Ik ben eventueel ook wel geïntresseerd in die REL. Hangt af van de vraagprijs...
Niet dat ik ambilight wil verdedigen (hoe ik er over denk blijkt wel uit mijn verhaal boven) maar dat was waarschijnlijk ambilight 1. Dat was niet best, weinig soorten kleur, een leds maar tl verlichting, niet of slecht dynamisch. Als ik dat zou hebben zou ik het denk ik nooit aan hebben staan. Maar de nieuwe ambilight 2 is in dat opzicht een enorme verbetering.TroonStaal schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:23:
Ach, ambilight, ik moet er niets van hebben. Ouders van een vriend van mij hadden één van de eerste tv's met ambilight maar ik wordt er maar nerveus van. de hele kamer vol met van dat knipperende licht, niets voor mij. Die tv was ook niet echt heel best trouwens, scènes met veel rook of vuur waren dramatische pixelprut, mijn Iiyama E-481 met een 25ms IPS scherm heeft nog een snellere responsetijd
Omdat de bioscoop verder niet verlicht is, verlicht de film zelf de zaal. Eigenlijk dus lichtjes vergelijkbaar met ambilight. Daar komt bij dat in een bioscoop de project vanachter de zaal op het scherm wordt geprojecteerd, terwijl met tv's het licht je toegemoet schijnt vanaf de tv. Een lichtbron bij de tv is daardoor een stuk rustiger voor je ogen.Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:44:
[...]
lol, jij werkt zeker voor philips (geintje), dat is precies het kletsverhaal wat de marketing afdeling heeft bedacht. Een film kijk je in het donker zonder licht, in een bioscoop heb je toch ook geen ambilight (of je moet in Oss gaan waar de nooduitgangverlichting als ambilight fungeert).
Goed, over smaak valt natuurlijk niet te twisten en de een vind het mooi terwijl de ander het niks vind. Dat het "beter" voor de kijk ervaring is vind ik echter lariekoek.
Trouwens, Philips is al wel degelijk bezig met een bioscoopversie van hun ambilight.
Als ik de foto's hier zie, dan zijn er toch redelijk wat van de entertainmentruimtes die er uit springen, juist diegene zijn waar ook aandacht is besteed aan het licht (bron/kleur/plaatsing). Kan ook zijn dat dit mij triggert.
I'm just taking care of business
Precies zoals je het zegt, het is gewoon een kwestie van smaak. Uiteraard springen de gekleurde foto's eruit, voor sommige mensen op een positieve manier, anderen zijn daar niet van onder de indruk.
Neem nou auto's met TL buizen eronder, sjappie in een oude bmw denkt dat ie de bom is, ik vind het maar een mannetje.
Effe niet dat ik die felgekleurde kamers over één kam scheer met neon auto's, maar sommige mensen raken getriggerd door lampjes anderen niet.
Gelukkig voel ik me niet aangesproken maar van die vergelijkingen ken ik er ook nog wel een aantal....Pixal schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:47:
[...]
Neem nou auto's met TL buizen eronder, sjappie in een oude bmw denkt dat ie de bom is, ik vind het maar een mannetje.

Ik heb zelf verder ook weinig met dingen als Ambilight, maar mijn verklaring is o.a. op basis van wat ik heb geleerd in mijn studie over hoe ons zicht werkt. Onze ogen kunnen slecht tegen grote contrasten, en met ambilight vang je dat een beetje op.
Sowieso durf ik in veel dingen Philips wel te volgen, helemaal als daarbij het gebruik van licht een rol speelt. Ik heb zelf sinds 2 weken de Wake-up light, en ook daarvan kan ik zeggen dat het wel degelijk werkt. Philips werkt tegenwoordig met een andere fylosofie, namelijk met marktonderzoek gedreven product ontwikkeling. De Living-colors is bedacht na aanleiding van een marktonderzoek en niet omdat philips het een leuk product vond. Het effect van deze fylosofie mag duidelijk zijn (gezien de grote hoeveelheid Living Colors die ik hier al voorbij heb zien komen
)
Sowieso durf ik in veel dingen Philips wel te volgen, helemaal als daarbij het gebruik van licht een rol speelt. Ik heb zelf sinds 2 weken de Wake-up light, en ook daarvan kan ik zeggen dat het wel degelijk werkt. Philips werkt tegenwoordig met een andere fylosofie, namelijk met marktonderzoek gedreven product ontwikkeling. De Living-colors is bedacht na aanleiding van een marktonderzoek en niet omdat philips het een leuk product vond. Het effect van deze fylosofie mag duidelijk zijn (gezien de grote hoeveelheid Living Colors die ik hier al voorbij heb zien komen
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Casemods?berties schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:50:
[...]
Gelukkig voel ik me niet aangesproken maar van die vergelijkingen ken ik er ook nog wel een aantal....
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb er nooit een studie o.i.d. naar gedaan maar mijn ervaring is dat ik het inderdaad prettig vind een beetje licht te hebben naast mijn TV in een verder bijna geheel donkere kamer. Dat zal dus komen door dat ogen en contrast verhaal.deepbass909 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:51:
Ik heb zelf verder ook weinig met dingen als Ambilight, maar mijn verklaring is o.a. op basis van wat ik heb geleerd in mijn studie over hoe ons zicht werkt. Onze ogen kunnen slecht tegen grote contrasten, en met ambilight vang je dat een beetje op.
Heb ook een Philips Living Colors naast de TV staan en vind dat erg prettig.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Daarom lijkt het me ook aannemlijk maar of dat de gedachte van Philips is...we zullen het wellicht nooit weten.deepbass909 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:51:
Klopt, de tijden van marketing-push zijn ze wel voorbij. We kennen genoeg voorbeelden van goede technische innovaties maar waar de markt niet op zat te wachten (video 2000, sterlingmotor, cd-i, enz.). De huidige Philips doet het heel wat beter!Sowieso durf ik in veel dingen Philips wel te volgen, helemaal als daarbij het gebruik van licht een rol speelt. Ik heb zelf sinds 2 weken de Wake-up light, en ook daarvan kan ik zeggen dat het wel degelijk werkt. Philips werkt tegenwoordig met een andere fylosofie, namelijk met marktonderzoek gedreven product ontwikkeling. De Living-colors is bedacht na aanleiding van een marktonderzoek en niet omdat philips het een leuk product vond. Het effect van deze fylosofie mag duidelijk zijn (gezien de grote hoeveelheid Living Colors die ik hier al voorbij heb zien komen)
Ik ga ook niet constant tv kijken met al mijn lampen uit (films echter wel maar dat is in de ht), maar dat constante geswitch van rood naar blauw naar groen naar geel etc is toch vrij vermoeiend. Ik dacht laatst dat mijn overbuurman een feestje had van zijn zoontje, maar die zat dus naar zijn nieuwe tv te kijken
Die lekkerwakkerworden lamp die ze nu weer hebben verzonnen is ook al zoiets, geweldig wat ze philips allemaal aan het verzinnen zijn om toch maar wat omzet te genereren.
Nogmaals ik vind het helemaal niks waar philips mee bezig is, maarja het blijven nou eenmaal lampen boeren en aangezien ze geen bijna geen ouderwetse bulbjes meer verkopen moet de produktie toch ewrgens anders van komen, zie daar led's in al hun apparatuur.
Binnenkort een ambilight wasmachine om zo de arme huisvrouwtjes en mannetjes wat meer sfeer te geven in dat kille washok.
Maar genoeg geklaag en gezeur van mij, straks worden jullie nog boos op me en dat wil ik natuurlijk niet (ik wil alleen wat tegengas geven te de ambi schapen).
Om toch on topic te blijven hierbij een fotootje van mijn subwoofer

Die lekkerwakkerworden lamp die ze nu weer hebben verzonnen is ook al zoiets, geweldig wat ze philips allemaal aan het verzinnen zijn om toch maar wat omzet te genereren.
Nogmaals ik vind het helemaal niks waar philips mee bezig is, maarja het blijven nou eenmaal lampen boeren en aangezien ze geen bijna geen ouderwetse bulbjes meer verkopen moet de produktie toch ewrgens anders van komen, zie daar led's in al hun apparatuur.
Binnenkort een ambilight wasmachine om zo de arme huisvrouwtjes en mannetjes wat meer sfeer te geven in dat kille washok.
Maar genoeg geklaag en gezeur van mij, straks worden jullie nog boos op me en dat wil ik natuurlijk niet (ik wil alleen wat tegengas geven te de ambi schapen).
Om toch on topic te blijven hierbij een fotootje van mijn subwoofer
Daarom is deze ook in intensiteit en snelheid in te stellen. Je stelt het zo in dat het niet vermoeiend is maar subtiel op de achtergrond aanwezig....Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:11:
Ik ga ook niet constant tv kijken met al mijn lampen uit (films echter wel maar dat is in de ht), maar dat constante geswitch van rood naar blauw naar groen naar geel etc is toch vrij vermoeiend.
Ach ja, hij heeft zeker ook tl verlichting onder zijn autoIk dacht laatst dat mijn overbuurman een feestje had van zijn zoontje, maar die zat dus naar zijn nieuwe tv te kijken
Gelukkig genereren ze omzet... iets wat elk bedrijf zou moeten doen...Die lekkerwakkerworden lamp die ze nu weer hebben verzonnen is ook al zoiets, geweldig wat ze philips allemaal aan het verzinnen zijn om toch maar wat omzet te genereren.
Het lijkt er meer op dat je iets hebt tegen bedrijven in het algemeen dan tegen Philips....ik mag hopen dat ieder bedrijf probeert omzet te genereren en nieuwe producten op de markt te zetten. Vervolgens is het aan jou en mij om dit wel niet te kopen.Nogmaals ik vind het helemaal niks waar philips mee bezig is, maarja het blijven nou eenmaal lampen boeren en aangezien ze geen bijna geen ouderwetse bulbjes meer verkopen moet de produktie toch ewrgens anders van komen, zie daar led's in al hun apparatuur.
Wil je wat tegengas schapen of noem je een ambilite aanhanger een schaap, in dat geval is de zin die je daarvoor zegt nogal vreemd.Maar genoeg geklaag en gezeur van mij, straks worden jullie nog boos op me en dat wil ik natuurlijk niet (ik wil alleen wat tegengas geven te de ambi schapen).
Lekker kortzichtig. Dat ding is ergens op gebaseerd. Het is niet zo dat je wakker wordt gemaakt met gezellig automatisch een lampje erbij. Het licht heeft invloed op hoe mensen wakker worden en hoe ze zich dan voelen. Ik heb zo'n ding al een jaar staan, en als iemand die in de winter moeilijk wakker kan worden vind ik het geweldig om dat ding te hebben. Het scheelt mij echt moeite met opstaan. In de zomer ben ik doorgaans veel sneller m'n bed uit en dat heeft absoluut met licht te maken.Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:11:
Voor jouw informatie: misschien heb je ooit gehoord dat Philips de CD grotendeels heeft ontwikkeld. Idem voor Bluray nu, plus dat ze hoog op de wereldranglijst staan met hun patentenportofolio. MPEG-varianten staat bijvoorbeeld bol van de Philips-patenten. De laatste jaren heeft Philips zich ook ontwikkeld tot de nummer 2 wereldwijd op het gebied van medische apparatuur voor ziekenhuizen.Nogmaals ik vind het helemaal niks waar philips mee bezig is, maarja het blijven nou eenmaal lampen boeren en aangezien ze geen bijna geen ouderwetse bulbjes meer verkopen moet de produktie toch ewrgens anders van komen
Philips is dus heel wat meer dan een lampenboer. Zullen we het blaataap-gehalte in dit topic weer een beetje minderen?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 250393
Hallo,
Mijn naam is Peter en ik ben student.
Na een tijdje hier te hebben rondgekeken vond ik het tijd dat ook mijn set hier gepost moest worden.
Dit vond ik al een tijdje maar eerst wilde ik de oude situatie nog even opknappen.
Oude situatie:

Nieuwe situatie:

De achterwand is nu mooi strak in het glasvliesbehang en geverfd. Dat lelijke beton is niet echt iets om trots op te zijn
De oude versterker staat te koop en een nieuwe is er voor in de plaats gekomen.
Ook zien jullie nu een wit snoertje omhoog lopen:

Mijn DIY dvd kastje met inbouwspots aan jawel, de bovenkant. Dit geeft met films en concerten een mooi sfeertje. Het witte snoer kan nog in een kleurtje maar ik vind het wel prima zo. De dimmer van de spots hangt achter de tv. (voor de lol even zonder fronts gefotografeerd).
In het donker:

Uiteraard wordt er van surround genoten,
Één van de rears:

Deze rears wil ik ooit nog wel eens veranderen, maar zijn gezien de ruimte die ik nu heb prima. (vind ze niet zo mooi om te zien)
Mijn nieuwste aanwinst:

Deze receiver is een ontzettende vooruitgang t.o.v. de vorige. Pro-Logic heeft plaats gemaakt voor Dolby-Digital en DTS, en dat is.... genieten
Ook kan ik nu HDMI-switchen. De Dvd speler had ik altijd al met hdmi aangesloten, maar nu is de pc ook aan de tv gekoppeld.
Dit is leuk maar voor sommige toepassingen ook buitengewoon handig.
NFS prostreet op 32 inch

Nou moeten de specs nog even op een rijtje worden gezet:
TV: Philips 32PF3321/12
Receiver: Marantz SR7001
DVD: Philips DVP5960 (regiovrij gekraakt)
Fronts: B&W DM602.5 calvados
Center: B&W LCR60 s3 black-ash
Rears: Kef HTS2001
Mijn computer is via SPdif en een DVI - HDMI kabel op de receiver aangesloten. Ik heb nu nog wat problemen met mijn computer maar als het goed is kan ik als dat is opgelost ook van HDtv genieten.
Een goede eerste post?
Na een tijdje hier te hebben rondgekeken vond ik het tijd dat ook mijn set hier gepost moest worden.
Dit vond ik al een tijdje maar eerst wilde ik de oude situatie nog even opknappen.
Oude situatie:

Nieuwe situatie:

De achterwand is nu mooi strak in het glasvliesbehang en geverfd. Dat lelijke beton is niet echt iets om trots op te zijn
De oude versterker staat te koop en een nieuwe is er voor in de plaats gekomen.
Ook zien jullie nu een wit snoertje omhoog lopen:

Mijn DIY dvd kastje met inbouwspots aan jawel, de bovenkant. Dit geeft met films en concerten een mooi sfeertje. Het witte snoer kan nog in een kleurtje maar ik vind het wel prima zo. De dimmer van de spots hangt achter de tv. (voor de lol even zonder fronts gefotografeerd).
In het donker:

Uiteraard wordt er van surround genoten,
Één van de rears:

Deze rears wil ik ooit nog wel eens veranderen, maar zijn gezien de ruimte die ik nu heb prima. (vind ze niet zo mooi om te zien)
Mijn nieuwste aanwinst:

Deze receiver is een ontzettende vooruitgang t.o.v. de vorige. Pro-Logic heeft plaats gemaakt voor Dolby-Digital en DTS, en dat is.... genieten
Ook kan ik nu HDMI-switchen. De Dvd speler had ik altijd al met hdmi aangesloten, maar nu is de pc ook aan de tv gekoppeld.
Dit is leuk maar voor sommige toepassingen ook buitengewoon handig.
NFS prostreet op 32 inch

Nou moeten de specs nog even op een rijtje worden gezet:
TV: Philips 32PF3321/12
Receiver: Marantz SR7001
DVD: Philips DVP5960 (regiovrij gekraakt)
Fronts: B&W DM602.5 calvados
Center: B&W LCR60 s3 black-ash
Rears: Kef HTS2001
Mijn computer is via SPdif en een DVI - HDMI kabel op de receiver aangesloten. Ik heb nu nog wat problemen met mijn computer maar als het goed is kan ik als dat is opgelost ook van HDtv genieten.
Een goede eerste post?
Anoniem: 194366
Mooi ding, welk type is het? Ik gok op een Velodyne DD15. Van de Velodyne weet ik dat het een prachtige sub is!Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:11:
Om toch on topic te blijven hierbij een fotootje van mijn subwoofer![]()
[afbeelding]
Nice setup. Je scherm heeft wel een ontzettend slechte black levels, het lijkt wel grijs. Is dat niet te corrigeren door je backlight wat lager te zetten?Anoniem: 250393 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:55:
Een goede eerste post?
Ik heb vorige week mijn kamer veranderd omdat ik nieuwe speakers had besteld. Daarbij ook meteen een nieuwe tvmeubel enzo gekocht bij de ikea
Pica's van de nieuwe setup:

Klik hier voor een rondleiding
(rechtermuisknop -> save target as 46mb wmv bestand)
De nieuwe speakers zijn dus 2x JBL E80 en een JBL EC25 geworden. De tv meubel is de Stormark van ikea. En ja... ik moet nog idd een goede versterker kopen maar dat komt wel over een paar maandjes. Tot die tijd hou ik het nog even bij de versterker van mijn Logitech Z-5500.
So what's on those pictures?
TV: Mirai 32' HD Ready
DVD: Philips 5980
AV Switch: Joytech 245c (als ik het goed heb)
DTV: Samsung H360R
Speakers
Front: 2x JBL E80
Center: JBL EC25
Rear: 2x Logitech Z-5500 satelietje
Sub: Logitech Z-5500 subwoofer
Versterker: Logitech Z-5500, 500watt RMS (1000watt peak), 60watt RMS per speaker output, 8k Ohm.
Tevens krijg ik binnen enkele dagen een HDDVD speler van Toshiba binnen die dan de Philips dvd speler zal vervangen
Pica's van de nieuwe setup:

Klik hier voor een rondleiding
(rechtermuisknop -> save target as 46mb wmv bestand)
De nieuwe speakers zijn dus 2x JBL E80 en een JBL EC25 geworden. De tv meubel is de Stormark van ikea. En ja... ik moet nog idd een goede versterker kopen maar dat komt wel over een paar maandjes. Tot die tijd hou ik het nog even bij de versterker van mijn Logitech Z-5500.
So what's on those pictures?
TV: Mirai 32' HD Ready
DVD: Philips 5980
AV Switch: Joytech 245c (als ik het goed heb)
DTV: Samsung H360R
Speakers
Front: 2x JBL E80
Center: JBL EC25
Versterker: Logitech Z-5500, 500watt RMS (1000watt peak), 60watt RMS per speaker output, 8k Ohm.
Tevens krijg ik binnen enkele dagen een HDDVD speler van Toshiba binnen die dan de Philips dvd speler zal vervangen
[ Voor 9% gewijzigd door Sir_Hendro op 01-02-2008 20:27 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Anoniem: 48051
Hoi Peter!Anoniem: 250393 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:55:
Hallo,
JahoorEen goede eerste post?
Nu even ontopic.. Nette set en vind het leuk hoe je dat meubel hebt gemaakt. Ik zou me persoonlijk alleen nogal ergeren aan dat snoer aangezien de rest mooi straks is
Ik heb ook een z5500, en wil op termijn ook overgaan op betere fronts, maar is het niet slecht voor de z5500 als je niet de front speakers in gebruik hebt? Qua weerstanden in de sub en alles..Sir_Hendro schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:22:
Anoniem: 250393
Ik heb er niet zo'n last van eigenlijk, zwart is echt wel zwart hoor. Het zal ook een deel verergert lijken op de foto door de flits van de camera en kwaliteit van de dvd. (die is niet zo)Furfoot schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:22:
[...]
Nice setup. Je scherm heeft wel een ontzettend slechte black levels, het lijkt wel grijs. Is dat niet te corrigeren door je backlight wat lager te zetten?
Goed gezien het is een DD15Anoniem: 194366 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:10:
[...]
Mooi ding, welk type is het? Ik gok op een Velodyne DD15. Van de Velodyne weet ik dat het een prachtige sub is!
De Z-5500 heeft een volwaardige versterker ingebouwd. Hij heeft ook een impedance van 8 ohm zoals bij normale versterkers, iets wat vereist is voor dit soort speakers. Ik probeer de volume ook niet harder dan 50% te zetten op de controlpod. maarja, op 50% is het geluid al belachelijk hard dus harder hoeft ook zeker niet.Matthijs schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:56:
[...]
Ik heb ook een z5500, en wil op termijn ook overgaan op betere fronts, maar is het niet slecht voor de z5500 als je niet de front speakers in gebruik hebt? Qua weerstanden in de sub en alles..
Ow en gebruik goede kabels en niet die standaard dropveters bij dit soort speakers. Ik heb namelijk een rol van 25m speakerkabel gekocht van Philips bij de BCC voor 29,99 ofzo. Dat zijn wel degelijke kabels die geschikt zijn voor dit soort speakers.
[ Voor 16% gewijzigd door Sir_Hendro op 01-02-2008 17:48 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Zoals iemand al eerder opmerkte: dat is inderdaad gewoon het model van de tv. De center is dat grote zwarte ding wat je in de kast waar de tv op staat ziet liggenRobbie T schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 02:38:
Leuke set, maar heb je nou je tv op je center speaker staan?
Akoestiek is nog wel wat lastig, met name bij de SVS krijg ik op de luisterplek nog geen optimaal resultaat. Het schuine plafond heeft z'n voor en nadelen heb ik het idee, sommige frequenties lijken een soort fase probleem te hebben in mijn kamer. Daar moet ik nog eens goed naar zoeken. Specs van de SVS kun je vinden op hun website, het is inderdaad een flinke jongensilitek schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:37:
Mooie opstelling, sfeervol en een behoorlijke ruimte ook. Schuin plafond..merk je daar nog iets van akoestisch? Wat zijn de specificatie's van je SVS sub?.. zo te zien een behoorlijke jongen![]()
Hoe heb je de kabels van je rears weggewerkt?....
Kabels van de rears heb ik nog niet mooi weggewerkt, dus dat is nog niet echt fraai, aangezien m'n rears behoorlijk midden in de kamer staan (achter de bank).
Omdat de Rel in mijn kamer toch wat te kort komt qua output. De kamer is 5,7 m breed en op een bepaald deel 11,5 meter lang. De strata 5 is op zich een mooi ding, maar voor zo'n grote ruimte moet hij toch wat te hard staan om genoeg output te leveren en dan begint het wat 'geforceerd' te klinken. Vandaar dat ik voor een wat grotere sub wilde gaan. Dus dacht ik, dan meteen maar hugeAnoniem: 170903 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:21:
[...]
Waarom heb je de SVS gekocht i.p.v. de Rel?
Waarschijnlijk heb ik al een geïnteresseerde, dus helaasberties schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:35:
Heb je al een koper voor die REL sub? Zo nee, wat is de vraagprijs?
Het is toch echt een Stratalowfi schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:36:
Volgens mij is het ook een Storm en geen strata. Tenminste ik heb het zelfde kastje en dat is toch echt een storm
@jasjenl ...Prachtige SVS sub hoor en wat een specificaties.
...klasse druipt ervan af.

Edit: schuin plafond werk eerder in je voordeel....mocht je de opstelling optimaal geplaats hebben.
Edit: schuin plafond werk eerder in je voordeel....mocht je de opstelling optimaal geplaats hebben.
[ Voor 35% gewijzigd door silitek op 01-02-2008 20:26 ]
Tubes....It's what make music music!
Ik zie het nou ook! Stom van me!jasjenl schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:34:
[...]
Zoals iemand al eerder opmerkte: dat is inderdaad gewoon het model van de tv. De center is dat grote zwarte ding wat je in de kast waar de tv op staat ziet liggen
Laten we het houden op een combinatie van een klein beetje teveel drank, en het tijdstip!
Update, in de vorm van een Samsung LE40M87BD. Dat het glanzende beeld storend kan zijn kan ik goed begrijpen, echter is mijn woonkamer zo ingedeeld dat ik geen raam achter me heb en ook de schemerlampjes staan buiten beeld.
Een paar plaatjes:
Op die laatste 3 foto's zie je het glanzende scherm wat duidelijker. Dat was net toen de zon scheen, dus tevens zo ongeveer het felste licht dat ik te zien krijg in onze woonkamer op het noorden.
Nu nog op zoek naar een geschikte muurbeugel en daarna is de audio aan de beurt.
overzicht

verborgen oplossing voor toetsenbord en AB's

vanuit de kijkpositie

vanuit de kijkpositie

Op die laatste 3 foto's zie je het glanzende scherm wat duidelijker. Dat was net toen de zon scheen, dus tevens zo ongeveer het felste licht dat ik te zien krijg in onze woonkamer op het noorden.
Nu nog op zoek naar een geschikte muurbeugel en daarna is de audio aan de beurt.
Regel dat, en post ff een paar pics aubMartijnGizmo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:51:
[...]
Volgens mij valt over "beter" en "kijkervaring" ook oneindig te discussiëren. Vind je het niks toevoegen? Doe het dan niet. Vind je het leuk? Doe het wel.
* MartijnGizmo gaat binnenkort even een setje Dioder bij Ikea halen
Kan ik er iig uit eigen ervaring over oordelen voor die vijf tientjes.
Ben zeer benieuwd naar de verschillende kleuren en hoe het lijkt! Hoe wil je het overigens achter je TV maken? Aan elke zijkant 1 verticaal, en aan de bovenkant 2 horizontaal aan elkaar koppelen?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Pics volgen dan uiteraard.
Ik wilde inderdaad gaan voor 1 aan iedere zijkant en 2 aan de bovenkant.
Ziet er gaaf uit hoor, maar ik wil niet zeuren; heb jij je htpc en je scherm altijd aanstaan om zo die klok weer te geven? Ziet er gaaf uit daar niet van, maar lijkt me nogal een dure klok worden als je bedenkt dat een beetje lcd scherm toch al meer dan 150 watt verstookt?MartijnGizmo schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:14:
Update, in de vorm van een Samsung LE40M87BD. Dat het glanzende beeld storend kan zijn kan ik goed begrijpen, echter is mijn woonkamer zo ingedeeld dat ik geen raam achter me heb en ook de schemerlampjes staan buiten beeld.Een paar plaatjes:
overzicht
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vanuit de kijkpositie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Heb net wat veranderingen gedaan en nu vind ik het de moeite waard om aan jullie te laten zien. Situatie: geen audio- of cinofiel maar wel graag op de achtergrond muziek en af en toe een filmpje/serie kijken. Uitgangspunt was dat het niet teveel ruimte in mocht nemen vandaar dat alles in een kast moest passen van 40cm diep. De kasten zijn de Besta serie van Ikea. Ik heb daar veel in gezaagd omdat ik perse de kast strak tegen de muur wilde, en om alle kabels goed weg te werken zijn er veel gaten en uitsparingen gezaagd.
Overzicht: tv, UPC box, oude Cyberhome dvd speler die weg kan, Eltax monitorIII speakers, oude Yamaha receiver en Philips streamium speler voor muziek

Closeup eltax monitorIII speaker en Philips wifi streamium. Iv.m. ruimte heb ik mijn oude grote speakers vervangen door deze boekenplank versies. Ik ben volledig doof aan 1 oor dus 7.1 systemen zijn aan mij niet besteed (zelfs stereo is niet echt hoorbaar voormij
) en mijn vrouw geeft daar ook niet veel om. De baspoort zit aan de onderzijde, vandaar de spikes:

Closeup tv: Toshiba 32C3500p met mediaportal, ideaal programma!

Mediacentre pc in kast achter deurtje, volledig bedienbaar met Logitech Harmony 555 (was 'eis' van de vrouw des huizes: niet met ramplanken films moeten kijken. Draadloos muis en ramplank zijn puur voor onderhoud). De mediacentre is middels UTP verbonden aan router die ergens anders staat. Server hangt ook weer aan router voor benodigde opslagcapaciteit. Mediacentre pc is op basis van een zeer zuinige AMD BE2400, slechts 45 watt, voor de rest alles onboard. Ondanks dat de pc in een kast staat wordt die zeker niet warm

Logitech Harmony 555, alles bedienbaar met 1 remote, plus de IR ontvangers naast de Yamaha receiver.
Overzicht: tv, UPC box, oude Cyberhome dvd speler die weg kan, Eltax monitorIII speakers, oude Yamaha receiver en Philips streamium speler voor muziek

Closeup eltax monitorIII speaker en Philips wifi streamium. Iv.m. ruimte heb ik mijn oude grote speakers vervangen door deze boekenplank versies. Ik ben volledig doof aan 1 oor dus 7.1 systemen zijn aan mij niet besteed (zelfs stereo is niet echt hoorbaar voormij

Closeup tv: Toshiba 32C3500p met mediaportal, ideaal programma!

Mediacentre pc in kast achter deurtje, volledig bedienbaar met Logitech Harmony 555 (was 'eis' van de vrouw des huizes: niet met ramplanken films moeten kijken. Draadloos muis en ramplank zijn puur voor onderhoud). De mediacentre is middels UTP verbonden aan router die ergens anders staat. Server hangt ook weer aan router voor benodigde opslagcapaciteit. Mediacentre pc is op basis van een zeer zuinige AMD BE2400, slechts 45 watt, voor de rest alles onboard. Ondanks dat de pc in een kast staat wordt die zeker niet warm

Logitech Harmony 555, alles bedienbaar met 1 remote, plus de IR ontvangers naast de Yamaha receiver.

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 02-02-2008 17:48 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
HTPC is ook fileserver (met name MP3) hier thuis, dus die staat sowieso altijd aan. TV staat alleen aan als ik muziek luister, en dan na 5min die klok als screensaver. Huur is toch incl. stroom dus ik zal er niet wakker van liggen.Ramon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:02:
[...]
Ziet er gaaf uit hoor, maar ik wil niet zeuren; heb jij je htpc en je scherm altijd aanstaan om zo die klok weer te geven? Ziet er gaaf uit daar niet van, maar lijkt me nogal een dure klok worden als je bedenkt dat een beetje lcd scherm toch al meer dan 150 watt verstookt?
Nee zolang je niet voor het verpesten van het milieu hoeft te betalen is het geen ramp.MartijnGizmo schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:17:
[...]
HTPC is ook fileserver (met name MP3) hier thuis, dus die staat sowieso altijd aan. TV staat alleen aan als ik muziek luister, en dan na 5min die klok als screensaver. Huur is toch incl. stroom dus ik zal er niet wakker van liggen.
Overigens gaan de lampen achter een lcd scherm steeds verder achteruit. Je zal het verschil niet merken omdat het geleidelijk gaat maar zet maar eens 2 dezelfde schermen naast elkaar waarvan 1 nooit heeft aangestaan en de andere 5000 uur.
Ik zou ook nooit een showroom scherm kopen terwijl dat me bij andere apparatuur minder interesseert.
[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 02-02-2008 14:33 ]
Ach, als die tv 3 uur per dag aanstaat (wat ik denk ik niet eens red) kan ik nog zo'n 5 jaar vooruit. 
En aan het verpesten van het milieu beleef ik dagelijks veel plezier!
En aan het verpesten van het milieu beleef ik dagelijks veel plezier!
Anoniem: 157044
Vandermark: netjes!, leuk dat je ook eltax hebt! Tevrede erover? Maar heeft dat de speakers 1 2 kastjes staan geen negatieve invloed op de speakers? rare basklank?
Anoniem: 103735

Ook mijn nieuwe lcd binnen! De LE40F86BDX
heb trouwens ook mijn pc via hdmi aangesloten maar het beeld is groter als het scherm terwijl ik 1080 heb ingesteld nu hoor ik over de Just Scan functie maar die vind ik nergens!?
Speakers zijn trouwens 2x de dm603 s3 van b&w 2x dm601 en de lcr60
sub is een b&w ASW CM gelijk aan de 875 dus 500W classe D
receiver een h/k avr630 die word volgende week vervangen door een Onkyo tx-sr805
Blu-Ray is een BD-P1400 van Samsung
@ vandermark; Er mooie combinatie zo, mooi plaatje. Vind het een mooie kast waar het geheel in staat (oh ja het gaat om de home cinema niet om de kast..maar toch). Had het denk ik alleen nog mooier gevonden als er ook kastjes boven die tv zaten, dat het doorloopt zegmaar. Waar is die kast van?
Over je htpc, werkt dat een beetje? Ik zat er aan te denken over een tijd over te gaan op die amd be2400, tegen de tijd dat xbmc op linux stabiel is. Heb nu een xbox, met xbmc. Zeg maar de verbeterde versie van mediaportal, dat heb ik ook gebruikt maar xbmc is vele malen beter naar mijn mening (werkt helaas vooralsnog alleen stabiel op xbox en die doet weer geen 720p en 1080p grrr.. ).
Dat die htpc 45 verbruikt is dat alleen de processor of het echt gemeten verbruik?
En hoe werkt 1080p/720p op die combinatie (zou graag ook willen weten welke videokaart / onboard icm mobo je hebt).
Al met al veel vragen
(en een beeeeeetje offtopic)
Over je htpc, werkt dat een beetje? Ik zat er aan te denken over een tijd over te gaan op die amd be2400, tegen de tijd dat xbmc op linux stabiel is. Heb nu een xbox, met xbmc. Zeg maar de verbeterde versie van mediaportal, dat heb ik ook gebruikt maar xbmc is vele malen beter naar mijn mening (werkt helaas vooralsnog alleen stabiel op xbox en die doet weer geen 720p en 1080p grrr.. ).
Dat die htpc 45 verbruikt is dat alleen de processor of het echt gemeten verbruik?
En hoe werkt 1080p/720p op die combinatie (zou graag ook willen weten welke videokaart / onboard icm mobo je hebt).
Al met al veel vragen
Ik ben erg tevreden met de Eltaxjes, zeer goede prijs/kwaliteit. Doordat de baspoort aan de onderkant zit heeft de speaker geen ruimte nodig aan de achterkant. Ik heb niet het idee dat de ruimte in de kast voor rare basklanken zorgt, er is ook nog ruimte links en rechts (hij zit niet tussen de boeken geklemdAnoniem: 157044 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:03:
Vandermark: netjes!, leuk dat je ook eltax hebt! Tevrede erover? Maar heeft dat de speakers 1 2 kastjes staan geen negatieve invloed op de speakers? rare basklank?
[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 02-02-2008 16:33 ]
De kasten lopen tot het plafond: circa 2,50 meter hoog, doordat het boven de tv open is komt het een stuk minder massief over, zowiezo heb ik hiermee erg veel opbergruimte erbij. De processor gebruikt 45 watt, hele systeem weet ik niet. In het HTPC topic staat mijn configuratieberties schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:00:
@ vandermark; Er mooie combinatie zo, mooi plaatje. Vind het een mooie kast waar het geheel in staat (oh ja het gaat om de home cinema niet om de kast..maar toch). Had het denk ik alleen nog mooier gevonden als er ook kastjes boven die tv zaten, dat het doorloopt zegmaar. Waar is die kast van?
Al met al veel vragen(en een beeeeeetje offtopic)
1080p gaat prima hiermee, m.u.v. de 'beroemde vogelscene', zie hiervoor bovengenoemd topic. Zowiezo probeer ik alles in 720p te verkrijgen, is ook weer een stuk kleine qua HD ruimte.
Erg mooi en bedankt voor de info, die set ongeveer gaat over een tijd mijn nieuwe htpc worden (alleen met nsk2480 ipv 1300/1380 denk ik en nvidea 7050pv ipv amd 690G (betere linux ondersteuning)).vandermark schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:32:
[...]
De kasten lopen tot het plafond: circa 2,50 meter hoog, doordat het boven de tv open is komt het een stuk minder massief over, zowiezo heb ik hiermee erg veel opbergruimte erbij. De processor gebruikt 45 watt, hele systeem weet ik niet. In het HTPC topic staat mijn configuratie
1080p gaat prima hiermee, m.u.v. de 'beroemde vogelscene', zie hiervoor bovengenoemd topic. Zowiezo probeer ik alles in 720p te verkrijgen, is ook weer een stuk kleine qua HD ruimte.
Rest me nog 1 vraag, waar is de kast van? Vind hem echt mooi namelijk!
Dit is dan mijn setje die ik recentelijk heb geplaatst. Heeft aardig wat tijd en moeite gekost, maar het is zeker de moeite waard!

De boxen die je ziet zijn B&W DM601 boxen. De beugels zijn van Vogel.
Het scherm is gemotoriseerd. De beamer is een NEC Multisync GT2000, voor specs zie http://www.aboutprojectors.com/NEC-GT2000-projector.html.
De DVD-speler is een Samsung en de versterker is een Kenwood (oudje is geen surround maar stereo,surround is mijn volgende stap).
De lamp van de beam is zo ongeveer aan het eind van zijn latijn met ruim 2000 branduren dus ga deze binnenkort vervangen. momenteel gaat er alleen een RGB kabel van mn dvd-speler naar de beamer. Dr moet ook nog een VGA kabel naar toe vanaf de pc die bij mn tv staat.
Het scherm is gemotoriseerd. De beamer is een NEC Multisync GT2000, voor specs zie http://www.aboutprojectors.com/NEC-GT2000-projector.html.
De DVD-speler is een Samsung en de versterker is een Kenwood (oudje is geen surround maar stereo,surround is mijn volgende stap).
De lamp van de beam is zo ongeveer aan het eind van zijn latijn met ruim 2000 branduren dus ga deze binnenkort vervangen. momenteel gaat er alleen een RGB kabel van mn dvd-speler naar de beamer. Dr moet ook nog een VGA kabel naar toe vanaf de pc die bij mn tv staat.
dSLR: Nikon D5300;
leuk materiaal allemaal, maar het is allemaal wel erg opzichtig aanwezig in je relatief 'kale' kamer. Lijkt me meer de inrichting van een winkel dan een huiskamer zo.p-de-geus schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:44:
Dit is dan mijn setje die ik recentelijk heb geplaatst. Heeft aardig wat tijd en moeite gekost, maar het is zeker de moeite waard!
Andere vraag; waarom hangt je scherm zo ongeloofelijk hoog?
Zit er niet nog een stuk zwart aan vast zodat je niet de hele tijd omhoog hoeft te kijken?
Zit er niet nog een stuk zwart aan vast zodat je niet de hele tijd omhoog hoeft te kijken?
Ziet er netjes uitvandermark schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:54:
Heb net wat veranderingen gedaan en nu vind ik het de moeite waard om aan jullie te laten zien.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
tjah in het een geval denk je "ah audio-liefhebber en/of video leifhebber" en in het andere geval denk je "ah de vrouw is de baas"Abbadon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:22:
[...]
Ziet er netjes uitHeeft ook wel wat vind ik, dat de woonkamer niet vol staat met grote speakers en enorm grote TV.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Jammer dat je scherm zo golft, is meestal weinig aan te doen. Ik heb ooit ook een scherm gehad met zoveel golven, dat gaat ontzettend storen, vooral bij horizontale camerabeelden, denk aan een overzicht van een gebied oid waar de camera van links naar rechts gaat, dan zie je het op jouw scherm ook ontzettend golven. Ik zou eens gaan zoeken naar een nieuw scherm, ik heb een zeer goedkope met afstandsbediening (150 eu) en er zit maar 1 golfje in. Geef je wat meer uit dan hangt het helemaal strak. Heb je meteen een stukje zwart wat mee uitrolt zodat het beeld op een wat betere hoogte hangt.p-de-geus schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer ook je beamer wat beter te richten op het scherm, hij schijnt niet precies tot de zwarte randjes en ook niet precies in het midden. Je ogen nemen een beter contrast waar wanneer de omlijsting van het scherm ook precies het beeld afsnijdt.
oh, en effe afstoffen voordat je je apparatuur fotografeert
[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 02-02-2008 23:23 ]
Leuke apparatuur, maar is dat nou je bed?Anoniem: 103735 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:38:
[afbeelding]
Ook mijn nieuwe lcd binnen! De LE40F86BDX
heb trouwens ook mijn pc via hdmi aangesloten maar het beeld is groter als het scherm terwijl ik 1080 heb ingesteld nu hoor ik over de Just Scan functie maar die vind ik nergens!?
Speakers zijn trouwens 2x de dm603 s3 van b&w 2x dm601 en de lcr60
sub is een b&w ASW CM gelijk aan de 875 dus 500W classe D
receiver een h/k avr630 die word volgende week vervangen door een Onkyo tx-sr805
Blu-Ray is een BD-P1400 van Samsung

Beetje overkill... niet?
Speaker staat idd op z'n kop met het doek 180 gedraaidAnoniem: 183025 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:03:
wtf? zit die tweeter van die ene B&W nou onder?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Helaas nog geen pics, maart wel specs
Gisteren naar de MM (ja,ja... ik weet het
) geweest shoppen voor de verjaardag van mijn schoonvader. Hij wilde graag wat nieuwe audio spullen hebben, en liefst ook een toptie om surround te doen.
Gelukkig hadden ze enkele mooie aanbiedingen, en zo kwamen we terug met Marants SR-3001 en DV-3002. Ze hebben nog een 37 cm CRT TV, dus aan HDMI hebben ze nog niet zoveel, maar hij wilde ooit nog een beamer gaan kopen. 'T is in iedergeval een mooie combo om mee te beginnen, zeker als er flink korting op zit. Speakers hebben we natuurlijk ook beluisterd, en we zijn uitgekomen op de KEF Cresta10. Ze zijn lekker efficient, en een erg nette klank voor een speaker van deze prijsklasse. In ieder geval wordt het eerst een stereo opstelling, kan ie later zelf uitbreiden naar surround.
Ik ben benieuwd wat ie ervan gaat vinden volgende week zaterdag
En ja jongens, de tweeter hoort hier onder te zitten
Gelukkig hadden ze enkele mooie aanbiedingen, en zo kwamen we terug met Marants SR-3001 en DV-3002. Ze hebben nog een 37 cm CRT TV, dus aan HDMI hebben ze nog niet zoveel, maar hij wilde ooit nog een beamer gaan kopen. 'T is in iedergeval een mooie combo om mee te beginnen, zeker als er flink korting op zit. Speakers hebben we natuurlijk ook beluisterd, en we zijn uitgekomen op de KEF Cresta10. Ze zijn lekker efficient, en een erg nette klank voor een speaker van deze prijsklasse. In ieder geval wordt het eerst een stereo opstelling, kan ie later zelf uitbreiden naar surround.
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 03-02-2008 11:14 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Zo, aardige schoonzoon ben je...Flink uitgepakt voor je schoonvader dure kadootjesvoodooless schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:13:
Helaas nog geen pics, maart wel specsGisteren naar de MM (ja,ja... ik weet het
) geweest shoppen voor de verjaardag van mijn schoonvader. Hij wilde graag wat nieuwe audio spullen hebben, en liefst ook een toptie om surround te doen.
Zal me aankomend schoonzoon dit eens laten lezen....zoek nog een leuk setje voor de slaapkamer
[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 03-02-2008 12:11 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Haha, idd, de vrouw heeft hier (terecht toch?Chaoss schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:44:
[...]
tjah in het een geval denk je "ah audio-liefhebber en/of video leifhebber" en in het andere geval denk je "ah de vrouw is de baas"

Dan draaien we de vraag om, wtf doet die ene tweeter boven?voodooless schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:13:

Maak het wat uit..zoals z'n speakers nu hangen?. Namelijk niet op oor(gehoor) hoogte..Pixal schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:33:
[...]
Dan draaien we de vraag om, wtf doet die ene tweeter boven?
Je zult er niks van merken...niet zoals het hoord natuurlijk
Mijn set:

- Marantz pm17mkII
- Philips SCD2000 sacd
- Philips cd960
- Philips dac960 tda1541a S2
- Marantz cd11LE
- Mission 780's
- 2x van den hul 102mk3
- paar oehlbach kabels
- hey steven!

- Marantz pm17mkII
- Philips SCD2000 sacd
- Philips cd960
- Marantz cd11LE
- Mission 780's
- 2x van den hul 102mk3
- paar oehlbach kabels
- hey steven!
[ Voor 11% gewijzigd door deBennie op 03-02-2008 15:45 ]
heb je geen speakers en/of tv? (aan je foto's te zien niet...?)deBennie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:44:
Mijn set:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- Marantz pm17mkII
- Philips SCD2000 sacd
- Philips cd960
- Marantz cd11LE
- Mission 780's
- 2x van den hul 102mk3
- paar oehlbach kabels
- hey steven!
oh je bent gewoon aan het spammen voor een site?
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 03-02-2008 16:07 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
^^..setje Mission 780 verder best wel ok spul hoor.......Vooral die DAC van philips
Het is maar net waar je waarde aan hecht, ik kijk graag films en dan is dit spul leuk.r0g3r schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:07:
[...]
leuk materiaal allemaal, maar het is allemaal wel erg opzichtig aanwezig in je relatief 'kale' kamer. Lijkt me meer de inrichting van een winkel dan een huiskamer zo.
Ja tis aardig aanwezig ja, maar daar stoor ik mij niet aan
Beeld is nu best aardige gericht hoor, scheelt maar een klein beetje. Ik heb laatst er een film op gekeken en zoals t nu allemaal hangt stoor ik me nergens aan.Pixal schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:15:
[...]
Jammer dat je scherm zo golft, is meestal weinig aan te doen. Ik heb ooit ook een scherm gehad met zoveel golven, dat gaat ontzettend storen, vooral bij horizontale camerabeelden, denk aan een overzicht van een gebied oid waar de camera van links naar rechts gaat, dan zie je het op jouw scherm ook ontzettend golven. Ik zou eens gaan zoeken naar een nieuw scherm, ik heb een zeer goedkope met afstandsbediening (150 eu) en er zit maar 1 golfje in. Geef je wat meer uit dan hangt het helemaal strak. Heb je meteen een stukje zwart wat mee uitrolt zodat het beeld op een wat betere hoogte hangt.
Probeer ook je beamer wat beter te richten op het scherm, hij schijnt niet precies tot de zwarte randjes en ook niet precies in het midden. Je ogen nemen een beter contrast waar wanneer de omlijsting van het scherm ook precies het beeld afsnijdt.
oh, en effe afstoffen voordat je je apparatuur fotografeert
Ik had mn apparatuur idd ff kunnen afstoffen ja maar vergeten:P:P
Dat had ik met fotograferen pas doorAnoniem: 183025 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:03:
wtf? zit die tweeter van die ene B&W nou onder?

dSLR: Nikon D5300;
Hoezo, je mag niet enkel je audio set laten zien?Ramon schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:05:
[...]
heb je geen speakers en/of tv? (aan je foto's te zien niet...?)
oh je bent gewoon aan het spammen voor een site?
Ik denk niet dat ik het zou horen, maar voor audiofielen is de plaatsing van de tweeter op de speaker erg belangrijk, niet alleen op oorhoogte maar ook ivm het meereizen van de hoge frequenties op de lage en andersomsilitek schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:45:
[...]
Maak het wat uit..zoals z'n speakers nu hangen?. Namelijk niet op oor(gehoor) hoogte..
Je zult er niks van merken...niet zoals het hoord natuurlijk...zal wel een reden hebben of niet
Ook weleens speakers gezien waarbij de tweeters door een soort roostertjes gericht werden op de woofer eronder zodat het geluid meer één werd. denk niet dat het hoorbaar verschil oplevert nee

Met alle respect. Wat jij bedoelt is denk ik een akoestische lens:Pixal schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:51:
[...]
Ook weleens speakers gezien waarbij de tweeters door een soort roostertjes gericht werden op de woofer eronder zodat het geluid meer één werd. denk niet dat het hoorbaar verschil oplevert nee

Dit heeft wel dergelijk effect op het geluid. Zie hier voor meer informatie.
Jawel hoor....deed ik ook altijd. Sterker nog.....mijn "HT" is nu nog verder achteruit gegaan. Heb nu alleen mijn 1997 Sony 37cm tv'tje nog maar.deBennie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:22:
[...]
Hoezo, je mag niet enkel je audio set laten zien?
Binnenkort zal ik even wat foto's posten van mijn huidige setup, want mijn nieuwe speakers heb ik nog niet geshowed hier (en mijn nieuwe anti-kraak pand ook nog niet). Mijn set bestaat nu uit:
15" Sony Trinitron CRT TV
Arcam FMJ A22 versterker
Arcam CD73 CD-speler (gaat ook dit jaar de deur nog uit)
Living Voice Auditorium 2 luidsprekers (hier doe ik nog wel even mee)
Arcam Delta Black Box 3 D/A-converter (voor aan de mac)
to buy: Pro-Ject Debut 3 Esprit

[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 03-02-2008 18:46 ]
Wow, lang geleden dat ik deze topicreeks nog gevolgd heb.
Hoop verandert in sommige sets.
siltek is verhuisd? 
Laatste keer dat ik overzichtsfoto's gepost heb was ruim 2 jaar geleden in deel 19 volgens mij.
Voor degene die me niet meer kennen:

Aan mijn set is niet veel veranderd. Prioriteiten liggen al een tijdje wat anders en belangrijker: Ik ben eigenlijk nog steeds tevreden met wat ik heb.
Enige belangrijke verandering is mijn bed, die vervangen is door een bed/bank. Eindelijk lekker relaxt voor de tv hangen.
Specs:
- 2x Mission M35 op SoundCare superspikes
- 2x Mission M32
- Mission M3C1
- Pioneer VSX-D711-K
- Pioneer DV575A-K
- Technics SL-PD6
- Sony KV-28WS2D
Ik heb 3 jaar terug ofzo eens laten weten dat ik nog op zoek was naar een losse stereo amp. Is er nog steeds niet van gekomen dus.
Laatste keer dat ik overzichtsfoto's gepost heb was ruim 2 jaar geleden in deel 19 volgens mij.

Aan mijn set is niet veel veranderd. Prioriteiten liggen al een tijdje wat anders en belangrijker: Ik ben eigenlijk nog steeds tevreden met wat ik heb.
Enige belangrijke verandering is mijn bed, die vervangen is door een bed/bank. Eindelijk lekker relaxt voor de tv hangen.
Specs:
- 2x Mission M32
- Mission M3C1
- Pioneer VSX-D711-K
- Pioneer DV575A-K
- Technics SL-PD6
- Sony KV-28WS2D
Ik heb 3 jaar terug ofzo eens laten weten dat ik nog op zoek was naar een losse stereo amp. Is er nog steeds niet van gekomen dus.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
In dat geval ging het niet om hoornluidsprekers.'Gurbe de n00b schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:55:
[...]
Met alle respect. Wat jij bedoelt is denk ik een akoestische lens:
[afbeelding]
Dit heeft wel dergelijk effect op het geluid. Zie hier voor meer informatie.
Ik heb in dat geval ook weleens de roosters 180 gr gedraaid. Theorie erachter was dat de speakers op de grond stonden en op die manier de hoge tonen richting oorhoogte werden gericht. Niet dat het erg hielp dus heb ze weer omgedraaid.
[ Voor 18% gewijzigd door Pixal op 03-02-2008 19:45 ]
Dat ziet er goed uit. Kun je daar iets meer over vertellen? Wat heb je gebruikt/hoe heb je dat gedaan?MartijnGizmo schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
Oehhh lekker draaitafeltje. Ik wil voor mijn pro-ject debut 3 ook graag een acriel plateau.zimbab schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:42:
[...]
to buy: Pro-Ject Debut 3 Esprit![]()
[afbeelding]
offtopic:
Dank je, wist niet hoe pro-ject zijn plateau's benaamt. Prijs is wel te doen, maar 60 euri zal wel alleen zijn als je em gelijk met een pro-ject draaitafel koopt.
Dank je, wist niet hoe pro-ject zijn plateau's benaamt. Prijs is wel te doen, maar 60 euri zal wel alleen zijn als je em gelijk met een pro-ject draaitafel koopt.
[ Voor 20% gewijzigd door kippy op 03-02-2008 23:45 ]
kippy schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:00:
[...]
Oehhh lekker draaitafeltje. Ik wil voor mijn pro-ject debut 3 ook graag een acriel plateau.
offtopic:
Moet je even naar de winkel. Ja kan hem als accessoire bestellen 6 tientjes geloof. Acryl-it heet die optie. Deze info heb ik van Acson zelf toen ik ze belde of de Esprit ook in Nederland verkrijgbaar was.
Moet je even naar de winkel. Ja kan hem als accessoire bestellen 6 tientjes geloof. Acryl-it heet die optie. Deze info heb ik van Acson zelf toen ik ze belde of de Esprit ook in Nederland verkrijgbaar was.
Anoniem: 236649
Mooie platenspeler knap stukje design zo lijkt mijzimbab schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:42:
[...]
Jawel hoor....deed ik ook altijd. Sterker nog.....mijn "HT" is nu nog verder achteruit gegaan. Heb nu alleen mijn 1997 Sony 37cm tv'tje nog maar.Had eerst iig nog een 28" CRT TV voor in de woonkamer, maar die is dus de deur uit.
Binnenkort zal ik even wat foto's posten van mijn huidige setup, want mijn nieuwe speakers heb ik nog niet geshowed hier (en mijn nieuwe anti-kraak pand ook nog niet). Mijn set bestaat nu uit:
15" Sony Trinitron CRT TV(maar het is dus de bedoeling een Bravia te gaan kopen binnenkort)
Arcam FMJ A22 versterker
Arcam CD73 CD-speler (gaat ook dit jaar de deur nog uit)
Living Voice Auditorium 2 luidsprekers (hier doe ik nog wel even mee)
Arcam Delta Black Box 3 D/A-converter (voor aan de mac)
to buy: Pro-Ject Debut 3 Esprit![]()
[afbeelding]

Het is een Klubbo-salontafel:4nGeLuS schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:51:
[...]
Dat ziet er goed uit. Kun je daar iets meer over vertellen? Wat heb je gebruikt/hoe heb je dat gedaan?

Met daaronder een Summera-toetsenbordlade:

De toetsenbordlade zit iets verder naar achteren gemonteerd dan je onder een bureau zou doen, aangezien ik het toetsenbord toch eraf pak als ik wil typen. Op die manier is de lade in z'n geheel niet zichtbaar, zelfs niet als je op de bank ligt.
Anoniem: 85831
Dubbelpost sorry
( edit )
( edit )
[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 85831 op 04-02-2008 19:47 ]
Anoniem: 111211
Haha ik ben zelf ook net terug van weg geweestXander schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:05:
Wow, lang geleden dat ik deze topicreeks nog gevolgd heb.Hoop verandert in sommige sets.
siltek is verhuisd?
Laatste keer dat ik overzichtsfoto's gepost heb was ruim 2 jaar geleden in deel 19 volgens mij.Voor degene die me niet meer kennen:
[afbeelding]
Specs:
- 2x Mission M32
- Mission M3C1
- Pioneer VSX-D711-K
- Pioneer DV575A-K
- Technics SL-PD6
- Sony KV-28WS2D
Ik heb 3 jaar terug ofzo eens laten weten dat ik nog op zoek was naar een losse stereo amp. Is er nog steeds niet van gekomen dus.![]()
Ik vind het nog steeds een mooie set, en zo'n bed/bank lijkt mij ook ideaal..
Ik zal zelf ook maar weer eens picz gaan schieten..als mn nieuwe speakers klaar zijn
Na dit topic trouw vanaf deel 1 gevolgd te hebben
Nu ook ik die mijn setje post
dit is een nog lopend project waarvan er nog meerdere updates volgen
( led ,verlichting ,andere meubels ,schilderen ,electrisch beamerscherm .)
oftewel laat de foto's het werk doen

vanuit de huidige zit positie

mijn fotoskills doen het scherm geen eer aan

ben niet echt een audiofiel zoals de meeste hier
maar dit design setje van samsung sprak mij erg aan
en voldoet hier met kinderen die om 8 uur gaan slapen prima

beamertje voor de 720p content die ik op de pc heb staan

komen verduisterende lamellen achter de gordijnen
en het 2,2 meter scherm ( ikea ) word vervangen door een electische

het inmiddels iets verouderde maar daardoor niet minder geliefde hart
van mijn media centrum

260+- ps2 games / 15 ps3 titels / 8 blu-ray discs
komt nog een wii bij
Wat je allemaal ziet staan
Scherm :Full hd Samsung LE46N87 LCD
Thuisbioscoop : Samsung HT-X250 ( upscalen dvd's naar 1080i )
Ps3
Upc mediabox ( twijfel nog over de 4 hd kanalen )
Beamer : acer xd 1150 ( 2100 anslumen 1280/1024 max resolutie )
Ps 2 (omgebouwd)
Xps Gen 6
Cpu :Intel Pentium D 840 EE @ 3,7
Geheugen : Crucial DDR2 PC6400 4096MB CL5
Videokaart : Evga -GeForce 8800GTX 768MB Superclocked
1,5 terrabyte aan schijfruimte meeste verbruikt aan 720p content en mijn inmiddels 80.000 tellende
mp3 collectie
Ik gebruik windows mediaplayer om alle hd content draadloos naar de ps3 te streamen
maar veelal kijk ik toch wel op de beamer

Plannen voor de toekomst
Mooie led verlichting Achter mijn lcd. alles mooi en fris wit geschildert
alle kabels netjes opruimen .
nieuw meubel voor pc ( iets minder aanwezig )
Er zijn hier genoeg ideeen op te doen
to zover mijn eerste post

Edit sorry dubbelpost some mod help please
Nu ook ik die mijn setje post
dit is een nog lopend project waarvan er nog meerdere updates volgen
( led ,verlichting ,andere meubels ,schilderen ,electrisch beamerscherm .)
oftewel laat de foto's het werk doen
vanuit de huidige zit positie
mijn fotoskills doen het scherm geen eer aan
ben niet echt een audiofiel zoals de meeste hier
maar dit design setje van samsung sprak mij erg aan
en voldoet hier met kinderen die om 8 uur gaan slapen prima
beamertje voor de 720p content die ik op de pc heb staan
komen verduisterende lamellen achter de gordijnen
en het 2,2 meter scherm ( ikea ) word vervangen door een electische
het inmiddels iets verouderde maar daardoor niet minder geliefde hart
van mijn media centrum
260+- ps2 games / 15 ps3 titels / 8 blu-ray discs
komt nog een wii bij
Wat je allemaal ziet staan
Scherm :Full hd Samsung LE46N87 LCD
Thuisbioscoop : Samsung HT-X250 ( upscalen dvd's naar 1080i )
Ps3
Upc mediabox ( twijfel nog over de 4 hd kanalen )
Beamer : acer xd 1150 ( 2100 anslumen 1280/1024 max resolutie )
Ps 2 (omgebouwd)
Xps Gen 6
Cpu :Intel Pentium D 840 EE @ 3,7
Geheugen : Crucial DDR2 PC6400 4096MB CL5
Videokaart : Evga -GeForce 8800GTX 768MB Superclocked
1,5 terrabyte aan schijfruimte meeste verbruikt aan 720p content en mijn inmiddels 80.000 tellende
mp3 collectie
Ik gebruik windows mediaplayer om alle hd content draadloos naar de ps3 te streamen
maar veelal kijk ik toch wel op de beamer
Plannen voor de toekomst
Mooie led verlichting Achter mijn lcd. alles mooi en fris wit geschildert
alle kabels netjes opruimen .
nieuw meubel voor pc ( iets minder aanwezig )
Er zijn hier genoeg ideeen op te doen
to zover mijn eerste post
Edit sorry dubbelpost some mod help please
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 85831 op 04-02-2008 19:47 ]
Staat die centerspeaker zo niet gruwelijk irritant in het zicht?MartijnGizmo schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:14:
Update, in de vorm van een Samsung LE40M87BD. Dat het glanzende beeld storend kan zijn kan ik goed begrijpen, echter is mijn woonkamer zo ingedeeld dat ik geen raam achter me heb en ook de schemerlampjes staan buiten beeld.Een paar plaatjes:
overzicht
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vanuit de kijkpositie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Van mij ook weer een update-je:

Scherm moet nog komen, het geluid is in ieder geval nu top: B&O Beomaster 2000 + 2 x Magnat Art 145-060. Alleen de Beogram 2000 staat nog op de wishlist
Voor het scherm wil ik in ieder geval niet groter dan een 37" gaan, sinds ik nooit ver van een scherm af zit. En full HD....
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
MartijnGizmo, ik heb ze gehaald en er gelijk achter geplakt. Ziet er erg mooi uit in mijn ogen voor deze budgetoplossing! Foto's post ik nog, zijn nu 5MP_Brake_ schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:22:
[...]
Regel dat, en post ff een paar pics aub![]()
Ben zeer benieuwd naar de verschillende kleuren en hoe het lijkt! Hoe wil je het overigens achter je TV maken? Aan elke zijkant 1 verticaal, en aan de bovenkant 2 horizontaal aan elkaar koppelen?
De 'controller' die er bij zit kan op zich alles. Per kleur wisselen met een druk op de knop, vloeiend overlopen, automatisch per kleur wisselen. Volgens mevrouw van de IKEA kon het vloeiend overlopen namelijk niet, maar dat had ze dus verkeerd! Wel jammer dat je in zo'n overgang de kleur niet kan stoppen.
Anyway, ik vond het de moeite en het geld waard
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Muurbeugel voor de tv komt eraan, audio wordt sowieso compleet vervangen.Stoney3K schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:19:
[...]
Staat die centerspeaker zo niet gruwelijk irritant in het zicht?
Anoniem: 183025
80000 mp3's? Jezus wat doe je voor werk? illegaal cd's branden met veel muziek er op ofzo? Serieus 
Verder mooie set
Verder mooie set
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 183025 op 04-02-2008 19:25 ]
Lol uit de hand gelopen hobbyAnoniem: 183025 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:22:
80000 mp3's? Jezus wat doe je voor werk? illegaal cd's branden met veel muziek er op ofzo? Serieus
Verder mooie set
een kleine 800 films waarvan
129 in 720p
en een kleine 600 afleveringen van mijn faforiete shows
alles voor eigen gebruik ( dvd brander staat al 2 jaar droog )
B&O vintage is coolStoney3K schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:19:
[...]
[afbeelding]
Scherm moet nog komen, het geluid is in ieder geval nu top: B&O Beomaster 2000 + 2 x Magnat Art 145-060. Alleen de Beogram 2000 staat nog op de wishlist....
Voor het scherm wil ik in ieder geval niet groter dan een 37" gaan, sinds ik nooit ver van een scherm af zit. En full HD....
Aha, mooie oplossing. Bedankt voor de goede uitleg en de links!MartijnGizmo schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:27:
De toetsenbordlade zit iets verder naar achteren gemonteerd dan je onder een bureau zou doen, aangezien ik het toetsenbord toch eraf pak als ik wil typen. Op die manier is de lade in z'n geheel niet zichtbaar, zelfs niet als je op de bank ligt.
Ik ken die hobby jaAnoniem: 85831 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:52:
[...]
Lol uit de hand gelopen hobby
een kleine 800 films waarvan
129 in 720p
en een kleine 600 afleveringen van mijn faforiete shows
alles voor eigen gebruik ( dvd brander staat al 2 jaar droog )
Die beamerbeelden zien er wel erg nice uit, leuke setup
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Een *update* van deze kant.
Ben inmiddels verhuist, heb een eigen huis.
Appartement +/- 85m²
Dit is een foto van hoe de set opgesteld staat:

Heb vorige week maandag een nieuwe tv aangeschaft.
Specs, zie ondertitel.
TV = een 40" samsung.
Ben inmiddels verhuist, heb een eigen huis.
Appartement +/- 85m²
Dit is een foto van hoe de set opgesteld staat:

Heb vorige week maandag een nieuwe tv aangeschaft.
Specs, zie ondertitel.
TV = een 40" samsung.
Whatever.
B&O op een ikea tv meubel;)Stoney3K schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:19:
[...]
[afbeelding]
Scherm moet nog komen, het geluid is in ieder geval nu top: B&O Beomaster 2000 + 2 x Magnat Art 145-060. Alleen de Beogram 2000 staat nog op de wishlist....
DIKKE set hoor! Wij hebben thuis hetzelfde tv meubel maar wil daar zo snel mogelijk vanaf! Moet alleen eerst iets beters zien te vinden (onder de 1000 euro:) )
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Nieuw meubeltje en indeling vd kamer iets veranderd, scheelt enorm in de ruimte die ik overhou en ik kan weer recht voor me uit tv kijken ipv om een hoekje. Alleen staat de center speaker niet echt ideaal, die staat in het kastje.
Specs:
Denon avr 1907
dvision dvd speler
JVC breedbeeld tv (geen idee welk type) 100hz 72cm
4 Klipsch synergy B2 speakers op zelfgemaakte stands
1 klipsch rc10 center speaker
Projector Hitachi PJLC9
Subwoofer van Usblaster (goed genoeg voor deze kamer
Lol, inderdaad
Of wat zooi de deur uit, kan ook natuurlijk!
Goed, ik zal mijn setje ook maar eens plaatsen. Het is eigenlijk niet echt een home cinema set, aangezien ik geen gebruik maak van dolby zooi, maar puur voor stereo ben gegaan. Ik kijk dan ook niet zo heel veel films. Ik gebruik mijn set vooral voor muziek, op zowel LP als op CD. De set bestaat uit de volgende specs:
TV: Sony Bravia KLV-S32 (blijkbaar zeer oud model, ik kan er geen link naar de Sony site van vinden)
DVD-recorder: Pioneer DVR-645H
Versterker: Rotel RA 1062
CD-speler: Arcam CD72 (link is van opvolger, de CD73)
Speakers: B&W CM7
Platenspeler: een 30 jaar oude Lenco, die ooit van een dansschool is geweest.
Meubel: Ik heb ooit een dergelijk meubel gezien in een of andere designwinkel. Hij kostte daar 'slechts' 1700 euro en hij was uitgevoerd in hooggglans wit. Dat kan ik beter dacht ik nog. Ik heb speciale watervaste MDF op maat laten maken en ben een paar middagjes gaan knutselen. Het meubel staat op verzonken wieltjes, zodat het meubel slechts 1,5 à 2 cm van de grond staat. Rechts is een kast met een klikdeurtje om zooi in op te slaan. Aan de achterkant van het meubel bevinden zich een drietal dubbele stopcontacten. De achterkant van het meubel loopt dan ook terug om ruimte te bieden aan de stekkers en zodat het meubel tegen de muur aan kan staan. Ik heb mijn creatie zelf geschilderd met een goede MDF grondverf en professionele industrielak.
Gelukkig hebben we de foto's nog:
(Die rare witte strepen op de speakers zitten er in het echt niet op, is een gevolg van wat aanpassingen in Photoshop denk ik.)

Vanaf de bank

Vanaf de eetkamertafel.

Mijn 3 schatjes op een rij. De hoogst nodige kabels voor de televisie lopen omhoog door een kabelgoot in het meubel.

Ik had nog 2 Belgisch hardstenen plaatjes liggen en heb deze maar onder de speakers gelegd. Ik vind ze sowieso mooier als ze op spikes staan.

Aaah het krachtige hart van de set.

En de oude trouwe Arcam CD-speler. Slechts 100 euro op een bekende veilingsite
. Ja, ik weet dat de bovenkant niet geschilderd is, maar het komt slechts héél sporadisch voor dat ik in een dergelijke houding voor mijn meubel lig
TV: Sony Bravia KLV-S32 (blijkbaar zeer oud model, ik kan er geen link naar de Sony site van vinden)
Meubel: Ik heb ooit een dergelijk meubel gezien in een of andere designwinkel. Hij kostte daar 'slechts' 1700 euro en hij was uitgevoerd in hooggglans wit. Dat kan ik beter dacht ik nog. Ik heb speciale watervaste MDF op maat laten maken en ben een paar middagjes gaan knutselen. Het meubel staat op verzonken wieltjes, zodat het meubel slechts 1,5 à 2 cm van de grond staat. Rechts is een kast met een klikdeurtje om zooi in op te slaan. Aan de achterkant van het meubel bevinden zich een drietal dubbele stopcontacten. De achterkant van het meubel loopt dan ook terug om ruimte te bieden aan de stekkers en zodat het meubel tegen de muur aan kan staan. Ik heb mijn creatie zelf geschilderd met een goede MDF grondverf en professionele industrielak.
(Die rare witte strepen op de speakers zitten er in het echt niet op, is een gevolg van wat aanpassingen in Photoshop denk ik.)

Vanaf de bank

Vanaf de eetkamertafel.

Mijn 3 schatjes op een rij. De hoogst nodige kabels voor de televisie lopen omhoog door een kabelgoot in het meubel.

Ik had nog 2 Belgisch hardstenen plaatjes liggen en heb deze maar onder de speakers gelegd. Ik vind ze sowieso mooier als ze op spikes staan.

En de oude trouwe Arcam CD-speler. Slechts 100 euro op een bekende veilingsite
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Anoniem: 236649
Toch allemaal netjes afgewerkt en mooi opgesteldRexomnium schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:56:
Goed, ik zal mijn setje ook maar eens plaatsen. Het is eigenlijk niet echt een home cinema set, aangezien ik geen gebruik maak van dolby zooi, maar puur voor stereo ben gegaan. Ik kijk dan ook niet zo heel veel films. Ik gebruik mijn set vooral voor muziek, op zowel LP als op CD. De set bestaat uit de volgende specs:
[afbeelding]
Vanaf de bank
[afbeelding]
Vanaf de eetkamertafel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de oude trouwe Arcam CD-speler. Slechts 100 euro op een bekende veilingsite. Ja, ik weet dat de bovenkant niet geschilderd is, maar het komt slechts héél sporadisch voor dat ik in een dergelijke houding voor mijn meubel lig
gefeliciteerd
idd mooie opstelling!
toch een vraagje krijg je geen rare bass vervorming als de speakers zo dicht tegen de muur staan?? dacht dat bassrefelx speakers over het algemeen minimaal 50cm (liever meer) van een muur moeten staan.
BTW belgisch hardsteen isoleert dat de trillinen een beetje? je ziet wel vaak marmer tegeltjes onder een speaker omdat die alle trillingen volledig absorberen.
toch een vraagje krijg je geen rare bass vervorming als de speakers zo dicht tegen de muur staan?? dacht dat bassrefelx speakers over het algemeen minimaal 50cm (liever meer) van een muur moeten staan.
BTW belgisch hardsteen isoleert dat de trillinen een beetje? je ziet wel vaak marmer tegeltjes onder een speaker omdat die alle trillingen volledig absorberen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik ben een audio leek en erg geinteresseerd in de CM serie van B&W, en ik lees ook overal dat de speakers echt een stuk van de muur moeten staan
Bedankt voor de foto tho
Bedankt voor de foto tho
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Die bassvervormingen vallen redelijk mee. Ik heb die speciale schuimdingen in de basspijpen aan de achterkant gestoken om het te reduceren. Ik woon in een jaren dertig rijtjeshuis en de muren hier zijn van ongewapend kartonChaoss schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:14:
idd mooie opstelling!
Over dat Belgisch hardsteen. Als ik muziek luister, zit ik er vaak recht voor op een stel kussens op de grond. Ik voel met mijn hand bijna geen trilling op de vloer. De vloer is van beton. Voor de rest is de kamer erg kaal en ik heb alleen rolgordijnen die het geluid enigszins kunnen dempen.
Hier meteen even een update. De kamer in overview én de achterkant van het meubel. Ik lees net pas dat sommige freaks daar ook geïnteresseerd in zijn.

Zo netjes als het aan de voorkant is, zo'n puinhoop is het aan de achterkant. Ik het de draden zo goed mogelijk proberen te schikken. Ik heb gebruik gemaakt van tie-wraps om ze aan elkaar te binden en in nette bosjes achter het meubel weg te werken. Je ziet hier de gewone stopcontacten en helemaal rechts loopt een draad naar stopcontact in de muur. Er is dus maar een stroomkabel in beeld als je er voor staat.

Close-up van de aansluitingen en de bekabeling van de versterker.

Overview van de kamer. Foto uit de serre genomen. (We houden van wit
//edit:
Van wie moet dat? Van de B&W politie?KhaZ schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:26:
Ik ben een audio leek en erg geinteresseerd in de CM serie van B&W, en ik lees ook overal dat de speakers echt een stuk van de muur moeten staan![]()
Bedankt voor de foto tho
Nee, ik heb er echt geen last van. Het geluid komt prima tot z'n recht. Toen ik de speakers net had, heb ik ze van de muur afgehouden en naar het geluid geluisterd. Ik merkte niet echt heel veel verschil eigenlijk. Pas op echt hoog volume ga je bij mij verschil horen, maar in de praktijk heb ik het nooit zo hard staan.
[ Voor 14% gewijzigd door Rexomnium op 05-02-2008 12:37 ]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
complimenten! ziet er erg vet uit!!
www.vdzande.com
Een simpele tip voor veel mensen hier: gebruik GEEN flits als je foto's neemt van je setup. Het ziet er vreselijk uit en met een beetje vaste hand of een tripod kun je zonder flits zoveel mooiere foto's maken
Flitsen mag wel, maar alleen als ie niet op je camera staat.Exirion schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:29:
Een simpele tip voor veel mensen hier: gebruik GEEN flits als je foto's neemt van je setup. Het ziet er vreselijk uit en met een beetje vaste hand of een tripod kun je zonder flits zoveel mooiere foto's maken
Anoniem: 116571
Ik heb vandaag ook mijn eerste stappen in de HiFi wereld gezet, na veel luisteren zijn het de Kef Q5's geworden
Anoniem: 250661
Leuke set, alleen erg jammer dat je tv zo scheef staat. Hier zou ik persoonlijk niet tevreden over zijn.....Rexomnium schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:56:
[afbeelding]
Vanaf de bank
[afbeelding]
Vanaf de eetkamertafel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de oude trouwe Arcam CD-speler. Slechts 100 euro op een bekende veilingsite. Ja, ik weet dat de bovenkant niet geschilderd is, maar het komt slechts héél sporadisch voor dat ik in een dergelijke houding voor mijn meubel lig
Nou, sinds vrijdag een paar nieuwe speakers voor pc/werkplek/gameplek etc gehaald en dat spul is van dergelijke kwaliteit dat het hier ook wel eens getoond mag worden. Let alsjeblief niet op de berg zooi, opruimen staat al maanden bovenaan me lijstje things to do before I die maar ik kom er gewoon nooit aan toe

Wederom, let niet op de rotzooi
Anyway, u ziet:
- PC (Silverstone SG01, C2D E6600, 4GB ram, HD 3870, Raptor 150GB en 5x1TB in raid 5 op Areca ARC1220)
- 2x Samsung 215TW (heerlijke panelen)
- Wii
- Bus pringles (ben verslaaaaaafd aan pringles
)
En het gedeelte waar het hier om gaat:
- Tannoy DC6 Revolution Signature speakers
- Atoll IN100 versterker
Zit momenteel op onboard audio maar ben nog van plan om er een fatsoenlijke geluidskaart voor te nemen, weet allen nog begod niet welke (X-Fi gehad, staat te koop). Spul wordt voornamelijk gebruikt voor muziek, erg veel soorten met voorkeur voor metal en cult spul als Jarre en Mike Oldfield. Films maar zat op harde schijven, series etc ook, games etc ook (games alles legaal overigens).
Verder ligt er nog een media center op de Atoll die binnenkort te koop staat, wil er eentje gaan bouwen op basis van een Silverstone ML02. Voorlopig doe ik het iig hier mee, speakers en versterker net gekocht en die wil ik de eerstkomende dertig jaar ook niet meer kwijt, wat een geluid
Questions?

Wederom, let niet op de rotzooi

Anyway, u ziet:
- PC (Silverstone SG01, C2D E6600, 4GB ram, HD 3870, Raptor 150GB en 5x1TB in raid 5 op Areca ARC1220)
- 2x Samsung 215TW (heerlijke panelen)
- Wii
- Bus pringles (ben verslaaaaaafd aan pringles
En het gedeelte waar het hier om gaat:
- Tannoy DC6 Revolution Signature speakers
- Atoll IN100 versterker
Zit momenteel op onboard audio maar ben nog van plan om er een fatsoenlijke geluidskaart voor te nemen, weet allen nog begod niet welke (X-Fi gehad, staat te koop). Spul wordt voornamelijk gebruikt voor muziek, erg veel soorten met voorkeur voor metal en cult spul als Jarre en Mike Oldfield. Films maar zat op harde schijven, series etc ook, games etc ook (games alles legaal overigens).
Verder ligt er nog een media center op de Atoll die binnenkort te koop staat, wil er eentje gaan bouwen op basis van een Silverstone ML02. Voorlopig doe ik het iig hier mee, speakers en versterker net gekocht en die wil ik de eerstkomende dertig jaar ook niet meer kwijt, wat een geluid
Questions?
Gave speakers
Lijkt wel een kruizing tussen KEF en B&W ofzo.
Kan kloppen, KEF staat er ook om bekend een dergelijk systeem te gebruiken waarbij de tweeter in het midden van de woofer zit. Heb ook een zootje KEF's gehoord maar dat spul kon gewoon niet tippen aan het warme volle geluid dat deze Tannoy's geven. Ze zijn ook redelijk nieuw, me dealer had ze ook net twee weken binnen of zo en kon er lastig aan komen. Maar voor het geld zijn ze top, aanradertje
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.