Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 297.319 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
Cubefanatic schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:27:
Zit momenteel op onboard audio maar ben nog van plan om er een fatsoenlijke geluidskaart voor te nemen, weet allen nog begod niet welke (X-Fi gehad, staat te koop).
Vanwaar is die X-Fi te koop? Wat was ermee dat je niet tevree bent?

Ennog iets wat in me opkwam, als je je PC als MCE PC gebruikt, die onboard 5.1 geluidskaarten zijn volgens mij niet je van het. En iedeeren heeft het altijd over de spdif die ze gebruiken. Ik gebruik die ook. Maar is dat uiteindelijk nu zoveel beter als de normale tulp stekkers naar je versterker toe?

[ Voor 8% gewijzigd door Webbah op 05-02-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

- Tannoy DC6 Revolution Signature speakers
God, die zien er lekker uit, zeg. Echt mooi. Ben altijd wel een fan geweest van Tannoy hun luidsprekers... 't zijn immers ook Britten ;)

Wat betreft die soundcard, de M-Audio Audiophile?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:48
Webbah schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:18:
[...]

Vanwaar is die X-Fi te koop? Wat was ermee dat je niet tevree bent?

Ennog iets wat in me opkwam, als je je PC als MCE PC gebruikt, die onboard 5.1 geluidskaarten zijn volgens mij niet je van het. En iedeeren heeft het altijd over de spdif die ze gebruiken. Ik gebruik die ook. Maar is dat uiteindelijk nu zoveel beter als de normale tulp stekkers naar je versterker toe?
Mja, tis een Elite pro en voor mijn doen zit er achteraf gezien gewoon te veel zooi op. Heel die breakoutbox gebruikte ik in de praktijk als volumeknop. En toen ik laatst eens me onboard teste (X-fi heb al op drie mobo's gezeten, onboard niet meer gebruikt sinds AC'97) vond ik daar niet eens zo schokkend veel verschil in zitten. Zo'n Realtek ALC885/9 chip is erg goed te doen, ruis is er nauwelijks meer. Maar toen had ik deze speakers nog niet, ik ben es benieuwd of een losse geluidskaart van bv Terratec of M-Audio veel verschil gaat maken. Maar zie maar es een toko te vinden dat je ze op voorhand kunt testen, liefst op je eigen set.

Wat dat SPDIF betreft, geluid is hoe dan ook analoog. Ergens in de keten hoort een DAC te zitten. Bij onboard audio gebruik je de DAC van je audiochip, bij SPDIF gebruik je bv de DAC van je receiver. Ik heb echter een echte versterker (wel integrated) en het enige dat zo'n ding doet is een analoog tulpsignaal voldoende power geven voor je speakers. Digitaal signaal zijn ook eentjes en nulletjes waarbij analoog signaal het echte geluid is zeg maar en om dat fatsoenlijk te versterken ben je gewoon een hoop geld bij. Zoek desnoods een dure CD-speler (Atoll CD100 bv), het loopwerk is meestal gewoon standaard Philips spul etc. De kosten zitten em voornamelijk in een fatsoenlijk DAC en voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Erg mooi meubel zo te zien!! Mooi hoor!! Heb je nog in progress pics van je meubel??
En was het verven niet erg lastig zelf?

[ Voor 20% gewijzigd door MrBaaco op 05-02-2008 22:09 ]

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Net nog een paar foto's geschoten.
Heb de Tv nu in het midden van de meubel gezet. en centraal tussen de luidsprekers... dus het kijken al een stuk beter zo :)

Ik heb al een paar kabels besteld. DVI-->HDMI, en een OFC scart kabel. dus als die binnen zijn. maak ik nog een paar foto's maar wel met daglicht. of meer tijd nemen + licht voor mooie foto's.. ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/ngc9ip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2qtiziu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/29vnvxj.jpg

:9

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Vrij off-topic, maar waar heb je die Pringles vandaan!? Die heb ik er nog niet bij staan (en heb er toch nu als ik me niet vergis 110 verschillende...) ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/pringles_thumb.jpg

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17

DaRoot

Some say...

Arnold-D schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:35:
Net nog een paar foto's geschoten.
Heb de Tv nu in het midden van de meubel gezet. en centraal tussen de luidsprekers... dus het kijken al een stuk beter zo :)

Ik heb al een paar kabels besteld. DVI-->HDMI, en een OFC scart kabel. dus als die binnen zijn. maak ik nog een paar foto's maar wel met daglicht. of meer tijd nemen + licht voor mooie foto's.. ;-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

:9
Beetje off-topic in dit geval, maar waar heb je die ultra-coole VW's vandaan? Vooral die T1.. wow!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:28
spaceboy schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:48:
[...]

Vrij off-topic, maar waar heb je die Pringles vandaan!? Die heb ik er nog niet bij staan (en heb er toch nu als ik me niet vergis 110 verschillende...) ;).

[afbeelding]
Jij hoeft zeker nooit te werken aan dat bureau? })

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

MrBaaco schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:07:
[...]

Erg mooi meubel zo te zien!! Mooi hoor!! Heb je nog in progress pics van je meubel??
En was het verven niet erg lastig zelf?
Helaas, ik heb geen foto's gemaakt van de bouw van mijn meubeltje. Ik had het eerst helemaal uitgewerkt in Google Sketchup, maar ik ben door een computercrash de originele tekeningen kwijtgeraakt.
Het verven was absoluut niet lastig. De sleutelwoorden hierin zijn schuren, plamuren, schuren plamuren, schuren en plamuren. Daarnaast niet beknibbelen op de verf, maar gewoon goede MDF grondverf kopen (2 lagen) en een goede Wyzonol of iets dergelijks industrielak. Dan heb je voor ongeveer een kleine 100 euro aan verf, maar het wordt tenminste mooi.
Ik wilde het meubel in de eerste plaats laten spuiten met autolak, maar dat werd weer net eventjes te duur, dus vandaar de keuze om het zelf te verven.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

S2801 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:15:
[...]

Jij hoeft zeker nooit te werken aan dat bureau? })
Het is geen bureau. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, sinds vrijdag een paar nieuwe speakers voor pc/werkplek/gameplek etc gehaald en dat spul is van dergelijke kwaliteit dat het hier ook wel eens getoond mag worden. Let alsjeblief niet op de berg zooi, opruimen staat al maanden bovenaan me lijstje things to do before I die maar ik kom er gewoon nooit aan toe :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wederom, let niet op de rotzooi 8)7

Anyway, u ziet:

- PC (Silverstone SG01, C2D E6600, 4GB ram, HD 3870, Raptor 150GB en 5x1TB in raid 5 op Areca ARC1220)
- 2x Samsung 215TW (heerlijke panelen)
- Wii
- Bus pringles (ben verslaaaaaafd aan pringles :D :D )

En het gedeelte waar het hier om gaat:

- Tannoy DC6 Revolution Signature speakers
- Atoll IN100 versterker

Zit momenteel op onboard audio maar ben nog van plan om er een fatsoenlijke geluidskaart voor te nemen, weet allen nog begod niet welke (X-Fi gehad, staat te koop). Spul wordt voornamelijk gebruikt voor muziek, erg veel soorten met voorkeur voor metal en cult spul als Jarre en Mike Oldfield. Films maar zat op harde schijven, series etc ook, games etc ook (games alles legaal overigens).

Verder ligt er nog een media center op de Atoll die binnenkort te koop staat, wil er eentje gaan bouwen op basis van een Silverstone ML02. Voorlopig doe ik het iig hier mee, speakers en versterker net gekocht en die wil ik de eerstkomende dertig jaar ook niet meer kwijt, wat een geluid _/-\o_

Questions?
Het ligt overal wel es vol das waar >:) maar je zou wel echt iets aan je kabels kunnen doen achter je toestellen da enkel 10 minuutje een inspanning en dit op zich zou al een pak schelen lijkt lij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
spaceboy schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:48:
[...]

[afbeelding]
Ehm, da's pringles bolognese, ligt gewoon bij de Appie Heijn in Zundert in het schap. Had daar zaterdag nog een of andere Griekse kaas smaak uit de bak gevist ook :)

@spykiller:

Heb dat meermalen geprobeerd maar ik zit regelmatig op een lanparty en dan breek ik de helft af (incl UPS en al) dus dat blijft bij mij nooit goed. Nja, kabels is al jaren een chronisch probleem bij mij. Moet serieus wat aan gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:34

Metro2002

Memento mori

Wanneer ga je kabelbinders kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Zie post boven je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
Nvm ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Mektheb op 06-02-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
Cubefanatic schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:37:
[...]
Ehm, da's pringles bolognese, ligt gewoon bij de Appie Heijn in Zundert in het schap. Had daar zaterdag nog een of andere Griekse kaas smaak uit de bak gevist ook :)
Grappig iemand anders uit de omgeving zundert hierzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

DaRoot schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:05:
[...]

Beetje off-topic in dit geval, maar waar heb je die ultra-coole VW's vandaan? Vooral die T1.. wow!
T1 => Ebay
Kever... van een Model-winkel in de buurt

serie heet "jada toys Dubcity"

En het is erg leuk spul. Old skool Getuned :+ en mooi spul

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Rexomnium schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:16:
[...]
Helaas, ik heb geen foto's gemaakt van de bouw van mijn meubeltje. Ik had het eerst helemaal uitgewerkt in Google Sketchup, maar ik ben door een computercrash de originele tekeningen kwijtgeraakt.
Het verven was absoluut niet lastig. De sleutelwoorden hierin zijn schuren, plamuren, schuren plamuren, schuren en plamuren. Daarnaast niet beknibbelen op de verf, maar gewoon goede MDF grondverf kopen (2 lagen) en een goede Wyzonol of iets dergelijks industrielak. Dan heb je voor ongeveer een kleine 100 euro aan verf, maar het wordt tenminste mooi.
Ik wilde het meubel in de eerste plaats laten spuiten met autolak, maar dat werd weer net eventjes te duur, dus vandaar de keuze om het zelf te verven.
Ah oke, jammer... En idd, als je zoiets doet, doe het goed! Zeker voor in de living.

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Arnold-D schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:04:
[...]

T1 => Ebay
Kever... van een Model-winkel in de buurt

serie heet "jada toys Dubcity"

En het is erg leuk spul. Old skool Getuned :+ en mooi spul
Ik zie het ja... heb ook ff op ebay gekeken.. en op marktplaats enzo.. moeilijk aan te komen geloof ik..
maar errrrrug cool ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubefanatic schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:37:
[...]

@spykiller:

Heb dat meermalen geprobeerd maar ik zit regelmatig op een lanparty en dan breek ik de helft af (incl UPS en al) dus dat blijft bij mij nooit goed. Nja, kabels is al jaren een chronisch probleem bij mij. Moet serieus wat aan gebeuren...
Een goede oplossing zijn van die snelkabelbinders die vlug met een knijptang kunnen open gemaakt worden en ze zijn zeer goedkoop zodat je makkelijk en vlug een nieuw kan aanbrengen
Afbeeldingslocatie: http://holland.mossplastics.com/images-cat/cable_ties.jpg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:38
Of klittenbandjes, die kun je hergebruiken. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Xander schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:52:
Of klittenbandjes, die kun je hergebruiken. :P
Of je gebruikt herbruikbare tie-wraps, die kan je met een klein palletje weer terugschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Volg dit topic al geruime tij dus dacht laat ik nu ook maar eens een post doen.
Let niet op de luidsprekers, nieuwe set+sub is in bestelling :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/1.jpg
[ Nieuwe reciever ]

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/2.jpg
[ Opstelling ]

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/3.jpg
[ Oude rears ]

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/4.jpg
[ Opstelling boven :P ]

Uiteraard maak ik ff een update als de nieuwe spullen er zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:46:
[afbeelding]

Ik heb vandaag ook mijn eerste stappen in de HiFi wereld gezet, na veel luisteren zijn het de Kef Q5's geworden :D En nu maar inspelen!
Hoe bevallen de Q5's ? zou je een omschrijving kunnen geven kwa geluids klank en waarom je uiteindelijk voor deze speakers heb gekozen ?

En heb je toevallig ook de iQ7's of IQ5's beluisterd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:28

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:09:
Hey

Volg dit topic al geruime tij dus dacht laat ik nu ook maar eens een post doen.
Let niet op de luidsprekers, nieuwe set+sub is in bestelling :)

[afbeelding]
[ Nieuwe reciever ]

[afbeelding]
[ Opstelling ]

[afbeelding]
[ Oude rears ]

[afbeelding]
[ Opstelling boven :P ]

Uiteraard maak ik ff een update als de nieuwe spullen er zijn :)
Heb je voor de foto het spul zonder kabels opgehangen, of is alles netjes in de muur verwerkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:36:
[...]

Heb je voor de foto het spul zonder kabels opgehangen, of is alles netjes in de muur verwerkt? ;)
Uiteraard alles in de muur werwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Laatst online: 15-08 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:22:
[...]

Hoe bevallen de Q5's ? zou je een omschrijving kunnen geven kwa geluids klank en waarom je uiteindelijk voor deze speakers heb gekozen ?

En heb je toevallig ook de iQ7's of IQ5's beluisterd ?
Persoonlijk ben ik ook benieuwd, mijn plan is om volgende maand een twee tal speakers aan te schaffen en mijn voorkeur gaat op dit moment richting de IQ7's maar ik heb nog niets gehoord over vergelijkingen van de (ik meende oudere) Q ten opzichte van de IQ. Vond wel dat de IQ7 beter over kwamen dan de IQ5, het erge is dat ik de IQ3 weer beter vond klinken in bepaalde situaties dan de IQ7, maar ik wil te graag speaker zuilen :'( wat kan een mens toch slechte afwegingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, hangt jouw televisie niet te hoog? Of kijken jullie staand televisie? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:51:
[...]

Damn, hangt jouw televisie niet te hoog? Of kijken jullie staand televisie? ;-)
Dat is juist wel een fijne kijk hoogte

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is onze kijkhoogte, is voor iedereen weer anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Nieuwe tv, dus maar weer 's pics van m'n setupje.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/htc2.jpg
Overview.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/htc1.jpg
Wat zien we hier? Van links naar rechts van boven naar beneden:
- Panasonic TH-42VP70
- Celestion centerspeaker
- Samsung Digitenne ontvanger
- Philips VCR (jawel, video's mensen!) :-)
- Wii
- Pioneer DV-454 dvd-spelertje
- Xbox 360
- Pioneer VSX-D511 receiver

Wat je niet ziet zijn 4 soortgelijke Celestion speakertjes in hoekjes gepropt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
@Arnold-D:

Mooie bananenpluggen! _/-\o_
Ik heb zelf ook Dali speakers en heb ook nog even gezocht voor die pluggen. Zag ze toen op de website van Dali maar kon ze nergens in een winkel vinden. Waar heb je ze gekocht en hoeveel heb je ervoor betaald als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister is m'n nieuwe setje luidsprekers binnengekomen (eltax universe)
Nieuwe sub is nog onderweg :)
Dus vandaar ff een update :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/11.jpg
[ Center ]

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/44.jpg
[ Fronts ]

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/33.jpg
[ Rears ]

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/22.jpg
[ :) ]

Stuff :

Samsung 32" LES71B
Pioneer reciever VSX-417-S
Pioneer DVD speler DV-300
Digi Decoder pannasonic TU-DC40RD
XboX 360
Harmony 525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de HDMI gebruikers onder 'ons':

Wat is beter, een HDMI kabel of een Dikke SVGA kabel van ongeveer 10 meter? :)

Het enige voordeel dat ik me bedenken kan met HDMI is dat er audio meegestuurd wordt (5.1) maar dat toch liever naar m'n versterker per Coax heb lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:28:
Even voor de HDMI gebruikers onder 'ons':

Wat is beter, een HDMI kabel of een Dikke SVGA kabel van ongeveer 10 meter? :)

Het enige voordeel dat ik me bedenken kan met HDMI is dat er audio meegestuurd wordt (5.1) maar dat toch liever naar m'n versterker per Coax heb lopen.
Het is een VGA kabel he;) een SVGA kabel bestaat niet :) maar je kan beter HDMI hebben, want dat is digitaal en dus betere signaal overdracht. Een vga kabel is analoog en neemt inderdaad ook geen geluid mee. Als je nou de vergelijking maakt met DVI of HDMI maakt het niets uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja ik begrijp het verschil nog niet helemaal zeg maar. Dus vandaar die vraag. Als HDMI digitaal is dan is de keuze straks snel gemaakt dus. Is er nog een bepaalde afstand over het maximale dat HDMI hebben kan? Bijv 10meter?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c6bcd6546a703bf92caaed3ba6cdbfe9/thumb.jpg
Nog een oud plaatje waarop m'n LCD met VGA werkt. Prima haarscherp beeld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Kijk wel uit dat HDMI kabels slecht tegen lengte kunnen, dus neem een lekker dikke kabel, als je daarbij zuinig doet kom je jezelf later tegen.

daarbij, digitaal is niet iets heiligs, er kleven ook een aantal nadelen aan digitaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Pixal op 09-02-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb hier 10m DVI (=HDMI) kabel liggen, waarmee het resultaat (1280x720) beter is als via VGA (schaduwbeeld).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Net of wij aan de hand van zon plaatje kunnen beoordelen dat vga goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:32:
Ik heb hier 10m DVI (=HDMI) kabel liggen, waarmee het resultaat (1280x720) beter is als via VGA (schaduwbeeld).
Dit klopt, door de lengte ontstaat er een faseverschuiving in het beeld. Met een digitale overdracht heb je hier geen last meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:09:
Nieuwe tv, dus maar weer 's pics van m'n setupje.

[afbeelding]
Overview.

[afbeelding]
Wat zien we hier? Van links naar rechts van boven naar beneden:
- Panasonic TH-42VP70
- Celestion centerspeaker
- Samsung Digitenne ontvanger
- Philips VCR (jawel, video's mensen!) :-)
- Wii
- Pioneer DV-454 dvd-spelertje
- Xbox 360
- Pioneer VSX-D511 receiver

Wat je niet ziet zijn 4 soortgelijke Celestion speakertjes in hoekjes gepropt... ;)
Afstand van tv-bank is wel extreem klein. Moet je ook wel een extreem goeie bron hebben, wil je nog wat normaal beeld hebben op die afstand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:43:
[...]

Afstand van tv-bank is wel extreem klein. Moet je ook wel een extreem goeie bron hebben, wil je nog wat normaal beeld hebben op die afstand....
Da's inderdaad een nadeel... Digitenne tv kijken is geen feest. Maar de Xbox 360 maakt veel goed. Zelfs divx'jes kijken via Media Center is absoluut prima. Heerlijk bioscoop-effect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Hangt die tv niet te hoog? Ik krijg al nekpijn als ik er zo naar kijk :P

Wat heeft iedereen het toch tegenwoordig saai en sober in huis, op een paar mensen na dan, heeft iedereen het wit. WIT wit wit....muren wit en strakke en sobere meubels. Van alle foto's die ik hier gezien heb zijn er slechts een paar die het ook daadwerkelijk gezellig maken in huis, meer sfeer, meer kleur en minder wit.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Snowwie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:22:
[...]

Wat heeft iedereen het toch tegenwoordig saai en sober in huis, op een paar mensen na dan, heeft iedereen het wit. WIT wit wit....muren wit en strakke en sobere meubels. Van alle foto's die ik hier gezien heb zijn er slechts een paar die het ook daadwerkelijk gezellig maken in huis, meer sfeer, meer kleur en minder wit.
Tja, wat de een saai noemt is voor de ander mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Snowwie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:22:
[...]

Helemaal akkoord ;)
Al die strakke, witte, designinterieurs doen mij alleen maar aan een ziekenhuis denken. Nee hoor, doe mij maar gezellige warme kleuren, kaarsjes, en de hele gezellige meuk. :9

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee man, strak design en nog meer etalage achtig is meer wat voor mij.....

oftewel iedereen zo zijn smaak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:42:

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/44.jpg
[ Fronts ]
Wat voor speakertjes hangen er nu nog links en rechts van je flatscreen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha dat zijn m'n oude speakers, die moeten nog even gedemonteerd worden :P

( en ja gelukkig is ieder mens verschillend anders was het wel een hele saaie wereld )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
mac1987 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:05:
@Arnold-D:

Mooie bananenpluggen! _/-\o_
Ik heb zelf ook Dali speakers en heb ook nog even gezocht voor die pluggen. Zag ze toen op de website van Dali maar kon ze nergens in een winkel vinden. Waar heb je ze gekocht en hoeveel heb je ervoor betaald als ik het vragen mag?
Ze hebben wat weg van deze pluggen: http://cgi.ebay.nl/Komple...0QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Misschien is dat iets? Die verkoper kan ik uit ervaring aanraden.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ik heb precies dezelfde tv!

Zou je mij kunnen uitleggen waarmee je die tv precies hebt opgehangen en hoe je die kabels hebt weggewerkt?

Zo wil ik het namelijk ook hebben :9

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je quote het verkeerde bericht, maargoed..

Die beugels kan je bij elke audio/tv boer kopen. Een bekend merk is Vogel (als ik het goed heb). De MediaMarkt heeft ze zeker te weten voor 100%.

Die kabels wegwerken is een kwestie van een vrees in de muur zetten, pvc pijp erin, en weer dichtmaken. Muur opnieuw afstucen en behangen/sauzen/grenollen, snoeren trekken, en ophangen die speakers.

Edit: Niet stiekem editen als ik ga posten he :P

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 10-02-2008 13:01 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies zoals raz zegt

Heb een muurbeugel van vogel en ik heb een sleuf in de muur gefreest van ongv 9cm diep en 10cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/11.jpg
[ Center ]

[afbeelding]
[ Fronts ]

[afbeelding]
[ Rears ]

[afbeelding]
[ :) ]

Stuff :

Samsung 32" LES71B
Pioneer reciever VSX-417-S
Pioneer DVD speler DV-300
Digi Decoder pannasonic TU-DC40RD
XboX 360
Harmony 525
Komt me bekend voor: :D

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/9153/pak2rv4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:18:
Precies zoals raz zegt

Heb een muurbeugel van vogel en ik heb een sleuf in de muur gefreest van ongv 9cm diep en 10cm breed.
Is dat niet een beetje veel? Of moesten er nog meer dingen door lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:01:
Je quote het verkeerde bericht, maargoed..

Die beugels kan je bij elke audio/tv boer kopen. Een bekend merk is Vogel (als ik het goed heb). De MediaMarkt heeft ze zeker te weten voor 100%.

Die kabels wegwerken is een kwestie van een vrees in de muur zetten, pvc pijp erin, en weer dichtmaken. Muur opnieuw afstucen en behangen/sauzen/grenollen, snoeren trekken, en ophangen die speakers.

Edit: Niet stiekem editen als ik ga posten he :P
Beetje omslachtige oplossing als je vaak van interieur veranderd :P

Ik kom straks eens met wat pics hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:23:
[...]

Is dat niet een beetje veel? Of moesten er nog meer dingen door lopen?
Beter te veel dan te weinig ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja.. Alvast een kleine preview dan :) Ik heb alleen de surroundspeakers nog niet aangesloten, en de (nieuwe) subwoofer wordt deze week geleverd (een Eltax nogwat-80). Ga er vanuit dat het beter is dan wat ik nu staan heb, halve zelfbouw met een versterker uit een Creative 5.1 set / losse subwoofer unit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/255A1eF8GlpbnPNWnilKJeqR/full.jpg

De versterker:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KGjR9lxtAe184pUOEyWd5D0c/full.jpg
Duidelijk dacht ik zo :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y5UM6m8xUq0z4THfskKDYDtc/full.jpg

De achterkant van de versterker, nu alleen nog met front/center aangesloten. Surround komt later (net interieur veranderd).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HHRoagvVJITwXuPdg30WI0lP/full.jpg

Mijn manier van draden opbergen :P Het voordeel is is als ik die meubel verplaatsen wil alleen de draden die gekoppeld zijn, los te halen. De rest kan blijven liggen zonder geslinger over de vloer enzo :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4aMOyx6nQ29CRcY7zfC15SjS/full.jpg

De Digitale-TV decoder, @Home basis + film / Sport abbo.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3UqHz8HHvWMaPjkrwoTFrzLP/full.jpg

En dan nog een overzichtje :)

Todo: Surroundspeakertjes aansluiten. Subwoofer erbij plaatsen, de TV met een muurbeugel ophangen (wellicht niet op deze plek, maar iig wel ophangen) en dan de versterker/DVD-speler in een heel klein tafeltje/meubeltje verwerken. Scheelt een hele hoop ruimte. En met die voet onder de LCD is het geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:47:

[afbeelding]

Mijn manier van draden opbergen :P Het voordeel is is als ik die meubel verplaatsen wil alleen de draden die gekoppeld zijn, los te halen. De rest kan blijven liggen zonder geslinger over de vloer enzo :)
Dat is inderdaad wel een manier waaar ik nog niet aan gedacht had, maar het nadeel is natuurlijk dat je allemaal gaatjes in je meubel hebt :P En in een glazen kastje gaat het iets moeilijker worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:25:
[...]

Dat is inderdaad wel een manier waaar ik nog niet aan gedacht had, maar het nadeel is natuurlijk dat je allemaal gaatjes in je meubel hebt :P En in een glazen kastje gaat het iets moeilijker worden >:)
Mweh.. Hoe vaak kijk je nu naar de achterkant van een meubel als je TV kijkt? :)

Nauwelijks dus, tenzij je erbij zijn moet. Mij maakt het niet zoveel uit. Ik heb ook de neiging om alles via draadgootjes in het laminaat weg te werken. Scheelt een heleboel gelukkig :)

Nog eentje om het af te leren.. Best beetje trots op :) zonde van de ruis in de foto natuurlijk

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vl3ZD3Fhv18gi6M6fenu3wEK/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:38:
[afbeelding]

Ook mijn nieuwe lcd binnen! De LE40F86BDX

heb trouwens ook mijn pc via hdmi aangesloten maar het beeld is groter als het scherm terwijl ik 1080 heb ingesteld nu hoor ik over de Just Scan functie maar die vind ik nergens!?

Speakers zijn trouwens 2x de dm603 s3 van b&w 2x dm601 en de lcr60
sub is een b&w ASW CM gelijk aan de 875 dus 500W classe D
receiver een h/k avr630 die word volgende week vervangen door een Onkyo tx-sr805
Blu-Ray is een BD-P1400 van Samsung
Waar staat je center speaker op ? is dat zo'n ding van vogel ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Nette opstelling maar het eerste wat mij opvalt is dat je op een beneden verdieping woont, en daar dus je TV hebt staan voor twee ramen. Nu zie ik wel enigsinds wat plak op de ramen maar je TV staat duidelijk in het zicht. Vind je dit zelf niet erg riskant? Misschien woon je in een buurd waar het kan hoor, maar volgens mij is het wel een uitnodiging voor de mensen die zo`n ding moeten hebben voor de verkoop. Het is maar een tip!

En hoe zit dat met de zon inval? Dan kijk je tegen de zon in, ik neem aan dat je niet altijd de gordijnen dicht wilt doen...

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar hij woont, maar volgens mij is nederland niet zo verpaupert hoor. Want best veel mensen hebben een platte tv in huis, en ik hoor bijna nooit dat iemand's lcd tv is gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel denken, tekenen en klussen is m'n set dan eindelijk klaar. Patsen maar. ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/7C43B246TFX6/730w
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/4VMZAV09052U/730w
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/8SC899500Q9P/730w
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/34TLO11YW6VW/730w
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/0J278KYS3N8J/730w
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/XJNB0129AIP6/730w
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/O0L1WH7SCA81/730w
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/559BFBGA2ES9/730w

Wat u ziet:

Toshiba 37c3000p tv
Denon AVR-1507 receiver
Canton Movie CX60 boxen en subwoofer set
UPC digitale tv en videorecorder
Playstation 2
Wii
Xbox360
Panasonic PT-AX200 beamer

Wat u niet ziet:

Een paar honderd meter kabels ;-)

Zoals je ziet hou ik niet van opvallende boxen. Vandaar de center onder het tv-meubel en de subwoofer naast de bank. Tv en beamer meubel zijn trouwens Ikea hoogglanswit keukenhangkastjes. Voor de beamer volstaat er eentje van 35 cm diep en voor de receiver enzo twee van 60 cm diep. Past perfect! En dat zwarte gevaarte is een zitbal. Dat u t weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik vind je huisje mooier dan je set denk ik! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn complimenten... echt ontzettend veel werk gestoken in het wegwerken van de kabels. Je woonkamer ziet er zelf ook erg gelikt uit.. kortom een prachtige combinatie :)

Vooral het idee van de beamer in dat kastje... onwijs leuk bedacht :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb je die kabels van tv/speakers zo mooi weg gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Idd erg mooi maar eh, stoot je je kop nooit tegen dat kastje als je je beamer gebruikt en ff chips wilt pakken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wilde net zeggen, daar gaat iemand heel hard zijn kop stoten een keertje :D Mooi weggewerkt die snoeren, jammer van de center, ik denk dat dat wel invloed heeft op de helderheid etc. Krijgt de beamer het niet heet in dat kastje, z'n warme lucht kan nou niet bepaald makkelijk weg? Gaat ie vaak harder blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Wezz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:20:
[...]

Nette opstelling maar het eerste wat mij opvalt is dat je op een beneden verdieping woont, en daar dus je TV hebt staan voor twee ramen. Nu zie ik wel enigsinds wat plak op de ramen maar je TV staat duidelijk in het zicht. Vind je dit zelf niet erg riskant? Misschien woon je in een buurd waar het kan hoor, maar volgens mij is het wel een uitnodiging voor de mensen die zo`n ding moeten hebben voor de verkoop. Het is maar een tip!

En hoe zit dat met de zon inval? Dan kijk je tegen de zon in, ik neem aan dat je niet altijd de gordijnen dicht wilt doen...
Dat diefstal valt wel mee. Ik woon in een redelijk nette buurt, en mocht er iemand ineens over straat lopen met een LCD dan valt dat behoorlijk op lijkt mij ;)

En ook de zon valt mee. De zon begint 'links' van het raamzicht, en eindigt rechts .. Dus overdag TV kijken gaat denk ik wat moeilijker. Maar goed wie kijkt er dan ook overdag :> Tevens heeft de LCD een Mat-glans of hoe je het ook noemt. Met een gewone Beeldbuis merk je niet echt wat van de zonreflectie zoals je dat op zo'n TV zou hebben.
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:23:
Ik weet niet waar hij woont, maar volgens mij is nederland niet zo verpaupert hoor. Want best veel mensen hebben een platte tv in huis, en ik hoor bijna nooit dat iemand's lcd tv is gestolen.
Nee idd. Ik heb nog altijd een huisbaas die altijd een oogje op de woning houden kan. Ik maak me er niet echt zorgen om. Ben ook nog verzekerd tegen inbraken (mits er sporen zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Gelukkig kun je sporen ook maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Het is niet zo spectaculair, maar ben gewoon erg blij en tevreden met mijn nieuwe aanwinst. 42" full HD met dank aan www.1dayfly.nl . 999,- voor full HD! Die kon ik niet laten staan. Heerlijk tv-tje. Beetje aanklooien met DVI -> HDMI, maar met exact scan beeldverhouding ist echt een plaatje. Ik wacht nog lekker even met een digitale decoder voor de kabel tot er een beter alternatief is. De scaler in de Toshiba is een stuk beter dan ik verwachte. geluid moet nog wel wat aan worden gedaan. Met een externe sub iig al een stuk beter. Let aub niet op het meubel, die gaat binnenkort vervangen worden als het aan mij ligt. Tis allemaal work in progress

Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/2296/img0844vb8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/2296/img0844vb8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/6866/img0845dw0.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/6866/img0845dw0.th.jpg

De hardware:

Toshiba 42" 3031d Full HD LCD
Jamo DVR 50
Jamo 305PDD 5.1
Xbox met XBMC T3CH release
C2D E6600@3Ghz met Vista Ultimate x32 by Pliek

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 01:31:
hoe heb je die kabels van tv/speakers zo mooi weg gekregen? :)
Slijpen, frezen, kappen, pvc buizen erin, dichtstrijken, schuren, likje verf et voila.

En het beamerkastje hangt hoofdstoot technisch gezien safe. Ook dat heb ik uitgerekend, zelfs als je 2 meter lang bent, zal de opsta hoek het kastje niet kruisen ;-) Als ie dicht is that is. Als het deurtje openstaat, ff uitkijken waar je loopt ja...

De beamer krijgt het niet heet, daar het kastje altijd open moet staan als je 'm wil gebruiken ;-). Hij blaast de lucht er ook aan de voorkant uit, dus niet het kastje in zeg maar. Daarbij laat ik het kastje na gebruik altijd nog even openstaan, just in case.

Dank voor de complimenten guys.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een TV @ Makkie :D

Wellicht is het overwegen van digitale tv wel waard gezien de ruis in je beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ga het zeer zeker ook doen, maar heeft door de goede tuner geen haast. De ruis is op 2,5 mtr toch niet waarneembaar of in ieder geval niet storend.Maar zou liever een HD tuner hebben die al FULL HD aankan, of 1 die iig stabieler en sneller is als de Samsung. Dat ding is mij nog steeds te buggy. Maar wel de enige HD met HDMI aansluiting die officieel wordt ondersteund.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat HD-tv schijnt nog niet echt lekker te zijn. Het meeste is upscaled en de kanelen zijn beperkt (@Home levert wel HD-kanalen) maar dat schijnt ook niet alles te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:21:
En dat zwarte gevaarte is een zitbal. Dat u t weet.
Is dat zo'n oolala zitbal? Zo ja, is dat wat?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als thuiswonende student ben ik toch behoorlijk blij met mijn nieuwe setje, niet echt home cinema maar toch...

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/datripper/website/media/ps3/nmr6.png
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/datripper/website/media/ps3/nmr4.png

Samsung LE32S81B LCD televisie
Één exemplaar van een 40gb PS3
Een kast met pc/ps2 games en dvd's, en een verzameling bierflesjes die wacht op een retourtje glasbak.
En wat u niet ziet is de pc die oa op de tv is/kan worden aangesloten.

Het is niet veel en er gaat nog het een en ander veranderen, er moet nog een bank komen en waarschijnlijk een fatsoenlijk tv meubel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:41:
[...]

Is dat zo'n oolala zitbal? Zo ja, is dat wat?
Nopes. Dit is er een van Leolux. Hij heet Adam's Temptation en zit helemaal super. Vormt zich helemaal rond je lichaam. Ideale game stoel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Zal mijn simpele setup ook maar eens neerknallen dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.niehofnet.nl/tv_meubel.jpg
Mijn Sony 63cm Trinitron TV.. Voor zo'n tv een behoorlijk strak en mooi beeld vind ik..
Technics CD-speler
Technics SA-EX140 stereo receiver, 2x100 Watt RMS
Panasonic DVD-S295 DVD speler, via RGB op de TV aangesloten (zeer strak en scherp beeld)

Afbeeldingslocatie: http://www.niehofnet.nl/mediacenter.jpg
Mijn mediacenter PC. P4 2,53GHz, 512MB RAM, 120GB HDD (wordt nog uitgebreid), Geforce4 MX4000 via S-video op TV aangesloten. Draait Ubuntu 7.10 met MythTV, geweldig systeem! Zit een Hauppauge PVR150 kaart bij in, voor opnames. Komt één dezer dagen nog zoeen bij in.

Afbeeldingslocatie: http://www.niehofnet.nl/speaker.jpg
1 van de 2 stereo speakers. Merk Sonab. Bij mijn lokale EP winkel gekocht, zit heel mooi geluid in, gaan ook best laag voor hun afmetingen.
Surround is beetje lastig toe te passen hier, daar is mijn kamer eigenlijk te klein voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal erg Mooie spullen zie ik hier alweer.
Ik zal van de week eens even foto´s van mijn spullen maken!

Dit is wat er staat:

Samsung LE-32S81B
Sony DAV-DZ30
HTPC
Microsoft Xbox360

Wat komt er nog:

Digitale Decoder (Nog niet zeker van het type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:42:
[...]

Ik moet toch nog steeds even zeggen dat Eltax echt wel een Uber B merk is. Het zal wel een beetje mooi klinken maar toch als jij er bij blijft dat eltax het mooiste is weet jij niet waar je naar moet luisteren als je muziek luistert.

Nog een voorbeeld is je THX sticker op de muur. THX is echt iets waar newbi's in geloven in mjn ogen.
Niks mis met Eltax, heb al jaren de silverstone zuilen staan, en het is gewoon een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding wat hun bieden, en ook nog een leuk uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eltax sub binnen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G3b6bMSm2O6wsH9XImUgzSDr/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tmO4TCvYABypOF6kgDdEMJka/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ANpPZmKYLAy4jqzfjYq6WKLb/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tiv8cM7Zks1iehcEhNeqG5gb/thumb.jpg

Nou ehm beetje zonde van m'n geld als ik het zo luisteren mag :P

Hij doet nagenoeg niet beter dan wat ik hiervoor staan had (zelfbouwkist + aparte amp). Wel gaat hij harder maar die dikke dreun blijft helaas (koud geluid). Wellicht dat het aan het brongeluid licht, ik heb er nog geen film mee gekeken :) Dat komt 1 deze dagen wel.

Als je geen sub hebt staan en je wilt er wel 1 voor weinig, is dit wellicht een goede oplossing. Maar ik moet er nog aan wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:25:
Eltax sub binnen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nou ehm beetje zonde van m'n geld als ik het zo luisteren mag :P

Hij doet nagenoeg niet beter dan wat ik hiervoor staan had (zelfbouwkist + aparte amp). Wel gaat hij harder maar die dikke dreun blijft helaas (koud geluid). Wellicht dat het aan het brongeluid licht, ik heb er nog geen film mee gekeken :) Dat komt 1 deze dagen wel.

Als je geen sub hebt staan en je wilt er wel 1 voor weinig, is dit wellicht een goede oplossing. Maar ik moet er nog aan wennen :P
Ik denk dat je beter geen eltax had kunnen kopen. Hier krijg je altijd spijt van. Als je niet al te duur wilt en echt kwaliteit voor je geld wil: koop een Rel (bijv. Q50) Niet al te duur, maar je krijgt er 10x meer voor in verhouding tot een eltaxje van een paar tientjes. (die subwoofers zijn bedoeld om de buren gek mee te maken, maar om te gebruiken voor ondersteuning van je muziek/film.....ho maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat je beter geen eltax had kunnen kopen. Hier krijg je altijd spijt van. Als je niet al te duur wilt en echt kwaliteit voor je geld wil: koop een Rel (bijv. Q50) Niet al te duur, maar je krijgt er 10x meer voor in verhouding tot een eltaxje van een paar tientjes. (die subwoofers zijn bedoeld om de buren gek mee te maken, maar om te gebruiken voor ondersteuning van je muziek/film.....ho maar.....
BK Electronics, heeft vroeger enclosures en amps gemaakt in opdracht van Rel. Maar ze maken nu ook zelf subs. Leuke prijs/kwaliteit verhouding. Heb er zelf ook 1 staan, 18 liter sealed, 17,5kg, mooi fineer, Peerless XLS10 en een 275watt amp.
http://www.hometheatersha...ts/6004-bk-xls200-df.html
Heb ik ex-demo gekocht voor 300,- :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:25:
Eltax sub binnen.

Denk er ook aan dat de speaker eerst ook een beetje los moet spelen voordat hij optimaal werkt. Dus wees niet meteen teleurgesteld, het kan best zijn dat na 10 uurtjes spelen het een stuk beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was nou niet echt bepaald een woofer van 'een paar tientjes'. Tegen de 90 euro aan om precies te zijn. Op het moment vindt ik 300 euro ( :D ) iets teveel van het goede voor een sub.

Ze hebben wel de looks dat hele eltax gebeuren, maar echt warme bass zit er niet in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:00:
[afbeelding]

Net even recente foto gemaakt van mijn dvd collectie ~950 stuks
Heb nu pas 2 blu-rays (zaten bij de speler inbegrepen :-)

Misschien wel leuk om even te sharen met mede tweakers.
nice :)

fotootje van ongeveer 3 jaar trug, kast is nu vol.. + 3x zoveel als daar toen, toenk overgestapt op HD opslag.. vele mate beter en ruimte besparend.

http://infinityrecords.nl/images/living.jpg
http://infinityrecords.nl/images/sitpart.jpg

zal binnekort es update fotos posten van het hele geheel, ziet er ietsie pietsie anders uit nu.. nog wat kleine interne verbouwingen en dan is de quest voltooid :x

Modbreak:Het zou fijn zijn als je even de regels voor dit topic doorleeft; geen thumbnails van 2300 pixels breed, AUB

[ Voor 14% gewijzigd door Kaj. op 12-02-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:29:
Het was nou niet echt bepaald een woofer van 'een paar tientjes'. Tegen de 90 euro aan om precies te zijn. Op het moment vindt ik 300 euro ( :D ) iets teveel van het goede voor een sub.

Ze hebben wel de looks dat hele eltax gebeuren, maar echt warme bass zit er niet in helaas.
Zie de reactie van Kippy....het is nu nog te vroeg om er echt een oordeel over te geven. Met name als de surround vrij stug is kan inspelen een oplossing zijn.

Maar verwacht nu ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten hè....misschien is 90 euro voor jou best een bedrag, maar in speakerland is dat echt peanuts hoor.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:32:
[...]

nice :)

fotootje van ongeveer 3 jaar trug, kast is nu vol.. + 3x zoveel als daar toen, toenk overgestapt op HD opslag.. vele mate beter en ruimte besparend.

[afbeelding]

zal binnekort es update fotos posten van het hele geheel, ziet er ietsie pietsie anders uit nu.. nog wat kleine interne verbouwingen en dan is de quest voltooid :x
Wacht dat je er van om eerst de queeste van de resize van je foto eens te voltooien? :P

offtopic:
Officieel is een queeste een zoektocht, maar ik hanteer maar even de eerder gebruikte terminologie

Foto's van mij komen er ook aan, maar ik ben heel even bezig met resizen (i.t.t. sommige anderen :+ ).

[ Voor 36% gewijzigd door zimbab op 12-02-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:35:
[...]

Zie de reactie van Kippy....het is nu nog te vroeg om er echt een oordeel over te geven. Met name als de surround vrij stug is kan inspelen een oplossing zijn.

Maar verwacht nu ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten hè....misschien is 90 euro voor jou best een bedrag, maar in speakerland is dat echt peanuts hoor.

[...]

Wacht dat je er van om eerst de queeste van de resize van je foto eens te voltooien? :P

offtopic:
Officieel is een queeste een zoektocht, maar ik hanteer maar even de eerder gebruikte terminologie

Foto's van mij komen er ook aan, maar ik ben heel even bezig met resizen (i.t.t. sommige anderen :+ ).
lol.. ik ben nu aant lezen ''klik hier als je niet weet hoe dat moet :p''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
zimbab schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:35:

90 euro voor jou best een bedrag, maar in speakerland is dat echt peanuts hoor.
Daar kun je anders best een aardig speakerkabeltje voor aanschaffen hoor :p

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zoals beloofd foto's van mijn "nieuwe" speakers (heb ze al bijna een jaar). Inrichting is redelijk klassiek, maar dit is dan ook weer een antikraak pand (op zo ongeveer de beste lokatie van Den Haag :P ).

Overzichtsfoto mét frontjes
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/hifi5.jpg

Overzichtsfoto zonder frontjes
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/hifi14.jpg

Detailfoto 1
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/hifi11.jpg

Detailfoto 2
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/hifi17.jpg

Detailfoto 3
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/hifi19.jpg

Versterker Arcam FMJ A22
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/hifi6.jpg

CD-speler Arcam DiVa CD73 (moet een FMJ gaan worden)
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/hifi7.jpg

D/A-converter Arcam Delta Black Box 3 (voor aan de Mac)
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/hifi10.jpg

Zoals eerder gezegd moet deze ook nog komen:
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/debut.jpg

Evenals deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/orrindoppenberg/sony.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
zimbab schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:22:
Zoals beloofd foto's van mijn "nieuwe" speakers (heb ze al bijna een jaar). Inrichting is redelijk klassiek, maar dit is dan ook weer een antikraak pand (op zo ongeveer de beste lokatie van Den Haag :P ).

[afbeelding]

[afbeelding]

Detailfoto 1
[afbeelding]

Detailfoto 2
[afbeelding]

Detailfoto 3
[afbeelding]

Versterker Arcam FMJ A22
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Evenals deze:
[afbeelding]
Dat ziet er netjes uit. Alleen dat tv-tje valt een beetje uit de toon ;)
Ben blij dat er nog meer mensen zijn die gewoon vierkant(ige) speakers kopen. je ziet tegenwoordig de meest extreme vormen wat het geluid ten goede zou moeten komen maar nodig is het niet volgens mij.

Ken het merk trouwens helemaal niet...

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

Detailfoto 1
[afbeelding]

Detailfoto 2
[afbeelding]

Detailfoto 3
[afbeelding]

Versterker Arcam FMJ A22
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Evenals deze:
[afbeelding]
Ik vind die tv juist heel goed bij de rest passen, of zullen we het omdraaien: de apparatuur past heel goed bij de tv? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

@zimbab ..Prachtig audio spul hoor. Complimenten!!..Of dat de TV past, niet/wel maak met zo'n mooi spul geen moer uit. De blackbox voor je MAC wat is dat voor ding??...wat doet het?

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:34

Metro2002

Memento mori

Is dat anti-kraak wonen nou legaal of niet? dat niet ineens al je mooie spullen weg zijn als je thuiskomt omdat de politie weer eens een leegveeg actie heeft gehouden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

@ iedereen: dank u!

@ silitek: dat is een D/A-converter. Die zet digitale audiosignalen om in analoge signalen waar versterkers mee overweg kunnen. In elke CD-speler zit zo'n ding, maar je hebt ze dus ook extern (vooral vroeger). Dit is dus ook een oud beestje, maar doet het prima (zeker als je het afzet tegen een geluidskaart). Hij is dus aangesloten op de optische digitale uitgang van mijn Mac.

@ Metro2002: Ja het is legaal, ik betaal ook een bepaald bedrag per maand en je krijgt gewoon een contract (voor onbepaalde tijd meestal).

En die TV....zoals jullie kunnen zien is er op die plaats niet veel plek om een tv neer te zetten. Ik had eerst een Sony 28" CRT 16:9 tv, maar die past gewoon niet vanwege de diepte en aangezien ik de tv wel per sé daar wilde ging die dus de deur uit. Nu zou ik eerder al de Bravia hebben gekocht, maar eigenlijk kijk ik erg weinig tv de laatste tijd. Dus de draaitafel komt ook als eerste.

[ Voor 26% gewijzigd door zimbab op 12-02-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Metro2002 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:44:
Is dat anti-kraak wonen nou legaal of niet? dat niet ineens al je mooie spullen weg zijn als je thuiskomt omdat de politie weer eens een leegveeg actie heeft gehouden :o
antikraak wil zeggen dat het bewoond mag worden..vaak ook tegen een x-bedrag. Vandaar ANTIkraak..bewoners hebben meestal een contract van een jaar of 2 of onbepaalde tijd
Dus..politie heeft daar niks te zoeken :)

Te laat :P

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 12-02-2008 19:03 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRoot schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:10:

[afbeelding]
1 van de 2 stereo speakers. Merk Sonab. Bij mijn lokale EP winkel gekocht, zit heel mooi geluid in, gaan ook best laag voor hun afmetingen.
Surround is beetje lastig toe te passen hier, daar is mijn kamer eigenlijk te klein voor.
Boondock Saints! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar kleine updates van mijn kant, inclusief pics:

Wat er al stond/lag:

Simpele Sony Wega Breedbeeld tv
Arcam avr200 receiver
4x Monitor Audio Bronze B6 en 1x Bronze center
SVS pci 20-39 sub
Sony Playstation 3
van den hul cs122 bekabeling
Teveel aan sfeerverlichting.....

Nieuw:

Panasonic AE-900 ISF 720p beamer incl. Componentkabel van Monster
Beamax manual screen (2,20mtr)
Auralex Gramma

Foto's:

Zonder scherm en aangesloten via composite:

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.163/163150001-163200000/163167701-163167800/163167723_5_23sZ.jpeg

Overdag, zonder beeld. Scherm hangt iets scheef doordat nu de stekker van de tv nog links beneden het scherm is ingestoken. Normaal hangt hij waterpas :)

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.54/176350001-176400000/176371501-176371600/176371540_5_uy6L.jpeg

Foto met licht aan:

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.48/186000001-186050000/186021401-186021500/186021410_5_Vic-.jpeg

Nog een grappige foto waar de sfeerverlichting goed tot zijn recht komt... (don't mind me on the picture ;))

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.157/159500001-159550000/159505401-159505500/159505402_5_cQYR.jpeg

Tot slot nog de nieuwe auralex gramma voor onder het beest:

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.106/142050001-142100000/142050101-142050200/142050125_5_EvZL.jpeg

Next steps:

In september verhuis ik van "us sjoene mestreech" richting de randstad aangezien ik in A'dam ga werken..... eerste dat gaat gebeuren in de nieuwe toko is het fatsoenlijk wegwerken van alle kabels!!! TV zal niet meegaan en daar komt een mooie plasma voor terug, wss een full HD - 60incher van pioneer... :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 00:53 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.