Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Problemen Thomson TG787v SIP + PS3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Toros
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-12-2010
ik heb ook de zwarte experiabox(787) van kpn,ik wil PES2010 spelen maar het lukt niet. Ik heb begrepen dat je bij 787 niet poorten kan openen. Dus heb ik van Marktplaats een 780 gekocht. ALs ik het aansluit brand het lichtje DSL en internet niet.
Kan het zijn dat ik mijn gebruiksnaam en wachtwoord van mijn oude modem naar de nieuwe modem moet plakken? ALs dat zo is weet ik mijn wachtwoord niet want toen de 787 had ging alles via installatie CD en weet ik dus mijn wachtwoord niet.Of moet ik de Helpdesk bellen om mijn wachtwoord te vragen.Voorzover ik gelezen heb in deze topic, geven ze geen wachtwoorden.
Hoe hebben al die andere het gaan die een 2de handse 780 hebbben gekocht!?!
Kan iemand mij helpen aub :?

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
@Toros

Misschien een "gewone" 780 te pakken ?
Je moet de Experiabox versie hebben, kan je herkennen aan het logo linksvoor "KPN Experiabox".
In dat geval hoef je niks te doen.

Als je geen IPB gebruikt, zou je hem evengoed nog wel kunnen gebruiken voor internet.

• Toros
Yippie schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:29:
@Toros

Misschien een "gewone" 780 te pakken ?
Je moet de Experiabox versie hebben, kan je herkennen aan het logo linksvoor "KPN Experiabox".
In dat geval hoef je niks te doen.

Als je geen IPB gebruikt, zou je hem evengoed nog wel kunnen gebruiken voor internet.
Linkvoor staat er ´´KPN Experiabox ST780´´ dus ik neem aan dat het de Experiabox versie is.

Maar als het ik aansluit, gaat het lichtje van Ethernet en WLAN aan. DSL en INTERNET niet. Daarna ging ff in de modem http://192.168.1.254. Zag daar bij Breedbandverbinding. Gebruiksnaam van de oude gebruiker.
Dus ging ik de gebruiksnaam van de ST787 plakken naar de ST780.(00-18-F6-EF-7B-E0@direct-adsl)
Alleen weet ik mijn wachtwoord niet.
Ik d8 mss als ik CD gebruik die ik bij de ST787 had gekregen,dat hij dan mss een nieuwe gebruiksnaam maakt. Maar met de CD kan ik niet alle stappen volgen.Omdat mijn DSL en INTERNET lichtje niet brand.

• Therapy777
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 31-08 15:37
Weet iemand hier hoe ik de firewall van deze router compleet uit kan zetten? Want bij modern warfare 2 op de xbox 360 staat mijn NAT wel op OPEN maar als ik bij sommige mensen join wordt ik nog steeds de host uit gegooid en als ik zelf games zoek duurt het vrij lang en vind hij altijd crappy hosts. Schijnt dat de router firewall compleet uitzetten soms helpt maar mij lukt het dus niet.

| Intel i7-3770K | Gigabyte GTX770 Windforce 3 OC | Asus Maximus V Gene | 16GB Corsair 1600Mhz CL9 | Samsung 840 Pro 512GB | Corsair HX650W |

• Yippie
Toros schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:33:
[...]

Linkvoor staat er ´´KPN Experiabox ST780´´ dus ik neem aan dat het de Experiabox versie is.

Maar als het ik aansluit, gaat het lichtje van Ethernet en WLAN aan. DSL en INTERNET niet. Daarna ging ff in de modem http://192.168.1.254. Zag daar bij Breedbandverbinding. Gebruiksnaam van de oude gebruiker.
Dus ging ik de gebruiksnaam van de ST787 plakken naar de ST780.(00-18-F6-EF-7B-E0@direct-adsl)
Alleen weet ik mijn wachtwoord niet.
Ik d8 mss als ik CD gebruik die ik bij de ST787 had gekregen,dat hij dan mss een nieuwe gebruiksnaam maakt. Maar met de CD kan ik niet alle stappen volgen.Omdat mijn DSL en INTERNET lichtje niet brand.
Inloggegevens van je 787 gaan natuurlijk niet werken, omdat de 780 niet dat MAC adress heeft.
Probeer het hier is mee:
Hallo,

standaard gebruikersnaam en ww van kpn:

kpn@direct-adsl wachtwoord: kpn

Heeft u glasvezel van KPN ?
Dan kunt u evt. contact opnemen met de Glas Helpdesk zie het nummer hieronder:

0900-0747
--------------------------------------------------------------------------------
Met vriendelijke groet,

Peter

KPN Webcare Team
webcare@kpn.com

Download onze Mail&Internet Assistent!
www.kpn.com/mia
Bron
Therapy777 schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:30:
Weet iemand hier hoe ik de firewall van deze router compleet uit kan zetten? Want bij modern warfare 2 op de xbox 360 staat mijn NAT wel op OPEN maar als ik bij sommige mensen join wordt ik nog steeds de host uit gegooid en als ik zelf games zoek duurt het vrij lang en vind hij altijd crappy hosts. Schijnt dat de router firewall compleet uitzetten soms helpt maar mij lukt het dus niet.
Dat gaat niet, wel kan je de "uitgebreide beveiliging" mits die aanstaat ( default uit ) nog nakijken.
Te vinden onder Toolbox>Delen van spelen & toepassingen en dan rechtsbovenin configureren.

Er zitten verder nog 2 profielen genaamd XBConnect en Xbox Live in, wellicht dat je die nog kan configureren voor de client en/of vaste IP adress van je X360.

[Voor 26% gewijzigd door Yippie op 27-12-2009 23:38]

• Therapy777
Hmm dank je. Jammer dat dit niet kan.

Misschien nog iets dat goed is om te weten: het lijkt zo te zijn dat UDP port forwarding niet werkt, zelfs bij de nieuwe firmware. TCP wel. Ik had namelijk voor een torrent programma een poort geopend voor UDP/TCP. Bij de portforward test bleek de TCP wel open te staan en UDP niet... beetje vreemd.

Maar beide dingen verklaren misschien wel waarom het vinden van Modern Warfare 2 games zo moeizaam gaat ook al staat mijn NAT open. Check dit maar... ziet er naar uit dat veel inkomende verbindingen nog steeds geblokkeerd worden en deze meldingen zie ik alleen als ik MW2 aan het spelen ben...

Dec 28 00:32:58 FIREWALL replay check (1 of 12): Protocol: ICMP Src ip: 83.85.31.81 Dst ip: 77.165.94.5 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

Dec 28 00:31:56 FIREWALL replay check (1 of 6): Protocol: ICMP Src ip: 83.85.31.81 Dst ip: 77.165.94.5 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

Dec 28 00:30:31 FIREWALL replay check (1 of 17): Protocol: ICMP Src ip: 72.39.83.181 Dst ip: 77.165.94.5 Type: Destination Unreachable Code: Protocol Unreacheable

Dec 28 00:28:40 FIREWALL replay check (1 of 10): Protocol: ICMP Src ip: 84.27.181.59 Dst ip: 77.165.94.5 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

Dec 28 00:27:25 FIREWALL replay check (1 of 16): Protocol: ICMP Src ip: 80.202.118.118 Dst ip: 77.165.94.5 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

Dec 28 00:25:55 FIREWALL replay check (1 of 9): Protocol: ICMP Src ip: 145.53.25.180 Dst ip: 77.165.94.5 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

| Intel i7-3770K | Gigabyte GTX770 Windforce 3 OC | Asus Maximus V Gene | 16GB Corsair 1600Mhz CL9 | Samsung 840 Pro 512GB | Corsair HX650W |

• Toros
[quote]Yippie schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:17:
[...]

Inloggegevens van je 787 gaan natuurlijk niet werken, omdat de 780 niet dat MAC adress heeft.
Probeer het hier is mee:

[...]

Bron

Neej :'( , lukt nog steeds niet. ik heb de inloggegevens ingevoerd en druk op verbinden.
Dan komt er dit tevoorschijn:
*Verbinding kon niet tot stand worden gebracht: Verbinding verbroken door gebruiker
*Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar. Controleer of uw SpeedTouch correct op uw telefoonlijn is aangesloten. Als het probleem aanhoudt, dient u uw documentatie te raadplegen.

Terwijl ik daarna de787 weer aansluit heb ik meteen weer internet.Dus het kan niet dat DSL-verbinding niet beschikbaar is. Heb je nog verder tips? of iemand anders aub. Ik wil graag PES2010 spele 8)

• Yippie
Therapy777 schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:45:
Hmm dank je. Jammer dat dit niet kan.

Misschien nog iets dat goed is om te weten: het lijkt zo te zijn dat UDP port forwarding niet werkt, zelfs bij de nieuwe firmware. TCP wel. Ik had namelijk voor een torrent programma een poort geopend voor UDP/TCP. Bij de portforward test bleek de TCP wel open te staan en UDP niet... beetje vreemd.
knip
Lijkt er wel heel erg op. Wel raar dat ze het maar "half" hebben opgelost.
Kan je dit ook nog testen met 1 van de profielen die voor zijn geprogrammeerd ?

Als je op edit klikt, zie je om welke porten het gaat, dat is wel zo handig als je gaat testen.
Toros schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:04:
Neej :'( , lukt nog steeds niet. ik heb de inloggegevens ingevoerd en druk op verbinden.
Dan komt er dit tevoorschijn:
*Verbinding kon niet tot stand worden gebracht: Verbinding verbroken door gebruiker
*Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar. Controleer of uw SpeedTouch correct op uw telefoonlijn is aangesloten. Als het probleem aanhoudt, dient u uw documentatie te raadplegen.

Terwijl ik daarna de787 weer aansluit heb ik meteen weer internet.Dus het kan niet dat DSL-verbinding niet beschikbaar is. Heb je nog verder tips? of iemand anders aub. Ik wil graag PES2010 spele 8)
Probeer is dat ding te resetten, de handleiding na te lopen, en de herconfiguratie met de bijbehorende software uit te voeren. Handleiding en software kan je van de website van KPN afhalen.

Je zou ook nog even je inloggegevens kunnen gebruiken, dus wat je gebruikt voor webmail of mailclient zoals Outlook. Welke ISP heb je eigenlijk ?

• Toros
Probeer is dat ding te resetten, de handleiding na te lopen, en de herconfiguratie met de bijbehorende software uit te voeren. Handleiding en software kan je van de website van KPN afhalen.

Je zou ook nog even je inloggegevens kunnen gebruiken, dus wat je gebruikt voor webmail of mailclient zoals Outlook. Welke ISP heb je eigenlijk ?
Ik heb een hard reset gedaan. Maar niet gelukt. Ik ga het wel overnieuw proberen morgen, en allen stappen opnieuw te voeren. IK heb KPN.Alleen internet van KPN. Geen telefonie dus. Ik kan ook eigenlijk de Helpdesk bellen. Maar daar komen ze ook niet vaak met oplossingen. Maar ik kan het gaan proberen.

• Therapy777
Yippie schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:14:
[...]

Lijkt er wel heel erg op. Wel raar dat ze het maar "half" hebben opgelost.
Kan je dit ook nog testen met 1 van de profielen die voor zijn geprogrammeerd ?

Als je op edit klikt, zie je om welke porten het gaat, dat is wel zo handig als je gaat testen.
Nee werkt beide niet. Eigen poorten of voorgeprogrammeerde... beetje gaar. Nouja als MW2 het enige spel met problemen is zal ik niet klagen.

• Yippie
Conclusie tot nu toe is dus dat portforwarding/NAT2 icm 787 alleen op een X360/PC werkt, en (nog) niet op een PS3.

Dat slaat nergens op, maar kan wel verklaart worden door de templates die voorgeprogrammeerd zijn.
Deze templates bewerken en porten toevoegen/verwijderenk, of de templates clonen/dupliceren lijkt me de beste manier.

• Thijs15
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-12-2012
@ Yippie
dankjewel ter bevestiging. ik vond het al zo raar dat hij het niet deed bij mij.

• Dubbel-D
  • Laatst online: 29-05-2017
Ik heb thuis ook het probleem met de Thomson 787. Op mijn wii kan ik nooit online games vinden. Met Guitar hero 5 kan ik in geen een game joinen, behalve als ik er zelf een host. Waarschijnlijk ligt dit dus ook aan het NAT.
Een tijdje terug had ik GTA IV voor de pc gekocht. Toen ik na een half jaar spelen werd aangesloten op glasvezel van kpn kon ik nergens meer een game joinen. Ik zag toen dat mijn NAT op strict stond. Ik heb dit probleem voor mijn pc wel kunnen oplossen d.m.v. de juiste poorten openzetten. Daar lukt het dus wel mee. Op mijn wii kan ik nog steeds niet goed online spelen :(

Ik ben van plan binnen een paar maanden een playstation 3 te kopen, maar daar wil ik natuurlijk wel online mee kunnen gamen.

Ik zal zelf nog wat navraag doen, want een kennis van mij werkt toevallig op de klachtenafdeling van kpn. Hij heeft ook een ps3 met waarschijnlijk dezelfde router. Hopelijk weten we snel meer...

• Yippie
Ik begin wel steeds nieuwsgieriger te worden naar de opvolger de 789.
Dan doel ik uiteraard, of portforwarding e.d. daar ook niet of nauwelijks op werken.
Kan toch niet, dat ze na het 787 debacle, en vertraagde uitlevering niets hebben gedaan met dat punt.

offtopic:
Die dingen kosten los 200, en op MP of V&A zullen ze niet zo snel voorbij komen.
Als iemand er 1 spot voor een schappelijke prijs houdt ik me aanbevolen.

• Toros
@Yippie

Ik kom er achter dat mijn modem ST780(i) is . Zou het daardoor komen dat het niet lukt ??

• Yippie
De (i) staat voor ISDN, dus tenzij je dat hebt, heb je inderdaad de verkeerde te pakken.

• MB23
  • Laatst online: 20-09 22:14
Omdat mijn 787 zo'n beetje om de dag vastloopt en ik pas na een harde reset weer internet en interactieve tv heb hebben ze van uit kpn de modem nagemeten en bleek deze defect.

Ik krijg nu een 789 opgestuurd en die ontvang ik zaterdag of maandag. In de eerste plaats hoop ik dat mijn uitval hiermee verholpen is maar ik zal laten weten of het voor de PS3 (en 360) nog effect heeft (mbt NAT).

LRR GT3 en GT4 Leagues starten op 24-8 en 31-8. https://raceapp.eu/LRR/Community/LRR

• MB23
Nou heb de 789 binnen. voor de PS3 maakt het geen moer uit. ook niet na poorten open zetten.

Heb trouwens wel een raar probleem, mijn draadloze internet is super traag.
Als ik inlog op de router geeft ie ook aan: WIRELESS: huidige snelheid 1Mbps.

Op 1 of andere manier is de netwerknaam (draadloos) hetzelfde gebleven en de inlogcode ook. Dit komt dus niet overeen met wat achterop staat.

LRR GT3 en GT4 Leagues starten op 24-8 en 31-8. https://raceapp.eu/LRR/Community/LRR

• Yippie
Ok jammer, was er al bang voor.

Hoe ziet de webinterface er verder uit, lijkt het op zijn voorganger(s) ?
Wat je WLAN betreft, wat als je een nieuw profiel maakt op je pc/laptop, en de gegevens overneemt die op de 789 staan ?

• MB23
Het rare is dat het Wireless netwerk eerste ThomsonF3F574 ofzo heet (na een reset) en na elke minuten veranderd dit in Thomson729854 (zoals mijn oude router het ook uitzond) en kan ik pas apparaten draadloos aanmelden op de router (met mijn oude beveiligings/inlog code).

De interface is exact gelijk gebleven...

[Voor 7% gewijzigd door MB23 op 04-01-2010 23:22]

• evilsnider
  • Laatst online: 26-01 17:40
Volgens mij slaat hij de gegevens zoals de naam van je router en wachtwoord op bij KPN op de server. Ik had ook toen ik hard reset deed eerst de oude naam en toen veranderde die ineens in de naam die ik had ingesteld! Dacht toen ergens gelezen te hebben dat deze gegevens ergens bij KPN worden opgeslagen!
Maar weet dit niet 100% zeker

• Sissco
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-07-2013
Hey jongens,

Ik heb ook een Thomson787. Als ik een ander modem zou willen hebben (misschien heb ik er zelfs nog wel eentje staan als ik even zoek), waar moet ik dan op letten? Is een modem echt geprogrammeerd voor 1 huishouden, dan bedoel ik; is die geprogrammeerd met mijn naam en wachtwoord bijvoorbeeld, of maakt het niet uit wat je aansluit?
Anders heb ik geloof ik nog wel een ongebruikte router thuis staan, zou ik daar anders wat mee kunnen? Weet even niet het model/merk.

Groet Jordy

• Yippie
offtopic:
Lees even het topic door/gebruik de zoek functie aub, anders blijven we in herhaling vallen.

Eigen modem/router kan, maar als je een combinatie of 1 van onderstaande diensten afneemt behalve dus internet van KPN&dochters, dan gaat het dus niet zonder een recente Thomson in de KPN editie, te weten de Experiabox variant. Kan je herkennen omdat het KPN en EB logo op de voorkant staan.
De beste variant zou dan momenteel tot nader order de 780WL zijn, maar als je een glasvezel klant ben moet je minimaal de 787 hebben. Momenteel wordt de 789 uitgeleverd aan nieuwe klanten.

1. Heb/gebruik je IPB ?
2. Heb/gebruik je ITV ?

Is het antwoord ja, dan dus niet mogelijk om eigen router/modem te gebruiken.

• maxap
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-03-2018
Ik ervaar precies dezelfde problemen zoals meerdere mensen hier. Mijn Thomson v787 die ik van KPN gekregen heb, verhindert het dat ik zou kunnen gamen. Je maakt de poorten open, maar in praktijk maakt het helemaal niets uit. Ik weet niet of het zinvol is om KPN te vragen me de nieuwe Thomson v789 aangezien deze ook niet goed functioneert. :( Waarom ben ik nou naar KPN Glasvezel overgestapt? :(

"Hoe vrolijker je bent, hoe meer je nog hebt te leren." Don Herold.

• MB23
MB23 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:43:
Nou heb de 789 binnen. voor de PS3 maakt het geen moer uit. ook niet na poorten open zetten.
Dus bespaar jezelf de moeite...

[Voor 8% gewijzigd door MB23 op 17-01-2010 13:00]

• maxap
MB23 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:59:
[...]

Dus bespaar jezelf de moeite...
Precies. :D

• boberke
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-03-2010
Beste mensen...

Over de thomson 789...

Het werkt nog steeds niet!!! En dan bedoel ik (zoals zovele hier) met de ps3. Alles geprobeerd, NAT blijft strickt...

To Yippie: Helpt het als je als kpn klant een ander modem koopt? Neem aan dat er wel kpn software op moet staan die het bellen en interactieve tv ondersteund?

Greetzz

[Voor 17% gewijzigd door boberke op 18-01-2010 16:29]

• Chillosophy
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 27-09 12:17
boberke schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:11:
Beste mensen...

Over de thomson 789...

Het werkt nog steeds niet!!! En dan bedoel ik (zoals zovele hier) met de ps3. Alles geprobeerd, NAT blijft strickt...

To Yippie: Helpt het als je als kpn klant een ander modem koopt? Neem aan dat er wel kpn software op moet staan die het bellen en interactieve tv ondersteund?

Greetzz
Voor zover mij bekend geeft KPN de SIP-gegevens niet vrij voor telefonie. Of ITV werkt met een ander modem durf ik niet te zeggen.

• Yippie
boberke schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:11:
Beste mensen...

Over de thomson 789...

Greetzz
Als je ADSL icm met ITV en/of IPB hebt, zal je toch echt een EB moeten hebben.
De SIP gegevens voor IPB zou nog wel moeten lukken, deze instellingen kan je zo overnemen uit je huidige EB lijkt me, in ieder geval wel in mijn 780. Beheer/instellen gaat online via Mijn KPN wat in wordt geladen, dus is niet te omzeilen.
ITV is niet te omzeilen.

Voorlopig wordt het dan weer MP en V&A in de gaten houden voor een 780WL, als je geen Glas hebt dan.
Zo wel, dan is er geen alternatief momenteel voor handen.

En zoals al vaker geschreven, dien een klacht in bij de KPN HD.
Lijkt me dat deze problemen met een FW update te verhelpen zijn.

Dat ze het bij de 787 niet hebben willen/kunnen oplossen, wil niet zeggen dat het voor de 789 ook zo is.
Van de 787 was van begin af aan al bekend dat het om een overgangsmodel ging.
Neemt niet weg dat ze in mijn ogen het ook gewoon moeten ondersteunen.

Als ze het portforwarding niet open willen gooien, zouden ze op zijn minst de ingebouwde profielen bij kunnen werken.

[Voor 3% gewijzigd door Yippie op 18-01-2010 22:17]

• Eric H
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-09 09:05
BELANGRIJK !!!!

KPN is centraal begonnen met inventariseren van problemen met de TG787 en 789.
Wellicht handig om je probleem / klacht hier neer te leggen.....

http://www.ipbforum.nl/ex...=32&t=3409&p=27784#p27784

Dit is al een keer eerder gedaan, maar toen hebben te weinig mensen hun problemen kenbaar gemaakt.
Zorg er AUB voor dat dat deze keer niet gebeurd.

Jullie hebben nu de mogelijkheid om KPN te dwingen om actie te ondernemen........

[Voor 32% gewijzigd door Eric H op 19-01-2010 15:53]

Eric, Signing off !!

• maxap
Eric H schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:15:
BELANGRIJK !!!!

KPN is centraal begonnen met inventariseren van problemen met de TG787 en 789.
Wellicht handig om je probleem / klacht hier neer te leggen.....

Dit is al een keer eerder gedaan, maar toen hebben te weinig mensen hun problemen kenbaar gemaakt.
Zorg er AUB voor dat dat deze keer niet gebeurd.

Jullie hebben nu de mogelijkheid om KPN te dwingen om actie te ondernemen........
Bedankt! Zal ik zeker doen!
Mijn moet nog wel geactiveerd worden, maar hopelijk krijg ik binnenkort e-mail met de activatie.

[Voor 7% gewijzigd door maxap op 19-01-2010 19:31]

• jeroenudb
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:13
Bedankt voor dit topic en de link naar Ipb forum.
Bij ons gaat de activatie ook pas deze week in en helaas kom ik nu pas achter deze problematiek.
Helemaal omdat het NU gewoon allemaal werkt, ik wacht het wel af.
Mocht het einde van deze week mijn ps3 niet werken dan zal ik ook in het topic reageren.
Ben benieuwd hoe KPN hier actie op onderneemt.

• maxap
Oke. Ik heb mijn opmerking op de bovengenoemde site geplaatst. Ik ben bang dat niet veel KPN gebruikers erover weten. We zullen dus weer niet veel klachten binnenkrijgen.... :(

• Dubbel-D
Mijn account moet ook geactiveerd worden. Wat zal ik blij zijn als ze er wat aan doen :D

Ik had trouwens nog bij een kennis nagevraagt (die WERKTE bij de klantenafdeling). Het blijkt dus dat ze bij KPN een beetje hebben huisgehouden in Eindhoven, want er zijn volgesmij een groot aantal mensen ontslagen

• maxap
Dubbel-D schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:31:
Mijn account moet ook geactiveerd worden. Wat zal ik blij zijn als ze er wat aan doen :D

Ik had trouwens nog bij een kennis nagevraagt (die WERKTE bij de klantenafdeling). Het blijkt dus dat ze bij KPN een beetje hebben huisgehouden in Eindhoven, want er zijn volgesmij een groot aantal mensen ontslagen
Let wel dat je je KPN mailaccount moest invoeren tijdens de registratie. Anders wordt je account niet geactiveerd. Ik kreeg een reactie van de beheerder hierover. Toen ik mijn account opnieuw registreerde en mijn KPN mailaccount gebruikte, kon ik meteen aan de slag (zonder dat mijn account nog geactiveerd werd).

• Dubbel-D
Let wel dat je je KPN mailaccount moest invoeren tijdens de registratie. Anders wordt je account niet geactiveerd. Ik kreeg een reactie van de beheerder hierover. Toen ik mijn account opnieuw registreerde en mijn KPN mailaccount gebruikte, kon ik meteen aan de slag (zonder dat mijn account nog geactiveerd werd).
Tja, das wel vervelend. Gelukkig heb ik die wel en die heb ik net ingevoerd, maar moet nog steeds goedkeuring ontvangen...Blijkbaar doe ik toch iets fout of is bij het omzetten van HetNet naar KPN glasvezel toch iets misgegaan ofso, ik zal strax nog wel even kijken

[Voor 13% gewijzigd door Dubbel-D op 20-01-2010 18:22]

• maxap
Mensen die problemen met hun Thomson 787/789 hebben, laat het hier aub weten:

• boberke
  • Laatst online: 06-03-2010
En wat als je geen KPN mail account heb?

Terwijl ik toch bij KPN zit...

• Eric H
Als je de TG789 of TG787 hebt van/via KPN dan registreren en problemen melden....
Maakt volgens mij niet uit wat voor abbo je hebt......

Eric, Signing off !!

• Yippie
boberke schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:55:
En wat als je geen KPN mail account heb?

Terwijl ik toch bij KPN zit...
Hoe kan dat dan ?
Welke ISP heb je dan ?

HetNet bijv. is net zo goed KPN als KPN internet..

• Crius_
  • Laatst online: 03-02-2010
Sinds gister heb ik thuis ook KPN Glasvezel. Wat een drama, wilde gister bijna die stomme thomson router door het raam gooien :D. Het is gewoon onmogelijk om je porten te forwarden, ik snap niet waarom ze de boel zo hebben dichtgetimmerd.

Kan iemand mij vertellen wat de opzegtermijnen zijn nu? Want ik wil hier weer zo snel mogelijk vanaf. PS3 icm KPN glasvezel is een NO GO.

• maxap
Crius_ schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:17:
Sinds gister heb ik thuis ook KPN Glasvezel. Wat een drama, wilde gister bijna die stomme thomson router door het raam gooien :D. Het is gewoon onmogelijk om je porten te forwarden, ik snap niet waarom ze de boel zo hebben dichtgetimmerd.

Kan iemand mij vertellen wat de opzegtermijnen zijn nu? Want ik wil hier weer zo snel mogelijk vanaf. PS3 icm KPN glasvezel is een NO GO.
Inderdaad. Ik kan ook niets met mijn PS3 nu. Hoewel ik denk dat ze het heel makkelijk kunnen fixen.
We moeten het alleen aangeven: http://www.ipbforum.nl/ex...=32&t=3409&p=27784#p27784

• Dubbel-D
Waarschijnlijk gaat ze er nu wat aan doen of hebben we dat vaker gehoord?

• Crius_
  • Laatst online: 03-02-2010
Vandaag nog maar eens een poging gewaagd om de klantenservice te bellen en wat meer uitleg te krijgen over portforwarding.

Heeft iemand dit al is geprobeerd?
En trouwens die Thomson router is wireless ook 3x niks. Mega traag, dus heb ik heb er nu een router als switch aangehangen met wat betere antennes, nog steeds niet optimaal maar wel een stuk sneller. Ik snap niet zo goed dat ze deze routers verspreiden als ze de snelheid alleen met een kabeltje kunnen behalen. |:(

• MB23
Ja, dat is ook de manier waarop het moet (en ik het al gedaan had).
De poorten staan dus open maar het werkt gewoonweg niet.

• Dubbel-D
Crius_ schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:50:
Vandaag nog maar eens een poging gewaagd om de klantenservice te bellen en wat meer uitleg te krijgen over portforwarding.

Heeft iemand dit al is geprobeerd?
En trouwens die Thomson router is wireless ook 3x niks. Mega traag, dus heb ik heb er nu een router als switch aangehangen met wat betere antennes, nog steeds niet optimaal maar wel een stuk sneller. Ik snap niet zo goed dat ze deze routers verspreiden als ze de snelheid alleen met een kabeltje kunnen behalen. |:(
Dan heb je vast niet goed gelezen wat er staat:
''LET OP! De UPnP functie van de KPN Experia Box werkt nog niet volledig. De functie zal in het tweede kwartaal van 2010 volledig gaan werken.''

• 125609
  • Niet online
Waardeloze service van KPN. Ik heb geen PS3, maar een xbox360. Ook hier alleen maar problemen. Al wil ik iets downloaden, zie ik de snelheid meteen omlaag kieperen van 4,5 MB/s naar bijv. 300 KB/s, dit in ongeveer een halve minuut.

• Thijs15
Ik las op het KPN forum dat de uPnP functie volledig gaat werken in het 2e kwartaal van 2010. Het komt dan als het goed is samen met de HD zenders. Nog even volhouden dus mensen!

• bartburg
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 04-08 19:41
Thijs15 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:51:
Ik las op het KPN forum dat de uPnP functie volledig gaat werken in het 2e kwartaal van 2010. Het komt dan als het goed is samen met de HD zenders. Nog even volhouden dus mensen!
Maar als uPnP goed wordt ondersteund betekend dit dan ook dat de poorten die door de ps3 worden benaderd voor online gamen dan open staan?
bijvoorbeeld bij mw2 staat nat nu op strict staat hij dan op open of werkt dit anders want de nat versie zal niet veranderen door uPnP toch?

• Thijs15
bartburg schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:13:
[...]

Maar als uPnP goed wordt ondersteund betekend dit dan ook dat de poorten die door de ps3 worden benaderd voor online gamen dan open staan?
bijvoorbeeld bij mw2 staat nat nu op strict staat hij dan op open of werkt dit anders want de nat versie zal niet veranderen door uPnP toch?
Ja klopt. uPnP functie zal dan waarschijnlijk net zoals met de 780 gewoon werken! ik heb zelf ook ps3 met mw2 en ik ben nu al 5 maanden op zoek geweest om de 787 te fixen. Nouja nu doen ze het eindelijk zelf. Maar we moeten nog wel even wachten. 2e kwartaal 2010 kan maart/april zijn maar ook begin juni |:( Maar dus als het goed is zijn dan de uPnP functie goed werken! als je nog meer wil weten kijk dan op http://www.ipbforum.nl/ex...t=3409&p=27784#p27784 want daar heb ik alles vandaan :)

Succes mensen met de maandjes volhouden!

• 125609
  • Niet online
Waar heb je dit gelezen Thijs?

Ik kwam alleen dit tegen: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=644

Als iedereen daar nog zijn problemen meld, scheelt ook al een hoop.

• Eric H
Hmm, lees nu een aantal berichten over twee kwartaal.
Zou dit dan tegelijkertijd worden uitgerold met de snelheidsverhogingen die KPN op de rol heeft gezet ??

Eric, Signing off !!

• Dubbel-D
Zou goed kunnen. Ik haal met Glasvezel brons maar 1/8 van de beloofde snelheid, als het niet minder is. Top dat eindelijk de snelheden omhoog gaan. Maar het mooiste is natuurlijk als ze op 1 april wat doen aan die software. Hopelijk dus nog anderhalve maand wachten :D

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

-O-

ook ik heb problemen met de TG787.
de verbinding valt regelmatig weg (minimaal 3x per dag..), ik ben erachter gekomen dat de dns server onbereikbaar word.
msn, games e.d. doen het nog wel: sites niet (of ik moet het ip weten :/ tweakers ^) )

ik heb een 3 mbit lijntje, dus dat zou hij aan moeten kunnen (ookal haalt hij draadloos 1MByte/s als je geluk hebt, met transfereren van een groot bestand, bedraad haal ik 7MB/s)

enige oplossing tot nu toe is om de router te resetten (aan en dan weer uit), als dat trage k*tding is opgestart doet hij het weer.. even :| .

ik heb geen ps3 of 360, alleen een wii, werkt prima.

ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik neem aan dat hier nog geen oplossing voor is? misschien moet ik even de klantenservice contracteren en om een nieuwe oude router vragen |:(

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Chillosophy
darkstone schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:06:
-O-

ook ik heb problemen met de TG787.
de verbinding valt regelmatig weg (minimaal 3x per dag..), ik ben erachter gekomen dat de dns server onbereikbaar word.
msn, games e.d. doen het nog wel: sites niet (of ik moet het ip weten :/ tweakers ^) )
Probeer de OpenDNS servers eens.
ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik neem aan dat hier nog geen oplossing voor is? misschien moet ik even de klantenservice contracteren en om een nieuwe oude router vragen |:(
Is niet mogelijk, alleen de 787 en de 789 worden geleverd :/

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

volgens mij heb ik het probeem gevonden: de router kan maar 50 connecties aan 8)7

met utorrent aan zit je daar binnen no-time aan
ter indicatie, standaard ingestelde max connections in µt is 300...

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
De modem heeft ook last van NIS2010, als de firewall teveel connecties maakt gaat de modem op tilt.
Dan moet je de modem 1 minuut uit zetten, het probleem was in de NIS2010 Beta nog erger, gemiddeld 3x per dag.
Dit probleem kan je voor 2 derde terug dringen als je het ip adres 80.83.52.35 blokeert-Norton ccSvcHst.exe(Symantec Service Framework) opent veel connecties(staat 2x in Windows taakbeheer).

Met Avira Internet Security 2010 Beta gaat de modem ook af en toe op tilt, als de firewall te veel connecties maakt.

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 00:40
Ook problemen met de Thomson TG787v en NAT-3 op de PS3 helaas... Nog geen échte oplossing voor merk ik dus helaas...

Heb zelf ook al een aantal dingen geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet...

[Voor 25% gewijzigd door Peter_Aragorn op 11-03-2010 20:55]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Witwasser
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Het fraaiste van allemaal is dat ik met Bad Company 2 tot nog toe geen enkel probleem heb met squad invites. Ik kan mensen uitnodigen en vice versa.

Alleen MW2 doet moeilijk met party invites.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

brommer1 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:58:
De modem heeft ook last van NIS2010, als de firewall teveel connecties maakt gaat de modem op tilt.
Dan moet je de modem 1 minuut uit zetten, het probleem was in de NIS2010 Beta nog erger, gemiddeld 3x per dag.
Dit probleem kan je voor 2 derde terug dringen als je het ip adres 80.83.52.35 blokeert-Norton ccSvcHst.exe(Symantec Service Framework) opent veel connecties(staat 2x in Windows taakbeheer).

Met Avira Internet Security 2010 Beta gaat de modem ook af en toe op tilt, als de firewall te veel connecties maakt.
ik gebruikt geen norton, niemand hier trouwens

alleen mijn broer gebruikt comodo, maar dat zal het probleem wel niet zijn, 1 pc... 8)7

• Peter_Aragorn
Gek genoeg staat mijn NAT op 3 en bij Modern Warfare 2 dus op Strict. Echter werkt mijn headset wel. Ik kan gewoon met mensen praten of ze in ieder geval verstaan door de headset... Ze kunnen mij meestal ook verstaan...

Maar toch heb ik het idee dat het niet altijd werkt en dat mensen mij niet altijd kunnen verstaan... Lekker is dat zeg... Eerst werkte het wél goed. Wel nadat ik wat veranderd had in de router natuurlijk, port-forwarding oid, maar het werkte... Mijn NAT stond toen op 2...

Maarja...

• bartburg
Is er al wat meer bekend over de aanpassingen die kpn zou gaan doen om dit probleem te verhelpen?

• Dubbel-D
Peter_Aragorn schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:59:
Gek genoeg staat mijn NAT op 3 en bij Modern Warfare 2 dus op Strict. Echter werkt mijn headset wel. Ik kan gewoon met mensen praten of ze in ieder geval verstaan door de headset... Ze kunnen mij meestal ook verstaan...

Maar toch heb ik het idee dat het niet altijd werkt en dat mensen mij niet altijd kunnen verstaan... Lekker is dat zeg... Eerst werkte het wél goed. Wel nadat ik wat veranderd had in de router natuurlijk, port-forwarding oid, maar het werkte... Mijn NAT stond toen op 2...

Maarja...
Zelfde geval hier... Heb hem ook op open staan en ik weet niet waarom. Maar ik vraag me af of het echt goed werkt

• Peter_Aragorn
Hij staat bij mij alleen nog steeds op type 3... Toch hoor ik anderen wel en kan ik ook met anderen praten... Achja...

• marcel23456
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-10-2016
bartburg schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:39:
Is er al wat meer bekend over de aanpassingen die kpn zou gaan doen om dit probleem te verhelpen?
Daar zou een overleg over plaatsvinden maar deze is er niet gekomen. Hoe bedroevend ook. Het manegment van kpn wil er niets aan doen. Antwoorden waarom blijven ook uit hoe triest dit ook voor de hd medewerkers is, want die zaten met smart op een oplossing te wachten. Deze komt er iniedergeval (nog) niet.

• 125609
  • Niet online
marcel23456 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:09:
[...]

Daar zou een overleg over plaatsvinden maar deze is er niet gekomen. Hoe bedroevend ook. Het manegment van kpn wil er niets aan doen. Antwoorden waarom blijven ook uit hoe triest dit ook voor de hd medewerkers is, want die zaten met smart op een oplossing te wachten. Deze komt er iniedergeval (nog) niet.
Bron?

Denk dat we maar op gaan zeggen bij KPN. Wegens het niet nakomen van afspraken.

• Chillosophy
marcel23456 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:09:

Naar wat ik heb meegekregen komt in Q2/Q3 een firmware update. In ieder geval voor de 789, ik weet niet of die ook voor de 787 komt. Die maakt het in ieder geval mogelijk om poorten open te zetten en uPnP te gebruiken (je kan nu wel de wijziging maken, maar er verandert niets).
Lers schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:

Bron?

Mocht je IPB hebben kun je sowieso opzeggen tot 1 april wegens wijzigingen in de algemene voorwaarden. Of dat voor Internet Only ook zo is weet ik niet.

• marcel23456
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-10-2016
Lers schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:
[...]

Bron?

www.ipbforum.nl daar ben ik moderator. Dit nieuws is door Webcare geplaatst. Die balen ook als en stekker dat er geen oplossing word gemaakt. Ze kleden iptv uit door een 2de stb te gaan blokkeren vanaf 29 Maart, ze verplaatsen bijna alles naar het pluspakket waardoor het totaalplaatje in vergelijking met ziggo erg groot word.

Zonde want ik zou bijna zijn overgestapt per 8 april, maar blijf nu bij ziggo.

• MB23
Ik lees net dat de TG789 begin Juli een firmware update krijgt waarmee de problemen (neem aan dat dit alles omvattend is) zijn verholpen.

• bartburg
MB23 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:26:
Ik lees net dat de TG789 begin Juli een firmware update krijgt waarmee de problemen (neem aan dat dit alles omvattend is) zijn verholpen.
Ik heb een tg787 krijgt deze dan geen firmware update :(
Hoe krijg ik de tg789>??

oja heb je nog een link naar waar ze bevestigen dit op te lossen?

[Voor 9% gewijzigd door bartburg op 14-04-2010 08:40]

• rickuitputh
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Ik heb ook een tg787 en heb sinds kort pas problemen met dit verschrikkelijk apparaat, in de afgelopen 8 maanden kon ik zonder probleem de poorten open zetten waarvoor ik een 'open NAT type' verkreeg bij MW2(x360). Sinds kort valt mijn router om de zoveel tijd uit!! ik heb netjes alle stapjes gevolgd en nu vind de router geen apparaten meer die ik op de Ethernet poorten aansluit, het doet het wel allemaal heel mooi, zoals mijn pc op poort 1, en mijn xbox op poort 4. Maaaaaaar met een 'strict NAT type' en kan geen poorten meer openen aangezien de router 'ineens' geen apparaten meer kan vinden. Allerlei dingen geprobeerd, resets etc. niks helpt... nog niemand met een oplossing? ik was behoorlijk kwaad op de kpn HD die mij vertelde dat het een 'BUG' was in de router, heeft u verder nog vragen?

ik zeg hoezo verder nog vragen, mijn probleem is nog niet opgelost.

ik quote: ' ja sorry meneer, daar kunnen wij u niet verder mee helpen. heeft u nog andere vragen?'

denk dat het snel tijd is om over te stappen

• Yippie
@RickuitPuth

Wat wil je dan dat die HD medewerker doet ?
Bel ze weer op, blijf vooral beleefd, hou het kort, bondig en to the point.

Zeg dat je een klacht wil indienen, ervaring leert dat deze veel beter worden opgepakt door een andere afdeling die later contact met je opneemt. Ligt een beetje aan het probleem, maar zeker in dit geval zou het moeten lukken om je binnen 1 werkweek terug te bellen. Zo niet, informeer dan zelf weer na die werkweek.

Dit is verder geen pleidooi voor KPN, als je wilt overstappen staat dat je geheel vrij, laat mij je vooral niet tegenhouden. Evengoed hoop ik toch dat jij, en andere lezers misschien toch wat positiefs kunnen halen uit mijn bijdrage.

Mocht je willen overstappen, houdt er dan rekening mee dat steeds meer providers modems uitleveren met restrictie's. Doe dus wel goed onderzoek voordat je stappen onderneemt zou ik zeggen in dat geval.

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:11
De Thomson 789 is een geniaal apparaat, zolang er geen KPN firmware op staat..

Kan iemand niet per ongeluk een Thomson firmware regelen? Dan moeten we die Experiabox toch kunnen bevrijden uit de handen van de KPN-martelaars zou je denken.

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Nog niet genoeg van me gehad? -> Check Met Nerds om Tafel Podcast

• MB23
bartburg schreef op woensdag 14 april 2010 @ 08:40:
[...]

oja heb je nog een link naar waar ze bevestigen dit op te lossen?
http://www.ipbforum.nl/ex...cedf7ec36a5adcf&start=180

• Draken Oog
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 03-12-2012
Ik heb een KPN experia box (Thomson TG787v SIP) met de nieuwe 8.2.T.4 firmware, die ik bij KPN heb aangevraagd. Mijn Playstation is met dit kastje verbonden met daartussen een router (Netgear WNR3500v2), ik heb echter nog steeds NAT-type 3. Dit terwijl mijn Playstation 3 aangeeft dat UPnP beschikbaar is (aangezet op Experia Box en Netgear). Ik heb ook geprobeerd Ports te forwarden, in mijn Netgear en Experia Box, ook heb ik geprobeerd mijn Playstation met mijn Netgear in DMZ te plaatsen, ik heb zelfs de firewall van de Netgear uitgezet en dit hielp niet. Het probleem ligt dus duidelijk bij de KPN experia Box.

Ik heb ook geprobeerd met een Ethernet kabel de Playstation aan de Experia box aan te sluiten, echter krijg ik nog steeds NAT type 3, ook al staat UPnP aan (geeft wel aan beschikbaar). Ik heb het ook met de ethernet kabel in de playstation en in de Experia Box geprobeerd om Port Forward (UPnP uitgezet) te gebruiken, maar ik krijg nog steeds NAT type 3. Ik heb geprobeerd mijn PS3 een Statisch IP adres te geven, en ook geprobeerd alles op automatisch te zetten, dat hielp geen van beide.

Ik dacht dat alles zou moeten werken met de nieuwe Firmware, maar ik doe blijkbaar nog iets fout. Kunnen jullie mij helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eric H
Nou zal ik mijn laatste ervaring ook maar even delen :

In verband met problemen met mijn "oude" router ( TG787 ) in combinatie met PS3 kreeg ik van KPN een nieuwe router opgestuurd nl. de TG789.
Dat dit geen succes is moge duidelijk zijn, zelfs mijn internet snelheid duikelde omlaag met enkele mb's per seconde.
Ook het NAT verhaal werd niet beter, portforward instellingen worden niet vastgehouden, dikke ellende dus die TG789.

Ik heb vrij kort erna dan ook de TG787 maar weer terug gezet, weliswaar nog steeds NAT type 3 op de PS3, maar in ieder geval wel een hogere internet snelheid.

Nou had ik vandaag toevallig weer eens kontakt met KPN ivm een aanvraag voor mijn ouders.
In dit gesprek meldde de KPN medewerkster mij dat er tegenwoordig ( sinds anderhalve maand ) andere routers geleverd werden ( niet zwart met een witte achterkant, maar zwart met een rode achterkant ) ivm de vele problemen die ze hadden met de TG789.
Ook is er bij KPN een "speciale" kabel beschikbaar om je game console te verbinden met de experia box.
Zij wist dit uit eigen ervaring, aangezien zij persoonlijk dezelfde problemen had met haar Xbox, en dat deze problemen met de nieuwe router en "aangepaste" kabel waren opgelost.

Ze bood dan ook aan om mij door te verbinden met de technische dienst om dit voor mij ook te regelen.
Zo gezegd zo gedaan.

Echter eenmaal in verbinding met de TD was daar weer niemand op de hoogte van dit verhaal, sterker, daar werd mij weer medegedeeld dat KPN geen online gamen ondersteund, en daar dus ook geen service op verleend........RAAAAAGHHHH !!!!
Als advies gaf ze me door om op het ipbforum te kijken, want daar stond wel de oplossing voor mijn probleem...
Nou, als ze zelf de moeite neemt om daar af en toe te kijken weet ze dat dat klinklare onzin is !

Ik ben zeer geinteresseerd om nu eens iemand te spreken te krijgen die WEL weet hoe de zaken in elkaar zitten.
Volgens mij weten de medewerkers op de verschillende helpdesk afdelingen namelijk niet het volledige verhaal, maar allemaal maar een klein stukje.

Dus, welke KPN medewerker hier op tweakers kan nu eens echt zeggen wat de problemen zijn, hoe ze worden opgelost en wanneer !

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartburg
Eric ik deel je frustratie!!
ik zit nog steeds te wachten op het verlossende woord dat er een firmware update voor de 787 komt zodat ik normaal multiplayer kan gamen!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubbel-D
Wij wachten allemaal nog... Ik vind dat ik onderhand genoeg gewacht heb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartburg
tja wat moet ik anders ik heb nu een prima verbinding met internet hellaas gaat gamen niet goed maar de overige diensten gaan prima
er is geen alternatief en dat weten zij ook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickuitputh
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
ja het gamen met de 787 gaat vrij tragisch, maarja ik zit ook te wachten op wat nieuws..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chinofreak
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2019
Hallo,

Ik heb een klein vraagje.

Ik heb zelf ook de 787v (wat een .....ding). Loop ook al 2 jaar met dat ding te gamen. wat vaak voor lagg zorgt

Maar gelukkig is onze contract afgelopen. Ben nu op zoek naar een andere provider.

Dus mijn vraag is heeft iemand ervaring met tele2 20mbit? Kan je met de bijgegeven modem nat type 2 verbinding krijgen(ps3 , xbox 360)

Of heeft iemand een betere suggestie

bij voorbaat dank

• bartburg
je hebt niet zoveel aanbieders zover ik weet kan je kiezen uit
ziggo/upc
kpn
tele2

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
De update voor de 789 komt ergens rond juli. Toch zou ik mensen met dit modem en NAT problemen op deze fora's willen wijzen: http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=32&t=3409 en http://kpn.gebruikers.eu/...?thread_id=644&rowstart=0. Gewoon laten weten dat je problemen hebt zodat KPN weet dat er een hoop gebruikers problemen hebben en er druk achter blijft staan. :)

(op het ipbforum kun je je niet aanmelden met hotmail/gemail e.d. adressen, enkel mat een adres van een provider zoals kpn .e.d)

[Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-05-2010 11:07]

• Lenny77
  • Laatst online: 27-09 11:34
Floor-is schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:32:
De Thomson 789 is een geniaal apparaat, zolang er geen KPN firmware op staat..

Kan iemand niet per ongeluk een Thomson firmware regelen? Dan moeten we die Experiabox toch kunnen bevrijden uit de handen van de KPN-martelaars zou je denken.
Hoe bedoel je bevrijden? Je weet dat het apparaat nog steeds eigendom van KPN is? >:)

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Dj-sannieboy schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:03:
De update voor de 789 komt ergens rond juli. Toch zou ik mensen met dit modem en NAT problemen op deze fora's willen wijzen: http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=32&t=3409 en http://kpn.gebruikers.eu/...?thread_id=644&rowstart=0. Gewoon laten weten dat je problemen hebt zodat KPN weet dat er een hoop gebruikers problemen hebben en er druk achter blijft staan. :)

(op het ipbforum kun je je niet aanmelden met hotmail/gemail e.d. adressen, enkel mat een adres van een provider zoals kpn .e.d)
Dank je voor de links.

De mensen van KPN lijken iig te luisteren. Nu is het wachten op de update in juni.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartburg
de update is alleen voor de 789 niet voor de 787 toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaim
  • Laatst online: 23:52
De meest recente comment van KPNWebCare zegt dat voor nu alleen de update voor de 789 is. :'(

• bartburg
Voor het weekend een mail gestuurd dat ik de 789 wilde in verband met de update die er aan zit te komen.
De reactie van kpn was dat dit niet mogelijk is en dat ik het met de 787 zal moeten doen!
...:S
inmiddels heb ik steeds meer games waar ik last heb van de stand van mijn nat Red dead redemption doet het ook niet goed online door mijn router.
Iemand nog een tip hoe ik het wel voor elkaar krijg bij kpn om de nieuwere 789 te krijgen.

• Nevik88
  • Laatst online: 20:38
Vorige week opnieuw een klacht ingediend (mijn 4e, 3 vorige jaar) met de vraag of ik een nieuw modem kon ontvangen, aangezien ik top op heden nog niet goed gebruik heb kunnen maken van KPN Glasvezel. Wat naar mijn mening ook klopt, ik krijg bij KPN niet meer of betere diensten en gamen gaat er zelfs op achteruit.

Zaterdag ontving een in email dat de 789 modem is opgestuurd. Nu nog wachten tot Juli en dan is het hopelijk verbeterd.

• bartburg
Het is inmiddels Juli is er al een update voor de 787 en of de 789? werkt portforwarding nu eindelijk op deze routers?

• Martijn.
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-07-2010
@bartbrug, waarom krijg je niet die 789 het is toch de experia box zijn schuld dat dit probleem er is?
Ik heb ook dezelfde router als jou en me ps3 blijft ook op NAT type 3 vooral bij het spel red dead redemption merk ik dat het een ernstig probleem is, want tot nu toe heb ik nog tegen niemand kunnen spelen in de multiplayer.
Volgensmij heeft port forwarding via de 787 geen effect op game consoles, maar alleen op pc's.

Misschien toch maar overstappen op UPC.......

• bartburg
krijg geen 789 omdat kpn geen online gamen ondersteund en dit dus geen geldige reden is om van router te switchen wel gaven ze aan dat er voor beide een update zou komen maar deze heb ik nog niet gezien en die update is beloofd in april of zo en zou in eind juni komen ......... kpn *zucht

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Iedereen zit te wachten tot de firmware update komt. Deze zou begin juli uitkomen, maar helaas is die tot op heden nog niet uit. Op de fora's vraagt iedereen zich af wanneer de update komt, maar het webcare team van kpn geeft vrijwel geen reactie...

• Heeinz
  • Laatst online: 16-01-2015
Therapy77, top nieuws *O* , bedankt ook voor je terugkoppeling. Eindelijk een doorbraak d:)b
Heb het idee dat dit topic een aardige vaart gaat lopen komende tijd.

Iedereen met het probleem.

1. Controleer je fw van je 787, die moet dus zijn 8.2.T.4
Dit doe je in de webinterface, zie punt 3 hoe deze te benaderen. De versie zie je in de beginpagina, oftewel Home functie van het menu.
( heb je niet de juiste firmware versie, bel dan met KPN en zeg dat je niet gebruik kan maken van VPN voor je werk ivm thuiswerken. Zeg dat je hebt gelezen dat er een update voor jou modemtype is, wat dit probleem oplost )
2. Zorg vervolgens dat alle met het netwerk/internet verbonden zijn.
3. Ga in de computer naar de webinterface/pagina en tik als URL: speedtouch.lan of het IP adress 192.168.2.254
4. Controleer of UpNp aanstaat, te vinden onder Toolbox>Delen van spelen&Toepassingen
5. In de webinterface, ga naar Thuisnetwerk>Apparaten
6. Klik op de naam van het apparaat ( PS3 / Xbox360 etc ), en ga vervolgens naar configureren.
7. Geef als eerste een naam op zoals die voortaan wordt weergegeven in de Experiabox.
8. Geef het type apparaat aan ( laptop, spelcomputer enz )
9. Vervolgens stel je in dat het apparaat een vast IP adress krijgt, ook wel statisch IP genaamd
10. Sla alles op, zet de Experiabox uit, en na 20 seconden weer aan.
11. Ga nu naar het betreffende apparaat, ga naar netwerkinstellingen, zeg dat het apparaat dus een vast IP moet krijgen, controleer in de Experiabox welk IP dat moet zijn, stel dat in. Waar mogelijk stel in dat UpNp aan moet staan. Vergeet niet je instellingen/wijzigingen waar nodig op te slaan.
12 .Herstart het betreffende apparaat, en controleer je instellingen, met name dus of je NAT2 of 3 hebt.
Net naar KPN gebeld, maar ze zeggen dat ze die software update niet hebben??

[Voor 35% gewijzigd door Heeinz op 20-07-2010 11:51]

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Heeinz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Net naar KPN gebeld, maar ze zeggen dat ze die software update niet hebben??
Waar heb je die quote vandaan?

Vreemd ook dat je nog steeds een vast ip moet instellen voor de apparaten. UPNP zou toch gewoon algemeen toegepast moeten worden.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Yippie
PjotrStroganov schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:23:
[...]
Waar heb je die quote vandaan?

Vreemd ook dat je nog steeds een vast ip moet instellen voor de apparaten. UPNP zou toch gewoon algemeen toegepast moeten worden.
Die quote was van mij, nav een post van Therapy77 (profiel)

Heb zelf inmiddels de 789, en daarmee werkt NAT2 wel icm port forwarding voor X360.
Gewoon bestaande profielen gebruiken, ik heb dus Xboxlive en XBconnect voor de zekerheid genomen, X360 vast ip, router koude start, en voila.

PS3 moet ik nog testen, ik probeer eerst alleen met UpNp aan, lukt dat niet, dan een profiel aan maken voor PSN, want die staat niet in de lijst. PS3 blijft dus op NAT3, ongeacht wat je doet. Ik heb de poorten gepakt van uit de handleiding cq officiele PS3 website.

Hier info over mijn 789 incl SW versie.

Productnaam: TG789vn
Serienummer: xxxxxxxxxx
Softwareversie: 8.3.H.4
Softwarevariant: AQ
Bootloaderversie: 1.0.5
Productcode: 36592630
Kaartnaam: CANT-4

[Voor 35% gewijzigd door Yippie op 21-07-2010 01:29]

• Powercommy
  • Laatst online: 03-11-2019
KPN geeft aan dat iedereen pas geholpen is in het 4de kwartaal van 2010:

http://kpn-glasklanten.cu...1170&p_created=1254815936

Overigens is er een oplossing voor dit probleem, ik zelf heb op mijn PS3 netjes NAT type: Open. Echter is deze oplossing niet voor iedereen beschikbaar. Al mijn internetverkeer gaat via een tunnel naar buiten en binnen. Waardoor alle beperkingen van de kpn modem worden omzeild.

Wellicht kan je dit zelf ook proberen. Ook staan erop elders op internet een aantal handige tips waarmee je de gehele expira box kan vervangen.

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
N.v.m.

[Voor 176% gewijzigd door Ronwiel op 24-07-2010 22:47]

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Powercommy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:34:
KPN geeft aan dat iedereen pas geholpen is in het 4de kwartaal van 2010:

http://kpn-glasklanten.cu...1170&p_created=1254815936

Overigens is er een oplossing voor dit probleem, ik zelf heb op mijn PS3 netjes NAT type: Open. Echter is deze oplossing niet voor iedereen beschikbaar. Al mijn internetverkeer gaat via een tunnel naar buiten en binnen. Waardoor alle beperkingen van de kpn modem worden omzeild.

Wellicht kan je dit zelf ook proberen. Ook staan erop elders op internet een aantal handige tips waarmee je de gehele expira box kan vervangen.
Leg eens uit hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? :o

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True