Ik heb dus ook de Experia Box 789VN en een PS3 met het spel Fifa 2011 die ik graag speel. Ik zal mijn verhaal vertellen. Ik heb ook al maanden last met het online spelen. Met heel veel moeite een tegenstander vinden, en dan sta je voor knalt ea je er weer is uit. Ik heb begrepen dat het aan het NAT type lag. Mijn NAT Type was inderdaad type 3.
Ik gebeld naar KPN en mijn probleem uitgelegd. Kreeg goed nieuws te horen, want er komt een nieuwe firmwire op het modem. Ik moest alleen nog effe mijn modem resetten. Ik dat gedaan, en inderdaad er heeft een firmware plaatsgevonden. Ik heb vervolgens mijn Poorten van Fifa opengegooid en mijn UpNp ingeschakeld. Ik zet mijn PS3 aan en zie bij de internettest dat ik inderdaad type 2 heb. Ik blij en denk eindelijk heerlijk zorgeloos te gaan gamen.
Maar helaas niets blijkt minder waar. Het duurt nog steeds veel te lang voordat ik een tegenstander heb gevonden, mijn status firewall geeft op fifa 2011 nog steeds het rode lichtje beperkt weer en een wedstrijd uitspelen zit er vaak ook niet in.
Ik heb mijn firewall van mijn KPN beveiligingsprogramma ook uitgeschakeld. De poorten die ik open heb gezet zijn voglens het boekje van Fifa 2011 ( TCP 80,443,9980-9989, 10000-10500, 42100-42199 en UDP: 3659, 6000, 9570, 10500-12500.
Kan iemand mij vertellen wat ik zou kunnen doenen om probleemloos te kunnen fifa'en. Ik heb niet heel veel kennis op het gebied van dit, dus niet al te moeilijke woorden gebruiken aub.
Btw: Jammer geneog loopt mijn contract pas over 9 maanden af, anders was ik al gelijk weg!