Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 297.320 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Moest er toevallig iemand op zoek zijn naar een paar leuke fronts, ik was zo wat aan het surfen op BesteKeus en zag deze beestjes: http://www.bestekeus.nl/s...fo.php/products_id/244935

Had ze bijna in m'n winkelmand zitten, maar waar zou ik ze weer gaan zetten. Gewoon maar even meedelen dat dit echt wel geniale luidsprekers zijn, en voor die prijs kan je alleen nog Eltax kopen ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
TomSwinnen schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:52:
Moest er toevallig iemand op zoek zijn naar een paar leuke fronts, ik was zo wat aan het surfen op BesteKeus en zag deze beestjes: http://www.bestekeus.nl/s...fo.php/products_id/244935

Had ze bijna in m'n winkelmand zitten, maar waar zou ik ze weer gaan zetten. Gewoon maar even meedelen dat dit echt wel geniale luidsprekers zijn, en voor die prijs kan je alleen nog Eltax kopen ;)
Dan is deze optie ook niet verkeerd:

klik (fixed)

Hier heb ik de mijne tevens vandaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 13-02-2008 09:16 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 13:38
Sir_Hendro schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:58:
[...]

Dan is deze optie ook niet verkeerd:

klik

Hier heb ik de mijne tevens vandaan :)
Je link wil dat je inlogt, dus pak deze maar:

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk je ook echt verschil met de auralex gramma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:45:
Paar kleine updates van mijn kant, inclusief pics:

Wat er al stond/lag:

Simpele Sony Wega Breedbeeld tv
Arcam avr200 receiver
4x Monitor Audio Bronze B6 en 1x Bronze center
SVS pci 20-39 sub
Sony Playstation 3
van den hul cs122 bekabeling
Teveel aan sfeerverlichting.....

Nieuw:

Panasonic AE-900 ISF 720p beamer incl. Componentkabel van Monster
Beamax manual screen (2,20mtr)
Auralex Gramma

Foto's:

Zonder scherm en aangesloten via composite:

[afbeelding]

Overdag, zonder beeld. Scherm hangt iets scheef doordat nu de stekker van de tv nog links beneden het scherm is ingestoken. Normaal hangt hij waterpas :)

[afbeelding]

Foto met licht aan:

[afbeelding]

Nog een grappige foto waar de sfeerverlichting goed tot zijn recht komt... (don't mind me on the picture ;))

[afbeelding]

Tot slot nog de nieuwe auralex gramma voor onder het beest:

[afbeelding]

Next steps:

In september verhuis ik van "us sjoene mestreech" richting de randstad aangezien ik in A'dam ga werken..... eerste dat gaat gebeuren in de nieuwe toko is het fatsoenlijk wegwerken van alle kabels!!! TV zal niet meegaan en daar komt een mooie plasma voor terug, wss een full HD - 60incher van pioneer... :)
Altijd wel grappig van die foto's dat iemand een digitale camera op zelfontspanner zet op bijv 10 sec.
en dan als een gek 'relaxt' gaat zitten voordat hij genomen is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:07:
[...]

Altijd wel grappig van die foto's dat iemand een digitale camera op zelfontspanner zet op bijv 10 sec.
en dan als een gek 'relaxt' gaat zitten voordat hij genomen is :-)
Hahahahahaha! Sh*t, je hebt me door!

Vraag me niet waarom, maar ik heb hem idd op exact die manier gemaakt (including de 10 sec. timer) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:52:
Merk je ook echt verschil met de auralex gramma ?
Ja, ik merk heel veel verschil.
Ik zit met heel erg vervelende akoustische problemen, meer dan de helft van het appartement bestaat nl uit raam, waardoor - op de een of andere manier- de sub plaatsbaar is. De sub is nu hij op de gramma staat minder plaatsbaar geworden, EN hij klinkt een stuk strakker. Op hoge volume's wil hij nog wel eens het een en ander aan trillingen doorlaten, maargoed: i can live with that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:57:
[...]

Hahahahahaha! Sh*t, je hebt me door!

Vraag me niet waarom, maar ik heb hem idd op exact die manier gemaakt (including de 10 sec. timer) :D
Elke foto die je maakt met je camera slaat die informatie op in de foto en is met een exif lezer uit te lezen en daar staat precies in hoe wat je instellingen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vassie18 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:37:
[...]

Elke foto die je maakt met je camera slaat die informatie op in de foto en is met een exif lezer uit te lezen en daar staat precies in hoe wat je instellingen waren.
Dat verklaart een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:38
Ik dacht al dat de nieuwe yuri geller was opgestaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Grindtegel: Lol :P

Ik heb gister bij de Raf een paar Paradigm's beluiserd maar OMG wat klinkt dat geil... alles zit er in, maar dan ook alles. Het geluid staat gewoon voor je als in een concertzaal en het klinkt echt zeer indruk wekkend. Een nieuw doel om voor te sparen: de boekenplank speakers van Paradigm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:12
hier de setup met nieuwe tv en kastje licht omgebouwd (glazen deurtjes eruit en plank erin zodat alles nu onder de tv past vroeger stond de center speaker op de tv maar dat gaat nu niet meer en de PS3 stond naast de 32" tv maar met een 42" tv past ook dat niet meer).

Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/toshibatv.jpg

Kastje moet nog steeds vervangen worden maar ik kan niets vinden wat hier mooi past.
We een beetje richting de berkenhoutstijl aan het gaan wat kleur betreft en ik heb ook een mooi kastje gezien maar die is er niet in deze kleur :(
Ik wil nl per se een hoekkast en niet zo'n vierkante bak.

hier nog een foto hoe het eerst was
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/setje.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 13-02-2008 23:03 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Eindelijk heb ik een degelijke foto camera aangeschaft (Canon Digital Ixus 950IS voor de liefhebbers). En wil dan ook graag mijn home cinema delen: (bedenk wel dat het een slaapkamer is)

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://avan2.artofwar.nl/pictures/IMG_0001_thumb.JPG

Kabel zooi (oops beetje te lange kabels gekocht)
Afbeeldingslocatie: http://avan2.artofwar.nl/pictures/IMG_0002_thumb.JPG

De beamer
Afbeeldingslocatie: http://avan2.artofwar.nl/pictures/IMG_0003_thumb.JPG

Het film moment van vorig jaar
Afbeeldingslocatie: http://avan2.artofwar.nl/pictures/IMG_0004_thumb.JPG

Wat je ziet:
  • Samsung LE26R71B
  • Microsoft XBOX 360
  • Sony PlayStation 3
  • Origen AE H6 HTPC kast (1,6 ghz 1gb geheugen, integrated video, 1.5TB schijf)
  • Acer PH530 Beamer (1280x720p native)
  • Netgear 1gbps switch
  • Hauppauge MCE Receiver
  • Creative Inspire D5500 5.1 (Dolby Digital)
  • USB Diskette drive
  • Toetsenbord & Muis
  • Samsung ML-1610 Laser Printer
  • Games en DVD's
Het scherm waarop ik projecteer is wel zeer uniek. Ook niet optimaal, maar het voldoet voorlopig. Een echte budget oplossing: spaanplaat. Het glimt iets wat, maar totdat ik geld overheb voor een scherm werkt dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T valt me op dat er de laatste tijd geen DIY projecten lopen, als je veel geld hebt is het eenvoudig om iets moois te kopen. Echte tweakers zijn er niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

AvanCade schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:07:
Eindelijk heb ik een degelijke foto camera aangeschaft (Canon Digital Ixus 950IS voor de liefhebbers). En wil dan ook graag mijn home cinema delen: (bedenk wel dat het een slaapkamer is)

Overzicht
[afbeelding]

Kabel zooi (oops beetje te lange kabels gekocht)
[afbeelding]

De beamer
[afbeelding]

Het film moment van vorig jaar
[afbeelding]

Wat je ziet:
  • Samsung LE26R71B
  • Microsoft XBOX 360
  • Sony PlayStation 3
  • Origen AE H6 HTPC kast (1,6 ghz 1gb geheugen, integrated video, 1.5TB schijf)
  • Acer PH530 Beamer (1280x720p native)
  • Netgear 1gbps switch
  • Hauppauge MCE Receiver
  • Creative Inspire D5500 5.1 (Dolby Digital)
  • USB Diskette drive
  • Toetsenbord & Muis
  • Samsung ML-1610 Laser Printer
  • Games en DVD's
Het scherm waarop ik projecteer is wel zeer uniek. Ook niet optimaal, maar het voldoet voorlopig. Een echte budget oplossing: spaanplaat. Het glimt iets wat, maar totdat ik geld overheb voor een scherm werkt dit prima.
Als ik jou was zou ik hem toch even rollen met lichtgrijs of gebroken wit iets in de trant. Glans vanaf het scherm is natuurlijk geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

SPIDERPIG!!! :D

Ik vind het nog niet zo gek, dat glimmende. Het ziet er wel scherp uit.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:55:
T valt me op dat er de laatste tijd geen DIY projecten lopen, als je veel geld hebt is het eenvoudig om iets moois te kopen. Echte tweakers zijn er niet meer ;(
Over een week of 2 is er wel weer een systeem met wat DIY spul hoor. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/jlow/build/10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/jlow/build/20.jpg
Hier meer

Nelson Pass J-Low's. Volgende week verwacht ik ze spelend te hebben.
Misschien valt het niet echt op in de foto's, maar ze zijn best wel groot. 60cm diep, 45 breed, en 183 hoog. :)

Om geen slappe post te worden, hier dan een plaatje van mijn huidige systeem (ook met DIY speakers).

Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/jordan/jordan_vtl_setup.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/jordan/jordan_vtl_2.jpg

40" Sony Bravia.
Vincent CD-S6.
AVM V3.
805 SET eindversterker (verstopt achter de linker speaker).
Jordan VTL's met de JX92s.

Speakeropstelling is inmiddels wel wat veranderd met meer toe-in en wat geschuif. Verder nog hetzelfde systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door digitalmind op 13-02-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Zie ik daar die zwart-witte Ikea poster met geelgekleurde taxi's? Ik vind... maar da's een persoonlijke mening... dat ze iedereen met dat ding aan de muur een taakstraf moeten geven. Ik bedoel: 1x is leuk en origineel, maar dat ding hangt gewoon bij 4.6% van de Nederlandse huishoudens.

Tot zover mijn off-topic gekaffer. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Nu online
spaceboy schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:07:
[...]

Zie ik daar die zwart-witte Ikea poster met geelgekleurde taxi's? Ik vind... maar da's een persoonlijke mening... dat ze iedereen met dat ding aan de muur een taakstraf moeten geven. Ik bedoel: 1x is leuk en origineel, maar dat ding hangt gewoon bij 4.6% van de Nederlandse huishoudens.

Tot zover mijn off-topic gekaffer. :P
Volledig mee eens. Zodra ik een grote andere poster tegen kom is deze dan ook van de muur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitalmind schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:28:
[...]

Volledig mee eens. Zodra ik een grote andere poster tegen kom is deze dan ook van de muur. :)
Hehe... 4.6% van Nederland een taakstraf... HALT! krijgt het druk :P

Klinken die kleine full range drivers nou echt zo lekker eigenlijk? Lijkt me behoorlijk but geluid... maar ik heb het nog nooit gehoort hoor...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 23:38 ]

• digitalmind
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:37:
[...]

Hehe... 4.6% van Nederland een taakstraf... HALT! krijgt het druk :P

Klinken die kleine full range drivers nou echt zo lekker eigenlijk? Lijkt me behoorlijk but geluid... maar ik heb het nog nooit gehoort hoor...
Halt! krijgt het druk, maar de straten worden dan wel schoon. >:)

Ja, ik vind die kleine full range drivers echt zo lekker klinken . Natuurlijk, de allerhoogste regionen (welke niet in 'gewone' instrumenten terug te vinden zijn) en het allerlaagste laag blijft wat achter op grote meerweg speakers, maar alles daartussen in wordt dermate realistischer weergegeven dat dat voor mij totaal geen punt is. Een fullrange speaker heeft een specifiek geluid dat een erg grote fanbase heeft. Ik heb heel wat goede meerweg systemen (recentelijk de 800D's, 802D's, 803's, Signature Diamond, Millon Reference, Scanspeak Vertigo, en nog wat) gehoord, maar het kan mij steeds niet overtuigen. Kan wel inzien dat veel mensen in een huiskamer opstelling een meerweg systeem prefereren, maar als je puur voor een muziekset gaat moet je wel een keertje naar een goed fullrange speaker luisteren voordat je wat koopt.

Ik verwacht stiekem dat mijn nieuwe bouw, de J-Low, dat probleempje van enigsinds minder druk in het laag wel grotendeels oplost.

Kom langs, als je het eens wilt horen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door digitalmind op 14-02-2008 00:38 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Pixal schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:56:
[...]

Als ik jou was zou ik hem toch even rollen met lichtgrijs of gebroken wit iets in de trant. Glans vanaf het scherm is natuurlijk geen gezicht.
Mwah, voor zolang ik nog thuis woon en geen scherm heb vind ik dit wel voldoen. Het is wellicht wat wennen, maar het is geen ramp. Ik heb nu een projecteer afstand van 4,0 meter en verwacht dat dat, zodra ik verhuis, veranderd. Zonde om dan nu een scherm te kopen die straks te groot zal zijn.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:26

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:55:
Ik heb vorige week nog een koptelefoonversterker met buizen gemaakt, ik moet alleen de kast nog maken, en de voeding repareren, want ik heb (weer) een spanningsregelaar opgeblazen. 8)7
digitalmind schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:50:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Hier meer

Misschien valt het niet echt op in de foto's, maar ze zijn best wel groot. 60cm diep, 45 breed, en 183 hoog. :)
Gast, dat ziet er echt maf uit man, zo'n gigantische kast met zo'n iel speakertje erin.

[ Voor 55% gewijzigd door mace op 14-02-2008 03:04 ]

• digitalmind
  • Nu online
mace schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 03:00:
Ik heb vorige week nog een koptelefoonversterker met buizen gemaakt, ik moet alleen de kast nog maken, en de voeding repareren, want ik heb (weer) een spanningsregelaar opgeblazen. 8)7
Cool! Welk ontwerp is het geworden?
mace schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 03:00:
Gast, dat ziet er echt maf uit man, zo'n gigantische kast met zo'n iel speakertje erin.
Ja, want verder zien ze er heel normaal en mooi uit. 8)7
Nu maak je dit soort speakers ook niet voor het uiterlijk natuurlijk.
Gelukkig hoeven ze niet in een woonkamer te staan en dus ook geen zeurende vriendin die de WAF kan afkeuren. :)

Verwijderd

Ik vind het er wel grappig uitzien! Het is anders dan normaal maar als het goed klinkt.. Ik zou het wel eens graag willen horen. Waar woon je? Gebruik je er eigenlijk dan ook een sub of niet?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/62DX5OP44II00EPjj86zJE5Q/full.jpg

Die hangen :) Enige tips over de sterkte van het geluid? Mijn versterker kan dmv een microfoon zelf de juiste waardes invoeren dmv geluidstesten. Ik vindt deze functie niet echt handig, soms boort het centergeluid door alles heen. Wat is nu de juiste afstelling van de surround, moeten deze echt aanwezig zijn in de kamer of kan dat op een laag pitje?

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:14:
[afbeelding]

Die hangen :) Enige tips over de sterkte van het geluid? Mijn versterker kan dmv een microfoon zelf de juiste waardes invoeren dmv geluidstesten. Ik vindt deze functie niet echt handig, soms boort het centergeluid door alles heen. Wat is nu de juiste afstelling van de surround, moeten deze echt aanwezig zijn in de kamer of kan dat op een laag pitje?
Als je het goed wilt hebben kun je je luidsprekers even afstellen met een decibelmeter.
Tenminste, als je versterker zo'n testsignaal heeft. Dan kun je al je speakers afstemmen vanaf je luisterpositie en dan is op die plek het geluid optimaal.

Kost een eurootje of 30, maar het is wel erg makkelijk!
Mocht je geen testsignaal op je versterker hebben, zijn er ook nog van die dvd's waarmee je stap voor stap je hele opstelling optimaal kunt instellen!

Verwijderd

SietzeJBL schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:44:
[...]

Als je het goed wilt hebben kun je je luidsprekers even afstellen met een decibelmeter.
Tenminste, als je versterker zo'n testsignaal heeft. Dan kun je al je speakers afstemmen vanaf je luisterpositie en dan is op die plek het geluid optimaal.

Kost een eurootje of 30, maar het is wel erg makkelijk!
Mocht je geen testsignaal op je versterker hebben, zijn er ook nog van die dvd's waarmee je stap voor stap je hele opstelling optimaal kunt instellen!
Maar even op het gevoel af dan. Wat is gevoelsmatig het meest prettigst? Dat het in je oren zit te tetteren of dat je een zacht-geluid achter je hebt wat het surround maken moet?

Er staat ook nergens een manual over de sterkte van je surroundspeakers ofzo :+ Niet dat die er zijn moet oid, maar wel ergens een standaard iig.

En ja, bij bijv luisteren naar muziek op multistereo en film kijken op 5.1 verschilt een hoop in in geluidsweergave.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Na heel wat setupjes gezien te hebben, mijn setup eens showen.Zat wel wat pijn en moeite in het wegwerken van kabels.
Vriend van mij (Website) heeft wat mooie plaatjes geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://www.stonecase.nl/images/TVtje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stonecase.nl/images/boxje.jpg

Wat je ziet:
Samsung 42q91
Onkyo 605
B&W 685
(verder reciever en tv aan computer gekoppeld, coax en HDMI)

Wat je niet ziet:
Computer
ghetto ikea ambilight

Zeer binnenkort:
Cd speler

Binnenkort:
686 achterboxjes.

[ Voor 11% gewijzigd door ksi op 14-02-2008 22:29 ]

• ksi

ksi

[...]
Ben ook wel erg benieuwd na hoe zoiets klinkt. Heb altijd gedacht dat je meer weg speakers moet hebben voor een beter/vollere geluid. Of althans dat willen sommige mensen je dan laten geloven!?!?
Helaas ook geen ruimte om zoiets neer te zetten, maar wel erg apart op een positieve manier.

[ Voor 3% gewijzigd door ksi op 14-02-2008 20:39 ]

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

zimbab schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:22:
Zoals beloofd foto's van mijn "nieuwe" speakers (heb ze al bijna een jaar). Inrichting is redelijk klassiek, maar dit is dan ook weer een antikraak pand (op zo ongeveer de beste lokatie van Den Haag :P ).

Overzichtsfoto mét frontjes
[afbeelding]

Overzichtsfoto zonder frontjes
[afbeelding]

Detailfoto 1
[afbeelding]

Detailfoto 2
[afbeelding]

Detailfoto 3
[afbeelding]

Versterker Arcam FMJ A22
[afbeelding]

CD-speler Arcam DiVa CD73 (moet een FMJ gaan worden)
[afbeelding]

D/A-converter Arcam Delta Black Box 3 (voor aan de Mac)
[afbeelding]

Zoals eerder gezegd moet deze ook nog komen:
[afbeelding]

Evenals deze:
[afbeelding]
Wat een prachtige speakers zijn dat toch. Het valt me wel op dat altijd als ik ze ergens zie ze met Arcam gecombineerd worden 8) :+
Hangt een aardig prijskaartje aan denk ik zo, vind je dat niet link met Antikraak, of is het pand wel goed afsluitbaar?

Spielerei...

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:28
ksi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:34:
Na heel wat setupjes gezien te hebben, mijn setup eens showen.Zat wel wat pijn en moeite in het wegwerken van kabels.
Vriend van mij heeft wat mooie plaatjes geschoten (Website):

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
Samsung 42q91
Onkyo 605
B&W 685
(verder reciever en tv aan computer gekoppeld, coax en HDMI)
Zeer mooi! Die speakers van B&W blijven geweldig, zou ze alleen al kopen voor het uiterlijk. ;)

Maar hoe klinken ze, en hoe is de bass weergave?

PS. Ik kan geen foto's vinden op de site van vriend....

[ Voor 10% gewijzigd door Marcusso op 14-02-2008 22:02 ]

No Shame, only Fame!

• ksi

ksi

S2801 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:59:
[...]

Zeer mooi! Die speakers van B&W blijven geweldig, zou ze alleen al kopen voor het uiterlijk. ;)

Maar hoe klinken ze, en hoe is de bass weergave?

PS. Ik kan geen foto's vinden op de site van vriend....
Die vriend van mij heeft ze geschoten, fotootjes heb ik in het topic al gepost.

En bassweergave is prima in orde voor zulke kleine luidsprekertjes. Had laatst de buren nog wakker gemaakt om 4 uur 's nachts (was een beetje bezopen, dom). Ze gaan niet tot erg laag, maar laag genoeg voor mij.
Verder zijn de monitor audio RS1 een leuk alternatief en misschien wel een betere. Maar was enigszins verliefd op deze boxen geworden (al staan ze vaak met doek te spelen), vandaar dat ik die niet eens heb beluisterd.

Nog een overzichtje van het totaal (let niet op de reflecties, normaal gaat alles dicht als ik televisie kijk of is het al donker):
Afbeeldingslocatie: http://www.stonecase.nl/images/overzichtje.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ksi op 14-02-2008 22:37 ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Hier meer

Om geen slappe post te worden, hier dan een plaatje van mijn huidige systeem (ook met DIY speakers).

[afbeelding]
[afbeelding]

40" Sony Bravia.
Vincent CD-S6.
AVM V3.
805 SET eindversterker (verstopt achter de linker speaker).
Jordan VTL's met de JX92s.

Speakeropstelling is inmiddels wel wat veranderd met meer toe-in en wat geschuif. Verder nog hetzelfde systeem.
Vet hoor....ik ben altijd wel benieuwd naar het geluid van die JX92-based systemen. Ik kan me er niet veel bij voorstellen moet ik zeggen. En wat voor merk is die 805 buizenbak? Ik herken het kooitje enigszins, maar kan het niet helemaal plaatsen.
el-jorge schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:10:
[...]

Wat een prachtige speakers zijn dat toch. Het valt me wel op dat altijd als ik ze ergens zie ze met Arcam gecombineerd worden 8) :+
Dat is geen specifieke keuze geweest, maar inderdaad zag ik toen ik ze al had (zat toen even naar wat meer info/ervaringen etc. te neuzen) een gast op hifi.nl (ook een student en van mijn leeftijd) met deze speakers en vrijwel dezelfde set. Toeval. Hij had alleen wel de noten afwerking en die vind ik wel mooier op zich. En hij had een FMJ A32 versterker (ik een A22) en hij had wél een FMJ CD-speler en ik een DiVa.
Deze gast om exact te zijn: http://my.hifi.nl/index.php?user=316

Het ellendige is, zie ik nu......hij heeft ook zo ongeveer de tv die ik wil hebben! :X
Volgens mij moet ik hem eens meeten....misschien is het mijn verloren broer wel. :P
Hangt een aardig prijskaartje aan denk ik zo, vind je dat niet link met Antikraak, of is het pand wel goed afsluitbaar?
Bij antikraak (in ieder geval bij de organisatie waar ik voor zit) heb je meestal gewoon redelijk goede panden en dus is het risico gewoon even groot als bij een normaal huis. Nu echter heb ik een beetje mazzel en mijn spullen hebben nog nooit zo veilig gestaan!

Ik woon nu op de derde verdieping in een groot pand. De onderste twee verdiepingen en de begane grond zijn niet bewoond en daar zit een alarminstallatie op, rechts naast mij staat een heel klein huisje met 1 verdieping, links naast mij zit een museum met vast ook een dik alarmsysteem. Verder komt er heel geregeld zo'n autootje van de bewakingsdienst in de straat en hier voor het huis op het plein staat zo ongeveer 24/7 surveillance van de politie. :P Ik woon namelijk vlakbij de Amerikaanse ambassade.

Het enige waar ik dus bang voor moet zijn zijn zelfmoordterroristen met een iets te fanatiek gebouwde bom. :+

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:54:
[...]

Maar even op het gevoel af dan. Wat is gevoelsmatig het meest prettigst? Dat het in je oren zit te tetteren of dat je een zacht-geluid achter je hebt wat het surround maken moet?

Er staat ook nergens een manual over de sterkte van je surroundspeakers ofzo :+ Niet dat die er zijn moet oid, maar wel ergens een standaard iig.

En ja, bij bijv luisteren naar muziek op multistereo en film kijken op 5.1 verschilt een hoop in in geluidsweergave.
Het ligt natuurlijk ook helemaal aan je speakers. Ik heb als surroundspeakers een andere serie dan dat ik als fronts heb staan, met ook een andere impedantie. Dit houdt in dat mijn achterspeakers door de versterker harder moeten worden afgesteld om hetzelfde geluid te produceren als mijn fronts.

Als je het op het gevoel wilt doen zul je denk ik moeten kijken naar de afstand vanaf je luisterpositie naar de fronts en naar de surrounds. Als je speakers allemaal hetzelfde zijn en je zit dichter bij je surround speakers zul je die waarschijnlijk wat beter minder hard zetten. Maar ja dat is dus helemaal afhankelijk van je speakers en hoe goed je het kunt instellen op je gehoor. Ik denk je dat je je surrounds zeker niet te hard moet afstellen, want zeker de surrounds moeten (volgens mij) niet heel erg overheersen, maar meer een subtiele aanvulling zijn.

Maar goed, ik dek niet dat dit helemaal het topic is om dit allemaal te gaan bespreken, want het gaat hier toch over audio/video opstelling. Dus om toch maar een aanvulling op dit topic te geven.. toch maar wat foto's ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harryvanderploeg/Sietze/ambilight1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harryvanderploeg/Sietze/ambilight2.jpg

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 11:51
zimbab schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:22:
Inrichting is redelijk klassiek, maar dit is dan ook weer een antikraak pand (op zo ongeveer de beste lokatie van Den Haag :P ).
Korte voorhout ofzo? :P

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:28:
[...]

Nog een overzichtje van het totaal (let niet op de reflecties, normaal gaat alles dicht als ik televisie kijk of is het al donker):
[afbeelding]
Mag ik vragen waar je dat meubel vandaan hebt ?
Is dat glas?
ik ben nog op zoek naar iets gelijkaardigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:17

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

En bassweergave is prima in orde voor zulke kleine luidsprekertjes. Had laatst de buren nog wakker gemaakt om 4 uur 's nachts (was een beetje bezopen, dom). Ze gaan niet tot erg laag, maar laag genoeg voor mij.
Verder zijn de monitor audio RS1 een leuk alternatief en misschien wel een betere. Maar was enigszins verliefd op deze boxen geworden (al staan ze vaak met doek te spelen), vandaar dat ik die niet eens heb beluisterd.

[afbeelding]
Je moet bij de keuze tussen een B&W of een MA speaker echt goed luisteren. Op mijn Cambridge set klinkt een B&W gewoon totaal niet, als ik niet beter zou weten zou ik zelfs claimen dat het b*tt speakers waren, maar de MA juist super. Op een Pioneer of Marantz was juist het tegenover gestelde het geval.

Ik ben zelf nu weer aan het twijfelen geslagen... (niet goed als je een tijdje moet sparen voor nieuwe speakers, dan heb je teveel tijd om erover na te denken...). Ik zat te spelen met of de MA RS6 of RS8, afhankelijk van hoe de laag-weergave in m'n woonkamer zou worden. Dit zou bepaald gaan worden aan de hand van een luistersessie bij mij thuis. Maar de GS10 (bookshelves uit de Gold serie van MA) klonken ook bijzonder aantrekkelijk... Hun laagweergave is bizar goed voor het formaat (36x20x27 cm), ik durf zelfs te stellen dat hij vergelijkbaar is met de vloerstaanders uit de silver serie... (hoewel dat niet uit de specs blijkt). De eerste keer dat ik ze ooit hoorde spelen (dat was samen met Maarce) en ontdekte dat deze kleintjes aanstonden, gingen we eerst op zoek naar een sub die stiekem mee aan het doen was... deze was dus onvindbaar... Later werd het nogmaals bevestigd toen ik ze op een andere locatie weer hoorde spelen. En qua prijs ontlopen ze elkaar voor mij niet zoveel... keuzes keuzes keuzes...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
ksi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:38:
[...]

Ben ook wel erg benieuwd na hoe zoiets klinkt. Heb altijd gedacht dat je meer weg speakers moet hebben voor een beter/vollere geluid. Of althans dat willen sommige mensen je dan laten geloven!?!?
Helaas ook geen ruimte om zoiets neer te zetten, maar wel erg apart op een positieve manier.
Juist andersom ;) Feit is dat je conusoppervlak nodig hebt voor een redelijke laagweergave.
Sommigen claimen dat een breedbander een ruimtelijker beeld neerzetten dan 2- of meer weg speakers. Daar zit enige waarheid in, gezien je een ''perfecte'' puntbron creeert met slechts 1 driver.

Op de een of andere manier zie je dit soort speakers ook vrijwel altijd i.c.m. buizenversterkers :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 03:28:
[...]

Is dat glas?
Volgens mij is dat een salontafel. Maar waar hij gekocht kan worden is voor mij ook een raadsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:39:
Ik vind het er wel grappig uitzien! Het is anders dan normaal maar als het goed klinkt.. Ik zou het wel eens graag willen horen. Waar woon je? Gebruik je er eigenlijk dan ook een sub of niet?
Woon in Nieuw Vennep, dicht bij Hoofddorp. Gebruik geen sub, vind het niet nodig en de integratie van eentje in het systeem kan een hel zijn. Ik heb weinig goede subwoofer opstellingen gehoord, bijna altijd is de subwoofer op het gehoor wel te plaatsen.
ksi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:38:
[...]

Wat je voornamelijk nodig hebt voor een vol geluid bij een breedbander is een goed kastontwerp, wat vaak erg groot wordt vergeleken met meerweg speakers, tenzij je een lange gevouwen TL neemt. Dit soort speakers staan of vallen met de bouwkwaliteit en het ontwerp van de behuizing. Al is de JX92s een goede breedbander, in een slechte kast zal hij slecht en mager klinken.
zimbab schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:07:
[...]

Vet hoor....ik ben altijd wel benieuwd naar het geluid van die JX92-based systemen. Ik kan me er niet veel bij voorstellen moet ik zeggen. En wat voor merk is die 805 buizenbak? Ik herken het kooitje enigszins, maar kan het niet helemaal plaatsen.
[...]
Die 805 is een Audioromy, een Chinees merk. Hij klinkt opzich prima, maar de bouwkwaliteit is een drama. Ik heb al het één en ander op lopen knappen aan de binnenkant, maar hij zal zodra de speakers af zijn en ik een tijdelijke backup versterker ergens vandaan kan trekken een volledige overhaul krijgen.

Je herkent het rek waarschijnlijk van Primaluna, waar hij wel aardig wat van weg heeft.
Barry|IA schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:14:
[...]

Juist andersom ;) Feit is dat je conusoppervlak nodig hebt voor een redelijke laagweergave.
Sommigen claimen dat een breedbander een ruimtelijker beeld neerzetten dan 2- of meer weg speakers. Daar zit enige waarheid in, gezien je een ''perfecte'' puntbron creeert met slechts 1 driver.

Op de een of andere manier zie je dit soort speakers ook vrijwel altijd i.c.m. buizenversterkers :P
Ik merk inderdaad ook dat veel mensen die breedbanders gebruiken snel in de verdediging springen. Komt vooral denk ik omdat deze mensen vaak 'puristen' zijn wie ervan overtuigd zijn dat er maar één manier naar goed geluid is (waar ik het dus *niet* mee eens ben). Je ziet inderdaad dit soort speakers vrijwel altijd met buizenbakken. Er is een positieve combinatie van hoog rendement en het relatief lage vermogen van buizen. Hoewel ik ook een tijd met een Klasse-A transistor versterker (Nelson Pass Aleph) vind ik buizen toch erg leuk speelgoed.

Een ruimtelijker beeld... ik weet niet of ik het daar mee eens ben. Ik heb meerweg speakers gehoord die ik dat opzicht mijn speakers totaal wegvegen. Misschien ligt dat aan mijn kamer, wat toch een beetje een drama is (3x4m met een 5 meter hoog schuin plafond |:( ).

Het heeft beidde zo zijn voor- en nadelen. Breedbanders zijn gewoon een wat specifieke stroming in audio wat je goed vind klinken, of niet. Wat je absoluut niet kan zeggen, is dat een breedbander per definitie hol/iel/dun klinkt, omdat het zo'n klein speakertje is...

[ Voor 3% gewijzigd door digitalmind op 15-02-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
digitalmind schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:57:
Ik merk inderdaad ook dat veel mensen die breedbanders gebruiken snel in de verdediging springen. Komt vooral denk ik omdat deze mensen vaak 'puristen' zijn wie ervan overtuigd zijn dat er maar één manier naar goed geluid is (waar ik het dus *niet* mee eens ben). Je ziet inderdaad dit soort speakers vrijwel altijd met buizenbakken. Er is een positieve combinatie van hoog rendement en het relatief lage vermogen van buizen. Hoewel ik ook een tijd met een Klasse-A transistor versterker (Nelson Pass Aleph) vind ik buizen toch erg leuk speelgoed.

Een ruimtelijker beeld... ik weet niet of ik het daar mee eens ben. Ik heb meerweg speakers gehoord die ik dat opzicht mijn speakers totaal wegvegen. Misschien ligt dat aan mijn kamer, wat toch een beetje een drama is (3x4m met een 5 meter hoog schuin plafond |:( ).

Het heeft beidde zo zijn voor- en nadelen. Breedbanders zijn gewoon een wat specifieke stroming in audio wat je goed vind klinken, of niet. Wat je absoluut niet kan zeggen, is dat een breedbander per definitie hol/iel/dun klinkt, omdat het zo'n klein speakertje is...
Ik vind het leuk om te zien wat je zoal aan speakers hebt gehad, terwijl je toch altijd meer met hoofdtelefoons bezig bent (of was?).

Binnenkort ga ik hybride, met buizen voor en UcD eind :)
Ik zal eens kijken of ik dit weekend wat foto's kan maken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Nu online
Barry|IA schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:16:
[...]

Ik vind het leuk om te zien wat je zoal aan speakers hebt gehad, terwijl je toch altijd meer met hoofdtelefoons bezig bent (of was?).

Binnenkort ga ik hybride, met buizen voor en UcD eind :)
Ik zal eens kijken of ik dit weekend wat foto's kan maken.
Alle koptelefoons zijn weg inmiddels. Ik ben toen steeds meer naar speakers gaan luisteren, en uiteindelijk totaal overgestapt. Wel zoek ik weer een AKG K1000.... ik mis dat ding toch best wel. |:(

Een buizen en UcD combinatie klinkt interessant! Die UcD modules zijn echt behoorlijk populair geworden. Keep us up to date. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
Buizenversterkers zijn het einde, :*) _/-\o_ ik zou binnenkort is een paar plaatjes schieten van onze buizen versterkers, mijn broer zit in de HI-FI en repareerd en onderhoud en bouwd ook zelf Buizenversterkers

Ik persoonlijk zelf ben nu op het moment bezig me "office" opnieuw aan het inte richten en zodra dat klaar is post ik ook wat plaatjes ervan, eventueel heb ik dan nog geld om een mooie buizenversterker te laten maken bij me broer en anders hou ik me Yamaha Versterker totdat de tijd rijp is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nee....de Lange. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 15:23
na lang mee lezen dan ook maar eens mijn setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.klaasje.com/tweakers/kamer01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.klaasje.com/tweakers/kamer02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.klaasje.com/tweakers/kamer03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.klaasje.com/tweakers/kamer04.jpg

De speakers zijn DIY Hatt-MK3's van Tony Gee.
in het witte (ook DIY) kastje zitten een server en een HTPC met mediaportal, de zilveren knop die je ziet is de aan/uit van de HTPC
versterker: G&W TW2006x
tv: oud 2e hands sony ding
platenspeler: goedkope draaitafel
DIY phono pre (in oude koektrommel) VSPS
externe geluidskaart: trends ud-10

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zo! dat ziet er best vet uit! Creatief omgegaan met dingen (zoals dat extra level op je meubel in hetzelfde hout als je speakers). En die grove houtstructuur van je speakers heeft ook wel wat! Ik heb ook eens ergens van die HATT's gezien die ze gemaakt hadden uit keukensnijplanken geloof ik....was ook wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Ik dacht al dat dit huis me bekend voor kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 03:28:
[...]
Is dat glas?
Geloof het of niet, maar komt ergens 2ehands vandaan. Me stiefmams op de kop getikt voor 50 euros ofzo. Is inderdaad gehard glas, je kan eropzich op staan. Heb ze wel eens bij de bijenkorf zien staan in z'n DDD krantje, 350 euros hehe.
Maar mits je nogal een poetser bent, koop hem niet in het zwart haha, drama.

@deepbass,
Tsja heb niet erg goed getrainde oren. Denk dat ik blind moeilijk het verschil zal horen.
En die GS10 erg mooi!! En die RS6 zo niet nog toffer. Probleem bij die laatste is echt dat ik de ruimte er niet voor heb.
fotoklaasje schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:21:
na lang mee lezen dan ook maar eens mijn setje:
Erg vet bedacht! Dacht eerst dat je htpc in je speakerstand zat. Maar zie nu pas dat het gewoon in het meubel zit. Erg leuk idee.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:08:
[...]
Ik dacht al dat dit huis me bekend voor kwam ;)
Juist!? Waar is jouw setje? ;) Als veelverdiener heb je ook nu inmiddels ook wel wat leuks staan toch?
Laatst oliver lieb mix van vagueness nog gehoord, tiesto's classic op vrijdag hehe. Vetjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01-2018
Mijn HT met toebehoren, verstopt in de zwarte gaten van een Ikea FRIEL, vlnr:
Logitech Harmony 895, PS3 (HDMI), Wii, Xbox360 (toslink+component), D-Link DIR-655, broadband modempie, Pioneer VSX-AX4AVi-S en 't HTPCtje verstopt in Silverstone behuizing SST-LC16M-S (Hauppauge PVR-500MCE, Terratec-Aureon 7.1 Space). Draait MCE2005 en Mediaportal. Dit alles via de receiver per DVI doorgelust naar een Hitachi PJ-TX100 (1280x720) beamer. Geluid komt uit 2 front speakers MB Quart en een Nubert nuLine-30-Set 2; 2 x 30 / 1 x CS-40 / 2 x DS-50.

Ziet er zo uit :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7261.jpg
Of closer up:
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7257.jpg
Ruim je dat op, dan zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7314.jpg
Kamer ziet er zo uit (dikke gevoerde gordijnen om goed te verduisteren):
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7304.jpg
Met alle lampen uit, ziet het er met mijn DIY 18 mm dikke MDF plaat (2.00x1.13m) voorzien van primer en Screen-Goo (verflaagje of 10, ding weegt zeker 60 kg) er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7294.jpg
Een closeup op het scherm, waar de pixels van de beamer duidelijk zichtbaar zijn, maar op kijkafstand van 3,5m perfect:
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7345.jpg
Uit de FRIEL heb ik een plank/tussen/achterschot weggelaten, anders pasten de Pioneer receiver en Silverstone er niet in. Kast kun je makkelijk uit elkaar halen (bovenkant eraf) om kabels om te pluggen ed. Deze kast kon mijn apparatuur het beste huisvesten (heb veel kasten bekeken), alle duizend kabels netjes verbergen zodat het op de vloer netjes blijft en ook voldoende ventileert, zonder dat er gemakkelijk stof in komt. Wat wil je nog meer 8)7 ?
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7321.jpg
De Aldi heeft een lichtslang achter het scherm geleverd die ik, samen met alle andere verlichting, via twee el-cheapo Aldi 'klik-aan/uit' bedien en zelfs kan dimmen. De lichtslang is echter gedeeltelijk overleden (vandaar relatief donker achter het scherm bij 1e foto links/rechts boven), dus ik zal die waarschijnlijk door een LED slang gaan vervangen. (Ben het LED topic nog aan het lezen)
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7318.jpg
Meer foto's zien? kijk hier, daar zie je ook tweede deel kamer, waar oa de rear speakers op de kast staan.

[ Voor 1% gewijzigd door CTRace op 16-02-2008 04:58 . Reden: Kleine toevoeginkjes ]

spul, kabels, beeld, geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mooie setup. Jammer van de donkere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

CTRace schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 03:41:
Mijn HT met toebehoren, verstopt in de zwarte gaten van een Ikea FRIEL, vlnr:
Logitech Harmony 895, PS3 (HDMI), Wii, Xbox360 (toslink+component), D-Link DIR-655, broadband modempie, Pioneer VSX-AX4AVi-S en 't HTPCtje verstopt in Silverstone behuizing SST-LC16M-S (Hauppauge PVR-500MCE, Terratec-Aureon 7.1 Space). Draait MCE2005 en Mediaportal. Dit alles via de receiver per DVI doorgelust naar een Hitachi PJ-TX100 (1280x720) beamer. Geluid komt uit 2 front speakers MB Quart en een Nubert nuLine-30-Set 2; 2 x 30 / 1 x CS-40 / 2 x DS-50.

Ziet er zo uit :) :
[afbeelding]
Of closer up:
[afbeelding]
Ruim je dat op, dan zo:
[afbeelding]
Kamer ziet er zo uit (dikke gevoerde gordijnen om goed te verduisteren):
[afbeelding]
Met alle lampen uit, ziet het er met mijn DIY 18 mm dikke MDF plaat (2.00x1.13m) voorzien van primer en Screen-Goo (verflaagje of 10, ding weegt zeker 60 kg) er zo uit:
[afbeelding]
Een closeup op het scherm, waar de pixels van de beamer duidelijk zichtbaar zijn, maar op kijkafstand van 3,5m perfect:
[afbeelding]
Uit de FRIEL heb ik een plank/tussen/achterschot weggelaten, anders pasten de Pioneer receiver en Silverstone er niet in. Kast kun je makkelijk uit elkaar halen (bovenkant eraf) om kabels om te pluggen ed. Deze kast kon mijn apparatuur het beste huisvesten (heb veel kasten bekeken), alle duizend kabels netjes verbergen zodat het op de vloer netjes blijft en ook voldoende ventileert, zonder dat er gemakkelijk stof in komt. Wat wil je nog meer 8)7 ?
[afbeelding]
De Aldi heeft een lichtslang achter het scherm geleverd die ik, samen met alle andere verlichting, via twee el-cheapo Aldi 'klik-aan/uit' bedien en zelfs kan dimmen. De lichtslang is echter gedeeltelijk overleden (vandaar relatief donker achter het scherm bij 1e foto links/rechts boven), dus ik zal die waarschijnlijk door een LED slang gaan vervangen. (Ben het LED topic nog aan het lezen)
[afbeelding]
Meer foto's zien? kijk hier, daar zie je ook tweede deel kamer, waar oa de rear speakers op de kast staan.
Mooi gedaan zo met dat scherm, ziet er erg strak uit! :Y Zal wel een klus geweest zijn om de beamer goed af te stellen?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksi schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:34:
[...]

Juist!? Waar is jouw setje? ;) Als veelverdiener heb je ook nu inmiddels ook wel wat leuks staan toch?
Laatst oliver lieb mix van vagueness nog gehoord, tiesto's classic op vrijdag hehe. Vetjes _/-\o_
Aii, komt zsm zodra ik een complete installatie heb die het tonen waard maakt. Heb nog even rekening te houden met Natas en haar budgetbeheer :/

betreft die mix; good times, good times ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ksi schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:34:
[...]
@deepbass,
Tsja heb niet erg goed getrainde oren. Denk dat ik blind moeilijk het verschil zal horen.
En die GS10 erg mooi!! En die RS6 zo niet nog toffer. Probleem bij die laatste is echt dat ik de ruimte er niet voor heb.
[...]
De GS10 komen uit een duurdere serie, en dat kunje horen, want ze klinken onwaarschijnlijk goed voor zulke kleine speakers. De RS6 en RS8 zijn gewoon imposant, vooral de RS8 met z'n 3 woofers (1 is eigenlijk een middentoner). Maar het uiterlijk is een prettige bijzaak, mij gaat het in eerste instantie om de klank van de speaker in combinatie met de accoustiek van m'n woonkamer...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Nu online
Mooi systeem, CTRace! Die lichtslang achter het scherm komt een stuk beter uit dan ik zou verwachten, ziet er goed uit. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/jlow/build/23.jpg

De eerste die nog beweert dat je uit een 4" weinig laag krijgt, mag langs komen. :D
De hoeveelheid laag is te veel. Nu gaat het nog wel, maar als er een tweede speaker bij komt...
Moet dus hoogstwaarschijnlijk een simpel eerste orde filtertje voor.

Zo, nu op naar de rechterspeaker. :)

[ Voor 16% gewijzigd door digitalmind op 16-02-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
Kaj. schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 08:16:
Mooie setup. Jammer van de donkere foto's.
Ik zal binnenkort een paar betere foto's maken, bij daglicht/meer lamplicht.

@TroonStaal:
Beamer instellen was niet lastig. Hij hangt precies recht in het midden tov scherm; de Hitachi kun je de projectie horizontaal en verticaal laten verschuiven. Omdat de beamer niet heel hoog hangt, was slechts een kleine keystone correctie nodig (en die wil je ook minimaal houden om optimaal beeld te houden).

[ Voor 12% gewijzigd door CTRace op 16-02-2008 20:37 . Reden: Logischer zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitalmind schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:39:
Mooi systeem, CTRace! Die lichtslang achter het scherm komt een stuk beter uit dan ik zou verwachten, ziet er goed uit. :)

[afbeelding]

De eerste die nog beweert dat je uit een 4" weinig laag krijgt, mag langs komen. :D
De hoeveelheid laag is te veel. Nu gaat het nog wel, maar als er een tweede speaker bij komt...
Moet dus hoogstwaarschijnlijk een simpel eerste orde filtertje voor.

Zo, nu op naar de rechterspeaker. :)
Wat is nou het luistergenot bij zulke speakers/kasten? :) Wat voor een meerwaarde heeft het bijv op een 2.1 / 5.1 set waarbij een subwoofer weggemoffeld is achter een bank? :)

Ik begrijp zo'n setup nou ook niet.. 1 Speakertje.. Dikke kast... geen tweeter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

1 speakertje = 1 punt waarvan het geluid komt. Is in principe realistischer.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Zeer netjes! _/-\o_

Het kastje doet mij enigsinds verbazen, het is toch wel erg strak als alles weg gewerkt is achter die kleppen, strak en modern. Ik ben ook met mijn Home Cinema bezig maar ben nog erg aan het twijfellen of het nou een dergelijk kastje wordt zoals jij dat hebt of het wéér een open kast wordt. Waar heb je dat kastje van jou vandaan en zal wel een flikke dot gekost hebben?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Laatst online: 08-02-2024
Maar omdat je maar 1 speaker hebt krijg je wel dat hij in zijn eentje het hele frekwentiebereik voor zijn kiezen krijgt. Dit resulteert weer in een vermindering van details in het geluid.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
deepbass909 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:54:
[...]

De GS10 komen uit een duurdere serie, en dat kunje horen, want ze klinken onwaarschijnlijk goed voor zulke kleine speakers. De RS6 en RS8 zijn gewoon imposant, vooral de RS8 met z'n 3 woofers (1 is eigenlijk een middentoner). Maar het uiterlijk is een prettige bijzaak, mij gaat het in eerste instantie om de klank van de speaker in combinatie met de accoustiek van m'n woonkamer...
Ik ben ook al langere tijd op zoek (naar het geld voor) een GS60. Ik ben muziekliefhebber maar geen audiofiel, en het oog wil zeker ook wat in mijn geval. Nu nog even sparen:
Afbeeldingslocatie: http://sumaria.co.in/images/GS-60.jpg
Maar dan in het zwart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:44:
[...]

Wat is nou het luistergenot bij zulke speakers/kasten? :) Wat voor een meerwaarde heeft het bijv op een 2.1 / 5.1 set waarbij een subwoofer weggemoffeld is achter een bank? :)

Ik begrijp zo'n setup nou ook niet.. 1 Speakertje.. Dikke kast... geen tweeter :?
Ik heb er al eerder wat over gezegt in dit topic, paar posts terug. Het is een ander geluid dan een meerweg en meer naar mijn smaak. Hoewel je het allerlaagste laag en het hele hoog in mindere maten hebt dan een goede (!) meerweg, wordt alles daar tussenin dermate realistischer weergegeven dat ik dat graag voor lief neem.
TomSwinnen schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:08:
1 speakertje = 1 punt waarvan het geluid komt. Is in principe realistischer.
Dat is een deel ervan, maar niet alles. Bij meerweg speakers heb je meerdere drivers die gedeeltelijk overlappen. Die combinatie is zeker in het middengebied erg moeilijk om goed te krijgen. Niet onmogelijk, maar ik heb nog maar verdomd weinig speakers gehoord die in het grootste gebied zo goed als een goede breedbander klinken.

Een breedbander is een speaker die de ideale situatie probeert te behalen en compromissen sluit met dingen die niet mogelijk zijn. Een meerweg probeert de problemen op te lossen en komt met een aardig alternatief voor de ideale situatie, maar moet ook compromissen sluiten door meerdere drivers gedeeltelijk te laten overlappen en de bron van het geluid te verplaatsen afhankelijk van de frequentie (locatie drivers in de speaker).

Het is het één of het ander. Ik preffereer het resultaat van de breedbander, maar ik zal niemand een gek noemen als ze voor een meerweg systeem kiezen.
Gurbe de n00b schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:19:
Maar omdat je maar 1 speaker hebt krijg je wel dat hij in zijn eentje het hele frekwentiebereik voor zijn kiezen krijgt. Dit resulteert weer in een vermindering van details in het geluid.
Nee. Het resulteert in de dingen die ik al eerder omschreven heb, een minder diepgaand laag (hoewel dit grotendeels op te vangen is met een goede/grote klankkast) en een minder doorlopent hoog (het gebied waar al lang geen acoustische instrumenten komen). Als je beweert dat alle breedbanders per definitie minder detail hebben dan een meerweg speaker omdat ze één driver hebben, denk ik dat je nooit een goede breedbander hebt gehoord.

Via diezelfde redenering is het onmogelijk voor koptelefoons om zo veel detail te hebben als speakers. De AKG K-1000, Grado HP-1000, Ultrasone Edition 9, en velen anderen ontkrachten dat standpunt maar al te graag. :)

[ Voor 16% gewijzigd door digitalmind op 16-02-2008 16:11 . Reden: Opmaak, spelling en meer ongein. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Ik heb best wat luidspreker beluisterd, ook breedbanders. Maar het is gewoon zo dat je met het gebruik van 1 luidspreker inleveren moet op de details. Wat jij beschrijft heeft denk ik meer te maken dat een breedbander geen last heeft van acoustische kortsluiting met de andere luidsprekers in de kast. Omdat je maar 1 luidspreker hebt kan hij niet uit fase raken met de anderen.

Op koptelefoons ga ik niet in. Dit omdat je hier sowisow al minder grote speakers nodig hebt omdat hij om je oor gesloten zit. Hier is het fase verhaal nog meer van toepassing omdat je hier helemaal geen last hebt van fase. Hier zit je met 1 luidspreker in reflectie arme kamer..

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zag ik het niet aan hoor, je ziet gewoon aan de foto dat de camera een stuk van een kastje meepakt niet echt de ideale manier om uit de hand even een verassing foto te maken dus de camera is neegezet met een timer.
Exif heb ik dus niet uitgelezen en lepels kan ik ook niet buigen met de hersenactiviteit.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Gurbe de n00b schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:47:
Ik heb best wat luidspreker beluisterd, ook breedbanders. Maar het is gewoon zo dat je met het gebruik van 1 luidspreker inleveren moet op de details. Wat jij beschrijft heeft denk ik meer te maken dat een breedbander geen last heeft van acoustische kortsluiting met de andere luidsprekers in de kast. Omdat je maar 1 luidspreker hebt kan hij niet uit fase raken met de anderen.

Op koptelefoons ga ik niet in. Dit omdat je hier sowisow al minder grote speakers nodig hebt omdat hij om je oor gesloten zit. Hier is het fase verhaal nog meer van toepassing omdat je hier helemaal geen last hebt van fase. Hier zit je met 1 luidspreker in reflectie arme kamer..
Ik denk dat jullie verschillende definities van details hanteren. De meeste mensen bschouwen details als tonen die zich in het mid-hoog en bevinden, maar details kunnen zich natuurlijk net zo goed in het laag bevinden. In die zin hebben breedbanders op dat gebied vaak een nadeel (en in het hoogste hoog ook natuurlijk).
Echter.....zij hebben niet te maken met faseproblemen (zoals je zelf al aangaf) en afstralingsverschillen, wisselfilters en correctienetwerken. De laaste twee kúnnen wel worden toegepast, maar het hoeft niet per sé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
W.Wezz schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:19:
[...]
Waar heb je dat kastje van jou vandaan en zal wel een flikke dot gekost hebben?
Zoals je kunt lezen is het een FRIEL kast van Ikea. Kostte vorig jaar 249 eur, dus imho zeer schappelijk. De FRIEL heeft een metalen frame aan de onderkant en is daardoor erg sterk. Ik denk dat er bij mij zo'n 50 kg apparaten in zit, en hij geeft geen kik. Is door frame+pootjes makkelijk te verschuiven. Handig als je moet klussen aan je HTPCtje of weer iets met bekabeling moet aanpassen. Bovenkant moet er dan wel eerst even af (die heb ik daarom niet vastgeschroefd). Als ik die weer open maak, zal ik een fotootje maken.

Een dichte kast bevalt beter. Als ik niet game, zit de linkerklep dicht. Hiervoor had ik een open kast en daar zat altijd veel stof in, niet goed voor je apparatuur. Rechterklep staat meestal open, anders werkt de IR niet en ook ivm koeling. De kast heeft wat kieren aan de voorkant (als je de klep dichtdoet en niet doordrukt, klikken de magneetsluitingen niet helemaal dicht) en de achterkant is open, maar airflow is dan niet optimaal. Met de kleppen dicht gaat de receiver/HTPC niet over de rooie, maar ik wil de levensduur niet onnodig verkorten.

Heb trouwens van alles met IR blaster geprobeerd icm Harmony, MCE remote en software (girder, Imon software bij VFD van Silverstone) zodat met dichte kleppen alles bedienbaar blijft, maar uiteindelijk gebruik ik toch nog alle ABs omdat de Harmony qua responstijd niet optimaal werkt. Bovendien zie je dan de displays, wat ik cool vind en eigenlijk wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Na lang meelezen met dit topic is het eindelijk zover dat ik mijn set kan posten!
Vandaag plankje boven te TV gemaakt voor de center speaker en alles goed aangesloten
dus ik vond dat het tijd was om eens wat foto's te plaatsen.
Heb ze net gemaakt (avond) dus licht is niet optimaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/6OL5B29B9LA9/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/11MU76IM8Z91/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/GW21O719W0E1/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/651CZP9R4O65/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/5IJE94MQYM6V/512/p.jpeg

Wat je ziet:

- Samsung Full HDTV LE40M87BDX.
- Denon AVR 1508
- Denon DVD Speler 1740 met 1080P upscaling.
- Klipsch Quintet II Speakerset.
- Klipsch KSW10 Subwoofer.
- Netgear EVA700

Wat je niet ziet op de plank boven de reciever en dvdspeler:
- Nintendo Wii
- Gapend gat naast de Wii waar nog een PS3 moet komen als ik weer geld heb... ;)

Ik ben er tot nu toe erg tevreden over, de klipsch speakertjes klinken echt waanzinnig!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of mensen nog evt tips hebben.
Alle kritiek is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Die DENONs zien er sexy uit, zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
ElayZ schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:20:
...Ben benieuwd wat jullie er van vinden
Ziet er heel netjes uit, mooi wit en stijlvol met planten ernaast. Belichting/licht van je foto's vind ik super.

Ik heb daar twee posts voor nodig, bij deze dus, hierbij mijn belofte ingelost voor foto's met meer licht (en 'n haardvuurtje 8)7 ).
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7404.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT/IMG_7422.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:38
Inderdaad. Was niet zo weg van het design toen ik de productfoto's zag, maar die nieuwe lijn ziet er zo in het echt best netjes uit. :)

Alleen: Worden ze niet veel te warm? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Roamor schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:37:
[...]

Ik ben ook al langere tijd op zoek (naar het geld voor) een GS60. Ik ben muziekliefhebber maar geen audiofiel, en het oog wil zeker ook wat in mijn geval. Nu nog even sparen:
[afbeelding]
Maar dan in het zwart. :)
Jummie... die mag je ook wel bij neer zetten ;) Voor mij houdt het echt op bij de RS8 of GS10, anders kom ik met de speakers sowieso in een duurdere prijsklasse dan de receiver, en er moeten in de loop van de tijd ook nog bijpassende surrounds en een center bijkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

@ElayZ...mooi hoor die 1740 van Denon is een top speler...heb um ook ;)

@CTRace..Mag er ook wezen. Maar hangt dat scherm definitief aan je muur??...Persoonlijk iets minder. Blanco schilderij met Ambi-light effect weer wat anders 8)

[ Voor 53% gewijzigd door silitek op 17-02-2008 08:22 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:23

SeatRider

Hips don't lie

Ziet er strak uit. Maar waarom hangt dat scherm zo hoog? En wat gebeurde er als je je beamer gewoon op de muur laat projecteren? Dat doe ik ook, en heb niet het idee dat ik iets mis :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Vaak zie je pas wat je mist als je er een doek of projectieverf voor gebruikt. ;)

Wat ik je nog wel aan zou willen raden is een contrastrand eromheen. Ik projecteer in mijn huiskamer gewoon op de muur, maar heb van aluminium profiel een 2cm dikke rand gemaakt waar het beeld in past, en die vervolgens zwart gespoten. Het resultaat is een beter contrast, en het idee dat je echt ergens naar zit te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
silitek schreef op zondag 17 februari 2008 @ 08:17:
@CTRace..Mag er ook wezen. Maar hangt dat scherm definitief aan je muur??...Persoonlijk iets minder. Blanco schilderij met Ambi-light effect weer wat anders 8)
Ja, defenitief kun je wel zeggen. Het scherm hangt aan een balk die met 4 keilbouten deze 60kg MDF reus heeft verankerd. Ik (en mijn vrouw) vind(en) het niet storend een groot grijs schilderij in onze huiskamer te hebben hangen. Het schilderij is iig redelijk tijdloos ;).
SeatRider schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:14:[...]
Ziet er strak uit. Maar waarom hangt dat scherm zo hoog?...
Zo hoog omdat
1. je dan langs kunt lopen/rennen vliegen (ik heb een Wii) zonder door de beamerstraal te lopen
2. er wellicht ooit nog een LCD/Oled/plasma scherm onder moet passen
3. je nog spullen in je kamer kunt zetten zonder dat deze voor je scherm staan.
4. Last but not least, dit door ons als een prima kijkhoek ervaren wordt (in vorige woning hing deze iets lager)
SeatRider schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:14:
[...]
...En wat gebeurde er als je je beamer gewoon op de muur laat projecteren? Dat doe ik ook, en heb niet het idee dat ik iets mis :)
Zoals ook Kaj opmerkt, zie je pas wat je mist als je een projectiedoek/scherm/verf gebruikt. Ik kan je zeggen: dat is véél verschil. De winst tov een muur is dat het contrast beter is en zwart dieper zwart is. Bovendien is er geen (of veel minder) hotspotting. Hotspotting is het effect wanneer je vanuit een 'schuine' kijkhoek meer of minder licht op je netvlies krijgt. Vergelijk het met een lage zon die in je gezicht schijnt, waardoor je verblind wordt en details ernaast niet meer ziet. Of zoals Wikipedia dit omschrijft:
"In normal screens, the greatest intensity of light will be reflected at an angle equal and opposite to the angle of incidence, favouring ceiling-mounted projector setups, as this maximizes the apparent screen brightness. Glass-bead screens exhibit a phenomenon of retroreflection; the light is reflected more intensely back to its source than in any other direction. This is intended for setups where the image source is placed in the same direction from the screen as the audience".
Kaj. schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:22:
... Wat ik je nog wel aan zou willen raden is een contrastrand eromheen. ... Het resultaat is een beter contrast, en het idee dat je echt ergens naar zit te kijken. :)
Die heb ik ooit overwogen, maar dan vind ik het 'tijdloze schilderij' overdag er niet meer mooi uitzien; bovendien door het ambilight zie je heel duidelijk 'waar' het scherm is.

[ Voor 12% gewijzigd door CTRace op 17-02-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Bedankt voor de reacties!

@ CTrace: Ik moet zeggen dat ik de avond foto's van jou er eigenlijk ook prima uit vind zien hoor!
Dan komt het licht achter het scherm goed tot zn recht. Gebruik je de beamer ook om gewoon TV te kijken of alleen voor films/gamen? En heb je een HD/Full HD beamer of een 'normale' ?
Want ik vroeg me af of dat nou wel zo relaxed is, tv kijken over een beamer.
Plus dat je lamp veel sneller verslijt dan wanneer je alleen films ermee kijkt bijv.
Xander schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:03:
[...]

Inderdaad. Was niet zo weg van het design toen ik de productfoto's zag, maar die nieuwe lijn ziet er zo in het echt best netjes uit. :)

Alleen: Worden ze niet veel te warm? :?
Ik denk dat het wel gaat zo... Ik heb de achterkant van de kast eruit gelaten en er is nog best wel wat ruimte rondom en als je het gebruikt dan staat het deurtje toch open. Of zou het te weinig zijn denk je?
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/656TC3H98419/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/41RQFFVS2N05/512/p.jpeg

En zou het kwaad kunnen dat die zware plant op de subwoofer staat? Het lijkt erop van niet...
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/EVJ32Z3MEYF8/512/p.jpeg

Heb nog meer foto's gemaakt maar ik wil het topic ook weer niet te vol gooien met nutteloze foto's.
Maar voor degene die het interesseert:

http://www.picserver.nl/i/8A2XH34L18SB
http://www.picserver.nl/i/10QDSL5YX1S4/
http://www.picserver.nl/i/6896549AO87R
http://www.picserver.nl/i/M12JV968R9C5
http://www.picserver.nl/i/ZC1860545B14
http://www.picserver.nl/i/97SE401I0L0L
http://www.picserver.nl/i/49ZNYGVV35IQ

[ Voor 19% gewijzigd door ElayZ op 17-02-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plant op je subwoofer is juist beter, lekker zwaar dus gaat je sub niet stuiteren. Moet je wel zorgen dat de plant er niet afvalt of vervelende trilingen veroorzaakt (trillen van pot opbovenkant sub ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

heeft het geluid uit die Klipsch speakertjes nog een beetje body/dynamiek/bereik etc?

Gevoelsmatig zou ik zeggen datje met een setje leuke zuiltjes veel meer geluid uit die versterker haalt... iig wel met muziek... kwa films maakt het misschien niet zoveel uit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Hierbij mijn multi-media gebeuren.
De draden worden nog weggewerkt. Dinsdag komen de gordijnen, zaterdag nieuwe plinten en dan zijn we klaar.

Allereerst de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/1803/img7747dg6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/708/img7749gk0.jpg
Met ‘the couch’

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/425/img7750dm9.jpg

En de doorkijk naar de keuken
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/5152/img7748xm5.jpg

We zien een:
Panasonic TH-42PY700
Harman Kardon AVR 147 Black Edition
Antec Fusion Black, met Media Portal
Ipod 60GB

De draden worden nog weggewerkt. Dinsdag komen de gordijnen, zaterdag nieuwe plinten en dan zijn we klaar.

Keuken:
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/9507/img7751df9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/3554/img7752rq8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/9876/img7754gl7.jpg

-Samsung LE32R81BX. 82cm leek eerst te groot, maar is ideaal!
-Harman Kardon Dvd-speler

Om het te complementeren.
Mijn domein beneden:
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/3316/img7745dg7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/9551/img7746mz5.jpg
Antec Sonata, Samsung 226BW, Loitech G15, Harman Kardon Soundsticks en natuurlijk de RFFN poster voor onze volgende lan-event.
Hier bekijk ik Lost als ik op de crosstrainer sta.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ElayZ:
Grappig dat verschillende mensen toch tot dezelfde conclusie kunnen komen.
Ik heb op mn verlanglijstje vrijwel exact dezelfde configuratie staan. 8)
  • De Denons Receiver en DVD zien er zeer mooi uit, zijn betaalbaar en zijn kwalitatief goed genoeg voor mijn ambities.
  • De Klipsch luidsprekers heb ik zelf geluistert en staan sindsdien bovenaan mn lijstje (altijd al Klipsch fan geweest sind jaren geleden op toen nog de Firato een setje gehoord te hebben).
  • De toevoeging van de NetGear had ik niet op mn lijstje, maar ziet er grappig uit.
    Ikzelf zat meer te denken aan het bouwen van een HTPC (deze samenstelling), maar de kasten daarvoor passen niet echt bij de Denons (tenzij iemand hier een suggestie heeft, die liefst ook betaalbaar is).
  • Over de LCD TV twijfel ik nog tussen de Samsung LE40N87BD, de Sony Bravia KDL-40W2000 of de Toshiba 42X3030D. Iemand nog tips???
Veel plezier van je setje, ik vermoed dat ik dat ook ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mystikal schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:34:

Allereerst de woonkamer.

[afbeelding]
[afbeelding]
Met ‘the couch’

[afbeelding]

[afbeelding]

We zien een:
Panasonic TH-42PY700
Ipod 60GB

Keuken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn domein beneden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Antec Sonata, Samsung 226BW, Loitech G15, Harman Kardon Soundsticks en natuurlijk de RFFN poster voor onze volgende lan-event.
Waarom ook nog een scherm in de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien omdat het scherm boven geen 360 graden kijkhoek heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:10:
[...]

Waarom ook nog een scherm in de keuken?
Kook programma...duh 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:53:
Bedankt voor de reacties!

@ CTrace: Ik moet zeggen dat ik de avond foto's van jou er eigenlijk ook prima uit vind zien hoor!
Dan komt het licht achter het scherm goed tot zn recht. Gebruik je de beamer ook om gewoon TV te kijken of alleen voor films/gamen? En heb je een HD/Full HD beamer of een 'normale' ?
Plus dat je lamp veel sneller verslijt dan wanneer je alleen films ermee kijkt bijv.

[...]

Ik denk dat het wel gaat zo... Ik heb de achterkant van de kast eruit gelaten en er is nog best wel wat ruimte rondom en als je het gebruikt dan staat het deurtje toch open. Of zou het te weinig zijn denk je?
[afbeelding]

[afbeelding]

En zou het kwaad kunnen dat die zware plant op de subwoofer staat? Het lijkt erop van niet...
[afbeelding]

Heb nog meer foto's gemaakt maar ik wil het topic ook weer niet te vol gooien met nutteloze foto's.
Maar voor degene die het interesseert:

http://www.picserver.nl/i/8A2XH34L18SB
http://www.picserver.nl/i/10QDSL5YX1S4/
http://www.picserver.nl/i/6896549AO87R
http://www.picserver.nl/i/M12JV968R9C5
http://www.picserver.nl/i/ZC1860545B14
http://www.picserver.nl/i/97SE401I0L0L
http://www.picserver.nl/i/49ZNYGVV35IQ
Mooie set man.
maar een vraagje. waar heb je dat kastje vandaan? vind t meubel zelf wel wel mooi voor mn eigen set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
ElayZ schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:53:
Dankje _/-\o_

Ik heb een Hitachi PJ-TX100 die een native resolutie heeft van 1280x720, dus HD, vandaar een scherm van 16:9. Zonder HD zouden mijn Xbox360 en PS3 niet tot hun recht komen... Full HD (1920x1080i) is ie niet, maar mi niet nodig. Ik heb eerlijk gezegd nog weinig content op die resolutie.

Via de beamer kijken we ook TV; dit is dan vooral op 4:3 (dan hebben zwarte lijsten ook minder zin, bedenk ik me nu). We hebben deze beamer nu dik 2 jr en zo'n 1900 branduren. In die tijd geen aparte TV gehad en die mis ik niet. TV kijken met de beamer vinden wij megarelaxed. Je wordt er een beetje een snob :*) van als je bij iemand naar een kleiner beeld zit te kijken, dan ziet dat er al snel pietepeuterig uit en krijgen we medelijden >:) met die mensen die naar die kleine doosjes zitten te kijken :/ . De lamp moet binnenkort vervangen worden (2000 uur), maar 300 eur voor een lamp vind ik geen probleem. Daarvoor wordt ie iig goed gebruikt.

Je kunt het ook anders zien. De beamer kostte eind 2005 1100 eur, met elke 30 maanden een lamp van 300 eur. Als je nu een goede LCD TV koopt van 1000 eur heb je een bepaalde kwaliteit/grootte. Over 30 maanden kost die nog 60% van deze waarde omdat de ontwikkeling van deze elektronica zo razendsnel gaat. Door dit 'uitstel' 'verdien' ik de slijtage van de lamp terug. Een TV zou ik alleen kopen als er kinderen zijn die overdag (in het licht) iets willen/mogen/moeten kunnen zien op TV. Voor een beamer moet je namelijk verduisteren, wat soms een nadeel is. In de praktijk merk ik dat we toch pas in de schemer/donker gebruik maken van beeld, dus ik heb het niet als nadeel ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Mystikal schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:34:

Allereerst de woonkamer.

[afbeelding]
[afbeelding]
Met ‘the couch’

[afbeelding]

[afbeelding]

We zien een:
Panasonic TH-42PY700
Ipod 60GB

Keuken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn domein beneden:
[afbeelding]
[afbeelding]
super! precies mijn smaak, wel zou ik een ander kastje gekocht hebben voor je reciever zodat deze mooi weggewerkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Kastje/tafeltje had ik al, vandaar dat dit er staat. Een ander zou kunnen, maar dit past in de stijl van alle meubels.

De tv in de keuken is zeker zinvol. We hebben een woonkeuken (oftewel er staat een eettafel in de keuken) en dan kijk ik graag nog een beetje tv tijdens het koken of eten. Daarnaast zet ik ook weleens een dvd-tje op als er visite is ofzo...

Ook precies mijn smaak, dus dat is toevallig! :9

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mijn zelfbouw versterker :)

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/7498/img3984qp5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

Mystical : tevreden over die Harman Kardon 147 ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Falcon10 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:23:
Mystical : tevreden over die Harman Kardon 147 ?
Ja, ik ben er zeker tevreden over. Het heeft me toch echt wel verbaasd dat er zo'n goed geluid uitkomt. Ik ben zelf geen audiofiel, maar ik denk qua prijs/kwaliteit dat je gewoon een goede aankoop doet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

bedankt, ik twijfelde er al niet hard meer over, 't zal zobiezo beterk linken als men Sony surround setje :)
Enkel nog paar deftige boxen ervoor nu zoeken :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@elayz.
Waar heb je dat meubel zelf vandaan? vind m namelijk wel mooi :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:34

Metro2002

Memento mori

ElayZ schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:20:
Na lang meelezen met dit topic is het eindelijk zover dat ik mijn set kan posten!
Vandaag plankje boven te TV gemaakt voor de center speaker en alles goed aangesloten
dus ik vond dat het tijd was om eens wat foto's te plaatsen.
Heb ze net gemaakt (avond) dus licht is niet optimaal.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

- Samsung Full HDTV LE40M87BDX.
- Denon AVR 1508
- Denon DVD Speler 1740 met 1080P upscaling.
- Klipsch Quintet II Speakerset.
- Klipsch KSW10 Subwoofer.
- Netgear EVA700

Wat je niet ziet op de plank boven de reciever en dvdspeler:
- Nintendo Wii
- Gapend gat naast de Wii waar nog een PS3 moet komen als ik weer geld heb... ;)

Ik ben er tot nu toe erg tevreden over, de klipsch speakertjes klinken echt waanzinnig!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of mensen nog evt tips hebben.
Alle kritiek is welkom!
Mooie set, alleen zou ik die denon receiver niet onderop zetten! Ik heb zelf de denon avr 1907 en daar kan je echt een ei op bakken als ie een tijdje flink staat te spelen. Ik zou jouw receiver bovenaan zetten ivm de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:15:
Plant op je subwoofer is juist beter, lekker zwaar dus gaat je sub niet stuiteren. Moet je wel zorgen dat de plant er niet afvalt of vervelende trilingen veroorzaakt (trillen van pot opbovenkant sub ) :)
Mooi dan laat ik de plant lekker staan. Hij zal niet trillen of wat ook want het is een flinke zware plant. En om de subwoofer niet te beschadigen ligt er een slipmat van een platenspeler onder de pot. Bedankt voor het antwoord!
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:53:
@elayz.
Waar heb je dat meubel zelf vandaan? vind m namelijk wel mooi :):)
Sorry voor de late reactie maar ik heb m bij de Kwantum vandaan (in Zoeterwoude, vlak bij Leiden 299) en ze hebben er ook nog een TV meubel en een hoge kast van. Het tv meubel is lager met aan weerzijden een kastje en in t midden open. Wij zijn voor deze kast gegaan omdat de tv dan wat hoger staat. Zeker geen miskoop! Het is overigens hout en geen spaanplaat o.i.d.
CTRace schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:46:
[...]

Ik heb een Hitachi PJ-TX100 die een native resolutie heeft van 1280x720... enz,enz
Een zeer logische gedachte, zo had ik er eigenlijk nog bij stil gestaan.
Het is alleen jammer als je steeds de gordijnen dicht moet doen vind ik persoonlijk.
Je moet er dan echt voor gaan zitten om iets te kijken ipv dat je even hup een kwartiertje voordat je gaat werken nog even de tv aanzet bijv.
Metro2002 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:02:
[...]

Mooie set, alleen zou ik die denon receiver niet onderop zetten! Ik heb zelf de denon avr 1907 en daar kan je echt een ei op bakken als ie een tijdje flink staat te spelen. Ik zou jouw receiver bovenaan zetten ivm de warmte.
Oh... sh*t, ja dan moet ik alles weer om gaan gooien en opnieuw aansluiten. Ben net blij dat het er in zit. Ik kijk het even aan en ga vd week eens goed voelen hoe warm het wordt na het kijken van een film bijv. en misschien draai ik het dna nog wel om. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Vraagje nog, weet jij wat het verschil is tussen de 1508 en de 1708 en de 1908 recievers, ik heb het niet kunnen ontdekken nog. Want het is lastig vergelijken op die site van denon.
Ik wist eerst niet eens dat er nog zoveel verschillende waren toen ik deze kocht, ik heb deze gewoon uitgezocht bij Correct in Rotterdam puur op hoe hij klinkt en de specs en ik moet zeggen dat ik er echt heel tevreden over ben. Ik heb overigens voor muziek nog wel twee B&W speakers staan die ik e.v.t op de B uitgang aan zou kunnen sluiten maar dat heb ik nog even niet gedaan omdat die dingen zo groot zijn in de huiskamer en de Klipsch speakertjes ook geweldig klinken met bijv een concert dvd ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door ElayZ op 18-02-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Nu online
Leuk! Dan natuurlijk de standaard vraag: hoe klinkt 'ie?

Hier is het inmiddels ook "groot" feest. Pun intended. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/jlow/build/24.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:34

Metro2002

Memento mori

ElayZ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:02:
[...]

Mooi dan laat ik de plant lekker staan. Hij zal niet trillen of wat ook want het is een flinke zware plant. En om de subwoofer niet te beschadigen ligt er een slipmat van een platenspeler onder de pot. Bedankt voor het antwoord!

[...]

Sorry voor de late reactie maar ik heb m bij de Kwantum vandaan (in Zoeterwoude, vlak bij Leiden 299) en ze hebben er ook nog een TV meubel en een hoge kast van. Het tv meubel is lager met aan weerzijden een kastje en in t midden open. Wij zijn voor deze kast gegaan omdat de tv dan wat hoger staat. Zeker geen miskoop! Het is overigens hout en geen spaanplaat o.i.d.

[...]

Een zeer logische gedachte, zo had ik er eigenlijk nog bij stil gestaan.
Het is alleen jammer als je steeds de gordijnen dicht moet doen vind ik persoonlijk.
Je moet er dan echt voor gaan zitten om iets te kijken ipv dat je even hup een kwartiertje voordat je gaat werken nog even de tv aanzet bijv.

[...]

Oh... sh*t, ja dan moet ik alles weer om gaan gooien en opnieuw aansluiten. Ben net blij dat het er in zit. Ik kijk het even aan en ga vd week eens goed voelen hoe warm het wordt na het kijken van een film bijv. en misschien draai ik het dna nog wel om. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Vraagje nog, weet jij wat het verschil is tussen de 1508 en de 1708 en de 1908 recievers, ik heb het niet kunnen ontdekken nog. Want het is lastig vergelijken op die site van denon.
1508: 7 kanaals 75w versterker en HDMI aansluitingen
1708: aan de specs te zien redelijk hetzelfde, ook qua prijs. volgens mij heeft deze bi-amping als extra optie
1908: 7 kanaals 85w versterker en hdmi

verder zijn de gebruikte onderdelen vaak net iets beter als de versterker duurder wordt = betere geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
digitalmind schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:09:
[...]

Leuk! Dan natuurlijk de standaard vraag: hoe klinkt 'ie?
Totale afwezigheid van klank of vervorming. Het doel was een versterker met ''ballen''. Daarmee heb ik het niet alleen over het vermogen, maar ook stabiliteit bij sterk dalende impedanties. Ik ben namelijk van plan om ooit een zeer exclusieve speaker neer te zetten :P
Hier is het inmiddels ook "groot" feest. Pun intended. :D

[afbeelding]
Past mooi bij je poster. Twintowers :+

Ga je ze nog in de verf zetten of fineren? :) Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Barry|IA schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:36:
[...]

Totale afwezigheid van klank of vervorming. Het doel was een versterker met ''ballen''. Daarmee heb ik het niet alleen over het vermogen, maar ook stabiliteit bij sterk dalende impedanties. Ik ben namelijk van plan om ooit een zeer exclusieve speaker neer te zetten :P
Apogee Scintilla? :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

lelijke kamerschermen zijn dat.. 8)7

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Zo'n foto vraagt op specificaties :)

Portfolio

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.