niet kan omdat de telefoon niet klopt... Nou was het weer druk en werkte dingen weer niet dus ze zouden zaterdag (vandaag) terugbellen. Toch uiteindelijk maar zelf gebeld want wij hebben ook betere dingen te doen.

Nu komt het er blijkbaar op neer dat zon bevestiging automatisch gegenereerd wordt (Lijkt mij sterk aangezien de 1e bestelling wel gecontroleerd werd voor de bevestiging , toen ik hier naar vroeg bleef het akelig stil aan de lijn) En nu zou eerst het telefoon nummer verhuist moeten worden wat al 3x gedaan is en blijkbaar niet lukt. Ik sta nu op het punt om toch maar weer naarZiggo te gaan en dat aansluitpunt te regelen want die klantenservice kan mij tenminste wel normaal te woord staan en helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Vraagje mischien dat iemand het weet hier,

Voor mijn schoonouders net een NAS aangesloten op een eerste generatie Experiabox van siemens. snelheid met kopieren tussen de 1,1 en 1,3 Mb erg laag dus. Switch ertussen gehangen en meteen al 6,9 dat ging al beter. Net even KPN gebeld en die gaven aan dat het modem (ik ga er even voor het gemak vanuit dat dat de bottleneck is) alleen vervangen kan worden als het defect is en dat is deze dus niet. Is er een manier om de beste mensen van KPN te bewegen dit te gaan vervangen dit hangt al 5 jaar en voldoet dus niet meer qua snelheid (100Mbps ipv Gb over het ethernet)

Tnx voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Bellen en eerlijk vertellen dat ie branderig ruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 22:09

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je gaat sowieso geen modem met gbit poorten krijgen van KPN want die zijn er simpelweg niet bij KPN.
Heb je het modem al een keer herstart e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hang er gewoon zelf een gigabit switch aan als het sneller moet. Lijkt me niet zo ingewikkeld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
hmm lol als ze er niet zijn idd dan word het een gigabit switch ja wel een beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 13:53
Wij gebruiken al meer dan een jaar naar tevreden IPB van KPN, met Thomson TG789vn. Echter was er vorige week een onweer, en wij trekken dan altijd trouw de kabels eruit. Echter na het aanzetten van het modem zendt het modem geen wifi N meer uit. Dit na meerdere reboots en resets. Probleem ook voorgelegd aan KPN, maar ze kunnen er niets mee. Alle wifi N apparaten die ik heb verbinden nu op wifi G. Dat is aanzienlijk langzamer natuurlijk.

Meer mensen met soorgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

wiebjuh16 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:21:
Wij gebruiken al meer dan een jaar naar tevreden IPB van KPN, met Thomson TG789vn. Echter was er vorige week een onweer, en wij trekken dan altijd trouw de kabels eruit. Echter na het aanzetten van het modem zendt het modem geen wifi N meer uit. Dit na meerdere reboots en resets. Probleem ook voorgelegd aan KPN, maar ze kunnen er niets mee. Alle wifi N apparaten die ik heb verbinden nu op wifi G. Dat is aanzienlijk langzamer natuurlijk.

Meer mensen met soorgelijke problemen?
Ja, hier nog iemand. Het viel me vorige week pas op, maar ik heb dus ook geen wifi-n meer. Zojuist even het modem gereset, maar dat bood geen soelaas. Ik ga nu de KPN mailen, want dit is niet handig.

Edit: KPN blijkt geen e-mailadres meer te hebben, maar een forum. :/ Morgen maar bellen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 24-10-2011 19:05 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 11:18
Krisp schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:57:
[...]

Ja, hier nog iemand. Het viel me vorige week pas op, maar ik heb dus ook geen wifi-n meer. Zojuist even het modem gereset, maar dat bood geen soelaas. Ik ga nu de KPN mailen, want dit is niet handig.

Edit: KPN blijkt geen e-mailadres meer te hebben, maar een forum. :/ Morgen maar bellen dan.
klantenservice@kpn.com werkt nog steeds, ook voor technische vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Tof, heb ze even gemaild. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

...en dit kreeg ik vanmorgen terug als antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Dit e-mailadres is niet meer in gebruik.
U kunt via de volgende link al onze contactgegevens terugvinden:

http://www.kpn.com/prive/service/contact.htm

Dit e-mailbericht is automatisch verstuurd. Het is daarom niet mogelijk om te reageren op dit bericht. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijk groet,
KPN
:/ Toch maar bellen. Het is overigens wel heel slecht als je automatische berichten niet checkt op spelfouten.

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 25-10-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zie geen spelfout :P

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 25-10-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Er mist een "e" achter "vriendelijk".
Normaal zeg je "Met vriendelijke groet" ipv "Met vriendelijk groet".

Ja, koste mij ook ff paar seconden om de fout te ontdekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Inmiddels gebeld, na duidelijk gemaakt het hebben dat het er echt niet staat, ondersteunde de KPN de draadloze interface niet meer. Of ik mijn klacht wil deponeren bij een postbusadres:

KPN
postbus 2547
3500GM Utrecht

Toen ik vroeg naar een e-mailadres, kreeg ik klachtenservice@kpn.com. Ook maar even duidelijk gemaakt dat die niet meer werkt. :P Moet zeggen dat de heer in kwestie mij prima te woord stond, maar dat de antwoorden mij niet echt bevredigen. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Krisp op 25-10-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 00:28
Krisp schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:37:
Toen ik vroeg naar een e-mailadres, kreeg ik klachtenservice@kpn.com.
klachtenservice of klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Goede vraag, ik heb er eens een e-mail aan gewijd. :)

edit: werkt niet, blijkbaar dus niet goed opgeschreven.

[ Voor 35% gewijzigd door Krisp op 25-10-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Krisp schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:11:
...en dit kreeg ik vanmorgen terug als antwoord:

[...]

:/ Toch maar bellen. Het is overigens wel heel slecht als je automatische berichten niet checkt op spelfouten.
Excuses, dan is mijn informatie wat verouderd. Ik weet dat er nog dagelijks mensen van een technische afdeling mail beantwoorden, maar hoe ze die dan binnen krijgen is me nu ook een raadsel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Een brief sturen per post (Hallo KPN, we leven in 2011?) vind ik ook niet echt een optie. Ik vermoed dat ik een dirty-variant ga gebruiken: ik stel dat mijn modem 'kapot' is, en vraag een nieuwe aan. En dat is nog de waarheid ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Even een kick: ik heb inmiddels al een derde gebruiker gevonden die exact hetzelfde probleem heeft, en een vierde die wel de bewuste setting heeft, maar waarbij ik niet weet of hij dat kan wijzigen. Beiden hebben het alleen nog niet door. :P Dit doet mij vermoeden dat meerdere mensen dit probleem hebben, alhoewel het niet bekend is. Zijn er meer mensen die al gekeken hebben of het werkt? Ik probeer nu in mijn omgeving meer informatie te krijgen, want dit is geen stijl van KPN.

[ Voor 16% gewijzigd door Krisp op 31-10-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Krisp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:00:
Even een kick: ik heb inmiddels al een derde gebruiker gevonden die exact hetzelfde probleem heeft, en een vierde die wel de bewuste setting heeft, maar waarbij ik niet weet of hij dat kan wijzigen. Beiden hebben het alleen nog niet door. :P Dit doet mij vermoeden dat meerdere mensen dit probleem hebben, alhoewel het niet bekend is. Zijn er meer mensen die al gekeken hebben of het werkt? Ik probeer nu in mijn omgeving meer informatie te krijgen, want dit is geen stijl van KPN.
Zelf had ik ook een TG789 die opeens niet meer WiFi N deed. Nieuwe gekregen, welke ook geen WiFi N deed. Uiteindelijk een ZTE gekregen die wel gewon WiFi N doet. Ik heb dan wel glasvezel, maar dat maakt niet uit. Volgens mij gaan de netwerkkaartjes in de TG789 langzaam kaduuk. Gewoon KPN bellen en het probleem uitleggen, krijg je zo een nieuwe toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik herken dit. Mijn wifi deed ook raar. Lage snelheden, soms goed soms slecht. Na een belletje met de helpdesk (moest wel even aantonen dat ik er iets van begreep) kreeg ik een nieuw modem toegestuurd. Afgegeven door een alleraardigst en lieftallig meisje. Ze zou me kunnen helpen met de installatie maar ik zei dat dat niet hoefde. Het oude modem nam ze mee. Gaat al weer maanden goed nu,

Ergo: Als je een probleem hebt met je hardware gewoon even bellen en uitleggen wat er aan de hand is.
KPN is zeer coulant met het uitruilen van hardware. Wel een goed verhaal vertellen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Sinds deze middag gaat het downloaden wel erg langzaam. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409583

Splinter Cell schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:11:
Sinds deze middag gaat het downloaden wel erg langzaam. Nog meer mensen hier last van?
Staat niets gemeld bij kpn iets over werkzaamheden of storingen.
Maar heb hier exact hetzelfde probleem.
Speedtest geeft 'Download: 174.4 kb/s'... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 409583 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:20:
[...]

Staat niets gemeld bij kpn iets over werkzaamheden of storingen.
Maar heb hier exact hetzelfde probleem.
Speedtest geeft 'Download: 174.4 kb/s'... :/
Nee inderdaad. Mijn downloadlimiet zit nu op 73kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:57
Hier ook zeer traag internet sinds vanmiddag komt niet boven de 75 kb/s uit.

Plaats: Roden, plaatsje in top van drenthe.

EDIT: Voor de mensen die er ook last van hadden of hebben, probleem is hier inmiddels vanzelf opgelost.

[ Voor 30% gewijzigd door zmeding op 15-11-2011 20:48 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Eindelijk opgelost. Heb er maar achteraan gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-04 18:38
Downloaden gaat hier ook nog steeds langzamer dan wat ik gewend was (ongeveer een derde van wat ik normaal haal) en de klantenservice kon me er niet mee helpen behalve dat ze me mijn modem weer eens laten resetten :s

Hoop dat het zichzelf later deze week oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Sinds een half uur is het weer mis hier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:57
Het probleem is hier ook terug.. kom nu niet meer boven de 100kb/s. Gister had ik soort gelijke problemen maar die waren na 8 uur opgelost en ik had mijn volledige snelheid weer terug.

Binnenkort maar weer bellen met KPN.

Weet niet of de volgende info nog nuttig is:
Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)

Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 904 (Kbps.) 11004 (Kbps.)
Attainable Rate 904 (Kbps.) 15664 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 6.6 dB 7.0 dB
Attenuation 11.5 dB 27.0 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 26336 25275
CRC Error 158 275
HEC Error 0 7527

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
In Emmen ook last van (7815). Modem traint normaal in op 5.223 / 43.669
Speedtest en pingtest zijn dramatisch. Internetten zelf gaat prima, gamen is onmogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/50695994.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1596038271.png

Normaal gesproken haal ik de 40mbit makkelijk en komt pingtest op A uit.
Interactieve TV werkt overigens zonder storingen.

Na opnieuw opstarten van het modem (789), overige computers uitgeschakeld en ITV ook uit, is de ping iets beter, downloadsnelheid nog net zo beroerd. Download komt met geen mogelijkheid boven de 2, upload niet boven de 2,5. Intrainsnelheid blijft ongewijzigd.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/50699434.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1596131298.png

-update-
Rond 23:20 is alles spontaan weer goed, verder niets aan de instellingen van het modem aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/50701020.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1596164477.png

[ Voor 51% gewijzigd door Chillosophy op 16-11-2011 23:30 ]

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:07
Krisp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:00:
Ik (de vierde kick) heb nog niet de wijziging gemaakt die aangegeven is in dat artikel. Heb N bewust uitgezet omdat niet alle apparaten bij mij N ondersteunen en voornamelijk de apple producten bij een combi van BGN veel connectieproblemen geven.

Laatst was de oplossing van KPN om het modem maar te resetten, dan was ik wel alle settings kwijt mbt mac adres filtering. Of het daarna wel ging werken werd niet duidelijk. Zo niet dan moest ik maar een router erbij kopen om het daarin te regelen. Dat ging mij wat ver en stel dit nog even uit. Daarna werd aangegeven dat ik als het niet meer werkte ik maar een storing moest melden, kreeg dan wel een ander apparaat. Voor dit type 897vn werd toch geen firmware meer gemaakt.........

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hier word ik wel weer droevig van. :/ Ik vind het prima dat KPN mij een modem geeft, maar ondersteun hem dan wel fatsoenlijk. De SpeedTouch 510 (rembember?) werd nog jaren ondersteund door Thomson en was ook uitstekend te configureren. KPN ondersteunt hem nu minder dan een jaar, en levert in de tussentijd een inferieur product. Het is dat er te veel e-mailadressen daar zitten, maar anders was ik al lang weg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb dan geen IPB maar alleen ADSL van KPN maar ook hier (regio Amersfoort) valt de laatste weken de verbinding regelmatig uit. Verder maak ik geen gebruik van de standaard Experiabox maar van een eigen modem/router.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
Ik heb thuis ook IPB extra. We halen overigens maar 11 van de 30Mbit. Maar eigenlijk een gekke situatie op t moment. Sinds een of twee weken gooit onze experiabox (Arcadyan) specifieke apparaten eruit, en dan gaat het om een MAC, een android telefoon en een Nokia, de rest van de pc's (allemaal Windows) Blijft wel verbonden. Opnieuw verbinden lukt alleen als je de experiabox reset 8)7 en dan blijven de meeste apparaten weer 30/40 minuten verbonden om t geheel weer te moeten gaan resetten. Ik denk dus zelf een DHCP probleem in de experiabox.

Zojuist gebeld met helpdesk en ze snappen het ook niet. Maar ze willen geen alternatieve of nieuwe experiabox opsturen aangezien er een aantal pc's wel verbonden blijft. Dus ik heb gevraagd wat ik nu moest, maar dat wisten ze ook niet.

Heerlijk die service :/.

Ik denk dat ik een alternatieve router achter de experiabox ga hangen, om te kijken of het probleem blijft bestaan of dat dat het gaat oplossen. :?

Edit 5-12-11
Een Linksys E2500 aangeschaft. Eraan gehangen en problemen zijn verdwenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Thieudebeu op 05-12-2011 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:29
Ik heb de laatste tijd dat mijn internet steeds langzamer wordt, eerst haalde ik zo rond de 2 megabyte per seconde maar meestal was het zo rond de 1,5 megabyte per seconde. Maar dit weekend is het gedaald tot 150 kilobyte per seconde...

Even de waardes vanuit het modem:

Actual Rate (Up/Down) 1527/12223 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1760/28804 kbps
Noise Margin (Up/Down) 7.7/19.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 0/19.9 dB
Output Power (Up/Down) 7.8/19 dBm

Ik heb de Experia Box, H220N.

Ik snap zelf niet helemaal wat alle waardes betekenen, maar ik kan me niet voorstellen dat 0/19 klopt bij Line Attenuantion. Ik zal vanavond nog wel even een reboot doen van het modem.

Wij hebben een alles in 1 abonnement maar internet tv en het bellen lijken allemaal prima te werken. Ik weet redelijk zeker dat het niet aan het interne netwerk ligt aangezien hier niks veranderd is afgelopen tijd dus.

Anders binnenkort maar weer is even bellen...

[ Voor 10% gewijzigd door GrandDestroyer op 18-12-2011 22:45 ]

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste