“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Niemand heeft de opmerking al gemaakt zie ik......[classic]mooi behang Barry![/classic]
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 18-02-2008 17:12 ]
Als het bestaande speakers worden zullen het waarschijnlijk Magnepan's worden.
Maar het kan ook de hele andere kant op gaan, zoals zelfbouw open baffle monitoren met gedeelde 15'' subs oid.
Maar ik wil gewoon zoveel mogelijk proberen, vandaar een ''universele'' versterker
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Hahah, ik weet het nog hoor!zimbab schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:12:
[...]
Niemand heeft de opmerking al gemaakt zie ik......[classic]mooi behang Barry![/classic]![]()
Al 3 jaar terug ofzo?
Toevallig de Sony DAV500? Want die had ik ook hiervoor.. Dat kun je niet vergelijken...Falcon10 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:08:
bedankt, ik twijfelde er al niet hard meer over, 't zal zobiezo beterk linken als men Sony surround setje
Enkel nog paar deftige boxen ervoor nu zoeken
Basement Bios ---- Exo-S
Maggies zijn wel ok ja. Alleen moeten ze ook wel een beetje matchen met je kamer. In sommige kamers heb je wel een heel mooi beeld met die dingen, maar bijna geen laag meer over (afhankelijk van welk model je neemt uiteraard). Het voordeel is dat je ze tegenwoordig redelijk veel aangeboden ziet en met redelijke prijzen. En met een "snelle" sub erbij is het laagprobleem ook opgelost en heb je er meteen weer een project bij!Barry|IA schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:16:
[...]
Als het bestaande speakers worden zullen het waarschijnlijk Magnepan's worden.
Maar het kan ook de hele andere kant op gaan, zoals zelfbouw open baffle monitoren met gedeelde 15'' subs oid.
Maar ik wil gewoon zoveel mogelijk proberen, vandaar een ''universele'' versterker
Inderdaad zeg.....langer zelfs: Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12Barry|IA schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:17:
[...]
Hahah, ik weet het nog hoor!![]()
Al 3 jaar terug ofzo?
[ Voor 17% gewijzigd door zimbab op 18-02-2008 18:51 ]
sjjtt, zwijgMystikal schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:33:
[...]
Toevallig de Sony DAV500? Want die had ik ook hiervoor.. Dat kun je niet vergelijken...
Vond em zo knap met die vrijstaande, hoge, lange speakers.
Maar hij viel wel tegen qua surround.
Ik vermoed dat de sony speakers van die set ook wel bijdragen aan het slechte "cinema" effect van een goede surround set ? Of kan ik al ff genieten van lekker geluid met de sony speakers en de Harman 147 ?
Onze bouw is nog altijd eigenlijk prioriteit, maar kon echt niet meer weerstaan aan die Harman
En heb al meer dan genoeg bespaard op vanalles aankopen DVD's, modeltreintjes etc), dat ik nu wel even een verwenningkje verdiende
-| Hit it i would ! |-
JustSomeone in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."
Inmiddels woon ik op mezelf en heb eigenlijk alleen een andere tv. Over de rest van de set ben ik nog steeds tevreden!
De set bestaat nu uit:
Samsung LE32R32
Marantz SR7400
Marantz DV6500
B&W 603 S3
B&W 601 S3
B&W LCR60
Totaal overzichtje met nieuwe tv:

Alleen de tv, dichtbij

Iets verderaf, tussen de beide muren (van tv naar bank zeg maar) is ongeveer 3,75m

Totaal overzicht van mijn woonkamer

2 lampjes naast de tv, zoals het er nu bij staat

Mijn bank met nu andere tafels voor de surrounds en lampjes

Verwijderd
Hier had beter een 37 of een 42 inch LCD kunnen staan. 32 inch is voor een afstand van maximaal 3 meter nog voldoende......JustSomeone schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:30:
In deel 16 heb ik ooit dit gepost als mijn ht:
Inmiddels woon ik op mezelf en heb eigenlijk alleen een andere tv. Over de rest van de set ben ik nog steeds tevreden!
De set bestaat nu uit:
Samsung LE32R32
Marantz SR7400
Marantz DV6500
B&W 603 S3
B&W 601 S3
B&W LCR60
Iets verderaf, tussen de beide muren (van tv naar bank zeg maar) is ongeveer 3,75m
Mooi en huiselijk ook, wel eens met de poster hierboven. Opzich bij z'n audio set valt de 32inch iets weg. Maar als je niet veel televisie kijkt of evt een beamer gaat halen!?
@ digitalmind jeeetje, HUGE!
wel erg weer eens wat anders trouwens. en zoals al gevraagd neem aan dat je het nog gaat afwerken/kleurtje geven?
Imho zijn daar geen vaste stelregels voor.... Het is maar net wat je wilt.. Kzit hier 2,5 meter van een 40"af, voor mij geen probleem een ander kan het te groot vinden.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:47:
Hier had beter een 37 of een 42 inch LCD kunnen staan. 32 inch is voor een afstand van maximaal 3 meter nog voldoende......
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hehehe.Barry|IA schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:36:
Past mooi bij je poster. Twintowers![]()
Ga je ze nog in de verf zetten of fineren?Ziet er goed uit.
Ga ze inderdaad nog afwerken. Ik denk zelf aan zwart verven, maar weet het nog niet. Zwart zou wel erg overheersend kunnen worden (net alsof ze dat nu nog niet zijn). Wellicht de zijkanten fineren, hoewel dit soort stukken wel erg duur worden.
Mystikal, heb je misschien ook foto's van het freeswerk enzo? Heb je meerdere buisjes, of een gootje voor het kabelwerk?Mystikal schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:34:
Hierbij mijn multi-media gebeuren.
De draden worden nog weggewerkt. Dinsdag komen de gordijnen, zaterdag nieuwe plinten en dan zijn we klaar.
Allereerst de woonkamer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Met ‘the couch’
[afbeelding]
En de doorkijk naar de keuken
[afbeelding]
.....
Keuken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
-Samsung LE32R81BX. 82cm leek eerst te groot, maar is ideaal!
-Harman Kardon Dvd-speler
....
Ik vind het resultaat heel mooi
0110101001111010
Nu me vraag is igg;
LCD-tv heb ik al maar nu wil ik ook wel zo'n surround systeem (5.1 ed)
Wat het er me nu vooral op aankomt is dat alle kabels netjes weggewerkt zijn, niks is immers zo lelijk om die kabels te zien liggen al dan niet met berg stof er rond.
Nu als ik zo'n surround wil installeren, zit er niks anders op dan ofwel te moeten herbehangen ofwel de kabels weg te moffelen. (wat niet altijd gaat lukken). Hebben jullie tips wat ik daarbij in het oog moet houden? (zowel bij herbehangen als bij het wegmoffelen)
Als je een 'standaard' 5.1 setje van neem nu sony koopt van 400EUR geeft dit al wat (+/- 1000W)?
Of moet je als je het goed wilt doen, aparte boksen kopen en die aansluiten op een 'niet standaard' versterker, zodat je ook je kabels ed kunt kiezen?
Voor alle duidelijk ik wil enkel home cinema geluid. Geen audiofiel installatie of installatie waarmee je je buren van twee straten verder nog mee kunt pesten
Verwijderd
Ok, bij deze: WATT zegt totaal niks over het geluid wat uit het setje komt. Voor 400 euro heb je een setje waarbij de meeste mensen zullen zeggen: ""klinkt aardig". Ik denk dat dit voor jou ook opgaat. Neem iig geen Sony. Panasonic heeft voor hetzelfde geld wel mooie setjes staan waar Sony jaloers op kan zijn.dieter87 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:58:
Ik zie hier zo allemaal van die exotische home cinema's! De één al meer designvoller en weggewerkt dan de andere!
Nu me vraag is igg;
LCD-tv heb ik al maar nu wil ik ook wel zo'n surround systeem (5.1 ed)
Wat het er me nu vooral op aankomt is dat alle kabels netjes weggewerkt zijn, niks is immers zo lelijk om die kabels te zien liggen al dan niet met berg stof er rond.
Nu als ik zo'n surround wil installeren, zit er niks anders op dan ofwel te moeten herbehangen ofwel de kabels weg te moffelen. (wat niet altijd gaat lukken). Hebben jullie tips wat ik daarbij in het oog moet houden? (zowel bij herbehangen als bij het wegmoffelen)
Als je een 'standaard' 5.1 setje van neem nu sony koopt van 400EUR geeft dit al wat (+/- 1000W)?
Of moet je als je het goed wilt doen, aparte boksen kopen en die aansluiten op een 'niet standaard' versterker, zodat je ook je kabels ed kunt kiezen?
Voor alle duidelijk ik wil enkel home cinema geluid. Geen audiofiel installatie of installatie waarmee je je buren van twee straten verder nog mee kunt pesten
Je zult het verder zelf uit moeten zoeken, het is geen "wat moet ik kopen" - forum
Voor wat ik betaald heb voor deze tv en wat ie laat zien kan geen 37 of 42 inch tegenop (voor die prijs dan hè) maar in de toekomst komt zeker nog wel een grotere tv!Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:47:
[...]
Hier had beter een 37 of een 42 inch LCD kunnen staan. 32 inch is voor een afstand van maximaal 3 meter nog voldoende......
Wat u ziet:
TV: Phillips 32PF5321 (HD-ready 32")
Receiver: Onkyo TX-SR605
Boxen: KEF KHT2005.2
Sennheiser TR120
Playstation 3
Xbox 360
PSP Phat
UPC digital ontvanger
iPod Video 5G (iPod Touch 16gb is binnen maar staat niet op de foto)
Laptop: Asus F3 (T7500, 2gb, 8600m GS, 15,4" scherm)
Desktop: AMD 4200+, HD2900XT, 2gb geheugen, Creative X-Fi Xtreme Gamer - Fatal1ty.
2 Tweak pc's: HP en een Compaq
Geluid van de desktop gaat via een Coax naar de receiver en beeld gaat met een HDMI kabel naar de TV.
Even voor de duidelijkheid ik ben 18 jaar (Vrijdag 22 feb '08 dan
Dat was het zo een beetje, vergeef als ik iets vergeten ben.
Zijn die kasten met dvd's van IKEA?JustSomeone schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:30:
In deel 16 heb ik ooit dit gepost als mijn ht:
Totaal overzichtje met nieuwe tv:
[afbeelding]
inderdaad erg mooi heb er 1 voor mezelf gehaald voor op me Office die trouwens bijna klaar isJustSomeone schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:42:
[...]
Klopt dit zijn de Benno's in zwartbruin
ik geef alvast een voorproefje op de spec's voor me office
Home made speakers ( Met B&W units behuizing was te kapot om mooi te maken vandaar 801)
Rotel Versterker ( type precies weet ik niet uit me hoofd voor en eind versterker los van elkaar )
Samsung LE40R81B 102CM
Toshiba HD-DVD EP-10
PS3 60GB
PC 1 ( Signature spec's)
PC 2 ( Server met hoop opslag inet special )
Ergotron Tripple LX Monitor standaard
Samsung 205BW 20,1 inch 3x
Logitech Refresh G15
Razer Copperhead Blue and Green ( voor beide pc's 1 )
Logitech Harmony de 255 ? zo even uit me hoofd
Rest volgt uiteraard binnenkort met foto
Ben op het moment bezig met de stopcontacten te maken etc en kabels te leggen voordat de TV aan de muur gaat etc
Waar je het bureau vandaan hebt?SpeedfreakR schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:28:
Mooie setup!
Dankje, bureau is van ikea (vitrinekasten, bed en nachtkastje komen er ook vandaan)Mr_gadget schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:58:
[...]
Waar je het bureau vandaan hebt?![]()
Mooie setup!
Verwijderd
jaja, was het proberen te fixen, toen moest ik weg, was opt werk.. ik denk dat het goed is nuVerwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:32:
[...]
nice
fotootje van ongeveer 3 jaar trug, kast is nu vol.. + 3x zoveel als daar toen, toenk overgestapt op HD opslag.. vele mate beter en ruimte besparend.
![]()
![]()
zal binnekort es update fotos posten van het hele geheel, ziet er ietsie pietsie anders uit nu.. nog wat kleine interne verbouwingen en dan is de quest voltooid :x
[modbreak]Het zou fijn zijn als je even de regels voor dit topic doorleeft; geen thumbnails van 2300 pixels breed, AUB[/modbreak]
*deze post was als quote bedoelt op een andere member zn dvd stellage die in de orginele post staat
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 13:57 ]

Bi-wiring-plaatjes maar meteen vervangen door speakerkabel:

Bonus:
#6:

#7:

Nu nog een receiver (en andere fronts (en andere rears))...
Hmm daar heb ik denk ik geen foto's van. Maar in de woonkamer heb ik zelf een goot gemaakt.Yotta schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:50:
[...]
Mystikal, heb je misschien ook foto's van het freeswerk enzo? Heb je meerdere buisjes, of een gootje voor het kabelwerk?
Ik vind het resultaat heel mooi
2 smalle latjes aan de zijkanten en een plankje erboven.
In de keuken 3 pvc pijpen van 16mm. Echter hier adviseer ik een afvoerpijp (als je muur dik genoeg is). Dat scheelt knippen en solderen

Mijn grote tv hangt echter aan een 7cm gipsblokken muurtje en had ik zeer weinig ruimte.. de bouten gingen er 'bijna' doorheen toen ik hem ophing... Maar goed hij hangt nu zeer goed :-)
Basement Bios ---- Exo-S
Bij hifi corner?MartijnGizmo schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:58:
Ik ben een betere audio-setup bij elkaar aan het sprokkelen, en zag nou bij een audiozaak hier in de stad een nette Mordaunt Short Avant 905 center als occasion. Die wilde ik sowieso al hebben, dus maar vast even opgehaald, stuk fatsoenlijk speakersnoer kreeg ik er ook nog bij.
Nu nog een receiver (en andere fronts (en andere rears))...
Ik zou je graag een Harmony afstandsbediening aanraden! Logitech heeft mooie vanaf zo`n €30,00 dacht ik, zelf heb ik een TC30 van Harman/Kardon. Een must have! En dat bespaard je een hoop ruimte aangezien je zegt dat je niet zo veel ruimte hebt hahaSpeedfreakR schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:28:
Na een tijdje al jullie setup's te hebben bewonderd en mijn complimenten aan jullie allen, nu ook mijn setup maar een keer posten,
[afbeelding]
Even voor de duidelijkheid ik ben 18 jaar (Vrijdag 22 feb '08 dan) en woon nog thuis, dus echt veel ruimte heb ik niet
![]()
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Verwijderd
netjes, ik zie de gravity xxl? die heb ik ook, heerlijk pc setje.SpeedfreakR schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:28:
Na een tijdje al jullie setup's te hebben bewonderd en mijn complimenten aan jullie allen, nu ook mijn setup maar een keer posten,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat u ziet:
TV: Phillips 32PF5321 (HD-ready 32")
Receiver: Onkyo TX-SR605
Boxen: KEF KHT2005.2
Sennheiser TR120
Playstation 3
Xbox 360
PSP Phat
UPC digital ontvanger
iPod Video 5G (iPod Touch 16gb is binnen maar staat niet op de foto)
Laptop: Asus F3 (T7500, 2gb, 8600m GS, 15,4" scherm)
Desktop: AMD 4200+, HD2900XT, 2gb geheugen, Creative X-Fi Xtreme Gamer - Fatal1ty.
2 Tweak pc's: HP en een Compaq
Geluid van de desktop gaat via een Coax naar de receiver en beeld gaat met een HDMI kabel naar de TV.
Even voor de duidelijkheid ik ben 18 jaar (Vrijdag 22 feb '08 dan) en woon nog thuis, dus echt veel ruimte heb ik niet
![]()
Zat ik zelf ook al aan te denken, misschien nog in de toekomstW.Wezz schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:25:
[...]
Ik zou je graag een Harmony afstandsbediening aanraden! Logitech heeft mooie vanaf zo`n €30,00 dacht ik, zelf heb ik een TC30 van Harman/Kardon. Een must have! En dat bespaard je een hoop ruimte aangezien je zegt dat je niet zo veel ruimte hebt haha![]()
.

Nee het is niet de XXL, ik heb de normale versie (geen opening aan de zijkant),een keer gekocht voor €40 bij MM super setje.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:04:
[...]
netjes, ik zie de gravity xxl? die heb ik ook, heerlijk pc setje.

Had 2 speaker steunen besteld;

En 2 bordjes voor onder mijn lcd;

Verwijderd
Ik zoek ook zo'n laptop als jij hebt. Is hij goed voor gamen? Ik zie dat hij maar 128mb aan video geheugen heeft, maar wel een goede videokaart. Hoe ervaar jij dit?
Ehr, pm? of een ander topic..Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:26:
Hoi SpeedfreakR,
Ik zoek ook zo'n laptop als jij hebt. Is hij goed voor gamen? Ik zie dat hij maar 128mb aan video geheugen heeft, maar wel een goede videokaart. Hoe ervaar jij dit?
Op zich zou dat erg handig zijn met zoveel AB's, maar ik zie sowiezo al een PS3 en XBOX360 AB die volgens mij allebei met Bluetooth werken en niet vervangen kunnen worden. Verder kon de programmeerbare AB die bij mijn receiver zat (Marantz RC8001SR bij SR-8001 receiver) niks leren van mijn UPC Mediabox AB die ik ook op de foto zie. Je zou dan in het ergste geval dus nog steeds met 4 (!) AB's zittenW.Wezz schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:25:
[...]
Ik zou je graag een Harmony afstandsbediening aanraden! Logitech heeft mooie vanaf zo`n €30,00 dacht ik, zelf heb ik een TC30 van Harman/Kardon. Een must have! En dat bespaard je een hoop ruimte aangezien je zegt dat je niet zo veel ruimte hebt haha![]()
.
Ik heb (www.ibood.com)mac1987 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:37:
[...]
Op zich zou dat erg handig zijn met zoveel AB's, maar ik zie sowiezo al een PS3 en XBOX360 AB die volgens mij allebei met Bluetooth werken en niet vervangen kunnen worden. Verder kon de programmeerbare AB die bij mijn receiver zat (Marantz RC8001SR bij SR-8001 receiver) niks leren van mijn UPC Mediabox AB die ik ook op de foto zie. Je zou dan in het ergste geval dus nog steeds met 4 (!) AB's zitten
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Een harmony werkt prima icm de xbox360.mac1987 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:37:
[...]
Op zich zou dat erg handig zijn met zoveel AB's, maar ik zie sowiezo al een PS3 en XBOX360 AB die volgens mij allebei met Bluetooth werken en niet vervangen kunnen worden. Verder kon de programmeerbare AB die bij mijn receiver zat (Marantz RC8001SR bij SR-8001 receiver) niks leren van mijn UPC Mediabox AB die ik ook op de foto zie. Je zou dan in het ergste geval dus nog steeds met 4 (!) AB's zitten
Verwijderd
ah okay, kon het niet zo goed zien.. ik heb zelf de XXL uitvoering.. en ik ben er zeer over te spreken.. ik was naar wat verschillende setjes (2.1) aant luisteren en logitech viel af door vervorming bij hoge volumes, deze blaast gewoon door zonder vervorming e.d met bijna alle soorten muziek van harde bass tot rock etc.SpeedfreakR schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:10:
[...]
Zat ik zelf ook al aan te denken, misschien nog in de toekomst![]()
[...]
Nee het is niet de XXL, ik heb de normale versie (geen opening aan de zijkant),een keer gekocht voor €40 bij MM super setje.
[afbeelding]
Had het niet beter gestaan als die bordjes op gelijke hoogte hadden gehangenRobbie T schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:23:
Een kleine update van mijn kant!
Had 2 speaker steunen besteld;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
The devil is in the details.
Ik zat er me er stiekem ook al aan te storen.Hahn schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:49:
[...]
Had het niet beter gestaan als die bordjes op gelijke hoogte hadden gehangen
Het staat wat speelser zo. En het lijkt inderdaad wel wat apart zo hoor..Totaal plaatje geeft een ander gezicht. En zal er nog eens naar kijken. Kan ze toch zo veranderen.Hahn schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:49:
[...]
Had het niet beter gestaan als die bordjes op gelijke hoogte hadden gehangen
Je weet dat dat bi-wiring-plaatje waarschijn een stuk beter is dan het stukje 0,75mm2 of 1,5mm2 standaard speakerkabel dat je er nu tussen hebt zitten? Contact oppervlak met de klemmen is groter van het plaatje, en ook het oppervlak (wat het daadwerkelijke electrische signaal draagt).MartijnGizmo schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:58:
[...]
Bi-wiring-plaatjes maar meteen vervangen door speakerkabel:
[...]
Niet dat je het hoort overigens...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
ik zie deze mod op hifi forums anders erg vaak, daar beweren ze dat een stukje speakerkabel stukken beter is dan het standaard plaatje.deepbass909 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:53:
[...]
Je weet dat dat bi-wiring-plaatje waarschijn een stuk beter is dan het stukje 0,75mm2 of 1,5mm2 standaard speakerkabel dat je er nu tussen hebt zitten? Contact oppervlak met de klemmen is groter van het plaatje, en ook het oppervlak (wat het daadwerkelijke electrische signaal draagt).
Niet dat je het hoort overigens...
Lavardin zet in de handleiding dat alle signaalkabels vanaf de versterker recht naar achteren moeten liggen. Is dat dan ook waar?JottemJ schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:30:
Monitor Audio zet het zelfs in de handleiding, moet toch wat zeggen lijkt me
Verwijderd
Haha monecuul overdracht!Barry|IA schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:41:
Met die stukjes kabel tussen je connectoren kun je een behoorlijke vooruitgang boeken in de rust van het geluidsbeeld. Maar op jouw manier heb je de klank zojuist verpest. Jouw verbindingskabels wijzen met de holle kant naar elkaar toe. Op deze manier krijg je een flinke moleculenoverdracht waardoor je rust totaal aan gort is.
[...]
Lavardin zet in de handleiding dat alle signaalkabels vanaf de versterker recht naar achteren moeten liggen. Is dat dan ook waar?
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:47:
[...]
Haha monecuul overdracht!Geloof je ook dat je niet te dicht bij vervelende mensen in de buurt moet gaan lopen anders komen die moneculen op jou en kan je ook nog zo vervelend gaan worden! Geloof echt niets van je verhaal

Betere foto volgt als ik fatsoenlijk het light geregeld krijg in mijn huiskamer.
De TV
Samsung PS-42Q92 Hd Ready Plasma scherm

De Toshiba 42" full HD LCD gaat weer retour.
De Digitale ontvanger
UPC Thomson digitale Tv ontvanger
De HDD Recorder
Packard Bell Easy HDD Recorder 80 DIVX edition
(was een van de eerste betaalbare HDD recorders maar hij maakte een gruwlijke bak herrie Fan is achter aangepast en in rubbers gemonteerd wat een stuk scheelt) En DIVX kan nu ook met de home cinema set dus hij wordt eigenlijk niet eens meer gebruikt
De Home Cinemaset
Philips HTS3357/12 Home Cinemaset
Met HDMI output en DVD upscaling en divx support.
De achterste speaker zijn al zuilen de voorste staan nu op een setje vogels standaarden
De Funconsole
Nintendo Wii
De Serious console + Bluray speler
Sony Playstation 3
alles zit met
HQ high Quality kabels verboden HDMI HDMI SWITCH TOSLINK en RCA + TOSLINK->RCA convertor om het ps3 geluid op de home cinemaset te krijgen.
alle andere consoles staan niet meer beneden
Gamecube, Xbox, N64, Dreamcast, SNES, NES, Megadrive en dan nog alle gameboys en gamegear
Net nog ff een Logitech Harmony 525 Universele afstandsbediening aangeschaft voor 5 tientjes om alle andere te vervangen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Goed bezig, Plasma > LCDharley schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:45:
Fotootje+tekst
Nog een paar plaatjes van m'n setup:

En nog een uitzicht fotootje + filterbright lijnen die je goed kan zien hiero (normaal niet zichtbaar):

[ Voor 20% gewijzigd door ksi op 20-02-2008 18:52 ]
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
Welke wandbeugel gebruik jij voor die LCD?Robbie T schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:23:
[afbeelding]
Omdat hij defect is geleverd (geen fatsoenlijk werkende HDMI ingangen) en ze hem eerste wilde repareren toen omruilen toen weer repareren toen weer omruilen en eigenlijk zou hij gisteren omgeruild worden maar toen kreeg ik maandag weer te horen dat de nieuwe er nog niet was en deze mischien as donderdag pas geleverd werd dus as vrijdag pas omgeruild zou kunnen worden.Boeie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:27:
Waarom gaat die toshiba (die had je van onedayfly?) retour?
In de tussentijd ben ik al die tijd ook blijven twijfelen of ik toch niet beter een plasma had kunnen aanschaffen. Toen maandag bekend werd dat het weer uitgesteld werd was ik het ook bue om te wachten en heb gezegd dat ze hem maar retour komen halen. Ben direct de plasma gaan halen en heb daar geen spijt van.
Analoge tv is zeker mooier je ziet dit vooral bij de logo's van de zenders bijvoorbeeld net5 is het logo nu gewoon een fatsoenlijk scherp logo en geen wazige roze vlek wat het wel was bij de toshiba. Ook krijg ik nu niet na 1 uur tv kijken al hele moeie ogen wat ik bij de toshiba wel had (Waarschijnlijk nog te fel afgesteld maarhad geen zin meer om een tv verder af te stellen die toch retour ging) en het verschil tussen full hd en hd-ready is dus niet zichtbaar op mijn kijkafstand (3,5/4 meter) Daarnaast irriteerde ik me ook aan de toch beperkte kijkhoek van de toshiba LCD. De kijkhoekzelf was enorm maar wel al heel vlug met verkleuring van het beeld. AL met AL wilde ik dus toch weer plasma en gisteren in de winkel vond ik de samsung mooier als de PV70 en die was ook nog eens 100 euro goedkoper na wat lullen en wel nieuw in doos direct leverbaar. Ik heb ook geen twijfel meer gehad of ik nu wel de goede had en dat had ik bij de toshiba nog iedere dag...
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Slightly offtopic, maar heeft 1dayfly.nl helemaal niet moeilijk gedaan?harley schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:38:
[...]
Omdat hij defect is geleverd (geen fatsoenlijk werkende HDMI ingangen) en ze hem eerste wilde repareren toen omruilen toen weer repareren toen weer omruilen en eigenlijk zou hij gisteren omgeruild worden maar toen kreeg ik maandag weer te horen dat de nieuwe er nog niet was en deze mischien as donderdag pas geleverd werd dus as vrijdag pas omgeruild zou kunnen worden.
In de tussentijd ben ik al die tijd ook blijven twijfelen of ik toch niet beter een plasma had kunnen aanschaffen. Toen maandag bekend werd dat het weer uitgesteld werd was ik het ook bue om te wachten en heb gezegd dat ze hem maar retour komen halen. Ben direct de plasma gaan halen en heb daar geen spijt van.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
'moleculenoverdracht' klinkt best grappigBarry|IA schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:41:
Met die stukjes kabel tussen je connectoren kun je een behoorlijke vooruitgang boeken in de rust van het geluidsbeeld. Maar op jouw manier heb je de klank zojuist verpest. Jouw verbindingskabels wijzen met de holle kant naar elkaar toe. Op deze manier krijg je een flinke moleculenoverdracht waardoor je rust totaal aan gort is.
Ik denk als je elke morgend je oren uitkuist waardoor het aantal moleculen verminderd die de geluidsgolven vanuit je speakers mogelijk zouden kunnen tegenhouden meer verschil opleverd
Eentje van Barkan. Werkt perfect. Koste iets van 35 euro o.i.d. (Bij de praxis)Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:26:
[...]
Welke wandbeugel gebruik jij voor die LCD?Ik heb namelijk dezelfde hangen hier

[ Voor 26% gewijzigd door Robbie T op 20-02-2008 20:36 ]
Het eerste wat ik heb gedaan met mijn huidige speakers was stukjes van den Hul bekabeling tussen de bruggen plaatsen. Wéreld van verschil!jos707 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:22:
[...]
'moleculenoverdracht' klinkt best grappigIk heb overigens ook gewoon de plaatjes laten zitten bij mijn MA RS6'en. Ik hoor namelijk 0,0% verschil bij het verbinden via een stukje speakerkabel.
Ik denk als je elke morgend je oren uitkuist waardoor het aantal moleculen verminderd die de geluidsgolven vanuit je speakers mogelijk zouden kunnen tegenhouden meer verschil opleverd
Zo luisterde ik bij mijn vorige speakers ook altijd zonder frontje....ook echt een dramatisch groot verschil!
Maar nu was het ook zo dat er bij deze speakers niet eens bruggetjes meegeleverd werden, dus ik moest er zelf wel wat tussen stoppen, anders zou ik alleen hoog hebben of juist geen hoog. En de van den Hul bekabeling heb ik gekregen.
En de frontjes van mijn vorige spakers waren gemaakt van MDF en dienden alleen ter bescherming tijdens transport, maar die lieten dus niet zoveel geluid door.
Maar die plaatjes kunnen op zich best van dubieuze kwaliteit zijn, hoewel dat volgens mij de laatste jaren wel steeds meer aandacht krijgt. De verschillen worden dus steeds kleiner (en ze waren al heel klein op zich). Maar ja....het kost je misschien 20cm van je bekabeling....vind ik het toch soms een fijn gevoel dat er gewoon een mooi stukje koper zit daar.
Ik ben al tijden gestopt alles maar te willen verklaren....ik ben zeg maar wat meer in touch met mijn feminine side.
[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 20-02-2008 20:37 ]

[

Specs:
Mordaunt Short Avartar 5.1 set
Philips PF5331 LCD tv
Marantz SR3100 Receiver
Xbox 360
Nintendo Wii
HTPC voor het afspelen van HD films / Muziek etc.
Kabels etc moet ik nog een beetje wegwerken:)
[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 20-02-2008 21:14 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Nope waarom zouden ze ?spaceboy schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:40:
[...]
Slightly offtopic, maar heeft 1dayfly.nl helemaal niet moeilijk gedaan?
1 geldt zowiezo 7 dagen recht van retour zonder opgaaf van reden.
2 produkt voldoet niet aan de opgegeven specificaties (HDMI ingangen ondersteunde geen HDCP op een of andere manier)
3 Opgegeven reparatie/omruiltijd werd niet gehaald.
Sterker nog ik had mijn geld vorige week al retour en daarna wilde ze hem ineens wel omruilen als dat was gebeurd had ik het bedrag ff opnieuw moeten overmaken maar ik wilde mijn geld zsm retour zodat ik een andere kon halen. Wat dat betreft heb ik absoluut geen klagen over 1dayfly. Hij is ook afhankelijk van zijn leverancier enzo maar hij is zeker welwillend.
Mag ik vragen waarom je een drieluik koopt en 'm dan vervolgens zo (dus alle drie de delen tegen elkaar aan) ophangt?Possible schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:59:
Ik zal ook nog eens een aantal fotos posten van mijn home cinema inrichting:
[knip]
Specs:
Philips PF5331 LCD tv
Marantz SR3100 Receiver
Xbox 360
Nintendo Wii
The devil is in the details.
Op de foto lijkt het dat er weinig ruimte tussen zit, maar er zit wel degelijk veel ruimte tussenHahn schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:50:
[...]
Mag ik vragen waarom je een drieluik koopt en 'm dan vervolgens zo (dus alle drie de delen tegen elkaar aan) ophangt?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Strakke inrichting! Met kabels netter weggewerkt wordt het idd nog strakker.Possible schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:59:
[knip]
afbeelding
[knip]
Zie ik het nu goed dat (normaal gesproken), je front speakers als rear gebruikt en vice versa en je center speaker richting je plafond gericht is? Waarom kies je hiervoor
spul, kabels, beeld, geluid.
Die wil ik ook wel
Die Philips lichtdinges ( ben de naam kwijt ), maakt het wel af vind ik persoonlijk.
Enkel had ik hem niet op dat gelig/groen gezet, in roze/rood/blauw/paars komt ie mooier tot ze'n recht.
Heb er zelf ook zo een, en het zijn eccht wel sfeermakers
-| Hit it i would ! |-
Waarom heb je je center zo achter het scherm hangen en niet eronder neergezet?Possible schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:59:
Specs:
Philips PF5331 LCD tv
Marantz SR3100 Receiver
Xbox 360
Nintendo Wii
Appart om de sattelieten voor te hangen en de zuilen achterPossible schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:59:

Heb je daar een speciale reden voor?
edit: aaaaaaah stupid! had de deur niet gezien
[ Voor 14% gewijzigd door Wootism op 21-02-2008 10:18 ]
De reden waarom ik mijn Center achter de televisie heb hangen, is omdat het anders veel te druk is allemaal. Ik ben ook opzoek naar een kleineren centerspeaker zodat deze alsnog voor kan staan. Maar goed.. ik heb deze set dan ook gekocht voor 370 euro, dus je hoort mij niet klagen
[ Voor 21% gewijzigd door Possible op 21-02-2008 11:52 ]

Nou u ziet:
Samsung LE32S81B
Logitech Z3-E (wordt vervangen binnekort....)
Diverse consoles
Oude nostalgische Philips Stereo
Windows Pc
Mijn 1 dag oude HP laptop....
Het is niet allemaal top, vooral de geluidsset voor mijn tv niet maar deze wordt denk ik binnen enkele maanden vervangen door een Logitech Z-5500
Verder ben ik nog inwonende bij mijn ouders en ben ik zelf toch wel zeer tevreden met mijn spul...

[ Voor 8% gewijzigd door Sandman I op 22-02-2008 10:39 ]
Na aanleiding van jouw tip zelfs uit een ander topic, kan dat!?CycloneX schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:23:
Die standaards zijn van conrad he? ik heb die namelijk in het zilver toevallig ook dezelfde speakers zalig zijn ze he
Hehe denk dat ik er voor achter ook nog 2 ga halen (of monteren aan de wand, weet niet wat beter is).
@sandman, leuke set! Waarvan is die poster achter je televisie?
Zou echt doorsparen voor een reciever + boxen of iets dergelijks. Als je straks uit huis bent heb je minder te besteden en bovendien heb je aan een reciever later veel meer dan een setje z5500 box(jes) no offence voor degene die het wel hebben staan trouwens
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php
Toevallig dacht ik hetzelfde, rare uitdrukking is het zeker
Verwijderd
[...]
Volgens mij is die van Sin City. Ik kan het fout hebben hoor.
Een laptopje word een standaard item in HT...Blijkbaar
Wil niet achterblijven...doe ik mee. Gloednieuwe HP

[ Voor 76% gewijzigd door silitek op 22-02-2008 09:32 ]
Tubes....It's what make music music!
Visonik Evolution 6.....Chaoss schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:39:
welke speakers zijn dat?
Volgens mij zou je zelfs een nieuwe kandelaar als excuus gebruiken om je set maar weer eens te kunnen posten.silitek schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:19:
Wil niet achterblijven...doe ik mee. Gloednieuwe HP![]()
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Speakers hangen definitief aan de Yaoin..HK reciever staat er eigenlijk voor "spek en bonen". Komt enkelt nog aan met een DVD om center, rear en sub aan te sturen. Mag ook uitblijven, fronts maken dat ruimschoots goedberties schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:10:
@silitek en ontopic; Ik vraag me af hoe jij alles eigenlijk bekabeld hebt? De speakers, zitten die direct op je Yaoin-amp, of op je HK-amp, of wissel je dat om afhankelijk van wat je luistert?
Denon DVD1740 hangt analoog aan de Yaoin en Optical aan de HK reciever. Geld ook voor de Topfield HDtv reciever.
[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 22-02-2008 10:29 ]
Hij is inderdaad van Sin CityMartijn1990 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:56:
[quote]ksi schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:01:
[...]
Volgens mij is die van Sin City. Ik kan het fout hebben hoor.
noooit van gehoord

TV
Sony 46" KDL-X3500
Aangesloten met hirschmann tv kabel
DVB-C Digitale tv van casema via Alphacrypt Classic CAM Modulle
Aangesloten via hdmi naar versterker en optical
Beamer
Panasonic PT-AE900E
720P beamer aangesloten via hdmi
Projectie scherm is 220 cm breedt van Beamax
Reciever
Denon 3808 7.1 met Faroudja Upscaler 1080p
Speakers
Zuilen : JBL Northridge e100
Rear : JBL Northridge E20
Center : JBL Northridge EC35
Sub : JBL Northridge E250P
Aangesloten met Monster speaker kabel
Xbox 360, Aangesloten via HDMI (monster)
Nintendo Wii via componenent
Playstation 3 Aangesloten via hdmi monster kabel
------------------
Nieuw heb ik nu een media center pc
ik had een xbox en een dvd spelertje, maar die zijn door de htpc vervangen
Specs HTPC
Zalman HD135 Kast met afstands
Zalman ZM500-HP voeding
Amd Phenom 9600
Scythe Ninja Mini
2 x Sharkoon SilentEagle 1000, 120 x 120 x 25 mm
M2A-VM HDMI
4Gb Ram, Kingston KHX6400D2UL/1G,1024MB, 800MHz, DDR2. PC6400
3 x Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Samsung SH-S203B,OEM
AC Ryan USB2.0 Cardreader
Ati 2600XT Passieve videokaart
AuzenTech X-Plosion 7.1 DTS
Logitech diNovo Edge
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit
Mediaportal als mediacenter os
Super htpc die zeer stil/koel/snel is
1080p is nergens een probleem, maximaal 44% cpu met b.v. de vogelscene van planet earth
En een playseat evolution met Logitech G25 stuur en gearbox
Voor jou is er ook wat onderweg uit China..las ikChaoss schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:45:
[...]
noooit van gehoordzien er wel leuk uit, bevallen ze goed aan je buizenamp?
Specificatie's:
http://www.visonik.nl/nl/evolution.php
[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 22-02-2008 11:34 ]
onderkast 400 euro
Ziet er sjiek uit hoor, maar ik vraag me af waarom je alles in donker/zwart hebt gekozen? Als ik naar die foto's kijkt komt alles als een knots de kamer in zeg maar
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Scherm: Cat LCD 26" (HD-Ready)
Surround: Logitech Z-5500 (2e uitvoering)
Afspeelapparaat/Console: PS3 60GB, aangesloten d.m.v. HDMI (TV) en Optical (Surround).
Verder gebruik ik mijn laptop voor het streamen van audio en video.
(Laptop met windows vista, ik stream met WMP11)
[ Voor 10% gewijzigd door Darkfreak op 22-02-2008 12:03 ]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
die racestoel is wel heel erg coolI_am_akira schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:16:
Hier dan ook mijn setje - met update -
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
.......
zal in het echt wel meevallen, wij hebben thuis Wenge kleurige meubles, staat imho stukken sjieker dan wit of nog veel erger beuken/mapleRamon schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:53:
[...]
Ziet er sjiek uit hoor, maar ik vraag me af waarom je alles in donker/zwart hebt gekozen? Als ik naar die foto's kijkt komt alles als een knots de kamer in zeg maarWaarom geen lichte houtkleur of wit? Vind vooral dat meubel boven de TV erg storend in het geheel.

ik heb berkenfineer gehad, was ik nu op uit gekeken.
hoe dan ook, hij is dope!!! dat hangkastje, ook bij die winkel toch?I_am_akira schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:15:
het is ook geen zwart, het is meer koffie zwart
ik heb berkenfineer gehad, was ik nu op uit gekeken.
En wat kostte die 'hangende kast'?I_am_akira schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:37:
trendhopper classico serie meubels
onderkast 400 euro
Intentionally left blank.
Een SCD 2000deBennie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:44:
Mijn set:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- Marantz pm17mkII
- Philips SCD2000 sacd
- Philips cd960
- Philips dac960 tda1541a S2
- Marantz cd11LE
- Mission 780's
- 2x van den hul 102mk3
- paar oehlbach kabels
- hey steven!
Die dingen zijn peperduur !
Verwijderd
heel erg mooie set!![b][message=29646287,noline]I_am_akira schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:16
en ik vind het juist heel mooi dat kastje erboven met die donkere kleuren, zo zie je maar weer dat smaken flink verschillen.
kun je die race stoel ook gebruiken voor de xbox en ps? of alleen voor je htpc?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.