[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AOP is, gezien de afstand van het kabeltje naar de modem / router, denk ik het ISRA punt. ;)

Iemand die trouwens weet of er weer snelheidsverhogingen komen?
Wij betalen nu 50 euro in de maand, voor 12mbit down en 1 mbit up, maar vind dat wel érg prijzig als je naar andere providers kijkt. We zitten nu denk ik een jaar of 2 a 3 bij KPN IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29
Snelheidsverhogingen lijken me heel sterk. Het enige wat ze kunnen doen is het lijntje "helemaal open" zetten, maar afhankelijk van de afstand tot de centrale heb je kans dat je niet heel veel hoger haalt dan wat je nu hebt....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:14

RvL

AOP is inderdaad ISRA. Een half uur over zitten denken hoe het telefonie Abonnee Overname Punt nu ook alweer heet en gewoon niet op kunnen komen... 8)7

Splitter is inderdaad al er tussenuit gehaald. Ook een andere kabel is er al eens tussen gezet, mag allemaal niet baten.

Gisteravond, toen het er weer eens uitklapte bij m'n schoonouders (is hun verbinding namelijk) inderdaad de HD maar weer een gebeld. Er staat vandaag een monteur op de stoep. Hoor vanavond wel wat hij allemaal te vertellen had.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

RvL schreef op woensdag 09 december 2009 @ 07:19:
AOP is inderdaad ISRA. Een half uur over zitten denken hoe het telefonie Abonnee Overname Punt nu ook alweer heet en gewoon niet op kunnen komen... 8)7

Splitter is inderdaad al er tussenuit gehaald. Ook een andere kabel is er al eens tussen gezet, mag allemaal niet baten.

Gisteravond, toen het er weer eens uitklapte bij m'n schoonouders (is hun verbinding namelijk) inderdaad de HD maar weer een gebeld. Er staat vandaag een monteur op de stoep. Hoor vanavond wel wat hij allemaal te vertellen had.
En is het opgelost :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand hier hoe je in windows 7 de print-server moet instellen op de experiabox?
Mijn vader heeft de siemens experiabox. Hij heeft hieraan zijn samsung printer hangen en op een foutmelding na (die hij ook kreeg met een directe usb-aansluiting), werkt de printer op zijn xp-desktop prima. Helaas op zijn nieuwe Windows 7 laptop werkt het (draadloos) dus niet.

Dus er zit of iets waardoor draadloos niet werkt, of wel windows 7 wil geen fatsoenlijke connectie voor de printer opzetten. In windows 7 een standaard ip port aangemaakt, met een netwerk printer server (usb). Waar ga ik de fout in? Ik heb overigens de laptop niet direct geprobeerd.
(Ik ben ook niet echt meer thuis in windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn moeder heeft KPN InternetPlusBellen aangevraagd en vandaag kwam de Experia box binnen. Die wil ik graag aansluiten, maar nu ben ik in een situatie waar ik even niet weet wat ik moet doen. De vorige keer dat ik het ging aansluiten was er sprake van een wandcontactdoos, dus dat was lekker makkelijk aansluiten, maar nu heb ik te maken met een kastje in de meterkast waarvan ik eigenlijk niet weet hoe of wat. Volgens mij is het een ISRA 1. Het is in ieder geval het eerste kastje op de volgende afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://blafhert.files.wordpress.com/2008/12/stekkerdoos1.jpg

In de handleiding en op verschillende sites staat dat ik de kabel die naar de telefoons gaat door moet knippen, en daar wat mee moet doen. Dat zou ik normaal gesproken zonder problemen doen, alleen zijn er nog helemaal geen telefoons aangesloten. Uit het kastje komt slechts één kabel, die gaat naar beneden en verdwijnt anderhalve meter lager de muur in, maar komt er aan de andere kant niet uit. Ik heb ook helemaal geen andere aansluitingen in het huis gezien.

Kan ik deze ene kabel zomaar doorknippen, of moet ik er wat anders mee doen? Ik kan het kastje in ieder geval niet openmaken, omdat er een waarschuwing op staat dat het kastje permanent beschadigd wordt als ik dat doe.
Volgens mij intuitie moet er een kabeltje in gaan en een ander kabeltje uit. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:02:
In de handleiding en op verschillende sites staat dat ik de kabel die naar de telefoons gaat door moet knippen, en daar wat mee moet doen. Dat zou ik normaal gesproken zonder problemen doen, alleen zijn er nog helemaal geen telefoons aangesloten. Uit het kastje komt slechts één kabel, die gaat naar beneden en verdwijnt anderhalve meter lager de muur in, maar komt er aan de andere kant niet uit. Ik heb ook helemaal geen andere aansluitingen in het huis gezien.

Kan ik deze ene kabel zomaar doorknippen, of moet ik er wat anders mee doen? Ik kan het kastje in ieder geval niet openmaken, omdat er een waarschuwing op staat dat het kastje permanent beschadigd wordt als ik dat doe.
Er komt als het goed is een dikkere kabel in, en een dunnere uit, soms komt er alleen een dunnere uit. Vaak dunner dan netwerkkabel CAT5. Die kun je dan gebruiken met aansluitdoosje. Waarschijnlijk kun je ook het splitter direct achterwege laten als je geen analoge telefonie had/hebt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Als het goed is kan een klein deel van het kastje open (een klepje), waar de kabel voor de klant uit komt. Het grootste gedeelte van het deksel is voor het gedeelte van de KPN-kabel en daar moet je inderdaad van af blijven. Maar bij die andere kabel kun je volgens mij wel komen. Dan kun je er zelf een kabeltje aan zetten die naar je splitter of modem loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe is de kwaliteit van de VoIP-dienst en het modem tegenwoordig? Is VoIP een beetje betrouwbaar en het modem stabiel? :) Ik zit namelijk te kijken naar IPB voor een aantal mensen die regelmatig bellen en veel downloaden met behulp van torrents: veel sessions dus.

Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Dit soort dingen zijn altijd moeilijk te beoordelen vanaf afstand, maar als je niet erg zeker bent zou ik die kabel niet doorknippen, ALS dit namelijk de kabel naar buiten is (het IS deel van het ISRA), dan sloop je misschien je ISRA en dat zou wel eens in de papieren kunnen lopen als vervolgens een ISRA-monteur van KPN dit moet fixen.

Een klepje zoal SvMp aangeeft zou logisch zijn, wat er moet in ieder geval een mogelijkheid zijn om een kabel aan te bevestigen.

Als je er niet goed uitkomen is een installatiemonteur in dit soort gevallen misschien geen slecht idee (als ik de kpn-site goed lees zijn ze gratis). Bestellen kan tegenwoordig ook via de site (geen last van wachtrijen :P ), en kan je meteen zien wanneer ie langs kan komen.
http://www.kpn.com/web/show/id=1033535#[0]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 01:08 . Reden: nieuwe post over hoofd gezien ]

Verwijderd

Bedankt voor de reacties allemaal. :) Het was inderdaad een klepje bovenaan de ISRA module. Ik was eerst een beetje te 'soft' en durfde er niet echt aan te zitten, en de melding dat ik 'em niet open mocht maken schrok me nogal af. Maar aan de bovenkant kwam er dus een klepje af en waren er een aantal aansluitingen zichtbaar. Draadje erin gestoken, de rest volgens de handleiding aangesloten en even later was er een internetverbinding. :D

Wat wel apart is, is dat er volgens de handleiding allemaal doosjes tussen de ISRA en de Experia box moesten, maar mijn broer vertelde mij dat dat helemaal niet nodig was, omdat er geen gebruik gemaakt werd van analoge telefonie. Het werkte al zonder de PSTN van de splitter in de Experia box te stoppen, maar tot mijn nog grotere verbazing werkte gewoon toen ik het plugje uit de ISRA direct in de Experia box plugde (zonder splitten en extra contactdoosjes ertussen). :o

Wat ik wel raar vindt is dat ze in de winkel zeiden dat het 3-4 weken kon duren, en toen ik op de order status pagina van KPN keek stond er een datum maar liefst 6 weken vanaf de aanvraagdatum (wij dachten dat dat kwam door kerst en oud en nieuw), maar blijkbaar heeft het uiteindelijk maar anderhalve week geduurd (en ik ben blij toe). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

KPN blijft toch KPN. Draadloos gedeelte van het geleverde modem is defect (trust me on this), via de draad werkt het echter allemaal prima. Dus ik vraag om nieuw modem, want m'n ouders gebruiken een laptop. Maar volgens KPN is het modem niet kapot, want hij ziet dat het modem verbonden is met internet. Ja, maar het draadloze gedeelte werkt niet. Dan kun jij inderdaad wel zien dat het modem verbonden is met internet, maar de laptops kunnen dus geen verbinding maken met het modem (tenzij we kabels door het huis gaan spannen). Maar dan is volgens KPN het modem dus niet kapot en kunnen ze geen nieuwe sturen.

Oplossing (gegeven door de medewerker notabene): stekker uit modem trekken, zodat ze niet zien dat het modem verbonden is met internet. Dan kan hij wel een nieuwe sturen. Olee!

Had echt het gevoel dat die gast me in de zeik zat te nemen, maargoed, hij kwam in elk geval met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 09-09 22:52
woekele schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:22:
Had echt het gevoel dat die gast me in de zeik zat te nemen, maargoed, hij kwam in elk geval met een oplossing.
Ik ben bang dat dat niet het geval is. Zomaar een optie om een nieuw modem te sturen is er niet bij de HD, in ieder geval niet voor IPB. Er worden automatische testen uitgevoerd. Als die aangeven dat er een verbinding is en verder niks mis is met de lijn (geen klapperende verbinding etc.) is het niet mogelijk een nieuw modem te versturen. Vandaar de geïmproviseerde stap (geen linesync kan door een defect modem worden veroorzaakt). Voor ADSL is een omruilmodem echter wel mogelijk, tamelijk opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Okay, dus hij probeerde me ondanks het protocol toch zo snel en goed mogelijk te helpen. (mn ouders hebben inderdaad internet+bellen, uit het hetnet-tijdperk) Wel relaxed van hem dan. Maar wat was de officiele weg geweest voor dit probleem dan vraag ik me af... Of zeggen ze inderdaad: er is een verbinding, dus het modem is goed. Wat als de LAN-poortjes het ook niet doen dan? Dan zeggen ze nog steeds: het modem heeft verbinding, dus niks aan de hand? Bizar. Des te meer omdat je een modem van KPN zelf moet gebruiken, omdat met een eigen modem je telefonie het niet doet.

[ Voor 41% gewijzigd door woekele op 20-12-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 09-09 22:52
woekele schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:55:
Okay, dus hij probeerde me ondanks het protocol toch zo snel en goed mogelijk te helpen. (mn ouders hebben inderdaad internet+bellen, uit het hetnet-tijdperk) Wel relaxed van hem dan. Maar wat was de officiele weg geweest voor dit probleem dan vraag ik me af... Of zeggen ze inderdaad: er is een verbinding, dus het modem is goed. Wat als de LAN-poortjes het ook niet doen dan? Dan zeggen ze nog steeds: het modem heeft verbinding, dus niks aan de hand? Bizar.
Dat is het officiële standpunt inderdaad. Er zijn uiteraard uitzonderingen te bedenken. Als er blikseminslag is geweest en enkele aansluitingen zijn defect geraakt is er soms ook nog linesync en is dat niet te meten. Via omslachtige wegen is het dan alsnog mogelijk een nieuw modem te versturen. Om onduidelijke reden wordt draadloos internet echter als een 'extraatje' gezien, en niet van belang voor het functioneren van de lijn. Waarschijnlijk is de echte reden dat toen het wel mogelijk was direct een nieuw modem te versturen, daar ontzettend veel misbruik van gemaakt is. Geen telefonie? Nieuw modem. Traag internet? Nieuw modem. Zo kost dat KPN erg veel terwijl het meestal het probleem niet oplost. Maar ik kan niet meer met je eens zijn dat de huidige procedure krom en niet klantvriendelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Mensen, weet iemand of er bij IPB ook een secure variant van POP3 (SSL/TLS/weetikwat) voor de mail ondersteund wordt? Ik kan er hier en op de site van KPN niets over vinden, maar als er mogelijkheden zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Ben nu bij iemand waarbij net ipb opgleverd is.
Er is echter nog niet gebeld naar 1369, maar alles werkt wel. Telefoon en internet.
Moeten we dan alsnog bellen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Tomino schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:03:
Ben nu bij iemand waarbij net ipb opgleverd is.
Er is echter nog niet gebeld naar 1369, maar alles werkt wel. Telefoon en internet.
Moeten we dan alsnog bellen..?
Yeppa, want nu ga je nog via de normale verbinding en kun je die tussenstekker niet weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Maar, het werkt zoals het werkt daar( lastig met alarms en centrales etc)
Dus buiten het feit dat de tussenstekkertjes dan niet weg hoeven, is het vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:29:
Maar, het werkt zoals het werkt daar( lastig met alarms en centrales etc)
Dus buiten het feit dat de tussenstekkertjes dan niet weg hoeven, is het vereist?
Het bellen van 1369 zet het laatste deel van het orderproces in werking, weet niet of je een nieuw nummer hebt aangevraagd of dat je een analoge lijn overzet. In het 2e geval ga je als je het niet belt na een tijdje dubbel betalen (voor zowel het analoge nummer als voor IPB), want dan wordt de order om de analoge lijn automatisch op te zeggen niet in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hmm, thnx! Maakt het al een stuk duidelijker!
Dus, als ik 1369 bel wordt er enkel iets gedaan met de telefoon en blijft internet werken.
Analoge lijn waarop gebeld en geinternet werd ( isdn) gaat dan over naar ipb. Dus, dan moet de telefooncentrale in de experioabox. Klopt mijn redenering nog? :)
1369, mag je dat ook uitstellen? nu werkt alles bij die mevrouw thuis met de kerst enzo.. dus ze wil dat pas doen NA een langere tijd?

[ Voor 18% gewijzigd door Tomino op 21-12-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 10:48
Tomino schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:43:
Hmm, thnx! Maakt het al een stuk duidelijker!
Dus, als ik 1369 bel wordt er enkel iets gedaan met de telefoon en blijft internet werken.
Analoge lijn waarop gebeld en geinternet werd ( isdn) gaat dan over naar ipb. Dus, dan moet de telefooncentrale in de experioabox. Klopt mijn redenering nog? :)
Zodra je 1369 belt wordt je nummer overgezet van de ISDN centrale naar de IPB centrale. Dit duurt ongeveer een week. In die tijd kun je de telefoon gewoon aansluiten op phone1. Je ISDN centrale verbind je met de poort PSTN. ISDN apparaten zoals ISDN telefoontoestellen en ISDN telefooncentrales functioneren niet icm met de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De email van een groot aantal kpn klanten, waaronder ikzelf, ligt eruit :(
Ik kom zelf van hetnet dus wellicht dat het bij de al langer kpn zijnde klanten niet het geval is.
Het betreft hier dat het hoofd email adres nog wel werkt maar de overige niet.
Dit konden ze mij vertellen na 12 minuten bellen naar de helpdesk waarbij ik een aantal keren doorgeschakelt werd.
Er staat ook een vaag bericht over op de storingspagina, daar staat dat je geen nieuwe extra email adressen kunt aanmaken, de bestaande vallen dus ook niet uit te lezen :/ '
Het hoofd email adres is waarschijnlijk je inlog/gebruikers naam die werkt dus nog wel.
Baggerzooi daar :S er staat als ik wil inloggen in de webmail dan ook letterlijk account is geblokkeert neem contact op met de helpdesk.
Ik zei al tegen mn vader overstappen maar hij vind het gedoe en kijkt het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke nou een aantal telefoontjes verder werkt de email weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
er is een applicatiestoring bij de CSC. (Customer Self Care). Door administratieve mutaties vervallen de extra mailboxen. Bij elke wijziging dus. Dit is trouwens door de helpdesk THD te verhelpen door een Workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Wat een slechte modem,-KPN Experia Box TG 787, heb nu 5 maanden Internet Extra (8 Mb/s), gemiddeld loopt de modem 3x per dag als internetradio+online video bekijk vast(moet de modem uit en aan zetten en na 5 minuten doet de modem het weer), de modem loopt ook vast als ik aan het bellen ben, nu doet de telefoon helemaal niets meer alleen nog maar interneten de reset knop is ook al kapot gegaan door te veel resetten.
Gebruik NIS2010 en met AviraIS 2010 Beta het zelfde probleem.
Dinsdag komt de monteur langs voor een nieuwe modem, hebben hier meer mensen last van?
Bij Telfort viel op de zoveel tijd de verbinding weg, en bij de KPN loopt de modem om de haverklap vast.
Het grootste probleem van de modem is, je kan niets instellen, bij Telfort kon je van alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

brommer1 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:19:
Wat een slechte modem,-KPN Experia Box TG 787, heb nu 5 maanden Internet Extra (8 Mb/s), gemiddeld loopt de modem 3x per dag als internetradio+online video bekijk vast(moet de modem uit en aan zetten en na 5 minuten doet de modem het weer), de modem loopt ook vast als ik aan het bellen ben, nu doet de telefoon helemaal niets meer alleen nog maar interneten de reset knop is ook al kapot gegaan door te veel resetten.
Dinsdag komt de monteur langs voor een nieuwe modem, hebben hier meer mensen last van?
Bij Telfort viel op de zoveel tijd de verbinding weg, en bij de KPN loopt de modem om de haverklap vast.
Het grootste probleem van de modem is, je kan niets instellen, bij Telfort kon je van alles instellen.
Klinkt meer als, modem niet direct op is/ra, is/ra niet goed schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Alles is goed, hiervoor had ik XS4all daar had ik de problemen niet.
Bij mij is alles goed aan gelegd, de monteur is in september ook geweest, toen was mijn snelheid gehalveerd, na 2 weken zoeken bleek de netwerkkaart in de wijkkast of centrale defect, dat ging een tijdje goed en toen begon de modem vast telopen.
Ik gebruik een netwerkkaart in de computer.
Voordeel van KPN is als je werkelijk een defect heb krijg een ticket met een gratis nummer om te bellen.
Deze ticket heb ik nog van september.

Misschien weer de netwerkkaart in de wijkkast/centrale defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 19:38
brommer1 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:19:
Het kan ook aan software liggen. Ik heb hier de 780 aan de kant gezet voor de oude trouwe 546 met een oudere software versie dan de 780 mee draait.

Met de 780 loopt na verloop van een paar uur nadat een conservatief afgestelde p2p client is gaan draaien de verbinding vast. Kan gedurende een minuut de modem niet bereiken en surfen. Surfen in het algemeen heet meer last van vertragingen; als in langere laadtijden voor pagina's. Heb het drie maande geprobeerd met de 780. Sinds ik de 546 gebruik heb ik deze klachten niet meer gehad. Mijn vermoeden is dat de afhandeling van de NAT tabel niet helemaal koosjer is in de nieuwe software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/676298928.png

En ze zouden het weer op 8mbit zetten :/ prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:24:
[afbeelding]

En ze zouden het weer op 8mbit zetten :/ prutsers.
Helpdesk bellen zou ik zeggen en zeker weten dat thuis alles netjes is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier loopt het allemaal prima! Op goede servers constant 10 megabit met m'n 8/1 internet extra + iTV verbinding. Toch niet tevreden vanwege de nog steeds belachelijke restricties op wat je allemaal zelf kan instellen bij die Experiabox.

Als er hier in Almere een NIET-kpn alternatief komt voor internet + IPTV, dan is het bye bye KPN.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricJH schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 03:58:
[...]
Helpdesk bellen zou ik zeggen en zeker weten dat thuis alles netjes is aangesloten.
Mn abo staat op basis 3mbit dus maar dat zouden ze +-1 maand geleden veranderen nadat ze het dus +-2mnd geleden hebben verkloot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Noldy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 14:33
Loekie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:27:
[...]

Er komt als het goed is een dikkere kabel in, en een dunnere uit, soms komt er alleen een dunnere uit. Vaak dunner dan netwerkkabel CAT5. Die kun je dan gebruiken met aansluitdoosje. Waarschijnlijk kun je ook het splitter direct achterwege laten als je geen analoge telefonie had/hebt.
Na verhuizingen mocht je in mijn IPB-helpdesk tijd altijd de splitter achterwege laten omdat de lijn dan is geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Meer mensen last van uitvallend internet vandaag? Ben al een paar uur offline, lampje brand ook rood bij Internet op het modem. Buren hebben hetzelfde, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:58:
Meer mensen last van uitvallend internet vandaag? Ben al een paar uur offline, lampje brand ook rood bij Internet op het modem. Buren hebben hetzelfde, vandaar...
Landelijke storing:

Storing ADSL diverse regio's

Als gevolg van een storing kunt u mogelijk in enkele gebieden in diverse regio's niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Indien u telefonie of televisie via internet van ons afneemt dan kunnen deze diensten door de storing verstoord zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2010-01-09 14:40 Eindtijd: onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Tweakers,

Sinds gisteren word ik ineens geredirect naar searchportal.information.com bij een verkeerde website.
Nu heb ik gelezen dat dit waarschijnlijk aan de dns ligt.
Hebben meer mensen hier last van en ligt het op DNS niveau? Of zit het hier fout. En weet iemand dan wat? Ik ben radeloos.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft KPN eigenlijk gratis nieuwsgroepservers? Kan het niet op de website vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep bluesman
news.kpnplanet.nl en binaries.news.hetnet.nl doet het ook nog steeds
Mijn verbinding is eindelijk "weer gewoon"/ omhoog trouwens;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/697450527.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Ik heb even een vraagje over de aangekondigde snelheidsverhogingen:

Ik heb al meerdere reacties van mensen gezien die zeggen dat de huidige experiabox 20mb/s down helemaal niet aan kan. Klopt dit verhaal? Worden we dus blij gemaakt met een dode mus?
Ik heb zelf IPB 8mb/1mb en zou dus naar 20mb/2mb gaan.

Iemand hier wat meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Onzin. Wat is je bron trouwens voor die snelheidsverhoging?

[ Voor 81% gewijzigd door SCIxX op 24-02-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:16:
Tweakers homepage
De premium abbo's gaan dus over naar vdsl2. Lijkt me dat hier een nieuw modem voor gebruikt moet worden?
Ik ben benieuwd of mijn oude Hetnet 8/1 abbo ook een verhoging krijgt. Iemand hier info over?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
SCIxX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:16:
Dat is in ieder geval duidelijk ;) Ben benieuwd hoe snel mijn huidige verbinding wordt, ik zit altijd aan mijn max snelheid (8mb) dus ben zeer benieuwd hoe hoog ik ga komen als ik straks theoretisch 20mb zou moeten kunnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:01

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hoe komen jullie bij 20mb? Het wordt 16mb, voor de huidige 8mb gebruikers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:58
Rossi schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:22:
[...]

Dat is in ieder geval duidelijk ;) Ben benieuwd hoe snel mijn huidige verbinding wordt, ik zit altijd aan mijn max snelheid (8mb) dus ben zeer benieuwd hoe hoog ik ga komen als ik straks theoretisch 20mb zou moeten kunnen halen!
Heb je ITV? In dat geval hoop niet te hard.
Wij zijn nu over gegaan van 8 naar 20 premium en de snelheden variëren van 1MB/s naar 1.7MB/s met het merendeel daaronder.
Reden volgens KPN employee is dat IPT een gedeelte van de bandbreedte opslokt terwijl dit nooit het geval was met het 8 Mb abbo. Is ook wel eens bevestigt door een medewerker van KPN dat wanneer je 8 Mb met ITV hebt dat je verbinding op 16 Mb staat voor de overige bandbreedte.

Conclusie voor mij is vdsl kom er maar in of toch maar naar de kabelboer :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Gaat mijn Experia box hemelen?

Over een periode van 2 weken is hij nu 2x 's nachts zonder aanwijsbare reden gereset naar een datum in 2006 (sinds toen is hij ook in werking, dus ik ga ervan uit dat het de eerstbekende datum is dat hij actief werd) waarbij alle (internet)instellingen eruit zijn. Telefonie werkt op dat moment zover ik heb kunnen nagaan nog wel prima.

Het ding heeft tot voorkort eigenlijk nooit problemen opgeleverd dus des te opmerkelijker vind ik het.

Het is overigens de grijze Siemens uitvoering. :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Splinter Cell schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:35:
Hoe komen jullie bij 20mb? Het wordt 16mb, voor de huidige 8mb gebruikers. ;)
Ow sorry, inderdaad, bedoelde ook gewoon 16mb
Fanatix schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:47:
[...]

Heb je ITV? In dat geval hoop niet te hard.
Wij zijn nu over gegaan van 8 naar 20 premium en de snelheden variëren van 1MB/s naar 1.7MB/s met het merendeel daaronder.
Reden volgens KPN employee is dat IPT een gedeelte van de bandbreedte opslokt terwijl dit nooit het geval was met het 8 Mb abbo. Is ook wel eens bevestigt door een medewerker van KPN dat wanneer je 8 Mb met ITV hebt dat je verbinding op 16 Mb staat voor de overige bandbreedte.

Conclusie voor mij is vdsl kom er maar in of toch maar naar de kabelboer :)
Nee gelukkig geen ITV, dat hebben we gewoon van UPC. Helaas wel erg duur, maar DTV van UPC is gewoon goede kwaliteit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:01:
Jep bluesman
news.kpnplanet.nl en binaries.news.hetnet.nl doet het ook nog steeds
Mijn verbinding is eindelijk "weer gewoon"/ omhoog trouwens;
[afbeelding]
Geeft al een paar dagen knipperlicht, en lijkt nu helemaal dood.

Hopelijk gaat dit een compensatie op mijn maandbedrag betekenen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:28:
[...]

Geeft al een paar dagen knipperlicht, en lijkt nu helemaal dood.

Hopelijk gaat dit een compensatie op mijn maandbedrag betekenen.
:')
Had je maar xs4all moeten nemen jongen, daar is het wel goed(nog iets beter) geregeld.
Hier werkt die kpn newsserver ook amper de laatste tijd, maarjah.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:58:
[...]

:')
Had je maar xs4all moeten nemen jongen, daar is het wel goed(nog iets beter) geregeld.
Hier werkt die kpn newsserver ook amper de laatste tijd, maarjah.
Sja. Nova heeft het al jaren goed gedaan. Het is een reden dat ik bij Planet Internet zit. Ik ben een groots fan van Amerikaanse TV-series, en als ik bij een andere provider een usenet provider erbij moet nemen dan ben ik weer een hoop €€€ kwijt.

---

Zo te zien deed hij het om vanmorgen acht uur weer eventjes, aangezien toen alles binnengehaald is. Inmiddels doet hij het niet meer. Heeft er misschien ook mee te maken dat VOIP er al een paar uur uit ligt, ik denk dat KPN weer even met de settings zit te pielen. Wel jammer dat ik nu geen 112 kan bellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
Zou het kunnen dat de Experia-box (Siemens) zonder aanwijsbare reden helemaal gereset is? Wellicht van buitenaf door KPN?

Ik dacht gister namelijk even een kijkje in de router te kijken voor iets dus ik wachtwoord intypen. Fout wachtwoord, alle wachtwoorden geprobeerd die ik ooit verzonnen heb helemaal niets. Vandaag dacht ik ff uit en aan zetten dat ding dat wil nog weleens helpen voor sommige kwaaltjes. Ik weer proberen, zelfde verhaal. Ik dacht laatste poging ik typ wel admin als wachtwoord in. En je raad het nooit maar voila ik zat in de router. Kijk ik net bij m'n portforwarden. Alle poorten gewist die ik geforward had :S

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Dutch Lion schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:22:
Zou het kunnen dat de Experia-box (Siemens) zonder aanwijsbare reden helemaal gereset is? Wellicht van buitenaf door KPN?

Ik dacht gister namelijk even een kijkje in de router te kijken voor iets dus ik wachtwoord intypen. Fout wachtwoord, alle wachtwoorden geprobeerd die ik ooit verzonnen heb helemaal niets. Vandaag dacht ik ff uit en aan zetten dat ding dat wil nog weleens helpen voor sommige kwaaltjes. Ik weer proberen, zelfde verhaal. Ik dacht laatste poging ik typ wel admin als wachtwoord in. En je raad het nooit maar voila ik zat in de router. Kijk ik net bij m'n portforwarden. Alle poorten gewist die ik geforward had :S
Helaas overkomt ons allemaal als de helpdesk iets wijzigd lijkt het dan worden plotseling al onze instellingen gewist. Exposed host dhcp range enz. Vervelend niet zo netjes van de helpdesk dat ze ons dan niet inlichten.

Ik controleer altijd 1 keer per dag of mijn website nog bereikbaar is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
hermlip schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:09:
[...]

Helaas overkomt ons allemaal als de helpdesk iets wijzigd lijkt het dan worden plotseling al onze instellingen gewist. Exposed host dhcp range enz. Vervelend niet zo netjes van de helpdesk dat ze ons dan niet inlichten.

Ik controleer altijd 1 keer per dag of mijn website nog bereikbaar is. :'(
De HD wijzigt niets zonder vraag van klant, kan wel firmware-update zijn geweest...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Misschien is er een nieuwe firmware in aantocht. Dutch Lion, post je firmware versie string eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info,

Brief:

Geachte heer....

............Goed nieuws. KPN verhoogt de snelheden van de internetabonnementen. Uw abonnement gaat van X Mb/s naar maximaal X Mb/s. Dit betekent extra snel surfen, e-mailen en downloaden van films en muziek. Zonder extra kosten. U hoeft hiervoor niets te doen. Gedurende de maanden april en mei voert KPN de snelheidsverhoging door. Vanaf uiterlijk eind mei kunt u profiteren van de nieuwe snelheid.

Nieuwe beltarieven
De abonnementstarieven en de kosten van een voordeelbundel (BelOnbeperkt Altijd, BelOnbeperkt Weekend en BelOnbeperkt Avond en Weekend) blijven gelijk. Wel wijzigen de beltarieven.

Tot 1 april 2010 (incl. btw)
Bellen naar een mobiel nummer 17 ct/min
Bellen naar een vast nummer* 3,5 ct/min
Starttarief* 5 ct/gesprek

Vanaf 1 april 2010 (incl. btw)
Bellen naar een mobiel nummer 16,5 ct/min
Bellen naar een vast nummer* 4 ct/min
Starttarief* 10 ct/gesprek

* Deze wijzigingen gelden niet binnen uw voordeelbundel.

www.kpn.com/uwwijzigingen (inlogcode staat in de brief)

KPN biedt u de mogelijkheid om voor een vast bedrag een voordeelbundel naar keuze af te nemen. Hiermee belt u of 's avonds en in het weekend of de hele week onbeperkt naar alle vaste telefoonnummers in Nederland (exclusief betaalde servicenummers). Zo kunt u zorgeloos bellen en houdt u de kosten in de hand.

De volgende voordeelbundels zijn beschikbaar:

BelOnbeperkt Avond en Weekend€ 2,50 per maand
BelOnbeperkt Altijd€ 10,- per maand

De tarieven voor bellen naar het buitenland veranderen voor de volgende regio's:

Tot 1 april 2010 (incl. btw)
Noordwest-Europa en Noord-Amerika 5 ct/min
Midden- en Zuid-Europa, Australië en Nieuw-Zeeland 10 ct/min

Vanaf 1 april 2010 (incl. btw)
Noordwest-Europa en Noord-Amerika 6 ct/min
Midden- en Zuid-Europa, Australië en Nieuw-Zeeland 12 ct/min

De overige tarieven voor internationaal bellen blijven gelijk.

Naast bovengenoemde wijzigingen zal KPN per 1 april 2010 de kosten per gesprek naar boven afronden op de eerstvolgende hele cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
@Arnout
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Device

System uptime:  3:04:36:18
System time:    02.03.2010 21:45:37
Firmware version:   1.47.0c-vuf-7.5.1.226 (Dec 19 2008 16:20:58)
Bootcode version:   0.71.4
ADSL driver version:    07.05.01.226A
Wireless driver version:    4.1.2.56
Hardware version:   Gigaset SX551
Serial number:  J622414411

Hmm blijkbaar geen nieuwe firmware dus. Of ik moet het op de verkeerde plek hebben opgezocht, gevonden bij status --> Device

@Kapitein Die brief kregen wij vandaag ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch Lion op 02-03-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb op mijn Experia Box exact hetzelfde probleem gehad, gisteren ineens een Factory Default Box (SSID Weg, Key's weg, DHCP reserveringen weg)....daar is nog wel overheen te komen...

Sinds die "Reset" van gisteren trained mijn ADSL dus lager in, 8000 Down met 960KB upload..
Terwijl dit volgens mij toch altijd 8192 en 1024 was....of ben ik abuis...

Voorbereiding voor ADSL2?...verder zelfde Firmware als hierboven.
Log file is terug naar 2006 en dan ineens naar 2010...alle oude logging is dus ook weg.

KPN ziet ook dat mijn verbinding ineens lager traint..was niet acceptabel dus KPN stuur monteur langs om hier en in de centrale te kijken, blijkt dat mijn verbinding nu de afgelopen periode vaker klappert...

[ Voor 17% gewijzigd door itxs op 03-03-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is om de Siemens SX551 met SNMP te benaderen?
Wil namelijk met MRTG wat grafieken van mijn bandbreedte verbruik gaan maken, kan er echter niks over vinden.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Even een update: mijn ouders hadden 1,5Mbps Surfen en Bellen van Het Net met vrij bellen avond/weekend en draadloos modem, voor 30 euro/maand. KPN gebeld of ze nog een aanbieding hadden, aangezien je bij Online voor 25 euro 8Mbps krijgt, ook met draadloos modem en vrij bellen in het weekend.

Aanbod was: Internet en Bellen Extra van KPN, 8Mbps, wordt geüpgrade naar 16Mbps, met altijd vrij bellen, voor 29,95 per maand. Bovendien wordt er eenmalig 60 euro uitgekeerd. Netto dus ook zo'n 25 euro per maand. Het gaat om een 1-jarig contract. Na het eerste jaar wordt het 50 euro per maand en per maand opzegbaar.

We zijn akkoord gegaan, over een jaar zien we wel weer verder :) Weet iemand trouwens of je met Belonbeperkt altijd wel een startarief moet betalen bij het bellen naar vaste nummers?

Edit: hoop wel dat ze automatisch nummerbehoud toepassen, was ik vergeten te vragen...

Edit2: lijkt goed gegaan te zijn met nummerbehoud (zelfs e-mailadres van hetnet is behouden).

[ Voor 17% gewijzigd door woekele op 24-03-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
woekele schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:07:
Even een update: mijn ouders hadden 1,5Mbps Surfen en Bellen van Het Net met vrij bellen avond/weekend en draadloos modem, voor 30 euro/maand. KPN gebeld of ze nog een aanbieding hadden, aangezien je bij Online voor 25 euro 8Mbps krijgt, ook met draadloos modem en vrij bellen in het weekend.

Aanbod was: Internet en Bellen Extra van KPN, 8Mbps, wordt geüpgrade naar 16Mbps, met altijd vrij bellen, voor 29,95 per maand. Bovendien wordt er eenmalig 60 euro uitgekeerd. Netto dus ook zo'n 25 euro per maand. Het gaat om een 1-jarig contract. Na het eerste jaar wordt het 50 euro per maand en per maand opzegbaar.

We zijn akkoord gegaan, over een jaar zien we wel weer verder :) Weet iemand trouwens of je met Belonbeperkt altijd wel een startarief moet betalen bij het bellen naar vaste nummers?
Nee, geen starttarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Volgens mij is zojuist mijn internet snelheid wat omhoog gegaan. (Misschien vannacht)
Ik zit bij mn torrents te kijken die volgas aan stonden en waar ik max 55 kb/s up haalde ofzo en nu zit ik opeens op 70-75 kb/s up.
Dus ik kijk in m'n router en zie dit:

Downstream rate: 5309 kbps
Upstream rate: 773 kbps

Wat normaal toch altijd iets van 4000 / 500 was. Misschien al een verhoging op weg naar 1 april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Zie hier inderdaad ook een aantal disconnects, zowat elke nacht.
Ik heb een IPB Basis abbo. Net ff uTorrent op volle upload gezet en haal 93 kB upload!

Experia zegt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode:  G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate:  6811 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin:   6 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation:   8 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Output power:   19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 14-03-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Arnout schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:12:
Zie hier inderdaad ook een aantal disconnects, zowat elke nacht.
Ik heb een IPB Basis abbo. Net ff uTorrent op volle upload gezet en haal 93 kB upload!

Experia zegt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ADSL Line

Status: Cable connected
Maximum line rate:  6811 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin:   6 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation:   8 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Output power:   19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Check je bekabeling eens, er lijkt iets niet fris gezien de verhouding van attenuation waarden. Normaal is dat rond 1:2 verhouding...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Daar zou best eens iets mee kunnen zijn. Toen ik dit huis kocht, stak er enkel een grijze kabel uit een plint met daaruit 2 draadjes, rood en blauw. Kon dus geen ISRA vinden, en de draad verdwijnt onder het laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 17:07
Een bekende van mij heeft KPN InternetPlusBellen met de daarbij behorende Experiabox (Siemens)
Nu heeft hij al geruime tijd last van pagina's die niet willen laden. (Bijv: Tweakers/Hyves/Speurders)

Meerdere mensen hebben hier last van, ook Hyves zelf is het opgevallen. Ze hebben geconstateerd dat het aan de Experiabox ligt in combinatie met meerdere open verbindingen.

Natuurlijk heb ik als Tweaker al van alles geprobeerd, o.a: Modem resetten, herstellen naar fabrieksinstellingen en zelfs een alternatieve DNS (OpenDNS) Maar dit bracht geen soelaas of slechts tijdelijk.

Is het mogelijk om via KPN een vervangend modem te krijgen, of is er misschien een andere oplossing in de vorm van een firmware update? Kortom zijn er meer Tweakers tegen dit probleem aangelopen, zo ja hoe hebben jullie het opgelost?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:20:
Een bekende van mij heeft KPN InternetPlusBellen met de daarbij behorende Experiabox (Siemens)
Nu heeft hij al geruime tijd last van pagina's die niet willen laden. (Bijv: Tweakers/Hyves/Speurders)

Meerdere mensen hebben hier last van, ook Hyves zelf is het opgevallen. Ze hebben geconstateerd dat het aan de Experiabox ligt in combinatie met meerdere open verbindingen.

Natuurlijk heb ik als Tweaker al van alles geprobeerd, o.a: Modem resetten, herstellen naar fabrieksinstellingen en zelfs een alternatieve DNS (OpenDNS) Maar dit bracht geen soelaas of slechts tijdelijk.

Is het mogelijk om via KPN een vervangend modem te krijgen, of is er misschien een andere oplossing in de vorm van een firmware update? Kortom zijn er meer Tweakers tegen dit probleem aangelopen, zo ja hoe hebben jullie het opgelost?
Na heel lang zeuren klagen en een hoop telefoontjes hebben we eindelijk een nieuw modem. Wij hadden eerst ook die grijze siemens, daarna krijgen we die speedtouch 870 ofzo (was iets beter, maar viel ook vaak uit of resette zichzelf gewoon :S, wireless viel uit etc etc) en nu hebben we een thomson deze:

Thomson TG789vn
Afbeeldingslocatie: http://www.alcadis.nl/img/products/en/large/speedtouch_789_500x375.jpg

Ik heb sindsdien geen problemen meer gehad... voorheen idd dezelfde problemen die jij noemde, sites die niet of traag laden..

[ Voor 4% gewijzigd door peakaboo op 14-03-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
@Puch
Test eens of de pagina's op ip adres wel bereikbaar zijn,

[ Voor 5% gewijzigd door SCIxX op 14-03-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Dutch Lion schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:25:
Volgens mij is zojuist mijn internet snelheid wat omhoog gegaan. (Misschien vannacht)
Ik zit bij mn torrents te kijken die volgas aan stonden en waar ik max 55 kb/s up haalde ofzo en nu zit ik opeens op 70-75 kb/s up.

Wat normaal toch altijd iets van 4000 / 500 was. Misschien al een verhoging op weg naar 1 april?
beter... het zou naar 8mbit/1mbit gaan meende ik? welke nu nog 4mbit/512 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
peakaboo schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:23:
[...]

Na heel lang zeuren klagen en een hoop telefoontjes hebben we eindelijk een nieuw modem. Wij hadden eerst ook die grijze siemens, daarna krijgen we die speedtouch 870 ofzo (was iets beter, maar viel ook vaak uit of resette zichzelf gewoon :S, wireless viel uit etc etc) en nu hebben we een thomson deze:

Thomson TG789vn
[afbeelding]

Ik heb sindsdien geen problemen meer gehad... voorheen idd dezelfde problemen die jij noemde, sites die niet of traag laden..
Wireless viel uit? Dat ligt hoogstwaarschijnlijk gewoon aan de frequentie. Zichzelf resetten is dan wel weer vreend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
SCIxX schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:30:
[...]

Wireless viel uit? Dat ligt hoogstwaarschijnlijk gewoon aan de frequentie. Zichzelf resetten is dan wel weer vreend,
Euh ja maar als dat dagelijks gebeurd en later ook vaker op 1 dag ligt het toch echt aan het modem... en dat bleek later ook, modem was stuk gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie

Zet de attack-detection via de web-if eens op medium of lager. Verschillende pagina's die met name aparte servers gebruiken voor reclame en images hebben dit probleem. Door die op medium te zetten is het probleem vaak verdwenen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firewall van de Siemens box kan dit probleem veroorzaken:

Via de webinterface 192.168.2.1, ww "admin" - advanced settings - internet - firewall - attack detection. Level moet niet op High staan.
Heb ik bij diverse mensen goede ervaringen mee gehad.

Editje, ik zie dat Loekie me met voor was met deze oplossing _/-\o_, en sluit me dus bij hem aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 00:03 . Reden: herhaling vorig bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Loekie schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:30:
[...]

Check je bekabeling eens, er lijkt iets niet fris gezien de verhouding van attenuation waarden. Normaal is dat rond 1:2 verhouding...
Bij mij heb ik ook zulk soort waarden: Line attenuation: 6 dB (downstream) / 8 dB (upstream)

Lijkt me dus gewoon ok?

Vannacht weer een snelheidsverhoging gehad, ik denk dat ze met stapjes naar de 8 mbit toe gaan zodat ze goed kunnen zien wat er met hun netwerk gebeurd en of alle onderdelen het trekken of dat er misschien nog iets tussen zit wat beter vervangen kan worden.

(Downstream rate: 6811 kbps
Upstream rate: 1024 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 17:07
Bedankt voor de reacties, ik ga jullie suggesties even proberen.
En anders laat ik een nieuw modem komen :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dutch Lion schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:25:

Same here (weliswaar 48 uur later):

maar dan ook exact hetzelfde: Down: 5309 kbps Up: 773 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Compunologist schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:09:
[...]

Same here (weliswaar 48 uur later):

maar dan ook exact hetzelfde: Down: 5309 kbps Up: 773 kbps
Ik denk dat ze gewoon gebieden pakken want Arnout zat 24 uur voor mij al op wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Er moet nog een gedeelte uitgevoerd worden.

Op dit moment zit ik op: 7995 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream) 02.54u disconnect gehad.

De upload is wel verhoogt (105 kb/sec nu) maar de download is nog 'oud' (terwijl de modem wel hoog is ingetraind. Blijkbaar moet er nog wat in de centrale omgezet worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/750910129.png

Hey en ik ben over op ADSL2+: :9~

code:
1
Line mode:  G.992.5 (ADSL2+)

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout op 16-03-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Ik zit nog op :

code:
1

Bij mij hetzelfde als bij Arnout kwa snelheid.

Als je trouwens in je logfile kijkt, zie je volgens mij als ze die wijzigingen doen iets met adsl . . . . up.
Vannochtend kon ik m'n logfile nog tot vorige week terug zien en nu opeens alleen nog vandaan :S Dus ik kan niet precies meer zien wat er stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er op dit moment een tel. storing ofzo? Kan niet bellen/gebeld worden, kwam er een uur geleden achter, regio R'dam/Delft. Maar misschien heeft het wel te maken met (het trachten op te lossen van) het volgende:

ik heb nu al ongeveer een jaar een probleem dat lijkt op wat een paar posts hierboven beschreven wordt, namelijk pagina's die helemaal niet laden of waarvan vaak alleen de plaatjes niet willen laden. Dit gebeurt telkens gedurende een paar minuten, daarna pakt het ineens weer op zeg maar. Ik heb zo'n zilvergrijze box (merk? edit ohw dat is die Siemens dus). Ik heb al oneindig veel dingen geprobeerd maar niks helpt.

Gisteren op aanraden van de KPN helpdesk de splitter er tussenuit gehaald (en de box gereset), dat haalde echter niks uit. Vandaag kwam ik erachter dat ik niet meer kan bellen/gebeld worden (iemand die mij belt krijgt meteen mijn voicemail, als ik zelf bel krijg ik meteen een ingesprektoon bij alle nummers). Splitter weer teruggezet, helpt niks. Dubbel gecheckt of alle kabels juist zitten. Helaas. Zouden de Tel. lampjes eik moeten branden, ook als ik niet aan het bellen ben?

Ik zie dat hierboven ergens gesproken wordt over die webinterface, dat heb ik nu ook aangepast. Ik kijk het even aan of het lijkt te werken.

Blijft mijn vraag over de telefonie nog wel staan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik bedenk me net dat het niet kunnen bellen misschien met die reset te maken heeft?

En het internetprobleem lijkt opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KPN gaat in de komende weken al zijn ADSL verbindingen 'herconfigureren'. Dus als je de komende tijd ineens een andere snelheid meet dan voorheen of je merkt dat je modem 's nachts reset kan dat kloppen. Na maximaal 27 dagen moet ie uitkomen op je nieuwe profiel.

KPN zal ongeveer iedere nacht je snelheid een klein stukje verhogen en deze testen om te zien of hij stabiel is. Zo ja, gaat je snelheid weer wat omhoog, zo niet, gaat ie een stukje terug om een stabiele verbinding te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad in stappen. 774 / 5.306 / G.992.3 annex A (Speedtouch+Basic Abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:57:
Is er op dit moment een tel. storing ofzo? Kan niet bellen/gebeld worden, kwam er een uur geleden achter, regio R'dam/Delft. Maar misschien heeft het wel te maken met (het trachten op te lossen van) het volgende:
Staat niet op de storingspagina....
Gisteren op aanraden van de KPN helpdesk de splitter er tussenuit gehaald (en de box gereset), dat haalde echter niks uit. Vandaag kwam ik erachter dat ik niet meer kan bellen/gebeld worden (iemand die mij belt krijgt meteen mijn voicemail, als ik zelf bel krijg ik meteen een ingesprektoon bij alle nummers). Splitter weer teruggezet, helpt niks. Dubbel gecheckt of alle kabels juist zitten. Helaas. Zouden de Tel. lampjes eik moeten branden, ook als ik niet aan het bellen ben?

Ik zie dat hierboven ergens gesproken wordt over die webinterface, dat heb ik nu ook aangepast. Ik kijk het even aan of het lijkt te werken.

Blijft mijn vraag over de telefonie nog wel staan nu...
splitter mag je er tussen uit laten, is na ca 2 weken niet meer nodig std.
Herstart van Eb wil helpen wellicht, alleen voip hoort te branden, tel1 gaat pas branden als je belt of hoorn van de haak neemt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik kom er niet uit. Dacht ms aan een kabelbreukje ofzo, dus die 2 kabels na de splitter even uitgewisseld. Helpt niks. De splitter er maar weer uitgehaald, dan dus 1 kabeltje naar ingang ADSL. EB weer uit/aan. Helaas... Voip brandt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:57:
Nou ik kom er niet uit. Dacht ms aan een kabelbreukje ofzo, dus die 2 kabels na de splitter even uitgewisseld. Helpt niks. De splitter er maar weer uitgehaald, dan dus 1 kabeltje naar ingang ADSL. EB weer uit/aan. Helaas... Voip brandt niet.
Dan wordt het een reset door reset 20 tellen in te drukken, anders wordt het morgen bellen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit als je van Extra naar Premium overstapt met die nieuwe snelheden straks? kan mijn huidige Thomson 760G die snelheden dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 00:22:
Dan wordt het een reset door reset 20 tellen in te drukken, anders wordt het morgen bellen...
Ha, de harde reset heeft nu toch weer geholpen. Thanks. Naar een helpdesk bellen zou al lastig worden als je niet kan bellen he. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:10:
[...]

Ha, de harde reset heeft nu toch weer geholpen. Thanks. Naar een helpdesk bellen zou al lastig worden als je niet kan bellen he. :P.
Jij hebt geen mobiel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
wingsofgold schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:38:
Weet iemand hoe het zit als je van Extra naar Premium overstapt met die nieuwe snelheden straks? kan mijn huidige Thomson 760G die snelheden dan aan?
Die snelheden die hoger dan 20 Mbit zitten zullen via VDSL afgehandeld worden, dat doet de ST780(bedoel je ws) niet, dan krijg je ongetwijfeld een nieuw modem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wingsofgold schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:38:
Je hebt nu Extra en je wilt naar Premium? Of bedoel je dat je nu Extra hebt en straks automatisch van 8 naar 16 mbit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me eigen af, als men de komende tijd de snelheid in stappen aan het verhogen is, waarom wordt de nieuwe upload snelheid wel vrijgegeven, en de de download snelheid nog steeds afgeknepen.?? Sinds vandaag zijn we weer een stapje verder. (1.030 / 6.811) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zat met de TG787 experiabox op 1.030 / 20.xxx en met m'n eigen modem zit ik nu weer op 1.030 / 18.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
engessa schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:08:
[...]
Je hebt nu Extra en je wilt naar Premium? Of bedoel je dat je nu Extra hebt en straks automatisch van 8 naar 16 mbit gaat?
Ik ben inmiddels overgestapt van extra naar Premium. dus ik zit al op 20 mb op dit moment, maar als bij de snelheidsverhoging dit niet naar 40mb gaat dan heb ik dus niks aan premium kan ik net zo goed terug naar Extra gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:02:
Ik vroeg me eigen af, als men de komende tijd de snelheid in stappen aan het verhogen is, waarom wordt de nieuwe upload snelheid wel vrijgegeven, en de de download snelheid nog steeds afgeknepen.?? Sinds vandaag zijn we weer een stapje verder. (1.030 / 6.811) :?
Upload is altijd te halen, zit op lagere frequentie en doet het ook met iets minder kabels nog ok, ook op 5 KM afstand nog wel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hij lag er net uit? Hadden meer mensen dat?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-04 01:11
Ik zit de watdriven bij een buurmannetje en nu valt me iets vreemts op.

hij heeft nog steeds een 1,5 MBIT lijntje ???? terwijl ik iedereen hoor over lijnsnelheden die omhoog gaan :S hoe zit dit ? ik heb meerdere 1,5 mbit lijntjes gezien ( allemaal planet maar ik zag ookal een planet jongen hier voorbij komen die wel netjes zijn hogere snelheden tepakken krijgt ) ????

het modem is een st780 ( adsl2+ dus ) lijn is een 993.3 annex A trouwens ik zie dat anderen wel 6mbit krijgen met die settings maar ik zie toch echt maar 1,5 mbit hoe krijgen we dit opgelost heb het kreng al tich keren gereset maar niks helpt :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daywalk3r schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:10:
Hij lag er net uit? Hadden meer mensen dat?
Hier was dat wat eerder vanavond. Om precies te zijn om 22:25 volgens de log van m'n Fritzbox, die als PPP client achter een speedtouch 546 hangt.... lijnsnelheden op de speedtouch zijn gelijk gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
timbosie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:52:
Ik zit de watdriven bij een buurmannetje en nu valt me iets vreemts op.

hij heeft nog steeds een 1,5 MBIT lijntje ???? terwijl ik iedereen hoor over lijnsnelheden die omhoog gaan :S hoe zit dit ? ik heb meerdere 1,5 mbit lijntjes gezien ( allemaal planet maar ik zag ookal een planet jongen hier voorbij komen die wel netjes zijn hogere snelheden tepakken krijgt ) ????

het modem is een st780 ( adsl2+ dus ) lijn is een 993.3 annex A trouwens ik zie dat anderen wel 6mbit krijgen met die settings maar ik zie toch echt maar 1,5 mbit hoe krijgen we dit opgelost heb het kreng al tich keren gereset maar niks helpt :@
Als ik het me goed herinner van toen KPN de nieuwe abonnementen begon uit te rollen toen werd eerst het profiel in de centrale aangepast en pas later ging de snelheid om. Hoop dat ik dat goed herinner... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:44
Sinds gisteren is er in ons modem ook wat veranderd, namelijk van 12.007/1.024 naar 14.759/1.025. Downloadsnelheid is nog hetzelfde.
Download zal het niet echt schokkend veranderen dus, onder andere doordat er tussen modem en meterkast nog een verlenging zit van 25 meter, maar up vind ik veel belangrijker. Nu had ik begrepen dat ADSL2+ icm KPN geen 2Mbit up toelaat? Krijgt iedereen met een extra of premium abbo dan een vdsl modem? Ik wacht geduldig af, maar ben wel benieuwd hoe ze dit zullen oplossen :)
Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste