Was maar grapje hoorFlying Bobman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:20:
@Ramon
Vintage bakjeik vind het nog steeds een geweldige laptop i.c.m. W7
.
Wat mijn werd aangeraden (en klinkt logisch), was om de SSD in de normale HDD bay te zetten, en de HDD in de caddy van de optische drive te monteren. Maar hier: http://support.euro.dell....30/en/SM/html/optical.htm wordt uitgelegd hoe je die caddy moet installeren. Nou niet echt iets waar ik veel behoefte aan heb........halve laptop demonteren.Gebruik je nu die slot loading caddy? Als je alles binnen hebt, wil je dan je ervaringen hier posten? Want ik wil ook graag een SSD maar 120GB vind ik ook te duur en te klein als enige schijf, dit zou een geniale oplossing zijn! Ik ben van plan iets in de richting van 60GB te kopen. Moet je nog ergens op letten als je zo'n caddy als boot schijf in wilt stellen? En het is gewoon sata toch, dus even snel als de normale aansluiting voor de huidige HDD?
Ik heb die Vertex2 van 120GB gepakt (moet nog binnen komen), en die gaat erin als normale HDD. Ik zit nu op 50GB voor OS+software die ik gebruik. Grote mediabestanden maar op een externe HD, heb een bakje voor 2,5" sata besteld dus straks een kleine externe HD met 320GB en 7200rpm.
Dat zou het de moeite waard maken om het halve ding te demonteren. Maar ik vermoed niet dat RAID ondersteund is.(en stel dat je 2 SSD's in je laptop stopt, ondersteund de M1330 dan RAID0??)