Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Hoi Allen,

Hebben jullie ookproblemen met de MediaDirect button gehad met installeren?
Toen ik Vista met een clean instal alles heb kunnen laten draaien creëerde de MediaDirect-button een probleem met m'n XPS. Bij het opstarten bleef het in een loop zitten waar je niet uit komt.
Uiteindelijk alles nog een keer installeren en eindelijk doet hij wat ik wil.

Ook de fingerprintprobleem is opgelost, wat makkleijker was dan ik dacht. Enrolled fingerprints kan je binnen het programma dus makkelijk wissen.

Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de ingebouwde microfoon onder Vista. Ik kan ook nergens de juiste drivers vinden voor de XPS m1330. In de bijgeleverde CD's kan ik het ook niet vinden. De webcam doet het daarentegen weer wel. Weet iemand wat ik moet doen?

Voor het eerst eigenlijk dat ik met Vista werk, maar is het normaal dat Vista vrij langzaam afsluit?
Heb een xps 2,2 ghz en 4gb geheugen. Vind dat het langzamer sluit dan mijn oude desktop met XP.
Das toch vervelend vind ik. Iemand hier ook last van?

Groeten,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Alle drivers voor Vista 32 bit vindt je terug op de dell site

Ik heb geen ervaring met mediadirect aangezien ik het volledig verwijderd heb.

Wat betreft het afsluiten: vista sluit bij mijn weten trager af dan xp, bij mij duurt het afsluiten een 5tal seconden (vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

FezzFest schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:55:
Alle drivers voor Vista 32 bit vindt je terug op de dell site

Ik heb geen ervaring met mediadirect aangezien ik het volledig verwijderd heb.

Wat betreft het afsluiten: vista sluit bij mijn weten trager af dan xp, bij mij duurt het afsluiten een 5tal seconden (vista)
Ik heb al op de Dell site gekeken, maar geen driver voor de mic gevonden. Idem op de bijgeleverde CD's. En als het ergens staat, zou ik niet weten welke het dan is. Het is toch niet een of andere algemene driver?

Wat betreft MediaDirect. Wat gebeurd er bij jou als je laptop uit staat en de drukt op het MD knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
MKY schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:28:
[...]

Ik heb al op de Dell site gekeken, maar geen driver voor de mic gevonden. Idem op de bijgeleverde CD's. En als het ergens staat, zou ik niet weten welke het dan is. Het is toch niet een of andere algemene driver?

Wat betreft MediaDirect. Wat gebeurd er bij jou als je laptop uit staat en de drukt op het MD knopje?
de microfoondrivers zitten in de sigmateldrivers. Als ik op de ;ediadirectknop druk start mijn laptop gewoon op in vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Aha Sigma driver dus. Dank u wel
FezzFest schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:27:
[...]

de microfoondrivers zitten in de sigmateldrivers. Als ik op de ;ediadirectknop druk start mijn laptop gewoon op in vista
Aha de Sigma drivers dus. Ik zal die eens proberen. Dank u wel.

Wat betreft MD-button. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? de hele MD partitie verwijderd of Vista geinstalleerd zonder de MD CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
MKY schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:38:
Aha Sigma driver dus. Dank u wel
[...]

Aha de Sigma drivers dus. Ik zal die eens proberen. Dank u wel.

Wat betreft MD-button. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? de hele MD partitie verwijderd of Vista geinstalleerd zonder de MD CD?
Geboot van de vista cd, alle partities verwijderd, vista installeren en nadien MD niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:40:
[...]

Met Notebook Hardware Control ook niet echt wijzer geworden
HD op Performance gezet, geen effect, harde klik blijft terugkomen :(

Iemand nog suggesties? bvd

ps. Het ziet er naar uit dat het de HD is, geluid komt van links onder, iemand die kan bevestigen dat daar de HD zit weggestopt?
De tikken zoals jij die beschrijft zullen hoogstwaarschijnlijk van je harddisk komen. Meestal als het echt tikken zijn (en dus totaal niet op gekraak lijkt) is er iets niet helemaal in orde met de schijf. Gewoon Dell bellen, klagen over de tikken en garantie claimen :) . Sowieso doen voordat je garantie verloopt, als je schijf het al zo lang volhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

pim schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:36:
Kun je op deze laptop ook 2 tft schermen tegelijkertijd aansluiten?
Ja geen probleem. Ik heb mijn 17" scherm aangesloten op m'n XPS via de VGA poort. Erg handig voor grafische toepassingen. Het enige is wel dat de verbinding voor mijn gevoel wel een beetje los zit. Normaal gesproken heb je nog 2 pinnetjes om het vast te schroeven. Dat mis ik wel. Zolang je er niet aan zit blijft het natuurlijk wel zitten. NVDIA kaart zorg voor optimaal gebruik van de 2 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

ppaddo schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:24:
Wat JaapWillem zegt kan ik eigenlijk alleen maar be-amen. Ik heb nog geen last van afvallende letters en de palmrest ziet er ondanks het dragen van een horloge nog best uit.

De Dell M1330 "voelt" gewoon af en toe niet echt lekker. Dat zal voor een groot deel door Vista komen wat ook voor mijn gevoel niet zo lekker draait als XP met SP2. Regelmatig zie je dat de laptop (ondanks een T7100 en 2 gieg geheugen) "iets" doet, terwijl je vervolgens niets meer met het ding kan. In 99 van de 100 gevallen is het gewoon een kwestie van rustig wachten, maar dit soort gezeur heb ik niet met mijn oude P4 bak met Windows XP SP2.

Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de M1330 een slechte laptop is, maar gevoelsmatig kan het allemaal nog net even beter.
Voor het snellere gevoel heb ik alle venster animaties uitgezet. Dus niet de stijl, want de interface bevalt me wel... maar die irritante annimaties als je iets wegklikt, nu is het gewoon 1x op m'n scherm. Geeft toch weer een beter vista gevoel. Dat bevriezen waar je het over hebt is iets waar ik niet heel veel van merk. Alleen dus als ik de laptop een tijdje niet heb gebruikt.

Vandaag is de monteur hier langs gekomen om mijn lcd cover te vervangen doordat de letters misten. Dit deed hij in een klein half uurtje, waarschijnlijk kon het nog veel sneller maar ondertussen waren we aan het babbelen over de kwaliteit van deze laptops.
Volgens hem gingen ze niet vaker stuk dan andere modellen van Dell wat me weer een gerust hart gaf. Ook vertelde hij dat de meeste problemen met de m1330 bestonden uit defecte moederborden door productiefouten.

Ik vind de service van Dell zoals ze beloven. Van het weekend gebeld en nu alweer een nieuwe lcd cover! Dit allemaal aan huis en voor een stom merkje wat er af valt. Hier ben ik gewoon erg over te spreken, het compenseerd voor mij prima voor het feit dat er wel is wat aan stuk kan gaan. :) Ik ben natuurlijk ook een van de early adaptors met een vroeg model, misschien dat dat bijdraagt aan de problemen die ik tot nu toe gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 13:01
Yes hij is verzonden! Hopelijk heb ik hem dan binnen voor het weekend(?)

Kan iemand me nog vertellen hoe lang hij meegaat op de 9 cell batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Aakab schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:29:
Yes hij is verzonden! Hopelijk heb ik hem dan binnen voor het weekend(?)

Kan iemand me nog vertellen hoe lang hij meegaat op de 9 cell batterij?
Twee keer de helft waarschijnlijk.... Oftewel, wat voor antwoord verwacht je nu zonder enige verdere informatie over belasting etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Roamor schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:35:
[...]

Twee keer de helft waarschijnlijk.... Oftewel, wat voor antwoord verwacht je nu zonder enige verdere informatie over belasting etc?
Uhm ik denk ik houd het breed zodat mensen hun ervaringen kunnen toelichten. Maarja schijnbaar kost dat jou meer tijd dan het lopen klagen.

Beste Tweakers, hoe lang kan je je XPS m1330 met 9cell batterij gebruiken als je gewoon een beetje aan het internetten bent en wat muziek hebt open staan (dus met wifi..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Aakab schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:44:
Maarja schijnbaar kost dat jou meer tijd dan het lopen klagen.
Niet zo tof doen heh :') Tevens zijn er al tig ervaringen te vinden met de search :/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
CLB schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:46:
[...]

Niet zo tof doen heh :') Tevens zijn er al tig ervaringen te vinden met de search :/
hehehe :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:23
Vanaf nu zitten ook in de Nederlandse 1330's Penryn CPU's :)

• Aakab
Cinner schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:34:
Vanaf nu zitten ook in de Nederlandse 1330's Penryn CPU's :)
Das vrij kut dan...heb de mijne nog niet binnen en de opvolger qua cpu is er alweer...had dus beter nog een week met bestellen kunnen wachten..

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Aakab schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:51:
[...]

Das vrij kut dan...heb de mijne nog niet binnen en de opvolger qua cpu is er alweer...had dus beter nog een week met bestellen kunnen wachten..
Probeer of je de boel nog kan annuleren. Dan bestel je hem toch gewoon opnieuw?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

Heb gisterenmiddag (een kleine 10 uur nadat er Penryn's in zaten *addict* ) er 1tje besteld. Iemand bij me op school heeft een (2 weken) "oude" m1330 met Santa Rosa (d4damager, zijn review staat op pagina 5). Mochten er veel verschillen tussen zijn, laat ik het hier wel weten. Mijn config heeft de T9300 2,5GHz met 6MB L2 Cache, 64GB SSD, 4GB RAM en WLED scherm (jammer van de vreselijk lage resolutie ;( ).

Verwachte leverdatum: volgende week woensdag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:56:
Heb gisterenmiddag (een kleine 10 uur nadat er Penryn's in zaten *addict* ) er 1tje besteld. Iemand bij me op school heeft een (2 weken) "oude" m1330 met Santa Rosa (d4damager, zijn review staat op pagina 5). Mochten er veel verschillen tussen zijn, laat ik het hier wel weten. Mijn config heeft de T9300 2,5GHz met 6MB L2 Cache, 64GB SSD, 4GB RAM en WLED scherm (jammer van de vreselijk lage resolutie ;( ).

Verwachte leverdatum: volgende week woensdag! :D
tzhja prachtig, maar de cpu was nou niet bepaald de bottleneck bij de vorige generatie. met jouw config slaat de gpu meer dan ooit een modderfiguur, en daar sta je dan met je laptop van (wat zal het zijn?) een kleine 2000 euro?

de slimmeriken hier stoppen over een tijdje natuurlijk gewoon zelf een nieuwe processor en ssd in hun masjientje, of kopen over een jaar voor circa de helft een compleet nieuw ding waarbij de specs wél in evenwicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:52:
[...]

tzhja prachtig, maar de cpu was nou niet bepaald de bottleneck bij de vorige generatie. met jouw config slaat de gpu meer dan ooit een modderfiguur, en daar sta je dan met je laptop van (wat zal het zijn?) een kleine 2000 euro?

de slimmeriken hier stoppen over een tijdje natuurlijk gewoon zelf een nieuwe processor en ssd in hun masjientje, of kopen over een jaar voor circa de helft een compleet nieuw ding waarbij de specs wél in evenwicht zijn.
True, de gpu is niet sterk, maar is wel zwaarder dan mijn huidige ATI X700 128MB RAM, en ik heb nog geen enkel programma niet kunnen draaien met mijn huidige kaart...
En daar het enige spel dat ik op m'n computer speel "Age of Empires II" is, zou dat zeker ook geen probleem mogen zijn waarschijnlijk ;)

Ik neem aan dat, als gamepower totaal niet meetelt in de redenen om een laptop te kopen, dit toch geen slechte configuratie is? (Hoop ik toch)

Het was m'n bedoeling een krachtig-multi-tasking systeem samen te stellen, waarmee ook onderweg serieus (en veilig) kan gewerkt worden. Photoshop, Flash, Dreamweaver, Visual Studio 2008, Java en een 25-tal websites die openstaan als extreemste voorbeeld. Dan is de grafische kaart toch niet van heel erg veel belang?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZryder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb mijn m1330 nu ongeveer 2 weken binnen, alleen heeft hij last van een cpu whine! Dit is echt super irritant en vooral als je in een wat stille omgeving zit. De C4 slaapstand uitzetten helpt wel wat, maar ik hoor hem nog steeds!
Ik ben reeds overgeschakeld van Vista naar XP wat het geluid van de cpu totaal veranderde, van een continue piep naar kortere piepen tijdens belasting.

Ik zou toch mijn cpu willen vervangen, maar nu die penryn uit zijn, zou ik graag die erin willen hebben. Dus mijn vraag is...
Zou het mogelijk zijn om mijn huidige cpu (T7500) te laten vervangen voor een penryn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WK871LBL8MTCVP

Met deze code 10% extra korting t/m 4 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinxton
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Haha, heb gisteren middag snel m'n vorige bestelling geanulleerd en de nieuwe besteld. Met die 7% korting en nog eens 10% korting bovenop met een code die ik kreeg in een nieuwsbrief op dezelfde dag.
En dit alles voor dezelfde prijs, (zelfs wat minder) als het vorige systeem! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb wat foto's genomen van 2 xps laptops samen. 1 daarvan is wled, de andere is een gewone m1330.

links = wled
rechts = normaal

http://www.bubbleshare.com/album/328248

veel plezier er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aakab schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:44:
[...]

Uhm ik denk ik houd het breed zodat mensen hun ervaringen kunnen toelichten. Maarja schijnbaar kost dat jou meer tijd dan het lopen klagen.

Beste Tweakers, hoe lang kan je je XPS m1330 met 9cell batterij gebruiken als je gewoon een beetje aan het internetten bent en wat muziek hebt open staan (dus met wifi..)
Ik heb zelf ook al een aantal vrageng gesteld wat betreft de batterij, maar ik kan je het volgende vertellen:

Vista:
- Extern scherm: energiebesparing --> 5,5 a 6 uur
- Energiebesparing --> zo'n 5 uur als ik het goed heb
- Performance --> Dit brengt de accu tijd met ongveer 2 uur naar beneden

Xp
- Extern scherm: energiebesparing --> 4 a 4.5 uur (Dit valt mij zelf vies tegen in vergelijking met vista)
- Energiebesparing --> 4 uur
- Performance --> 2.5 a 3 uur

Dit zijn gegevens die ik aflees vanuit het icoon onder in de taakbalk, in vista kon ik met een gerust hard zonder adaptor een dag doorbrengen op schoool (energiebesparing), maar nu met vista ben ben ik genoodzaakt me adapter mee te nemen.

Ik zit er dan ook weer aan te denken om weer terug te gaan naar vista, hier baal ik wel van, aangezien me laptop echt super draait in xp. Dit omdat ik de laptop juist gekocht hebt voor ze lange accu duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleh schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:08:
Ik heb wat foto's genomen van 2 xps laptops samen. 1 daarvan is wled, de andere is een gewone m1330.

links = wled
rechts = normaal

Dank je wel! Het verschil is groter dan ik dacht... :)
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:33:
[...]

Xp
- Extern scherm: energiebesparing --> 4 a 4.5 uur (Dit valt mij zelf vies tegen in vergelijking met vista)
- Energiebesparing --> 4 uur
- Performance --> 2.5 a 3 uur
Zo vreemd :?
Op mijn Acer TM 8104 gaat XP een uur langer mee dan Vista...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleh schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:08:

links = wled
rechts = normaal

Dan ben ik blij dat ik voor de 'normale' versie gekozen te hebben, ik vind de wled veels te fel. Of komt dit door de foto?

weet iemand misschien wel, hoe of waarom XP de brightness van het beeldscherm niet om laag brengt wanneer die in de energie besparende stand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:37:
[...]

Dan ben ik blij dat ik voor de 'normale' versie gekozen te hebben, ik vind de wled veels te fel. Of komt dit door de foto?
Dit kun je per energiestand aangeven, of handmatig met Fn-pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
FezzFest schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:34:
[...]

Geboot van de vista cd, alle partities verwijderd, vista installeren en nadien MD niet geinstalleerd.
Ah, je hebt het hele Media Direct gedoe er toch af gegooid ?
Was dit trouwens ook geen XP embedded ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
EZryder schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:59:
Ik heb mijn m1330 nu ongeveer 2 weken binnen, alleen heeft hij last van een cpu whine! Dit is echt super irritant en vooral als je in een wat stille omgeving zit. De C4 slaapstand uitzetten helpt wel wat, maar ik hoor hem nog steeds!
Ik ben reeds overgeschakeld van Vista naar XP wat het geluid van de cpu totaal veranderde, van een continue piep naar kortere piepen tijdens belasting.

Ik zou toch mijn cpu willen vervangen, maar nu die penryn uit zijn, zou ik graag die erin willen hebben. Dus mijn vraag is...
Zou het mogelijk zijn om mijn huidige cpu (T7500) te laten vervangen voor een penryn?
ja je kan (eventueel zelf) je processor vervangen door een penryn, maar het is zeer de vraag of dat de 'cpu whine' zal oplossen. het is namelijk niet de cpu zelf die het geluid maakt, maar het gevolg van de hele electronische lus die anders doorlopen wordt onder verschillende belasting. hoogstwaarschijnlijk iets van weerstandjes die op een andere frequentie resoneren omdat ze daar niet goed op zijn afgestemd of zijn geplaatst, wat vervolgens weer wordt op-/overgenomen door andere componenten. ik ben zelf niet zo heel technisch onderlegd, maar ik weet zo goed als zeker dat het vooral met de layout van het bord en interferentie e.d., te maken heeft, en niet met de processor zelf.

xp hanteert ander energiebeheer dan vista, dat heeft dus weer andere gevolgen voor de electronische loop. linux doet het weer anders, ik heb hier op ubuntu op netstroom bijvoorbeeld helemaal geen whine, en op batterij een hele lichte (onder vista was het geluid echt niet te harden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WLED is maar een heeel klein btje dunner, maar wel mooi fel.
als ik naar de eerste foto kijk, lijkt het net of de linker juist donkerder is. Komt dit door de kijkhoek?
heeft de WLED een minder grote kijkhoek dan de gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Laatst online: 20:49
Wat is bij jullie de temperatuur van het moederbord? Ik zit namelijk op 81 graden :S

Ik heb hier allemaal vage problemen: computer "hangt" ineens, opbouw van gele strepen in beeld, bluescreens en meteen na de herstart een scherm wat zich vanaf links begint te vullen met witte strepen. Na een aantal herstarts werkt het systeem vervolgens weer. (daarna hangt ie na een paar minuten tot 2 uur incl. gele strepen)

Het is in ieder geval geen software issue, inmiddels de complete computer leeggehaald en vista schoon geinstalleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door amokjeeh op 04-03-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 13:23
Weet iemand hoe je een witte 1330 kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
amokjeeh schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:50:
Wat is bij jullie de temperatuur van het moederbord? Ik zit namelijk op 81 graden :S

Ik heb hier allemaal vage problemen: computer "hangt" ineens, opbouw van gele strepen in beeld, bluescreens en meteen na de herstart een scherm wat zich vanaf links begint te vullen met witte strepen. Na een aantal herstarts werkt het systeem vervolgens weer. (daarna hangt ie na een paar minuten tot 2 uur incl. gele strepen

Het is in ieder geval geen software issue, inmiddels de complete computer leeggehaald en vista schoon geinstalleerd.
Heb je geen garantie ? Want dat is echt niet normaal... Ik spreek niet over temperatuur van het MB, maar wel over BSOD's en de strepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
Petervanakelyen schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:32:
[...]

Heb je geen garantie ? Want dat is echt niet normaal... Ik spreek niet over temperatuur van het MB, maar wel over BSOD's en de strepen...
Ja wel garantie, maar probeer alles uit te sluiten voordat ik iemand langs laat komen. (iets met trots ;)).
Hier trouwens nog wat voorbeelden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/05/1204729204-640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/05/1204729302-540.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/05/1204729416-580.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

amokjeeh schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:50:

Ik heb hier allemaal vage problemen: computer "hangt" ineens, opbouw van gele strepen in beeld, bluescreens en meteen na de herstart een scherm wat zich vanaf links begint te vullen met witte strepen. Na een aantal herstarts werkt het systeem vervolgens weer. (daarna hangt ie na een paar minuten tot 2 uur incl. gele strepen)

Dit zou wel eens een moederbord probleem kunnen zijn. Kwestie van onze Ierse/Amerikaanse vrienden bellen (Dell XPS Support line 020 - 674 4594) en na een engels gesprekje komt dan een mannetje van Dell langs om het defecte onderdeel te vervangen! Zo is mijn moederbord onlangs ook verwisseld en sindsdien loopt de boel als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Laatst online: 26-06 09:30
amokjeeh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:12:
[...]

Ja wel garantie, maar probeer alles uit te sluiten voordat ik iemand langs laat komen. (iets met trots ;)).
Ik had exact hetzelfde probleem, tenminste.. de eerste keer was het onder windows maar toen ik opnieuw opstarte zag ik het nog steeds en starte hij ook niet meer op.
Dell gebeld en de volgende dag is het moederbord vervangen, alle problemen zijn sindsdien opgelost.

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die géén CPU Whine hebben?, schijnbaar een veelvoorkomend probleem bij core2duo processors, blijkbaar heeft apple hier ook last van gehad maar hebben dit gefixed met een andere mobo?

Naar mijn weten heeft Dell nog geen dergelijk oplossing (het is wel op te lossen door een programma te installen om te voorkomen dat hij in C3/C4 mode valt, dit uiteraard ten koste van batterylife & warmere CPU) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dit gaat waarschijnlijk mijn eerste laptop worden. Het formaat en het design spreken me vooral aan.

Maar ik kom er niet echt uit met het configureren op de website. Tot nu toe heb ik het volgende samengesteld:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T8100 (2.10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Basisgarantie - 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site en voor games)
Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
13,3-inch UltraSharp™ WXGA (1.280 x 800) WLED-scherm (300 nit) met TrueLife™
Biometrische vingerafdruklezer
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
200GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Vast 8x dvd+/-rw -station met dunne laadsleuf, inclusief software
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Externe 56K/V90-modem (USB) inclusief kabel en adapter – Nederlands

Totaalprijs: € 1.221,81

Dit is met de standaard 10% korting, die nog tot woensdag geldig is. En daarbovenop nog 5 % korting (P5L9NZN50SG53W), die tot 31 oktober geldig is en ook nog + gratis verzendkosten (ook tot woensdag geldig).

Er zijn nog een paar dingen waarover ik twijfel:
De processor T8100 is de goedkoopste die ik kan kiezen, met de 3e standaard configuratie (1e en 2e configuratie komt duurder uit, met zelfde specs). Dit is zeker een nieuwe cpu (Penryn’s als ik topic goed gelezen heb)? Want deze zie ik nergens besproken worden in deze en de vorige topics. Ik heb hier weinig verstand van en weet dus ook niet hoe goed deze cpu is in verhouding met andere cpu’s. Maar de T8100 is toch ongeveer gelijk aan of sneller dan de T7500 toch (ondanks een kleiner cache en 0.1 GHz lagere speed)?
Dacht er ook aan om anders de T8300 te nemen voor € 36,- extra, geeft dit veel prestatiewinst en daartegenover niet veel minder accuduur? Als accuduur hierdoor niet veel minder wordt wil ik die namelijk wel nemen. Alleen als ik die selecteer krijg ik een error, dat ik een AC Adapter 90W - 3 Pin moet nemen (stomme vraag: past die wel in een normaal stopcontact?), als ik die eenmaal geselecteerd heb krijg ik de volgende error: The selection - Nederlandse documentatie met Europese stroomkabel is incompatible with Voeding. Lijkt me niet ernstig, maar ik krijg hem niet weg.

Ik wou in de eerste instantie voor een WLED scherm gaan, maar als ik die kies krijg ik de melding dat dit de levering vertraagt met 4 weken. Klopt dit wel? Want dit vind ik wel heel lang, een week extra had ik nog niet erg gevonden, maar 4 weken :s.

Jammer genoeg kan je geen rode behuizing kiezen met deze specs, denk dat ik dan uiteindelijk toch voor de zwarte ga.

Met deze configuratie is de accuduur wel langer dan 4 uur toch (met standaard internet/office gebruik)? Aangezien veel mensen met de 6-cel al bijna 4 uur halen. Want als verschil niet groot is kan ik denk ik beter voor de 6-cell gaan.

Verder ben ik ook van plan om deze laptop op de naam van mijn ouders bedrijf (waar ik ook werk) te kopen, zodat we de BTW kunnen aftrekken van de omzetbelasting :), maar als ik op de site via de kleine & middelgrote bedrijven manier samenstel kom ik wel duurder uit (of ik moet iets verkeerds doen), dus ik kan denk ik beter gewoon via de consumenten manier bestellen. Maar het lijkt me dus slim om de laptop te gaan bestellen voor aanstaande woensdag, aangezien de korting en gratis leveringskosten dan niet meer gelden.

Met die kortingen lijkt me dit wel een goede samenstelling voor die prijs. Als men antwoorden/advies kan geven op bovenstaande vragen. Dan kan ik eindelijk de knoop doorhakken en snel bestellen. En als men nog meer/andere kortingcoupons weten mag je die natuurlijk delen :).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
amokjeeh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:12:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou toch het MB maar laten vervangen, als ik dat zie _/-\o_

offtopic:
Dacht dat het eerste screenshot een nieuwe versie van Vista Aero was ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:14:
Zijn er hier mensen die géén CPU Whine hebben?, schijnbaar een veelvoorkomend probleem bij core2duo processors, blijkbaar heeft apple hier ook last van gehad maar hebben dit gefixed met een andere mobo?

Naar mijn weten heeft Dell nog geen dergelijk oplossing (het is wel op te lossen door een programma te installen om te voorkomen dat hij in C3/C4 mode valt, dit uiteraard ten koste van batterylife & warmere CPU) :(
Hier een whine loze M1330 bezitter. Zowiezo vind ik het apparaat erg stil. Je hoort de harddisk een beetje draaien als het echt heel stil is. (gebeurt zelden met een zoon van 6 maanden in huis :D )

Ik heb een inmiddels niet meer te bestellen T7100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie http://youtube.com/watch?v=ErkhU2qK-fM
Welliswaar op een M 65 maar het is precies hetzelfde probleem op de XPS 1330.

Officiële oplossing van Dell:
http://support.dell.com/s...401E0A55176204&doclang=en

I quote:
"Enable bus mastering devices, such as the onboard Bluetooth radio, to prevent the processor from entering the C3 power state. This prevents the intermittent, high-frequency buzzing noise from occurring. However, when the system is running on battery only, the battery's operational time is reduced."

Noem ik niet echt een aanvaardbare oplossing..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
Petervanakelyen schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:53:
[...]

Ik zou toch het MB maar laten vervangen, als ik dat zie _/-\o_

offtopic:
Dacht dat het eerste screenshot een nieuwe versie van Vista Aero was ofzo :)
En om half tien stond Dell op de stoep en om kwart over tien was het moederbord, cardreader, slot voor de ab en het afdekklepje met de ledjes vervangen. _/-\o_

Laptop werkt weer als een zonnetje en de whine is zo goed als verdwenen, tumbs up for Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j005t
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05-2024
yo xileS, bedankt voor je code (P5L9NZN50SG53W) :)

ik had hem besteld voordat ik die code las,...een T8100 met 3GB intern. Nu kon ik telefonisch mijn order veranderen naar een T8300 met 4GB en een 200GB 7200rpm schijf voor hetzelfde geld.

het is idd raar dat je onmogelijk voor een T8300 of hoger kunt kiezen online omdat ie dan gaat zeuren, echter heb ik het vandaag aangegeven aan de technische dienst die er niet van op de hoogte was en aan de manager verkoop die er ook niet op de hoogte van was dus misschien wordt het wel gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
j005t thanks voor je reactie. Ik ben dus niet de enige met die errors :). Ik heb vandaag weer hetzelfde configuratie als hierboven samengesteld op dell, maar tot mijn verbazing kom ik nu op € 1.250,87 (gister was het € 1.221,81) inclusief dezelfde kortingen, daar gaan de gratis verzendkosten :'(.

Maar ik ben ook van plan om die T8300 te nemen, kost namelijk niet veel extra. Alleen die 4 GB geheugen, dat heeft toch geen zin met vista 32 bit (ik wil denk ik zelf xp erop gaan zetten)? Maar toch wel lkr als gratis is :P. Kan je trouwens even posten wat je precies besteld hebt en voor welke prijs? En misschien ook even vermelden hoe je het voor elkaar hebt gekregen om die upgrades voor hetzelfde geld te krijgen, dan ga ik het ook even proberen :P

Trouwens morgen is toch die laatste dag om in aanmerking te komen voor die standaard 10% korting en verzendkosten? Er staat namelijk: vervalt woensdag 12 maart 2008, dus neem aan dat die woensdag niet meer geldt.

Hopelijk ben ik morgen of anders overmorgen op tijd thuis, dan ga ik ook even bellen. Gelijk even informeren hoe het zit met die levertijd van wled schermen, want als ik die kies op de site komt er 4 weken levertijd bij. Dat vind ik wel heel erg lang, maar toch wil ik die graag hebben.

Ik zie nu ook dat ik bij me vorige post te veel vragen in 1 keer heb gesteld :P. Misschien vandaar dat er nog niemand echt op geantwoord heeft, maar zou het toch fijn vinden als 1 of meer vragen beantwoord kunnen worden. Maar ik ga morgen/overmorgen zowiezo proberen te bellen.

Edit: volgens mij zijn de standaard kortingen en gratis verzendkosten woensdag nog wel geldig, want er staat nog 2 dagen op de site..

[ Voor 5% gewijzigd door xileS op 11-03-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j005t
ik heb een uiterste leverdatum van 8 april, Dat is in het minst gunstigste geval volgens de verkoper. Dus kan altijd eerder.

de 8100 met 3GB was iets van 1250 zonder die code van 5% korting. Met code en 8300 en 4GB was het 1260 ofzo, weet niet meer zeker maar zoiets.

Je moet gewoon bellen, 10x handiger en je kan altijd meer regelen dan met zo'n geautomatiseerder computer systeem.

Dat WLED scherm is echt wel de moeite waard. De laptop wordt dunner, de accu gaat langer mee en de kwaliteit van de kleuren/helderheid overall is beter maar je moet wel langer wachten. Het is een win/win/win/verlies situatie.

Edit: ik had wel de 7200rpm schijf erbij die is 45 euro meer dacht ik dus van mij was 1220 ofzo met jou comfiguratie.

[ Voor 8% gewijzigd door j005t op 11-03-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is vandaag toegekomen!
Weekje en 2 dagen wachten, viel best wel mee :)

Op eerste zicht: heel mooi beestje... Nu 64bit Vista aan het voorbereiden (lees: inkrimpen), en daarna uitzoeken hoe snel een SSD met Penryn precies is...

Edit:
64 bit vista: 12 seconden vanaf het lopende balkje tot full desktop, 21 seconden vanaf het drukken op de "aan" knop _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Net gebeld, maar kon niet meer worden geholpen, moet morgen terugbellen.

Ik wil een aantal dingen aanpassen (heb gister even snel een standaardconfiguratie besteld). En gelijk gebruik maken van de nieuwe coupon van 15% korting (0QHZWCJB?V1B0T). Standaard geloof ik ook nog €120,- korting en ook nog gratis verzendkosten. Upgrades zijn wel duurder geworden, maar met die nieuwe kortingen kom je alsnog goedkoper uit.

Ik had nog een paar vraagjes:
Ben van plan om die T8300 (is toch Penryn?) te bestellen, maar werkt die Penryn cpu nou icm met Windows XP, want ben denk ik van plan om XP erop te gaan zetten. Kwam namelijk net toevallig een paar berichten tegen dat die combinatie niet goed of niet zou werken.

Ik wil misschien ook 4GB geheugen nemen ipv 3GB, want er zijn geloof ik niet veel extra kosten aan verbonden. Maar ik heb gelezen dat 4GB geheugen in XP 32bit maar 3GB geugen zal worden benut. Betekend dit dan ook dat die 4GB geheugen helemaal geen voordelen zal geven ipv van een 3GB (in snelheid ofzo)? Of zal een 4Gb geheugen alleen maar nadelen leveren voor de accuduur? Want als 4GB geen voordelen heeft, maar alleen maar minder accuduur, ga ik die natuurlijk niet nemen. Ben namelijk ook niet van plan om 64bit te gaan draaien.

Misschien dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:08
de laatste tijd merk ik dat mijn laptop regelmatig niet in sluimerstand wil gaan. Hij sluit windows af en blijft gewoon draaien. Enige oplossing is lang op de on/off duwen.

ook kan ik de schermhelderheid niet meer aanpassen na de standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j005t
xileS schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:58:
Net gebeld, maar kon niet meer worden geholpen, moet morgen terugbellen.

Ik wil een aantal dingen aanpassen (heb gister even snel een standaardconfiguratie besteld). En gelijk gebruik maken van de nieuwe coupon van 15% korting (0QHZWCJB?V1B0T). Standaard geloof ik ook nog €120,- korting en ook nog gratis verzendkosten. Upgrades zijn wel duurder geworden, maar met die nieuwe kortingen kom je alsnog goedkoper uit.

Ik had nog een paar vraagjes:
Ben van plan om die T8300 (is toch Penryn?) te bestellen, maar werkt die Penryn cpu nou icm met Windows XP, want ben denk ik van plan om XP erop te gaan zetten. Kwam namelijk net toevallig een paar berichten tegen dat die combinatie niet goed of niet zou werken.

Ik wil misschien ook 4GB geheugen nemen ipv 3GB, want er zijn geloof ik niet veel extra kosten aan verbonden. Maar ik heb gelezen dat 4GB geheugen in XP 32bit maar 3GB geugen zal worden benut. Betekend dit dan ook dat die 4GB geheugen helemaal geen voordelen zal geven ipv van een 3GB (in snelheid ofzo)? Of zal een 4Gb geheugen alleen maar nadelen leveren voor de accuduur? Want als 4GB geen voordelen heeft, maar alleen maar minder accuduur, ga ik die natuurlijk niet nemen. Ben namelijk ook niet van plan om 64bit te gaan draaien.

Misschien dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt,
waar haal jij die codes vandaan joh? die zijn verdraaid handig.

antwoorden op je vragen: ja de penryn cpu werkt prima onder xp, nee de 4gb wordt niet volledig bennut door 32bit os'en maar 3,5GB ofzo weet niet precies. Ik heb het gekozenpuur voor de toekomst, 2x2gb is toch net iets meer futureproof. Ik zie niet zo snel 4GB reepjes komen voor de laptop. (betaalbaar) dus 4GB blijft lang de max denk ik. Accuduur scheelt het sowieso niet. Een 1GB reep heeft evenveel stroom nodig als een 2GB reep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j005t schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:08:
[...]

dell waardebonnen? (coupons) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j005t
eh, die had ik niet eens gezien. stom thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
j005t schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:08:
[...]

antwoorden op je vragen: ja de penryn cpu werkt prima onder xp, nee de 4gb wordt niet volledig bennut door 32bit os'en maar 3,5GB ofzo weet niet precies. Ik heb het gekozenpuur voor de toekomst, 2x2gb is toch net iets meer futureproof. Ik zie niet zo snel 4GB reepjes komen voor de laptop. (betaalbaar) dus 4GB blijft lang de max denk ik. Accuduur scheelt het sowieso niet. Een 1GB reep heeft evenveel stroom nodig als een 2GB reep.
Klopt, er wordt maar 3,2GB van herkend.
Vista (32 bit) kan wel gebruikmaken van 4GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:58:
[...]

Klopt, er wordt maar 3,2GB van herkend.
Vista (32 bit) kan wel gebruikmaken van 4GB RAM
Alleen Windows XP 64bit of Windows Vista 64bit ziet 4GB.

Vista 32bit zal 3-3,5GB zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn XPS-1330 is nu ook in bestelling (België):
- Tuxedo Black
- Core2Duo T8100 Penryn
- WLED
- 160 GB SATA
- 2048 MB DDR
- GeForce 8400M GS 128MB
- 6 cell battery
- Vista Home Premium in't Engels

Opmerkingen:
- Ik heb de 5400 rpm HDD genomen, omdat ik weinig disk-intensieve taken uitvoer: vooral browsen, emailen, remote desktop, filmpjes streamen, ... Dat zou toch wat moeten schelen in accu-gebruik.
- Om dezelfde reden vroeg ik of ik 'em met de onboard X3100 kon krijgen ipv met de dedicated card. De Dell verkoper zei me echter dat WLED + X3100 een onmogelijke combinatie was. Toen ik zei dat ik 'em op het KMO-gedeelte van de website zo wel heb kunnen samenstellen, antwoordde hij dat het echt niet kon, en dat als ik het zo zou bestellen ik teruggebeld zou worden. Technisch gezien kan ik het moeilijk geloven, maar het zij zo ...
- DDR is be-lach-e-lijk duur bij Dell. Daarom vroeg ik of ik 'em met 1x2048DDR kon krijgen, ipv met 2x1024, dan kon ik voor een derde van de Dell-prijs upgraden naar 4GB. Lijkt me technisch niet zo moeilijk (ze verkopen het ook met 2+1GB), maar ook dit was niet mogelijk volgens de verkoper.
- Rechtstreeks kopen met 64bit Windows is ook onmogelijk.
- Ik heb er ineens een Kengsington car charger bij besteld (staat bij opties). Lijkt me handig.
- Levertermijn: volgens het documentje 21/04/2008 :'( . Volgens de verkoper is het wat minder: nl. ca. 14 werkdagen (lees: 18 kalenderdagen). Hij zei me wel dat het veel sneller kon, als ik de blauwe versie zou kopen (die kon die er binnen de week zijn). Ik wou echter echt de zwarte, omdat me die echt veel stijlvoller lijkt.
- Ben heel vriendelijk en snel verdergeholpen door de Dell verkoper.

Ik hoop op een klein mirakeltje en een superspoedige levering. I'll keep in touch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Zijn er toevallig opmerkingen over het toetsenbord? Als programmeur is dit 1 van mijn hoofdzorgen. Een toetsenbord moet vlot bruikbaar zijn, zachte toetsen en lietst niet te luid. Ik ben IBM (nu lenovo) en acer gewoon. Kan je de Dell hiermee vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb zelf sinds enige tijd de M1330 in bezit. Ben hier erg tevreden over, en helemaal onder windows XP vindt ik het maar een rap machientje!

Echter heb ik een raar probleem. Mijn Laptop wordt niet als dusdanig herkend onder windows XP. Ik heb dan ook geen energie schema's en kan niet instellen wat er bij verschillende gebeurtenissen moet gebeuren (klep dicht etc.). Hiernaast zie ik gaan accu, dus kan ik ook niet aflezen wat het niveau hiervan is, erg onhandig al zeg ik het zelf.

Iemand dit eerder tegen gekomen?

Google levert me verder weinig op, bij Dell kan ik verder geen drivers vinden welke nog niet geinstalleerd zijn. Overige hardware componenten werken wel naar behoren.

De Dell Notebook software is geinstalleerd, uiteraard de chipset drivers van Intel.
Vreemdste is wel dat ik niemand anders hierover hoor.

Iemand suggesties?

Het betreft overigens een dual boot Win XP 32b / Win Vista 32b systeem.
T7500, 4GB, NV8400, 120GB 7200RPM, Intel N wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik denk dat dit mijn nieuwe laptop gaat worden. :9

Vraag me alleen nog even af hoe en wat dat WLED scherm is. Wat zijn de verschillen nou precies? Is het het geld waard?

En de GeForce 8400M GS ipv de X3100 is dat verstandig? Ik lees verschillende verhalen over beide. Mijn mening is eigenlijk dat shared geheugen niet goed is.

[ Voor 32% gewijzigd door Beekforel op 18-03-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Voor de geinteresseerden: je kan je windows vista home premium 32 bit key probleemloos gebruiken om een originele 64 bit retailversie te activeren (legaal, geen hacks). Je moet dus enkel aan een retailversie zien te geraken, dat mag geen probleem vormen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
@Tempster: het toetsenbord is erg fijn en typt aardig snel, het wordt door veel mensen als een pluspunt ervaren. ik gebruik hem zelf ook voor programmeerwerk (aantal uur per dag) en ben er erg over te spreken. met de sony vaio fs315 die ik ooit had mijn favoriete notebook toetsen tot nu toe. het blijft wel een kwestie van smaak uiteraard, en sommige mensen ervaren dat de palmrests relatief warm worden, dat is iets om rekening mee te houden.

@freakstar: het wled scherm is iets dunner, lichter, en helderder. de geforce 8400m wil je er imho echt in hebben, al is het maar om aero, compiz of google earth op een enigszins respectabel niveau te kunnen gebruiken (b.v. icm met een externe monitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
FezzFest schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:59:
Voor de geinteresseerden: je kan je windows vista home premium 32 bit key probleemloos gebruiken om een originele 64 bit retailversie te activeren (legaal, geen hacks). Je moet dus enkel aan een retailversie zien te geraken, dat mag geen probleem vormen ;)
Huh ? Kan dat gewoon ?
En als het kan, wil het niet per se zeggen dat het legaal is hé ;)
En moet je niet letten op een bepaalde versie ?

Zou ik bv. de Vista Home Premium 32bit key kunnen gebruiken om een Vista Home Premium 64bit te activeren ?

Het zou mij verbazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Dat kan gewoon. Ik heb mijn vista online gactiveerd en is erkend als genuine software. Dat is legaal genoeg voor mij (ik herhaal, geen hacks, gewoon de key gebruiken die onderaan de laptop plakt). De ingevoerde key bepaalt de versie. Je kan dus niet met een home premium key een ultimate versie activeren. Kort samengevat: de 32-bit key is bruikbaar om de equivalente 64-bit versie te activeren.

Wees dus verbaasd :+

ik ga hier niet verder op in aangezien dit wat off-topic begint te geraken

[ Voor 47% gewijzigd door FezzFest op 19-03-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb na lang wikken en wegen gekozen voor de XPS M1330.

Orderdatum: 18-3-2008 Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 15-4-2008
Bijna 1 maand levertijd. Zucht :'(
Hopelijk komt 'ie aan zonder de problemen die in dit forum staan. Please please.. _/-\o_

Aangezien al mijn geld op is gegaan aan deze mooie laptop, wil ik gaan bezuinigen op de beveliging.
Heb beetje gegoogled en ben nu van plan om mijn xps met deze gratis software te beveiligen:

-AntiVir of Avast
-Sygate Personal Firewall
-Hitman Pro

Kan iemand antwoord geven op de volgende vragen?!?!?! ;) ;)
Is dit compatible met elkaar?
Misschien een andere combinatie beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Voor de geinteresseerden. Het is mogelijk om 2 monitors aan te sluiten op je laptop.. Een via HDMI, en eentje van de VGA aansluiting.
Je kunt dus zo'n setup aansturen:
Afbeeldingslocatie: http://ekkizsikk.info/gallery/albums/userpics/10001/_MG_8005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:03:
Welke kleur heb je genomen. Want da's nog ok.

Hier de zwarte besteld, en is het:
Orderdatum: 14/03/2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 21/04/2008
Nog altijd in faze "preproductie" :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een zwarte besteld.
Hij staat bij mij ook nog in de "pre-productie" fase. Damn..

Weet jij al wat voor visrusscanner je erop ga zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinxton
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:29:
Ik heb ook een zwarte besteld.
Hij staat bij mij ook nog in de "pre-productie" fase. Damn..

Weet jij al wat voor visrusscanner je erop ga zetten?
Hier 14/04/2008. M'n XPSD630 is voor 18/04.
Als virus scanner komt er AVG Pro op en als firewall COMODO pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb hem sinds gisteren binnen, toch nog eerder dan verwacht. Met de volgende specs voor een totaalbedrag van € 1.185,92 incl. BTW:
CORE 2 DUO T8300 2.40GHz,800,3M
Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display
13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM]
Hard Drive 200GB Serial ATA (7200rpm)
128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS
Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery
1 Year Business Accidental Damage Support - Theme Package

Wat me opviel is dat in de order bevestiging als harde schijf dit stond:
terwijl op internet stond (ik heb zelf telefonisch besteld):
Is dit dezelfde schijf met die free fall sensor? Hoe kan ik dit eigenlijk controleren?

Hoe zit het eigenlijk met die Accidental Damage Support, daar heb ik eigenlijk verder nog niks over terug gezien, maar neem aan dat ze dat wel genoteerd hebben bij Dell.

Laptop ziet er goed uit, alleen er zit te veel troep standaard mee geïnstalleerd. Ik denk dat ik binnenkort een schone installatie van XP erop ga zetten (alleen ik lees hier meerdere verhalen over met wat betreft de accuduur: is het nou wel langer of juist korter?). Iemand nog tips hoe ik te werk moet gaan? Zelf kwam ik deze en deze site tegen, hiermee moet ik er wel uitkomen denk ik. Gewoon eerst in bios op ATA zetten, dan moet het wel lukken, maar dan moet je neem ik aan later wel de SATA drivers installeren toch? En in de bios weer op AHCI zetten. Want dat zie ik niet terug op die 2 sites (in de topicstart), er staat ook geen link naar de SATA drivers bij, die moet ik zelf maar even opzoeken dan.
Alleen ik wil denk ik wel die MediaDirect erop houden. Kan dat gewoon door alle partities te verwijderen behalve de partitie F (waar MediaDirect dus op staat) en XP dan op een nieuwe partitie te installeren? Of moet ik echt eerst alles verwijderen en MediaDirect opnieuw installeren van de cd?

Er is geloof ik wel iets mis met mijn scherm. Dat zwarte stukje linksboven zit een klein beetje los. Rechts zit hij wel wat strakker. Ik kan de rechterkant wel een klein beetje losklikken, maar kan hem daarna wel gewoon normaal terugklikken. Dat krijg ik dus met die linkerkant niet voor elkaar, hij blijft gewoon zo los zitten. Ik denk dat daar een stukje gebroken is ofzo, waardoor hij niet goed vastklikt.
Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08136/img_6084__small_669.jpg.xs.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08136/img_6080__small_919.jpg.xs.jpg
Als ik mijn laptop dichtklap lijkt het (volgens mij hierdoor) het scherm niet helemaal recht. Ik weet niet of jullie het goed kunnen zien op de foto. Is nog wel best lastig om een duidelijk foto te schieten met mijn camera.
Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08136/img_6077__small_602.jpg.xs.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08136/img_6078__small_560.jpg.xs.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08136/img_6079__small_123.jpg.xs.jpg
Dit vind ik eigenlijk niet horen voor een net nieuwe laptop. Heeft iemand dit of zoiets misschien ook gehad en weet hoe ik dit kan oplossen?

/edit
Er viel me net nog iets op aan het scherm. Dat zwarte stuk onderaan het scherm, waar die Dell logo op staat zit los. Ik kan het gewoon een stuk naar voren trekken, ik kwam hier achter doordat er stof achter kwam zitten. Hoort dit niet gewoon vastgeplakt te zijn? Het lijkt alsof me scherm even heel snel in elkaar is gezet, misschien daarom dat ik hem eerder dan verwacht heb ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door xileS op 30-03-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

[b][message=29836932,noline]xileS schreef op zondag 30 maart 2008 @
Heeft iemand dit of zoiets misschien ook gehad en weet hoe ik dit kan oplossen?

/edit
Er viel me net nog iets op aan het scherm. Dat zwarte stuk onderaan het scherm, waar die Dell logo op staat zit los. Ik kan het gewoon een stuk naar voren trekken, ik kwam hier achter doordat er stof achter kwam zitten. Hoort dit niet gewoon vastgeplakt te zijn? Het lijkt alsof me scherm even heel snel in elkaar is gezet, misschien daarom dat ik hem eerder dan verwacht heb ontvangen.
Ik heb niet zoiets gehad, maar als je dell ff belt en die foto's stuurt gaan ze zoiets absoluut fixen. En nee, het onderste gedeelte hoort niet vastgeplakt te zijn. Je moet de achterkant, het sporten stuk zien als een soort pan. En de kant van de webcam, is een soort dunnen deksel, die er in vastgeklikt wordt.
Wat je nog kan proberen is; de onderkant en de bovenkant horen ook vast te klikken, dit kan met een aardige, maar niet gefoceerde kracht. Je hoort vanzelf de klikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even een vraagje over jullie ervaringen met jullie xps m1330 laptops. Wat voor games zijn speelbaar hierop? Ik zou graag zelf C&C 3 willen kunnen spelen om een zijstraat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JaapWillem schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:32:
[...]

Ik heb niet zoiets gehad, maar als je dell ff belt en die foto's stuurt gaan ze zoiets absoluut fixen. En nee, het onderste gedeelte hoort niet vastgeplakt te zijn. Je moet de achterkant, het sporten stuk zien als een soort pan. En de kant van de webcam, is een soort dunnen deksel, die er in vastgeklikt wordt.
Wat je nog kan proberen is; de onderkant en de bovenkant horen ook vast te klikken, dit kan met een aardige, maar niet gefoceerde kracht. Je hoort vanzelf de klikjes.
Dat vastklikken lukt dus wel met de rechterbovenkant van het scherm, maar aan de linkerbovenkant dus niet. Daarom denk ik dat er iets niet klopt daar.
Maar jij zegt dus dat onderste gedeelte met dat Dell logo gewoon zo los hoort te zitten? Of juist niet, want je zegt ook dat je dat vast kan klikken. Dat kan in mijn geval dus niet, tenminste dat is me nog niet gelukt. Ik krijg zelf dat onderste gedeelte met een gemak naar voren, zodat ik zelfs de printplaat van het scherm kan zien. Lijkt me niet dat dit zo hoort.

/edit
Zijn jullie laptop echt helemaal stil? Las namelijk dat sommige mensen hem echt niet hoorde. Dat is bij mij namelijk niet het geval. Nu dat het best stil is in mijn kamer, hoor ik heletijd linksonder de hardeschijf tikken/denken, terwijl ik niks op de laptop aan het doen ben. Opzich niet een heel groot probleem, maar is dit wel normaal? Aangezien veel mensen zeggen dat hun apparaat heel stil is.

[ Voor 15% gewijzigd door xileS op 30-03-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

xileS schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:09:
[...]

Dat vastklikken lukt dus wel met de rechterbovenkant van het scherm, maar aan de linkerbovenkant dus niet. Daarom denk ik dat er iets niet klopt daar.
/edit
Zijn jullie laptop echt helemaal stil?
1e vraag:
De onderkant waar het dell logo aan vast zit zit aan de onderkant met klemmetjes vastgeklikt. Het zit dus maar aan 1 kant vast, maar het mag zeker niet zo zijn dat je de printplaat kan zien. Het moet er nl helemaal strak tegenaan vallen. Zo strak dat ik het niet naar voren kan trekken als ik mijn nagel te tussen wring. Ik zou zeggen, bel de xps lijn en eis dat ze de scherm cover en de binnenzijde vervangen :) Als het goed is is er binnen een dag dan een mannetje bij je.

2e vraag:
Mijn laptop is fluister stil... dwz, soms draait het fannetje heel zachtjes, maar ik hoor wel de harde schijf zoemen en zachtjes ratelen. Dit hoort er natuurlijk gewoon bij :) Als ik het vergelijk met andere laptops dan is dit toch zeker wel een van de stillere. Hij wordt iig ruim overstemd door mijn oude asus a6va of mijn nec m4610.

Vaak gaat vista automatisch defragmenteren en dat soort dingetjes als je de laptop niet gebruikt, dus dat zou het ratelen kunnen verklaren. Ook schrijf hij vaak programma's in en uit het geheugen. De oorzaak van het ratelen is dus meer afhankelijk van het besturingsysteem.

[ Voor 3% gewijzigd door JaapWillem op 31-03-2008 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Petervanakelyen schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:44:
Huh ? Kan dat gewoon ?
En als het kan, wil het niet per se zeggen dat het legaal is hé ;)
En moet je niet letten op een bepaalde versie ?

Zou ik bv. de Vista Home Premium 32bit key kunnen gebruiken om een Vista Home Premium 64bit te activeren ?

Het zou mij verbazen...
Als je een licentie voor 32-bit Vista hebt kun je volgens mij gewoon Microsoft bellen en dan sturen ze je voor wat onkosten (€ 25 ofzo?) een DVD op met 64-bit Vista, die je dan kunt activeren met de licentie van je 32-bit Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinxton
  • Niet online
jj71 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:46:
[...]

Als je een licentie voor 32-bit Vista hebt kun je volgens mij gewoon Microsoft bellen en dan sturen ze je voor wat onkosten (€ 25 ofzo?) een DVD op met 64-bit Vista, die je dan kunt activeren met de licentie van je 32-bit Vista.
Dell doet het ook, ik moest onlangs voor een klant die als particulier had besteld Vista32 bit aanvragen want hij had een 64bit versie staan op z'n DELL laptop (compatibiliteitsprobleem).
Na enkele dagen had ik 2 CD's in de bus, 1 tje met de 32bit drivers en een ander met het 32bit Vista OS.

Ik veronderstel dat het ook omgekeerd zal kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JaapWillem schreef op maandag 31 maart 2008 @ 02:05:
[...]

1e vraag:
De onderkant waar het dell logo aan vast zit zit aan de onderkant met klemmetjes vastgeklikt. Het zit dus maar aan 1 kant vast, maar het mag zeker niet zo zijn dat je de printplaat kan zien. Het moet er nl helemaal strak tegenaan vallen. Zo strak dat ik het niet naar voren kan trekken als ik mijn nagel te tussen wring. Ik zou zeggen, bel de xps lijn en eis dat ze de scherm cover en de binnenzijde vervangen :) Als het goed is is er binnen een dag dan een mannetje bij je.

2e vraag:
Mijn laptop is fluister stil... dwz, soms draait het fannetje heel zachtjes, maar ik hoor wel de harde schijf zoemen en zachtjes ratelen. Dit hoort er natuurlijk gewoon bij :) Als ik het vergelijk met andere laptops dan is dit toch zeker wel een van de stillere. Hij wordt iig ruim overstemd door mijn oude asus a6va of mijn nec m4610.

Vaak gaat vista automatisch defragmenteren en dat soort dingetjes als je de laptop niet gebruikt, dus dat zou het ratelen kunnen verklaren. Ook schrijf hij vaak programma's in en uit het geheugen. De oorzaak van het ratelen is dus meer afhankelijk van het besturingsysteem.
Thanks voor je reactie. Ik heb maar alvast de Dell klantenservice gemaild, bellen was een beetje te laat. Dit is trouwens ook mijn eerste laptop :), dus weinig ervaring met de geluidsproductie van die dingen. Ik heb net geprobeerd in MediaDirect te booten, daar maakt de hardeschijf wel minder geluiden.Dus het zal idd door Vista komen. Maar weet iemand nog hoe ik kan controleren of ik een free fall sensor harde schijf heb? Want dat stond wel op internet, maar niet op mijn factuur. Ik weet niet of ze meerdere 200gb harde schijven leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Google even op de naam van je harde schijf, meestal kun je het dan wel vinden in de specificaties van de fabrikant of iets dergelijks.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
xileS schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:19:
[...]

Thanks voor je reactie. Ik heb maar alvast de Dell klantenservice gemaild, bellen was een beetje te laat. Dit is trouwens ook mijn eerste laptop :), dus weinig ervaring met de geluidsproductie van die dingen. Ik heb net geprobeerd in MediaDirect te booten, daar maakt de hardeschijf wel minder geluiden.Dus het zal idd door Vista komen. Maar weet iemand nog hoe ik kan controleren of ik een free fall sensor harde schijf heb? Want dat stond wel op internet, maar niet op mijn factuur. Ik weet niet of ze meerdere 200gb harde schijven leveren.
Gewoon het type nummer van de (waarschijnlijk Seagate) harde schijf invullen op de Seagate website of via google. Als het goed is, heeft de FreeFall versie een G als laatste letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j005t
vandaag mn laptop gekregen. 2 weken eerder dan door dell aangegeven, erg netjes dus.

T8300
4GB 2x2GB
8400gs
200GB 7200rpm
LED display

Ik heb gelukkig tot nu toe een foutloos exemplaar gekregen, Geen dode pixels geen cpu whine. Geen loszittende of kromme onderdelen.

Dell heeft er veel onzin opgezet, heb nu een paar keer opgestart en het duurt nog steeds minuten voor hij opgestart is door alle updates andzo, mcafee is hier een grote boosdoener van en het is ook nog eens een maand trial maar dus je hebt er helemaal niets aan. Vista Heeft veel tweaks nodig om het normaal te laten lopen maarja dat is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mijn harde schijf is een ST9200420ASG, dus is denk ik inderdaad 1 met freefall.

Maar ik heb net mail van Dell terug gehad dat mijn laptop wordt vervangen, omdat er bij die van mij sprake is van een montage fout.

j005t raar dat jij hem later dan ik heb ontvangen, want ik had hem dacht ik later besteld. Ik heb hem afgelopen vrijdag al ontvangen. Ik heb bijna hetzelfde als jij besteld.
Orderdatum: 13-3-2008
Geschatte leverrdatum: 18-4-2008, terwijl de man via de telefoon 4-4-2008 aangaf
Werkelijke verzenddatum: 26-3-2008
Ze hadden die van mij wel extra mogen controleren, voordat ze hem verstuurden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j005t
xileS schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:58:
Mijn harde schijf is een ST9200420ASG, dus is denk ik inderdaad 1 met freefall.

Maar ik heb net mail van Dell terug gehad dat mijn laptop wordt vervangen, omdat er bij die van mij sprake is van een montage fout.

j005t raar dat jij hem later dan ik heb ontvangen, want ik had hem dacht ik later besteld. Ik heb hem afgelopen vrijdag al ontvangen. Ik heb bijna hetzelfde als jij besteld.
Orderdatum: 13-3-2008
Geschatte leverrdatum: 18-4-2008, terwijl de man via de telefoon 4-4-2008 aangaf
Werkelijke verzenddatum: 26-3-2008
Ze hadden die van mij wel extra mogen controleren, voordat ze hem verstuurden :'(
ja ik ook vrijdag alleen was ik toen niet thuis, heb hem dus vandaag gekregen.

wat zijn trouwens de temperaturen van de nieuwe penryns in jullie laptops. Mijn T8300 is idle 48C. Had eigenlijk iets koeler verwacht maar niet al te slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door j005t op 01-04-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:03:
Heb na lang wikken en wegen gekozen voor de XPS M1330.

Hopelijk komt 'ie aan zonder de problemen die in dit forum staan. Please please.. _/-\o_
Ik heb ook de XPS M1330 besteld en de standaard uitvoering met 3GB Ram aangepast met een andere voeding en natuurlijk het White-LED scherm.
Ik heb dezelfde orderdatum als jij en dezelfde geschatte levertijd :( Vind dit wel extreem lang. Hij staat nog steeds op "preproductie" bij mij, bij jou ook?
Heb een mail gestuurd naar Dell en onder meer dit terug gekregen:
Hier ziet u dat uw order een verwachte levertijd heeft van 15 april 2008, Dell doet
er alles aan om uw order eerder dan deze datum te leveren.
Laten we hopen dat het een beetje eerder kan...

*edit* as we speak, de status is nu veranderd naar "de levering wordt voorbereid" en er staat ook een pakbon bij .. jihaa! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat nu ook "levering wordt voorbereid". Joehoeeee~~~

Mijn bestelling:
Intel® Core™ 2 Duo Processor T8100 (2.10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
Intern, licht toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Externe 56K/V90-modem (USB) inclusief kabel en adapter - Nederlands
Vast 8x dvd+/-rw -station met dunne laadsleuf, inclusief software
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa - Core 2 Duo Processors
Nederlandse documentatie met Europese stroomkabel
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Basisgarantie - 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site en voor games)
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
65 W wisselstroomadapter
Dell™ TrueMobile 355 interne Bluetooth-module - Europees
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Geen draagtas
Biometrische vingerafdruklezer
DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
1 jaar Accidental Damage-support voor consumenten - Themapakket
Bestelling via internet bij Dell
13,3-inch UltraSharp™ WXGA (1.280 x 800) WLED-scherm (300 nit) met TrueLife™

Totaalprijs: € 1.048,14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ehh... zullen we dit topic maar omdopen in het "joepie ik heb een M1330 besteld, ik krijg hem dan en dan, wanneer krijg jij hem-topic"? .

Volgens mij heeft CLB een keer heel duidelijk aangegeven dat dit hier NIET de bedoeling is!

De mijne draait inmiddels sinds augustus. In het begin was het dikke ellende. Zowiezo wennen aan Vista, maar daarnaast een hoop problemen met webcam, BSOD's en uiteindelijk een defect moederbord. Alles is keurig hersteld door Dell en sinds het nieuwe moederbord er in zit (met standaard Bios rev. 06, had daarvoor rev. 02!)) draait het machientje werkelijk voorbeeldig. Hij is vlot, stil en doet nog best een aardig tijdje met zijn accu. En dankzij Dell heb ik nu mooi twee accu's! _/-\o_

-heb nog steeds geen spijt van de aanschaf gehad-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Als je je vreugde over het bestellen en de spanning tijdens het wachten wilt delen met mede-Tweakers, dan kan dat in het Dell levertijden topic.
(Ik ben aan het wachten op m'n XPS M1530, joepie wat spannend! :+ )

[ Voor 16% gewijzigd door jj71 op 04-04-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Laatst online: 23-08 10:18
xileS schreef op zondag 30 maart 2008 @ 01:36:
Ik heb hem sinds gisteren binnen, toch nog eerder dan verwacht. Met de volgende specs voor een totaalbedrag van € 1.185,92 incl. BTW:
CORE 2 DUO T8300 2.40GHz,800,3M
Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display
13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM]
128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS
Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery
1 Year Business Accidental Damage Support - Theme Package

Wat me opviel is dat in de order bevestiging als harde schijf dit stond:
terwijl op internet stond (ik heb zelf telefonisch besteld):
Is dit dezelfde schijf met die free fall sensor? Hoe kan ik dit eigenlijk controleren?

Hoe zit het eigenlijk met die Accidental Damage Support, daar heb ik eigenlijk verder nog niks over terug gezien, maar neem aan dat ze dat wel genoteerd hebben bij Dell.

Laptop ziet er goed uit, alleen er zit te veel troep standaard mee geïnstalleerd. Ik denk dat ik binnenkort een schone installatie van XP erop ga zetten (alleen ik lees hier meerdere verhalen over met wat betreft de accuduur: is het nou wel langer of juist korter?). Iemand nog tips hoe ik te werk moet gaan? Zelf kwam ik deze en deze site tegen, hiermee moet ik er wel uitkomen denk ik. Gewoon eerst in bios op ATA zetten, dan moet het wel lukken, maar dan moet je neem ik aan later wel de SATA drivers installeren toch? En in de bios weer op AHCI zetten. Want dat zie ik niet terug op die 2 sites (in de topicstart), er staat ook geen link naar de SATA drivers bij, die moet ik zelf maar even opzoeken dan.
Alleen ik wil denk ik wel die MediaDirect erop houden. Kan dat gewoon door alle partities te verwijderen behalve de partitie F (waar MediaDirect dus op staat) en XP dan op een nieuwe partitie te installeren? Of moet ik echt eerst alles verwijderen en MediaDirect opnieuw installeren van de cd?

Er is geloof ik wel iets mis met mijn scherm. Dat zwarte stukje linksboven zit een klein beetje los. Rechts zit hij wel wat strakker. Ik kan de rechterkant wel een klein beetje losklikken, maar kan hem daarna wel gewoon normaal terugklikken. Dat krijg ik dus met die linkerkant niet voor elkaar, hij blijft gewoon zo los zitten. Ik denk dat daar een stukje gebroken is ofzo, waardoor hij niet goed vastklikt.
[afbeelding][afbeelding]
Als ik mijn laptop dichtklap lijkt het (volgens mij hierdoor) het scherm niet helemaal recht. Ik weet niet of jullie het goed kunnen zien op de foto. Is nog wel best lastig om een duidelijk foto te schieten met mijn camera.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Dit vind ik eigenlijk niet horen voor een net nieuwe laptop. Heeft iemand dit of zoiets misschien ook gehad en weet hoe ik dit kan oplossen?

/edit
Hallo,

Ik heb een vraagje, hoe je tot die scherpe prijs komt, wou gisteren ongeveer de zelfde config bestellen zoals jij die had, maar kwam neer op rond de 1550 euro met btw, was dat misschien een actie of dat voor elkaar gekregen met de waardebonnen?

Die ik nergenst kan vinden.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

NeoSoulStar schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:27:
[...]

Hallo,

Ik heb een vraagje, hoe je tot die scherpe prijs komt, wou gisteren ongeveer de zelfde config bestellen zoals jij die had, maar kwam neer op rond de 1550 euro met btw, was dat misschien een actie of dat voor elkaar gekregen met de waardebonnen?

Die ik nergenst kan vinden.. 8)7
Even zoeken op GoT op Dell en Waardebonnen? Even wat moeite doen he.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica