Problemen Thomson TG787v SIP + PS3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 01:25
Begin situatie:
KPN Internet Extra (8 mb/s)
Thomson TG787v SIP zwarte Experiabox,
GEEN pc aangesloten enkel de PS3, dus ook router benaderen via PS3.

PS3 alles op automatisch, uPnP uitgeschakeld -> NAT3

1. Ik heb uPnP in router aangezet -> PS3 geeft aan uPnP beschikbaar -> NAT3

2. Statisch ip -> ip adres custom -> NAT3

3. In de router wordt bij ethernet poorten geen device aangegeven, terwijl mijn PS3 gewoon aangesloten is en toegang tot internet heeft.

4. De ps3 staat niet in de lijst met applicaties en spellen.
Bij toolbox, game&application sharing. wel bijv. xbox live.

5. De Thomson TG787v SIP staat hier niet tussen, kom daar dus ook niet verder. http://portforward.com/routers.htm

6. Ik heb geprobeerd de ps3 toe te voegen bij applicaties en games, maar wanneer ik de ps3 als nieuwe applicatie heb toegevoegd met manual entry of port maps aangevinkt, staat er: Application not found. Ik kan nergens poorten open zetten, zoals in het voorbeeld van http://portforward.com/routers.htm zou ik bij dcpluplus moeten komen...

Ik ben ten einde raad...
Heb van alles geprobeerd, blijf nat3 houden.

Heeft iemand een zwarte kpn experiabox (wel Thomson TG787v SIP) icm ps3?

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 05-03-2009 00:35 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik heb een voorbeeld gevonden:

http://img502.imageshack.us/my.php?image=homenetwork.png

Hier zie je duidelijk dat de devices worden aangegeven, bij mij is het het ethernet leeg.

Maar daar zie ik dat de PS3 op de 3e Ethernet poort is aangesloten. Maakt dit nog uit, op welke poort je de ps aansluit? Ik krijg zelf ITV van kpn en volgens mij is de 3e poort daarvoor bedoelt.

Is het misschien handiger om eerst een pc aan te sluiten op mn router en vanuit daar te configureren ipv alleen de ps3?

[ Voor 59% gewijzigd door Monda op 05-03-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Oke dan maar even een simpelere vraag.
Mijn ps3 is verbonden met de router tot het internet, op ethernet poort 1. Mijn ps3 wordt niet automatische weergegeven in mijn router bij ethernet devices. BIij de ethernet poorten is het leeg. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Hai allemaal,

Ik ben sinds een aantal weken klant bij KPN (8mb/s adsl) en heb daar de router TG787v bij geleverd gekregen.

Ik heb nog geen pc aangesloten, enkel mijn ps3 op ethernet poort 1.
Ik heb echter het wel bekende NAT3 probleem en ben op zoek naar een oplossing. Er zijn op internet voldoende oplossingen te vinden, weet ik na een week lang zoeken en proberen, maar tot nu toe zonder succes.

1. Ik heb een statisch ip aangemaakt.
2. Ik heb geprobeerd uPnP in te schakelen, maar blijft NAT3
3. Er wordt over EXPOSED HOST gesproken, deze functie is niet te vinden binnen het menu van deze router, ook DMZ is niet te vinden (dit zou een wat bekendere benaming voor de exposed host optie zijn).

4. Mijn PS3 staat niet in de lijst van applicaties of spellen, dus heb deze zelf toegevoegd.

Nu krijg ik te maken met een vreemd probleem (ik denk bug):
Ik kan de ps3 toevoegen en geef aan dat ik zelf de poorten custom in stel. Voorheen liep ik hier al vast en kreeg de melden na het toevoegen: applicatie of spel niet gevonden. Sinds een reset is het toch gelukt om de ps3 toe te voegen, maar nu krijg ik met het volgende probleem te maken:
Ik kan nu gaan aangeven welke poorten er geforward moeten worden (TCP 80, TCP 443, TCP 5223, UDP 3478, UDP 3479, UDP 3658). Als ik dit doe en druk op toevoegen krijg ik de melding: Vertificatie fout, startpoort dient numeriek te zijn, probeer opnieuw...
Het rare is dat ik na meerdere keren het poort nummer in andere volgorde in te vullen (eerste basispoort, dan startpoort etc.) ik het voor elkaar gekregen heb om poort 80 toe te voegen. Maar bij poort 443 krijg ik constant dezelfde vertificatie fout.

Aangezien er op internet nog bijna niemand in het bezit is van deze router (kpn zei dat ik 1 van de eerste was), kan ik geen oplossing vinden, of vergelijkbare problemen.

Ik hoop dat een pro hier mij verder kan helpen! Ik zelf maak net kennis met zo'n systeem dus nog newb.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Kan de KPN HD dan niet vertellen welke poort is gereserveerd op de router.
Op mijn ST780WL zit de STB van ITV op 1 en dat was bij de vorige router van een ander merk ook zo.

Aangezien deze van het zelfde merk, en de zelfde serie is lijkt me dat dus poort 1 gereserveerd is.
Aan de andere kant meen ik ook gelezen te hebben in het KPN ITV topic dat dat poort 3 zou worden in de toekomst. Zelf heb ik het idee dat het weinig uitmaakt, werkt bij mij op alle poorten.

Het routeren doen ze apart aan hun zijde door hem in een apart ITV vlan te gooien vermoedt ik dan.
Maar goed, om jou problemen te identificeren en op te lossen, wat is nou precies je probleem.
Je wilt geen NAT3 op je PS3 ? of veroorzaakt dat juist problemen met internet over de PS3 ?

Hoe is het als je via WLAN verbonden bent met je PS3 ipv via UTP, zie je hem dan wel in de webportal.
Heb je helemaal geen pc of laptop die je aan kan sluiten aan de router, om te zien of de webportal dan anders reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:28:
Kan de KPN HD dan niet vertellen welke poort is gereserveerd op de router.
Op mijn ST780WL zit de STB van ITV op 1 en dat was bij de vorige router van een ander merk ook zo.

Aangezien deze van het zelfde merk, en de zelfde serie is lijkt me dat dus poort 1 gereserveerd is.
Aan de andere kant meen ik ook gelezen te hebben in het KPN ITV topic dat dat poort 3 zou worden in de toekomst. Zelf heb ik het idee dat het weinig uitmaakt, werkt bij mij op alle poorten.

Het routeren doen ze apart aan hun zijde door hem in een apart ITV vlan te gooien vermoedt ik dan.
Maar goed, om jou problemen te identificeren en op te lossen, wat is nou precies je probleem.
Je wilt geen NAT3 op je PS3 ? of veroorzaakt dat juist problemen met internet over de PS3 ?

Hoe is het als je via WLAN verbonden bent met je PS3 ipv via UTP, zie je hem dan wel in de webportal.
Heb je helemaal geen pc of laptop die je aan kan sluiten aan de router, om te zien of de webportal dan anders reageert.
Een aantal dingen die je hier aangeeft is voor mij abragadabra, maar ben blij met je reactie :) Wat is STB?

Ik heb ook vernomen dat poort 3 voor ITV bedoelt is. Ik zou graag van NAT3 naar NAT2 willen ivm online gamen + voice communicatie, wat nu beperkt is door NAT3. Surfen op het web gaat verder prima.

Ik heb wel een pc maar nog niet op de die plek. Kan wel een laptop regelen, maar snap wat je bedoelt met de webportal.
Thnx iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Laatst online: 14-12-2019
Idd, poort 3 is NIET beschikbaar voor Internet, ook al heb je geen ITV. De poort is standaard geblokkeerd voor alle verkeer anders dan ITV.

[ Voor 4% gewijzigd door Sircam op 07-03-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
STB=Set Top Box, de ITV decoder dus

Kan je de PS3 dan eerst is via Wireless verbinden ?
Heb je met de netwerkkabel op alle poorten hetzelfde, dus dat de PS3 NAT3 pakt.
( zie hierboven, gebruik poort 3 in ieder geval niet )

Als laatste, je bent nu al paar dagen bezig, kan je die pc niet even verplaatsen ?
Neem aan dat je die ook op internet wilde aansluiten, hoe was je dit van plan ?
Afhankelijk waar die staat, zou je dus deze misschien ook via Wifi kunnen aansluiten.
is de afstand te groot, dan zou je een repeater er tussen kunnen zetten, of een 2de AP ( AccesPoint).
Lang draad trekken, of adapters voor netwerk over stroom kna ook nog.

Zoals je ziet, hoop opties, maar laten we ons even richten op de PS3 om het overzichtelijk te houden.
Als je UPNP aanzet op router en PS3, zou je ook geen poorten open hoeven te zetten.
Ik heb net mijn headset binnen dus heb hier nog geen ervaring mee, maar kan je wellicht wel helpen met mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:07:
STB=Set Top Box, de ITV decoder dus

Kan je de PS3 dan eerst is via Wireless verbinden ?
Heb je met de netwerkkabel op alle poorten hetzelfde, dus dat de PS3 NAT3 pakt.
( zie hierboven, gebruik poort 3 in ieder geval niet )

Als laatste, je bent nu al paar dagen bezig, kan je die pc niet even verplaatsen ?
Neem aan dat je die ook op internet wilde aansluiten, hoe was je dit van plan ?
Afhankelijk waar die staat, zou je dus deze misschien ook via Wifi kunnen aansluiten.
is de afstand te groot, dan zou je een repeater er tussen kunnen zetten, of een 2de AP ( AccesPoint).
Lang draad trekken, of adapters voor netwerk over stroom kna ook nog.

Zoals je ziet, hoop opties, maar laten we ons even richten op de PS3 om het overzichtelijk te houden.
Als je UPNP aanzet op router en PS3, zou je ook geen poorten open hoeven te zetten.
Ik heb net mijn headset binnen dus heb hier nog geen ervaring mee, maar kan je wellicht wel helpen met mijn ervaringen.
Hartelijk dank voor je reactie!

1. Ik heb de ps3 op poort 1 en 2 geprobeerd, dus kan 4 nog proberen.

2. Ik heb geprobeerd de ps3 draadloos aan de praat te krijgen. Tijdens scannen vindt ie een Thomson router (lijkt ander type) met 100% signaalsterkte. Ik selecter die. Gebruik statisch ip die ik al ingevuld had met draad en voer de WEP sleutel in. Alles lijkt goed te gaan, ook het lampje van draadloos op ps3 brand, tot de verbinding getest wordt. Bij de eerste stap ip opvragen gaat het al fout, error, iets met DNS. Ik kan vervolgens niet in mijn router komen of op internet...

3. De pc staat nog in mijn oude woning vandaar dat ik m nog niet heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
IP op DHCP ipv Statisch zetten.

Wat betreft de router, controleer de SSID naam ( alle gegevens zoals SSID en WEP / WPA PSK staan onderop de router ) op een sticker.

ps: hoe zit je nu eigenlijk op tweakers ? ben je op zelfde adres als de PS3

[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 08-03-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:07:
IP op DHCP ipv Statisch zetten.

Wat betreft de router, controleer de SSID naam ( alle gegevens zoals SSID en WEP / WPA PSK staan onderop de router ) op een sticker.

ps: hoe zit je nu eigenlijk op tweakers ? ben je op zelfde adres als de PS3
Ik ben nog steeds newb :|
Wat bedoel je met DHCP? Als ik wireless selecteer bedoel je? Dan kun je toch alleen automatisch of handmatig ip toekennen selecteren?

Ik zit nu op mijn oude adres (pc) op tweakers.

Ik ga morgen de SSID naam controleren dan ga ik weer naar mijn nieuwe woning. Wat moet ik eigenlijk met SSID?
Ik heb de WEP daar idd wel vandaan met invullen in ps3. Ik neem aan dat ie wel hoofdlettergevoelig is (zijn alleen maar hoofdletters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
DHCP is dus zelfde als automatisch toekennen in normaal Nederlands.
SSID is de naam van je WLAN ( draadloze netwerk ), dit is standaard "Speedtouch+laaste 6 karakters van je MAC adress van de router" )
m.a.w. de namen van de draadloze netwerken die je kan zien als je scant met je PS3 of laptop of wat dan ook.
Adhv deze SSID weet je dus zeker dat je je eigen netwerk selecteert ipv die van de buurman/vrouw.
Als je in een flat of appartement woont bijv, is de kans groot dat iemand ook internet van KPN heeft, dus bijna dezelfde SSID.

Voorzover ik weet zijn de karakters voor WEP en/of WPA PSK wel hoofdlettergevoelig voor zover ik weet.
Gebruik waar kan de WPA PSK, dat is toch wel veiliger dan WEP.

Persoonlijke noot:
Je kan bepaalde zaken ook zelf opzoeken via bijv een Wikipedia, wil je best helpen, maar er wordt hier wel verwacht dat je zelf ook onderzoek doet, en dingen onderneemt.
Dat je newb bent is helemaal niet erg, iedereen moet leren, maar verwacht hier ook geen kant en klare oplossingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 08-03-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:39:
SSID is de naam van je WLAN ( draadloze netwerk ), dit is standaard "Speedtouch+laaste 6 karakters van je MAC adress van de router" )
m.a.w. de namen van de draadloze netwerken die je kan zien als je scant met je PS3 of laptop of wat dan ook.
Adhv deze SSID weet je dus zeker dat je je eigen netwerk selecteert ipv die van de buurman/vrouw.
Als je in een flat of appartement woont bijv, is de kans groot dat iemand ook internet van KPN heeft, dus bijna dezelfde SSID.

Voorzover ik weet zijn de karakters voor WEP en/of WPA PSK wel hoofdlettergevoelig voor zover ik weet.

Persoonlijke noot:
Je kan bepaalde zaken ook zelf opzoeken via bijv een Wikipedia, wil je best helpen, maar er wordt hier wel verwacht dat je zelf ook onderzoek doet, en dingen onderneemt.
Dat je newb bent is helemaal niet erg, iedereen moet leren, maar verwacht hier ook geen kant en klare oplossingen.
Oke super bedankt!

Ja daar heb je gelijk in, ik denk dat ik het een beetje zat ben te zoeken, omdat ik al dagen op google aan het zoeken ben naar oplossingen en daarom niet eerst gegoogled heb naar deze termen.

Ik ga morgen alles uitproberen wat jij hebt aangedragen. Ik vind het nog steeds erg vreemd dat ik de ene keer wel en de andere keer niet een poort kan toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda

Persoonlijke noot:
Nou heb het inmiddels geprobeerd, maar tijdens verbinding testen krijg ik bij ip ophalen/sleutel informatie uitwisselen een error.
Ik heb de router naam gecheckt en klopt. heb de sleutel van de sticker overgenomen, is het zelfde als de WEP btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
WEP en WPA/PSK key is inderdaad hetzelfde op die ExperiaBoxen van Speedtouch.
Probeer eerst eens de modem uit te zetten, adapter er ook uit, minuutje wachten en alles weer aanzetten.
Wacht 2-3 min tot die klaar is, doe het zelfde met je PS3, helemaal uit, stekker eruit, en dan opnieuw instellen.

Wel raar dat je geen draadloze verbinding op kunt zetten, lijkt me sterk, maar misschien zijn de instellingen in de EB ( ExperiaBox ) wel afwijkend van de sticker. Misschien dat die modem gebruikt is door een tweaker of andere hobbyist die alle instellingen heeft gewijzigd naar zijn smaak.

Controleer dat eens, verbind je PS3 met kabel op je EB, ga naar de internetexplorer en surf naar 192.168.1.254 of http://speedtouch.lan

Ga vervolgens naar Thuisnetwerk, Interfaces, en klik op WLAN Speedtouch.., vervolgens bovenin op Configureren. Nu kan je zien wat de WEP en WPA/PSK key is.

Kan je misschien een laptop lenen, of via een smartphone connectie proberen te maken met je Wifi netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:50:
Probeer eerst eens de modem uit te zetten, adapter er ook uit, minuutje wachten en alles weer aanzetten.
Wacht 2-3 min tot die klaar is, doe het zelfde met je PS3, helemaal uit, stekker eruit, en dan opnieuw instellen.

Wel raar dat je geen draadloze verbinding op kunt zetten, lijkt me sterk, maar misschien zijn de instellingen in de EB ( ExperiaBox ) wel afwijkend van de sticker. Misschien dat die modem gebruikt is door een tweaker of andere hobbyist die alle instellingen heeft gewijzigd naar zijn smaak.

Controleer dat eens, verbind je PS3 met kabel op je EB, ga naar de internetexplorer en surf naar 192.168.1.254 of http://speedtouch.lan

Ga vervolgens naar Thuisnetwerk, Interfaces, en klik op WLAN Speedtouch.., vervolgens bovenin op Configureren. Nu kan je zien wat de WEP en WPA/PSK key is.

Kan je misschien een laptop lenen, of via een smartphone connectie proberen te maken met je Wifi netwerk ?
Thnx!

Ik ga het morgen weer proberen! Ik heb een smartphone, dus kan de wifi ook uit testen. Ik laat het resultaat weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:50:

Ik heb alles geprobeerd en inderdaad de sleutel verkeerd ingevuld, zag 00 aan voor DD. Draadloos werkt prima, ook Wifi via smartphone werkt gewoon.
Maar blijf het NAT3 probleem houden en kan nog steeds geen poorten toevoegen aan toegevoegde ps3 systeem, door de rare vertificatie fout (begin poort moet numeriek zijn).... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07-2019

Paar kanttekeningen, opmerkingen:
bij de KPN geleverde modems/experiaboxen van merk speedtouch is eigenlijk altijd de standaardnaam SpeedTouchxxxxxx, ECHTER, bij de 787 is de SSID Thompsonxxxxxx Dus het klopt bijna helemaal maar we hebben het over een 787.

De letters van de WEP danwel WPA key zijn inderdaad hoofdlettergevoelig, altijd tien tekens lang (dus geen WPA-PSK of zo voorzetten) en hexadecimaal dus de enige tekens die gebruikt kunnen worden zijn alle cijfers en de letters A t/m F.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ Mallemout, bedankt voor de uitleg, zal een hoop mensen helpen die zo'n ding krijgen.

@ TS, probeer nog is nu met vaste IP ( manueel ) , of probeer eerst is deze link

Het is wel voor een andere model, maar de stappen moeten gelijk zijn, omdat de interface volgens mij hetzelfde is.

En hier nog een handige link met screenshots voor dit model, weliswaar zonder de KPN restricties

[ Voor 16% gewijzigd door Yippie op 11-03-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:19:
@ Mallemout, bedankt voor de uitleg, zal een hoop mensen helpen die zo'n ding krijgen.

@ TS, probeer nog is nu met vaste IP ( manueel ) , of probeer eerst is deze link

Het is wel voor een andere model, maar de stappen moeten gelijk zijn, omdat de interface volgens mij hetzelfde is.

En hier nog een handige link met screenshots voor dit model, weliswaar zonder de KPN restricties
Ah het forwarden van de poorten is nu wel gelukt, maar dit keer via de pc. Alleen krijg ik nog steeds NAT3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kan je misschien ook zeggen wat je hebt gedaan ?
Wel raar dat je NAT3 houdt, de link zou toch moeten werken.
http://portforward.com/en...L/PS3_NAT_Type_3_to_2.htm

Zou een oogje op de V&A houden voor een ST780WL als die langskomt voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:04:
Kan je misschien ook zeggen wat je hebt gedaan ?
Wel raar dat je NAT3 houdt, de link zou toch moeten werken.
http://portforward.com/en...L/PS3_NAT_Type_3_to_2.htm

Zou een oogje op de V&A houden voor een ST780WL als die langskomt voor een leuke prijs.
Het vreemde is ook dat mijn PC en PS3 ook niet in interface komen te staan van mijn router, terwijl deze gewoon geod zijn aangesloten. Ook niet als ik mijn ps3 toevoeg aan netwerk bijvoorbeeld. Ik heb dit probleem ook bij meerdere 787 eigenaren voorbij zien komen. Heel vreemd wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kan je is kijken in de PS3 wat er staat bij:

Instellingen>Netwerkinstellingen>Instellingen en verbindingsstatus
en post de gegevens van IP, Subnetmasker, Standaardrouter, Primaire DNS hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:08:
Kan je is kijken in de PS3 wat er staat bij:

Instellingen>Netwerkinstellingen>Instellingen en verbindingsstatus
en post de gegevens van IP, Subnetmasker, Standaardrouter, Primaire DNS hier
Snelheid Duplex: Automatisch
Adres instellingen: Handmatig
IP Adres: 192.168.2.13
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardrouter: 192.168.2.254
Primair DNS: 192.168.2.254
Secundair DNS: 0.0.0.0

Verder heb ik uitgeprobeerd om uPnP aan en uit te zetten, geen effect op NAT.

2e vraag:

Snelheid volgens kpn: 8 Mb/s download, 1024 Kb/s upload

Werkelijke snelheid: 919.5 KByte/sec = 7356 kbps download en van de week 95.0 KByte/sec = 760 kbps upload. Net upload via speedtest: 51.7 KByte/sec = 414 kbps

Router zegt: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 16.001

Ik heb op speedtest kunnn vinden dat ik zo'n 140 meter van de centrale zit.

Hoe kan het dat mijn upload snelheid beperkt is (download lijkt oke)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Je hebt nu de netwerkinstellingen handmatig ingevuld, zou je die is op automatisch willen zetten en dan de info weer posten. Wel modem en PS3 een koude start geven, dus helemaal uit voordat je ze opstart.

De speedtest test klopt niet altijd, probeer maar is een andere server te selecteren.
Je modem is in ieder geval goed ingetraind.

ps: zag gisteren een 780WL op V&A.
Persoonlijk denk ik dat dit modem nog een FW upgrade moet krijgen voordat die goed gaat werken, ik zie een hoop issues naarmate dit model wordt uitgeleverd.
Zie ook het IPB/Experiaboxforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:46:
Je hebt nu de netwerkinstellingen handmatig ingevuld, zou je die is op automatisch willen zetten en dan de info weer posten. Wel modem en PS3 een koude start geven, dus helemaal uit voordat je ze opstart.

De speedtest test klopt niet altijd, probeer maar is een andere server te selecteren.
Je modem is in ieder geval goed ingetraind.

ps: zag gisteren een 780WL op V&A.
Persoonlijk denk ik dat dit modem nog een FW upgrade moet krijgen voordat die goed gaat werken, ik zie een hoop issues naarmate dit model wordt uitgeleverd.
Zie ook het IPB/Experiaboxforum
Oke heb router en ps3 uitgezet en opnieuw gestart.

PS3
Snelheid Duplex: Automatisch
Adres instellingen: Automatisch
IP Adres: 192.168.2.2
Primair DNS: 192.168.2.254
Secundair DNS: 0.0.0.0

PC
IPv4-Adres: 192.168.2.1

In mn router
Tabje Breedbandverbindingen>Internet services
Hier staat weer een ander IP en ander primair en secundair DNS, is het noodzakelijk dat ik dit ook post?

[ Voor 26% gewijzigd door Monda op 24-03-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Settings van je PS3 ( is dit trouwens draadloos ) en PC ( bedraad of draadloos ) zijn goed, andere gegevens waar jij het over hebt in je router, zijn:

je externe ip adress
primaire dns server van je provider
secundiare dns server van je provider

Zijn niet interessant voor dit euvel, had je ook al geprobeerd om poorten open te gooien op/via de pc voor nieuwsgroepen bijv.

tweaker eymey heeft onlangs ook deze EB gekregen, misschien kan je hem is vriendelijk attenderen op dit topic en hopen dat hij mee gaat denken. Weet alleen niet meer zeker of die ook een PS3 heeft, maar dacht het wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Yippie op 24-03-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:31:
Settings van je PS3 ( is dit trouwens draadloos ) en PC ( bedraad of draadloos ) zijn goed, andere gegevens waar jij het over hebt in je router, zijn:

je externe ip adress
primaire dns server van je provider
secundiare dns server van je provider

Zijn niet interessant voor dit euvel, had je ook al geprobeerd om poorten open te gooien op/via de pc voor nieuwsgroepen bijv.

tweaker eymey heeft onlangs ook deze EB gekregen, misschien kan je hem is vriendelijk attenderen op dit topic en hopen dat hij mee gaat denken. Weet alleen niet meer zeker of die ook een PS3 heeft, maar dacht het wel.
Ik heb idd geprobeerd om mijn poorten open te gooien, maar wel met een statisch ip adres, maakt dit verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Nee dat zou niks uit moeten maken, maar heb je dat succesvol voor mekaar gekregen voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:23:
Nee dat zou niks uit moeten maken, maar heb je dat succesvol voor mekaar gekregen voor de pc.
Nee dit is mij niet gelukt. Ik heb bijvoorbeeld ook steeds het probleem dat ik tijdens counter-strike (1.6) na 1 minuut de verbinding met de server verlies (warning, connection pproblem). CS staat wel in de lijst van games in mijn router, er wordt dan gevraagd om ip die aan de game gekoppeld wordt. Moet ik hier dan gewoon mijn eigen ip invullen van pc?
Dit wel gedaan, maar blijf eruitknallen. Verder zijn mijn pc en ps3 nog steeds niet zichtbaar bij interfaces in de router...
Ik heb nu alle apparaten losgekoppeld, stroom er af, router gereset.
Vervolgens, pc aangezet en ethernet kabel aangesloten. Maar nog steeds niet te zien in de interface. Ik heb nog geprobeerd om de pc handmatig toe te voegen, door pc anywhere te selecteren en mijn ip adres, maar nog steeds niet zichtbaar...
Ik lees op InternetPLUSbellen vergelijkbare problemen met deze specefieke router...wat een %(@*) ding!

[ Voor 23% gewijzigd door Monda op 30-03-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Het IP wat je in moet voeren is het IP waar je het naartoe routeert. Neem aan dat je COD op de pc speelt.
Als die het eerst wel doet, maar na een minuut niet meer is er wel iets geks aan de hand.

Ik denk dat KPN er weinig aan gaat doen, omdat in Juni meen ik zijn opvolger de 789 ingezet gaat worden.
Dit was een tussenmodel, en blijkbaar hebben ze de FW niet goed genoeg getest.

Je kan proberen door straks zo een nieuwe te krijgen, immers kan je niet ten volste gebruik maken van het produkt "internet incl modem" wat je afneemt. Probleem is dat je niet weet wat je daarmee in huis haalt, maar aan de andere kant, veel slechter kan het niet zijn.

Of je zegt, ik koop een modem van mijn eigen geld omdat je geen zin hebt te wachten en al het geregel er om heen. Kan je nu al doen wat je wilt. Zie link in mijn eerdere post met een 780 in V&A.
Dat is het model wat ik nu gebruik naar alle tevredenheid, hoewel de beperkingen er wat mij betreft af mogen, moet ik zeggen dat het werkt als een zonnetje.

Heb je eigenlijk al een ticket aangemaakt bij de KPN helpdesk voor het routing probleem ?
Het probleem moet bij ze bekend zijn, en ze zullen er toch iets aan moeten doen, FW update, of modem omruilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Yippie op 30-03-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
Nat 3 is juist goed snap je probleem niet.
Ikzelf had altijd nat2 maar sinds ik dat rot ziggo heb alleen maar nat1 en dat werkt dus echt niet.
Je moet juist nat 2 of 3 hebben dus relax alles is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297351

Ik heb ook problemen met mijn TG787v SIP. Hij ziet nooit mijn laptop of ps3 en als die dat na 10 resets al een keer doet en ik dus een paar poortjes kan forwarden heeft dit geen effect. Zelfs een monteur erbij gehad die als enige oplossing een extra lynksis modem plaatsen aangaf. Alleen is dit volgens mij ook niet mogelijk omdat je de lynksis een ip-adres buiten de range van de TG787v SIP moet geven maar die loopt van 192.168.1 tot 192.168.1.254. Kan iemand aangeven of dit klopt of dat het toch nog mogelijk is een extra router achter de TG787v SIP te plaatsen en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:52:
Het IP wat je in moet voeren is het IP waar je het naartoe routeert. Neem aan dat je COD op de pc speelt.
Als die het eerst wel doet, maar na een minuut niet meer is er wel iets geks aan de hand.

Ik denk dat KPN er weinig aan gaat doen, omdat in Juni meen ik zijn opvolger de 789 ingezet gaat worden.
Dit was een tussenmodel, en blijkbaar hebben ze de FW niet goed genoeg getest.

Je kan proberen door straks zo een nieuwe te krijgen, immers kan je niet ten volste gebruik maken van het produkt "internet incl modem" wat je afneemt. Probleem is dat je niet weet wat je daarmee in huis haalt, maar aan de andere kant, veel slechter kan het niet zijn.

Of je zegt, ik koop een modem van mijn eigen geld omdat je geen zin hebt te wachten en al het geregel er om heen. Kan je nu al doen wat je wilt. Zie link in mijn eerdere post met een 780 in V&A.
Dat is het model wat ik nu gebruik naar alle tevredenheid, hoewel de beperkingen er wat mij betreft af mogen, moet ik zeggen dat het werkt als een zonnetje.

Heb je eigenlijk al een ticket aangemaakt bij de KPN helpdesk voor het routing probleem ?
Het probleem moet bij ze bekend zijn, en ze zullen er toch iets aan moeten doen, FW update, of modem omruilen.
Bedankt voor je antwoord!

Ja ik speel CS (niet COD) op de pc. Heb als ip 192.168.2.1. Moet ik dan bij CS dit ip invoeren? Heb dat geprobeerd inclusief poorten forwarden, maar net als de post boven mij geen resultaat.
Een ticket aanmaken bij KPN, betekent dan gewoon een belletje en het probleem bekent maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
tasso schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:18:
Nat 3 is juist goed snap je probleem niet.
..
Dat kan jij wel goed vinden, TS geeft aan wat voor problemen die hiermee ondervindt.
Wat zoeken geeft het resultaat dat hij niet de enige is.
Anoniem: 297351 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:19:
Ik heb ook problemen met mijn TG787v SIP. Hij ziet nooit mijn laptop of ps3 en als die dat na 10 resets al een keer doet en ik dus een paar poortjes kan forwarden heeft dit geen effect. Zelfs een monteur erbij gehad die als enige oplossing een extra lynksis modem plaatsen aangaf. Alleen is dit volgens mij ook niet mogelijk omdat je de lynksis een ip-adres buiten de range van de TG787v SIP moet geven maar die loopt van 192.168.1 tot 192.168.1.254. Kan iemand aangeven of dit klopt of dat het toch nog mogelijk is een extra router achter de TG787v SIP te plaatsen en zo ja hoe?
Als die het na x aantal resets heel even wel doet, is het dus duidelijk dat er iets mis is.
Dat de monteur geen andere oplossing heeft, kan hij ook niks aan doen. Wil niet zeggen dat KPN niet alsnog met een oplossing moet komen. Bel de HD, vertel ze dat er een monteur is langsgeweest en dat het probleem niet opgelost is. Zij zullen met vervolgstappen moeten komen.

Die Linksys erachter hangen gaat niet werken, dan heb je een router achter een router. Aangezien je de Experiabox ( router1 ) niet goed kan configuren mbt portforwarden, zal het op deze manier zeker niet lukken.
Bovendien moet je maar net zo'n ding hebben, is in jou geval misschien zo, maar daar mogen ze bij KPN niet van uitgaan.

Vraag desnoods om een ander modem, ze weten dondersgoed van de problemen met dit type inmiddels.
Er komt in Juni al weer een opvolger, de 789 en de 787 was even een tussenmodel, waarvoor ze hun zaken klaarblijkelijk niet op orde hebben. Denk dat alleen een firmware upgrade kan helpen, maar betwijfel of ze die moeite gaan nemen. Je modem omruilen voor het vorige model de 780 of anders straks de 789 inzetten lijkt me aannemelijker vanuit hun kant.
Monda schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:00:
[...]

Bedankt voor je antwoord!

Ja ik speel CS (niet COD) op de pc. Heb als ip 192.168.2.1. Moet ik dan bij CS dit ip invoeren? Heb dat geprobeerd inclusief poorten forwarden, maar net als de post boven mij geen resultaat.
Een ticket aanmaken bij KPN, betekent dan gewoon een belletje en het probleem bekent maken?
CS sorry :X ja dat ip moet je daar invullen. Als het niet werkt, komt dat om dezelfde reden als hierboven denk ik. Ja een ticket / call of hoe ze het ook noemen, doe je via een belletje het best. Tot 22:00 bereikbaar incl weekend. Je zal wel lang in de wacht staan, maar je moet er wel wat voor over hebben. Vraag gewoon om een monteur of een andere modem of elke andere acceptabele oplossing. Laat je niet afwimpelen in ieder geval.

Noteer het nummer van de call/ticket, zodat je later navraag kan doen over de status, en een klacht in kan dienen als het probleem niet naar tevredenheid wordt opgelost. Klachten zijn grote bedrijven niet happig op, zeker in deze barre economische tijden kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Yippie,

Bedankt voor je antwoord, die EB is volgens mij inderdaad naar de haaien. Ik zit nu aan een andere oplossing te denken. Namelijk; ik wil een extra analoge lijn nemen en dan mijn EB vervangen door een Lynksis Router/Modem. Zo houd ik telefoon en ben van die nare router af. Volgens KPN moest dit werken, kun jij dat bevestigen en weet je welk type Lynksis ik dan moet nemen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Kooi73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 19:14
Beste allemaal,

Ik heb exact het zelfde probleem met de zwarte kpn experia.

Loopt om de zoveel uur vast, de lampjes blijven wel groen branden en knipperen, maar geen netwerk/internet.

Ook de ps3 blijft op nat3 wat je ook instelt.

Monteur langs geweest , nieuwe modem, het maakt niks uit.

Volgens mij is de firmware gaar....

Weet iemand al een oplossing?

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 297351 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:50:
Beste Yippie,

Bedankt voor je antwoord, die EB is volgens mij inderdaad naar de haaien. Ik zit nu aan een andere oplossing te denken. Namelijk; ik wil een extra analoge lijn nemen en dan mijn EB vervangen door een Lynksis Router/Modem. Zo houd ik telefoon en ben van die nare router af. Volgens KPN moest dit werken, kun jij dat bevestigen en weet je welk type Lynksis ik dan moet nemen?

Alvast bedankt voor je reactie!
Kooi73
Snap niet helemaal wat je bedoelt, kan je vertellen welk pakket je afneemt momenteel.
Je hebt nu neem ik aan internet, is dat icm IBP en/of ITV ?

Een extra analoge lijn ? Hoe zie je dat voor je, naar mijn weten heb je maar 1 analoge lijn per adres.
Los van dat feit, wil je nog een internetlijn aanvragen (over een extra al dan niet beschikbare lijn) ?
qniens schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:50:
Beste allemaal,

Ik heb exact het zelfde probleem met de zwarte kpn experia.
Loopt om de zoveel uur vast, de lampjes blijven wel groen branden en knipperen, maar geen netwerk/internet.
Ook de ps3 blijft op nat3 wat je ook instelt.
Monteur langs geweest , nieuwe modem, het maakt niks uit.
Volgens mij is de firmware gaar....
Weet iemand al een oplossing?
Topic begint nu al aardig vol te stromen, wat in dit geval slecht nieuws is.

Raadt je aan net als in mijn vorige post om wederom contact op te nemen met KPN, liefst telefonisch kan tot 22:00. Geef aan dat er al een monteur langs is geweest met ander modem etc, ( moeten ze zelf ook wel kunnen zien ) maar dat het probleem NIET is opgelost. Vraag een nummer van het ticket dat ze aanmaken, zodat je later navraag kan doen. KPN zal met een oplossing moeten komen voor dit ondeugdelijk apparaat.

Dit is geen indident meer, maar eerder regel dan uitzondering zoals wel is te lezen in de ervaringen.

[ Voor 37% gewijzigd door Yippie op 01-04-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
Ik kwam dit tegen op het internet:

Hi, i have created a thread a while back because this router couldn't get NAT2 on PS3. There's now a solution and i would like to share the info (thanks tiago_c)

Open the ports like you would normally do, then go to telnet and type the following (start/run):

:telnet 192.168.1.254

username: Administrator
password: 3!play

:connection bind application=CONE(UDP) port=3478

:connection bind application=CONE(UDP) port=3479

:saveall

:exit

I finally got NAT2 on the PS3 (about time), hope this helps others, cheers.

Alleen de user/password combi is bij mij niet geldig(verrassing...)
Weet iemand hier meer van?

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dat is van een UK provider genaamd 3, dus gaat niet werken.
Vond nog wel dit op het IPB forum
Anyway, thanx in ieder geval... dan heeft het voor mij in ieder geval geen zin om de EB 780 te nemen want bij mij had ik geen issues met apparaten zichtbaa rkrijgen op de TG878v... dus dat instellen van de poorten/applicaties was hier geen enkel probleem.

(terzijde: Eerst had ik wel detectie issues maar dat was omdat ik bij het installeren van de TG787 die had aangesloten zonder dat m'n andere apparaten van de stroom af zijn geweest. Toen ik NAS, C450IP etc. een keer van het netwerk los gekoppeld had en weer terug, werden ze zichtbaar).eversteegt
Daar is tevens een gebruiker genaamd Marcel234 die eventueel de vorige modellen heeft, zijn van KPN dus werken 100%
Heb hier zelf voor de 780WL de Siemens gehad icm ITV dus spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Yippie,

Ik heb nu een internetplus abo. Omdat ik mijn modem wil vervangen maar natuurlijk ook wil blijven bellen wil ik een extra analoge lijn nemen. Dit is geen probleem want er kunnen twee tel. lijnen in mijn huis gebruikt worden. Vervolgens is het dan dus zaak de EB van KPN te vervangen door een andere modem (waar je dan uiteraard niet meer mee kan bellen). Mijn vraag is nu weet jij of iemand anders op dit forum wat voor modem/router je dan het best kunt gebruiken. Volgens KPN werkt het internet wel als je een andere modem i.p.v. de EB installeert (behalve het bellen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(Ik heb dus internet en bellen in een)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 297351 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:44:
Hallo Yippie,

Ik heb nu een internetplus abo. Omdat ik mijn modem wil vervangen maar natuurlijk ook wil blijven bellen wil ik een extra analoge lijn nemen. Dit is geen probleem want er kunnen twee tel. lijnen in mijn huis gebruikt worden. Vervolgens is het dan dus zaak de EB van KPN te vervangen door een andere modem (waar je dan uiteraard niet meer mee kan bellen). Mijn vraag is nu weet jij of iemand anders op dit forum wat voor modem/router je dan het best kunt gebruiken. Volgens KPN werkt het internet wel als je een andere modem i.p.v. de EB installeert (behalve het bellen natuurlijk).
Ook met een ander modem die VOIP ondersteund kan je blijven bellen ( dus ook IPB )
Probleem is als je ITV hebt, dan gaat een ander modem dus NIET werken.

Beste modem wat ik je zou kunnen adviseren is hetzelfde als wat je nu hebt, maar dan zonder de KPN beperking, of in ieder geval uit die serie. Dan weet je zeker dat je dezelfde optie's hebt, maar zonder de beperkingen. Punt blijft wel, dat je dan geen ondersteuning meer geniet van KPN, wat je nu wel hebt.

Ik zou me spreekwoordelijke "poot" stijf houden, en eisen dat ze het probleem oplossen.
Ze zijn bezig met een ander modem de 789, die komt in Juni. Wellicht dat daarmee je problemen zijn verholpen. Of ze leveren het vorige model de 780WL die nog wel bij HetNet geleverd wordt, maar niet bij KPN Internet. Je zou er ook nog 1 over kunnen nemen, laatst nog een 780WL in de V&A.

Feit blijft dat ze een slecht functioneerende modem/router leveren, waarmee jij niet of gedeeltelijk niet gebruik kan maken van de dienst die je van KPN afneemt. Naar mijn weten blijven zij dan in gebreke, als ze het probleem niet oplossen. Dat is dan een reden om je contract op te kunnen zeggen. Moet je het probleem uiteraard wel melden. Wordt je probleem niet verholpen, dien dan een klacht in.
Anoniem: 297351 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:47:
(Ik heb dus internet en bellen in een)
Internet en bellen, bedoel je dan InternetPlusBellen ( IPB )
Je wil dan dus terug naar analoog bellen, dan heb je niet een 2de analoge lijn, maar gewoon DE analoge lijn waarnu het ADSL signaal overheen gaat. Ze activeren dan weer spraak op die zelfde lijn, jij sluit je telefoon aan op de splitter, ipv de EB, en je belt weer "ouderwets" analoog. Je betaalt uiteraard wel weer maandelijks kosten voor het analoge bellen. Houdt wel rekening mee dat je dat goed doorgeeft als je je nummer wilt meenemen.

persoonlijke noot: groeten&begroeten hoeft niet hier, bovendien zit er een edit knop bij je eigen post, zou je die willen gebruiken ipv aparte posts achtermekaar

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 01-04-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:42:
Dat is van een UK provider genaamd 3, dus gaat niet werken.
Vond nog wel dit op het IPB forum

[...]

Daar is tevens een gebruiker genaamd Marcel234 die eventueel de vorige modellen heeft, zijn van KPN dus werken 100%
Heb hier zelf voor de 780WL de Siemens gehad icm ITV dus spreek uit ervaring.
Dat topic op IPB was ik idd ook daar gestart. Heb ook geprobeerd (meerdere malen) om de apparaten los te koppelen + stroom eraf. Maar zelfs dan geen detectie door router :(. Ik ga morgen KPN bellen en proberen af te dwingen om in juni iig de nieuwe modem in gebruik te nemen... Ik neem aan dat men niets vij geeft over een mogelijke nieuwe firmware of iets.Tot die tijd even rond kijken naar een oudere, wel functinerende router...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Klinkt goed Monda, laat even weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298033

Beste mensen,

Onlangs bij KPN ook een internet + bellen abonnement afgesloten (extra, 8 mb download). Internet werkt, ook online gamen via de ps 3. Modem is de thompson tg 787 experiabox. Een kleine maar... bij het registeren van de ps 3 krijg ik de melding "nat type 3". Nat type 3 kan beperkingen geven bij het online gamen (invites accepteren) chatten e.d. Ik heb ook een bluetooth headset en ook die werkt (nog) niet. Ik weet alleen niet of dat komt door de Nat 3 vermelding. Weet iemand inmiddels hoe je de ps 3 in combinatie met de thompson tg 787 v op nat type 2 krijgt? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:34:
Klinkt goed Monda, laat even weten hoe het afloopt.
Inmiddels gebeld. Alles uitgelegd, aangegeven wat ik allemaal al geprobeerd had en hoe ver mijn kennis reikt (voor ze met "modemreset oplossingen" aankomen).

1. Poorten open zetten heeft geen effect, online gamen niet mogelijk.
2. Pc en ps3 worden door router niet gedetecteerd.
3. Aanzetten van uPnP resuteerd in wegvallen internetverbinding.

HD gaf in eerste instantie aan dat KPN geen online gaming ondersteunde. Als internet werkt is dit voor hun voldoende.
Aangegeven dat ik als klant verwacht dat zij dit probleem voor mij oplossen, omdat ik niet optimaal gebruik kan maken van de aangeboden diensten.
HD is op zoek gegaan naar mogelijkheid om mij de homson 780 toe te zenden. Na check kon dit niet, bij aanvragen kwam steeds de 787 naar voren, 780 kon niet meer geleverd worden.
Ik gaf aan dat dit telefoongesprek mij nog niets had opgeleverd. Daarom heeft HD er toen een klacht van gemaakt. Ik krijg deze week weer een telefoontje van de "klachten afdeling" van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Jammer dat er geen directe oplossing uit is gekomen, maar goed om te lezen dat je voet bij stuk hebt gehouden.
Dat het voor hun voldoende is dat internet werkt gaat niet op. Ze hebben zelfs hun eigen logo op die modems staan, en daar staat hun alternatieve firmware op. Deze laatste is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van de problemen. In het menu kan je bepaalde aanpassingen maken, als dit niet werkt, dan is dat dus wel hun schuld, tenzij het om een defect exemplaar gaat. Dat er zoveel mensen zijn met dezelfde klachten, maakt dat laatste heel onwaarschijnlijk.

Hadden ze een fabrieksversie aangeboden hadden ze wel gelijk gehad. Minste wat ze kunnen doen, is een gedeeltelijke restitutie op je abbokosten, zodat je zelf een 780WL kan kopen. Bij mij hadden ze toen ook 50 EUR restitutie aangeboden nav mijn gegronde klacht. ( was helemaal afgesloten, ipv wijziging, dit kon niet teruggedraaid worden ) PAS OP ! als je iTV hebt, dan gaat het dus niet werken zonder een EB van KPN.

Anders moet je het proberen uit te zingen tot na Juni wanneer de opvolger 789 wordt uitgeleverd, en dan klagen en hopen dat je de opvolger krijgt.
Probleem is wel, dat je niet weet of dat je problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:14:
Jammer dat er geen directe oplossing uit is gekomen, maar goed om te lezen dat je voet bij stuk hebt gehouden.
Dat het voor hun voldoende is dat internet werkt gaat niet op. Ze hebben zelfs hun eigen logo op die modems staan, en daar staat hun alternatieve firmware op. Deze laatste is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van de problemen. In het menu kan je bepaalde aanpassingen maken, als dit niet werkt, dan is dat dus wel hun schuld, tenzij het om een defect exemplaar gaat. Dat er zoveel mensen zijn met dezelfde klachten, maakt dat laatste heel onwaarschijnlijk.

Hadden ze een fabrieksversie aangeboden hadden ze wel gelijk gehad. Minste wat ze kunnen doen, is een gedeeltelijke restitutie op je abbokosten, zodat je zelf een 780WL kan kopen. Bij mij hadden ze toen ook 50 EUR restitutie aangeboden nav mijn gegronde klacht. ( was helemaal afgesloten, ipv wijziging, dit kon niet teruggedraaid worden ) PAS OP ! als je iTV hebt, dan gaat het dus niet werken zonder een EB van KPN.

Anders moet je het proberen uit te zingen tot na Juni wanneer de opvolger 789 wordt uitgeleverd, en dan klagen en hopen dat je de opvolger krijgt.
Probleem is wel, dat je niet weet of dat je problemen oplost.
Ja idd wel appart... Die restitutie kan ik nog proberen. Ik heb idd ITV dus ben veroordeeld tot uitzingen...:( En dan maar hopen dat ze een fatsoenlijk functionerende router uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
of een EB scoren, bijv van MP. Deze werken in ieder geval.
Staan er zat op, en die Marcel van het forum heeft er ook nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand het type experiabox wat wel goed communiceert met de ps 3, bijv. een ouder type thompson modem (voorheen naar ik begreep: speedtouch) of siemens modem? Kan je ongestoord een andere experiabox gebruiken, als KPN standaard de 787 heeft geleverd? Hiervoor had ik een linksys modem wag 200 g dat werkte prima. I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ik heb de voorganger van de 787 en dat is de ST780WL, daarvoor had ik de Siemens SX551, met beide geen problemen. Siemens had je wel meer vrijheid ( DMZ bijv ).

Let wel op dat je niet de fabrieksversie koopt, maar de EB versie van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op woensdag 08 april 2009 @ 03:47:
of een EB scoren, bijv van MP. Deze werken in ieder geval.
Staan er zat op, en die Marcel van het forum heeft er ook nog een paar.
Ja idd heb Marcel daar al pm gestuurd, maar geen reactie helaas :( Zal MP eens benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
In een ander topic over dit type schrijft iemand contact gehad te hebben met de HD, en dat er over 6 weken een firmware update zou komen. Hoop het voor jullie, maar betwijfel het, omdat dat precies de release datum is van de opvolger, de 789.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
Ik heb een paar dagen de HD gebeld en het hele verhaal verteld. Ook gezegd dat er meerdere mensen op het GoT er last van hebben.

Ik vroeg toen om een andere modem en heb nu de 780. Deze lijkt het perfect te doen. upnp aangezet en ps3 geeft nat2 aan (zonder port forward).

Raar dat ze dan tegen andere zeggen dat de modem niet meer leverbaar is, ik heb hem echt gekregen

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
qniens schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:58:
Ik heb een paar dagen de HD gebeld en het hele verhaal verteld. Ook gezegd dat er meerdere mensen op het GoT er last van hebben.

Ik vroeg toen om een andere modem en heb nu de 780. Deze lijkt het perfect te doen. upnp aangezet en ps3 geeft nat2 aan (zonder port forward).

Raar dat ze dan tegen andere zeggen dat de modem niet meer leverbaar is, ik heb hem echt gekregen
Heel raar, zoals je hebt kunnen lezen, heb ik geen 780 gekregen. Heb je een naam van wie je gesproken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Monda, ter info, bij hetnet wordt gewoon de 780 uitgeleverd, die gebruiken de 787 ( gelukkig niet ).
Wellicht dat Qniens er 1 uit die voorraad heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

st 780 wl modem (thompson), ter info:

Dit modem in combinatie met playstation 3 zou geen problemen geven en NAT type 2 hanteren. Heb bij een kennis echter gezien, met deze experiabox, dat zijn ps 3 ook bij dit modem NAT type 3 aangeeft. Wel stond de optie upnp niet aangevinkt en dus niet beschikbaar. Maar of dat daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@bonneke, dat is inderdaad zo, als je geen porten geforward hebt, of UPNP aan hebt staan.
Maar itt de 787 werken die optie's dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:26:
Monda, ter info, bij hetnet wordt gewoon de 780 uitgeleverd, die gebruiken de 787 ( gelukkig niet ).
Wellicht dat Qniens er 1 uit die voorraad heeft gekregen.
Bedoel je dat hij dit als abonnee van kpn of hetnet heeft gedaan.
Uitgaande van het eerste zou ik het beste de HD weer kunnen bellen met het verzoek om een 780 uit de voorraad van hetnet toe te sturen, of is dat niet realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er ook modems van Lynksis bijvoorbeeld die VOIP ondersteunen of heb je wel een speciale KPN VOIP modem nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Nou, de klachten afdeling heeft me terug gebeld. Ik krijg nu van hen een ST780 toegestuurd en dien de TG787 te retourneren. Hopelijk is mijn probleem daarmee opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Monda schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:
Nou, de klachten afdeling heeft me terug gebeld. Ik krijg nu van hen een ST780 toegestuurd en dien de TG787 te retourneren. Hopelijk is mijn probleem daarmee opgelost!
Ik hoop het voor je. Laat het hier aub even weten, dan probeer ik dat ook voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Anoniem: 298033 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:00:
[...]

Ik hoop het voor je. Laat het hier aub even weten, dan probeer ik dat ook voor elkaar te krijgen.
Ja zal ik doen. Zal de 780 dezelfde snelheden/prestaties als de 787 halen (ook icm met ITV)? De gene van de HD vertelde mij dat alleen de beveiliging minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kijk is aan, Monda "de volhouder" wint. 8) Zo zie je maar, op een nette manier je klacht indienen en onderbouwen heeft wel degelijk nut.

De snelheid is geen enkel probleem, tenzij je glasvezel of VDSL hebt.
Hetnet levert de 780 uit als je ITV neemt, en het werkt prima, dat de beveiliging minder is tov de 787 klopt misschien wel, maar dat is nu juist het probleem. Hij is zo dichtgetimmerd, dat je er niks mee kan.

Die 787 ga je zeker niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:44:
Kijk is aan, Monda "de volhouder" wint. 8) Zo zie je maar, op een nette manier je klacht indienen en onderbouwen heeft wel degelijk nut.

De snelheid is geen enkel probleem, tenzij je glasvezel of VDSL hebt.
Hetnet levert de 780 uit als je ITV neemt, en het werkt prima, dat de beveiliging minder is tov de 787 klopt misschien wel, maar dat is nu juist het probleem. Hij is zo dichtgetimmerd, dat je er niks mee kan.

Die 787 ga je zeker niet missen.
Haha, ja idd bedankt nogmaals voor de tips! Oke dat is goed om te weten. Ik heb er zeer weinig verstand van maar ik weet dat glasvezel (nog?) niet beschikbaar is in Gouda. Kan niet wachten tot ik weer fatsoenlijk kan csen etc!

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 15-04-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272523

Ik stuit op exact de zelfde problemen met de PS3 en 787 bij een vriend van me, google bied geen uitkomst, dus mijn vraag is :

kan ik niet zelf gewoon een adsl modem neerzetten ipv de 787 (er is geen router nodig), heb ik dan nog specifieke instellingen nodig voor het modem, of kan ik hem aan de rode en blauwe draad hangen om het te laten werken? (ik ben niet thuis in de wereld van telefoonlijninternet, kabel is beter :P)

Internet van KPN, geen tv geen bellen...

Of moet ik de kpn bellen en ze vragen of zij mij een modem sturen die ik dan kan aansluiten, en dan eventueel met een zelfgekochte router, die je wel in kan stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Monda schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:
heb gisteren bij die kennis van me, met een 780 wl, in het modem de upnp optie aangevinkt. Ps3 geeft nu nat type 2 aan. Dus het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P.s. als iemand een 780 thompson modem over heeft, houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Anoniem: 298033 schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:24:
[...]

heb gisteren bij die kennis van me, met een 780 wl, in het modem de upnp optie aangevinkt. Ps3 geeft nu nat type 2 aan. Dus het moet werken.
Idd met de 780 werkt alles wel! Ik weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ Monda: Goed om te horen, is het toch goed gekomen.

Voor de geinteresseerden er staat een 780 in de V&A

[ Voor 58% gewijzigd door Yippie op 25-04-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik heb net ook met KPN ff gebeld, ik heb ook het portmapping probleem en ook mijn modem valt uit bij het gebruik van UPnP. Ik werd gewoon bot afgescheept met een verhaal dat hun geen support gaven op de modem en dat ik met thomson contact op moet nemen. Dat heb ik in dit geval dan ook gedaan... maar is dit ook echt zo? Er staat namelijk duidelijk op de onderzijde van de KPN modem dat het apparaat eigendom is van hun. Lijkt me dat hun dus ook de verantwoording hiervoor opnemen als er iets mee mankeerd gezien ik het slecht in bruikleen heb?

Ik heb ook de TG787V met firmware 8.2.2.1

[ Voor 3% gewijzigd door CaVeFiSh op 17-05-2009 12:52 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Cavefish: om niet in herhaling te vallen ( lees even vorige posts ) zou ik je adviseren, een klacht in te dienen. Volgende maand wordt de opvolger verwacht van dit model, alleen of dat model de zelfde problemen wel of niet heeft weet je natuurlijk niet.

Dat KPN je afwimpelt met dat is een probleem van de fabrikant is natuurlijk onjuist.
Het apparaat werkt namelijk prima, alleen door de aangepaste KPN firmware met de nodige beperkingen, werkt een aantal functie's dus of niet, of niet naar behoren. Zij leveren namelijk dit model aan waarin jij geen enkele keuzemogelijkheid hebt, icm een dienst die je afneemt. Dus dan lijkt het me simpel en logisch, op het moment dat jij dit bij hun meldt, dat KPN het op moet lossen. Hoe ze dat doen, zijn ze vrij in, zolang ze maar het gewenste resultaat bieden.

Feit is namelijk dat dit tot nu toe het enige model waar dit probleem zich voordoet, en feit is ook dat het niet aan de router ligt, aangezien de versie's met de normale firmware geen enkel probleem hebben. Komt nog bovenop, dat jij niet met Thomson te maken hebt, maar met KPN. Laat hun maar Thomson met een oplossing laten komen, zij zijn inmiddels daar klant. Zou ik ook doen als ik een grote hoeveelheid producten afneem van mijn leverancier, en als blijkt dat deze niet behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303074

Hallo ik zit lekker met een kutprobleem:S!!!

Ik heb de KPN Experiabox TG787v.
Ik heb een extra router erbij van LINKSYS.
Ik snap er geen hol van want ik heb type 3...

Kun je het nou egt niet veranderen naar 2 of is er iemand die mij hierbij kan helpen

Ik speel PES2009 en opeens doet ie raar als ik network op wil gaan.
Ik had hiervoor UPC en sinds maandag heb ik dit probleem want sindsdien heb ik KPN genomen...

Ik hoo snel van iemand hoop ik:D

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272523

Met de huidige KPN firmware in je 787 zal je geen nat2 krijgen, daar zijn de instellingen te beperkt voor, je kan het beste kiezen voor een ander modem zonder router, en dan zelf een router kopen, of wachten op de eventuele nieuwe firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303074

Halloo

Ik heb die stink THomson TG787 dus ook en ik snap er geen hol van

in het begin ik kreeg steeds Type 3 te staan en dat mijn PNP niet beschikbaar was.
Ik ga via mijn router ip ga ik hem dus aanzetten dat hij hem wel kan vinden maar staat me ps3 dus niet tussen.

Nu heb ik het probleem dat mijn hele internet eruitligt.
me ... kan geen ip adressen vinden.
Nu wil ik van type 3 naar type 2 brengen.
en wil me internet weer normaal krijgen???/

Heb gehoord dat dit de slechtste modem is?
Dat dit een proefmodel is en dat er in juni of julie een nieuwe modem komt die deze problemen dus neit hebnen?

Graag snel reactie?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Er staat weer een 780 in de V&A voor de geinteresseerden..

Let wel op, je kan niet zomaar een andere modem/router nemen als je ook IPB en/of ITV afneemt.

@Bouffie

Als je dit topic even doorleest, kom je erachter dat NAT3 onmogelijk is met dit type modem/router van KPN.
Dit ligt aan de speciale software die KPN op afstand beheerd, en nee dit is niet te omzeilen.

Die Linksys router zou ik er niet op aansluiten, router achter router is vragen om problemen tenzij je veel verstand heb van netwerken.

Zet de 787 is helemaal uit, haal de stroom eraf, en wacht 1 minuut, sluit hem dan aan, en probeer het nog is.

[ Voor 44% gewijzigd door Yippie op 25-05-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303692

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de 787v en ps3, ik kon niet online gamen NAT Type 3.

Ben er twee maanden bezig geweest, poorten opgen gooien en alles heeft geen zin op de 787v(k*tmodem). Heb dus via een omweg bij de Technische dienst een oudere thompson gekregen. De 780. Deze werkt wel(upnp wel inschakelen op ps3 en modem)

Ik heb zelf Internet extra en Interactieve TV van KPN. Eerst zeiden ze dat ITV niet zou werken met de 780, maar het werkt wel. Dus mocht je hetzelfde probleem hebben, bel de Technische dienst en zorg dat ze de Speedtouch 780 sturen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:18
Hallo, ik heb inmiddels een 780 kunnen bemachtigen na de problemen met de 787 en mij PS3.
Maar nu krijg ik hem niet aan de praat. Er kan geen internetverbinding worden gemaakt....
Ik heb heb geen idee waar ik de instellingen zoals gebruikersnaam en wachwoord van moet halen.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Alvast bedant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@van D

Dit staat er in mijn 780 icm HetNet:
Gebruikersnaam: kpn@direct-adsl
Wachtwoord: ********
Wachtwoord onthouden: Ja
Deze kwam geconfigureerd aan, heb dus zelf niks geconfigureerd of aangepast.
Bel is met de HD, dat wachtwoord is een standaard wachtwoord, maar kan het me niet meer herrineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Yippie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:58:
@van D

Dit staat er in mijn 780 icm HetNet:

[...]

Deze kwam geconfigureerd aan, heb dus zelf niks geconfigureerd of aangepast.
Bel is met de HD, dat wachtwoord is een standaard wachtwoord, maar kan het me niet meer herrineren.
Ok, dan probeer ik dat is. Want ik er heb namelijk een gekocht via internet en niet via KPN dus er is niks voorgeconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Heb inmiddels contact gehad met de helpdesk de persoon die ik aan de lijn had wilde mij deze gegevens niet verstrekken. Ik heb nu geen idee hoe ik mijn router aan de praat kan gaan krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
De gegevens uit de brief werkt dat ook niet ?
Dus hetzelfde account en wachtwoord wat je gebruikt bij het meegeleverde mailadres.

Je kan ook de gebruikersnaam die ik gaf proberen, en als wachtwoord het zelfde wat voor het @ staat.

Heb je trouwens geen modem ontvangen bij je abbo ?

[ Voor 22% gewijzigd door Yippie op 13-07-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Yippie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:34:
De gegevens uit de brief werkt dat ook niet ?
Dus hetzelfde account en wachtwoord wat je gebruikt bij het meegeleverde mailadres.

Je kan ook de gebruikersnaam die ik gaf proberen, en als wachtwoord het zelfde wat voor het @ staat.

Heb je trouwens geen modem ontvangen bij je abbo ?
Brief zouden ze nasturen nooit gehad. En het wachtwoord met mailadres werkt niet....
Ik heb wel een modem ontvangen maar die werkt totaal niet met het Playstation 3 netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dat modem wat je gehad hebt is dus een 787 ?

Maar werkt het ook niet met kpn@direct-adsl, wachtwoord kpn ?
En hoe probeer je de 780 in te stellen, met de bijgeleverde wizard op cd of met de hand ?

Anoniem: 314894

Ik heb een jaar lang zonder problemen online kunnen gamen, maar sinds we het moden KPN Experia Box TG787
hebben kon ik heel even ongestoord online gamen net als vroeger maar konden mijn online vrienden nooit met mij in een party komen.
ik ging toen naar mijn instellingen en hij heeft alles automatisch ingesteld maar sinds dat dat is gebeurd krijgt de playstation helemaal geen verbinding meer. nu kan ik helemaal niet meer onlinen en heb al op verschillende topics gekeken die mij niet konen helpen.

als ik verbinding ga testen staat bij ipadres geslaagd maar bij verbinding mislukt, dus ik heb helemaal geen verbinding meer op mijn playstation3

ik weet voorderest echt helemaal niks van de technische kant van de computer en playstation dus als iemand het uitlegt graag stapje voor stapje!

en wat is precies het nummer van de helpdesk want dan kan ik die ook bellen en hopen op een experia box tg780

alvast bedankt :)

R-Dope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@R-Dope, zoek het telnr, via de contact link van de homepage van je ISP ( Internetprovider ).
In jou geval is dat HetNet of KPN.

Probleem van je PS3, zal ongetwijfeld komen door routeringsproblemen icm met je router/modem, de zogenaamde experiabox. Dit kan je controleren door:"

Bij netwerkinstellingen, waar ook het IP staan in het PS3 menu, staat nu ongetwijfeld NAT3, dat zou dus NAT2 moeten zijn. Dit kan je normaal zelf oplossen dmv het openzetten van de juist poorten ( de term is portforwarding ) , maar dat pakt dit model niet. Het is de aangepaste KPN software die dit blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314894

Mijn internet doet het inmiddels alweer op de ps3 dus dat probleem is opgelost!

ik heb dus al met de HD gebeld en die zegt dat ze mij niet de 780 kunnen sturen, want dit is het enige modem wat ze nu nog leveren werd mij gezegd. hij zei ook dat het met de tg787 lijkt dat je de poorten open heb gezet maar in werkelijkheid staan ze helemaal nog niet open.

na overleg hebben we gekozen om een st780wl via marktplaats te kopen daar ben ik nu naar op zoek.
maar hoe zet je upnp op je ps3 en ook op de 780 modem aan?

ik vraag het maar alvast want ik heb voorderest helemaal geen verstand ervan! en zijn er voorderest nog problemen bekend met de 780? want dat wil ik wel graag weten voordat ik hem koop ;)

alvast bedankt

R-Dope :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 314894 op 24-08-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@R-Dope, pas wel op met een MP exemplaar van een 780.

De Experiabox van KPN heeft een aparte configuratie, die is vereist icm KPN ITV.
Je moet dus echt een 780 Experiabox variant hebben.

Gebruik in het zoekveld de term "kpn experiabox" en kijk goed bij de omschrijving of het een ST780WL betreft.
Elke 780 is goed.

Voor het aansluiten icm PS3, probeer is eerst maar "out of the box", grote kans dat gelijk alles werkt, anders is Google je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324201

@Monda,
Hoe heb je dat aangepakt?
Ik heb namelijk ook die k*t modem ''Thomson TG787v SIP ''
Wat heb je ze geschreven?
en wat is de (email)adres van KPN klachtenservice?

En waarom kan het niet werken op een Thomson TG787v SIP!
Is toch te idioot, is voor hun een firmware updaten en het is klaar!
lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-04 15:22
Anoniem: 324201 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:26:
@Monda,
en wat is de (email)adres van KPN klachtenservice?
klantenservice @ kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gebeld met KPN, ik werd daar geholpen door een aardig iemand die het probleem kent.
(hij had eerder iemand gesproken met hetzelfde probleem). Dat scheelde dus al heel veel uitleg!

Deze meneer van KPN zei dat KPN online gaming niet ondersteunt.
ik zei: 'er staat ook uitleg op de site van KPN hoe je een WII of een PSP moet aansluiten".
Ik vind dit raar, want dan zou je ook uitleg moeten geven over Playstation 3.
De meneer van KPN snapte dit probleem en heeft de klacht opgestuurd,
Ik heb verteld dat ik graag een oudere modem wil of een modem die dit wel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325262

Ik heb hetzelfde probleem. Vanaf 12 oktober heb ik KPN + bellen en vanaf dat moment belandt mijn PS3 alleen nog maar in NAT3. Alles geprobeerd, zelfs met Alcatel gebeld, Ook de wizzkid daar kon mij, na iedere poort zo'n beetje geportforward te hebben, niet verder helpen. Het ligt gewoon aan de firewall settings.

Nu wordt het helemaal mooi, ik heb de HD plat gebeld met de vraag om een 780 te krijgen. Wat ik ook zei, ze hebben dat ding gewoon niet meer. Wilde ik mijn abonnement opzeggen kon het niet meer. Dit terwijl ik een dag na de levering al geklaagd heb.

Anyway. Nu heb ik (stom stom) via Marktplaats een 780 op de kop getik, blijkt dit een Xs4all modem te zijn. LET daar dus op, indien een van jullie hetzelfde idee heeft. De nieuwe firmware van Speedtouch pakt ie niet. Hij kan mijn modem niet vinden.

Ik weet het niet meer. Iemand nog een suggestie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Als je zoekt op de term "experiabox" op MP kom je verder: klik

Wel evengoed blijven opletten dat het een 780WL is, deze is te herkennen aan het logo van KPN voorop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepie ik heb vandaag van KPN de thomson 780 WL gekregen,

gelijk aangesloten.
alleen ik kom er niet online!
dus ik heb de login naam van de oude modem in de nieuwe modem gezet.
met de wachtwoord ''kpn'' geloof dat dat de wachtwoord is?

maar werkt nog steeds niet.

Ik kom niet online!!!
wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Hoe probeer je er in te geraken ?
Enige mogelijkheid is via de webinterface, mbv IP of DNS.

Probeer is:

http://speedtouch.lan
http://dsldevice.lan
http://192.168.1.254

Inloggen hoeft niet, dat gebeurt automatisch als user "kpn" met rechten van standaardgebruiker.
Helaas geen officiele maier om als superuser of admin in te loggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Yippie op 05-11-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20
Ik neem toch aan dat je ooit van kpn de inloggegevens hebt gekregen.
"kpn" wordt niet gebruikt als wachtwoord maar is de usernaam die standaard in het modem wordt gebruikt, zonder wachtwoord. Dat is alleen voor de toegang tot het modem, niet voor de internet toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, als het om de gegevens gaat om internetverbinding tot stand te brengen, dit zou al preconfigured moeten zijn. Misschien even de bijbehorende CD even draaien ?

Wachtwoord heb ik niet ( zou "kpn" zijn ? ), maar gebruikersnaam is bij mij: kpn@direct-adsl ( verbinding via HetNet )

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 06-11-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee dat wist ik niet.
Maar hoe kan het dan dat deze modem niet online gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dombo's ze hebben mij een 780I WL gestuurd
is dus voor ISDN dat heb ik niet....
Pagina: 1 2 3 4 Laatste