Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kleine bump.

Vorige week heeft mijn m1330 5 kaarsje mogen uitblazen *O* . Dat heb ik gevierd door er een samsung 840 EVO 250 GB ssd in te monteren 8) .
Het lijk alsof ik een nieuwe laptop heb! Bliksemsnel opstarten, geen lag en lekker stil.
De m1330 heeft geen problemen met Windows 8.1 en ik kan nog 3u op m'n 9 cell batterij werken.
Ondanks de gpu perikelen (die netjes opgelost werden) ben ik nog steeds superblij met deze laptop! O+

[ Voor 5% gewijzigd door FezzFest op 09-02-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Die van mij heeft destijds een Intel SSD gekregen. 400 euro kostte die SSD :P Afgezien van de GPU is het de meest ergonomische laptop die ik ooit heb gehad. Touchpad is perfect. Ik ben nooit een apparaat tegengekomen met een beter touchpad, zowel Apple als PC niet. Toetsenbord was ook fijn. Formaat was voor die tijd erg goed. Ik vind het zonde dat de opvolger van de XPS M1330 lang niet zo goed was.

[ Voor 43% gewijzigd door Trommelrem op 09-02-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 15:17
De mijne heeft toevallig vorige week Vista er opnieuw opgekregen. Hij deed al vier jaar met dezelfde installatie en werd ergerlijk traag. Nu weer relatief snel. Harde schijf vier jaar terug vervangen door een 500GB exemplaar.Trackpad gebruik ik nooit. Een externe muis vind ik een stuk prettiger. En het zilvergrijze toetsenbord heb ik meteen vervangen door een zwart uit mijn oude Vostro met een metalen onderplaat. Dat tikt nog fijner dan dat plastic geval wat er origineel in zat.

Enige probleem wat eraan zit te komen is de accu: mijn 9-cels laadt niet meer verder op dan 69% en dat zakt zo elke maand een procentje. Verder is het echt een gouden aankoop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
FezzFest schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:27:
Kleine bump.

Vorige week heeft mijn m1330 5 kaarsje mogen uitblazen *O* . Dat heb ik gevierd door er een samsung 840 EVO 250 GB ssd in te monteren 8) .
Het lijk alsof ik een nieuwe laptop heb! Bliksemsnel opstarten, geen lag en lekker stil.
De m1330 heeft geen problemen met Windows 8.1 en ik kan nog 3u op m'n 9 cell batterij werken.
Ondanks de gpu perikelen (die netjes opgelost werden) ben ik nog steeds superblij met deze laptop! O+
Gefeliciteerd!
Ik heb ook een tijdje terug dezelfde SSD erin gemonteerd (toen ik die net aangeschaft had, kreeg ik ook toevallig een melding in Windows dat mijn HDD vervangen moest worden. Verklaarde gelijk een hoop waarom die zo super traag deed. Dacht eerst doordat ik lang niet geformatteerd had), met Windows 8.1 erop. Helaas is mijn 9 cell accu wel weer erg versleten. En heb al meerdere malen bsods gehad. Had ze nog niet allemaal verholpen, maar heb ze al een tijdje niet gehad. Laptop werkt verder idd zo goed als nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmm, als ik jullie zo hoor, dan kriebelt het toch om eens te gaan experimenteren met een ssd en Windows 8.

Heeft Windows 8 alle drivers aan boord voor de XPS M1330 of moet je toch nog wel e.e.a. handmatig installeren? Ik heb nu een Surface Pro als vervanger gekocht en dat is een heerlijk machientje op 1 situatie na, typen als je zit (op een bank o.i.d.) Daar was de M1330 echt heerlijk voor.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Windows 8 heeft inderdaad bijna alle drivers aan boord.
Zelf had ik last van bsods, wat bleek dat door de wifi adapter kwam. Daarvoor kwam ik dit tegen: http://how-i-fixed-it.blo...h-bsod-on-windows-81.html. Met deze driver had ik geloof ik wel wat problemen met wifi weer aankrijgen als ik uit standby kwam, maar iig beter dan random bsods.
Heb zelf nog last van andere bsods gehad, maar kon eigenlijk nog niet echt achterhalen waardoor. Heb er toevallig eventjes geen last meer van gehad. Met de SSD start het systeem wel lekker snel op.

Ook heb ik voor de touchpad andere drivers geïnstalleerd. Ik heb eerst deze: http://forums.hardwarezon...der-touchpad-2702623.html geïnstalleerd voor multi touch support, momentum ingeschakeld, tikken uitgeschakeld (wat ik super irritant vind altijd) en heb drukken met drie vingers en haalbewegingen met drie vingers uitgeschakeld. Hierna heb ik R271843.exe geïnstalleerd, zodat de middelste knop functie het ook weer doet. Dat is de linker en de rechterknop tegelijk indrukken zeg maar, dat functioneert dan als middelste knop. Wat ik altijd handig vind om snel tabbladen af te sluiten.

En de camera app in windows 8 werkte bij mij standaard niet, ook niet de camera in de skype app enzo. Dit was geloof ik opgelost door in apparaatbeheer "USB-videoapparaat" als driver te installeren i.p.v. de standaard "Laptop Integrated Webcam".

Voor de rest lijkt alles al goed te werken. Bluetooth heb ik in de bios uitgeschakeld en niet getest, aangezien ik dat toch niet gebruik. Windows 8 gaf zelf geloof ik ook al aan dat er een update was voor de nvidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmmm, interessant. Wifi kaart heb ik ooit al eens vervangen voor een intel ultra kaartje, dus dat zou wel moeten werken. Bluetooth heeft de mijne niet. Klinkt steeds interessanter moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bij mij werkt de laptop iig weer zo goed, dat ik helemaal geen behoefte heb aan een nieuwe laptop. Alleen accutijd is wat jammer. Investering was net iets meer dan 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zonet toen ik mijn laptop opstartte, kreeg ik eerst wat strepen te zien en daarna bijna alle kleuren van de regenboog. Vervolgens bootte hij gewoon normaal op. Is dit een teken dat bijna iets kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ja, dat klinkt alsof je gpu het aan het begeven is. Let op, voor dat probleem heeft Dell een speciale garantieregeling omdat het een productiefout is. Daar is meer dan genoeg over te lezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja dacht idd al gelijk aan de GPU, die had ook extra lange garantie. Maar laptop is van 2008 geloof ik, zal garantie nog steeds gelden dan :o. Dacht uit mijn hoofd dat de garantie 5 jaar op de GPU was.
Zal het in de gaten houden, tot nu toe heb ik het nog maar 1x bij het bootten gehad, en deed daarna gewoon verder normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 15:17
Toen mijn Vostro het GPU-probleem had, zaten de strepen er permanent. Heb je het al geprobeerd met een externe monitor? Als het probleem zich vaker voordoet, kun je zo zien of het aan het scherm of de GPU ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Het is dus nog maar eenmalig voorgekomen. En daarna bootte hij gewoon normaal op. Heb er verder nog geen last van gehad. Misschien had die het heel even warm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik krijg geen fatsoenlijk internet werkend via de ethernetkabel in mijn kamer. Ik heb al een andere kabel geprobeerd. Volgens mij is dit sinds ik Windows 8 draai, had op Windows 7 hier geen last van. Meer mensen last dit probleem? Of zal het een hardwarematig probleem zijn? Zit voornamelijk op Wifi, dus een heel groot probleem is het niet voor mij gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636257

Ik zie hier dat sommigen er zijn in geslaagd om Windows 8.1 te installeren op de XPS M1330.

Ikzelf had de GPU problemen en die is uiteindelijk vervangen waardoor alles weer werkt. Windows 8 loopt echter vast (volledige lock-up, niks werkt nog), en pas als ik de video driver op de heel oude (en originele driver)WDDM1.2 zet en ook alle grafische hardwareacceleratie in alle programma's (windows, office, internet explorer) afzet werkt alles. Ik moet ook alle updates van de video driver weigeren, anders loopt de boel weer vast.

Windows 8.1 werkt al helemaal niet, waarschijnlijk omdat er toch hardwareacceleratie inzit die je niet kunt afzetten.

Enig advies hoe ik dit alsnog kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 09:40

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Ondertussen ook al 8 jaar geworden.

Huidige laptop (ook al 4 jaar) XPS 15 L502x staat nu als desktop opgesteld voor de vrouw en de M1330 van onder het stof gehaald en 8.1 opgezet, draait nog altijd super, en één van de beste formaten om even in de zetel mee te zitten.

Jammer van de nvidea gpu (2 nieuwe moederborden gekregen in de tijd), maar anders altijd super tevreden van geweest. Zelfs de batterij gaat nu nog altijd iets meer dan een uur mee (9cell)

8.1 installeerde ook zeer vlotjes ik heb enkel de synaptics drivers moeten installeren.

Eerlijk gezegd zit ik nu liever te werken op de m1130 dan de xps 15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607701

Hier ook een teverden XPS M1330 gebruiker.
Mijn upgrades:
4GG intern geheugen
128GB SSD
sd-card-reader via het pcmcia-slot omdat de interne sd-card-reader kapot is gegaan.

Ik heb de intel-graphics, dus geen problemen met doorgebrande GPU's oid.

Misschien dat ik een nieuwe accu ga aanschaffen. Mijn huidige (9 cells) accu gaat nog namelijk nog maar 20 minuten mee.

Iemand nog een tip voor een goed adres voor een nieuwe accu?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 607701 op 12-04-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 09:40

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Net overgeschakeld naar Windows 10.
Ging zeer vlot alleen de bekende "bug" audio ging niet.

Oplossing: de standaard driver verwijderen her opstarten en dan de Sigmatel voor Windows Vista x64 installeren.

Draait momenteel soepelder dan 8.1, wel nog een clean install.

Wat nog niet werkt is de touchpad scroll edge of 2fingers in alles van Windows Metro
Wel al werkend gekregen in chrome of oude instellings menu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik draai momenteel 8.1, maar ben wel benieuwd maar Windows 10. Zijn hier al meer mensen met ervaringen hiermee icm met m1330?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sinds pas heb ik Windows 10 op de M1330, wat nog steeds een prima laptop is en alles lijkt goed te draaien op Windows 10. Ik had wel even last van een BSOD, waar ik in Windows 8.1 ook last van had geloof ik. Dit is denk ik opgelost nu, door een oude wifi driver te installeren (http://how-i-fixed-it.blo...h-bsod-on-windows-81.html).

[ Voor 6% gewijzigd door xileS op 21-12-2015 23:07 ]

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.